ATOPO
Registros actuales: 1.619.227
Objetos digitales disponibles: 504.660

Acta de sesión 1990/09/28_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.713/2.1990-09-28_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1990/09/28_Ordinaria

  • Data(s) 1990-09-28 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 125 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de Setembro de 1990 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as doce horas e trinta minutos do día vinteoito de setembro de mil novecentos noventa, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. Justo José González Ballesta, D. Emilio González Iglesias, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Antonio M. Nodar Martínez, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio pillado Montero, D. Saturno Luis Valdés González, D. Modesto Valverde Soto e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Antonio Castro López, e está presente o Sr. Adxunto a Interveción de Fondos Provinciais, D. Antonio Graña Gómez. Non asisten os Sres. Deputados, D. José Castro Alvarez, que xustifica a súa ausencia, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Fernando Garrido Valenzuela e D. Diego Murillo Carrasco. Faise constar que ó longo da sesión produxéronse ausencias de varios Sres. Deputados, que non afectaron á validez das votacións. Sr. Presidente.- ...este retraso tan largo de que el Pleno iba a comenzar a las diez y vino a comenzar casi a las diez y media, dos horas y media casi de retraso. Este retraso se debe a que en el Plan Plurianual que es obligatorio aprobar antes del último trimestre de cada año, pues hubo un pequeño error en Mecanización, fruto quizás también un poco de las prisas que nos han obligado a actuar en este sentido. Pensar que yo he tenido una reunión con los Alcaldes de la provincia hace muy pocos días, que le habíamos dado casi un plazo hasta el día 16 de cuatro o cinco días para hacer un plan de este tema, que eso era imposible, que teníamos que prorrogar el plazo hasta el lunes de esta misma propia semana y que hubo que meter miles de datos en el ordenador y de ahí que haya habido ese pequeño error que es un humano y subsanable y que yo al contrario antes de nada quiero también agradecer públicamente a todos los funcionarios que han colaborado en la realización de este Plan, los del Servicio de Cooperación, Mecanización y el Interventor preferentemente, independientemente de otros que algunos han estado aquí conmigo, por ejemplo, algunos estuvieron conmigo ayer hasta la una y media de la mañana, alguno estuvo incluso hasta las cuatro. De alguna forma yo tengo que reconocer públicamente ese esfuerzo sin el cuál sería imposible pues que este Plan, que aunque tenga algunos defectos se pudiera, por lo menos, presentar. Y dicho esto, vamos a comenzar el Pleno por tema. Declarada aberta a sesión e de orde da presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2786.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das Actas das sesións, ordinarias, dos días 27 de xullo e 31 de agosto, ámbalas dúas de 1990. ------ Folla: 125,130 2.2787.- MODIFICACION DA ORDENANZA REGULADORA DA TAXA POR AUTORIZACION DE OBRAS E OUTROS APROVEITAMENTOS SITUADOS EN ZONAS CONTIGUAS AS ESTRADAS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, yo quería hacer una pregunta antes de la intervención. Vamos a ver, ¿este tema afecta a los temas de aguas, alcantarillado y demás también?. Sr. Presidente.- Si, Mantilla. Sr. Mantilla Rodríguez.- No, aquí lo que se hizo fue una rectificación, se hizo una rectificación abajo y al tope máximo, o sea que antes... Sr. González Iglesias.- Si, eso ya lo se. Pero digo si se incluye también las obras de agua y alcantarillado, etc. Sr. Mantilla Rodríguez.- Si, claro. Sr. González Iglesias.- Nosotros queremos hacer una propuesta en el sentido de que las obras que afectan a servicios básicos como agua y alcantarillado estén exentas de tasa, aunque si la Diputación imponga la fianza para que después dejen la obra en debidas condiciones. Pero que estén exentas de tasas porque es un poco un contrasentido, ¿no?. Que la Administración esté cobrando tasas por una obra de agua y alcantarillado. Sr. Mantilla Rodríguez.- ¿Pero qué va a ser a los particulares también?. Sr. González Iglesias.- Yo digo de entrada a los Ayuntamientos. Sr. Mantilla Rodríguez.- Los Ayuntamientos ya están exentos. Sr. González Iglesias.- Pues creo que no, con la aplicación anterior no estaban exentos. Sr. Presidente.- Tu, ¿a qué te refieres concretamente?. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver. Si yo voy hacer una traída de aguas o un alcantarillado por el margen de una carretera provincial según esto me genera unas tasas, es decir, a todos los Ayuntamientos de la provincia le genera unas tasas, entonces nosotros lo que proponemos es que esas tasas por servicios mínimos obligatorios de los Ayuntamientos, que no se cobren, que estén los Ayuntamientos exentos de esas tasas, aunque existan antes de depositar la fianza correspondiente para que luego después creen condiciones, eso si. Sr. ¿Mantilla Rodríguez?.- Esa tasa se estuvo cobrando siempre. Sr. González Iglesias.- Ya lo veo. Yo estoy haciendo una propuesta, que queden exentos. Sr. Presidente.- Yo estoy hablando con los Técnicos, me dicen que creo que esa exención no es legal el hacerla, aparte, independientemente de ese tema yo creo que la Diputación que con quien colabora directamente es con los propios Municipios, si de alguna forma ese dinero repercutiese en la Diputación lógicamente va a volver a revertir después en los Ayuntamientos, eso es evidente, y al mismo tiempo lo único que habrá que hacer dentro de lo posible en aquellas zonas donde se vive el alcantarillado y ese tema que la Diputación colabore de alguna forma en las urbanizaciones si es posible, que ese es otro tema que habrá que plantear en el futuro. Ya digo son cantidades pequeñas que no creo que se, aparte de que en este momento pues legalmente el Interventor me está diciendo que creo que será posible, es decir, que tendría que estudiarlo. Entonces yo de momento voy a someter a votación el informe tal y como está independientemente de que lo estudiemos y lo podamos traer aquí a la próxima sesión. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, eu estaría de acordo e ademáis creo que hai base legal en que unha das modificacións que hai que introducir é a exención das Administracións Públicas no exercicio das súas competencias. Pero eu creo que a Ordenanza en xeral é, como dixo o Sr. Mantilla é un puro retoque da anterior e eu na anterior xa expuxera a miña opinión e agora vouno facer dunha forma máis concreta e en todo caso pido que se contesten como alegación na aprobación definitiva dado que esta é inicial. Eu creo que o erro desta Ordenanza é que non ten en conta para nada a normativa sustancial en materia de carreteras, entón, non distingue as actuacións suxeitas ou que poden estar suxeitas a este tributo nas distintas zonas de afección das carreteras e eu creo que hai posibles supostos de suxeición na zona de circulación que é no que é na calzada e nos arcéns, na zona de dominio público e na zona de servidume, por citar un caso, na zona de circulación hai un suposto de uso común e especial que é o dos camións que transportan carga e o asunto máis claro é o das cante iras que levan ademáis un peso máximo autorizado superior o que se permite nesa estrada se estivera ben feito o Plan e a relación de estradas desta Deputación. Esa sería unha utilización suxeita a licencia e ou unha de dúas ou se establecen unhas determinadas contraprestacións polo deterioro que se produce na estrada establecendo os correspondentes mecanismos ou estamos financiando realmente a esas empresas o non resarcirnos dos gastos que nos causan. Hai estradas da Deputación que se estropean enseguida, nada máis... por esta causa. Sr. Presidente.- ¿Por exceso de peso?. Sr. Costas Abreu.- Si, esa é unha cuestión a forzar ou establecemos... Sr. Presidente.- Si, pero estas son cousas distintas, esas condicións. Sr. Costas Abreu.- Non, non, non. Sr. Interventor.- Eso está recogido expresamente en la Ley de Haciendas Locales en el artículo 46. Sr. Costas Abreu.- Si, e no texto refundido 209. Pero sen embargo non se está facendo. Sr. Interventor.- Ese é un tema distinto, é dicir, que a Ordenanza en si, é dicir, non hai ningún problema en que se recolla na propia Ordenanza o que di expresamente o artículo 46 da Lei de Facendas Locais, non engadimos nada novo. Sr. Costas Abreu.- Eu o que digo é que nunha Ordenanza Fiscal hai que sistematizar que ó fin e ó cabo ten certa relación coa normativa sustancial que regula o asunto. Sr. Presidente.- Bueno, eu unha cousa que propoño é o seguinte, se vos parece ben, que estudiemos desde o punto de vista, que aprobemos agora, bueno o que queira votar a favor que vote e en contra e abstencións, cada un como vexa conveniente. Independientemente deste tema como se vai a someter a información pública... van esas alegacións, se nós estudiamos desde o punto de vista de Intervención e desde o punto de vista técnico e algunhas destas cousas entón facemos esa suxerencia no período de exposición e se vemos que tal recollémolas para que se vexa que a Deputación o que temos e vontade de... pero neste momento pois bueno, os técnicos non están agora aquí, non poden emitir agora informe así a bote pronto sobre situación se é legal ou ilegal entón nós o que non vamos pronunciarnos. Unha cousa é que eu poida a nivel político considerar que é conveniente ou non é conveniente que os Concellos paguen ou non paguen e outra cousa é que legalmente iso sexa posible. Entón neste momento pois... Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Dixen antes, o que pasa é que o que non creo é que teña moito sentido é que nos obriguen a duplica-lo traballo, é dicir, se eu traio estudiados e apunto e fago as propostas aquí entón o que pido é que se consideren como reclamacións se queredes presento o escrito no prazo de exposición pública pero non creo que faga falta. Bueno a primeira era, xa dixen, sumarme á posibilidade da exención, concretamente para os Concellos polo menos polos servicios mínimos obrigatorios. O segundo a cuestión do uso común especial de vehículos con exceso de peso ou utilización especial, con esa actuación que supón deterioro da estrada como acto sometido a licencia e que deben de ir ben nas tasas ou ben no procedemento tipo canon, fianza ou o que sexa. Dentro do punto eu creo que hai que distinguir as obras que se fan en zona de dominio público e servidume e as consecuencias son diferentes e incluso a incidencia nas actuacións futuras a efectos de expropiacións. Sr. Interventor.- Eso afectaría quizás al precio público que regula la utilización privativa más hoy aquí lo que tratamos... Sr. Costas Abreu.- No. Sr. Presidente.- Vamos a ver una cosa. Costas mira este é un tema... E un tema máis ben técnico. Sr. Costas Abreu.- Non polo seguinte. Vou a explica-lo asunto. Si, é un tema técnico pero que eu creo que ten a súa certa importancia, e ademáis o problema é que non hai unha demarcación clara de cales son as súas... pero hai zonas que están declaradas legalmente tanto na Lei de Carreteras de Galicia como na Estatal o dominio público esa é unha absoluta, por dicilo así, ficción, porque realmente son de propiedade privada e nunca foron expropiadas. Sen embargo a intervención nesa zona evidentemente condiciona moitisimo máis no futuro calquera actuación de ensanche, mellora, etc., eu creo que había que diferenciar polos custes posteriores que vai ter unha actuación da Deputación nunha zona e outra, creo que son supostos diferentes incluso polo tipo de obras e para iso si hai base legal na Lei de Carreteras Galega, eu creo que hai por exemplo supostos nos que se pode facer unha bonificación casi absoluta, un dos problemas que hai en materia de estradas son os cerres un dos supostos máis clásicos aparte das canalizacións de servicios son obras de edificación e cerres e eu creo que hai que favorecer por exemplo os cerres diáfonos, o que lle chama Lei, é dicir, os de tipo vexetal ou de tela metálica aí se pode ver practicamente poñer unha taxa simbólica e favorecer actuacións facilmente reversibles e sen embargo non se entra nese tipo de... sustancial cando se pode levar unha actuación... Iso é un pouco... Sr. Interventor.- Eso podiamolo comentar si tes un día disponible. Sr. Presidente.- Perdón Antonio. Estáballe diciendo ó Presidente da Comisión que a maior parte destas cuestións que esteades plantexando aquí non as plantexastes na Comisión, o lóxico, está dicindo o Presidente da Comisión que eu no pasei a Comisión de Economía e Facenda, é dicir, como eu non, creo que demostro que teño un espíritu positivo, ti presentas ese tipo de alegacións o presentalas non é nese sentido de como un cidadán máis senón todo o contrario, presentades ese escrito, nós estudiámolo desde o punto de vista técnico e intentaremos darlle unha resposta positiva porque non estamos agora aquí para dicir que non por dicirlle que non, simplemente o que queremos é tomar unha decisión de acordo coa lexislación que neste caso pois está en vigor. Sr. González Iglesias?.- Presidente, vamos a ver, a urxencia é tanta que non pode producirse o que dicía antes, que quede sobre a Mesa este Pleno e que veña ó seguinte. Sr. Mantilla Rodríguez.- Esta é unha aprobación inicial, vai a exposición pública e da exposición pública... Sr. Interventor.- Eu creo que o tema da exención está claro, é ilegal. Sr. Presidente.- Pero vamos a ver unha cousa. Pero vamos agora a discutir. Pero por favor non quero agora eu discusións de tipo técnico porque non estamos aquí para discutir..., é dicir, simplemente vós presentades un tipo de suxerencias, nós estudiámolo aparte o que ti estás dicindo, é dicir, é un ha aprobación inicial hai un período de exposición ó público no seu momento preséntanse as reclamacións que si queren incluso os propios particulares poderán presentalas, incluso moi tarde esas suxerencias se poderán recoller, entón nós non temos aquí nada que ocultar neste tema, aparte que é un tema que desde o punto de vista político como é lóxico non ten porque sentar un debate profundo, nós non temos aquí... Bueno yo voy a someter a votación el punto, tal como está, esta aprobación inicial, teniendo en cuenta que yo tengo intención de recoger alguna de esas sugerencias que estais diciendo siempre que legalmente sean posibles. Una vez que el Interventor me informe de este tema. ¿Votos en contra?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Lage y Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, o Pleno acorda cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), modificación da Ordenanza Reguladora da Taxa por autorización de obras e outros aproveitamentos situados en zonas contiguas ás Estradas Provinciais, que queda redactada nos seguintes términos: Artigo 1º.- Fundamento e natureza No uso das facultades concedidas polos artigos 133.2 e 142 da Constitución e polo artigo 106 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local, e os artigos 121 e 122 da Lei Reguladora das Facendas Locais e de conformidade co disposto nos artigos 15 a 19 da mesma, esta Deputación establece a Taxa por licencia de obras, autorización de obras e demáis aproveitamentos en terreos situados nas zonas contiguas ás estradas provinciais que se rexirá pola presente Ordenanza Fiscal. Artigo 2º.- Feito impoñible Constitue o feito impoñible da Taxa a actividade provincial, técnica e administrativa, tendente a verificar se os actos de edificación e uso do solo axústanse ou cumpren os requisitos previstos nas disposicións legais e regulamentarias reguladoras do uso dos terreos situados en zonas contiguas ás vías públicas provinciais. Artigo 3º.- Suxeito pasivo 1.- Son suxeitos pasivos contribuíntes as persoas físicas ou xurídicas e as entidades a que se refire o artigo 33 da Lei Xeral Tributaria, que sexan propietarios ou poseedores, ou, no seu caso, arrendatarios dos inmobles nos que se realicen as construccións ou instalacións ou se executen as obras. 2.- Son suxeitos pasivos contribuíntes as persoas ou entidades a quen o seu favor se outorguen as autorizacións, ou quen se beneficien do aproveitamento, se se procedeu sen a oportuna autorización, unha vez que se leve a cabo a actividade técnica e administrativa que se cita no artigo anterior. 3.- En todo caso, terán a condición de sustitutos do contribuínte os constructores e contratistas das obras. Artigo 4º.- Responsables 1.- Responderán solidariamente das obrigacións tributarias do suxeito pasivo, as persoas físicas e xurídicas a que se refiren os artigos 38.1 e 39 da Lei Xeral Tributaria. 2.- Serán responsables subsidiarios os administradores das sociedades e os sindicatos, interventores ou liquidadores de crebas, concursos, sociedades e entidades en xeral, nos supostos e co alcance que sinala o artigo 40 da Lei Xeral Tributaria. Artigo 5º.- Base impoñible 1.- Os metros lineales ou fracción de frente ás vías públicas provinciais de todos aqueles aproveitamentos para os que se solicite licencia ou autorización que pola súa natureza sexan susceptibles de ser medidas en términos ou unidades de lonxitude e non se trate dos aproveitamentos a que se fai referencia noutros apartados deste artigo. 2.- Os metros cadrados ou fracción da superficie a construir, reparar etc. cando se trate de construccións ou edificacións. 3.-Os metros cúbicos ou fracción das explotacións cando se trate de canteiras ou aproveitamentos similares. 4.- Cada unidade cando se trate de aproveitamentos que teñen por obxecto a instalación de transformadores, tala de árbores, ou a ocupación do dominio público provincial con mesas e sillas e calquera outros aproveitamentos que reúnen unha natureza similar. Artigo 62.- Tipo de gravamen e cuota tributaria Os tipos de gravamen e cuotas desta taxa serán: 1.- Aproveitamentos susceptibles de ser medidos en metros lineales: Pesetas - Por cada aproveitamento 5.000 - Por cada metro lineal ou fracción 50 - Tope máximo 50.000 2.- Aproveitamentos susceptibles de ser medidos en m2: - Construcción nova. Por cada m2 ou fracción 100 - Reparación ou similar. Por cada m2 ou fracción 75 - Carteleiras de anuncios ou similares. Por cada m2 ou fracción 500 3.- Aproveitamentos susceptibles de ser medidos en metros cúbicos: - Explotación de canteiras, areneiros ou similares por cada m3 ou fracción 600 4.- Aproveitamentos susceptibles e ser medidos en términos de unidade: - Instalación de transformadores ou similares, por cada unidade 20.000 - Tala de árbores ou similares, por cada unidade 150 - Instalación de mesas, sillas ou similares, por cada unidade 500 Artigo 7º.- Exencións bonificacións Non se concederán exención nin bonificación ningunha na exacción desta Taxa. Artigo 8º.- Devengo 1.- Devéngase a Taxa e nace a obrigación de contribuir cando se inicie a actividade provincial que constitue o seu feito impoñible. A estes efectos, entenderase iniciada dita actividade na data de presentación da oportuna solicitude de autorización de obra ou aproveitamento, se o suxeito pasivo formulase expresamente esta. 2.- Cando as obras ou os aproveitamentos se iniciaran ou executaran sen ter obtida a oportuna autorización, a Taxe devengarase cando se inicie efectivamente a actividade provincial conducente a determinar se a obra en cuestión é ou non autorizable, con independencia da iniciación do expediente por infracción tributaria. 3.- A obrigación de contribuir, unha vez nacida, non se verá afectada en modo ningún pola denegación da autorización solicitada ou pola concesión desta condicionada á modificación do proxecto presentado, nin pola renuncia ou desistimento do solicitante unha vez concedida a licencia. Artigo 9º.- Declaración 1.- As persoas interesadas na obtención de autorización para a realización de obras, a utilización privativa ou o aproveitamento especial nos terreos situados en zonas contiguas ás estradas provinciais, presentarán, previamente, no Rexistro Xeral a oportuna solicitude, acompañando proxecto visado polo Colexio Oficial respectivo, con especificación detallada da natureza da obra e o lugar de emprazamento, na que se faga constar a superficie en metros cadrados de cada planta do edificio. 2.- Cando se trate de autorización para aqueles actos no que non sexa esixible a formulación de proxecto subscrito por técnico competente, á solicitude acompañaras e un presuposto das obras a realizar, con descripción detallada da superficie de cada planta, e, en xeral, das características da obra ou acto do que os datos permitan comproba-la superficie de aqueles. 3.- Se despois de formulada a solicitude de licencia se modificase ou ampliase o proxecto deberá poñerse en coñecemento da Administración Provincial acompañando o novo presuposto ou o reformado e, no seu caso, planos e memorias da modificación ou ampliación. 4.- As persoas interesadas na concesión de autorización para a utilización privativa ou o aproveitamento especial dos terreos situados en zonas contiguas ás estradas provinciais deberán presenta-la oportuna solicitude, acompañando memoria explicativa da utilización ou aproveitamento a realizar así como a superficie ou dimensión do aproveitamento, plano indicativo da situación do aproveitamento a realizar e cantos outros datos sexan necesarios para examina-la procedencia da autorización e a liquidación da Taxa. Artigo 10º.- Liquidación e ingreso 1.- Os interesados na autorización para a realización de calquera dos aproveitamentos aquí regulados deberán presenta-la correspondente solicitude no Rexistro. O Rexistro o remitirá á Sección de Rentas para que liquiden o importe da Taxa e unha vez ingresada na Sección de Ingresos poñerase na instancia "pagado", dando paso á Sección de Vías e Obras para o seu estudio. En ningún caso se deberá autorizar aproveitamento ningún sen a constitución do depósito previo, sendo, no seu caso responsables os funcionarios que den trámite á solicitude sen o previo pago do depósito previo. 2.- A Administración provincial poderá comproba-la superficie real de cada planda dos edificios e do dominio público provincial situado nas zonas contiguas ás estradas provinciais susceptibles de ser autorizada a súa utilización privativa ou aproveitamento especial, e a superficie dos carteis declarada polo solicitante, e, á vista do resultado de tal comprobación, practicará liquidación definitiva que proceda, con deducción do, no seu caso, ingresado en provisional. Artigo 11º.- Infraccións e sancións En todo o relativo á calificación de infraccións tributarias, así como das sancións que ás mesmas correspondan en cada cado, estarase ó disposto nos artigos 77 e seguintes da Lei Xeral Tributaria. DISPOSICIONS ADICIONAIS PRIMEIRA.- As autorizacións de obras concedidas caducarán prazo de seis meses se non se inician as obras. SEGUNDA.- A exacción desta Taxa será compatible coa de expedición de documentos, e o prezo público por utilización privativa ou aproveitamento especial dos bens do dominio público provincial. TERCEIRA.- O analiza-la concesión ou non da autorización para a realización de obras ou a concesión de aproveitamentos especiais nos terreos situados nas zonas contiguas ás estradas provinciais terase en conta se as obras ou aproveitamentos especiais axustanse ó marco da lexislación específica en materia de estradas, a Ordenanza reguladora do uso dos terreos situados en zonas contiguas ás estradas provinciais, así como o ordenamento xurídico en xeral. DISPOSICION FINAL A presente Ordenanza Fiscal entrará en vigor o mesmo día da súa publicación no Boletín Oficial da Provincia, permanecendo en vigor ata a súa modificación ou derogación expresas. ------ Folla: 130 3.2788.- RECORECEMENTO DE CRÉDITOS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- No por la cuantía, que tampoco es una cosa, pero, en fin, por la, yo diría por la despreocupación, el abandono, el desinterés, etc., etc., de parte de quien sea, no estoy acusando a Diputados ni a funcionarios porque posiblemente había que compartir el 50%. Es un dato curioso lo que ocurre con este, con este local, pero vamos allá. Sr. Presidente.- ¿Ya terminó su intervención?. Sr. Nieto Figueroa.- No, no. No, es que es curioso porque no se puede confundir. Mire hasta abril de 1985 se pagan a Fenosa los recibos del Archivo Histórico, estaba buscando como le llamaban al local porque no lo conozco, el Archivo Histórico. Hasta abril. De abril a mayo de 1985 no le pagan. De mayo a diciembre pagan. Durante todo el año 1986 y 1987 ustedes pagan. Desde enero a mayo de 1988 no pagan. De julio a setiembre de 1988 pagan. De setiembre a noviembre de 1988 no pagan. Durante todo el año 1989 no pagan. Yo no se si ahora estarán pagándolo, pero desde luego estos merecen un escarmiento, la gente que anda en este tema por esa irresponsabilidad. Si yo pudiese, estos se iban a iluminar con candiles y con velas. No estoy acusando a nadie pero yo me voy oponer a ver si por fin alguien tiene un poco de sentido común y actúa con seriedad. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Simplemente decir que aquí hay un, es una cantidad de ciento setenta y dos mil quinientas setenta y ocho pesetas que se adeuda por energía eléctrica y que el informe del Archivero dice que se rechazaban porque no venía bien determinada la domiciliación, es decir, figuraba calle Sarmiento, Sala de Exposiciones, es decir, no hay nada que ocultar, aparte de que es una cantidad pequeña y que lógicamente, pues, en el Archivo creían que ese servicio no les correspondía por eso lo informaban negativamente. Votación: ¿Votos en contra?. Sr. Nieto Figueroa. ¿Abstenciones?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Costas. Sr. Presidente.- Los demás votamos a favor. Se aprueba por mayoría. Vista a proposta de recoñecemento de créditos que formula o .Arquiveiro-Bibliotecario desta Deputación, por diversos recibos de suministro de enerxía eléctrica a favor de UNION-FENOSA, do Arquivo Histórico, e de conformidade co dictame da misión Informativa de Economía, o Pleno acorda, co voto en contra do Sr. Nieto Figueroa (PSOE), e abstención do Grupo Socialista, e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), o recoñecemento destes créditos por un total de CENTO SETENTA E DUAS MIL CINCOCENTAS OITENTA E TRES PESETAS (172.583), e que sexan incluídos no primeiro expediente de recoñecemento de créditos que se tramite, segundo o seguinte detalle: - Do mes de abril a maio de 1985 11.813 - Do mes de xaneiro a marzo de 1988 12.398 - Do mes de marzo a maio de 1988 6.847 - Do mes de setembro a novembro de 1988 8.715 - Do mes de novembro de 1988 a xaneiro 1989 17.937 - Do mes de xaneiro a marzo de 1989 53.200 - Do mes de marzo a xuño de 1989 26.554 - Do mes de xuño ó de agosto de 1989 13.839 - Do mes de agosto a outubro de 1989 12.177 - Do mes de outubro a decembro de 1989 9.103 TOTAL 72.583 ------ Folla: 130,133 4.2789.- MODIFICACIÓN DA ORDENANZA REGULADORA DA TAXA POR EXPEDICIÓN DE DOCUMENTOS ADMINISTRATIVOS. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Ya habíamos condicionado, vamos, se había condicionado en la respectiva Comisión de que tendría que desaparecer un tema de treinta pesetas por la presentación de documentos por parte de los particulares, entonces yo tengo una enmienda, efectivamente he contrastado de que eso se sigue cobrando, y entonces la enmienda dice lo siguiente: Derogar el Título cuarto del apartado segundo, artículo 7 de la Ordenanza Reguladora de Tasas, por expedición de documentos administrativos. Realmente al parecer sale más caro cobrar que hacerlo gratis. Son treinta pesetas por la presentación de documentos y no tiene... Sr. Presidente.- Yo no estuve en la Comisión pero esa propuesta se acepta porque aparte desde el punto de vista legal es correcto, no es el caso anterior que tenemos dudas en este momento, entonces aceptamos esa propuesta. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. Perdón, Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Aparte da cuestión da presentación, iso que xa falamos en Comisión eu creo que hai, estimo que hai cousas que sobran e cousas que faltan. En concreto no apartado das exencións dos epígrafes a) e b) do artigo 5.1 que francamente está, neste momento, por dicilo finalmente obsoletos por non sinalar que están pasados absolutamente da rosca. Eu creo que xa non existe a declaración de pobres por precepto legal, salvo no caso de pleitos xudiciais que eso se contempla noutro apartado e tampouco existe o Padrón de Beneficencia e esas son as exencións que hai que actualizar coa normativa de Servicios Sociais que hai agora, deberían de determinar uns baremos máis... Pero eses documentos realmente non existen aínda que se siga levando moitos sustos. Iso é algo que hai que actualizar coa normativa. Valen mil fórmulas posibles desde con relación ó salario mínimo e ó número de membros da familia ata con relación á nova Lei que se vai facer do salario social, por exemplo coa definición do que son indixentes neste momento. Desde logo as dúas referencias legais carecen de toda base vixente. A Disposición Adicional primeira tal e como está formulada vai moito máis alá do que é unha Ordenanza Fiscal e é realmente perigosisima, pouco máis ou menos vén dicir que a calquera cidadán sen excepción non se lle deixa ver un mal papel senón paga antes. Claro, tendo en conta que durante todo este ano se estiveron cobrando as trinta pesetas por presentación de instancias por unha mala redacción, nun epígrafe, porque en principio se derogara iso na Ordenanza pasada pero se deixou unha disposición adicional que lles impedía dar curso senón se pagaban as tasas e en base a iso seguironno cobrando, eu creo que esa disposición hai que quitala ou modificala porque na súa redacción actual é perigosisima. En mans dun funcionario, digámolo así, con mentalidade tradicional, é a disculpa perfecta para que no nos poidamos enterar ninguén do que pasa na Deputación. En serio é completamente desorbitado. E logo creo que faltan cousas aí, por exemplo non se prevee a entrada de copias simples de documentos, o que serían puras fotocopias é algo que hai que regular sería o prezo do custe dunha fotocopia é o marcamos para o ano pero ten que ter unha cobertura senón esa exención non ten ningunha cobertura legal. E igualmente, neste sentido podían incluirse a cuestión dos documentos editados que serían polo custe da edición, e tamén temos unha cobertura a hora de vende-las publicacións desta Deputación, que neste momento non se sabe moi ben porque vía se cobran, que non hai ningunha empresa de réxime privado provincial e nada máis. Sr. Presidente.- Pues muchas gracias. Estudiaremos sus sugerencias independientemente que ahora no las recogemos. Sr. Costas Abreu.- Quere dicir que teño que escribir ademáis de contalo aquí outra vez. Sr. Presidente.- Si, si, porque ahora non é momento oportuno. Votación: ¿votos en contra?, ¿abstenciones?. Sr. Secretario.- Votos en contra, ninguno. ¿Abstencións?. Sr. Presidente.- El Sr. Costas Abreu. Se aprueba por mayoría. Sr. Costas Abreu.- Perdón, podo dicir unha última. A presentación a probas selectivas tampouco está prevista e debería incluirse para regularizar iso. Cobertura legal, exención de taxas por presentarse. Sr. Presidente.- Se nota la mentalidad funcionarial del Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Quere dicir que estudio ben os expedientes. Sr. Presidente.- Pois non digo que non, independente da súa mentalidade política, claro está. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aproba-la modificación da Ordenanza Reguladora da Taxa por expedición de documentos administrativos, que queda redactada nos seguintes términos: Artigo 1º.- Fundamento e natureza No uso das facultades concedidas polos artigos 133.2 e 142 da Constitución e polo artigo 106 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local, e de conformidade co disposto nos artigos 15 a 19 da Lei 39/1988, de 28 de decembro, Reguladora das Facendas Locais, esta Deputación establece a Taxa por expedición de documentos administrativos, que se rexirá pola presente Ordenanza Fiscal, e atendendo ás súas normas ó prevenido no artigo 58 da devandita L.R.F.L. Artigo 2º.- Feito impoñible 1.- Constitue o feito impoñible da Taxa a actividade administrativa desenrolada con motivo da tramitación, a instancia de parte, de toda clase de documentos que ex- pida e de expedientes de que entenda a Administración ou as Autoridades Provinciais. 2.- A estes efectos, entenderase tramitada a instancia de parte calquera documentación administrativa que fose provocada polo particular ou redunde no seu beneficio aínda que non mediara solicitude expresa do interesado. Artigo 3º.- Suxeito pasivo Son suxeitos pasivos contribuíntes as persoas físicas e xurídicas e as entidades a que se refire o artigo 33 da Lei Xeral Tributaria que soliciten, provoquen ou no cal interese redunde a tramitación do documento ou expediente de que se trate. Artigo 4º.- Responsables 1.- Responderán solidariamente das obrigacións tributarias do suxeito pasivo, as persoas físicas e xurídicas a que se refiren os artigos 38.1 e 39 da Lei Xeral Tributaria. 2.- Serán responsables subsidiarios os administradores das sociedades e os sindicatos, interventores ou liquidadores de crebas, concursos, sociedades e entidades en xeral, nos supostos e co alcance que sinala o artigo 40 da Lei Xeral Tributaria. Artigo 52.- Beneficios fiscais 1.- Gozarán de exención aqueles contribuíntes en que concurra algunha das seguintes circunstancias: a) Haber sido declaradas pobres por precepto legal. b) Estar inscritas no padrón da Beneficencia como pobres de solemnidade. c) Ter obtido o beneficio xudicial de pobreza, respecto ós expedientes que deben surtir efecto, precisamente, no procedemento xudicial no que fosen declarados pobres. 2.- A partir dos beneficios citados, non se admitirá na exacción desta Taxa Beneficio tributario ningún que non veña establecido en normas con rango de Lei ou deriven de Tratados ou Acordos Internacionais. Artigo 62.- Cuota tributaria 1.- A cuota tributaria determinarase por unha cantidade fixa sinalada segundo a natureza dos documentos ou expedientes a tramitar, de acordo coa Tarifa que contén o artigo seguinte. 2.- A cuota de Tarifa corresponde á tramitación completa do documento ou expediente de que se trate, desde a súa iniciación ata a súa resolución final, incluída a certificación e notificación ó interesado do acordo recaído. 3.- As cuotas resultantes por aplicación das anteriores tarifas incrementaranse nun 50 por 100 cando os interesados solicitasen con carácter de urxencia a tramitación dos expedientes que motivasen o devengo. 4.- As certificacións ou documentos que expida a Administración Provincial en virtude de oficio de Xulgados e Tribunais para toda clase de pleitos, non se entregarán nin remitirán sen que previamente se teña satisfeito a correspondente cuota tributaria. Artigo 7º.- Tarifa A tarifa a que se refire o artigo anterior estructurase nos seguintes epígrafes: PRIMEIRO.- Persoal ó Servicio da Deputación. Importe Por expedición de títulos, credenciais, licencias e permutas 600 SEGUNDO.- Certificacións e compulsas. 1º.- Por cada certificación de documento do ano ou cinco anos anteriores 200 2º.- Por cada certificación de documento anteriores a cinco anos 500 3º.- Por cada certificación de documentación de montes 1.000 4º.- Por cada compulsa 25 TERCEIRO.- Contratación de obras e servicios. 1º- Constitución, sustitución e devolución de fianzas para licitacións e obras provinciais, por cada acto esixirase a cuota que resulte de aplica-la escala seguinte: - Ata 5.000 ptas. 50 - De 5.001 ata 10.000 75 - De 10.001 a 20.000 100 - De 20.000 ptas. en adiante, por cada 1.000 ptas. de exceso ou fracción 15 2º.- Certificacións de obra, o 0,5 por cento do importe da certificación. 3º.- Actas de recepción de obras: - Provisionais 125 - Definitivas 300 - Por cada copia das anteriores 10 4º.- Endosos: - Por cada autorización 500 - Por cada copia 50 Artigo 8º.- Devengo 1.- Devéngase a Taxa e nace a obrigación de contribuir cando se presente a solicitude que inicie a tramitación dos documentos e expedientes suxeitos ó tributo. 2.- Nos casos a que se refire o número 2 do artigo 2º, o devengo prodúcese cando teñan lugar as circunstancias que provocan a actuación provincial de oficio ou cando esta se inicie sen previa solicitude do interesado pero redunde no seu beneficio. Artigo 9º.- Declaración e ingreso 1º.- A Taxa esixirase en réxime de autoliquidación, polo procedemento do selo provincial adherido ó escrito de solicitude da tramitación do documento ou expediente, ou nestes mesmos se aquel escrito non existira, ou a solicitude non fora expresa. 2º.- Os escritos recibidos polos conductos a que fai referencia o artigo 66 da Lei de Procedemento Administrativo, que non veñan debidamente reintegrados, serán admitidos provisionalmente, pero non poderá dárselles curso sen que se subsane a deficiencia, a tal fin requerirase ó interesado para que, no prazo de dez días abone as cuotas correspondentes co apercibimento de que, transcurrido dito prazo sen efectualo, se terán os escritos por non presentados e será arquivada a solicitude. 3º.- O importe desta Taxa poderase esixir mediante o pago en efectivo. Artigo 10º.- Infraccións e sancións En todo o relativo á calificación de infraccións tributarias, así como das sancións que ás mesmas correspondan en cada caso, estarase ó disposto nos artigos 77 e seguintes da Lei Xeral Tributaria. Disposicións Adicionais PRIMEIRA.- Non se poderá expedir documento ningún, facilitar datos e antecedentes de ningunha clase, se non é mediante solicitude escrita, na que deberán constar con claridade os datos e antecedentes que reclamen e finalidade dos mesmos. SEGUNDA.- Os encargados dos Rexistros de Entrada e Saída, coidarán de non dar curso a documento ningún suxeito á exacción se non leva adherido o timbre correspondente, retendo, en tal caso, o documento ata que o presentador ou solicitante o reintegre debidamente, e en todo caso inutilizarán o timbre do documento coa data do día. TERCEIRA.- Tódolos funcionarios provinciais que dalgunha maneira interveñan na tramitación ou expedición de calquera clase de documentos, coidarán de esixi-los timbres correspondentes, os cales serán inutilizados polos mesmos na forma indicada na Disposición Adicional anterior. Disposición Final A presente Ordenanza Fiscal entrará en vigor o mesmo día da súa publicación no Boletín Oficial, permanecendo en vigor ata a súa modificación ou derogación expresas. ------ Folla: 133,135 5.2790.- PROPOSTA DE CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA, PARA PROVISTAR CON FUNCIONARIOS DE CARREIRA 3 PRAZAS DE TECNICOS SUPERIORES-PSICOLOGOS: 2 POLO SISTEMA DE TURNO LIBRE E OUTRA POLO SISTEMA DE PROMOCION INTERNA Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, mantener el voto de Comisión, creo que ha quedado condicionado a, la propuesta que se hizo de incluir a un miembro de la oposición, cualquier miembro de la oposición en los tribunales, había habido una intención por parte de la Presidencia de incluirlo pero vemos que en esta ocasión sigue sin incluirse, en el expediente no figura, por lo tanto en tanto mientras no se cambie votaremos en contra. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, bueno, esa é unha das incógnitas que hai, se o Sr. Presidente cumpre ou non o seu compromiso ó respecto, en todo caso para intentar perfecciona-lo mecanismo das Convocatorias deixando de lado a cuestión de incumprimento de plazo, que evidentemente se da sempre nestas Convocatorias. Da oferta dun ano teñen que facerse todas no primeiro trimestre do ano, e evidentemente xa está bastante pasado, xa tiñan que estar rematada-las probas antes do primeiro de outubro, evidentemente xa non vai dar tempo, faltan cousas de inclusión obrigatoria nesta Convocatoria, xa dixen máis veces pero vou seguir insistinto a ver si por agotamento consigo algo. En concreto a Lei de Bases de Réxime Local, perdón, a Lei de Medidas para a Reforma da Función Pública e o Decreto que regula o ingreso na Administración con caráctar xeral din que toda Convocatoria ten que te-lo calendario preciso de realización das probas, e evidentemente aquí non se prevé, e outra serie de contidos mínimos, do artigo 14 do Real Decreto que regula o ingreso na Administración Pública tampouco aparece aquí. E con respecto ós Tribunais, sendo ademáis como son, prazas de funcionarios e aparte do que se sinalou antes, eu quero que se cumpran os principios de especialidade e cualificación que están legalmente establecidos, e que se cumpran dunha vez. Sr. Presidente.- Están intentando cumplirse. Bueno yo, o que quero dicir é o seguinte. Sobre a participación dos membros da oposición nos Tribunais, efectivamente eu tiven, despois do último Pleno, unha reunión, unha charla que foi informal, cun representante do PSOE, cun representante do CDS, cun representante de esquerda galega, os grupos políticos todos aí representados, aparte do propio grupo de goberno, entón bo, pois eu ofrecínlles que efectivamente de que estaba disposto, de que os membros da oposición interviñeran nas probas de selección para que comprobaran de que efectivamente nós nese tema non temos nada que ocultar. O único que a mín me sentou bastante mal e que despois de haber tido esa charla precisamente, tres días despois ou catro días despois, leín nons medios de comunicación, sen dicirme nada, pois o lóxico era que tiveran a cortesía de non falar dese tema, independentemente que aceptaran ou non aceptaran, pois que sen dicirme a min nada pois parece que declinaran esa invitación, sobre todo polo Partido Socialista. Entón nese sentido eu non sei neste momento se el es queren ou non queren, pois parece que da a impresión, de que si participaban que non se intentaban resolve-los problemas que ternos co persoal, cando nós, os problemas co persoal intentámolos resolver o mellor que poidamos, se acertamos ben, senón acertamos pois mala sorte, pero polo menos é nosa intención esa. Eu sigo tendo esa porta aberta no sentido de que eu intento de que os membros da oposición formen parte dos Tribunais, da oposición, é dicir, unha vez efectivamente como se comentaba nesa reunión, unha vez será un representante do PSOE, outra vez será un representante do CDS, outra vez será un representante de esquerda galega, que eu non teño ningún inconveniente en que eso sexa así, así si os grupos políticos aceptan, ¿esquerda galega acepta formar parte dos Tribunais?, ¿CDS tamén?, ¿o Partido Socialista tamén?. Sr. ¿González Iglesias?- Si, iso é un invento, así de claro. Sr. Presidente.- Non invento non. Eu de momento creo que os periodistas non minten, vamos, ás veces recollen información, danlles un titulares un pouco pomposos pero de aí a que, non creo. Sr. ¿González Iglesias?.- Nós non estamos dicindo iso, iso o di vostede. Nós non, nós sistematicamente se recorda desde hai bastantes anos vimos plantexando ese tema. Entón esta claro... Sr. Presidente.- Pois eu ofrecín esa posibilidade e ós tres ou catro días bo, pois foi cando houbo unha descarga notable, non se si habería algún aviso de Madrid ou de Santiago, porque empezaron co tema dos vídeos, o tema dos curas, e este tema, eu creo que foi unha descarga en batería, ó mellor foi un erro pequeno porque ó mellor incluso esa información non viña directamente de ningún membro que é Deputado, ó mellor viña dalgunha cúpula do partido político, entón tiñan pouca información de que se habían sentado a falar comigo. Sr. ¿González Iglesias?.- Presidente, ¿non sería outra cousa?, ¿non sería que a vostede lle molestaría ese tema que di dos vídeos, e dos curas e tal?, e xa se confundiu e meteu todo no mesmo saco. Sr. Presidente.- Non, ese tema contestarémolo despois, no temos nada que ocultar, contestarémolo despois. Bo, eu agora xa para terminar digo, o Partido Socialista tamén quere intervir nesto, bo, pois ben, pois eu a partir de agora nombrarei un membro nos Tribunais de cada, é dicir, dun grupo político, unha vez será un, outra vez será outro. ¿De acordo?. ¿Votos?, é dicir, entón esa proposta que eu fixen e que efectivamente era unha aspiración da oposición pois queda aceptada. ¿Votos en contra?, ¿abstenciones?. Apróbase por unanimidade. Sr. Nodar Martínez.- Perdón Presidente, yo anuncié claramente el voto en contra mientras no esté un miembro. Sr. Presidente.- Pero estoy diciendo que si, que a partir de ahora que si. Sr. Nodar Martínez.- ¿Pero ésta lo incluye ya?. Sr. Presidente.- Pues yo en ésta, se incluye también. Sr. Nodar Martínez.- Tienen que modificarla entonces. Sr. Presidente.- La modificamos. No creo que haya problema en modificar la base, es decir, yo tengo que nombrar a un Diputado y nombro al Diputado que yo quiera. Sr. Nodar Martínez.- Pero en las bases se especifica la constitución del Tribunal. Sr. Presidente.- Pues es esa, dice un Diputado Provincial, no quiere decir que sea del Partido Popular ni que sea del Partido..., es decir, lo que estábamos nosotros comentando ahora que el grupo de gobierno pues tuviera dos representantes, esto tampoco es lo que comentábamos, pero creo que legalmente no es posible, si legalmente es posible pues no pasa nada, porque allí con que esté un fiscal para en un momento determinado levantara actas de esas malévolas interpretaciones que hacemos los miembros del Partido Popular en las oposiciones que se verá que no son tales, pues efectivamente con que hubiera uno es suficiente, si no es posible que estemos dos del Grupo Popular, pues estaremos uno y no pasa nada. La mayor parte son Técnicos, sobre todo en las oposiciones... Sr. Nieto Figueroa.- Algo hay Presidente cuando el río suena. Sr. Presidente.- Lo único que le diré al Sr. Costas, que yo lo único que se es que yo, Presidente o en quien delegue, no renuncio a formar parte de una oposición porque la Ley dice que las Presidirá el Presidente de la Diputación, y aunque no tuviera yo titulación menor, es decir, que aunque yo tuviera estudios primarios pues si fuera Presidente de la Diputación las seguiría presidiendo. Sr. Costas Abreu.- En último término paso por iso, pero que delegue no menos adecuado en moitas ocasións, xa me parece bastante menos sensato. Sr. Presidente.- Normalmente yo no las presido, pero digo, que si yo en la mayor parte de los casos pues si pudiera presidirlas, pero digo que aunque no fuera así es un derecho que tengo, es decir, la Ley, y no voy a renunciar a ello. Sr. Costas Abreu.- Eu dígolle que ata aí chego, pero logo que delegue, que delegue, que non vaia e delegue no menos adecuado xa me parece excesivo. Sr. Presidente.- Moy bien, muchas gracias. Entonces se aprueba por unanimidad. Préstase aprobación por unanimidade, á Convocatoria, Bases e Programa, para provistar con funcionarios de carreira 3 prazas de Técnicos Superiores-Psicólogos, incluídas na "Oferta de Emprego Público 1990" e encadradas no Grupo A do artigo 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto; clasificadas na Escala de Administración Especial, Subescala Técnicos de Administración Especial, Clase Técnicos Superiores, coas retribucións básicas que a dito Grupo corresponde e complementarias dos respectivos postos de traballo. Dúas destas prazas -como se especifica na Convocatoria- provistaranse polo sistema de acceso libre e a outra mediante o sistema de promoción interna. Se ésta non fose cuberta, acumularase ás de acceso libre, convertíndose así en tres para para este último sistema. Daráselle á Convocatoria a publicidade regulamentaria nos idiomas Galego e Castelán. A partir des te momento nomearase, por rotación, un membro dos Tribunais de cada Grupo Político. ------ Folla: 135,136 6.2791.- RECOÑECEMENTO DE COMPLEMENTO ESPECIFICO DE DEDICACION EXCLUSIVA A DOUS MÉDICOS DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Unha pregunta. Sr. Presidente.- Aunque fue por unanimidad en la Comisión. Sr. Costas Abreu.- Si, pero é que non mirara o expediente. Resulta que non presentan declaración de actividades, como sería preceptivo neste caso, primeiro asunto, aquí ninguén fai un informe, nin se pide iso, nin nada. Pero é que logo ademáis hai un curiosisimo informe do Director Médico, no caso do primeiro dos dous solicitantes, que di que se lle concede a dedicación exclusiva, non porque plantara un chollo privado nin nada polo estilo, cuestión que non se aclara no expediente, senón porque, su actitud actual, vai ben, porque antes polo visto se portaba mal y ahora como se porta ben danlle a exclusiva, e a min me gustaría que o Deputado-Delegado que firmou a conformidade desta historia me explique como se pode facer constar nun informe técnico, cuestións sobre actitudes, non aptitudes, ou como é un criterio determinante a efectos de conceder un complemento retributivo que ó que está condicionado é a non ter ningún outro traballo público nin privado, realmente me parece, como lle diría eu, desopilante. Sr. Freire Lino.- Bien, justificados por el Director Médico, la Comisión de Personal no ha puesto ningún reparo, entiendo que el punto está perfectamente claro para ir a Pleno. Sr. Costas Abreu.- ¿Me pode explicar cal era a actitude anterior e a actual?. Sr. Freire Lino.- Bueno, yo no controlo a los Médicos en su actitud personal. Sr. Costas Abreu.- ¿E os informes que lle presentan para que firme os controla?. Sr. Freire Lino.- Hay un Director Médico que argumenta unas razones. Sr. Presidente.- Yo creo que eso es una cuestión semántica, Sr. Costas Abreu. Sr. Freire Lino.- Yo personalmente no persigo al Médico si cumple o no cumple, mejor o peor, lo dirige el Director Médico. Sr. Costas Abreu.- Eu creo que é máis mántica que semántica. Sr. Freire Lino.- Lo dirige el Director Médico y ha argumentado lo suficiente como para reconocerlo, la Comisión lo ha entendido así, por unanimidad además. Sr. Presidente.- El Sr. Freire que está haciendo un esfuerzo importante que al mismo tiempo es Delegado. Sr. Costas Abreu.- A min unha vez un determinado Secretario fixo un informe sobre min, está, consta nos Arquivos do Concello de Vigo, dicindo que eu era un bo traballador e boa persona, pero un individuo anarquista, e isto me recorda aquelas épocas. Sr. Presidente.- Bueno, vamos. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, en la Comisión se había hablado también de ejercer un control efectivo sobre las exclusividades. Entonces se habló incluso de solicitar el Padrón de Licencias Fiscales para que yo, como no lo veo en el dictamen... Sr. Presidente.- Me parece correcto, ese tema y lo haremos. De acuerdo, ¿votos en contra?, ¿abstenciones?. ¿Cambio el voto de la Comisión, Sr. Costas Abreu?. Sr. Costas Abreu.- Eu desde logo non voto nun expediente donde están en consideración sobre cuestións persoais. Sr. Presidente.- Bueno, yo le digo cómo en la Comisión vota a favor. Sr. Costas Abreu.- Si, si, claro que cambie o voto, á vista expediente. Sr. Secretario.- Abstención del Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Se aprueba por mayoría con la abstención del Sr. Costas Abreu. Vísta-las peticións formuladas por Dona Trinidad Soto Herrero, Médico Adxunta do Servicio de Admisión do Hospital Provincial e por D. Antonio Santos Segura, Médico Adxunto do Servicio de Anestesia-Reanimación do Hospital Provincial, e considerando os informes favorables que ó efecto emite a Dirección Médica de dito Centro, con fundamento nas consideracións expostas nos pertinentes informes que se incorporaron ó acordo de homologación retributiva dos Médicos do Hospital Provincial cos facultativos das Institucións Pechadas da Seguridade Social, adoptado polo Pleno desta Corporación en sesión extraordinaria de 9 de novembro de 1989, acórdase coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), recoñecer ós solicitantes o complemento específico por incidencia dos factores de dedicación e incompatibilidade en iguales condicións e contía que, para funcionarios de igual clase e categoría, foron recoñecidos polo mencionado acordo. Tomaranse as pertinentes previsións para pedir xustificante negativo de alta na licencia fiscal con respecto ós que estean sometidos ó réxime de incompatibilidades. ------ Folla: 136,137 7.2792.- ESCRITO DA SECCION SINDICAL DE CC.OO. DESTA DEPUTACION PROVINCIAL EN RECLAMACION DUN AUMENTO DE RETRIBUCION COMPLEMENTARIA Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, Sr. Presidente, vamos a ver. Una vez estudiado el expediente vemos que hay una doble línea argumental para desestimar la propuesta de la Sección Sindical de Comisiones Obreras fundamentalmente se basan en que el Decreto no menciona para nada el complemento de productividad. Por otra parte creo recordar que el Presidente de la Comisión decía que este incremento que solicitan no había lugar a concederlo toda vez que estaba absorbido por los fondos pactados en el Acuerdo con la Junta de Personal entonces yo quiero decir que de la lectura de ese acuerdo yo entresaco que hay el artículo 6º, que dice que las partidas anuales se puedan incrementar en lo que determine el Gobierno Central. Y además dice cuales son los, dice, "los fondos salariales serán de acuerdo con lo pactado con Mesa de Negociación para su distribución en los siguientes conceptos", y habla del complemento de productividad, pero en el tramo fijo. Entonces nosotros entendemos de que el tramo variable si podría estar sujeto, podría así incrementarse en ese 6% y por lo tanto cambiamos el sentido del voto y apoyamos la petición de la Sección Sindical. Creo que es absolutamente legal lo que piden. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?, antes de que intervenga el Grupo de Goberno. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Eu abstívenme na Comisión e voume seguir abstendo. Realmente non son precisamente un defensor do complemento de productividade. En todo caso si quixera dicir unha cousa. O sistema polo que se repartiu no último ano o complemento de productividad e aquí é un sistema por así dicilo, igualitario, por Grupos, é un sistema bastante atípico segundo a definición formal que para este complemento se da na lexislación e iso leva ó Viceinterventor a facer un informe no que di que iso pode ser un suposto de desviación de poder. Bueno, pois, incluso é posible. Eu o que si quixera dicir en relación con iso é que me parece que a Administración debe ser a Administración, medianamente ecuánime, bueno, e eu recordo que nos Presupostos Provinciais ano tras ano unha das cousas que impugnei sistematicamente é un concepto retributivo que se inclue nos Presupostos con tan evidente designación como productividade de libre disposición do Presidente, burgo bufandas, e da a casualidade de que esas bufandas, me parece que o primeiro ano que se incluiu iso eran cincuenta millóns, nin máis nin menos, se reparten tamén á repañota sen ningunha xustificación e aí non houbo ningún informe de Intervención que cortara iso que é bastante máis irracional que unha distribución, insisto, de tipo igualitario. E outro tanto sobre a distribución de complementos específicos a persoas que compatibilizan varios postos de traballo. Polo tanto a min non me parece, é simplemente un toque de advertencia, moi admisible que se extreme o celo xurídico en informes contra medidas discutibles pero razonables de asignación equitativa de retribucións e sen embargo se pasa por riba de flagrantes vulneracións da legalidade noutros conceptos retributivos, en todo caso vou manter o meu voto inicial, eu quería dicir isto. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Vamos a ver, hai dos intervenciones completamente distintas, lo que plantea el Grupo Socialista, lo que se pretende decir en la Comisión de Personal es de que en el acuerdo de junio se hacen los acuerdos que en principio se estima que son definitivos, donde aparece un incremento notable del complemento específico pero no se hace mención en esa negociación de ningún aumento a este concepto. Después surge esta posibilidad del incremento porcentual del 6%, que se ha hecho para la masa salarial y se entiende de que se le ha englobado porque se ha hecho un resumen por decir de alguna manera a mitad de Ejercicio para asignar una cantidad. En ese momento dado que la cantidad era importante se entiende que se asume eso sinó estaríamos puntualmente revisando cada uno de los conceptos. Y enlazando un poco con lo que decía el Sr. Costas la cuestión está en que precisamente mi postura personal ha sido siempre en ese sentido, o sea, de cumplir siempre lo que dice la Ley General de Presupuestos en cuanto a que el complemento de productividad es un complemento personal y que su reparto de tipo igualatorio no es muy correcto. De cualquier forma la Mesa en ese sentido ha propuesto eso al Pleno y el Pleno lo ha aprobado en su momento independientemente de que nos guste más o menos la interpretación. Yo creo que en este momento no tiene ningún sentido hacer esa ampliación a final de Ejercicio, primero porque había una pregunta que hacer con cargo a qué partida se va donar esa cantidad en cuanto a que este supuesto está perfectamente establecido, y en segundo lugar en cuanto a que si ya ha habido incrementos superiores en otros conceptos, esos incrementos superiores incluyen de alguna manera el complemento de productividad. Sr. Presidente.- Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, simplemente decir que hay un principio que dice que los acuerdos, los contratos que son lo que son, y no decir lo que uno quiere que sean, es decir, hay que atenerse exactamente a lo que dicen las cláusulas, y yo mantengo mi línea de argumento, es decir, a pesar de que entiendo lo que quiere decir el Presidente de la Comisión de Personal, hay, hay pactos en este acuerdo dónde se dice claramente de que puede ser incrementado lo que aquí se parta, o las cantidades que fije... el Gobierno Central, y habla exactamente de que el complemento de productividad, hay una parte que es fija pero hay otra que es variable, y ahí si que se puede. Entonces nosotros apoyamos la petición de la Sección Sindical de Comisiones Obreras, y modificamos el sentido del voto en contra de la propuesta del Grupo Popular. Sr. Presidente.- Muchas gracias, ¿alguna intervención más?. Nosotros vamos a someter a votación este punto del Orden del Día, ya con el mismo informe, es decir, que viene de la Comisión, los informes Técnicos de Intervención y de Secretaría son contrarios a esa propuesta, lo sentimos mucho, entonces lo vamos a mantener. ¿Votos en contra?, es decir, se somete a aprobación el dictamen de la Comisión, ¿votos en contra?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Lage. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Sr. Secretario.- Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Los demás votamos a favor. Queda aprobado el dictamen de la Comisión, es decir, que queda rechazada la petición por mayoría. Vista a solicitude formulada pola Sección Sindical de CC.OO. de data 06-08-90 relativa ó incremento da porcentaxe do 6% ós distintos complementos de productividade asignados ós postos de traballo aprobados para esta Excma. Deputación Provincial, tendo en conta acordo plenario de data abril de 1990, polo que se aprobou o Presuposto Ordinario desta Corporación Provincial considerando a Resolución da Secretaría de Estado de Facenda de 4 de Xullo de 1990, e artigo 5 do R.D. 861/86 de 25 de abril, acórdase, co voto en contra do Grupo Socialista e Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), a desestimación da citada pretensión. ------ Folla: 137,138 8.2793.- ESCRITOS DAS CENTRAIS SINDICAIS CC.OO. E U.G.T. EN RECLAMACIÓN DUNHA PAGA UNICA DE 34.980 PTAS. O PERSOAL O SERVICIO DESTA DEPUTACION PROVINCIAL Sr. Presidente.- Intervenciones. ¿No hay ninguna intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, sólamente decir que nosotros seríamos más favorables a que el tema no se aprobase exactamente como se plantea en la Comisión de Personal sinó que dirigirse al Ministerio de Administraciones Públicas pero no aprobar aquí la paga en función de tal, es decir, dirigirnos á ellos y si ellos lo conceden bien, en todo caso quiero decir de que en otras Corporaciones Provinciales de Galicia la Corporación asumió sin tener partida presupuestaria, usted sabe exactamente como se corrige ese pequeño defecto. Bueno apoyamos en que se dirija al Ministerio correspondiente la paga extra pero no como una aprobación, es decir, en esta caso la Diputación no puede aprobar algo de que, solicitarla del Ministerio y si viene, pues, que se apruebe. Sr. Presidente.- De acuerdo. ¿Alguna intervención más?. ¿Alguien de la oposición quiere intervenir antes?. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Simplemente, bueno, independientemente que se tome una postura u otra que es igual, exactamente igual, lo que queda claro es que el Grupo de Gobierno no tiene ningún inconveniente teórico en que se abone esta paga siempre y cuando el Ministerio que fue el que dictaminó abone esa pequeña diferencia que dice el Sr. Nodar que son cincuenta millones de pesestas, que no es tan pequeña ni tan diferencia. Sr. Presidente.- Una cosa que yo creo que tiene que quedar clara independientemente de que los Sindicatos exijan este tipo de medidas y a mi me parece bien, yo como sindicalista lo haría si estuviese en esa postura, es decir, en esa situación. Pero hay que ver que la Administración, las Diputaciones Provinciales en general son Corporaciones Locales en las que prácticamente todos sus ingresos proceden del propio Estado entonces lo único que no puede ser es que el Estado, que está dando un dinero cada día más limitado, te imponga una serie de medidas que no llevan consigo pues las contraprestaciones económicas al mismo tiempo, es decir, mañana el Gobierno dirá, hay que subirle a los funcionarios el 10%, pues hay que subirlo, pero ¿con cargo a qué partida le subimos ese tanto por cien?. Ese es el tema. Nosotros tenemos una serie de obligaciones de tipo legal entonces esto nos está pasando últimamente. Independientemente que en la Diputación de Pontevedra, también tengo que decirlo, que en otras Corporaciones locales ha habido una serie de negociaciones, pero a pesar de que aquí por ejemplo, ha habido y puede haber y las seguirá habiendo en el futuro, las discrepancias entre los representantes de los trabajadores y la propia Corporación y el propio Equipo de Gobierno, lo que si es evidente y nadie lo puede negar es que se ha firmado un acuerdo económico que tiene una duración de tres años y que a la Diputación le ha costado muchos millones de pesetas. Y yo no voy a discrepar sobre ese tema. Eso es un dato objetivo que está ahí, en otras Corporaciones Locales no se ha firmado ese tema ni mucho menos. Entonces, es decir, que si nosotros a lo mejor no hubiéramos firmado ese acuerdo pues pagarle los cincuenta millones no hubiera supuesto nada. Pero a lo mejor resulta que hemos firmado, que le hemos dad

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición