ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

FACENDA

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36058.AM.VILAB.1.4

  • Título FACENDA

  • Data(s) 1856-2011 (Creación) 0952-06-26 - 2018-12-04 (Produción)

  • Volume e soporte 1 agrupación documental

Área de contexto

  • Nome do produtor Concello de Vilaboa(1836-) O territorio do concello de Vilaboa sitúase na parte inicial da península do Morrazo, na marxe dereita da ría de Vigo, lindando cos concellos de Pontevedra, Moaña e Marín. Ocupa unha superficie superior ós trinta e catro quilómetros cadrados con sesenta e unha entidades de poboación dispersas nas súas cinco parroquias: Bértola, Santo Adrán de Cobres, Figueirido, Santa Cristina de Cobres e Vilaboa, nas que residen ó redor de seis mil habitantes. Esta área xeográfica formou parte da provincia de Santiago ata a división constitucional e a reforma posterior, que derivou na súa inclusión definitiva na provincia de Pontevedra. A totalidade das parroquias dependían daquela da xurisdicción de Pontevedra, con señorío do arcebispo de Santiago. No proceso de establecemento constitucional dos concellos neste territorio, integrado no partido xudicial de Pontevedra, créase o concello de Vilaboa, coa mesma configuración actual, no ano 1836, chegando a existir nas datas precedentes os concellos de Cobres e Vilaboa.

  • Institución arquivística Arquivo municipal de Vilaboa

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido A Facenda Local encargase de desenvolver as actividades económicas locais; e dicir, xestionar os ingresos e gastos locais coa intención de satisfacelas necesidades do municipio. Dende o século XII ó XVIII os ingresos municipais estiveron formados polos bens de propios ou patrimoniais: tendas, mercados, censos, devesas, muíños, etc.; bens comunais: montes, caza, pesca, etc.; e tamén polos arbitrios propios que xeralmente gravaban o consumo. O maiordomo encargábase da fiscalización dos ingresos e gastos, asumía a xestión e recadación de ingresos; e actuaba como depositario e custodio de todo o recadado. No século XIV apareceu a figurado Contador, a súa función era censuralas contas que rendía periodicamente o Mordomo. En 1761 esa labor fiscalizadora de contas pasou a desenvolvela a Xunta de Propios e Arbitrios, composta por alcaldes, rexedores e procurador síndico; a cal, tamén se encargou de presentar ante a Contadoría Xeral as contas xeradas pola administración dos propios e arbitrios municipais. A Facenda Local dos séculos XIX e XX caracterizouse polo intento de unir e suprimir a grande cantidade de arbitrios que existían e polo intento de que os municipios adquirisen autonomía financeira. A principios do século XIX o sistema impositivo nacional buscaba a creación dunha única contribución ou contribución directa, como consecuencia diso suprimíronse as rendas provinciais como: alcabalas, centos, millóns, servizos ordinarios e extraordinarios; aínda que apareceron novas cargas. As facendas locais coa desamortización dos bens de propios de Madoz (1855), sufriron un importante troco xa que pasaron de ser fundamentalmente patrimonialista a ser eminentemente fiscais. Durante a segunda metade do século XIX e primeira metade do século XX, os ingresos municipais nútrense de diversos impostos como foron: pesos e medidas, consumos, carruaxes de luxo, expedición de documentos, bebidas espirituosas, amillaramentos, soares sen edificar, incremento de valor dos terreos, etc.; e da participación nos impostos cedidos total ou parcialmente polo estado. Finalmente, a Constitución de 1978, que proclamaba o principio de suficiencia financeira das entidades locais, e a reforma das facendas locais promovida pola Lei 39/88, serviron para a reordenación do réxime presupostario dos entes locais e do sistema de recursos, suprimíronse moitos dos impostos recadados con anterioridade e os ingresos quedaron configurados principalmente polo cobro do imposto de bens inmobles, o imposto de actividades económicas e o imposto do vehículos de tracción mecánica. En canto os oficios municipais destacar que durante as primeiras décadas do século XIX os encargados da xestión económica eran os depositarios, os secretarios e os alcaldes, sempre baixo a supervisión do Concello. Na segunda metade do século XIX reapareceu a figura do Contador, el tiña baixo o seu cargo a oficina de contas, os libros de contabilidade, preparaba os presupostos e promovía os libramentos. As competencias do contador foron evolucionando, o longo do século XX, facía o que hoxe se coñece como interventor de fondos. Así mesmo, o Depositario que perdera as competencias en favor do contador, o cal se encargara da custodia de valores e de depósitos e do pagamento de libramentos, foi evolucionando cara o que hoxe se coñece como o tesoureiro municipal. Outras institucións importantes foron a Xunta Pericial e a Xunta Municipal de Asociados.

  • Organizació

    Esta sección 4. FACENDA contén as seguintes divisións e series documentais:
    
    4.- FACENDA:
    
    4.1.- INTERVENCIÓN:
    
    4.1.1.- ASUNTOS XERAIS:
    
    4.1.1.1.- Expedientes xerais de Intervención
    4.1.1.2.- Declaracións IVE e IRPF
    4.1.1.3.- Xunta Municipal de Asociados
    4.1.1.4.- Tribunal de Contas
    4.1.1.5.- Informes e certificacións de Intervención
    4.1.1.6.- Decretos de ordenación de gastos
    4.1.1.7.- Rexistro de entrada e saída de Intervención
    
    4.1.2.- PRESUPOSTOS ORDINARIOS:
    
    4.1.2.1.- Expedientes de financiamento. Créditos
    4.1.2.2.- Expediente xeral do presuposto ordinario
    4.1.2.3.- Estatísticas presupostarias
    4.1.2.4.- Expediente xeral do presuposto Padroádego Municipal Monte Santa Trega
    4.1.2.5.- Expediente xeral do presuposto da Fundación Pública de Servizos Deportivos Municipais
    4.1.2.6.- Expediente xeral do presuposto do Padroádego de Turismo
    
    4.1.3.- PRESUPOSTOS EXTRAORDINARIOS:
    
    4.1.3.1.- Expediente xeral do presuposto extraordinario
    
    4.1.4.- PRESUPOSTOS DE INVESTIMENTOS:
    
    4.1.4.1. Expediente xeral do presuposto de investimentos
    
    4.2.- FINANCIAMENTO E TRIBUTACIÓN
    
    4.2.1.- IMPOSTOS:
    
    4.2.1.1.- Xunta Pericial
    4.2.1.2.- Contribución territorial rústica
    4.2.1.3.- Contribución por gandaría independente
    4.2.1.4.- Contribución territorial urbana
    4.2.1.5.- Rexistro fiscal de edificios e soares
    4.2.1.6.- Matrícula industrial e licenza fiscal
    4.2.1.7.- Expedientes de plusvalías
    4.2.1.8.- Imposto sobre circulación de vehículos
    4.2.1.9.- Contribucións usos e consumos
    4.2.1.10.- Arbitrios provinciais
    4.2.1.11.- Contribucións especiais
    4.2.1.12.- Imposto sobre construcións, instalacións e obras
    4.2.1.13.- Bens inmobles de características especiais (BICES)
    
    4.2.2.- TAXAS
    
    4.2.2.1.- Ordenanzas fiscais
    4.2.2.2.- Listas cobratorias
    
    4.3.- TESOURARÍA
    
    4.3.1.- CAIXA:
    
    4.3.1.1.- Actas de arqueo
    4.3.1.2.- Libro de caixa
    4.3.1.3.- Libro de inventarios e balances
    4.3.1.4.- Libro de entrada e saída de caudais
    4.3.1.5.- Libro de distribución de fondos
    4.3.1.6.- Libro auxiliar de efectos
    4.3.1.7.- Certificacións e informes de Tesouraría
    4.3.1.8.- Partes de caixa.
    
    4.3.2.- RECADACIÓN:
    
    4.3.2.1.- Contas de recadación
    4.3.2.2.- Libro de recadación executiva e voluntaria
    
    4.3.3.- CONTAS BANCARIAS:
    
    4.3.3.1.- Contas correntes
    4.3.3.2.- Libro de contas correntes
    4.3.3.3.- Libro rexistro de facturas
    4.3.3.4.- Libro de descontos

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

  • Puntos de acceso de topónimos

  • Nome dos puntos de acceso Concello de Vilaboa (Tema) (Creador)

Área de control da descrición