Fondos
-
4. COMISIÓN PERMANENTE. COMISIÓN DE GOBERNO. XUNTA DE GOBERNO
2007-04-27_Ordinaria. Acta de sesión 2007/04/27_Ordinaria
Acta de sesión 2007/04/27_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.4.9.33.375/1.2007-04-27_Ordinaria
Título Acta de sesión 2007/04/27_Ordinaria
Data(s) 2007-04-27 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: En Pontevedra, na Sala de Xuntas do Pazo Provincial, sendo as nove horas e corenta minutos do día vinte e sete de abril do ano dous mil sete, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. D. Rafael Louzán Abal, Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, reuníronse as/os señoras/es deputadas/os, D. Xosé Crespo Iglesias, Dona María Teresa Pedrosa Silva, D. José Juan Durán Hermida, D. José Enrique Sotelo Villar, D. Antonio Feliciano Fernández Rocha, D. José Manuel Figueroa Vila e D. José Antonio Landín Eirín, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Xunta de Goberno, con carácter executivo, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Da fe do acto D. Carlos Cuadrado Romay, Secretario, e está presente o Sr. Interventor, D. Antonio Graña Gómez. Non asisten os señores deputados D. Ramón Campos Durán e D. Alfredo Rodríguez Millares. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.15038.- ACTA ANTERIOR A Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o borrador da acta da anterior sesión, ordinaria, do día vinte de abril de 2007. ------ Folla: 2.15039.- AXUDA Á FEDERACIÓN PROVINCIAL DE CONFRARÍAS DE PESCADORES DE PONTEVEDRA Vista a solicitude de axuda económica formulada por D. Manuel Pazos Vázquez, Presidente da Federación Provincial de Confrarías de Pescadores de Pontevedra. Visto os informes emitidos por Intervención e da Técnica da Sección de Pesca e Cultivos Mariños. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade conceder unha axuda económica incondicionada á Federación Provincial de Confrarías de Pescadores da Provincia de Pontevedra, por importe de 36.000,00 € e con cargo á partida 07/711.711.479.01 e que figura no anexo II na relación de subvencións con consignación nominativa. ------ Folla: 3.15040.- ADXUDICACIÓN DO CONCURSO PARA CONTRATACIÓN DO SUBMINISTRO DE DIVERSOS TIPOS DE REACTIVOS PARA O LABORATORIO DA FINCA MOURISCADE A Xunta de Goberno desta Deputación Provincial na sesión ordinaria que tivo lugar o día 23 de febreiro de 2007, acordou a aprobación do expediente de contratación, mediante concurso, procedemento aberto, para o subministro de diversos tipos de reactivos para o laboratorio da Finca Mouriscade, ata un importe máximo de cento dezanove mil trinta e cinco euros (119.035,00 €), IVE incluído, desagregado nos lotes e polos prezos unitarios máximos, por cada lote e tipo de reactivo, que a continuación se detalla: LOTE Nº 1.- REACTIVOS PARA LA REALIZACIÓN DE ANÁLISES DE PENSOS E MATERIAS PRIMAS................................. ATA UN MÁXIMO DE 58.010,00 € TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) SOLUCIÓN ÁCIDA DETERXENTE RE 5 LITROS 45,00 € SOLUCIÓN NEUTRA DETERXENTE RE 5 LITROS 35,00 € POTASIO HIDRÓXIDO 0.23 N 5 LITROS SV 41,00 € ÁCIDO SULFURICO 0.1275 M SV 5 LITROS 48,00 € SODIO HIDRÓXIDO 32% PA 5 LITROS 45,00 € POTASIO SULFATO PA 5 KG 124,00 € COBRE II SULFATO V-HIDRATO 500G PA 25,00 € ÁCIDO BÓRICO 4% 5 LITROS RV 64,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 0.1N SV 1 LITRO 14,00 € ÁCIDO SULFÚRICO 95-97% PA 2.5 LITROS 30,00 € ETER PETROLEO 40-60º PA 5 LITROS 76,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 0.310 M (1.128%P/V) SV 5 LITROS 28,00 € CLORURO DE CESIO PA 100 G 155,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 37% 1 LITRO 16,00 € ETANOL ABSOLUTO PA 2.5 LITROS 62,00 € HEXANO MESTURA DE ALCANOS PA 2.5 LITROS 60,00 € N-HEXANO 96% CALIDADE HPLC 1 LITRO 41,00 € ETANOL 96º V/V PA 5 LITROS 100,00 € LOTE Nº 2.- REACTIVOS PARA A DETERMINACIÓN DE SALMONELLA SSP EN PENSOS, MATERIAS PRIMAS OU OTROS ALIMENTOS SIGUINDO O PROTOCOLO DO EQUIPO MINIVIDAS EXISTENTE NO CENTRO......... ATA UN MÁXIMO DE 27.870,00 € TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) CALDO RAPPAPORT VASSILIADIS SOIA 20X10 ML 25,00 € CALDO MULLER- KAUFFMANN 20X10 ML 25,00 € CALDO M 20X10 ML 24,00 € VIDAS Immuno - Concentratión Salmonella (ICS), CAIXA 60 DETERMINACIÓNS 261,00 € VIDAS Salmonella (SLM) CAIXA 60 DETERMINACIÓNS 329,00 € LOTE Nº 3.- REACTIVOS PARA A IDENTIFICACIÓN DE XÉRMES E REALIZACIÓN DE ANTIBIOGRAMAS EN MOSTRAS DE LEITE, SIGUINDO AS INSTRUCCIÓNS DO EQUIPO VITEK 2 DE QUE DISPÓN O CENTRO ............. ATA UN MÁXIMO DE 15.070,00 €. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) TARXETAS DE IDENTIFICACIÓN E SENSIBILIDADES PARA DISTINTOS XERMES, CAIXA DE 20 UNIDADES 137,00 € LOTE Nº 4.- REACTIVOS PARA A REALIZACIÓN DE VARIAS DETERMINACIÓNS MICROBIOLÓXICAS EN PENSOS, MATERIAS PRIMAS E OUTRAS MATRICES ..... ATA UN MÁXIMO DE 18.085,00 EUROS. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) AUGA PEPTONA TAMPONADA 3X3 L 57,00 € MEDIO CROMOXÉNICO PARA E.COLI , AGAR 6X 200 ML 61,00 € MEDIO VRBG agar 6X200 ML para reconto de enterobacterias 32,00 € MEDIO BAIRD PARKER CON SUPLEMENTO 4X 100 ML, para reconto e confirmación de estafilococus coagulasa positivos 61,00 € MEDIO SULFITO DE FERRO-AGAR CON SUPLEMENTO ESPECIFICO para reconto de Clostridium Perfringes 50,00 € MEDIO SABORAUD CLORANFEENICOL 6X 100 ML, illamento selectivo de fungos 25,00 € Resultando que o anuncio do concurso foi publicado no B.O.P. número, 48 e no DOGA número 56 de datas 8 e 20 de marzo de 2007, respectivamente. Resultando que a Mesa de Contratación constituíuse o día 10 de abril de 2007 para examinar a documentación e apertura das proposicións económicas presentadas polas empresas, BIOMÉRIEUX ESPAÑA S.A. (Lotes números 2, 3 e 4); COMERCIAL HOSPITALARIA GRUPO - 3, S.L. (Lotes número 1 e 4); GALLEGA DE MATERIAL CIENTÍFICO, S.A. (GAMACISA) (Lote nº 1) e CIENTISOL, S.L. (CIENYTECH) (Lote nº 1), as cales foron admitidas pasándose o expediente a informe dos correspondentes servizos técnicos do Servizo Agrario desta Deputación. Considerando o establecido no artigo 34.1 apartado k) da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases de réxime local, no artigo 117 e concordantes do Real decreto lexislativo 781/1986, de 18 de abril, polo que se aproba o Texto refundido das disposicións vixentes en materia de réxime local e o disposto no artigo 171 e seguintes do Real decreto lexislativo 2/2000 polo que se aproba o Texto refundido da Lei de contratos das Administracións Públicas no referente ós contratos de subministro Considerando así mesmo o disposto no artigo 185 do Real decreto lexislativo 2/2004, de 5 de marzo, polo que se aproba o Texto refundido da Lei reguladora das facendas locais e o establecido nas bases de execución do orzamento provincial para 2007, concretamente na Base 16ª. 2 a) onde figura que lle compete á Xunta de Goberno a fase correspondente á disposición dos gastos precisos para contratación de subministros que, sendo competencia da Presidencia, teñan un importe superior a 60.102,00 euros. Vista a proposta formulada pola Mesa de Contratación na reunión do día 26 de abril de 2007, para que se lle adxudique os lotes números 1 e 4 ás empresas, CIENTISOL, S.L. (CIENYTECH) e BIOMÉRIEUX ESPAÑA S.A., respectivamente, ó resultar as ofertas máis vantaxosas de entre as presentadas e os lotes 2 e 3 á empresa BIOMÉRIEUX ESPAÑA S.A., por ser a única que presentou oferta a ditos lotes, así como por reunir ambas empresas os requisitos esixidos en dito concurso. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade: -Adxudicar o Lote número 1 do concurso á empresa CIENTISOL, S.L. (CIENYTECH) (C.I.F. B-15.869.605), para o subministro de reactivos para a realización de análise de pensos e materias primas, ata a cantidade máxima de cincuenta e oito mil dez euros (58.010,00 €), a razón dos seguintes prezos unitarios, IVE incluído. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) SOLUCIÓN ÁCIDA DETERXENTE RE 5 LITROS 42,00 € SOLUCIÓN NEUTRA DETERXENTE RE 5 LITROS 32,00 € POTASIO HIDRÓXIDO 0.23 N 5 LITROS SV 29,00 € ÁCIDO SULFURICO 0.1275 M SV 5 LITROS 44,00 € SODIO HIDRÓXIDO 32% PA 5 LITROS 29,00 € POTASIO SULFATO PA 5 KG 79,00 € COBRE II SULFATO V-HIDRATO 500G PA 17,00 € ÁCIDO BÓRICO 4% 5 LITROS RV 45,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 0.1N SV 1 LITRO 8,00 € ÁCIDO SULFÚRICO 95-97% PA 2.5 LITROS 25,00 € ETER PETROLEO 40-60º PA 5 LITROS 55,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 0.310 M (1.128%P/V) SV 5 LITROS 26,00 € CLORURO DE CESIO PA 100 G 110,00 € ÁCIDO CLORHÍDRICO 37% 1 LITRO 10,00 € ETANOL ABSOLUTO PA 2.5 LITROS 56,00 € HEXANO MESTURA DE ALCANOS PA 2.5 LITROS 43,00 € N-HEXANO 96% CALIDAD HPLC 1 LITRO 28,00 € ETANOL 96º V/V PA 5 LITROS 60,00 € -Adxudicar o lote número 2 do concurso á empresa BIOMÉRIEUX ESPAÑA, S.A. (C.I.F. A-28664589), para o subministro de reactivos para a determinación de salmonella SSP en pensos, materias primas ou outros alimentos seguindo o protocolo do equipo Minividas existente no laboratorio da Finca Mouriscade, ata a cantidade máxima de vinte e sete mil oitocentos setenta euros (27.870,00 €), a razón dos seguintes prezos unitarios, IVE incluído. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) CALDO RAPPAPORT VASSILIADIS SOJA 20X10 ML 24,80 € CALDO MULLER- KAUFFMANN 20X10 ML 24,80 € CALDO M 20X10 ML 23,62 € VIDAS Immuno - Concentratión Salmonella (ICS), CAIXA 60 DETERMINACIÓNS 260,90 € VIDAS Salmonella (SLM) CAIXA 60 DETERMINACIÓNS 328,90 € -Adxudicar o Lote número 3 do concurso á empresa BIOMÉRIEUX ESPAÑA, S.A. (C.I.F. A-28664589), para o subministro de reactivos para a identificación de xermes e realización de antibiogramas en mostras de leite, seguindo as instrucións do equipo vitek 2 que dispón o laboratorio da Finca Mouriscade, ata a cantidade máxima de quince mil setenta euros (15.070,00 €), a razón dos seguintes prezos unitarios, IVE incluído. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) TARXETAS DE IDENTIFICACION E SENSIBILIDADES PARA DISTINTOS XERMES, CAIXA DE 20 UNIDADES 136,80 € -Adxudicar o Lote número 4 do concurso á empresa BIOMÉRIEUX ESPAÑA, S.A. (C.I.F. A-28664589), para o subministro de reactivos para a realización de varias determinacións microbiolóxicas en pensos, materias primas e outras matrices, ata a cantidade máxima de dezaoito mil oitenta e cinco euros (18.085,00 €), a razón dos seguintes prezos unitarios, IVE incluído. TIPO DE REACTIVO Prezo Unitario Máximo (IVE incluído) AUGA PEPTONA TAMPONADA 3X3 L 56,84 € MEDIO CROMOXENICO PARA E.COLI , AGAR 6X 200 ML 60,65 € MEDIO VRBG agar 6X200 ML para reconto de enterobacterias 31,88 € MEDIO BAIRD PARKER CON SUPLEMENTO 4X 100 ML, para reconto e confirmación de estafilococus coagulasa positivos 60,65 € MEDIO SULFITO DE HIERRO-AGAR CON SUPLEMENTO ESPECIFICO para reconto de Clostridium Perfringes 49,90 € MEDIO SABORAUD CLORANFEENICOL 6X 100 ML, illamento selectivo de fungos 24,80 € A adxudicación dos lotes números 1 e 4 a favor das empresas, CIENTISOL, S.L. (CIENYTECH) e BIOMÉRIEUX ESPAÑA S.A., respectivamente, motívase, en ambos casos, por resultar as ofertas máis vantaxosas de entre as presentadas e admitidas a cada un dos lotes, ó obter a maior puntuación segundo os criterios de valoración establecidos nos pregos de condicións e por reunir os requisitos esixidos en dito concurso. A adxudicación dos lotes números 2 e 3 a favor da empresa, BIOMÉRIEUX ESPAÑA S.A., motívase ó ser a única empresa que presentou oferta a ditos lotes e por reunir os requisitos esixidos en dito concurso. O pago do subministro dos reactivos efectuarase ás empresas adxudicatarias de cada un dos lotes do concurso, con cargo á partida 07/711.711.221.07, do vixente Orzamento Provincial. Os adxudicatarios deberán constituír unha garantía definitiva equivalente ó 4% do prezo de adxudicación por importe de 2.320,40 euros no caso do lote número un, 1.114,80 euros polo lote número dous, 602,80 euros polo lote número tres, 723,40 euros polo lote número catro, que ingresarán na Tesourería da Deputación en calquera das formas previstas no artigo 36 do Rdl 2/2000, de 16 de xuño, do texto refundido da Lei de Contratos das Administracións Públicas, no prazo de quince días naturais contados dende a notificación deste acordo. No caso de non cumprirse este requisito por causas imputables ó adxudicatario, dará lugar á resolución do contrato. Os gastos xerados no expediente por inserción de anuncios nos boletíns oficiais cífranse en 548,72 euros, correspondendo 257,52 euros ós gastos do Boletín Oficial da Provincia de Pontevedra e 291,20 euros polos gastos do Diario Oficial de Galicia. Os adxudicatarios deberán ingresar na Caixa desta Deputación, 267,41 euros no caso do lote número un, 128,47 euros polo lote número dous, 69,47 euros polo lote número tres, 83,37 euros polo lote número catro, en concepto de gastos de anuncios no Boletín Oficial da Provincia de Pontevedra e no Diario Oficial de Galicia, respectivamente. ------ Folla: 4.15041.- APROBACIÓN DA CERTIFICACIÓN Nº2 DA OBRA DE “MODIFICADO Nº1 DE INSTALACIÓN PARA KARTING” Vista a certificación núm.2 relativa ás obras de modificado núm.1 de instalación de Karting, adxudicadas no seu día a Empresa CONSTRUCCIONES TABOADA Y RAMOS, S.L., visto o informe favorable do Servizo de Intervención de data 17 dos correntes e así mesmo de acordo coa Base 17ª da execución do orzamento provincial 2006, de recoñecemento e liquidación da obriga, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o recoñecemento da obriga e o pago da mesma co detalle seguinte: Construc.TABOADA Y RAMOS, S.L. (C.I.F. B.36.052.876) 07/123.452-622.01.2003 (Deputación) 190.614,77 € Construc.TABOADA Y RAMOS, S.L. IDEM (Concello.) 47.653,69 € Subtotal parcial …… 238.268,46 € Taxa dirección de obra 6.904,33 € Control de calidade 863,04 € Seguridade e saúde 863,04 € TOTAL …… 229.638,05 € Respecto a liquidación dos honorarios que se formulan pola dirección de obra, que comprende os do técnico superior e medio, considéranse procedentes en principio, por canto trátase da prestación dun Servizo ó contratista pola Administración a través dos seus técnicos, que debe soportar aquel segundo se desprende do ordenamento xurídico xeral e en concreto da cláusula 13 do “Prego de cláusulas administrativas xerais para a contratación das obras do Estado”. A Liquidación practicada axustase o regulado o efecto na Ordenanza reguladora da taxa por traballos de inspección e dirección das obras. Os honorarios correspondentes os Técnicos ingresaranse provisionalmente no concepto non orzamentario correspondente. Os relativos a funcionarios desta Deputación formalizaranse ingresándoos no concepto orzamentario que proceda e os dos Técnicos non funcionarios aboaranse cando se formalice o ingreso na conta non orzamentaria. ------ Folla: 5.15042.- APROBACIÓN DA CERTIFICACIÓN Nº5 DA OBRA DE “CENTRO SOCIO-CULTURAL E XUVENIL SANTA EULALIA” Vista a certificación de obra núm.5 relativa as obras do “Centro Socio-Cultural e xuvenil Santa Eulalia (Ribadumia)”, adxudicadas no seu día a Empresa CONSTRUCCIONES FERNÁNDEZ SARMIENTO, S.A, visto informe favorable do Servizo de Intervención de data 17 de los correntes e así mesmo de acordo coa Base 17ª da execución do orzamento provincial 2006, de Recoñecemento e liquidación da obriga, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o recoñecemento da obriga e o pago da mesma co detalle seguinte: Construc. Fernández Sarmiento, S.A. (C.I.F. A.36.018.786) 07/451.451-622.10.2005 (Deputación) 102.694,91 € Construc. Fernández Sarmiento, S.A. IDEM (C.de Xustiza) 63.712,76 € Construc. Fernández Sarmiento, S.A. IDEM (C.de Cultura) 95.569,14 € Subtotal parcial …… 261.976,81 € Taxa dirección de obra 7.591,33 € Control de calidade 948,92 € Seguridade e saúde 948,92 € TOTAL …… 252.487,64 € Respecto a liquidación dos honorarios que se formulan pola dirección de obra, que comprende os do técnico superior e medio, considéranse procedentes en principio, por canto trátase da prestación dun Servizo ó contratista pola Administración a través dos seus técnicos, que debe soportar aquel segundo se desprende do ordenamento xurídico xeral e en concreto da cláusula 13 do “Prego de cláusulas administrativas xerais para a contratación das obras do Estado”. A Liquidación practicada axustase o regulado o efecto na Ordenanza reguladora da taxa por traballos de inspección e dirección das obras. Os honorarios correspondentes os Técnicos ingresaranse provisionalmente no concepto non orzamentario correspondente. Os relativos a funcionarios desta Deputación formalizaranse ingresándoos no concepto orzamentario que proceda e os dos Técnicos non funcionarios aboaranse cando se formalice o ingreso na conta non orzamentaria. ------ Folla: 6.15043.- APROBACIÓN DA CERTIFICACIÓN Nº35 DA OBRA DO “PROXECTO MODIFICADO DE AMPLIACIÓN DO MUSEO DE PONTEVEDRA E REHABILITACIÓN DO EDIFICIO SARMIENTO” Vista a certificación núm 35 relativa as obras do “PROXECTO MODIFICADO DE AMPLIACIÓN DO MUSEO DE PONTEVEDRA E REHABILITACIÓN DO EDIFICIO SARMIENTO”, adxudicadas no seu día a Empresa DRAGADOS, S.A., visto informe favorable do Servizo de Intervención de data 17 do corrente mes e así mesmo de acordo coa Base 17ª da execución do orzamento provincial 2006, de Recoñecemento e liquidación da obriga, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o recoñecemento da obriga e o pago da mesma co detalle seguinte: DRAGADOS, S.A. (C.I.F. A.15.139.314) 07/432.451-622.01.2005 (Deputación) 114.305,81 € DRAGADOS,S.A. IDEM (M.E.C.) 381.019,37 € DRAGADOS,S.A. IDEM (XUNTA) 81.647,00 € Subtotal parcial …… 576.972,18 € Taxa dirección de obra 19.788,12 € Control de calidade 14.921,69 € Seguridade e saúde TOTAL …… 542.262,37 € Respecto a liquidación dos honorarios que se formulan pola dirección de obra, que comprende os do técnico superior e medio, considéranse procedentes en principio, por canto trátase da prestación dun Servizo ó contratista pola Administración a través dos seus técnicos, que debe soportar aquel segundo se desprende do ordenamento xurídico xeral e en concreto da cláusula 13 do “Prego de cláusulas administrativas xerais para a contratación das obras do Estado”. A Liquidación practicada axustase o regulado o efecto na Ordenanza reguladora da taxa por traballos de inspección e dirección das obras. Os honorarios correspondentes os Técnicos ingresaranse provisionalmente no concepto non orzamentario correspondente. Os relativos a funcionarios desta Deputación formalizaranse ingresándoos no concepto orzamentario que proceda e os dos Técnicos non funcionarios aboaranse cando se formalice o ingreso na conta non orzamentaria. ------ Folla: 7.15044.- APROBACIÓN DAS BASES DE PREMIOS Á INVESTIGACIÓN – 2007 De conformidade co ditame favorable da Comisión Informativa de Cultura a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar as Bases de “Premios a Investigación – 2007”, que son do seguinte teor: “CONVOCATORIA DE PREMIOS Á INVESTIGACIÓN 2007 A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, dentro das súas múltiples actividades no ámbito da cultura, vén dando preferencia especial a quen se dedica a tarefas de investigación co fin de estimular e premiar traballos que, sen dúbida, redundarán no beneficio do progreso e do benestar social. Consciente da importancia de todo isto, e seguindo a traxectoria emprendida dende hai anos, convoca os Premios á Investigación 2007, que se rexerán polas seguintes B A S E S Primeira.- A convocatoria ten por obxecto conceder os seguintes premios: a) Un de 3.000 € para traballos sobre Ciencias e Tecnoloxía. b) Un de 3.000 € para traballos sobre Humanidades e Ciencias Sociais. c) Un de 6.000 € para traballos de calquera especialidade e tema libre, referidos á provincia de Pontevedra. d) Un de 1.500 € para teses de doutoramento sobre Ciencias e Tecnoloxía e outro de 1.500 € para teses de doutoramento sobre Humanidades e Ciencias Sociais. e) Un de 1.200 € para proxectos de fin de carreira sobre Ciencias e Tecnoloxía e outro de 1.200 € para teses de licenciatura (tesinas) ou proxectos de fin de carreira sobre Humanidades e Ciencias Sociais. As teses e proxectos presentados nos apartados d) e mais e) tiveron que ser defendidos nos anos 2005/06 en calquera dos campus das universidades galegas, ou noutras universidades, por licenciados desta institución galega, sempre que versasen sobre temáticas galegas, acreditándose dita circunstancia coa correspondente certificación académica. - Premios para xoves investigadores: a) Un de 1.500 € para traballos sobre Ciencias e Tecnoloxía. b) Un de 1.500 € para traballos sobre Humanidades e Ciencias Sociais. Enténdese como xove investigador todo concursante que na data da conclusión do prazo desta convocatoria non supere a idade de 26 anos. Os citados premios financiaranse con cargo á partida 07/451.451.481.01 do vixente Orzamento provincial. Segunda.- Os traballos deberán ser de investigación, inéditos e redactados especificamente para a convocatoria en calquera dos idiomas oficiais vixentes na Comunidade Autónoma galega. Presentaranse por triplicado, xunto cun resumo de 20 folios como máximo, e a máquina ademais do currículo e os méritos do autor ou autores, facendo constar expresamente que non é tese ou tese de licenciatura, nin que foi presentado ou lido como tal. Un mesmo traballo non se poderá presentar a diversos epígrafes. Para garantir o seu anonimato proporanse “baixo un lema” sen que conste a identificación do seu autor. As teses, teses de licenciatura e proxectos fin da carreira presentaranse por duplicado e co seu título orixinal, xunto cun resumo de 20 folios como máximo. Terceira.- As instancias para tomar parte no concurso dirixiranse ó Ilmo. Sr. Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra e presentaranse no Rexistro Xeral deste organismo ata o 31 de outubro de 2007, especificando o premio ó que se opta. Cuarta.- Non poderán presentarse a estes premios as persoas que teñan a condición de funcionario ou persoal laboral da Deputación de Pontevedra. Quinta.- A selección e proposta da concesión de premios encoméndaselle a un xurado integrado polos seguintes membros: Presidente: o titular da Deputación ou deputado en quen delegue. Vogais: - o presidente da Comisión Informativa de Cultura. - tres profesores nomeados pola Universidade de Vigo. - un representante da UNED. - un representante da Misión Biolóxica de Galicia. - un representante da Real Academia Galega de Ciencias. - tres persoas nomeadas pola Presidencia de recoñecido prestixio no eido da investigación. Secretario: o titular da Corporación ou funcionario en quen delegue. Este xurado, que non poderá constituírse nin actuar sen contar coa asistencia de máis da metade dos seus membros, resolvendo todas as incidencias que se presenten, e sendo as súas decisións inapelables, poden solicitar a axuda de asesores especialistas en cada materia. Sexta.- O xurado cualificará o concurso coa maior amplitude de criterios, valorando a orixinalidade, obxectivos que pretende, método seguido, resultado, conclusións e aplicación práctica e currículo do autor, dando prioridade ós temas relacionados coa provincia de Pontevedra e con Galicia, eliminando aqueles traballos que non poidan catalogarse como de investigación específica e propoñendo o seu veredicto para a súa ratificación por parte do Ilmo. Sr. Presidente ou órgano competente en quen delegue. Sétima.- Durante o prazo dun ano, a partir da emisión do fallo, a Deputación resérvase o dereito de publicar os traballos; transcorrido este e coa autorización deste organismo, poderá facelo o autor pola súa conta. A concesión do premio non implica a perda da propiedade intelectual. Aqueles que non fosen galardoados poderán retirar os traballos no Servizo de Cultura desta Deputación, no prazo de tres meses, contados dende a resolución do concurso, pasados os cales, quedará exenta a responsabilidade das devolucións non solicitadas.” ------ Folla: 8.15045.- APROBACIÓN DE FESTAS DA BICICLETA E MARCHAS POPULARES EN CONCELLOS DA PROVINCIA De conformidade co ditame favorable da Comisión Informativa de Xuventude e Deportes, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar a celebración de Festas da Bicicleta e Marchas Populares nos concellos seguintes: O ROSAL 05/05/07 FESTA DA BICICLETA SALCEDA DE CASELAS 13/05/07 FESTA DA BICICLETA VILAGARCÍA 13/05/07 FESTA DA BICICLETA NIGRÁN 17/05/07 FESTA DA BICICLETA CALDAS DE REIS 19/05/07 FESTA DA BICICLETA TUI 26/05/07 FESTA DA BICICLETA A GUARDA 09/06/07 FESTA DA BICICLETA MOS 16/06/07 FESTA DA BICICLETA OIA 24/06/07 FESTA DA BICICLETA ------ Folla: 9.15046.- PERMISO E AXUDA ECONÓMICA PARA ASISTENCIA A CURSOS A) De conformidade coa proposta de data 12 de abril de 2007 da contratada laboral Dona Ruth González Reyes na que solicita permiso e axuda económica para poder asistir, en representación deste Organismo Provincial, a unha reunión técnica do proxecto “Conta con elas” que se celebra os días 26 ó 28 de abril de 2007 en Chieti (Italia), a Xunta de Goberno acorda por unanimidade convalidar o acto e conceder a Dona Ruth González Reis o permiso solicitado e unha axuda económica por importe total de 46,70 euros, estando desagregados por conceptos tal e como a continuación se sinala: Desprazamento: (coche propio) Pontev.-Vigo-Pontev.: 11,40 € Peaxe autoestrada: 5,30 € Aparcamento aeroporto (2 días) 30,00 € Total Desprazamentos: 46,70 € Ditas cantidades imputarase á partida 07/313.326.231.01 do vixente Orzamento provincial. B) De conformidade coa proposta de data 13 de abril de 2007 da xefa do Servizo de Acción Social na que solicita permiso e axuda económica, co carácter de “a xustificar”, para que Dona Rebeca Domínguez Pérez, Coordinadora do proxecto Mercurio poida asistir, en comisión de servizo e representando a este Organismo Provincial, a unha reunión técnica para o intercambio de experiencias comprendida entre as actividades da parte transnacional, que se celebrará os próximos días 02 ó 05 de maio de 2007 en Barbastro (Huesca), a Xunta de Goberno acorda por unanimidade, conceder a Dona Rebeca Domínguez Pérez o permiso solicitado e unha axuda económica, co carácter de “a xustificar”, por importe total de 1.347,01 euros, estando desagregados por conceptos tal e como a continuación se sinala: (Saída o día 2 despois das 14:00 h. e regreso o día 5 antes das 22:00 h.) Desprazamentos: (incluído aluguer de coche sen condutor) Pontevedra-Vigo-Pontevedra: 11,40 € Autoestrada (ida e volta): 5,50 € Aparcamento aeroporto: 20,00 € Avión: (Destino Barcelona) 700,00 € Barcelona-Barbastro-Barcelona: Utilización dos medios regulares dispoñibles, de acordo co establecido no RD 462/2002, de 24 de maio (bus/tren/aluguer de coche con/sen condutor) 200,00 € Taxi: (Estación tren/bus-Hotel- Estación tren/bus) 100,00 € Total Desprazamentos: 1.036,90 € Dietas: Día 02: (½ manutención + aloxamento) 84,67 € Día 03 e 04: (2 dietas) 206,74 € Día 05: (½ manutención) 18,70 € Total Dietas: 310,11 € Ditas cantidades imputaranse ás partidas 07/313.623.230.01 de dietas por importe de 310,11 € e á 07/313.623.231.01 de locomoción por importe de 1.036,90 € do vixente Orzamento provincial. ------ Folla: 10.15047.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR LIBERTY SEGUROS, EN NOME DE DONA PURIFICACIÓN AMORÍN FERNÁNDEZ POR DANOS EN VEHÍCULO NA N-120 (PONTEAREAS) Dada conta que con data de rexistro 09/04/2007 (rex. nº 014245) tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita por Liberty Seguros en nome de Dona Purificación Amorín Fernández con enderezo de notificacións en rúa Henao, 5- 2º de Bilbao por danos padecidos en vehículo matrícula 0437FHH na estrada N-120 p.k. 651,500 (Ponteareas) o día 15/02/2007 e que cuantifica economicamente en 274,60 € Resultando.- Que con data 11/04/2007 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que o emitiu con data 18/04/2007 co seguinte contido: “ …pongo en su conocimiento que el citado vial no pertenece a la red de carreteras provinciales ”. Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30/92. Considerando.- Que a teor do citado informe impide entrar sequera a valorar as circunstancias concorrentes do sinistro en cuestión, por canto non pode constituírse validamente a relación procedimental ó non resultar a Deputación Provincial pasivamente lexitimada para interpoñer perante dela ningunha reclamación que non se relacione directamente coa súa titularidade demanial. Considerando.- Que as Administracións Públicas réxense en materia de responsabilidade patrimonial polos artigos 106.2 da Constitución Española, 139 e seguintes da Lei 30/92, 54 da Lei 7/85, 223 do Rd 2568/86 e Rd 429/93. Considerando.- Que en ningún caso pode esta Excma. Deputación Provincial facerse responsable de danos producidos en estradas que non sexan da súa titularidade. Considerando.- Que o presente acordo cumprimenta o establecido nos artigos 89.1 e 54.1-b da Lei 30/92 en relación co 13.2 do Rd 429/93, referido á inadmisión argumentada da reclamación. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade inadmitir a trámite dita reclamación. ------ Folla: 11.15048.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR DON VICTOR MANUEL DOMÍNGUEZ FERNÁNDEZ EN NOME E REPRESENTACIÓN DE DON JOAQUÍN DACOSTA RECAMAN POR DANOS EN VEHÍCULO NA RÚA FERNANDO OLMEDO DE PONTEVEDRA Dada conta que con data de rexistro 22/02/07 (rex. nº 005975) tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita por D. Victor M. Domínguez Fernández en nome e representación de D. Joaquín Dacosta Recamán, con enderezo de notificacións na rúa Oliva, nº 6-1ºB de Pontevedra, por danos en vehículo na rúa Padre Fernando Olmedo de Pontevedra o día 23 de abril de 2005, e que individualiza economicamente en 691,89 €. Resultando.- Que con data 26/02/2007 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que emitiu en data 16/03/2007 co seguinte contido: “…1. El cruce existente en las calles Padre Fernando Olmedo y Perfecto Feijoo en Pontevedra (E.P. 0007), está incluido dentro de la red de carreteras provinciales. 2. Sin perjuicio de las complicaciones que genera, a la hora de emitir el informe solicitado, el largo tiempo transcurrido entre el accidente, recordemos que tuvo lugar el 23 de abril de 2005 y la fecha de interposición de la reclamación de referencia ante esta Administración, el 16 de febrero de 2007, por parte del Servicio de Vías y Obras no se tuvo constancia del accidente de referencia ni de otros ocurridos por la misma causa, “mancha de gasoil”, en fechas anteriores o posteriores al que es objeto del presente informe. 3. No obstante lo anterior es necesario advertir que, realizada visita de inspección al lugar del accidente, se ha podido comprobar: a) Que unos metros antes del cruce existente entre las calles Padre Fernando Olmedo y Perfecto Feijoo, en Pontevedra, existe una señal vertical S 13 y una marca horizontal M-4.3 que advierten de la presencia de un “Paso de peatones con prioridad”. b) Que superado dicho paso de peatones existe una señal vertical R 1 “De ceda el paso”, como señal de ordenación de la circulación en el cruce existente entre las citadas calles. c) –Que el lugar donde sucedió el accidente tiene la consideración de tramo urbano o travesía, por lo que existe una limitación genérica de velocidad de 50 Km/hora. 4. Todas estas señales de advertencia obligan a los conductores de aquellos vehículos que se desplazan por la intersección de las calles Padre Fernando Olmedo y Perfecto Feijoo, a tomar las máximas precauciones a la hora de circular, precauciones que a priori, y sin perjuicio de la posible existencia de una mancha de gasoil en la calzada, parece que no fueron adoptadas con el máximo rigor por el conductor del ciclomotor, infringiendo en consecuencia lo dispuesto tanto en el artículo 19 del Texto Articulado de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, aprobado por Real decreto Legislativo 339/199, de 2 marzo, como en el artículo 46 del Reglamento General de Circulación.” Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e pasiva e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30/92. Considerando.- Que non quedou acreditada a relación de causalidade (artigos 139.1 da Lei 30/92 e 13.2 do Rd 429/93) co material probatorio achegado ó expediente, antes ó contrario, queda demostrada a non responsabilidade desta Deputación no evento lesivo, xa que unha mancha de gasoil trátase de algo vertido por alguén alleo a esta Deputación que precedentemente utilizou a vía, polo que non se lle pode imputar á Administración Provincial os efectos danosos de dita conduta, atopándose tal feito dentro do estándar obxectivo de risco no que se desenvolve calquera condutor. O contrario sería converter a Deputación nunha aseguradora universal de calquera risco, o que non é conforme a dereito. Considerando.- Que as Administracións Públicas réxense en materia de responsabilidade patrimonial polos artigos 106.2 da Constitución Española, 139 e seguintes da Lei 30/92, 54 da Lei 7/85, 223 do Rd 2568/86 e Rd 429/93. Considerando.- Que o presente acordo cumprimenta o establecido nos artigos 89.1 e 54.1-b da Lei 30/92 en relación co 13.2 do Rd 429/93, referido á desestimación argumentada da reclamación. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade desestimar a reclamación. ------ Folla: 12.15049.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR DON CARLOS MUELLE RODIL POR DANOS EN VEHÍCULO NA EP-9305 (RIBADUMIA) Dada conta que con data de rexistro13/02/2007 (rex. nº 004244) tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita por D. Carlos Muelle Rodil con enderezo en rúa Cristino Álvarez nº 1- 3ª planta de A Coruña, por danos en vehículo o día 01/10/2006, na EP-9305 de Coirón (PO-550) a Leiro (PO-300) por Ribadumia e que individualiza economicamente en 804,03 €. Resultando.- Que con data 13/03/2007 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que emitiu en data 16/03/2007 co seguinte contido: “…1. La E.P. 9305, p.k.4+300, sentido ascendente, está incluida dentro de la red de carreteras provinciales. 2. Por parte del Servicio de Vías y Obras no se tuvo constancia del accidente de referencia ni de otros ocurridos por la misma causa, “bache en la calzada”, en fechas anteriores o posteriores al que es objeto del presente informe. 3. Realizada visita de inspección al lugar del accidente se ha podido comprobar que el “bache en la calzada”, al que se refiere D. Carlos Muelle Rodil, es en realidad un deterioro del firme provocado, a priori, por el deficiente estado de conservación de un registro de alcantarillado,, circunstancia que era desconocida por el Servicio de Vías y Obras. 4. Siendo así los hechos ocurridos y dado que el servicio de alcantarillado es de competencia municipal, según lo previsto en la letra f) del párrafo 2º, del artículo 25 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local, el Ayuntamiento sería el responsable no sólo del mantenimiento del citado servicio sino también de los posibles daños que el mismo ocasione. 5. Por otro lado, en el supuesto de existir un contrato de concesión administrativa de gestión de servicio público de abastecimiento de agua potable, mantenimiento de la red de saneamiento y depuración de aguas residuales concertado por el Ayuntamiento, la responsabilidad recaería sobre la empresa concesionaria a tenor de lo dispuesto en el artículo 97 del Real Decreto Legislativo 2/2000, de 16 de junio, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de contratos de las Administraciones Públicas, en relación con lo dispuesto en el párrafo segundo del artículo 121 de la Ley de Expropiación Forzosa. 6. Sin perjuicio de lo dispuesto en los párrafos anteriores y para una mejor resolución de la reclamación presentada, se hace preciso resaltar dos datos relevantes: que rodearon el accidente: a) El tramo de carretera en el que se produjo el accidente, en torno al punto Kilométrico 4+300, se encuentra señalizado con marcas viales de color amarillo que advierte del peligro por obras y de las posibles alteraciones que éstas produzcan sobre la situación anormal de la vía, señalización que obligaba al conductor a extremar las precauciones a la hora de circular con su vehículo. b) Se indica en el informe estadístico de la Dirección General de Tráfico que la velocidad del vehículo en el momento del accidente era superior a los 50Km/hora (vid apartado nº 70), dato que pone de manifiesto que la velocidad a la que circulaba, el día 1 de octubre de 2006 domingo, a las 03:45 horas de la mañana, D. Carlos Muelle Chan (hijo de D. Carlos Muelle Rodil, titular del vehículo), era inadecuada para dicho tramo. Así las pruebas documentales, que han sido recabadas por esta Unidad Administrativa, muestran que en el lugar del accidente existe una señal horizontal de limitación de velocidad de 40 km/hora, de forma que D. Carlos Muelle Chan habría infringido lo dispuesto en el artículo 19 del Texto Articulado de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, aprobado por Real Decreto Legislativo 339/1990, de 2 de marzo que señala que “Todo conductor está obligado a respetar los limites de velocidad establecidos...” (en el mismo sentido el artículo 45 del Reglamento General de Circulación). Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e pasiva e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30/92. Considerando.- Que non quedou acreditada a relación de causalidade (artigos 139.1 da Lei 30/92 e 13.2 do Rd 429/93) co material probatorio achegado ó expediente, antes ó contrario, queda demostrada a non responsabilidade desta Deputación no evento lesivo, xa que da lectura do documentado informe de Vías e Obras colíxense os seguintes datos indubitados: a)Non existe a focha que se di: trátase dun deterioro no firme polo deficiente estado de conservación dun rexistro de rede de sumidoiro, responsabilidade, en todo caso, do Concello, artigo 25 apartado 2, letra “f” da Lei 7/85 reguladora de réxime local. b)A vía está sinalizada con marcas viais amarelas que advirten do perigo por obras. c)Superación do límite de velocidade establecido o teor do informe da Dirección Xeral de Tráfico, xa que o condutor circula a máis de 50 km/h sendo a limitación a 40 km/h. Considerando.- Que as Administracións Públicas réxense en materia de responsabilidade patrimonial polos artigos 106.2 da Constitución Española, 139 e seguintes da Lei 30/92, 54 da Lei 7/85, 223 do Rd 2568/86 e Rd 429/93. Considerando.- Que o presente acordo cumprimenta o establecido nos artigos 89.1 e 54.1-b da Lei 30/92 en relación co 13.2 do Rd 429/93, referido á desestimación argumentada da reclamación. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade desestimar a reclamación. ------ Folla: 13.15050.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR DON MIGUEL ÁNGEL FORNEIRO GONZÁLEZ EN NOME E REPRESENTACIÓN DE DON JORGE COMESAÑA FERNÁNDEZ E A ENTIDADE MERCANTIL WINTERTHUR POR DANOS EN VEHÍCULO NA ESTRADA EP-5104 (COVELO) Dada conta que con data de rexistro 25/01/2007 (rex. nº 002106) tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita por D. Miguel Ángel Forneiro González en nome e representación de D. Jorge Comesaña Fernández e da entidade mercantil Winterthur con enderezo de notificacións en Avda. das Camelias nº 120 -36211 de Vigo, por danos padecidos en vehículo matrícula 5977-CBH o día 28/01/2006, na estrada EP-5104 e que individualiza economicamente en 2.147,21 €. Resultando.- Que con data 31/01/2007 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que emitiu en data 19/02/2007 co seguinte contido: “1. La C.P. 5104 sentido Covelo es de titularidad provincial y responde a la nomenclatura Maceira-Avión. 2. Por parte del Servicio de Vías y Obras no se tuvo constancia del accidente de referencia; tampoco se ha tenido conocimiento de la existencia de otros accidentes provocados por la misma causa, en fechas próximas, anteriores o posteriores, al que es objeto del presente informe. 3.Tras visita de inspección al lugar del accidente, realizada en días pasados, se ha podido comprobar que a la altura del punto kilométrico 6+800 de la carretera provincial Maceira-Avión, sentido Covelo, existe, en la cuneta, una boca de acceso de un caño de regadío con unas dimensiones de 1,20x0,70x0,50 metros de profundidad; estas bocas de acceso, pozos cuadrangulares sin tapa cuya función es la recogida de aguas pluviales de uno u otro lado de la carretera y su traslado perpendicular al eje de la misma, suelen ser habituales en las cunetas de las carreteras; en consecuencia, para que un vehículo introduzca una rueda en la misma se debe haber salido del carril de circulación, de 3 metros de ancho, y superar asimismo el arcén de 0,60 metros de anchura. 4. En este punto se hace necesario traer a colación las manifestaciones realizadas en el escrito de reclamación presentado por D. Jorge Comesaña Fernández cuando se señala literalmente, entre otras cuestiones, que “…cuando, a la altura del punto kilométrico 6,8 y como consecuencia de que en dichos instantes comenzó a nevar, el vehículo perdió adherencia sobre el firme deslizándose ligeramente hacia el lado derecho de la calzada e invadiendo parte del arcén existente…” Por lo tanto, la aparición de nieve en la calzada, afirmación ratificada por el atestado levantado por la guardia civil (vid apartado factores atmosféricos), pone de manifiesto que fueron las condiciones atmosféricas las que provocaron la salida de vía del vehículo, condiciones que, en consecuencia, requerían que el conductor adaptase las máximas precauciones al circular por la carretera. Así de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 45 del Reglamento General de Circulación, “Todo conductor está obligado a respetar los límites de velocidad establecidos y a tener en cuenta, además, sus propias condiciones físicas y psíquicas, las características y el estado de la vía, del vehículo y de su carga, las condiciones meteorológicas, ambientales y de circulación, y, en general, cuantas circunstancias concurran en cada momento, a fin de adecuar la velocidad de su vehículo a ellas, de manera que siempre pueda detenerlo dentro de los límites de su campo de visión y ante cualquier obstáculo que pueda presentarse (artículo 19.1 del texto articulado)”. Por otro lado, el artículo 46 del Reglamento General de Circulación señala que: “1. Se circulará a velocidad moderada y, si fuera preciso, se detendrá el vehículo cuando las circunstancias lo exijan, especialmente en los casos siguientes: K) En los casos de niebla densa, lluvia intensa, nevada o nubes de polvo o humo. En consecuencia, la presencia de nieve en la calzada era una circunstancia que D. Jorge Comesaña Fernández debió tener en cuenta a la hora de circular con su vehículo, debiendo incluso detener el mismo tal y como preceptúa el Reglamento General de Circulación al hablar de la moderación de velocidad. 5. Por todo lo expuesto esta Unidad Administrativa concluye que la falta de atención en la circulación de D. Jorge Comesaña Fernández, sin tener en cuenta el estado de la vía y las condiciones meteorológicas, ambientales y de circulación, fue la causa inmediata del accidente, lo que conlleva claramente la ruptura del nexo causal entre el actuar de la Administración y el resultado producido.” Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e pasiva e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30/92. Considerando.- Que non quedou acreditada a relación de causalidade (artigos 139.1 da Lei 30/92 e 13.2 do Rd 429/93) co material probatorio achegado ó expediente, antes ó contrario, queda demostrada a non responsabilidade desta Deputación no evento lesivo, sendo soamente imputable o resultado danoso a concorrencia do comportamento neglixente da condutora que non adoptou á condución as circunstancias climatolóxicas (artigo 19.1 da Lei de Seguridade Vial en relación co 46 do Regulamento de circulación) coa forza maior, caracterizada por un elemento externo e irresistible, o que radia calquera título de reproche patrimonial respecto da Administración Provincial, proba do cal o constitúe o feito de que ningún outro accidente se produzo pola mesma causa. Considerando.- Que as Administracións Públicas réxense en materia de responsabilidade patrimonial polos artigos 106.2 da Constitución Española, 139 e seguintes da Lei 30/92, 54 da Lei 7/85, 223 do Rd 2568/86 e Rd 429/93. Considerando.- Que o presente acordo cumprimenta o establecido nos artigos 89.1 e 54.1-b da Lei 30/92 en relación co 13.2 do Rd 429/93, referido á desestimación argumentada da reclamación. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade desestimar a reclamación. ------ Folla: 14.15051.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR DONA CARMEN LÓPEZ RODRÍGUEZ EN NOME E REPRESENTACIÓN DE DON ROBERTO LORENZO LORENZO E DONA MARGARITA BLANCO VILA POR DANOS EN VIVENDA CONSECUENCIA DE OBRAS NA ESTRADA DE BEMBRIVE (VIGO) Dada conta que con data de rexistro 21/12/2006 (rex. nº 040387) tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita Dona Carmen López Rodríguez en nome e representación de D. Roberto Lorenzo Lorenzo e Dona Margarita Blanco Vila con enderezo de notificacións en rúa Eduardo Chao, nº 2-1º Izda Vigo, por danos en vivenda, como consecuencia de obras de mellora e ensanche da estrada de Bembrive á altura do número 334 en Vigo e que individualiza economicamente en 29.085,09 €. Resultando.- Que con data 29/12/2006 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que emitiu en data 14/02/2007 co seguinte contido: “1. La que denominan “estrada de Bembrive” es la carretera provincial 2001 Calvario – La Garrida a su paso por la citada parroquia. 2. Una de las competencias propias de la Excma. Diputación Provincial de Pontevedra recogida por el legislador en la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Regimen Local, es la asistencia y la cooperación jurídica, económica y técnica a los Municipios, especialmente a los de menor capacidad económica y de gestión. Ello implica la puesta en marcha de una serie de proyectos, por parte de esta Administración, cuyo objetivo es asegurar el acceso de la población de la Provincia al conjunto de los servicios mínimos de competencia municipal y favorecer la mayor eficacia y economicidad en la prestación de éstos mediante cualesquiera fórmulas de asistencia y cooperación con los Municipios, servicios como el alcantarillado, el alumbrado público o la construcción de aceras. Con ese fin surgió el proyecto “ Mejora de pavimento y dotación de servicios E.P Calvario- A Garrida” (tramo Mosteiro- Mourelle), cuyo objeto era dotar a dicho tramo con los servicios de alcantarillado, abastecimiento de agua, redes eléctricas y comunicaciones, mejorar la explanación y el pavimentado del firme y proceder a la construcción de aceras; ésta última actuación cobraba especial relevancia al tratarse de una zona muy poblada, con viviendas a ambos lados de la carretera y con una circulación de vehículos muy importante, aceras que han mejorado notablemente el tránsito y seguridad de los peatones. Dicho proyecto fue adjudicado a la empresa Construcciones Obras y Viales S.A. encontrándose en la actualidad finalizado. Por otro lado, en noviembre de 2005, se redacta el proyecto de “ Soterramento da rede de baixa tensión no treito Mosteiro- Mourelle da E.P Calvario- A Garrida”, cuyo objeto era, como su nombre indica, la canalización subterránea de las líneas aéreas de energía eléctrica con obras consistentes en: a)Excavación en zanja necesaria para la colocación de las tuberías exigidas por Unión Fenosa para las instalaciones de los conductores. b)Instalación de los distintos paquetes de tuberías así como de la cinta de señalización. c)Ejecución de las acometidas a los cuadros existentes en las viviendas. A tal fin se procede a la apertura de una zanja transversal para el soterramiento de la conducción eléctrica precisamente para dar servicio a la vivienda en cuestión. En la ejecución de las citadas obras la única actuación realizada en la proximidades de la vivienda de D.ª Margarita Blanco Vila por parte de la Diputación Provincial de Pontevedra, a través de la empresa adjudicataria, fue una zanja perpendicular a la vivienda para la acometida de la energía eléctrica a la misma, al haberse sustituido la red de alimentación aérea por una línea enterrada, acometida que, por no hacer zanja en el frente de la fachada, se la sirvió desde la acera contraria y precisamente en el límite de la misma. Quizá en su momento no quedó estéticamente rematada la llegada del tubo a la fachada, aunque finalmente ya se procedió a su corrección, pese a la reiterada oposición del propietario que parecía querer justificar los problemas existentes en su vivienda con un problema menor y sin conexión alguna con los daños denunciados. Sí se tiene conocimiento de la queja del propietario, pero no de daño alguno provocado por las obras realizadas ya que, si la vivienda presenta algunas deficiencias, que no han podido ser comprobadas ni por el técnico que suscribe ni por el vigilante, éstas habrán sido provocadas por otras causas que desconocemos, pues no se realizó obra alguna en la fachada de la vivienda. En este punto es necesario resaltar que si bien en el proyecto de mejora de la carretera se preveía la construcción de una acera en el frente de la vivienda con la instalación del pertinente tubo para recogida de pluviales, por expresa petición del propietario, ambos servicios, acera y pluviales, se iniciaron después de la fachada y de una entrada a la finca adyacente a la vivienda. Es por ello que lo ejecutado, como se explicará a continuación, nada pudo afectar al inmueble. 3. Así señala en su escrito de reclamación, entre otras cuestiones, la representante legal de D.ª Margarita Blanco Vila que ” las causas de los daños existentes en la vivienda propiedad de D.ª Margarita Blanco Vila y D. Roberto Lorenzo Lorenzo, tal y como se recogen en los informes periciales de D. Jorge Diz Besada, arquitecto técnico, y en el informe de D. Angel Colsa Lloreda, ingeniero de caminos, puertos y canales, son consecuencia de la deficiente ejecución de las obras realizadas en la carretera de Bembrive, propiedad de la Diputación de Pontevedra”, por lo que para desvirtuar dicha afirmación es necesario analizar el contenido de los citados informes. Informe de D. Jorge Diz Besada En el citado informe se hace referencia, principalmente, a dos tipos de daños: A) Grietas en la vivienda. B) Humedades. En cuanto a las primeras, señala D. Jorge Diz Besada, entre otras cuestiones: 1.” Fue requerido por D.ª Margarita Blanco Vila, en calidad de propietaria de una vivienda sita en la carretera de Bembrive, nº 344 de Vigo, en la cual al parecer se habían producido unas grietas de diversa índole y magnitud en paredes interiores y de fachada aparentemente producidas por unas obras realizadas por la empresa R de telecomunicaciones, a raíz de la apertura de una zanja que albergaba unos tubos y que la propia empresa había realizado para pasar unos cables de telefonía, hace aproximadamente dos meses”. Es por ello que, ante la afirmación de que la empresa R de telecomunicaciones fue la responsable de la aparición de las grietas, aparentemente producidas por unas obras realizadas por la citada empresa, es por lo que no se entiende qué responsabilidad puede recaer sobre esta Administración por una actuación de una empresa ajena a ella. No existiendo constancia en esta Unidad Administrativa de la actuación de la empresa R, entendemos que se trata de un grave error en la apreciación del técnico D.Jorge Diz Besada, y que muestra ciertas dudas sobre la exactitud del resto de apreciaciones mencionadas en su informe. 2.” .....Fuera de lo que es el conjunto de la vivienda pude observar la existencia de una zanja que cruzaba la vía pública justo por delante de la fachada de la vivienda. Esta zanja estaba ya cerrada y con el correspondiente asfaltado como última capa. Pude ver que dicha zanja albergaba tres tubos de color rojo( tubos de cableado telefónico) que estaban rematados contra la pared de la vivienda”. Sin perjuicio de reiterar el error existente en la apreciación del “cableado telefónico”, volvemos a recordar que el proyecto denominado“ Soterramento da rede de baixa tensión no treito Mosteiro- Mourelle da E.P Calvario-A Garrida”, tenía por objeto la canalización subterránea de las líneas aéreas de energía eléctrica, y que en consecuencia, la única actuación realizada en la proximidades de la vivienda fue una zanja perpendicular a ella para la acometida de la energía eléctrica a la misma, al haberse sustituido la red de alimentación aérea por una línea enterrada. 3.” Pude observar igualmente la existencia de una arqueta de hormigón de grandes dimensiones que albergaba una llave de paso perteneciente a la red de aguas. Dicha arqueta no poseía ninguna tapa de protección sino solamente unas tablas de madera y se ubica también en la fachada de la vivienda”. En este punto es necesario traer a colación la información recabada por técnicos de esta Administración, que pone de manifiesto que las obras ejecutadas por la Diputación Provincial de Pontevedra nada tienen que ver con la arqueta en cuestión, ya que dicha actuación fue ejecutada por personal contratado al efecto por la Comunidad de Aguas de Mourelle. 4.”Por último pude comprobar que la zanja que atravesaba la calzada y que ya estaba cerrada presentaba un desnivel con respecto al resto del firme de la calzada, producto del mal relleno de la zanja y del compactada de la misma que no se niveló con el resto de la carretera.........me di cuenta que al paso de los camiones por encima de la zanja, ésta al no estar al mismo nivel que el resto de la carretera, actuaba como bache para los camiones y producía vibraciones en la vivienda que hacían retemblar la misma...” La zanja de la que se habla en el informe se repuso según las prescripciones técnicas recomendadas en este tipo de actuación, con zahorra y aglomerado en frío; dicha zanja se iba reponiendo a medida que la misma se iba asentando; una vez comprobado que la misma no repisaría, se procedió a asfaltar con aglomerado en caliente, como es práctica habitual en este tipo de trabajos. Por ello el argumento relativo a las consecuencias derivadas de la existencia de un desnivel, tales como “grietas en las paredes de la vivienda o vibraciones que hacían retemblar la misma....”, quedaría desvirtuado por los siguientes motivos: a) Desde un punto de vista técnico parece complicado que el paso de camiones produzca unas vibraciones de tamaña magnitud que hagan retemblar una vivienda provocando grietas en la misma, y todo ello a consecuencia de una zanja en la carretera aparentemente mal nivelada. Prueba de esa dificultad es que en los más de 30 cruces, similares al que es objeto del presente informe, realizados en el tramo de Mosteiro- Mourelle, no se ha producido ningún tipo de queja o reclamación por parte de los propietarios y mucho menos se tiene constancia de daños estructurales en sus viviendas. b) Por el contrario y para encontrar el origen de las grietas denunciadas, sí se debe tener en cuenta la antigüedad de la edificación en cuestión ya que, como se refleja en el propio informe de parte, la vivienda data del año 1927; es decir, se trata de una construcción con más de 80 años y con deficiencias técnicas como se pone de manifiesto en el informe de D. Jorge Diz Besada cuando señala que, “ Las paredes exteriores de carga arrancan de la cimentación, la cual en aquella época, hablamos del año 1927, es probable que estén directamente sobre el terreno o como mucho sobre una cimentación corrida perimetral sin ningún tipo de atado interior. También cabe destacar que la carretera remata contra la pared del semisótano de la vivienda, sin ningún elemento o solución constructiva que separe ésta de la vía pública”, punto éste de especial relevancia y que se analizará para desvirtuar las afirmaciones relativas a la existencia de humedades en la vivienda. B) Humedades En cuanto a éstas informa D. Jorge Diz Besada que: 5.”Para colocación de los tubos de telefonía, tuvo que abrirse una zanja de casi un metro de ancho por dos de profundidad.........esa zanja una vez cerrada no queda en las mismas condiciones que antes de la excavación, lo que hace que sea más vulnerable a las filtraciones de agua. Si a esto le añadimos el remate de la zanja contra la fachada de la vivienda es rudimentaria.......y que el acabado del asfalto es poroso, nos encontramos con una serie de factores que aumentan la entrada de agua en esa zona..........” Ante esta afirmación es necesario insistir en que la zanja, realizada según las prescripciones técnicas habituales, no puede ser la causante de fisuras y humedades; es más, el acabado de la mezcla asfáltica tipo D-12, utilizada en la capa de rodadura, es 90-95% impermeable y no poroso como se señala en el informe. 6.” Además existe una arqueta de grandes dimensiones de la red de aguas. Esta arqueta carece de tapa alguna y está pegada a la zanja anterior. El remate de la capa de asfalto de la zanja contra esta arqueta es más que rudimentario, lo que facilita las filtraciones de agua. Esta arqueta al carecer de tapa también facilita las filtraciones.......” Volvemos a insistir en que la intervención de esta Administración en la zona nada tiene que ver con la arqueta en cuestión, ya que dicha actuación fue ejecutada por personal contratado al efecto por la Comunidad de Aguas de Mourelle. En este punto también es necesario recordar que hace unos 2-3 años se procedió, por parte del Ayuntamiento, a la ejecución de las obras de alcantarillado, situándose éste, en una franja paralela a la vivienda, a 2,50 metros de la fachada y a 2,10 metros de profundidad, obras que pudieron haber provocado las humedades ahora denunciadas pero que nada tuvieron que ver con la Diputación. 7.” Como se dijo anteriormente la vía pública remata contra la pared del semisótano de la bodega como haciendo de muro de contención de tierras de la propia vía, siendo éste un elemento estructural de la vivienda; las filtraciones de agua por esa fachada hacen que ésta busque salida por algún lado y la encuentra a través de esta pared, que siendo de mampostería, facilita la entrada de agua........” Para desvirtuar este argumento basta volver a señalar que la apertura de una zanja perpendicular a una vivienda no puede provocar las filtraciones de agua denunciadas. Otra cosa es que la propia estructura de la vivienda propicie dichas filtraciones, como se deduce del informe de D. Jorge Diz cuando señala que ” También cabe destacar que la carretera remata contra la pared del semisótano de la vivienda, sin ningún elemento o solución constructiva que separe ésta de la vía pública”. Es decir, que no es técnicamente apropiado construir la cimentación de la casa para formación de sótano rematado contra la carretera con un muro de mampostería que es totalmente permeable y que puede originar las filtraciones de agua denunciadas. Lo lógico en este caso habría sido la construcción, cuando se hizo la casa, recordemos año 1927, de un muro de hormigón que separase el sótano de la vía pública, curiosamente la solución que ahora proponen los denunciantes; sin embargo no parece lógico que la Administración corra con los gastos de reforma de una vivienda en cuya construcción nada tuvo que ver. Informe de D. Ángel Colsa Lloreda Señala entre otras cuestiones que, 1.” De un análisis del perfil longitudinal de la carretera en el tramo de la vivienda se puede observar que esa zona de terreno es prácticamente llano, con el que es posible la presencia de un charco en la entrada de la vivienda...”, ante lo cual cabe afirmar que existe un sumidero antes de la acera cuya función es, precisamente, recoger las aguas pluviales y evitar encharcamientos. 2. “Tal y como se deduce del informe de D. Jorge Diz Besada durante las obras se ejecutó una zanja para alojamiento de conducciones desde las cercanías del sumidero que recoge las aguas de Subida A Cruz hasta la puerta de la vivienda y que esta zanja ha podido ser el camino preferente en un probable rebose de la red de escorrentía superficial durante el desarrollo de las obras.....” Volvemos a reiterar que esta Administración ni realizó las actuaciones descritas en el frente de la vivienda, ni procedió a colocar ningún tubo de conducción de agua, sin que la zanja perpendicular a la vivienda realizada en modo alguno pueda haber provocado los daños mencionados. En este punto es necesario recordar nuevamente que la conexión de alcantarillado, de competencia municipal, realizada hace 2-3 años, sí se ejecutó a través de una zanja paralela a la vivienda, y que la arqueta “ de grandes dimensiones” fue ejecutada por la Comunidad de Aguas de Mourelle, arqueta que finalmente fue condenada por la oposición del propietario. 3.” Este efecto de encharcamiento y elevación del nivel frático en el trasdós del muro ha podio causar un sobreesfuerzo equivalente a un empuje hidrostático cercano a dos metros....este sobreesfuerzo se unirá también a las importantes sobrecargas que ha debido sufrir el muro durante los procesos de compactación de la zanja y el firme ya que la falta de una acera delimitadora ha permitido que la maquinaria pesada se pueda acercar al muro causándole sobresfuerzos....” Por lo expuesto en el punto 2º, no parece lógico que la zanja perpendicular realizada pueda provocar una elevación del “nivel freático en el trasdós del muro”, es decir, la subida del agua del subsuelo en la parte del muro que no se ve, muro que es de mampostería, un elemento totalmente permeable. En cuanto a las sobrecargas que se denuncian, nada se puede imputar a esta Administración en cuanto a que en la construcción de un sótano rematado contra la vía pública con un muro de mampostería, no se han tomado en consideración ciertos datos técnicos, como el triángulo de empuje, que pueden repercutir sobre la estabilidad de la vivienda. Tampoco parece lógico que los esfuerzos de los vehículos se puedan trasladar al muro ya que los mismos circulan a unos 3 metros de la fachada. Por último señalar que resulta sorprendente que en el informe se indique, como una de las soluciones a adopar, la de la construcción de una acera, posibilidad a la que se negó en todo momento el propietario, sin ningún motivo lógico, y que obligó a dejar el frente de la vivienda sin la misma, como se puede comprobar en las fotos que se adjuntan.” Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e pasiva e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30
Ãrea de notas
Nota