Fondos
1991-12-13_Extraordinaria. Acta de sesión 1991/12/13_Extraordinaria
Acta de sesión 1991/12/13_Extraordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.714/2.1991-12-13_Extraordinaria
Título Acta de sesión 1991/12/13_Extraordinaria
Data(s) 1991-12-13 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 18,22 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 13 de decembro de 1991 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e oito minutos do día trece de decembro de mil novecentos noventa e un, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Jorge Casal Pintos, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Manuel Chapela Seijo, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto D. Ricardo Vázquez Cardeiro, Adxunto á Secretaría, e está presente o Sr. Viceinterventor de Fondos Provinciais, D. Antonio Graña Gómez. Non asisten os Sres. Deputados, D. José Crespo Iglesias, quen xustifica a súa ausencia, D. Avelino Fernández Alonso e D. Arturo Grandal Vaqueiro. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo a la sesión extraordinaria correspondiente al día de hoy. 1.3081.- APROBACIÓN DO PLAN PLURIANUAL DE INVERSIÓNS 1992-1995 Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Yo creo que habrá que empezar diciendo que ésto es más que un Plan de inversiones, ésto es un sueño. Digo que es un sueño porque un Plan de más de ciento dieciocho mil millones de pesetas para invertir en cuatro años en esta Provincia se acerca más al sueño que a la realidad. Y si se discrimina por años el Plan tenemos que en el año 1992 el Plan es de más de cuarenta y dos mil millones, en el 93 de más de veintinueve mil, en el 94 de más de veintiséis mil y en el 95 de más de veinte mil millones de pesetas. Y eso si dijésemos que los Ayuntamientos lo hicieron por su propia voluntad no estaríamos diciendo la verdad, es decir, los Ayuntamientos se vieron abocados a tener que hacer un Plan de estas características por la falta de capacidad del Grupo de Gobierno de la Diputación para tratar de consensuar un Plan provincial realizable. Si hacemos un poco de historia en este tema recordaremos que el Presidente de la Diputación remitió a todos los Ayuntamientos de la Provincia una circular en la que le daba un plazo para la realización de este Plan, un plazo de poco más de veinticuatro días, aproximadamente. Y en esa misma circular se le decía a los Ayuntamientos que se les convocaría a una reunión por parte del Presidente de la Diputación para tratar de darle unas normas para la confección del Plan. Evidentemente, esa reunión no se celebró todavía hoy, a no ser que el Presidente de la Diputación haya celebrado la reunión efectivamente con los Alcaldes del Partido Popular, cosa que no sería la primera vez, pero me da la sensación que ni con los suyos hizo la reunión usted. Como le iba diciendo además de que los Ayuntamientos no podían hacer un plan financiero real puesto que le faltaba la información de aportación de otros Organismos, Estado, que sí la Diputación lo tenía pero no lo dio, de la Comunidad Autónoma, que podría ser incluso disculpable en una parte, es decir, podría ser disculpable en el Fondo de Cooperación Local de la Comunidad Autónoma pero no en los posibles convenios, que le recuerdo al Presidente que estuvo durante todo el año 91 diciéndonos que estaba a punto de firmar convenios de colaboración con la Comunidad Autónoma en temas como Deportes, en temas como aportación a obras de infraestructura, etc., etc., y que evidentemente como podemos ver estamos a quince días de la finalización del año y ninguno de esos convenios se ha firmado. Entonces lógicamente a los Ayuntamientos no se les facilita por parte de la Diputación ningún tipo de información, pero no sólo de planes del Estado o de planes de la Comunidad Autónoma si no incluso de los propios planes de la Diputación, es decir, no se le dice si va a haber Plan de Acción Municipal, no se le dice si va a haber Plan de Infraestrutura Deportiva, y se deja un poco a que cada Ayuntamiento haga lo que pueda en el tema inventándose cifras. Pero ya el sumum de esta historia es que no aparece por ningún lado el Plan Cuatrienal de Inversiones de la Diputación. Hombre, curiosamente el año pasado ustedes hicieron un Plan Cuatrienal de Inversiones, y digo ustedes, ustedes lo hicieron y ustedes lo aprobaron porque les recuerdo que aquel momento incluso hubo que suspender el Pleno durante hora y media para que pudiesen presentar aquel Plan Cuatrienal. De esta vez no creo que se vaya a suspender el Pleno porque ni lo han presentado siquiera. Lo que si es cierto es que evidentemente el Grupo Socialista no puede prestarse al ridículo de aprobar este Plan Plurianual, por pura consecuencia política. Miren ustedes, significa una aportación de la Diputación en estos cuatro años de más de veinticinco mil millones de pesetas, evidentemente un sueño. Hablaba antes de consecuencia política, la que les falta a ustedes y ya lo veremos en la aprobación del Presupuesto dentro de unos días cuando ustedes presenten el Presupuesto de esta Institución a la Corporación se verá la gran contradicción en la que va a incurrir el Grupo Popular, que va a aprobar un Presupuesto en el que no van a figurar la aportación de este año de la Diputación al Plan Plurianual, aportación que sería según ese Plan que viene hoy a aprobación más de novecientos siete millones de pesetas, de aportación de fondos propios. Esta cifra está por encima de la capacidad de ahorro neto de la Diputación con lo cuál difícilmente, difícilmente se puede dar esta cantidad, pero además en este mismo año la Diputación tendría que aportar con cargo a crédito en este Plan siete mil novecientos sesenta y dos millones de pesetas, más de siete mil millones de pesetas. Hombre, si la deuda global de la Diputación es de sobre quince mil millones de pesetas, si le incrementamos según lo que ustedes van a aprobar siete mil millones más, estaríamos evidentemente poniendo la capacidad de endeudamiento de la Diputación, en órbita, absolutamente en órbita, ya. Total miren ustedes con sus votos aprueben un sueño o más bien una pesadilla y que nosotros como le decía antes, por pura consecuencia política no lo vamos a hacer. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. González. Sr. Mosquera, por favor. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, eu vou anuncia-lo meu voto, eu voume abster tal como fixen na Comisión e a razón é que evidentemente é un Plan absolutamente irrealizable, recolle para o ano que vén corenta e dous mil millóns cando na práctica veremos si son sete mil millóns ou seis mil millóns con todo, con tódalas aportacións da Deputación, dos Concellos, da Xunta e da Administración Central. Pero no fondo o que é esto é unha consecuencia tamén, en gran parte, do funcionamento da Deputación pero tamén da propia lexislación existente ó respecto en tanto que si ÓS Concellos se lles obriga a facer un Plan de Inversións sen saber con que recursos van a contar, a Administración Central non ten comunicado tampouco que recursos vai aportar, incluso, iso despois o trataremos no punto cuarto pois pode variar incluso a partir de agora, xa a final de ano, pois isto se convirte nun relatorio de intencións en canto se obriga ós Concellos a que tódalas obras que poi dan entrar en Cooperación teñen que estar neste Plan o que tan é meter obras para adiante e sae isto, sae unha, un Plan plurianual que a Deputación se limita a recoller todo o que mandan os Concellos, non hai ningún plan, ningunha planificación nin nada, pero é consecuencia de todo un tipo de funcionamento que, eu voume a abster, os Concellos pediron iso, cun funcionamento anómalo de todo, me absteño e deixámo-lo tema pasar. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Eu o único que quixera dicir, porque aquí xa se dixeron unha cantidade de cousas moi especiais e moi raras como digo eu, é que ignora a realidade. Isto é un Plan como acaba de dici-lo Sr. Mosquera, efectivamente, isto é un Plan de Intencións o único que pasa é que esta Corporación ten que cumpri-la normativa vixente e ten que dirixirse ÓS Concellos para que fagan ese Plan. Este é un Plan indicativo, eu inda fai pouco talaba co Director Xeral de Anális e Económico-Territorial, e dicíame efectivamente que isto é un Plan de Intencións que o goberno o que pretendía con este tema dalgunha forma era, dalgunha forma que os Concellos, bueno, pois que tiveran algunhas obras máis ou menos previstas por si acaso había cartos nalgún momento determinado. Pero non é un Plan no sentido estricto, porque os plans no sentido estricto son aqueles plans nos que hai unhas dotacións económicas previas porque efectivamente cando nós a un Concello lle dicimos, por exemplo, que faga un plan destas características, calquera Concello pois pon aí, non soamente as obras que ó mellor podían incluso facerse nunha etapa prudente senón incluso, pois as que se podían facer incluso dentro de quiñentos anos. Entón isto efectivamente é un Plan de Intencións, un plan indicativo, por iso non ten maior transcendencia senón todo o contrario, é dicir, que é o propio Ministerio que incluso, que no propio Plan Operativo Local a pesar de estar aprobador incluso nos di, ás veces, que o que el dalgunha forma contrae pois é o compromiso do ano actual, por exemplo no POL do ano 1991 a pesar de estar aprobado o Plan para os tres anos, con eso quero dicir que este é un plan de intencións e que nós non temos máis remedio que cumpri-la normativa local, é dicir, o Partido socialista polo seu Voceiro pode dicir o que lle dea a gana pero vostede ten que pensar que se a Administración Central nos dixera a nós, ós Concellos ou ás Deputacións que cartos imos ter no próximo cuatrienio, lóxicamente nós podemos facer un Plan, pero encima é ó revés, case no nos dí nin o diñeiro que vai a haber para o ano seguinte, é dicir, vostedes saben perfectamente que no Plan de Obras e Servicios do ano pasador concretamente, no do ano 1990, aportaban trescentos trinta e cinco millóns de pesetas, como veremos despois, en cambio, ó ano seguinte déronnos cento trinta e cinco, como nos puideron haber dado dous mil, ou nos puideron haber dado cinco pesetas, con eso quero dicir que é unha falta de planificación total, entón, ó único que se pretende con este tema é intentar facer un Plan....... . Incluso eu dicíalle, teño que dicilo aquí publicamente, que a min gústame dici-las cousas claras, é que incluso lle dicía ó Xefe de Servicio de Cooperación que eu non era partidario de facer este tema, é dicir, eu aquí non vou facer caso a esta normativa porque esto sinceramente non vale para nada. Incluso esta mesma teoría compartía comigo o propio Director Xeral, o único que sucede é que hai un Decreto aí que dalgunha forma o Goberno o único que ten é que haxa un Plan de... bueno supoñamos que houbera algunha situación extraordinaria para que os Concellos dalgunha forma tiveran unha certa programación en canto a necesidades que ten o seu Concello ou o seu pobO, independentemente de que se plasmarían en cousas concretas se efectivamente houbese cartos, esa é a auténtica intención e non é outra. Esto non é un Plan en sentido estricto, Sr. González, como ben dicía o Sr. Mosquera que neste tema coincide plenamente, é dicir, este é un plan de intencións e que cada Concello pon que, ben, hai Concellos que poñen dous mil millóns, tres mil millóns, etc. digan ustedes de quen hai responsabilidade de Concellos que prácticamente non teñen unha posibilidade humana de poñer unha peseta e fan plans ó mellor de cinco mil e dez mil millóns de pesetas para estos casos, é prácticamente un plan de intencións, pois se nos tocara a lotería agora que estamos cerca do Nadal, pois simplemente esa é a única circunstancia que hai, non hai tal Plan. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- En principio muchas felicidades a todos por efectivamente, ser puntuales en un Pleno, yo sufro las consecuencias, pero no pasa nada, pero de verdad, puse un número en la espalda y vine a tiempo, incluso le escuché. En principio la anécdota que ha surgido ya, esa coincidencia entre el Partido Popular y el Sr. Mosquera, usted lo acaba de decir, no creo que él piense lo mismo, pero bueno, vamos al tema en el que estamos. Yo escuchaba, allá abajo en el garage, en el aparcamiento, al compañero diciendo de que al parecer él también leyó los expedientes, se ha notado, y hay una copia de un escrito que usted envió a todos los Alcaldes, dice allí que usted se iba a dirigir a todos los Alcaldes para más o menos pactar, yo incluso diría si usted ha tomado en consecuencia aquel escrito que le había enviado solicitando que efectivamente para confeccionar los presupuestos del 92 llamase a todos los Alcaldes de la Provincia, llamase a la oposición, supongo, quizás a lo mejor usted se imaginó que iba a cumplimentar esa solicitud mía y aparece uno de los papelitos en que usted, vuelvo a repetir, iba a solicitar a todos los Alcaldes de la Provincia para tocar el Plan, el Plurianual. Bueno, es curioso, usted da una cantidad de explicaciones ahí, unas disculpas bastante bien expresadas, pero bueno, es que ésto de verdad, usted mismo reconoce, ésto es auténticamente intolerable, tengo aquí unos datos que por lo menos para reírnos un poco son realmente curiosos. Por ejemplo, las inversiones son justo ciento dieciocho mil trescientos ochenta y cuatro millones, Dios Mío, eso es. Vamos a las cosas detallosas, a las cosas curiosas, para mí no es creíble que La Estrada con veinticinco mil habitantes, La Estrada con veinticinco mil habitantes, yo no quito ni pongo, he cogido Ayuntamientos así por el aire no estoy diciendo si son de su Partido o son del otro, porque a lo mejor también hay alguno mío, pero es para que nos percatemos y nos demos perfecta cuenta de la barbarie de este documento, de la falta de sentido común de este documento, por cierto que el Ministerio dice taxativamente también, que no hay que hacer proyectos de fantasía, hay que someterse más o menos a la realidad, pues la realidad de algunos Ayuntamientos para que se demuestre la incapacidad y la inutilidad de este edificio para esta función vale para otras pero ya no para esta política y desde luego yo como Diputado no trago estas barbaridades que nos presentan algunos Ayuntamientos. La Estrada con veinticinco mil habitantes solicita cuatrocientos setenta y cuatro millones, El Grave con la mitad, con diez mil, menos de la mitad, solicita cuatro mil setecientos treinta y nueve millones de pesetas. Lalín con veinte mil habitantes, vaya redondear, solicita trescientos cuatro millones de pesetas. La Guardia con la mitad, diez mil trescientos habitantes, mil seiscientos nueve millones, lea, lea, de verdad que el papelito está aquí, y no lo hice yo, lo hizo usted, de verdad me alegra que vaya comprobando para que vea que no hay un sólo error. O Porriño con quince mil habitantes, hola, solicita cuatrocientos ochenta y tres millones de pesetas, y Tui, no se si hay algún compañero de Tui en la Corporación Provincial, también le representa Barros, en este caso te ha ganado Tui, O Porriño con quince mil habitantes solicita cuatrocientos ochenta y tres millones de pesetas y Tui con mil más, con dieciséis mil habitantes solicita tres mil cuatrocientos noventa y cinco millones de pesetas. De verdad que ésto es de auténtica ciencia ficción, o una tomadura de pelo, por aquí todo el mundo anda haber quien es más listo y si los demás somos tontos y además lo aceptamos, voy a continuar. El más impresionante de todos, Barro tiene, Barro el pueblo, no Barros Alcalde de O Porriño, tiene tres mil novecientos cincuenta habitantes solicita, es que esto, tengo que deletrearlo, Barro solicita dos mil trescientos ochenta y dos millones de pesetas para tres mil novecientos cincuenta habitantes, si ésto fuese cierto, todos a Barro, nos tocaría a un millón aproximadamente para cada uno, ya se que me van a decir que los otros años no piden nada, por si acaso ya, ojo al Cristo, porque ya conozco la disculpa, bien, decíamos que si Barro, efectivamente pudiese llevarse esta cantidad nos iríamos todos a vivir a Barro que nos iba a tocar a base de bien la pasta. Estuve haciendo las cuentas, y así poniendo como es lógico a la ciudad clave de Galicia para hacer el juego, para comparar, sale de la siguiente forma, y mire vamos a abreviar, casi es mejor, porque si a Barro le toca trescientos mil y ochocientos mil millones de pesetas a Vigo no hay cifras en el Banco de España dada la cantidad y la diferencia de habitantes que tenemos unos y otros. Yo lo que le voy a solicitar oficialmente, efectivamente, a tenor de lo que dice el propio Reglamento Orgánico en el artículo 51, le solicito que este asunto quede pendiente y tiene que votarlo, claro, que este tema quede pendiente, por favor convoque usted a todos los Alcaldes y hagan conjuntamente, hagan conjuntamente, o hagamos conjuntamente una cosa seria para presentar, yo ya se que es, eso es un documento sin valor pero esto es un documento que desprestigia a cualquier persona por falta de ética, por falta de sentido común, por falta de seriedad, o sea, por falta prácticamente de todo, de manera que por favor, déjelo pendiente, si es necesario convoque otro Pleno Extraordinario o espere a cuando usted quiera, recapacite con los Alcaldes y no enviemos este documento a parte alguna porque nos des prestigia a todos, es un bien que le pido para favor general, déjelo pendiente y sométalo a votación, gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Por mayoría, con los votos en contra del Grupo Popular, la abstención del BNG y el voto a favor del PSOE, queda rechazada solicitud de D. Antonio Nieto Figueroa para que el asunto quede pendiente. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver, eu non lamento, ter exposto unhas ideas e que o Grupo de Goberno resulte e coincida comigo neste caso. E non lamento porque non entendo moi ben cal é a proposta, nestes momentos non entendo moi ben cal é a proposta alternativa, unha de dúas, ou se dí que criterios temos para recortarlle ÓS Concellos e por principio que a Deputación se meta a recortarlle as decisións soberanas dos Concellos con respecto a un plan destas características é bastante delicado, entón se din que criterios usamos, ou sabemos tamén con que cartos imos a contar, vai ti a saber, citouse o exemplo de A Estrada trescentos millóns ten vintecinco mil habitantes, A Cañiza, con oito mil levou bastantes máis no ano 90, ou sexa se cadra os de A Estrada se quedan cortos en pedir, non é ningunha burrada, ou resulta que se cadra pois nos meten agora para o ano que vén, como non sabemos cal van ser ós do Goberno Central as inversións na Provincia pois nos meten un Plan como Expo-92 agora de repente por vía de urxencia e nos quedamos cortísimos todos pedindo, se quedaron tódolos Concellos cortísimos pedindo, entonces ou témo-los criterios claros ou eu non entendo moi ben que sucede. Esto é o que mandaron os Concellos e eu digo que é un disparate todo de arriba a abaixo, aquí tiña que haber un Plan único e hai cincuenta mil plans, todo o mundo pon o que lle parece ben haber se roe por algún lado algunha subvención ou por se acaso non vaia a ser, se pon aí, non vaia ser que veña algo aí e caia, cantos Plans hai na Deputación, cantos plans hai mandados polo Ministerio de Administracións Territoriais, cantos cartos imos a contar, non é previsible, non se sabe, entón que é un disparate, claro que é, pero desde o principio ata o final, entón este acto puntual que é realmente sumar o de tódolos Concellos, sumar todo o que mandaron os Concellos e poñe-lo aí nun refrito a verdad e é que non é mais grave nin menos que todo o resto do funcionamento, non entendo moi ben cal é a proposta, eu desde logo se houbese unha proposta alternativa, eu desde logo faría, pero me parece que está fóra de lugar, nestes momentos, é dicir, solicitar da Administración Central que haxa un Plan único provincial e que se conte con catro meses de antelación, ou sexa, en agosto antes de final de ano os ingresos que van te-los Concellos e que vai te-la Deputación, etc., etc., e así se podía facer algo serio, como non se pode facer nada serio nesta situación pois eso é unha coña mariñeira exactamente igual que outra calquera que se pode facer, exactamente igual, entón eu manteño a miña postura, como é unha coña mariñeira abstéñome, punto. Sr. Presidente.- Moitas gracias pola súa intervención. Vamos a dicir, se é para contestarlle ó Señor do Bloque, senón non hai máis palabras. Sr. González Iglesias.- Non, non é para contestarlle ó Señor do Bloque, para aclararlle a proposta alternativa que parece que tiña algunhas dudas. A proposta alternativa é moi sencilla, é consensuar entre os Concellos da Provincia e esta Institución un Plan realista, e non se pode dicir que non houbo tempo, porque este tema o coñece a Deputación desde o mes de maio de 1990, a necesidade de facer un Plan Plurianual, entón loxicamente houbo tempo para facer este tema, é dicir, estase facendo unha proposta de consenso entre tódalas Institucións, e unha aclaración, se se sabe aquí cal é a aportación do POL, cal é a aportación do Transfronteirizo, se se sabe cal é a aportación dos distintos Organismos dentro do Plan de Acción Especial de Acción Especial, se sabe o POS deste ano, é dicir, o único que practicamente se descoñece é a aportación da Comunidade Autónoma e fundamentalmente aportacións dos Plans propios da Deputación, que o Grupo de Goberno todavía non dixo se vai facer Plan de Acción Municipal e en que contía, nestes tres anos que quedan ou catro anos, se vai facer Plan de Infraestrutura Deportiva e en que contía. Sr. Presidente.- No doy más la palabra al Grupo Socialista, lo siento mucho, vamos a ver una cosa que es la siguiente, es decir, yo voy a empezar a aplicar el Reglamento que dice lo siguiente: del Grupo Socialista han hablado uno, dos señores, dos o tres veces, y el Reglamento dice que cuando hay alguna réplica y aquí no hay lugar a réplicas así que no concedo la palabra, sometemos a votación este punto del Orden del Día. Pero mire una cosa Sr. Nieto, porque no es correcto con la aplicación del Reglamento, pero mire una cosa, Sr. Nieto Figueroa, perdone un momento, a partir de ahora como se ponga en ese plan les voy a aplicar el Reglamento Orgánico que dice lo siguiente, que en cada punto del Orden del Día hablará un portavoz por cada Grupo. Sr. Nieto Figueroa, vamos a someter la propuesta del Grupo Socialista a votación. Votos a favor de la propuesta del Grupo Socialista de que se consensúe... de que quede sobre la Mesa. Votos a favor de esa propuesta. Abstenciones. Votos en contra. Queda rechazada esa propuesta. Espere un momento por favor, todavía no hemos terminado, vamos a someter a votación el dictamen de la Comisión. Votos en contra del dictamen de la Comisión. Abstenciones. Sr. Mosquera. Votos a favor del dictamen de la Comisión. Queda aprobado por mayoría. Sr. López Freire, tiene usted como portavoz en este momento del Grupo Socialista para explicar el voto, usted sólamente como portavoz. Sr. López Freire.- ...le hemos dicho Sr. Presidente reiteradamente que en el Grupo Socialista somos todos portavoces, y yo estoy sólo pidiendo, como justificación de voto. Bien lo que le voy a decir Sr. Presidente, como justificación de nuestro voto en contra, es en primer lugar que trate usted con respecto a este Grupo Político como lo tratamos a usted, así que no hable de cachondeo, de propuestas, ni de tal, nosotros hicimos una propuesta y nuestro coordinador la ha explicado claramente, y ha explicado claramente en contra a pesar de lo que usted dice porque hay una serie de Planes incluídos en el Plan Plurianual y a él lo me refiero yo en mi explicación de voto en el que están excluídos el Plan de Cooperación Local, el PAE, el POL, el POS, el de Acción Municipal y el de Acción Deportiva, pues bien Sr. Presidente, de él los en buena parte es responsable esta Diputación exclusivamente, por lo tanto no aduzca usted justificaciones de otras inversiones para no tener previsiones en éllas, tanto en Acción Municipal como en la Acción Deportiva son Planes propios de esta Diputación y por tanto debería tener previsión, cantidad, cuantía, etc., por lo tanto los Ayuntamientos no se desfasarían en sus peticiones, y le pediría además que incluya usted en el próximo Presupuesto en el famoso Plan de Acción Especial Zona Interior, un Plan de Acción Especial Zona Costera de aquellos Ayuntamientos... . Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Tienen tanto protagonismo que quieren ser todos portavoces. Sr. Fernández Lorenzo.- No se trata de protagonismo o no protagonismo, se trata de cumplir ya que usted así lo expresa reiteradamente, pero equivocándose una vez tras otra, de cumplir nuestro Reglamento Interior, y el artículo 50 dice una vez rematada a votación poderase conceder un turno de explicación de voto durante un tempo máximo de tres minutos ós voceiros dos Grupos Políticos que non houbesen intervido no debate e que habendoo feito houbesen cambiado con posterioridade o seu voto, entón por favor, deixenos intervir cada vez que un Deputado nesta Sala queiramos facelo en explicación de voto, Sr. Presidente, non o faremos como portavoz senón como Deputado único e exclusivamente. Sr. Presidente.- Simplemente quiero hacer una cuestión de orden que es la siguiente, primeramente que yo Sr. López Freire, le he dejado intervenir precisamente para ese tema para justificar el voto, y segunda cuestión que no está muy claro el que hayan cambiado el voto ustedes con respecto a la Comisión, pero en fin, pero no importa nada. Sr. Nieto Figueroa, esto es una Institución que no es un circo. O Pleno, co voto en contra do Grupo Socialista, a abstención do Bloque Nacionalista Galego e o voto a favor do Grupo Popular, acorda por maioría, aproba-lo Plan Plurianual de Inversións Locais para o período 1992-1995, segundo establece o Real Decreto 665/1990, polo que se regula a Cooperación Económica do Estado ás inversións das Entidades Locais, en base ó que se formularán os correspondentes Plans anuais, sen que iso supoña compromiso financeiro ningún, xa que terá carácter orientativo, uníndose ó mesmo a Memoria e as fichas resume das actuacións, Programas e Plan Financeiro para os exercicios indicados. ------ Folla: 22,26 2.3082.- APROBACIÓN DO PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E SERVICIOS POS 1992 Sr. Presidente.- Segundo punto del Orden del Día, aprobación del Plan Provincial de Obras y Servicios de 1992. Intervenciones. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Hablando de circo, creo que le crecen los enanos Presidente y me refiero justo al punto del Orden del Día, Plan de Obras y Servicios, y digo que creo que le crecen los enanos porque por segundo año consecutivo sigue apareciendo el Hipódromo de Covelo. Le voy a redactar una serie de obras que ustedes van a aprobar aquí, en estos momentos, dentro del Plan de Obras y Servicios. Ayuntamiento de Covelo, Hipódromo Chan de Pazos, segunda fase, ocho millones seiscientas cincuenta y cinco mil setecientas sesenta y ocho pesetas, con casi cuatro millones setecientas mil pesetas de aportación de Estado-Diputación; bien, pues bien curiosamente el Ayuntamiento de Covelo como algunos otros que le voy a leer a continuación deben tener todo el tema de la infraestructura básica completo y su gran problema en infraestructura básica en estos momentos es el Hipódromo. Bueno vamos a seguir con algún Ayuntamiento más; A Cañiza, para variar también, reforma Pabellón de Deportes, fase primera, vestuario pista polideportiva Colegio de A Cañiza, de verdad, que si hay quien entienda esto en como infraestructura básica, filosofía del Plan de Obras y Servicios, a mí que me lo explique el Sr. Presidente que al mismo tiempo es Alcalde de A Cañiza, a lo mejor lo entiendo. Sigo, bueno, tienen ustedes algún cementerio por ahí que se mete dentro de estas obras y curiosamente obras de cementerio que si pueden ser obras de infraestructura básica pero que curiosamente todos sabemos que los Ayuntamientos lo que hacen es, o venden sepulturas o hacen concesión de sepulturas, pero no aparece un sólo duro de aportación privada a esas obras, parece ser que Ayuntamientos del Partido popular lo que van a hacer al final es regalarlas, bueno pues, también será una forma de hacer política que ustedes entienden, sigo con Ayuntamientos de ustedes. Mos, pabellón polideportivo, todo el Plan. Sr. Presidente.- Le quedan siete minutos. Sr. González Iglesias.- Hombre, tranquilo, si sólo he consumido tres, no se preocupe que me va a sobrar tiempo para algún compañero más, tranquilo. Vuelvo a repetirle, Mos, pabellón polideportivo todo el plan, también obra de infraestructura básica. Ayuntamiento de Nigrán digo, porque esto si que ya va siendo curioso, una de la obras, construcción Centro Social, y hasta ahora yo entendía las obras fase primera, fase segunda, fase tercera y curiosamente por primera vez aquí aparece fase preliminar, cinco millones de pesetas, bueno, pues ya nos explicará el Ayuntamiento de Nigrán de lo que va la fase preliminar Y lo que va a costar al final todo este tema, porque como lo dividan en cien fases podemos reirnos aquí de mucho cuidado, o también un paseo marítimo, debe ser una infraestructura básica importante para el Ayuntamiento de Nigrán. Bueno, esto es la historia de siempre, la historia de todos los años, uno detrás de otro, y al final pasará lo que pasó el año pasado, que la primera fase del hipódromo de Covelo hubo que sacarlos del POS porque el MAP no se lo admitía pero al final usted le subvencionó a través del Plan de Acción Municipal de la Diputación, es decir, fórmulas siempre tienen ustedes para seguir haciendo la política que hacen. Lo que si hay que reconocer, y eso supongo que el Presidente no tendrá ningún inconveniente en hacerlo, Y es que la filosofía que inspira el Plan de Obras y Servicios es tatar de cubrir los servicios básicos obligatorios de los Ayuntamientos. El Grupo Socialista en el POS del año 91 ya mantenía que la política llevada a cabo por el Grupo popular en la Diputación, Sr. Presi- dente tranquilo le puedo contar lo del Reglamento yo, hombre, no se preocupe, deje de verlo un poco, como le decía ya manteníamos que el Grupo popular en la Diputación iba a significar que Ayuntamientos privilegiados como los que ustedes gobiernan y en concreto usted está mal recibiendo dinero a través de todos los Planes, planes específicos como POL, Transfronterizo, INTERREG, Plan de Acción Municipal de la Diputación, además de estar en la Comarca de Acción Especial. Pues bien, la confirmación de nuestra teoría es la lectura del listado que le hice antes, Y le hice menos de la mitad del listado. Curiosamente como le venía diciendo hay que recordar que hasta hace dos años los Ayuntamientos que estaban en la Comarca de Acción Especial no entraban dentro del POS, desde que usted es Presidente los incorpora también, es decir, sigue con la teoría de crear los famosos paraísos fiscales dentro de la provincia, sigue con la teoría de que sus ciudadanos no pagan impuestos porque reciben diez veces más que cualquier ciudadano de cualquier otro Ayuntamiento de al lado, es decir, los ciudadanos de A Cañiza no pagan impuestos porque los ciudadanos del resto de la provincia o de las zonas más urbanas de la Provincia están pagando diez veces más, ustedes le financian los servicios básicos. Otro de los temas que seguimos manteniendo y planteando cada vez que viene el Plan de Obras y Servicios... . Sr. Presidente.- Le quedan cuatro minutos por favor. Sr. González Iglesias.- Tranquilo hombre, no se preocupe, usted tranquilo, siga leyendo el Reglamento y viendo el reloj que se va a enterar de mi intervención, hombre. Cómo le iba diciendo otro de los temas que sigue apareciendo siempre es que ustedes tratan de justificar las obras en base a la encuesta de infraestructura, encuesta de infraestructura que nunca aparece por ningún lado, encuesta de infraestructura que evidentemente no debe estar muy bien hecha la actualización que encargaron porque tampoco la presentaron nunca a la Comisión de Cooperación puesto que si esa encuesta recoge la necesidad del hipódromo de Covelo, pues no se, usted sabrá, yo creo que no la recoge, por encima es probable que estén mintiendo en la aplicación de la encuesta. Y siguen ustedes, para terminar, manteniendo el mismo reparto de siempre, primando metros cuadrados sobre ciudadanos, se olvidan ustedes de cuestiones que serían básicas en un reparto como núcleos de población, es decir, mire usted un acceso no se hace a una sola vivienda, porque sería un acceso privado, aunque ustedes lo están haciendo con dinero de la Diputación, una traída de aguas, un alcantarillado no se hace a una sola vivienda, se hace fundamentalmente a núcleos, es decir, incorporen que es lo que le hemos planteado sistemáticamente todos los años como enmienda, este año no lo vamos a hacer porque el resultado es el mismo, pero incorporen ustedes los núcleos de población e incorporen ustedes el esfuerzo fiscal de los Ayuntamientos, claro que así saldría perdiendo el Ayuntamiento de A Cañiza o los Ayuntamientos buque insignia del Partido Popular, como siempre. Simplemente para terminar, decirle, Sr. Presidente que usted, a nivel de curiosidad, no sólo no le cobra a los vecinos de su Municipio, no sólo le pone servicios a través de otros ciudadanos si no que además no se con qué razón nos va a explicar ahora, lo que el año pasado decía, lo que dijo en el primer punto del Orden del Día, cuando decía, es que la aportación del Estado ha bajado a ciento treinta millones, bien, este año va a ciento setenta, pero es que la aportación de la Diputación de este año, política de austeridad del Presidente, baja a doscientos sesenta millones de golpe, en el único Plan en el que utilizan algún criterio, alguno, como en éste, aunque no compartamos el criterio que utilizan algunos, como el Plan de Acción Municipal, etc. etc., que ya hablaremos de él más adelante, resulta que en éste es donde está aplicando usted su política de austeridad, bien pues apruébenlo ustedes, como decía antes, seguimos votando en contra de estos temas, y además le anuncio que le vamos a recurrir este Plan. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. Mosquera tiene la palabra. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver, eu creo que Sr. Presidente este é o único Plan que se reparte de forma equitativa e por desgracia hai cantidade de Concellos que digamos que o único que van a recibir desta Deputación, aparte dalgunhas migallas do POL e o Plan este pasa de te-lo ano pasado de subvencións ós Concellos seiscentos corenta millóns, a ter este ano da orde de trescentos corenta como máximo, e non me parece de recibo que a Deputación no Plan principal de Obras e Servicios pegue un recorte de dividir por tres ou por máis, o ano pasado esta Deputación aportou ó POS do 91 quiñentos trece millóns cento cincuenta e catro mil noventa e seis pesetas. Este ano vincula a súa aportación que como máximo será de cento setenta millóns, eso é dividir por tres a aportación que se está dando. Eu moito me temo que a política da Deputación neste sentido se vai a recortar nos servicios básicos, digamos no POS, no Hospital, etc., para sanear, para poder paga-los créditos que se asumiron para certas obras, Sr. Presidente, que o ano pasado por exemplo, no seu Concello só na Partida 264 naquel momento 263 agora, ou sexa. Sr. Presidente.- Sométase ó punto da Orde do Día. Sr. Mosquera Lorenzo.- Sométome ó punto da Orde do Día, leva unha cifra superior a toda a aportación da Deputación para tódolos Concellos no Plan provincial de Obras e Servicios para este ano. Non me parece de recibo que se poida facer este punto de política, é dicir, que haxa liberalidade e disposición amplia de gastos en Plans incontrolados ou de libre disposición e no que é un Plan que é o Plan principal ó final caiga unha ridiculez absoluta en canto ás cifras dividida por tres de quiñentos dez a cento setenta a aportación que fai a este Plan de Obras e Servicios. Despois en canto ós criterios, mire, repartiron, o reparto está feito aplicando uns criterios, os criterios serán discutibles ou non, pero bueno, que reparta a miseria de maneira equitativa non significa nada, non vou a entrar a discutir se é que a un Concello lle ía dar cen mil pesetas máis ou cento cincuenta menos, cando como dixen antes, e ustede me cortou noutras partidas, noutro momento se repartiron dez, ducias, centos de millóns sen ningún criterio, repartir obxectivamente desde logo non é ningún mérito facer un reparto obxectivo da miseria, nada máis. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Simplemente quixera dicir que efectivamente os criterios que se aplican no Plan de Obras e Servicios son os criterios que se aplicaron sempre nesta Institución que non se aplican noutras, que son criterios que poiden ser discutibles como di o Sr. Mosquera, pero que son superficie e poboación, superficie e poboación, é dicir, son criterios sumamente obxectivos, independentemente que se poden baraxar outros. Outra cousa que tamén quero dicir é a seguinte, nós desde sempre, están aí os plans para analizar en xeral, sempre puñámo-la mesma cantidad e que aportaba o Estado, é dicir, que se o Estado aportaba unha peseta a Deputación aportaba outra peseta en xeral, excepto algunhas veces que a Normativa anterior, como vostedes recordarán, pois por cada peseta que daba o Estado obrigaba a crear un efecto multiplicador que era que esa peseta convertíase en tres setenta e cinco pesetas, que nós, entre as dúas Administracións, a Provincial e a propiamente Municipal tiñan que dar dúas setenta e cinco pesetas, unha vintecinco por unha parte de aportación local e outra de unha cincuenta que era cos créditos do Banco de Crédito Local de España que naquel momento efectivamente, saben vostedes que o Banco de Crédito Local de España era un Banco que loxicamente dalgunha forma estaba subvencionado polo Estado pero agora xa é practicamente un Banco libre, é dicir, que ten un interese de mercado. Entonces esa política desapareceu, e desapareceu por que, desapareceu porque o Goberno ten maioría efectivamente no Parlamento e perdeu o Proxecto de Lei, efectivamente cambiou a Normativa dos Plans Provincias, entón nós no ano 1990 recibimos do Estado aproximadamente trescentos cincuenta millóns en números redondos, entón nós volvemos a poñer esa cantidade, pero nós no 1991, despois de por activa e por pasiva que o Estado nos dixera cal eran os cartos que ían dedicar ó Plan de 1991 e estiven varias veces en Madrid acompañado do Xefe do Servicio de Cooperación que pode atestiguar este tema, dixémoslle ó Director Xeral que nos dixera cantos cartos íamos ter para o ano 1991. Pois negáronsenos a dicilo, entón de aí pasou unha cousa que foi a seguinte, que cando se aprobou o Plan de Obras e Servicios do ano 1991 que como vostedes saben apróbase antes, por exemplo estamos aprobando o Plan do 1992, e aínda non estamos no 1992, entón nese momento é cando realmente aproba o Plan o Goberno, hai un desfase importante, en vez de darno-los trescentos cincuenta millóns aproximadamente, pois que estaban previstos, igual que o ano anterior, dounos cento trinta e cinco millóns de pesetas co cal quere dicir dalgunha forma que produxo un desfase total nos Plans, entón para evitar que os Concellos, unha vez que estaban aprobados os Planes e non sabían de donde saca-los cartos, pois a Deputación tivo que facer un esforzo importante e suplementar esa cantidade, e suplementouna tamén gracias a que no Plan de Acción Especial o Estado volveu tamén a recortar e sobráronnos cartos de aí, entón eses cartos aplicámolos no Plan de Obras e Servicios, este ano, afortunadamente tamén teño que dici-las cousas, porque cando quero facer unha crítica, gústame facela, pero cando teño que dar tamén unha noticia polo menos positiva, independentemente que teña unha vertiente negativa, pero polo menos este ano díxosenos cunha certa aproximación de cantos cartos íamos a dispor aproximadamente para o Plan de Obras e Servicios, e díxosenos que andaríamos polos cento setenta millóns aínda que eu creo que non van a ser tantos, é dicir, eu creo que van a quedar por desgracia en cento corenta e nove ou cento cincuenta millóns de pesetas, pero polo menos doúsenos unha cifra, entonces esa é a cifra que estamos manexando, entón a Deputación pon outro tanto, entón nós, porque claro, cando se fala aquí dunha serie de temas, eu teño que dicir que A Cañiza que sempre se alude, este ano vai levar cinco millóns novecentas vintesete mil pesetas, é dicir, esa é a aportación que vai levar A Cañiza no Plan de Obras e servicios, entre a suma de, aparte do Estado e a parte da Deputación. E aplicáronse xa digo, criterios de superficie e poboación, entón quero dicir eu, que a mín gustaríame que efectivamente o Estado houbese dado quiñentos millóns de pesetas, aínda que a Deputación efectivamente estamos nunha situación preocupante, por unha razón, non como vostedes dín simplemente, senón porque vostedes saben perfectamente que estamos asistindo por desgracia desde fai doce anos por primeira vez a un recorte brutal dos presupostos de inversión pública en todo o Estado español. Fíxense vostedes a que extremo estamos chegando que o outro día na primeira Executiva da Federación de Municipios e Provincias os Alcaldes, o Partido Socialista que gobernan a FEMP, sobre todo o seu Presidente que aínda facía estes días unhas declaracións que eu comparto ó cen por cen no ABC, dicía que xa estaba ben que o Goberno nos estea tomando o pelo, como nolo está tomando, porque vostedes pensen que a liquidación do ano 1990 todavía hoxe día trece de decembro aínda non foi notificada a esta Institución e para esta casa supón aproximadamente coas cantas de Facienda seiscentos e pico millóns de pesetas, e coas cantas nosas mil e pico de millóns de pesetas, é dicir, que hai un desfase de cento dez mil millóns de pesetas, quere dicir eso dalgunha forma que ós Concellos españois e ás Deputacións estannos tomando o pelo, incluso é máis, pois eu, verán vostedes que na Orde do Día eu presento unha Moción porque queren dalgunha forma, pois encima, a Lei de Facendas Locais que tardou moitísimo tempo en facerse prolongala, entón dicía eu, que nós estamos facendo unha inversión paralela á que fai o Estado, se o estado houbese posta quiñentos millóns de pesetas aínda que a nós, teño que recoñecer que nos houbese sido difícil poñer quiñentos millóns pero houbésemos feito ese esforzo igual que o fixemos sempre, pero resulta que o Estado danos eso, cento setenta eu creo que vai quedar en cento cincuenta pero oxalá que sexan os cento setenta, entón ese é o tema, entón efectivamente estou de acordo co Sr. Mosquera que estamos repartindo non digo calderilla, pero pouco máis que calderilla, porque como veremos despois cando aprobemo-los presupostos o Concello de Vigo, por poñer un caso, vai levar nun Convenio que asinamos soamente o Concello de Vigo, douscentos millóns de pesetas para Vigo que é moito máis co que pon a Deputación para todo o Plan de Obras e Servicios da provincia, por un Convenio que se había asinado no seu momento, entón vostedes imaxínense cal é a situación, ese é o tema, entón dicía eu que a Deputación fixo un esforzo importante, tampouco quero pasar dos dez minutos, pois tamén quero cumpri-lo Regulamento. Moitas gracias. Alguén quere contestar, ten dous minutos exactamente para contestar de acordo co Regulamento. Sr. González Iglesias.- Creo que me sobre algo, ¿puedo acumular el medio que me sobró en la intervención anterior?. Sr. Presidente.- No, dos minutos. Sr. González Iglesias.- Mire usted, Sr. Presidente, como casi siempre dice las verdades a medias, es cierto, es cierto que el Estado rebaja su aportación o rebajó su aportación al Plan de Obras y Servicios en el año pasado, pero también es cierto y usted no lo dice que en Planes Sectoriales se disparó el tema, es decir, en el Plan de Obras y Servicios, la rebaja que hubo en ese Plan comparado con la inversión del Plan Operativo Local que se gestiona a través del Estado, creo que es la diferencia importante, el POL mandaba sobre tres mil millones de pesetas, ¿qué ocurre?, que el Presidente de la Diputación utilizando criterios políticos únicos y exclusivos de él, dejó a la mayor parte de los Ayuntamientos fuera y ha beneficiado a su Ayuntamiento, es cierto lo que usted dice que... . Sr. Presidente.- Le queda un minuto. Sr. González Iglesias.- No se preocupe hombre, tranquilo. Es cierto que A Cañiza lleva del orden de cinco millones de pesetas, pero también es cierto que la mayor parte de los Ayuntamientos de la Provincia están en una banda entre cuatro y siete millones de pesetas Sr. Presidente, lo que usted no dice es que se llevan Comarca de Acción Especial más de los trescientos millones de pesetas que se va a llevar el Ayuntamiento de Vigo en ese Convenio que firmaron ustedes también, y que usted ha votado también, eso es lo que usted no dice y lo que se guarda casi siempre. y en temas de financiación y demás hablamos en el punto último del Orden del Día, no se preocupe que algo para usted tengo también. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. Mosquera dos minutos. Sr. Mosquera Lorenzo.- Mire Sr. Presidente, todo o que dixo, hai cousas razonables outras menos, agora en resume, son disculpas de mal pagador. A Deputación o ano pasado puxo quiñentos trece millóns neste Plan e este ano vai poñer como máximo cento setenta. O ano pasado púxolle o mesmo criterio, no seguiu, pudo poñer cento trinta, creo que está clarísimo, non teño porque entrar a desfacer argumento por argumento, entre outras cousas polos dous minutos, agora o que está claro é que a Deputación este ano se quixera, se tivera aforro neto e quixera meter outra vez os quiñentos trece millóns incrementados no IPC, podía facelo perfectamente, non hai ningunha normativa legal que llo prohiba, senón o fai é porque é unha boa ocasión, unha boa disculpa para pegar un recorte e punto, o resto son disculpas de mal pagador, non hai máis. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sometemos a votación este punto da Orde do día. Votos en contra. Grupo Socialista. Abstencións. Votos a favor. Queda aprobado por maioría. Que yo sepa no han cambiado ustedes, si, perdone un momento por favor, que el Reglamento lo tengo aquí, se lo voy a leer. Han cambiado ustedes el sentido del voto. Vamos a leer el Reglamento que yo creo que es importante para aplicarlo, que yo tengo interés en aplicar lo que está legislado y lo que está aprobado por esta Corporación. Unha vez rematada a votación poderase conceder un turno, poderase, no es imperativo, es facultad mía, poderase conceder un turno de explicación, é dicir, que se poderá, non afirma, de voto durante un tempo máximo de tres minutos dos Voceiros dos Grupos Políticos que non houberan intervido no debate ou que habendoo feito houbesen cambiado con posterioridade o sentido do seu voto. Quiere explicar usted el voto, Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Quiero explicar el voto y recordarle Sr. Presidente que según dice ese artículo, aunque dice que podrán dado que sólo ha intervenido una persona del Grupo Socialista y pueden explicar el voto tres por ocho, veinticuatro minutos de explicación de voto, para que después no nos empiece usted a aplicar los diez minutos. De todas formas Sr. Presidente eu so lle vou replica-la dúas partes, primeiro, que... a fórmula que sempre se usou neste, conte, conte o tempo, a fórmula que sempre se usou nesta Deputación non é verdade, non é verdade, non sempre se empregou a fórmula polinómica de superficie-poboación. Moitas veces aplicouse neste Concello, co goberno incluso de vostedes, a fórmula dunha cantidade fixa e despois repartido con outras seccións distintas, e ademáis usted sabe tamén porque protestou cando era Concellal reiteradamente de que non se incluiu no POS a Comarca de Acción Especial coa mesma contía, e vostede o sabe, ¿e por que?, porque a Comarca de Acción Especial leva sendo Comarca de Acción Especial desde que o Alcalde de Ponteareas se creou aquí xa na época anterior á democracia, polo tanto a fórmula que vostedes aplicaron que non deixa de ser unha fórmula coma outra calquera e dende logo é obxectiva pero non é a adecuada para este pequeno reparto de miseria como dixo algún Deputado. Eu penso que o lóxico houbera sido fixar unha cantidad e mínima para tódolos Concellos e despois uns criterios moito máis amplios na fórmula polinómica, moito máis que dous factores primando sobre toda a superficie polo cal prima ustede, como sabe moi ben, a zona do interior que xa está primada pola Comarca de Acción Especial. Sr. Presidente.- Quero matizar dúas cousas, primeiro, que hai unha cantidade fixa de dous millóns e medio e segundo que eu tiven No, no, le estoy diciendo al Sr. López Freire, cuando hay alusiones, que nunca hemos, hemos puesto una cantidad de dos millones y medio, y segundo que yo nunca tuve la suerte de ser Concejal, siempre fui Alcalde y tuve la desgracia de ganar siempre doce-uno. Quiere usted replicar. Sr. López Freire.- Quiero replicarle. Ya le aclaré que como Diputado todos tenemos derecho a confundirnos, pero usted más, porque usted ha dicho que siempre se aplicó esta fórmula y usted sabe que no es verdad, y sabe que como Diputado se opuso a que en una ocasión o en varias ocasiones no se la Comarca de Acción Especial. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Perdón punto número tres. Cos votos en contra do Grupo Socialista e o Bloque Nacionaista Galego, e o voto a favor do Grupo Popular, o Pleno acorda por maioría aprobar inicialmente o Plano de Obras e Servicios de 1992, consonte ás seguintes estipulacións: I.- O Plano de Obras e Servicios 1992 afectará a tódolos Concellos da Provincia. II.- As obras incluídas no Plano selecciónanse en base ás propostas formuladas polos Concellos das obras previstas no Plano Plurianual de Inversións, con referencia ás dedicadas a cubri-los servicios obrigatorios municipais, conforme prevé o artigo 36, a), 2 da Lei 7/1985, e como establece o R.D. 655/1990, de 25 de maio. III.- O financiamento establécese de acordo co artigo 9, 1 do R.D. 655/1990, por parte do Estado, nun 35% as obras e servicios de carácter obrigatorio (artigo 26 da Lei 7/1985), e un 25% para as restantes, que sen ser obrigatorias, sexan de competencia municipal (artigo 25, da Lei 7/1985). IV.- A distribución intermunicipal ós Concellos cífrase en base a un módulo fixo e igualatorio para todos de DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS MIL PESETAS (2.500.000), e a outro proporcional por aplicación do índice medio deducido do número de habitantes de dereito e extensión superficial de cada término municipal. Como elemento corrector nos Municipios de poboación igual ou superior a 20.000 habitantes dedúcese a poboación do casco urbano da capitalidade. V.- Deste modo, o financiamento global do Plano queda como segue: - Aportación do Estado...................... 170.000.000 - Aportación da Deputación.................. 170.000.000 - Aportación dos Concellos.................. 376.448.258 TOTAL INVERSIÓNS POS/1992....... 716.448.258 Na aportación dos Concellos inclúense tódalas cantidades non subvencionadas polo Estado ou a Deputación, podendo supera-las cantidades sinaladas, que son mínimas para o Plano. VI.- As obras incluídas no Plano contémplanse no listado de ordenador adxunto. VII.- Recaída resolución do Ministerio para as Administracións Públicas (artigo 8 do R.D. 655/1990), procederase á aprobación definitiva do Plano. Ben entendido, que de non formularse observacións polo MAP, considerarase xa definitivamente aprobado. ------ Folla: 26,28 3.3083.- APROBACIÓN DE PROPOSTA DE SUBSTITUCIÓN DE OBRAS DO PROGRAMA OPERATIVO LOCAL POL Sr. Presidente.- Aprobación de la propuesta de sustitución de obras del Programa Operativo Local. Voy a explicar simplemente este tema. Saben ustedes que el Ministerio de Administraciones Públicas pues ha puesto pegas, por decir lo de alguna forma, a una serie de obras que creía que no estaban bien incluídas, entonces nos las ha remitido a la Corporación para que se cambien, sobre todo nos dicen las de 1991, las del 92 y las del 93 no tienen prisa. ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Mire Sr. Presidente, es que quería decirle una cosa de su réplica anterior, mire usted, tuvo épocas de ganar, de dejar el casillero contrario a cero, no siempre ha ganado doce a uno, siempre, usted fue Alcalde antes del setenta y nueve, y ahí dejaba el casillero contrario a cero. Sr. Presidente.- Yo en ese tema le voy a contestar antes de nada por lo siguiente, mire, yo puedo decir que siempre he sido elegido Alcalde y fui el único Alcalde de Galicia, quizá de toda España, que me han elegido los Concejales del Alcalde anterior, fíjese usted si era un tío interesante yo en aquel momento, yeso que no me conocían como Alcalde, el único Alcalde quizá. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, lo que pasa es que esos Concejales los habían nombrado a dedo, no se si me entiende, por eso le decía que dejaba el casillero del contrario a cero. Sr. Presidente.- Se presentó el Alcalde anterior y me votaron a mí. Es que yo era demasiado bueno. Sr. González Iglesias.- Ya hombre ya, el problema es que a usted también lo pusieron con un dedo la primera vez. Vamos allá Sr. Presidente, con lo del POL. Usted recibe una Resolución del Ministerio de Administraciones Públicas a mediados de octubre, se la guarda, la mantiene en un cajón, la retira de un punto del Orden del Día en un Pleno del mes de octubre, no se si lo recuerda, pasa el Pleno Ordinario y ahora lo trae a un Pleno urgente, evidentemente usted no dice la razón, pero yo se la voy a contar después, ¿por qué razón usted oculta esos datos?. Hay dos razones, no una. Bueno, esto al final, al final, lo que ocurre es que cuando nosotros le planteamos recursos sobre el tema del POL, los recursos llevaban dos vías, una vía legal, que decíamos que se estaban incumpliendo las bases del Plan, y una vía política en la que decíamos que usted, que ustedes, como Grupo de Gobierno y concretamente usted, no habían tenido criterios objetivos de reparto en el POL, evidentemente ni los tuvieron antes ni los tienen ahora porque siguen siendo los mismos. En la cuestión legal que usted no nos daba la razón y nos dio la callada por respuesta, cosa bastante habitual en usted también, al final nos tiene que dar la razón, tarde, cuatro meses después, poniendo en peligro incluso aportaciones del POL, porque le recuerdo que aquí hay fondos de la Comunidad Económica Europea y usted, única y exclusivamente por cabezonería ha retrasado el Plan durante cuatro meses. Ese retraso se debe única y exclusivamente al Sr. Mera, Presidente de esta Diputación, no a nadie más. Como decía antes no le queda más remedio al final que, con indicaciones, a través de las indicaciones de la Comisión provincial y a través de las indicaciones del MAP recoger las aunque sea cuatro meses después, le dura a usted el cabreo mucho tiempo, pero al final no le queda más remedio que bajarse de la burra y plantear la sustitución de las obras, y plantear la sustitución de las obras y más o menos, más o menos en la de su Ayuntamiento hizo lo mismo, porque sustituye la piscina climatiza por la de la Casa de Cultura, que formaban parte, según sus expresiones en aquel momento, del mismo grupo de obras. Lo que pasa es que usted en aquel momento decía que tenía un plan de desarrollo turístico para la zona, el plan probablemente estuviese en su cabeza, pero no estaba plasmado en nada, y estuvo utilizando estos dos meses para hacer el plan, esa es la realidad, aún cuando el Ministerio para las Administraciones Públicas en su comunicación le urgía el cambio de las obras si es que lo iban a hacer, usted, como ya le dije antes, se tira dos meses esperando por ese cambio y lo trae ahora, tarde, mal, arrastro y como casi siempre. Evidentemente aparte de que estemos de acuerdo de que ahora empiezan a cumplir la Ley en el tema, si es cierto lo que le decía antes, el criterio político de distribución es el mismo, es decir, Ayuntamientos del PP con Diputado Provincial, primados, cuatro ó cinco Ayuntamientos, los buques insignia, A Cañiza, O Porriño, etc., muchos más primados incluso que los del PP, Ayuntamientos del PP que no tienen Diputado Provincial menos y los Ayuntamientos del PSOE, nada, cuatro duros y en el año 93, por eso dice usted ahora que los del 92 aún hay tiempo, los del 93 aún hay tiempo también, etc. La realidad es que estamos, como decía antes, en el mismo planteamiento político, aunque haya cambiado por obligación el planteamiento legal. Lógicamente la postura del Grupo Socialista es, que esos ciento setenta y dos millones para los que ustedes ahora piden cambio de aplicación, se destinasen a los Ayuntamientos que en su primera petición le quedaron obras fuera, y no a Ayuntamientos que hicieron mal las cosas sobre todo si es como le decía antes, el Ayuntamiento que tiene más capacidad de información porque la información usted la recibe y se la guarda para usted, única y exclusivamente, simplemente recordarle que en aquellas primeras peticiones había Ayuntamientos que solicitaron obras que entraban perfectamente en el Plan de Desarrollo Local, y usted le dejó las obras fuera, pero bueno, como decía antes, ese planteamiento político de distribución, que es única y exclusivamente por el color de cada Alcalde. Evidentemente recordará usted que en la comisión de Cooperación siguiente usted mismo lo dijo que a partir de aquel día, ni un duro, después en un último Pleno retomó el tema, retiró aquellas declaraciones y dice que algo habrá, algo habrá, y ese algo siguen siendo las migajas, y le vuelvo a decir lo de siempre, no son para un Alcalde en concreto las aportaciones de la Diputación, ni para un Grupo político en concreto, son para los ciudadanos de la provincia y está usted discriminando a los ciudadanos de la provincia, incluídos a los que votan al Partido Popular en otros Ayuntamientos en donde ustedes no ganan, a ésos también le discrimina usted. Nada más. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, vamos a ver, eu creo que as razóns, vou votar en contra, evidentemente, pero non porque es- tea en contra de modificacións. A razón é a mesma que cando se tratou este Plan por primeira vez, se mantén exactamente o reparto, o único que fan os Concellos afectados polo rechazo das obras polo Ministerio de Administracións públicas é sustuílas por outras, entón, é dicir, o Plan, se estas modificacións non cambian o Plan, o único que modifican son unha obra por outra, dentro do mesmo reparto para os Concellos, polo cal non vou votar a favor. Agora, con respecto á afirmación xa que saíu que fixo o Sr. Presidente de que os Concellos do PSOE non ían levar un duro, pode ser que cambiara de opinión, pero nos últimos dous meses, nos Plans que administra o Sr. Presidente, non levaron nin un duro, non sei se os do PSOE o saben ou non, pero non levaron nin un só duro, ou sexa, que se cumpre a amenazada. E despois en canto ó reparto de que saen beneficiados, queríalle dicir ó Portavoz do PSOE que se esquece de que tódalas categorías que está aplicando non inclúen tódolos casos, hai un caso que, hai os casos tamén de amistade política como é o Alcalde de Covelo que tamén sae moi ben parado sen ser Deputado Provincial, quero dicir que no reparto hai máis criterios que os que citou o Portavoz do PSOE. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sometemos a votación este punto da Orde do Día. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. ¿Votos a favor?. Apróbase por maioría. Recibida comunicación do Ministerio para as Administracións públicas, nº 1771, de 15 de outubro do ano que andamos, ó que acompaña anexo de relación de obras excluídas do Programa Operativo Local obxectivo número 1 Pontevedra 1991-93, procedeuse a dar traslado do mesmo ós Concellos afectados ós efectos de que por estes se procedera a formula-la proposta de obras en substitución das non admitidas. As obras excluídas comprendidas no anexo de referencia, son as que se detallan: ANO 1991 Medida 1.1 Estradas Nº Obra Denominación e Municipio Presuposto total Subvención MAP 1 Remodelación Alameda. Marín. 10.800.000 2.372.436 2 Urb.c/ Inferniño. Marín..... 11.500.000 2.526.205 Medida 2.3 Desenvolvemento Local 15 Mellora Campo Deportes S. Pedro. Marín................. 3.200.000 802.961 16 Casa Cultura e Xuventude. A Cañiza....................... 60.000.000 15.055.513 17 Casa Xuventude. O Porriño.... 10.700.000 2.684.900 ANO 1992 Medida 2.3. Desenvolvemento Local 73 Adecuación Parque Municipal A Risca. O Porriño........... 15.000.000 3.759.791 74 Parque en Rodeiro e accesos. Rodeiro...................... 14.700.000 3.684.595 75 Area Recreativa en Pozo Negro. Cotobade...................... 5.000.000 1.253.264 76 Mellora Campo Deportes de S. Pedro. Marín.................. 3.100.000 777.023 77 Polideportivo. Tomiño......... 29.800.000 7.469.452 ANO 1993 Medida 2.3. Desenvolvemento Local 156 Mellora Campo Deportes S. Pedro. Marín............... 3.100.000 777.023 157 Acondicionamento Novo Campo Fútbol. Moaña................. 10.000.000 2.506.527 158 Adaptación Casa Cultura. Cuntis 8.000.000 2.005.222 159 Construcción Auditorio Fase 1ª. Nigrán......................... 40.000.000 20.026.110 160 Estrada a A Igrexa. Soutomaior 8.500.000 2.130.544 Para sustituir ás mesmas, os Concellos ós que afecta a medida do MAP, formulan proposta das obras que se relacionan, consonte ó presuposto e financiamento inicialmente aprobadas, segundo se expresa: ANO 1991 Medida 1.1 Estradas Nº Obra Denominación de Municipio Presuposto total Subvención MAP 1 Cª Cemite. Ardán Cruz Maceira. Marín......................... 13.817.160 3.035.216 2 Cª Moledo a Loira. Marín...... 8.428.840 1.863.425 Medida 2.3 Desenvolvemento Local 15 Rep. e acond. cuberta Praza Abastos. Marín................ 3.200.000 802.961 16 Casa Cultura. A Cañiza........ 60.000.000 15.055.513 17 Centro Ocupacional Permanente. Casa Oficios, f-1. O Porriño.. 10.700.000 2.684.900 Medida 2.3 Desenvolvemento Local 73 Centro Ocupacional Permanente. Casa Oficios, f-1. O Porriño.. 15.000.000 3.759.791 75 Acondic. Mercado. Cotobade.... 5.000.000 1.253.264 76 Rep. e acond. cuberta Praza Abastos. Marín................ 3.100.000 777.023 77 Edificio Parque Comarcal e Esc. Bombeiros Forestais. Tomiño.... 29.800.000 7.469.452 ANO 1993 Medida 2.3 Desenvolvemento Local 156 Rep. e acond. cuberta Praza Abastos. Marín................. 3.100.000 777.023 157 Acondicionamento Praza de Abastos. Moaña................. 10.000.000 2.506.527 158 Proxecto restauración edificios históricos-artísticos por Escola Obradoiro "Aquis Celenis". Cuntis 8.000.000 2.005.222 160 Casa de Oficios. Soutomaior...... 8.500.000 2.130.544 Non formularon as súas propostas os Concellos de Rodeiro e Nigrán, as cales serán sometidas ó Pleno en canto prodúzanse as mesmas. O Pleno, cos votos en contra do Grupo Socialista e o Bloque Nacionalista Galego, e o voto a favor do Grupo Popular, acorda por maioría, aproba-la proposta de obras formuladas polos Concellos, na forma expresda, para sustituir ás excluídas polo Ministerio para as Administracións P
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota