Creador de
Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra
Área de descrición
Datas de existencia 1932-
Historia O Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra é un centro de titularidade estatal e xestión transferida desde 1989 á Comunidade Autónoma de Galicia. Depende orgánicamente do Departamento Territorial da Consellería de Cultura e Turismo en Pontevedra e funcionalmente da Secretaría Xeral de Cultura da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. Ten a súa sede na chamada Casa dos Fonseca, no Paseo de Colón. Construído en 1910 como edificio privado, adaptado en 1955 para acoller ao arquivo e biblioteca provinciais, desde o ano 1993 destinouse exclusivamente para sede do Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra. O Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra, constituído como tal en 1932, comezou a recibir fondos a partir de 1934. Recibe por transferencia os fondos documentais dos órganos provinciais da administración do Estado e os fondos da administración de xustiza e rexistros da fe pública na provincia. Como arquivo integrado no Sistema de Arquivos da Xunta de Galicia é o destinatario dos documentos da administración autonómica territorial de Pontevedra. Custodia tamén outros fondos públicos, como os de concellos ou de corporacións, fondos privados e unha importante e relevante colección fotográfica. Considérase ou ano de 1934 ou dá súa fundación, cando ou catro de agosto ingresa ou primeiro protocolo notarial a consecuencia do Decreto do Ministerio de Instrución Pública de Belas Artes, do 12 de novembro de 1931. Vos pasos necesarios para ou seu nacemento levounos a cabo ou arquiveiro dá Delegación de Facenda e director dá Biblioteca Pública, D. Enrique Fernández-Villamil e Alegre, e xa en febreiro de 1932 tivo lugar a primeira sesión do Padroado fundacional. Desde ou local inicial cedido pola Delegación de Facenda, en 1940 proceder ao seu traslado ao Instituto Nacional de Ensino Medio por mor dás súas limitacións. A súa maior amplitude permitiu a incorporación de case todos vos protocolos centenarios dá provincia, algúns fondos particulares e ou do arquivo municipal de Tui. Non ano 1960 foi trasladado a súa sede actual. Fundación do arquivo Data: 4 de agosto de 1934 Texto legal: Decreto do 12 de novembro do 1931, sobre ou réxime e denominación dúas arquivos históricos de protocolos (BOE Núm 317, 13/11/1931)
Lugares Pontevedra A división territorial do Estado que se estableceu mediante real decreto en 1833 delimitou, entre outras, a provincia de Pontevedra e fixou a vila de Pontevedra como a súa cabeza. A que fora o burgo Ponte Veteri desde o século XII púxose á fronte dun extenso territorio tradicionalmente moi dinámico tanto desde o punto de vista social coma económico. De feito, non foi casualidade que dous anos máis tarde, en 1835, se lle concedese o título de cidade. Así, pola súa orixe, o Arquivo Histórico Provincial de Pontevedra está vinculado aos organismos públicos establecidos na provincia de Pontevedra. Dos fondos documentais que testemuñan a súa actividade foron recollidos, nun primeiro momento, os dos distritos notariais da provincia, para despois ir incorporando os fondos de órganos xudiciais, os das administracións central e autonómica delegadas, así como os depósitos de fondos municipais, asociacións e colexios profesionais e arquivos privados. Destacan, tamén, as coleccións de documentos en pergameo e a documentación fotográfica e iconográfica de mapas, planos, debuxos e gravados. Cronoloxicamente, os seus fondos documentais abarcan desde o século XV ata o século XX, pero existen documentos soltos datados no século XIV.