ATOPO
Registros actuales: 1.618.278
Objetos digitales disponibles: 504.649

Acta de sesión 1988/09/22_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/2.1988-09-22_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1988/09/22_Extraordinaria

  • Data(s) 1988-09-22 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 58,64 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 22 de setembro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra,. sendo as trece horas do día vintedóus de setembro de mil novecentos oitenta e oito, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuíña Crespo, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. José Manuel Barros González, D. José Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manuel Costa Casares, D. Xesús M. Costas Abreu, D. Manuel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, Dª. Elvira Fernández Díaz, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan F. Martínez-Herrera Escribano, D. César José Mera Rodríguez, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. Modesto Valverde Soto e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxeto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo ó correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluido o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antonio Castro López, e está presente o Interventor de Fondos Provinciais, D. Fernando Pedrosa Roldán. Non asisten, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Fernando Garrido Valenzuela, D. José Manuel Pérez Alarcón e D. Antonio Pillado Montero. Declarada aberta a sesión e da orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación co mesmo os seguintes acordos: PUNTO ÚNICO.- 1. Sr. Presídente.- Vamos a escomenzar esta sesión con un único punto no arde do Día. Asunto aceptación de propostas de renuncias e de ceses de altos cargos da Deputación e novos nomeamentos. Escomenzamos si lles parece polos nomeamentos, polos ceses e nomeamentos... tranquilo Sr. Nieto. Do ...Hospital... ten a palabra o Sr. Cobián como Deputado Delegado. Sr. Cobián.- Muy brevemente para decir que el cese del Director Gerente del Hospital Provincial forma parte de la política de gestión que queremos imprimir en este Centro, modificar de alguna manera, creo que uno de los grandes temas es el económico por la carga presupuestaria que este Centro supone a esta Institución, entonces, en primer lugar está el tema del nuevo Concierto con el INSALUD que ya ha tenido unos pasos positivos como los Sres. Diputados conocen y en segundo lugar está, pues, una mejor gestión de este Centro que a pesar de la gran colaboración que D. Víctor González Moya ha prestado a este Diputado Delegado y a la Institución en su puesto creímos necesaria su sustitución por una persona más especializada. Unido a este cese se ha producido una dimisión del Director Médico cuando el cese estaba decidido con anterioridad por motivos, bueno, por criterios divergentes con la política que se marcaba por el equipo de gobierno en el Hospital Provincial y así lo entendió el Director Médico del Hospital. El Dr. Piñón Cimadevila a continuación renunció digamos a ser elegido después de haber sido propuesto por una tema siguiendo los cauces reglamentarios que el Presidente de la Institución así puso en marcha después de haber presentado esta dimisión y renunció pues por los motivos que mantenía de criterios divergentes en cuanto a la explicación del Presidente de la Institución, concretamente de las inversiones en el Hospital. Yo quisiera hacer nada más una reflexión sobre estas palabras porque fueron muy "movidas" vamos a decir, a través de los distintos medios de difusión, del Presidente Sr. Cuíña en el sentido de que el Hospital Provincial mientras no se corrigiera el déficit no tendría más inversión o se contendría la inversión. Creo que las palabras fueron éstas. Entonces, en diálogos anteriores y posteriores, el Diputado Delegado que les habla ha entendido, pero no fue así desde el Hospital Provincial, que se estaban poniendo los medios para corregir este déficit con el nuevo Concierto del INSALUD, con la nueva Dirección y Gerencia, Dirección - Gerencia no Dirección Médica, pero no fue interpretado como digo así por el Director Médico que fue lo que motivó su presentación de dimisión. Nos parece una sustitución natural a partir del ejercicio legítimo que él tiene de presentar esta renuncia o esta dimisión. Como digo se inician los cauces normales y reglamentarios para la sustitución. Democráticamente, en el Hospital Provincial se recoge por la Junta Facultativa que es el órgano del Hospital que tiene que ser oído por el Consejo de Administración, se recoge la opinión del propio Hospital en una Asamblea que se celebra y se hace una propuesta a dicho Consejo de Administración de una terna. Es importante señalar que en esta terna la Junta Facultativa no propone ningún orden de prelación y así en el Consejo de Administración se dijo expresamente, entendiendo la misma que cualquiera de los tres candidatos eran, para esta Junta Facultativa, lo suficientemente cualificados y válidos para ser Directores del Centro. Dicho esto reunían estas condiciones precisas para que el Consejo de Administración decidiera sobre uno de ellos y así lo hizo. Después de la reunión con estos candidatos por parte del Presidente y el Diputado Delegado se propone en un Consejo de Administración a D. José Fernando Filgueira Iglesias dentro de la terna como candidato a ser Director Médico del Hospital y el equipo de gobierno aplaude la decisión de la asamblea del Hospital y anuncia su deseo de que a partir de este momento es un tema importante en la nueva dinámica que queremos imprimir al Hospital tan debatida en anteriores Plenos por alguno de los Sres. Diputados de esa mejor gestión¡ también hacer una reforma del Reglamento actual que después de unos años de experiencia pues, de alguna manera, conlleva algunos defectos en su funcionamiento que con este nuevo equipo la Dirección Gerencia y el Director Médico queremos iniciar esa reforma. Entre otros, pues, se ha hablado también, no es en absoluto mentira, se ha hablado también de una posible incorporación de los ex-Directores Médicos del Hospital al Consejo de Administración dentro de esta reforma del Reglamento para de alguna manera poder aprovechar sus experiencias y sus conocimientos y que enriquezcan este Consejo y en temas muy puntuales el actual Director dimisionario tiene una relación muy estrecha y un conocimiento muy profundo de las relaciones del Hospital Provincial tanto con el INSALUD como con la Universidad que en este momento pues están a punto de cristalizar en el segundo orden en las de la Universidad en darle la docencia al Hospital Provincial en el último ciclo de la carrera de Medicina. Esto en absoluto pues, para nosotros, de ninguna manera va a coartar digamos las decisiones ni la presencia del nuevo Director sino que creemos que puede enriquecer y de alguna manera esto es un tema que creo que se debe decir aquí porque hemos pedido y así se ha ofrecido tanto el ex-Director como el Director Gerente a una estrecha colaboración para que no haya una interrupción, digamos, en los nuevos nombramientos. Dicho esto, insistir en que todo se ha producido en los cauces normales, quizá se ha desfasado un poco por la unión del cese con una dimisión en absoluto formaba parte de nuestras previsiones la coincidencia en el tiempo, pero creemos que ha sido completamente normal, así se ha aceptado esa dimisión y nosotros no hemos hecho más que seguir los cauces para traer a este Pleno, someter a este Pleno el nuevo nombramiento del Director Médico, que después de todas nuestras tras conversaciones merece nuestra total confianza y en cuanto al cargo de .Director Gerente hacer la propuesta de D. Pedro M. Torrabadella Reynoso que después de un análisis que con esto sí se llevaba más tiempo de una selección porque creímos que el Director Gerente y espero que acertadamente tendría que tener la condición de médico y tener como en este caso el curso de Director de Médicos de Hospital, no sé si es exactamente este el nombre pero, vamos, tiene estos cursos y en este momento está desempeñando el cargo en un Hospital, concretamente en Cataluña. Creímos que era la persona más idónea, por eso traemos las dos propuestas en cuanto al tema del Hospital se refiere. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Cobián. Por favor, Sr. Diputados que queiran intervir neste punto. Sr. Nieto Figueroa pidéu a palabra. Sr. Nieto Figueroa.- Voy a tranquilizarme Presidente. Sr. Presidente.- Sr. Pena. Sr. Pena.- Ben Presidente, empezar polo que acaba de explicar o Deputado - Delegado. Primeiro lamentar que as noticias ós Deputados lle cheguen a traves da prensa porque se deixamos un día de ler a prensa igual no nos enteramos do que pasa na Deputación. Nunha cuestión tan importante resulta que o Deputado - Delegado garda a carta de dimisión do Dr. Piñón Cimadevila durante vintecinco días como mínimo e sabea antes a prensa que, polo menos, o Portavoz da oposición maioritaria e os Deputados do Grupo Socialista e creo que a maioría dos Deputados. Dícese na explicación que acaba de facer o Sr. Cobián e acabo de coller así unhas cuantas notas, dice, que a dimisión do Dr. Piñón Cimadevila foi debido a unha mala interpretación das palabras do Presidente na visita de inauguración do Servicio de Urxencias do Hospital Provincial na que eu estaba presente e oín perfectamente as palabras do Presidente e non cabe duda de que en ese momento o Dr. Piñón non interpretóu ben as palabras, non cabe duda e eu son testigo deso, porque non se decía que nón se fora a invertir mais no Hospital senon que habría que rentabilizar as inversións no Hospital, nadie dixo que se iba a deixar de invertir, polo menos esa foi a miña interpretación; é mais, por parte do Presidente se dixo alí na visita de que se estaba cambiando moito a estructura do Hospital e que se iba a cambiar, que había que invertir e había que convertir en salas mais pequenas, etc. Eu lamento que esta situación de dimisión do Dr. Piñón se haxa dado primeiro pola propia valía do Director do Hospital, propia valía contrastada e de que fixo unha labor, conqueriu unha calidade de asistencia importantísima no Hospital Provincial, poñéndoo á cabeza da asistencia pois nesta zona non se lle oculta a nadie decir que os enfermos que poden escoller deciden ir ó Hospital Provincial e non a outros, non se lle oculta a nadie; lamento, ademáis, porque ese paso da dimisión fora dado por unha mala interpretación dunhas palabras e non por unha decisión meditada por outras causas ou por varias causas e que o Sr. Deputado -Delegado, compañeiro Deputado, non haxa tratado durante estos vintecinco días de explicarlle ou de convence-lo, ou de ter unha reunión co Presidente antes de que se fixera pública para tratar de resolve-la mala interpretación das palabras do Presidente. En canto ó nombramento que se propón de novo Director Médico, bueno, nos esperamos que polo menos sexa unha labor importante, ternos confianza en que así sea, vámoslle dar un marxen de confianza o noso Grupo ó Director Médico para que funcione e neste caso si se someten a aprobación os nombramentos por separado darémoslle a nosa aprobación a este nombramento; seguramente lle daremos tamén a aprobación ó nombramento do Xerente aínda que o Grupo maioritario cambie con frecuencia de criterio, no último nombramento se decía, non nesta Corporación senon na anterior, se decía que non debían de ser médicos os xerentes do Hospital, agora resulta que é conveniente que sexan médicos, que non decimos que estén equivocados os anteriores ou éstes senon que os criterios hai que mantelos e senon explicar porqué se cambia de criterios. Bueno, e con respecto a esto nos o único que votamos en falta e na selección porque o do Director Médico está perfectamente claro pero na selección que se fixo non cabe duda de que o curriculum do Xerente que se propón é un curriculum importante, según o seu curriculum é un profesional con experiencia e que lle pode dar un novo xiro ó Hospital Provincial e o que sí lamentamos e non saber como se seleccionan as empresas que fan estas seleccións e cando na actualidad todo mundo pon en duda os amigos, o que hai polo medio, etc., nos gustaría que na Deputación Provincial de Pontevedra non quedara nadie coa duda de como, quén son as empresas que seleccionan o tipo de personal porque o parecer esta misma empresa foi a que fixo a auditoria do Hospital e bueno, ainda que son competencias non do Pleno, en principio, pois sí nos gustaría que se nos explicara, ainda que fose por encima si se sigue algún criterio para seleccionar estas empresas, si chama ó amigo de turno ou si existe un criterio de unha empresa especializada nun tema determinado; quede claro que non estou dudando da honorabilidad do Presidente ni de ningún Deputado neste caso senón que me gustaría polo ben de todos que estas cousas quedaran claras. E así, en. principio no tema do Hospital, porque no outro tema traerá mais cola, pola miña parte, polo que a mín respecta, porque é algo que veño machacando en elo desde que estou aquí de Deputado, é canto teño que decir, quero decir que efectivamente ó parecer, como dí o Deputado Delegado, pode cambiar un pouco esa organización e ese caos que eu sempre decía que había, non é culpa de nadie senon de unha xestión non encauzada por técnicos e eu espero que este técnico no seu curriculum que acabamos de comprobar, que o compañeiro do Consello de Administración acaba de explicar tamén, pois teña a suficiente personalidad e a suficiente valía como así parece para que o Hospital funcione como todos queremos que funcione. E en canto ó novo Director Médico pois espero que encontre nesta Deputación como encontróu o Sr. Piñón unha colaboración estreita, que a calidade non se deteriore senon que mellore e en nombre do meu Grupo agradecerlle os servicios que prestóu deica agora e que seguirá pres'tando o Sr. Cimadevila que denotaron sempre unha preocupación pola calidade da prestación dos servicios sanitarios no Hospital, que o levóu incluso a dimitir porque no seu fuero interno pensaba que se iba a deteriorar a calidade de prestación sanitaria no Hospital, polo tanto o noso agradecemento ó Sr. Piñón e vamos a darlle un marxen de confianza ós novos nombrados. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Pena. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Considero que é preferible que se expoña primeiro a parte da Cidade Infantil e logo tratar o asunto globalmente pola miña parte. Sr. Presidente.- Sr. Costas Vd. ten que entender que é a mín a quen corresponde ordenar o debate entonces primeiro vamos a concretar os temas de Hospital e si Vd. quere intervir pois con moito gusto e despois pasaremos ó Príncipe Felipe. Sr. Costas Abreu.- Ben, xa que logo fórzame vostede a cambiar o meu criterio, bueno polo pouco que se pode descifrar aquí este é un problema solo de cauces reglamentarios, medios de comunicación e malas interpretacións i eu creo que se cadra o asunto pode dar para pouco mais; en concreto nas modificacións da estructura directiva do Hospital Provincial prodúcense dúas innovacións nos que quizá sexan os dous postos técnicos mais importantes i se nos explica que nun caso forma parte da política de xestión i noutro caso se trata de criterios diverxentes; tamén se nos anuncia unha reforma do Regulamento que podríamos calificar de meramente anecdótica neste caso i por outra parte no que é xa o proceso de proposta dos novos nomes coa expresa manifestación do meu mais absoluto respeto por toda-las personas, pois hai unha teórica selección polo medio para mín resulta inexistente i en todo caso se alguien miróu o curriculum eu non fun porque non está no expediente de ninguén; hai un problema no caso do Xerente anterior de posibles indemnizacións dadas as peculiaridades de como se formalizan os contratos nestes casos que me gustaría que se aclarara i hai unha cuestión bastante mais grave; eu creo que aquí as duas figuras éstas estudiando as súas funcións e a súa definición pois son dous temas absolutamente diferentes, no caso do Director Médico creo que se trata simplemente de proveer un posto de traballo entre os facultativos funcionarios do Centro i como tal posto de traballo legalmente e neste momento existen dous procedementos para cubri-lo, un sería a libre designación previa convocatoria pública i outra o concurso de méritos que é o sistema normal segundo determina a lei; por razóns que se me escapan, esos cauces regulamentarios dos que falaba, pero os regulamentos non prevalecen contra as leis, aquí se sigue un sistema atípico, alegal, xa non digo ilegal i en definitiva se manexa unha curiosa tema na que dous dos tres non aceptan, non deixa de ser, cando menos, non a mellor tema posible, porque en fin, para eso pois eliminan ós outros dous; considerado como factor de prestidixitación está moi ben como terna, desde logo, propoñer a dous que non van a aceptar ronda co absurdo ou con outro tipo de veleidades deste tipo mais relacionadas coa pérdida de cabellera i existe outro caso que é o caso do Xerente no que, pois como explicóu o Sr. Pena non deben ter vostedes uns criterios moi definidos salvo por argumentos "ad ......." i se manexan desde a necesidade de excorporativizar o cargo hasta volver a corporativiza-lo i o que sexa, pois ben, insisto, a designación do Director Médico ou se configura na relación de postos de traballo que obligatoriamente tiña que ter aprobado esta Corporación i que vostedes non aprobaron porque non quixeron como un posto de traballo de libre designación i en ese sentido vostedes como teñen maioría poderán facer o que queiran ou hai que face-lo como sistema normal segundo propugna a lei por concurso de méritos; non teño ningunha dúbida de que o candidato proposto podía ser o beneficiario dun concurso de méritos i en ese sentido pois obviamente a súa investidura tería non soio a lexitimación política de que o designase esta Corporación senón a lexitimación técnica suficiente de ser él que concorrese libremente e quen acreditase os seus méritos co cal a súa independencia no seu ámbito de actuación técnico evidentemente sería maior i non sucederían estos cambios súbitos. Polo que respecta ó Xerente, tendo en conta que esa plaza esta configurada como laboral, tendo en conta tamén que este Pleno ten a atribución indelegable de aprobar as bases de selección de todo o persoal ó servicio desta Diputación, manifesto que esa selección carece de todo valor, carece de todo valor; de modo que non soio ten vostede un problema de posible indemnización ó Xerente anterior que nos gustaría aclarar, senon que ademais i dado que nos presentan no expediente xa o borrador do contrato preparado, lle advierto que pode ter vostede problemas xurídicos. En segundo lugar, caben dúas solucións técnica e políticamente en relación con este tema, configurar a plaza como eventual co cal nos evitamos si vostedes insisten en considerar todos estos postos como de confianza, toda posibilidade de indemnización i problemas en canto á súa remoción ou cabe outra posibilidade que é calificar expresamente na plantilla desta Deputación o posto como un contrato laboral especial de persoal de alta dirección co cal pois tamén se reducirían as indemnizacións, cousa que neste caso como o cesado que non dimitido vaia á Maxistratura pois igual nos costa unhas perriñas i esas perriñas serán da súa exclusiva responsabilidade ou do seu Grupo ou do correspondente Deputado Delegado do Hospital ou do correspondente Deputado Delegado de Persoal. En definitiva me parece que non está claro o axuste á legalidade do funcionamento en materia de persoal desta Deputación, desde logo non procuran vostedes adaptarse á nova normativa no que ademáis ten de mais interesante i eu creo que este tipo de actuacións sobre todo cando estamos a falar do cumio de dous dos organismos dependentes desta Deputación de mais importancia tanto no aspecto económico-presupostario como no aspecto do tipo de servicios que prestan, induce a calquera a pensar que aquí non se avanza polo camiño de construir unha Administración racional e democrática senon que se sigue con vellos sistemas de designacións dixitais ou cuasi-dixitais i claro si esto o ligamos tendo en conta, insisto, que a maior información deste tema provén da prensa con outra serie de anuncios de cambios que se marca vostede hoxe ou onte para sair hoxe, na que aparecen incluso figuras que a mí me recordan a miña triste temporada de paso pola "mili" de que fulanito queda a disposición do Presidente como nun exército en disposición de combate, pois no me induce precisamente a votar favorablemente. Logo me ocuparei do outro tema. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Sr. Cobián. Sr. Cobián.- Gracias Sr. Presidente. Al compañeiro y amigo Lois Pena en cuanto al tema de la carta de dimisión que me hizo una crítica por haberla mantenido o retenido durante veinticinco días no tengo inconveniente en explicarle que así se lo pedí en el momento en que me fue entregada personal y en mano al dimisionario; se lo he pedido por razones del momento en que nos encontrábamos, que el se ausentaba de viaje y no regresaba hasta esa fecha en que se hizo pública, concretamente, por motivos difíciles de analizar, hubo una filtración de ese tema y bueno, desembocó en el desenlace y en acelerar ese proceso cuando la carta oficialmente no estaba presentada, creo que con esto queda explicada mi postura en cuanto a la carta de dimisión, creo que tampoco me interpretó bien el Sr. Pena en el sentido de que yo hubiera dicho que el Dr. Piñón hizo una mala interpretación, no lo dije textualmente, hizo su interpretación de las palabras del Presidente que no coincidía con lo que el Presidente quería decir, pero bueno, el hizo su interpretación ya el análisis de si fue buena o mala eso tendrá que decirlo él. Desde luego agradezco sus palabras por la unión que me lleva como Diputado - Delegado del Centro al Dr. Piñón Cimadevila y realmente se me había quedado en el tintero creo que lo he manifestado así ya públicamente en el Consejo pero no lo había hecho así aquí en el Pleno que el agradecimiento es total por parte de mi persona como Diputado Delegado en la colaboración, desde luego en la valía del Dr. Piñón Cimadevila y lo hago extensivo también a D. Víctor González Moya y en cuanto al cambio de criterio a que se refiere, el criterio mantenido durante unos años, creo que alrededor de cuatro años, en que bueno, en que fuera o no fuera médico el Director Gerente entiendo que no tiene porque vincular a la actual Corporación después de la experiencia de un año y yo desde luego así lo propuse al Presidente dada mi experiencia en este año y pico como Diputado Delegado en el Centro. En cuanto a la empresa que hizo la auditoria, que también el Sr. Costas Abreu tocaba, creo que es muy racional el que una empresa que conocía en profundidad el Hospital Provincial por haber sido encargada por la anterior Corporación como bien decía el Sr. Lois Pena la auditoria del mismo, pues fuera la que nos hiciera este estudio y tengo que decir y no voy a decir el nombre de la empresa a no ser que se me pida por la Presidencia que fue un estudio que se hizo a petición nuestra y gratuitamente sin costos para la Institución como consecuencia de haber sido la empresa que había hecho la auditoria. Desde luego el Sr. Costas Abreu cuando nos habla de palabras "alegal" yo diría que tengo plena confianza, no diría, digo, tengo plena confianza en los técnicos de esta Diputación que son los que nos asesoran al equipo de gobierno, no puedo discutir con él los legalismos a que ha hecho referencia pero ratifico esa confianza y creo que los cauces legales han sido seguidos con pulcritud y en todas sus líneas, y como último punto cuando habla que dos de los tres no aceptaron es inexacto porque los tres inicialmente aceptaron la propuesta de la Junta Facultativa, lo que sí sucedió es que en múltiples conversaciones que este Diputado Delegado acompañando unas veces al Presidente y otras veces en solitario, mantuvo con los tres candidatos uno de ellos, a posteriori, uno de ellos no dos, retiró su candidatura y estuvo presente asimismo en la conversación con los tres cuando se fijó la postura de la Presidencia respecto al candidato que hoy presentamos. Nada más. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Cobián. Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno corno ya se tranquilizó Vd. yo ya estoy tranquilo. De todas formas hay que decir alguna cosa más, por ejemplo incidir en lo que ha dicho el compañero Jesús Costas, yo creo que el tema tiene la suficiente envergadura para que se hubiese realizado una convocatoria pública, incluso a nivel estatal, yo puedo presumir y presumo siempre que puedo de llevar dieciocho años en el Ayuntamiento de Vigo, casi, y no he empleado ni a una tía ni a un primo ni demás familia y compañeros de su Grupo saben sobradamente que siempre que he tenido conocimiento de causa no he aceptado a nadie "de remanguillé" ni de "mogollón" y entonces yo pienso que incluso las dos personas, contra las que no tengo nada en absoluto, no van a estar completamente felices en sus cargos porque esto recuerda aquella terna que había de concejales le llamaban los "Concejales del Tercio de Entidades", en el Ayuntamiento de Vigo eran siete, entonces el Gobernador Civil elegía a siete amigos, adictos, por supuesto, porque si no ya no los elegía, claro, y tres más, elegía a diez y ya sabía que siete iban a ser concejales y los otros tres ya sabía que no lo iban a ser, esto es prácticamente, exactamente igual. Yo no voy a cargar con este mochuelo, posiblemente mis compañeros de partido se enfaden un poquito pero ya están acostumbrados, y por respeto a ellos me voy a abstener en todo este tipo de extraños contratos a extinguir, hay que acabar con este asunto, hay que echarse a la gente a la calle, hay que publicar en los Boletines y que se presenten los mejores y que ganen las oposiciones y que anden respirando con Pleno pulmón, con libertad absoluta, porque alguien en cualquier momento los puede poner colorados, esto es prácticamente enchufismo. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Nieto. Sr. Costas, por un minuto por favor. Sr. Costas Abreu.- Si, menos Sr. Presidente. Simplemente en relación ou mais ou menos réplica a miña intervención que non tiña moito que replicar, eu tamén teño confianza nos funcionarios que accederon ás súas prazas en virtude dos principios de méritos e capacidade, o problema é cando se utilizan outros mecanismos, pois digamos que os favores ou as liberalidades se pagan, i a veces se pagan todavía, insisto en que eu dixen unha cousa aquí, que creo que merece unha explicación pública por parte do Grupo de Goberno, que é si o caso do Xerente cesado de plano vai percibir unha indemnización, si ésta se negociou e de canto vai ser, tendo en conta ademais que me parece que o seu salario anual rondaba os oito millóns, senon os superaba, i en segundo lugar Sr. Cobián, xa lle dixen que eu toda información que teño son os papeis sexa a prensa ou o expediente, no expediente aparece que dous dos tres non querían aceptar, agora, exposto como expón vostede é un caso claro de dereito de ter nada. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costa. Ben vou a tratar de ser breve porque eu penso que intentar debatir o que xa está debatido pois non ten moito sentido ¿non?, pero sí, en certo modo, un pouco por alusións tamén, decirlle en primer lugar ó Sr. Pena que lle agradezo sinceramente a súa testimuña respecto o que foi, do que foron as miñas palabras na inauguración do Servicio de Urxencia xa que él estaba presente e efectivamente o Sr. Pena sí que interpretóu correcta e claramente as miñas palabras e sobre todo o sentido que tiñan respecto do Hospital, palabras que evidentemente manteño por cuestión de coherencia e porque ademais humildemente estou convencido de que desde a óptica que eu podo ter do problema do Hospital eran, cando menos, intencionadamente acertadas. Bueno, lamento que Vd. se enterara pola prensa, eu tamén me enteréi pola prensa pero en ese sentido penso que debo tamén disculpar ó Sr. Cobián xa que non estaba clara nesa carta que o Director realmente tuvera o convecimento de dimitir ou de no no facer, a mín paréceme que esa carta inicialmente foi un amago de dimisión e que despois polas circunstancias, polos propios medios de comunicación, en definitiva, entrouse en unha dinámica na que xa sería moi difícil a volta atrás; teño que decir que pa mín o Sr. Piñón ten todo o respeto profesional e personal e que personalmente tamén estoulle agradecido como Director por toda a súa importante labor ó frente do Centro. Da misma maneira penso que a elección do novo Director foi correcta dentro do Reglamento co que neste momento conta esta Deputación, eu fun exquisitamente respetuoso como non podía ser menos ca Xunta Facultativa no sentido de que propuxera a terna desas personas que, elexidas tamén desde a base diríamos dos médicos, puderan ser sometidas a consideración do Consello de Administración, en ese sentido o procedimento é absolutamente correcto, o Consello de Administración acepta a proposta do Sr. Filgueira e ahora é o Pleno, dentro do mesmo procedemento eglamentario o que ten a facultade de ratificar definitivamente ou non este nomeamento, polo tanto salvo que se demostrara o contrario, eu penso que o proceso é absolutamente normal; teño que decir: primeiro, que non estaba na miña mente nin forzar a dimisión do Director nin pedir a dimisión do Director nunca; ca misma sinceridade digo que como criterio, e esto é importante que quede claro, mentras eu sexa Presidente desta Institución o que sí que teño é a vocación tamén moi clara de que o señor que presente a dimisión en principio sera-lle sempre admitida, no posto que sexa, esto é unha chamada tamén á reflexión de todos no sentido de que o señor que a presente pois que mire ven primeiro si realmente a quere presentar ou si e simplemente un amago, esto é algo que quero deixar claro desde este sitio e teño que decir algo mais que creo que no no dixo o Sr. Deputado Delegado, non hai ningunha intención de seguir con cambios importantes, ou sexa da importancia que pode ter o do propio Director, a miña intención e polo menos estou seguro que a do Deputado Delegado e quero pensar que a de todo o Grupo de Goberno e a Corporación é que o próximo Director e decir o Sr. Filgueira, sexa Director polo menos mentres a nós nos toque estar ó frente da Corporación, previsiblemente durante este mandato, eso non quere decir, e tamén é unha premisa que lles dou a vostedes, de que nun Pleno próximo veña a reforma do Reglamento á Corporación para que introducindo un factor dentro de ese Reglamento deixe as maos libres á Corporación Provincial para nombrar un Director que non teña que ser necesariamente de dentro do equipo de médicos, de dentro do equipo facultativo exclusivamente do Hospital, este é un tema que quero deixar claro que posiblemente virá. En canto ó Xerente, persona que respeto e aprecio dende hai moitos anos, foi unha decisión fundamentalmente personal miña na que asumo toda a responsabilidade porque entendín que sendo unha persona de alta cualificación profesional, para gerenciar o Hospital penso que se necesitaba unha persona especializada en esa materia e ca millor intención, intentando como desmostraréi salvaguardar os seus dereitos profesionais, morais e personais, propuxen que unha empresa e ahí doulle a razón o mellor ó Sr. Pena, propuxen que unha empresa de selección de personal fixera, diríamos, o análisis de posibles candidatos. Esa empresa, que a mín me foi proposta polo Diputado Delegado que eu nin siquiera me acordaba de que existía, efectivamente foi a que fixo a auditoría fai algúns anos, bueno pois eu pensando que habendo feito a auditoría e que polo tanto conocendo probablemente e lóxicamente mellor que ningunha a situación interna do Hospital parecíame que lóxicamente era a que mellor podía seleccionar o personal; en todo caso si que non lle quito razón ó Sr. Pena de que o mellor había que facer primeiro a selección das empresas que tiñan que seleccionar, en todo caso el sabe moi ben que non houbo ningunha intencionalidade, como él dixo moi ben e que lle agradezo e que a razón que me movéu xa a dixen, unha empresa, especializada nese tema pero sobre todo que había feito unha auditoría e a que hai que supoñer que conoce unha parte importante da situación interna do Hospital, esa é a razón. Respecto das indemnizacións Sr. Costas evidentemente Vd. é un técnico de capacidad reconocida, incluso dame a sensación polo que leo nos periódicos que lla está empezando a reconocer o Sr. Soto pero, en todo caso, sí lle teño que decir que, bueno, todo o que estamos facendo intentamos que sexa legal e sí que asumo a responsabilidade que me corresponde, e decir, si incurro en algunha responsabilidade está claro que terei que dar conta dela, eso, como Vd. pode comprender non me asusta pero sí lle digo que me asesorei con quen teño que asesorarme en principio que e co Xefe de Personal, co Sr. Secretario, o Sr. Interventor, en definitiva co equipo, co gabinete asesor que teño como Presidente e non dudo de que poida haber algunha cousa na que Vd. non esté dacordo pero, básicamente eu penso que o tema plantexouse de maneira correcta. E con respecto ó Sr. Nieto Figueroa sólo le tengo que decir que nada le puedo decir. Muchas gracias. Alguna otra intervención. Sr. Nieto Figueroa.- sí yo le tengo que decir, ¡Dios mío! cuantas cosas le podría decir yo, por ejemplo que la cosa más democrática que se ha dicho aquí hoy la ha dicho Vd., debió ser una casualidad pero la ha dicho Vd., efectivamente me alegra mucho que reconozca que hay que traer el Reglamento y ponerlo al día, eso está automáticamente dándome la razón a mí de que eso es enchufismo lo que acaba de ocurrir con estas personas que van a ser aceptadas por la Diputación provincial, me alegro que lo haya dicho, ese y el Orgánico, porque ayer, todavíos, no hay otra razón, es decir cualquiera que me vaya conociendo se tiene que ir dando cuenta que estoy dando los pasos para que esta Diputación sea, sobre todo, instrumento de solidaridad intermunicipal y apoyo decidido a los Municipios de toda la Provincia para lo que fue creada hace ciento cincuenta años y que yo creo sinceramente que se desvirtuó por unas razones la mayor parte de ellas elogiables y plausibles pero que hay que reconducirla y en ese empeño estoy y cuento con el apoyo de todos incluido el suyo. Muchas gracias. Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- sí brevísimamente Sr. Presidente. Eu intentéi nin siquera centrar o asunto en consideracións estrictamente legais senon en términos de racionalidade na xestión de persoal i en términos de racionalidade na estructuración desta Administración i digo esta Administración como digo en xeral todas, eu considero que existen unha serie de vicios mesmo socialmente admitidos na selección do persoal nas Administracións i creo que eso é negativo, vai ser un traballo políticamente difícil de levar a diante pero, bueno, por intenta-lo que non sexa, polo menos pola nosa banda, pero podía haber sido bastante mais impresionista, e decir, si un colle o Regulamento do Hospital Provincial pois dí que o Xerente se designará previa convocatoria pública, por convocatoria pública necesariamente en términos legais hai que publica-la nunha serie de boletíns oficiais i se descoñece tal cousa e polo tanto nin siquera os cauces regulamentarios dos que falaba o Sr. Cobián e que falaba vostede se cumple neste caso. Vou rematar, non me contestóu, coa práctica habitual de tí pregúntame o que queiras que eu contesto o que me dé a gana, sobre a cuestión das indemnizacións si negociaron iso ou si él renuncia ás indemnizacións pero bueno, en último término xa me enteraréi leendo as actas da Comisión de Goberno i, por último, quixera facerlle unha reflexión moi sinxela, si eu comprendo que cambien de criterio, cambiar de criterio é normal para cambiar de criterio hai que ter un criterio previo o que pasa que eu insisto en que eu creo que os criterios aquí son mais liad domine" que fruto de unha reflexión impersoal pero bueno, en todo caso, vostedes teñen amplios votos i un sistema electoral que lles favorece i teñen unha cómoda maioría que, estupendo ..., xa virá o Tribunal de Contas ou quen sexa logo a ver a irregularidade das actuacións si é que outros non as recurrimos, agora espérese vostede, vale a pena, a leer o que son as funcións do Xerente do Hospital, son funcións de tipo ordenar pagos, encargar adquisición de materiais, xestión en materia de persoal ..., non son funcións de tipo de un facultativo médico por moi competente que sexa, eu podería facer chistes fáciles sobre como sin haber unha convocatoria pública de repente aparece un señor que está traballando en Cataluña presentándose a unhas probas que non foron publicadas en ningún sitio i bueno a deducción que se pode sacar de ahí non induce precisamente á confianza i por outra parte pois non me extraña, leendo hoxe un rato o periódico despois de estudiarme o expediente, que o novo Director Médico "in pectore" pida que se delimiten as funcións entre o Xerente i o Director Médico, porque desde logo, si se escolle un médico experto en dirección de hospitais, i xa digo que non quero entrar agora a discutilo, no me parece nin ben nin mal, pero lóxicamente vai a exercer as súas actividades desde o seu punto de vista e ca súa preparación i logo hai un Director Médico que ten atribuídas específicamente esas funcións esto se chama duplicación de órganos sin mais i desde logo vostede sabe i todolos que es- tamos aquí sabemos que gran parte dos problemas do Hospital non son médicos específicamente se cadra por ahí ninguén atacóu nunca, por ahí existe o problema da evolución xerada por unha serie de inercias da posibilidade de que o Hospital acabara convertíndose nunha especie de hospital terminal pero, o problema que hai aquí realmente é de xestión administrativa i en consecuencia si sustitúen vostedes un Xerente que vostedes libremente elexiron supostamente experto en cuestións de xerencia empresarial por un Xerente médico pois vai a ser difícil que a cousa mellore, nada mais, salvo que este señor aparte de ser médico sexa un experto en ciencias da Administración pero, bueno, ese é o seu problema. .../... ------ Folla: 64,68 .../... 1. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Voulle contestar moi brevemente para somete-lo a votación. Primeiro que efectivamente as delimitacións haberá que facelas moi claramente entre Xerente e Director, segundo, non foi unha reflexión de "ad domine" senon reflexións de moitos meses despois de analizar moito o tema, e en canto ás indemnizacións vou a ser rotundo con Vd. o Sr. Moya como proposta miña terá as indemnizacións que legalmente lle correspondan previa negociación e previo pacto si fora posible e si fora necesario en Maxistratura, en todo caso a oferta e a postura é clara, as que legalmente lle correspondan. Sometemos a votación este punto. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Queda aprobado co voto en contra do Sr. Costas e ca abstención do Sr. Nieto Figueroa. Gracias señora e señores Diputados. E pasamos rápidamente ó cese, perdón á dimisión do Sr. Director Xeral de "Príncipe Felipe". Ten a palabra o Sr. Mera como Diputado Delegado. Por conseguinte, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e á abstención do Sr. Nieto Figueroa (PSOE), acórdase: Primeiro.- Acepta-la dimisión presentada polo Doutor Don Miguel Anxo Piñón Cimadevila, como Director Médico do Hospital Xeral Provicial de Pontevedra, agradecéndolle os servicios prestados, quen reincorpórase ó posto de traballo que administrativamente lle corresponda. Segundo.- Aceptar igualmente a proposta do Consello de Administración do Hospital Xeral Provincial de Pontevedra, e proceder ó cese de D. Víctor González Moya en calidade de Xerente do devandito Centro hospitalario, agradecéndolle asimesmo os servicios prestados. Terceiro.- Vista a comunicación dirixida ó Consello de Administración do Hospital, a proposta do mesmo e de conformidade co disposto no artigo 18 do Regulamento do Hospital Xeral Provincial, o nomeamento do funcionario do Hospital Provincial de Pontevedra Doutor D. Xosé Fernando Filgueira Iglesias, como novo Director Médico do mesmo. Cuarto.- De conformidade co disposto no artigo 17 do Regulamento do Hospital Xeral Provincial, e a proposta do seu Consello de Administración, o nomeamento do Doutor D. Pedro M. Torrabadella Reynoso como Xerente do Hospital provincial, con arreglo os seguintes PACTOS PRIMEIRO.- O Sr. Pedro M. Torrabadella comprométese a traballar ó servicio do Hospital Provincial como xerente do mesmo e asumindo as responsabilidades derivadas, debidamente acreditativas polo órgano de Goberno correspondente. SEGUNDO.- O soldo bruto será de OITO MILLOÓS DE PESETAS (8.000.000), anuais divididos en 14 pagas revisables anualmente en proporción o IPC. dos 12 meses anteriores, a partir de Xaneiro de 1989. Durante o período de proba será de UN MILLÓN SEISCENTAS SESENTA E DÚAS MIL DUASCENTAS CINCUENTA PESETAS (1.662.250,00), dividido en tres pagas mensuais de CATROCENTAS SESENTA E TRES MIL CINCOCENTAS PESETAS (463.500,00), e media paga extraordinaria de DÚAS CENTAS TRINTA E UNHA MIL SETECENTAS CINCUENTA PESETAS (231.750,00). TERCEIRO.- A duración do presente contrato será de tres anos, sendo o horario laboral o preciso para o desenrolo das súas funcións e sin estar limitado polo que dicte o Estatuto dos Traballadores no relativo á xornada máxima. Polo que se refire ás vacacións anuais, e permisos retribuídos en defecto de pacto en contrario aplicaráse o establecido no mencionado Estatuto de Traballadores. CUARTO.- Establécese un período de proba de tres meses. Unha vez superado o período de proba, no suposto de extinción do contrato por: 4.1) Causa non imputable ó Sr. Pedro Torrabadela. 4.2) Supostos contemplados no artigo 10 do Real Decreto 1.382/85 de 1 de agosto. 4.3) Despido declarado nulo ou improcedente. 4.4) Desestimación do empresario. 4.5) Accidente laboral que incapacitase totalmente ó Sr. Pedro M. Torrabadella. Páctase unha indemnización equivalente o resto do salario que houbera recibido no caso de non extinción do presente contrato hasta a finalización do mesmo. QUINTO.- Si por razóns do seu traballo o Sr. Torrabadella tuvera que desplazarse dentro ou fora do territorio estatal, os gastos orixinados serán pagados polo Hospital previa xustificación dos mesmos. SEXTO.- Con independencia do que en cada momento fixen as normas da Seguridade Social, no suposto de incapacidade laboral transitoria, o Sr. Torrabadella cobrará o 100% das retribucións establecidas no pacto segundo. SÉPTIMO.- Tódolo que non se haxa previsto no presente contrato rexirase polo Real Decreto 1.382/85 de 1 de agosto, e o Estatuto dos Traballadores. Cidade Infantil.- Sr. Mera.- Neste tema, cando se nombróu a Comisión de Investigación de "Príncipe Felipe", unha das condicións a que chegóu esta Comisión era de que facía falta facer unha reforma en profundidad no Centro cun diálogo de todolos sectores implicados. Consecuencia de esto e debido a que había unha serie de personas ou grupos que poñían en cuestión a figura do Director Xeral da Cidade Infantil pois éste para evitar ca súa persona condicionara o futuro da Cidade Infantil puxo o cargo a disposición do Presidente e o Presidente aceptóulle a dimisión. Eso é o único que teño que decir independientemente de que haxa outros cargos que son facultade exclusiva do Presidente dentro do réxime normal que non ten que vir ó Pleno como son algúns cambios que anunciaban fai pouco polo Sr. Costas; entonces, bueno, neste momento e na Cidade Infantil o Sr. Pereira Cordido é Director en funcións, o Presidente creo que o que ten pensado dacordo co equipo de goberno e sacar un concurso público para esta plaza e que en tanto en cuanto non se resolva e decir non se saque este concurso e non se resolva o Director Xeral en funcións seguirá sendo o Sr. Pereira Cordido, eso é o único que teño que decir. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Mera. Sres. Diputados que queiran intervir neste punto que pidan a palabra, por favor. Sr. Pena. Sr. Pena.- Ben Presidente, desde logo este foi un tema o da Cidade Infantil e o do Sr. Pereira Cordido como Director da Cidade Infantil, non como persona repito unha vez mais, que non é unha cuestión personal con nadie, non suelo telas, ter cuestións peronais con nadie pero neste caso interésame resaltalo porque Pleno tras Pleno veñen falando deste señor e me interesa resaltar que non é unha cuestión personal senon de eficacia de funcionamento. A ultima vez que eu pedín nesta Sala que se cesase, cesar non aceptala dimisión, do Sr. Pereira Cordido foi no Pleno de xullo, fai dous meses, xa o había pedido outras veces, existían indicios de que a xestión non era eficaz, eu xa non comprendo como o grupo maioritario no seu momento nombróu ó Sr. Pereira Cordido para Director da Cidade Infantil cando había tido unha xestión desastrosa ó frente da Delegación de Educación e non hai que mirar moito para atrás para ver as manifestacións de maestros, de pais, etc., ahí na porta da Delegación de Educación que é aquí ó lado o sea que os Diputados enterábanse ben porque pasaba aquí ó lado e se vai a continuación á Cidade Infantil non sei con qué méritos porque en aquél momento foi criticado tamén polo Grupo Provincial Socialista este nombramento e ó final ó largo do tempo a situacións tan pintorescas como que os Diputados teñen que ir a declarar ó Xuzgado polo tema da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", o Xuez abre unha investigación para saber o que pasa na Cidade Infantil "Príncipe Felipe", prodúcense concesións de acollementos e adopcións de rapaces internados na Cidade Infantil "Príncipe Felipe" sin firmar polo Presidente ó único facultado para elo e con esto provoca unhas graves irregularidades que están en este momento "sub iudice" e prodúcense situacións pintorescas de mal funcionamento, eliminación do equipo asesor de psicólogos, etc., que concedía, que informaba as adopcións, toda esta situación polo visto non foi dabondo para que por parte de quen correspondía se cesase a este señor o que resultóu da Comisión que investigóu o tema de "Príncipe Felipe": a estas alturas a mín me parece que deixar dormir un ha cousa non é bo para esta Institución, non é bo siquera para o afectado que como eu comprendo moi ben ó Deputado Delegado que diga que xa que él era o que estaba continuamente na picota pois se retira para non crear mais tensións, eu comprendo que unha persona que está continuamente nombrante pois ten que sentirse mal, incluso para él era malo, eu creo que aquí o que había que facer, como se fai no caso de Administrador e no caso de Administrador do Hospital, un exercicio de responsabilidad e cesar a este Sr. inmediatamente posto que as críticas non viñan solo da oposición, as críticas viñan dos Educadores do Centro, as críticas viñan dos pais, as críticas viñan do Comité de Personal, das seccións sindicales e de todo o mundo, era moita casualidade que todo o mundo se puxera dacordo para que se cesase o Sr. Pereira Cordido cando todo mundo reconoce que esto non era unha cuestión personal: había ou hai unha falta de talante para comunicarse co personal e unha persona que ten unha responsabilidad como esa ten que ter un talante especial para saber relacionarse co personal ás súas órdenes, eu congratulome de que este cese se produza non sería menos, claro que me congratulo ou esta dimisión esta aceptación da dimisión deste señor pero non me congratulo de que esto se haxa producido agora, cando se empezaron a detectar indicios había que habelo cesado inmediatamente: polo tanto, neste caso o noso Grupo Sr. Presidente non vamos a estar dacordo en votar favorablemente nin a aceptación de dimisión porque eso é facultade de vostede pero nin siquera os novos nombramentos primeiro porque os desconocemos, segundo porque se produce unha movida interna na Deputación que non entramos a valorar non se discutíu en ningunha parte, é facultade de vostede posiblemente levala a cabo, se desplazan funcionarios do Palacio Provincial a outra zona ós que eu lle espero que teñan unha boa xestión, mellor xestión que hasta agora por suposto no Centro donde van e en especial o que vai a facer de Xerente porque o conozco xa fai anos e porque tamén conozco a súa valía espero que sexa unha boa función pero creo "que deixamos coxo tamén o Palacio Provincial en canto a este funcionario que era bastante competente no traballo que levaba. Polo tanto, sin ter nada personal contra os que van a ser nombrados igual en "Príncipe Felipe" e dándolle todo un marxen de confianza o Grupo Provincial Socialista vai a absterse nesta votación, si ésta se produce, por multitud de cousas, repetilo unha vez mais é encher unha acta de cousas que levo repetindo xa fai casi un ano, polo tanto nada mais por agora. Gracias. Sr. Presidente.- Sr. Costas ten a palabra, por favor. Sr. Costas.- Gracias Sr. Presidente. Para empezar me gustaría decir que vostede mostra as súas habilidades para o regate en corto aproveitando dous cambios previos que quentan o ambiente para adoptar unha decisión revestida do máximo alonxamento posible e arreglar un certo entorto que había aquí organizado i desde logo tamén me gustaría decir como o Sr. Pena que eu nin son quen nin me considero capacitado nin quero entrar en consideracións de valoracións persoais, en todo caso na Comisión de Investigación sobre o "Príncipe Felipe" eu creo que pola miña banda o que intentéi foi enterarme dos feitos do que pasaba alí e a miña conclusión particular foi que hai había un determinado entramado de poder que se apartaba do funcionamento normal previsto no Regulamento para esa institución i que procedía por mecanismos paralelos, en todo caso non era una soa persoa, digamos que era unha especie de grupo de presión ou unha especie de administración paralela como habitualmente sucede nas Administracións i en toda-las organizacións formais: entón pois pola banda da súa habilidade para meternos de matute non hai dous sin tres pois tería que felicita-lo agora, creo que hai que entrar en más detalles de este asunto tamén e polo menos corno moitas veces teño a sana impresión de ser o único que non son da maioría gobernante nesta Deputación, bueno si acaso o Sr. Leri cando se tocan temas vigueses tamén se sae do cuadro pero pola parte da disciplina está un pouco collido, pois me gustaría an,alizar algunhas cuestións que hai aquí polo medio. En primeiro lugar realmente eu non entendo o mecanismo xeral da designación do Director, non comprendo nin o que está previsto no Regulamento nin o Convenio da Xunta, a Comisión de Servicios é unha determinada figura prevista para unhas circunstancias excepcionais i utilizar a Comisión de Servicios como sistema normal para designar un Director pois paréceme cando menos extraño, eu non sei quen negociou ese convenio non quen o aceptou polas duas partes pero realmente non é normal, ou sexa, esa non é a forma de institucionalizar e despersonalizar, despersonalizar no sentido de que se escolla a xente pola súa competencia e non polas súas afinidades e claro o problema que hai si xuntamos todo, as cuestións de índole mais con nomes e apelidos mais o problema da xestión alí e o problema de corno se designa a ese Director pois é moi fácil chegar á conclusión de que este posto é o que se definía en tempos antiguos como unha "sine ......", tema éste estudiado polos latinos i por Lennin posteriormente, decía Napoleón aquelo de que os vellos e os amigos cando caen dos seus cargos lles das un posto no Senado para que vivan tranquilos i algo así sucedéu porque eu a algunha das conclusións a que cheguei falando con toda a xente coa que puden ou quixo falar conmigo cando a Comisión Investigadora era pois i non é unha valoración persoal insisto, era pois que este señor que tiña coñecementos, tiña capacidade i o que pasa que non tiña unha gran presión por parte da cúpula política para nin millorar a xestión nin ahí existía un programa político de actuación de ir dirixindo en determinados sentidos a institución nin había unhas perspectivas de algo absolutamente necesario na Cidade Infantil como é a súa descentralización territorial i claro, nesas condicións pois insisto no da "sine ...", é un posto cómodo así que permite compatibilizar as funcións con outro tipo de actividades i no pasa nada, o problema, claro, e que estamos talando de administrar cartos públicos. Logo xa hai mais cousas curiosas que se descubren cando ven un expediente destos nos que veñen papeis antigüos, aquí tomamos varios acordos creo que facendo o que debíamos facer i ahí si votando casi por unanimidade despois da iniciativa dos grupos da oposición de que se acabara coas gratificacións fixas i descubrimos que entre as retribucións do Director da Cidade Infantil están as súas retribucións como funcionario da Consellería mais unhas determinadas gratificacións fixas co cal pois hai un determinado problema na xestión económica, evidentemente, é algo que xa sinalamos e intentamos correxir noutros aspectos pero que agora conviría resolver de cara ó novo candidato que sin dúbida aparecerá un día destos. I por último, simplemente decirlle unha cousa, igual que lle recofiezo as súas habilidades para o regate en corto, para meternos aquí, discretamente, a cuestión da remoción ou remodelación como vostede queiran da cúpula administrativa da Cidade Infantil pois non poido por menos de constatar que si no expediente se nos dí que este sefior xa lle ofrecéu á posta a disposición do seu cargo cando vostede tomóu posesión e agora volvéu a insistir e si estivo ahí durante todo ese tempo nin siquera era por vontade propia, era por vontade de vostedes. Eu voume a abster neste punto porque creo que esto é un simple trámite e decir, o que tiña que facer este señor, o que tiña que facer vostede era que presentara a súa renuncia non que ofreza a súa dimisión por estar exento de responsabilidades; eu xa espuxen as mifias tesis sobre responsabilidades na Comisión i aquí pois non tefio nada que ver porque non son desta festa, non me gusta o mecanismo establecido para a designación do Director, creo que un dos problemas básicos que hai en estos Centros é definir un proxecto no sentido político sobre a súa evolución i que mentres tanto pois dependeremos na aleatoriedade de que o candidato electo, por mecanismos tan igualmente aleatorios, pois teña ou non teña ganas de traballar pero, por entrar nunha determinada dinámica que lle obliga a traballar non vai ser. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Sr. Murillo. Sr. Murillo.- Yo Sr. Presidente y Sres. Diputados sin tener necesidad de defender a nadie porque posiblemente no lo necesiten me veo obligado a intervenir para decir que durante cuatro años fui Diputado Delegado de la Ciudad Infantil y la actitud del Sr. Pereira Cordido como Director General de esa Ciudad Infantil fue correcta y de una gran eficacia y hay un dato que es significativo que en tres centros, macrocentros que dirige esta Diputación Provincial como son el Hospital Provincial, la Ciudad Infantil y el Centro de "O Rebullón" , durante esos cuatro años de gestión anterior fue el único Centro que no demostró la mínima conflictividad; me hace gracia lo que dice el Sr. Lois Pena cuando achaca que como se nombró a una persona que tenía todos los días pintadas en las de la Delegación que dirigía, tristemente tengo que recordar los sucesos en los cuales se hizo tristemente famoso en este país el "cojo manteca" y D. Felipe González mantuvo al Sr. Maravall durante muchísimo tiempo al frente del Ministerio de Educación en nuestro país. En cuanto a las perspectivas que dice el Sr. Costas de la Ciudad Infantil, al Sr. Costas le veo que está muy poco enterado de lo que sucede en la Ciudad Infantil y cuando hay que opinar en los casos se debe conocer profundamente los temas; el problema de la Ciudad Infantil no está dentro de la Ciudad Infantil Sr. Costas, el problema de la Ciudad Infantil está fuera, en la calle, está fuera que cada día en este país hay más drogadictos, más toxicómanos, cada vez más paro y allí ingresan niños con muchísimas más dificultades de todo tipo e ahí el "quid" de la cuestión; para planificar la Ciudad Infantil de una forma digna y necesariamente correcta tiene que en primer lugar este país tener una situación digamos de convivencia normal y correcta. Nada más Presidente. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Algunha intervención por alusións. Sr. Costas. Brevemente, por favor. Sr. Costas.- Brevísimamente por alusións e cordialmente, o Sr. Murillo estou seguro de que coñece mais despois de haber pasado alí catro anos de Deputado Delegado na Cidade Infantil. O que tiña que haber feito era integrarse na Comisión de Investigación e aportarnos os seus saber es i non votarme en cara a mín que son recén chegado neste asunto, eso. De toda-las formas lémbrolle por si vostede non se fixou nos papeis, que entre as conclusións da Comisión de Investigación i a petición deste modesto Deputado que non se entera de nada, aparece que unha das cousas que hai que estudiar profundamente precisamente é a situación sociolóxica da poboacion destinataria deses servicios i non mudo nin un ápice a miña conclusión de que un dos problemas da Cidade Infantil é que é unha especie de macrocosmos non se sabe si empresarial ou con certos aspectos penitenciarios no que entra a xente marxinada i se devolven igualmente marxinados, precísamente polo alleamento a que obriga. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Sr. Pena. Sr. Pena.- Sr. Murillo está claro que Vd. e eu nunca esta- mos dacordo nestes temas pero voulle a decir primeiro unha cousa, na acta figurará que eu non dixen nada de pintadas nas fachadas pero si Vd. o añade será porque o conoce, agora que acordo creo que tamén había pintadas nas fachadas, si, pero o dixo Vd. que quede claro, non eu. Mire Sr. Murillo difiero moitísimo da xestión que Vd. dice e, por suposto eu respeto o seu traballo e respeto o traballo de calquera dos Deputados en todolos casos e incluso o traballo dos profesionales creo que llo repetín en intervencións dirixidas a Vd. moitas veces que a mín non se me ocurre poñerme no lugar de ningún profesional nunca, cada un o que estudio ou o que sabe é traballo del, o meo ou o que sei eu, que e moi pouco o que sei e o que me reservo pero no me diga Vd. que é o que eu sei porque o Grupo Provincial Socialista na anterior Corporación e nesta insiste unha e outra vez en que a xestión é malísima e Vd., claro, a súa obligación como Deputado Delegado é decir que é boa porque ó mellor desde o seu punto de vista é boa a xestión; que hai problemas gordos e agora acaba de decir o Sr. Costas un problema que eu xa non quixen nin nombrar que é o problema dos marxinados eternamente que saen de alí mais marxinados do que estaban, alí non se lle da unha educación para integralos i eso é unha labor fundamental que había que facer ou que hai que facer na Cidade Infantil; difiere o meu criterio do seu i esto non quere decir que eu tefia razón nin que a tefia Vd., difiere, e decir, para mín a xestión do Sr. Pereira Cordido ó frente de ese macrocentro que hai alí arriba me pareceu desde todo punto desastrosa, non é en vano que nos estuveramos pedindo aquí o cese inmediato do Sr. Pereira Cordido, había unhas razóns fundamentales como se demostrou e agora resulta que ó final se acepta. Antes citei unha serie de colectivos, de personas implicadas, non soio os grupos da oposición, bueno a maioría dos grupos da oposición, non todos, como o Comité de Personal, como os Educadores do Centro, como personas allease de fora que estaban pedindo o cese fulminante deste señor, eu non creo que nadie lle teña manía a nadie, sobre todo cando eu conocín ó Sr. Pereira Cordido, creo llo dixen ó Presidente un día, nunha reunión da Comisión Investigadora, antes non o conocía personalmente, polo tanto e xa fora aparte as manías e as cousas personales que xa dixen antes que non as tiña, incluso neste caso nas podía ter porque nin siquera o conocía; polo tanto, Sr. Murillo, como non dixen nada das pintadas das fachadas e como hai criterios eu manteño un tamén que é que non se pode gobernar desde a calle, eu estou dacordo con Vd., non se pode gobernar un pais nin unha Institución desde a calle, se ten que gobernar e o que dirixe é o responsable do que fai, polo tanto o que eu decía era que o Presidente era que tiña que haber tomado unha decisión, o Presidente do Goberno no seu momento, cando lle pareceu oportuno tomou a decisión tamén, en cada organismo se critica ó seu, a mín tócame neste caso criticar ó Presidente da Deputación, ós Deputados de Alianza Popular que criticaran antes ó Presidente do Goberno por non cesar ó Sr. Maravall si é que creían que había motivo. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Pena. Moi brevemente si fai o favor Sr. Murillo. Sr. Murillo.- Muy brevemente Sr. Presidente. Bueno yo lo de las pintadas me refería a que le había oído o había creído que decía que existía conflictividad cuando él era Delegado Provincial, decía que esa conflictividad me refería a que también la había en otros estamentos porque, en fin, porque es así y la hay ahora también y sin embargo se mantiene a las personas; estoy de acuerdo en lo que dice el Sr. Costas en que el problema es de marginación social pero estoy de acuerdo también en que precisamente la labor de la Ciudad Infantil para que sea fructífera tiene que ser porque un país funciona, pero no está indiscutiblemente ahí dentro. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Murillo. Sr. Mera brevemente, por favor. Sr. Mera.- Bueno yo para terminar este debate quisiera decir lo siguiente, es decir, yo creo que ahora se abre una etapa nueva independientemente de que el Presidente no es responsable ni mucho menos de no haber aceptado la dimisión del Sr. Pereira Cordido en un principio sino todo lo contrario, es decir, durante este período de tiempo estuvimos intentando entre todos los grupos a lo mejor pues, canalizar la gestión, la gestión que hay en la Ciudad Infantil no era una gestión mala sino todo lo contrario, que se puede mejorar, que la legislación en este sentido está cambiando como por ejemplo ahora se sacaba un tema como era el tema de las adopciones, sepa Vd. que ahora esto ya no es competencia desde hace tiempo de la Diputación sino que es de la Xunta de Galicia, que tenemos un Convenio que efectivamente quizá haya que decirlo, que no es un Convenio bueno sino todo lo contrario, que nos está creando una serie de problemas en este momento que después incluso Vds. vendrán a denunciar aquí como si la Diputación tuviese la culpa cuando, en este momento, la Consellería de Educación de una forma unilateral acaba de eliminar un Centro como es el de Escuela Hogar, con diez profesores y no tenemos en este momento el profesorado suficiente para atender ese tema que, y que en cambio es un tema que vamos a estudiar, es decir, que hay una serie de profundidad enorme debido a que hay ahí dos Administraciones conjuntas y que también otro caso que quiero citar en este momento que aún ayer vinieron a hablar conmigo unos niños medio - pensionistas, que nosotros hemos aceptado que viniesen aquí porque su marginación social, su poder económico no le permitía, pero en cambio que los profesores no le quieren dar clase, es decir, no los admiten en el Centro y que este Diputado Delegado o el Presidente no tienen competencia ninguna puesto que nosotros no mandamos en los funcionarios de la Consellería, es decir, que entonces ahí como hay una dualidad importante de dos Administraciones y que por una parte se está saltando la normativa, se está saltando el convenio, nosotros lo único que nos va a caber en este momento es exactamente recurrir ese Convenio y denunciarlo pero nada más, entonces con eso quiero decir que efectivamente en la

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición