ATOPO
Rexistros actuais: 1.619.227
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.660

Acta de sesión 1990/06/29_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.713/2.1990-06-29_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1990/06/29_Ordinaria

  • Data(s) 1990-06-29 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 55 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 29 de xuño de 1990 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dez horas e dez minutos do día vintenove de xuño de mil novecentos noventa, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Justo José González Ballesta, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Tamén asisten a partir do punto segundo, os dous novos Deputados Provinciais, D. Antonio Manuel Nodar Martínez e D. Saturno Luis Valdés González. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Antonio Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos Provinciais, D. Víctor Soto Bello. Non asisten os Sres. Deputados, D. José Castro Alvarez, quen xustifica a súa ausencia, D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Emilio González Iglesias e D. Diego Murillo Carrasco. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2715.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Primer punto del Orden del Día. Acta Anterior. ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, do día 25 de maio de 1990. ------ Folla: 55 2.2716.- TOMA DE POSESION DE DOUS NOVOS SRES. DEPUTADOS Sr. Presidente.- Vamos a adelantar, es decir, como tenemos dos compañeros que van a formar parte de la Corporación en sustitución de otros dos, entonces vamos a adelantar el Orden del Día para que estos dos nuevos compañeros formen parte de una forma efectiva ya de la Corporación. Antonio Manuel Nodar Martínez, que se acerque, por favor. Vamos a tomarle juramento al Sr. D. Manuel Nodar Martínez. ¿Xurades ou prometedes pola vosa conciencia e honra cumprir fielmente as obrigas do cargo de Deputado Provincial con lealtade ó Rei e gardar e facer garda-la Constitución como norma fundamental do Estado?. D. Saturno Luis Valdés González, por favor, ¿Xurades ou prometedes pola vosa conciencia e honra cumprir fielmente as obrigas do cargo de Deputado Provincial con lealtade ó Rei e gardar e facer garda-la Constitución como norma fundamental do Estado?. Como Presidente de la Institución quiero dar la bienvenida a estos dos nuevos compañeros, un representante del Partido Popular y un representante del Partido Socialista, espero de ellos como no podía ser de otra forma que colaboren para que esta Institución funcione lo mejor posible, independientemente de que en muchos momentos sus opiniones y sus argumentos serán discrepantes con el equipo de gobierno o con esta Presidencia pero yo creo que de alguna forma eso va a enriquecer efectivamente el funcionamiento de esta Institución. Muchas gracias y bienvenidos. Pasamos al punto tercero. Unha vez prestada promesa por D. Antonio Manuel Nodar Martínez, e xuramento por D. Saturno Luis Valdés González, toman posesión dos seus cargos os dous Sres. Deputados, e ocupan os seus escanos. ------ Folla: 55,59 3.2717.- CONVENIO DE COLABORACION ENTRE A CONSELLERIA DE AGRICULTURA E A EXCMA. DEPUTACION PROVINCIAL DE PONTEVEDRA Sr. Presidente.- Convenio de colaboración entre la Consellería de Agricultura y la Excma. Diputación Provincial de Pontevedra. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bien yo he estado leyendo el pasado jueves el expediente y a pesar de las buenas intenciones del Sr. Barros pues no aparece por lo menos los acuerdos que hemos adoptado en la Comisión correspondiente, no aparecen reflejados, no se si los habrán añadido posteriormente, concretamente eran dos, darle un plazo creo que era un máximo de un año a la Xunta de Galicia para iniciar el cumplimiento del Convenio, y por otra parte que era yo pienso que lo más importe que los cuatro últimos representantes fueran designados no sólo por la Xunta de Galicia sino también por la Diputación Provincial, de esta manera evitaríamos la aplastante mayoría que el Consejo este, de Administración, el Consejo Rector va a tener en esa, en ese nuevo Ente, no figura ninguna de las dos cosas, y pienso que como han sido acuerdos unánimes de la Comisión respectiva pues deben de añadirse. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Barros tiene la palabra. Sr. Barros González.- Ben eu vou a explicar algunha modificación incluso non só as da Comisión de Agricultura senón que lamento que chegara un pouquiño tarde para explicarlle antes ós compañeiros de Oposición as modificacións que houbo no último, na última reunión do Patronato, que son pouco sensibles pero hai que facelas aquí como enmendas para aprobalas, porque non corresponde exactamente ó que aprobou a Comisión no seu momento. Entonces con relación ó que di o compañeiro Sr. Nieto, no Convenio está especificado, acabo de velo eu agora aquí, os catro últimos membros serán designados de común acordo polo Conselleiro de Agricultura, Gandería e Montes de la Xunta de Galicia y la Diputación de Pontevedra, entre personas cualificadas de los respectivos sectores y ahora se le añadió también una enmienda del Patronato, que dice, previa consulta a las asociaciones existentes, previa consulta a las asociaciones existentes, entonces es como queda ahora ese párrafo, con respecto a lo que decía antes efectivamente se había hablado de darle un espacio, procurando que lo hiciese lo más urgente posible, que este Convenio que esté en vigor lo más antes posible, y que la Consellería de Agricultura se comprometa también en un plazo mínimo, decíamos de dos años debiendo, de alguna manera que los compromisos que coge la Consellería que los ponga en práctica lo antes posible y a poder ser dándole un plazo de dos años, algo de eso se hizo aquí que es lo siguiente, finalidad del Convenio, la Consellería de Agricultura y la Diputación cooperarán en materia de investigación agraria orientada preferentemente hacia el sector forestal mediante las aportaciones de ambos Organismos que se establecen en este Convenio y con el compromiso expreso de la Consellería de continuar e incrementar las actividades investigadoras realizadas en la actualidad en el momento de la firma del mismo, aquí es donde se hizo esta enmienda por parte de la Comisión pero que no figura el tiempo, en todo caso yo acepto la enmienda que en principio habíamos aceptado ya en Comisión y que quizá aquí se redactó mal de que procurando que las acciones de la Consellería se plasmen en un plazo mínimo de dos años, si le parece bien a los compañeros. Luego quería también informar que en la composición, en el punto cuarto, en la composición del Consejo Asesor, el Vicepresidente tercero que antes decía nombraba una persona en particular que era un Director General los compañeros del Patronato nos pidieron que se deje redactado de la siguiente manera: Vicepresidente Tercero, será una persona designada por el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, antes era concretamente el Director General, ellos quieren que quede escrito así y los representantes del Ministerio del Patronato, y nos parece bien porque así nombran a la persona que ellos creen conveniente. Luego también en los Vocales se ponían a unas personas en particular para adaptarlo un poco al antiguo Patronato pero ha quedado todo igual excepto donde decía el Representante de la Administración periférica que decía el nombre del Delegado o del Director no me acuerdo bien, ahora queda un Representante de la Administración periférica del MAPA en Galicia, o sea, que es el Representante de la Administración en la Comunidad Autónoma, y con respecto a los miembros que decía el Sr. Leri queda redactado de esa manera, que los cuatro últimos serán nombrados por la Diputación y la Consellería previa consulta a las asociaciones que haya existentes en la Provincia o en Galicia. Y se añadió también algo más en este concepto que es el siguiente, el Consejo podrá invitar a sus reuniones a conocidos expertos de otros Centros de Investigación Nacional e Internacionales, porque consideran, el Patronato, considera que también se podría como es Consejo Asesor en algunos momentos invitar a ciertas personalidades relacionadas con la investigación incluso a nivel europeo o a nivel internacional. Entonces eso que quede plasmado en la redacción del Convenio. Después también se dejó claro que el Secretario, se ponía solo que sería el Secretario de la Excma. Diputación o funcionario en quien delegue, y no hay más enmiendas estas eran las enmiendas que de alguna manera hemos aprobado el otro día también en la Comisión del Patronato y por lo demás queda exactamente igual que como lo aprobó la Comisión. Nada más, gracias. Sr. Presidente.- Gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si aceptando o que dí o Sr. Barros que foi o que se falou o outro día na reunión de Lourizán, eu estívenlle dando voltas ó asunto e creo que se pode introducir unha enmenda ou unha mellora, en todo caso llo propoño para que o votemos, o que estiven pensando foi o que logo falaban ás veces que tiven ocasión con xente que traballa alí, con xente do sector e eu creo que en Lourizán se da un pequeno problema así como o nivel de traballo e das investigacións que se fan alí pois con respecto a el non pode haber ningunha queixa creo que no que hai algunha queixa e que notamos todos é na eficacia social logo dese traballo, eu creo que non estaría demáis na Cláusula Primeira logo de dicir que será un Centro adicado á Investigación primordialmente no sector forestal habería que engadirlle, e a divulgación desas investigacións así como a formación profesional do sector. Realmente creo que ese é o gran problema da delimitación da eficacia que podería ter ese Centro na práctica que creo que habería que insistir aí e forzar á Xunta se é quen vai leva-lo peso deste traballo que se centre neso. Máis nada. Sr. Barros González.- Eu acepto a enmenda, o que abunda non daña. Sr. Presidente.- Sometemos a votación este punto da arde do dia. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Apróbase por unanimidade. Visto o proxecto de Convenio de colaboración entre a Consellería de Agricultura da Xunta de Galicia e a Excma. Deputación Provincial de Pontevedra sobre cooperación en materia de investigación agraria orientada preferentemente hacia o sector forestal, no que se recolle a finalidade do Convenio, as aportacións de ambas partes, a regulación dun Consello Asesor que vele polo seu cumprimento, a duración do mesmo e a súa posible resolución, apróbase por unanimidade o mesmo, recolléndose a matización do Sr. Costas Abreu sobre a conveniencia de defini-lo carácter do organismo que se crea dentro dun prazo prudencial. Asímesmo, apróbase por unanimidade a enmenda "in voce" do Sr. Costas Abreu no sentido de da-la maior divulgación a ditas investigacións e colaborar na formación profesional do mencionado sector. En consecuencia apróbase por unanimidade o Convenio proposto, sendo o seu tenor literal como seque: CONVENIO DE COLABORACION ENTRE A CONSELLERIA DE AGRICULTURA E A EXCMA. DEPUTACION PROVINCIAL DE PONTEVEDRA A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, consciente da importancia do sector forestal na provincia adicou sempre unha grande atención os seus problemas, e en especial ós relacionados co ensino e a investigación forestal. Mostra deste interese constitueo a creación o 25 de febreiro de 1943 do Centro Rexional de Ensinanzas, Investigacións e Experiencias Forestais, establecido na Finca de Lourizán, cedida ó efecto pola Deputación, actualizada por arde do Ministerio de Educación e Ciencia do 21 de setembro de 1979, o Convenio de Cooperación en materia de Investigación Agraria firmado o 7 de maio de 1975 entre o INIA e a Deputación de Pontevedra, e o concerto de 4 de maio de 1965 coa Dirección Xeral de Capacitación Agraria para o establecemento das ensinanzas de Capataces Forestais. Todas estas actividades viñéronse desenrolando satisfactoriamente no complexo de Lourizán, sobrepasando o seu prestixio científico os límites da provincia ata chegar a adquirir dimensión mundial. Non obstante os cambios sobrevidos na organización e os métodos da ensinanza e a investigación forestal ó largo deste tempo e sobre todo a creación da Comunidade Autónoma de Galicia e o traspaso á mesma das competencias administrativas sobre a práctica totalidade das actividades realizadas no Centro, aconsellan unha reconsideración do marco xurídico no que se veñen desenrolando, respetando sempre o espíritu dos compromisos adquiridos ó largo destes anos, así como os dereitos das persoas e Institucións involucradas nas mesmas. Por elo, co fin de facilitar o que a Comunidade Autónoma de Galicia poida adaptar os seus plans e efectivos ás competencias asumidas e interesando á Excma. Deputación Provincial de Pontevedra que ditos traballos segan realizándose no ámbito provincial e nun Centro de tan recoñecido prestixio, reunense, Dunha parte o Excmo. Sr. D. Xosé Manuel Romay Becaría, Conselleiro de Agricultura, Gandería e Montes da Xunta de Galicia. Doutra o Ilmo. Sr. D. César Xosé Mera Rodríguez, Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, debidamente autorizado polo Pleno da Corporación na súa sesión de 29 de xuño de 1990. Os cales interveñen coa representación que legalmente ostentan para outorga-lo presente Convenio con arreglo ás seguintes, CLAUSULAS PRIMEIRA: Finalidade do Convenio. A Consellería de Agricultura e a Deputación cooperarán en materia de investigación agraria orientada preferentemente hacia o sector forestal, así como na divulgación de ditas investigacións e na formación profesional do mencionado sector, mediante as aportacións de ambos Organismos que se establecen neste Convenio e co compromiso expreso da Consellería de continuar e incrementa-las actividades investigadoras realizadas na actualidade desde o momento da firma do mesmo. SEGUNDA: Aportación da Deputación. A Deputación comprométese a: a) Poñer a disposición da Consellería a totalidade da finca da súa propiedade coñecida como "Lourizán" de 54 Has. de superficie, situada no término municipal de Pontevedra, así como tódolos edificios, instalacións e plantacións existentes na mesma. b) Autorizar por este acto tódalas obras de nova planta ou de conservación dos edificios existentes que a Consellería considere conveniente realizar para o mellor cumprimento dos fins deste Convenio, sempre que se conserve o carácter e os elementos das partes nobles do conxunto e en particular do Pazo, o invernadeiro, o xardín e o arboreto. c) Aportar un fondo mínimo anual de cinco millóns de pesetas, que se librará á Consellería, destinado á formación de becarios. Esta cantidade será revisada cada dous anos, no mes de setembro, para facela concordar coas necesidades de dotación de becas e coas posibilidades económicas da Deputación. d) Financiar, de acordo coas súas dispoñibilidades presupostarias, algún dos programas de investigación que considere de especial interese para Galicia e con preferencia aquelas que poidesen ter unha particular incidencia na provincia de Pontevedra. TERCEIRA: Aportación da Consellería. A Conselleria comprométese a: a) Mante-las ensinanzas de Capataces Agrícolas na especialidade Forestal existentes na actualidade, e a súa vinculación coa actividade investigadora, de acordo co espíritu do Concerto firmado no seu día entre a Deputación e a Dirección Xeral de Capacitación Agraria. b) Integrar a todo o persoal que con contrato laboral fixo presta os seus servicios no Centro Rexional de Ensinanzas, Investigacións e Experiencias Forestais. c) Reservar unha superficie adecuada dentro da finca para a ubicación da Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Montes, tantas veces reivindicada pola cidade de Pontevedra, mantendo mentras tanto as posibilidades de aloxamento dos alumnos en prácticas da Escola de Madrid. d) Efectua-las obras de conservación necesarias para o mantemento da zona noble do actual conxunto, respetando en todo caso o seu carácter artístico e monumental, e concertando previamente coa Deputación calquera posible alteración dos elementos que a compoñen. e) Permiti-la utilización eventual do Pazo e o xardín por parte da Corporación para actos protocolarios de carácter institucional, así como o acceso ó arboreto, establecendo un réxime de visitas que, sen perturba-las actividades do Centro, faga posible o coñecemento público de tan interesante patrimonio natural, con especial orientación ós centros de Ensinanza Xeral Básica. CUARTA: Consello Asesor. Para velar polo cumprimento deste Convenio, ó mesmo tempo que se adecúan a composición e as funcións do actual Patronato ás competencias asumidas e ás estructuras administrativas creadas como consecuencia do Proceso de Transferencias á Comunidade Autónoma de Galicia, créase un Consello Asesor, sendo a Búa composición a seguinte: Presidente: O Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra ou Deputado en quen delegue. Vicepresidente primeiro: Unha persoa designada polo Conselleiro de Agricultura, Gandería e Montes da Xunta de Galicia. Vicepresidente segundo: O Director da Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Montes de Madrid. Vicepresidente terceiro: Unha persoa designada polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación. Vocais: - O Delegado da Consellería de Agricultura, Gandería e Montes da Xunta de Galicia de Pontevedra. - Un representante da Administración Periférica do MAPA en Galicia. - Un representante da Dirección Xeral de Montes da Xunta de Galicia. - O Director Provincial do MAPA en Pontevedra. - O Xefe do Servicio Agrario da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra. - O Director do Centro de Lourizán. - Dous Deputados Provinciais. - Un representante dos propietarios de montes particulares. - Un representante dos propietarios de montes veciñais. - Un representante da pequena e mediana industria forestal. - Un representante da gran industria forestal. Os catro últimos membros serán designados de común acordo polo Conselleiro de Agricultura, Gandería e Montes da Xunta de Galicia e a Deputación de Pontevedra entre persoas cualificadas dos respectivos sectores, previa consulta ás Asociacións existentes. O Consello poderá invitar ás súas reunións a coñecidos expertos doutros Centros de Investigación nacionais ou internacionais. Secretario: O Secretario da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, que actuaría con voz pero sen voto ou funcionario en quen delegue. Serán misións do Consello Asesor: a) Propoñer estudios susceptibles de incluirse nos programas de investigación. b) Informa-los Convenios que poidan celebrarse con outras entidades públicas ou privadas. c) Propoñer a ámbolos dous Organismos as actuacións convenientes para o mellor cumprimento dos fins deste Convenio ou calquera outras que consideren de interese. d) Contribuir ó mantemento de tódalas liñas de financiación das actividades desenroladas actualmente e promove-lo desenrolo de novas liñas para o fomento dos fins do presente Convenio. No seno do Consello, constituese unha Secretaría Permanente coa seguinte composición: Presidente: O Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra ou Deputado en quen delegue. Vocais: - O Delegado da Consellería de Agricultura, Gandería e Montes da Xunta de Galicia en Pontevedra. - O Director Provincial do MAPA en Pontevedra. - O Director do Centro de Lourizán. - Un Deputado Provincial membro do Consello Asesor designado polo Presidente da Deputación. -Un membro do Consello designado polo mesmo entre os representantes de propietarios de montes e industrias forestais. Secretario: O Secretario da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra ou funcionario en quen delegue. Serán misións da Secretaría Permanente, ademáis de todas aquelas funcións que lle delegue expresamente o Consello Asesor, a preparación de estudios e propostas para o Pleno do Consello, así como o seguimento dos acordos do mesmo. QUINTA: Duración do Convenio. Dada a natureza das actividades a realizar na finca, fíxase como duración inicial do Convenio un prazo de trinta anos, que empezará a contar desde o día da firma do mesmo. O Convenio prorrogaras e automaticamente por períodos de dez anos, salvo que se denuncie por algunha das partes. A denuncia deberá realizarse en todo caso cun ano de antelación ó vencemento do prazo inicial ou de calquera das súas prórrogas. O finaliza-lo Convenio, revertirá á Deputación o uso da finca, así como a propiedade de tódolos edificios, instalacións e melloras realizadas pola Consellería, que non serán obxecto de indemnización en ningún caso. A Consellería poderá retira-lo mobiliario material científico e en xeral tódolos apeiros ou utensilios non incorporado con carácter fixo ás instalacións. SEXTA: Resolución do Convenio. En caso de resolución do Convenio antes da súa finalización por incumprimento dalgunha das súas cláusulas ou por calquera outra causa imputable a algunha das partes constituirase unha Comisión paritaria Consellería-Deputación que apreciará as razóns do incumprimento, valorará as melloras incorporadas á finca e fixará en consecuencia as contraprestacións a realizar por cada unha das partes, respetando en todo caso o dereito que outorga á Consellería o último parágrafo do artigo anterior para retira-lo material que non se encontra incorporado ás instalacións con carácter fixo. SETIMA: Cláusula adicional. A Consellería e a Deputación promocionarán a creación das normas administrativas necesarias para o desenrolo des te Convenio, así como a adaptación ou supresión daquelas que quedaran vacías de contido como consecuencia do mesmo. ------ Folla: 59 4.2718.- CONTRATO ENTRE ENCE SA, COMO COORDINADOR DO PROXECTO CEE ECLAIR NUM. 0160 E A ESTACION DE FITO PATOLOXIA DO SERVICIO AGRARIO DESTA EXCMA. DEPUTACION Sr. Presidente.- Contrato entre ENCE, SA, como coordinador do Proxecto da CEE e ECLAIR nº 0160 e a Estación de Fitopatoloxía do Servicio Agrario desta Excma. Deputación. ¿Algunha intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Simplemente para explica-lo meu voto contrario. Realmente creo que non ten moito sentido que esta Deputación adique un dos seus Centros e o persoal que traballa nun dos seus Centros a traballos extraterritoriais, como é adicarse a vixiar plantacións de eucaliptos na provincia de Huelva, e bueno primeiro por unha cuestión de economía, o que nos vai pagar ENCE de vía CEE pois non vai dar máis que para paga-las dietas de desprazamento, ou sexa visitas periódicas trimestrais do persoal a unhas plantacións en Huelva, e por outra parte, eu que andei varias veces polo norte da provincia de Huelva onde están esas plantacións pois creo que hai que dicir que aquelo é unha das zonas máis desastrosas de toda a Península Ibérica e máis destrozada, aquelo é unha auténtica desgracia é peor que o deserto, me parece que non é a Deputación precisamente quen ten que dedicarse a estes traballos. Sr. Presidente.- Este simplemente é un Convenio nun programa de investigación entre un Centro noso que se dedica a estes temas e potenciámolo, e o Mercado Común. Nos creemos que é interesante e independientemente de que efectivamente á Deputación algúns gastos lle vai a costar, porque aínda que na teoría non é así como efectivamente vostede di, pero que na práctica ó mellor estes cartos só chegan para este tema, pero en fin, a experiencia que se saque de aí pode ser productiva para intentar facer un estudio deste tema. Vamos a someter a votación este punto da Orde do Día. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Os demáis votamos a favor. Apróbase por maioría. Visto o borrador do contrato entre ENCE, S.A., como coordinador do Proxecto C.E.E. ECLAIR nº 0160, e a Estación de Fitopatoloxía do Areeiro do Servicio Agrario da Excma. Deputación Provincial, sobre seguimento continuo do estado fitopatolóxico das parcelas de eucaliptos instaladas na provincia de Huelva, dunha duración de 48 meses a partir da firma do contrato, que suporá unha aportación de ENCE, S.A. de catro pagos anuais de UN MILLON CENTO VINTECINCO MIL PESETAS (1.125.000) e considerando o informe técnico favorable emitido polo Servicio Agrario, o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), a aprobación do mesmo. ------ Folla: 59 5.2719.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE POIO. INTERESANDO PRORROGA PARA A CONTRATACION DA OBRA "INCINERADOR DE VASURAS E ACCESO EN COMBARRO" Sr. Presidente.- Solicitude do Concello de Poio interesando prórroga para a contratación da obra incinerador de vasuras e acceso en Combarro. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Abstención, Sr. Costas Abreu. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por maioría, coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aproba-la solicitude do Concello de poio, pola que interesa prórroga ata o 31 de xullo, para a contratación da obra: "Incinerador de vasuras e acceso en Combarro", por non ter obtido o permiso regulamentario da Comisión Provincial de Medio Ambiente. ------ Folla: 59 6.2720.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE POIO, INTERESANDO APLICACION DE REMANENTES NA CONTRATACION DA OBRA "MELLORA ALUMEADO EN LOURIDO E SAMIEIRA. FASE 2" Sr. Presidente.- Solicitude do Concello de Poio, interesando a aplicación de remanentes na contratación da obra mellora alumeado en Lourido e Samieira, fase 2. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, aproba-la solicitude do Concello de Poio, pola que interesa que os remanentes obtidos na contratación da obra: "Mellora alumeado en Lourido e Samieira", se apliquen á obra: "Mellora alumeado Lourido e Samieira, fase 2", co seguinte financiamento: Concello de Poio....................... 139.612 pts. Deputación Provincial.................. 93.075 pts. TOTAL....................... 232.687 pts. ============================================ Posto que no informe de Intervención se manifesta que estes remanentes pasaron a formar parte das economías de Partida na liquidación do Presuposto Provincial 1989, habilitarase crédito na próxima modificación de créditos que se tramite, para facer frente a este gasto. ------ Folla: 59,60 7.2721.- APROBACION DA CERTIFICACION 1-LIQUIDACION DAS "OBRAS COMPLEMENTARIAS MELLORA ALUMEADO EN SOLOBEIRA", DO CONCELLO DE VILAGARCIA DE AROUSA Sr. Presidente.- Aprobación da certificación 1 liquidación das obras complementarias mellora alumeado en Solobeira co Concello de Vilagarcía de Arousa. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, aproba-la certificación nº 1-liquidación das "Obras complementarias mellora de ilumminación pública en Solobeira", do Concello de Vilagarcía de Arousa, cunha aportación da Deputación Provincial de CENTO TRES MIL SETECENTAS NOVENTA E SETE PESETAS (103.797), xa que o Pleno da Corporación Provincial, na súa sesión ordinaria do día 26 de xaneiro, aprobara que os remanentes da obra nº 263 do POS/89 se adicasen ó financiamento desta, polo que se deixa sen efecto o informe de Intervención e acórdase a execución deste gasto, habilitándose crédito no próximo expediente de modificación de crédito que se tramite. ------ Folla: 60 8.2722.- SOLICITUDE DA MANCOMUNIDADE DO SALNES PARA A INCLUSION NA MESMA DO CONCELLO DE MEIS Sr. Presidente.- Solicitude da Mancomunidade do Salnés para a inclusión na mesma do Concello de Meis. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Aprobado por unanimidade. A Mancomunidade do Salnés, constituída polos Concellos de Cambados, O Grove, Vilanova de Arousa, Meaño, Ribadumia e Sanxenxo, da conta da modificación dos Estatutos e solicita a inclusión na mesma do Concello de Meis, interesando, en consecuencia, a emisión do preceptivo informe ó que fai referencia o artigo 44.3 b) da Lei 7/1985. O Pleno, visto o informe de Secretaría e que dita modificación se realiza consonte ó procedemento establecido nos primitivos Estatutos, de conformidade co art. 35.2 do "Regulamento de poboación e Demarcación Territorial" (R.D. 1690/86, de 11 de xullo), e visto que os novos Estatutos cumpren o contido mínimo esixido polos artigos 44.2 da Lei 7/85, 36 do R.D. 781/86 e 34 do R.D. 1960/86, polo que non existe atranco legal algún que opor á modificación solicitada, acórdase por unanimidade, informala favorablemente. ------ Folla: 60,61 9.2723.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE MARIN PARA VARIA-LO FINANCIAMENTO DAS OBRAS INCLUIDAS NO POS/90 Sr. Presidente.- Solicitude do Concello de Marín para varia-lo financiamento das obras incluídas no POS/90. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Aprobado por unanimidade. O Pleno, de conformidad e co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, aproba-la solicitude do Concello de Marín, pola que interesa o cambio do financiamento das obras incluídas no POS/90, xa que ó redacta-los proxectos producíronse variacións nos presupostos das mesmas, aínda que as aportacións globais mantéñense inalterables. A relación e presupostos quedan como seque: 1.- "C.V. de Moledo a Loira". Aportación do Estado....................... 1.743.067 ptas. Aportación Concello (Credilocal)........... 1.864.105 ptas. Aportación da Deputación................... 2.370.385 ptas. PRESUPOSTO......................... 5.977.557 ptas. =================================================== 2.- "Alcantarillado de Fonte de Carregal a RP. Argentina". Aportación do Estado....................... 1.432.480 ptas. Aportación Concello (Fondos propios)....... 1.156.870 ptas. Aportación Concello (Credilocal)........... 1.531.951 ptas. Aportación da Deputación................... 1.948.020 ptas. PRESUPOSTO.......................... 6.069.321 ptas. ==================================================== 3.- "C.V. Viñas Blancas a estrada Figueirido". Aportación do Estado....................... 1.349.964 ptas. Aportación Concello (Fondos propios).......... 220.000 ptas. Aportación Concello (Credilocal)............ 1.443.705 ptas. Aportación da Deputación.................... 1.835.808 ptas. PRESUPOSTO........................... 4.849.477 ptas. ===================================================== 4.- "C.V. de Dr. Otero Ulloa ó Cemiterio en Seixo". Aportación do Estado.......................... 692.333 ptas. Aportación Concello (Fondos propios)......... 2.500.000 ptas. Aportación Concello (Credilocal)............... 740.408 ptas. Aportación da Deputación....................... 941.499 ptas. PRESUPOSTO............................. 4.874.240 ptas. ======================================================= 5.- "Asfaltado C.V. Caños de Moledo ó Cemiterio de Ardán, fase 2". Aportación do Estado.......................... 1.494.736 ptas. Aportación Concello (Credilocal).............. 1.598.530 ptas. Aportación da Deputación...................... 2.032.683 ptas. PRESUPOSTO............................. 5.125.949 ptas. ======================================================= 6.- "Acondicionamento terreo en praia de Loira para Zona Recreo". Aportación do Estado............................ 816.644 ptas. Aportación Concello (Credilocal)................ 873.352 ptas. Aportación da Deputación...................... 1.110.550 ptas. PRESUPOSTO............................. 2.800.546 ptas. ======================================================= 7.- "C.V. de Miñán". Aportación do Estado.......................... 1.243.126 ptas. Aportación Concello (Credilocal).............. 1.329.449 ptas. Aportación da Deputación...................... 1.690.519 ptas. PRESUPOSTO............................. 4.263.094 ptas. ======================================================= Este acordo estará a resultas da súa aprobación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, do Ministerio para as Administracións Públicas. ------ Folla: 61,65 10.2724.- APROBACION DAS OBRAS A INCLUIR NO PLAN DA REDE VIARIA LOCAL 1990 Sr. Presidente.- Aprobación das obras a incluir no Plan da Rede Viaria Local 1990. Sr. Gallego Lomba ten vostede a palabra. Sr. Gallego Lomba.- Si, Sr. Presidente. Vamos a ver, unha vez máis, xa non sei cantas van, son moitas, pedimos ese famoso Plan Provincial de Carreteras, que o anterior Presidente dixo que xa estaba confeccionado vostede dixo que xa estaba que o traía ó próximo Pleno, e levamos tres anos aquí e aínda non chegou, e creemos unha vez máis que as carreteras que se van a facer agora mesmo na Provincia de Pontevedra pois non hai criterios ningúns se empezan a distribuir por Concellos afíns, por amistades, eses deben se-los seus criterios porque o Presidente da Comisión, o Sr. Castro, dixo que nos ía, que no expediente do Pleno nos ía a poñe-los informes dos Técnicos dicindo por qué ían ser prioritarias esas carreteras sobre outras na provincia de Pontevedra, sen embargo no expediente consta unha relación de carreteras provinciais cun presuposto e nada máis. Sr. Presidente, seguen vostedes coa política de parcheo na Provincia e nunca mellor dito parcheo porque non se utiliza criterio ningún, ningún, hai cantidade de Concellos que teñen carreteras provinciais e que necisitarían de carreteras provinciais e que non aparecen nesa relación, e Sr. Presidente, unha vez máis pidimos que se traia o Plan Provincial de Carreteras a estudio do Pleno e para ter polo menos un criterio de actuación desta Corporación e que non se sega actuando por impulsos ou por amiguismos. Nada máis. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno sin embargo yo discrepo del compañero, y dándole la razón en casi todo si que tengo que decir que hacen ustedes las cosas con criterio, y vaya criterio, sino le voy a hacer una relación pequeñita de un trabajo que tuve que consumir una horita para poder llevarlo a cabo, después de haber cogido el muestreo que esto estaba situado en el expediente. Mire, por ejemplo, una relación pequeñita que dice así, Vigo, trescientos mil habitantes, voy a hablar de Vigo claro, es que de verdad que es de auténtico escándalo Sr. Presidente, fíjese usted bien. Datos cogidos poquito a poquito. Sr. Presidente.- No estaba hablando del tiempo... . Sr. Nieto Figueroa.- Ah, y como anda la cosa Sr. Mantilla, porque esta es la Diputación de todos, no es, los compadreos fuera de aquí, aquí con la voz clara y limpia que se entiende mejor. Bueno entonces, Vigo trescientos mil habitantes, van ustedes a invertir, tengo aquí un papelito que dice así se estafa a Vigo, inversiones a realizar en la red viaria 1990, Vigo trescientos mil habitantes, cuatro millones cien mil pesetas. Silleda, diez mil quinientos ocho habitantes, cuatro millones seiscientas mil. Cerdedo, cuatro mil cuatrocientos setenta y dos habitantes, seis millones de pesetas. Cotobade, cinco mil novecientos veinticuatro habitantes, seis millones. Rosal, seis mil treinta y nueve, seis millones, verá usted como poquito a poco va a ir creciendo según el nombre y el representante, A Estrada, veinticinco mil habitantes, ocho millones setecientas mil, perdón, ocho millones. O Porriño, quince mil habitantes, voy a redondear, ocho millones setecientas mil. Arbo, cinco mil habitantes, nueve millones. A Lama, cuatro mil habitantes, nueve millones cuatrocientas cincuenta mil. Bueu, doce mil habitantes, diez millones ochocientas cincuenta mil. Barro, tres mil novecientos treinta habitantes, doce millones de pesetas. Sanxenxo, quince mil habitantes, doce millones seiscientas mil. Ponteareas, dieciséis mil novecientos habitantes, quince millones ochocientas mil. A Cañiza, es que dan escalofríos, ocho mil cuatrocientos noventa habitantes, dieciséis millones de pesetas. Decía A Cañiza, ocho mil cuatrocientos noventa habitantes, dieciséis millones de pesetas. Vigo trescientos mil habitantes, cuatro millones cien mil. Yo he presentado a su debido tiempo, concretamente allá por febrero, unas sugerencias para haber si había posibilidades de que la Diputación continuase con aquella obra que hizo desde la Avenida de Madrid al Colegio Universitario, a la Universidad de Vigo, solicitaba la construcción de arcenes en el tramo Beade-Iglesia-A Garrida, el acondicionamiento de la carretera O Calvario-Vincios, que es la que ahora efectivamente va votada con cuatro millones cien mil pesetas, el ensanche y la construcción de cunetas en el tramo Martínez- A Garrida, Beade-Iglesia, hablo siempre de carreteras provinciales, las cunetas y arcenes del tramo Beade-Iglesia-As Carneiras, el asfaltado general de las cunetas y arcenes en el tramo carretera general Vigo-Baiona-O Bao, con nuevo ensanche del Puente, y nada cuatro millones cien mil pesetas, así se estafa a Vigo. Efectivamente hacen ustedes las cosas con un criterio, no cabe duda ninguna, en eso estaba equivocado el compañero Lomba. Sr. Presidente.- Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, Sr. Presidente. Senón fixeran as Actas da Comisión antes de face-la Comisión pois eu non tería que talar porque o que tiña que dicir xa o dixen na Comisión, pero bueno, aproveitando tan pintoresca circunstancia e a intervención do Sr. Nieto talando de pobos manchegos tales como Ponteareas, Sanxenxo y Pontevedra, pois vou face-la miña intervención tamén. Me parece que nas cinco mil últimas Comisións de Vías e Obras dediqueime a preguntar pola curiosa circunstancia de que xa acabou o prazo da empresa que se contratou para face-lo estudio das carreteras provinciais e que sen embargo non se nos presentaba este estudio nin se nos traia ó Pleno para elabora-lo Plan, e as respostas foron e deben constar na Acta, se é que non a fixeron antes de face-la. Comisión, pero bueno eu aínda me acordo que non sei que problemas houbera, pero que para maio estaba listo, maio pasou, estamos en xuño rematando, e aínda non hai nada, entón eso evidentemente sería o primeiro criterio, eu aí non defendo ó criterio de pesetas por habitante senón de tramos en peor estado e de tramos sen facer para completar unha rede viaria nesta Provincia. Realmente a mín o que máis me desagrada deste tipo de plantexamentos e da forma de actuar da Deputación nesta materia é que o 75% do POS vai a asfaltados, segundo os meus cálculos, algo así como o 60% da CAE vai destinado a asfaltados, agora aquí metemos outra colección de asfaltados variados sen nin sequera racionaliza-la rede viaria desta Provincia, ademáis aparte do que figura aí hai outra partida a máis importante deste Plan de Rede Viaria Local que xa o decidiron vostedes por libre, nin o meten no expediente, que é o paso inferior de Monteporreiro, eso sí que debe ser unha circunstancia atípica, e en definitiva eu creo que están vostedes des tragando os cartos, así como en anos atrás aínda se acometeu algunha obra importante neste sentido que dou certas facilidades de comunicación a zonas que estaban ailladas como a Terra de Montes ou desconxestionou as comunicacións entre a provincia de A Coruña e a provincia de Pontevedra como a variante de Caldas-Catoira, pois polo visto decidiron polo visto vostedes baixar ós pequenos compromisos en vez de marcarse unha obras máis ambiciosas. Loxicamente é difícil estar de acordo cunha proposta así a boleo, de pura repañota como teño exposto, en todo caso sí quixera dicir unha cousa, no que toca a Vigo nesta Deputación aprobamos por unanimidad e unha proposta que presentaramos de prolongar e completa-la carretera provincial que hai en Vigo e esta Deputación ofreceuse por acordo de todos a financiar esa obra, se esa obra non se fixo foi porque o Ilmo. Goberno Municipal de Vigo do que o Sr. Nieto forma parte non quixo incluir esa obra no Plan Xeral de Ordenación Urbana de Vigo. Máis nada e gracias. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Treinta segundos, Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Sobran, sobran, porque ahora como se va un poquito de mi lado el Señor se ha puesto más a mi derecha, lógico, quizá vaya a ver algunas cositas, entonces, es un hombre muy irónico el Sr. Costas, muy irónico, lo que pasa es que la ironía cuando puede rozar el chiste se acepta, yo lo acepto con todo el cariño, por supuesto si estuviese el Sr. Castro le prodría hablar de Ponteareas, de Pontedeume, yo ya he hablado gallego antes que el Sr. Costas, muchísimos años antes, no en vano, lamentablemente para mí, él es más joven, los dos somos jóvenes pero él más, y entonces lo que no hago yo es aquello que me tratan de obligar, cuando alguien quiere imponer que se hable el euskera, el ruso, el chimpacé, el guapo, nada, yo al revés, no por llevar la contraria, sino por llevar esas ansias de libertad que han nacido conmigo. Yo he presentado la primera moción en España para que se hablase gallego en un Pleno en el Ayuntamiento de Vigo, de manera que roces nada, y en el Ayuntamiento de Vigo no soy yo el único Concejal aunque parezca, aunque parezca, ¡ay!, perdón que tiene usted razón, en el Ayuntamiento de Vigo, aquí hay cuatro Concejales, aunque solo parece uno de allí, sólo uno parece representar aquella ciudad, la más importante de Galicia, que a alguno le duele oir eso también. Gracias Presidente. Sr. Presidente.- Yo creo que aquí todos somos Diputados Provinciales. Independientemente de este tema yo simplemente quisiera decir lo siguiente, que no estamos haciendo ninguna carretera nueva en la Provincia, lo único que estamos es intentando arreglar la red viaria de acuerdo con los informes técnicos, lo único que sucede que en las propuestas que nos presentan a nosotros los Ingenieros pues son propuestas a lo mejor por valor de setecientos, ochocientos millones de pesetas y que a lo mejor no hay recursos suficientes para este tema. Yo el otro día leía con sorpresa, tengo que pensar que ha sido un error de la prensa, lo único que pasa, que yo no estoy por contestar tódolos días a cuestiones que veo que hay errores o alguna información de algún partido político que ha sido tergiversada, yo leía el otro día, el domingo, concretamente en un periódico de amplia difusión en la Provincia, yo a veces ya tenía dudas de si lo que estaba leyendo era cierto o si realmente había sido así, veíamos por ejemplo que decía, la Diputación de Pontevedra en un titular muy grande, ponía gasta veinte pesetas por kilómetro en el mantenimiento, yo cuando veía aquello, dije, oye que poco gastamos, me hacía la pregunta a mí mismo, efectivamente la red viaria que allí mismo se citaba hablaba de mil seiscientos kilómetros por veinte pesetas, como comprendereis es obvia la respuesta son trescientas veinte mil pesetas, cuando en realidad estamos dedicando doscientos sesenta y cuatro millones que sale una media, que no es mucho, pero como mínimo de doscientas mil pesetas por kilómetro, es decir, que entre veinte pesetas y doscientas mil pesetas por kilómetro la diferencia es notable. Yo no se si algún partido político filtró esta noticia con algún interés específico o no ha sido así, simplemente quiero recordarlo, esta circunstancia que lo vimos, entonces muchos ciudadanos de la provincia se preguntarán, oye pués que poco gasta la Diputación en mejora de carreteras. Efectivamente quizá no gastemos todo lo que queramos, pero por lo menos no son veinte pesetas, kilómetro, sinó prácticamente, en esa misma proporción, es decir, doscientas mil pesetas, independientemente de ese tema digo que no hay aquí todavía ninguna carretera nueva cuando se me acusa a mí desde la Oposición en ese sentido, sinó lo que estamos haciendo es la red viaria actual intentando poco, a poco, poco a poco, ir mejorándola, por eso cuando hablaba el Sr. Nieto Figueroa, y ponía una cierta énfasis concretamente en A Cañiza, porque es el Ayuntamiento del que yo soy Alcalde, pués usted puede ir allí, le invito a usted o a cualquiera de los Diputados como a otro Municipio cualquiera de la Provincia que lo que se está haciendo precisamente es mejorando algunas carreteras que las llevamos mejorando esas carreteras pues a lo mejor cinco o seis años, cuando lo que nos gustaría sería hacerlas en un año solo, por qué, porque a lo mejor una carretera de quince kilómetros si la mejorásemos en un año solo prácticamente esa carretera o dos carreteras de ese tamaño absorverían todo el presupuesto que la Diputación puede dedicar a ese fin. Entonces quiero decir, que por favor, no se utilice la demagogia, utilícese con seriedad, se nos puede acusar de que utilizamos menos recursos en carreteras, podemos admitirlo, pero intentamos mejorar nuestra red poco a poco y en ese sentido lo estamos haciendo. A parte de ese Plan Provincial de carreteras que efectivamente se había redactado, ese Plan es para ver que carreteras se va a quedar la Diputación, que carreteras irán a la Comunidad Autónoma e incluso que carreteras se podrán transferir a los Municipios o viceversa, todavía lo único que ha pasado ha sido lo siguiente, que la empresa que ha estado redactando ese Plan todavía lo que hizo fué el estudio de cual sería, por decirlo así, el plan urgente porque ellos habían hecho un estudio detallado con vídeo de todas las carreteras de la Provincia pero lo que no tenían era por ejemplo, que carreteras son las que debían tener una preferencia importante a la hora de actuación, esos datos todavía no los han dado, los estamos urgiendo, pero eso no implica para que nuestros servicios técnicos nos digan cuales son las carreteras y así solamente son servicios técnicos porque yo le podía decir a usted que todas esas carreteras que se incluyen aquí vienen en la propuesta de los servicios técnicos, lo único que pasa que muchas de ellas, o parte de ellas o incluso se han retirado las cantidades por no tener suficiente consignación. Eso es todo lo que ha pasado en esta película. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, brevemente, Sr. Presidente, en primeiro lugar aclararlle ó Sr. Nieto que as miñas alusións foron francamente cariñosas, non creo que teña que ofenderse, recordarlle que si alguén lle obrigou a falar algún idioma, e eso o ten recoñecido el moitas veces foi cando era pequeno que lle deron máis bofetadas, que o ten dito moitas veces que a ninguén para obrigarlle a falar en castelán, eu non creo que ninguén lle obrigara a falar en galego na vida, e simplemente explicarlle que hai cousas que son simples faltas de ortografía, se vostede quere castelanizar Sanxenxo terá que chamarlle San Ginés e se quere castelanizar ese sitio que vostede e algún máis lle chama Puenteareas, terá que chamarlle Puentearenas, o resto insisto, son faltas de ortografía orais, é un ha cuestión dun pouco de respeto á cultura dun país e os seus topónimos, é o único que lle pido, polo demáis fale vostede no que queira, en indio se lle apetece que eu intentarei entendelo con moito agrado. Con respecto á segunda parte da súa intervención, Sr. Presidente, eu creo que aquí non estamos facendo demagoxia, senón pedindo racionalidade, porque vostede oculta datos, por exemplo que si se fan novas carreteras agora, curiosamente o Plan Transfronterizo inclúe unhas cantas carreteras que ademáis benefician o seu pobo e me parece moi ben, e volvo a insistirlle, moito máis do POS e do CAE tamén van para carreteras, esto vai para carreteras, e non hai ningún criterio de fondo, e de criterios de fondo tamén fomos talando algo e precisando algúns criterios, eu téñolle proposto mil veces que as carreteras que se tan cunhas determinadas características técnicas para tráfico lixeiro e logo son utilizadas por camións de empresas que teñen canteiras ou outro tipo de actuacións e que se destrozan enseguida, que se destrozan enseguida e que o teño presentado por escrito aquí, aínda estou esperando que mo aproben, que estableza unha normativa obrigando a estas empresas a repoñer cando destrúen o dominio público como están facendo a repoñer en perfectas condicións eso que deterioran, e que se metan as correspondentes limitacións de peso máximo, etc., que entón funcionen con autorización e polo menos nos indemnicen a todos nós polos destrozos que producen, é unha cuestión elemental, eso pasa no Concello de Poio, unha carretera feita recentemente por esta Deputación non sirve para nada, porque alguén sacou un permiso para utilizar unha canteira alí, ten a carretera destrozada, e aquelo é un campo de minas. E como esa hai outras tantas propostas do mesmo tipo, o único que estamos pedindo é que se globalice toda actuación en materia de carreteras e se definan os criterios se os podemos estudiar con calma ata podemos aforrar cartos na conservación de carreteras. Pero esto é unha pura política de parcheo, absolutamente descordenada e sen ningún criterio de fondo, non é a mellor forma de aforrar cartos esa. Nada máis. Sr. Presidente.- Sr. Nieto, su Grupo Político, como usted ya ha hablado en esta vez, tres veces, cuatro veces. Sr. Nieto Figueroa.- Sr. Presidente, cada vez que hay alusiones tengo derecho a responder, sinó Reglamento, ROF. Sr. Presidente.- Treinta segundos. Sr. Nieto Figueroa.- No, no alusiones claras con mi nombre, desde luego, desconozco yo no sabía tanto, yo tuve que estudiar todo lo que pude, yo trabajé al día siguiente de morirse mi padre, a los doce años, trabajaba por el día, estudiaba por la noche, y andaba de juerga también en los cabarets, y sin embargo nunca conocía yo esta alusión también del Sr. Costas, que habla de geografía, habla de historia, habla incluso de una cosa rara que desconocía yo, ortografía oral, a, mi me daban sopapos a mandíbula batiente por hablar gallego Sr. Costas, por hablar gallego, chupaba los sopapos y seguía hablando gallego, y si usted lo quiere picar que efectivamente yo hable gallego no lo va a conseguir porque lo voy a hablar cuando usted no esté delante, usted tampoco tiene ninguna salida, sólo los hechos hacen historia, sólo los hechos hacen historia, esto es y usted dentro del próximo añito como usted consiga otra vez la Diputación Lalín se va a quedar cojo, ya empieza a aparecer menos, Lalín ya, huele menos a Lalín, empieza a cheirar a A Cañiza. Sr. Presidente.- Huele a poder en Dinamarca. Yo simplemente quisiera hacer una matización y ya someter este punto a votación, que es la siguiente, el Sr. Costas Abreu que hacemos nuevas carreteras, no es cierto, con cargo a este Plan, las carreteras que se han hecho han sido en el Plan Transfronterizo y precisamente el otro día estuve en reunión en Madrid, y se va a distribuir un dinero a través del Ministerio de Administraciones Públicas para un plan operativo local de la que precisamente existía la posibilidad en un principio se nos había dicho a esta Diputación y a todas las Diputaciones que forman parte de la frontera hispano-portuguesa de que era posible que el FEDER financiase ese Plan Transfronterizo, ahora parece que no ha sido así, por lo menos de momento, entonces se recortan unas ciertas cantidades de dinero de nuestra Provincia, en ese sentido tengo que decir que el dinero que ha metido la Diputación de Pontevedra para esas carreteras era porque o lo tomábamos o lo dejábamos, es como si ahora usted me dice a mí que si por fin el Gobierno Central si dice, por casualidad, en las autopistas, por que pase a lo mejor Orense, a lo mejor A Cañiza, A Coruña y Vigo, no hay que hacerla y debiera pasar por Cerdedo, Cotobade, eso sería absurdo, un razonamiento de ese tipo, es decir, las carreteras del Plan Transfronterizo estaban perfectamente limitadas, independientemente de que el Alcalde de A Cañiza fuese César Mera o Pepito Pérez, o el Sr. Costas Abreu, eso sabe usted que es así, el resto es auténtica demagogia, y tengo que decirlo aquí con toda la claridad y nosotros hemos incluído en esas carreteras, perdón en ese Plan, las carreteras que venían del Miño hacia la carretera nacional 120 que será la futura prácticamente el futuro esquema de la futura autovía de Orense-Vigo, eso es lo lógico y lo razonable, y lo ha entendido así el Gobierno Central y lo hemos propuesto lo han aceptado y estupendo, pero no venga usted a decir aquí que hacemos carreteras en esos Municipios, porque bueno, porque puede ser que el Sr. Alcalde de Ponteareas o el Sr. Alcalde de A Cañiza o alguno más por ahí sean del Partido Popular, eso es totalmente falso porque incluso hace poco veía yo por aquí al Alcalde de Salvaterra que también se afecta por ese tema y ese Señor es del Partido Socialista, así que no digamos tonterías cuando no hay que decirlas. Y dicho esto sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Costas Abreu y Lage. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Se aprueba por mayoría. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda, co voto en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aproba-la relación de obras a incluir no Plan da Rede Viaria Local e presuposto que se indica, seguintes: "Mellora da capa de rodadura con A. C. da C. P. Mosteiro-Barrantes (Meis)"..........4.000.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente na C. P. Lois-Besomaño (Ribadumia)"..........4.000.000 "3ª fase da variante de Cambados (Cambados)"..........12.000.000 "Ensanche e mellora de rodadura con A.C. na C.P Meaño-Dena".......4.000.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en quente na C.P. San Vicente-O Grove (O Grove)".........6.000.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente na C. P. Portonovo-Vichona (Sanxenxo)"........6.600.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente na C. P. Sanxenxo-Lores (Sanxenxo)".........6.000.000 "Variante estrada Porráns-Cuntis (Concello de Barro) Unión C.P. Perdecanai"........12.000.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en quente na C.P. Banda do Río-A Portela (Bueu).........6.000.000 "Mellora C-550 a Pousada por Sar (Bueu), firme novo"...........4.850.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente en C. P. Vilanova-San Xurxo (Cotobade)".........6.000.000 "Variante de Millerada (Forcarei)"...........3.700.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente en C. P. Cerdedo-Portela (Cerdedo)"...........6.000.000 "Mellora acceso a Silleda, fase 2 (Silleda)"........4.600.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente na C. P. Callobre-Pte. Ledesma (A Estrada)".........8.000.000 "Mellora nova estrada Folgoso-Silleda".........3.000.000 "Ensanche e mellora con mezcla quente C.P. Prado-Vilatuxe (Lalín)".......8.000.000 "Ensanche e mellora con mezcla en quente en C. P. Bodaño-Cruces (Cruces)"...........8.000.000 "Ensanche e mellora con mezcla en fria na C.P. Calderón-Val (Agolada)".........5.000.000 "Ensanche e mellora enlace C. Rodeiro-Río (Rodeiro)".........6.500.000 "Ensanche e mellora con mezcla en fria en C.P. Rodeiro-Portela (Rodeiro)"........4.000.000 "Terminación do ensanche e mellora do firme na C.P. Verducido".........5.000.000 "Mellora de trazado e rodadura con mezcla en C. P. Cerquido-Ribadelouro (Salceda-Tui)"........2.200.000 "Variante P.K. 1,3 á P.K. 1,8 e mellora pavimento en C.P. Mos-Puxeiros (Mos)"........4.000.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en quente en C.P. Calvario-Vincios (Vigo)".........4.100.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en fria en C.P. Achas-Mourentán (A Cañiza)"..........8.000.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en fria en C.P. Achas-Franqueira (A Cañiza)"..........8.000.000 "Mellora de rodadura A.C. rampa Chenlo-Casal (O Porriño)"...........4.000.000 "Mellora de trazado e rodadura con mezcla en quente en C.P. Mosende-Morgadáns (O Porriño)"...........8.700.000 "Ensanche e mellora de rodadura con mezcla en quente en C.P. Areas-Padróns (Ponteareas-Pazos)".........6.000.000 "Mellora pavimentación en tratamento asfáltico en C.P. Nogueira-Salceda (Ponteareas)"...........5.800.000 "Saneamento e mellora de trazado en C.P. Covelo-Paraños (O Covelo)"..........8.600.000 "Mellora de trazado en C.P. Vilar-Fozara (Mondaríz-Ponteareas)".........4.000.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente en C. P. Salceda-Picoña (Salceda)"..........7.300.000 "Mellora de trazado e firme na C.P. Cerquido-Budiño".........7.400.000 "Mellora rodadura mezcla frío Rubios-Taboexa (As Neves)".........5.700.000 "Mellora de rodadura con mezcla en frío en C.P. Amoedo-Cepeda (Pazos de Borbén)".........3.000.000 "Ensanche e mellora con mezcla en frío en C.P. Rosal-Sanxián (O Rosal)".........6.000.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente en C. P. acceso Estación FF. CC. (Arbo)".........9.000.000 "Mellora de rodadura con mezcla en quente en C. P. Ponte Caldelas-Borelas (Ponte Caldelas)"..........6.500.000 "Mellora de trazado e rodadura con mezcla en frío en C.P. Riofrio-Toutón-Borbén (Mondaríz-Pazos)"..........3.000.000 "Mellora de trazado e rodadura con D.T.S. en C. P. Verducido-Laxe (A Lama-Fornelos)"...........7.000.000 "Ensanche e mellora rodadura con mezcla en quente (zona escolar e deportiva) Gondomar-Villaza (Gondomar)".........5.000.000 "Mellora Ponte Verdugo-Cambeses-Barcia (A Lama)"..........2.450.000 "Mellora trazado na C.P. Lougares-Barciademera (O Covelo)"...........5.000.000 TOTAL......................264.000.000 ======================================= Como a subvención estatal non poderá superar como máximo o 50% do custe de cada proxecto, a aportación será a seguinte: Estado (26,2121%).............69.200.000 Deputación (73,7878%)...........4.800.000 TOTAL.........................264.000.000 ========================================= ------ Folla: 65,66 11.2725.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE COTOBADE PARA O SOSTEN EN COMUN DO POSTO DE TRABALLO DE INTERVENTOR POLOS CONCELLOS DE PONTE CALDELAS, FORCAREI E COTOBADE Sr. Presidente.- Solicitude do Concello de Cotobade para o sostén en común do posta de traballo de Interventor polos Concellos de Ponte Caldelas, Forcarei e Cotobade. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, aproba-la solicitude formulada polo Concello de Cotobade, da constitución dunha Agrupación dos Municipios de Cotobade, Forcarei e Ponte Caldelas, para o sostén en común do posto de traballo de Interventor a tenor do informe de Secretaría, que literalmente di: "Asunto: Agrupación de los Municipios de Cotobade, Forcarei, y Ponte Caldelas para el sostenimiento en común de trabajo de Interventor. Antecedentes.- El Ayuntamiento de Forcarei, por acuerdo plenario de 24 de junio de 1988, decidió iniciar expediente para sostenimiento en agrupación con Cotobade y Ponte Caldelas de la plaza de Interventor de Fondos. Los Estatutos de la Agrupación de los tres Ayuntamientos fueron aprobados por los Plenos respectivos en las siguientes fechas: - Ponte Caldelas, el 13 de julio de 1988. - Forcarei, el 30 de septiembre de 1988. - Cotobade, el 27 de diciembre de 1988. Leqislación aplicable En el art. 15 del R.D. 1174/87, de 18 de septiembre, sobre Régimen Jurídico de los funcionarios con habilitación de carácter nacional, permite la agrupación de las Entidades Locales, cuya Secretaría está clasificada en segunda o tercera clase, para el sostenimiento en común de un puesto único de Intervención, correspondiendo a la Comunidad Autónoma dicha agrupación, exigiendo, entre sus requisitos, el informe previo de la Diputación. Examinados los Estatutos, no se observa obstáculo legal alguno a lo pretendido, por lo que se estima que la Diputación puede informarlos favorablemente". ------ Folla: 66 12.2726.- AUTORIZACIÓN PARA TALADO DE 12 ARBORES NA ESTRADA PROVINCIAL QUE PASA POLO MUNICIPIO DE TOMIÑO, AFECTADA POLAS OBRAS DO PLAN TRANSFRONTEIRIZO DENOMINADAS "MELLORA DA ESTRADA DE ACCESO O FERRI FRONTEIRIZO DE GOIAN (TOMIÑO)" Sr. Presidente.- Autorización para talar doce árbores na estrada provincial que pasa polo Municipio de Tomiño afectada polas obras do Plan Transfronteirizo denominada mellora da estrada de acceso a Ferri Fronteirizo de Goián en Tomiño. ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Algunha abstención?. Aprobado por unanimidade. De conformidade co dictame favorable emitido pola Comisión de Vías e Obras, e visto o escrito do Enxeñeiro Xefe de Acción Municipal, de data 17 de maio de 1990, no que di que nas obras de "Proxecto de Mellora da estrada de acceso ó Ferri Fronteirizo de Goián (Tomiño)" correspondentes ó Plan Transfronteirizo 1989-1993, como consecuencia do ensanche da calzada, considera necesario talar doce árbores (11 plátanos e 1 cerdeira), que de seguir en pé suporían un perigo evidente para a circulación rodada, plantándose outros semellantes nas zonas sobrantes da plataforma, no exterior de beirarúas, acórdase por unanimidade, proceder ó talado de doce árbores, na estrada de acceso ó Ferri Fronteirizo de Goián (Tomiño) correspondente ó Plan Transfronteirizo 1989-1993. ------ Folla: 66 13.2727.- INFORME DE INTERVENCION SOBRE ESCRITO DE PETICION DA ASOCIACION DE EMPRESARIOS DA CONSTRUCCION DE PONTEVEDRA SOBRE INCREMENTO DA PORCENTAXE DE GASTOS XERAIS NA CONTRATACION Sr. Presidente.- Informe de Intervención sobre escrito de petición da Asociación de Empresarios da Construcción de Pontevedra sobre incremento da porcentaxe de gastos xerais na contratación. ¿Alguna intervención?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno yo quisiera que, efectivamente estoy completamente de acuerdo con el dictamen, ha sido unánime, negar esta solicitud, pero a mí incluso me parece que hay un intento de sorprendernos, hay una intención, quizá una intención malévola de sorprender a la Diputación Provincial en el tema, de manera que me gustaría que se le contestase a estos Señores, que se les contestase a estos Sres. Constructores que se están forrando, que se están forrando, por todos los rincones, por todos los rincones, nunca la cuestión pública ha dado tanto trabajo, y por si acaso se intentó sorprender a la Corporación no estará de más hacerle saber las frases incluso contundentes y rotundas del Sr. Interventor cuando dice no es cierto, no se razona, más veces no es cierto, etc. etc., o sea, completamente de acuerdo con el dictamen y no. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Efectivamente la Corporación desestima ese incremento del 13 al 17%, esa petición que hacía la Asociación de Empresarios de la Construcción. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad el informe del Interventor. De conformidade co dictame desfavorable emitido pola Comisión de Vías e Obras, o Pleno, á vista de informe da Intervención de Fondos, de data 18 de abril de 1990, acorda por unanimidade, que non procede eleva-la porcentaxe de gastos xerais do 13 ó 17 por cento, petición que realizaba, a Asociación de Empresarios da Construcción de Pontevedra sobre incremento da porcentaxe de Gastos xerais na Contratación, polas razóns que se indican: - Non se razona a realidade nos distintos custes e gastos que se sinalan no escrito. - Non é certo que a inflación supoña incremento real dos gastos xerais. - Non é certo que o establecemento do Imposto sobre Construccións suponían incremento dos gastos xerais pois os contratistas son suxeitos pasivos en cali

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición