ATOPO
Rexistros actuais: 1.618.905
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1995/09/29_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.809/3.1995-09-29_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1995/09/29_Ordinaria

  • Data(s) 1995-09-29 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 145,146 3.3786.- Ratificación de las cláusulas adicionales 4ª, 5ª, 6ª y 7ª del Concierto formalizado con el SERGAS. ------ Folla: 141,142 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 29 de setembro de 1995 No Salón de sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas do día vintenove de setembro de mil novecentos noventa e cinco, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Manuel Abeledo López, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, Dona Carmen Avendaño Otero, D. Adolfo Campos Panadeiros, Dona Ramona Castaño López, D. José Costa Díaz, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Xoán Carlos Chillón Iglesias, D. Miguel Domínguez Vaz, D. José Luis Fernández Lorenzo, Dona Carmen Ferro Carballo, D. Lino Fontán Mariño, Dona Ana Gandón Menduíña, D. Baltasar García García, D. Emilio González Iglesias, D. Oswaldo Lino González Pereira, D. Efrén Juanes Rodríguez, D. Mario López Martínez, D. Rafael Louzán Abal, D. Xosé Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Julio Pedrosa Vicente, D. Amado Ricón Virulegio, D. Ramón Sestelo Fernández, D. Santiago Tirado Serén, D. Pablo Vázquez Caride e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Sr. Deputado D. Xosé Manuel Barros González. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Vamos a dar comezo ó Pleno do 29 de setembro. Primeiro punto da orde do día. 1.3784.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Aprobación dos borradores das anteriores sesións, especial constitutiva da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, do 19 de xullo, e extraordinaria do 16 de agosto, ámbalas dúas de 1995. ¿Apróbanse?. Aprobadas por unanimidade. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, especial constitutiva da Excma. Deputación, de 19 de xullo, e extraordinaria do 16 de agosto, ámbalas dúas de 1995. ------ Folla: 142,145 2.3785.- EXPEDIENTE DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITOS Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver, este expediente, por su cuantía, no es importante, es un expediente de 28.000.000 de pesetas, y este dinero se consigue detralléndolo de las partidas de polígonos industriales y de transferencias a mancomunidades fundamentalmente; es decir, polígonos industriales son 10.000.000 de pesetas, que creo recordar que es una partida que no se tocó desde la aprobación del Presupuesto, por lo que entendemos que lógicamente el Grupo Popular debería explicar el por qué consigna en Presupuesto 10.000.000 de pesetas para polígonos industriales y no la toca para nada hasta finales de año, estamos prácticamente en el mes diez del Presupuesto. Lo mismo en la otra partida, donde se detrae la cantidad más importante, 15.000.000 de pesetas, en transferencias a mancomunidades donde a mi me consta que hay mancomunidades que no tienen en estos momentos atendidas sus peticiones, que quedan por hacer sus peticiones porque entendían que tendrían hasta diciembre de este año para poder hacerlas. Hay que reflejar también que esta partida se queda a cero, la de mancomunidades. Y fundamentalmente los 25.000.000 de los 28.000.000 se van a trabajos realizados por otras empresas, es decir, para decirlo claramente, supongo, y al menos eso se dijo en Comisión también, que se van a la actualización de la Encuesta de Infraestructura y Equipamiento local. Hombre, el Grupo Socialista lógicamente no tendría nada que objetar si esta consignación se llevase en Presupuesto desde el principio, que sería lo lógico. El Grupo Popular sabía en aquel momento que antes de finalizar este año tenía que tener realizada la revisión de la Encuesta. Detrás de esto se está escondiendo algo muy importante para esta provincia; es decir, de esa actualización de la Encuesta dependen los Planes Provinciales, el Plan de Acción Especial, los Planes de Obras y Servicios, es decir, estamos hablando de que durante la duración de la Encuesta varios miles de millones de pesetas para esta provincia dependen de la actualización de esa Encuesta. Como decía antes, quedan tres meses para terminar el año, la actualización está sin hacer y lógicamente yo no creo, no puedo creer en una actualización que se vaya hacer en tres meses, no puedo creer que esa actualización esté hecha de forma real, más bien me da la impresión que la empresa a la que se adjudique no va a tener tiempo más que para cubrir el expediente, enumerar una serie de déficits y nos pondrán en la tesitura de decir, mire, hay que aceptarlo así porque si no esta provincia perderá miles de millones de pesetas. Bueno, ocurre lo de siempre, es decir, hay que aceptarlo así porque está delante el mal gobernar del Partido Popular en esta Institución, hasta ahora por lo menos. Lógicamente, el Grupo Socialista no va avalar bajo ningún concepto los errores de gobierno, por llamarlos de una manera suave, que cometió el Partido Popular en esta Institución. Por lo tanto vamos a votar en contra. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bos días, moitas gracias. Bueno, a contía son 28.000.000, é moi pequena, pero incluso é relevante que sexa moi pequena. Eu creo que cando entra un novo grupo de goberno o normal é que teña novas ideas e intente facer cousas incluso cun Presuposto aprobado. Non é así, esta modificación está simplemente na liña en que estamos afeitos nos últimos anos, un axuste forzado. Como se van convocar moitos tribunais, hai que aumenta-la dieta de tribunais, e como estamos coa Enquisa de Infraestructura, que é obrigatoria, hai que facela, a pesares de que desde a oposición se dixo un cento de veces pola activa e por pasiva que había que facer esa Enquisa e facela ben e non a chapuza que nos presentaran algunha vez. O que é xa sorprendente e demostra que este é un apaño así para saír do paso é que cando o Partido Popular, cando menos en Santiago, nos está vendendo que vai facer un plan de comarcalización e mancomunidades extraordinario, pois desde esta Deputación non nos poñamos colorados e temos que busca-los millóns e sacalos precisamente de mancomunidades que é un proceso complexo, contradictorio, que se está votando a andar e que tamén se ten reclamado e reiterado desde a oposición, cando menos deste grupo político. E desde a Deputación e desde a Xunta, neste caso desde Deputación, había que potenciar esas mancomunidades coas axudas necesarias. Bueno, pois como fan falta os cartos búscanse nesa partida e se esquencen os obxectivos políticos. Eu creo que non é cuestión de reproduci-lo debate dos Presupostos, é unha consecuencia de como se fixeron os Presupostos, que criterios políticos había, ou sexa, máis ben ningún e agora é un apaño así para saír do paso. Evidentemente vamos a votar en contra. Moitas gracias. Sr. Presidente.- Gracias, vou a contestar dalgunha maneira conxuntamente ós Portavoces do Grupo Socialista e do Grupo do BNG. Primeiro, Sr. Deputado do PSOE, aquí non escondemos absolutamente nada, eso en primeiro lugar. E tempo ó tempo. Vostede acaba de dicir que ten a empresa adxudicataria tres meses, eso non é así. Témolo que ter en Madrid, se non me equivoco, a mediados do ano que vén, polo tanto ten tempo suficiente para facelo. Pódolle admitir e admítolle que quizá pudéramos ser máis áxiles. Indudablemente este grupo de goberno, eu non quero critica-lo anterior, non pudo axilizar máis o tema. Como ben di é un instrumento absolutamente necesario para participar nos Plans cofinanciados con Madrid e polo tanto é necesario e necesariamente tiñamos que dotar de presuposto independentemente de que non se fixera no seu momento. Se por esto me din que é un mal goberno do PP, que veña Dios e o vexa porque sencillamente vostede sabe, e o sabe perfectamente, que modificacións presupostarias hainas aquí, hainas en Madrid, hainas na Xunta e hainas en tódalas partes e sobre todo se é mal gobernar cando hai unha modificación presupostaria como moi ben recoñeceu o Portavoz do BNG que é insignificante. Teño que dicir tamén que efectivamente parece, e en canto que parece doulle a razón de que se está detraendo unha cantidade do Presuposto de mancomunidades cando efectivamente defendemos dunha forma ou doutra as comarcalizacións. Mire vostede, pódolle dicir que satisfixemos tódalas peticións que ata este momento tiñamos das mancomunidades. Indudablemente non sei se ía haber máis peticións ou non; seguro que había necesidades pero non as pediron. Entón como era necesario dotar para este fin de presuposto a de Infraestructura pois sacámola, creemos, de onde menos dano podemos facer ó que estaba presupostado. E dito esto eu creo que dalgunha maneira contestei ó que vostedes plantexaron. De tódalas formas, se queren pedi-la palabra eu concédolla encantado. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver Presidente, sabe usted perfectamente, igual que los que nos sentamos aquí, que cualquier modificación de crédito, y además así se recoge en la Base VII de ejecución del Presupuesto del 95, tiene un tiempo, surte efecto con los mismos trámites que un Presupuesto, supongo que estamos hablando de un mes más o menos, supongo que estamos hablando de un proceso de adjudicación a una empresa y supongo que estamos hablando de los meses de diciembre y tal donde ninguna empresa que yo conozca trabaja y menos recogiendo datos de campo, estamos de inclemencias del tiempo, etc., etc., me parece que los tres meses que le daba yo para realizar esos trabajos me estaba excediendo yo en los tres meses, me da la impresión. Se supone también que esos trabajos hay que recogerlos, hay que plasmarlos en una revisión de la Encuesta y a lo mejor, cosa que nunca se dió en esta Institución, hasta podemos los Diputados de la oposición verlos. Se lo digo porque todas las Encuestas de Infraestructura y Equipamiento Local en esta casa nunca pudo verlas la oposición. Recuerdo incluso que cuando se aprueba el Presupuesto de 1995, se dotaba de una partida presupuestaria para que pudiésemos acceder los Diputados de la oposición a esa Encuesta, es decir, la Encuesta no estaba en soporte informático y por primera vez en el 95, después de varios años, se llevaba una partida presupuestaria para eso. Es decir, mire, si usted me dice que eso no es esconder cosas, como empezó diciendo en su intervención, que venga Dios y lo vea. Yo creo que eso claramente es esconder cosas. Y no sé de donde saca usted que nosotros equiparamos modificaciones de crédito a mal gobierno. No, mire, las modificaciones de crédito están perfectamente previstas en la Ley, se pueden hacer perfectamente y eso no quiere decir mal gobierno. Lo que quiere decir mal gobierno es que si yo doto con 10.000.000 de pesetas una partida presupuestaria para polígonos industriales y después no la toco durante diez meses, eso es mal gobierno. Si tengo 15.000.000 de pesetas sobrantes, todavía; pero no rematado el período del Presupuesto, faltan tres meses, en la partida de mancomunidades y se la deja vacía, se la deja a cero. Yo creo que es mal gobierno también, fundamentalmente porque también ustedes presumieron en multitud de ocasiones de querer potenciar el tema de las mancomunidades. Creo que he aclarado perfectamente que nunca dije ni voy a decir que hacer modificaciones de crédito equivalga a mal gobierno y en todo caso lo que hay evidentemente y está claro es una falta de previsión, como mínimo, del Grupo Popular cuando sabe que tiene que hacer una actualización de una Encuesta y aprueba el Presupuesto de 1995 sin ninguna partida presupuestaria para éllo. Yo creo que eso es mal gobierno y falta de previsión, creo yo; no modificaciones de crédito son mal gobierno sino estas cosas. Vuelvo a repetirle, nosotros vamos a votar en contra por esa falta de previsión y ese mal gobierno que he explicado hasta ahora. Sr. Costa Díaz.- Ben, na Comisión de Economía e Facenda, eu como Presidente da Comisión de Cooperación xa fixen ver ós compañeiros Deputados do Bloque e do Partido Socialista que se tivera en conta se había sen atender algunha petición dalgunha Mancomunidade no Presuposto do ano que vén. O leva-la transferencia polo mesmo negociado como é Cooperación, quérese dicir detraemos un diñeiro deste negociado pero é para atender tamén algo que pertence ó negociado de Cooperación, e como ben sabe o MAP estaba reiteradamente pedíndonos que se levara a cabo esta enquisa. E máis, eu penso que así se vai a ver, e tamén seguramente pois se primará a calquera empresa que en rapidez o poida levar coa máxima urxencia a cabo. Aínda así as peticións de Mancomunidades, creo que hai unha pendente pero que non é de gran envergadura e que pode desde logo esperar ata o ano que vén. Eu penso que se vai ter en conta, como ben aclarou xa o Presidente. Penso que o punto está aclarado, é un tema que se fixo dentro do mesmo negociado para atender unha necesidade de petición. Sr. Presidente.- Bueno. Eu só dicir dúas palabras. O tema de ve-las infraestructuras é un tema futuro polo tanto nestes momentos eu non estou falando do futuro. Polígonos industriais había 10.000.000 de pesetas. Eu adelántolle que esta casa vai a asumi-las súas responsabilidades, pero posiblemente teñamos que deixar á marxe outras pequenas, non responsabilidades propias da Deputación senón quizáis doutras institucións e que polo tanto de aí o detraemos. Mancomunidades, indudablemente, non sei cando me oeu vostede dicir ou afirmar que as Mancomunidades teñen a importancia, que parece ser vostede veu nalgún sitio, que eu lle din; teñen a súa importancia pero todos sabemos e temos exemplos na Comunidade Autónoma Galega de como funcionan as Mancomunidades. E dígolle máis, indudablemente son defensor das Mancomunidades pero tamén lle digo unha cousa, non sei se para ben ou para mal; se funcionaran as Mancomunidades perfectamente, cousa que non funcionan e vostede sábeo mellor que eu, e non vou dar exemplos porque os coñece igual que eu, ó mellor aquí sobramos todos. Votación. ¿Abstencións?. Non hai. ¿En contra?. Grupo Socialista e o BNG. Resto a favor. Visto o expediente de Modificación de créditos mediante transferencia, tramitado a proposta da Intervención desta Deputación, que ascende a un total de VINTEOITO MILLÓNS CATROCENTAS SETENTA E SEIS MIL OITOCENTAS CORENTA E SETE PESETAS (28.476.847), motivado á necesidade de realizar gastos para os que non existe consignación suficiente nas partidas presupostarias nin nas correspondentes bolsas de vinculación xurídica e os cales non poden demorarse ata o exercicio seguinte, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda por maioría de votos do PP, co voto en contra do PSOE e do BNG, aprobar dito expediente de transferencia de créditos, detallándose a súa estructura e contido a continuación: Partidas que reciben crédito: Código Denominación Importe 95/122-121-232.02 Asistencias a tribunais 2.000.000 95/432-432-131.01 Persoal laboral eventual 850.000 95/432-432-160.01 S. Social persoal laboral 300.000 95/911-551-227.06 Traballos realizados por outras empresas 25.208.324 95/711-223-627.01 Proxectos complexos 118.523 TOTAL 28.476.847 Partidas que ceden crédito: Código Denomiación Importe 95/112-111-215.01 Mobiliario e enseres 100.000 95/112-111-216.00 Equipos procesos de inform. 150.000 95/121-121-221.12 Material técnico especial 300.000 95/122-121-222.01 Comunicacións 150.000 95/432.432.120.01 Retribucións básicas (soldo) 500.000 95/432-432-120.03 Pagas extraordinarias 350.000 95/432-432-121.01 Complemento de destino 100.000 95/432-432-121.02 Complemento específico 100.000 95/432-432-121.04 Outras retribucións complementarias 50.000 95/432-432-151.00 Gratificacións 50.000 95/432-432-227.06 Traballos realizados por outras empresas 300.000 95/611-121-226.00 Gastos diversos (cánones) 495.718 95/611-611-226.25 Intereses de demora 504.282 95/911-721-762.84 Transferencias polígonos industriais 10.000.000 95/911-911-463.00 Transferencias a mancomunidades 15.326.847 TOTAL 28.476.847 Nota: [El Principio del seguiente acuerdo: "3.3786 RATIFICACIÓN DAS CLÁUSULAS ADICIONAIS 4ª, 5ª, 6ª E 7ª DO CONCERTO FORMALIZADO ENTRE O SERGAS E A EXCMA. DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA", empieza en el libro 18812 pag 145 continuando en el siguiente libro 18813 pag 1] ------ Folla: 1,4 Nota: [VEN DO LIBRO ANTERIOR] 3.3786.- RATIFICACIÓN DAS CLÁUSULAS ADICIONAIS 4ª, 5ª, 6ª E 7ª DO CONCERTO FORMALIZADO ENTRE O SERGAS E A EXCMA. DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA Sr. Presidente.- Ten a palabra o Deputado Portavoz do Bloque Nacionalista Galego. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, moitas gracias. Bueno, trátase fundamentalmente dunha actualización do célebre concerto formalizado co SERGAS; á parte, aquí dase unha circunstancia estrañamente curiosa e simpática, o concerto que era onde iba, digamos, a chicha onde había que discutir e analizar, foinos metido fóra da orde do día por dúas veces, e esto pois tamén viña, como son as actualizacións, pois deixouse; o anterior Presidente deixou sobre a mesa, un detalle de magnanimidade impropio que non nos tiña afeitos. Dentro de todo o concerto o tema é relativamente menor, ¿non?, a cuarta trata de actualizar tarifas, xa estaban acordadas no concerto. A quinta pon o tope máximo de facturación que o Provincial e "O Rebullón" poden pasar ó SERGAS. E a sexta, pois incluso non había ningún problema porque é un convenio sobre doación de órganos. E a sétima é o sistema de facturación. En principio pois a sexta e sétima non terían especial problema en aprobala, independentemente con doación a unha cifra moi baixa, pero bueno, algo é algo, pero eu creo que a nai do año está na quinta como así se fixo notar cando fora o convenio, o concerto que se firmou, que supón o seguinte contrasentido que se mantén nesta actualización. Que o Hospital Provincial está obrigado a atender unha zona que en principio se pretendía ampliar, está obrigado a atender tódolos pacientes desa zona que son, pois, da orde de 130.000 habitantes e sen embargo pónselle un tope das atencións que pode facturar, ou sexa que, se hai moitos, se hai máis pacentes dos previstos, segundo as contas do SERGAS, que ó fin e ó cabo é quen fai as contas e quen corta o bacalao en toda esta historia, se, digamos, pois hai un corremento por exemplo da poboación que se está indo, está, digamos, suplindo a súa asistencia na Nota [En este punto es donde se corta el acuerdo, del libro 18812 para continuar en el libro 18813] privada, ou sexa, que ese Hospital ten moitisimo máis gasto porque atende moito máis, nunca podería superar ese tope que se lle pon de 2.950.000.000, é unha cláusula tremendamente lesiva para a Deputación, polo menos en teoría, despois na práctica se nos argumentará se cadra cunhas contas feitas por quen manda en toda esta historia que é o Xerente, que segundo conveña virán a demostrar que o convenio foi boisimo, segundo toque non. Non é certo, non é así, en principio esto está nesta, na situación que estamos describindo e non podemos avalar á parte de que en absoluta consonancia de que o que foi o concerto no seu momento, que non creo que sexa problema de volver a discutilo aquí, que quizá como toda a Corporación é nova pois quizá non sobraba, pero bueno, en principio non vamos a discutir aquí todo o que fora o concerto que levara bastantes voltas en consonancia con todo o que se dixo naquel momento que estamos soportando. Vamos a votar en contra. Moitas gracias. Sr. Presidente.- Gracias. Ten a palabra o Portavoz do Grupo Socialista. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver, coincido con el Portavoz del BNG en que las cuestiones que vienen en este punto del orden del día al final son cuestiones menores algunas de ellas. No es este quizás el tema más importante. Lo que sí ocurre es que uno hace una especie de calendario, y en la especie de calendario lo que hace resulta que vamos a ratificar en Pleno una cosa que está firmada por el anterior Presidente de la Diputación con fecha 11 de mayo del 95, y como bien se decía antes vino fuera del orden del día a un Pleno, como todas las cosas relativas a este concierto y como todas las cosas relativas al Hospital hasta ahora siempre se trajeron fuera del orden del día, sin tiempo a que las viese la oposición. Hoy parecía que esto era una excepción y venía dentro del orden del día, digo parecía porque después se verá que fuera del orden del día vienen un montón de cosas relativas al Hospital Provincial y que de alguna manera inciden en el convenio. Uno quiere empezar a preguntarse cómo es que el Presidente de la Diputación hace unas declaraciones públicas donde dice que, a su modo de ver, habría que revisar el concierto con el SERGAS, porque es un mal concierto para la Diputación. Puede ser su primera impresión, y ahora mismo vienen a ratificarse en este punto del orden del día cosas que atañen de hecho a ese concierto cuando a lo mejor lo lógico es que si el Presidente de la Diputación piensa lo que dijo públicamente tendríamos que estar trabajando en la revisión de un nuevo convenio por el tema del Hospital. Y uno sigue asombrándose también de que se siga con las mismas prácticas, es decir, en Comisión de Gobierno del 26 de junio se da por enterada la Comisión de Gobierno de que el Presidente de la Diputación había firmado estas cláusulas y hoy vuelven a este Pleno. Decía antes que esta no es la cuestión, son cuestiones al final prácticamente menores, no son cuestiones fundamentales pero tienen una historia detrás que es todo el convenio con el SERGAS, tienen la misma historia, como decía antes, que se va a reproducir durante algún punto fuera del orden del día en este Pleno. El Grupo Socialista, yo creo que lo dijo en diferentes ocasiones, su posición en este tema es muy clara. Hay que hacer un nuevo convenio, revisar ese convenio y tratar de conseguir un convenio más ventajoso para la Diputación, es decir, hay que ir a una fórmula que permita que esta Diputación no quede ahogada económicamente por una mala transferencia que se va a producir a día 1 de enero de 1996, faltan tres meses. Yo creo que lo conveniente aquí no sería estar hablando de esta ratificación, sino estar hablando de un nuevo convenio. Lógicamente el Grupo Socialista va a votar en contra, le decía antes, porque cree que esto hay que hacerlo de otra forma diferente. Nada más. Sr. Presidente.- Vamos a ver, ambos Portavoces coinciden en que lo que estamos debatiendo aquí es cosa menor e polo tanto eu non vou entrar nesa discusión porque partimos do suposto que é cousa menor, que o que non é menor é o concerto que xa se firmou. Quixen entender esto tanto dun Portavoz coma doutro. Ben, ese concerto está aí e polo tanto quédannos tres meses e eu non teño vontade de iniciar un novo estudio, unha nova discusión dun novo concerto, pero o que si me chama a atención do Portavoz do Grupo Socialista é que diga que eu dixen publicamente que había que revisa-lo concerto. Eu invítoo a que traia o medio de comunicación onde eu dixen tal cousa porque eu non teño conciencia ningunha de habelo dito, polo tanto eu non sei se apareceu e eu non o lin, está nalgún sitio pero pódolle dicir que eu tal cousa non dixen porque procuro ser coherente e loxicamente se digo esto, se o digo, non se o penso, senón se o digo loxicamente eu tiña que face-lo que vostede me está propoñendo. Ten a palabra o Sr. Mosquera Lorenzo. Sr. Mosquera Lorenzo.- Gracias. Non é unha precisión, eu penso que deixei ben claro que o 4º, 6º e 7º, incluso co 6º podíamos votalo a favor, pero que a nai do año, digamos, que reproducía o problema era a cláusula 5ª. Segundo esas contas e suma as transferencias finalistas que nos mandan de Madrid para o sostemento do Hospital e sumamos os gastos indirectos e sumamos as amortizacións que se están pagando polas obras do Hospital ou do Rebullón, pois nos vamos a unhas cifras e ó non poder pasar de 2.950.000.000 de facturación, nos vamos a unhas cifras francamente preocupantes a transferir despois, nos vamos a unhas cifras de déficit francamente preocupantes. Esta cifra que pon un tope á asistencia, tope por outro lado moito menor que Montecelo que atende practicamente a mesma poboación, é tremendamente lesiva para a Deputación. Esa cláusula en concreto me parece grave. Das outras son actualizacións, efectivamente, pero esa é unha actualización de algo que é tremendamente lesivo ou pode selo potencialmente para esta Deputación. Nada máis. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, mire usted yo creo que estoy en disposición de decir que incluso el actual concierto se está incumpliendo. Que yo recuerde, más o menos la cláusula 5ª del actual concierto dice que durante la vigencia del convenio el SERGAS incluirá los Hospitales de Diputación en planes de equipamiento y obras en igualdad de condiciones con los demás Hospitales integrados en la red pública sanitaria de la Comunidad Autónoma. Bien, yo entiendo que si es en igualdad de condiciones, lógicamente las obras de inversión, de mejoras, etc., etc., tendría que estar haciéndolas directamente el SERGAS. Yo le rogaría al Sr. Presidente que viese los Presupuestos del año 94 y 95 de esta Diputación a ver si eso es así. De todas formas quiero terminar mi intervención con una sóla pregunta, Sr. Presidente, ¿usted, en conciencia, cree que esto es un buen convenio, que es el mejor convenio posible para la Diputación?. Otra pregunta más, ¿cree o está convencido que a 1 de enero de 1996 la carga financiera de esta Institución va a estar por encima del 30%, si o no?. Gracias. Sr. Presidente.- Vamos a ver. Contesto de alguna manera a los dos porque efectivamente yo estoy de acuerdo con lo que plantea en líneas generales el Portavoz del BNG, tal como lo expuso, y voy a contestar porque de alguna manera contesto también a las preguntas del Portavoz del grupo Socialista. ¿Es bueno?. Pues, Sr. Deputado, podía ser mellor. Indudablemente todo pode ser mellor, con esto respondo á primeira pregunta. ¿A carga financeira vai subir ó 30%?. Pois posiblemente, posiblemente, estes son números moi fáciles; se temos 18.000.000.000 de pesetas e se nos marchan 7.000.000.000 e debemos o que debemos pois posiblemente se dispara eso. Agora tamén quero, e esto si o dixen publicamente, participar da inquedanza que neste momento teñen os dous grupos, que por suposto comparte o Grupo Popular, e é que efectivamente a transferencia ó SERGAS pódenos poñer nunha situación delicada, por dicilo dalgunha maneira. Esta Presidencia é consciente dese tema e aquí está o Interventor ó meu lado que o primeiro paso que eu fixen ó saber esto é que me fixeran uns números ata onde pode chegar na transferencia a Deputación para non quedar nunha situación non delicada senón extremadamente delicada. Por unha parte quero ese dictame que xa se me dou e por outra parte os números da transferencia, que os fan os técnicos, e que son os números que hai aí, ingresos máis gastos. Esa diferencia, segundo sexa, teríamos a cantidade que eu terei que aboar ó SERGAS. Indudablemente aquí é posible que teña que haber non unha negociación técnica do traspaso senón unha negociación política, e neste sentido eu quero tranquilizar se é posible, e por suposto ó meu grupo tamén porque sei que padece a mesma inquedanza. É un tema moi importante que creo que neste sentido o Presidente da Deputación ten moito que dicir, ten moito que negociar e ten moito que na Xunta pois dicir: "Señores ata aquí podemos chegar, daquí para adiante non podemos chegar, se queremos que a Deputación cumpra cos seus obxectivos ata aquí podemos chegar e daquí para adiante non podemos chegar". E ese é un reto que eu teño asumido e eso si o dixen xa publicamente nun medio de prensa. Sr. Mosquera Lorenzo.- Alégrame moitisimo escoita-lo que está dicindo o Sr. Presidente e agardo que teña éxito. Mire, a historia está aí e a historia é a seguinte: cando se negociou o convenio estaban negociando técnicos desta casa que intentaban defender con uñas e dentes un concerto que non fose a ser gravoso para esta Deputación; rompéronse esas negociacións; díxoselle ós técnicos desta casa que se apartaran; apareceu un convenio redactado exactamente nos termos que o SERGAS quixo. A nai do cordeiro eran varios temas. Primeiro, o poñer un tope de cartos; segundo, quen ía a xestiona-lo Hospital ata o 31 de decembro; en tódolos temas se cedeu. Nestes momentos estamos nunha situación na que o "staff" directivo do Complexo Hospitalario é posto polo SERGAS, facendo as contas segundo convén ó SERGAS, e redactando o convenio segundo convén ó SERGAS. Exactamente é a situación e as contas teñen que darse as que saian; a negociación política no caso pasado, cando se asinou o concerto, foi moito peor do que asinaron os técnicos. Eu agardo que non se repita a historia e, Sr. Presidente, non vaia a ser que na negociación política se repita o que pasou e saia peor que a dos técnicos que foi o que pasou a vez pasada. Agardo que esta vez o Presidente teña éxito e teña a vontade política de telo, pero para eso me parece que vai haber que petar un pouco encima da mesa, vai haber que petar e poñer enerxía e non sei eu. Ogallá, ogallá, desde logo este grupo temos a esperanza e a ilusión de que sexa así. Nada máis. Moitas gracias. Sr. Presidente.- Eu non lle podo dicir outra cousa que dixen. Indudablemente creo que non dou signos de debilidade en ningún aspecto nin os penso dar. Indudablemente o éxito non só depende desta parte; depende de que os meus argumentos e algo que aquí se dixo moi importante sobre a inversión se teñan en conta. Este tema vaise preparar moi en profundidade; non vou dicir aquí as distintas cartas que eu gardo na manga para xogar co SERGAS, pero non duden de que existe esa vontade de que se farán tódolos medios porque sei, repito, e volvo a dici-lo que dixen antes, que non estamos xogando o futuro do grupo parlamentario do BNG nin do grupo parlamentario do PSOE, estámonos xogando o ser ou non ser desta Deputación. E eu son consciente deso, e polo tanto desde o momento que son consciente deso vou poñer tódalas armas que teño. ¿Votos en contra?. Grupo Socialista e o BNG. ¿A favor?. O resto. Apróbase por maioría. Dada conta da remisión polo Servicio Galego de Saúde das cláusulas adicionais cuarta, quinta, sexta e sétima, do concurso subscrito con data 25-03-94, entre o SERGAS e esta Deputación, e - Resultando que o Pleno en sesión do día 25 de febreiro de 1994, prestou aprobación ó "Convenio subscrito entre o SERGAS e a DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA", e que posteriormente foi subscrito con data 25-03-94. - Resultando que a Comisión de Goberno en sesión do día 26 de xuño de 1995, quedou enterada da remisión por parte do SERGAS das cláusulas adicionais cuarta, quinta, sexta e sétima do citado concerto, O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda por maioría de votos do Grupo Popular e cos votos en contra do Grupo Socialista e do BNG, ratifica-las cláusulas adicionais cuarta, quinta, sexta e sétima subscritas o 11-05-95, do concerto formalizado o 25 de marzo de 1994 entre o SERGAS e a Excma. Deputación Provincial de Pontevedra. ------ Folla: 4,7 4.3787.- CREACIÓN DE PRAZAS NO CADRO DE PERSOAL FUNCIONARIO Sr. Presidente.- Pide a palabra o Portavoz do Grupo Socialista. Sr. González Iglesias.- Si, el Grupo Socialista no va entrar en la necesidad o no necesidad de las plazas porque en todo caso no es lo más importante de este punto. Lo que sí nos parece bien evidentemente, y nos parece muy bien, son las explicaciones que está dando el Presidente en el punto anterior, fundamentalmente porque nos dan la razón al planteamiento de los últimos años de los grupos de oposición; es decir, había un convenio de desastre y consecuencias de ese convenio es este punto y consecuencias de ese convenio son cosas que vienen fuera del orden del día. Y yo creo que algún compañero de Corporación es muy optimista. Ustedes no cambian las formas de gobernar anteriores a ahora, es decir, siguen con las mismas y siguen institucionalizando, por decirlo suave, las chapuzas. Uno ve el expediente del orden del día y se encuentra con que hay un informe de Intervención del 25 de septiembre que dice que no existe consignación para la creación de estas cuatro plazas y remite al Pleno el resolver la discrepancia. Bueno, mire si no hay consignación no se pueden crear las cuatro plazas; es decir, hagamos las cosas bien, primero la consignación presupuestaria. Si llevaban un punto en el orden del día de modificación de crédito, pueden hacer una modificación de crédito cuando quieran, si es que tienen de donde sacar el dinero y a partir de ahí tráigannos este punto u otros que vienen también en el mismo orden del día. Estamos hablando de 6.200.000 pesetas; también me dirá usted de cuantías menores, pero los actos de una Corporación están sometidos a Ley; yo creo que la Ley es muy clara y le decía antes en otro punto del orden del día que la base VII de ejecución del Presupuesto recoge cómo hay que hacer estas cosas. Por lo tanto, evidentemente, no vamos a votar bajo ningún concepto algo que es absolutamente ilegal. Sr. Presidente.- Vamos a ver, convenio desastre lo dice usted. Yo no he dicho eso, ni diga que estamos de acuerdo con esto. He dicho que el concierto se pudo mejorar, pudo ser mejor, no he dicho que fuera un concierto desastre, eso lo dice usted, no lo digo yo, que quede muy claro. Segunda cuestión, ilegal, ¿es consciente el Portavoz del Grupo Socialista de lo que está diciendo?, ¿estoy trayendo al Pleno algo ilegal?. Tiene la palabra el Sr. Interventor. Explíqueselo si es legal o ilegal porque entonces lo retiro ahora mismo. Dígame usted si es legal o no. Sr. Interventor.- El Sr. Diputado conoce que en estos casos nos piden informe de si hay crédito en la partida. Nosotros decimos que no porque no lo hay; entonces el Pleno es el que tiene facultades para resolver esto. Con posterioridad a eso se estuvo estudiando la posibilidad de hacer frente a las modificaciones, no sólamente a estas sino a otras que están incluídas en otros puntos del orden del día y efectivamente hubo reuniones, incluso con los directivos del Hospital y se llegó a la conclusión de que había posibilidad de hacer frente a la financiación mediante modificaciones de crédito que ni siquiera era necesario traer al Pleno, sino que se podían resolver porque así está determinado en la legislación y también en las bases de ejecución del Presupuesto mediante transferencia y mediante generación de crédito, que puede producirse como consecuencia de la aprobación ahora del convenio que hay ciento y pico millones más de la cifra límite que efectivamente la facturación la alcanza y las previsiones que había de ingresos en el Presupuesto. En este sentido pues incluso hay un estudio que yo tengo aquí de las partidas donde puede reducirse; se puede reducir dentro del propio Hospital de adquisiciones, dentro de la partida de seguridad social que de las cuotas patronales sobra algún dinero y en parte también con la generación y entonces en estas condiciones yo creo que no hay ilegalidad porque el artículo 195 de la Ley de Haciendas Locales reconoce al Pleno efectivamente las discrepancias para hacer frente a esto. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, só unha pregunta. Eu imaxínome en todo este tema, e á parte aproveito xa para falar un pouquiño cara adiante, este tema é curioso. Eu acórdome cando fun por primeira vez ó extinto órgano que se chamaba o Consello de Administración do Hospital. Nos pasamos cinco horas falando das novas prazas que había que crear no Hospital e da reclasificación que había que facer. Entón agora que vén esto tarde, mal, a última hora e a rastro, nalgún momento tiña que vir evidentemente, pois a min síguenme asaltando unha serie de preguntas. Primeiro, ¿por que esto non se fixo dunha maneira gradual, digamos con calma e axustando con tempo?. O tema estaba plantexado e xa viña de atrás e á parte, vamos, estaba plantexado con forza. Segunda cuestión: ¿por que cando hai un convenio de transferencia non se pon sobre a mesa esto e non se negocia con máis tempo?. Xa senón hai catro anos, polo menos, que fose, hai dous, cando ó final non sei se o SERGAS é partidario ou non é partidario desto, non sei se a anterior Presidencia era partidaria ou non, non sei se a actual Presidencia era partidaria da entrada ou non, non sei se os feitos foron obrigando cara ó final de ano. Son claves que se me escapan. De todas maneiras o que si é evidente é que hai unha demora tremenda na maneira de facer todo esto, que nos leva a facelo tarde, mal e a rastro. Estamos creando prazas que resulta que teoricamente tiñan que estar cubertas como moi tarde o 1 de xaneiro e non sei se vai dar tempo. Desde logo, nos agarda unha época en que vai ter que multiplica-los funcionarios para poder atende-los tribunais de oposicións. Pero hai outra cuestión na que teño dúbidas: ¿estas prazas que se crean e que hai que dotar, que nestes momentos non se pode porque non hai consignación, van a contar tamén como déficit á hora da transferencia ou non?. Esto significa, en certo modo, gravar máis as arcas da Deputación, ¿ou non?. Son unhas preguntas substanciais. Nós tecnicamente non podemos entrar en se fan falta tres ou catro e que non están respostadas. Por certo, eu teño unha grande sorpresa tanto con este punto, bueno vai asociado a toda unha serie deles, de que o Deputado Delegado non informe nin se sepa nada del, non sei se é que está feito absolutamente polo Xerente ou que non vai exercer; ó fin e ó cabo quédalle moi pouquiño tempo, ou tomaba con ansia a entrada ou o deixaba. Son toda unha serie de cousas que nos mostran a historia desto e como está a funcionar. Xa digo, nós non vamos a entrar na cuestión técnica, se fan falta tres, dous ou catro, entre outras cousas porque tampouco se nos argumentou por parte de ninguén, e como hai moitisimas dúbidas, incluso economicamente o que vai significar, cal é o status, cales son as claves políticas para que se faga todo esto, non só este punto senón todo neste momento, non se fixera antes que se faría mellor con tempo, etc., vámonos abster. Sr. Presidente.- Vamos a ver, con moito gusto contesto a algúns dos plantexamentos do BNG. ¿Por que non se fixo antes?: eu encontreime con este problema, cun problema urxente; non entro a valora-la historia senón que eu encóntrome con este feito que é absolutamente necesario respostar e arranxar, coma nun próximo futuro haberá que facer con Príncipe Felipe. Entón, bueno, se se me permite a expresión, eu collín o toro polos cornos e tratei de resolve-lo tema neste momento con toda a celeridade, de acordo, con toda a celeridade porque polo ben dos traballadores é necesario. É necesario que cada un estea na súa praza en propiedade ou polo menos que teña a opción a estar na praza en propiedade. Polo tanto permítaseme que eu non valore se se puido facer antes ou se puido facer despois, despois está claro que non, entón vámolo facer agora. Segunda cuestión. Tempo para 1º de xaneiro; indudablemente estamos convencidos de que si por unha sencilla razón, porque persoalmente negociei coa Secretaría Xeral da Consellería de Sanidade para que todo o que fixera neste caso a Deputación, sempre e cando fixera o primeiro exercicio, e sábenno precisamente os distintos Sindicatos, o SERGAS asumía ese tema e continuaría a oposición sen ningún problema. En terceiro lugar, unha pregunta importante, que é si estas catro prazas, que nestes momentos creamos efectivamente van a influir ou non van a influir no tema da transferencia. Indudablemente estas catro prazas influen no déficit que nos poida producir esa transferencia. Eso é así e así o digo con toda claridade, é así. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente. Evidentemente, la interpretación de que es un convenio de desastres es mía. Usted simplemente dijo que ponía a la Diputación en una situación de delicada a extremadamente delicada situación económica. Eso fue lo que yo creí entender; lógicamente la traducción de eso es que es un desastre de convenio, como es un desastre toda la actuación que se llevó a cabo en el Hospital, no desde el convenio para acá sino antes del convenio también, y eso lo debatiremos en diferentes puntos que vienen fuera del orden del día, curiosamente alguno de ellos, de este Pleno. Mire, yo veo el expediente y veo que el día 25 de setiembre, es decir, hace cuatro días, no había consignación presupuestaria. A mi puede convencerme la explicación del Interventor en el sentido de que posteriormente se establecen una serie de reuniones entre diferentes negociados y aparece esa consignación presupuestaria, puede convencerme; lógicamente yo cuando tengo un expediente a mi disposición tengo que fiarme de lo que pone en ese expediente, yo no tengo dotes adivinatorias para saber si en los cuatro días siguientes esa consignación aparece o no aparece, y en todo caso si es que aparece, me parece que lo lógico es que la primera intervención sea del grupo de gobierno aclarándonos que en cuatro días les apareció la consignación, porque esto podría dar lugar a hacer bastante más fácil y más llevaderos, pues cuatro o cinco puntos del orden del día que aparecen con la misma coletilla y del mismo día, 25 de setiembre, no hay consignación presupuestaria. Ya le digo, si la hay ahora, ningún problema, pero en aquel momento no la había y en aquel momento no se podían crear las cuatro plazas porque no había consignación presupuestaria, así de claro y de simple. Sr. Presidente.- Simplemente contestar que bueno, puden habelo dito antes, indudablemente que puden pero eu entendo que as cousas evidentes non se demostran. ¿É posible modificación presupostaria?, si, loxicamente si é posible e nós falamos destas catro prazas, ¿vostede cree que eu antes non falei co Interventor para sabelo?. Aquí pode haber dous erros de forma, nunca de fondo. Primeiro, que eu pudera habelo explicado, explícoo agora, pero como entendo que desto sabe máis o Interventor, preferín que o explicara o Interventor, eso está claro. E segundo, que o Interventor ó mellor pudo poñer aí, non existe partida presupostaria para este tema pero si se pode xerar. Efectivamente hai dous defectos de forma posiblemente, e admítoos, un que non o explicara, e outro que debera haber posto posiblemente o Interventor que non existe consignación presupostaria nestes momentos, pero se xenera. Admito que efectivamente pode haber esos erros de forma, pero nunca de fondo. ¿De acuerdo?, gracias. Votación. ¿En contra?. Grupo Socialista. ¿Abstencións?. O BNG. A favor o resto. Apróbase por maioría. A proposta do Sr. Director Xerente do Complexo Hospitalario, e ordeado pola Presidencia desta Excma. Deputación, iníciase expediente administrativo para a creación de catro prazas de Médicos Adxuntos de Urxencias. A tal fin, vistos os artigos 129.3.a), 126.3 e 128 do RDL 781-86, de 18 de abril, artigos 37 e seguintes do RD 500/90, de 20 de abril, artigos 149 e 150, e concordantes da LRHL, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría de votos do Grupo Popular, coa abstención do BNG e o voto en contra do Grupo Socialista, o seguinte: 1º.- Crear no Cadro de Persoal Funcionario, catro prazas de Médicos de Medicina Xeral.- Servicio de Urxencias, do Grupo A do art. 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto, clasificadas na Escala de Administración Especial, Clase Técnicos Superiores, con postos de traballo de Médicos Adxuntos, nivel de complemento de destino 23 e con complemento específico de factor incompatibilidade (c.411). 2º.- Daráselle a publicidade regulamentaria a este acordo a efectos de información e reclamacións, entendéndose que se estas non se produxeran a creación de ditas prazas terá carácter definitivo. 3º.- Simultaneamente, e condicionada a súa aprobación definitiva, apróbase a Oferta Pública de Emprego das prazas creadas, ordeándose, así mesmo, a súa publicación regulamentaria. ------ Folla: 7,12 5.3788.- FUNCIONARIOS DE EMPREGO. DETERMINACIÓN DE PRAZAS Sr. Presidente.- Funcionarios de emprego, determinación de prazas. Sr. García García.- En nombre del Grupo Provincial Socialista voy a intervenir en este tema y voy a hacer primero unas observaciones para justificar cuál va a ser el voto del Partido Socialista en este tema. En principio, se nos trae la existencia de dos Médicos-Inspectores, un Inspector Laboral y un Gabinete de Prensa. Parece normal que en todas las Diputaciones, en todos los organismos de esta entidad, exista un Gabinete de Prensa y nosotros estaríamos a favor de que existiera ese Gabinete de Prensa, pero no se justifican dos Médicos y un Inspector Laboral. La Xunta, que tiene más de diez mil trabajadores en la provincia de Pontevedra, no tiene un sólo Inspector Laboral, y son diez mil trabajadores. Sólamente en el sector de la Enseñanza tienen Inspectores Médicos, pero circunscritos exclusivamente a ellos, el resto de los trabajadores de la Administración no tienen Médicos-Inspectores. Pero, además, en cuanto al Inspector Laboral, el Sr. Presidente hace poco ha dicho que en esta Diputación se iban a cumplir los horarios, como es preceptivo. Además ha sido una buena iniciativa el que se cumplan los horarios por todos los trabajadores de la administración, sean funcionarios o laborales, pero que se cumpla el horario establecido por convenio. Se que hay mucho incumplimiento, pero esa es una labor que tendrán que realizar los Jefes de Servicio en colaboración con el Presidente, pero no un Inspector Laboral. Si se necesita un Inspector porque parece que el Jefe de Servicio no es capaz de controlar a sus propios funcionarios, o a sus propios trabajadores, hay ahí una deficiencia del Jefe de Servicio. Es competencia de él el que los trabajadores asistan a su puesto de trabajo y estén en condiciones de ejercerlo adecuadamente. Después, en cuanto a los Inspectores-Médicos, las retribuciones que hasta la fecha se les estaban pagando son de 4.748.000, un sueldo significativo; sin embargo a un Médico-Adjunto, a un Médico-Jefe de Servicio, Jefe de Servicio sin dedicación exclusiva, del Hospital o de "El Rebullón", un Jefe de Servicio, se le están pagando 4.462.000 pesetas. Cobra menos un Jefe de Servicio con la responsabilidad que tiene, que un Médico puesto aquí a dedo y cuya función es controlar las bajas de los funcionarios y del resto de los trabajadores. Pero, curioso, se supone que tiene que tener dedicación exclusiva. Y la sorpresa que encontramos es que uno de ellos, no me consta del otro, uno de ellos está trabajando a la vez para dos aseguradoras en las cuáles aparece en el cuadro médico de esas dos aseguradoras, que son AEGON y ADESLAS en El Grove. Vamos a ver, si este señor tiene que controlar que los trabajadores de Diputación, que están sujetos a esas aseguradoras, cumplan y que además la aseguradora se sujete al convenio con los trabajadores, ¿cómo a la vez están ejerciendo una actividad privada para esas aseguradoras que tiene que controlar?. A mi me parece que hay un desajuste serio que hay que corregir, pero yo creo que lo fundamental de este tema es que no se justifica que existan dos inspectores médicos y que exista un inspector laboral. Si se justifica un gabinete de prensa y por lo tanto nosotros quisiéramos que se desglosaran los temas para poder votar negativamente a la justificación de esos inspectores tanto médicos como laborales y votar afirmativamente al gabinete de prensa. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Esto dos funcionarios de emprego, confianza ou eventuais ou como se queira chamar, sempre foi un misterio e non me estraña que o compañeiro do PSOE quedara sorprendido como quedamos outros cando vimos cal era a situación e o persoal en que consistía. Parecía máis lóxico, se fora un de prensa un asesor do Presidente ou algo así, pero de repente aparece ese persoal que son os que desempeñan estas funcións. E á parte do que dixen vou a repetir xa os datos, algún máis hai incluso con respecto a esas curiosidades. O que é tamén sorprendente neste trámite é a chapuza que ocurre cando estes señores, señoras, teñen que cesa-lo 19 de xullo e debe ser que xa se supoñen, ou alguén supón, que xa son tan da casa que nin tan sequera se dá conta de que ten que cesar. E nalgún momento alguén se dá conta que cesan coa Corporación e que polo tanto hai que renovarlle. Como non se lle renovou en tempo e forma, eso ten que se-lo Pleno, pois faise a seguinte chapuza para completar xa a radiografía que estamos facendo: dous deles van a cobrar dous meses e dez días, o que vai do 19 de xullo ata hoxe a conta do Rebullón e outros dous esos días á conta de "Príncipe Felipe" a través duns contratos de dous meses e dez días para tapa-la falta de previsión do goberno entrante ou de quen o tiña que asesorar. Parece unha chapuza solemne, unha falta de previsión, por outro lado bastante frecuente nesta Deputación. Agardemos que vaia cambiando este tipo de funcionamento. Se van como paquete podía salvar, creo que o que dixo o compañeiro, eso é absolutamente sensato, podía salva-lo de prensa non se pode salva-la chapuza que se fixo na renovación e se se vota globalmente nós vamos a votar en contra. Se separa, pois miramos a ver que facemos con cada un. Sr. Presidente.- Como coinciden ou polo menos asumiuse o que dixo o Portavoz do Grupo Socialista e comparte o do BNG, eu vou contestar en xeral ó que se me dixo. Bueno, en primeiro lugar comparáseme coa Xunta de Galicia o tema dos dous inspectores médicos, indudablemente, bueno, pois eu o que digo é que á Xunta de Galicia non lle fan falta inspectores médicos, se lle fan falta pois que os contrate. Non me meto a entrar se un ou dous, de momento, polo menos non me meto a entrar se un ou dous pero desde logo non se me compare con quen lle falta, que os contrate que creo que lle son necesarios. Que o control dos funcionarios en canto ó horario, indudablemente é un tema preocupante e é un tema que me preocupa. Eu non vou a estar a ver quen entra puntual ou quen non entra puntual. Díxose, e con razón, que eso é unha responsabilidade dos Xefes de Servicio e ó meu lado teño dous e saben que o teñen por escrito cal é a súa obriga neste senso. En canto a discrepancia de soldos, bueno, supóñome que o Xefe do Servicio de quen se fala do Hospital pois por convenio ten un soldo, eu non sei se alto ou baixo porque non teño criterio para xulgalo neste momento. En canto ó soldo dos inspectores médicos, non creo que 4.000.000 sexa un soldo esaxerado, non o creo. Ó mellor quen está mal pagado é o outro, ese xa é outro tema. Eu aí non quero entrar porque non teño criterio, pero non me parece esaxerado dous médicos, independentemente de que chegue un, ou cheguen os dous, ou fagan falta os dous, neste momento non o sei, ó mellor cun chega, non o sei. Pero bueno, creo que polos soldos non debemos comparar porque creo que non é esaxerado en último caso sería deficiente precisamente o do Hospital. En canto ó da dedicación exclusiva, agradézolle que mo diga porque eu non o sabía e tomo boa nota do tema, indudablemente que tomo boa nota do tema. Eu non sabía nada e teñen que entender. Eu non pido disculpas con esto, que levo pouco tempo cos funcionarios, levo este mes practicamente porque en agosto estiven practicamente só, e creo que xa me enterei de moitas cousas, pero non me entero destas cousas que ó mellor non son tan pequenas como parece, pero están aí e non me entero. Eu tomei boa nota dese tema, eso téñoo claro. En canto ó inspector de traballo, é un; ningún ou dous inspectores médicos, sinceramente lle digo ós grupos da oposición que é un tema que non estudiei e que indudablemente se me chega un, quedareime con un, e o tema do inspector de traballo pois haberá que estudialo tamén porque neste momento eu non teño argumentos para rebatilo porque efectivamente non coñezo todavía os temas en profundidade que hai na casa. Teñen que entender, repito, que levo aquí nin un mes sequera cos funcionarios, á parte que vostedes saben a cantidade de traballo que houbo no primeiro mes. Creo que falo con sinceridade neste sentido, é o que penso polo menos, e indudablemente nestes temas pouco a pouco pois irei tomando nota deles. Importante é o que vostede me dixo da dedicación exclusiva. Deso si tomo boa nota. Eu non teño nada máis que dicir sobre este tema. Sr. García García.- Vamos a ver, observo buena voluntad por parte del Presidente en resolver este tema, pero si no tiene suficientemente claras las cosas porque es comprensible, cuando se llega nuevo a un puesto de trabajo, es claro que uno tiene un período de tiempo para hacerse con las cosas. Los socialistas somos conscientes de que los cien días son necesarios y a lo mejor son necesarios más de cien días en una casa como esta, que yo encuentro muy oscura, sinceramente. Parece que cuando entras en los sitios todo el mundo se pone a la defensiva. Me gustaría que todo el mundo viera a los Diputados de cualquier grupo político como personas dispuestas a sacar adelante los distintos temas de esta Diputación, desde una órbita o desde otra órbita pero que todo lo vieran así. Si lo ve oscuro, si no ve claro esos temas, me gustaría que este expediente se dividiera en dos, de los cuáles uno quedara sobre la mesa para mejor estudio que son los médicos e inspectores y se aprobara el del Gabinete de Prensa. Esa es una propuesta que puede ir al Pleno y yo creo que el Gabinete de Prensa saldría por unanimidad por lo que he observado y los otros se estudiaría con más detalle. Le daría tiempo al Presidente a conocer en profundidad la necesidad de estos puestos de trabajo que son de libre designación y a partir de ahí volverlos a traer al Pleno y estudiarlos mejor por todos. Sr. Presidente.- Vamos a ver. Agradézolle a comprensión. Non sei se dixen oscuro, creo que dixen non claro, non dixen oscuro, creo que hai uns matices importantes. O que me están propoñendo agora, que coincide co BNG, que eu divida, porque votarían unha parte si e outra parte non, podo entendelo tamén e enténdoo, pero vamos a ser serios. Se eu teño non claro, eu non podo tomar unha decisión cunhas persoas que neste momento teñen un posto de traballo e mañá non o teñen. Déixeme vostede aclara-las cousas e cando o teña claro, con coñecemento de causa, direille non o necesito pero mentras non o teña claro, por favor, non me pidan esa decisión. Sr. Mosquera Lorenzo.- Estou un pouquiño sorprendido, de verdade, estou sorprendido porque as razóns que se deron que non asumimos no seu conxunto a intervención do PSOE, simplemente en canto as irregularidades ou a sorpresa polo tipo de persoal si, e nada máis. Pero non se contestou á situación que se creou, ou sexa, tal e como está agora o Presidente explicándose con toda a boa vontade, está recoñecendo que os catro seguiron e llos colaron, ou sexa, que non foi el o que quixo que seguiran. Na práctica seguiron, e tan seguiron sen unha decisión que houbo que poñelos na nómina en "Príncipe Felipe" ou no Rebullón para que puideran cobrar. Non entendo moi ben, de verdade. Quere estudia-lo tema, correcto, correcto, e agradécese a intención, quere estudia-lo tema, pero o feito, o que sucedeu desde a súa toma de posesión é que tiñan que cesar automaticamente e que non cesou ningún, mellor dito cesa automaticamente pero por outro lado siguen, digamos, sen consultarlle ó Presidente ou sen unha decisión do Presidente de dicir quero ter este tipo de persoal. Non me casa. Sr. Presidente.- Perdón. Efectivamente se me fixera esa pregunta e non a contestei porque non a tiña apuntada. Contéstoa agora con moito gusto. Primeiro, quizáis o primeiro que me plantexou o Secretario Xeral, a primeira decisión quizáis que tomei eu, foi dicirme que estes señores cesaron co antigo Presidente ¿que facemos?. E eu dixen renóveselle ó día seguinte, polo tanto non me colaron nada, cesaron e houbo novo nomeamento. Esto así de claro; o Secretario Xeral pode explicalo e que corrobore ou que non o corrobore o que acabo de dicir; é dicir, non me colaron absolutamente nada. Fun eu quen tomei libremente a decisión de prorrogalo, non de prorrogalo senón de novo contrato porque efectivamente cesaran. E iso o mesmo día que eu pisei esta Deputación, ó día seguinte. Está o Secretario Xeral que foi quen levou o tema e quen primeiro mo plantexou. Ten a palabra o Secretario. Sr. Secretario.- Es cierto, es cierto lo que manifesta el Sr. Presidente. Efectivamente, cesaron al cesar la anterior Corporación estos cuatro funcionarios eventuales y el propio Presidente tomó la decisión de que se le prorrogara el contrato con objeto de no causarles perjuicios hasta ver la decisión que se tomaba en el primer Pleno que se celebrara. Eso fué todo. Gracias. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu eso xa sabía que o ía contestar, pero é que é moito máis grave entón, Sr. Presidente; é que non se dá conta a onde ten que chegar, ou sexa que toma unha decisión que ten que pasar por Pleno e non a pasa no primeiro Pleno no que tiña que ir, primeira. Segunda, fai a chapuza, porque ata que se faga o Pleno non poden cobrar como eventuais, de que cobren por outra vía. E terceiro, pasado todo este tempo se salta o Pleno onde ten que ir obrigatoriamente para renovar e aínda por riba nos di que aínda non ten claro se o vai facer ou non, que o vai reestudiar. É que é moito máis grave. Xa sabía que me ía contestar eso, claro que o sabía, está nos papeis á parte, entón é moito máis grave, tiña que vir no primeiro Pleno, esto sempre se decide no primeiro Pleno e non o trouxo ó primeiro Pleno, e se fai a chapuza de que cobren por outro lado para que cheguen aquí e aínda despois de que non fora ó Pleno de constitución, de tomarse todo o tempo, aínda nos ven a dicir que aínda non sabe o que vai facer. Átelle un fío a ese globo. Sr. Presidente.- Vamos a ver. Por suposto que non sei o que vou facer, e é que ó mellor estou así seis meses. ¿Quere que lle dea a explicación clara?. Ó mellor non teño a persoa adecuada para sustituíla. ¿Quéreo máis claro aínda?. E ó mellor non están seis meses, e non o teño claro e están toda a lexislatura, así de claro. Outra cousa é que vostede me está acusando, que fixen unha ilegalidade, polo menos quíxenno entender. Bueno, é que o término chapuza, Sr. Deputado, podémolo entender de moitas maneiras; podémolo entender incluso en sentido positivo e vostede sabe moi ben que hai chapuzas que son positivas, entón acláreme vostede se fixen algo ilegal ou fixen algo non ilegal, porque eso si me preocupa. Creou en min certa dúbida. Eu teño tanto á miña dereita como a miña esquerda dous funcionarios que teñen que salvarme destes temas, eso téñoo claro; entón eu non teño conciencia de haber vulnerado ningunha disposición neste sentido. A min gustaríame que se me diga se efectivamente aí eu cometín unha ilegalidade ou non, e en todo caso eu non sería quen lle ía a respostar, sería o que teño á miña dereita. Sr. Mosquera Lorenzo.- Repito, é preceptivo que no primeiro Pleno de constitución se poña este persoal, cesou o 19, eso é preceptivo; pero os preceptos na Administración xa sabemos que sempre rixen para os administrados, pero non para os administradores. No caso dos administradores chámaselle pasa-los prazos, irregularidades administrativas, non pasa nada. E en todo caso, se quere quedarse tranquilo, xa antes nos citou 3, 4, 5 ou 15 informes que ten por aí que nós non coñecemos, faga un máis tamén para telo por aí para nós no coñecer, faga un informe e xa está. É unha chapuza que persoal eventual se teña cobrando do "Príncipe Felipe" ou do Rebullón como outro tipo de persoal, porque non podía, non encaixaba na partida, etc., etc., e que agora se faga unha transferencia de crédito é cando menos unha chapuza soberana e non acabamos de entender a razón de que se vostede vainos a manter, ten as súas dúbidas, mantéñaos desde o principio como é preceptivo e senón pois non o faga, deixe pasar, cobran por un lado, cobran por outro e agora nos dí que aínda non sabe que facer. Bueno, é unha chapuza soberana e nada máis, e á parte me parece que incluso o tema non merece nin moito máis debate. Sr. Presidente.- Ten a palabra o Sr. García García. Sr. García García.- Bien, yo creo que aquí hay dos cosas. Primera cosa es que el Presidente no tiene claro estos puestos de trabajo. Si no lo tiene claro y son personas de confianza ¿a qué lo trae a este Pleno?. Lo primero, hay que tener claro una cosa porque son personas de confianza, no es otra cosa, es personal de confianza del Presidente que van a ejercer una función concreta y dice que no lo tiene claro. Hombre, esas cosas se tienen que tener claras porque si no no se sabe muy bien en donde se mueve uno, o sea, uno tiene que tener claro qué personas de confianza quiere y qué personas de confianza no quiere, sobre todo cuando han pasado ya dos meses. Y después hay otra cuestión de la legalidad o no legalidad. Yo creo que eso es cierto, que el único que lo tiene que resolver para todos, no para usted sino para todos los miembros de esta Corporación, es el Sr. Secretario a través de un informe por escrito que diga "Señores ..." puesto por escrito, porque "esto es legal o no es legal". No vamos a discutir aquí la legalidad, yo no soy un jurista por lo tanto no tengo por qué saber de leyes. Yo se que aquí se van a contratar una serie de personas y se entiende en principio por parte del Grupo Socialista que son unas contrataciones innecesarias y después el Presidente nos dice que no tiene claro qué va a hacer con ellos. Aún nos confunde más porque son personas de confianza y en función de que son personas de confianza lo tiene que tener clarísimo el Presidente y si no es simplemente que está manteniendo el puesto de trabajo de tres personas que en su día contrató algún Presidente, de triste memoria yo creo que para esta Diputación, que endeudó mucho la Diputación y aún sigue endeudando manteniéndonos un personal que sigue ahí arrastrado sin ninguna rentabilidad práctica para esta Diputación. Y nada más. Sr. Presidente.- Vamos a ver. Non terxiversemos o que estamos dicindo. Primeiro, acepto que sexan necesarios ou que non sexan necesarios para o seu Grupo. Eu non dixen xamáis aquí, logo podemos escoitalo, se discutín a necesidade ou non a discutín, eso non se discutiu. Segunda cuestión, quen teño que dicir se son da miña confianza son eu e non vostede. Vostede está criticando que non son da miña confianza; eu non dixen eso tampouco e en todo caso quen ten que dicir se son da miña confianza ou non serei eu, non outro, e por agora non o dixen. Polo tanto, queda claro. O que dixen que non tiña claro, que é moi distinto, era a necesidade ou non necesidade de todos estes postos e aí si que dixen eso. Polo tanto, non me interprete mal. ¿Confianza ou non confianza?. É o meu problema, non é outro, non é o de nadie, é o meu problema, eso está claro. ¿Que son necesarios ou non son necesarios?. Díxenlle que nese caso algunha cousa non a tiña clara. Pero non dixen outra cousa, polo tanto non se interprete o que eu non quero dicir e en todo caso non se me meta na xente de confianza miña. Punto. Sr. García García.- Este personal no entra en la Administración nada más que así, a dedo, nombrado por el Presidente y por lo tanto es personal de confianza, no cabe otra alternativa, no se puede interpretar de otra forma, jurídicamente es así y en eso creo que el Secretario nos puede aclarar bien que todo este personal son personal a dedo, puesto por el Presidente y por lo tanto tiene que ser personal de la confianza de él, si no es que no tiene sentido. Sr. Presidente.- Estamos perdendo o tempo, pero agora Baltasar efectivamente dixeches a verdade, ou sexa, teoricamente deben ser da miña confianza, teoricamente deben ser da miña confianza. ¿Vostede cree que eu tería a alguén ó meu lado que non fora de

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición