Fondos
1995-06-30_Ordinaria. Acta de sesión 1995/06/30_Ordinaria
Acta de sesión 1995/06/30_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.809/2.1995-06-30_Ordinaria
Título Acta de sesión 1995/06/30_Ordinaria
Data(s) 1995-06-30 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 82,83 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día 30 de xuño de 1995 No Salón de sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e cinco minutos do día trinta de xuño de mil novecentos noventa e cinco, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Laureano Calero Valverde, D. José Crespo Iglesias,D. José Manuel Chapela Seijo, Dona Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Xosé Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Isidoro Serantes Serantes, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Baustista Pérez Carnero. Non asisten os Sres. Deputados, D. Xosé Manuel Barros González, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Avelino Fernández Alonso, D. Arturo Grandal Vaqueiro e D. José Luis Rodríguez Lorenzo. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3747.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo al Pleno ordinario correspondiente al mes de junio. Primer punto del orden del día, aprobación de los borradores de las actas de las anteriores sesiones, ordinarias, de los días 28 de abril y 11 de mayo de 1995. ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueban por unanimidad, muchas gracias. O Pleno acorda por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, ordinarias, dos días 28 de abril e 11 de maio, ámbalas dúas de 1995. ------ Folla: 83,87 2.3748.- SOLICITUDE Á XUNTA DE GALICIA DA DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN DOS TERREOS AFECTADOS POLAS OBRAS DE "RAMPA EP CAÑIZA - ARBO A BARREIROS (A CAÑIZA)" PERTENCENTES A FONDOS PROPIOS DE 1995 Sr. Presidente.- Punto número dous. Solicitude á Xunta de Galicia da declaración de urxente ocupación dos terreos afectados polas obras de "Rampla Cañiza-Arbo a Barreiros (A Cañiza)", pertencentes a Fondos Propios de 1995. Intervencións, Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, me parece que estamos en el punto que trata un tema de La Cañiza, ¿no?, y uno se ha quedado perplejo porque acabo de encontrarme una carta de un Concejal de ese Ayuntamiento que dice, entre otras cosas, "su ejecución supondría una elevada inversión de este Ayuntamiento, que este Ayuntamiento no puede afrontar por carecer de medios económicos dado su reducido presupuesto, por ello solicita la colaboración de la Excma. Diputación Provincial para la tramitación del expediente de expropiación de los terrenos que pudieran resultar afectados en el ensanche de la rampa carretera provincial A Cañiza, naturalmente, Arbo a Barreiros, y la financiación en su totalidad del presupuesto de las obras". Esto es como si aquí la Diputación Provincial estuviese formada por veintisiete sonámbulos, o veintisiete idiotas, o veintisiete imbéciles, porque tener el atrevimiento de dirigirse a la Diputación Provincial para que en un determinado Ayuntamiento se haga la obra total y absolutamente a costa de esta Diputación, a ver cómo lo defiendo yo en Vigo. Yo no se si usted pretende que nos apedreen en cualquier parte o lugar, pero esto es absolutamente impresentable. Si lo que se dice aquí, de que se quiere hacer una obra en unos terrenos que no tienen nada que ver con la Diputación Provincial y que además lo haga a costa de todos los Ayuntamientos, sin que el pueblo de usted invierta nada en esa obra, vamos, o estoy equivocado o esto es de ciencia ficción. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?.Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si. Sr. Presidente, yo creo que en algunos puntos del orden del día de este Pleno van algunas guindas, y esta es una de las guindas, porque es cierta la carta que leyó mi compañero Antonio Nieto, lo que pasa es que hay cosas más curiosas. Esta carta tiene fecha de registro de entrada en la Diputación del día 28 de junio, de este año, evidentemente, y curiosamente la Comisión de Gobierno de esta casa adjudicaba la obra el día 19, antes de la petición del Ayuntamiento, por mucho que usted sea Alcalde y Presidente de Diputación, es decir, ni en eso se cubren las formas, por así decirlo. Y, después de adjudicarlas dejan pendiente la adjudicación de la expropiación de los terrenos. Es decir, nos estamos encontrando con un camino vecinal que hay que ensanchar, que va a pagar ese ensanche la Diputación Provincial, hay que asfaltar, va a pagar el asfaltado la Diputación Provincial, es decir, los 18.000.000 de pesetas íntegros en un camino municipal, y además, por encima, por eso hablaba de la guinda, estamos hablando de una carretera, de una rampla, dice aquí, de una carretera provincial que estaba en el Interreg I y que va al Interreg II. En todo caso estos serían servicios afectados, si fuese una rampla, tal como aparece aquí en el orden del día. ¿Qué ocurre?.Que es un camino nuevo que irá a dar a esa carretera provincial pero usted metió hace cuatro años por un lado la carretera provincial, la vuelve a meter en el punto más adelante para rematarla, y no sabemos, ya nos explicará en ese punto, cómo la remata, y por encima como servicios afectados nos añade más, y para terminar, como le decía antes, la guinda, ni se cubre el expediente. Es decir, adjudican antes de que lo solicite el Ayuntamiento. Ojalá eso pasara en todos los Ayuntamientos de la Provincia. Evidentemente sólo pasa en La Cañiza y a partir de hoy me temo que va a pasar en otros Ayuntamientos diferentes. Muchas gracias. Vamos a votar en contra, evidentemente. Sr. Presidente.- Gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias e bós días. Home, Sr. Presidente, creo que se está pasando. Recoñeza que o outro día na prensa dicía que é humano varrer para A Cañiza. Home, humano é varrer para tódolos lados pero me parece que os extremos son xa dun nivel que non son de recibo en absoluto. Home, entre o que foi o outro día ás Comisións, o que vén hoxe ó Pleno e o que son as Resolucións Presidenciais, fai vostede cousas como dezaseis axudas para arreglar casas, que me parece fantástico, pero o resto dos Concellos da Provincia, os cidadáns, non teñen posibilidade de conseguir cen ou douscentas cincuenta mil pesetas para arreglar unha casa. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera, sométase ó punto da orde do día ou retírolle a palabra. Está falando de cousas que non vén na orde do día, se volve a intervir nese tema retírolle a palabra. Sr. Mosquera Lorenzo.- Pero tranquilícese. Sr. Presidente.- Estoulle dicindo que de momento o Presidente desta Institución son eu, así que dirixo o debate. Sr. Mosquera Lorenzo.- Sí señor. Bueno, pois entón neste punto da orde do día. Sr. Presidente.-Exactamente, sométase. Sr. Mosquera Lorenzo.- Tratándose desto, os seus compañeiros dicían o outro día na Comisión, bueno, home, hai que comprendelo, hai que deixalo pasar, as cacicadas son moi gordas pero vamos a deixalas pasar, dicían os seus propios compañeiros. E o que está facendo aquí é intentarnos colarlo, e incluso no título non hai tal rampla. É unha pista de 680 metros; eso non é rampla, eso é unha pista en toda regra, 680 metros liñais, na que a Deputación non ten nada que ver. É un camiño veciñal nestes momentos que accede a esa carretera provincial, Valeixe, que vai a Barreiros. Segundo a súa propia solicitude afecta a 335 veciños; temos carreteras provinciais que afectan a uns cantos miles que están en moi mal estado e non se dedican os cartos e vainos meter aí. O presuposto son 18.500.000, que xa arreglaba un cachiño de carretera provincial, bastante ben arreglado, que se vai a facer con fondos propios da Deputación como se fora unha carretera provincial e non o é, e á parte financiando a Deputación o 100%, que adxudicaron a obra o 7, non o 19, o 19 condicionouse, o 7 de xuño. É curioso despois que na Comisión doutro día se lle dixera que podían estar incorrindo en ilegalidade, porque a Deputación non pode solicita-la urxente ocupación para facer unha obra nunhas propiedades que non son súas, nin unha obra que nin a carretera é súa; entón aparece un escrito o 28, que xa mencionaron os compañeiros, no que pide a colaboración para face-la pista. Mire, á parte de contar mentiras como mundos, como dicir que non face-la pista supón unha volta de 4 Km., manda truco; (manda truco na Habana) en fin, hai que saír do paso como sexa. Mire, non é de recibo porque xa lle chegan, mete 27.000.000 millóns nunha carretera provincial, Achas-Mourentán, bueno, vale. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera, de por terminada su intervención. Está falando doutros temas que non corresponden á orde do día. Está falando da carretera de Mourentán; non estamos falando desa carretera, o punto da orde non se está referindo a esa carretera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Pero Sr. Presidente, o que sempre se sae da orde do día é vostede que fala do Senado, home. Sr. Presidente.- Bueno, Sr. Mosquera, retírolle a palabra. Contestando ás intervencións do Partido Socialista e do Bloque Nacionalista Galego teño que dici-lo seguinte. Na miña doble condición, coñezo evidentemente o tema. Coñézoo na miña condición de Alcalde da Cañiza. Esta é unha obra fruto da carretera que se fixo, Cañiza-Arbo, que está alí para ver, que hai aproximadamente uns 4 Km., ida e volta, se vostede quere mandar algún satélite dos que ten alí. Afortunadamente na Cañiza o Bloque non ten ningún satélite nin creo que o teña durante moito tempo. O Presidente son eu. A ver se quere que o expulse. A próxima vez expúlsoo do Pleno, se volve a intervir expúlsoo do Pleno, se volve a intervir, nunca expulsei pero expulsareino automaticamente do Pleno, doulle o primeiro aviso. Bueno, non lle quero avisar dúas veces máis. Estoulle dicindo a vostede que esa carretera, é dicir, esa rampla, que é unha rampla que está aí para ver, é consecuencia de que cando se fixo a carretera A Cañiza-Arbo, unha das fases que está no Interreg, os veciños desa zona teñen que andar sobre 4 Km. para chegar ó mesmo punto, eso está alí para ver, aproximadamente 4 Km. É unha obra consecuencia, esa carretera, da outra de acceso, porque no punto de confluencia da carretera provincial con este camiño sae unha curva perigosisima, que non se puido resolver por culpa dos técnicos cando nós intentamos darlle unha solución distinta a este tema; entón, esa é a circunstancia, outra cousa é o tema das expropiacións. Nestes momentos o tema das expropiacións retíroo, retiro o tema das expropiacións e o Axuntamento da Cañiza farase cargo das expropiacións; outro tema será o que diga a maioría desta Corporación. ¿Algunha intervención máis?. Dos minutos para intervenir, ¿quién quiere hablar?. Pues un minuto tiene usted. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, yo no iba a intervenir en este punto ni en los siguientes, pero voy a intervenir sólamente para pedirle una cosa, Sr. Presidente. Se trata del último Pleno de esta Corporación y, como mínimo, los que ya llevamos mucho tiempo en esta Corporación pensamos que, a pesar de los temas importantes y el debate de las ideas, debía ser un Pleno distendido y un Pleno de despedida, sobre todo para los que nos vamos a ir y no vamos a estar aquí. No convertir esto en un Pleno agrio y descarado. Yo le pediría a la Presidencia y también a los intervinientes, pero a la Presidencia, que aún debatiendo las ideas lo hagamos con la ética, la forma de comportamiento y la falta de ausencia de acritud que es una de las premisas y características de esta Corporación a diferencia de otras Corporaciones Locales. Sr. Presidente, yo le pido que a partir de ahora dejemos las acritudes agrias y amargas dado que es el último Pleno, y que el "fair play" impere en lo que resta en este último Pleno de la Corporación. Sr. Presidente.- Me parece muy correcta su intervención, pero no he sido yo el que ha empezado esta serie de despropósitos; algunos ya nos tienen acostumbrados hace tiempo y aparte es su estilo, como hemos visto en la Plaza del Obradoiro que únicamente saben "tirar ovos"; é o seu estilo e desa forma Galicia non vai adiante, ese é o seu estilo, Sr. Mosquera, ese é o seu estilo e o dos seus compinches, ese é o seu estilo, non son eu o que saca adiante estas cousas. ¿Alguén quere máis intervir?. Sr. González Iglesias.- Sobre el punto. Sr. Presidente, yo no entiendo lo que usted plantea, digo que no lo entiendo porque usted dice que retira lo de las expropiaciones. Mire usted, ustedes adjudican la obra en catorce millones y pico de pesetas. Sr. Presidente.- Perdón, perdone un segundo, le quiero aclarar. Yo retiro las expropiaciones en cuanto el Ayuntamiento ha solicitado que de las expropiaciones se hiciera cargo, desde el punto de vista económico, la Diputación; retiro ese tema, es decir, que el Ayuntamiento de La Cañiza se va a hacer cargo de las expropiaciones. ¿De acuerdo?. Se hará cargo de las expropiaciones desde el punto de vista económico el Ayuntamiento de La Cañiza. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, aclarado el tema, algo mejoramos pero no del todo, y me explico. En un punto también de este orden del día, en el punto número cinco, en el Interreg, aparece de nuevo esta carretera y la justificación de que aparezca es que aparecen expropiaciones de las carreteras del Interreg y servicios afectados. Se entiende que si esto es un servicio afectado, pásese al Interreg, y no que lo esté pagando la Diputación directamente, eso sería un poco lo lógico. Si no se hace así seguiremos manteniendo el voto en contra. Y yo, Presidente, le rogaría, igual que hizo mi compañero de grupo, que mantengamos la serenidad, es decir, el último Pleno con acuerdos efectivos de esta Corporación. Gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera, un minuto. Sr. Mosquera Lorenzo.- Sr. Presidente, e que quen falou fóra da orde do día era usted, e acaba de facelo outra vez; á parte sabe que é mentira o dos ovos o que pasa é que convén dicilo e siga dicíndoo que así lles vai; bueno, ou polo menos así nos vai a nós, ben. Con respecto a esto, como vai ser un servicio afectado, se no propio escrito di que é unha pista de 680 metros pola que hoxe non pasa un coche, é facer unha pista nova e á parte con todo luxo de detalles, con muros, repoñendo muros e con protección incluso cando faga falta; eso é o que está no expediente; pode estar afectada a entrada, pero a entrada a un camiño que nestes momentos non se transita, segundo vostedes, non é ningún servicio afectado, son 680 metros de estrada, de camiño veciñal da Cañiza que queren facer, e en vez de facelo o Concello, facelo a conta dos cartos da Deputación, e punto, non hai máis música, non hai máis cera que a que arde. Sr. Presidente.- Simplemente para aclarar que vostede ten razón nunha cousa que eu xa dixen fai un momento. Que cando se fixo a carretera Cañiza-Arbo, que ten unha desviación onde os 335 veciños saen alí a unha curva perigosisima que non ten visibilidade por ningunha parte, naquel momento os técnicos da Deputación que ían facer unha desviación coa carretera, tropezáronse cunha serie de problemas e evidentemente soslaiaron o problema a unha situación posterior. Eso está alí para ver, invito a calquera de vostedes a ver onde sae, unha curva sumamente perigosa, non ten visibilidade nin a vinte metros, a proba é que tivo que colocarse allí un espello. Entón, non se resolveu naquel momento porque a solución era moito máis cara. A solución que se aportaba no proxecto orixinal era un viaducto que costaba cerca de cen millóns de pesetas, e eu non quixen que esa solución se fixera porque non tiña sentido. A solución que se aporta agora é unha pequena rampla nova. Ese é o tema. Os veciños de Valeixe naquel momento querían para-la carretera. Non a pararon porque tiñan esta promesa miña, pero no proxecto orixinal que fixeron os técnicos había un viaducto que costaba máis de cen millóns de pesetas. De aí que se buscou esta solución. O único que pediu o Axuntamento foi esa expropiación; pero, para que se vexa que non queremos limosnas dese tipo, o Axuntamento da Cañiza faise responsable desas expropiacións. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- En la línea que ha trazado el anterior compañero, yo voy a portarme bien y hasta a lo mejor voy a misa, naturalmente el Día del Cristo de la Victoria en Vigo. Me alegra que usted reconozca sus errores y por lo menos haya dado la razón a la oposición. Desde el momento en que accede usted en este tema nos empezamos a entender, pero no diga usted limosnas porque aquí ya nos conocemos todos y su funcionamiento ha dejado la huella de lo que viene en el futuro inmediato y usted me entiende sobradamente. Le han engañado, a mi me han engañado también, allá cada político con sus farsas y con sus memorias, pero tampoco hay que olvidarlo. De manera que bien por reconocer ese error, ahí queda y todos felices. Naturalmente, el tema tal como está tampoco puede ser votado favorablemente por el Partido Socialista. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra?, Grupo Socialista y Sr. Mosquera. ¿Abstenciones?, no hay. Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. Moitas gracias. Visto o acordo da Comisión de Goberno de data 07-06-95, polo que se aprobaba e adxudicaba o Proxecto de "Rampla EP Cañiza - Arbo a Barreiros (A Cañiza)". Visto, así mesmo, o acordo da Comisión de Goberno de data 19-06-95, polo que se acordaba que dita adxudicación quedaba condicionada a que a Xunta de Galicia declarase a urxente ocupación dos terreos afectados por ditas obras, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras, acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, solicitar á Xunta de Galicia a declaración de urxente ocupación dos terreos afectados pola obra de "Rampla EP Cañiza - Arbo a Barreiros (A Cañiza)", toda vez que o referido proxecto inclúe expropiacións. O importe das expropiacións será con cargó ó Concello da Cañiza, segundo compromiso do Presidente da Deputación e Alcalde, a súa vez, da Cañiza. ------ Folla: 87,90 3.3749.- EXPEDIENTE DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITOS Nº 2/1995 Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?. Perdón, intervencións. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver. Estamos ante un expediente de modificación de crédito de 292.000.000 de pesetas que en principio habría que ver en profundidad, es decir, digo ver en profundidad porque este dinero procede de los remanentes de Tesorería de liquidación del Presupuesto del 94. Evidentemente, todos los que estamos en la Administración Local nos tememos más o menos por dónde van esos remanentes de Tesorería; es decir, estamos hablando casi siempre en el aire cuando hablamos de remanentes de Tesorería; pero bueno, como esta parte no la vi y no puedo hablar en profundidad del tema, lo que sí quería es hacerle al Presidente un par de preguntas, un par de preguntas relacionadas con el destino de esos 292.000.000 de pesetas. Yo creo entender que el destino de esos 292.000.000 de pesetas es una transferencia al ORAL de 133.000.000, ¿es así, Sr. Presidente?. Yo quisiera que me explicase el Sr. Presidente o el Sr. Presidente de la Comisión de Economía, me da igual, que me explicase para qué son esos 133.000.000 de pesetas que se transfieren al ORAL. Sr. Presidente.- Es para adquirir un nuevo local para el ORAL y al mismo tiempo para acondicionarlo. Más o menos, la adquisición de un nuevo local con acondicionamiento necesario da sobre 133.000.000 de pesetas. Hubo unas ofertas en ese sentido. Un representante de su grupo político, que ahora no está en este momento aquí, estaba de acuerdo, el Sr. Rodríguez Lorenzo, y esa es la única explicación que hay. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver, mire. Si evidentemente no discutimos ni el tema de los locales del ORAL, ni el coste de esos locales, lo que sí discutimos, y nos parece que es perfectamente discutible, es que estemos a seis meses de aprobación de un Presupuesto, a menos, a cuatro meses de aprobación de un Presupuesto, y finalizando una legislatura nos acordemos en este momento que hay que dotar de 133.000.000 de pesetas al ORAL para los nuevos locales, etc., etc. Lógicamente esto es, como siempre, la falta de previsión instituída en esta santa casa. No vale en el último Pleno y en el último día estar financiando este tema; o se hubiese hecho en el Presupuesto o espere usted a la nueva Corporación, que a lo mejor tiene otro planteamiento diferente. Y estamos hablando yo creo que de una cantidad importante cuando hablamos de 133.000.000 de pesetas, y sobre todo si la relacionamos con el coste del ORAL en este casa. Y después otra aclaración. Sr. Presidente.- ¿Quiere que le aclare ese tema?. Sr. González Iglesias.- No, no, si ya lo tengo superclaro, lo tengo superclaro, creo que es un tema que debería quedar, vuelvo a repetir, ya que no se previó en el Presupuesto de este año, es decir, ya que hace cuatro meses no se preveía este tema, la financiación de este tema creo que debe quedar para la próxima Corporación porque estamos hablando de una cuantía importante. Y después, si el Presidente de la Comisión me lo quiere aclarar que me lo aclare. Sr. Presidente.- Antes de que el Presidente de la Comisión le conteste le quiero decir yo dos cosas. Los técnicos responsables del ORAL hace ya bastante tiempo que nos venían con la idea de que el local que tienen en este momento es insuficiente y que había que adquirir un nuevo local con carácter definitivo para trabajar en mejores condiciones. Esa es una propuesta, ya digo, que se viene repitiendo desde hace unos cuantos meses. Ellos intentaron que, cuando nosotros elaboramos el Presupuesto de esta Institución para 1995, esa cantidad ya se consignara; no quisimos hacerlo por una razón que yo siempre digo y a veces no se comparte, pero en fin, cada uno opina como quiere que evidentemente estamos en democracia, y es que nosotros sabíamos que a lo largo del ejercicio se iba a producir un incremento de remanentes de Tesorería de años anteriores y que esos remanentes había que ponerlos a disposición del Presupuesto para lo que se considera conveniente, y no era necesario a priori que el Presupuesto de la Institución fuese mayor del inicialmente previsto. Hemos puesto a disposición de la Corporación los remanentes de Tesorería del año 1994, que es una cantidad de dinero muy importante, estamos ahora con el expediente número dos, ya llevamos el expediente número uno de modificación de créditos y eso fue sin acudir ni a una sóla peseta, lo vuelvo a repetir una vez más, de endeudamiento, ya que fue debido precisamente a una buena gestión económica. Sobró bastante dinero del año pasado y entonces ese dinero se está aplicando. Si cuando aprobamos inicialmente el presupuesto de 1995 lo hubiéramos puesto ahí, esos ciento y pico millones de pesetas tendríamos que, o bien acudir a crédito o inflar los ingresos, no habría otra solución. Entonces, la reivindicación de los servicios técnicos del ORAL queda cubierta y al mismo tiempo no hubo que endeudar a la Diputación más para nivelar el Presupuesto de Ingresos y Gastos inicialmente. Esa es la explicación. Sr. Chapela. Sr. Chapela Seijo.- Si, muchas gracias, Presidente. Muy brevemente para intentar aclarar, aunque no hay nada que aclarar; yo creo que en el expediente está perfectamente claro. Ratificar lo que dijo el Presidente, que por primera vez en esta casa, la Diputación va a ayudar económicamente, sin que suponga un coste añadido, sino que salga de los propios remanentes, al ORAL. El ORAL ha venido funcionando desde siempre con sus propios ingresos, pero dado que este desembolso era un desembolso fuerte, que por cierto hubo un concurso que se va a adjudicar dentro de unos días para la adquisición de locales y de las varias ofertas sin duda esta de los 130.000.000 es la más conveniente para el ORAL, y por lo tanto yo creo que es una buena adquisición, y que esta ayuda que presta la Diputación por primera vez al ORAL está justificada y que en otras Diputaciones donde organismos autónomos, como es el caso de Alicante, la aportación de la propia Diputación al organismo es superior a los 1.000.000.000 de pesetas anuales, por lo tanto creo que es un desembolso justificado, razonable, y que efectivamente era un compromiso del Presidente de la Diputación con el Gerente del ORAL. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Chapela. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Es que el Sr. Chapela no me ilustra nada, nada, que no me ilustra nada usted, hombre. ¿Pero cómo se puede estar diciendo que esto no significa una aportación de la Diputación?. Los remanentes proceden de la liquidación del Presupuesto del 94. Sr. Chapela Seijo.- Es que no ha tenido que pedir ningún préstamo la Diputación para dar esto al ORAL. Sr. González Iglesias.- Mire, léase el expediente del orden del día. Sr. Chapela Seijo.- No, no, léaselo usted, léaselo usted. Sr. González Iglesias.- Mire, léase el expediente. Sr. Presidente, de todas formas yo me alegro de que en este expediente desapareciese el planteamiento que hacía usted de fijar el sueldo del próximo Presidente de la Diputación, me alegro por esa parte aunque siga manteniendo la consignación. Nos parece que debe haber consignación en este tema, pero me alegro, se lo vuelvo a repetir, como se lo dijimos en Comisión, de que por primera vez en España una Corporación no le marque el sueldo al Presidente de la Corporación siguiente. Vamos a votar en contra, muchas gracias. Sr. Presidente.- Antes de nada quiero aclarar ese tema que surgió, yo no lo he sacado. Teniendo en cuenta que el próximo Presidente de la Diputación no tiene consignación presupuestaria, que va a tener dedicación exclusiva, lo lógico es que cobre a final de mes como cobra cualquier funcionario o cualquier Presidente de Corporación Local que lógicamente tenga dedicación exclusiva. Lo que quisimos fue fijarle el sueldo al nuevo Presidente de la Diputación, no rehuir ese tema, fijarle el sueldo al nuevo Presidente de la Diputación, pero al Presidente, no a ninguna persona con nombre y apellidos, al Presidente de esta Institución, y ponía el ejemplo de la Diputación de La Coruña, regida por un Presidente Socialista hasta que tome posesión la nueva Corporación. En el Presupuesto de la Diputación de La Coruña, el Sr. Moreda tampoco cobra con cargo al Presupuesto, pero en cambio si tiene una partida presupuestaria por si en un momento determinado se convocan elecciones generales. Si, por ejemplo, se hubiesen convocado elecciones generales hace tres meses, yo, que todavía era Senador, tendría que cobrar con cargo al Presupuesto de la Diputación; entonces habría que habilitar. Para evitar ese problema ya está consignado el sueldo del Presidente de la Diputación, independientemente de que no cobra, y es del nivel de un Conselleiro. Yo quise hacer lo mismo, ni más ni menos, para de alguna forma hacer las cosas como Dios manda. El sueldo del Presidente, sea del PSOE, sea del BNG, del BNG será prácticamente imposible que llegue a estar aquí, pero en fin, supongamos que sonara la flauta algún día, entonces, pues que el Presidente tuviera fijado el sueldo. Entonces ya digo, el Presidente de la Diputación de La Coruña tiene en su Presupuesto, a pesar de ser Parlamentario nacional, el sueldo de un Conselleiro. Yo he pedido un informe en ese sentido; lo único que pasa es que ustedes no lo han querido y yo lo he retirado y no pasa nada. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moi breve, non vaia a ser que me corte outra vez. Home, o que acaba de dicir, por desgracia, tamén tiven que escoitarlo dun par de compañeiros seus que están aquí de Deputados, ou polo menos dalgún, e resulta que perderon as Alcaldías a man do BNG. Non lle vaia a ser que leve un disgusto cando menos conte, non é o meu estilo farolear con esas cousas pero xa empeza a cheira-la cisma que ten contra nós. Con relación ó tema que fala, non vou entrar se pón onde van ós millóns; en todo caso está no expediente, se van para ó Hospital vintecinco, ou cento trinta e tres para o ORAL ou outro para financia-la parte do Interreg. Xa que toca o asunto das retribucións, quedan sen fixar, afortunadamente, pero queda unha consignación para cinco meses e medio de 5.000.000 que dá perfectamente para que entre o soldo do Conselleiro, ou sexa, que deixa a porta ben aberta para que eso suceda. Vamos a votar en contra, esto é unha consecuencia do Presuposto, non estivemos de acordo e tal e non é cuestión de reproducir aquí todo o debate dos Presupostos e as razóns que nos levaron a votar en contra. Nada máis. Sr. Presidente.- Bueno, vostede alude o tema de que eu podo chegar a perde-la Alcaldía nalgún momento. Claro que a podo chegar a perder, cando os veciños decidan que a perda. Pero teño que dicirlle a vostede que cando vostede sexa capaz de ter un curriculum político como o meu ó mellor xa terá canas, porque eu levo dezanove anos de Alcalde; despois de dezanove anos de Alcalde saco o 70% dos votos; dezanove anos de Deputado Provincial; desos dezanove anos tres anos de Vicepresidente e catro anos de Presidente. Fíxese vostede o que lle quedará a vostede; terán que sairlle canas ata non sei onde para que vostede poda chegar a ter un curriculum politicamente semellante. Eu cheguei a sacar na Cañiza un 91% dos votos no 85, pero despois de dezanove anos inda un 70% dos votos. Imaxine que terá que facer vostede; ir daquí a Lalín ida e volta, de rodillas, para ter un curriculum semellante o meu, fíxese vostede, e pasar vinte anos, claro está. Sr. Mosquera Lorenzo.- Mire home, pero é que eu desde pequeniño non vou para Jefe de nada, simplemente estou en política. O que quero é que nunca me poidan acusar de facer cacicadas gordas nin nada deso, non quero chegar a Jefe de nada nin Alcalde de nada, quédese tranquilo por eso. Sr. Presidente.- Non quere porque non pode, logicamente, pero a súa intención é, porque entón non se metería en política. Sometemos a votación este punto da orde do día. ¿Votos en contra?, o Grupo Socialista, Sr. Mosquera. ¿Abstencións?, non hai. Os demais votamos a favor, queda aprobado por maioría. Moitas gracias. Visto o expediente de modificación presupostaria nº 2/1995, por un total conxunto de DOUSCENTOS NOVENTA E DOUS MILLÓNS SEISCENTAS DEZASETE MIL OITOCENTAS CORENTA PESETAS (292.617.840), do que CENTO VINTECATRO MILLÓNS NOVECENTAS TRINTA E OITO MIL CENTO SETENTA E CINCO PESETAS (124.938.175) corresponden a créditos extraordinarios, e a de CENTO SESENTA E SETE MILLÓNS SEISCENTAS SETENTA E NOVE MIL SEISCENTAS SESENTA E CINCO PESETAS (167.679.665), a suplementos de crédito, motivado ás propostas formuladas polos responsables dos diversos centros e servicios da Deputación, para a modificación das dotacións presupostarias respectivas, creando unhas e aumentando outras, segundo as necesidades, así como os acordos adoptados polos órganos de goberno sobre recoñecemento de créditos, convenios, etc., o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, a aprobación das correspondentes modificacións presupostarias e dos recursos para o seu financiamento, que se reflexan en sendos estados de "Créditos extraordinarios" e de "Suplementos de crédito", no primeiro caso pola non existencia de crédito inicial e no segundo por resultar insuficientes as dotacións previstas inicialmente. Ditos estados arroxan os seguintes resultados: A) CRÉDITOS EXTRAORDINARIOS 124.938.175 PTAS. B) SUPLEMENTOS DE CRÉDITO 167.679.665 PTAS. TOTAL 292.617.840 PTAS. Os recursos utilizados para o seu financiamento consisten na aplicación de parte do remanente de Tesourería dispoñible da liquidación do Presuposto de 1994 (292.617.840 ptas.), desglosándose os aumentos de crédito por capítulos como segue: Cap. I.- Gastos de persoal 6.750.000 ptas. Cap. II.- Gastos de bens correntes 5.457.600 ptas. Cap. IV.- Transferencias correntes 4.019.100 ptas. Cap. VI.- Inversións reais 143.391.140 ptas. Cap. VII.- Transferencias de capital 133.000.000 ptas. TOTAL 292.617.840 ptas. ------ Folla: 90,91 4.3750.- REAXUSTES ORZAMENTARIOS Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?. Abstención do Grupo Socialista e do Sr. Mosquera, os demais votamos a favor. Queda aprobado por maioría. Visto o informe de Intervención de data 11 de maio do ano actual, no que se fai constar que ó confecciona-lo Presuposto de 1995, consignouse na partida de GASTOS 911.911.762.02 "PLAN DA COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL - ZONA INTERIOR", o importe da cantidade de MIL CINCOCENTOS SETE MILLÓNS CATROCENTAS SETENTA E NOVE MIL CENTO NOVENTA E CATRO PESETAS (1.507.479.194), que era o importe previsto polo Servicio de Cooperación. Así mesmo, en INGRESOS, fixéronse figura-las aportacións do MAP e dos Concellos. Que unha vez aprobado definitivamente o Plan, en 28 de abril pasado, queda distribuído nas seguintes cantidades: - Aportación do MAP 348.450.000 ptas. - Aportación Concellos 150.755.059 ptas. - Deputación (fondos propios) 254.570.277 ptas. TOTAL 753.775.336 ptas. Á vista diso, modificaranse tanto a partida de GASTOS como a de INGRESOS, a fin de corrixi-las diferencias existentes entre os créditos presupostarios e o Plan definitivo, e facerse os seguintes reaxustes presupostarios: EN GASTOS: A aportación da Deputación que estaba prevista en CINCOCENTOS SETENTA E OITO MILLÓNS CINCOCENTAS SETENTA E UNHA MIL TRESCENTAS SESENTA E CINCO PESETAS (578.571.365), quedou reducida a DOUSCENTOS CINCUENTA E CATRO MILLÓNS CINCOCENTAS SETENTA MIL DUASCENTAS SETENTA E SETE PESETAS (254.570.277), e a economía que se produce de TRESCENTOS VINTECATRO MILLÓNS MIL OITENTA E OITO PESETAS (324.001.088), debe transferirse á partida 911.911.762.45 "Acción Municipal" para actuacións nos Concellos que non figuran no Plan. Os excesos que se producen nas aportacións do MAP e dos Concellos, DOUSCENTOS TRINTA MILLÓNS CENTO VINTEUNHA MIL CATROCENTAS TRES PESETAS (230.121.403) na primeira e CENTO NOVENTA E NOVE MILLÓNS CINCOCENTAS OITENTA E UNHA MIL TRESCENTAS SESENTA E SETE PESETAS (199.581.367) na segunda, que fan un total de CATROCENTOS VINTENOVE MILLÓNS SETECENTAS DÚAS MIL SETECENTAS SETENTA PESETAS (429.702.770) deberán declararse como "créditos non dispoñibles", como máis aconsellable que propón o Interventor. EN INGRESOS: Os axustes estarán en función do proposto para gastos. Por todo isto, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda por maioría, coas abstencións do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, aprobar dito reaxuste presupostario proposto polo Sr. Interventor, declarando como "créditos non dispoñibles" os excesos indicados de CATROCENTOS VINTENOVE MILLÓNS SETECENTAS DÚAS MIL SETECENTAS SETENTA PESETAS (429.702.770), por ser menos ríxida que a "baixa por anulación, xa que, coa primeira o Pleno pode deixar sen efecto, parcial ou totalmente, dita declaración na medida que pudieran producirse alteracións no financiamento". ------ Folla: 91,94 5.3751.- APROBACIÓN DE OBRAS A FINANCIAR A TRAVÉS DO INTERREG POI II Sr. Presidente.- Bueno, neste tema como xa era de prever que vai haber intervencións antes vou aclarar eu o tema. A Deputación de Pontevedra solicitou do Ministerio de Economía estar presente no Plan Interreg, que dura os anos 1994-1999. Tivemos bastantes problemas para que nos fixeran caso, pero ó final aí tiven incluso que chegar a amenazar, na miña condición de Senador, de presentar unha interpelación parlamentaria nese sentido a ver se se me facía caso; entón, non se me querían poñer ó teléfono, pero despois de dicir ese tema ós cinco minutos me chamou unha persoa moi importante do Ministerio de Economía. Teño que dici-las cousas de atrás porque así foi e teño testigos de excepción do Servicio de Cooperación.Entón, chamáronme no sentido contrario fai uns días, cunha amabilidade fóra do normal, que incluso eu agradecín, concedéndonos, incluso por teléfono, antes de mandarnos o escritos, 4,3 millóns de ecus. As obras que nós propuxemos naquel momento son as obras que loxicamente estaban no Plan Transfronteirizo e no Plan Interreg que están sen rematar, que son as carreteras Cañiza- Arbo, Cañiza- Crecente, Ponteareas- As Neves, que falta un anaco, e Salceda de Caselas- Caldelas. Vaise a dicir aquí que son as carreteras Cañiza-Arbo, Cañiza-Crecente. O Presidente da Deputación non ten a culpa de se-lo Alcalde da Cañiza e vivir preto do río Miño que é unha zona fronteiriza entre España e Portugal, e que loxicamente estes Plans veñen a resolver precisamente este tipo de infraestructuras. As carreteras que lle propuxemos ó Ministerio e que aprobou son remata-las carreteras que están alí, porque loxicamente non tería sentido que esas carreteras non se remataran, e á parte eso forma parte da política que hai de relación entre España e Portugal, sobre todo Zona Norte de Portugal con Galicia, que vostedes saben perfectamente que houbo moitisimos contactos a través do Arco Atlántico, co Concello de Vigo cando o Sr. Príncipe era Alcalde de Vigo, como nestre intre co Alcalde Sr. Pérez. Xa digo que forma parte desa política de cooperación mutua a través dos Plans Transfronteirizos. As carreteras son: Ponteareas-As Neves, rematada, queda un anaquiño moi pequeno que vai unir coa carretera que está facendo a Xunta paralela ó río Miño; a carretera Cañiza-Crecente, que tamén vai a rematar coa carretera que está facendo a Xunta; e Cañiza-Arbo, que vai precisamente a enlazar coa ponte que se vai facer sobre o río Miño entre España e Portugal e que fai pouco aprobou o Consello de Ministros do Goberno Español. Despois hai unha carretera que é de Salceda a Caldelas. Caldelas todo o mundo sabe que está preto do río Miño. Son esas as carreteras que se van financiar. Non teño a culpa que eu sexa o Presidente da Deputación neste momento e que sexa o Alcalde da Cañiza. Cando o Sr. Cuíña era Presidente desta Institución e era o Alcalde de Lalín, as obras que se plantexaron foron as mesmas; iniciáronse na súa época e non se levaron hacia a zona norte da provincia porque alí non hai fronteira con Portugal. Incluso nos dixeron de Madrid que estas obras, se as tivéramos adxudicadas xa nos as pagaban; é dicir, que a data de viabilidade, que chaman eles, é, se non me falla a memoria, de novembro do 94. A partir de novembro do 94 as obras xa se podían haber adxudicado e se estiveran feitas xa se podían manda-las certificacións correspondentes. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Mire, Sr. Presidente, trata de convencer a quien lleva ya ocho años en este tema y en cualquier momento le voy a sacar la suma de las cosas que ustedes han arropado, el señor de Lalín y usted, el Sr. Cuíña y usted, La Cañiza, Lalín, Cuíña, Mera, es lo mismo, es exactamente igual, el caciqueo es exactamente igual. Cuando gobernaba el Sr. Cuíña, cientos de toneladas de millones marchaban con ese destino y en parte es su misión, ¿entiende?, porque a mi también me gustaría hacer exactamente igual para Vigo. En parte tiene su razón, pero no trate de convencer a nadie porque esto, vamos, no hay manera. Mire, concretamente en estas cuatro cosas que vienen aquí, Cañiza-Creciente 237.500.00; Cañiza-Arbo, no me diga que ya lo dijo, que esto ya viene de antes, que no se qué, pero es que claro, vuelve a venir y yo tengo que insistir; Cañiza-Crecente, 237.500.000; Cañiza-Arbo, 475.500.000; bueno, mire, entre las cuatro, total, 917.000.000 y para A Cañiza no se qué, 712.000.000, no trate de convencernos que es imposible, si, si, si. A Cañiza-Crecente, 237.500.000; A Cañiza-Arbo, 474.500.000; total, 917.000.000 los cuatro, 712 para usted, ¿cómo no le van a votar?, coño, es que sería de gilipoyas el que no le eligiesen a usted como Alcalde; pero piense que los demás tenemos derecho a cabrearnos por esa forma de repartir la pasta de todos, porque es de todos, y sobre todo es de Vigo, y sobre todo es de Vigo que somos al fin y a la postre la tercera parte de esta Provincia, ¡coño!, y basta de estafar a esta ciudad ya, a ver si alguien me sustituye y lo sigue recordando, no va a ser fácil, no va a ser fácil, pero no nos trate de convencer de cosas imposibles porque ahí están las cifras; sólo los hechos hacen historia, pero, usted no tiene culpa, vuelvo a repetir, su actitud hacia su pueblo es válida, y así tiene los votos. Gracias. Sr. Presidente.- Simplemente decirle que estas son carreteras provinciales. Es como si, por ejemplo, cuando vamos a Madrid, cuando uno pasa por esos pueblos da la impresión de que allí les caen miles de millones. No; nos estamos beneficiando los ciudadanos gallegos o de Castilla o de otra parte que vamos por ahí. De todo este dinero que se está hablando, ni una sóla peseta, ni un céntimo, se va a invertir en el término municipal de A Cañiza. Y si alguien tiene alguna duda, pues que me denuncie al Juzgado de turno como algunos están acostumbrados. Si alguien tiene alguna duda de lo que estoy diciendo, que me denuncie por falsedad. Ni una sóla peseta, ni un sólo céntimo de este dinero se va a invertir en el término municipal de A Cañiza. Es como si decimos nosotros, la autovía Vigo- Ourense, ¿qué pasa, qué toda la inversión va en Vigo?; no, va en una autovía que es Vigo-Ourense y que pasa por donde pasa, esa es la cuestión, pero no le vamos a adjudicar la inversión ni a Vigo ni a Ourense, porque pasa por una serie de Municipios, pero beneficia a los ciudadanos que vienen a lo mejor de Andalucía, a los ciudadanos que vienen de otras partes de España. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver, Sr. Presidente. Primero, Interreg en una zona determinada de la Provincia que hace frontera con Portugal; segundo, Interreg en la misma zona; es decir, resulta que Tui, A Guarda, desaparecieron como frontera para ustedes. Sr. Presidente.- Me permite un segundo, perdón, para aclarar un tema. Cuando usted habla de A Guarda, quiero decirle otra cosa. Los Ayuntamientos pueden ya solicitar a través del Ministerio de Economía ayudas con cargo a fondos del Interreg, y los Ayuntamientos de A Guarda y Tui las han presentado y la Diputación los ha apoyado, pero el conducto ya no es, como era antes, vía Diputación. Lo que es la Mancomunidad del Valle Miñor ha solicitado del Ministerio de Economía e Facenda fondos con cargo al Interreg, que está en este momento en vigor, para resolver obras de sus Municipios y que la Diputación les ha apoyado, lo que pasa es que no es el conducto reglamentario el de la Diputación como era anteriormente, para que lo sepan. Sr. González Iglesias.- ¿Puedo seguir?. Vamos a seguir su mismo hilo. No hay carreteras provinciales que conecten con la frontera en Tui, en A Guarda, etc., porque allí lo tienen que hacer los propios Ayuntamientos. Aquí, si las hay, en lo que ustedes plantean, si las hay; yo le puedo decir algunas pero es igual, aquí en lo que plantean ustedes sí las hay y no sólo es que metan estas carreteras, es que las repiten, es que multiplican por dos el Interreg, con alguna variante. Y mire, si usted me dice en su argumentación, es que Ponteareas-As Neves hay que terminarla, son 79.000.000 de pesetas; mire, vamos al proyecto y en el proyecto estaba terminada la obra, y estaba la financiación para las expropiaciones, ¿qué ocurre?, que se hace tarde, mal y a rastro. Se adjudicó la obra sin expropiaciones, con lo cual empieza a incrementarse la obra. Los servicios afectados después se multiplican por cien y eso lo decía en el punto número dos, hombre, si estaba llevando usted aquí una cosa de servicios afectados de una carretera, Cañiza-Arbo, que también vuelve a este Plan, es decir, se financian las cosas por tres vías diferentes. Y cuando aquí se plantea el cabreo, creo que generalizado incluso de Alcaldes de su grupo, Diputados Provinciales de su grupo, es porque no sólo utilizan el Interreg; utilizan el Interreg, utilizan un Plan de Acción Especial, utilizan los Fondos Propios de la Diputación. Es decir, lo que dijimos ya en alguna ocasión y lo seguimos diciendo, crean ustedes paraísos fiscales en unos sitios determinados de la Provincia, donde a los ciudadanos se le revierten un montón de obras sin que paguen un sólo duro, ni por vía indirecta de Ayuntamiento ni por vía directa de los ciudadanos, y eso significa que está discriminando a otra parte de la Provincia y a otra parte de la frontera en este caso también. Y hombre, ya es el colmo que me conteste que Tui, A Guarda y tal ya lo solicitarán ellos por su cuenta; háganlo ustedes también, háganlo ustedes también en vez de dirigir siempre, o casi siempre, las inversiones de Diputación hacia unos puntos determinados. Es decir, haga política provincial de una vez. Evidentemente, Sr. Presidente, estamos reviviendo de nuevo los debates de todos los Interregs o de aquel Transfronterizo. Y me decía usted, es que el primero se hace en la época del Sr. Cuíña y también se eligieron estas mismas carreteras; si, hombre, pero yo recuerdo que en las obras del Transfronterizo casi nos coloca la frontera de Portugal en Vigo; desde luego, en Porriño la colocó en aquel momento. Ustedes hacen lo que le conviene para ustedes, nada más, no para todos los ciudadanos. Por supuesto que vamos a seguir votando en contra de estas cosas. Sr. Presidente.- Vamos a ver, ¿qué carreteras provinciales hay que vayan al río Miño y unan con la autovía?. Pues esas tres, no hay otras, dígame usted alguna más, dígame usted alguna carretera importante de la Diputación que vaya a la frontera, Cañiza-Arbo, Cañiza-Crecente, Ponteareas-As Neves, ¿yo qué culpa tengo?. No hay otras, ustedes se empeñan en decir eso, me parece muy bien, pero es así, no hay otras carreteras provinciales, las otras son de la Xunta, o son del Estado, o son caminos pequeños; las únicas carreteras para vertebrar Portugal y España son esas tres. La gente que venga del Norte de Portugal para venir a coger la autovía, ¿dónde va a venir?. Va a entrar por la frontera de San Gregorio, a través de la carretera de Creciente; por la de Arbo, o por la zona de Tui. No hay otras. Sr. Mosquera, por favor. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Eu creo que está case todo dito. Realmente temos un Presidente defendéndose e argumentando como gato panza arriba; se non houbera toda a historia que hai arredor desto pois case case era de entendelo, pero home, é un pouco difícil creerse nada desto cando está pasando o que está pasando. Está ben facer esas carreteras, está moi ben, fantástico; pero home, recoñeza que pega unha varrida para a súa zona e para o seu Concello en concreto, tan espectacular que xa todo o que poida contar con respecto a esta carretera non é creíble, home. En todo caso, a min estame pasando pola cabeza que ata lle votamos a favor desto se retira tódalas outras subvencións que mandou para A Cañiza neste mes. Bueno, foi un despiste, non é que haxa intención clara de varrer en todo, que va, pero claro, para tódolos lados róe ós catro carrillos, etc., etc., tamén que casualidade, tamén este Plan, tamén é, por razóns obxectivas, sempre razóns obxectivas, como hai razóns obxectivas para financiarlle agora a conta da Deputación o funcionamento da piscina que fixo a conta da Deputación, tamén, sempre hai razóns obxectivas para todo. Sr. Presidente, non é de recibo. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera, estas carreteras son provinciais, que van uni-la zona de Portugal coa zona de España. No término municipal da Cañiza, e o digo aquí, diante de tódolos medios de comunicación, nin un só céntimo, nin un só céntimo se vai invertir no término municipal da Cañiza, para que lle quede claro, nin un só céntimo se vai invertir no término municipal da Cañiza desas inversións de novecentos e pico millóns de pesetas. Sometemos a votación este punto da orde do día. ¿Votos en contra?, PSOE e Bloque. ¿Abstencións?, non hai. Os demais votamos a favor, queda aprobado por maioría. A Dirección Xeral de Planificación do Ministerio de Economía e Facenda mediante o seu escrito número 2781 de 21 de xuño, nos anuncia a concesión dunha axuda a través do FEDER de 4,3 Mecus no marco do Programa Operativo INTERREG II España-Portugal, dentro da medida 3.1. Conexión e Articulación, para financia-las actuacións: E.P. Ponteareas-As Neves 79.500.000 ptas. E.P. Cañiza-Crecente 237.500.000 ptas. E.P. Cañiza-Arbo 474.500.000 ptas. E.P. Salceda-Caldelas 125.500.000 ptas. TOTAL 917.000.000 ptas. especificándose os presupostos ata o 75% do custe das mesmas debendo aporta-la Deputación o 25% restante, durante as anualidades 1994 a 1999, consonte á seguinte distribución (ó cambio actual do ECU): ANUALIDADE FEDER DEPUTACIÓN TOTAL 1994 101.548.000 pts. 33.752.000 pts. 135.300.000 pts. 1995 101.548.000 pts. 33.752.000 pts. 135.300.000 pts. 1996 110.836.000 pts. 36.964.000 pts. 147.800.000 pts. 1997 116.822.000 pts. 38.878.000 pts. 155.700.000 pts. 1998 124.596.000 pts. 41.504.000 pts. 166.100.000 pts. 1999 132.646.000.pts. 44.154.000 pts. 176.800.000 pts. (Redondéanse en miles de pesetas as cantidades FEDER e os totais impútanse os restos á Deputación). Como consecuencia, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, aproba-la execución das referidas actuacións e o financiamento das mesmas na forma antes descrita, debendo pola Intervención habilitarse o crédito necesario para atender estas obrigas. ------ Folla: 94,95 6.3752.- COMUNICACIÓNS [- Personal (2.4.) - Renuncia de Diputación a los derechos sobre la concesión marítimo terrestre en la Marisma de A Gándara (2.3.) - Pesca del fletán (3.4.4.) - Resoluciones presidenciales de 8 de mayo a 26 de junio (1.2.).] Sr. Presidente.- Comunicacións. Fóra da orde do día hai moitos puntos, hai uns dez ou doce puntos, todos de persoal. Tamén me dirán por que os traigo, porque os podería deixar para o próximo Presidente. Para min era moito máis fácil; só o anuncio para dicir que son temas para intentar que unha serie de oposicións que están pendentes, que afectan ó persoal, se poidan poñer en marcha. Sr. Secretario, comunicacións. Sr. Secretario.- Se trata de darles cuenta de los siguientes escritos: De escrito de la Dirección General de Costas del pasado 17 de mayo por el que se comunica la aceptación por el Ministerio a la renuncia de la Diputación a los derechos que tenía de concesión de la zona marítimo-terrestre, una parte de la misma, de la Ría de Pontevedra en la Marisma de la Gándara. También de escritos del Ministerio de la Presidencia del 24 y 30 de mayo y 14 de junio acusando recibo a los traslados de acuerdos plenarios sobre el conflicto pesquero del fletán, mostrar nuestra disconformidad con el acuerdo firmado entre la Unión Europea y Canadá relativo al reparto de las capturas del fletán negro, y solicitar la presencia de representantes gallegos en el seno de la Comunidad Europea en las cuestiones que puedan afectar a la Comunidad Autónoma Gallega. Y por último darles cuenta de los extractos de Resoluciones Presidenciales comprendidas entre el 8 de mayo y 26 de junio de este año, que se han trasladado hace unos días a los portavoces de los distintos grupos políticos. Nada más. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Quedou enterado o Pleno das seguintes comunicacións: A) De escrito da Dirección Xeral de Costas do pasado 17 de maio polo que se comunica a aceptación polo Ministerio á renuncia da Deputación ós dereitos que tiña de concesión da zona marítimo-terrestre, unha parte da mesma, da Ría de Pontevedra na Marisma da Gándara. B) De escritos do Ministerio da Presidencia do 24 e 30 de maio e 14 de xuño acusando recibo ós traslados de acordos plenarios sobre o conflicto pesqueiro do fletán, mostra-la disconformidade co acordo asinado entre a Unión Europea e Canadá relativo ó reparto das capturas do fletán negro, e solicita-la presencia de representantes galegos no seno da Comunidade Europea nas cuestións que poidan afectar á Comunidade Autónoma Galega. C) De extractos de Resolucións Presidenciais comprendidas entre 8 de maio e 26 de xuño de 1995. FÓRA DA ORDE DO DÍA tratáronse os seguintes asuntos: ------ Folla: 95,96 7.3753.- MOCIÓN DO SR. DEPUTADO, D. ANTONIO NIETO FIGUEROA EN RELACIÓN Á COMPATIBILIDADE DE POSTOS DE TRABALLO DE FUNCIONARIOS E TRABALLADORES DA EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL Sr. Presidente.- Sr. Nieto Figueroa, sobre su moción nosotros vamos a votar en contra de la urgencia. Si usted quiere volver a llevarla, nosotros no tenemos todavía datos; Hacienda no nos ha enviado los datos que habíamos solicitado, la culpa no es nuestra. La próxima Corporación me imagino que la tratará. De todas formas usted tiene derecho si quiere a tratar su moción. Sr. Nieto Figueroa.- Bien, es que hay un párrafo añadido que puede tener incidencia en las personas que se van a contratar. La moción dice textualmente lo siguiente, en toda su amplitud: "Una vez más y por última vez en la actual legislatura, el Diputado que suscribe reitera el contenido de las mociones e intervenciones que viene realizando desde hace cuatro años y luego de conseguir el juramento y promesa pública de su señoría y de su primer Vicepresidente, el Sr. Barros que no está en este momento, entorno a zanjar la actual situación en este mandato, someto al Pleno de la Excma. Diputación a fin de que sea tratada en la sesión plenaria a desarrollar el inmediato día 30, ahora mismo, la siguiente moción urgente: Es triste que esta legislatura termine así, Presidente, es triste que no hayan sido capaces de afrontar un tema tan importante, pero bueno, vamos allá. Uno.- Que salvo casos de Ley no se conceda tipo alguno de compatibilidad laboral a los trabajadores de esta Diputación en todas sus dependencias. Dos.- No prorrogar, salvo casos de Ley, la vergonzante situación que en estos momentos disfrutan diversos funcionarios y trabajadores al disponer de dos, tres y hasta cuatro puestos de trabajo compatibilizados por este organismo. Tres.- Que es la nueva y es la que puede y debe tener incidencias sobre las nuevas contrataciones, dice textualmente: Que esta normativa sea obligatoria en todas las contrataciones y oposiciones futuras". El párrafo siguiente ya no vale, pues si usted está en no apoyar este asunto, allá usted, su conciencia, sus promesas y hasta sus mentiras. Usted si que no tiene que extrañarse entonces de que le hayan engañado como me lo hicieron a mi en Vigo. Yo no di motivos jamás a nadie para que me engañase; usted si, entonces pague su culpa e que lle vamos facer. Insisto otra vez más, pienso que es importante que el punto número tres sea aceptado para que las personas que están intentando conseguir un puesto de trabajo en este organismo sepan que no pueden compartirlo con otro, no puede haber un Médico en la Diputación Provincial, ese Médico también en la Seguridad Social, ese Médico también con compañías de seguro, y ese Médico también con despacho particular, eso es intolerable y usted lo está aceptando en silencio. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera, ¿quiere intervenir?. Sr. Santomé Otero.- Es una pregunta Sr. Presidente. ¿Estamos en la urgencia?, perdón. ¿Estamos en ruegos y preguntas?. Sr. Presidente.- Este tema creo que ya lo he aclarado. Hemos solicitado de Hacienda hace dos o tres meses, no se la fecha, que nos enviara los datos. No los ha enviado, entonces yo creo que la respuesta es la misma. Sometemos a votación la urgencia de este tema. ¿Votos a favor de la urgencia?, Grupo Socialista y Sr. Mosquera. Abstenciones no hay. Los demás votamos en contra de la urgencia, queda rechazada. Algún compañero de ustedes me imagino que la llevará en la próxima Corporación; aparte, el Sr. Barros va a formar parte de la próxima Corporación y yo creo que la apoyará. Queda rexeitada a urxencia da Moción presentada polo Sr. Deputado D. Antonio Nieto Figueroa relativa á concesión de compatibilidade laboral ós traballadores da Excma. Deputación Provincial, así como á situación que disfrutan diversos funcionarios e traballadores ó dispor de varios postos de traballo. ------ Folla: 96,97 8.3754.- ESTABLECEMENTO DO SISTEMA DE GARDAS NA FINCA MOURISCADE E COTO TROITEIRO DE CUTIÁN Sr. Presidente.- Fuera del orden del día tenemos bastantes puntos, algunos de ellos han pasado ya por la Comisión correspondiente, otros no. Vamos a declarar la urgencia, porque hay que hacerlo. El primero es, "Establecimiento del sistema de guardias en la Finca Mouriscade y Coto Truchero de Cutián". Este pasó por la Comisión. ¿Algún voto en contra de la urgencia?, ¿alguna abstención?. Se declara de urgencia. Entramos en el tema. ¿Intervenciones?.Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Que se haga constar, si efectivamente la Corporación así lo acepta, que este funcionario no podrá tener compatibilidad con trabajo alguno salvo el que se le va a adjudicar, el que lo gane. Creo que es el momento de iniciar esta etapa, si hoy vamos a decidir que cantidad de funcionarios ingresen, que sepan que no pueden tener otro trabajo más que el oficial en la Diputación Provincial. Demuéstreme ahora su intención, intentar paralizar un poquito el caos que tenemos por la falta de trabajo. Demuéstremelo, no necesita examenes de nadie, tenemos la autoridad suficiente como para imponer que este señor no puede trabajar en otro sitio más que en el puesto que le da la Diputación. Sr. Presidente.- Sr. Nieto Figueroa, no se si usted vió este tema. No tiene nada que ver; son cuestiones puntuales de trabajar algún sábado o domingo porque es en el Coto Truchero de Cutián o en Mouriscade. Es una autorización para algunas guardias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, yo pregunté en Comisión y se me contestó de una forma un poco rara; pero como yo en este último Pleno desde luego no voy a plantear cuestiones importantes, creo, Sr. Presidente, que el Coto Truchero debiera pasar, como los otros Cotos Trucheros, a disposición de la Xunta y que ella fuera quien lo administrara porque lo que no puede ser es que unos se los tengamos cedidos a la Xunta, a su administración, y otros carguemos con las consecuencias la Diputación. Creo que, usted ya no va a estar, yo tampoco, deberían estudiar ese tema y pasárselo a la Xunta de Galicia. Sr. Presidente.- Yo voy a someter a votación el dictamen de la Comisión tal como está. ¿Votos en contra?, el PSOE en contra. ¿Abstenciones?, el Sr. Mosquera. Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. Vista a proposta formulada polo Sr. Enxeñeiro Director do Servicio Agrario, considerando os informes incorporados ó presente expediente, e con base no artigo 6º do R.D. 861/86, de 25 de abril, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, autorizar para o presente exercicio 1995, ó persoal da Finca Mouriscade e Coto de Cutián a realización de servicios de garda con devengo das gratificacións especiais por tal concepto, e con suxeición ás seguintes condicións: 1ª.- O número de gardas autorizadas será dunha por cada sábado e cada domingo do ano. 2ª.- A extensión temporal do turno de garda será de sete horas. 3ª.- A valoración dos turnos de garda será de CATRO MIL CINCOCENTAS NOVENTA E DÚAS PESTAS (4.592) para os funcionarios do Grupo D, e TRES MIL TRESCENTAS TRINTA E DÚAS PESETAS (3.332) para os funcionarios do Grupo E. 4ª.- Mensualmente serán cuantificados polo Sr. Enxeñeiro Director do Servicio Agrario os servicios de garda prestados para o seu sometemento á aprobación e declaración de aboo pola Presidencia. CONVOCATORIAS, BASES E PROGRAMAS PARA CUBRIR EN PROPIEDADE PRAZAS VACANTES NA PLANTILLA DE FUNCIONARIOS Sr. Presidente.- Fuera del orden del día hay otro punto que es convocatorias, bases y programas para cubrir en propiedade as prazas vacantes na plantilla de funcionarios. Son as seguintes: un Médico Oncólogo, un Médico Psiquiatra, un Médico de Medicina Xeral do Servicio de Admisión, dúas prazas de Psicólogos, un Arquiveiro-Bibliotecario, once Auxiliares Administrativos, vintedúas ATS e dúas Matronas. Vamos a declara-la urxencia. ¿Votos en contra da urxencia?, non hai. Abstencións, tampouco. Declaramos a urxencia. Volvo a repetir, o título é: convocatorias, bases e programas para cubrir en propiedade as prazas vacantes na plantilla de funcionarios, volvo a repetir, Médico Oncólogo, Médico Psiquiatra, Médico de Medicina Xeral, dúas prazas de Psicólogos, unha de Arquiveiro-Bibliotecario, once Auxiliares Administrativos, vintedúas ATS e dúas Matronas. Intervencións. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, en primer lugar mi intervención va a ser muy breve en este tema. Sr. Presidente.- Este tema fue a Comisión. Sr. López Freire.- Pero hay un tema que para mi debe aclararse. Yo comprendo que a veces ustedes hacen las bases y programas a punto fijo, para un destino específico. El Archivero-Bibliotecario debe de ser Archivero-Bibliotecario de las dependencias de la Diputación Provincial, pero por su temario, en el cual se incluyen multitud de temas de psiquiatría, es que va a ser el Archivero-Bibliotecario para "El Rebullón", salvo que a partir de ahora los Archiveros-Bibliotecarios de esta Corporación tengan que hacerle psicoanálisis a los libros o a los legajos. Sr. Presidente, el Archivero-Bibliotecario hoy estará en "El Rebullón" y mañana estará en el Archivo de la Diputación, no creo que los temas de psiquiatría le importen un pimiento al Archivo Central. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del orden del día. Votos en contra, el PSOE. Abstención el Bloque. Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. ------ Folla: 97,98 9.3755.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA PARA A CONTRATACIÓN INDEFINIDA DE 22 ATS De conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-la Convocatoria, Bases e Programa para contratar laboral e indefinidamente, polo sistema de concurso-oposición libre, vintedúas prazas de ATS, vacantes no cadro de postos de traballo desta Deputación, Grupo B. Daráselle á Convocatoria a publicidade regulamentaria nos idiomas galego e castelán. ------ Folla: 98 10.3756.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA PARA A CONTRATACIÓN INDEFINIDA DE 2 MATRONAS - ATS PARTOS De conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-la Convocatoria, Bases e Programa para contratar laboral e indefinidamente, polo sistema de concurso-oposición libre, dúas prazas de Matronas-ATS Partos, vacantes no cadro de postos de traballo desta Deputación, Grupo B. Daráselle á Convocatoria a publicidade regulamentaria nos idiomas galego e castelán. ------ Folla: 98 11.3757.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA PARA A CONTRATACIÓN INDEFINIDA DE 11 AUXILIARES ADMINISTRATIVOS De conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, aproba-la Convocatoria, Bases e Programa para contratar laboral e indefinidamente, polo sistema de concurso-oposición
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota