ATOPO
Rexistros actuais: 1.618.880
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1993/04/28_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/1.1993-04-28_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1993/04/28_Extraordinaria

  • Data(s) 1993-04-28 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 4 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de abril de 1993 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as once horas e dez minutos do día vinteoito de abril de mil novecentos noventa e tres, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Jorge Casal Pintos, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Francisco Santomé Otero, D. Santiago Tirado serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extra- ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Sr. Deputado, D. Juan José Salgueiro Montouto. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3353.- ACTA ANTERIOR O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da acta da anterior sesión, rdinaria, do día 26 de marzo de 1993. ------ Folla: 4,6 2.3354.- CONVENIO DE COLABORACIÓN INEM-DEPUTACIÓN PARA OS SERVICIOS DE SAÚDE MENTAL (O REBULLÓN) Sr. Presidente.- Intervenciones. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, bos días. Eu este tema xa veu o outro día e quedou sobre a mesa e demais, eu de verdade, quero reitera-lo que se ten dito tantas veces. En concreto isto é un Monitor Deportivo e un Fisioterapeuta por cinco meses, e un Capataz Agrícola por tres meses. A Deputación ten que poñer só o 25% do que custe, e a maiores isto xa é unha Resolución Presidencial do 25 de febreiro; xa choveu, xa choveu dous meses, feita porque o prazo acababa o 28, entón terán que vir ó Pleno estas cousas, de verdade, e terán que vir, pero, moi ben, as aceptamos, pero hai cousas moito máis graves que están pasando co persoal e sen embargo non veñen ó Pleno. Bueno, isto é o de sempre, baleira-lo Pleno de contido, estar aquí discutindo sobre o sexo dos anxos, sobre cousas que ó fin e ó cabo xa están decididas e que non teñen maior transcendencia, practicamente ningunha. Nós ímonos abster neste como no resto dos puntos, ata o cinco ou o seis, que poden ter algo aínda que moi pouco, porque todo o Pleno ten moi pouca substancia. Nada máis. Sr. Presidente.- Evidentemente hai algúns temas que son de puro trámite, practicamente, pero que loxicamente a competencia é do Pleno e non teñen máis remedio que vir aquí, iso é certo. Sr. Nieto Figueroa, ten vostede a palabra. Sr. Nieto Figueroa.- Si. Nosotros solicitamos que efectivamente se traten conjuntamente, ya que prácticamente nuestra postura va a ser idéntica en todos ellos, los puntos dos, tres, cuatro y seis, aceleraríamos y evitaríamos repeticiones sobre los mismos temas. ¿Es posible?. Sr. Presidente.- Si. Sr. Nieto Figueroa.- Bien, pues entonces incidimos más o menos en lo que decía el compañero Mosquera. Punto dos, en fin, no hay por dónde pillarlo, si usted lo ha repasado se habrá percatado de que aparte de que no hay ni consignación siquiera, usted ya ha adoptado una Resolución Presidencial. Viene a acuerdo cuando realmente solamente tendría que venir a ratificar un acuerdo, si usted tenía poderes para hacer este asunto. De manera que eso con relación a este punto. Y ya con relación a toda la temática en general que estamos tratando, ya es de bastante más envergadura. Yo he dicho y sostengo, y además ya tengo informes que van a ser por escrito para que ustedes se responsabilicen un poco más, de que se están cometiendo sin duda ninguna, al margen del deterioro al que están sometidos, tanto el Hospital Municipal de Vigo, como "El Rebullón", como el Hospital Provincial, etc., etc., aquí se están cometiendo ya sin duda ninguna, y lo vuelvo a ratificar aquí para que quede grabado por si alguien quiere hacer alguna cosa, que se están cometiendo además con conocimiento de causa, delitos de desviación de fondos, delitos de malversación de fondos, lo cuál, al hacerlo con conocimiento de causa acaba en delitos de prevaricación. No creo que sea necesario dar mucha explicación porque incluso ustedes ya han asumido, según los recortes de la prensa, los grandes notarios de la actualidad, las responsabilidades sanitarias de A Coruña. El Sr. Ballesta, y vuelvo a enseñar el papelito de siempre, en el año 1991 decía que inmediatamente se iban a responsabilizar de la cuestión sanitaria de Galicia, y salvo Pontevedra, los demás efectivamente están cumpliendo esa Ley, porque aquí hay auténtico quebranto de Ley, aquí se está incumpliendo una Ley prácticamente propulsada por ustedes, aceptada por todos, y que aquí no se hace caso alguno de élla. De manera que nosotros a partir de ahora, al margen de estos cuatro puntos, solamente podremos apoyar temas sanitarios, que competen a otra Entidad, concretamente a la Xunta de Galicia, cuando sean asuntos que por su urgencia, salvar la vida a un vecino, etc., etc., etc., con máxima urgencia porque también no hacerlo podría acabar en delito, única y exclusivamente apoyaremos esos temas concretos y concisos, y para quién tira de vez en cuando alguna piedra y alguna chinita y esconde la mano, sépase que el Ayuntamiento de Vigo entra en esta acción ya, y no hemos adquirido, concretamente, un aparato para cuestión de dientes porque efectivamente entendemos que ya no es momento de que el Ayuntamiento de Vigo siga soportando gastos que no le competen. Para que nadie tire piedrecitas, chinitas, pensando en que no va a haber contestación, así tampoco hay alusiones. Gracias. O sea, nosotros no entendemos este asunto, perdón, no tratamos este asunto porque entendemos que no compete a este organismo. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, el Grupo Socialista, en los puntos dos, tres, cuatro y seis como se ha dicho, propuesto aquí que se voten conjuntamente, va a votar no por las razones primeras que ha apuntado el compañero Leri de que es competencia del SERGAS. y segundo, porque vamos a hablar primero de los puntos dos y tres que es el Convenio con el INEM. Quedó sobre la mesa a petición del Grupo Socialista porque faltaba el informe del Servicio de Intervención, sigue faltando el informe del Servicio de Intervención, y como sigue faltando el informe del Servicio de Intervención, por lo menos no estaba en el expediente ayer, sigue faltando ese informe y es, Sr. Presidente, muy difícil que pueda dar un informe el Servicio de Intervención porque resulta que para la parte primera de este Convenio no hay partida en el Presupuesto; ya no es que no haya consignación, es que no hay ni partida, por lo tanto, sin un informe que diga las responsabilidades que se puedan derivar de ésto, si hay que hacer transferencia de créditos, si hay que hacerla o cómo hay que hacerla, es muy difícil que el Grupo Socialista pueda votar a favor de este punto. Entonces usted comprenderá que si lo dejamos sobre la mesa porque faltaba informe del Servicio de Intervención y sigue faltando, hombre, o esto es una tomadura de pelo al Grupo Socialista o a la Corporación, o no se cómo he de pensar. Por otra parte, desde luego, no vamos a votar a favor porque nosotros no encontramos ese informe ahí. Referente al tema dos y tres, se trata de un Convenio con el INEM en el cuál la Diputación pone una cantidad relativamente pequeña, de unos dos millones de pesetas del 25% pero es que, para uno de los gastos no existía ni consignación. En cuanto a los puntos cuatro y seis, se trata de otros puntos que quedaron sobre la mesa también a petición del Grupo Socialista, porque se trataba de la contratación de Operarios de Servicios, ahora algo aprenden, traen la aprobación de las bases y programas para la contratación, y en eso estamos de acuerdo, así es como hay que actuar, pero, pero en el punto primero de la propuesta de resolución de la comisión se dice: se faculta o se autoriza la contratación de estas personas. Primero, no creo que el Pleno tenga que autorizar la contratación porque ya esta autorizada. Por lo tanto ese punto sobra en la propuesta de acuerdo. Punto primero, aparte de las otras razones siguen existiendo los mismos condicionantes que existían en el Pleno anterior. Sr. Presidente.- Bueno, yo simplemente quiero decir lo siguiente: primero que me informa el Interventor y evidentemente yo ahí no voy a tener una polémica con ustedes, no tiene sentido. Yo no soy responsable de esos temas, es una cuestión puramente administrativa. Entonces, el Secretario me dice que evidentemente el informe está y me lo acaba de enseñar, e incluso el propio Interventor me acaba de decir que ustedes tenían razón en aquella crítica, y la prueba de que tenían razón es que yo lo retiré del Orden del Día, pero que después, al final, ya estaba el informe de Intervención desde el último Pleno. Entonces está ahí. Evidentemente, no existe consignación, según los datos que me están dando, pero no existe ningún problema para que se pueda aprobar el punto. Segunda cosa que si quiero matizar sobre este tema, enlazando un poco con esta cuestión, es que el Pleno de hoy realmente tiene poco contenido, pero la explicación, que se me olvidó de dar al principio, es que tuvimos que convocar un Pleno, como todas las Corporaciones Locales de España, puesto que antes del día 30 de abril por Decreto de integración de los funcionarios en la Seguridad Social no hay más remedio que hacerlo. Entonces esa es la explicación de que el Pleno éste ha- ya sido un poco precipitado y tenga poco contenido. Y sobre el tema éste, el Secretario me acaba de enseñar el informe, me dice que estaba ahí; evidentemente, yo no voy a discutir con usted porque no tiene sentido en esa cuestión, y lo único que puedo decirle es que en la reunión que tuve el otro día con los técnicos de la casa, se lo dije al Secretario como máximo responsable de este tema, que no estoy, no debo estar dispuesto a llevar críticas políticas, porque al final se transforman en críticas por culpa de que un funcionario no ponga el informe que realmente es preceptivo en la carpeta. Lógicamente, no me puedo convertir en el policía para ver si está o no está un informe, que esa no es mi obligación. Entonces ya digo, yo creo que son cuestiones que lógicamente no tienen mayor transcendencia. Si la tendría si hubiera ánimo de intentar ocultar algo. Nada más. ¿Quiere usted intervenir Sr. Mosquera?. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, eu antes referíame ó punto dous. Vale igual ó punto dous, tres, catro, ó seis, e ó cinco tamén valería igual. Sr. Presidente, efectivamente estamos de acordo en que o Pleno está vacío de contido, estamos de acordo en que posiblemente, tampouco era obrigatorio, había que convocalo antes do día 30 de abril. A discrepancia que temos é que hai temas, aínda que só sexan de persoal, suficientemente graves e importantes, que podían vir por Pleno e que non veñen. Entón o Pleno si podía ter contido e lle podo citar uns cantos temas de persoal que si había que traer a Pleno, e incluso con urxencia, e sen embargo non se traen. Entón quere dicir que está vacío de contido tamén por unha decisión política e do grupo de goberno de non tratar certos temas nos Plenos, que quede claro. Era iso, nada máis. Sr. Presidente.- Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Bueno, Sr. Presidente, eu estou verdadeiramente sorprendido, é dicir, di vostede que hai informes do servicio de Intervención. Bueno, eu, no punto dous quixera que se me lera o que di o Sr. Interventor sobre como se vai habilita-la partida e face-la transferencia. Pero ademais, xa que estamos en problemas, non estaba onte Sr. Presidente, digao, pasa coma o outro día, non estaba onte. Sr. Presidente.- De todas formas, Sr. López Freire, sabe que en este tema no quiero tener ningún tipo de polémica; pero también quiero decir que el Secretario me está diciendo que ayer estaba el informe. ¿Qué quiere que le diga?. Yo ayer estaba en París, no lo puedo decir; pero, en fin, el Secretario me acaba de decir que el informe estaba. Sr. López Freire.- Si vamos a andar con meticulosidades, le puedo decir que existen puntos en que existe informe del Interventor que se refiere a otro punto. O también le puedo decir que, por ejemplo, en el punto seis, que no iba a decirlo, la justificación de la contratación la hace el Sr. Interventor en base a la baja de un funcionario y el Director del Centro, que es el que pide, lo hace por otro funcionario. Pero yo no entro en ese tema. Yo lo único que le digo es que quedó pendiente de ese tema, por lo tanto ya que dice que hay ahí el informe, que se lea cuál es la solución que da al convenio con el punto dos, donde no hay partida, ni hay informe, ni hay consignación ni partida. Sr. Presidente.- Que se habilite crédito, lo dice, que se habilite. Sr. López Freire.- Que se habilite. Bien, nosotros como reiteradamente venimos diciendo tanto en este punto como en los otros, desde luego no vamos a facultar al Presidente para la contratación de personal porque además se cambió el título de aprobación de bases y no de contratación, precisamente porque no se pensaba en contratar; es decir, la facultad ya la tiene el Presidente por otro lado. Por lo tanto, el punto primero de propuestas de resolución nosotros pedimos que se retire, porque la facultad del Presidente ya está en otro apartado y vamos a votar en contra de los citados puntos dos, tres, cuatro y seis. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sometemos a votación estos cuatro puntos, el dos, el tres, el cuatro y el seis. ¿Votos en contra?, el Grupo Socialista; ¿abstenciones?, Sr. Mosquera; ¿votos a favor?, el Grupo Popular. Queda aprobado por mayoría. Muchas gracias. Visto o expediente tramitado a proposta do Director-Médico dos Servicios de Saúde Mental (O Rebullón) de data 22 de febreiro de 1993 polo que se promove a formalización dun Convenio entre o INEM e este Organismo Provincial co fin de contratar laboral e temporalmente durante cinco meses a un Monitor Deportivo e un Fisioterapeuta Ocupacional, e durante tres meses a un Capataz Agrícola. Resultando que consonte á Orde Ministerial de 21 de febreiro de 1985, o custo da obra ou servicio podería ser financiada polo INEM nun 75% correspondendo o 25% restante a este Organismo Provincial e que de conformidad e ó estudio efectuado este acadaría a cantidade de CINCOCENTAS ONCE MIL SEISCENTAS NOVENTA E CATRO PESETAS (511.694). Resultando que segundo informe de Intervención non existe partida creada para afrontar esta continxencia. Considerando que se aplican as normas establecidas na O.M. referida así como o Convenio Colectivo de Construcción (unificado polo INEM para estes Convenios de Colaboración). A vista de todo, o Pleno, de conformidad e co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo expediente de referencia nos términos expresados, e propoñer que se habilite ou suplemente o crédito necesario para facer frente a estes gastos, debéndose remitir ó INEM, se prospera este acordo, certificación do mesmo para o seu debido coñecemento e demáis efectos. De prospera-lo presente Convenio a selección do persoal levarase a cabo polo INEM, quen á vista da documentación presentada polos interesados proporá a esta Deputación a formalización co Ilmo. Sr. Presidente dos referidos contratos laborais de formación en prácticas. Queda facultada a Presidencia para levar a cabo os trámites e formalización dos contratos co fin de executar este acordo e dar curso á proposta do Director Médico dos Servicios de Saúde Mental (O Rebullón) no seu escrito de 22 de febreiro de 1993. Por último tamén se acorda que a Dirección do Persoal contratado, a coordinación dos traballos e a supervisión das actividades corran a cargo do Director Médico dos Servicios de Saúde Mental (O Rebullón), sen prexuízo das superiores atribucións que, como Xefe Superior de todo o persoal, corresponden ó Ilmo. Sr. Presidente desta Excma. Deputación Provincial. ------ Folla: 6,7 3.3355.- CONVENIO DE COLABORACIÓN INEM-DEPUTACIÓN PARA O PLAN DE ORGANIZACIÓN DE AROUIVOS MUNICIPAIS Visto o expediente tramitado a proposta do Sr. Arquiveiro Bibliotecario desta Excma. Deputación Provincial, de data 9 de febreiro de 1993 polo que se promove a formalización dun Convenio entre o INEM e este Organismo Provincial, na obra denominada Plan Organización de Arquivos Municipais 1993 co fin de contratar laboral e temporalmente por tempo de cinco meses a catro Licenciados en Xeografía e Historia con experiencia en Organización de Arquivos Municipais, e tres Auxiliares Administrativos para a elaboración mecanográfica dos inventarios e catálogos, fixándose como data de iniciación o 1 de maio de 1993. Resultando que consonte á Orde Ministerial de 21 de febreiro de 1985 o custe da obra ou servicio podería ser financiada polo INEM nun 75% correspondendo o 25% restante a este Organismo Provincial, e que de conformidade co estudio efectuado este acadaría a cantidade de UN MILLÓN CINCOCENTAS TRINTA E CATRO MIL CENTO CINCUENTA E OITO PESETAS (1.534.158). Resultando que na partida do vixente Presuposto Provincial 93/454-451-131.03 existe consignación suficiente para afrontar este gasto. Considerando que se aplican as normas establecidas na O.M. referida así como o Convenio Colectivo de Construcción (Unificado polo INEM para estes Convenios de Colaboración). A vista de todo iso, o Pleno, de conformidad e co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo expediente de referencia nos términos expresados debéndose remitir certificación deste acordo ó INEM para o seu debido coñecemento e demais efectos. De prospera-lo presente Convenio a selección do persoal levarase a cabo polo INEM, quen á vista da documentación presentada polos interesados proporá a esta Deputación a formalización co Ilmo. Sr. Presidente dos referidos contratos laborais de formación en prácticas. Queda facultada a Presidencia para levar a cabo os trámites e a formalización dos contratos co fin de executar este acordo, e continua-la ordenación de Arquivos Municipais na forma proposta polo Sr. Arquiveiro Provincial no seu escrito de 9 de febreiro. Por último tamén se acorda que a Dirección do Persoal contratado, a coordinación dos traballos de Arquivos Municipais e a supervisión das actividades corran a cargo do Sr. Arquiveiro Bibliotecario desta Excma. Deputación Provincial, sen prexuízo das superiores atribucións que, como Xefe Superior de todo o Persoal, corresponde ó Ilmo. Sr. Presidente da Excma. Deputación Provincial. ------ Folla: 7 4.3356.- APROBACIÓN DE BASES E PROGRAMA PARA CONTRATACIÓN LABORAL EVENTUAL DUN OPERARIO DE SERVICIOS VARIOS Visto o escrito formulado polo Director de Xestión dos Servicios de Saúde Mental "O Rebullón", de data 8 de febreiro de 1993, considerados os informes incorporados ó presente expediente, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo seguinte: 1º.- Autoriza-la contratación laboral eventual dun Operario de Servicios Varios de conformidade co art. 5º do Real Decreto 2104/84 de 21 de novembro, por tempo de seis meses. 2º.- Co fin de dar cumprimento ós principios de igualdade, mérito e capacidade así como ó de publicidade, previsto no parágrafo segundo do art. 91 da Lei 7/85 de 2 de abril, formularase oferta para esta contratación no Boletín Oficial da Provincia e Taboleiro de Edictos deste Pazo Provincial, seguindo o procedemento axilizado previsto no art. 32 do Real Decreto 2223/84 de 19 de decembro. 3º.- O propio tempo apróbanse as Bases e Programa para a selección deste persoal que se adxuntan ó presente acordo. ------ Folla: 7,8 5.3357.- APROBACIÓN DE BASES E PROGRAMA PARA CONTRATACIÓN LABORAL EVENTUAL DE DOUS LICENCIADOS EN CIENCIAS BIOLÓXICAS Sr. Presidente.- Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, los puntos anteriores fueron puntos que quedaron pendientes sobre la mesa porque faltaban los informes; ahora si hay informes. Yo he visto los informes. Me alegro de que la Presidencia traiga a aprobación bases y programas; sin embargo, sigo insistiendo, el punto primero dice autorizar la contratación de este personal. Por lo tanto, el Grupo Socialista en estos puntos, en el punto cinco y en el punto siete, que son bases y programas, se va a abstener porque lógicamente no está de acuerdo en que la contratación se realice ya que han cambiado el título para que sea aprobación de bases y programa y no contratación y sin embargo en la propuesta de resolución viene lo mismo, contratación del personal. Por lo tanto, nos vamos a abstener en los puntos cinco y siete, que pedimos además que se voten conjuntamente. Sr. Presidente.- ¿El Sr. Mosquera está de acuerdo en que también se trate el punto siete con el cinco?. No. Entonces vamos a tratar el punto cinco aparte y lo sometemos a votación. ¿Votos en contra del punto cinco?, ninguno. ¿Abstenciones?, Grupo Socialista y el Sr. Mosquera del Bloque. ¿Votos a favor?, los demás. Queda aprobado por maioría. Muchas gracias. Visto o escrito formulado polo Director do Servicio Agrario de data 1 de marzo de 1993, relativo a autorización para contratación laboral eventual de dous Licenciados en Ciencias Biolóxicas por ampliación de servicios en dito Departamento, áreas de Patoloxía Vexetal e Edafoloxía, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, coas abstencións do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo seguinte: 1º.- Autoriza-la contratación laboral eventual de dous Licenciados en Ciencias Biolóxicas de conformidade co art. 5º do Real Decreto 2104/84 de 21 de novembro, por tempo ata 31 de decembro de 1993. 2º.- Co fin de dar cumprimento ós principios de igualdade, mérito e capacidade así como ó de publicidade, previsto no parágrafo segundo do art. 91 da Lei 7/85 de 2 de abril, formularase oferta para esta contratación no Boletín Oficial da Provincia e Taboleiro de Edictos deste Pazo Provincial, seguindo o procedemento axilizado previsto no art. 32 do Real Decreto 2223/84 de 19 de decembro. 3º.- O propio tempo apróbanse as Bases e Programa para a selección deste persoal que se adxuntan ó presente acordo. ------ Folla: 8 6.3358.- APROBACIÓN DE BASES E PROGRAMA PARA CONTRATACIÓN LABORAL EVENTUAL A TEMPO PARCIAL DUN ARQUIVEIRO-BIBLIOTECARIO Visto o escrito formulado polo Director Médico dos Servicios de Saúde Mental "O Rebullón", de data 18 de xaneiro de 1993, relativo a contratación laboral eventual a tempo parcial dun Arquiveiro-Bibliotecario para ampliación de servicios de dito centro sanitario con referencia ás áreas docentes e de biblioteconomía, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo seguinte: 1º.- Autoriza-la contratación laboral eventual a tempo parcial, dun Arquiveiro-Bibliotecario, de conformidade co art. 5º do Real Decreto 2104/84 de 21 de novembro, e 1991/84 de data 31 de outubro, por tempo de 6 meses. 2º.- Co fin de dar cumprimento ós principios de igualdade, mérito e capacidade así como ó de publicidade, previsto no parágrafo segundo do art. 91 da Lei 7/85 de 2 de abril, formularase oferta para a publicación desta contratación no Boletín Oficial da provincia e Taboleiro de Edictos deste Pazo Provincial, seguindo o procedemento axilizado previsto no art. 32 do Real Decreto 2223/84 de 19 de decembro. 3º.- O propio tempo apróbanse as Bases e Programa para a selección des te persoal que se adxuntan ó presente acordo. ------ Folla: 8,9 7.3359.- APROBACIÓN DE BASES E PROGRAMA PARA CONTRATACIÓN LABORAL EVENTUAL DE AUXILIARES ADMINISTRATIVOS-RECEPCIONISTAS (OPERADORES DE EQUIPOS INFORMÁTICOS) Sr. Presidente.- Intervenciones. El Sr. Mosquera tiene la palabra. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, vamos a ver. O título acábao de dicir un pouco trapalladamente o Presidente, Auxiliares Administrativos, Recepcionistas, Operadores de Equipos Informáticos. Eu creo que isto en "román paladino" debía ser, cando menos obrigatorio, ser Auxiliar Administrativo, ter FP-1, sen embargo se pide incluso que sepa manexar un ordenador e non sei cantas cousas e o mínimo se pode presentar coa titulación de Graduado Escolar que é unha titulación mínima. E a min me parece, francamente, unha de dúas, ou a Deputación non lle importa que eses señores metan erros de bulto ou a cualificación sexa baixísima ou pretende que vía explota-la necesidade de postos de traballo que hai, que se presente xente de superior cualificación; ou sexa, non é real, eu creo que isto é algo especulativo; creo que unha Institución pública non pode especular coa necesidade de traballo da xente e pretender ter xente, traballadores, de superior cualificación ó que está asig- nado ó posto de traballo. Un Graduado de E.X.B. que é o mínimo que se esixe, pois, non se lle poden esixir esas cousas ou se só ten esa titulación, evidentemente, non as vai a desenvolver ben, e se se quere que iso funcione ben habería que ter xente de superior cualificación e pagarlle en correspondencia a esa cualificación. Por tanto, eu creo que iso había que modifica-lo, non é correcto que para ese título, para esa finalidade, se esixa só esa titulación e co que significa iso, claro, se poden presenta-los de titulación superior ou cualificación superior pero se lle vai pagar por esa cualificación, ou sexa, Grupo D, traducido. Entón, nós non podemos avalar isto, pedimos que se modifique, se non vamos a votar en contra. Sr. Presidente.- Eu simplemente quero contestarlle que isto é elaborado polo equipo técnico do Hospital Provincial, que teñen a experiencia necesaria para poder facer esa proposta e ó mesmo tempo teño que dicir unha cuestión desde un punto de vista xeral. Vostede sabe que na Administración hai cinco categorías, A, B, C, D i E; pois está no Grupo D, que é a categoría de Auxiliar Administrativo. Habería que pasar á categoría C que sería a nivel de Administrativo ou similar, entón xa sería Formación Profesional de 2º grado, vostede sábeo mellor, que está metido no ramo da Ensinanza, ca min. É dicir, que no nivel C, esíxese FP-2 ou Bacharelato Superior. No nivel B esíxese Diplomados Universitarios e no nivel A, titulados universitarios. Entón o equipo técnico do Hospital considera que a categoría de Auxiliar Administrativo é suficiente, independentemente que se lle esixan unhas circunstancias específicas o seu posto de traballo. Porque unha das cuestións que nós pensamos era se se lle podía chamar Auxiliares Administrativos. Se chaman Auxiliares Recepcionistas porque non teñen porque seren uns grandes expertos en Administración Local. Vostede sabe perfectamente que o Programa de Auxiliar Administrativo dunha persoa que opta á Administración Local ten moitos temas de Administración Local puramente propia, mentras que aquí se esixen máis ben coñecementos de tipo técnico, incluso de informática. É dicir, esa é a explicación que a min me deron e loxicamente como comprenderá nin o Presidente nin o equipo de goberno ten ningún interese nesta cuestión; simplemente, xa digo que hai cinco Grupos para recordar á xente, porque ás veces a xente fai críticas, non digo o seu caso, pero digo que ás veces fanse críticas sen ter coñecemento do tema. Por iso digo que aquí non hai ningunha cuestión que ocultar. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- No. Sr. Presidente.- ¿Quiere replicar?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver. É que eu, de verdade, e non sei tan sequera se legalmente se pode esixir a un señor que só se lle pide E.X.B. e nas probas incluso se lle pide que manexe un ordenador persoal e cousas desas; pero hai un feito obxectivo que está sucedendo nesta Deputación. Non sei que problema hai cos do tipo C ou os do tipo B, cando aquí Auxiliares Administrativos están cobrando bastante máis que Administrativos, que son do grupo C. Non hai ningún problema por ser do grupo C, despois vostedes xa a través do complemento específico, a través do complemento de destino se arregla e tal, a diferencia é pequena; de salario, que é pequena, por iso entendo menos, cando perfectamente se poderían cubri-las prazas con xente de superior cualificación que á parte é necesaria para o posto. Esa obsesión de ter de nivel baixo non a acabo de entender, cando economicamente non iba a repercutir, non ten porque repercutir en absoluto. Non o entendo. Sr. Presidente.- Simplemente para terminar, para cerrar este tema, dicirlle que segundo me contaron a min os Técnicos do Hospital, que é o que está pasando noutros Hospitais similares, que se chaman así, Auxiliares-Recepcionistas. ¿Que quere que lle diga?; eu non son experto nestes temas, simplemente lle digo esa cuestión. ¿Quere intervir vostede, Sr. López Freire?. Sr. López Freire.- Para indicar que como xa dixemos no punto anterior, que o grupo Socialista se vai abster, pero exclusivamente porque o primeiro punto da proposta de resolución é facultar ó Presidente para contratación des te persoal, pero en canto ó contido das bases do programa, nós consideramos que o título de Formación Profesional de primeiro grado é un título laboral tan digno como calquera outro, se ben é verdade que para exercitar uns equipos informativos podería haberse pedido FP-2; pero sen entrar na cuestión da titulación, nos parece que as bases son aceptables, inda que poderían ser mellorables. Nós nos abstemos simplemente por esa proposta de resolución. Unicamente consignar que a xustificación da contratación que se fai aquí, se fai en base á baixa de dúas persoas distintas, ou sexa, á proposta do Interventor con cargo á baixa de Elena Barral, e a proposta que fai o servicio con cargo á baixa de Mª Teresa Torres; que se poñan de acordo para saber con base a que baixa se vai contratar esta praza. Sr. Presidente.- Bueno, moitas gracias Sr. López Freire. Sometemos a votación este punto. ¿Votos en contra?, Sr. Mosquera; ¿abstencións?, Grupo Socialista; ¿votos a favor?; o Grupo Popular. Queda aprobado por maioría. Visto o escrito formulado polo Director Médico-Xerente do Hospital Provincial, de data 11 de marzo de 1993, relativo a contratación laboral eventual, dun Auxiliar Administrativo-Recepcionista por circunstancias productivas e conxunturais do Departamento de Admisión do Hospital Provincial, o Pleno, de conformidad e co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do BNG, a abstención do PSOE e o voto a favor do PP, aproba-lo seguinte: 1º.- Autoriza-la contratación laboral eventual, dun Auxiliar Administrativo-Recepcionista, de conformidad e co art. 3º do Real Decreto 2104/84 de 21 de novembro por tempo de 6 meses. 2º.- Co fin de dar cumprimento ós principios de igualdade, mérito e capacidade así como ó de publicidade, previsto no parágrafo segundo do art. 91 da Lei 7/85 de 2 de abril, formularase oferta para esta contratación no Boletín Oficial da Provincia e Taboleiro de Edictos dete Pazo Provincial, seguindo o procedemento axilizado previsto no art. 32 do Real Decreto 2223/84 de 19 de decembro, e consonte ás Bases e Programa que serviron a tal fin en ocasións precedentes, con expresión concreta da utilizada na Oferta Pública de período vacacional de tal especialidade, ano 1992. 3º.- O propio tempo apróbanse as Bases e Programa para a selección deste persoal que se adxuntan ó presente acordo. ------ Folla: 9,11 8.3360.- ASISTENCIA SANITARIA A FUNCIONARIOS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, perdonar que, á parte o Pleno vai moi rápido, permítame que me extenda un pouquiño neste tema. Vamos a ver. Trátase de que a MUNPAL desaparece, entón as Corporacións Locais teñen que xestionar, ou pasan a estar no réxime xeral da Seguridad e Social, e se contempla a posibilidade, excepcional por outro lado, tal como está o Decreto, de que os funcionarios en activo nestes momentos, no caso de que tiveran a asistencia médica concertada con algunha entidade privada, pois poidan seguir, poi dan optar por seguir nesa situación. Xa digo, non afecta ó persoal laboral que está todo na Seguridade Social, nin afecta ás clases pasivas que pasan todas á Seguridade Social, soamente afecta ós funcionarios en activo, nin afecta ós funcionarios que entren novos a partir de agora que pasan tamén todos á Seguridade Social. Ben, ¿por que se trae isto aquí?. A argumentación é que nestes momentos a asistencia sanitaria está contratada con IMECOSA e que parece ser, polo menos ata final de ano, hai que mante-la póliza e a partir de aí pois haberá que decidilo e por iso hai que tomar esta decisión hoxe aquí, hai que toma-la decisión hoxe aquí de manter iso para deixa-las portas abertas a seguir, non perde-la opción de poder seguir coa asistencia privada. Ben, eu, a nosa postura neste sentido é clara, e creo que necesita argumentación porque incluso vai posiblemente a estar en contra de parte do funcionariado. A argumentación vai en dúas liñas, sobre un fin, ou sexa, nós defendemos que os funcionarios, en principio, se integren todos na Seguridade Social, e as razóns van en dúas liñas. Primeira, mire, eu creo que neste país haberá algún día que facer un debate serio de que é o que se quere facer co SERGAS, coa Seguridade Social e con todo o sistema de asistencia. Evidentemente, se a Seguridade Social, con tódolos defectos habidos e por haber que ten neste momento, lle quitamos o colectivo dos funcionarios, ou sexa, o colectivo que cotiza obrigatoria e puntualmente, e o colectivo que incluso por condicións socioeconómicas é capaz de presionar sobre a Seguridade Social para que a asistencia mellore, ten esa capacidade moito máis que outros colectivos, pois deixemos á Seguridade Social para os parados, colgados e semellantes, despois diremos que ten un burato impresionante, que a asistencia médica é malísima; evidentemente claro, si seguimos quitando cada vez máis por arriba eses colectivos. Entón replantéxese que desaparece a Seguridade Social e quede como beneficencia e o resto todo privatizado, porque claro, se lle quitamos os mellores colectivos automaticamente, a Seguridade Social queda na situación que queda, iso por un lado. Entón nós non vamos a defender iso; se non hai outra alternativa clara non se pode ir reducindo á Seguridade Social por esta vía; eu creo que a vía é xusto a contraria, incluso máxime pola importancia que ten o colectivo de funcionarios á hora de presionar para que funcione. Eu poño un exemplo, non se pode comparar por exemplo, o funcionamento dun Centro escolar donde veñen alí os fillos dos amigos, os fillos dos compañeiros, etc., a un onde os profesores van alí, digamos de semana, en vez de fins de semana, de semana. Claro, hai unha responsabilidade, que cando está un moi implicado personalmente no seu entorno, na profesión, hai unha responsabilidade que fai que mellore ou polo menos que se procure mellorar. Igual sucede na sanidade, se un está recibindo ós fillos dos compañeiros e ós compañeiros, pois ten coidado de facelo ben pola súa propia conta; entón, a capacidade que podería ter que os funcionarios estean na Seguridade social para mellora do propio servicio é moi elevada; á parte, xa digo, de ser un colectivo que cotiza sempre. E ese é o primeiro argumento. E o segundo argumento é que neste caso é que non o entendo, ou empezo a entender, empezo a entender por que ese peloteo co Hospital e con outras cousas, e que desde logo, se os funcionarios desta casa, que maioritariamente a mitade deles son traballadores do SERGAS, legais non na práctica, pero legais son porque todo o Hospital está no SERGAS, se eles mesmos prefiren outra asistencia é que recoñecen que van alí a mangala, ou consideran que o Hospital é moi bo pero tampouco lle pode dar asistencia IMECOSA no Hospital, e que Montecelo é moi malo porque á maioría deles lle tocaría Montecelo, non o entendo. Non acabo de entender que os propios funcionarios que cumpren un servicio poi dan opinar que os servicios que cubren el es é peor que outros. Bueno, é que non o acabo de entender. Bueno, habería que falar seguramente doutras cuestións como que certos colectivos teñen certas facilidades para ser atendidos no Hospital, se cadra, aínda que non lles corresponda, sen cobrar, etc., porque se non é absolutamente estraño. Entón, nós non vamos a votar a favor disto. Ata ó final do ano con IMECOSA xa está polo contrato, polo tanto non hai nada que discutir, e a nosa postura é que se integre na Seguridade Social. En todo caso que sexa unha opción individual e que elixa cada funcionario seguir en IMECOSA, pero non como colectivo para o ano que vén, que vaia a segui-la maioría, ou sexa, a totalidade, porque practicamente sería obrigatorio e tería que se-la totalidade, cando a min me consta que hai funcionarios, Médicos por exemplo, que queren pasarse á Seguridade Social e, ou sexa, se fían dos seus compañeiros, vaia, non queren ir a outras alternativas. Entón, nós vamos votar en contra da proposta esta, xa digo, porque votar en contra supón que para o ano que vén os funcionarios da Deputación se integren na Seguridade Social, e se se quere dar opción individual de que algún non se integre se non quere, pois que se faga, que se articulen as medidas, pero así globalmente, polo que significa, nós non podemos votar a favor. Sr. Presidente.- Gracias. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Bueno, vamos a ver. En este punto ustedes plantean a la Corporación dos propuestas concretas; la primera es mantener el concierto con IMECOSA hasta el 31 de diciembre del 93, cosa que nos parece lógica puesto que si se rescinde ahora mismo el contrato con IMECOSA supongo que habría que indemnizar a esta entidad. Entonces, bueno, hay esa vía abierta, manténgase hasta diciembre del 93. Pero hay una segunda propuesta que plantea el grupo de gobierno, y la segunda propuesta, o yo creo entender, porque vi la propuesta del grupo de gobierno y vi el escrito de un Sindicato en la documentación del Pleno, entonces el escrito de ese Sindicato decía concretamente que se hiciese un referéndum y que ese referéndum fuese vinculante. A mi me sorprende que el grupo de gobierno adopte esta decisión por razones que voy a explicar más adelante; es decir, hay cosas que ya dijo Cesáreo hasta ahora, que van a ser incongruentes de aquí a unos años en esta Diputación, es decir, vamos a tener a los laborales en Seguridad Social con asistencia médica; vamos a tener a los nuevos funcionarios a partir de ahora también en la Seguridad Social y por otra parte vamos a tener una bolsa de funcionarios previsiblemente, en principio, con Imecosa o con cualquier entidad privada. No parece lógico que, incluso cuando ustedes tienen la gestión del SERGAS desde el Gobierno de Galicia en sus manos, opten por esta cuestión. Pero, bueno, si quieren consultarle al personal, el Decreto no dice eso; el Decreto dice que se comunicará a las Secciones Sindicales o a los Sindicatos. Me parece que si quieren llegar más lejos y hacer el referéndum nos parece bien el referéndum pero ese referéndum no puede ser vinculante, es decir, la decisión de la Corporación debe ser una decisión de los Diputados Provinciales, de los veintisiete; evidentemente la mayoría ganará y planteará si quiere hacerlo con una entidad privada o quiere hacerlo con la Seguridad Social. A nosotros nos parece que, incluso por el bien de los funcionarios, debería ser con la Seguridad Social. Yo creo que los ciudadanos seguirán sin entender de cara a fuera que se mantengan un grupo de personas, concretamente unos funcionarios, que mantengan determinados privilegios cuando hasta ahora no se podía hacer por Ley pero a partir de ahora ya si se puede hacer; entonces no sería muy entendible que el resultado del referéndum fuese ese. A nosotros nos parece que si quieren hacer el referéndum háganlo, la decisión final debe ser una decisión de la Corporación y en todo caso también le propondríamos al Sr. Presidente que cuando se plantean planes, por ejemplo el POL, haga usted también el referéndum en la provincia y hágalo vinculante, a ver dónde se hacen las inversiones. Vamos a votar a favor, en principio, considerando que la consulta no va a ser vinculante sino que servirá de información para la Corporación y en su día el Grupo Socialista votará la decisión, que en principio es favorable a que se integren en la Seguridad Social. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra?. Sr. Mosquera. ¿Abstenciones?. ¿Votos a favor?, Grupos Socialista y Popular. Se aprueba por mayoría con el voto en contra del Sr. Mosquera. Se levanta la sesión. Muchas gracias. Publicado no Boletín Oficial do Estado de 3 de abril o R.D. 480/93 de 2 de abril polo que se integra no Réxime Xeral da Seguridade Social o Réxime Especial de Seguridade Social dos funcionarios de Administración Local, vistos os informes incorporados ó expediente, efectuada a consulta prevista na Disposición Transitoria 5,2 ás distintas Organizacións Sindicais considerando as disposicións contidas no art. 6 e Disposición Transitoria 5,2 do R.D. 480/93, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, aproba-lo seguinte: 1º.- Continuar prestando os servicios de asistencia sanitaria dos funcionarios provinciais en activo coa modalidade de concerto con entidade privada (IMECOSA) ata o 31 de decembro de 1993, modalidade que tiña esta Corporación con anterioridade á data de integración. 2º.- Ordenar que polas Unidades Administrativas e Técnicas correspondentes se efectúen os traballos de estudio analítico de custes de dita asistencia sanitaria; niveis cualitativos e cuantitativos de tal asistencia na póliza vixente así como a que puidese servir de base a futuras ofertas; e realización de enquisa entre os funcionarios provinciais con referencia á citada asistencia sanitaria que terá lugar o día 8 de outubro do presente ano. Unha vez efectuados tales estudios, que deberán estar rematados con anterioridade ó 15 de setembro do presente ano, o Pleno da Corporación Provincial, á vista dos mesmos, e tendo en conta o resultado da enquisa a celebrar adoptará as medidas necesarias en relación ó tema debatido. E non habendo máis asuntos que tratar polo Sr. Presidente, sendo as once horas e corenta e cinco minutos do expresado día, dase por rematada a sesión e dela exténdese a presente Acta, que asinará o Ilmo. Sr. Presidente comigo, o Secretario que dou fe. Cúmpranse os precedentes acordos. O PRESIDENTE, O SECRETARIO XERAL, ------

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición