Fondos
ES.GA.36055.AELMP. ENTIDADE LOCAL MENOR DE PAZOS DE REIS
ENTIDADE LOCAL MENOR DE PAZOS DE REIS
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36055.AELMP
Título ENTIDADE LOCAL MENOR DE PAZOS DE REIS
Data(s) 1926-2004 (Creación) 1926-00-00 - 2020-04-30 (Produción)
Volume e soporte 138 unidades de instalación con 676 agrupacións documentais en soporte papel na súa totalidade
Área de contexto
Nome do produtor Entidade Local Menor de Pazos de Reis(1926) Formada pola parroquia de Nosa Señora do Sagrario de Pazos de Reis, que pertence ó concello de Tui; ten unha superficie total de 615 hectáreas nas que residen 1.113 habitantes, distribuídos nos lugares de O Ánxel, Circos, O Eirado, Frinxo, Herdeiros, Os Muíños, A Poboanza, A Porteliña, Ricamonde e O Seixal. A Entidade Local Menor constitúese no ano 1926, con certa oposición por parte de veciños de Tui. Actualmente ten a súa sede con carácter provisional nunha escola e centro cultural, propiedade da Entidade, por ter sido expropiada a anterior casa por mor da construcción da autovía Vigo-Tui. Atópase en construcción unha nova na subida ó monte Aloia.
Institución arquivística Arquivo Entidade Local Menor de Pazos de Reis
Historia arquivística A documentación consérvase no edificio da propia Entidade Local Menor. Rematado o proceso de organización do fondo documental no ano 1996 ocupaba un total de nove metros lineais, debidamente disposto nas condicións axeitadas para a súa futura conservación. Os traballos de organización e descrición documental foron desenvoltos por José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo, Jacobo Domínguez Pedreira e Iñaki Pérez Varela.
Forma do ingreso Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo.
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Conserva un total de cento trinta e oito unidades de instalación, con documentos desde 1924. Entre eles están a totalidade das actas dos órganos de goberno desde a súa constitución no ano 1926. O 71% do total corresponde a xestión e control presupostario, tendo certa relevancia cuantitativa as series de obras e urbanismo así como os aproveitamentos de madeiras. Testemuñalmente existe documentación relacionada co monte Aloia e o seu Padroado e das relacións da Entidade Local co propio concello de Tui, ao que incluso chegou a axudar para a construción da súa casa do concello.
Valoración, selección e eliminación A pesar da existencia de manuais e estudos de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban aos documentos e expedientes.
Novos ingresos Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental.
Organizació
CADRO DE CLASIFICACIÓN 0.- ÓRGANOS SUPERIORES 1.- GOBERNO 1.1.- XUNTA ADMINISTRATIVA 1.2.- ALCALDE PEDÁNEO 1.3.- COMISIÓNS ESPECIAIS 2.- XESTIÓN ADMINISTRATIVA E SERVIZOS 2.1.- XESTIÓN ADMINISTRATIVA 2.1.1.- SECRETARÍA 2.1.2.- REXISTRO XERAL 2.1.3.- PATRIMONIO. CONTRATACIÓN 2.1.4.- PERSOAL 2.1.5.- ELECCIÓNS 2.1.6.- ARQUIVO 2.2.- XESTIÓN DE SERVIZOS 2.2.1.- OBRAS E URBANISMO 2.2.2.- SEGURIDADE CIDADÁ 2.2.3.- EDUCACIÓN. CULTURA. DEPORTES 2.2.4.- PRESTACIÓN SOCIAL SUBSTITUTORIA 2.2.5.- SANIDADE E MEDIO AMBIENTE 2.2.6.- SERVIZOS SOCIAIS 3.- XESTIÓN ECONÓMICA 3.1.- PRESUPOSTO ORDINARIO 3.2.- PRESUPOSTO EXTRAORDINARIO 3.3.- FACTURAS E EXTRACTOS BANCARIOS
Área de condicións de acceso e utilización
Condicións que rexen o acceso Documentación de carácter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes.
Condicións de reprodución Reprodución libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade.
CaracterÍsticas fÍsicas e requirimentos técnicos En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais.
Instrumentos de descrición Guía e cadro de clasificación publicados e informatizados. Inventario somero e detallado en papel.
Área de documentación
Existencia e localización de orixinais Non se coñece a existencia de orixinais fóra do arquivo.
Existencia e localización de copias Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...).
Unidades de descrición relacionadas Pola realidade administrativa do eido local podería atoparse documentación directamente relacionada coa Entidade Local Menor e as súas actividades en arquivos doutras administracións do seu ámbito xeográfico, especialmente no Arquivo municipal de Caldas de Reis, no Arquivo da Deputación Provincial e no Arquivo Histórico Provincial.
Ãrea de notas
Nota O arquivo da Entidade Local Menor supón un sistema arquivístico simple, coa función de recoller, conservar e servir a documentación xerada no decurso da xestión administrativa nas súas oficinas. Carece aínda dunha estructura propia e diferenciada que nos permita considerar a existencia dun arquivo na totalidade e amplitude do termo.
Puntos de acceso
Puntos de acceso de materias POBOACIÓN E TERRITORIO Territorio Organización do territorio Entidade local menor
Puntos de acceso de topónimos España Galicia Pontevedra Tui Pazos de Reis (O Sagrario)
Nome dos puntos de acceso Entidade Local Menor de Pazos de Reis (Tema) (Creador)