Fondos
1993-07-30_Ordinaria. Acta de sesión 1993/07/30_Ordinaria
Acta de sesión 1993/07/30_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/1.1993-07-30_Ordinaria
Título Acta de sesión 1993/07/30_Ordinaria
Data(s) 1993-07-30 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 35 Da sesión ordinaria en primera convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 30 de xullo de 1993 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e quince minutos do día trinta de xullo de mil novecentos noventa e tres, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Jorge Casal Pintos, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Accidental, D. Carlos Cuadrado Romay, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Sr. Deputado, D. Emilio González Iglesias. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3384.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Vamos a comenzar el Pleno. Primer punto del Orden del Día, aprobación del borrador del acta de la anterior sesión, extraordinaria, correspondiente al día 25 de junio de 1993. ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad, muchas gracias. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da acta da anterior sesión, extraordinaria, do día 25 de xuño de 1993. ------ Folla: 35,36 2.3385.- RATIFICACIÓN DE ACORDO DA COMISIÓN DE GOBERNO APROBANDO SOLICITUDE DO CONCELLO DE A GUARDA SOBRE CAMBIO DE APLICACIÓN DA OBRA Nº 49 DO PLAN DE OBRAS E SERVICIOS POS 1993 Sr. Presidente.- Intervenciones. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, efectivamente usted ha dicho bien, es un cambio de aplicación que nada tiene que ver con una frase que aparece por ahí, en que parece ser que es una cosa de remanentes, en lo cuál ya sabe usted que estamos completamente en desacuerdo. De todas formas, que son siete millones y pico de pesetas que se van a cambiar de un sitio para otro, pero en el expediente del Ayuntamiento de A Guarda pues aparece efectivamente uno de los documentos, dice textualmente, "tras el correspondiente debate", traduzco de gallego a castellano, "tras el correspondiente debate se somete la citada propuesta a votación con el resultado de nueve votos a favor del Partido Popular, cuatro del GMS, Grupo Municipal Socialista y dos del Bloque". Bueno, concretamente, lo que más importante tiene ese comunicado es que la obra prevista de saneamientos se acerca peligrosamente a los pozos de abastecimiento de agua del Municipio con el peligro que eso supone. Se trata de un gasto que supondrá un despilfarro toda vez que aparte de la trayectoria normal no corresponde este tipo de obra, ya que se pretende hacer un tramo de tubería para arriba que después tiene que volver hacia atrás con el costo correspondiente. Concretamente a mi me parece muy bien el cambio de aplicación porque se trata de una apertura de un camino basada fundamentalmente en las necesidades de infraestructuras sanitarias, diríamos que sí, pero claro, aquí efectivamente no aparecen ningunos documentos que nos garanticen de que lo que ha ocurrido en el Ayuntamiento de A Guarda no es cierto, o sea, por lo menos necesitamos, sencillamente vamos a solicitar que quede pendiente una información que efectivamente nos demuestre que no hay peligro con esas problemáticas que los propios Concejales del Ayuntamiento de A Guarda dicen, si se nos informa favorablemente de que no hay peligro ninguno de contaminaciones, etc., etc., apoyaremos tranquilamente, de manera que yo le diría que quedase pendiente y que se solicitase esta documentación y tan pronto pues ella comparezca pues nosotros estamos completamente de acuerdo, de lo contrario tendríamos que votar en contra. Sr. Presidente.- Vamos a votar la solicitud sobre si queda o no sobre la mesa. ¿Votos a favor de que quede sobre la mesa?, es decir, que se vuelva a tratar, ¿abstenciones?, ¿votos en contra?. Nosotros votamos en contra luego se sigue manteniendo el punto, entonces se abre de nuevo el debate. Si alguien quiere intervenir sobre el mismo punto. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, eu é unha intervención xenérica sobre o tema, eu, dado a cantidade de competencias que xa ten a Comisión de Goberno desta Corporación por acordo plenario, eu o que pediría é que aqueles temas que son de Pleno non se leven a aprobación da Comisión de Goberno e despois teñen que vir a ser ratificados. É dicir, que veñan o seu órgano competente, que non teñan que se-los servicios xurídicos da Deputación os que teñan que dicir que veñan á competencia do Pleno, porque neste caso trátase da ratificación dun acordo porque non era competente a Comisión de Goberno para aproba-lo. Polo tanto que veñan ó Pleno o que é da competencia do Pleno, que non nos quiten os temas da documentación do Pleno aínda que despois teña que haber unha advertencia xurídica pa- ra que se traia aquí. Sr. Presidente.- Estou de acordo con esa teoría, ahora vostedes saben que de acordo co novo Regulamento vamos ter un Pleno cada mes, entón ese tipo de cuestións van obviarse, evidentemente antes eran cuestións, creo que non demasiado transcendentes, aínda que desde o punto de vista estrictamente legal eran competencia do Pleno pero que en caso de urxencia podía facelo a Comisión de Goberno, pero ahora coa nova situación estas cousas, poderá ser un caso moi excepcional pero en xeral non se van facer, e senón se o levamos a Comisión de Goberno non é porque queramos furtar debate porque encima non o estamos furtando,... encima de criticarnos por habelo..., senón... porque hai unha serie de prazos que ás veces os propios Concellos non cumpren e para evitar-las pérdidas dos cartos, o que evidentemente se poida levar adiante este cambio cando vemos que é razonable. Se alguén quere intervir sobre o tema en cuestión pode facelo. Sometemos a votación este punto da Orde do Día, ¿votos en contra?, recordo que é o dictame da Comisión obviamente; ¿abstencións?. En contra o PSOE; o Bloque se abstiene; ¿votos a favor?, os demais votamos a favor. Queda aprobado por maioría. O Pleno acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, ratificar acordo da Comisión de Goberno do día 12 de xullo do presente ano, aprobando solicitude do Concello de A Guarda sobre cambio de aplicación da obra nº 49 do Plan de Obras e Servicios de 1993, e que é do teor literal seguinte: "Apróbase a solicitude do Concello de A Guarda, interesando o cambio de aplicación da subvención da obra nº 49, do Plan de Obras e Servicios 1993: "Apertura calle S. Cayetano al Puerto, fase 2", cun presuposto de SETE MILLÓNS CENTO SETENTA E DÚAS MIL SETECENTAS VINTENOVE PESETAS (7.172.729), á nova obra proposta "Prolongación saneamiento de Salcidos, 1ª, fase", co mesmo financiamento. A aprobación definitiva, condicionarase a súa ratificación polo Pleno e á resolución do Ministerio para as Administracións Públicas, debendo seguirse os trámites que prescribe a lexislación vixente (exposición pública e informe da Comisión Provincial de Colaboración coas Corporacións Locais), e xustificación polo Concello, por medio de certificación, de que a nova obra que se propón reúne os requisitos que establece o artigo 7,3 do R.D. 665/90." ------ Folla: 36,37 3.3386.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE BARRO, INTERESANDO MANTEÑASE A APORTACIÓN DA DEPUTACIÓN NAS OBRAS DO POS/1992 Sr. Presidente.- Bueno, intervencións. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Usted ya conoce naturalmente el expediente, habrá observado que incluso pues en las altas esferas comienzan a darnos la razón, porque el Estado, ya sea por los tres millones o por no los tres millones, pues incluso pues le dice a este Ayuntamiento que devuelva el dinero que efectivamente le había entregado inicialmente, por lo menos en filosofía. Nos da la razón y no hay duda ninguna que no podemos apoyar que efectivamente el Estado reclame el dinero que le corresponde y la Diputación siga haciendo esa aportación que no le corresponde. De forma que le sobran votos Sr. Presidente y que se devuelvan estas cantidades, y luego ustedes las redistribuyen otra vez, porque lo dicho, le sobran votos pero por lo menos que conozcamos que se hacen las cosas bien, o sea, no podemos aceptar esta aportación que hace la Diputación Provincial cuando incluso el Estado dice que no. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Pues nosotros en este tema no mantenemos la misma teoría que el Sr. Nieto Figueroa por una razón que es la siguiente. Evidentemente hasta ahora el Estado ha venido diciendo que si a los remanentes, quizá y no vamos a debatir aquí, hacer una crítica política, creo que la situación económica del país está tan mal que evidentemente la Administración Central quiere intentar aprovechar cualquier circunstancia para recaudar dinero, y ésta es una de ellas, quizá a mi desde ese punto de vista no me parezca mal, pero lo que si tenemos que pensar es que ese dinero en un principio venía destinado a la Administración Local, que nosotros intentamos que se mantenga. Nosotros por lo menos el dinero que tenemos consignado como Diputación para un Ayuntamiento, sea este o el otro, lo estamos manteniendo con el mismo criterio, que no hay color político de ningún tipo, lo saben ustedes perfectamente, y en ese sentido estamos haciendo una política coherente que puede evidentemente ser criticada o no ser criticada. ¿Qué la Administración Central no lo quiere hacer?, bueno, pues está en su derecho pero yo creo que en el fondo de la cuestión subyace de que la situación económica está tan mal, por desgracia, para este país, que tiene que intentar recaudar fondos de todas partes,... Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Mire Presidente. Hay que andar hombre, hay que avanzar, no critique usted si han sabido dar un paso, si hasta este instante lo están haciendo mal, pero ahora, a lo mejor siguiendo mis instrucciones pues me han hecho caso y efectivamente rectifican, lo que no se puede es estar estancado constante y permanentemente. No me diga que por esta aportación al Ayuntamiento de Barro es el motivo por el cuál la ciudad, España y el país está en crisis, por favor. Pero, Sr. Senador, non diga cousas raras. Sr. Presidente.- Pero Sr. Nieto Figueroa, muchas aportaciones de todo el país pues van a ayudar un poco. Verá las medidas económicas que va a aprobar el Consejo de Ministros. Diga Sr. Nieto Figueroa, perdón Sr. López Freire. Sr. López Freire.- O que non se pode é quita-los disto, isto é unha aportación que fai o Estado para o POS, e polo tanto marca unhas pautas de comportamento que di que ten que face-las inversións de tal tipo, teñe que ser de tal contía e se algún Concello non o cumpre non quere dicir que ese diñeiro non se poda aplicar a outros remanentes, a outras obras ou a outras... dentro do POS, o que non podemos é dar unha normativa e estar incumpríndoa continuamente, nin a normativa que dea a Deputación nin a normativa que dea o Estado, polo tanto ateñámonos ás realidades como son, o MAP non é que se opoña a que ese diñeiro se invirta no POS da provincia de Pontevedra, é que se opón a que se invirta mal, mal segundo os criterios asignados polos que elaboran a aportación do MAP, polo tanto non é que temos... distinto, é que vostedes queren supli-la aportación do MAP cunha aportación da Deputación, pois moi ben. Sr. Presidente.- Non vamos a suplir, nós non, o dicimos moi claro, esa aportación que ten asignada a Administración Local vaina aporta-lo propio Concello, nós non vamos a dar máis cartos. Sr. López Freire.- Si, pero estamos colaborando cunha obra que é rechazable dentro do POS polas condicións que indicamos antes, de todas formas alá vostedes coas consecuencias. Sr. Presidente.- Bueno, senón hai máis intervencións sometemos a votación este punto da arde do Día. ¿Votos en contra?, Sres. do PSOE. ¿Abstencións?, Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?, o Grupo Popular. Queda aprobado por maioría. Moitas gracias. O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, accecer á solicitude que formula o Concello de BARRO, ós efectos de que se manteña a aportación da Deputación aprobada para a obra "Ampliación pavimentación calle C.N. 550 Constenla a Carretera de Valiñas, fase 1ª,", incluída no POS/92, sempre e cando polo Concello se asuma a aportación do Estado comprometida no financiamento das obras, por importe de CINCOCENTAS MIL SEISCENTAS NOVENTA E NOVE PESETAS (500.699), ó ter denegado o Ministerio para as Administracións Públicas a súa aplicación por non reuni-los requisitos do artigo 9.3 do R.D. 665/90, de 25 de maio, e se execute a obra na súa totalidade presupostaria de UN MILLÓN CINCOCENTAS CINCUENTA E NOVE MIL CINCOCENTAS NOVENTA E CINCO PESETAS (1.559.595), a que ascenden os remanentes producidos na contratación da obra inicial. ------ Folla: 37,39 4.3387.- APROBACIÓN INICIAL DO PROXECTO DE "ESTRADA SALCEDA A CALDELAS". PERTENCENTE O PROGRAMA OPERATIVO INTERREG E PLAN TRANSFRONTEIRIZO POI e PT 1993 Sr. Presidente.- ¿Intervencións?, ¿intervencións?. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, como xa fixemos constar reiteradamente, o Grupo Socialista está en contra da organización desta, digamos, coña mariñeira que se chama o Plan Operativo Interreg e Plan Transfronteirizo, que leva, xa non sei cantos, é máis, algúns dos Concellais ou dos Deputados do seu mesmo grupo xa se opuxo aquí na Comisión Informativa que dixo que estaba cansado do dichoso Transfronteirizo e Interreg que leva... Nós estamos en contra dese Plan Operativo e de Interreg, Plan Transfronteirizo, sen embargo do que non estamos en contra é de que se fagan obras para os veciños de calquera lugar. Queremos deixar ben claro que nós, inda que vamos a votar que si a este punto da Orde do Día, estamos en contra do dichoso Plan Operativo Interreg e Plan Transfronteirizo, estamos pedindo que se faga un Interreg e Transfronteirizo para o resto dos Concellos da Provincia, porque xa está ben, isto xa me recorda aquela... disposición que vostede recordará do Plan de Acción da Comarca de Acción Especial. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Eu o único, quero contestarlle a vostede nese sentido e por desgracia para vostede e por sorte para os outros, vai segui-lo Plan Interreg, vai segui-lo Plan Transfronteirizo do ano 94 ó ano 99, segundo unha decisión da Comunidad e Económica Europea, e que evidentemente inda o outro día nunha reunión que nos convocou precisamente o Ministerio de Administracións Públicas na que estaban os Presidentes de Deputacións, sobre todo da zona fronteiriza, que precisamente a intención do Goberno Central, e a min paréceme máis ou menos ben, incluso a nivel de Galicia estase avanzando nesa líña, de potenciar precisamente as zonas transfronteirizas, zonas entre España e Portugal, por unha razón fundamental, sobre todo no caso de Galicia pues trátase de incluso de facer unha zona común, aí teñen vostedes exemplos no seu partido, o famoso Arco Atlántico... promovido polo Sr. Alcalde de Vigo de que evidentemente é un bo invento sempre e cando se consigan cousas para Galicia, e eu loxicamente pois apoiarei sempre ese tipo de cuestións. Entre España e Portugal e sobre todo na zona norte de Galicia, o que se trata é de que haxa unha infraestructura máis axeitada entre os dous países, concretamente entre a rexión norte de Portugal e zona de Galicia, que non somos nós o que fixemos a área xeográfica á que vai isto, ¿como se chama?, ter actuación no Plan, senón que o propio... porque evidentemente se o Plan Interreg ocupa toda a provincia, evidentemente a eficacia que se trata de facer con ese Plan loxicamente non ten sentido. Unha das cousas que quixera recalcar, que aquí o que se estiveron facendo foron carreteras provinciais que doutro xeito, evidentemente, se non houbera este Plan, se houbesen feito con cargo ó Plan Xeral, por iso xa dito. Esta é unha cuestión que o outro día vostede sabe perfectamente que estiveron tratando ese tema, e que eu tiven unha reunión aínda non fai moito tempo co Subdirector Xeral de Análise Económico do Ministerio de Administracións Públicas, e incluso nunha reunión que tivemos en Zaragoza a que asistiu o propio Ministro, naquel momento Sr. Eguiagaray, na que nos anunciaba de que o Plan Operativo Local, que xa saben vostedes que máis ou menos está iniciado, que vai durar do 94 ó 99, pois tamén vai seguro que un Interreg no mesmo período. Entón xa digo, isto non é como vostede di senón todo o contrario, isto é un Plan que trata de acadar que haxa unhas inversións, sobre todo en comunicacións, entre España e Portugal, e ahora incluso o outro día, quero dicirlle a vostede, tivemos unhas xornadas precisamente aquí, na pro vincia de Pontevedra, no Concello de Tui, ás que viñeron tamén representantes do Ministerio de Administracións Públicas, e viñeron Técnicos que ten o Ministerio en Bruselas e que ahora din que evidentemente no tema de infraestructuras hai que seguir facendo algo, pero sobre todo o que hai que seguir facendo son cuestións xa doutro tipo e sobre todo de que creen unha especie de postos de traballos fixos ou asegurar ás empresas, pero sobre todo na zona transfronteiriza, evidentemente. Ese é un dos talantes no que ahora pretenden incidir, que non se gasta xa tanto diñeiro nestas cuestións independentemente de que dixeron que hai que acabar este tipo de cuestións porque non hai un empresario, loxicamente, non pode ter un futuro próspero se non hai unhas comunicacións axeitadas para que os seus productos evidentemente poidan chegar ós consumidores. Entón xa digo, isto dito polo propio Ministerio de Administracións Públicas fai aproximadamente vinte días nunhas xornadas en Tui polos Técnicos do MAP. Sr. López Freire. Iso para información de vostedes. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, non intenten terxiversa-lo que o Grupo Socialista di. Non nos opoñemos ós Plans específicos para o Transfronteirizo, para a Zona Costeira, para o Atlántico, etc., nós o que nos opoñemos e co que non estamos de acordo, co que non estamos de acordo é co sistema de distribución de carreteras, de inversións do Plan Transfronteirizo que vimos reiteradamente denunciando, que non ten nada que ver e non me veña vostede a dicir que é un Mercado Común o que marca a distribución nas carreteras que se van a facer no Plan Transfronteirizo, non confundamos unha cousa con outra. O que se trata aquí é que da distribución do Plan Interreg e Transfronteirizo, e o dixeron os seus compañeiros do Grupo Popular na pasada Comisión Informativa, xa están cansados de oir carretera As Neves, Salvaterra, ou As Neves, A Cañiza, ou Ponteareas e tal, continuamente aquí que saen douscentas veces esas carreteras. Entón iso non o dixemos o Grupo Socialista, dixéronllo compañeiros do seu grupo xa, que é verdade, é dicir, fágase un Plan Transfronteirizo, Transfronteirizo, a fronteira chega desde Ourense ata a A Guarda, non é soamente o Axuntamento de A Cañiza ou de Ponteareas. Tampouco fan o de A Cañiza e o de Ponteareas, eu só digo que non é só A Cañiza e Ponteareas, hai bastantes máis vilas na fronteira, polo tanto nós xa lle digo que non imos votar en contra porque consideramos que inda que se volquen unhas axudas en determinada zona, ben feito, tódolos Concellos da provincia merecen axudas en plan de carreteras, pero non estamos de acordo nin poderemos estar nunca coa distribución, e polo tanto vamos amante-lo noso voto positivo pero con esa advertencia. Sr. Presidente.- Simplemente como estamos en vacacións sería bo de tódalas maneiras ter un Pleno distendido. O outro día precisamente o Sr. Alcalde de Salvaterra e Deputado Provincial asistía alí tamén e pódelle informar sobre esa cuestión. Pero eu teño que facer unha matización, pero mire, vostede parece que di que distribuímos mal aquí os cartos, nós no Plan Operativo Local, por ejemplo, aplicamos criterios tan serios como... En la provincia de al lado, la única provincia en la que hay una Diputación Socialista en Galicia que é a de A Coruña, a máis grande, resulta que ¿sabe que criterios aplicaron?, o do sectarismo, que é un criterio bastante bo, repartiron os cartos aproximadamente un noventa, un oitenta por cento do diñeiro déronllo ós Axuntamentos do PSOE que ten un corenta por cento nesa provincia, mentras que os do PP levaron un dez, un quince por cento. Entón xa digo, que non nos veñan a critica-la nosa distribución cando nós estamos repartindo os diñeiros..., ¿que nalgún tempo memorial se poido haber feito doutra forma?, pode ser, pero esas cuestións, polo menos aquí nesta Deputación correxíronse ultimamente e evidentemente estamos facendo as cousas doutro xeito. E a min gustaríame que houbera máis cartos, que evidentemente en Madrid fixeran outros Plans de Colaboración coa Deputación para o resto da provincia, pero non os fan. Sr. López Freire.- Mire Sr. Presidente, independentemente de que haxa outros Deputados Socialistas que queren intervir despois das súas manifestacións, iso que está vostede dicindo de ben repartido, dígallo vostede a algúns dos compañeiros de vostede que o outro día o poñían aquí a parir, así de claro, aquí nesta Comisión Informativa de Vías e Obras houbo intervencións de Deputados do PP criticando o Plan Interreg, o Plan Transfronteirizo, é dicir, que estaban cansos, como estamos nós, de oir sempre a mesma dichosa carretera A Cañiza-As Neves, ou A Cañiza non sei que, A Cañiza, e A Cañiza, e como A Cañiza e Lalín son os Concellos que saen aquí en todo, e xa veremos de aquí en adiante. Sr. Presidente.- Bueno, Sr. Nieto, a ver. Sr. Nieto Figueroa.- Hombre, es que con lo bien que empezó e xa empeza. Está usted hablando de sectarismo, de no se qué, de no se cuánto, usted ya tenía que reconocer. Sr. Presidente.- De ese tema ya hablamos después, hombre. Sr. Nieto Figueroa.- Si, hombre, con todo el cariño del mundo. El papelito nunca falla, usted ya sabe que el papelito nunca falla y además está inmerso en el expediente del Orden del Día de hoy, y dice usted de sectarismos. En la última aprobación que hemos hecho de esa cosa que yo no se cómo denominarla, el Ayuntamiento de Vigo, naturalmente que voy a hablar de Vigo, Partido Socialista Obrero Español de Gobierno, por cada habitante cincuenta y seis pesetas, vaya tomando nota que la cosa se las trae, no, usted ya lo sabe de memoria porque claro, xa tivo que oir, cada vecino de Vigo cincuenta y seis pesetas; cada vecino de La Estrada del Partido Popular, cuatrocientas cuarenta y dos; cada vecino de A Cañiza del Partido Popular, quinientas trece; el Partido Popular que gobierna también en Lalín, quinientas trece también; Vila de Cruces, quinientas quince; Vila de Cruces, también gobernado por el Partido Popular, setecientas pesetas por vecino. Sigo, Campo Lameiro, también gobernado por el Partido Popular, ochocientas pesetas cada vecino; A Lama, también, casualmente, gobernado por el Partido Popular, mil diecisiete pesetas vecino; y Vigo, gobernado por el Partido Socialista, cincuenta y seis pesetas vecino. Sr. Presidente.- ¿Hiciste el cálculo de Moraña?. Sr. Nieto Figueroa.- Lamentable, vergonzoso, no, no, ponte a leerlo usted, leerlo usted y tráigalo aquí, venga, todos contra mi, venga, a por él. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a ver una cosa, yo creo que ya está bien en plan de discusión y vamos a centrarnos en el punto del Orden del Día. Vamos a votar este punto. ¿Votos en contra?; ¿abstenciones?, Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?, al final de tanta discusión el Partido Socialista vota a favor. Muchas gracias. Sr. López Freire.- Xa o adiantamos primeiro, Sr. Presidente. Nós ó que nos opoñemos non son ós veciños, opoñémonos ós que distribuen. Como que ira que dentro do Plan Transfronteirizo e Programa Operativo Interreg 1993, enmárcase o Proxecto de "Estrada Salceda a Caldelas", cun presuposto total de SESENTA MILLÓNS DE PESETAS (60.000.000), desglosado en DEZAOITO MILLÓNS DE PESETAS (18.000.000) de presuposto para coñecemento da Administración, no Plan Transfronteirizo de 1993, e CORENTA E DOUS MILLÓNS DE PESETAS (42.000.000) no Programa Operativo Interreg 1993, e dado que dito Proxecto responde na súa redacción, encargada ó Enxeñeiro de Camiños, D. Salvador Merino Gómez, á normativa vixente na materia, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras acorda por maioría, coa abstención do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, a aprobación inicial do citado Proxecto de "Estrada Salceda a Caldelas", por importe global de SESENTA MILLÓNS DE PESETAS (60.000.000), existindo consignación presupostaria nas partidas do vixente Presuposto Provincial, segundo informe emitido pola Intervención de Fondos, con data de 20 de xullo de 1993. Así mesmo, acórdase a exposición ó público do devandito Proxecto, durante un prazo de 10 días, a efectos de posibles reclamacións. En caso de non formularse tales reclamacións, o Proxecto de referencia entenderase aprobado definitivamente, de forma automática. ------ Folla: 39,40 5.3388.- APROBACIÓN INICIAL E SOLICITUDE A XUNTA DE GALICIA DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN DO PROXECTO DE "ESTRADA PROVINCIAL BERREDO- BRANTEGA", PERTENCENTE A REDE VIARIA LOCAL RVL 1993 Sr. Presidente.- ¿Intervencións?. Sr. ... .- No Concello de Lalín. Sr. Nieto Figueroa.- Aunque no viene en el titular, Lalín, en el expediente figura. Sr. Presidente.- Unha carretera como outra calquera, esta carretera vén aquí porque... Escoítanse voces de varios Deputados. Sr. Presidente.- A ver, Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Hombre, Sr. Herrera, home, por favor, usted que é un home que suele ser bastante. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Sentido del humor López Freire, que cuando interviene parece que está enfadado, sentido del humor. Sr. López Freire.- Eu só estou enfadado cando me enfadan, mire vostede. Nós non temos nada, nada, en contra de ningunha carretera provincial que se faga en calquera lugar, o que si, xa o fixemos consta-lo día que se fixo o Plan de Carreteras Provinciais aprobado para o ano 93, xa o fixemos constar que non estabamos de acordo coa distribución, entre outras cousas porque existen moitos Concellos que están, as carreteras provinciais en estado calamitoso con moito máis tráfico, e póñolle exemplos moi próximos a min e ó Sr. Chapela de aquí, en estado verdadeiramente calamitoso cun tráfico enormemente importante, polo tanto nós non é que nos opoñamos, nin siquera vamos votar en contra, vamos votar a favor, nós ó que nós opuximos foi ó Plan de Estradas que parece que non foi feito como debía de ser feito, é dicir, dando prioridade a aquelas carreteras de máis uso e de máis tráfico, sobre todo, inda que había que facer un Plan que acaparara tódalas carreteras provinciais hai que empezar por algún lado, empecemos por aquelas que teñen máis tráfico... Polo tanto nós vamos votar que si a este punto pero queremos facer constar de novo que non estamos de acordo coa distribución que se fixo de arreglo de carreteras. Sr. Presidente.- Hombre. Sr. Nieto Figueroa.- Enséñalo, pásale, qué es lo que dice ahí, hombre. Sr. López Freire.- Dice, carretera provincial Berredo-Brántega, Lalín, y aquí sólo aparece Berredo-Brántega. Escoítanse diversas voces de diferentes Sres. Deputados. Sr. Presidente.- Bien, ¿alguna intervención más?. Vamos a votar este punto. ¿Votos en contra?; ¿abstenciones?, abstención del Sr. Mosquera, y los demás votamos a favor, el PP y el PSOE a favor. Como queira que a Rede Viaria Local de 1993, comprende como obra número 7, o Proxecto de "Estrada Provincial Berredo-Brántega -Lalín-", cun presuposto para coñecemento da Administración de SETE MILLÓNS DE PESETAS (7.000.000), desglosado en CINCO MILLÓNS NOVECENTAS CINCUENTA E NOVE MIL OITOCENTAS SETENTA PESETAS (5.959.870) de presuposto global contractual, e en UN MILLÓN CORENTA MIL CENTO TRINTA PESETAS (1.040.130) de capítulo de expropiacións, e dado que dito Proxecto responde na súa redacción, á normativa vixente na materia, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras acorda por maioría, coa abstención do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, a aprobación inicial do devandito Proxecto de "Estrada Provincial Berredo-Brántega -Lalín-", por importe de SETE MILLÓNS DE PESETAS (7.000.000), existindo consignación presupostaria nas partidas do vixente Presuposto Provincial, segundo informe emitido pola Intervención de Fondos, con data de 20 de xullo de 1993. Así mesmo, acórdase a exposición ó público, do referido Proxecto, por prazo de 10 días, a efectos de posibles reclamacións. De non formularse tales reclamacións, o Proxecto entenderase aprobado definitivamente, de forma automática. Por último, dado que o Proxecto de "Estrada Provincial Berredo-Brántega -Lalín-" comprende expropiacións que afectan a bens e dereitos de particulares, acórdase solicitar á Xunta de Galicia a declaración de urxente ocupación dos terreos e dereitos afectados pola mencionada obra. ------ Folla: 40,41 6.3389.- APROBACIÓN INICIAL E EXPOSICIÓN Ó PÚBLICO DO PROXECTO DE "ESTRADA PROVINCIAL DE VARIANTE DE CAMBADOS", E SOLICITUDE A XUNTA DE GALICIA. DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN [expropiación] DOS BENS E DEREITOS AFECTADOS POR TAL OBRA Sr. Presidente.- Simplemente quixera facer unha matización importante que é que estas dúas obras veñen aquí por unha razón específica, que é que hai que pedir autorización á Xunta para que se poidan ocupa-los terreos, é dicir, as outras que son, estas aproximadamente serán un dous por cento, non veñen aquí porque non tiveron necesidade, evidentemente, dese tipo de tratamento, é que non é que nós queramos... iso creo que é importante que vostedes o sepan, que vostedes podan facer unha crítica de distribución de acordo, pero que estas dúas carreteras veñen dentro daquel plan con esa circunstancia específica de ter que solicitar este trámite. ¿Intervencións neste punto?. Sr. López Freire.- Nós precisamente ó fío da intervención do Sr. Presidente alegrámonos de que por fin antes de empeza-la construcción dunha carretera provincial se solicite a urxente ocupación dos terreos ou non se poñen os terreos a disposición, neso estamos de acordo. Na filosofía de aplicación de carreteras provinciais seguimos estando en contra, pero vamos a votar a favor... deste. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención máis?; ¿votos en contra?; ¿abstencións?, Sr. Mosquera. Os demais votamos a favor. Queda aprobado por maioría, moitas gracias. Dado que o Convenio de Mellora de Infraestructuras na Provincia, subscrito entre a Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Públicas e esta Excma. Deputación provincial o 30 de decembro de 1992, incluía o Proxecto de "Estrada Provincial de variante de Cambados", cun presuposto global contractual de QUINCE MILLÓNS DE PESETAS (15.000.000), e cun capítulo de expropiacións de DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS SESENTA E SETE MIL SEISCENTAS DEZ PESETAS (2.567.610), o que determina un presuposto para coñecemento da Administración de DEZASETE MILLÓNS CINCOCENTAS SESENTA E SETE MIL SEISCENTAS DEZ PESETAS (17.567.610), e como queira que o citado Proxecto responde na súa redacción á normativa vixente na materia, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras acorda por maioría, coa abstención do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, a aprobación incial do devandito Proxecto de "Estrada Provincial de variante de Cambados", por importe total de DEZASETE MILLÓNS CINCOCENTAS SESENTA E SETE MIL SEISCENTAS DEZ PESETAS (17.567.610), existindo consignación presupostaria nas partidas do vixente Presuposto Provincial, segundo informe emitido ó efecto pola Intervención de Fondos con data de 20 de xullo de 1993. Así mesmo, acórdase a exposición ó publico do devandito Proxecto, durante o prazo de 10 días, a efectos de posibles reclamacións. De non producirse as mesmas, o Proxecto entenderase aprobado definitivamente, de forma automática. E por último, como queira que o referido Proxecto de "Estrada Provincial de variante de Cambados", conleva unhas expropiacións que afecten a terreos de particulares, acórdase solicitar á Xunta de Galicia, a declaración de urxente ocupación dos bens e dereitos afectados por tal obra. ------ Folla: 41,42 7.3390.- BASES DE SELECCIÓN PARA A CONTRATACIÓN LABORAL EVENTUAL DE DOUS LICENCIADOS EN LETRAS PARA O ARQUIVO DESTA EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, o Grupo Socialista vai votar en contra entre outras moitas razóns porque vén pedindo reiteradamente que nos tribunais de contratación e de selección de persoal, forme parte á oposición deses tribunais, como neste caso non a forma o Grupo Socialista vai votar en contra. Por outro lado non teño moi claro e gustaríame que co seu permiso intervira o Sr. Interventor, na bolsa de vinculación xurídica porque non habendo consignación suficiente na partida de contratacións faise, tómase parte daquela que é, partida específica para activos provinciais, pero esa partida tiña unha finalidade moi específica que non entraba neste tema da contratación. De tódalas formas, como nós vamos votar en contra, gustaríanos que se nos falara de si é congruente xuridcamente esa, acudir a ese fondo. Sr. Interventor.- En la cuestión de las bolsas de vinculación, es decir, que siendo insuficiente el crédito de una partida se pueda, mientras en el conjunto exista. Es la filosofía de la bolsa de vinculación, sino no tendría objeto. Sr. López Freire.- Nós non temos moi claro inda eso, de tódalas formas aceptamos a intervención do Sr. Interventor. Sr. Interventor.- Bueno, bien, bien, que efectivamente las bolsas de vinculación que está creando dificultades, incluso de tipo contable, etc., pero vamos, la filosofía está así. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?, Grupo Socialista; ¿abstenciones?, Sr. Mosquera; ¿votos a favor?, el Partido Popular. Queda aprobado por mayoría. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior acorda por maioría, co voto en contra do Grupo Socialista, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, a aprobación das seguintes Bases de selección para a contratación la- boral eventual de dous Licenciados en Letras para o Arquivo desta Excma. Deputación Provincial: BASES I Inicíase expediente para a contratación laboral eventual de dous Licenciados en Xeografía e Historia destinados á organización de arquivos municipais de conformidade co R.D. 2104/84, de 21 de novembro, e o artigo 32 do R.D. 2223/84, de 19 de decembro (procedemento axilizado). II Quen estean interesados na presentación destes servicios poderán cursa-las súas solicitudes no prazo de 5 días naturais, contados a partir do seguinte ó da publicación deste Anuncio no Boletín Oficial da Provincia. Presentaranse no Rexistro Xeral desta Excma. Deputación Provincial, dirixidas ó Ilmo. Sr. Presidente da mesma. A solicitude acompañarán a seguinte documentación: a) Fotocopia do D.N.I. por ámbalas dúas caras. b) Fotocopia compulsada do Libro de Familia. c) Título de Licenciado en Xeografía e Historia. d) Certificado Médico. e) Xustificantes de méritos académicos debidamente compulsados. III Consonte ó apartado III, b) do Acordo Marco do persoal laboral da Administración do Estado aprobado por Resolución de 31 de xaneiro de 1986, os concursos de méritos serán valorados consonte os seguintes conceptos: circunstancias persoais, meritos académicos e profesionais. A aplicación de tales conceptos efectuarase consonte á seguinte porcentaxe: o 10% dos puntos corresponderá sempre ó concepto de circunstancias persoais; o 30% como máximo (ou o 20% como mínimo) ós méritos académicos e, finalmente, o 60% como máximo (ou 50% como mínimo) ós méritos profesionais. O Tribunal procederá á puntuación de méritos con carácter previo á proba obxectiva facéndose público o resultado dos mesmos. IV Proba obxectiva: Elaboración dun proxecto do sistema de arquivos a nivel autonómico e provincial tomando como base a situación administrativa e legal actual. Elaboración dun proxecto de organización dun arquivo municipal concreto. Ámbolos dous proxectos serán presentados por escrito e expostos brevemente perante o Tribunal, que poderá realizar preguntas sobre os mesmos e outras cuestións que estimen oportunas, relacionadas coa organización e funcionamento da administración e función pública local. Os aspirantes deberán entregar un exemplar de cada un dos proxectos para a súa valoración polo Tribunal. O conxunto da proba non poderá exceder de 30 minutos. V Órgano encargado de efectua-la selección: Presidente: D. Bernardo López Abadín, Deputado Provincial. Secretario: D. Fernando Mazaira Garro, Xefe do Servicio de Persoal Accidental da Excma. Deputación Provincial. Vocais: D. Miguel Pereira Figueroa, Arquiveiro-Bibliotecario da Excma. Deputación Provincial e, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, Deputado Provincial. ------ Folla: 42,43 8.3391.- CONSOLIDACIÓN DE COMPLEMENTO DE DESTINO Sr. Presidente.- Si... Sr. Freire Lino.- ...del Hospital y algunas interpretaciones diversas hasta el extremo de que esta persona pasa a un complemento de destino superior a su propio... de servicio. Como veo que en el expediente solamente aparece un informe del Jefe de la Sección de Personal, Jefe de Servicio, que se complementase con un informe jurídico de Secretaría e incluso de la propia Intervención. Eso es lo que solicito porque he observado cierta reticencia en este... Sr. Presidente.- Bien, una cosa que quisiera decir es que evidentemente nosotros no estamos en contra del fondo del tema, podría dar la impresión de que parece que se podía estar jugando con esta cuestión, cuando no es cierto. Lo único que pasa es que existe un cierto malestar en el Hospital Provincial por esta cuestión, nos ha llegado esa información, queremos intentar que haya la máxima documentación jurídica. Nos ha llegado una situación de queja del Hospital en cuanto a que se podía crear un malestar, evidentemente, una persona llega a tener máximo nivel casi en el Hospital, por encima del propio Director, del propio Gerente, de todo el mundo, pues porque allí no hay ninguna persona que tenga el nivel 30, en el Hospital, no hay ninguno. ¿Entonces qué pasa?, yo creo que la Ley puede que se lo de pero nosotros, esta mañana estuvimos comentando unos con los otros a nivel de grupo, no predecimos nada a priori pero lo que vamos a solicitar es un informe jurídico del propio Secretario, del propio Interventor, si evidentemente es legal o no es legal, es decir, en sentido más estricto puesto que hasta ahora sólo teníamos el informe de la Jefatura de Personal. Entonces ya digo, no hay ninguna razón por la que se pueda pensar que se pueda estar favoreciendo a algunas personas porque en el supuesto de que esto se lleve adelante siempre se llevará con efecto retroactivo... Entonces nosotros vamos a retirar este punto del Orden del Día para mejor estudio, independientemente de que ustedes puedan intervenir, pero ya digo, el hecho de que se haya retirado en el mes anterior, en este mes, no es por falta de ..., sino ha sido, al contrario, por un exceso de prudencia debido a que hay una especie de contestación interna en el Hospital, dice pues que el Sr. Echevarría estaba homologado al rango de Director General, y si una persona por el hecho de que lleve de Director General un cierto período de tiempo cuando se reincorpora a su puesto de trabajo pues tiene el nivel 30, pues si la Leyes tan taxativa como puede des- prenderse, nosotros vamos a decir que si, eso está claro, pero lo que pedimos es un informe más exhaustivo en el tema, de Secretaría e Intervención para evitarnos pequeños problemas e incluso posibles recursos. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Se o vai retirar é que... para outro día, pero é dicir, eu sei máis ou menos o que hai, para min é un tema moi sensible, incluso no seu momento fixeron movilizacións en contra da Lei, do que... e bo, isto é unha auténtica barbaridade, auténtica barbaridade, como pode suceder que por non exercer unha profesión, por non exercer unha profesión, pode chegar e pasarlle por riba a tódolos que estiveron exercendo, vamos, iso é un disparate, comprendo perfectamente o malestar que pode existir. Pero é que á parte sucede outra cousa, se esta Deputación ten un funcionario no seu cor- po que ten maiores funcións... pero fóra deso, ¿por que a Deputación ten que asumir uns custes nos que ela non participou?, en absoluto, en absoluto participou, entón a min a Lei, á parte é que a Lei o que di é que, di que ten que se-lo máximo do seu corpo ou escala, e que o seu corpo, o corpo de Médicos, o máximo que ten o Director é o 27, entendendo que sexa do corpo de Médicos, senón é o 25, o Xefe de Servicios. Entón eu non entendo porque houbo tanto interese en meter isto cos líos que pode montar, e que á parte é que a norma en principio é un disparate, incluso interpretada en sentido restrictivo, incluso se tal, pero en sentido xenérico... de que pase tres grados e corenta mil pesetas ó mes máis que é un señor que estivo dez anos exercendo de Médico, é que é unha auténtica barbaridade. A nós afortunadamente non nolo aplican..., pero non é problema de que persoa sexa... Sr. Presidente.- Una matización simplemente Sr. Mosquera. Yo creo que en el Partido Popular no hay sospechas en este caso, todo el mundo sabe que el Sr. Caballería palau es un distinguido militante del Partido Socialista. ¿Entonces qué pasa?. Nosotros queremos decir que no estamos en contra, a mi me da igual que este señor sea del PP, del PSOE, del Bloque o de quien sea, si la normativa legal le da ese tema pues se lo habrá que dar y punto. Ahora, ¿qué pasa?, como evidentemente nosotros hemos solicitado más informes y vimos que ahora en el Hospital se originó un cierto malestar en ese sentido de contestación, queremos asegurarnos Y esta mañana incluso yo lo traía en el Orden del Día, ya ve que yo no tenía intención de perjudicar a nadie sobre todo a nivel personal, pero es que nuestro grupo hemos hablado de esa cuestión, incluso el Sr. Freire Lino que es el Presidente del Consejo del Hospital y el Diputado Delegado nuestro allí, pues ha recogido un poco esas quejas y simplemente es posponerlo para traerlo con más información jurídica. ¿Qué pasa?, que en el supuesto de que legalmente le corresponda pues le corresponderá. ¿Qué la Ley puede ser una barbaridad?, será, pero la Ley hay que cumplirla, eso está claro. ¿Entonces qué sucede?, no se le está perjudicando en nada debido a que este señor si tiene ese derecho, habrá que estudiarlo con más profundidad y en su momento lo tendrá con el efecto retroactivo. Nosotros no estamos prejuzgando nada, simplemente que es una cuestión que como puede levantar ampollas, y las va a levantar de todas formas, una cosa es que las levante con la razón legal y otra cosa es que no las levante, porque lo que dijo el Sr. Mosquera yo lo comparto, de que evidentemente un señor que no ha estado en su profesión, que en- cima pues por un rango legal le pasan por, hombre, nos parece chocante. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, mire vostede, eu tampouco quero entrar nun debate de legalidade porque aquí este asunto xa veu a outro Pleno cos informes correspondentes e vaise a deixar pendente para que haxa máis informes aínda. Que haxa tódolos informes que queiran, Sr. Presidente, e quero pensar que non é precisamente porque ese é un militante do Grupo Socialista. "Dura et lex", es decir, dura es la Ley pero es la Ley, la Ley dirá si tiene o no tiene razón, punto. Pero claro, lo que no se puede hacer es estar demorando esto durante años. Bueno, eu Sr. Presidente quero manifestar ben claro que nós, vai quedar pendente o tema porque vostede o pediu, pero o que queremos é que dunha vez se termine cos informes... en canto. Deíxeme terminar porque eu non o interrumpín a vostede. En canto o que se refire a consolidación de grados, dentro do seu partido e por distintas funcións houbo consolidación de grados de moita xente porque a Lei o permite, e polo tanto se este señor, Isidro Caballería, desempeñou un cargo na Administración Pública de Xefatura de Portos e Costas e lle da dereito a consolida-lo grado, poderá crear nos compañeiros que lle haxan subido o grado porque llo puxeron nese cargo, pero si ten a razón legal pois ten a razón legal e punto, e nós non nos opoñemos a que veña aquí cos informes que sexan necesarios, pero si a que isto non se vaia demorando... Sr. Presidente.- Pero iso é o que estamos dicindo nós, pero se nós tivéramos intención de dilatar este tema xa non o traeríamos nin noutro Pleno nin neste, pois eu podería pedir corenta e sete informes antes de trae lo aquí e xa estaba, pero esa non foi a nosa intención, a proba é e tenme que creer, que veu a outro Pleno e veu a este Pleno, o que pasa que en fin, empezou a haber unha certa presión dos compañeiros do Sr. Caballería, unha presión política, hai que dici-las cousas claras, entón estamos intentando que haxa a máxima claridade neste tema para evidentemente a Deputación pois acerte na resolución deste problema. Non temos outra cousa para prexuzgar, si porque fora socialista tivéramos ese tema, se vostede cree que foi así eu non o houbera traído xa fai tempo, pero esa intención non foi nunca a nosa intención, senón todo o contrario. Sr. Mosquera Lorenzo.- E que eu non acabo de entender moi ben... porque, é dicir, eu consulteino con Técnicos, con Interventores, etc., e curiosamente ningún estaba a favor, é que só hai que ler, di textualmente, por exemplo, "los funcionarios que obtengan un puesto de trabajo superior de más de dos niveles de los correspondientes a su grado personal, consolidarán cada dos años de servicios dos niveles, sin que en ningún caso puedan superar el correspondiente al del puesto desempeñado,... en el intervalo de niveles correspondiente a su cuerpo", e o corpo do Hospital o máximo ten o 24, 25, 26, como se que ira entender, é discutible, pero non o 30, non o 30. E di despois, "en consuencia, el cambio de cuerpo o escala de los funcionarios no implica... el grado personal adquirido en su condición",... é unha auténtica barbaridade que hai que estudialo... e insisto..., quero dicir, que esta Deputación non tivo nada que ver dese señor, polo tanto non ten porque pagar eses... porque por ese procedemento vostede imaxínese que o Concello de A Cañiza os catro funcionarios os designan e cando volven... con catro millóns o ano porque... non tivo nada que ver, eu creo que é contra toda lóxica, contra toda lóxica,... Sr. Presidente.- Vamos a estudiar el tema con más profundidad. Vamos a retiralo por esta circunstancia. Queda retirado da arde do Día para un mellor estudio, expediente relativo a "Consolidación de complemento de destino". ------ Folla: 43,44 9.3392.- ASIGNACIÓN DE COMPLEMENTO ESPECÍFICO FACTOR PERIGOSIDADE DE FUNCIONARIOS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- ¿Intervencións neste tema?. ¿Votos en contra?; ¿abstencións?, abstención do Sr. Mosquera. O resto votamos a favor, queda aprobado por maioría. Vista a reclamación formulada pola Directora de Enfermería do Hospital Provincial en orde o recoñecemento do complemento específico factor perigosidade a D. Félix Tárrida Avilleira e D. Jesús Miguélez García, ATS, adscritos temporalmente ós Servicios de Consultas e Traumatoloxía do Hospital Provincial, ó amparo do disposto no apartado e) do acordo plenario de 25 de setembro de 1992, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior acorda por maioría, coa abstención do BNG e os votos a favor do Grupo Socialista e do PP, conceder ós citados funcionarios un punto de perigosidade por importe de TRES MIL CATROCENTAS SETENTA E CINCO PESETAS/MES (3.475), en tanto desenvolvan a súa actividade en dito Departamento, con efectos 1 de decembro de 1992 para D. Jesús Miguélez García e 28-12-92 para D. Félix Tárrida Avilleira. Considerando que D. Jesús Miguélez García foi trasladado recentemente ó Servicio de Radiodiagnóstico dotado con dous puntos de perigosidade, débeselle abonar, con efectos 1 de xuño de 1993, SEIS MIL NOVECENTAS CINCUENTA E DÚAS PESETAS (6.952) en concepto de complemento específico factor perigosidade. ------ Folla: 44 10.3393.- PRÓRROGA DE COMISIÓNS DE SERVICIOS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, aínda que se trata dunha prórroga de comisión de servicios, inda que se supón que debería de ser con cargo a vacante de plantilla, ¿é preceptivo ou non, lle pregunto á Asesoría Xurídica, o informe de Intervención neste caso?, dado que se trata de superior gasto do previsto, etc., etc. Sr. Secretario.- No, no es absolutamente necesario. Sr. Presidente.- Seguimos el debate. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Es un tema que incide con lo que hemos estado diciendo recientemente de que en tanto efectivamente no se aclare la situación con la Xunta de Galicia sobre las transferencias sanitarias, no vamos, no a entrar porque para eso estamos aquí, al fin y a la postre, pero no vamos a hacer voto de tipo alguno porque además esperamos que de una vez por siempre, y me alegra mucho su rectificación de incluir el punto número tres que ha presentado en su Moción el Partido Socialista, vamos a esperar a ese 15 de septiembre, en dónde además, del 15 de septiembre, eso es, o 16, es igual, este, además de los informes del Sr. Nicieza me gustaría estar, no está presente, bueno, yo también voy a añadir otros informes de otros Técnicos para ver si de una vez por siempre solucionamos el problema éste, que no tiene a mi criterio, porque soportar la Diputación Provincial, es el SERGAS a quien le corresponden todos estos temas, de manera que no tenemos porque entrar en este asunto y no votamos. Sr. Presidente.- Vale. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?, el BNG; el Grupo Socialista no vota, se abstiene, y los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría, muchas gracias. Vista a proposta que formula o Director de Xestión dos Servicios de Saúde Mental "O Rebullón", a cal vén conformada polo Deputado Delegado correspondente, considerando o artigo 8.4 do R.D. 28/90, de 15 de xaneiro, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior acorda por maioría, co voto en contra do BNG, a abstención do PSOE e o voto a favor do PP, prorroga-la Comisión de Servicios encomendada a Dona Mª Josefa Rodríguez Moreira e Dona Pilar Vázquez Fouce, nos propios términos e condicionamentos que os sinalados en acordo plenario de 25 de febreiro de 1991, ata 31 de xullo de 1994, ou antes se os prazos correspondentes a ditos postos de traballo fosen cubertos en propiedade con anterioridade a dita data. Con referencia a Dona Flora González Costas, desestímase a petición por canto que a interesada non está en situación de prestar tal Comisión de Servicios, debéndose reincorporar o seu posto de traballo de Auxiliar Psiquiátrico o día 1 de agosto de 1993. ------ Folla: 44,45 11.3394.- APROBACIÓN DEFINITIVA DO REGULAMENTO ORGÁNICO PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Senón hai ningunha novidade manteño o voto, é dicir, o do Pleno mensual me parece ben aunque de tódalas maneiras, houbo o mes pasado, temos un Pleno como hoxe que eu me estiven abstendo en todo por un motivo elemental, porque me parece, de verdade, unha tomadura de pelo un Pleno destes en que falamos de todo menos do que hai porque non hai nada, claro, falamos de todo, falamos das débedas do Estado, de todo porque non hai nada,... o resto do Regulamento e as competencias, e se hai algún problema, normalmente é desastroso e as competencias que ten a Comisión de Goberno que lle quitou ó Pleno igual, e polo tanto manteño o voto. Vamos, en contra do Regulamento... Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- A mi también me gustaría decir lo mismo, puedo decirlo pero no debo, porque querido Mosquera, algo hemos hecho, y para dominar a esta gente que son mayoría absoluta, rotunda y total pues ya verás tu, algo hemos conseguido, por lo menos estamos como estábamos, no nos amordazan más, como más o menos está ocurriendo en otro organismo que tu conoces, non é nada contra ti Mosquera, non te cabrees, es al contrario, es de rechazo para que me escuchen ellos, ¿entiendes?, y entonces, ésto, dentro de lo que cabe yo tengo que decirle bien, no se acostumbre, claro que aquí no le iba a ser tan fácil como allá, en la Xunta de Galicia, a lo mejor no era usted Senador ya en este momento, o sea dentro de lo que cabe bien, pero non se acostumbre, non se acostumbre. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nieto. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, de verdade Leri, me parece absolutamente inoportuna a intervención. Vamos a ver, eu dixen que estaba a favor do Pleno mensual pero que o resto do Regulamento é unha pena non telo aquí porque a verdade parece que ninguén o leu, porque resulta que nos pode da-la palabra cando quere, pode falar un, non hai turno de réplica, isto... todo no Regulamento, todo. Sr. Presidente.- Pero chegamos a un pacto de caballeros que é o máis importante... Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, chegasteis a un pacto entre vós, eu non, desde logo, leo, leo, e creo que sei ler máis ou menos ben, pero desde logo o Regulamento é peor que o que se vai poñer ahora na Xunta, ou sexa que bo, pero si estamos de acordo pois... adiante. Sr. Presidente.- Unha cousa que quixera dicir como representante do Grupo Popular é a seguinte, de que intentamos facer un Regulamento consensuado ó final, que creo que se conseguiu en líñas xerais, que o tema de discusión durante estes anos máis forte que tivemos foi o tema das intervencións, de recortar, que nese tema creo que estamos deixando falar a todo o mundo. Aquí estamos respetando mutuamente eses compromisos e vamos a respetalos pola nosa parte, e creo que xa os estamos respetando. Outra cousa é que evidentemente vamos a ter, como é lóxico, puntos de criterios distintos, é dicir, en cada punto da arde do Día, é dicir, porque senón estaremos todos no mesmo partido, ti sabes que iso non é así, cambiou creo que nese sentido. Perdón, pidiu a palabra o señor... Sr. López Freire.- Non, simplemente para dicir que algunhas cousas como dicía aquel catecismo do Padre..., non é que sexan boas, é que son mellores as..., o Grupo Socialista desde logo co que non estaba de acordo era coa proposta que se pretendía facer do Regulamento Orgánico Provincial e polo menos acadamos este mal menor. Sr. Presidente.- ¿Queres facer algunha...?. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, é que a min me parece todo moi ben, non o terá o Sr. Secretario aquí. Sr. Presidente.- Non, ahora non... Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, é que di textualmente, "las intervenciones", di textualmente, xa o dixen no pasado Pleno, di textualmente que a unha persoa, a unha de cada grupo. Sr. Presidente.- Están intervindo todos. Sr. Mosquera Lorenzo.- Iso é outra cousa, pero o Regulamento di mal... e queda como está. Sr. Presidente.- Pero o Presidente é moi bo e non hai problema. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, eu non podo... Sr. Presidente.- Sr. Nieto. Vamos a someter a votación este punto del Orden del Día. Sr. Nieto Figueroa.- Si, porque xa se aburren os compañeiros senón iba a dicirche algo Mosquera. Sr. Presidente.- ¿Votos en contra?, Sr. Mosquera vota en contra; ¿abstenciones?; ¿votos a favor?, Grupo Popular y Grupo Socialista. Estamos coincidiendo demasiado, mal asunto. Dada conta do dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior na súa sesión de 21 de xullo de 1993 polo que queda enterada de que no prazo de exposición pública da modificación do Regulamento Orgánico da Corporación non se produciron reclamacións nin suxerencias e Resultando que o Pleno da Corporación na súa sesión de 28 de maio acordou modifica-lo Regulamento Orgánico provincial en relación coa periodicidade dos Plenos Ordinarios Resultando, que se publicou anuncio no B.O.P. nº 113 de 16 de xuño de 1993, someténdoo a información pública por prazo de 30 días Resultando que segundo certificación do Secretario Xeral non se produciron reclamacións nin alegacións en dito prazo Resultando que a Comisión Informativa de Réxime Interior na súa sesión de 21 de xullo quedou enterada de tal circunstancia Vistos os artigos 49 en relación co 70,2 e o 47,3, a) da Lei 7/85, de 2 de abril O Pleno acorda por maioría, co voto en contra do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP: 1.- Aprobar definitivamente a modificación do artigo 34 na súa primeira parte do Regulamento Orgánico Provincial, segundo a que "O Pleno celebrará sesión ordinaria cada mes, no día que estableza o Pleno da Corporación", 2.- Dispo-la publicación de dita modificación no "Boletín Oficial da Provincia". ------ Folla: 45,46 12.3395.- APROBACIÓN DEFINITIVA DO REGULAMENTO XERAL DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bo, isto xa vén, vén de volta tamén, é dicir, pasou polo Pleno no seu momento. Eu o que quero aclarar, quero aclarar incluso en que consiste a modificación porque igual despois se nos vai, polo menos a vez pasada no Pleno a sensación... parecía que se estaba discutindo de todo menos do que era a modificación. Bo, a modificación xa está en vigor, é que o Subdirector, vai existi-la figura do Subdirector de confianza do Director, xa estaba nos presupostos polo tanto xa estaba funcionando, e igual que o Adxunto á Enfermería, e nada máis, non hai ningunha outra modificación. A este particular eu lle pediría encarecidamente ...ó Sr. Presidente, que os expedientes ou a parte deles máis relevante, máis significativa, máis aclaratoria, se pasara á prensa,... entón quere dicir que só por debates a cantidade de veces é difícil que se fagan coa idea central do que se está falando, paréceme... Eu súmome ás modificacións de funcionamento que están en vigor, eu votei a favor a vez pasada e sigo votando a favor, parece absolutamente irrelevante... Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Bo, votamos este punto da Orde do Día. ¿Votos en contra?; ¿abstencións?. Queda aprobado por unanimidade, moitas gracias. Dada conta do dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior na súa sesión de 21 de xullo de 1993 polo que queda enterada de que no prazo de exposición pública da modificación do Regulamento Xeral do Hospital Provincial non se produciron reclamacións nin suxerencias e Resultando que o Pleno da Corporación na súa sesión de 28 de maio acordou modifica-lo Regulamento Xeral do Hospital Provincial en relación coa Subdirección Médica e a Adxuntía á Enfermería Resultando, que se publicou anuncio no B.O.P. nº 113 de 16 de xuño de 1993, someténdoo a información pública por prazo de 30 días Resultando que segundo certificación do Secretario Xeral non se produciron reclamacións nin alegacións en dito prazo Resultando que a Comisión Informativa de Réxime Interior na súa sesión de 21 de xullo quedou enterada de tal circunstancia Vistos os artigos 49 en relación co 70,2 e o 47,3, a) da Lei 7/85, de 2 de abril O Pleno acorda por unanimidade: 1.- Aprobar definitivamente a modificación do Regulamento Xeral do Hospital Provincial no sentido seguinte: "1.a) Introducir un artigo 18 bis que di: "O Subdirector Médico substituirá ó Director Médico en casos de ausencia ou enfermidade deste. Dependerá organicamente del. Será proposto entre os Facultativos en propiedad e do plantel da Deputación polo Director Médico ó Consello de Administración do Hospital, quen elevará dita proposta ó Presidente da Deputación para o seu nomeamento. A duración do seu mandato será a mesma que teña o Director propoñente. Ademais das funcións xa reseñadas serán súas todas aquel as que o Director Médico lle delegue para un mellor funcionamento do Departamento Médico. Poderá cesar por dimisión razonada, porque o faga o Director Médico e a proposta deste último". b) Suprimi-lo parágrafo do artigo 18 segundo o cal: "Nos supostos de ausencia ou baixa temporal do Director Médico, substituirao un Facultativo que designe a propia Xunta Facultativa". 2.a) Introducir un artigo 20 bis que di: "O Adxunto de Enfermería substituirá ó Director de Enfermería en casos de ausencia ou enfermidade deste. Dependerá organicamente del". Será proposto entre os ATS-DUE en propiedade do plantel da Deputación polo Director de Enfermería, ó Consello de Administración do Hospital, quen elevará dita proposta ó Presidente da Deputación para o seu nomeamento. Asumirá as funcións que expresamente lle delegue o Director de Enfermería, para un mellor funcionamento do Departamento de Enfermería. A duración do seu mandato será a mesma que teña o Director propoñente. Poderá cesar por dimisión razonada, porque o faga o Director de Enfermería e a proposta deste último. b) Suprimi-lo parágrafo do artigo 20 segundo o cal: "Nos supostos de ausencia ou baixa temporal do Director de Enfermería, será substituído por un membro deste Estamento que designe a Xunta de Enfermería". 2.- Dispo-la publicación de dita modificación no "Boletín Oficial da Provincia". ------ Folla: 46,48 13.3396.- COMUNICACIÓNS Sr. Presidente.- Comunicaciones. Sr. Secretario.- Una Resolución del Presidente en el sentido de que las Comisiones de Gobierno se celebran los lunes a los diecisiete treinta horas en lugar de los miércoles a las trece treinta, a partir del lunes doce de julio. Luego hay otra Resolución del Presidente en relación con el nombramiento de representantes de la Diputación en el Consello Asesor do Convenio de Cooperación entre la Deputación e a Consellería de Agricultura, Gandería e Montes, para o funcionamento do Centro de Investigación Forestal de Lourizán, a los Sres. Diputados Provinciales D. José Manuel Barros González y D. José Crespo Iglesias. Una comunicación del Doctor Luciano García Alén en el sentido de agradecimiento cordial "o seu interese polo meu nomeamento como Vocal do Patronato do Museo de Pontevedra, acordado na súa sesión de 28 de maio, afecto que estimo transmitirá ó Pleno da Corporación". Y luego, las Resoluciones Presidenciales que se les han dado a todos los Diputados. Queda enterado o Pleno das seguintes comunicacións: - De Resolución Presidencial resolvendo celebra-las sesións da Comisión de Goberno os luns ás 17,30 horas, en lugar dos mércores ás 13,30 horas, a partir do luns día 12 de xullo do ano que andamos. - De Resolución Presidencial nomeando como representantes desta Excma. Deputación no Consello Asesor do Convenio de Cooperación entre a Deputación e a Consellería de Agricultura, Gandería e Montes para Funcionamento do Centro de Investigación Forestal de Lourizán, ós Sres. Deputados Provinciais D. Xosé Manuel Barros González e D. Xosé Crespo Iglesias. - De escrito do Dr. Luciano García Alén transmitindo ó Pleno da Corporación o seu agradecemento polo interese manifestado polo seu nomeamento como Vocal do Patronato do Museo de Pontevedra. - De extractos das Resolucións Presidenciais comprendidas do 25 de maio ó 24 do pasado mes de xullo do ano que andamos, así como relación de facturas unidas ás mesmas, das que se facilitou copia ós grupos políticos da oposición. Sr. Mosquera Lorenzo.- A propósito das Resolucións Presidenciais hai dúas cousas que creo que son de resaltar, por un lado que facemos unha distribución aquí e despois aquí vía Resolución Presidencial pois o Sr. Presidente concede, por exemplo de cultura, que a máxima subvención foi para o Concello de Vigo, catrocentas cincuenta senón recordo mal, pois lle concede un millonciño... o Concello de A Cañiza, a diversas Entidades... Sr. Presidente.- Non, unha subvención dun millón... Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, non ó Concello, a Entidades, a Entidades do Concello de A Cañiza. Sr. Presidente.- Pero vostede sabe que eu teño un 50% de distribución. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, non, e distribue, xa sabemos, e o que parte e que reparte, xa sabemos, para si a mellor parte, e iso é criterio universal desta casa e seguimos. Podemos seguir, non, non, podo seguir a quen se lle dan... Sr. Presidente.- O único que che podo dicir é que non é ó Axuntamento de A Cañiza o que máis leva en cultura, iso evidentemente, e senón pódocho demostrar cando queiras. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, non, mireinas todas, o único que hai que non sexa do Partido Popular é o de Valga... que é Independentes, o resto son todas do Partido Popular e ós Concellos..., bo, xa faremos un extracto e estudiaremos con calma. E en segundo lugar, con respecto ó... de praias pois aquí aparecen como nós... dixo que se facía un reparto, no pasado Pleno dixo que xa o tiña... Sr. Presidente.- ...a todo o mundo. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, a todo o mundo si pero a nós non se nos comunicou que... xa está. Non, pero é que o asunto á parte de que ó final por esta vía haberá que facer un resume ó final de ano a ver ese reparto porque anunciou que nolo iba a comunicar pero non o comunica, non o da por escrito. Sr. Presidente.- ...non o pediron. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, será iso. Eu o que digo é que vaiase axilizando porque se o de praias é para o ano que vén, se as primeiras que se conceden son a altura de xuño pois... ou sexa... Sr. Presidente.- ...eu creo que o fixemos polos medios de comunicación, todo o mundo coñece ese tema, os Deputados Delegados, entón algúns inda non pediron pero os que foron pedindo pois fixemos un reparto, home, que ó mellor non é moi axeitado, sempre pode ser criticado. Nós aí somos sumamente conscentes de que as praias son de interese público, consideramos, porque hai moita xente que ten a manía de dicir, bueno, é que a praia de Vilanova ou a praia de non sei donde é do PP, non, mentira, esa praia pois ó mellor resulta que vai moitisima xente máis, moitisima máis xente que a do propio Concello, non. Entón nós intentamos face-las cousas... Sr. Mosquera Lorenzo.- ¿Donde está ese reparto?, ¿donde está?. Sr. Presidente.- Ese reparto está, é dicir, algunhas peticións xa non están. Sr. Mosquera Lorenzo.- O que hai aquí é, oito millóns para Baiona, non sei cantos para... Sr. Presidente.- Aquí pediron ata ahora, Sanxenxo, me parece que xa lle demos, pediu, este, ¿como se chama?, Cangas, que tamén se lle deu, pediu, Bueu me parece que tamén lle demos. Nigrán por exemplo non pediu nada de momento. Sr. Mosquera Lorenzo.- Cambados, catro; a Guarda, tres; O Grove, sete. Sr. Presidente.- Nós ós Axuntamentos que máis prioridade lle demos voulle dicir cales son, Sanxenxo, Nigrán, que inda non pediu en cambio, é dicir, O Grove, Baiona, non sei se Vigo tamén, unha cousa así, e Cangas, os que máis praias teñen, eu creo que é de sentido común, ¡ah!, e Vilanova tamén ten un tratamento importante. Bueno, vamos a ver, despois tamén estamos facendo, ¿como se chama?, temos unhas papeleiras que moitos Axuntamentos din, papeleiras para as praias que tamén as pediron, aínda non chegaron... tamén... as papeleiras non pretendemos que teñan moita duración, pero procuraremos que se poden estar todas no mes de agosto. Sr. Mosquera Lorenzo.- Pero, repito, hai, que para facer un reparto, que se nos dea comunicacións, en primeiro lugar. E en segundo lugar, as praias son para o verán, non son para inaugura-las autonómicas, son para o verán... Sr. Presidente.- Non pretendo inauguralas... Sr. López Freire... Escoítanse voces de varios Sres. Deputados. ------ Folla: 48 FÓRA DA ORDE DO DÍA adoptáronse os seguintes acordos: 14.3397.- MOCIÓN DO SR. NIETO FIGUEROA SOBRE O HORARIO DE COMEZO DE COMISIÓNS E SESIÓNS PLENARIAS Sr. Presidente.- Bo, aquí fóra da Orde do Día hai unha Moción do Sr. Nieto Figueroa que di o seguinte, ten dous puntos: "Primer punto: que a partir de ahora mismo las convocatorias emanadas de la Excma. Diputación Provincial tengan un sólo horario de comienzo", es decir, que no haya segunda convocatoria parece que quiere decir, aunque eso es ilegal... "tanto para las Comisiones como sesiones Plenarias". "Segundo punto: que una vez transcurridos quince minutos desde el horario previsto, ningún corporativo tenga derecho a voto, más si a voz, pero ¡claro está!, sin remuneración alguna". Sr. Nieto Figueroa.- Presidente, como yo quiero que esto se debata en Comisión, hoy la presento como urgente pero la retiro con todo el cariño del mundo para que la gente reflexione, piense, medite, y piense, y medite, y siga meditando de que el tiempo de los demás es sagrado. A mi me da auténtica vergüenza cuando la gente es absolutamente impuntual, cuando estamos obligados, aquí y en otros sitios, a marcar el paso, ¿comprende?, tan pronto como usted le apriete el bolsillo a alguno ya verá usted como corre para llegar a tiempo. Que pase por las Comisiones correspondientes y ya lo debatiremos oportunamente. Sr. Presidente.- Mire una cosa, yo en general no voy a estar de acuerdo con esta Moción. Sr. Nieto Figueroa.- No, no, si la retiro para que se debata en Comisión. Sr. Presidente.- Lo de la primera y segunda convocatoria pasa en todos los sitios, en su propio Ayuntamiento, la primera convocatoria a una hora y la segunda convocatoria creo que es media hora más tarde. Sr. Nieto Figueroa.- Pero se concreta, Presidente, se concreta. No se debata que la retiro, vuelvo a repetir. Sr. Presidente.- Segundo tema. Yo lo que si le ruego a todos los Diputados, evidentemente, que tengamos el mayor nivel de asistencia y de puntualidad tanto a Comisiones como a todo, a veces también todo el mundo tiene algún problema y puede retrasarse. Sr. Nieto Figueroa.- Tan pronto non cobran corren. Sr. Presidente.- Pues entonces si queda retirada, queda retirada. Que pase a la Comisión correspondiente. Sr. Presidente.- ¿Hay alguna Moción más?. Sr. Secretario.- No. Queda retirada Moción do Sr. Nieto Figueroa sobre "Horario de comezo de Comisións e Sesións Plenarias", acordando que pase a debate da Comisión correspondente. ------ Folla: 48,50 15.3398.- CONSORCIO PARA O ABASTECEMENTO DE AUGA NA COMARCA DE PONTEVEDRA Sr. Presidente.- Fuera del Orden del Día tenemos un asunto que es el del "Consorcio para el Abastecimiento de agua en la Comarca de Pontevedra". Esto realmente, nosotros aquí no tenemos mucho que pintar, en el sentido de que aparte no vamos a dar dinero, y en cambio de alguna forma pues nos han metido debido a que hay una serie de Ayuntamientos que están implicados en este Consorcio y la Diputación pues tiene un área geográfica de actuación que es la propia Provincia, lógicamente pues está ahí un poco como Entidad Local si se quiere de Ayuntamiento de Ayuntamientos. Nosotros, no se si conocen ustedes los Estatutos estos, ¿los conocen?. Sr. Rodíguez Lorenzo.- Si, algunos si. Pero, ¿eso a qué viene a este Pleno?. Sr. Presidente.- Viene para que se aprueben los Estatutos por parte de la Corporación Provincial. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Vamos a ver. Es que nosotros, días pasados vinieron aquí otros Estatutos y sus informes correspondientes. Sr. Presidente.- Los Estatutos ya los conocen ustedes bien, si no procedemos a su lectura. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Presidente, no se trata de que conozcamos los Estatutos o no conozcamos los Estatutos, se trata de lo que ocurrió hace un rato con un punto que se retiró del Orden del Día, y además no hace muchos días, la semana pasada o hace quince días vinieron otros Estatutos de una Mancomunidad, no de un Consorcio, aquí, y tenían su informe, su informe de los Técnicos de esta Diputación, informe que bueno, que no era muy positivo, no era positivo. Nosotros entendemos que esto si viene con ese fin al Pleno debe tener sus informes, no es ahora coger y pararnos a leerlos, hay que interpretarlos también, pero tienen que interpretarlos los juristas de esta Diputación. Sr. Presidente.- Bueno, esto es un Consorcio pero aparte el hecho de que se traiga aquí con una cierta prioridad es que podemos a lo mejor, nos los pide la Consellería, pero es que aparte podemos a lo mejor lesionar los intereses de algunos Ayuntamientos en cuanto a las actuaciones que se puedan producir en el tema del agua. Aquí nos dicen que se traigan con la mayor brevedad... Nosotros aquí... perdón, yo quiero hacer una intervención inicial que es la siguiente. Yo creo que es una gentileza y hay que decir las cosas claras, de la Xunta de Galicia que nos haya admitido aquí, punto, que no tenía porque hacerlo. Segundo tema, nosotros lo único que vamos a pintar aquí es dar nuestra opinión,..., pues a una serie de proyectos y..., no vamos a dar ni una sola peseta. Segundo, nos piden únicamente le dejemos cuando vengan aquí y se reúnan en el Palacio Provincial provisionalmente. Y tercer tema, que incluso nos dan que el Vicepresidente del Consejo Rector que sea designado por la Diputación Provincial. Entonces quiere decir, esto es un Consorcio entre una serie de Ayuntamientos y la Xunta de Galicia para el abastecimiento de agua en la zona de Pontevedra, tema prioritario. La Diputación si no va a dar ni una peseta pues no tiene ni porqué estar aquí, ahora, ¿qué pasa?, si la Xunta de Galicia considera que si a nosotros nos parece bien, nosotros pudimos haber dicho que no, no queremos estar y punto. Si la Xunta de Galicia nos invita a participar aquí para que como Corporación Local podamos aportar alguna idea en ese momento, pues eso es lo que estamos haciendo, entonces los Estatutos pues no tienen nada de especial, no vamos a dar ninguna peseta. Segundo tema, lo único que nos piden es que tenga aquí la sede provisional, pues a nosotros incluso nos están reconociendo, pues a nuestra Institución. Y tercer tema, que nos da la oportunidad de tener una persona ahí, en el Consejo Rector, que incluso va a tener rango de Vicepresidente... Sr. Rodríguez Lorenzo.- Vamos a ver si podemos centrar el tema, vamos a ver. La Diputación en principio va a tener el Vicepresidente en el órgano rector de ésta, si va a dar subvenciones o no es algo que no podemos anticipar, no se van a dar en este acto, si las van a solicitar o no yo no lo se. Sr. Presidente.- Pero aparte siempre podemos decir que si o que no, siempre podrán pedirnos, evidentemente. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Después, entendemos, entendemos. Sr. Presidente.- Perdón, no adquirimos ningún compromiso en los Estatutos. Sr. Rodríguez Lorenzo.- De hecho ya la Diputación no compareció el día 13 de julio en la reunión que hubo del Consorcio, figura en el acta de esa reunión en la COTOP. Pero nosotros entendemos, aceptamos todas las explicaciones que usted nos pueda dar, pero entendemos que faltan los informes. ¿Por qué para la Mancomunidad que vino el otro día aquí, que componían unos determinados Municipios, hay un informe y aquí no?. Sr. Presidente.- Me está diciendo el Secretario que son asuntos completamente distintos, que en el caso de la Mancomunidad es preceptivo por Ley y aquí no, aquí, esto es un asunto más que se trae fuera del Orden del Día puesto que nos lo piden con urgencia, yo quisiera que hubiera el máximo consenso, ¿qué no lo hay?, pues evidentemente yo no quiero decir otras cosas pero es obvio que tenemos una mayoría para aprobarlo pero no queremos aplicar ese mecanismo, que aquí no hay nada que ocultar, simplemente que hay un tema que se nos pide que se apruebe con carácter de urgencia, que en agosto no va a haber Pleno, que hasta septiembre, no, en agosto, no, después ya hablaremos de ese tema, creo que ya lo hemos comentado, con que en el Reglamento Orgánico está así, que ya hemos comentado los grupos políticos que en el mes de agosto también todo el mundo tenemos derecho a descansar, yo creo que es normal, eso es un acuerdo que también hablamos..., yo no voy a ir de vacaciones, que conste, por mi si quisiera que hubiera Pleno lo habría y punto. Vamos a ver, yo lo único que quiero decir es que aquí no hay nada raro, pero ya vistos estos temas vamos a proceder, a declararlo de urgencia. ¿Votos en contra de la urgencia?, ¿abstenciones?. Bueno, entonces se declara de urgencia por unanimidad. Queda declarada, por unanimidad e a urxencia deste punto. Ahora entramos en el fondo del tema, Sr. López Freire, por favor. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, é que das súas palabras da a impresión de que o Grupo Socialista se opón á creación do Consorcio ou algo, en absoluto. Mire vostede, unha cousa son as boas intencións da Xunta de Galicia e outra cousa é a lexislación vixente, se nós vamos a quedar enterados, de acordo, se nós vamos a aprobalo, este Grupo Socialista require e é preceptivo, informe xurídico de vinculación da Corporación Provincial o do citado..., ¿desde cando?, desde o mesmo momento, Sr. Presidente, en que o Vicepresidente, cargo político de designación desta Corporación forma parte dese Consorcio, existe unha vinculación xurídica. Nós queremos saber ese informe de vinculación xurídica, supoñemos que económica xa non porque non fingura nos Estatutos, pero algunha vinculación hai, simple e llanamente, non nos opoñemos ó Consorcio e se queren vostedes apróbenno en Comisión de Goberno, pero desde logo se ten que aprobalo a Corporación, require un informe xurídico de vinculación, porque é un cargo político desta Corporación. Sr. Presidente.- Bueno, de acuerdo, ese es su parecer. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, eu creo que é un tema bastante... vou votar a favor. E con respecto ahora á... reforma do Regulamento está tan mal feita que xa vai empezar ahora por non cumprila, e se tiveran falado en Pontevedra xa temos porque se falou... non, non, é que ahora o ROF está aprobado definitivamente, está en vigor, cando se publique ahora,..., está en vigor, e estando en vigor hai que cumprilo, e cumprilo é un Pleno mensual, ou sexa que en agosto temos Pleno, empeza incumprindo xa na primeira ocasión. Non, non, non é iso, quero dici-lo mal que se fixo a reforma. Sr. Presidente.- Pues tenemos Pleno en agosto, no hay problema. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- En el Ayuntamiento de Vigo hay un Pleno mensual y por acuerdo de los grupos políticos pues se acordó que en el mes de agosto no lo hubiera, y que el ordinario de agosto se celebrara en los primeros días de septiembre, todo el mundo estaba de acuerdo. Sr. Mosquera Lorenzo.- Pero hai xente que o sabe,... porque o Regulamento de Pontevedra xa o contempla, en agosto e decembro non hai Pleno ordinario. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- El Reglamento de Vigo no lo contempla, pero contempla que los portavoces de los grupos pueden ponerse de acuerdo para... Sr. Mosquera Lorenzo.- Pero este tampouco o contempla, non contempla esa posibilidade tampouco. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Pero en fin, yo creo que este es un tema que no tiene... Sr. Mosquera Lorenzo.- Para non cumprir... Sr. Presidente.- Vamos, vamos, vamos, estamos rizando el rizo. Sr. Rodríguez Lorenzo.- ...lo que se deduce de los Estatutos. Yo creo que no debe de necesitarse la aprobación de la propia Diputación porque el Consorcio está constituido por cinco Ayuntamientos y hay una representación de la COTOP y una representación de la Diputación, entonces, bueno, la Diputación va a estar allí pero no es el órgano participativo directo de la constitución. Sr. Presidente.- Pero nos piden. Bueno, vamos a someter a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra de que se apruebe este tema?, no hay ninguno. ¿Abstenciones?, Grupo Socialista. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Con una explicación de voto. Sr. Presidente.- Si, después la explica, por favor. ¿Votos a favor?, votamos el Sr. Mosquera del Bloque y nosotros. Explicación de voto por parte de... Sr. Rodríguez Lorenzo.- Si, nuestro voto por la abstención es en base a que faltan los informes que nosotros si entendemos que deben figurar de los Técnicos de esta Diputación. Sr. Presidente.- De acuerdo. De conformidade co escrito do Sr. Director Xeral de Obras Públicas da Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Públicas da Xunta de Galicia, que tivo entrada no Rexistro Xeral desta Excma. Deputación Provincial o día 21 de xullo do ano que andamos, nº 14895, o Pleno acorda por maioría, coa abstención do PSOE e os votos a favor do BNG e o PP, aproba-los Estatutos do Consorcio para o Abastecemento de Agua na Comarca de Pontevedra. ------ Folla: 50,52 16.3399.- ROGOS E PREGUNTAS Sr. Presidente.- ¿Rogos e Preguntas?. El Sr. Nieto Figueroa tiene una serie de preguntas, ¿se las leo yo o las lee usted?, como quiera. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, ya sabe que tengo una voz muy clarita y entonces le unifico el punto uno y el punto dos, y más que leerlo, más que leerlo se lo digo en directo. Por ejemplo el pasado 14 de mayo le he presentado una Moción en la que solicitaba se cumplimentase el apartado cuatro del Convenio del elefante, aquel Convenio que casi, casi hizo famoso al Sr. Cuíña, ese número cuatro del mencionado Convenio está sin cumplimentar y entonces le he presentado esa Moción que, aunque no tenía cifra fue ampliada posteriormente con un acuerdo del Consejo de Administración de Vigo - Zoo en el que se solicitaban que en ese punto la Diputación aportase doscientos millones de pesetas para finalizar las obras del mencionado edificio, del edificio Vigo-Zoo, la tercera fase. Esa es una de las cuestiones, si usted tiene alguna contestación la Moción está ahí, ¿la va a pasar o no la va a pasar?. Sr. Presidente.- Bueno, nosotros vamos a estudiar si el Convenio está cumplido o no cumplido, yo lo único que le diría es que no existe partida presupuestaria para atender su demanda. Sr. Nieto Figueroa.- Bien, pero puede comentarse para el próximo ejercicio. Sr. Presidente.- Eso no lo dije yo, usted, estoy respondiendo. Sr. Nieto Figueroa.- Pásela por favor por Comisión para que se estudie. Sr. Presidente.- No, no, esto no es una Moción, esto es una pregunta. Sr. Nieto Figueroa.- Por eso, le digo, en ruego, como usted dice que le ruego, yo le ruego, yo le solicito porque es ruegos y preguntas, va unida la Cosa. Después en el número tres efectivamente usted ya ha rectificado y ha hecho muy bien, ya no hay nada que hablar del tema porque ha inmerso definitivamente la tercera proposición que hemos realizado en ese Moción para el tema de los Hospitales y de las Cosas sanitarias. Bien hecho de manera que ahí está. Y el número cuatro, es volver a reiterar lo que dije antes. Yo le he mandado un escrito impugnando el acuerdo este en donde el reparto ya lo conocen ustedes. Sr. Presidente.- Pero ese escrito yo no se, yo le pregunté esta mañana al Secretario, ¿el escrito dónde lo presentó?. Sr. Nieto Figueroa.- El escrito fue enviado por fax. Sr. Presidente.- ¿Nos da una copia, por favor, del escrito?. Sr. Nieto Figueroa.- Si, si, naturalmente. Y en fin, ya que no lo conocen a ver que es lo que piensan hacer con este reparto que hemos hablado antes, Vigo cincuenta y seis pesetas del Partido Socialista, y por ejemplo, pues como decíamos, La Lama mil diecisiete pesetas por vecino. A ver si hay posibilidades de rectificar esto, y cuando se haga un reparto de estos contad con la oposición para algo. Nada más. Sr. Presidente.- Ya contamos... Sr. Nieto Figueroa.- No, no, ya, nos lo han comunicado, naturalmente. Cuentan con nosotros, tienen votos y hacen lo que les da la gana. Sr. Presidente.- ¿Alguna pregunta más?, por favor. Señor Rodríguez Lorenzo. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Es una que hay hecha desde el pasado Pleno ordinario en la que me contesta el Presidente, me contesta el Diputado Freire Lino y me vuelve a contestar el Presidente ya diciendo, bueno, nos darán una respuesta los Técnicos del Hospital Provincial y le contestaremos en el próximo Pleno. Sr. Presidente.- ¿Sobre qué tema era?. Sr. Rodríguez Lorenzo.- Era el tema de rehabilitación del Hospital Provincial, que si me pasaron el informe del Director pero bueno, falta la respuesta política que es la que me interesa a mi, porque la necesidad del Servicio la comentábamos en nuestras propuestas, o en nuestras preguntas hechas anteriormente, y la ratifica el Director del Hospital. Sr. Presidente.- Yo en ese tema creo que en setiembre en el Pleno ese extraordinario que ustedes han solicitado tendrán oportunidad de debatir..., porque nosotros ya ven ustedes por la prensa que estamos hablando con la Consellería de Sanidad. Nosotros lo que no vamos es a... el debate que ustedes han solicitado. Les tengo que decir simplemente que los tres puntos del Orden del Día que ustedes han solicitado, no es que yo rectificara, no es esa la..., el propio Secretario interpretó pues que el tercer punto estaba dentro del primero, pero si ustedes querían los tres yo no tengo inconveniente en que ponga los tres y así se cambió. ¿Alguna pregunta más Sr. López Freire?. Sr. López Freire.- Si, si. Hay varias preguntas presentadas, vounas ler eu se non ten inconveniente o Sr. Presidente. A primeira pregunta Sr. Presidente: fai varios meses o Pleno desta Deputación aprobou por maioría, a proposta deste Deputado, o estudio da viabilidade da Vía Rápida Pontevedra a A Cañiza. A tal efecto o citado Pleno aprobou igualmente a creación dunha Comisión para tal fin. Dado o tempo transcurrido sen que tal Comisión se cree é polo que formulo a seguinte pregunta: ¿Ten pensado o Sr. Presidente dar cumprimento a dito acordo plenario?. Teño que recordar que o Sr. Presidente non presidía aquel Pleno. En caso afirmativo, ¿para cando ten pensado crear esta Comisión na que ían formar parte representantes do Grupo Socialista?. Sr. Presidente.- Si, eu teño pensado crear esa Comisión e darlle, ¿como se chama?, resposta positiva no sentido de intentar acadar que tanto a Administración Central como a Autonómica, incluso a Provincial dalgunha forma, pois, intenten que esa carretera poda chegar a ser algún día unha realidade. Entón eu nese momento nomearei ós representantes do grupo de goberno, vostedes que nomeen ós representantes do seu grupo e o Sr. Mosquera se quere intervir, que é o único Deputado do Bloque, pois tamén estará invitado a participar nesa Comisión. Sr. López Freire.- Como na segunda parte da pregunta preguntaba para cando, supoño que me responderá por escrito no seu momento. A segunda pregunta. Fai un momento Sr. Presidente, este Deputado non quixo intervir nese debate que había aí sobre a concesión de axudas ós Axuntamentos costeiros. No último Pleno da Corporación o Sr. Presidente, a petición dos Deputados Socialistas, comprometeuse a crear unha Comisión para o estudio das subvencións dos Concellos costeiros prevista na Deputación. Eu pregúntolle para cando ten pensado crear dita Comisión, e fágolle a advertencia de que penso que é ilegal o reparto que se está facendo, porque se se pensou crear unha Comisión para ese reparto hai que face-la Comisión, soamente os dez millóns detraídos para as papeleiras están dentro da legalidade porque así se acordou nun Pleno, pero se o Pleno acorda crear unha Comisión e non hai dictame da Comisión, esas subvencións, Sr. Presidente, no meu criterio son ilegais, porque non é facultade do Presidente, foi facultade reservada ó Pleno. Sr. Presidente.- Non, pero vamos a ver unha cousa que ese tema é interesante. Eu falei con algún representante do Partido Socialista e falei con algún representante incluso do Bloque, e comentamos ese tema de que nós aquí, porque á parte... nós non vamos a, ¿como se chama?, a castigar por dicilo dalgunha forma, se é o que vostedes pretenden, a ningún Concello, simplemente que o único que sucedeu foi, evidentemente, de que o verán está aí, que loxicamente pois houbo que dar resposta a unha serie de peticións, e que eu non teño inconveniente de que as peticións que se me presenten estes días, que veñan aquí, pois que formen parte vostedes e que estea presente o Sr. Mosquera, porque ahora vamos a poñernos moi facilmente de acordo porque evidentemente os nosos criterios que fixemos aí foron, que os Axuntamentos que máis praias teñen, máis litoral teñen, son os que máis van a levar, e así sucesivamente, é dicir, é unha cousa de tan sentido común, e comenteillo con vostedes e co Sr. Mosquera, comentei eses temas. Sr. López Freire.- Pero, Sr. Presidente, se nós non estamos criticando que se faga o reparto tal, o que lle dicimos é o aspecto legal e non me veña con reticencias, vostede xa ten partidas de libre designación e fai con el as o que quere, pero esta partida é unha partida formada polo Pleno e aprobada en Pleno, a creación dunha Comisión, é a Comisión a única que ten facultades para designa-las cantidades, non hai outra volta, cree vostede a Comisión que tempo tivo para facela. Polo tanto non vamos entrar neso, eu quero a contestación se é posible por escrito, senón que conste en acta para no seu momento intervir. Terceira pregunta. Sr. Presidente, dentro dos Plans de Obras desta Deputación Provincial estaban previstos os chamados Plans de Acción Comunitaria. De ditos Plans están sen adxudicar, alomenos, os correspondentes ós anos 92 e 93. ¿Ten pensado o Grupo Popular que vostede Preside adxudicar ditos Plans?, ¿e cando pensan levar a Comisión dita adxudicación, no caso de que ditos Plans vaian a realizarse?. Sr. Presidente.- Non entendín a pregunta. Sr. López Freire.- Vólvolla a ler. Dentro dos Plans de Obras desta Deputación Provincial están os chamados Plans de Acción Comunitaria. Ditos Plans están sen adxudicar, polo menos, que eu sepa, os correspondentes ós anos 92 e 93. ¿Ten pensado o Grupo Popular, ou vostede, ou quen corresponda, levar a cabo ditos Plans?, ¿e cando pensan levar a Comisión dita adxudicación, no caso de que ditos Plans se vaian a levar adiante?. Sr. Presidente.- Non, non, non vou levar a ningunha Comisión, será por Resolución Presidencial. Sr. López Freire.- Ben, cuarta pregunta. Dentro dos acordos tomados polo Pleno desta Deputación e non realizados, dos que hai varios, como os que xa veño citando e algún máis que irei presentando nos próximos Plenos, dos que este Deputado se vai encargar de recordarlle e esixi-lo seu cumprimento, ademais dos xa citados están entre outros os seguintes: Ante a petición de tratamento e curación dos árbores dos espacios públicos de Pontevedra feito por un Deputado do seu grupo político, o Grupo Socialista propuxo e foi aprobado polo Pleno, que dita actuación se fixera extensiva a tódolos Concellos da Provincia que tiveran dito problema e que ademais o solicitaran. A miña pregunta é se comunicouse ós Concellos da Provincia este acordo, e en caso afirmativo, ¿cal foi a resposta dos Concellos?; en caso negativo, ¿por que non se comunicou?; e en todo caso se se pensa realizar dita comunicación. Sr. Presidente.- Ese tema si que teño que responderlle por escrito porque non sei ahora a resposta. Creo que no caso do Axuntamento de Pontevedra ó final non sei se chegara a facerse, ¿chegou a facerse?. Sr. López Freire.- Pois contésteme por escrito porque... Sr. Presidente.- Preguntareille ó Servicio de Agricultura que me dean información sobre este tema. ¿Algunha pregunta máis?. Levántase a sesión. Moitas gracias. E non habendo máis asuntos que tratar polo Sr. Presidente, sendo as doce horas e trinta minutos do expresado día, dase por rematada a sesión e dela exténdese a presente Acta, que asinará o Ilmo. Sr. Presidente comigo, o Secretario que dou fe. Cúmpranse os precedentes acordos. O PRESIDENTE, O SECRETARIO ACCDTAL., ------
Ãrea de notas
Nota