Fondos
ES.GA.36005.AELMA.. ENTIDADE LOCAL MENOR DE ARCOS DA CONDESA
ENTIDADE LOCAL MENOR DE ARCOS DA CONDESA
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36005.AELMA.
Título ENTIDADE LOCAL MENOR DE ARCOS DA CONDESA
Data(s) 1946-1995 (Creación) 1946-00-00 - 2000-00-00 (Produción)
Volume e soporte 89 unidades de instalación con 104 agrupacións documentais en soporte papel na súa totalidade
Área de contexto
Nome do produtor Entidade Local Menor de Arcos da Condesa(1946-) Formada pola parroquia de Santa Mariña de Arcos da Condesa, que se integra no concello de Caldas de Reis, conta cos lugares do Ámeal, A Arosa, Badoucos, Ceboleira, Foxacos, Marán, Penalta, San Martiño e Valsordo, cunha extensión total de 760 hectáreas nos que residen 640 veciños. Esta parroquia fora un “Coto” na configuración propia do Antigo Réxime, pero nunca chegara a te-la consideración de concello nos períodos liberais previos á configuración definitiva dos concellos constitucionais. Xorde como Entidade Local Menor polo Decreto de 18 de xaneiro de 1946, a proposta do Ministerio da Gobernación, culminando un proceso iniciado dos años antes. A primeira Xunta Veciñal constitúese o 23 de agosto de 1946, baixo a presidencia de D. Julio Ocampo Coto.
Institución arquivística Arquivo Entidade Local Menor de Arcos da Condesa
Historia arquivística A documentación consérvase no local da propia Entidade Local Menor, un edificio de nova construcción no que se dispoñen, ademais das oficinas e salas de reunión, os principias servizos que esta institución presta, como son a aula de educación preescolar e a biblioteca pública da Entidade Local. Rematado o proceso de organización do fondo documental no ano 1996 ocupaba un total de nove metros lineais, debidamente disposto nas condicións axeitadas para a súa futura conservación. Os traballos de organización e descrición documental foron desenvoltos por José Luis Castro Carpintero e Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Forma do ingreso Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo.
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Do conxunto documental destaca a conservación dos libros de actas da propia Xunta Veciñal, dende o ano 1952, con continuidade ata a actualidade. A maior parte da documentación corresponde á sección da Facenda (75,5%); en menos medida á prestación de servizos e funcionamento administrativo da Entidade (10% en cada caso), dispóndose en catro unidades de instalación (4,5%) a documentación derivada do funcionamento dos órganos de goberno.
Valoración, selección e eliminación A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes.
Novos ingresos Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental.
Organizació
CADRO DE CLASIFICACIÓN 0.- ÓRGANOS SUPERIORES 1.- GOBERNO 1.1.- XUNTA ADMINISTRATIVA 1.2.- ALCALDE PEDÁNEO 1.3.- COMISIÓNS ESPECIAIS 2.- XESTIÓN ADMINISTRATIVA E SERVIZOS 2.1.- XESTIÓN ADMINISTRATIVA 2.1.1.- SECRETARÍA 2.1.2.- REXISTRO XERAL 2.1.3.- PATRIMONIO. CONTRATACIÓN 2.1.4.- PERSOAL 2.1.5.- ELECCIÓNS 2.1.6.- ARQUIVO 2.2.- XESTIÓN DE SERVIZOS 2.2.1.- OBRAS E URBANISMO 2.2.2.- SEGURIDADE CIDADÁ 2.2.3.- EDUCACIÓN. CULTURA. DEPORTES 2.2.4.- PRESTACIÓN SOCIAL SUBSTITUTORIA 2.2.5.- SANIDADE E MEDIO AMBIENTE 2.2.6.- SERVIZOS SOCIAIS 3.- XESTIÓN ECONÓMICA 3.1.- PRESUPOSTO ORDINARIO 3.2.- PRESUPOSTO EXTRAORDINARIO 3.3.- FACTURAS E EXTRACTOS BANCARIOS
Área de condicións de acceso e utilización
Condicións que rexen o acceso Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes.
Condicións de reprodución Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade
CaracterÍsticas fÍsicas e requirimentos técnicos En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais
Instrumentos de descrición Guía e cadro de clasificación publicados e informatizados. Inventario somero e detallado en papel.
Área de documentación
Existencia e localización de orixinais Non se coñece a existencia de orixinais fora do arquivo.
Existencia e localización de copias Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...).
Unidades de descrición relacionadas Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación directamente relacionada coa Entidade Local Menor e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ameto xeográfico, especialmente no arquivo municipal de Caldas de Reis, no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial.
Ãrea de notas
Nota O arquivo da Entidade Local Menor supón un sistema arquivístico simple, coa función de recoller, conservar e servir a documentación xerada no decurso da xestión administrativa nas súas oficinas. Carece aínda dunha estructura propia e diferenciada que nos permita considerar a existencia dun arquivo na totalidade e amplitude do termo.
Puntos de acceso
Puntos de acceso de materias Entidade local menor España Galicia Pontevedra Caldas de Reis Arcos da Condesa (Santa Mariña)
Puntos de acceso de topónimos España Galicia Pontevedra Caldas de Reis Arcos da Condesa (Santa Mariña)
Nome dos puntos de acceso Entidade Local Menor de Arcos da Condesa (Tema) (Creador)