ATOPO
Rexistros actuais: 1.328.828
Obxectos dixitais dispoñibles: 490.698

Acta de sesión 1998/11/20_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.33.358/3.1998-11-20_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1998/11/20_Extraordinaria

  • Data(s) 1998-11-20 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 79,98 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 20 de novembro de 1998 No Salón de sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e cinco minutos do día vinte de novembro de mil novecentos noventa e oito, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Manuel Abeledo López, reuníronse as Señoras/es Deputadas/os, Dona Carmen Avendaño Otero, D. Adolfo Campos Panadeiros, D. Xosé Costa Díaz, D. Xoán Carlos Chillón Iglesias, D. José Luis Fernández Lorenzo, D. Lino Fontán Mariño, Dona Ana Gandón Menduíña, D. Emilio González Iglesias, D. Oswaldo Lino González Pereira, D. Efrén Juanes Rodríguez, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Mario López Martínez, D. Rafael Louzán Abal, D. Xosé Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Santiago Pazos Moreira, D. Julio Pedrosa Vicente, D. Julio Sayáns Bugallo, D. Ramón Sestelo Fernández, D. Santiago Tirado Serén, D. Pablo Vázquez Caride, D. Roberto Vázquez Souto e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asisten os Sres. Deputados, D. Xosé Manuel Barros González, Dona Carmen Ferro Carballo, Dona Ramona Castaño López nin D. Amado Ricón Virulegio, quen excusa a súa ausencia. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma o seguinte acordo: 1.4288.- APROBACIÓN INICIAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL PARA 1999 Sr. Presidente.- Aprobación inicial do Presuposto Provincial para 1999. Ten a palabra o Vicepresidente económico da Deputación, Sr. Pedrosa, para facer unha exposición e dar entrada ó debate. Sr. Pedrosa Vicente.- Bos días a todos. Un año más vamos a presentar para la aprobación inicial quizá los documentos más importantes de todo el año, que comprenden el Presupuesto de la Diputación, el Presupuesto de los Organismos Autónomos, el Presupuesto consolidado que es la suma de todos ellos, y una serie de documentos que los acompañan, como son las Bases de Ejecución del Presupuesto, la plantilla de funcionarios, la relación de puestos de trabajo, los cuadros de personal laboral y el anexo con el plan de inversiones. Comprendo que en un Pleno de Presupuestos hay que hablar de números y que es bastante tedioso; de todas las maneras voy a intentar ser lo más breve posible y decir la menor cantidad de números que sea capaz. Comenzando con la suma global de todos los Presupuestos que se presentan este año alcanzamos la cifra de 15.053.000.000 pesetas en el Presupuesto consolidado. En cuanto a las cantidades que alcanzan los presupuestos de los Organismos Autónomos, que son: la Escola de Canteiros con 29.600.000, voy a redondear todas las cifras para que sea más fácil; el presupuesto del Museo con 211.800.000 pesetas; la Escuela Universitaria de Enfermería 57.700.000; el Hogar Provincial 77.990.000; el Patronato de Turismo "Rías Baixas" 76.700.000; la Caja de Anticipos de Cooperación 147.000.000; y el ORAL 450.000.000 de pesetas. Sin perjuicio que a lo largo del debate podamos entrar en el examen de los presupuestos de algunos o de todos de estos Organismos Autónomos, centrándonos en el que más nos importa, en el de la Diputación, yo diría que el Presupuesto que presentamos este año tiene unas características muy concretas. Por un lado su crecimiento, moderado, un 3,29%, frente al Presupuesto del 98, que consideramos que es un incremento o un crecimiento paralelo al crecimiento de la situación económica en general y de esta propia Institución. Es un Presupuesto, hoy está muy de moda decirlo pero en este caso es real porque las cifras no engañan, eminentemente inversionista. Fue nuestro deseo continuar con el crecimiento de las inversiones que, en concreto desde que entró este equipo de gobierno, en el año 95, se fue produciendo año a año. Llegamos al Presupuesto del 99 con un incremento de las inversiones del 9,63% sobre el del 98. Esto supone que más de un 42% del Presupuesto real va destinado a inversiones y que si tenemos en cuenta que muchas partidas, como ya todos ustedes conocen, incluidas en el capítulo 2º por circunstancias de carácter técnico son en realidad verdaderas inversiones, no exageraríamos nada si decimos que sobrepasamos con mucho el 50% del Presupuesto que se destina a inversiones. También destacaría que se trata de un Presupuesto, que pretende consolidar el saneamiento financiero de esta casa. Cuando este equipo de gobierno accedió a la misma ustedes conocen que la deuda sobrepasaba con mucho los 17.000.000.000 de pesetas. Estoy convencido que cuando la dejemos el año que viene la deuda va a sobrepasar en poco los 10.000.000.000 de pesetas. Eso ha supuesto un gran esfuerzo de todo tipo en la renegociación de deuda y ha influido notable y beneficiosamente la rebaja de los tipos de interés. Sin embargo esta rebaja, este saneamiento financiero, se ha producido sin que se haya mermado en absoluto, sino todo lo contrario, se ha incrementado, la colaboración económica con los Concellos que evidentemente es uno de los aspectos fundamentales y motivos de la existencia de esta Diputación. A pesa de que cada año se ha amortizado deuda por importe superior a 1.555.000.000 de pesetas, se ha conseguido incrementar la cooperación con los Ayuntamientos, la inversión real y las transferencias de capital a los mismos. Y como dato real, este año estas transferencias de capital a los Concellos se incrementan en más de 540.000.000 de pesetas, alcanzando una cifra récord este año de 3.885.000.000. Esto se ha conseguido, además de con esta colaboración con los Ayuntamientos, manteniendo e incrementando en gran manera inversiones y actividades en distintos sectores, que este equipo de gobierno consideró a lo largo de estos últimos cuatro años prioritarios. Las inversiones en Juventud y Deportes con un incremento, una multiplicación por cinco con respecto a lo que se venía haciendo en períodos legislativos anteriores. Lo mismo en Cultura, en Mujer y en Asistencia Social. En otros sectores de gran importancia por la proyección económica que tienen y por la generación de empleo como pueden ser las ayudas a las PYMES, a las Asociaciones y a los actos realizados por Asociaciones patronales, empresariales y profesionales, en Congresos y en Exposiciones, y en sectores como Pesca donde se han multiplicado por más de cinco también las inversiones anteriores y en Acuicultura, en Medio Ambiente, etc., etc., y claro está, como no podía ser menos, las inversiones, las enormes inversiones diría yo, que tenemos y hacemos todos los años en carreteras para mantener, mejorar y ensanchar el firme, la seguridad, etc., en nuestros más de 1.700 kilómetros de carreteras provinciales. Entrando un poco ya en el análisis concreto de los números, diferenciando dentro del Presupuesto los Ingresos de los Gastos y comenzando con los Ingresos, destacar quizá dos aspectos tan sólo porque en los demás no existen unos cambios tan significativos. Por un lado, en cuanto a impuestos directos se prevé un incremento, que pasemos de 700 a 746 millones de pesetas fundamentalmente por la creciente alza en la recaudación en el Impuesto de Actividades Económicas. Y en el capítulo 4º, Transferencias corrientes, este año nos vamos a una cifra muy importante de 11.408.000.000 de pesetas a recibir, donde se ve un incremento significativo de la participación en los Tributos del Estado. En Transferencias de capital del capítulo 7 estamos en una cifra de 1.927.000.000 de pesetas, donde existe una pequeña reducción de 70 millones por menores aportaciones del Ministerio de Administraciones Públicas y de los Concellos para los distintos planes. Y en los capítulos 6, 8 y 9, sin apenas variaciones significativas, destacar, en un año más de recorte consecutivo, que no pensamos recurrir a ninguna operación de crédito para financiar ni las inversiones ni las transferencias correspondientes. Por lo que se refiere a los gastos, en el capítulo 1º, Gastos de personal, llegamos este año a la cifra de 2.501 millones de ptas, con un aumento curioso y significativo del 7,50%, es decir, unos 154 millones de ptas sobre el mismo capítulo del año anterior. No se asusten ustedes. Tiene una clara y concisa explicación este aumento del 7,50%, puesto que el aumento general, como todos ustedes saben, para todo el personal funcionario y laboral es del 1,8%; sin embargo a este aumento del 1,8% que supone unos 30 ó 31 millones de pesetas hay que añadir otra serie de apartados que son los que configuran la totalidad del aumento del 7,50%. ¿Cuáles son estos apartados?. Muy brevemente, sin perjuicio de que posteriormente podemos ampliar, encontramos 95 millones de pesetas en incrementos de Seguridad Social, gastos sociales y de promoción de empleo, que no estaban en el Presupuesto del año anterior, del año 98, pero no que no se hubiesen pagado a lo largo del año 98. Como ustedes saben, bien con cargo a remanentes, bien por otro tipo de modificaciones de crédito, hubo que suplementar determinados gastos de Seguridad Social y de Asistencia Social, que este año ya los incluimos desde un principio en el Presupuesto. Sólo esta partida son 95 millones de los 170 del aumento. Tenemos también 10 millones de pesetas de personal del Museo que otros años se habían incluído en el capítulo 4º como transferencia y este año volvieron otra vez al capítulo 1º. Tenemos otra partida de 15 millones de pesetas pactada con los sindicatos, para pagar atrasos de peligrosidad. Tenemos también dos nuevas plazas, una de Asistente Social y otra de Auxiliar Administrativo, por importe de 5,8 millones de pesetas. Tenemos antigüedad, tanto de personal laboral no dotada en el 98, como de funcionarios; en el primer caso por 5 millones y medio y en el segundo por 1,7. Y por último, tenemos 6 millones y medio de pesetas, aproximadamente, por variaciones en complementos de destino. No se si recordarán el tema de educadores, delineantes, etc.; incentivos informáticos, de acuerdo con el convenio; dos nuevas dedicaciones; tres consolidaciones de grado y tres de dificultad técnica. Todo ello hace que el aumento global del capítulo 1º parezca de alguna manera exagerado, el 7,50%, pero el verdadero aumento es el 1,8% y lo otro supone el devenir lógico bien de la contabilidad, bien de la evolución de la plantilla. El capítulo 2º, Gastos corrientes, alcanza una cifra parecida al capítulo 1º, 2.484 millones de ptas. Podemos de entrada asombrarnos un poco por un incremento de 904 millones de pesetas con respecto al Presupuesto del año pasado. ¿Qué sucede?. Se ha publicado en los medios de prensa que se ha pasado una partida, importante partida de nada menos que 906 millones de ptas, del capítulo 4º al capítulo 2º, con lo cuál evidentemente en esta cantidad se incrementa. Si tenemos en cuenta este incremento de los 900 millones, que es simple trasvase del capítulo 4º al capítulo 2º, y si recuerdan ustedes una importante partida, la destinada dentro del Parque de Maquinaria para material, que alcanza casi los 500 millones de pesetas, y que técnicamente incluso sería discutible si debería estar en este capítulo 2º y no en el capítulo de inversiones, en realidad vemos como un año más se va consolidando la tendencia al control y a la reducción de los gastos corrientes de funcionamiento de esta Institución, cosa de la que creo que todos debemos de felicitarnos. En el capítulo 3º tenemos también una importante modificación, bastante beneficiosa, puesto que se trata del capítulo de gastos financieros, del pago de intereses para que nos entendamos todos. De pagar 816 millones de pesetas en 1998, pasaremos a pagar, en el 99, 582 millones de pesetas, por la disminución de tipos y sobre todo por la disminución de la deuda. Nos estamos ahorrando ya sólo en este año, en esta partida, casi 300 millones de pesetas. En el capítulo 4º. Transferencias corrientes, tenemos la cifra de 1.190 millones de ptas. No existe una variación significativa con respecto al año anterior si tenemos en cuenta que el año anterior estaban incluidos los 900 millones que este año decíamos ya antes que pasábamos al capítulo 2º. Y llegamos al capítulo 6º y capítulo 7º, Inversiones reales y Transferencias de capital. Las inversiones reales alcanzan la cifra de 2.292 millones de ptas y las transferencias de capital se elevan a 3.835 millones de ptas, con un aumento global de más de 540 millones de ptas, sin acudir a créditos, sino financiadas directamente con fondos propios. Y los capítulos 8º y 9º no tienen prácticamente variaciones. La ya señalada anteriormente de la amortización de lo principal de la deuda, 1.555 millones de pts. Este es el resumen muy breve de la presentación de los Presupuestos que hace el equipo de gobierno y en siguientes intervenciones podemos profundizar en los datos y en las cifras que quiera cualquiera de los miembros presentes. Nada más. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Pedrosa. Ten a palabra o Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bos días. Moitas gracias, Sr. Presidente. Estamos ante o debate do orzamento e é o último que vai aprobar esta Corporación neste mandato. Polo tanto, pode ser un bo momento para facer unha pequena análise, unha pequena valoración, do que sucedeu nestes catro anos porque estes Presupostos xa marcan o que vai suceder nos meses que quedan de mandato e xa completaríamos o ciclo, máxime cando nesta Institución non hai costume de facer debates sobre situacións xerais ou sobre o estado da Deputación. Acaba o Sr. Vicepresidente económico, exercendo de Portavoz do PP, de darnos unha ensalada de cifras que me parecen pouco relevantes, é dicir, que cunha fotocopia se podía arranxar perfectamente e topamos exactamente a mesma carencia na memoria da Presidencia. A memoria da Presidencia é un instrumento no que habería que reflexar que é o que pretende quen elabora os Presupostos, neste caso o grupo de goberno, que é o que pretende a medio prazo e que é desas liñas de traballo a medio prazo o que concreta nestes Presupostos, uns Presupostos que son obxecto de debate. Tanto na intervención do Sr. Vicepresidente coma na Memoria do Sr. Presidente, non se deduce absolutamente nada que poida ter transcendencia política no sentido de fixar liñas de actuación tanto para o futuro como para o ano que vén. Son ensaladas de cifras, que se subimos o 3,29%, que se subimos o 3,85%, que se subimos non sei que, que se subimos non sei canto; ou de lugares comúns, incluso a defensa máis forte que fixo dos orzamentos foi un lugar común nunha Deputación e que é a capacidade inversora. Nunha Deputación, pola súa propia estructura, os gastos correntes son moi pequenos, non presta ningún servicio, ou sexa, non presta o servicio de auga nin de basura nin de recollida de lixo, nin de bombeiros, nin de policía, nin de nada, absolutamente de nada. E entón ten os gastos de funcionamento, que son unha parte mínima en principio con respecto ó total do orzamento, e o resto é para transferencias e para inversións. Dicir que as transferencias e as inversións superen o 50% do Presuposto é dicir un lugar común nunha Deputación. Poden vir por vía de inversión directa ou por transferencia ós Concellos, pero en calquera Deputación, case en calquera situación, eso é o que ocurre, é un lugar común. Esto sería relevante nun Concello; aquí é absolutamente irrelevante, dicir un lugar común é dicir un tópico. E incluso, xa postos en plan de anécdotas, antes de entrar na análise a fondo, é absolutamente curioso que o único relevante que hai para o Presuposto do ano que vén é a desaparición do PAE e resulta que nin se cita en ningún lado. É casar unha ensalada de cifras que nin tan sequera teñen en conta as cuestións que poden ser novedosas; cítoo a título de anécdota, aínda que o PAE non foi unha anécdota, foi un plan que, distribuído como foi distribuído no seu momento, permitiu que ós Concellos os dividiran na situación que os dividiron sen arranxa-lo seu problema de que non xustificaba a Acción Especial en absoluto, pero si permitiu a certos Alcaldes facer polo menos obras ou gastos correntes, obras en xeral, sen ningún criterio e que realmente o que foi, en certo modo, para os fins que se pretendía, un fracaso. Pero de tódalas maneiras, non quero centrarme en ningún aspecto concreto, o único que quería dicir é a anécdota esa de que non hai unha cita expresa do único que me parece que é relevante nos Presupostos do ano que vén. Se miramos o orzamento cun pouco de calma resulta que é casa-las cifras de tódolos compromisos existentes, non hai absolutamente nada máis. E empezábamos este mandato cun grupo maioritario do Partido Popular, no que cambiaban moitas caras, e no que había que estar á espectativa de saber se ía cambia-lo funcionamento desta Deputación ou non ía cambiar. Van alá tódolos Presupostos que se van aprobar neste mandato. Este é o último e creo que é hora de mirar se realmente cambiou algo ou non cambiou nada, se resolveron os problemas que se podían resolver ou non se resolveron. Empezo polo positivo e é que non se seguiu recorrendo a crédito, entre outras cuestións porque en certo momento podía pasar do 25% e efectivamente a carga, a deuda viva e a carga financeira baixaron, nada novedoso por outro lado, cousa que xa sucedera nos dous últimos presupostos do anterior mandato. Pero eso mantívose e cremos que sanear economicamente a Deputación é algo en principio bo. Pero, dito esto, resulta que tódolos problemas que había pendentes nesta Deputación están exactamente como estaban. Por exemplo, Príncipe Felipe. Hai cinco anos, vai para seis, houbo un intento de crear unha Comisión Especial aquí dentro da Deputación para ir cara unha Comisión Mixta coa Xunta para que dunha forma ou outra se encargara a Xunta, que é quen ten a competencia sobre eses servicios, para que vía convenio ou vía transferencia resolver ese problema. Nunca máis se soupo. Catro anos perdidos nesta dirección e a esta Deputación suponlle 1.070 millóns, dos cales da Xunta consegue 70, máis ou menos, así por redondear cifras. Absolutamente nada se fixo. Con respecto a un tema que saiu no último Pleno que é, repito as miñas palabras, a mafia de Vías e Obras, o anterior Presidente fixo un intento fallido, absolutamente fallido. O actual grupo de goberno nada de nada de nada, máis ben aliarse absolutamente constituíndo o que é ese entramado político-funcionarial que tan bos resultados lle dá á estructura partidaria do PP, pero que tan nefasto é á hora do gasto público e á hora do exemplo do que debe ser por parte duns e doutros, de funcionarios e responsables públicos. Con respecto á delimitación das competencias e definir programas ou plans de actuación que non se anden pisando uns con outros, con respecto ós Concellos, seguimos exactamente igual, seguimos coa partida de baches, parcheos e caciqueos varios, no que a Deputación intervén directamente nas vías locais, sempre ou case sempre dos seus militantes ou xuntas locais, e desvotouse a idea que tivera o anterior Presidente, idea que nós levamos demandando sempre, que era que esta Deputación non actúe directamente nos camiños dos Concellos, senón que ben mediante parques comarcais mancomunados cos Concellos ou ben mediante un continxente de transferencias ós Concellos, sexan os propios Concellos directamente os que actuen no seu ámbito, e non andar como andamos agora que un camiño o poden arranxar tres ou catro administracións segundo conveña, segundo teñan o padriño e segundo quen teña os informes para poder facelo; digo pistas, baches e caciqueos varios. Pola contra, competencias que debían ser estrictamente desta Deputación porque os Concellos de menos de 20.000 ou de 50.000, segundo os casos, non teñen esa competencia, como pode se-lo tema de bombeiros ou como pode ser o de medio ambiente, praias ou o que sexa, esta Deputación non as asume a pesares das súas reiteradas promesas. E seguimos igual, tres anos absolutamente perdidos neste sentido. E o Plan de Acción Comunitaria, plan que como todos sabemos naceu para que nalgún sitio no que haxa diverxencias internas no Partido Popular ou ben no que non goberne, poder a través das súas xuntas parroquiais ou grupos de militantes vender obras, sigue aí con tódolos problemas de control, con tódolos problemas de interferencia no que son obras públicas por parte de estructuras partidarias e con tódolos problemas de xustificacións e de irregularidades. Sigue exactamente igual e sigue incluso nas mesmas cifras que sempre, 100 millóns; houbo algún ano histórico de máis, algún ano de menos, pero a media é de 100 millóns e este grupo de goberno ponlle 100 millóns. Despois, vemos á hora de distribuílo que o leva directamente quen corresponde, ou sexa, a estructura partidaria do PP, e se dan as obras ou non en función dos informes, vamos a pelear pola alcaldía en Moraña e entón ós nosos de Moraña dámoslle moitos cartos para que fagan alí obras e as vendan. Vamos a pelear unha alcaldía, pois entón dámoslle, aquí non vamos a pelear, dámoslle algo para que queden contentos; e aquí, aquí non lle damos nada. Exactamente é o criterio de repartos, ou sexa a estructura partidaria, e seguimos exactamente igual. No anterior mandato, nunha situación de suma tensión e de perda de papeis absoluta por parte do anterior Presidente, se lle ocurreu a infeliz idea de sisarlle tódalas competencias ó Pleno, absolutamente todas as que se podían sisar e cambia-las bases de execución en función desto. Reivindicación dos dous grupos da oposición, incluso con compromiso por parte do actual Presidente de estudia-lo asunto, pasa un mes, pasan dous meses, pasa un semestre, pasan dous semestres, pasa un ano, pasan dous anos, pasa todo o mandato, porque agora xa vamos concretar para a época que queda exactamente igual, a pesar das promesas, incluso neste Pleno, de que se ía a cambiar. Con respecto, por exemplo, á solución retributiva dos Deputados e dos grupos, na primeira xunta de Portavoces plantexamos que o primeiro acordo que fixara o anterior Presidente unilateralmente, porque lle dou a gana, que fixera así en función das contas que quixo facer, para que un Vicepresidente cobraba tanto, un Deputado cobrara tanto, nós sempre dixemos, os grupos da oposición, que non queríamos cobrar nin tanto nin cuanto, que renunciábamos ó que tiñamos que cobrar a cambio de que se nos puxeran medios ou se nos puxera unha persoa en exclusiva que poida estar aquí facendo os recados, atendendo a xente. Van tres anos e medio e segue estudiando, exactamente igual. E eso é o que está recollido nos Presupostos, nas Bases de Execución, na Memoria e demais exposición, continuismo absoluto e non cambiar absolutamente nada; e un desprecio absoluto polo funcionamento democrático cara fóra desta Institución, vía segundo o PAC ou Vías e Obras. É absolutamente continuista, sisando ou dificultando todo o posible a función da Corporación e a función dos grupos da oposición vía manter aquel acordo de quitarlle as competencias ó Pleno, e aquel acordo retributivo non foron tal acordo, foron decisións unilaterais do Sr. Mera. E se un colle os Presupostos da Deputación do ano 94 ou 95, dos dous últimos anos da anterior Corporación, e collen os orzamentos desta Deputación deste ano, resulta que cambiándolle o nome a certas partidas ou a certas obras practicamente son os mesmos, exactamente os mesmos, e incluso as ideas que circulaban naquel momento e que xa citei antes para cambia-lo funcionamento desta casa siguen exactamente igual, sen cambiar. Daquela estaban falando de cambiar e agora pasamos este mandato sen cambiar absolutamente nada. Esto é realmente o que se recolle, ou sexa, tecnicamente este Presupuesto é compromisos adquiridos dentro dun continuismo absoluto e dun desprecio absoluto a cambiar esta casa, democratizala, e que funcione con obxectividade e transparencia cara dentro e cara fóra, e sen cambiar nada deso, en certos aspectos incluso empeoran, resulta que se recollen os compromisos nesa liña, se plasman aí nunha manada de papeis impresionante e eso é o que hai, non hai absolutamente nada máis. Houbo certo cambio de talante, de intentar vender que se dialogaba, pero nunca tal diálogo existiu e sempre se respondeu ás preguntas en función de se interesaba ou non, podían tardar un ano, seis meses, catro meses ou o que sexa, cando xa non tiña interese, para contestalas. Contestaban se conviña e se non, non. Eso foi o único cambio por parte da Presidencia, que ía haber certo cambio de talante para despois ter exactamente o mesmo talante ou peor. Eso é o que se recolle nos orzamentos en canto a cifras e en canto a maneira de gastalos. Hai cousas que levamos dito nestes escaños moitas veces, que máis que sexa un diálogo de xordos eu creo que case non lle colle na cabeza, entón xa me parece que é inútil seguir insistindo nesa liña. Pero creo que é a nosa obriga e vamos a insistir. Supoño que incluso lle aburrirá moito porque xa o levan escoitado moitas veces, e nin tan sequera o que é unha actuación nunha Institución pública lles entre nas súas contas. Unha Institución, como neste caso a Deputación, coas súas características e rarezas, máis ben rarezas que características, basicamente ten que ter uns obxectivos e unha prioridade á hora de actuar. Ten que pretender que os seus esforzos se concentren nunhas liñas de actuación, que se poidan medi-los resultados, e que se poida ver a súa eficacia. Por exemplo, se o asunto básico ou a liña básica é a promoción económica, por poñer exemplo, teremos que actuar en consecuencia e ver que resultados acadou. Ou se a liña básica é a promoción da cultura, teremos que actuar en consecuencia e ver que resultados acadou. Non vale dicir que facemos moita cultura porque demos 70 millóns en subvencións en vez de 50. Non, a min fáleme de resultados, mellorou ou non mellorou o estado da cultura neste período e segundo os obxectivos que se pretendían. Evidentemente, eso non existe por ningún lado. A Memoria da Presidencia é un bo exemplo, eu creo que é algo a ler, porque o único que trae é unhas cifras para arriba e para abaixo, pero non se fixa absolutamente ningún obxectivo en canto a actuacións da Deputación. Nos topamos con actuacións absolutamente dispersas, mantendo todo o adquirido, en todo caso subíndolle un millón ou baixándolle, pero sen // concentrar esforzos en resolver absolutamente ningún problema. Creo que esta Deputación, as últimas obras gordas que acometeu foron parte do enlace entre Forcarei e Silleda e a Ponte de Catoira. Dende aquela non ten acometido absolutamente ningunha intervención gorda a pesares deses miles de millóns. Non ten acometido ningunha intervención gorda, seria, que resolvera algún problema importante. Ningunha, ningunha. Falou de que se se dá para Xuventude, Muller e que se multiplicaron por dez. Hai algunha cifra que se multiplicou por infinito porque é de cero a dez millóns. Agora, se con dez millóns se aspira a resolver algún problema hai que ter moita fe, hai que ter moitisima fe para aspirar a eso. Podemos falar incluso de organismos autónomos, ou podemos falar de liñas de actuación, eu que sei, o Padroado de Turismo, etc., etc. Non se ten atacado absolutamente ningún proxecto serio, sexan proxectos de obras que responden a certas necesidades, sexan proxectos de actuación que respondan a necesidades ou a liñas estratéxicas de actuación que poidan resolver problemas serios ou dar un empuxe a certa actividade, pero cunha intervención a fondo e planificada. ¿Cales serían?. Esas é as que hai que discutir, pero o grave é que non exista ningunha. Podemos poñer moitos exemplos; podíamos facer unha actuación moi gorda, por exemplo en Medio Ambiente e Turismo, nos encargamos de que as praias estean limpas, nos encargamos de actuar sobre o sector hosteleiro, nos encargamos de promociona-lo turismo, e facemos un proxecto de actuación realmente serio. Nunca vai haber suficientes cartos, pero si pode haber cifras absolutamente suficientes para facer ese tipo de actuacións. Non existen, sinxelamente non existen, a pesares ás veces da boa vontade ou dalgún tipo de actuacións que parece que van nesa dirección, pero sempre a salto de mata e sempre funcionando nese sentido que estamos dicindo. Eso é absolutamente grave. Cando o actual grupo de goberno tomou posesión, había dúas valoracións ou sentimentos contradictorios. Por un lado, acabábamos de saír dun período bastante turbulento nesta Deputación e había a esperanza de que houbera un cambio de talante, un cambio de talante real e a fondo. E había tamén a versión de que ó anterior Presidente se lle ocurrira intentar actuar pola súa conta nalgúns dos puntos que dixen antes e que por eso fora defenestrado, e o que se quería era algo en certo modo inocuo, de non traballar pola súa conta. Por desgracia, pasados catro anos, vistas as actuacións concretas e non as declaracións, actuacións concretas en materia presupostaria, en materia de relación da Deputación cos administrados e relacións internas da Deputación, todo o que dixen antes creo que se confirmou, e lamento telo que dicir así. Realmente aquí o que se ía a ubicar era, en certo modo, a alguén que ía a exercer de transmisor das ordes do Sr. Cuiña, ou como se lle queira chamar, e a non tocar nada e a seguir todo como estaba. E por desgracia, nestes momentos a nós non nos cabe a máis mínima dúbida de que realmente é así. Catro anos nos que non se cambiou nada, nos que se invertiron uns cantos miles de millóns sen ningunha previsión, sen ningunha planificación, sen ningunha priorización de obxectivos. Nestes momentos, ninguén se atrevería a dicir, por parte do grupo de goberno, que a provincia de Pontevedra ten unhas perspectivas de futuro moito mellores gracias ás actuacións da Deputación, ou que vamos a ser unha potencia económica gracias á actuación da Deputación, ou que vamos a ser unha potencia turística gracias á actuación da Deputación; ou que temos unha Institución que é paradigmática en canto a transparencia, obxectividade e demais. Nada deso, non creo que ninguén teña o valor de dicilo. Simplemente catro anos nos que se foi xestionando sempre pensando nos intereses partidarios, na estructura partidaria da Deputación. Estes Presupostos permítame que non entre a analizalos máis ou menos polo miúdo porque exactamente non din nada, exactamente e casar as contas de tódolos compromisos que hai dentro desa liña oscurantista e de falta de obxectivos e de non cambiar nada que vén levando esta Deputación neste mandato. Eu diría peor, á parte das asperezas que xa estaban arrastradas e non se cambian en dous anos, bastante peor; é unha liña absolutamente continuista dos dous últimos anos do anterior Presidente, pero en moitas cousas bastante peor. Eso é resume. O único relevante de todo o Presuposto é a desaparición do PAE. Podía se-lo // Presuposto do ano pasado, de hai dous anos, de hai tres anos, de hai catro anos, podía ser calquera. Aí non hai ningún cambio significativo, máis do mesmo, pero xa estamos acabando o mandato, xa se pode facer balance, e de verdade que eu non sei se no seu partido, ou polo menos se nos órganos de dirección do seu partido, lle van aplaudir por ter seguido fielmente as directrices que lle deron en canto ós intereses partidarios; pero, dende logo, creo que como xestión da Deputación e como balance que se poida facer dos problemas que se resolveron, me parece que pouco, a valoración non lle vai ser nada positiva. Nada máis Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Mosquera. Sr. González Iglesias. Sr. González Iglesias.- Bos días. Sr. Presidente, yo creo que la mejor definición de lo que es este Presupuesto la hizo el Sr. Pedrosa con la primera frase que utilizó en su intervención. Comenzaba diciendo un año más, y un año más esto es igual, exactamente igual. Creo que en ese sentido le traicionó el subconsciente, me imagino que no querría hacerlo a propósito. Me llamó la atención que se utilizase como argumento de defensa del Presupuesto, por parte del Sr. Pedrosa, un bloque concreto en el que hablaba de incremento de participación en temas a los que hasta ahora la Diputación Provincial no le había prestado el suficiente apoyo. Y hablaba de temas como eran Juventud y Deporte, Cultura, Mujer, Asistencia Social, ayuda a las PYMES y Pesca. Yo creo que hay que corregirle algunas cosas en la ayuda a las PYMES. Siguen haciendo lo que se estaba haciendo, lo que se empezó hace exactamente diez años, por lo tanto nada nuevo ni siquiera con incremento. Yo tengo que reconocer determinados incrementos en los otros temas que anunció, al menos en Asistencia Social, en Mujer o un incremento en Cultura mínimo o un incremento en Deportes, pero esos incrementos en el global, y permítame ser generoso, no van a significar, introduciendo también lo de Pesca, más allá de los 200 millones de ptas. Hablar de un gran incremento y de una gran preocupación cuando eso va a significar, como decía antes siendo muy generoso, 200 millones de ptas, creo que no es muy defendible, al menos en medio de 15 mil millones de ptas. Otra parte u otro bloque de defensa del Presupuesto lo dedica al apartado del saneamiento financiero. Yo creo que hay que decirlo todo. La mala situación económica en que estaba la Diputación de Pontevedra hace ocho años no la heredaron ustedes de ningún grupo político diferente al suyo, es decir, era una mala situación económica en la que la metió el Partido Popular. Hay que reconocer que en esos ocho años la situación varía sustancialmente porque también varían sustancialmente los intereses de los créditos, porque se producen transferencias de hospitales, etc., etc. Pero realmente que alguien me ponga encima de la mesa dónde ustedes han generado más ingresos o dónde ustedes han ahorrado más, salvo las dos cuestiones que dije antes, y por ahí podríamos hablar de una buena gestión económica. Nada de eso se produjo. Por lo tanto es, como decía, un año más, con las dos variantes que se introducen en la defensa que hace el Vicepresidente económico. Para entrar un poco en el Presupuesto, decir que cuando en una institución los ingresos proceden fundamentalmente, y es así en todas las Diputaciones, esto no es diferente a las demás, lo que pasa es que las demás hacen otras cosas y esta no, y me refiero a que si 11.400 millones de ptas proceden de la aportación del Estado, si a eso le sumamos que 746 millones de ptas proceden de un impuesto que es en todo caso una cesión vía del Estado de lo que recaudan los Ayuntamientos, y si a eso le sumamos aportaciones de otras Administraciones pues aparece la Unión Europea con 861 millones de ptas, el Ministerio de Administraciones Públicas con 654, los Ayuntamientos con 337, o la Xunta para inversión pura con 55 millones de ptas, cuando el 99%, por ser generoso también, de los ingresos vienen dados, y vuelvo a repetir tanto en esta Diputación como en las demás, uno empieza a dudar de las razones reales de para qué tienen que existir las Diputaciones. Esta Institución genera 225 millones de ptas en tasas y otros ingresos y algo más por ahí suelto que es lo que realmente genera, el resto viene dado y regalado. Y ¿qué ocurre?. Que cuando viene todo dado y regalado el proceso de gasto es el que es y alguien tiene la tentación de malgastar el dinero, cosa que se hizo aquí otros años, y otros tienen la intención de utilizar ese dinero para amarrar políticamente tanto a su propio partido como a otras instituciones. Para amarrar políticamente a Ayuntamientos, a Asociaciones de Vecinos, a entidades culturales, a entidades deportivas, etc., etc., e incluso para promocionarlas allí donde no existen. También es una circunstancia que se puso de manifiesto una y otra vez en diferentes Plenos en esta Institución. Uno echa en falta que cuando se está aprobando un Presupuesto que va a ser para todo el año 99 y en realidad aquí vamos a estar seis meses, lógicamente debería haber una previsión y prefijarse en el Presupuesto que las inversiones, las subvenciones, etc., etc., se van hacer en esa misma proporción y no que ocurra lo que va a ocurrir, que todo estará gastado antes de junio. Le siguen a uno llamando la atención cifras como los 1.100 millones de ptas en carreteras provinciales porque volvemos al argumento de otros años, una vez más, o un año más. Yo recuerdo compromisos del anterior y del actual Presidente de la Diputación, y cito los dos porque son del mismo partido político, de que ustedes iban hacer un catálogo real de carreteras provinciales, un plan real de carreteras provinciales. En los últimos años algo hemos avanzado, tenemos un listado, al menos sabemos que la carretera que se llama x es provincial o no es provincial, es todo lo que sabemos. Pero ese listado vuelve a los errores históricos; con ese listado no se pueden priorizar inversiones y con ese listado las inversiones van a ser fundamentalmente por dos razones: una razón, las que tengan más interés el grupo de gobierno o el Presidente, no razones técnicas, y la otra razón, que algunos técnicos tengan que meter esa carretera porque tienen compromisos con determinados Alcaldes. Y sigue pasando exactamente lo mismo que pasaba, tampoco hay nada nuevo en este tema. Si entramos en las bases de ejecución del Presupuesto, no quiero consumir el tiempo en cosas que se dijeron aquí ya, pero esas bases de ejecución del Presupuesto son sustancialmente las mismas que otros años, siguen teniendo los mismos defectos para nosotros y son los que vienen a dejar los Plenos prácticamente sin contenido y las que dificultan fundamentalmente el control por parte de la oposición de las acciones del Presidente de la Diputación. Nosotros entendemos que nada se hizo en estos cuatro años para remediar esta situación, y cuando nada se hace para remediar una situación es porque el grupo de gobierno no tiene interés en absoluto en remediarlo. Tienen interés en que las cosas sigan como están y ante esta situación es muy dudoso que alguien pueda tener razones para defender la existencia de las Diputaciones. Imaginemos que se produce un reparto de esos 11.500 millones de pesetas directamente a los Ayuntamientos; a mi no me cabe ninguna duda además que serían cantidades mucho mejor rentabilizadas por los propios Ayuntamientos para inversión que la situación actual, en la que hay una Institución que media entre ellos. De todas formas, nosotros estamos convencidos de que hay razones todavía para que puedan existir las Diputaciones, pero razones que vendrán dadas por un cambio de actitud y un cambio en los objetivos de las Diputaciones. Algunos de esos objetivos los enumeraba el Sr. Pedrosa, pero son justo los que significaron esos 200 millones de ptas de incremento en la inversión de la Diputación. Temas como los Servicios Sociales, temas como actividades promotoras de empleo, como la Mujer, como los temas de marginación, temas que los Ayuntamientos no pueden por cuestiones económicas obvias garantizar, como de urbanismo, como la recogida de basuras, como la extinción de incendios. Nosotros entendemos que deben ser, en el futuro, en el que deben incidir las Diputaciones por una razón fundamental, porque estas son las cuestiones, en las que una Institución como la Diputación podría garantizar que todos los ciudadanos de la provincia, viviesen en el Ayuntamiento que viviesen, tendrían acceso a los mismos servicios con el mismo coste, es decir, que no se produzcan situaciones como las que se producen ahora. Por poner un ejemplo, lla ayuda domiciliaria a personas mayores se da desde hace años en grandes Ayuntamientos y resulta que en los Ayuntamientos pequeños de la provincia no se da, no se puede acceder. Este grupo presentó enmiendas en otros Presupuestos para tratar de ir por ese camino, y yo recuerdo las del año pasado que fueron objeto de carcajadas por parte del grupo de gobierno, diciendo que eso se arreglaba con 5.000.000 de ptas en un convenio que hacían para poner el aparatito para la teleasistencia; pero sigue sin haber ese soporte de personas que garantice esos servicios y que garantice que cualquier ciudadano, viva en el municipio que viva, tenga el mismo derecho, el mismo acceso a esos servicios. Vuelvo a repetir, nosotros entendemos que el futuro de estas Instituciones, Instituciones como la Diputación, debe ir por ahí, debe ir por este tipo de cuestiones que echamos en falta en todos los Presupuestos de esta Diputación. También lo decía antes, presentábamos enmiendas para tratar de ir introduciendo cosas poco a poco y alguna como el tema de los libros de texto fué asumida por parte del grupo de gobierno, pero otras no se asumieron aunque uno tiene que oír hablar al Vicepresidente económico de la especial sensibilidad del grupo de gobierno por este tipo de cuestiones. Y yo, con 200 millones de incremento en cuatro años, de verdad que no puedo creerlo. Como decía antes, Presidente, en cifras mucho más concretas podíamos entrar, pero seguiríamos haciendo el discurso de todos los años, es decir, los 100 millones del Plan de Acción Comunitaria, los 500 millones de aglomerado, etc., etc. Por lo tanto creemos que esto no da más de si, esto es el final de un mandato del Partido Popular. Nosotros entendemos que en este mandato trataron de detectar más poder en la provincia de Pontevedra, al margen de que los ciudadanos tuviesen mejores o peores servicios. Vamos a votar en contra del Presupuesto. Por ahora nada más. Sr. Presidente.- Gracias Sr. González Iglesias. Ten a palabra o Sr. Pedrosa. Sr. Pedrosa Vicente.- Comenzando por el final y respondiendo a la intervención del representante y Portavoz del PSOE, Sr. González, a mi me llama mucho la atención su hilo argumental fundamental, a pesar de que al final lo arregló un poco, pero incluso quedé en cierta manera preocupado. Yo no sabía que el Partido Socialista aboga por la desaparición de las Diputaciones. Me acabo de enterar ahora. Yo no se si los representantes del PSOE, a nivel gallego y a nivel nacional, estarán muy de acuerdo con sus declaraciones. Yo lo dudo mucho; por lo menos para mi sería la primera noticia a este respecto. Por otro lado, y después de los años que lleva usted aquí, también parece mentira el desconocimiento absoluto que tiene sobre cómo se financia una Diputación. Dice que los ingresos no vienen dados, participación en los tributos del Estado. Pues por supuesto que si. ¿Usted quiere imponer tributos propios en la Diputación?. Sería absolutamente ilegal, además de que nosotros no querríamos evidentemente. Pero es absolutamente ilegal. Los ingresos por participación en tributos del Estado no vienen dados. Pero igual que a las Comunidades Autónomas, o se cree usted que las Comunidades Autónomas sacan de la manga el dinero que tienen. Exactamente igual. Nos viene todo de lo mismo, del fondo común que pagamos con los impuestos todos los españoles. La Diputación no tiene capacidad normativa para imponer impuestos. Del Presupuesto, la verdad es que habló muy poco. Nos reconoció unos pequeños incrementos, según usted, 200 millones en cuatro años. Yo no sé que cuentas hace usted tampoco, pues sólo en Deportes estamos multiplicando por cinco las cifras. Yo no sé que sumas hace usted. En Pesca, lo mismo, este año van 100 millones de pesetas. Sume lo de los años anteriores, en Mujer, en Cultura, etc., etc. Yo no sé, sigo sin entender, o más bien creo que no ha visto el Presupuesto ni de este año ni de los anteriores, porque si no, no diría eso. Y en cuanto al inicio de su intervención de que es un año más, de que yo dije que es un año más, por supuesto que es un año más. Presentamos el Presupuesto de un año más, si señor, y seguimos avanzando y haciendo cada vez más inversiones, y seguimos teniendo ese compromiso con la gente. Unas se van rematando, otras van continuando, y estamos generando posibilidades de que cada año se puedan hacer más inversiones y ese es nuestro plan, esa es nuestra estrategia y ese es nuestro compromiso con esta provincia y así vamos a seguir. También creo que entendí que no va a presentar enmiendas este año, le entendí eso, no sé, a lo mejor me corrige; ganamos tiempo todos, sería repetir las mismas que han presentado los últimos años, por lo tanto ya saben también como las íbamos a contestar, con lo cual me parece muy oportuno y ganamos todos tiempo. Por lo que se refiere a la intervención del Sr. Mosquera, parece que haya soltado una ensalada de cifras. Evidentemente. A mí me resulta muy difícil hablar del Presupuesto filosofando como lo hace usted. Eso no es hablar del Presupuesto, eso es hacer demagogia pura y dura. ¿Cómo voy a explicarle a usted, a la gente y a los medios de comunicación el Presupuesto sin hablar de cifras?. Yo prefiero explicar algunas cifras, creo que es mucho más lógico y así no se engaña a nadie dando las cifras. O falar non ten cancelas, e vostede é o que fai. Yo sigo si entender, como dice usted, que no hable del punto más importante, la desaparición del PAE. Míre usted, si estoy hablando del Presupuesto del 99 y en el 99 no hay PAE, explíqueme usted por qué tengo que hablar del PAE. No lo entiendo tampoco. Y después toco los tres temas que a usted le gustan, aunque más bien le disgustan, y si yo fui aburrido tuve la ventaja de que hablé sólo 12 minutos y usted, con la misma música y la misma letra, habló 22, o sea, fué el doble de aburrido que yo. Y es que además no tiene ya muy aburridos con el PAC. Ya sé que no le gusta a usted el PAC. Si por mí fuese el PAC no estaría en 100 millones, estaría en 300, y espero que en los próximos años esté. ¿Usted sabe cuántas peticiones hubo este año para ayudas del PAC?. Por importe de 1.500 millones de pesetas y sólo pudimos atender por 100. Fíjese usted si es importante para nosotros. Pero no se preocupe, lo iremos incrementando otros años. Sigue con el tema también de que le han sisado al Pleno las competencias. Se lo oímos bastantes veces, se lo hemos rebatido otras tantas, y usted sabe igual que yo que, cada día más, pasa absolutamente todo por las Comisiones. Lo sabe perfectamente. Como en las Comisiones no están presentes los medios de comunicación, a usted le interese menos ahí. Yo creo que es todo el problema que tiene. A diferencia del Portavoz del PSOE, que creo que va por libre, yo no se si anda asilvestrado políticamente o no, yo creo que va por libre con respecto a sus portavoces gallego y nacional, en tono jocoso, no se me enfade Sr. González, usted en cambio tiene la lección muy aprendida. Es curioso; ayer estuve un ratito en Santiago oyendo la defensa de los Presupuestos de la Comunidad Autónoma y oí la intervención del Sr. Beiras, y que curioso, dijo exactamente lo mismo que usted. Usted dijo aquí que si le cambiamos el nombre sería el mismo que el del año pasado. ¿Sabe que dijo el Sr. Beiras?: si hacemos una fotocopia del del año pasado lo tenemos aquí. Tiene la lección aprendida, está bien eso. El Presupuesto no cabe duda que es el reflejo de los compromisos adquiridos, como usted dice peyorativamente; pero yo se lo cambio en positivo, es el reflejo de los compromisos adquiridos, en este caso de los compromisos adquiridos por el equipo de gobierno en virtud de unas elecciones en que salió para gobernar y tiene la obligación de gobernar para toda la provincia. Y esos compromisos los tenemos con todos los sectores de la sociedad y los vamos a cumplir y los estamos cumpliendo año a año y vamos a seguir en esa línea. Usted confunde la aprobación del Presupuesto con la liquidación del mismo o un debate sobre el estado de la Diputación o el estado de la provincia. Si hiciésemos ese debate en este momento, pero basado en cifras como yo prefiero y creo que es mucho más real y no es demagogia, y coge usted los últimos informes de la Fundación Provigo y de la Universidad de Vigo sobre la situación de Vigo y su área y sobre la situación de la Provincia, curiosamente se encontrará con que estamos en las cifras menores de paro de los últimos veinte años, en las mayores cifras de exportaciones, en el mayor crecimiento del PIB con respecto al resto de España, etc., etc. Algo tendrá que ver que en esta provincia gobierne, le pese o no le pese, el Partido Popular en la mayor parte de las Instituciones y en la mayor parte de los Ayuntamientos. Así pasaremos el examen en junio próximo. Estoy convencido de que lo volveremos a pasar, que el Partido Popular lo volverá a pasar otra vez con nota. Ahí será el verdadero examen. Ya hemos tenido uno el año pasado y ya vió usted el resultado. Nada más por ahora, muchas gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Pedrosa. Por orde de actuación o Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias, Sr. Presidente. Hai dúas cousas que me sorprenden. Primeiro que sendo esta unha Institución evidentemente presidencialista, pois quen directamente marca as liñas de actuación é o Presidente, que o Presidente non interveña. Sorpréndeme; agardo que non nos teña preparado un discurso para o final cando non teñamos dereito a réplica para soltarnos por aí o que lle pareza ben. Se neste debate exerce de Portavoz o Sr. Pedrosa, agardemos que exerza todo o tempo e non nos faga triquiñuelas dese tipo. Sorpréndeme moitisimo que o Sr. Presidente non interveña; supoño que subscribirá as palabras do Sr. Pedrosa e deixará o asunto así. Pero con respecto á actitude que tomou o Sr. Presidente onte na prensa e que está tomando hoxe o Sr. Pedrosa, sorpréndeme que, coa maioría que teñen aquí e con ese boiante panorama político que nos describe o Sr. Pedrosa, tomen esa actitude de descalificar argumentos e non ofrecer proxectos propios. Dende logo, é que me sorprende absolutamente. Pero alá vostedes, incluso con ese punto de agresividade e de chulería política ou non sei que chamar, que me parece que non é de recibo. Eu creo que con respecto ó que se dixo do Presuposto e con respecto á miña intervención previa, pouquiño máis hai que engadir porque non foi rebatido absolutamente nada. Non lle entra na cabeza, que lle vamos a facer, teñen a súa maneira de funcionar, non teñen ningún proxecto concreto para fixar unha liña de actuación estratéxica dentro desta Provincia ou nos Concellos, e despois sorpréndense moitísimo de que noutros sitios teñan problemas coa poboación, que parece que lle vai da-las espaldas e saian arremetendo e non entendendo absolutamente nada. Vostedes teñen o seu proxecto, calcan dun ano para outro os Presupostos porque responde exactamente ó seu proxecto de actuación, non de estratexia cara a resolve-los problemas, senón de proxectos de actuación en función de que sexa dun color ou sexa doutro, en función de que conveña, en función de ter contentos a un ou a outro. Ir soltando os cartiños por aquí ou por alá, ou facendo as cousas dunha maneira ou doutra, o célebre caciqueo ou chamado, en términos técnicos, identificación entre actuación política e a estructura partidaria. Exactamente é a súa maneira de actuar e eso refléxase nos Presupostos, sendo dun ano para outro practicamente iguais. Voulle contar unha anécdota que sucedeu o outro día no Padroado de Turismo "Rías Baixas". Veu unha persoa a informarnos de como podíamos facer un proxecto de sinalización de recursos turísticos nesta provincia. E esa persoa matábase a explicar de que se os soportes tiñan que resistir temporais de 100 km/hora ou non tiñan, ou moita humidade ou non moita humidade, eso era cousa de calquera empresa que optara, se se chega a facer esa actuación. O que non era cousa deles era que tiñan que ter nalgún sitio un programa de actuacións sabendo que é o que se quere. Puxo un exemplo. Comarca en concreto de Cataluña na que había unha actuación porque había certos pobos de montaña que se estaban despoboando, había que recuperar actividades tradicionais, había que intentar que o turismo fora para alí, etc. Unha vez dito eso máis concretado, o diseño de todo faise en función deso, hai un proxecto de actuación. Evidentemente, aquí non hai nada que se lle pareza, eso é o que se entende facer un programa de actuación e ter unhas prioridades. Evidentemente, aquí non hai nada desto. Vostede fixo unha referencia á Fundación Provigo. O que está claro é que quitando precisamente esa Fundación Provigo, en toda a provincia de Pontevedra non hai nada que fixe prioridades ou tan sequera que describa situacións para poder actuar en función dunhas prioridades. Non hai absolutamente nada. Un campo de traballo no que esta Deputación podía actuar moi seriamente porque nos Concellos pequenos, quizá quitando o de Pontevedra que o gobernan vostedes, ese tipo de cousas vostedes nunca as impulsaron. O seu é un funcionamento corrente en favor do amigo ou en contra do enemigo. Entón, exactamente, ¿por onde vai a tirar esta provincia en canto á calidade de vida dos cidadáns, en canto a recursos económicos, en canto a fomento da actividade económica, en canto a fomento do emprego?. Pois non se sabe, simplemente non hai ningún estudio medianamente serio que faga eso, hai que actuar en consecuencia e polo tanto as actuacións estarán priorizadas. Se cadra, hai que chegar á conclusión de que hai que conxelar ou incluso disminuir algo o que se usa en pistas a sitios que no van a ningún lado, polo monte, total para entrar un tractor vale igual; e hai que dedicar moitos máis diñeiros se cadra a potenciar recursos que xeneren riqueza ou que xeneren actividade económica. Haberá que definilos; eso non é cuestión que poida facela unha persoa nin dúas, eso terán que facelo equipos especializados, pero hai que ter ese proxecto, chámase como se chame, programático, estratéxico, o que sexa. Eso é do que se carece absolutamente, e me parece que vostedes nin o entenden, e se non o entenden entón é un diálogo de xordos. O Sr. Pedrosa non sei cantas cousas dixo sobre min; a min dame igual, non vou a entrar a contestarlle. Ese é o gran problema, porque eu póñolle un exemplo, e non me faga a dinámica dos votos porque me parece absolutamente absurdo. Ou seixa, un Sr. Alcalde ou Alcaldesa dun Concello, por exemplo do interior, hai algúns deles que levan 20, 30, 15, 10 anos de Alcaldes, son votados maioritariamente, cambiaron de forza política segundo conviu para estaren sempre co gobernante, e ó cabo de 20 anos o seu Concello pasou de ter 7.000 habitantes a ter 4.000, e aínda por riba sen ningunha actividade económica alí. Bueno, pois se vostede me di que eso é un exemplo de xestión, estamos perdidos, estamos absolutamente perdidos. Non se preocupou de que houbera concentración parcelaria, non se preocupou de coida-los recursos naturais que tivo, non se preocupou de potencia-la situación económica. Preocupouse de ir ós enterros, de pasa-la man polo lombo e de ir prometendo unha pista e un punto de luz e acabouse. E resulta que é votado maioritariamente. Se ese é o futuro que queremos para esta provincia, se ese é o futuro que queremos para Galicia, dígase claramente. Eu moito me temo que van por aí os tiros dentro do que vostedes defenden, e o resto parece que nin o entenden. Ese é o gran problema. Esto é moi especial desta Provincia e desta Deputación. É moi específico, cada unha ten a súa especificidade. Non sei se, por exemplo, a Deputación da Coruña vai a defenestrar do seu partido ó actual Presidente ou non. Pero resulta que se meteu, non sei se con estudios serios previos ou non, a 500 millóns cada ano, ou sexa, 1.500 millóns para recuperación, restauración, potenciación e sinalización de monumentos históricos. É unha liña de actuación. Eu non digo que sexa por onde haxa que tirar ou non; é unha liña de actuación, á parte creo que votada por unanimidade. E aquí, nesta Deputación, sempre se tivo polo equilibrio de poderes e polos lios que hai; sempre se tivo a norma de conducta por parte do Partido Popular de que houbera un grupo de goberno que pintara pouquiño, e máis ben fora ó dictado do que lle digan en función da estructura partidaria dos intereses, non fora a ser que discurrira pola súa conta e se metera en facer actuacións en ben da Provincia, actuacións potentes que puideran cambiar e incidir nalgún sector dunha maneira forte, ou cambiar a dinámica nalgún sector fixando certos obxectivos claros e actuando con decisión. Eso sempre se procurou evitar, polo menos dende o ano 89, xa van alá case dez anos, se procurou evitar e a consecuencia é a que dende aquela non houbo unha actuación forte, cuns resultados palpables desta Deputación, tanto nalgunha obra grande, tanto nalgún sector digamos de calquera tipo, de benestar social, cultural ou de promoción económica desta Provincia. Ningunha, non me pode dicir ningunha porque non a hai. Trátase de ter esta Deputación para ir repartiendo pequenas gratificacións, pequenas ou menos pequenas, entre a súa estructura partidaria, entre os seus Alcaldes ou os seus grupos de militantes cando está na oposición. E eso é o que hai. É público e notorio que o grupo de goberno desta Deputación se fixo como se fixo, e é unha desgracia para a Provincia, é unha auténtica desgracia. Todo o mundo sabe que defendemos a desaparición das Deputacións, pero mentras existan algún papel teñen que cumprir, e non o cumpren. Por exemplo, en extinción de incendios cumpren na Comarca onde interesou cumprir, no resto da Provincia non. Podíamos seguir cun relatorio enorme; nunca por unha planificación ou por cubrir un servicio, senón en función de que un presionou e o outro non presionou. Creo que está moi clariño; vostedes non teñen ningún proxecto para esta Institución máis que ocupala, e por desgracia pode que a ocupen incluso máis anos pero non teñen ningún proxecto como na maioría das Institucións. Eu, en todo caso, pediríalle ó Sr. Pedrosa que reflexionara un pouquiño sobre o que está pasando e que despois non se sorprendan de que en certos sitios a cidadanía non lle estea pola labor e lle saen con exabruptos. Rectificar é de sabios. Eu pódolle dicir con respecto ás emendas que, dende logo, ante a actitude que están tomando nestes sucesivos anos non vamos a perde-lo tempo en alarga-lo Pleno discutindo emendas concretas, que xa el nos dixo e xa o sabíamos que ese talante de diálogo, ese talante de comunicación, ese talante de participación non existe. No anterior mandato, que non vou defendelo, que foi un mandato terrorífico, houbo Plenos, e aquí está algún compañeiro do PSOE e algún do PP que estaba daquela, onde se aprobaron se cadra trinta ou corenta emendas. Ou sexa, tiña moito máis talante dialogante a anterior Corporación que esta. Vostede xa o dixo moi ben, son listos en non presentar emendas porque as vamos tirar á papeleira. Ata aí chegamos, xa nos damos conta do que dan a pesar de que ás veces nos poñan esa cariña de bos, que queren dialogar. Dialogantes nada, nada de nada. Eu creo que xa é repetir argumentos, creo que non ten moito sentido entrar en máis matices e me parece que é evidente que vamos a votar en contra do Presuposto. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Mosquera. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si. Muy brevemente. Casi emplear el 50% para contestar a insultos o aclararle determinadas cosas. Se podía empezar con aquello de decir que ladran, luego cabalgamos, pero igual lo tomarían como un insulto y entonces lo retiro. Sr. Pedrosa, decía usted que el hilo argumental al final lo había arreglado un poquito y tal, que usted entendía que el Partido Socialista estaba por la desaparición de las Diputaciones. Pues entendió bien, entendió bien y se lo digo con toda la claridad del mundo; no es una posición que defienda, es una posición que se defendió en el último Congreso del Partido Socialista. Entendió bien. Ocurre que yo que mantuve una posición contraria cambiando la formulación de para que sirven las Diputaciones y fundamentalmente para lo que tradicionalmente sirve esta Diputación, o sirvió. Creo que las Diputaciones deben mantenerse, al contrario, vuelvo a repetir, de la última resolución congresual de mi partido. Pero también entiendo que haya resoluciones de ese tipo. Cuando la gente está percibiendo que para lo que sirven las Diputaciones es para amarrar en el sentido más amplio de la palabra, yo entiendo que determinadas personas estén propugnando la desaparición de las Diputaciones, y vuelvo a repetir que no es mi posición personal pero tengo que asumirla, perdí y tengo que asumirla. Vuelvo a repetir, entiendo el por qué se producen esas cosas, yo lo entiendo perfectamente. Y sigo pensando que estas Instituciones tienen que servir para otra cosa. Y para recordarle cifras, que usted decía que yo no me había leído el Presupuesto, puede decir usted que en Deportes multiplicamos por cinco. Vamos a ver, depende cómo lo vea. Convenios con la Xunta los hubo antes de ustedes, pero no vaya por ahí. En el tema de Pesca, hubo actuaciones hace cinco, seis y siete años, actuaciones que, por la desgracia económica en la que metió a esta casa su propio partido político, sus propios compañeros tuvieron ustedes que dejar de hacerlas y ahora vuelven a hacerlas. No hay nada diferente, para nada, no hay mayor sensibilidad, en absoluto. Hay en estos momentos mejor situación económica y lógicamente pueden atender cuestiones que antes atendían y que dejaron de atender. En Cultura, yo creo que es de las pocas cosas en esta casa que siguen haciendo ustedes lo mismo que hace diez años, exactamente lo mismo. Cójase el Presupuesto del año pasado, cogemos este, y siendo generosos 200 millones, siendo muy generosos. Por lo tanto, de mayor sensibilidad nada, nada en absoluto. Ya lo que me asombra del Sr. Pedrosa es que empiece a darnos las cifras económicas del entorno de Vigo. Traslada las del entorno a toda la provincia. Perfecto, cada uno hace con los números lo que quiere. Digo que me asombra por una razón; porque las cifras son ciertas pero el argumento que usted emplea no. ¿Sabe por qué?. Es que hace ocho años, hace seis años, el Partido Popular gobernaba en esta Diputación y gobernaba también en la Xunta de Galicia y, por lo tanto, esas cifras no vienen dadas por su gestión de gobierno en la provincia y en Galicia. No quiera usted explotar datos que no son suyos. Y si quiere ya poner cifras más curiosas, la aportación del Estado a esta Diputación en Planes era mayor hace seis años que hoy. A lo mejor tampoco me leí el Presupuesto y tampoco sé comparar cifras. Pero bastante mayor. Decían sistemáticamente que era poco; ahora no dicen nada, no dicen absolutamente nada; como gobiernan también en Madrid, no hay ningún problema, todo está muy bien. Con respecto a su intervención me quedé con bastante poco. Suele usted insultar, no es la primera vez que lo hace, está bastante acostumbrado por lo que veo, y el Presidente se lo consiente también continuamente, es una forma de actuación de ustedes. Sigan por ahí, sigan por ahí, y ya verán ustedes que los resultados electorales van a ser sustancialmente menores para ustedes de lo que fueron hace cuatro años en elecciones municipales. Siguen ustedes profundizando en una situación histórica que no nos gusta y que yo creo que a los ciudadanos cada vez les gusta menos, estoy convencido que a los ciudadanos cada vez les gusta menos. De todas formas, en junio veremos quién tiene la razón. Si yo, que creo que a los ciudadanos cada vez les gusta menos su forma de actuar, o ustedes. Nada más. Seguimos manteniendo el voto en contra y vuelvo a repetir que esto era para contestar a los insultos, nada más. Sr. Presidente.- Gracias Sr. González. Sr. Pedrosa. Sr. Pedrosa Vicente.- Si, para rematar, muy breve. Yo, sinceramente, estoy muy sorprendido y leeré con detenimiento las actas cuando estén hechas por lo que dice de insultos. Si he dicho alguno lo retiro absolutamente, no es mi intención, no es mi estilo ni quiero. A lo mejor, en el uso de la palabra dije algo que sentía. De verdad que si dije algún insulto, queda absolutamente retirado y nada más. Hemos recibido algunos por parte del Sr. Mosquera en esta última intervención, que los he apuntado para que luego no diga que tal: caciques, chulos, que no entendemos nada y no se que otra cosa más. Yo lo mío lo retiro, que no

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición