ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1988/01/26_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/1.1988-01-26_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1988/01/26_Extraordinaria

  • Data(s) 1988-01-26 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 1,7 De la sesión extraordinaria en primera convocatoria, celebrada por el Pleno de esta Excma. Diputación el día, 26 de xaneiro de 1988 En el Salón de Sesiones de la Excma. Diputación Provincial de Pontevedra, siendo las diecinueve horas y diez minutos del día veintiséis de xaneiro de mil novecientos ochenta y ocho, bajo la presidencia del Sr. Vicepresidente D. César José Mera Rodríguez, por ausencia del Ilmo. Sr. Presidente, se reunieron los Sres. Diputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. José Manuel Barros González, D. José Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manuel Costa Casares, D. Jesús Manuel Costas Abreu, D. Manuel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodriguez, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto, y D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, con el objeto de celebrar sesión extraordinaria de la Diputación en Pleno, en primera convocatoria, con arreglo al correspondiente Orden del Día. A efecto de votaciones se hace constar que la Corporación está formada por veintisiete Diputados de hecho y de derecho, incluido el Presidente. Da fe del acto el Secretario General Interino, D. Antonio Castro López, y está presente el Interventor de Fondos Provinciales, D. Fernando Pedrosa Roldán. No asisten el Ilmo. Sr. Presidente, D. José Cuiña Crespo, y los Sres. Diputados D. Manuel Ramón Conde Romero, Dª. Elvira Fernández Díaz y D. Diego Murillo Carrasca. Declarada abierta la sesión y de orden de la Presidencia se entra seguidamente en el examen del Orden del Día, adaptándose en relación con el mismo los siguientes acuerdos: 1.2040.- APROBACIÓN DEFINITIVA DEL PRESUPUESTO DE INGRESOS Y GASTOS DE 1988 Y RESOLUCIÓN DE LAS RECLAMACIONES INTERPUESTAS Sr. Presidente.- Da comienzo el Pleno extraordinario correspondiente al día de hoy. Primer punto y único del Orden del Día, es el siguiente: Aprobación definitiva del Presupuesto de Ingresos y Gastos de 1988 y resolución de las reclamaciones interpuestas. ¿Alguna intervención? Sr. Nieto Figueroa.- Una cuestión de orden. En principio para hacerle saber que yo he sido convocado telefónicamente para un Pleno extraordinario en el que se van a debatir los temas más importantes de la provincia con relación a la Diputación Provincial, yeso es, como he dicho en su momento, inadmisible, inadmisible. Yo he propuesto en la Comisión correspondiente, que incluso se empleasen otros medios para que los Diputados fuesen debidamente informados, bueno, eso una. Por otra parte, yo me felicito de verme presidido por su persona, y al propio tiempo quiero solicitarle que efectivamente suspenda la sesión plenaria, porque hay temas, diríamos en galego, de abondo, para que así sea, yo pienso que en beneficio de la Diputación Provincial, porque creo que deben reunirse a partir de las alegaciones expuestas por el Sr. Costas Abreu y la mía propia, ahora documentada como anunció en su momento, pienso que deben reunirse los portavoces de los partidos políticos para tratar en profundidad un tema tan importantísimo como son los Presupuestos de la Diputación Provincial. Como sabe su señoría esto debe ser sometido a votación por todos los grupos. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Tiene la palabra el Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Nós para pedirlle ó Presidente o mesmo que lle acaba de pedir o noso Deputado, Nieto Figueroa, primeiro porque creemos que é fundamental aclarar un tema do cal nos presentou documentación fai un momento, que eu descoñecía, e para non cambiar o noso voto afirmativo os Presupostos, polo menos, en todo caso, que se producise unha reunión aunque sexa neste momento, e senón que se suspendese o Pleno hasta tratar este tema, eso sería a petición do Grupo Socialista. Sr. Presidente.- Bueno, yo sobre este tema quisiera decir lo siguiente. Que el Pleno fue convocado el jueves, se publicó en el Boletín Oficial de la provincia el viernes, y todo el mundo sabe que el Boletín Oficial de la Provincia es un documento público en el que ustedes pueden verlo. Tercer tema, que se les ha convocado a ustedes por teléfono, es decir, se les ha llamado por teléfono independientemente de que el Orden del Día ha salido. Yo creo que estos son motivos suficientes para que ustedes se sientan realmente convocados y lógicamente el Pleno no tiene porque ser suspendido. Así que, yo en este sentido no vaya aceptar la suspensión del Pleno. Sr. Pena Viéitez.- Ben Sr. Presidente, para decirlle que a nosa petición de suspensión do Pleno non é en base á convocatoria, senón en base a unha documentación que neste momento ten o Sr. Nieto Figueroa, que de comprobarse e eu creo que é fidedigna, pero de comprobarse que eso é fidedigno, o que ten o Sr. Nieto Figueroa nas máns, que son dous certificados, un de estadística sobre o número de habitantes do Municipio e outro do propio Municipio sobre o mesmo número de habitantes, obrigarianos a cambiar o noso voto af'irmativo ós Presupostos, a menos que se rectificar a o reparto de diñeiro dos Presupostos, do POS, perdón, do POS. Sr. Presidente.- Bueno, yo en este sentido, perdón. El Sr. Mantilla. Sr. Mantilla Rodríguez.- Bueno, aquí hay varios temas a tratar, entre otros nos parece poco atinado por parte del Sr. Nieto, de que primero pretenda la suspensión del Pleno porque no se en que articulo del ROF se basa el Sr. Nieto, porque usted sabe, Sr. Nieto, que además de sus alegaciones, o sus interpelaciones, o sus rechazos al Presupuesto, además hay otros compañeros de Corporación que también tienen sus propios recursos, y por tanto, lo único que puede solicitar es que el suyo lo retiren del Orden del Día, y si lo retira del Orden del día nos parece muy bien y entonces decaería, precisamente, en este Pleno. Ese es un tema que usted tiene que decidir si lo retira o no lo retira del Orden del Día, es su planteamiento, y hasta en tanto el Sr. Costas, que es otro de los recurrentes al Presupuesto, indique que también desiste de su debate, entonces habría que replantear se toda esta situación. En segundo término, usted bien sabe que el Pleno se celebraba hoy, yo efectivamente, no tiene la culpa la Diputación, como usted bien sabe, sino tiene la culpa correos en Vigo, porque yo creo que el matasellos tenia fecha del día 13 y lo hemos recibido, hoy yo, por ejemplo, para ser más exactos, he recibido ayer, todavía, la convocatoria de este Pleno, sin embargo usted sabe, desde el jueves que hemos tenido la última Comisión de Economía y Personal, que el Pleno se celebraba hoy y a las siete de la tarde, por lo tanto usted era conocedor perfecto de cuándo se iba a celebrar este Pleno. Y tercero, Sr. Nieto. No se a su actitud que calificativo le puedo dar, yo, en representación del equipo de gobierno en la Diputación, en el sentido de que usted alega una documentación que no aportó en el plazo en el cuál era pertinente el recurso. Usted tenia un plazo determinado que eran quince días a partir de la publicación en el BOE, perdón, en el Boletín Oficial de la Provincia, y usted no aportó ninguna alegación más que, unos aleluyas aquí de que se considera perjudicado, que si Vigo etc., etc., y por tanto usted no ha aportado nada a su recurso, cosa que intenta aportarla ahora. Yo quisiera también después, preguntarle a nuestros asesores si podía ser pertinente o no pertinente que usted incluyese fuera de plazo oportuno la reclamación a este Presupuesto, porque además usted bien sabe, Sr. Nieto, que el Plan de Obras y Servicios de esta Diputación se ha debatido en este Pleno, creo que, por lo menos, hace cuestión de un mes, hasta este momento que por boca de su portavoz, el Sr. Lois Pena, nos indica de que hay algunas diferencias en cuanto al número de habitantes, y por tanto, lógicamente, yo solamente le pido a la Corporación que, por urgencia de poner de una vez por todas en marcha este Presupuesto, hagamos este Pleno en condiciones normales. Que presente sus alegaciones, si es que las tiene, porque el papeliño que usted nos ha interpuesto es todo menos un recurso a un presupuesto. Por lo tanto, esperemos que sus alegaciones in voce sean suficientemente de peso para poder entrar en debate. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Perdón, perdón. Ten a palabra o Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Para tranquilizar ó Sr. Mantilla, eu desde logo non renuncio as miñas reclamacións, en todo caso si ten razón o Sr. Nieto, cando menos nunha cousa e posiblemente noutra, a notificación persoal dás convocatorias ten que chegar con uns determinados prazos de antelación, salvo que se convoque, se declare a sesión de urxencia, e non seria mala ocasión esta de que o mal funcionamento dun servicio público impide o correcto funcionamento desta Deputación para facerllo saber ós responsables deste servicio. En todo caso eu descoñezo a documentación adicional do Sr. Nieto pero me parece moi respetable, que si él considera que é tal entidade, poida pedir, se someterá aquí a votación, queden os asuntos pendentes para que se estudien. Nada máis. Sr. Presidente.- Yo quisiera decir lo siguiente. Que el recurso de reposición que presentó el Sr. Nieto dice, textualmente: "Que a fin de que sean suspendidos todos los efectos de la reciente aprobación plenaria de los Presupuestos indicados, en base a los argumentos, dice, que expondré en la que a tal efecto habrá de convocar de inmediato su señoría". Entonces yo quiero decir, que efectivamente, parece que el Sr. Nieto intentaba ocultarnos algo. Creo en aras de la transparencia que nosotros intentamos y si efectivamente hemos cometido algún error, subsanarlo. Lógicamente el otro día cuando se convocó la Comisión de Economía y Personal correspondiente, él debía haber exhibido allí estos documentos para que el equipo de gobierno, efectivamente tomase razón de ellos e intentase, si hiciese falta, hacer alguna modificación al Presupuesto. Ello no fue así, sino que como figura en el Acta recogido por el Sr. Secretario, y aparte en la propia argumentación del escrito que él llama recurso de reposición, nos dice que en su día expondrá aquí ese tema. Entonces ya digo, no se va a suspender el Pleno, se va a proseguir. Lo que si yo le digo al señor Nieto Figueroa, que durante el transcurso del de- bate que efectivamente él exponga los argumentos que él considera suficientes para que se pueda, a lo mejor, hacer alguna modificación al Presupuesto, y si fuesen válidos, la Corporación, el equipo de gobierno, lo estimaría en ese sentido, si hubiesen algunos argumentos de peso, pero no creemos, en principio, porque todavía no sabemos de lo que se trata, para tomar alguna modificación en este sentido. Y dicho esto tiene la palabra el Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Muchas gracias. Bueno, yo he dicho muchas veces que la política es cuestión de olfato, la política es cuestión de olfato, afortunadamente yo lo tengo impecable. Cuando efectivamente yo hice ese recurso de reposición todavía no disponía de la documentación simple, sencilla, pero concreta y concisa, que hoy si dispongo. Entonces si yo le disparo la liebre y no le doy, la liebre vuela, me entiende Sr. Presidente. y quiero rogar le a mi querido compañero y amigo solamente tenemos una amistad de treinta años, el Sr. Mantilla y yo, que obvie presidir lo que todavía no preside. Yo estoy deseando verle a usted allí o estar yo que buena falta va haciendo que haya un Presidente de la ciudad de Vigo en esta Diputación Provincial. Pero usted no está todavía, remítase al Sr. Presidente D. César Mera, Su Ilustrísima, y no dialogue conmigo que no le voy a contestar. Fíjese no le voy a contestar prácticamente a nada, sencillamente a pesar de que usted dice que yo digo lo otro, que es él, no, sino la Ley, la que tiene, efectivamente es la Ley la que en este caso está conmigo y usted tiene que someter a votación la propuesta de un Diputado Provincial como si fuese de un Concejal, que viene siendo lo mismo. Tiene que someter a votación la propuesta de mi persona para que efectivamente se suspenda la sesión extraordinaria y sino consulte. Ya le he entendido Sr. Secretario, o que se retire el punto que estamos tratando del Orden del Día, por si usted no lo entiende, vaya, que viene siendo lo mismo. Sr. Presidente.- Yo, en este sentido le voy a pedir asesoramiento al Secretario que efectivamente es la persona indicada para asesorar al Presidente y a la Corporación. Sr. Secretario.- Secretaría se limita única y exclusiva- mente a informar, como es natural, desde el punto de vista técnico - jurídico. Si creo que el Reglamento de Organización de la Corporación Provincial no dice nada al respecto, pero si lo hace, por si hubiese un problema de jerarquía normativa, el Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Corporaciones Locales en el Art. 94.2), que señala que los miembros de la Corporación podrán en cualquier momento del debate pedir la palabra para plantear una cuestión de orden, invocando al efecto la norma cuya aplicación reclaman. El Presidente resolverá lo que proceda sin que por este motivo se entable debate alguno. Sr. Presidente.- Bueno, yo entonces en este sentido de acuerdo con el asesoramiento que me ha indicado el Secretario digo que el Pleno sigue en marcha, entonces a partir de este momento empieza el debate. ¿Alguna intervención al único punto del Orden del Día? Sr. Nieto Figueroa sométase a partir de este momento, si hace el favor, al único punto del Orden del Día. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, mire Sr. Presidente al mar- gen de todo lo que está aconteciendo desde hace años y años y años en esta Diputación Provincial y que incluso un querido Presidente de una determinada Comisión dijo que se hizo así siempre, una frase para la historia, se hizo así siempre y vamos a seguir haciéndolo así siempre porque nos conviene. Bueno, mire tengo aquí su fotografía, fíjese, la Diputación invertirá trescientos setenta y dos millones en 1988 para mejora de las carreteras y vías provinciales. Yo me voy a remitir siempre a lo mismo, no, a Vigo, casi nada. Vigo, trece millones; Ponteareas, sesenta y un millones; Lalín, ciento cinco. Creo, creo y seguro que no voy desacertado que esto va enlazado con aquellos Municipios con menos de 20.000 habitantes. Tengo aquí otra fotografía que también la traía para enseñar, también del mismo periódico, del Sr. Cuiña. La Diputación podría modificar este año el reparto de dinero para los Planes de Obras entre los sesenta y un Municipios. Bueno, yo pretendía que efectivamente fuese este año cuando se modificaran estos Presupuestos, estos tristes, lamentables y vergonzosos Presupuestos. Cuando se obvia, se anula y se evita todo lo que corresponde a una ciudad llamada Vigo que aporta, a pesar de que no se me acaba de decir, tendré que decirlo yo con las cifras de la calle, más de tres mil millones de pesetas al Presupuesto Provincial, ahora son tres mil doscientos, en dos días, desde el momento en que son nueve mil seiscientos millones de pesetas Vigo aporta tres mil doscientos. Se divide, se pone en la computadora a los novecientos mil cuatrocientos catorce habitantes de la Provincia y ya sale. Pero voy a, novecientos mil cuatrocientos catorce habitantes en la provincia de Pontevedra de la que Vigo tiene trescientos mil como mínimo. El otro día exhibía yo un documento en el que decía: El Ayuntamiento de Lalín con tantos habitantes, tantas pesetas; el de Pontevedra, con tantos, lo tengo aquí, no lo he extraviado, yo no pierdo un papel jamás, jamás pierdo un papel. Al final aparecía en el Plan Provincial de Obras y Servicios para 1988, por ejemplo, Lalín con cuarenta y tres millones de pesetas, A Estrada con veintiséis y Vigo con veintiuno. Bueno, pero ya que usted me ha obligado a ello yo le tengo que decir que ni A Estrada tiene menos de 20.000 habitantes, ni Lalín tiene menos de 20.000 habitantes, quizá haya algún subterfugio para introducir de tacón ese asunto para que efectivamente, pues, entre. Entra por cualquier parte, menos por la mía. A Estrada tiene 25.876 habitantes y Lalín 20.296, eso Sr. Presidente a mi juicio invalida total y absolutamente los Presupuestos. Y lo dejo en la conciencia de los demás Corporativos para que entren en juego, los documentos por supuesto están aquí, yo jamás pierdo un papel. Sr. Presidente.- Tiene la palabra el Sr. Castro. Sr. Castro Álvarez.- Yo Sr. Presidente muy brevemente, pero por alusión porque el Sr. Nieto ha dicho Presidente de alguna Comisión y ha dicho frases que reitera constantemente y no justifica la razón que él pretende imponernos aquí. Dice que yo he dicho se hizo así siempre, efectivamente, y se hará así siempre, creo yo, si vamos a estar en un sistema democrático. Los criterios de distribución de los Planes Provinciales se han estudiado en la Comisión, se han informado, se han propuesto al Pleno y el Pleno los ha aprobado, por lo tanto, no tiene nada que objetar. Además me sorprende incluso que venga un recurso contra la aprobación de los Presupuestos de la Diputación, cuando debió de haberlos hecho por lo que él manifiesta contra los Planes Provinciales que asimismo han sido publicados en el Boletín Oficial de la Provincia. y con los criterios de distribución se ha dicho incluso en la Comisión que alguien alegase que criterio más se podría aportar para que la distribución fuera más equitativa. y lo que se hizo como siempre fue no marginar a nadie, cuando el Decreto de los Planes Provinciales podría hacer que los Ayuntamientos de más de 20.000 habitantes no entrasen en este juego. Sin embargo, hemos dicho que si entrasen, pero le restábamos de la población total la que tenía en el casco urbano. y duele y ofende a los demás pueblos de la provincia de Pontevedra, que un defensor de Vigo venga alegando siempre aquí una cuestión de este tema. Vigo vive y Vigo prospera no tan sólo por Vigo, sino por el resto de la provincia de Pontevedra y sobre todo por los pueblos del INTERLAN, pero solamente hace alusión a habitantes porque no hace alusión a superficie. Vigo tiene muchos más habitantes que Ponteareas, pero muchísima menos superficie que Puente are as o que Covelo o que A Estrada y es posible que se pudiera demostrar cuando él quiera y donde guste que tenemos más red viaria, más electrificación, más línea telefónica y otros servicios más que mantener que el propio Vigo, siendo un Ayuntamiento inmensamente más pequeño. Pero ateniéndonos a lo que él dijo, efectivamente, en la Comisión se hizo como siempre. Primero propuesta de criterios, se elevan al Pleno y el Pleno aprueba los criterios, contra un acto del propio Pleno, el ir ahora contra él me parece un absurdo, que lo hubiera alegado cuando la distribución de esos criterios, pero nosotros aquí los Ayuntamientos de menos habitantes, querido Presidente, y tu lo sabes perfectamente, no nos ofendemos ni nos molestamos ni protestamos por las ayudas directas que a los Municipios de más de 20.000 habitantes da el propio Estado y por otras vías de financiación que tienen, que desgraciadamente nosotros no alcanzamos. Por lo tanto, yo estimo está fuera de lugar, y desde luego la interpretación, incluso de la ilegalidad del otro día que se mencionó en la propia Comisión. Yo desde luego, aquí públicamente la rechazo de plano. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Castro. Tiene la palabra el Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, Sr. Presidente por unha cuestión de orde e alego o artigo 92.1 do ROF, en todo caso me gustaría explicar como se vai levar o debate deste Pleno porque isto xa está empezando a ser un pouco confuso por demáis e lle suxiro que se vote primeiro a petición de que quede sobre a Mesa ou se retire o único punto do Orde do Día do Sr. Nieto, a reclamación do Sr. Nieto e logo as miñas reclamacións e suxerencias por ordenar un pouco o debate. Sr. Presidente.- Tiene la palabra el Sr. Mantilla. Sr. Mantilla Rodríguez.- Como decía antes el Sr. Nieto de acuerdo con el 92.1 efectivamente usted puede solicitar que se retire del Orden del Día su reclamación, pero no puede usted, estamos hablando de una aprobación del Presupuesto y por lo tanto rechazo o no rechazo, de aprobación o no aprobación, de recursos o alegaciones a los Presupuestos, no puede usted solicitar que se retiren las de sus compañeros. Si el Sr. Costas insiste en que se pueda pretender que retiren del Orden del Día su recurso, entonces si sería cierto. Lo que usted puede hacer, Sr. Nieto, es solicitar que se retire el suyo, y entonces, obviamente, usted, ya no es necesario que lo someta a votación de esta Corporación, lo puede retirar voluntariamente. Pero ya aprovecho que si usted mantiene que se retire, lo retira usted y se acabó el debate, y si el Sr. Costas mantiene que se retire el suyo, yo le sugiero al Presidente que también someta a votación si se retiran todos o no se retiran todos. Y vuelvo a repetir que son Mociones individuales que ustedes tienen la perfecta decisión, voluntaria decisión de retirarlos, que son ustedes los enmendantes o recurrentes, por lo tanto ustedes voluntariamente, Sr. Nieto, voluntariamente Sr. Nieto, usted no obliga a la Corporación a retirarlo o no retirarlo, retírelo usted si quiere, si lo retira usted automáticamente se aprueban los Presupuestos. Pero mire, además ya aprovechando su intervención, que esperemos que el Sr. Costas diga lo que él considere pertinente retirar de acuerdo con el 92.1. Sr. Nieto, yo creo que usted tiene una pequeña confusión en la mente en lo que son los Planes de Ordenación y lo que son las Comarcas de Acción Especial. El famoso POS está previsto en principio para los Municipios de menos de 20.000 habitantes pero en esta Corporación se ha considerado incluir a todos, a todos, tengan o no tengan más de 20.000 habitantes, y de ahí está que en el POS está Vigo, está A Estrada, está Lalín, está Vilagarcía, que son Municipios que en principio, y excepto que usted me tenga que cambiar la estadística, deben tener más de 20.000 habitantes y están dentro del POS, y se han repartido, como decía el Sr. Castro, en función de la extensión de su superficie y del número de habitantes de su zona rural, yeso se ha debatido y hemos tenido alguna Comisión Informativa sobre el tema. Hemos tenido un Pleno, y se han aprobado. Otro tema totalmente distinto, Sr. Nieto, son las CAES, las Comarcas de Acción Especial o las Comarcas de Actuación Especial en las cuáles están calificadas, en esta Provincia, una serie de ellas, y obviamente Vigo no está calificada como de actuación especial, de ahí que pueda haber Comarcas o Municipios con actuaciones especiales superiores a los 20.000 habitantes. Por lo tanto ya digo, usted debe tener una pequeña confusión en un, vamos a llamarle sistema de distribución. y de todas maneras, si el Sr. Costas le sigue asesorando como le está asesorando, puede usted intervenir para rebatir mi intervención. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Primeramente lo que yo quisiera decir es que el Pleno va a continuar como habíamos dicho hace un momento, y que, para ordenar un poco el debate, lo que estamos tratando es el recurso del Sr. Nieto Figueroa. Trataremos posteriormente el recurso del Sr. Costas puesto que son dos aunque están incluidos en el mismo punto del Orden del Día. En este momento se está debatiendo el recurso del Sr. Nieto Figueroa y tiene la palabra el Sr. Nieto. Yo quisiera decir, que efectivamente aunque yo no voy aquí a cortarle la palabra a nadie, procuraré ser gxaneiroso en el sentido de que cada uno exponga sus argumentos, pero creo que ustedes ya han tenido tiempo suficiente, yo no le he cortado a usted el uso de la palabra, es decir, usted ha expuesto antes sus argumentos en el tiempo que ha querido, entonces yo creo que en esta intervención que va a tener ahora usted, si hace el favor ya, diga cual es su último punto sobre este tema para poder someterlo a votación. Sr. Nieto Figueroa.- En principio tengo que volver a recalcar le al Sr. Vicepresidente que él no preside todavía, es que no se acaba de enterar y usted tampoco. Yo quiero dialogar con usted, con la Presidencia, él no tiene que hacer diálogos conmigo, y sobre todo cuando miente, porque el Sr. Costas y yo, no tengo necesidad de asesorarle a él ni él a mi, y sino que lo diga a continuación, si me ha asesorado en algo, mentir, o es faltar a la verdad, que viene siendo lo mismo, querido Carlos. Usted no preside todavía y tal y como lo está haciendo va a tardar mucho, si es que llega. Mire, Presidente, no me hablen ustedes de metros cuadrados, no me hablen ustedes de kilómetros, y no me hablen ustedes de desiertos porque no me van a convencer, y yo dejo la respuesta en el aire. Qué le preocupa a usted más, ¿atender a los habitantes del desierto del Sahara o a los vecinos de una Bayona?, hay que reventar este chollo de una vez, no vale ese argumento. Voy a seguir un poquito más y ya me voy. Vuelvo a repetir, yo solicito que se retire del Orden del Día el punto que se está tratando, el punto del Orden del Día, no la Moción como dice el señor, que no es, porque es un recurso de reposición, ni la mía. Si el Sr. Costas quiere retirar la suya es cosa de él, nadie las tiene que mezclar. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más sobre el re- curso del Sr. Nieto Figueroa? El Sr. Pena, por favor. Sr. Pena Viéitez.- Ben. O noso grupo dixo ó principio que necesitábamos que se nos aclarara ese tema, por eso pedíamos, nos sumábamos á petición do Sr. Nieto Figueroa de que ou ben se fixese un receso. e se nos explicase cómo se había efectuado o reparto do POS, si era en base ós datos de máis de 20.000 habitantes que ten Lalín e A Estrada, como acaba de dicir o Sr. Nieto Figueroa, ou si se habían retirado como nos Municipios restantes, o núcleo urbano e se había dado subvención solamente polos outros Municipios. A nós cábemnos serias dudas de que se houbera feito esto, nadie o explicou nas intervencións e o número de habitantes que figuran aquí, nos datos da Deputación dos dous Concellos son inferiores a 20.000, polo tanto necesitamos que se nos aclare ese tema, porque senón se retirou, como dixo o Sr. Mantilla, nesta Corporación e na anterior, tiña un acordo de que se lle daba a tódolos Concellos para non discriminalos, si retirando o núcleo da vila, o núcleo principal de cada un deles, non contando, por exemplo Cangas a ese nivel ten bastantes menos habitantes que un Municipio do interior porque, o retirarlle os dez mil do casco urbano pois se queda con outros doce mil nada máis, ou trece. Quero deixar clara a posición do noso grupo que é: primeiro, a postura do Grupo Socialista, da maioría do Grupo Socialista, é o beneficio da Provincia de Pontevedra e de tódolos seus Concellos, todos sin discriminación ningunha, e quero discernir este tema para que quede perfectamente claro. A nosa intención é de que o reparto sexa, o reparto dos Presupostos da Deputación e a súa execución, sexa o máis equitativo posible para tódolos Concellos sin discriminación de ningún tipo, polo tanto non seremos nós, como grupo, bandeira particular de ningún Municipio, estea gobernado ou non polo Partido Socialista, senón trataremos en todo momento, como fixemos na aprobación dos Presupostos, de ser o máis equilibrados, equitativos e imparciales para o reparto e para controlar a execución do Presuposto, pero si nos cabe a dúbida de que se cometeu algún tipo de ilegalidade e non por esta Corporación senón por quén pudo haber suministrado os datos a esta Corporación, o Grupo Socialista vai a cambiar o seu voto e, sobor de todo, vai a tomar a iniciativa de presentar a documentación, si esto é posible, nos lugares donde haxa que presentala para reclamar contra quén pudo haber cometido unha ilegalidade. Por eso é polo que pedíamos nós e non pola convocatoria do Pleno, que ou ben se efectúase un receso no Pleno e se aclarase este tema, ou ben se nos aclare aquí no Pleno ou se suspenda o Pleno, esta é a nosa posición. Senón se nos aclara, como mínimo vamos a absternos nas reclamacións e na aprobación do Presuposto, porque desde logo non vamos a ser, en principio, partícipes de algo do que non temos claro de que se haxa ou non feito como estamos dicindo, ou sexa, non se haxa ou non falseado o dato, ou non se haxa ou non retirado o núcleo urbano de Lalín e da Estrada para efectuar posteriormente o reparto. Esa é a nosa aclaración. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más? Entonces sobre este punto yo quisiera cerrar el debate, sobre el recurso del Sr. Nieto y decir lo siguiente. Tengo aquí, delante mía, el Real Decreto 1637/1981 que en su Art. 3 dice perfectamente que podrán incluirse asimismo en el Plan de Obras y Servicios los Municipios de más de 20.000 habitantes, es decir, que nosotros durante una serie de años que hemos estado aquí en la Corporación, en esta Corporación igual, no hemos hecho discriminación con el resto de los Municipios de la provincia y a todos los Municipios que tienen más de 20.000 habitantes, aunque fuese criterio de esta Corporación el poder incluirlos o no, siempre se les ha incluido, por lo tanto, yo creo que aquí no se ha cometido ninguna ilegalidad si no que el propio Decreto permite esta posibilidad y todo el mundo lo sabe que es así. y dicho esto someto a votación el recurso del Sr. Nieto Figueroa. Votos en contra del recurso. Abstenciones. Votos a favor del recurso. Queda rechazado el recurso del Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa, que quiere ... El resultado de la votación fue el siguiente: Votos en contra de la estimación del recurso, quince (Alianza Popular, Independientes de Galicia y CDS). Abstenciones: seis Diputados del PSOE y Sr. Costas Abreu de PSG-EG. Votos a favor, Sr. Nieto Figueroa. Por consiguiente, se desestima por mayoría el recurso de reposición del Sr. Diputado, D. Antonio Nieto Figueroa contra la aprobación provisional del Presupuesto de Gastos e Ingresos que ha de tener vigencia en 1988. Sr. Nieto Figueroa.- Yo vuelvo a recalcar una vez más que esto es absolutamente ilegal yo he solicitado que se retire el punto del Orden del Día lo que venía en la convocatoria que a mi no me llegó, pero que tiene que figurar. Quede constancia Sr. Secretario de que posteriormente usted también está cometiendo una ilegalidad. Usted se atiene a una normativa y yo me atengo a una normativa de las Corporaciones Locales como es ésta, aunque sea provincial. Sr. Presidente.- Entramos ahora en el debate, ah perdón, Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Ben, quero explicar que votamos, que nos abstivemos no recurso porque a pesar da miña pregunta directa se me contestara si se sacou ou non o núcleo principal de Lalín e da Estrada para o reparto, non se nos contestou en ningún sentido, polo tanto, por iso aí está o noso voto e anunciamos que nós si vamos a presentar esa documentación donde sea pertinente por si existe falseamento do dato que é coincidente que tanto nos Concellos como no propio Instituto Nacional de Estadística figura un dato diferente do que figura na Deputación, tanto a certificación expedida polos propios Concellos coma a certificación de Estadística. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a entrar ahora en el deba- te, perdón, el Sr. ... Sr. Castro Álvarez.- Se ha dicho y además todos tienen los criterios de distribución. Todas las ciudades que pasan de los 20.000 habitantes se recogen ahí, pero se les deduce el número de habitantes del casco urbano, y además me sor- prende que se venga con preguntas ahora cuando está escrito y lo tiene recogido dentro de .los antecedentes cada Grupo en su archivo, me imagino. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a entrar ahora en el debate de las alegaciones y reclamaciones propuestas por el Sr. Costas Abreu. Tiene la palabra el Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Gracias, Sr. Presidente. En primeiro lugar e si mo permite eu entendo que a este Pleno ven un só punto e un só expediente e entendo que a Presidencia debeu atender á solicitude do Sr. Nieto de que se sometera a votación si se entraba ou non no fondo do asunto. Quede como a miña protesta. E para falar das miñas reclamacións e suxerencias, pois, quero dicir, que si aquí non houbera presentada ningunha reclamación e ningunha suxerencia os Presupostos estarían xa aprobados, estamos a falar da distribución de dez mil millóns de pesetas e por suposto o meu Grupo, neste caso o seu único membro entende que esta é unha vía de participación democrática e de estudio de unha cuestión fundamental na vida desta Deputación, como é os Presupostos que hai que aproveitar. Quixera tamén lembrar que na cuestión de aprobación do Plan Provincial de Obras e Servicios nós presentamos un recurso no que argüíamos entre outras razóns as que agora se están a expoñer, desde logo, non se trata dunha asignación racional e isto condiciona enormemente os Presupostos como imos ver de seguido. O escrito de reclamacións e suxerencias que presentamos ten varios puntos: primeiro e moi sintéticamente significa que aquí se incumpre o principio de anualidade do Presuposto é responsabilidade do Presidente da Deputación presentar o proxecto de Presupostos con tempo suficiente para que como di a Lei o Presuposto estea en vigor o 31 de decembro do ano anterior, desde logo, eu ben sei que a maioría das Corporacións Locais de Galicia aproban os Presupostos alá polo mes de outubro dos correspondentes anos, pero vamos a vergonza colectiva desde lago non é disculpa para que se cumpran as Leis, sobre todo cando as Leis son racionais como neste caso. E desde logo esta Deputación debería esmerarse neste, nos anos sucesivos. Como. Unha das miñas funcións como membro desta Corporación, neste caso Deputado da oposición, é controlar a correcta actuación da Presidencia da maioría de goberno, o fago ver e o fago con todo o amparo legal porque tódolos informes dictaminan ó meu favor neste caso. Non podo escaparme a dicir que comprendo que non votaran ninguén conmigo nesta reclamación porque aquí hai Corporativos que son Presidentes de Corporacións que tampouco presentaron os meus Presupostos pero a miña comprensión tampouco vai moi alá neste caso. O segundo punto da miña reclamación vai no sentido de que os Presupostos que se nos presentan son incompletos na súa documentación, isto o explico en relación con dous puntos que me parecen irrebatibles; unha, tanto a Lei de Bases de Réximen Local como a Lei Xeral Presupostaria como o Texto Refundido, dí claramente que o Presuposto Xeral da Deputación se compón do Presuposto do aparello central da Deputación e o de tódolos Organismos dela dependentes. A proba inequívoca de que vostedes incumpren isto é que no Pleno do próximo venres imos aprobar inicialmente os presupostos das fundacións que dependen da Deputación, é máis un dos documentos que hai que acompañar como anexo do Presuposto é por así dicilo o documento consolidado do Presuposto da Deputación en sí e os Organismos que dela dependen, polo tanto, falta documentación, é importante coñecer esta documentación porque aproximadamente o 90% dos presupostos de tódalas fundacións dependentes deste órgano son transferencias da propia Deputación Provincial e iso ten a súa relevancia para aclararnos os Presupostos e xa digo que non estamos falando de bagatelas senón de dez mil millóns de pesetas e con iso se poden facer moitas cousas ou non facer nada. En canto á documentación que compón a carpeta dos Presupostos me van permitir dado que non se discutiu moito precisamente de Presupostos que explique uns cantos puntos. Desde logo, están os estados de gastos e ingresos e están unhas bases de execución. Como xa falarei logo nas bases de execución eu creo que ninguén se enterou aquí porque senón é inexplicable que a Oposición vote a favor duns Presupostos que fan unha delegación do Pleno na Comisión de'Goberno, é para min absolutamente inexplicable, neses dous puntos pouco habería que dicir salvo o que incide do que vou falar logo. Como memoria en relación cós Presupostos, é dicir, como parte programática na que o Presidente ou a maioría de goberno nos exporía que queren facer con estes Presupostos teremos que dar por bó o segundo discurso de envestidura do anterior Presidente, inda que non se incluieu na carpeta. Desde logo nós non coñecemos aquí, e o volvo a dicir por enésima vez desde que estou aquí, proxecto político ningún que se plasme nestes Presupostos. Non hai plantilla ou cadro de persoal. Non hai plantilla. E iso trae como problema que sistemáticamente Pleno tras Pleno se estean aprobando ilegalmente modificacións de plantilla. A plantilla é por definición un instrumento presupostario, a modificación de plantilla ten que seguir a mesma tramitación de aprobación inicial, exposición e aprobación definitiva que a modificación dos Presupostos e sen embargo, vostedes Pleno tras Pleno están modificando a plantilla e especialmente no relativo ó Hospital Provincial. Sí hai algo así como unha relación de postos de traballo, pero unha relación de postos de traballo que non se axusta á normativa vixente porque non define as funcións de cada posto de traballo, nin o mecanismo de cobertura de cada posto de traballo, e legalmente sólo hai dous, concurso de méritos ou libre designación previa convocatoria pública. Ben, aquí se sigue polo sistema antigüo, cambio dixital ou libre vontade da Presidencia, o cal non se axusta a Lei e non se axusta a Lei porque non se trae unha relación de postos de traballo con estes contidos mínimos legalmente establecidos. E quero dicir algunha ha cousa sobre o escalafón, chamésmolle así, que nos inclue como sucedáneo da plantilla de relación de postos de traballo. Vou dar dous datos anecdóticos. O Axudante de Ceremonial desta Deputación está adscrito a Proceso de Datos, lóxico, as cuestións de protocolo son en Proceso de Datos. E que eu creo que nin vostedes leen os Presupostos que presentan, e a abrumadora maioría do persoal técnico ó servicio desta Deputación é a rama sanitaria co cal xa vai sendo hora de cambiar o nome desta Deputación e chamarlle "Deputación Sanitaria de Pontevedra", a relación ven sendo algo así como vinte técnicos sanitarios por un técnico xeneralista, según os meus números, e convén pararse a pensar nestas cousas. A certificación de débedas esixibles si, ben, pero eu lles teño que lembrar e isto ten relación ca cuestión do Plan Provincial, que legalmente son gastos forzosos de toda a Administración Local os adicados a financiar os servicios mínimos obrigatorios. E iso non se ten en conta en absoluto nesta Deputación porque os Plans provinciais de Obras e Servicios se reparten os seus fondos en función de hectáreas, etc., pero non en función de que se cubran as carencias de servicios que hai neste territorio e para esta poboación concreta. A certificación dos ingresos percibidos no ano 86 e a proxección non de seis meses senón de once do cal nos felicitamos o ano pasado sí ben pero hai cuestións interesantísimas aí, as principais desviacións dos ingresos realmente percibidos sobre os presupostados e sempre á baixa se centran en dous puntos e importan moitos millóns, en concreto o Hospital Provincial e o Plan Provincial de Obras e Servicios. Me gustaría que se me explicara isto. Neses dous conceptos nunca se ingresa todo o previsto e se ingresan cantidades significativamente inferiores en todas e cada unha das partidas que afectan a estes dous epígrafes. A certificación das modificacións presupostarias do ano pasado ben tamén, e curiosamente tódalas modificacións casi sempre están centradas no Hospital Provincial é en cuestións de vías e obras, e a tradicional afición a facer pistas, e non vou falar de facer favores por pura elegancia. As bases do cálculo dos ingresos si veñen, ainda que se centran en dous puntos: os novos ingresos polo fin da exención de tasas da Compañia Telefónica e as previsións sobre o que efectivamente se realizará dos pendentes de cobro, desde logo aqui non se nos explica a fórmula máxica da duplicación de ingresos no Hospital Provincial, e sobre este punto falarei logo. Os estudios de custes de servicios financiados con tasas se remiten á clasificación orgánica do estado de gastos, en él se nos fala, e é necesario insistir, de que hai déficits importantes en servicios sanita- rios, e aí se incluie tamén unha somera explicación, insisto, da operación ésta de salto do trapecio sin rede, do Hospital provincial e que como está noutra reclamación, me remito. .../... ------ Folla: 7,13 1.2040 .../... O informe das operacións de crédito que se cometen neste Presuposto nos dí simplemente que dous mil trescentos trinta e cinco millóns que se van obter mediante operacións crediticias, seiscentos vinte van para o POS e setecentos quince non van para o POS. Formalmente nos expliquen vostedes que é o que é legalmente imprescindible a finalidade dos investimentos ós que se vai a dedicar as operacións de endebedamento, formalmente, me permitirán vostedes que lles diga que é impresentable políticamente, dar como toda explicación isto, ir a un crédito de mil trescentos trinta e cinco millóns sen dicirnos que importantes valeiros de ser- vicios se van cubrir é impresentable políticamente. Desde logo si hai un informe de Intervención e un dictamen da Comisión de Economía, afortunadamente, eses están ben. O terceiro apartado das miñas reclamacións se refire o salto desde o trapecio sin rede da previsión de duplicación de ingresos por Convenios co Instituto Nacional da Seguridade Social e o Instituto Social da Mariña. A min me gustaría que me explicaran, e os emprazo a que me expliquen, si xa se produciu esta duplicación de ingresos por cama e día, nos Convenios que polo visto veñen de firmar con IMECOSA e co o Exército de Terra, para saber hasta que punto son realistas estas previsións de incrementar ó cen por cen os ingresos. En todo caso, pola súa vontade e porque en princi- pio nos ofreceron estar sin voz nin voto pero aínda non se levou esto a cabo, nós non estamos no Hospital provincial e o que temos é a obriga de dicir aquí que son vostedes moi libres de decirlle o INSALUD, para entendernos, que ou pagan o doble por cama ou se rompe o asunto, pero corren vostedes o risco de que a baixa de ingresos sexa a cero, neste punto, máxime cando a anterior xestión do Hospital Provincial non levou precisamente a. que esta Deputación estea nunha situación como para negociar con forza coas institucións que xestionan os servicios sanitarios. O cuarto apartado das miñas reclamacións, e creo polo menos, así foi na Comisión, que se van votar por separado as reclamacións, se refire á regularización de ingresos en especies ou atípicos, e non plantexo nada doutro mundo. Eu ben sei que unha cousa son as indemnizacións por casa - habitación e outra cousa o disfrute de casa - habitación, en todo caso o que di claramente a lexislación é que os funcionarios só poderán ser retribuídos por determinados conceptos exhaustivos, e que esto é unha situación que antes ou despois hai que estudiar para resolvela, e eu o que propoño é que se negocie ademáis cos interesados, que non se afecten os seus dereitos. Pero vostedes optan por seguir facendo as cousas como se fixo tódala vida, non s6 vostedes, neste caso. O quinto apartado se refire o POS/88, eu para facilitar o control e a xesti6n neste punto pido que nos estados de gastos as partidas destinadas a actuacións incluídas no Plan de Obras e Servicios deste ano, se consignen por programas e en función de cada un dos servicios mínimos obrigatorios que son dereitos dos cidadáns desta Provincia, claro, vostedes prefiren facer o cálculo Concello por Concello con operaci6ns prestidixitadoras detrás. Por suposto que non acepto que se diga que na Comisión cando se tratou este tema non se propuxeron criterios alternativos, propuxéronse, outra cousa é que vostedes non quixeran admitilos. O sexto apartado, básicamente se refire á pintoresca situación de que co voto favorable de todos menos dous dos Deputados de aquí, e isto é unha chamada de atención ós restantes grupos que non están no actual goberno provincial, este Pleno por medio das bases de execución dos Presupostos fai unha delegación das súas atribucións na Comisión de Goberno, desde logo, cando eu sexa Presidente desta Deputación, me gustaría ter unha oposición así de crédula e confiada, estaría encantado, que me delegase competencias, máxime cando nesta Deputación non se cumpre o previsto no ROF, de que antes de iniciar cada sesión ordinaria, o Presidente debe dar conta dos acordos que adoptou desde anterior sesión ordinaria, co cal non nos enteramos de nada. E o último apartado se refire a unha cuestión puramente anecdótica, eu realmente o que pretendía, é que se reordenaran as Comisións Informativas desta Deputación, por unha razón ben simple, como vostedes saben. A Comisión de Pesca e Cultivos Mariños creo que nunca se reunían, sempre nos desconvocan porque non hai temas. A Comisión de Honores e Protocolo realmente, o mellor que se podía facer era pasar as súas funcións a calquera outra, e, o mantemento separado da Comisión Especial de Compras e unha Comisión de Economía que pode absorvelo perfectamente, sería unha solución bastante máis racional que a actual. En todo caso, si vostedes teiman en manter a actual distribución de Comisións, como as asistencias son asistencias por asistencia efectiva, eu creo que non debe haber nin límites máximos nin mínimos, porque ó contrario sería discriminar ós que temos que vir a máis das Comisións que vostedes establecen como límite. Incluio tamén unha serie de suxerencias no meu escrito, como que, poñendo en práctica os seus compromisos, cando menos teóricos de normalización do idioma galego, xa empezan a facer os Presupostos no idioma oficial e propio de Galicia, que se inclua unha partida de política de fomento o libro galego que desenvolvín nunha Moción que xa presentei. E por último, que se incorpore tamén unha dotación para elaborar un estudio de comarcalización do territorio da Provincia, o cal nos permitiría, por exemplo, acabar con esa ficción de Comarcas de Acción Especial, que é manter simplemente un morto en funcionamento en beneficio de determinados terminados Concellos ou de determinadas direccións políticas de Concello, e nos permitiría tamén evitar as habituais chapuzas de que, cando toca distribuir algo para que sirva a varios Concellos, se improvisen as cabeceiras de Concellos en función de quen goberna en cada sitio, ou en todo caso, despexaríamos esta dúbida que algúns que estamos aquí, e outros que están fora, lles cabe sobre o funcionamento desta Deputación. Máis nada e moitas gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. ¿Algunha intervención máis? Sr. Mantilla Rodríguez.- Bueno, vamos a respostarlle Ó Sr. Costas referinte ós seus temas, temas que xa se viron, xa se analizaron e xa se discutiron na Comisión de Economía e persoal celebrada o pasado venres, e polo tanto tamén, según él foi apuntando cada un dos seus puntos, tamén vou a respostar do mesmo xeito. Na pasada Comisión tamén, por último, se someteu a votación punto por punto, e polo tanto tamén eu lle sometería ó Presidente que non sería independente, como responsable da Economía e Persoal, de que se sometese a votación independentemente cada punto. Entón respostando a cada un deles, o primeiro é cumprimento de prazos legaisi efectivamente, está clarísimo, que antes do primeiro de xaneiro teñen que estar os Presupostos aprabados, xa se lle anticipaba ó Sr. Costas dicindo de que casi ningunha das Institucións en Galicia teñen aprobados os Presupostos, e aquí, como usted ben sabe, hai moitos Alcaldes nesa banda como nesta banda, que tampouco teñen aprobados, prácticamente, ningún dos Presupostos. Home, eu non teño menos que por felicitarnos, ó equipo de goberno da Corporación coa axuda, por descontado, coa axuda dos distintos grupos políticos, porque usted ben sabe que o Presuposto se empeza, se está a elaborar dende o mes de setembro, os cales o Presidente lles falicitou a ustedes o poder formar parte desas Comisións de estudio e propoñer as súas suxerencias, que se fixeron por parte dos distintos grupos políticos, e que gran parte delas se recolleron nos propios Presupostos, incluidas as de Esquerda Galega. Polo tanto, como digo, o Presuposto se leva a estudiar desde fai catro meses, bueno, e si non houbera estes recursos que estamos a discutir hoxe do Sr. Costas e do Sr. Nieto, lóxicamente pois o Presuposto podería estar casi aprobado o primeiro de xanerio. Polo tanto, xa digo, non penso que sexa unha crítica, senón máis ben penso que é unha felicitación ó grupo de goberno e ós demáis grupos políticos que conforman esta Corporación. En canto o contido da documentación que figura no Presuposto, usted máis ou menos xa se está escapando das súas críticas, é unha documentación que según tódolos técnicos, e incluso usted tamén di que prácticamente está completa aunque lle pode faltar algún matiz. Usted sabe da reglamentación ou a cuestión legal pertinente. Di que ten que estar a relación de postos de traballo coa súa remuneración e isto sí que está feito e está incluido dentro do proxecto de Presuposto, polo tanto, o que é o seu baseamento do seu recurso neste punto si que está cumprido. En canto ós obxectivos políticos desta Corporación usted non é que os conexa; usted tenos e ademáis se entregaron nunha Comisión e están encuadernados e moi ben encuadernados, cousa que xa digo que é un caso atípico dunha institución que se lle faciliten ós distintos Corporativos non sólamente os Presupostos e a súa formación, senón inclusive os obxectivos que entonces como usted ben sabe é o programa político que ten este equipo de goberno para os próximos catro anos. En canto da previsión de ingresos non plenamente xustificados aquí tamén se dixo de que non se nos escapa a ninguén que o Hospital Provincial, en definitiva, leva unha gran parte do noso Presuposto e ademáis ocupa o 50% da nosa Plantilla. Iso estamos totalmente conscentes delo. Se está, usted ben sabe, a facer todo tipo de negociacións para que deixe de ser unha gran carga para o Presuposto da Corporación, pero hasta en tanto, o que se fixo é que se pretende denunciar o Convenio co INSALUD para que INSALUD pague os costes máis axeitados a realidade. Polo tanto, lóxicamente se incrementou a recaudación prevista pero si esta recaudación prevista non se levase a cabo ben sabe o Sr. Presidente que se pretende deducir os gastos corrientes na misma proporción en que iso s ingresos non se produxeran. A inclusión de gastos en materia de retribucións de persoal non axustadas á normativa vixente tamén este é un tema que se debatiu, é un tema que os informes dos técnicos consideran de que, aínda que hai dous aspectos totalmente diferenciados, un deles, o que vamos a chamarlle os postas de habilitación nacional, que nao lexislación anterior tiñan dereito a casa - habitación, se considera que é un dereito adquirido e polo tanto, para anularlle este dereito hai que compensarlle dalgún xeito. En canto a outro persoal como poden ser os mestres do "Príncipe Felipe", si temas unha serie de vivendas que están utilizándoas consideremos que sería unha aberración, unha aberración económica, o deixar que se utilicen estas vivendas en detrimento dun dereito adquirido como podían ter estes mestres. Xa dicimos que pódese buscar outro tipo de sustitución económica para compensarlles o prexuício que poidan ter. Por descontado que estamos abertos a calquer tipo de solución sempre e cando non se perxudique a este persoal que leva desde fai moito tempo disfrutando destas prerrogativas. Os Plans Provinciais, dicían de que se debían agrupar ou clasificar por epígrafes, o que se está a facer. Estase agrupando en función da financiación percibida tanto do Estado como doutras Institucións, polo tanto, hai unha agrupación que lóxicamente como dixemos en outras ocasións se pode mellorar no futuro; non sólamente o reparto como se dicía aquí senón que se poden mellorar as agrupacións. En principio según os plantexamentos técnicos non é fácil agrupalos por epígrafes, pero de tódalas maneiras vamos a intentalo porque desta mane ira tamén se poida facer un seguimento máis estricto dos cumprimentos obxectivos en cada un dos Municipios. As suxerencias sobre a redacción en galego dos Presupostos, que se incorporen a unha dotación para o fomento do libro en galego, unha dotación para elaborar estudios de comarcalización, etc., xa sabe o Sr. Deputado de que o Presidente se había comprometido a dotar unhas cantidades precisamente para promocionar o galego nesta Institución. Eu coido que desde que tomamos posesión nesta Corporación o idioma galego se está polo menos a potenciar, de feito non sólamente nas Comisións, nas Actas, nas convocatorias, senón nas propias intervencións deste Pleno que máis ou menos todos estamos a facer polo galego dentro das nosas posibilidades. Anulación de delegación de facultades do Pleno na Comisión de Goberno. Como saben os Sres. Deputados todas as obras que supoñan máis do 5% do Presuposto, ou sexa, todas as obras que supoñan máis de catrocentos setenta e tantos millóns de pesetas son competencia exclusiva de Pleno lle é indelegable, non se pode delegar en ningún órgano nin en ningunha institución como pode ser ou o Alcalde ou como pode ser a propia Comisión de Goberno. Tamén ben saben ustedes que o propio Presidente da Corporación ten a facultade de contratación de hasta vintecinco millóns de pesetas, entón o que se fixo é para facer dalgún xeito máis operativo o funcionamento desta Deputación e delegar na Comisión de Goberno obras hasta cincoenta millóns de pesetas que supón o elevadísimo porcentaxe do 0,5% do Presuposto, iso é o que está delegando en definitiva na Comisión de Goberno polo Pleno. Por último na anulación das Bases do 2524 en definitiva é anulación da limitación de asistencia ás Comisións. Por parte da Presidencia de Economía e persoal non hai ningún inconvenente en someter ou solicitar da Presidencia de que se elimine esta limitación e que cada Deputado perciba as Comisións que realmente veña sin ningún tipo de limitación nin mínima nin máxima. Eu penso que se lle respostou a tódolos puntos do Sr. Costas. Con isto remato a miña intervención, moitas gracias. Sr. Presidente.- Tiene la palabra el Sr. Juncal. Sr. Juncal Currás.- Gracias, Presidente. Sencillamente pola alusión feita á Comisión de Honores e Protocolo, créome na obriga de dar algunha información para maior coñecemento deste Pleno. Certo que en toda Institución hai unha programación e un organigrama xeral para o funcionamento da propia Institución. Naturalmente que as distintas Comisións funcionan cando realmente teñen materia que motive o informe preciso de cada Comisión. Hasta a fecha non se produxo ningunha das situacións para que esta Comisión poida funcionar, e de feito non se convocou en base á realidade da situación e do funcionamento desta Institución. Pero eu rogo que non se preocupen os Sres. Deputados que no momento en que realmente se produza dalgún xeito, dalgunha maneira motivo para que Comisión de Honores e Protocolo funcione, non duden que realmente funcionará. Gracias Presidente. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Juncal. Antes de intervenir el Sr. Costas que me está pidiendo la palabra, yo quisiera hacer dos puntualizaciones: Primera, simplemente por curiosidad, que en el primer punto en cuanto decía en cumprimento das Normas, (vou falar en galego que él tamén falaba en galego), en canto a que o Presidente da Corporación efectivamente debe presentar o Presuposto á Corporación para que éste poida entrar antes do primeiro do ano do exercicio seguinte, entón eu quero dicir o seguinte, que os únicos Axuntamentos, efectivamente, esto non é xustificarse pero, quero dicir que nós non somos dós peores senón todo o contrario. O primeiro Axuntamento que aprobou os Presupostos, teño neste caso a honra de tal, foi o Axuntamento da Cañiza, que publicou no vinteún do doce do oitenta e sete. O segundo foi a Deputación Provincial, publicado o vinteséis do doce do oitenta e sete, e ó terceiro foi ó Axuntamento de Ponteareas o vinteoito do doce do oitenta e sete, é dicir, que efectivamente dos sesenta Municipios estos tres foron os que os aprobaron en decembro, é dicir, que hai cincoenta e oito restantes, cincoenta e nove restantes que non, e despois outros que se aprobaron, quizá o mellor ó longo do mes de decembro ou no mes xa de xaneiro, actual, e que foron os de Pazos de Borbén, publicado o once do un do oitenta e oito: o de Vilaboa, o once do un do oitenta e oito; o de Salvaterra, o once do un do oitenta e oito; o de Rodeiro, o once do un do oitenta e oito. Quero dicirlle con esto ó Sr. Costas, que efectivamente, Deputaci6n está en segundo lugar. Para o ano procuraremos mellorar este tema, pero non somos dos peores. Efectivamente xa sei que esto ten un certo carácter anecdótico, e noutro tema tamén que falaba, creo que era no punto segundo, que dicía máis ou menos, que creín entender eu, de que os créditos que íbamos a pedir non estaban máis ou men.os definidos. Quixéralle recordar que na base 43, creo que é, están perfectamente definidos a donde van os gastos, créditos finalistas para outras inversións, entón aquí, efectivamente usted pode ver nas partidas presupostarias onde están destinados esos créditos. Simplemente ir ás partidas, efectivamente ver donde se van a facer esas inversións, é dicir, que non é que a Deputación vaia a un crédito e todavía non se sepa donde vai invertir. Sabe usted perfectamente que esto non é así, quizá ó mellor non leera usted esta base ou non se dera conta. Moitas gracias e ten usted a palabra. Sr. Costas Abreu.- Si, gracias Sr. Presidente. Desde logo as miñas preocupacións sobre as Comisións de Honores e Protocolo non dan para moito, non son partidario de moitos honores nin moito protocolo e en consencuencia, pois entendo que, as Comisións que non teñen sentido como Comisións ordinarias, como moito podían reunirse como Comisións Especiais e quedábamos todos máis contentos, pero bueno, non deixa de ser unha anécdota. En todo caso, en relaci6n co sétimo punto do meu escrito que é fundamental e importantísimo, agradézolle ó Sr. Mantilla que precisamente acepte iso, encantado. E vou empezar polo primeiro: desde logo non nos felicito por cumprir os prazos, que queren que lles diga, se poden facer dous tipos de rankings, rankings, de cumpridores da Lei ou de incumpridores da Lei, podíamos falar do país de cegos e dos tortos, e podíamos falar de disculpas de mal pagador, desde logo, o que si me parece inaceptable é que se nos diga que si non presentáramos reclamacións esto xa estaría, bueno, eso é tomadura de pelo, claro, eso é un dereito meu e un dereito de calquera cidadán desta Provincia, en consecuencia eu estou cumprindo o meu dereito e desde logo por aí non me poden votar nada en cara. Supoño que estarán encantados ademáis de ter esta ocasión de debatir o contido dos Presupostos, polo tanto, pois, eu, esté aquí ou estea onde estea, creo que os Presupostos deberían estar en vigor desde o primeiro de ano e que iso hai que tender a conseguilo, e si podemos, o próximo ano facemolos, e ese debería ser o seu compromiso e non andar se con evasivas. Desde logo eu non falei de matices cando faltan documentos neste Presuposto, porque a plantilla, por exemplo, e neste momento é fundamental para saber realmente que vacantes hai e para convocar a oferta pública de emprego, e a plantilla, desde logo, está clarísimo que ten que estar nos Presupostos, unha Lei de Bases de Réxime Local, a Lei de medidas para a Reforma da Función Pública, e non sigo numerando Leis de Bases Estatais, recentiñas ademáis, ou sexa, destas que se poden ler porque van saíndo no BOE nos últimos anos. Iso que me diga que os obxectivos políticos están encuadernados e son atípicos, bueno, pois se llo admito, pero vamos, non deixa de ser o único que conta no documento. Unhas relativas novidades, e non deixa de ser un discurso de investidura, non unha especificación do que se pretende facer aquí, eu insisto en que aquí, detrás desto, e me parece que din datos de abondo, non hai un proxecto político do que se pretende facer aquí, e desde logo, iso non se encubre gastando cartos con frases vacías de "hacer Provincia" nin outras cousas polo estilo, iso está claro. Me dicía o Sr. Presidente agora contestando a un destes puntos, si, o tipo de gastos que se financian coas operacións de crédito, non, si pero a desgracia do asunto, Sr. Presidente accidental, a desgracia do asunto é que iso s son, para entendernos, efectivamente son técnicamente investimentos, pero son investimentos habituais desta casa, e desde logo, para ir a unha operación de endebedamento forte, forte, porque ven sendo algo así como o dez por cento dos Presupostos desta Deputación, mil trescentos millóns sobre case dez mil millóns, a mín hai que xustificarmo con obras importantes, fortes, non co habitual funcionamento desta Deputación que a mín non me parece especialmente satisfactorio, con tódolos meus respetos. ¿Qué si van denunciar o Convenio ou non denunciar o Convenio?, bueno Sr. Mantilla, vostede está admitindo clarísimamente que nos presentan un Presuposto inflado en ingresos nesta materia, e vólvolle a preguntar, ¿os Convenios que creo que firmaron con IMECOSA e co Exército de Terra, en canto sáen por cama e día?, ¿se consegiu duplicalos tamén?, porque senón están xogando vostedes de farol, e xa dixen que esto é un salto desde o trapecio e sen rede. Con respecto ó da casa-habitación, non ten especial importancia vamos, desde logo o dos dereitos adquiridos o podemos discutir, en todo caso estas cuestións se resolven por unha cousa que se chama complemento persoal transitorio, e non sei, non sei si a vostedes lles parecerá ser un ha dereita moderna xustificando estas cousas falando da Lexislación anterior, máis que nada porque a anterior está derogada, pero bueno. Me dín vostedes que os gastos relativos o Plan Provincial de Obras e Servicios están clasificados en función dos ingresos, bueno, pois desde logo é a forma de clasificalos máis escura posible e menos favorable nin o control nin a discusión pública, nin a que se saiba claramente a que se destinan os cartos, eso é evidente, xa o creo que se poden mellorar, e eu fago propostas concretas para mellorar os Presupostos aínda que non estea de acordo en cuestións de fondo, e non me vale a explicación de que a delegación do Pleno na Comisión de Goberno non sexa unha cousa grandísima, de entrada eu estou en contra de calquera, de calquera delegación do Pleno na Comisión de Goberno, e lle vou a ex- plicar as razóns. Este Pleno xa ten de por si bastante pouco protagonismo, se reúne unha vez o mes, e a Comisión de Goberno é un órgano que por desgracia e porque determinado partido, rompendo as súas posturas anteriores, é secreta por definición e a designa libremente o Alcalde e ademáis é monocolor e ninguén sabe o que aí se discute. E para mín iso é grave desde o punto de vista democrático, polo tanto, non estou por delegar nada na Comisión de Goberno. E máis nada, hai unha cousa que sí me gustaría dicir me parece que foi o meu amigo e compañeiro de Grupo Sr. Nogueira que unha vez contestando o Sr. Vázquez portomeñe dixo que era un Conselleiro raposo con tódolos respetos por iso de que él dicía unhas cousas e portomeñe lle contestaba o que lle daba gana, aplicando o principio ti pregunta o que queiras que eu contesto o que me dea a.gana. E a veces me da a impresión de que o Sr. Mantilla se alínea na línea "portomeñista". Sr. Presidente.- Moitas gracias. Ten a palabra o Sr. Pe- na. ¡Ah perdón! pensei que estaba aquí. Bueno, esta Presidencia acepta a proposta do Sr. Mantilla en canto a que se cobre por asistencia realmente efectiva e tamén de acordo coa proposta do Sr. Costas que fai na suxerencia sexta ou séptima. Entón xa que non hai máis intervencións sometemos ... Sr. Pena V

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición