Fondos
1994-10-28_Ordinaria. Acta de sesión 1994/10/28_Ordinaria
Acta de sesión 1994/10/28_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/3.1994-10-28_Ordinaria
Título Acta de sesión 1994/10/28_Ordinaria
Data(s) 1994-10-28 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 139 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de outubro de 1994 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as once horas e cinco minutos do día vinteoito de outubro de mil novecentos noventa e catro, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Isidoro Serantes Serantes, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Declarada aberta a sesión e de orde da presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3625.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Aprobación de los borradores de las actas de las anteriores sesiones, ordinarias, de los días 15 y 30 de setiembre de 1994. Por favor, ruego a los señores Diputados que tomen asiento. ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueban por unanimidad, muchas gracias. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, ordinarias, dos días 15 e 30 de setembro de 1994. ------ Folla: 139,140 2.3626.- DAR CONTA DE COMUNICACIÓN DO MAP SOBRE SENTENCIA DICTADA POLA SALA DO CONTENCIOSO-ADMINISTRATIVO DA AUDIENCIA NACIONAL NA QUE SE ESTIMA PARCIALMENTE O RECURSO CONTENCIOSO-ADMINISTRATIVO INTERPOSTO POR D. LUIS FONTÁN COSTAS E RESOLVE-LA SÚA PETICIÓN Sr. Presidente.- Intervenciones. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo creo que sería importante para ustedes que incluso tomasen nota de esta decisión, decisión de la Audiencia Nacional que una vez más nos viene a dar la razón en asuntos que estamos debatiendo ya casi hace bastantes años. Yo apostaría que si efectivamente todos los Diputados Provinciales del Partido Popular pudiesen ejercer lo que piensan seguro, seguro que nos iban a dar la razón como nos la ha dado ahora, vuelvo a repetir, la Audiencia Nacional. Después, en una moción final, vamos a ver si se clarifica la situación definitivamente de todos. Hay funcionarios que están trabajando nada más y nada menos que en el Hospital Provincial, en la Seguridad Social y aún por encima alguno tenía algún chiringuito particular, y eso en una situación actual como estamos de falta de trabajo, es un auténtico atentado contra el bienestar social, de manera que nos alegra mucho la decisión de la mencionada Audiencia Nacional, y desde luego vamos a intentar por todos los medios que la persona que tenga un puesto en la Diputación Provincial, sea en el Hospital, sea dónde sea, no pueda tener un trabajo particular como efectivamente le va a ocurrir a este señor, motivo por el cual desde luego nos vamos a oponer rotundamente. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Bos días. Bueno, na parte legal digamos que da resolución dos Xulgados é dar conta, bueno, pois dámonos por enterados e punto. Pero aínda que non aparece na redacción do punto, aquí hai unha parte resolutiva que consiste en a este señor compatibilizalo coa actividade privada. Estamos no lío de sempre, na seguinte vamos a pagarlle á xente porque colla compatibilidade, aquí o que non a quere, ó que quere traballar á parte concédeselle. Vamos mante-lo criterio de sempre, ou sexa, dámonos por enterados da resolución e votamos en contra da parte resolutiva, que non aparece, que é darlle a compatibilidade para exerce-la actividade privada á parte de seguir sendo funcionario. Nada máis. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. López Freire, por favor. Sr. López Freire.- Si, sólo una pregunta Sr. Presidente. Quisiera que me contestara, una vez asesorado con el Secretario, cuál va a ser la postura en este punto puesto que aquí dice dar cuenta, y si es dar cuenta no vamos a votar ni a favor ni en contra. Sr. Presidente.- Eso es lo que le estaba hablando al Sr. Secretario. El punto del orden del día dice dar cuenta, nosotros solamente damos cuenta de la sentencia, es decir, en el supuesto de que esta persona quiera la compatibilidad pues tendrá que volver a solicitarla del Pleno de la Corporación. ¿Pasamos al tercer punto del orden del día?, perdón. Sr. López Freire.- El Grupo Socialista quiere que quede bien claro que lo único que se ha tratado aquí es de dar cuenta de la sentencia y que no hay ninguna propuesta de resolución. Sr. Presidente.- Exactamente así. Sr. Nieto Figueroa.- No queda claro Presidente, porque usted verá que aparte de la sentencia, ahí se le dice a este señor, efectivamente nosotros nos enteramos pero no podemos silenciarlo, se le dice a este señor que aparte de seguir siendo empleado de la Diputación provincial pues va a montar una cosita particular él, o va a tener otra empresa, va a tener dos puestos de trabajo, y eso tiene que quedar claro que absolutamente nos oponemos a esa forma de pensar. Hay más, como luego lo vamos a tratar en una moción que va a ser tratada como urgente si efectivamente nos dan el visto bueno, pues vamos a ver si zanjamos definitivamente esta situación. Gracias. Sr. Presidente.- En este caso es dar cuenta de la sentencia, después las consecuencias que se deriven de la misma, pues el interesado podrá hacer uso de lo que considere conveniente y nosotros en su día tomaremos la decisión que corresponda o que cada uno manifieste. Este punto es dar cuenta. Non obstante o dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, adoptado na súa sesión de 19 de outubro de 1994, o Pleno, por unanimidade, acordou deixa-la concesión de compatibilidade do Dr. D. Luis Fontán Costas para o exercicio privado da medicina pendente de decisión, dándose unicamente por enterado do escrito do MAP co que se adxunta sentencia da Audiencia Nacional de 21 de xullo de 1993 dictada en recurso contencioso-administrativo nº 320.581. ------ Folla: 140,141 3.3627.- SOLICITUDES DE FUNCIONARIOS PROVINCIAIS EN ORDE O FACTOR DE INCOMPATIBILIDADE DO COMPLEMENTO ESPECÍFICO Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Prácticamente es redundar en lo mismo, lo que pasa es que eso es lo mismo pero al revés. Nosotros si que aceptamos esta situación que se va a producir con estas personas que efectivamente quieren tener un sólo puesto de trabajo, y fíjese bien que decimos que sí y eso que van a ganar bastantes miles de pesetas al mes por esta dedicación, digamos exclusiva, que ojalá sea así, que ojalá sea una dedicación exclusiva, como por lo menos es lo que vamos a acordar. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Retiera-lo noso criterio, vamos votar a favor porque estamos a favor de que tódolos funcionarios teñan incompatibilidade. Nada máis. Sr. Presidente.- Entonces esta presidencia entiende que se aprueba por unanimidad. Así se manifiesta y así se declara. Vista a petición formulada por Dona Mªdel Carmen Quintela Ozores (Médico Adxunto-Servicio MI), D. Manuel Rodríguez Blanco (Médico Adxunto-Servicio Radioloxía) e D. José Luis Guerra Peña (Médico Adxunto Interino-Servicio Rehabilitación) do Hospital Provincial en orde ó recoñecemento de complemento específico por incidencia do factor incompatibilidade, con fundamento no acordo de homologación retributiva dos Médicos do Hospital Provincial cos facultativos das Institucións Pechadas da Seguridade Social, adoptado polo Pleno da Corporación Provincial en sesión extraordinaria de 9 de novembro de 1989, o Pleno de conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior acorda por unanimidade, recoñecer a Dona Mª del Carmen Quintela Ozores, D. Manuel Rodríguez Blanco e D. José Luis Guerra Peña, o complemento específico por incidencia do factor incompatibilidade, sendo o seu importe de NOVENTA E NOVE MIL DUASCENTAS NOVENTA E SEIS PESETAS (99.296) mes, en iguais condicións e contía que, para funcionarios de igual clase e categoría, foron outorgados polo mencionado acordo. Os efectos económicos deste acordo devengaranse a partir do 1 de novembro de 1994. ------ Folla: 141,142 4.3628.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMAS PARA CUBRIR EN PROPIEDADE PRAZAS VACANTES NO CADRO DE PERSOAL FUNCIONARIO Sr. Presidente.- ¿Intervenciones?. Sr. Santomé. Sr. Santomé Otero.- Si. Para reiterar una vez más que esto nos parece ya una burla, ya sin sentido el que nos traiga un punto como este al orden del día sin que nosotros tengamos nada que opinar ni nada que decir en esos Tribunales dónde se convocan a estos señores para la propiedad de las plazas, por tanto nuestra reiteración de negativa rotunda y contundente a que esto no debe seguir así. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, moitas gracias. Estamos a favor de que se convoquen as prazas, se cubran con funcionarios e etc., pero tanto polo argumento que acaba de expoñer Santomé de que non hai ningún representante da oposición como polo argumento que temos debatido xa outras veces de que sexa a primeira proba a de galego, ou sexa, que sirva para algo a proba de galego, está sendo un mero adorno tal como está, e con respecto ás bases temos que votar en contra. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, aparte de votar en contra queremos manifestar que se han variado las bases en un punto sustancial que es la composición del Tribunal, distinta a la que se aprobó en la Comisión Informativa, por lo cual legalmente esas bases son unas bases distintas de las aprobadas en Comisión, de las informadas, se ha variado la composición del Tribunal para incluir ahí al Gerente según dice una nota que se ha aportado ahí por parte del Jefe de Personal o de quien sea, diciendo que había habido un error, etc., etc., pero los errores se subsanan en la misma Comisión donde se aprobaron las bases, por lo tanto esas bases, Sr. Presidente, no son las aprobadas por Comisión y por lo tanto son ilegales, digamos de Pleno derecho, puesto que la variación es posterior y aunque el Pleno está facultado para aprobar las bases que quiera, estamos aprobando unas bases informadas distintas a las que se aprobaron en Comisión. Sr. Presidente.- Sr. Secretario. Sr. Secretario.- Yo creo que es un simple error, Sr. López Freire. El Jefe del Servicio de Personal hizo constar como miembro del Tribunal en todas las oposiciones al Jefe del Servicio respectivo, sin darse cuenta que como eran oposiciones para plazas del Hospital quien debía de estar era el Director Gerente en lugar del Jefe del Servicio de Personal de esta casa; entonces, por eso el Jefe del Servicio de Personal añade esta rectificación de este error para que el Pleno la tenga en consideración y modifique las bases. Yo creo que el Pleno es competente para modificar el dictamen de la Comisión en ese punto tan pequeño que no afecta para nada a la tramitación del expediente. Sr. López Freire.- Sr. Presidente. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Presidente, yo creo que se puede arreglar el asunto presentando una enmienda el Grupo Popular, que se vote primeramente la enmienda y después pasamos a la votación del punto. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, lo que no es grave en sí es el tema aunque tiene su gravedad puesto que se trata de introducir una figura que hasta ahora no existía en estas oposiciones. En efecto, se puede corregir esto mediante una enmienda "in voce" que presente ahora el portavoz del grupo del PP, pero lo que es un poco vergonzoso es que tengamos que quitar nosotros esta propuesta para que acaben de rectificarla. Si nosotros no decimos nada ni se enteran de que están modificadas las bases de la Comisión. Es que es así, si yo no hago esta manifestación aprobamos unas bases y habíamos informado otras distintas, por lo tanto si quieren ustedes presentar la enmienda, preséntenla. Sr. Presidente.- Perdón, vamos a presentar una enmienda en el sentido de que en vez del Sr. Jefe de Personal de la Diputación, el Sr. Mazaira, en este caso, esté el Sr. Gerente del Hospital. Vamos a someter a votación la enmienda, ¿votos en contra de la enmienda?, ¿abstenciones?, Grupo Socialista y el Sr. Mosquera del Bloque, los demás votamos a favor. Queda aprobada por mayoría la enmienda. Sometemos ahora el texto que viene de la Comisión con la nueva enmienda aceptada, vamos a someterlo a votación. ¿Votos en contra?, Sr. Mosquera, el Grupo Socialista también vota en contra; ¿abstenciones?, no hay; ¿votos a favor?, el Grupo Popular. Queda aprobado el texto que viene de la Comisión con la enmienda que se ha aprobado previamente, muchas gracias. De conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior o Pleno acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, aproba-la Convocatoria, Bases e Programa para cubrir en propiedade dúas prazas de Médicos Adxuntos, especialidade Radioloxía; idem. dúas prazas de ATS-Partos (Matronas); idem. unha praza de Médico Adxunto Especialidade Neuroloxía; idem. unha praza de Médico Anestesista-Reanimador; idem. dúas prazas de Médicos Adxuntos especialidade Traumatoloxía; idem. tres prazas de Axudantes Xardineiros, e por último 11 prazas de Auxiliares de Administración Xeral-Recepcionistas-Operadores de Equipos Informáticos, polo sistema de oposición turno promoción interna. Faise constar que o Pleno aprobou por maioría de votos do Grupo Popular e coas abstencións do Grupo Socialista e do BNG, unha emenda do Grupo Popular no sentido de que nas probas selectivas para prazas adscritas ó Hospital Provincial figure nos Tribunais calificadores o Xerente do Complexo Hospitalario ou o Director Asistencial do mesmo en lugar do Xefe do Servicio de Persoal ou funcionario técnico que designe o Ilmo. Sr. Presidente, modificándose en tal sentido a base IV das convocatorias afectadas. ------ Folla: 142 5.3629.- CAMBIO DE DENOMINACIÓN DOS POSTOS DE TRABALLO DE ADXUNTO A SECRETARÍA E ADXUNTO A INTERVENCIÓN, QUE PASARÍAN A DENOMINARSE VICESECRETARIO E VICEINTERVENTOR Sr. Presidente.- ¿Hay alguna intervención?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias Sr. Presidente. O tema en sí é consecuencia de toda unha historia e eu creo que é interesante; cando foi xa o concurso de traslados fixen referencia a ela e creo que é interesante recordala. Cando saen a concurso as prazas saen como Adxuntos, ou sexa, saen o terceiro no escalafón e cuns complementos baixos. Está claro que a intención pode ser que non se presente certa xente que vai gañar menos. Unha vez resolto o concurso e que quedaron dous funcionarios, por certo magníficos funcionarios pero ese non é o fondo do problema, pois cámbianse os complementos e asígnanselles os complementos que corresponderían a Vicesecretario, Viceinterventor, co cal digamos que o procedemento, en fin, sobre o que hai certas dúbidas, unha cousa é que estea extendido e outra cousa é que sexa moi correcto, pois está contemplado, e agora queda un último paso que é simplemente cambiarlle o nome. Evidentemente nós en cambiarlle o nome non vai ser, digamos, o lío, cambiarlle ou non cambiarlle o nome cando todo o que hai por atrás está xa resolto pola vía que dixen. Polo tanto vámonos a abster. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sólo una breve intervención, Sr. Presidente, para dicir que foi precisamente o Grupo Popular en tempos do anterior Presidente o que anulou esas categorías que existían de Vicesecretario, Viceinterventor, que agora se veñen de novo a crear, e polo tanto nós nese senso estamos de acordo en que sexa o cargo de Vicesecretario e de Viceinterventor e non os que ata agora viña asignando esta Deputación, que desde que chegou a democracia habían figurado con eses nomes de Vicesecretario e Viceinterventor. Sr. Presidente.- Moitas gracias Sr. López Freire. Votamos o punto da orde do día: ¿votos en contra?, non hai; ¿abstencións?, Sr. Mosquera; ¿votos a favor?, Grupo Popular e Grupo Socialista. Queda aprobado coa única abstención do Sr. Mosquera. De conformidade co dictame da Comisión de Réxime Interior o Pleno acorda por maioría, co abstención do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, aproba-la Moción da Presidencia de data 14 de outubro de 1994, en virtude da cal os postos de traballo de Adxuntos a Secretaría e Intervención pasarán a denominarse Vicesecretario e Viceinterventor, con idénticas retribucións ás que igualmente figuran no Presuposto de 1994 para as prazas de Oficial Maior e Adxunto a Intervención, respectivamente, percibindo as súas remuneracións con cargo as súas consigancións. ------ Folla: 142,143 6.3630.- COMUNICACIÓNS Sr. Presidente.- ¿Hay alguna comunicación?. Sr. Secretario.- Si. Darles cuenta específicamente de una Resolución Presidencial, puesto que se le da cuenta de todas, como a continuación se verá, de una Resolución Presidencial como digo, por la que en virtud de un escrito la Consellería de la Presidencia solicitaba a esta presidencia la designación de un representante de la Diputación en los Patronatos del Gobierno de las nuevas Comarcas, de Deza, Paradanta, Tabeirós-Terra de Montes, Salnés e Baixo Miño; entonces el Sr. Presidente ha designado a los siguientes Diputados: en la Fundación Comarcal de Deza al Sr. D. José Crespo Iglesias; en el Patronato de Gobierno de la Fundación Comarcal del Paradanta al propio Sr. Presidente, D. César José Mera Rodríguez; en el Patronato de Gobierno de la Fundación Comarcal de Tabeirós-Terra de Montes a D. José Luis Jorge Carmés; en el Patronato de Gobierno de la Fundación Comarcal do Salnés a D. Santiago Tirado Serén; en el Patronato de Gobierno de la Fundación Comarcal del Baixo Miño a D. José Manuel Barros González. Y luego también darles cuenta de las Resolucións adoptadas por la Presidencia entre el 27 de setiembre y el 24 de octubre que creo que ayer salieron con destino a los distintos Portavoces de los Grupos Políticos. Nada más. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Quedou enterado o Pleno das seguintes comunicacións: A) De Resolución Presidencial designando representantes desta Deputación nos Patronatos de Goberno de cada unha das Fundacións Comarcais do Deza, Paradanta, Tabeirós-Terra de Montes, o Salnés e Baixo Miño. B) De extractos de Resolucións presidenciais comprendidas entre o 27 de setembro e o 24 de outubro de 1994. ------ Folla: 143,146 FÓRA DA ORDE DO DÍA, previa unánime declaración de urxencia tratáronse os seguintes asuntos: 7.3631.- APROBACIÓN DO PROGRAMA ADICIONAL O POL/1994 Sr. Presidente.- Fuera del orden del día hay un punto que acabamos de dictaminar en la Comisión previa que hemos hecho al Pleno, en la Comisión de Cooperación. La explicación por la que se trae fuera del orden del día ya la expusimos en la Comisión. Ha sido debido a que el Ministerio de Administraciones Públicas nos comunicó el último viernes que hay una ampliación de crédito en el Plan Operativo Local, en las distintas anualidades y el Servicio de Cooperación tiene conocimiento de este tema el lunes de esta misma semana. Ya dije en la Comisión y lo vuelvo a repetir aquí, que quiero felicitar a los funcionarios del Servicio de Cooperación y a los de Vías y Obras por el trabajo que han hecho estos días para intentar que en tan poco tiempo se pudiera dar una respuesta a este problema, teniendo en cuenta que las obras que se van a proponer aquí tienen que estar contratadas, es decir, hay que realizar proyectos, exposición pública de la contratación, etc., etc., es decir, todos los trámites administrativos para que se puedan contratar antes del 10 o 15 de diciembre. Como ven, prácticamente el tiempo es imposible de acelerarlo más. Nosotros hemos considerado conveniente que el crédito ampliable que suministra el Ministerio de Administraciones Públicas a través del Plan Operativo Local, previo a las consultas, se aplique a carreteras provinciales. En este caso el montante son 408.000.000 de pesetas como se explicó en la Comisión. Dicho este tema vamos previamente a votar la declaración de urgencia. ¿Votos en contra de la urgencia?. No hay. Abstenciones tampoco. Se declara la urgencia. Vuelvo a repetir que nosotros hacemos una propuesta de estos 408.000.000 de pesetas, que no es que el Ministerio de 408.000.000. El crédito que da, más las aportaciones que tienen que poner los Municipios, más las aportaciones que tendría que poner la Diputación suman 408.500.000 pesetas. Entonces nosotros proponemos que con cargo a esta cuantía económica se hagan, se pongan en marcha una serie de carreteras provinciales, algunas que están en fase de finalización y otras que tienen necesidad de mejoras importantes, y creo que hemos intentado, de acuerdo con los técnicos, dar respuesta a una serie de demandas que en estos momentos existían en nuestras carreteras provinciales por parte de distintos sectores de la sociedad pontevedresa y al mismo tiempo teniendo en cuenta los criterios de nuestros técnicos. Las carreteras que se van a financiar con cargo a este Plan son las siguientes: Campolongo-Figueirido, por valor de 30.000.000 de pesetas; Castrelo-Barrantes, por valor de 40.000.000 de pesetas; Covelo-paraños, una variante, por valor de 50.000.000 de pesetas; Portosanto-Lourido-Campelo, 22.000.000 de pesetas; Fuente del Val-Sabajanes, 19.000.000; Baión-András, 20.000.000; Bodaño-Merza, 30.000.000; Caldas-San Clemente, 22.000.000; Calvario-Vincios, 22.000.000; Calvario-Vincios, 18.000.000, en total 40.000.000; Mos-Puxeiros, 35.000.000; Mosende-Morgadanes, 18.500.000; Sotolongo-Doade, 24.000.000; Tomiño-Sabarís, 28.000.000 y Meira-Cruz de Maceira, en Moaña, 30.000.000. Es decir, suman un total de 408.500.000 de pesetas. Con estas inversiones que va a realizar la Diputación, que se contratarán, como digo, rápidamente, antes del 15 de diciembre estarán contratadas estas obras, pues se van a finalizar una serie de ellas que estaban en fase de ejecución, algunas muy solicitadas, como son la de András-Baión en Vilanova, la de Meira en Moaña, la de San Clemente en Caldas, la de Mos-Puxeiros en la zona de Mos, la de Morgadanes en la zona de Gondomar, la que va de Gondomar a la zona del Baixo Miño, la de Tomiño-Sabarís, etc., etc.. Hemos intentando invertir en pocas carreteras y al mismo tiempo con el objetivo principal de finalizarlas. Este es un poco el tema que hemos presentado. Intervenciones. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bien, Presidente, usted que está en el Senado podría ganarse una baza política extraordinaria si efectivamente se conoce públicamente que usted defiende a la provincia; al fin y a la postre usted es el Presidente de la provincia de Pontevedra aunque el cadáver este no seamos capaces de enterrarlo de una puñetera vez. Pero sin embargo yo sigo teniendo aquí esta relación, distribución total POL/1994-1999 y aunque luego figura una cosita ahí para la carretera, -¿verdad Herrera?- la carretera Vincios-Baiona, no sé que, bueno, pero concretamente lo más importante que es en la distribución total del POL 1994-1999 excluyen, ya sé que es desde Madrid, que quede claro, no le estoy echando a usted la bronca, le estoy dando un mensaje para que usted gane unas bazas allá en el Senado, excluyen a Vigo y Pontevedra porque resulta que tenemos más de 50.000 habitantes, entonces como somos más de 50.000 habitantes, pues castigados y joderos ahí, coño, que sois muchos. Defienda este asunto allá porque si yo estuviese allí esto cambiaba. Puede estar completamente seguro, los españoles somos todos, no le estoy echando una bronca, me estoy cabreando conmigo mismo, coño. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nieto Figueroa. Sr. González, por favor. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver. Aquí, en este punto se están tratando fundamentalmente dos temas. Uno, que el adicional del POL del 94, que son 408.500.000 pesetas, se va ir a carreteras provinciales directamente. En este Plan la Diputación aporta 91.000.000, aproximadamente, de los 408.500.000; quiero decir con esto que si repasamos el Presupuesto del año 94 y le sumamos este Adicional nos estamos poniendo en carreteras provinciales en más de 1.000.000.000 de pesetas, cantidad que nos vuelve a recordar que llevamos años diciendo que no se puede estar, año tras año, invirtiendo dinero en carreteras provinciales sin un Plan de Carreteras Provinciales. Como decía, esto sigue siendo el recordatorio de todos los años, lo que pasa es que agravado ahora mismo porque estamos en unas inversiones en carreteras provinciales de más de 1.000.000.000 de pesetas en el año 94. Esto ¿a qué da lugar?. Bueno, a que aquí volvamos a ver carretera Campolongo-Figueirido, carretera Calvario-Vincios, etc., etc., algunas que es la quinta fase de esas obras. Nos decía el Presidente, que con esto la mayor parte de ellas se acababan, nos decía el Presidente en Comisión que con estas obras se acababan la mayor parte de estas carreteras que figuran ahora y que antes fueron objeto de diferentes fases de contratación. Como le decía antes, esto se da por no tener un Plan de Carreteras Provincial, porque al grupo de gobierno no le interesa tener un plan de carreteras provincial y porque con este sistema las carreteras provinciales que se meten no es porque estén mejor, en mejor o peor estado sino simplemente porque se trata de hacer un reparto más o menos desde el grupo de gobierno para contentar a diferentes Alcaldes en diferentes zonas. Y digo esto porque uno, que lleva aquí más de diez años, tiene que decir que conoce, permítanme que por primera vez sea localista, por primera vez que sea localista. Uno, que lleva aquí más de diez años, resulta que en esos diez años no ha visto ni un sólo duro de inversión, ni uno sólo, en cuatro carreteras provinciales en el Ayuntamiento de Redondela, ni un sólo duro de inversión. Y yo le invito a que se paseen por ellas a ver si están en mejor o peor condición que algunas de las que se arreglan. ¿Qué ocurre?. Bueno, pues dos cosas, o el grupo de gobierno, como decía yo antes, lo que trata es de castigar a ciudadanos de un sitio concreto y sí tienen color político las carreteras provinciales, o, segunda cosa, son ustedes incapaces de hacer un plan de carreteras. Yo creo que son capaces de hacer un Plan de Carreteras, creo que ocurre lo primero, que no les interesa hacerlo, no les interesa hacerlo por color político. La alusión localista que hacía antes es una anécdota, es una anécdota y una referencia a que esto se está dando en más Ayuntamientos, no sólo en uno, en más. Después, la segunda parte a la que se da conocimiento a la Comisión y que ya está circulando por los diferentes Ayuntamientos de la provincia gracias al trabajo de los funcionarios de Cooperación como decía usted, que sí fueron diligentes en este tema, es poner en conocimiento de los Ayuntamientos que este Plan se incrementa al final en todo el sexenio en unos 2.000.000.000 de pesetas entre las aportaciones de todas las Instituciones. Que hay poco tiempo y que fundamentalmente como decía usted la culpa de ese poco tiempo en estos momentos es del Ministerio de Administraciones Públicas. Recuerdo que no hace muchos meses bramaba usted ahí desde la Presidencia, y se lo recordaba un Diputado hoy en Comisión, diciendo que una vez más el Ministerio de Administraciones Públicas castigaba a la Provincia de Pontevedra reduciendo el Plan Operativo Local, etc., etc. Bueno, supongo que hoy no bramará por eso, y supongo que hoy todos nos felicitaremos de que se incremente bastante el Plan, bastante por encima incluso del recorte que se hizo hace dos o tres meses. ¿Qué ocurre con esto?. Bueno, que no vamos a suscitar de nuevo el debate del POL; lógicamente el Grupo Socialista nunca estuvo de acuerdo con el reparto que se hacía del POL, reconociendo como también es cierto, como lo hicimos en su momento, que al menos se utilizaba un criterio, no como en ocasiones anteriores, pero seguimos diciendo que ese criterio prima a los de siempre y prima por color político, por lo tanto, siguiendo toda nuestra trayectoria en este asunto vamos a votar en contra. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, moi brevemente porque ó fin e ó cabo é un adicional ó POL feito cos mesmos criterios que se fixo o POL. O debate sobre o POL xa se fixo no seu momento, e anuncia-lo noso voto negativo; non é que estemos en contra de que se invirta nas carreteras provinciais, en fin, creo que as razóns de falta de planificación, etc., xa están dadas no seu momento e nada máis. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, xa o meu compañeiro anunciou cal iba se-lo voto do Grupo Socialista, pero eu quero redundar un pouco máis, porque inda a costa de ser pesado teño que dicir que se está incumprindo o disposto na lexislación vixente, porque, Sr. Presidente, a estas alturas supoño que non poderá aducir que a famosa Enquisa de Equipamento Local non está xa a disposición da Corporación e do seu Presidente; pero se a estas alturas inda esta eso sen solucionar, menuda catástrofe de funcionamento desta Corporación. So quedaba por facer un pequeno programa etc., e xa estaba a EIEL a disposición da Corporación; o reparto xa non se pode facer por criterios máis ou menos obxectivos, hai que facelo en base a Enquisa da EIEL, e recórdolle, Sr. Presidente, que fai uns cantos Plenos, non sei se foi no pasado ou no anterior, vostede garantizou á Corporación que iba a propoñe-la actualización desa Enquisa. Gustaríame que me contestase se xa tomo u as medidas, amais dixo a cargo da Corporación Provincial. Se xa tomou as medidas para actualiza-la famosa Enquisa, que lle recordo que a Enquisa é do ano, creo que do 93 ou 94 a última actualización. Polo tanto seguimos dicindo que este Plan, esta ampliación do Plan, non cumpre a lexislación vixente. En segundo lugar, eu atreveríame a pedirlle que rectifique vostede o dito noutros Plenos de que a Administración Central atacaba ás Administracións Provinciais porque o Plan disminuía non sei cantos millóns, agora que o aumentou diga vostede, recoñeza vostede que o Estado aporta máis ó Plan, bastante máis, moito máis do que aporta a propia Deputación. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Eu teño que recordar que no Plan Operativo Local practicamente a financiación procede de fondos FEDER, temos aquí os datos; por exemplo, dos 408.500.000 de pesetas que se reparten neste caso, fondos FEDER, é dicir, fondos que veñen da Comunidad e Económica Europea, suman 296 millóns de pesetas, en números redondos 300 millóns. A Administración Local propiamente dita entre Concellos e Deputacións, neste caso a Deputación, 51 máis 40, 91 millóns de pesetas; e a Administración Central propiamente dita, 20 millóns de pesetas. Eso é a auténtica financiación. De todas formas eu alégrome de que veñan máis cartos á provincia; o único que critiquei no seu momento foi que nos dixeron cifras varias veces distintas; eso tivo como consecuencia que nos dirixíramos ós Concellos dicíndolles nun momento determinado que contaban cuns cartos, máis adiante con outros, e así sucesivamente, é dicir, que a planificación non foi amáis axeitada. Proba diso é que o Plan Operativo Local xa o truxemos dúas veces, con esta case é a terceira vez que o traemos ó Pleno, e non é porque a Deputación o quixera facer. Acabo de dicir fai un momento que o venres desta semana entraba no Rexistro da Deputación, o luns desta mesma semana, perdón, o venres da semana pasada, perdón, o luns desta semana entraba no Rexistro de Cooperación esta nova fase complementeria. Eu alégrome de que haxa máis cartos para a provincia, pero hai que saber quen os da; FEDER son fondos de desarrollo rexional, á parte veñen distribuídos en dúas fases, para a propia Administración Local puramente dita, desos 300 millóns que dicía aproximadamente, 424 millóns veñen dirixidos á Administración Local e 53 á Administración Central, que aí si que a Administración Central podía facer unhas cousas ou outras, podía dedicarllos a outras cousas. Eses son os datos que están aquí e que vostede ten igual que teño eu. Sr. González, por favor. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, mire usted, no se cómo llamarle, voy a ahorrarme la palabra pero voy a traducirlo de otra forma. Resulta que cuando desciende la cantidad la culpa es del Ministerio de Administraciones Públicas, lo dice usted desde esa silla. Cuando se incrementa dice, ah, no, pero es que aquí no pone el Ministerio de Administraciones Públicas. Hombre, ya lo sabíamos antes y ahora, ya sabíamos quién pone el dinero y qué instituciones ponen el dinero, ya lo sabíamos. Ocurre que no se le puede echar la culpa a uno cuando le interesa, y después salvar al otro cuando le interesa también, al otro diferente, claro. Mire, yo le puedo dar un dato, en los Planes Operativos Locales distintas autonomías del Estado español ponen cantidades y se le incrementan, curiosamente yo aquí en este papelillo no veo que la Administración Autonómica de un duro, y con eso no quiero decir nada ni quiero entrar en ningún tipo de polémica nuevo, y si lo da mejor, y si usted puede arrancarle algo mucho mejor, simplemente decirle, mire, usted no puede en un momento determinado decir que la culpa del recorte es del Ministerio de Administraciones Públicas y ahora cuando hay un incremento decir que no tiene nada que ver el Ministerio de Administraciones Públicas, cuando usted, yo y todos los que estamos aquí sabemos que ese reparto si lo hace el Ministerio de Administraciones Públicas, nada más. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. López Freire, por favor. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, perdone usted que le diga que es usted un cachondo, pero bajo de vitaminas, de hormonas, a pesar de que viene de la Argentina, país coñecido polos seus productos cárnicos, viene bajo de vitaminas el Presidente, la defensa que ha hecho usted de su error anterior y su no rectificación ahora, vamos, non é de recibo. Buen viaje. O que lle quero dicir é que non sexa tan cachondo, diga vostede que se equivocou aquela vez e non veña agora inventando que si hai que cambia-las cantidades, que se xa son tres veces; mire vostede, eu a pesar dos problemas que ocasiona gustaríame que daquí ó final de ano inda viñeran outros 1.000 millóns máis que arreglarían moito mellor esta Deputación. Pero non se olvide vostede do principal, que non me contestou, e eu agradeceríalle que me contestara, ¿vai vostede a actualiza-la famosa Enquisa de Equipamento Local, si ou non?, ¿vaina a aplicar vostede ós Plans, si ou non?. Sr. Presidente.- Vamos a actualizarla, si. Sr. López Freire.- ¿Y va a aplicarla a los Planes, no a su criterio objetivo?. Sr. Presidente.- Se aplicará. Sr. López Freire.- Su criterio objetivo consiste en decir los Ayuntamientos del PP primero y después los otros, es un criterio objetivo, es un buen criterio. Esperemos que antes de que cambie usted de ese puesto donde está tan bien sentado, haya cambiado también de criterio y tenga ya esto bien estructurado. Sr. Presidente.- No se preocupe que la Encuesta se va a actualizar. Sr. López Freire.- A ver si es verdad. Sr. Presidente.- Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra?, Grupo Socialista y el Sr. Mosquera; ¿abstenciones?, no hay; ¿votos a favor?, el Grupo Popular. Queda aprobado por mayoría. Muchas gracias. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acórdase por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, aproba-lo Programa Adicional ó POL 1994 e o de Actuacións Complementarias para aplicación de remanentes por baixas, se as houbera, como consecuencia do escrito 84/332/2.2, de data 17.10.94, do MAP, polo que se notifica un incremento nas inversións a realizar no Programa Operativo Local, obxectivo l. Estes proxectos, que se adxunta o listado de ordenador, consideraranse incorporados ó Plan Plurianual de Inversións do presente exercicio. Facúltase á Presidencia para a selección das obras a executar con cargo a remanentes, no suposto de que non puidese atenderse a totalidade das mesmas. O Plan Adicional así concebido finánciase como segue: FEDER................................ 296.162.500 ptas. DEPUTACIÓN............................ 92.116.750 ptas. MAP................................... 20.220.750 ptas. TOTAL................. 408.500.000 ptas. ======================================== A efectos de modifica-lo Presuposto Provincial vixente, pola Intervención terase en conta que a totalidade do Programa Operativo Local, Obxectivo I, financiarase como se indica: Partida 94/911.511.611.03 FEDER................................ 436.758.989 ptas. MAP................................... 29.820.094 ptas. DEPUTACIÓN........................... 135.847.120 ptas. Partida 94/911.911.762.03 FEDER................................ 451.727.739 ptas. MAP................................... 30.842.085 ptas. DEPUTACIÓN............................ 78.195.709 ptas. CONCELLOS............................. 62.307.264 ptas. TOTAL.......... 1.225.499.000 ptas. =================================== Na cumprimentación deste acordo deberán seguirse os trámites que dispón a lexislación vixente. ------ Folla: 146 8.3632.- MOCIÓN DO DEPUTADO PROVINCIAL SR. NIETO FIGUEROA SOBRE INCOMPATIBILIDADES Sr. Presidente.- Fuera del orden del día también hay varias mociones. El Sr. Nieto Figueroa presenta una moción, ¿la leo yo, la lee usted?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si. Bueno, esto viene con relación a uno de los puntos que hemos tratado hoy y vamos a ver si usted a sus compañeros por una vez les deja votar con libertad. Presidente, dígale usted a sus compañeros que voten con libertad, que voten en una cuestión de conciencia como es esta que nos tiene que preocupar a todos si hay sentido común, hágalo un día, verá usted que resultado más bonito y que esperanzador además. Bueno, la moción dice textualmente así: Reafirmado por nueva sentencia de la Audiencia Nacional el pensamiento del Diputado que suscribe en torno a que cada funcionario ocupe un sólo puesto de trabajo formulo ante el Pleno ordinario a desarrollar el día 28 de octubre de 1994 la siguiente moción urgente: 1) Constatar la actual situación laboral de todos los trabajadores de la Diputación Provincial subsanando de inmediato las deficiencias o ilegalidades que puedan conocerse. 2) Denegar todas las solicitudes de compatibilidad en tanto la situación de empleo no mejore ostensiblemente. Creo que huelga todo comentario y por favor deje votar a sus compañeros en conciencia, hombre, que seguro, seguro que sale por unanimidad. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a someter a votación en primer lugar la declaración de urgencia. ¿Votos en contra de la urgencia?. No hay. Abstenciones tampoco. Se declara la urgencia. Bueno, yo lo que le aconsejo a mis compañeros del equipo de gobierno es que esta moción se trate en una Comisión Informativa y que una vez que se estudie allí con más detalle, que venga al Pleno, para que se reflexione. Sr. Nieto Figueroa.- Pues me alegra mucho, yo le hago una propuesta, la retiro ahora mismo si efectivamente en el próximo Pleno va dictaminada esta moción, que pase por la Comisión Informativa correspondiente y no se debate hoy. Me alegra su decisión pero déjelos obrar en conciencia, por favor. Sr. Presidente.- La pasaremos a la Comisión correspondiente. Previa declaración de urxencia acordada por unanimidade, acordouse, a proposta da Presidencia, que a Moción do Sr. Nieto Figueroa sobre incompatibilidades pase a dictame da próxima sesión da Comisión Informativa de Réxime Interior. ------ Folla: 146,147 9.3633.- MOCIÓN DO DEPUTADO PROVINCIAL SR. MOSQUERA LORENZO SOBRE CUOTAS DA SEGURIDADE SOCIAL AGRARIA Sr. Presidente.- Después existen otras dos mociones del Sr. Mosquera que son las siguientes. Sr. Mosquera; ¿quiere usted anunciarlas?. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, non, digo que se se vai acepta-la urxencia pois votamo-la urxencia e despois pasamos a debate. Sr. Presidente.- Bueno, as dúas mocións que presenta o Sr. Mosquera son as seguintes: Unha, sobre a cuota da Seguridade Social Agraria que di o seguinte: O Pleno da Deputación Provincial de Pontevedra tense manifestado en contra da citada cuota empresarial da Seguridade Social Agraria, sen embargo a cuota segue en vigor e estase pasando ó cobro a través do ORAL o que cando menos parece unha evidente contradicción, en consecuencia presenta a seguinte moción: 1º.- O Pleno da Deputación acorda que nin o ORAL nin ningún Organismo da Deputación cobre nin colabore na tramitación do cobro da citada cuota empresarial da Seguridade Social Agraria; e 2º.- Que así mesmo acorde a devolución do cobrado pola citada cuota ós contribuíntes que así o soliciten. Bueno, vamos a somete-la urxencia da moción. ¿Votos en contra?. Non hai. ¿Abstencións?. Tampouco. Declárase a urxencia. Eu tamén propoño que esto vaia á Comisión correspondente. Sr. Mosquera. A Comisión de Economía independentemente que o ORAL faga un informe neste tema. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, Sr. Presidente, é un pouquiño contradictorio, eu agradezo que se vote a urxencia pero o problema é que nestes momentos estase pasando ó cobro e cando menos, como di a moción, me parece que é contradictorio. Eu presentara unha moción neste sentido, vostede sacara unha traída de Lugo, ó final todos collidiños da man xuntos e moi amigos parece que estamos en contra da cuota empresarial da Seguridade Social Agraria e sen embargo o Organismo Autónomo desta Deputación que é o ORAL pásaa ó cobro, está pasándoa ó cobro. Mire vostede, é que hai precedentes. A Deputación da Coruña, por exemplo, non a cobra, o seu Organismo non a cobra e a Tesourería da Seguridade Social tivo que amañarse coas Caixas de Aforros para que a ver se a tramitan por aí. Creo que é absolutamente contradictorio dicir que estamos en contra, dicir incluso que xa a demos por suprimida cando realmente non estaba e non está e agora estanna pasando ó cobro e estanna pasando agora, pasalo a Comisión e deixar pasar un mes máis vai supoñer que todo o mundo que estea disposto a pagar, que gran parte non pagan, néganse a pagala, porque non son empresarios para paga-la cuota empresarial, pagarán a cuota de traballador pero non a empresarial. Eu fun esquisito, que procuro selo sempre, en darlle a moción con certo tempo para que puidera mirala e creo que bueno como criterio cando menos, é que creo que non vamos arreglar nada, non é por demorala senón que creo que non vamos a arranxar nada porque se esto vai para dentro dun mes, como mínimo, pois practicamente non sei se incluso se acabou xa o período de pago, non sei se incluso se acabou o período de pago, ou sexa, que total este ano xa temas rematado; en todo caso, vostedes verán. Eu creo que é moi contradictorio, é un pouco sangrante que se declaren en acordo plenario en contra da cuota e que agora a cobren e traten que o ORAL incluso saque beneficios ou se quede coa parte que corresponde deste cobro da cuota, que non é obrigatorio que o fagan, en absoluto. Sr. Presidente.- Bueno, independentemente que a proposta nosa é que vaia a Comisión, quero dicirlle que a moción parece que ma deu fai moito tempo; deuma hai vinte minutos máis ou menos, ou media hora antes do Pleno. Polas súas manifestacións, se podía dicir que vostede me deu a moción xa fai uns cantos días. Ben, eu teño que dicir a este respecto que falei no seu día co Director do ORAL, co Tesoureiro desta Deputación, sobre esta circunstancia que parece que vostede intenta manifestar que é unha contradicción. El díxome que tiñamos un Convenio vixente coa Tesourería da Seguridade Social, e esa é a cuestión que nós estamos cobrando. De todas formas vamos a estudiar a posibilidade. Neste ano me dicía que non era posible esto desde o punto de vista técnico porque temos un Convenio asinado con eles. Outra cousa é que nos anos sucesivos se poida seguir cobrando por esta Institución no suposto de que esta cuota siga existindo. O Pleno manifestouse no seu día en contra, pero nós non temos a facultade, a facultade é do Goberno Central, de saca-la cuota ou non sacala, pero nós o único que estamos facendo é cobrala porque temos un acordo previo, non é unha contradicción, son cousas distintas. Temos un Organismo Autónomo que o que fai e recadar aquelas cousas que outros Organismos lle delegan e por esa xestión cobra algo. De todas formas eu estou disposto a estudiar este tema con vistas ó futuro no caso de que non sexa retirada formalmente por quen corresponde esta cuota. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- O problema é que eu creo que se aprobou a moción e nos esquencemos que a aprobamos porque os Convenios denúncianse e a moción aprobouse fai moito tempo, deu tempo de sobra para denuncia-lo Convenio, para non facer eso. Non parece moi sólido, outra cousa é que haxa desidia e que bueno, un tema que quedou aí, que ninguén se preocupou nin de saca-las consecuencias de denuncia-lo Convenio ou o que fose e agora nos topamos nesta situación. Eu, en fin, se van obrigar a que vaia a Comisión, obriguen a que vaia a Comisión, é dicir, eu creo que habería que tomar una resolución rápida porque á parte se hai que denuncia-lo Convenio para o ano que vén haberá que denuncialo e demais, pero eu creo que para este ano mesmo se pode facer porque en fin, creo que a contradicción é gorda, por moito que digan a contradicción é gorda. Sr. Presidente.- Bueno, pois entón pasará á próxima Comisión. Previa declaración de urxencia acordada por unanimidade, acordouse, a proposta da Presidencia, que a Moción presentada polo Sr. Mosquera Lorenzo sobre cuotas da Seguridade Social Agraria pase a informe inmediato do Director do ORAL e a dictame da próxima sesión da Comisión Informativa de Economía. ------ Folla: 147,150 10.3634.- MOCIÓN DO DEPUTADO PROVINCIAL SR. MOSQUERA LORENZO SOBRE A SITUACIÓN FERROVIARIA DE PONTEVEDRA Sr. Presidente.- A segunda moción que vostede presenta é sobre o tema do Ferrocarril, é dicir, o abandono ó que o Estado Central ten sometida á nosa Comunidad e Autónoma. Nós estamos de acordo con vostede, pero tamén vou a propoñer que vaia a Comisión Informativa esta moción polo seguinte: porque por parte do Partido Popular, o grupo galego dos Deputados e Senadores galegos tivemos o outro día unha reunión en Madrid tratando deste tema para incluso agora presentar unha serie de emendas ós Presupostos Xerais do Estado para que se corrixan unha serie de deficiencias, de anomalías que creemos que existen con respecto á Comunidade Autónoma e con respecto a Pontevedra en particular. Nós incluso solicitamos datos da Consellería de Política Territorial e doutros estamentos para presentar unha serie de emendas ó Presuposto con datos fundados. O outro día tivemos unha reunión no Senado presidida por Mariano Rajoy, na que estabamos os Deputados e Senadores do Grupo Popular de toda Galicia, das catro provincias. Entón, por eso lle digo a vostede que este tema se trate nunha Comisión Informativa da Deputación para que todos poidamos aporta-los datos que poidamos a esa Comisión e tamén desde aquí face-la presión necesaria para que unha serie de problemas se susbanen, independentemente de que unha das cousas que vostede di é participar na Plataforma en defensa do ferrocarril de Pontevedra e apoiar publicamente a manifestación en defensa do ferrocarril que terá lugar o vindeiro 5 de novembro ás 12 horas na cidade da Coruña. Eu apoio a presencia do Grupo Popular neste caso. Teño que dicir tamén que daquelas reunións que ten habido ata agora, a Deputación provincial sempre estivo presente tanto nun caso como noutro. Vostede sabe que unha das reveindicacións é ese famoso exe que vén ó noroeste, que vai traer un transvase a través do Guadarrama, pero que nos Presupostos Xerais do Estado, que nós estivemos vendo, practicamente non se contempla unha cantidade importante. Nós estivemos presentes nas reunións que se celebaron en Valladolid, a proposta nese caso dun Alcalde Socialista que era o Alcalde do Concello de Valladolid, o Sr. Tomás Rodríguez Bolaños, pero creo que a súa propia Administración Central non lle fai moito caso. Tivemos unha reunión posterior que se celebrou na Toxa sobre este tema e que vostede tamén coñece, na que tamén estivo presente a Deputación Provincial, Concello de Pontevedra e outras forzas. Nós estamos de acordo co fondo do tema, como partido político estamos actuando neste campo, alégranos que vostedes tamén loiten neste caso como Bloque Nacionalista Galego por intentar que na nosa terra o ferrocarril non sexa unha asignatura pendente e que non sexa o gran olvidado. A min o outro día doíame moito como galego e como pontevedrés en particular, que nos Presupostos Xerais do Estado se contempla xa unha partida presupostaria para o AVE que vai a Cataluña, en cambio para Galicia cousas máis importantes non se están contemplando. Entón, xa digo, nós estamos loitando como partido político, alégranos que vostedes tamén o fagan, incluso haberá que intentar sensibilizar ó Partido Socialista de Galicia para que tamén neste tema faga forza; eu sei que o Sr. Abel Caballero tamén estivo facendo algunhas xestións, xestións cativas, evidentemente moi pequenas, quizáis porque desde Madrid non lle deixan actuar adecuadamente. Eu creo que este é un tema importante, nese sentido lle aconsello a vostede que vaia a Comisión. De todas formas vamos a somete-la urxencia para que vostede vexa que non estamos en contra da urxencia, independentemente de que estou facendo esta proposta. ¿Votos en contra da urxencia?, ¿abstencións?, non hai. Declárase de urxencia. E agora eu propoño que vaia a Comisión para que todos aportemos os datos necesarios para que desde esta institución se poida presentar perante quen corresponda, é dicir, perante o Goberno Central a través do Ministerio do Sr. Borrell, Ministerio de Transportes y Obras Públicas, as demandas que nós consideremos convenientes. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Gracias Sr. Presidente. Sorpréndeme; onte no Concello de Pontevedra aprobouse practicamente unha igual, por unanimidade, e hai ano e medio aquí aprobouse practicamente unha igual, estamos na mesma situación, e bueno, pois se ten que ir a Comisión, que vaia. Eu creo que non é un asunto para estarnos pelexando entre a ver quen sae na foto nin moito menos, creo que tódolos esforzos son bos. A min me parece moi ben que o Grupo Popular se reuna, paréceme moi ben que o Grupo Socialista se reuna, paréceme moi ben que nós nos reunamos, pero creo que é un tema no que as institucións teñen moito que dicir. Explico o por que. O ferrocarril quizais sexa un tema que non ten nestes momentos unha grande movilización popular, son así as cousas, son así, pero creo que calquera país que pretende, vemos todo o noso entorno, ter certo futuro, ou sexa, ir acadando un rexurdimento con espectativas de futuro ten que potencia-lo ferrocarril. Creo que as institucións neste caso teñen que servir de punto de lanza e axudar. Nestes momentos creo que en toda Galicia está habendo unha campaña de movilizacións, creo que hai que facer un esforzo grande de sensibilización, non só digamos por arriba, de reunións así técnicas ou internas, senón que hai que facer un gran esforzo de sensibilización porque nos estamos xogando moitísimo, moito máis, posiblemente, do que a maioría da opinión pública poida creer. Pero neste caso concreto, insisto, se ten que ir a Comisión que vaia. Eu quería recalcar un par de cousas e non é unha cuestión, digamos, de localismo nin moito menos. En Pontevedra nestes momentos se está xogando, Pontevedra e o seu entorno, O Salnés e todo esto, se está xogando o futuro en canto a infraestructuras; por un lado vamos a quedar ou polo menos estase demorando dunha maneira tremenda, vamos a quedar desconectados ou cunha mala conexión coas autovía s da meseta; o único que está claro nestes momentos é que hai unha autopista a Vigo co cal daremos unha volta de 30 quilómetros cando menos pagando o peaxe. Non hai a famosa Comisión que tamén se creou nesta Deputación para estudia-lo enlace por aí, que bueno, posiblemente non sexa máis viable, ou sexa, hai que estudialo, nunca se reuniu. Non vai haber autovía a O Porriño, nin vai haber autovía A Cañiza, nin vai haber autovía a Ourense, polo menos que estea previsto; entón todo O Salnés e Pontevedra se quedan desconectados desa rede de comunicación. Por outro lado, a estación de Pontevedra nestes momentos é un apeadero de cercanías, se lle quitou a paquetería, os enlances cos trens de largo recorrido a Irún, Barcelona e Madrid non existen, non é xa que quitaran os vagóns que saían de aquí senón que non existen, ou sexa, non paran en Redondela os de cercanías, hai que ir a Vigo, en Vigo esperar unha hora ou máis, depende do caso, para colle-lo de larga distancia e á volta o mesmo ou peor. Creo que nos estamos xogando bastante. Neste caso a moción vai sobre o ferrocarril pero creo que é a hora, non sei, pero seguramente de facer unha campaña moi gorda e creo que as institucións deben partir deso. Se van forzar a ir a Comisión, pois que vaia, e poñe-las emendas que se poñan pero polo menos deixar claro cal é o problema e seguramente haxa que facer unha campaña, xa o anuncio aquí, teremos que facer unha campaña de que Pontevedra e O Salnés terán que esixir, á parte do ferrocarril en toda Galicia, que é toda Galicia, terán que esixir non quedar marxinadas, digamos, destas vías e tanto ferrocarril e autovías e demais para o futuro. En todo caso cara ó futuro de Pontevedra tamén teño dúas preguntas, unha relativa a eso que xa anuncio agora, se forzan a ir a Comisión pois haberá que fastidiarse. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera, eu quero contestarlle a vostede porque igual me interpretou mal. Eu estou de acordo coa moción, xa o dixen claramente, co contido dela, o que pasa que co contido literal non porque vostede aquí presenta unha serie de temas puntuais cos que non estou de acordo porque hai que estudialos e eu non me podo pronunciar agora aquí porque sería unha responsabilidade pola miña parte facelo. Estoulle dicindo que eu estou de acordo con ese tema, que porque perdamos 15 ou 20 días en que vaia a unha Comisión, non vai pasar nada, ó contrario, vamos facer un estudio moito máis serio, vamos a aportar todos máis datos e os vamos traer nese momento para que a demanda que se vaia a facer ó Estado Central dea tempo, todavía hai tempo, os Presupostos Xerais do Estado están indo agora no Congreso, inda non viñeron ó Senado, inda virán a finais do mes de novembro, inda que se poidan presenta-las emendas que se queiran nos Presupostos Xerais do Estado no Senado, entón bueno, pois neses momentos é cando se o Goberno Central quere facer algo por Galicia pois ten tempo todavía suficiente porque é a través dos Presupostos Xerais do Estado como realmente se dá resposta positiva ás cousas. Neste momento teño que dicirlle, eu quizais o sei pola miña condición de Senador, que estiven vendo que as inversións que fai o Estado Central en Galicia son sumamente cativas. Cando quera vostede darelle unha copia, concretamente no ferrocarril é de risa comparado con outras Comunidades Autónomas, por eso nós, estáballe comentando que tamén estamos como partido político loitando por ese tema. A nivel institucional como é o caso da Deputación, pois tamén vamos a loitar. E dicirlle sobre unha cousa que meteu aí polo medio, que non tiña nada que ver coa moción, que é o da carretera famosa de Pontevedra-A Cañiza, que nese tema seguimos loitando por esa historia para que sexa unha auténtica realidade. Dicirlle que na primeira visita institucional que fixo o Gobernador Civil de Pontevedra a esta casa, visita de cortesía que eu lle agradezo e que foi unha visita moi agradable, eu plantexeille dalgunha forma, que na Comisión de Seguimento de Autovías que hai na Coruña, que o Sr. Conselleiro de Política Territorial, Obras Públicas e Vivendas solicitara do Goberno Central unha axuda ó Sr. Pérez Touriño para que esa carretera se levara adiante, que naquel momento non tivo unha resposta, nin si nin non, pero polo menos non foi unha resposta positiva por parte da Administración Central, eu díxenlle ó Gobernador que fixera as xestións para que esa vía se puidera tamén levar adiante coa colaboración da Xunta de Galicia, e se fixese falta coa da propia Deputación. Dixo que ó mellor facía algunha xestión nese sentido e eu agradecínno publicamente nunhas declaracións que fixen unha vez que saímos da entrevista. A min facíanme unha entrevista onte á noite nun medio de comunicación local, aí, na zona do Condado, e volvemos a falar da famosa carretera na que estamos todos interesados. Pero eso non ten nada que ver co punto que estamos tratando, senón dicirllo porque vostede sacou a colación ese tema. Sr. López Freire, por favor. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, é vostede un cachondo, porque, vamos, é unha coña esto, leva media hora debatindo unha moción que non vai a debatir, ou sexa, é vostede un verdadeiro cachondo. Mire, sexamos serios dunha puñetera vez, se unha moción non se vai tratar se di por que e se manda tratar no seu día. Pero vostede falounos da vía rápida, do ferrocarril, das visitas do Gobernador, falounos aquí de todo ex-cátedra, sóltao vostede aí e como non se pode debati-la moción presentada polo Bloque, que vai a quedar para outra ocasión, pero aquí vostede xa falou de todo o habido por falar. Xa debatiu vostede a moción por completo. Despois outro punto de vista. Sr. Presidente, se a moción se trata, que se trate e se non se trata que quede para a Comisión. Porque claro, aquí habería que contestarlle a tódalas cousas que vostede soltou por aí unha por unha. Aí fai alusións a Deputados, a Parlamentarios, ás Comisións de non sei que, as Comisións de non sei canto, ata ás visitas do Gobernador. Mire, sexamos serios, Sr. Presidente, no tratamento dos temas. O tema vai quedar sobre a Mesa porque vostede o quere así, pois queda sobre a Mesa e punto, xa se debatirá no seu día. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Eu simplemente pretendín ilustrar unha serie de temas que coñecía. Sr. Mosquera trinta segundos. Sr. Mosquera Lorenzo.- Mire, xa despois da argumentación que dou, Sr. Presidente, pido que se vote e, mire, vostede acaba de darme un argumento de sumo peso, é dicir, que os Presupostos van ir a finais de novembro ó Senado e creo que é ben que vai co aval, a demanda vai co aval dun acordo plenario e no que despois de discuti-los Presupostos aprobemos aquí algo a touro pasado. Doume o argumento de peso para que esto sexa absolutamente urxente, para leva-lo aval, creo que é unha cousa moi xenérica, moi xenérico é instar do Goberno Central que invirta, creo que é eso, non hai nada que modificar. En todo caso para o próximo Pleno traen vostedes unha moción ou elaborámola entre todos con tódolos detalles do mundo, agora esta co xenérica que é creo que é ben que vostede vaia, que á parte acaba de manifesta-la súa intención de defendelo alí, que vai co aval dun acordo plenario que lle avale alí cando vostede defenda maiores inversións alío Creo que está clarísimo porque se non unha vez pasado polo Senado e votado pois non sei a onde levamos e eu pido que se vote. Sr. Presidente.- Bueno, simplemente lle vou aclarar unhas dúbidas que quizais está nun erro. Mire, primeiramente informarlle dunha cousa que vostede non sabe. Que vamos a ter un Pleno extraordinario aproximadamente dentro de dez días e que esa moción pode ir aí, primeiro tema. Segunda cuestión, o Pleno de aprobación dos Presupostos no Senado é a finais de decembro, o cal quere dicir que para presenta-las emendas no Senado aínda será a finais de novembro e ata as primeiras semanas de decembro, é dicir, había tempo incluso que fora ó Pleno ordinario de novembro desta Institución. Pero eu xa lle digo a vostede que vamos a ter un Pleno extraordinario para aprobar algúns temas que non dou tempo de traer a este Pleno e que eu calculo no prazo de oito días ou dez días, sobre oito ou dez días intentaremos ter un Pleno, dez días, vale. pois moitas gracias. Bueno pois entón irá a ese Pleno extraordinario a moción e á Comisión de Economía. Previa declaración de urxencia adoptada unánimemente, acordouse, a proposta da Presidencia, que a Moción presentada polo Sr. Mosquera Lorenzo sobre a situación ferroviaria de Pontevedra, pase a dictame da próxima sesión da Comisión Informativa de Economía. 11.3635.- ROGOS E PREGUNTAS Sr. Presidente.- ¿Hai algún rogo ou algunha pregunta?. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Yo "in voce" si me lo permite quisiera hacer dos preguntas. A primeira é sobre unha que xa levo feito fai un montón de tempo, a situación da Casa de Combarro que aínda non se me contestou. Espero que se me conteste adecuadamente. E a segunda, Sr. Presidente, ¿cando pensa vostede convocar un Pleno extraordinario para debatir un tema que nos estamos enterando pola prensa que é a folga de fame de funcionarios desta Corporación por temas de carácter de funcionarios e que non se trouxo a debatir nesta Cámara, neste Pleno?. Eu penso, Sr. Presidente, que o tema é de transcendencia política e de transcendencia social necesaria e suficiente como para que se traia a debatir e son o suficientemente, digamos, xentil, para que sexa vostede o que presente o tema porque se non temos que presentar nós unha moción de urxencia, aínda que soamente sexa parte das centrais sindicais as que están en folga de fame. Pero creo que o tema ten a suficiente transcendencia a nivel popular, a nivel de rúa e a nivel de funcionarios como para que vostede polo menos faga unha manifestación neste senso e se non pois presentaremos nós unha moción. Sr. Presidente.- Sobre a segunda pregunta voulle a dar unha resposta que é a seguinte. O Presidente da Deputación non ten intención de convocar ningún Pleno extraordinario para tratar ese tema por unha razón que é a seguinte: vostede sabe que eu non comparto os criterios do sindicato Comisións Obreiras, pero respeto as súas opinións e teño que dicirlle a vostede que houbo unhas negociacións no Hospital provincial entre o Xerente do Hospital e os catro sindicatos, chegou a un acordo con tres sindicatos e non chegou a acordo con un, o cal quere dicir que as cousas non se deben estar facendo tan mal cando tres sindicatos apoiaron publicamente na prensa a política que se está facendo no Hospital Provincial. Tres sindicatos apoiaron. O único que vostede ten que saber, como tamén sei eu e entereime recientemente, é que a finais de decembro eu creo que é, ou a primeiros de ano, vai haber eleccións sindicais na Deputación Provincial, onde se celebran en primeiro lugar, primeiro na Deputación Provincial e despois no Concello de Vigo en segundo lugar. Entón bueno, eu creo que comisións Obreiras está montando unha estratexia electoralista sindical respetuosa, que eu respeto, como cando nós, os partidos políticos, estamos en campaña, pero eu creo que está montando unha estratexia diferenciada do resto dos sindicatos, que eu xa digo respeto esa estratexia pero que non podo compartir porque consultei cos técnicos da nosa casa e polas cousas que están protestando, polo menos os informes que eu dispoño parece que nos dan a razón, a proba é, volvo a repetir, que hai tres sindicatos 10.3634.- MOCIÓN DO DEPUTADO PROVINCIAL SR. M
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota