Fondos
1988-09-27_Ordinaria. Acta de sesión 1988/09/27_Ordinaria
Acta de sesión 1988/09/27_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/2.1988-09-27_Ordinaria
Título Acta de sesión 1988/09/27_Ordinaria
Data(s) 1988-09-27 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 69,70 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 27 de Setembro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dezaoito horas, do día vintesete de setembro de mil novecentos oitenta e oito, baixo a Presidencia do Sr. Vicepresidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manoel Ramón Conde Romero, D. Manoel Costa Casares, D. Xesús Manoel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, Dª. Elvira Fernández Díaz, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Xosé Manoel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais, D. Fernando pedrosa Roldán. Non asisten os Sres. Deputados D. Xosé Manoel Barros González, quen xustifica a ausencia, D. Xosé Manoel Pérez Alarcón e D. Fernando Garrido Valenzuela. Tampouco asiste o Ilmo. Sr. Presidente, D. xosé Cuiña Crespo, que tamén xustifica a súa falta de asistencia. Incidencias: a Sr. Pillado Montero entra no punto sete e retirase Dª. Elvira Fernández no vinteún e o Sr. Castro Álvarez no vintetrés. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia entráse seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2202.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- ...Correspondiente al día de hoy. Primer punto del orden del Día, borrador del Acta de la anterior sesión ordinaria del día 26 de Julio de 1988. ¿Alguna intervención? Sr. Valverde. Sr. Valverde Soto.- Sr. Presidente, eu non quixera enxuiciar aquí e agora con demasiada dureza a capacidade interpretativa dos funcionarios que redactan as Actas, despois das nosas intervencións, e moito menos de quen as firma, porque me imaxino que non se debe parar moito a lelas, pero hai temas que pola súa importancia e claridade na súa exposición non da lugar a erro de ningún tipo, eu lle pediría o seu permiso Sr. Secretario que si lle dera lectura a páxina 52 na miña intervención sobre o nomeamento de representante e suplente polo CDS na Caixa de Aforros Provincial, e logo na páxina 53 e 54 ó acordo que se fixo adoptándose. Sr. Secretario.- ¿Enteira? Si, eu. Leo todo. Sr. Presidente.- Sr. Valverde. Pode dicir cales son as anomalías que atopa vostede na Acta, para ser mellor. Sr. Valverde Soto.- ...manifestado de que o que está nomeado como suplente non estou de acordo, e logo dice, interven o Sr. Presidente para dicir faga usted unha proposta, e logo eu digo, bó en este momento podría propoñer ó actual Presidente da Caixa de Aforros o Sr. Campos Villarino por exemplo como suplente, agora pasamos á páxina 53 e dice, ó propio tempo a proposta do portavoz do CDS sustitúese ó representante do devandito grupo político facendo figurar a D. Manuel Campos Villarino como titular en vez de D. Modesto Valverde Soto, a capacidade interpretativa creo que é nula total. Sr. Secretario.- Si, é un erro claro, si señor. Modifícase e xa está, faise unha nova notificación e asunto concluido. Sr. Valverde Soto.- E logo vólvese a redundar na páxina 54 o mesmo. Sr. Presidente.- Bueno eu creo que perfectamente, é dicir, está claro que existe aquí un error, entón o Sr. Valverde ten razón, vaise correxir a Acta nese sentido. Efectivamente, eu recordo perfectamente que se propoña como titular ó propio Sr. Valverde e como suplente ó Sr. Campos Villarino. ¿Algunha intervención máis sobre a Acta? ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Apróbase por unanimidade. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador do Acta da anterior sesión, Ordinaria, do día 26 de xullo de 1988. Sen embargo, corríxese erro padecido no borrador da Acta da sesión ordinaria do día 26 de xullo de 1988, que non é firme ata o momento da súa aprobación concretamente o punto 20.2192, Ratificación do acordo da Comisión de Goberno sobre o nomeamento de Representantes na Caixa de Aforros Provincial, facendo constar o seguinte: -CDS. Titular: D. Modesto Valverde Soto. Suplente: D. Manuel Campos Villarino. ------ Folla: 70,71 2.2203.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE CAMBADOS, TUI E GONDOMAR, PEDINDO A ANULACIÓN DE OBRAS VARIAS DE PLANS PROVINCIAIS E A APROBACIÓN CON CARGO OS REMANENTES QUE SE PRODUCEN DOUTRAS NOVAS QUE PROPOÑEN Sr. Presidente.- Solicitudes de los Ayuntamientos de Cambados, Tui y Gondomar pidiendo la anulación de varias obras de Planes Provinciales y la aprobación con cargo a los remanentes que se producen de otras nuevas que se proponen. ¿Alguna intervención? ¿Algún voto en contra? ¿Alguna abstención? Aprobado por unanimidad. O Concello de Cambados solicita a anulación da obra nº 265 do POS/88: "Urbanizacións, pavimentacións e aceras", por importe de VINTETRES MILLÓNS CINCOCENTAS CINCUENTA E NOVE MIL OITOCENTAS SESENTA E CATRO PESETAS (23.559.864), e a aprobación con cargo ós remanentes que con tal anulación se producen das que se indican a continuación: 1.- "Pavimentación camiños Caeiros e do Rey" Presuposto 5.437.824 Aportación Estado (Plans Provinciais) 2.416.810 Aportación Concello (FP) 3.021.014 TOTAL 5.437.824 2.- "Pavimentación e Urbanización Praza do Concello" Presuposto 6.515.652 Aportación Estado (Plans Provinciais) 2.895.846 Aportación Concello (FP) 3.619.806 TOTAL 6.515.652 3.- "Urbanización e pavimentación rúa Terra Santa" Presuposto 4.398.240 Aportación Estado (Plans Provinciais) 1.954.773 Aportación Concello (FP) 2.443.467 TOTAL 4.398.240 4.- "Aceras Rúa Castelao, Avenida de Galicia e Avda. de Vilariño" Presuposto 7.208.148 Aportación Estado (Plans provinciais) 3.203.622 Aportación Concello (FP) 4.004.526 TOTAL 7.208.148 O Pleno, por unanimidade, accede ó solicitado polo Concello de Cambados na forma exposta. O Concello de Tui, solicita a anulación da obra nº 17 do POS/88: "Mellora firme ctra. Anta - Areas" e a aplicación dos remanentes que con tal anulación se producen a outra nova que propón, seguinte: "Asfaltado Caminos Tomadas, S. Benito e Alfós" Presuposto 1.601.600 Aportación Deputación (Fondos Propios) 800.800 Aportación Concello (Fondos Propios) 800.800 TOTAL 1.601.600 Por unanimidade, o Pleno accede ó solicitado polo Concello de Tui na forma que antecede exposta. O Concello de Gondomar solicita a anulación da obra nº 287 do POS/87: "Instalación Campo Fútbol Olímpico-Couso" e a aplicación dos remanentes que con tal anulación se producen a outra nova que propón, seguinte: "Mellora terreno xogo Campo Fútbol as Gaiandas" Presuposto 1.000.000 Aportación Deputación (Fondos Propios) 458.000 Aportación Concello (Fondos Propios) 542.000 TOTAL 1.000.000 Por unanimidade, o Pleno accede ó solicitado polo Concello de Gondomar, na forma exposta. ------ Folla: 71,72 3.2204.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE MEAÑO, AS NEVES E COTOBADE, PEDINDO A APLICACIÓN DOS REMANENTES PRODUCIDOS NA CONTRATACIÓN DE VARIAS OBRAS DOS PLANS DE 1988 A OUTRAS NOVAS QUE SE PROPOÑEN, QUE INCLUIE, NO CASO DO CONCELLO DE MEAÑO, A EXECUCIÓ POR ADMINISTRACIÓN Sr. Presidente.- Solicitudes de los Ayuntamientos de Meaño, Las Nieves y Cotobade pidiendo la aplicación de los remanentes producidos en la contratación de varias obras de los Planes de 1988 otras nuevas que se proponen y que se incluyen en el caso del Ayuntamiento de Meaño en la ejecución por Administración. ¿Alguna intervención? ¿Algún voto en contra? ¿Alguna abstención? Aprobado por unanimidad. O Concello de Meaño solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras núms. 70, 72, 73 e 75 do POS/88 a unha nova que propón: "Saneamento en Ameiró-Dena", e a súa execución polo sistema de administración. A obra que propón é a que se indica a continuación: "Saneamiento en Ameiró - Dena" Presuposto 3.739.444 Aportación Estado (Plans Provinciais) 600.000 Aportación Deputación (Fondos Propios) 718.331 Aportación Concello (Fondos Propios) 1.421.113 Aportación Empresas e varios 1.000.000 TOTAL 3.739.444 Por unanimidade, o Pleno accede ó solicitado polo Concello de Meaño, na forma exposta, así como autoriza a súa execución polo sistema de administración, debendo axustarse na mesma e na súa xustificción á normativa legal aplicable. O Concello de As Neves solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras núms. 17, 20, 50, 51, 84, 85, 87, 88, 90, 91 e 168 do Plan CAE/ 88 a outras novas que propón, seguintes: 1.- "Pavo c. Pousadoiro - Guille, fase 2" Presuposto 1.519.392 Aportación Estado (Plans Provinciais) 569.118 Aportación Concello (Fondos. Propios) 950.274 TOTAL 1.519.392 2.- "Pavo c. Sobrado - Casteliño (Rubiós)" Presuposto 1.200.000 Aportación Deputación (Credi - Local) 1.000.000 Aportación Concello (Fondos Propios) 200.000 TOTAL 1.200.000 3.- "Recebo e Saneamento C. Pios - Candón (Taboexa)" Presuposto 482.878 Aportación Deputación (Credi - Local) 400.000 Aportación Concello (Fondos Propios) 82.878 TOTAL 482.878 4.- "Instalación Deportiva Colexio Nacional e acondionamento terreno casco urbán" Presuposto 1.500.000 Aportación Deputación (Credi-local) 1.346.371 Aportación Concello (Fondos Propios) 153.629 TOTAL 1.500.000 Por unanimidade o Pleno accede ó solicitado polo Concello de As Neves na forma exposta. O Concello de Cotobade solicita, a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras núms. 60 e 225 do Plan da CAE/88: "Apertura e mellora camiño s municipai s" e "Instalacións deportivas varias", respectivamente, a outras novas que propón, seguintes: 1. -"Apertura camiños municipais" Presuposto 2.200.000 Aportación Estado (Plans Provinciais) 1.760.000 Aportación Concello (Fondos Propios) 440.000 TOTAL 2.200.000 2.- "Mellora e pavo camiños rurais" Presuposto 2.561.300 Aportación Estado (Plans Provinciais) 2.049.040 Aportación Concello (Fondos Propios) 512.260 TOTAL 2.561.300 3. -"Terminación Vertedeiro de Basura" Presuposto 300.000 Aportación Estado (Plans Provinciais) 240.000 Aportación Concello (Fondos Propios) 60.000 TOTAL 300.000 4. -"Complementarias de Inst. Deportivas" Presuposto 469.712 Aportación Deputación (Fondos Propios) 234 .856 Aportación Concello (Fondos Propios) 234.856 TOTAL 469.712 Por unanimidade o Pleno, accede ó solicitado polo Concello de Cotobade, na forma exposta. ------ Folla: 72,73 4.2205.- APROBACIÓN DEFINITIVA DE PROXECTOS E SOLICITUDE A XUNTA DE DECLARACIÓN DE UTILIDADE PÚBLICA PARA OCUPACIÓN DE TERRENOS: (MELLORA DE PAVIMENTO NO CV. CALVARIO - VINCIOS (VIGO) DO PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E SERVICIOS 1988, OBRA Nº 35; INTERSECCIÓN DA Cª PROVINCIAL PRADO BODAÑO, COA N-525 (SANTIAGO - OURENSE) OBRA Nº 27, COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL 1988; (ENSANCHE E MELLORA DA Cª. LOCAL SANTIAGO - OURENSE, PONTE SAN XUSTO (Cª. LOCAL Lalín - VILA DE CRUCES) PK. 0,0 O 18,00 (1ª FASE: P.K. 0+000 AL 0+700) OBRA Nº 35 DO PLAN COMARCAL DE ACCIÓN ESPECIAL E INICIAL DO PROXECTO DE "MELLORA E PAVIMENTACIÓN CRECIENTE - FILGUEIRA (CRECIENTE PUENTE DE FRIEIRA) OBRA Nº 33 COMARCA DE ACCION ESPECIAL 1988 Sr. Presidente.- Aprobación definitiva de los proyectos y solicitud a la Xunta de la declaración de utilidad pública para la ocupación de terrenos, mejora de pavimento en el camino vecinal Carballo - Vincios (Vigo) del Plan Provincial de Obras y Servicios del 88; obra nº 35 intersección de la carretera provincial Prado - Bodaño con la nacional 525 Santiago - Orense; obra nº 27 Comarca de Acción Especial 1988, ensanche y mejora de la carretera local Santiago - Orense Ponte de San Xusto carretera local Lalín - Villa de Cruces punto Kilométrico 00 al 18 primera fase y punto kilométrico 00 al 700 al 0700; obra nº 35 del Plan Comarcal de Acción Especial e inicial del proyecto de mejora y pavimentación de Creciente y Filgueira; obra nº 33 de la Comarcación de Acción Especial de 1988. Es un punto que tiene mucha literatura porque tiene cuatro proyectos que se incluyen en el mismo apartado. ¿Alguna intervención? ¿Algún voto en contra? ¿Alguna abstención? Aprobado por unanimidad. -"Mellora de pavimento no c.v. Calvario - Vincios (Vigo)" do Plan Provincial de Obras e Servicios 1988, obra nº 35 Dase conta de non haberse presentado reclamacións durante o período de exposición ó público deste proxecto por elo a Corporación Provincial, por unanimidade acorda a aprobación definitiva do proxecto de "Mellora de pavimento no c.v. Calvario - Vincios (Vigo)" do Plan Provincial de Obra s e Servicio s 1988, obra nº 35, polo seu importe de execución material de NOVE MILLÓNS SETECENTAS TRINTA E TRES MIL NOVECENTAS DÚAS PESETAS (9.733.902), por contrata de ONCE MILLÓNS SEISCENTAS SETE MIL CENTO CORENTA E TRES PESETAS (11.607.143) e global contractual de TRECE MILLÓNS DE PESETAS (13.000.000) e que se solicite a declaración, polo Consello da Xunta. de Galicia da urxente ocupación dos bens e dereitos afectados polas obras a que o referido proxecto se contrae, cos efectos previstos no artigo 52 da Ley de Expropiación Forzosa e se acorde tramita-lo expediente a que se refire a arde da Consellería da Presidencia da Xunta de Galicia, nº 187 de 13 de decembro de 1983, facultando á Presidencia da Xunta de Galicia, de 7 de decembro de 1983 (Diario Oficial de Galicia, no 187 de 13 de decembro de 1983), facultando á Presidencia tan ampliamente como sexa necesario para levar a debido efecto o cumplimento do acordado. -"Intersecci6n da Cª Provincial de Prado - Bodaño coa N-525 (Santiago - Orense), obra nº 27, Comarca de Acción Especial 1988" Igualmente, dase conta de non haberse presentado reclamacións durante o período de exposición ó público deste proxecto. Por todo elo, a Corporación Provincial, por unanimidade acorda a aprobación definitiva do proxecto de "Intersección da Cª provincial de Prado-Bodaño coa N-525 (Santiago - Orense), obra nº 27, Comarca de Acción Especial 1988" polo seu importe de execución material de DUASCENTAS OITENTA E NOVE MIL DOCE PESETAS (289.012), por contrata de TRESCENTAS CORENTA E TRES MIL NOVECENTAS VINTECINCO PESETAS (343.925) e global contractual de TRESCENTAS OITENTA E CINCO MIL CENTO NOVENTA E SEIS PESETAS (385.196) e que se solicite a declaración, polo Consello da Xunta de Galicia da urxente ocupación dos bens e dereitos afectados polas obras a que o referido proxecto se contrae, cos efectos previstos no artigo 52 da Ley de Expropiación Forzosa e se acorde tramita-lo expediente a que se refire a arde da Consellería da Presidencia da Xunta de Galicia, de 7 de decembro de 1983 (Diario Oficial de Galicia, nº 187 de 13 de decembro de 1983), facultando á Presidencia tan ampliamente como sexa necesario para levar a debido efecto o cumplimento do acordado. -"Ensanche e mellora da Cª local Santiago - Orense, Ponte San Xusto, (Ca local Lalín - Vila de Cruces), PK. 0,0 ó 18,0 (1ª. fase; PK. 0+000 ó 0+700). Obra nº 35, Comarca de Acción Especial 1988" Asimesmo, dase conta de non haberse presentado reclamacións durante o período de exposición ó público deste proxecto por todo elo, a Corporación Provincial, por unanimidade acorda a aprobaci6n definitiva do proxecto de "Ensanche e mellora da Cª, local Santiaqo-Orense, Ponte San Xusto, (Cª, local Lalín - Vila de Cruces), PK. 0,0 6 18,0 (1ª fase; PK. 0+000 6 0+700). Obra nº 35, Comarca de Acción Especial 1988", polo seu importe de execución material de TRINTA E CATRO MILLÓNS SETECENTAS SETENTA E TRES MIL NOVECENTAS CORENTA PESETAS (34.773.940), por contrata de CORENTA E UN MILLÓNS TRESCENTAS OITENTA MIL NOVECENTAS OITENTA E NOVE PESETAS (41.380.989) e global contractual CORENTA E SEIS MILLÓNS TRESCENTAS CORENTA E SEIS MIL SETECENTAS SETE PESETAS (46.346.707) e que se solicite a declaración polo Consello da Xunta de Galicia da urxente ocupación dos bens e dereitos afectados polas obras a que o referido proxecto se contrae, cos efectos previstos no artigo 52 da Ley de Expropiación Forzosa e se acorde tramita-lo expediente a que se refire a arde da Consellería da Presidencia da Xunta de Galicia, de 7 de decembro de 1983 (Diario Oficial de Galicia, nº 187 de 13 de decembro de 1983), facultando á Presidencia tan ampliamente corno sexa necesario para levar a debido efecto o cumplimento do acordado. -"Mellora e pavimentación Creciente - Filqueira (Creciente- Puente de Frieira). Obra nº 33, Comarca de Acción Especial" Acórdase unánimemente a aprobación inicial do proxecto de "Mellora e pavimentación Creciente - Filgueira (Creciente - Puente de Frieira). Obra nº 33, Comarca de Acción Especial", polo seu importe de execuci6n material de VINTESETE MILLÓNS CINCOCENTAS MIL PESETAS (27.500.000) de execución por contrata de TRINTA E DOUS MILLÓNS SETECENTAS VINTECINCO MIL PESETAS (32.725.000) e o presupuesto global contractual de TRINTA E SEIS MILLÓNS SEISCENTAS CINCUENTA E DÚAS MIL PESETAS (36.652.000), asimesmo do desglose correspondente á 1ª; fase destas obras polo seu importe de execución material NOVE MILLÓNS OITOCENTAS OITENTA E CITO MIL NOVECENTAS CINCUENTA E SEIS PESETAS (9.888.956), de execución por contrata de ONCE MILLÓNS SETECENTAS SESENTA E SETE MIL OITOCENTAS CINCUENTA E SETE PESETAS (11.767.857) e o global contractual de TRECE MILLÓNS CENTO OITENTA MIL PESETAS (13.180.000). E se expoña ó público durante o período regulamentario a efectos de reclamacións. ------ Folla: 73 5.2206.- ENQUISAS SOBRE INFRAESTRUCTURA E EQUIPAMENTO LOCAL AUMENTO DO IMPORTE DO CONTRATO Sr. Presidente.- Encuesta sobre infraestructura y equipa- miento local, aumento del importe del contrato. ¿Alguna intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Para xustificar a miña abstención simplemente, dicir que obviamente non, os núcleos de poboación neste territorio non se incrementan nunha cantidade superior ó cen por cen por arte de maxia nunha determinada época, é dicir que o asunto estaba mal plantexado e a proposta en último término de modificación do contrato e que agora se nos presenta é unha porcentaxe bastante superior ó 10% que plantexa certos problemas xurídicos aínda que así non se establece no expediente, e por tanto eu me absteño para non incurrir en responsabilidades pola revisión extraordinaria deste contrato non prevista no propio contrato e con certas dificultades polo tipo de contrato que se leva adiante. Sr. Presidente.- Moitas gracias. ¿Algunha intervención mais? Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Únicamente para abstenerme también, dado que en la tarde de ayer y le tengo que recordar al Presidente accidental o incidental, como diríamos de que los expedientes tienen que estar a disposición de los Diputados inmediatamente después de que se convocan las sesiones. Ayer concretamente este expediente, no estaba a disposición de los Diputados Provinciales, yo no lo he podido cachear, porque hay cosas que hay que cachear y entonces de momento me abstengo. Sr. presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más? Sometemos a votación este punto. ¿Votos en contra? ¿Abstenciones? Los demás votamos a favor. Dada conta do escrito da empresa INTERURBAN, SA. (nº registro entrada 18.636 de 2 de diciembre) adxudicataria da "Enquisa sobre Infraestructura e Equipamento Local" polo que solicita un aumento no precio do contrato de ONCE MILLÓNS CATROCENTAS SESENTA E OITO MIL NOVECENTAS OITENTA E OITO PESETAS (11.468.988), como consecuencia do aumento do número de núcleos de poboación recollidos no Nomenclator do INE e resultando que o Ministerio para as Administracións Públicas - Dirección Xeral de Análisis Económico Territorial á solicitud efectuada pola Deputación de que o exceso fose igualmente, financiado proporcionalmente manifesta non poder comprometerse en asignar novas cantidades ó non estar prevista partida presupostaria (nº reg. entrada 12059 de 7 de xullo) e visto-los informes emitidos e os dictámenes das Comisións Informativas. "O Pleno da Corporación acorda coas ab stencións dos Sres. Nieto Figueroa (PSOE) e Costas Abreu (PSG-EG): 1.- O abono a INTERURBAN, SA., empresa Adxudicataria da "Enquisa sobre Infraestructura e Equipamento Local" de SEIS MILLÓNS TRESCENTAS MIL SEISCENTAS DEZ PESETAS (6.300.610), parte proporcional que corresponde á Deputación do incremento solicitado como consecuencia do aumento de núcleos de poboación. O mesmo tempo, para a súa financiación, toda vez .que non existe consignación presupostaria para facer frente a este aumento de gasto e de conformidade co informe da Intervención de Fondos, recoñécese Crédito a favor da devandita empresa pola citada cantidade para a súa inclusión no primeiro expediente de modificación de créditos que se realice ou no Presuposto do próximo exercicio. 2.- Reitera-la solicitude ó Ministerio para as Administracións Públicas - Dirección Xeral de Análisis Económico Territorial de pago da parte proporcional correspondente ó Ministerio como consecuencia do aumento do coste do contrato". ------ Folla: 73,74 6.2207.- ALEGACIÓNS O PROXECTO DO PLAN DE XESTIÓN DE RESIDUOS SÓLIDOS URBANOS ELABORADO POLA CONSELLERÍA DE ORDENACIÓN DO TERRITORIO E OBRAS PUBLICAS DA XUNTA DE GALICIA Sr. Presidente.- Alegaciones al proyecto del plan de gestión de residuos sólidos urbanos elaborado por la Consellería de Ordenación del Territorio y Obras Publicas de la Xunta de Galicia. Sr. Nieto, perdón, en este tema no vamos a debatirlo, simplemente les voy a informar lo siguiente: en la Comisión de Saneamiento y Vivienda de esta Diputación Provincial acordamos el otro día solicitar una ampliación de plazo para estudiar mejor este tema, se le envió un telegrama al Director General de la Consellería de Ordenación del Territorio y ha respondido afirmativamente dando un plazo de 15 días, al mismo tiempo que el propio telegrama recoge que el propio Conselleiro convocará a los presidentes de las Diputaciones Provinciales próximamente, quizás en la próxima semana para estudiar este tema, entonces, ya digo, no vamos a debatir este tema, sino simplemente dar cuenta de esta nueva situación. No obstante, Sr. Nieto, no digo, no vamos a entrar a debatir este tema. Sr. Nieto Figueroa.- No, no es debatir ni mucho menos, sino una colaboración. Mire yo he pasado la vergüenza, y usted no se si estaba de testigo de que algún compañero de su grupo, dos compañeros de su grupo, cuando se debatía este tema, tan importante para la provincia, y para la ciudad de Vigo tuvieron la desfachatez de privarme del uso de la palabra, eso hay que decirlo, en democracia esas cosas no se pueden callar Presidente, y no voy a seguir en el tema, me da vergüenza que un compañero de la Corporación provincial le saque el uso de la palabra a un Diputado posiblemente bastante más representativo que él, no entro en este tema, pero si le anuncio que efectivamente la Corporación Municipal de Vigo, por lo menos, en principio la Comisión de Gobierno, está interesada, muy interesada en este asunto, y desde luego no va a permitir, prácticamente las blasfemias y los insultos que se produjeron hace unos días en esa Comisión en la que no me permitieron el uso de la palabra, vamos a colaborar para que por ello, vamos a colaborar, usted fíjese bien, cuando la ciudad de Vigo debía de responder como ustedes responden, vamos a colaborar para que Porriño efectivamente no sea el cementerio de todas las basuras de la Provincia. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Queda sobre a Mesa, pendiente dun maior estudio, alegacións da Deputación Provincial ó Proxecto do Plan de Xestión de Resíduos Sólidos Urbáns elaborado pola Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Públicas da Xunta de Galicia. ------ Folla: 74,75 7.2208.- ADQUISICIÓN E DESTINO DAS ESCULTURAS INCLUIDAS NO DENOMINADO PROXECTO DA BIENAL DE ARTE DE 1988 Sr. Presidente.- Adquisición y destino de las esculturas incluidas en el denominado proyecto Porriño de la Bienal de Arte 1988. ¿Alguna intervención? Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Si es que no me queda otra solución, usted sabe y ahora ya lo tiene que conocer sobradamente que la Corporación Municipal de Vigo está formada por unas gentes tremendamente buenas, además la cultura en todos ellos pues irradia constante y permanentemente incluso pues hay que felicitar a algún compañero de su grupo que ha conseguido de que en la Comisión de Gobierno solicitase en un acuerdo que efectivamente algunas de estas obras de arte pues fuese llevada a Vigo. Es prácticamente imposible hacerme cambiar a mí de opinión yo voy a decir que no, con todos mis respectos mis tremendos respectos a los artistas que han elaborado estas obras de arte, yo voy a decir que no, obras de arte que incluso nuestro querido Alcalde, también de Porriño, hasta llega a de- nominar estatuas, y por escrito, yo ya estuve consultando, de verdad Presidente, estuve consultando los Diccionarios y si una de esas piedras, maravillosamente trabajadas, pulidas, algo sensacional, se llama una estatua, pues yo, yo no se quien será usted o quien seré yo, porque de verdad no entiendo ese asunto, a pesar de esa solicitud de la Comisión Municipal de Gobierno de la ciudad de Vigo, por supuesto con el Alcalde titular ausente, yo voy a decir que no, ese caramelo no pasa por aquí, ese caramelo no pasa por aquí, ustedes no me van a convencer con esas cosas, créanme. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Ben, Presidente, primeiro para decir que o grupo socialista non está de acordo en que o único que se compre, no caso de que se compre algo, sexan as pedras da Bienal, senon que nos o que proponemos e que para os próximos Presupostos se incluia unha cantidade suficiente para que a proposta dos técnicos pertinentes que designe a Deputación ou a Comisión de Cultura se compren as obras de todo tipo, pintura, escultura, etc., que teñan ou un relevante interés artístico ou procedan de artistas noveles, en canto a que se compren as pedras, eu teño as miñas dudas sobre si o proxecto Porriño foi xa subvencionado e si agora se compran outra vez de novo en todo caso sin entrar a valorar a calidade ou non das esculturas, que non é a miña misión nin son técnico na materia nin hai nadie no meu grupo técnico, nos vamos a abster porque pensamos que existían obras na Bienal que tamén se debería en todo caso de facer cargo delas. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Valverde. Sr. Valverde Soto.- Si, Sr. Presidente, eu quixera dicir que aquí sé observa que son catro ou cinco Axuntamentos os beneficiados destas obras, eu preguntaría que pasaría se tódolos Ayuntamentos da Provincia lle dera por pedir esas pedras, non creo eu que se poideran repartir, polo tanto abondando no que dí o Sr. Lois diría de que hai que ir a comprar máis obras e que o reparto sexa proporcional e sexa para tódolos Axuntamentos cando haxa algo que ceder por parte desta Deputación. Nada máis. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Herrera. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Quiero tranquilizar al Sr. Pena en todos los aspectos. Uno, obras que estaban aquí expuestas y que probablemente hubiera sido bueno comprarlas no estaban en venta. Segundo, que tenga tranquilidad que no se subvenciona y después se compra y en Porriño no se subvencionaba, el material además empleado se desglosa en ese precio, el material viene por otro conducto, y es un precio además político el que nos han puesto, y tercero, que estoy totalmente de acuerdo con él con que se destine en los Presupuestos una cantidad para adquisición de obras de arte, sean de la Bienal o no sean de la Bienal y se incremente el patrimonio artístico de esta provincia a través de su Museo o a través de la Bienal, estoy totalmente de acuerdo. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Herrera. ¿Alguna intervención más? Vamos a votar este punto. ¿Votos en contra? ¿Abstenciones? Aprobado por mayoría. O Pleno da Deputación co voto en contra do Sr. Nieto Figueroa (PSOE) e as abstencións dos restantes membros do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), acorda a adquisición das seis esculturas que forman o (proxecto Porriño) , dentro da VIII Bienal Internacional de Arte, cuia cuantía ascende á cantidade de SEIS MILLÓNS DE PESETAS (6.000.000), incluindos no Presuposto para o próximo exercicio e cedendo en depósito 2 a Pontevedra e 1 a cada un dos Concellos de Porriño, Vigo, Pontecesures e Ponteareas, facultando igualmente ó Presidente da Comisión para realiza-la distribución das mesmas. ------ Folla: 75 8.2209.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA, PARA PROVISTAR CON FUNCIONARIOS DE CARREIRA, PRAZAS VACANTES NA PLANTILLA DE FUNCIONARIOS Sr. Presidente.- Convocatoria, bases y programa para provistar con funcionarios de carrera plazas vacantes en plantilla de funcionarios. ¿Alguna intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Unha ou dúas obxecións é xa tradicional. E a cuesti6n do desprecio que implica esta convocatoria, en xeral tódalas convocatorias que está a facer esta Deputación cara un dos dous diríamos oficiais ó rebaixa-lo carácter de lingua extranxeira pero logo creo que hai un par de cuestións a sinalar, tanto pola súa importancia, como para colaborar co Sr. Nieto en combatí-lo carácter soporífero deste Pleno, os apartados b, c, da fase de concurso é dicir as circunstancias de baremo social toda xurisprudencia desde hai bastante tempo xa ben declarando que son inadmisibles por non encaixar dentro dos conceptos de mérito e capacidade, e polo demáis cometeron un pintoresco desliz ustedes ou o autor da proposta porque eu non comprendo como se pode valorar co mérito de desempeño en determinadas funcións no apartado d, con verdadera eficacia y laboriosidad, salvo que me estimen como van a estimar iso deberían engadir outro apartado que dixera que os aspirantes sexan boas persoas e entón xa entramos non na discrecionalidade senón na arbitrariedade máis absoluta. Sr. Presidente.- Moitas gracias. ¿Algunha intervención máis? Vamos a votar este punto. ¿Votos en contra? Sr. Costas. ¿Abstencións? Aprobado co voto en contra do Sr. Costas. Co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) préstase aprobación á Convocatoria, bases e programa, para provistar con funcionarios de carreira once (11) prazas de Conductores - Maquinistas, vacante no Plantel de Funcionarios desta Deputación, figuradas na "o ferta de emprego público para 1988", e incluidas no Grupo D, do artigo 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto. Estas prazas cubriranse polo sistema de concurso - oposición; cinco (5) delas, mediante promoción interna e as seis (6) restantes, mediante o sistema de concurso - oposición libre. Daráselle a Convocatoria a publicidade regulamentaria, nos idiomas galego e castelán. ------ Folla: 75,76 9.2210.- ESCRITO DO EXCMO. SR. GOBERNADOR DESTA PROVINCIA, INTERESANDO MODIFICACIÓN O BAREMO APROBADO POR ESTA EXCMA. CORPORACIÓN PROVINCIAL Sr. Presidente.- Escrito del Excmo. Sr. Gobernador Civil de esta provincia interesando modificación al baremo aprobado por esta Excma. Corporación Provincial en sesión celebrada el 28 de junio último sobre méritos específicos que operen en los concursos a los que acudan funcionarios con habilitación de carácter nacional y recurso planteado contra dicho acuerdo por el Sr. Secretario del Ayuntamiento de Tui, D. Ricardo Vázquez Cerdeiro. Antes de nada, tengo que decir que en este momento se retira el Sr. Secretario General de la Diputación por ser persona interesada en este tema y ocupa provisional, es decir, temporalmente el Sr. Blanco la plaza de Secretario en este momento. ¿Alguna intervención? Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Bien yo tengo en considerar correcta la postura del funcionario que acaba de retirarse ahora mismo, sin embargo y quizá no, por su culpa no es absolutamente ético, que una persona como él demuestra y además al propio tiempo demuestra su ética, pues sea permitida, o sea, sea autorizada por la Presidencia a emitir un informe oficial, no quito ni pongo pero no puede informarse a los Diputados Provinciales a través de un funcionario interesado afortunadamente .para él, vuelvo a insistir, en el tema, creo que hay un jefe de División de Personal, que era el que efectivamente tenía que contrastar estas cuestiones y liberarle a él de esta responsabilidad que ahora incluso le obliga a abandonar su sitio, me gustaría oír al Secretario de este momento al Sr. Blanco que nos diga, si efectivamente esta correcto todo lo que ha, siempre pensando en que él era la persona interesada, que lo ha dicho en su propio honor, ha dicho, que es un hombre interesado en el tema. Sr. Presidente.- Bueno antes de intervenir el Sr. Blanco. ¿Alguna intervención de algún Diputado mas en este tema? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Bueno no prazo correspondente o do acor- do adoptado por esta Corporación co único voto discrepante deste Deputado, pois se presentan dous escritos, un deles é un requerimento do Gobernador Civil que se centra nun solo extremo de detalle, non ten maior importancia, e outro un escrito dun Señor de primeiro apellido Vázquez que toca unha serie de temas, e a verdade é que eu creo que unha lectura sosegada do escrito deste Señor, pois ten bastante razón nas alegacións, xa o dixen na comisión sin embargo non se fixo constar o meu voto particular ó respecto, eu creo, é igual, en último caso eu votarei en contra da proposta oficial, por así dicilo que se nos trae, que no que é o baremo específico deberían recoller simplemente as circunstancias específicas que aquí se poden considerar e as circunstancias específicas que aquí se dan pois xiran mais que nada en torno a cuestión da oficialidade lingüística e o coñecemento da normativa propia da Comunidade Autónoma que ten compentencias lexislativas en materia de réxime local as demais circunstancias que aí se introduciron en parte son unha duplicación de cuesti6ns xa brenguidas no baremo xeral aprobado pola Administración do Estado, e ademais a formulación concreta que se lles deu, pois da lugar a bastantes marxes de apreciación, é dicir, unha baremación debe tender ó automatismo na súa apreciación e aí hai moitos elementos aleatorios, e por outra parte existe outro problema sinala en este caso, pero con carácter xeral, e é que non se aprobou xunto co baremo, creo recordar ó Tribunal, para entendernos, o Xurado encárgado da aplicación, e en relación con este tema quixera dicir, xa digo que aproveito esta ocasi6n para dicilo con carácter xeral que me parece unha práctica non moi sensata e xeradora de suspicacia o habitual sistema por parte do equipo de Goberno desta Deputación de un, incluir nos tribunales calificadores exclusivamente a membros do seu grupo e en segundo lugar, non respectar o establecido na normativa de selección de persoal de que todo integrante dun Tribunal examinador de calquera praza ten que ter cando menos o mesmo nivel de titulación que os aspirantes e unha porcentaxe significativa, que é cando menos o 30% deben ser especialista da materia obxeto de examen, e eu entendo que están vostedes infrinxindo en moitos casos este precepto, e me gustaría señalalo e deixa-lo exposto para que o reconsideren si o estiman a ben, senón en todo caso para eximi-la miña responsabilidade, máis nada gracias. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Blanco. Sr. Blanco Filgueira.- Bueno en cuanto se refiere al informe que emitió el Sr. Secretario General, yo considero que exactamente en forma estricta no se trata de un caso particular que le afecte, que es a mi modo de ver como hay que interpretar la norma en este caso el asunto se refiere, podemos decir casi no generalizado pero sí a casi ocho o nueve señores de la Corporación, por otra parte, pues yo creo que el Sr. Secretario General fue consecuente de como se inició el expediente, porque él de principio cuando se tomó el acuerdo ha emitido un informe que le ha pedido la Corporación, y en tercer término pues creo que no merece estimarle como en este caso, dijéramos recusación, pues cuanto que yo comparto el informe del Sr. Secretario General como Jefe de la Sección de Personal. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Si, es que tiene que quedar claro que yo sigo aplaudiendo la actitud de la persona que ha emitido este informe sencillamente para que yo quede absolutamente libre y él todavía más libre, el Sr. Blanco pues verbalmente que ratifique el informe que ha hecho y yo lo doy por bueno, por supuesto, pero claro si yo se que ese informe lo ha hecho una persona interesada de esas ocho que usted dice que son ocho, en la Corporación yo no creo que ningún Diputado esté relacionado en el tema, pero bueno si usted dice que eso está bien, pues yo lo acato y además digo si. Sr. Blanco Filgueira.- y por otra parte yo comparto el informe, o sea que lo emitiría en los mismos términos, y es más si alguna cosa viese se lo hubiera dicho al Sr. Secretario General, al Sr. Presidente, o a los Señores miembros de la Comisión en la propia Comisión de Economía y Personal creo que es un estilo que llevo. Sr. Presidente.- Muchas gracias, Sr. Blanco. Vamos a votar. ¿Votos en contra? ¿Abstenciones? Se acuerda con todos los votos a favor excepto el voto en contra del Sr. Costas. Visto o recurso de reposición plantexado por D. Ricardo Vázquez Cardeiro contra o acordo plenario do 28 de xuño derradeiro sobre méritos específicos que operen nos concursos ós que concurran funcionarios con habilitación de carácter nacional, o Pleno da Excma. Corporación Provincial acorda desestimalo en todas as súas partes, por considerar que carecen de relevancia as argumentacións recollidas no mesmo, que máis ben se fundamentan en convenencias dun suxeto determinado. O mesmo tempo, o Pleno da Corporación provincial, en consideración ó escrito do Sr. Gobernador Civil da provincia, que data do primeiro de setembro actual, acorda que o apartado a) do Baremo, ó final do mesmo, e polo que se refire a servicios de calquera carácter prestados, queda redactado no senso seguinte: "por servicio s de calquera carácter prestados en Deputacións provinciais ou Organismos representativos das mesmas, Concellos, Capitales de provincia ou Entidades Locais de máis de 20.000 habitantes, por funcionarios de carreira para cuio desempeño se houbera esixido titulación do Grupo A)... 1,00 puntos. Queda confirmado en todo o demáis o baremo aprobado o 28 de xuño derradeiro. ------ Folla: 76 10.2211.- RECURSO DE REPOSICIÓN PLANTEXADO POR PROFESORES DA CIDADE INFANTIL "PRÍNCIPE FELIPE", CONTRA ACORDO A DOPTADO POR ESTA EXCMA. DEPUTACIÓN PROIVNCIAL EN SESIÓN CELEBRADA O 28 DE XUÑO DERRADEIRO, QUE SUPRIMEU DE FORMA EXPRESA A GRATIFICACIÓN QUE VIÑAN PERCIBINDO CON CARGO A FONDOS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- Esta presidencia lo retira del orden del día. Queda sobre a Mesa, para un máis detido estudio, recursos de resposición plantexado polos Profesores da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", Dª. Rosa María González Mato, D. Erundino Lorenzo Rey e Dª. Carmen Ameijeiras Rodríguez contra acordo do 28 de xuño derradeiro. ------ Folla: 77,78 11.2212.- OFERTA DE EMPREGO PUBLICA EVENTUAL PARA O POSTO DE TRABALLO DE DIRECTOR XERAL DA CIDADE INFANTIL "PRÍNCIPE FELIPE" Sr. Presidente.- Oferta de empleo público eventual para el puesto de trabajo de Director General de la Ciudad Infantil "Príncipe Felipe". ¿Alguna intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Claro ó retira-lo punto 10, fastidioume a argumentación, verá vostede, si a proposta do equipo de Goberno é, me parece razonable, eu votei con vostedes nese punto non aceptar gratificacións mensuais de contía determinada e francamente periódicas pois non comprendo como no seguinte punto convocan, bueno logo falamos do que se convoca aquí, un determinado posto de traballo, que ademáis do seu soldo como funcionario do grupo A, ten unha gratificación mensual fixa, de 225.000 pesetas e non estou facendo un remedo dun concurso televisivo, eu xa expliquei o outro día que hai cargos que a veces non teñen unha xustificación moi clara, e que eu saiba a figura da Comisión de Servicio, é unha figura excepcional para, que ten ademáis unha duración determinada e que, recentemente foi regulada no noso país na Lei da Función Pública de Galicia e ten un prazo de duración máximo moi determinado, e utilizar esta figura como práctica habitual, incluso consagrada nun Convenio coa Consellería, é sairse de toda norma, e eu creo que había que revisar ese punto e polo demáis, pois me gustaría facer alusión, dado que ó fin e ó cabo isto non é máis que consecuencia do Pleno Extraordinario que tivemos hai uns días, que eu creo que cando tódolos Deputados e tódalas persoas que interviñemos na cuestión da remoción dos cargos directivos da Cidade Infantil deixamos moi claro o noso respecto por tódalas persoas implicadas sin perxuicio desde logo das nosas lícitas discrepancias sobre as variacións de xestións tanto no aspecto político como nun aspecto máis directivo e eu hoxe cando rematei de estudiar este Pleno pois fun tomar un café e collín o Diario local de Pontevedra, e para a miña desgracia pois leín unha especie de "Hapining" de despedida dos cargos directivos da Cidade Infantil coa presencia do cargo público que preside este Pleno que francamente sólo podo calificar de penosas, porque non manteñen o mismo teor de respeto que todos mantivemos aquí para tódolo persoal implicado en todas estas cuestións, e nese sentido espero que quen veña despois non teña o mal gusto de facer determinadas alusións que se verteron nunhas manifestacións públicas logo recollidas nos periódicos. Máis nada, votaréi en contra desta convocatoria. Sr. Presidente.- Moitas gracias, Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Polas razóns apuntadas xa polo Sr. Costas Abreu, nós nos vamos a abster en principio, primeiro porque consideramos que o posto hai que cubrilo pero non podemos votar a favor cando se vai a dar unha gratificación fixa e periódica dende o noso punto de vista incompatible con un salario dun funcionario, creemos que o funcionario debe de cobrar adecuadamente pero non é esta a fórmula e non creo que sexa a Deputación quen poida empezar a cometer presuntas irregularidades senón é unha regularidade en tódala regra en outras ocasións xa denunciamos aquí problemas na Cidade Infantil "Príncipe Felipe" que creíamos felizmente superados, e agora unha vez máis nos aparece unha convocatoria dun emprego público, dunha oferta de emprego público, donde xa de antemán se pon unha cantidade determinada de gratificación periódica e fixa para un señor que nós consideramos irregular e que non se axusta a Lei de Incompatibilidades vixente na actualidade, polo tanto para salvar a nosa responsabilidade en principio deixando claro que creemos que debe de cubrirse ese posto canto antes, nos vamos a abster. Sr. Presidente.- Muchas gracias, Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Hombre, es que cuando efectivamente yo comprobé lo que se decía allí en el expediente que iba a cobrar este señor pues dije yo: ¡andá! pues este señor comparado con el que va a pasar a ser Gerente del Hospital Provincial debe ser, no se, pues un chico de los recados, o un botones, o así, porque allí prácticamente aparece que va a cobrar tres millones de pesetas al año y ustedes parece que han batido el récord con esa cifra de ocho millones de pesetas que a mí no me va a salir de la cachucha fácilmente, porque ya me gustaría a mí saber los títulos que va a tener el señor Gerente del Hospital Provincial, bueno ahora es ya efectivamente se aclara el tema porque hay una incompatibilidad por lo menos supuesta o quizás manifiesta, yo no me meto en ese lío, ya veremos lo que pasa. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Valverde. Sr. Valverde Soto.- Si bueno yo quisiera en la forma y no en el fondo del tema, se ha demostrado a través de los cambios que se están produciendo que es negativa la designación de un Director eventual, el Centro "Príncipe Felipe", ya tuvo una alternativa eventual hace años, como conoce el Presidente, durante el período intermedio de, entre la Dirección del Sr. Cifuentes y el Sr. Pereira, es necesario contratar cuanto antes, a un Director que sea un perfecto especialista de Dirección, de centros de estas características, es también necesario que se despolitice la elección de ese Director si realmente se quiere resolver de una vez el retroceso continuo que el Centro está padeciendo desde hace varios años, en cuanto a calidad de la enseñanza, propongo que se cree una Comisión que elabore el perfil y las características que debe poseer el candidato a un puesto de tanta responsabilidad, sería bueno que el grupo de Gobierno olvidándose de su mayoría conservase este asunto, consensuase este asunto con la oposición, pues de los errores cometidos en el pasado deberíamos sacar conclusiones positivas, las decisiones que afectan a los temas educativos, deben de ser el resultado de la juntatividad, pues si se falla en la elección de un buen director, estarían transmitiendo a los alumnos del "Príncipe Felipe", las consecuencias de algo a lo que son ajenos. Nada más gracias. Sr. Presidente.- Bueno, muchas gracias. Yo al Sr. Costas simplemente, no lo he entendido, y aparte de este tema, retiro este punto del Orden del Día, porque ya después de las cosas que he escuchado, a parte también tengo que informar que esta mañana a las 2 de la tarde se ha reunido el Presidente, creo que se iba a reunir, según información que tenía yo ayer, con el Conselleiro de Educación y quizá a lo mejor haya que modificar el Convenio, entonces quizá aquí habrá una nueva vía, entonces ya digo retiramos este punto del Orden del Día. Sr. Costas Abreu.- Si hai algo que me parezca mal é que non me entendan. Eu dixen que aquí había tres cousas, unha, a utilización abusiva dunha figura excepcional como é a de Comisión de Servicios, que está regulado que as Comisións de Servicios, teñen un período de duración máximo creo recordar de 6 meses, lóxicamente é bastante anormal ter como figura utilizada na mecánica administrativa de persoal para Dirección da Cidade Infantil unha Comisión de Servicios que ten un prazo de duración moi breve. Segundo, en relación con este tema e co anterior, si no punto dez íamos votar, supoño que por unanimidade, non pagar gratificacións de cuantía fixa e periódica tódolos meses a unha serie de funcionarios non comprendo como no seguinte punto se convoca un determinado posto de traballo que recibe as súas retribucións como funcionario da Consellería e ademáis 225.000 pesetas fixas cada mes por parte desta Deputación, o que da lugar ó mesmo problema xurídico de antes máis o que señalou máis explícitamente o Sr. Pena, e o que falamos moitas veces dun problema de incompatibilidades, e en canto ó último refírome a toda unha páxina de información sobre a despedida de certo cargo administrativo da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", e unhas manifestacións que alí se recollen do anterior e actual titular deste posto do que estamos a falar que o mtudiando os Plenos, claro chego aquí cansado, despois de estudiarme coñazos de tal calibre. Sr. Presidente.- Vale, moitas gracias. Que estamos llevando el Pleno a buen ritmo. Sr. Díaz González.- Yo levanto la cabeza, no la escondo ni tengo papeles encima del paquete, del escaño, yo levanto la cabeza por eso se me ve, pero usted es que la agacha, no se si se esconde de algo, Sr. Diputado, por favor, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Bueno yo creo que este tema hay que cortarlo, de todas formas Sr. Costas y nada más. Sr. Costas Abreu.- O problema é ter papeles, e que hai que saber leer para telos, nada máis. Sr. Presidente.- Sr. Pena, por favor. Sr. Pena Viéitez.- Presidente, eu o que quixera, aparte de tódalas coñas, que se tiveran en conta, como se fixo co INSALUD, a posibilidade de anunciar un convenio, que xa no seu momento o grupo socialista votou a favor porque consideraba malo, eu creo que se debe de ter en consideración para que non teñamos que estar denunciando, facendo continuamente, aportacións de máis diñeiro, para pagarlle un salario digno ó Director, no seu momento, o anterior grupo socialista nesta Corporación había votado en contra por esa razón, se consta nas Actas, porque o convenio era malo, bueno eu creo que igual que se fixo co convenio do Hospital Provincial, aquí habrá que facer igual, habrá que negociar como se negociou no do tema do Hospital Provincial e habrá que chegar a un acordo, como hai que chegar, eu penso que, ahora si estou algo de acordo, con algo que lín na prensa non estou moi de acordo con que diga o Presidente hoxe en funcións na prensa que a actual Consellería de Educación que non é do meu partido, para que queden as cousas claras, non se avén a negociar un Convenio, cando o Convenio que eu estou denunciando que é malo, firmouno a Deputación de Pontevedra cunha Xunta que era do seu propio color político, e estou dicindo que o Convenio é malo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Este tema está debatido. Queda sobre a Mesa, para un mellor estudio, oferta de emprego pública eventual para o posto de traballo de Director Xeral da Cidade Infantil "Príncipe Felipe".canismo xeral da designaciÛn do Director, non comprendo nin o que est· previsto no Regulamento nin o Convenio da Xunta, a ComisiÛn de Servicios È unha determinada figura prevista para unhas circunstancias excepcionais i utilizar a ComisiÛn de Servicios como sistema normal para designar un Director pois parÈceme cando menos extraÒo, eu non sei quen negociou ese convenio non quen o aceptou polas duas partes pero realmente non È normal, ou sexa, esa non È a forma de institucionalizar e despersonalizar, despersonalizar no sentido de que se escolla a xente pola s×a competencia e non polas s×as afinidades e claro o problema que hai si xuntamos todo, as cuestiÛns de Ìndole mais con nomes e apelidos mais o problema da xestiÛn alÌ e o problema de corno se designa a ese Director pois È moi f·cil chegar · conclusiÛn de que este posto È o que se definÌa en tempos antiguos como unha "sine ......", tema Èste estudiado polos latinos i por Lennin posteriormente, decÌa NapoleÛn aquelo de qu ------ Folla: 78,79 12.2213.- RESOLUCIÓNS PRESIDENCIAIS DESIGNANDO O LETRADO DA CORUÑA, D. ANTONIO REINOSO MARIÑO, PARA QUE COMPAREZCA E SE PERSONE NO NOME DESTA DEPUTACIÓN, NO RECURSO CONTENCIOSO-ADMINISTRATIVO DEDUCIDO CONTRA RESOLUCIÓN DA SUBSECRETARÍA PARA AS ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS SOBRE COMPENSACIÓN ECONÓMICA DA "MUNPAL" POR GASTOS SANITARIOS QUE PRESTA ESTA DEPUTACIÓN. ID. CONTRA A RESOLUCIÓN DE DITO ORGANISMO QUE DESESTIMA RECURSO DE ALZADA NO EXPEDIENTE DE XUBILACIÓN POR INVALIDEZ DE Dª. FRANCISCA FLORES VAZQUEZ. Sr. Presidente.- Resoluciones presidenciales designando al Letrado de la Coruña D. Antonio Reinoso Mariño, para que comparezca y se persone en nombre de esta Diputación en el recurso contencioso administrativo deducido contra resolución de la Subsecretaría para las Administraciones Públicas sobre compensación económica de la MUNPAL, por gastos sanitarios que presta esta Diputación y al mismo contra resolución de dicho organismo que desestima recurso de alzada en expediente de jubilación por invalidez de Dª. Francisca Flores Vázquez. ¿Alguna intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- sí brevísimamente pero gustaríame empezar por unha pregunta, nesta Deputación que eu saiba, pois levo pouco tempo, polo organigrama, hai unha Asesoría Xurídica e normalmente nas Administracións Locais que eu coñezo as funcións da Asesoría Xurídica son precisamente levar todo tipo de pleitos que a Deputación desexa levar a cabo, entón, me gustaría empezar porque se aclarara ese punto, de tódolos xeitos, se quere xa remato a miña intervención, en principio o que dí a Lei Orgánica do Poder Xudicial e a Normativa Local é que a defensa e o exercicio das accións xudiciais e administrativas de todo tipo das Corporacións Locais será efectuada polos Letrados da propia Corporación, e isto non só ten unha explicación digamos de aforro económico, senón que en sí a utilización dos medios propios nos procedementos xudiciais ten ademáis o interés de que se aprende deses asuntos, é dicir, que sirven como precedente, non só en canto á sentencia ó final ou a resolución xudicial final senón de tódolo proceso e iso sirve para ir afinando os criterios que se manteñen na propia Corporación e por iso, a mín me extraña en principio que se empece a Casa polo tellado, é dicir que o acordo que vostedes nos traen aquí, tal e como ven na Convocatoria e na proposta de acordo non é o que tiña que ser que é atribución plenaria de exercer as correspondentes accións xudiciais neste caso contra estas tres resolucións que se estiman inxustas, non empezar por designar xa un Letrado, logo xa é unha cuestión anedótica, si se da a casualidade logo, que o Letrado que aquí designamos é o que nos gana o pleito que ven no punto seguinte da lugar a un recoñecemento de créditos de varios anos atrás o asunto xa ten ribetes un pouco esperpénticos, ou é un sistema en vez de combatir co enemigo ganalo para causa que taméñ é posible. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Secretario. Sr. Secretario.- Bueno, en realidade aínda que aquí se fala de Asesoría Xurídica como vostede sabe a función dos funcionarios con habilitación de carácter nacional é doble, é a de fedatarios dos actos e acordos e asesores xurídicos da Corporación pero aquí non existe, propiamente dito, un asesor xurídico no sentido estricto, é decir un abogado en exercicio que poida levar os asuntos como pode ocurrir concretamente no Concello de Pontevedra, polo tanto si se quere é unha pequena corrutela, chamaselle Asesor Xurídico a aquel que leva os asuntos xurídicos que poden producir algunhas dificultades, pero propiamente falando non existe Asesoría Xurídica nesta Corporació, no sentido de abogacía en ese estilo. Sr. Presidente.- Moitas gracias Sr. Secretario. ¿Algunha intervenció mais? Vamos a votar. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Sr. Costas, os demais votamos a favor. Queda enterada a Excma. Corporación Provincial da Resolución de 3 de agosto derradeiro, pola que se designa ó Letrado da Coruña, e a súa vez Procurador dos Tribunales, D. Antonio Reinoso Mariño, para que comparezca, se persone e defenda a esta Excma. Deputación Provincial, en tódalas actuacións que se deriven do recurso contencioso - administrativo a interpoñer contra Resolución da Subsecretaría para as Administracións Públicas de data 27 de maio de 1987, que desestima o recurso de alzada interposto no seu día contra Resolución da Mutualidade de data 24 de setembro de 1987, que non recolle os efectos da compensación por asistencia sanitaria de 1 de enero de 1984, como se propugna por esta Deputación. Do mismo xeito, queda enterada doutra Resolución Presidencial de data 26 de agosto citado, pola que se designa ó Letrado de referencia, para que comparezca e defenda a esta Deputación en tódalas actuacións que se deriven do recurso contencioso - administrativo a interpoñer contra Resolución da indicada Subsecretaría, de 28 de xuño pasado, contra Resolución da Mutualidade Nacional de Previsión da Admón. Local en 30 de novembro de 1987, que non confirma o expediente de xubilación por invalidez da ATS, Dª. Francisca Flores Vázquez. A Corporación Provincial queda enterada e presta conformidade coa abstención do Sr. Costas Abreu, a ditas Resolucións, facultando a Presidencia para que leve a cabo tódolos tramites e xestións que sexan necesarios para a mellor defensa dos intereses provinciais, e prosperidade dos recursos. ------ Folla: 79,80 13.2214.- EXPEDIENTES DE "RECOÑECEMENTO DE CRÉDITOS" Sr. Presidente.- Expediente de reconocimientos de créditos. Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- O parecer a Acta da Comisión debido seguramente ó embarullado que foi, hai algúns cambios en canto a nosa votación, que recordamos perfectamente, queremos aclarar que o primeiro punto á reclamación desta señora de abono do que tiña que haber cobrado no seu momento, o noso voto é sí, en contrario do que dí aí. No segundo punto das servilletas do Príncipe Felipe outra vez o Príncipe Felipe, do ano 85 o noso voto é non, e dicimos non porque as servilletas foron servidas á vez para O Rebullón e para o Hospital Provincial que para o Príncipe Felipe, e mentras os outros están pagados a xesti6n do Príncipe Felipe, que se defendía sempre como tan boa, resulta que no ano 85, inda ven isto aquí, do ano 85, polo tanto o noso voto neste punto é non, e o terceiro nos abstemos. Sr. Presidente.- Moitas gracias. ¿Algunha intervención máis? Vamos a votar, si pero vamos a facer unha votación parcial. Punto número un, non fai falta que se lea non, os Diputados conocen o expediente, o primeiro punto, ¿votos en contra?, ¿abstencións?, aprobado por unanimidade. Punto número dous, ¿votos en contra? Grupo Socialista, e Sr. Lage, ¿abstencións? Sr. Nieto, perdón Sr. Costas, os demáis votamos a favor. Punto número tres, ¿votos en contra?, ¿abstencións? Grupo Socialista, Sr. Lage, Sr. Costas. Os demáis votamos a favor. Préstase por unanimidade aprobación ó gasto de DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS TRECE MIL CINCOCENTAS DEZASETE PESETAS (2.513.517), a favor da Auxiliar puericultora Dª. María del Pilar Ferrín Porta, por devengo de retribucións nos anos 1987, 1986, 1985 e a partires de marzo de 1984, en execución da sentencia nº 952, de decembro de 1987, dictada pola Ilma. Sala do Contencioso - Administrativo da Audiencia Territorial da Coruña, e previa deducción das cantidades percibidas perante o ano 1987 e parte de 1988, do Instituto Nacional da Saúde, en Vigo, e do Instituto Nacional de Emprego (INEM), según a documentación aportada pola propia interesada. O propio tempo, a Corporación "recoñece crédito" polo importe de DOUS MILLÓNS CINCOCENTAS TRECE MIL CINCOCENTAS DEZASETE PESETAS (2.513.517), a favor de dita funcionaria de carreira, para a a súa inclusión no. expediente de modificación de créditos próximo que se tramite, e seguinte abono á interesada. Vista a petición de Gureola Scott SA., sobre reclamación impagada no ano 1985 por suministro de servilletas de papel, visto-los informes da Intervención de Fondos e da Sección de Contratación, Facenda e patrimonio, e habida conta do dictame favorable da Comisión de Economía e Persoal, acórdase co voto en contra do Grupo Socialista e Sr. Lage (Grupo Mixto), e a abstención do Sr. Costa s Abreu (PSG-EG), o "recoñecemento de créditos" por importe de CINCOCENTAS TRINTA E CITO MIL SETECENTAS OCHENTA E CINCO PESETAS (538.785), a favor da firma de referencia e que se incluia no primeiro expediente de modificación de créditos que se tramite. En relación coa proposta de recoñecemento de créditos .que formula o Xefe do Negociado de Servicios Sociais por gastos de hospitalización de diversos enfermos correspondentes a exercicios pasados, e o informe emitido o efecto por Intervención de Fondos, o Pleno da Corporación Provincial coas abstencións do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG) presta aprobación o importe de gastos que deseguida se concretan, e o mesmo tempo, recoñece crédito polos importes citados e a favor dos organismos sanitarios que tamén se relacionan, dando traslado do acordo a Intervención de Fondos para que se incluian no primeiro expediente de modificación de créditos que se tramite, e firme que sexa éste, proceder ó pago ós interesados: Policlínico de Vigo, SA. "POVISA" 839.200 Hospital Xeral de Galicia 353.924 Instituto Nacional da Saúde de Vigo 123.110 ------ Folla: 80,81 14.2215.- AUTORIZACIÓN PARA A REALIZACIÓN DE TRABALLOS EXTRAORDINARIOS Sr. Presidente.- Autorización para la realización de trabajos extraordinarios. Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Bueno otra vez o Príncipe Felipe, outra vez, e siguen as secuelas do Príncipe Felipe, esperemos que a partir de agora se organice de outra maneira, o noso voto vai a ser negativo, á autorización destes traballos, primeiro porque é responsabilidade de alguén que se fixera, segundo que pola contía do diñeiro que implica poderíase haber contratado perfectamente a xente eventual para facelos, e terceiro porque si isto veu a principios de xuño, o plantexamento de que se autorizaran, e que veña a finales de setembro nos parece totalmente fora de lugar, responsabilidade do grupo de goberno, polo tanto o noso voto vai a ser negativo. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si para aforrar intervencións non intervín no anterior punto nin interveño no seguinte, verán o punto 14 é unha autorización previa a posteriori de traballos extraordinarios cunha estimación a pelo moi aquilatada, voume abster. O punto anterior é a enésima modificación presupostaria, debe ser o número 79 ou algo así, xa perdín a conta hai un rato, e punto quince, son os servicios extraordinarios imprevisibles que se dan tódolos meses máis ou menos igual, voume abster neste punto e no seguinte. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Bueno eu sobre o tema do punto número 14 quérolle decir ó Sr. Pena e ó Sr. Costas que realmente esto non é así, eu quérolle informar un pouco porque a veces quizá o seu voto non teña, é dicir, porque non teñen quizá información suficiente, entón eu quérolle dicir que este tema foi negociado co Comité de Persoal, concretamente foi o Comité de persoal o que veu aquí a demandar ante este Deputado - Delegado, que dado a problemática que existe no vran, no sentido de que os rapaces da Cidade Infantil desplázanse á Lanzada, ó mesmo tempo teñen unhas excursións como este ano, que foron a Cádiz e a Alicante, entón iso levou consigo unha serie de primas a esta xente que se desplazou dacordo precisamente co propio Comité de persoal, e que entonces non houbo forma naquel momento de chegar a este acordo para contificar os gastos realmente, entonces no mes de agosto como vostedes saben non houbo un Pleno, entonces de aí que se traiga o Pleno do mes de setembro, isto é un tema que o propio Comité de Persoal solicitou desta Deputación, é dicir, concretamente este Deputado - Delegado, intentamos chegar a un acordo neste sentido, aquí non hai nada que ocultar senón tódolo contrario, senón non se especificaría. Sr. Pena viéitez.- Con tódolo respeto para o Presidente, Deputado - Delegado, Presidente en funcións, e para o Comité de persoal a nosa opinión sigue sendo a mesma, un millón e pico de pesetas daba para contrata-la xente. Sr. Presidente.- Moitas gracias, simplemente quero matizar un ha cousa, que a xente que se desplaza a Alicante, que se desplazou, perdón, concretamente os educadores que se desplazaron a Alicante e a Cádiz, polo feito de estar desplazados pois págaselle unha cantidade añadida, por dicilo así unha especie de gratificación, por estar fora da súa casa, durante ese tempo, entonces o ano pasado, xa había sido así, foi unha reinvindicación do Comité de Persoal, entonces, este Deputado - Delegado entendeu que si, propuxo ó equipo de goberno e aceptouno. Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si non era a miña intención, nin creo que a dos demáis que manifestamos as nosas discrepancias supoñer que había nada escuro, cando queiramos insinualo ou dicir que hai algo oscuro, xa o diremos, por eso non se preocupe, simplemente se trata dun caso de xestión non moi boa ou incluso de mala xestión, e mire, cando un funcionario desplazado da localidade donde desempeña o seu traballo legalmente ten dereito a unha serie de indemnizacións que non teñen que pasar polo Pleno non é ese problema, e dende logo eu creo que ten razón o Sr. Pena cando dí que igual era máis interesante
Ãrea de notas
Nota