ATOPO
Registros actuales: 1.336.161
Objetos digitales disponibles: 490.467

Acta de sesión 1997/09/26_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.33.358/2.1997-09-26_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1997/09/26_Ordinaria

  • Data(s) 1997-09-26 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 37 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día 26 de setembro de 1997 No Salón de sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e dez minutos do día vinteseis de setembro de mil novecentos noventa e sete, baixo a Presidencia do Vicepresidente D. Julio Pedrosa Vicente, reuníronse os Sres./as Deputados/as, D. Xosé Ramón Abal Varela, Dona Carmen Avendaño Otero, D. Adolfo Campos Panadeiros, Dona Ramona Castaño López, D. Xosé Costa Díaz, D. Xoán Carlos Chillón Iglesias, D. José Luis Fernández Lorenzo, Dona Carmen Ferro Carballo, D. Lino Fontán Mariño, Dona Ana Gandón Menduíña, D. Baltasar García García, D. Emilio González Iglesias, D. Oswaldo Lino González Pereira, D. Efrén Juanes Rodríguez, D. Mario López Martínez, D. Rafael Louzán Abal, D. Xosé Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Santiago Pazos Moreira, D. Amado Ricón Virulegio, D. Ramón Sestelo Fernández, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Ilmo. Sr. Presidente D. Manuel Abeledo López, quen excusa a súa inasistencia, nin os Sres. Deputados D. Xosé Manuel Barros González, quen tamén excusa a súa ausencia, e D. Pablo Vázquez Caride. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Buenos días a todos. En primer lugar disculpar la ausencia del Sr. Presidente, que después de haber preparado personalmente este Pleno un desplazamiento de última hora le obligó a ausentarse de la ciudad. 1.4112.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Comenzamos con el punto primero. La aprobación de los borradores de actas de anteriores sesiones de 24 de julio y de 12 de setiembre. ¿Alguna intervención con relación a dichas actas?. Procedemos entonces a su votación. ¿Votos en contra?. No hay. ¿Abstenciones?. No hay. Votamos todos a favor. O Pleno acorda por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, ordinaria do día 24 de xullo e extraordinaria urxente do día 12 de setembro, ámbalas dúas de 1997. ------ Folla: 37,38 2.4113.- RECTIFICACIÓN DE ERRO EN ACORDO Nº 24.4022 DE Pleno DE SESIÓN ORDINARIA DO DÍA 31 DE XANEIRO DE 1997, ASUNTO "CONVENIO ASISTENCIA TÉCNICA ENTRE O SERVICIO AGRARIO A TRAVÉS DA ESTACIÓN FITOPATOLÓXICA DE AREEIRO E A EMPRESA NACIONAL DE CELULOSAS" [ENCE] Sr. Presidente.- Pasamos al punto segundo. Rectificación de erro en acordo nº 24.4022 de Pleno de sesión ordinaria del 31 de xaneiro de 1997, asunto "Convenio asistencia técnica entre o Servicio Agrario a través da Estación Fitopatolóxica de Areeiro e a Empresa Nacional de Celulosas. Se trata simplemente de corregir un error aritmético consistente en que al multiplicar las tres anualidades aprobadas de ochocientas cincuenta mil pesetas en vez de establecer en el acuerdo la cifra de dos millones quinientas cincuenta mil por error se puso dos millones doscientas cincuenta mil. ¿Alguna intervención?. Procedemos a votar. ¿Votos en contra?. No hay. ¿Abstenciones?. PSOE y Bloque. El resto votamos a favor. Advertido erro aritmético no Convenio aprobado no Pleno de 31 de xaneiro de 1997, na cláusula cuarta apartado b), onde di: b).- Ingresar na conta correspondente da Deputación de Pontevedra a contía de DOUS MILLÓNS DUASCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (2.250.000), en tres anualidades de OITOCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (850.000) cada unha, para cubri-los gastos de funcionamento, material funxible e os desprazamentos que deriven dos traballos que se citaron na cláusula TERCEIRA. Debe dicir: b).- Ingresar na conta correspondente da Deputación de Pontevedra a contía de DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (2.550.000), en tres anualidades de OITOCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (850.000), cada unha, para cubri-los gastos de funcionamento, material funxible e os desprazamentos que deriven dos traballos que se citaron na cláusula TERCEIRA. Polo que, o Pleno acorda por maioría dos votos favorables do Grupo Popular e coas abstencións do Grupo Socialista e do BNG, corrixi-lo erro na cantidade, onde dicía DOUS MILLÓNS DUASCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (2.250.000), debe dicir DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (2.550.000). Todo iso de conformidade co artigo 105,2 da Lei 30/92, de 26 de novembro, do Réxime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedemento Administrativo Común. ------ Folla: 38,39 3.4114.- CUARTO EXPEDIENTE DE SUPLEMENTOS DE CRÉDITOS, CON CARGO Ó REMANENTE DE TESOURERÍA DISPOÑIBLE DA LIQUIDACIÓN DO PRESUPOSTO DE 1996 Sr. Presidente.- Y pasamos al punto tercero. Cuarto expediente de suplementos de créditos con cargo ó remanente de Tesourería dispoñible da liquidación do Presuposto de 1996. ¿Alguna intervención?. Por parte del Bloque tiene la palabra el Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. En principio, os fins a que van os suplementos de créditos, que son para conservatorios quince millóns, para obras en Príncipe Felipe sesenta e nove e medio, estamos de acordo. Xa menos con que se suplemente a partida de gastos correntes, ou sexa, de pala e asfalto; pero bueno, non é unha cifra moi significativa, son vinte millóns. E en todo caso, digamos que os expedientes de suplementos de crédito, as modificacións, son consecuencia dun instrumento que vostedes aprobaron, que foi o presuposto co cal nós non estivemos de acordo, entre outras cousas porque xa queríamos que algún dos asuntos que van agora, como é o do Conservatorio, xa foran daquela e polo tanto vámonos abster. Sr. Presidente.- Ben, gracias. Por parte del PSOE su Portavoz. Sr. González Iglesias.- Está claro que aún habiendo consensuado con el Presidente el tema de los Conservatorios y estando de acuerdo en la partida que se refiere a "Príncipe Felipe", este grupo que votó en contra del Presupuesto, va a seguir manteniendo la misma línea de voto entre otras cosas porque tampoco está de acuerdo con el tema de los veinte millones que viene a significar más de lo mismo. Por lo tanto, vamos a votar en contra. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Procedemos á súa votación. ¿Votos en contra?. PSOE. ¿Abstencións?. Bloque. El resto votamos a favor. Visto o cuarto expediente de suplementos de créditos, con cargo ó remanente de Tesourería dispoñible da liquidación do presuposto de 1996, por un importe de SESENTA E NOVE MILLÓNS CINCOCENTAS MIL PESETAS (69.500.000), motivado á necesidade de ter que realizar gastos que non deben demorarse ata o vindeiro exercicio, por ser insuficiente a consignación existente, que será financiado con aplicación de parte do remanente de Tesourería dispoñible da liquidación do Presuposto de 1996 por importe de 69.500.000 pesetas, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Facenda, acorda por maioría de votos do Grupo Popular, cos votos en contra do Grupo Socialista e a abstención do BNG, prestar aprobación a dita modificación presupostaria e dos recursos para o seu financiamento, presentando o expediente resumido por capítulos a seguinte estructura: EXPEDIENTE DE SUPLEMENTOS DE CRÉDITO 422.422.682.03 Melloras na Cidade Infantil "Príncipe Felipe" 34.500.000 511.511.210.00 Reparación de Vías Públicas 20.000.000 451.422.462.04 Conservatorios de Música 15.000.000 SUMA TOTAL PESETAS 69.500.000 Con estas modificacións así como coas levadas a cabo por Resolución da Presidencia e acordos da Comisión de Goberno, o Presuposto para 1997 elevaríase a DEZANOVE MIL SETECENTOS CORENTA E CINCO MILLÓNS TRESCENTAS NOVE MIL SESENTA E TRES PESETAS (19.745.309.063), quedando desglosado por capítulos como segue: GASTOS Capítulo I. Gastos de Persoal 2.237.141.391 Capítulo II. Gastos de bens correntes 1.765.962.043 Capítulo III. Gastos financeiros 1.013.512.991 Capítulo IV. Transferencias correntes 2.112.599.090 Capítulo VI. Inversións reais 3.254.793.291 Capítulo VII. Transferencias de capital 7.744.071.309 Capítulo VIII. Activos financeiros 60.000.000 Capítulo IX. Pasivos financeiros 1.557.228.948 TOTAL 19.745.309.063 INGRESOS Capítulo I. Impuestos directos 655.001.000 Capítulo III. Impuestos indirectos 214.240.000 Capítulo IV. Transferencias correntes 10.301.973.131 Capítulo V. Ingresos patrimoniais 150.001.000 Capítulo VI. Enaxenación de inversións reais 493.044 Capítulo VII. Transferencias de capital 4.638.043.410 Capítulo VIII. Activos financeiros 3.785.557.478 TOTAL 19.745.309.063 ------ Folla: 39,41 4.4115.- CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE A CONSELLERÍA DA PRESIDENCIA E ADMINISTRACIÓN PÚBLICA DA XUNTA DE GALICIA E A DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA Sr. Presidente.- Pasamos al punto cuarto. Convenio de colaboración entre a Consellería da Presidencia e Administración Pública da Xunta de Galicia e a Deputación de Pontevedra. ¿Alguna intervención?. No hay intervenciones. Procedemos a su votación. ¿Votos en contra?. Non hai. ¿Abstencións?. Non hai. Votamos todos a favor. Gracias. Visto o Convenio de colaboración entre a Consellería da Presidencia e Administración Pública da Xunta de Galicia e a Deputación de Pontevedra, que foi aprobado polo Consello da Xunta en data 10 de setembro de 1997, para a implantación e desenvolvemento dos Servicios Informáticos e de Telecomunicacións, tanto nos Municipios desta Provincia como nos distintos Centros desta Deputación, a través da utilización da Rede Privada de Datos da Xunta de Galicia, establecendo o Convenio os marcos de colaboración necesarios para poder interconectar ditos Centros de Deputación e Concellos que se integren en dita Rede, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Facenda, acorda por unanimidade, prestar aprobación a dito Convenio que se transcribe a continuación. Así mesmo facúltase ó Ilmo. Sr. Presidente desta Deputación para levar a cabo a sinatura deste Convenio e de cantas outras actuacións sexan necesarias en relación coas condicións establecidas no mesmo. CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE A CONSELLERÍA DA PRESIDENCIA E ADMINISTRACIÓN PÚBLICA DA XUNTA DE GALICIA E A DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA En Santiago de Compostela a .............. de ............................ de mil novecentos noventa e sete. REUNIDOS Dunha parte o Excmo. Sr. D. Dositeo Rodríguez Rodríguez, Conselleiro da Presidencia e Administración Pública da Xunta de Galicia, actuando no exercicio do seu cargo e en función das atribucións que lle confiren, o artigo 34 da Lei 1/1983, de 22 de febreiro, reguladora da Xunta e do seu Presidente e o punto segundo do Acordo do Consello da Xunta de Galicia de 27 de marzo de 1991, publicado por resolución de 8 de abril do mesmo ano, e previo acordo do Consello da Xunta de data dez de setembro de mil novecentos noventa e sete. Doutra parte, o Excmo. Sr. D. Manuel Abeledo López, Presidente da Deputación de Pontevedra, en virtude das atribucións que lle confire o art. 34-1º b) da Lei 7/1985 de 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local. Ámbalas dúas partes recoñécense reciprocamente con capacidade xurídica e de obrar suficiente e así no carácter con que actúan, EXPOÑEN 1º.- Que a Xunta de Galicia a través da Consellería da Presidencia e Administración Pública emprendeu un ambicioso programa de reforma e modernización da Administración Autonómica, en orde a mellora-la súa eficacia facéndoa máis participativa e singularmente o Servicio ó cidadán. 2º.- Dentro do programa de Reforma e Modernización da Administración Autonómica, o día 15 de febreiro de 1996, previo acordo do Consello da Xunta e do Consello Federal da FEGAMP foi subscrito pola Consellería da Presidencia e Administración Pública e dita Federación, un convenio de colaboración para a implantación e desenvolvemento dos servicios informáticos e de Telecomunicacións nos Concellos, de maneira suficiente para instalar unha oficina de información, servicio de Rexistro, o acceso ó Rexistro de Contratistas, e outros servicios. 3º.- Que a Deputación de Pontevedra está interesada en colaborar coa Consellería da Presidencia e Administración Pública na implantación destes novos servicios de telecomunicacións nos Municipios da súa demarcación, así como na utilización da Rede Privada de Datos da Xunta de Galicia. 4º.- Que é de interese de ámbalas dúas partes establece-los marcos de colaboración necesarios para poder interconecta-los distintos Centros da Deputación a través da Rede Privada de Datos da Xunta de Galicia. Por todo o anteriormente exposto, ámbalas dúas partes veñen a subscribi-lo presente protocolo de acordo ás seguintes CLÁUSULAS Primeira.- A Consellería da Presidencia e Administración Pública comprométese a integra-los Centros dependentes da Deputación de Pontevedra que se sinalen neste acordo a través da Rede Privada de Datos da Xunta de Galicia mediante comunicacións IP. Os equipos integrados na rede deberán segui-lo plan de direccionamento definido polo Centro de Xestión de Rede da Dirección Xeral de Organización e Sistemas Informáticos da Xunta de Galicia (en adiante DGOSI). Segunda.- Para cada centro, a Deputación proporciona estimacións de tipo de tráfico, do tempo medio de utilización e da franxa horaria na que se fará uso dos recursos, así como dos organismos ou ubicacións con quen precisa comunicación. En función destes datos e das análises realizadas polo Centro de Xestión de Rede da D.G.O.S.I., este determinará o tipo de acceso (conmutado ou dedicado) máis apropiado. Terceira.- As características dos equipos de comunicación que se utilicen para a integración serán definidas pola Xunta de Galicia e adquiridos polo organismo que se integre. Así mesmo, estes equipos serán configurados e xestionados en exclusiva polo Centro de Xestión de Rede da DGOSI. Cuarta.- A Deputación de Pontevedra comprométese a non conectar, sen coñecemento da D.G.O.S.I., ningún equipo de comunicacións nas redes integradas na rede privada de datos da Xunta que poida compromete-la seguridade desta. Quinta.- De igual maneira, a Consellería da Presidencia e Administración Pública esixirá o mesmo compromiso do punto anterior a tódolos organismos ou institucións que se integren na Rede, comprometéndose a velar pola seguridade desta, utilizando cantos medios técnicos e lóxicos sexan necesarios para garanti-las proteccións adecuadas. Sexta.- A Consellería da Presidencia e Administración Pública, en canto as infraestructuras así o permitan, facilitará, a través da súa propia Rede, o acceso á Rede INTERNET mediante a implantación do Nodo adecuado coas súas correspondentes proteccións e seguridades e a outras redes que poidan ser de interese común, nos termos que acorde a Comisión de Seguimento. Sétima.- A Deputación de Pontevedra proporcionará un número de teléfono e unha persoa de contacto para cada centro, que será responsable dos equipos de comunicación. Así mesmo, designarase outra persoa responsable de coordinar e informar ás persoas de contacto anteriores e buscar suplentes alternativos en caso de que falte algunha delas. Oitava.- A Deputación de Pontevedra comprométese a coordina-la instalación dos novos servicios de Telecomunicacións que realizará a Xunta de Galicia nos Concellos que se integren e presta-la asistencia técnica e loxística necesaria a tal fin. Novena.- O período de vixencia do presente convenio será de cinco anos a contar desde a data da súa sinatura e quedará automaticamente prorrogado por períodos iguais, sempre que algunha das partes non o denuncie expresamente cunha antelación de dous meses. Décima.- Para o seguimento do acordo créase unha Comisión de seguimento con representantes de ámbalas dúas partes que coñecerán das cuestións interpretativas e litixiosas que se deriven deste acordo e posteriormente as partes someteranse á Xurisdicción Contencioso - Administrativa. E en proba de conformidade, ámbalas dúas partes asinan o presente Convenio por duplicado exemplar e a un só efecto no lugar e a data indicados. POLA CONSELLERÍA DA PRESIDENCIA E ADMINISTRACIÓN PÚBLICA, POLA DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA, ------ Folla: 41,42 5.4116.- APROBACIÓN INICIAL DO PROXECTO DE "ACCESO Á UNED (PONTEVEDRA)", EXPOSICIÓN Ó PÚBLICO E SOLICITUDE Á XUNTA DE GALICIA DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN DOS BENS AFECTADOS POR TAL OBRA Sr. Presidente.- Punto quinto. Aprobación inicial do proxecto de "Acceso á UNED-(Pontevedra)", exposición ó público e solicitude á Xunta de Galicia de declaración de urxente ocupación dos bens afectados por tal obra. ¿Alguna intervención?. Por el Bloque no interviene nadie. Por el PSOE, Baltasar García. Sr. García García.- Nosotros para manifestar nuestro apoyo a este proyecto y no sólamente por el significado que tiene con relación a la UNED, sinó también a la barriada de Monteporreiro. Es un cruce importante y por lo tanto lo que si deseamos es que se haga lo más rápido posible, que no quede en vía muerta después del día 19 de octubre y que se agilice lo más rápido posible. Nada más. Sr. Presidente.- Gracias. Por el PP D. Santiago Tirado. Sr. Tirado Serén.- Nós consideramos absolutamente necesaria esta obra, proba deso é que a traemos hoxe aquí e ademais solicitamos a urxente ocupación do terreo coa finalidade de levala o antes posible. Ademais consideramos que é necesaria, sobre todo pola afluencia de alumnado, polo número de vehículos que alí transitan e sobre todo pola densidade de tráfico que soporta. Incluíndose en Fondos Propios 1997 o proxecto de "Acceso á UNED (Pontevedra)", que ten por obxecto o ensanche de dito acceso, cun presuposto para coñecemento da Administración de QUINCE MILLÓNS NOVECENTAS MIL PESETAS (15.900.000), desglosado en presuposto de execución por contrata, QUINCE MILLÓNS CINCOCENTAS TRECE MIL CINCOCENTAS CORENTA E TRES PESETAS (15.513.543) e expropiacións, TRESCENTAS OITENTA E SEIS MIL CATROCENTAS CINCUENTA E SETE PESETAS (386.457); e vistos os Documentos RC con números de operación 1997037650 e 1997037652, nos que se certifica que na partida 97/511.511.612.02 do vixente Presuposto Provincial existe crédito dispoñible para facer frente ó gasto, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras, acorda por unanimidade: 1.- A aprobación inicial de dito proxecto polo citado importe de QUINCE MILLÓNS NOVECENTAS MIL PESETAS (15.900.000), desglosado en QUINCE MILLÓNS CINCOCENTAS TRECE MIL CINCOCENTAS CORENTA E TRES PESETAS (15.513.543) de presuposto de execución por contrata e TRESCENTAS OITENTA E SEIS MIL CATROCENTAS CINCUENTA E SETE PESETAS (386.457) para expropiacións, e a súa exposición ó público durante un prazo de oito días, a efectos de posibles reclamacións, o que de non producirse dará lugar á súa aprobación definitiva de forma automática. 2.- Autoriza-lo gasto que ditas obras conlevan. 3.- Solicitar á Xunta de Galicia a declaración de urxente ocupación dos terreos e bens afectados polas obras, considerando motivada a urxencia que se pretende dar ó expediente no informe do Enxeñeiro Técnico Xefe da Zona, de data 16 dos correntes, no que xustifica dita urxencia polo feito do intensísimo tráfico de autocares, vehículos e persoas que sufre dito vial, sobre todo ante o próximo inicio do curso escolar na UNED e que, ademáis, pola Xunta de Galicia adxudicouse a estrada Pontevedra a Casas Novas que entronca con dito vial e que a súa execución inmediata demandaría a conveniencia de executa-las obras conxuntamente. ------ Folla: 42,45 6.4117.- APROBACIÓN DO EXPEDIENTE DE CONTRATACIÓN, MEDIANTE CONCURSO, DE "DIVERSAS OBRAS INCLUÍDAS NO PROGRAMA INTERREG II" Sr. Presidente.- Punto sexto. ¿Algunha intervención?. Por el Bloque el Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Bueno, este é o célebre Plan Cañiza - Cañiza - Cañiza - Cañiza - Cañiza. Xa no seu momento votamos, non en contra do Plan, que evidentemente tanto a finalidade do Plan, que era a mellora das zonas fronteirizas entre Estados, como a necesidade da provincia si facían necesario o Plan. Pero a distribución foi feita cos criterios que foi feita e votamos en contra; polo tanto, en consonante con esto, vamos seguir mantendo o noso voto contrario a tódalas actuacións derivadas daquilo. Fagan vostedes o que queiran; eu non sei se se pode cambiar agora ou non, xa están as obras a medio facer, pero de todas maneiras aquilo fora unha das cacicadas maiores que se fixeron nesta Deputación e nós en ningún momento vamos avalar, en ningún momento da súa tramitación. Sr. Presidente.- Gracias. Por el PSOE, Sr. González Iglesias. Sr. González Iglesias.- Esto es la segunda fase o la segunda parte del INTERREG que por sorteo, pero por sorteo condicionado, evidentemente, le había tocado a una parte de esta provincia, a la parte que figuraba, como decía en su anterior intervención el Portavoz del BNG, como eje la Cañiza. Para compensar en aquel momento, cuando se había hecho esto, paralelamente había un Plan Transfronterizo que sitúaba la frontera, creo recordar, por Pazos de Borbén, aproximadamente. En función de esto, en el año 95 se hizo un Plan, como decía antes, con los votos única y exclusivamente del Partido Popular, con el posicionamiento contrario de los demás grupos en esta Institución y en diferentes Ayuntamientos, porque el que los sorteos corregidos le toquen siempre a algunos, ya empieza a ser tremendo en esta provincia. Simplemente criticar que en algunas de estas obras, todavía a estas alturas, cuando estamos hablando de segundas fases, estemos pidiendo la urgente ocupación, cuando eso tenía que haberse hecho ya en su día si se hiciesen las cosas con previsión. Y nada más, porque aquí lo que se está aprobando es el expediente de contratación. Por lo tanto vamos a mantener el sentido del voto que era contrario, vamos a votar en contra y nada más. Sr. Presidente.- Gracias. En representación del Grupo Popular, D. Santiago Tirado. Sr. Tirado Serén.- Independentemente da opinión que cada un ofreza o que se fagan esas vías e non se fagan outras, indudablemente esas vías estaban en mal estado, eran mellorables. Consideramos que a Deputación, hoxe aí e mañá noutros lugares, a súa obriga é ir mellorando paulatinamente tódalas vías provinciais. Neste caso investíronse previamente novecentos dezasete millóns de pesetas; agora nesas vías vanse ampliar a cincocentos cincuenta e tres millóns de pesetas máis e ademais danse por finalizadas. Estas que veñen a contratación hoxe son as segundas fases doutras obras xa realizadas, excepto nun caso que é a de Ponteareas - As Neves, que esa si que quedou finalizada. Por conseguinte, sería absurdo que hoxe non aprobásemos a contratación dunha obra que quedou incompleta, outra cousa distinta é que, no seu día, en vez de elixir esa, elixira outra. Hai opinións para tódolos gustos. Considera o meu grupo que faríamos un flaco favor a esta Deputación si agora precisamente as deixásemos pendentes de finalizar. Paréceme que o máis sensato é acabar esta segunda fase porque non nos queda outro remedio, en primeiro lugar, porque a primeira fase xa está feita en tódalas obras. Sr. Presidente.- Bien, gracias. Por el PSOE, Sr. González Iglesias. Sr. González Iglesias.- Lo que parece insensato es aprobar una partida de quinientos millones de pesetas dedicada a tres obras. Parece más sensato dedicarlo primero a una obra, acabarla; dedicarlo a otra, acabarla; y dedicarlo a otra y acabarla. Y no hacer tramos de 500 m., de 600 m., de un quilómetro, y así ir plan tras plan. Alguien tendría que explicarnos algún día por qué se hacen siempre esas obras por fases. Aquí han venido obras para adjudicar en esta Institución donde venían 100 m. Viene una obra en el punto siguiente en donde vienen 200 m. Eso es fruto de no tener, como siempre, un plan provincial de carreteras y de hacer las adjudicaciones de obras donde el Alcalde tiene un peso específico muy importante dentro del Partido Popular en esta Diputación o donde presiona demasiado, única y exclusivamente. Es decir, no hay ningún plan preconcebido para adjudicar unas obras, entonces estamos a tramitos y a trozos. Entonces, no se nos puede decir agora que non vamos a deixar sen completa-la carretera. O que pasa é que desde un principio hai que facelo ben e non estar partindo obras. Porque se parten obras e curiosamente, curiosamente tamén, nas adxudicacións de partir esas obras aparece sempre unha empresa, outra empresa e outra empresa, é dicir tódalas empresas que se presentan levan algo, todas levan algo e eso é por partir en lotes, para contentar a todo o mundo, falando claro. Non porque oferte unha obra en mellores condicións ou a faga máis barata. Nada máis. Sr. Presidente.- Gracias. D. Santiago Tirado. Sr. Tirado Serén.- Unha pequena puntualización. Volvo a repeti-lo que dicía antes. Estes son tramos finais de obras, non son cachiños, son todo o que faltaba para finalizar estas obras. Se agora empezáramos noutro lugar, non soamente deixaríamos incompleto o outro lugar que vamos a empezar, senón deixaríamos tamén incompleto este que non se acabou. Primeiro acabemos esta e despois falemos. Sr. Presidente.- Gracias. Procedemos á súa votación. ¿Votos en contra?. BNG e PSOE. Abstenciones no hay. El resto votamos a favor. Gracias. Acometéndose dentro do Programa Operativo INTERREG II, España-Portugal, con presuposto total de NOVECENTOS DEZASETE MILLÓNS DE PESETAS (917.000.000), un gasto nas anualidades de 1994, 1995 e 1996 de TRESCENTOS CINCUENTA E SETE MILLÓNS CINCOCENTAS SESENTA E CINCO MIL TRESCENTAS SETENTA PESETAS (357.565.370), quedando pendente de contratación a suma de CINCOCENTOS CINCUENTA E NOVE MILLÓNS CATROCENTAS TRINTA E CATRO MIL SEISCENTAS TRINTA PESETAS (559.434.630), correspondente ás anualidades de 1997, 1998 e 1999, dado que se redactaron as separatas de remate da "EP Cañiza - Crecente" e "EP Cañiza - Arbo", e á vista do informe emitido polo Sr. Secretario Xeral, relativo ó prego de condicións económico-administrativas que rexirán no concurso para a contratación das obras, e do informe favorable de fiscalización do expediente, emitido polo Sr. Interventor, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras, acorda por maioría de votos do Grupo Popular e cos votos en contra do Grupo Socialista e do BNG: 1.- Aproba-lo Plan de Financiamento das obras do Programa Operativo INTERREG II, de acordo coas seguintes especificacións: OBRA PresupostoTotal ANUALlDADES 1997 1998 1999 EP Cañiza - Crecente 68.604.096 68.604.096 EP Cañiza - Arbo 339.032.990 96.132.990 101.100.000 141.800.000 EP Salceda - Caldelas 123.574.580 23.574.580 65.000.000 35.000.000 TOTAL 531.211.666 188.311.666 166.100.000 176.800.000 2.- Autoriza-lo gasto, o prego de condicións económico-administrativas e o expediente de contratación, por procedemento aberto, mediante concurso, para a contratación das obras de: - "EP Cañiza - Crecente", con presuposto para coñecemento da Administración de SESENTA E OITO MILLÓNS SEISCENTAS CATRO MIL NOVENTA E SEIS PESETAS (68.604.096), que se desglosa en presuposto de execución por contrata CINCUENTA E OITO MILLÓNS SEISCENTAS OITENTA E CATRO MIL OITOCENTAS NOVENTA E TRES PESETAS (58.684.893), expropiacións OITO MILLÓNS CATROCENTAS CATRO MIL NOVECENTAS CINCUENTA PESETAS (8.404.950), servicios afectados OITOCENTAS CINCUENTA E SEIS MIL SESENTA E SETE PESETAS (856.067), e, dotación artística SEISCENTAS CINCUENTA E OITO MIL CENTO OITENTA E SEIS PESETAS (658.186). - "EP Cañiza - Arbo", con presuposto para coñecemento da Administración de TRESCENTOS TRINTA E NOVE MILLÓNS TRINTA E DÚAS MIL NOVECENTAS NOVENTA PESETAS (339.032.990), que se desglosa en presuposto de execución por contrata TRESCENTOS DEZASETE MILLÓNS CENTO DÚAS MIL DUASCENTAS NOVENTA PESETAS (317.102.290), servicios afectados CATRO MILLÓNS CINCOCENTAS NOVENTA E CINCO MIL PESETAS (4.595.000), e, expropiacións DEZASETE MILLÓNS TRESCENTAS TRINTA E CINCO MIL SETECENTAS PESETAS (17.335.700). A obra "EP Salceda - Caldelas", está pendente de que a Xunta de Galicia declare a urxente ocupación dos terreos e bens afectados polas obras. O anuncio do concurso e do extracto do prego de condicións económico-administrativas publicarase no Boletín Oficial da Provincia. Os gastos de inserción de anuncios e demais que xenere o expediente, serán por conta dos adxudicatarios. Exponse ó público o prego de condicións económico-administrativas por un prazo de oito días, a efectos de reclamacións, o que de non producirse dará lugar á súa aprobación definitiva de forma automática. Facúltase ó Ilmo. Sr. Presidente para calquera actuación derivada do expediente. As anualidades futuras quedan condicionadas á habilitación polo Pleno das cantidades correspondentes. ------ Folla: 45,49 7.4118.- APROBACIÓN DO PLAN ADICIONAL Ó PROGRAMA OPERATIVO LOCAL DE 1997 [POL/1997] Sr. Presidente.- Pasamos ó punto sete. Aprobación do Plan Adicional ó Programa Operativo Local 1997. Por el Bloque, D. Cesáreo Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Había un Programa Operativo Local e houbo unhas diferencias pola devaluación da peseta con respecto ó ECU. Agora o Plan ten un financiamento superior en pesetas, que son trescentos dous millóns. Con esto faise un plan adicional de catrocentos corenta e dous millóns porque a Deputación pon case cen e ós Concellos corenta e un. Entón vén o reparto a este Pleno. E no reparto os Concellos que levan algo daquí son Baiona, Cambados, A Estrada, Cotobade, Lalín e Ponteareas. E Nigrán, que se lle mete un convenio a unha urbanización dunha estrada provincial neste plan. Aquí había que discutir si esto realmente é unha obra que se lle dá ó Concello ou é un convenio. Esto normalmente faise a cargo de fondos propios. Se se quita este caso, resulta que tódolos Concellos, absolutamente todos, se reparten unha parte deste pastel, máis ou menos a dez millóns cada un. Son todos do PP e todos bastante característicos. Despois, hai dezasete obras que son estradas provinciais, estradas que son propias da Deputación e se mete o resto seguindo unha traxectoria xa reiterada e tamén reiteradamente denunciada, porque no primeiro POL, que estamos amplíando hoxe, non había ningún cachiño de estrada no Morrazo. Na Rede Viaria Local deste ano non había ningún cachiño de estrada no Morrazo e no convenio coa COTOP desta Deputación non había ningún cachiño de estrada no Morrazo, que por certo están francamente mal. E esto é o que se nos está propoñendo para aprobación. Aínda así, hai un pequeno detalle de que se hai remanentes de todos estes plans que falei e máis dos habidos e por haber, nos que non vai nin un cachiño do Morrazo, se contemple 1 km. de Beluso a Bueu, se é que hai remanentes e se é que se escolle esa obra. E comprenderá que unha maniobra deste calibre, tan absolutamente discriminatoria e tan de varrer para a casa, tan de distribui-los cartos públicos dunha forma tan irregular e tan discrecional e partidista, de ningunha maneira o vamos avalar. Xa supoño que cando o fixeron, serían absolutamente conscientes do que estaban facendo e de que ía ser un plato absolutamente intragable e denunciable por parte da oposición e polo menos por parte do BNG. Nada máis e moitas gracias. Sr. Presidente.- Gracias. Por parte del PSOE, Sr. González Iglesias. Sr. González Iglesias.- Vamos a tratar un tema que al final van a significar cuatrocientos cuarenta y dos millones de pesetas de los que la Diputación aporta noventa y ocho, trescientos dos son del FEDER y dieciséis de los Ayuntamientos a más de veinticinco de un Ayuntamiento concreto que es el Ayuntamiento de Nigrán. Bien, digamos que cincuenta y cinco millones del total se van a dedicar a obras de carácter estrictamente municipal, aunque algunas de ellas dudamos que podrían estar dentro del POL por sus características. De característica estrictamente municipal hay tres saneamientos, uno en Lalín, otro en La Estrada y otro en Baiona. También siguen siendo sitios muy curiosos y precisos. Hay dos obras que nosotros dudamos que puedan estar dentro del POL por las características de este Plan, como son una obra en Cotobade y otra obra, que es concretamente "Acondicionamiento de la Casa de Oficios" y que desde luego a este grupo para votar este tipo de cosas le gustaría que los Ayuntamientos nos pusiesen encima de la mesa siempre las subvenciones que recibieron de otras instituciones para este tipo de obras. Lo mismo que la obra de Ponteareas, que es el "Equipamiento social para la juventud". Nos gustaría que alguien nos dijese qué subvenciones y qué ayudas recibió este Ayuntamiento para esta obra, para poder tomar una decisión en este tema. Después, hay un Ayuntamiento concreto que pone veinticinco millones de pesetas para un convenio en una carretera provincial, que es para una urbanización de la carretera provincial que se supone que revertirá al Ayuntamiento de Nigrán y sigue un procedemiento con el que nosotros no sólo estamos de acuerdo sinó que hemos planteado muchas veces que la Diputación empezase a entrar en convenios con Ayuntamientos en aquellas carreteras que tuviese, que ya no fuese necesario que fuesen de la Diputación y que por sus características tenían que ser de los Ayuntamientos. Y hasta ahí, con algunas dudas, hasta podría ser pasable si alguien nos explicase los criterios de por qué determinados Ayuntamientos llevan unas obras y los demás no llevan nada en este plan. Y digo que alguien tendría que explicar los criterios por una razón, porque cuando se hace el Plan Operativo Local se les obliga a los Ayuntamientos a hacer unos planes plurianuales, y se obliga a la Diputación a hacer un plan plurianual. Eso quiere decir que más o menos se contempla la posibilidad de las obras que se van hacer y quedan otras en espera. Aquí curiosamente el Presidente no sólo va a aplicar los remanentes como él quiera, sinó que además se le faculta en este momento, le va a facultar evidentemente el Grupo Popular en este momento, para que aplique los remanentes que resulten de la contratación de las obras a las obras que él buenamente quiera, o que más le presionen o que más le gusten. Porque, vuelvo a repetir, los criterios ni para una cosa ni para otra se explican casi nunca. La parte más importante del plan, trescientos treinta y cinco millones de pesetas, se van a dedicar a carreteras provinciales y entonces si uno empieza a sumar, pues en los dos últimos años podemos andar por los dos mil quinientos millones de pesetas o algo más metidos en carreteras provinciales. Lo cual es absolutamente loable, lo que ya no es loable es que se haga como se hace en esta casa, y lo decía en el punto anterior, con tramitos, con trocitos de carreteras, y sin ningún tipo de criterio técnico. Les voy a poner un caso concreto. De alguna carretera se hizo la primera y la última parte, dejaron la del medio por hacer, de una carretera provincial concretamente. Y esa parte del medio va ahora en este plan, son 600 m.. Sólo cuestan doce millones de pesetas, tampoco es tanto, es el acondicionamiento de una carretera provincial que figura en el plan. Pero claro cuando uno dice 600 m., doce millones de pesetas, también se empieza a preguntar cuáles son los criterios que se siguen aquí para valorar las obras, obras que tienen un coste que más bien podría parecer el del túnel de Piedrafita, como por ejemplo una obra que tiene, según el listado que nos dan a los grupos políticos, 220 m. y el coste es de doce millones de pesetas, carretera provincial Barrantes-Cabanelas. Al lado de esto, que podría parecer un error, aparece carretera provincial Caldas-Vilariña, 1 km. de carretera, veinticinco millones de pesetas; acceso a Donas, según el listado 850 m., treinta y cinco millones de pesetas; carretera provincial Noalla-Playa de la Lanzada, 2 km., veinte millones de pesetas; la carretera provincial Salgueiral-Tombo en Pontevedra, 10 km., diez millones de pesetas, justo la mitad. Y claro, no hay plan provincial de carreteras, no hay criterios de adjudicación, pero por encima ya no sabemos cuáles son los criterios de valoración para las carreteras. Y alguien del Grupo Popular tendría que empezar a explicárnoslos. Yo no creo que aparezcan túneles en las carreteras provinciales ni cosas de ese tipo. No voy a entrar evidentemente en la particularidad de siempre, es decir, que las carreteras provinciales que se van arreglar se inclinan hacia sitios determinados y en momentos determinados. Eso ya creo que llevamos años diciéndolo. Simplemente es que con este panorama tenemos que decir que vamos a votar en contra porque tampoco nos dejan otra salida diferente. Nada más. Sr. Presidente.- Gracias. D. Santiago Tirado. Sr. Tirado Serén.- Quería facer unhas pequenas puntualizacións porque parece que queren sabe-los criterios con que se fai ese investimento. Eu non sei onde lin que o simplicismo excesivo convírtese en simpleza. Sr. Presidente.- Perdón D. Santiago, nos dicen los técnicos que se escucharía mejor un poco más separado del micrófono. Sr. Tirado Serén.- Cando se pretende ver que 10 km. nun lugar teñen que costa-lo mesmo que 10 km. noutro sitio, paréceme simplificar demasiado. Nalgúns lugares, a accidentabilidade do terreo, a dureza do mesmo, a necesidade de facer obra ou facer ponte, ou facer talude, ou facer pendente, obriga a que os prezos sexan distintos nun lugar ou noutro. En tódolos casos, non houbo ningún onde o equipo político ou grupo político lle impuxese prezo, sempre son criterios exclusivamente técnicos. E en segundo lugar, en tódalas obras, polo menos eu non me acordo de ningunha, e penso que as revisamos todas, en ningunha delas se aplica ese criterio que noutro tempo se veu utilizando aquí, que era facer cachiños, senón todas son finalización de obra. En todas as que eu me acorde, claro; pode ser que ó mellor algunha non sexa así, pero en todas era facer obra completa ou completala co trazo que xa existía antes, claro. Sr. Presidente.- Gracias. Sr. Costa, un momento. Sr. Costa Díaz.- Si, un pouco na liña do Sr. Tirado, en primeiro lugar que a distribución e as obras foron con criterios estrictamente técnicos e en segundo lugar que se está falando que o Morrazo non figura nesta relación e noutras anteriores, pero onte, na Comisión de Goberno, acábase de contratar unha obra para Cangas de quince millóns e creo recordar que hai poucos meses outra máis de vinte millóns de pesetas. Á parte desto, figura como obra complementaria en primeiro lugar tamén unha obra no Morrazo. Eu penso que, como se seguiron criterios técnicos, esta obra figura como primeira obra complementaria e estou seguro que así se vai ter en conta e sabemos que vai haber suficiente presupuesto para estas obras complementarias, dado que se están facendo baixas importantes en tódalas obras. E con respecto ós Concellos, quero dicir que o plan tíñase que aprobar con certa urxencia, e houbo que ter en conta que as obras e os Concellos que querían entrar neste plan tiñan que dispor dos proxectos, da cesión de terreos, dos medios económicos de aportación, e eses foron os criterios que máis ou menos se seguiron. Tamén dicir que con respecto á zona do Morrazo, acábase de contratar a carretera Marín-Bueu por oitenta e pico millóns de pesetas e outra carretera máis en Bueu por corenta ou cincuenta millóns de pesetas. Creo que con este traballo que se está facendo en coordinación coa Administración Autónoma e ademais cos criteiros técnicos que aquí se empregaron, se desta vez quedou algunha carretera no Morrazo ou noutro sitio sen facer obra, estou seguro que se vai facer no próximo presuposto e no próximo ano. E como ben dicía antes Tirado, as obras ás veces se empiezan polo principio e despois queda un trozo no medio. Moitas veces a dispoñibilidade de terreos é difícil de conseguir e pódese dar esta circunstancia e pódense da-las diferentes valoracións de presuposto. Pode ser que nunha carretera simplemente se poña o firme e noutra se faga ensanche. Por eso, ten que haber moitas diferencias de presupostos. Nada máis. Gracias. Sr. Presidente.- Gracias. Por el Bloque, Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu a verdade é que non pensaba intervir pero é que se escoita unha manada delas en fila que son moi gordas, son como moi gordas e tampouco creo que vaian ter grande interese de aclarar, pero é que desde hai un ano para acá o funcionamento desta casa, mellorara un pouquiño, pero sufriu un retroceso brutal. Vostede me di que vai unha obra, non sei que; mire, eu non quero centrar no Morrazo nin noutro sitio, estou aquí como Deputado Provincial e non son Deputado do Morrazo nin doutro lado. O que quero dicir é que vostedes usan os criterios como queren, e usan ata as cousas máis baixiñas e máis rastreras. No PAM, houbo varios Concellos que pediron fóra de prazo as súas obras; a dous deles se lle estivo tocando as narices bastante tempo para darllo, que nós estábamos de acordo en que se lle deran, e a outros que están gobernados por vostedes que pediron máis tarde se lle deron inmediatamente, sen tan sequera aparecer que pediron fóra de prazo. E se quere doulle nomes, datas, de cada un deles. E agora me vén co conto de que eran os Concellos os que mandaron o proxecto, pero ¿lle pediron os proxectos ós outros?, non. Entón calen, saquen o plan adiante, que teñen maioría, pero escoitar estas cousas xa son moi gordas, son francamente gordas, fagan o favor. Nada máis. Sr. Presidente.- Gracias. Por el PSOE, Sr. González Iglesias. Sr. González Iglesias.- Desde la simpleza, Sr. Pillado, a uno le gustaría saber, le gustaría saber cómo una obra que tiene 9,48 km., es decir, 9.480 m., carretera provincial Carballedo-Caroi, cuesta según ese listado 26 millones de pesetas y otra que tiene 850 m., acceso a Donas, cuesta 35 millones de pesetas. A uno le gustaría saber eso, porque uno es muy cortito y esas cosas no las pilla, ni creo que nadie razonablemente con la cabeza encima de los hombros las pille. Porque ya hemos coincidido en que no hay túneles, puede haber taludes, como decía usted, pero es que esto ya no son taludes, esto es el Everest de talud, para hacer estas inversiones. Y después me gustaría saber cuántos intervienen por el Partido Popular en un punto, me gustaría por aquello del Reglamento y tal, que ustedes cuando quieren también lo sacan a pasear. Sr. Costa, mire, carretera provincial Cesantes-El Viso, está hecho el primer tramo y está hecho el último tramo. Ahora mismo va el del medio y no hay ni una sóla ocupación de terreno, ni un metro de ocupación de terreno, ni uno. Por lo tanto la justificación que usted daba es mentira, no existe, no hay esa justificación. Ahora se hace el tramo del medio, por cierto que bastante carillo también, es decir, estamos con precios de autopistas en algunas carreteras. Yo acabo simplemente para recordarle al Sr. Tirado que si nueve quilómetros y medio cuestan 26 millones en una carretera provincial y 850 m. 35 millones, hay que explicar muchísimo, pero muchísimo hay que explicar en este tema. Yo estaba esperando de la primera intervención que ustedes estuviesen hablando de algún error de transcripción y entonces podría justificarse. Lo que me dijo no se puede justificar. Evidentemente que las obras son diferentes, pero la mayor parte de estas obras son reposición de firme en carreteras provinciales y en reposición de firme usted sabe igual que yo que no hay esas grandes diferencias. No puede haberlas. Nada más. Sr. Presidente.- Gracias. Yo creo que no merece la pena Sr. Tirado. Muy breve por favor, muy breve. Sr. Tirado Serén.- Simplemente por alusións. Hai veces que 1 quilómetro costa máis que 100 quilómetros e nada di que esa diferencia non estea xustificada. Nós imos aprobar un proxecto e imos aprobar un financiamento; despois, a labor súa será seguila, e se se ve que se comete algunha irregularidade aí está o xulgado para esixir responsabilidades a quen sexa. Sr. González Iglesias.- Sr. Pillado, parece indecente en política que usted, con todo el equipo técnico de la Diputación, nos plantee estas cosas y que nos diga a los Diputados de la oposición que nuestra labor es seguirlas. ¿Con qué equipo técnico?. Me parece que como contestación es absurda y evidentemente le reconozco que el coste de la autovía del Cantábrico es brutalmente superior al de cualquier autovía del sur de España, pero dentro de la provincia de Pontevedra esas grandes diferencias en 20 carreteras no las hay, puede haberlas en una, pero es que he nombrado 10, no una, 10. Sr. Presidente.- Gracias D. Emilio. Yo no soy técnico pero llego a comprender que las variaciones de trazado, de orografía, de anchura, puede cambiar bastante el coste de kilómetros de una carretera a otra. Pasamos a votación. ¿Votos en contra?. Bloque y PSOE. ¿Abstenciones?. No hay. Votamos a favor el resto. Gracias. Como consecuencia do escrito 3147 de 19-06-97 do Ministerio de Administracións Públicas, polo que como resultado da variación do valor da peseta fronte ó Ecu se nos incrementa a aportación da axuda FEDER ó Programa Operativo Local Obxectivo 1 (1994-1999), o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación, acorda por maioría de votos do Grupo Popular e cos votos en contra do Grupo Socialista e do BNG, aproba-lo Plan Adicional ó Programa Operativo Local de 1997, que se financiará como segue: FEDER (Admón. Local) 302.500.000 ptas. Deputación 98.486.999 ptas. Concellos 16.253.001 ptas. Concellos (non elixible) 25.000.000 ptas. TOTAL 442.240.000 ptas. Adxúntase listado de ordenador co financiamento por proxectos e totalizado. Como actuacións complementarias apróbanse as obras que así mesmo se adxuntan, facultándose á Presidencia para selecciona-los proxectos en que inverti-los remanentes que puideran producirse. As obras non incluídas no Plan Plurianual de Investimentos, consideraranse incorporadas ó mesmo. A Deputación delega nos Concellos a contratación, seguimento e xustificación das obras incluídas no plan. Se por calquera causa algún Concello non aceptara esta Delegación, deberá ingresar na Tesourería Provincial a parte do financiamento que lle corresponde, no momento que lle sexa notificada a aprobación definitiva do Plan. Este Plan considerarase definitivamente aprobado, se trala análise efectuada polo MAP, non se fixeran observación ó mesmo. O Presuposto Provincial de 1997 recollerá os créditos e as aportacións para financia-lo Plan polos importes expresados de conformidade co informe de Intervención de data 25 de setembro, que obra no expediente, aprobándose por igual maioría incrementar na cantidade de DEZ MILLÓNS CATROCENTAS OITENTA E SEIS MIL NOVECENTAS NOVENTA E NOVE PESETAS (10.486.999) a partida 911.911.762.03 do Estado de Gastos do vixente Presuposto mediante transferencia da partida 511.511.612.02. Seguiranse os trámites que prescribe a lexislación vixente. ------ Folla: 49,51 8.4119.- EXPEDIENTE DE RECOÑECEMENTO DE CRÉDITOS 1997 Sr. Presidente.- Pasamos al punto octavo. Expediente de recoñecemento de créditos 1997. Este asunto pasó ya por Comisión en su momento. Se trata simplemente de incluir aquellos gastos que, generados en 1996, fueron pasados los justificantes en los primeros meses del año 97 y por eso es necesaria la tramitación del expediente de reconocimiento de créditos. El importe total de los mismos son 3.370.666 pesetas. Por el Bloque ¿no hay intervención?. Por el PSOE, D. Emilio González. Sr. González Iglesias.- Esta es una cantidad ridícula dentro del Presupuesto de la Institución. Pero a veces las cantidades ridículas esconden detrás la fórmula de funcionamiento de la Institución. No son gastos, algunos de ellos, generados en el 96, sinó generados en el 95 que se reclamaron en el 96. Yo es que viendo el expediente vi algunos en ese sentido. Por lo tanto estamos hablando de cosas de hace dos años. Y hay cuestiones que figuran en los informes técnicos que yo creo que merecerían una aclaración, al menos por parte del grupo de gobierno. Y ya digo están advertidas dentro de los informes técnicos, es decir, los finiquitos de personal laboral por ejemplo, que afectan al primer trimestre del 96, no son procedentes en este punto ni se pueden dejar para un año después. Uno ve desplazamientos de personal del INEM del año pasado para hacer los Archivos Municipales que se supone que la gente que está en el paro es la gente más necesitada de dinero etc., etc., y que resulta que vienen ahora, en el último trimestre del 97 para reconocimiento. Pero curiosamente, y también se desprende del expediente, esas autorizaciones no figuran firmadas por nadie, absolutamente por nadie; figura la solicitud de una persona y nadie informa ni figura en su día, que es como debería hacerse, firmada la autorización por alguien. Por lo tanto ya se retendría el crédito y no estaríamos a estas alturas con estos temas. Como decía antes, la cantidad es ridícula pero es un espejo de cómo funciona esta Institución a nivel de esas cosas. Por lo tanto, independientemente de que lógicamente a quién hizo un trabajo hay que pagárselo, nosotros, por la fórmula con que se traen estas cosas, vamos a abstenernos. Sr. Presidente.- Bien, gracias. Pasamos a votación. ¿Votos en contra?. No hay. ¿Abstenciones?. Bloque y PSOE. El resto votamos a favor. Vistos os documentos que forman parte do expediente que se tramita para a aprobación e declaración de abono de cantidades adeudadas pertencentes ó ano 1996 en concepto de axudas de custo e desprazamentos, axudas sanitarias, finiquitos, productividades e liquidacións complementarias por deduccións indebidas, todo iso considerando os informes económicos incorporados ó respecto, o Pleno de conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior, acorda por maioría de votos do Grupo Popular e coas abstencións do Grupo Socialista e do BNG, aproba-las cantidades que a continuación se sinalan a favor das persoas que se relacionan e que ascenden a un total de TRES MILLÓNS TRESCENTAS SETENTA MIL SEISCENTAS SESENTA E SEIS PESETAS (3.370.666), coas modificacións de crédito que sexan oportunas ó efecto e segundo o disposto na Lei 39/88 e Real Decreto 500/90: A) Cantidades en concepto de desprazamentos e axudas de custo: Persoal funcionario - Fernández Carracelas, Joaquín 36.250 ptas. Persoal laboral - Ortiz Urbina, Sonsoles 45.900 ptas. TOTAL 82.150 ptas. B) Cantidades en concepto de gratificacións extraordinarias: Persoal funcionario - Fontenla Parada, Jesús 16.452 ptas. - Loureiro Barcala, Alfonso 3.830 ptas. - Pintos Martínez, Angel 5.168 ptas. - Amoedo Peso, Benito 13.284 ptas. - Cabaleiro Caramés, José Manuel 13.284 ptas. - Costas Rodríguez, Urbano 3.321 ptas. - Fraga Castiñeira, José 13.284 ptas. - Muñiz Abuín, Francisco 13.284 ptas. - Piñeiro Casalderrey, Venancio 13.284 ptas. - Outeda Reboredo, José María 53.437 ptas. - Cotón Penelas, José María 35.055 ptas. - Fernández Gómez, Arturo 35.055 ptas. - García Alonso, Celso 35.055 ptas. - Mesejo Díaz, José 35.055 ptas. - Riveiro Chacón, Roberto 35.055 ptas. - Torres Calvo, Santiago 35.055 ptas. TOTAL 358.958 ptas. C) Atrasos trienios: Persoal funcionario - Dios Jaraiz, Mª José 81.732 ptas. D) Finiquitos persoal laboral: - López Ruibal, Mª Isabel 23.561 ptas. - Beloso González, Elpidio 29.115 ptas. - Cons Estévez, Irene 25.834 ptas. - Castro Alvarez, María 55.000 ptas. TOTAL 133.510 ptas. E) Atrasos complemento informático: - López Bangueses, José Luis 28.584 ptas. F) Atrasos productividade: - Blanco Espantoso, Antonio 120.000 ptas. G) Liquidacións complementarias por deduccións indebidas: - La Fraternidad (Luisa Dorado Pérez) 7.453 ptas. - La Fraternidad (Pilar Ruada Outón) 264.172 ptas. - La Fraternidad (Mercedes Touriño Fentanes) 148.500 ptas. - La Fraternidad (Miguel Angel Rodelgo Pérez) 271.650 ptas. TOTAL 691.775 ptas. H) Axudas sanitarias: Persoal funcionario - Gómez-Ulla Alvarez, Mariano (Voluntaria) 9.600 ptas. - Gómez Márquez, Miguel (Voluntaria) 3.600 ptas. - Gómez Márquez, Miguel (Obrigatoria) 8.100 ptas. - Barreiro Salgueiro, Luz Divina (Voluntaria) 22.400 ptas. - Montero Vaz, Alfredo (Obrigatoria) 5.000 ptas. - Calvo Alvarez, Manuel (Obrigatoria) 350.502 ptas. - Reboreda Campo, Asunción (Obrigatoria) 8.000 ptas. - Rivadulla Abal, Elías (Voluntaria) 33.600 ptas. - Viana Abeledo, Luis (Obrigatoria) 3.000 ptas. - Míguez Soto, Mª Luisa (Voluntaria) 104.800 ptas. - Otero Miranda, Mª Rosa (Voluntaria) 44.800 ptas. - Bara Luna, Mª Consuelo (Obrigatoria) 5.000 ptas. - García González, Mª Nieves (Obrigatoria) 2.425 ptas. - Ramos López, Antonio (Voluntaria) 22.500 ptas. - Ramos López, Antonio (Obrigatoria) 5.000 ptas. - Ramos López, Antonio (Obrigatoria) 8.000 ptas. - Ramos López, Antonio (Obrigatoria) 4.267 ptas. - Quiveo Fontana, Preciosa (Voluntaria) 59.200 ptas. - Villanueva Canda, Ramón (Obrigatoria) 112.000 ptas. - Juncal Blanco, Filomena (Voluntaria) 40.000 ptas. - Fernández-Valdés Martínez-Estéllez, Francisco (Volunt) 6.000 ptas. - Riveiro Chacón, Roberto (Voluntaria) 16.800 ptas. - Caeiro Viaño, José (Voluntaria) 3.500 ptas. - Santullo Otero, Fernando (Voluntaria) 8.000 ptas. - Cordo Iglesias, Asunción (Voluntaria) 33.600 ptas. - Blanco Louzao, José María (Voluntaria) 59.500 ptas. - Vázquez Nores, Enrique (Voluntaria) 4.900 ptas. - Eslava Blanco, Alfredo (Obrigatoria) 5.000 ptas. - López Mayán, Francisco J. (Voluntaria) 4.400 ptas. - López Terceiro, Antonio (Voluntaria) 10.500 ptas. - Cardelle Villar, Alfonso (Voluntaria) 25.200 ptas. - Gómez Pereira, Mª Carmen (Obrigatoria) 8.000 ptas. - Cotón Penelas, José María (Voluntaria) 12.000 ptas. - Abal Sanmartín, Eugenia (Voluntaria) 6.400 ptas. - Gómez Fernández, Manuel (Voluntaria) 114.100 ptas. - Gómez Rodríguez, Constantina (Voluntaria)...................224.000 ptas. - Barros López, Carlos (Voluntaria)........................................3.600 ptas. Persoal laboral - Huerga Fidalgo, Mª Berta (Voluntaria)...............................83.200 ptas. TOTAL 1.480.494 ptas. I) Liquidacións complementarias - seguros sociais: TOTAL 393.463 ptas. ------ Folla: 51,53 9.4120.- RENUNCIA Ó CARGO DO DEPUTADO PROVINCIAL D. JOSÉ RAMÓN ABAL VARELA Sr. Presidente.- Pasamos al punto noveno. Renuncia ó cargo de Deputado Provincial de D. José Ramón Abal Varela. ¿Hay alguna intervención?. Se considera que se acepta la renuncia, no hace falta votarlo evidentemente. Sr. Secretario.- Teneis que decir que si, que se acepta la renuncia, y entonces hace falta votarlo, que aceptais la renuncia. Sr. Presidente.- ¡Ah!, entonces ¿hace falta votación?. Sr. Secretario.- Si, si, teneis que votarla. Sr. Presidente.- Intervenciones antes de la votación entonces. Por el Bloque, Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moi brevemente, eu quería facer unha reflexión de que creo que por este tipo de funcionamento o Partido Popular debía pedi-la desaparición das Deputacións. Independentemente da xenorisidade persoal que pode supoñer polo Deputado que cede, e independentemente da valía de quen ae o quen entra, que non vamos a entrar a valorar e como sempre se lle supón, é absolutamente sorprendente a aptitude que hai por parte do Partido Popular cando elixe os seus Deputados. Non fai o mesmo cos Alcaldes, non se acorda turnalos cada dous anos, ou cando elixe os Deputados no Parlamento Autonómico, ou cando elixe Deputados ó Parlamento Estatal, senón iso só se fai na Deputación, co cal creo que traduce unha aptitude de que é como unha prevenda e que a experiencia que teña cada quen ou a continuidade no traballo non ten absolutamente ningún valor, senón que é o reparto de prevendas e demais. Reitero, me parece francamente triste, independentemente da xenorisidade persoal que pode supoñer por parte do que cede e deixa o cargo. Lamento ter que dicir esto nestes momentos, pero creo que era a nosa obriga porque é un pouquiño escandaloso. Nada máis. Sr. Presidente.- Gracias. Por el PSOE, D. Emilio González. Sr. González Iglesias.- A nosotros nos choca profundamente el que tengamos que votar la renuncia de una persona. Si una persona libremente quiere renunciar a algo, lógicamente parece un poco absurdo el votar. Nos parece que incluso es un atentado contra la libertad personal de cada uno. Nada más que decir que estos años nos sentimos muy a gusto con el Sr. Abal y por parte del Grupo Socialista ponernos a su disposición para lo que crea conveniente. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo estoy en absoluto de acuerdo con usted. Creo que la votación es un acto meramente formal. Ya lo hablamos en el Pleno del Sr. Domínguez, no sería lógico que un grupo mayoritario impidiese la renuncia de un minoritario. Entonces, damos por aceptada todos la renuncia y aunque tenía intención de hacerlo personal y públicamente el Sr. Presidente, a mi me gustaría destacar el agradecimiento de todo el grupo del Partido Popular al Sr. Abal por el sacrificio que supone en este momento determinado y en aras de una reorganización del propio grupo; el sacrificio que él hace después de una dedicación intensa en una de las tareas quizá más difíciles en esta casa como es llevar el tema del "Príncipe Felipe" por todo lo que de dedicación, de horas, de tiempo, restandóselo a su familia, ha dedicado a esta Diputación. En nombre de todo nuestro grupo muchas gracias. ¿Quiere intervenir?. Sr. Abal Varela.- Sr. Presidente, con su permiso quisiera dirigirme a estos entrañables amigos sin color político. Darles las gracias por su comportamiento, por el trato que me han dado siempre y si en algún momento yo pude molestarlos, pedirles disculpas. Quiero que sepan que me voy pero que los llevo en el corazón. Fueron muchos los años que estuve con ellos, ya digo, no me importa de qué color político porque para mi están las personas por encima de todo, lo otro es una cosa aparte y para mi siempre han demostrado ser respetuosos, entrañables y cariñosos y eso no lo pagaré nunca. También quiero dar las gracias a los medios de comunicación porque siempre han sido elegantes, buenos amigos; alguna vez posiblemente hayan dicho algo que no debían, yo pude decir algo que tampoco, pero todo esto queda en el baúl del olvido y queda la amistad que es lo importante. Vosotros sabéis que me tenéis a vuestra entera disposición, no como Diputado sinó como amigo y como un vecino. También quiero mostrar mi agradecimiento a los funcionarios de la casa que siempre han sido unos grandes servidores, con una elegancia, con una sapiencia y un cariño que no se olvida nunca; a vosotros muchísimas gracias. Y como no, también quiero hacer extensivo este agradecimiento a los funcionarios del "Príncipe Felipe" por los muchos años que estuve allí, a los niños y a todos. Yo me voy con la cabeza alta y no me voy porque haya tenido nada con nadie, sinó porque tuve un pacto y los hombres cuando hacen un pacto lo cumplen, lo cumplen ante todo, el hombre que da una palabra y no la cumple deja de serlo. Se dice aquello de que los hombres se visten por los pies y yo lo hice siempre. A todos muchísimas gracias, y sabéis que contais conmigo incondicionalmente en todo aquello que pueda serviros, que no será mucho pero la voluntad vale más que el querer. Yo puede que no pueda, valga la redundancia, pero querer si que quiero, porque lo más bonito del mundo está en servir y servir a las amistades también es importante. Servirlos con decoro, con decencia, con humildad, pero servirlos siempre y cuando no perjudique a otros el servicio que se le puede prestar a ellos. A todos muchísimas gracias y al final, si es que queréis tomar un café, os invito a todos a tomar un café. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias a ti Moncho. Resultando que por D. José Ramón Abal Varela, Deputado Provincial polo Partido Popular, elexido en representación do Partido Xudicial de Pontevedra nas eleccións celebradas en 1995, preséntase renuncia ó cargo de Deputado Provincial. Considerando que a Xunta Electoral de Zona de Pontevedra proclamou Deputados Provinciais suplentes polo Partido Xudicial de Pontevedra a D. Santiago Pazos Moreira, D. Julio Sayáns Bugallo e D. Roberto Vázquez Souto respectivamente e pola indicada orde, e que o primeiro dos mencionados xa foi designado Deputado Provincial para cubri-la vacante por renuncia de D. José Manuel Chapela Seijo, e o segundo é probable que sexa designado para a vacante aceptada polo Pleno do pasado día 12 deste mes ó aceptarse a renuncia de D. Miguel Domínguez Vaz. Vistos os artigos 9.4 do Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais, 73 da Lei 7/85 de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local, e 208 da Lei Electoral Xeral de 19 de xuño de 1985, así como a Instrucción da Xunta Electoral Central de 19 de xullo de 1991. Acórdase por unanimidade acepta-la renuncia ó cargo de Deputado Provincial presentada por D. José Ramón Abal Varela, agradecéndolle a colaboración prestada, remitindo certificación acreditativa do presente acordo á Xunta Electoral Provincial e á Central, coa indicación de que, a xuízo da Corporación e á vista da acta da Xunta Electoral de Zona de Pontevedra, de data 5 de xullo de 1995, corresponde cubri-la vacante a D. Roberto Vázquez Souto. ------ Folla: 53 10.4121.- COMUNICACIÓNS Sr. Presidente.- Punto décimo. Comunicacións. Sr. Secretario. Sr. Secretario.- Darles cuenta de un Resolución Presidencial del pasado 23 de este mes, por la que el Sr. Presidente delega en el Vicepresidente Sr. Pedrosa determinadas competencias con excepción de las que impide delegar el artículo 34 de la Ley 7/85. Y luego también darles cuenta del traslado de las Resoluciones Presidenciales, que se hizo a los grupos políticos, desde el 21 de julio al 22 de agosto y del 23 de agosto al 20 de setiembre. Nada más. Sr. Presidente.- Gracias. Queda enterado o Pleno das seguintes comunicacións: A) De extractos de Resolucións Presidenciais dictadas pola Presidencia entre os días 21 de xullo e 20 de setembro de 1997. B) De Resolución Presidencial delegando no Vicepresidente da Deputación D. Julio Pedrosa Vicente as atribucións da Presidencia dende o día 24 de setembro ata o 19 de outubro vindeiro. ------ Folla: 53,55 FÓRA DA ORDE DO DÍA, tratáronse os seguintes asuntos: Sr. Presidente.- Fuera del orden del día creo que hay algún punto ¿no, Secretario?. Sr. Secretario.- Si. 11.4122.- AMPLIACIÓN DO CONVENIO COA XUNTA DE GALICIA PARA AS OBRAS NO COMPLEXO DE SOUTOMAIOR PARA DEDICA-LA SÚA RESIDENCIA A POUSADA DE TURISMO RURAL Sr. Presidente.- En primer lugar tenemos la ampliación del Convenio con la Xunta de Galicia para las obras en el Complejo de Soutomaior para dedicar su Residencia a Pousada de Turismo Rural. Explico brevemente la urgencia y ya de paso el fondo del asunto. Se trata de aprobar un "addendum" al Convenio anteriormente suscrito con la Secretaría para el Turismo de la Xunta de Galicia, para el arreglo y la conversión de la Pousada de Soutomaior en tal Pousada. Una vez finalizadas las obras de aquel Convenio y pasada inspección ya por los técnicos de la Xunta para conseguir la calificación de Pousada, aparecieron determinados defectos, determinadas reparaciones que conviene hacer para darle la categoría que todos queremos a esa Pousada y entonces es necesario este "addendum" y habilitar un presupuesto para dichas obras de doce millones de los cuales seis los aportará la propia Xunta y seis esta Diputación. Procedemos a votar la urgencia del tema. ¿Votos en contra?. No hay. ¿Abstenciones?. No hay. Votamos la urgencia. En el fondo del asunto ¿quiere intervenir algún grupo?. Por el Bloque, Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Primeiro mostra-la nosa sorpresa porque o convenio principal, que tiña trinta millóns, quince a Deputación e quince a Xunta, non pasara por aquí, senón que pasou pola Comisión de Goberno. Segundo, que tanto cando pasou pola Comisión de Goberno como agora pasa fóra da orde do día por urxencia, parece que é un tema que non se pode tramitar con normalidade. E terceiro, que non se nos informou en Comisión informalmente do Convenio anterior; que n

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición