ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1988/10/25_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/2.1988-10-25_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1988/10/25_Ordinaria

  • Data(s) 1988-10-25 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 98 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputaci6n o día, 25 de outubro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dezaoito horas do día vintecinco de outubro de mil novecentos oitenta e oito, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuiña Crespo, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manoel Barros González, D. Xosé Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manoel Ramón Conde Romero, D. Manoel Costa Casares, D. Xesús Manoel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Xosé Manoel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, D. César Xosé Mera Rodríguez, D. Diego Murillo Carrasca, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. Xosé Manoel Pérez Alarcón, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo a correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluido o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e esta presente o Sr. Interventor de Fondos Provincial, D. Fernando Pedrosa Roldán. Non asisten os Sres. Deputados Dª. Elvira Fernández Díaz, D. Fernando Garrido Valenzuela e D. Antonio P'illado Montero. Os Sres. Deputados D. Manoel Costa Casares e D. Carlos Mantilla Rodríguez entraron no punto dous. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no ex ame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2228.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Vamos a escomenzar a sesión co punto primeiro, aprobación si procede da Acta anterior. ¿Algunha alegación á Acta? ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención? Aprobada por unanimidade. Si non teñen inconvinte os Sres. Deputados eu vou facer, diríamos, referencia ós puntos e que interveñan, os que queiran intervir que o digan, pero senón supoñemos que está aprobado por unanimidade no caso en que sexa así e si alguén ten que dicir algo, pois con levanta-la man, efectivamente, pois xa lle dou a palabra. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das Actas das anteriores sesións, extraordinaria e ordinaria, dos días 22 e 27 de setembro, respectivamente, de 1988. ------ Folla: 98,104 2.2229.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE VILABOA, A GUARDA, MORAÑA, DOZÓN, VILA DE CRUCES E A ESTRADA, INTERESANDO A APLICACIÓN DE REMANENTES PRODUCIDOS NA CONTRATACIÓN DE OBRAS DE PLANS PROVINCIAIS A NOVAS OBRAS QUE PROPOÑEN Sr. Presidente.- Isto aprobado por unanimidade. A que non no vía. Perdón. Sr. Nieto Figueroa.- Mejor será ir con calmiña Presidente. Sr. Presidente.- A pero iso non ten que ver. Vostede pode falar o que queira. Sr. Nieto Figueroa.- Si o está dando usted por aprobado, xa logo chegamos tarde ó mellor. O Sr. Costas ou eu. Sr. Presidente.- No, no, vostede primeiro. Sr. Nieto Figueroa.- Bien, aquí se repite un asunto porque no es la primera vez que yo denuncio pero que habrá que denunciar con más energía si cabe. Por ejemplo vamos hablar del Ayuntamiento de A Guarda con relación, mi querido Ligero que además está en el sitio que le corresponde, nada menos que a mi izquierda, Ave Maria Purísima, claro, nada menos que a mi izquierda, como nos tratas de engañar. Mira decíamos que en su momento un presupuesto importante para una cometida de aguas que tanto se sabe que efectivamente carece A Guarda en estos instantes ahora resulta que le sobran, no sé si le sobran, yo no soy capaz de saberlo pero parece que le sobran tres millones cuatrocientas seis mil pesetas, esta partida que la Diputación, una parte correspondiente le había concedido a este Ayuntamiento era concreta y concisamente para ese problema del agua, pero claro, el Presidente de la Corporación de A Guarda es un hombre listo, no cabe duda ninguna, no está errado cuando quiere hacer esas cuestiones. Lo que pasa es que no son legales a mi criterio, ni aceptables tampoco. Sr. Díaz González.- Sr. Presidente. Sr. Nieto Figueroa.- No, no terminé, no. Estaba esperando que acabase el Sr. Vicepresidente tercero. Sr. Cobián Salgado.- Segundo, D. Antonio, segundo. Sr. Nieto Figueroa.- Que oyó decir que este dinero se le había concedido a este Ayuntamiento para una necesidad imperiosa que esa si que cabe en el CAE, en el POS, y en todas estas cosas, no. Lo que no vale es decirnos ahora que como le han sobrado tres millones cuatrocientas seis mil pesetas aproximadamente pues quiere hacer un acto electoral muy bonito de hacer aceras, caminitos, etc., cuando yo he dicho que sí en este momento me imagino para esta obra, era para el servicio de aguas no para hacer caminos ni para hacer política, para darle agua a los guárdense. De manera que yo entiendo que si efectivamente sobra ese dinero, que se reserve, yo doy mi voto para que se reserve para la segunda fase, y si no, pues, fuera trucos y que se devuelva para acá, para que la Corporación Provincial lo designe a los menesteres más importantes. Sr. Presidente.- Muchas gracias, Sr. Nieto. Sr. Costas. No, perdón, deixelle falar primeiro ó Sr. Costas e despois respóndelle ós dous xuntos que lle é mellor Sr. Díaz. No, perdón, pero non no cede, son eu o que decide. Interveña vostede. Sr. Costas Abreu.- Vale gracias. Bueno nós tiñamos como criterio en materia de remanentes acepta-la adscripción que propuxera cada Concello, o que ocurre é que segundo fun mirando máis papeis deste tema, pois, se ..., dánse certas dúbidas e en concreto no conxunto dos expedientes que ven no punto dous deste Pleno, pois a verdade é que non é difícil chegar á conclusión de que os remanentes supoñan unha porcentaxe sobre o total da consignación das obras inicialmente incluidas no POS ou no CAE, francamente é relevante e incluso en casos da a impresión de que existe unha certa picaresca dos remanentes, non, que consiste e máis ou menos en pedir demáis calculando a ollo e logo sempre sobran cartos para outro tipo de cuestións. Dos x expedientes, que son os nove que veñen co mesmo número de concellos neste punto hai dous especialmente dubidosos pola súa contía e polo significativo do cambio de destino que se propón. En concreto un deles é ó que aludía o Sr. Nieto referente A Guardia, pasa de vinteún millóns que se pedían a dezaoito que a iso se destina e ese asunto con outras cousas pois se dedica ó que é a máis dinámica, crucial e fundamental política de envestimentos desta Deputación contra que non teño nada, o asfaltado de pistas e camiños, que ven constituir unha porcentaxe certamente significativa do noso labor corporativo sen que saibamos moitas veces. E hai outro punto igualmente relevante que xa creo que trasborda o que se diría a idea ou o concepto no sentido propio dun remanente que é o caso de Lalín, no que realmente o que hai é un cambio de destino eu entendo que aí o que se fai é unha obra que se pediu para incluir no correspondente Plan que é a construcción dun Laboratorio Municipal, que segundo os datos do expediente xa estaba adxudicada e tratada cunha empresa se desiste de facela e se apila. En realidade é simplemente un cambio de destino para o arraso dunha rúa, da rúa rural que eu non teño o gusto de coñecela. Incluso xa estirando os papeis, pois no debate do Pleno de Lalín o coincidente Presidente da Deputación e o Pleno do Concello de Lalín di que a explicación versa en que se vai a utilizar como Laboratorio, Laboratorio que a Deputación vai montar en Mouriscade, por iso Bo, realmente eu creo que neste case non hai un remanente, sinón un cambio no destino, un cambio absoluto dunha obra que se no POS, e creo que habería que mirar con máis coidado as estimacións que se presentan de obras para incluir no POS porque da a impresión, realmente, polos cambios que se producen, que isto é unha auténtica, chamémoslle como se lle queira, esto é un mecanismo semifraudulento, hasta o mecanismo da picaresca, non sei si habitual ou non porque non teño moita experiencia neste punto, pero a mín me parece que isto realmente non son realmente remanentes, polo menos en varios casos, e polo tanto non vou votar a favor como fixen na Comisión, e vou rompe-la miña postura inicial de colle-las gafas de máis aumentos. Máis nada. Sr. Presidente.- Muy simpático Sr. Costas. Gracias. Sr. Díaz. Sr. Díaz González.- Bueno, yo le quiero decir al señor amigo Nieto Figueroa que él no está muy mal informado. Hay dos proyectos del agua que se van a cuarenta y tantos millones de pesetas, el primero está hecho, también a Suso Costas, es un proyecto legalizado pasado por los Ingenieros de Coruña, hecho en Confederación, en Confederación Hidrográfica, es un proyecto dentro de la Ley no de caciques que tu también quieres mencionar chapuza, no se hace esa proposición y por eso va la baja para sacar ese dinero, no amigo Suso, yo trabajo legalmente, quizás ustedes no trabajen, yo sí. Hay una baja en la primera que no entra ahí, entra con una parte Diputación, otra entramos con crédito del Banco que no teníamos porque estamos con la Casa del Municipio, arreglándola y hay dos proyectos, dos fases que se va ... la primera ...porque ya tuvo hecho un pozo que fue el primero que se ha hecho en la calicata haber si había agua o no, haber si se podía ir a esa zona a traer el agua para A Guarda porque O Rosal no la da, la Xunta negó seis millones de pesetas, que de eso el amigo Lois es sabedor de eso, de leer Xunta que estaba aprobado. Estoy con el problema del agua que es tan agudo como el de Cangas y Vigo y otros Concellos más como el de Tui, etc., e ademáis nada de eso. Ahí esa baja la tengo que aprovechar, que es mía, y por lo tanto la llevo a otros conductos como me pertenece y todos harían igual. Que creo que queda bien explicado, amigo Suso, que hay dos proyectos pasados por Registro liquidado al Colegio de Arquitectos de Coruña y hecho por Técnicos con Confederación Hidrográfica, haber si nos entendemos, y creo que estoy al día. Quizás otros proyectos no estén así pero los de A Guarda si están y la baja vino de ahí sino ...como ... Sr. Presidente.- Sr. Nieto, una última intervención. Sr. Nieto Figueroa.- Si, no va haber aquí mucho debate por- que es que lo que ha dicho D. Manuel Díaz, pues, no nos ha aclarado nada, una baja es una baja, claro que es una baja, naturalmente que es una baja, es una baja que usted absorbe de un dinero que la Diputación, el Estado, etc., le dan a ustedes para que hagan agua, para que usted consiga agua, para que busque agua y usted no las pasa a caminitos. Nadie ha dicho que se lleve usted esa casita para su bolsillo. Buena sería. Sr. Díaz González.- Voy a poner ... Sr. Nieto Figueroa.- No, no, usted puede poner lo que quiera, pero usted el dinero que ha llevado de la Diputación para aguas Sr. Presidente de la Corporación de A Guarda, usted o lo utiliza en aguas o si yo mandase usted lo traía otra vez para aquí. Para el año usted pedía para caminitos y para cuestiones electorales. Esos trucos conmigo no valen. Ah, antes yo creí que íbamos a debatir punto por punto y claro por supuesto tengo que referirme también al Municipio del Sr. Presidente, como no me voy a referir al Municipio del Sr. Presidente si aunque ya lo ha dicho el compañero Costas ... Sr. Presidente.- Pero, le ruego que abrevie Sr. Nieto. Que sea breve. Ya le he concedido una intervención. Sr. Nieto Figueroa.- Si usted quiere que no se lo diga, se lo voy a decir igual, o sea, tampoco le acepto el que usted deje de hacer un laboratorio porque fíjese no se lo aceptan ni sus Concejales. Si usted se pone a sumar ideas y votos, prácticamente y si las ideas se reflejasen en votos, porque a veces la gente tiene ideas pero no es capaz de votar. Usted no ha llevado adelante ese tema. Yo tampoco le puedo aceptar eso. Usted ha de hacer un Laboratorio allí y no esperar a que se lo haga la Diputación para usted también seguir haciendo propagandita con los caminitos. Tampoco le voto favorablemente eso y espero que mi grupo político tampoco. Sr. Presidente.- Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si, brevisímamente, eu creo que non se contestou a nada do que dixen eu, e o que dixen é que hai que aquilatar máis a cuestión das estimaci6ns dos presupostos dos proxectos que se presentan e que realmente o que son así os remanentes que é o que parece absolutamente sensato que se destinen a outras funcións para aproveitar os asuntos de envestimentos pois sexan realmente remanentes, senón non se convirtan noutra cousa non. De tódalas formas aínda que non me contestaran pois para entrar no asunto fíxose ese traballo ...coñecín ós Técnicos que traballaban na rede de augas de determinado Municipio que me contaron que os diámetros que tiñan tódalas cañerías de ese Municipio non coincidían con ningún dos fabricantes españois, porque se chegou a conclusión de que os suministros de cañerías de ese tipo tiñan que provir do extranxeiro. Máis nada. Sr. Presidente.- Perdón. Sr. Díaz, perdone un momento, tiene la palabra primero D. Emilio. Sr. Díaz González.- Ah, vale porque de la tubería le puedo contestar que no es portuguesa que es española. Sr. Presidente.- Silencio, silencio por favor. Sr. González Iglesias.- O Grupo Socialista vai solicitar do Presidente que a votación sexa por separado, Axuntamento por Axuntamento en función de dúas cousas, unha, o tema da Guarda que en principio a explicación do Sr. Díaz nós pon máis sobre a pista, é dicir, se ten dúas fases ou dous proxectos aplique os remanentes ó segundo proxecto, que é o lóxico. Os remanentes que lle sobran do primeiro proxecto adxudicado, apliqueos ó segundo. E nós evidentemente non dudamos que vostede teña proxecto. E o segundo tema, e que bo terá que aclaralo o Presidente da Deputación, ó mesmo tempo Alcalde de Lalín tamén, o que se dixo aquí, é dicir, si a súa explicación no Pleno foi que o Laboratorio non se iba facer porque iba o Axuntamento de Lalín a utilizar o de Mouriscade, bueno, eu recordarlle unha cousa, é dicir, os Laboratorios son un dos servicios básicos que teñen que dar os Concellos ó entrar, e o segundo tema, no POS por exclusión un pouco, utilizando os criterios que utiliza esta Deputación ata agora sempre non son aplicables ó casco urbán, é dicir, si extraemos a poboación de casco urbán nos Concellos de máis de 20.000 habitantes para entrar dentro das obras do POS, o lóxico é, que bueno, que as obras que os Concellos tratan de meter no POS, que non sexan en casco urbán, que sexan no rural dos Concellos. Entón, vamos, como dicía ó principio, o Grupo Socialista o que solicita é que as votacións sexan separadas Axuntamento por Axuntamento. Sr. Presidente.- Sr. Díaz. Sr. Díaz González.- Bueno, quero dicir aquí, falou de Portugal, as tuberías son todas españolas, o Sr. Costas non sei si frecuenta moito Portugal, eu frecuentei na miña xuventude e ala danme un homenaxe o día 26 por xogar en Portugal o equipo de Lañeda, fíxate ti si eu son popular ata alí. Ti empezaches agora a ser popular, eu xa salín dando patadas no vientre da miña nai. Pero podes ir vela e non te fies do que che din, eu desplazote alí, hai tubería de 120, de 175, de 80, de 90, feita por técnicos de aquí, desta Deputación. E logo esta cemento, está poliespereno, está todo, a rede, está todo aí, feito cun proxecto de ..., tamén que o fixo naquel entón can do estaba no equipo do PSOE, agora non sei en que equipo está, e ó Señor amigo Emilio. Emilio, non vou a deixar o proxecto porque se vaia sacar a subasta si non se sacou e ter ese diñeiro aí parado, e igual se me pasa o tempo porque é un diñeiro do que repartiu e como asunto comarcal, vamos dos Concellos, e non o vou deixar, no podo perder, teño que ir a por él de todas todas, porque o tempo está encima. ...o que sacou esa frustracción na prensa que salen aí difamacións inxustas, pero saliron, non sei por parte de quen pero salen. E polo tanto, Sr. Presidente eu non teño mais nada que dicir, que creo que estou dentro das miñas posibilidades e que teño dereito a ese diñeiro. E nada mais. Sr. Presidente.- Antes de someter a votación este punto vai intervir o Sr. Mera. Sr. Mera Rodríguez.- Bueno, eu quero dicir unha cousa que eu non sei porque hoxe hai aquí este debate neste tema sabendo que é unha cuestión mais que durante unha serie de sesións os remanentes se están aplicando precisamente ós Concellos. Hai que pensar que o Plan de Obras e Servicios, isto, precisamente o Sr. Costas moitas veces di con razón que deben participa-los Concellos, participa-los Concellos significa respeta-la autonomía municipal. Entón neste sentido hai que dicir que dentro das obras do Plan de Obras e Servicios os Axuntamentos poñen unha parte desas obras, que entón unha vez que se saca a obra a subasta producese un remanente e o Axuntamento ten plena competencia para, isto, intentar face-la obra que vexa conveniente. Creo que a explicación do Sr. Ligero é totalmente correcta, un proxecto adicional desa obra, esa cantidade tan pequena que non resolvía o problema global, entón eu creo que é un tema que máis ou menos estamos aceptando precisamente en beneficio dese Concello, é dicir, pensar que esta Deputación está ...O que pasa é que hai algún Deputado, non é o Sr. Costas, algún que non se entera, ou non quere enterarse, porque hai un refrán que di que non hai peor sordo que o que non quere oír, entón, si non se entera, non quere enterarse. Entón ós Axuntamentos aquí na Deputación sempre se lle respetará a autonomía municipal, esa téñena recoñecida na Constitución e punto. Despois o único que hai é que o tema pode ser legal ou ilegal, iso é outra historia. Si alguén pensa que ese tema fora ilegal houbera presentado o recurso correspondiente e punto. Pero nada máis. Sr. Presidente.- Vamos a fixar. Sr. ... Sr. ¿Valverde Soto?- Bueno, eu quería intervir, non vou entrar no fondo da cuestión senón na forma, é dicir, creo que se había dito aquí que esas solicitudes tiñan que vir avaladas por acordos plenarios, non, se había falado noutras ocasións. Entón eu tiven repasándolle unha visual ós expedientes, non vou entrar como dicía no fondo, porque eu comprendo e coñezo o sistema e aplaudo ós Axuntamentos que agora están pedindo os sobrantes que antes non se pedían e que se perdían. Hai que decirlle que si para que todos pidan, para que non se lle escapen, para que non se lle vaian fora da Provincia. Pero, non obstante é léxico eu observo por exemplo Presidente, no expediente de Creciente, se observa que no expediente non aparece o acordo plenario sobre o destino do que sobra di que "en su día serán acordados" segundo se desprende do expediente. Ou sexa, que en su día serán acordados, pero non hai acordo, porque claro, entón isto parece ser que o dixo o Alcalde no seu momento, entón non sei si realmente seguindo ese sistema que tiñamos plantexado vamos a admitilo como válido si o Pleno no acordou. Sr. Presidente.- Si, brevemente. Sr. ¿González Iglesias?- Vamos a ver. Eu o que querla dicir, é que en todo caso ilegalidades o que non se quere enterar é o Portavoz que está facendo nestes momentos do Grupo Popular. Porque que eu sepa o punto da orde do día di "aplicación de remanentes". Sr. Presidente lle pregunto a vostede directamente. ¿Son remanentes os de Lalín?. Sr. Presidente.- Non, é cambio de aplicación. Sr. ¿González Iglesias?- Ben, pero entón de entrada está o epígrafe mal, o punto mal, e os informes non corresponden. Sr. Presidente.- Bueno, ben, pero mire vamos a fixa-la postura. Eu creo que con tódolos Concellos incluidos por suposto os do Grupo Socialista, os do CDS ou calquera, a miña postura como Presidente é concederlles a máxima autonomía á hora de tomar decisións. Eu podo dicir que en nove anos ou casi dez que levo de Alcalde debe ser probablemente a primeira ou como máximo a segunda vez en que se fai petición dun cambio de aplicación, coa mesma sinceridade que lle digo a todos, e respóndolle a todos xuntos que efectivamente, dentro dese concepto que eu teño de autonomía dos Concellos eu lexltimamente podo propoñer, o grupo maioritario de goberno, a Corporación en definitiva, pois os cambios sempre que sexan legais. O tema do laboratorio, eu creo que todos saben que da finca de Mouriscade sacouse un concurso de ideas que se levará a cabo ou non, pero certamente o laboratorio que ibamos facer, en principio, pois, despois de constrastalo a nivel técnico, quedábase absolutamente insuficiente, eu non creo que ninguén teña inconveniente en que si na Comarca nosa existe un laboratorio, si chega a existir porque iso aínda está por ver, da Deputación provincial, pois calquera Concella política, evidentemente, no sentido de que se se poden evita-los remanentes e todo isto mellor, e tamén considero fundamental que sexan acordos de Pleno, polo que no caso de Crecente pido que se retire, no caso concreto de Crecente que se retire da arde do Día, que se lle comunique ó Alcalde de que ten que sometelo a acordo plenario, e no resto que votemos sin entrar en máis discusións, que creo que non ten moito sentido porque vamos a admitilas prácticamente todas, que efectivamente, de acordo co voceiro socialista, sometamos caso a caso, Axuntamento a Axuntamento a votación. Sr. ¿González Iglesias?- Si pero, vamos a ver. Absolutamente de acordo, incluso no tema da autonomía municipal, que sexa para todos, e non en función me interesa. Pero de tódolos xeitos, supoño que o de Lalín haberá que tratalo. Sr. Presidente.- Señor, retiramos o de Lalín, non hai ningún problema. Sr. ¿González Iglesias?- De tódolos xeitos, unha matización. Sr. Presidente.- Non, perdón, retiro o de Lalín da arde do Día igual que o de Crecente, non se preocupe. Sr. ¿González Iglesias?- Non, perdón, digo que se trate como un cambio de destino. Sr. Presidente.- Perdón, pero teño facultade para retiralo, retirado. Sr. ¿González Iglesias?- Evidentemente, pero podo facer unha matización, ¿podo? Sr. Presidente.- Pode facer unha matización. Sr. ¿González Iglesias?- E que se me ocurre que a raíz da intervención do Presidente, que o concurso de ideas vai a ir mediatizado un pouco en función de que se monte ese laboratorio. Sr. Presidente.- Esa é a súa suposición. Sr. ¿González Iglesias?- Non, son as súas palabras. Sr. Presidente.- Iso vostede terá a oportunidade, supoño eu que cando vaia o proxecto ó Pleno, de discutilo, de momento non. Retiramos da arde do Día o tema de Crecente e o tema de Lalín. Sr. Costas Abreu.- Si mo permite un segundo, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Si, un segundo, ¡eh!. Sr. Costas Abreu.- A mín me gustaría. Gustaríame aclarar que eu, pola miña banda e creo que pola de todos, non se trata nin de perseguir a ninguén nin nada polo estilo, nin de coarta-la libertade de decisión dos Concellos, por descontado, agora, tamén quero dicir que a situación é diferente e non se pode xogar coas palabras, de autonomía municipal, tódala que sexa, o certo é que esta Deputación é un Ente de segundo grado e intermediario que ten a obriga de busca-la máxima rendabilidade das súas subvencións. Sr. Presidente.- Ademáis estou discutindo. Sr. Costas Abreu.- Si, si, pero quero dicir que nese sentido nós facemos o noso traballo de control, ..., nese sentido Sr. Presidente.- Teñen vostedes o dereito, eu como o tema de Lalín está mal feito a Orde do Día, e que o responsable de face-la Orde do Día, aínda que a faga o Secretario é o Presidente, pois retiroo. Sr. Costas Abreu.- Deixeme acaba-la argumentación para que quede claro o que se pretende aquí, neste caso. Unha, a cuestión dos remanentes que se aquilatan os presupostos e haberá que estudia-las normas do próximo ano en materia do POS, e hai un ha segunda parte, terán autonomía municipal, agora desde logo ne sta Corporación non e stamos para dicir mi sa nin amén, evidentemente, entón eu creo que debemos manexar criterios sobre o que é máis ...e sobre as prioridades que hai, e bo, eu comprendo que a cuestión do asfaltado de camiños é unha cuestión fácil de facer, que non plantexa moitos problemas e que vende moito, pero a veces ese non é o problema básico, cousa que ...por exemplo o problema da auga é un problema fundamental. Sr. Castro Álvarez.- Sr. Presidente, yo quisiera intervenir en mi condición de Presidente de la Comisión de Cooperación porque me sorprende que llegue a este debate, primero porque se está actuando por criterios que han sido aprobados por el Pleno en su día, y los criterios son esos, que los Ayuntamientos son los que proponen las obras, los Ayuntamientos son los que proponen los remanentes y aplicación, perdón un momento, como me interrumpís, entonces hay la terminología, hay quien en Madrid le llama cambio de aplicación, mejor dicho, aquí queríamos llamarle cambio de aplicación, allí le llaman remanentes, ¿por qué?, porque al no adjudicar una obra hay un remanente de esa cantidad que el Ayuntamiento puede proponer cuál es. Por lo tanto entiendo, primero: que se está actuando por criterios aprobados por el propio Pleno; segundo: que se está dando la posibilidad de que sean los Ayuntamientos los que propongan sus obras; tercero: que los proyectos que presentan son proyectos efectuados por técnicos y visados; cuarto: que la inspección técnica va a las obras y es la que dice o no dice, entonces estamos dudando de una cantidad, y la última y más importante, es que cuando hay el remanente, la aplicación de remanente, se hace con el mismo porcentaje que tenía establecido el Plan inicialmente, es decir, hay obras que incluso se cambian de remanente en donde ni el Estado ni la Diputación subvencionan, sino que es propio recurso del Ayuntamiento o a través de operación de crédito, y cuando tiene un 15 un 20, y un 15 un 20 la Diputación de un 80 al Ayuntamiento, se le obliga a ese mismo porcentaje, por lo tanto no se está desvirtuando para nada, y corno último remate, yo también quiero recordar que de acuerdo con la Ley de Régimen Local, los Alcaldes que tienen unas facultades las pueden delegar en la Comisión de Gobierno, y los Plenos, salvo unas que están prohibidas por Ley, las pueden delegar en Comisión de Gobierno, por lo tanto yo no admito el que tengan que ser los Plenos, serán Plenos en aquellos que los Plenos no tengan delegadas esas facultades en las Comisiones de Gobierno. Pero que quede constancia de que aquí, hasta ahora, nadie puede demostrar lo contrario de que no se está actuando de acuerdo con los propios criterios que esta Corporación aprobó en su día. Sr. Presidente.- Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- Moitas gracias Presidente, para fixa-la postura do Grupo Socialista sen acritude de ningún tipo, que non estamos prexuzgando que exista ilegalidade en ningunha actuación, pero sobre todo por tratar de igualar criterios. Dicía o voceiro do Grupo Socialista que falou antes en meu lugar, no seu lugar , que se cambiara o punto do Concello de Lalín porque era un punto que podía estar perfectamente en cambio de destino, tal como figura no punto oito o Concello de Fornelos, que pon cambio de destino, non é o mesmo que remanente, perdóneme que o diga ós que están insistindo no tema de remanente. Sr. Presidente. ...Nós no tema do cambio de destino, previo o acordo plenario ou da Comisión de Goberno delegado polo Pleno, por suposto e que respetamos igual, estaríamos dispostos a aprobalo como aprobamos todos ata agora, pero non incluido no tema de remanentes, iso que quede claro que non é un criterio, así quero que conste en Acta, que é un criterio prioritario e que cando un Pleno toma un acordo, moi ben, a Deputación o que ten é que respeta-lo acordo da Corporación Provincial. En canto ó tema de A Guarda xa falou Nieto Figueroa con estar de acordo na autonomía dos Concellos, pois, bueno aí creemos que se fai un cambio importante, non un desvío, porque se consume no mesmo Municipio de A Guarda. Non comparto algúns argumentos dos que se dixeron por suposto aquí por unha parte e por outra pero respetamos plenamente a autonomía do Concello, non cabe dúbida de que se vai aprobar está claro que A Guarda como tódolos Concellos da Provincia necesitan moitas inversións, inversións que, por supo sto, non se dan pero que entendemos como antes dixo o Portavoz Socialista que si existe un problema de abastecemento de auga na Guarda, o normal é que se invirta o remanente na segunda fase da obra. Senón se pode invertir, pois mira, que se nos explique o que sexa. Pero por iso era a nosa petición de que había varios Concellos que estaban nesta situación. Concello de Crecente, que xa a Presidencia retirou que aínda con tódolos respetos para o Alcalde de Crecente polo menos debía de haber sido a Comisión de Goberno si a tiña delegado; o caso da Guarda está delegado na Comisión de Goberno e aquí aparece no expediente a delegación do Pleno na Comisión de Goberno. Non é así no caso do Concello de Crecente cando nun Pleno se dixo que tendría que se-lo órgano responsable da Corporación, o órgano competente, o que fixera estas propostas. Polo tanto, expresamos a nosa posición. Sr. Presidente.- Vamos a sometelo a votación. Eu si me permiten a conclusión a que chego é que foi un debate innecesario pero que eu respeto. Prácticamente innecesario. Entón sometemos a votación primeiro Vilaboa. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. A Guarda. ¿Votos en contra? Grupo Socialista. ¿Abstencións? Esquerda Galega. Aprobado por maioría. Moraña. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Perdón un momento, vamos a ver. ¿Votos en contra de Moraña? ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. Dozón. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. Retírase Crecente. Vila de Cruces. ¿Votos en contra? Sr. Castro Álvarez.- Perdón un momento antes de retirar este asunto. Podría observar como viene el acuerdo de Creciente, porque a mi me ha dado la impresión de que se ha llevado a Pleno, igual se está hablando de un tema que no se ajusta. Eso no costaría mucho. Sr. Presidente.- Agora o retiro. Falarei eu co Alcalde. Vila de Cruces. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. Retírase Lalín. A Estrada. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobado. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Vilaboa de aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 238 do POS/88: "Urbanización e acondicionamento vías e parques públicos" e 346 do POS/88: "Calefacción e obras accesorias Casa Consistorial", a outras dúas novas que propón, seguintes: "Urbanización e acondicionamento vías e parques públicos, Fase 2" Presuposto 1.842.272 Aportación do Estado 1.282.410 Aportación Concello (fondos propios) 559.862 TOTAL 1.842.272 ======================================== "Mellora calefacci6n Casa Consistorial, Fase 2" Presuposto 243.555 Aportación da Deputación 169.539 Aportación do Concello 74.016 TOTAL. 243.555 De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda cos votos en contra do Grupo Socialista e do Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), acceder ó solicitado polo Concello de A Guarda de aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 2 do POS/88: "Ampliación abastecemento auga a A Guarda, Fase 1" e a 298 do POS/88: "Accesos ó Campo de Fútbol", ás novas obras que propón, seguintes: "Pavimentación camiño Lagartosa" Presuposto 486.864 Aportación do Estado 175.879 Aportación Concello (fondos propios). 47.167 Aportación Concello (credilocal) 263.818 TOTAL 486.864 ======================================== "Pavimentación Costa dos Soldados" Presuposto 859.656 Aportación do Estado 310.550 Aportación Concello (fondos propios) 83.282 Aportación Concello (credilocal) 465.824 TOTAL 859.656 "Pavimentación rúa Baiona" Presuposto 503.328 Aportación do Estado 181.827 Aportación Concello (fondos propios) 48.761 Aportación Concello (credilocal) 272.740 TOTAL 503.328 ======================================== "Aglomerado e pavimentado rúa Portela" Presuposto 1.317.073 Aportación do Estado 475.791 Aportación Concello (fondos propios) 127.596 Aportación Concello (credilocal) 713.686 TOTAL 1.317.073 "Arreglo rúa Castiñeiras" Presuposto 604.558 Aportación do Estado 218.395 Aportación Concello (fondos propios) 58.569 Aportación Concello (credilocal) 327.594 TOTAL 604.558 ======================================== "Obras accesorias Campo Fútbol" Presuposto 420.931 Aportación Deputación (fondos propios) 210.466 Aportación Concello (fondos propios) 210.465 TOTAL 420.931 ======================================== De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Moraña de aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 11, 54 e 169 do Plan da CAE/88, a outras tres navas que propón, na forma seguinte: "Mellora construcción aceras e alcantarillado marxe dereito-C/3" Presuposto 105.000 Aportación Deputación (credilocal) 50.910 Aportación Concello (fondos propios) 54.090 TOTAL 105.000 ======================================== "Obras complementarias, reparación e asfaltado CC.VV" Presuposto 3.502.752 Aportación Estado 2.471.205 Aportación Deputación (credilocal) 430.224 Aportación Concello (fondos propios) 601.323 TOTAL 3.502.752 ======================================== "iluminación cementerios e renovación material eléctrico no ilumminación pública" Presuposto 930.940 Aportación do Estado 744.752 Aportación Concello (fondos propios) 186.188 TOTAL 930.940 ======================================== O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por uhanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Dozón de aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 165 do Plan CAE/88 e 231 do Plan CAE/88, a outras dúas novas que propón, na forma seguinte: "Iluminación pública rural, Fase 2" Presuposto 400.000 Aportación Deputación (credilocal) 377.344 Aportación Concello (fondos propios) 22.656 TOTAL 400.000 ======================================== "Piscina municipal, Fase 2" Presuposto 507.412 Aportación Deputación (credilocal) 253.706 Aportación Concello (fondos propios) 253.706 TOTAL 507.412 ======================================== De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Vila de Cruces de aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 136 e 260 do Plan da CAE/88, a outras que propón, na forma seguinte: "Acondicionamento e pavimentación camiños rural, lote 7" Presuposto 4.010.990 Aportación do Estado 3.487.778 Aportación Concello (fondos propios) 523.212 TOTAL 4.010.990 ======================================== De conformidade co dictame da Comisión Informativa, de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de A Estrada de aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra número 68 do POS/88: "Me llora capa de rodadura vías rurais" a outras novas que propón, seguintes: "Mellora capa rodadura C. Castrelo arriba a Parada. Pardemarín" Presuposto 965.627 Aportación do Estado 823.901 Aportación Concello (fondos propios) 141.726 TOTAL 965.627 ======================================== "Mellora capa rodadura C. Outeiro á Pica-Moreira" Presuposto 1.366.643 Aportación do Estado 1.166.060 Aportación Concello (fondos propios) 200.583 TOTAL 1.366.643 ======================================== "Asfaltado pista Freán - Vinseiro" Presuposto 1.254.097 Aportación do Estado 1.070.032 Aportación Concello (fondos propios). 184.065 TOTAL 1.254.097 ======================================== "Valo contención e recheo en C. Parada a Vis de Baixetas" Presuposto 1.250.301 Aportación do Estado 1.066.794 Aportación Concello (fondos propios) 183.507 TOTAL 1.250.301 ======================================== "Valo contenciÛn e ello (fondos propios) 200.583 TOTAL 1.366.643 ========================================strelo arriba a recheo en C. Parada a Vis de Baixetas" Presuposto 1.250.301 AportaciÛn do Estado 1.066.794 AportaciÛn Concello (fondos propios) 183.507 TOTAL 1.250.301 ======================================== "Valo contenci€n e ello (fondos propios) 200.583 TOTAL 1.366.643 ========================================strelo arriba a Parada. PardemarÌn" Presuposto 965.627 AportaciÛn do Estado 823.901 Aport) 253.706 TOTAL 507.412 ======================================== De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder Û solicitado polo Concello de Vila de Cruces de aplicaciÛn dos remanentes producidos na contrataciÛn das obras n×meros 136 e 260 aciÛn (credilocal) 50.910 AportaciÛn Concello (fondos propios) 54.090 TOTAL 105.000 ======================================== ------ Folla: 104,105 3.2230.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE ARBO, SALCEDA DE CASELAS E SALVATERRA DE MIÑO, PEDINDO AUTORIZACIÓN PARA EXECUTAR POLO SISTEMA DE ADMINISTRACIÓN DIVERSAS OBRAS DE PLANS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención?. Aprobado por unanimidade. O Concello de Arbo solicita autorización para executar por Administración a obra número 221 do Plan CAE/88: "Melloras no Campo de Fútbol de Arbo". O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, acceder ó solicitado, debendo o Concello axustarse ó determinado no Regulamento de Contratos do Estado, en tódolo referido á execución da obra e a súa xustificación. O Concello de Salceda de Caselas solicita autorización para executar polo sistema de Administración a obra número 254 do Plan CAE/88: "Acondicionamento e siembra Campo Fútbol A Gándara" . De conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Salceda de Caselas, debendo axustarse ó determinado no Regulamento de Contratos do Estado, en tódolo referido á execución da obra e a súa xustificación. O Concello de Salvaterra do Miño solicita autorización para executar polo sistema de Administración as obras números 256, 257, 258, 270, 271 e 275 do Plan da CAE/88. As devanditas obras son as seguintes: -256: "Pista Polideportiva de Arantei". -257: "Pista Polideportiva de Fornelos". -258: "Pista Polideportiva de Grixó". -270: "Casa da Cultura de Alxén". -271: "Casa da Cultura de Meder". -275: "Casa Consistorial". De conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por unanimidade, acceder ó solicitado polo Concello de Salvaterra do Miño, debendo axustarse ó determinado no Regulamento de Contratos do Estado, en tódolo referido á execución das obras e a súa xustificación. ------ Folla: 104,105 4.2231.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE PAZOS DE BORBEN, INTERESANDO A ANULACIÓN DE DÚAS OBRAS DO PLAN DA CAEZO NA INTERIOR- 1988 (INFRAESTRUCTURA DEPORTIVA) E A APLICACIÓN DOS REMANENTES PRODUCIDOS POR DITA ANULACIÓN A OUTRAS DÚAS QUE PROPÓN DO MESMO PROGRAMA Sr. Presidente.- ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención? Aprobado por unanimidade o punto catro. O Concello de Pazos de Borbén solicita a anulación das obras números 245 e 246 do Plan da CAE/88, seguintes: -245: "Acond. e mellora Inst. Campo Fútbol - Pazos". -246: "Pechado Campo Fútbol Nespereira". O propio tempo e con cargo ós remanentes que coa devantida anulación se producen, interesa a aprobación das dúas obras que se indican: "COMENZO PECHE PABELLÓN POLIDEPORTIVO" Presuposto 1.533.842 Aportación Deputación (fondos propios) 766.921 Aportación Concello 766.921 TOTAL 1.533.842 ======================================= "ACONDICIONAMENTO TERREO XOGO C. FUTBOL NESPEREIRA" Presuposto 1.533.842 Aportación Deputación (fondos propios) 766.921 Aportación Concello 766.921 TOTAL 1.533.842 ======================================= O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidaqe, acceder ó solicitado polo Concello de Pazos de Borbén na forma exposta. ------ Folla: 105,106 5.2232.- PROPOSTA DA COMISIÓN DE COOPERACIÓN E MANCOMUNIDADES, PROPOÑENDO A APROBACIÓN DUN "PLAN DE DOTACIÓN DE EQUIPOS DE TELEFAX" EN TÓDOLOS CONCELLOS DA PROVINCIA, DEPUTACIÓN PROVINCIAL E CENTROS DEPENDIENTES DA MESMA E A CONSIGNACIÓN DE CANTIDADE SUFCIENTE PARA FINANCIALO NO PRESUPOSTO PROVINCIAL PARA 1989 Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención? Sr. Costas Abreu. Ten a palabra. Sr. Costas Abreu.- Vamos a ver. Non intervín nos dous puntos anteriores e brevisímamente, simplemente unha alusión. No punto tres, a execución por administración é unha das causas que hai que acreditar e que se canta con medios propios para desenvolver directamente a obra. A novedade que hai aquí é que se pasan a considerar medios propios a maquinaria da Deputación o cal en certo sentido supón unha doble subvención por así entendelo. Nin nos parece mal, en todo caso debería abrirse esta posibilidade e comunicarse a tódolos Concellos, si se encuentra aceptable esta utilización de maquinaria da Deputación como medios propios para unhas obras que non se sacan a licitación. Sr. Presidente.- No punto catro. Sr. Costas Abreu.- Salceda de Caselas, concretamente. Sr. Costas Abreu.- No punto tres, en concreto ... Sr. Presidente.- Si, está adoptado o punto tres. Sr. Costas Abreu.- Si lle estou dicindo que non intervín antes neses, vou talar no quinto pero quería dicir dúas causas en relación con iso. En relación co punto catro eu ... separar remanentes de cambios de aplicación, sin máis, xa o dixemos antes. En relación co punto quinto o voto é favorable e en todo caso si quixera dicir dúas cousas tamén moi breves. Unha que é o que é a informática e todo o campo de, require da súa planificación eu creo que esta iniciativa é perfectamente asumible, pero igual que esta iniciativa pode haber moitas máis, é unha cuestión que se pode programar desde esta Deputación, que pode te-la capacidade que non teñen os Concellos e unha segunda, que despois de pensalo detalladamente e aínda que isto será obxecto dun acordo posteriormente unha vez que se consigne nos presupostos a correspondiente partida, eu creo que o mellor vai ser convoca-la licitación conxuntamente de todo iso e non só para adquisici6n senón incluso para o que sería o servicio de mantemento deses aparatos. O de conseguir economías así e actuar por medio ... Sr. Presidente.- Máis intervencións neste punto. Sometemos a votación o punto cinco, o dictame da Comisión. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. O Deputado Provincial, D. Xoán Francisco Martínez - Herrera Escribano, presentou á Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades a seguinte Moción: "Entre os avances da técnica da comunicación escrita está destacando o "Telefax", que permite envia-los escritos a traveso da liña telefónica e estáse facendo imprescindible na moderna Administración. Si concebimos á Deputación, tal como apunta a menudo o noso Presidente, como Concello de Concellos, creemos que é de todo punto necesario o establecemento dunha liña directa e constan- te entre os mesmos, sobre todo nunha época na que o Servicio de Correos deixa moito que desexar. Aparte dos escritos que necesariamente teñen que intercambiarse os Concellos entre sí e istos coa Deputación, o establecemento do sistema podería resolve-lo problema que vimos arrastrando dende fai tempo, o de retraso na recepción, da convocatoria de Plenos e Comisións. Si tódolos Concellos dispuxesen de "Telefax", poderíase envía-la arde do Día e as convocatorias ó Concello no que cada ún estamos integrados. Por elo complázome en propoñer á Comisión que se estudie un Plan de dotación de istos equipos a tódolos Concellos da Provincia que non dispoñan do mesmo, ben a título gratuito, ben subvencionando a compra do mesmo nunha porcentaxe sustanciosa que incentive a súa adquisición. O que teño a honra de someter á Comisión, por si estima oportuno elevalo ó Pleno para a súa aprobación". O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, e de acordo co contido da referida Moción, acorda por unanimidade, consignar no Presuposto para 1989 cantidade suficiente para a adquisición dos devanditos equipos de "Telefax" en tódolos Concellos, con cargo exclusivo a fondos provinciais -excepto os gastos derivados da súa montaxe-, incluido ademáis os referidos á propia Deputación e Centros dependientes da mesma. A forma de adquisición dos equipos -pola Deputación ou polos Concellos- será decidida no momento oportuno. ------ Folla: 106,111 6.2233.- PROPOSTA DA COMISIÓN DE COOPERACIÓN E MANCOMUNIDADES, INTERESANDO A ADOPCIÓN DE ACORDOS REFERIDOS A SOLICITUDE DE DECLARACIÓN DE ZONAS DE AGRICULTURA DE MONTADA OU EQUIPARABLES, A ACTUALIZACIÓN DO ESTUDIO SOBRE INFRAESTRUCTURA E EQUIPAMENTO LOCAL E A PRORROGA DA COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL PARA 1989 Sr. Presidente.- Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Cuando uno lee la prensa y se encuentra con artículos como el que venía hoy, y que viene, está todavía al día, en el Faro de Vigo, un artículo con una fotografía muy pensativa, muy preocupada del Presidente, uno tiene que buscar y buscar aunque prácticamente después de leer el informe más o menos que viene en el mencionado artículo y que me imagino ha sido alguna declaración como todas las cosas públicas está en su obligalidad absoluta de haberla realizado mi querido Interventor, bueno, pues uno tiene que rascarse la cabeza, tiene que rascarse la cabecita, porque incluso usted en el expediente nos dice, nos dice que le dijeron en el Ministerio de las Administraciones Públicas que estamos muy retrasados, no retrasados, sino muy retrasados en contratación del Plan 88, en carreteras, en comunicación de datos en contratación y ejecución de planes anteriores, o sea, entre lo que usted nos dice que le dijeron del Ministerio y lo que aparece hoy en el Faro de Vigo, esto es para echarse a temblar. Yo creo que, yo creo que hay que decirlo porque sino no tiene, sino no vale para nada. Yo pienso que es una demostración de una eficacia y una incompetencia tan absolutas que a mi juicio rayan en lo temerario, fíjese. Yo no le vaya votar que si ni le vaya votar que no, sencillamente me entero y me asusto y me asombro que a estas alturas se diga oficialmente, porque esto es como decirlo oficialmente que no ha llegado prácticamente al 50% de inversiones en lo que se refiere al Plan de 1988 e incluso en partidas del 87. y luego hablamos de ineficacia en otros lugares, nunca los quiero relacionar, pero esto es tremendista, tremendista Presidente. Nada más. Sr. Presidente.- Sr. Nieto, usted puede decir lo que quiera. Lo que pasa es que los papeles pues también pueden con pan. Está hablando del papel hecho en este momento por el Servicio de Contratación y por el Servicio de Cooperación, pero en todo caso que le responda el Presidente de la Comisión, porque yo no le vaya responder. No, no, no le vaya permitir que conteste. Sr. Nieto Figueroa.- No, pero hábleme del expediente. Sr. Presidente.- Si, si, del expediente. Le va a contestar el Presidente de la Comisión porque yo no me creo todo lo que sale en el Faro ni en ningún periódico. Sr. Nieto Figueroa.- Yo tengo bastante sensibilidad, desde luego bastante más que los políticos, créame. Sr. Presidente.- En usted mismo, claro. Sr. Nieto Figueroa.- Hombre por supuesto. Sr. Castro Álvarez.- Bueno, yo quería tratar el tema, punto seis, pero por alusión de D. Antonio Nieto Figueroa no se ... Perdone un momento, yo no le interrumpí. Va más allá del punto seis porque hace mención a una nota de la prensa de hoy, que naturalmente hay que decir primero que la prensa no es el Diario Oficial de Galicia, ni el Boletín Oficial del Estado. Primero: no se trata de ningún ultimátum porque ni existe comunicación oficial, ni en la personal que mantuvo el Interventor con el Presidente de la Comisión y el Subdirector General de Planes se habló de este tema, ni lo dice el Interventor en el informe, quedando más claridad de transparencia ha remitido a la Comisión que no tenia la obligación, pero para que se demuestre la transferencia y cómo ha sido la conversación de esta mañana. Por lo tanto no se trata de ningún ultimátum, ni lo hay ni oficial, escrito, ni verbal en la reunión. La nota del Sr. Interventor resume una conversación mantenida por el Presidente de la Comisión Informativa, Sr. Castro Álvarez, con el Subdirector General de Análisis Económico - Territorial en visita realizada recientemente a Verín, de la cuál consta, y los datos a la propia Comisión de Cooperación. El dato que nos da el Subdirector General referido al Estado de contratación de obras provinciales, no es correcto, y lo hemos puesto ahí de manifiesto, por hallarse desactualizado ya que la realidad de los niveles de contratación de las obras es el siete, es decir, ellos tienen un registro y hoy día 24 de octubre hay unas obras que puede representar el 20% pero el 27 de octubre puede representar el 70. Y en aquel momento, hoy mismo, el Plan de Carreteras de Diputación POS y CAE/88 que se puede decir, y esto está escrito y pueden recoger lo todos, el POS está al 61,40% contratadas y el CAE al 72,20%. Faltan por contratar únicamente dos obras de cada Plan por problemas ex - propiatorios que es preciso resolver previamente, son las obras números 35 y 51 del POS, y la 33 y 35 de la CAE. El Plan Especial de Obras de la Red Viaria Local de menos de 20.000 habitantes, es muy conveniente que tomen ustedes datos de las ..., porque la comunicación oficial del Plan, de la aprobación del Plan, la recibe la Diputación el 26 de septiembre de 1988, con la asignación por parte del Estado de cuarenta millones de pesetas y que obliga a la Diputación a destinar otros cuarenta millones de pesetas que como no había previsión hay que incluirlos en la modificación. La contratación de estas todas obras, notificada el 26 de septiembre del 88, yo estoy asombrado y felicito al Presidente por la rapidez porque han sido ejecutadas, precisamente contratadas, mejor dicho, 24 de octubre del 82, es una celeridad que demuestra la eficacia del Presidente. El Estado actual de la contratación de las obras POS y CAE cuya competencia es responsabilidad exclusiva de los Ayuntamientos, que conste también esto, es el que sigue: POS 33,10%, CAE 69,20%. La fecha de aprobación del Plan por la Administración Central por primera vez, ha sido comunicada el 18 de abril del 88 cuando normalmente era en xaneiro de cada año, por lo tanto ya hay un retraso. A los Ayuntamientos, Alcaldes que están aquí lo conocen, se les ha dirigido una circular por la Presidencia de la Diputación, diciéndole que recomendaba que todas las obras fuesen ejecutadas antes del 31 de octubre del 88, fecha que todavía no se ha cumplido. Pero hay más, el propio Decreto de Planes provinciales dice que las obras estarán contratadas dentro del año, dentro del año natural, por lo tanto hasta el 31 de diciembre se pueden adjudicar las obras, por lo tanto, ni hay demora, ni hay desidia, ni hay nada de nada. En cuanto al hecho de la anulación de las Comarcas de Acción Especial que es un tema que viene incluido dentro del apartado número seis, se trata de una decisión del Gobierno a nivel nacional, no a la Provincia, castigada por nada, no, es que finalizó el Plan de Comarcas de Acción Especial, en decir, todas se han anulado, y hay Diputaciones que han pedido la prórroga a las cuáles ya le están concedidas, corno el caso concreto de Palencia, o el caso concreto de Sevilla, que en la reunión de la Comisión Ejecutiva de la Federación Española de Municipios, los dos representantes, tanto Miguel Ángel corno Jesús Mañueco, han dicho, me han informado corno han solicitado la prórroga que ha sido concedida y de la cuál, si hoy se aprueba el apartado seis, yo añadir la una coletilla en el que se trasladara este acuerdo a la Federación Española de Municipios y Provincias, que nos apoyase en la petición al Ministerio para que se prorrogue este año la Comarca de Acción Especial mientras tanto no se resuelva la que se va a ... Por lo tanto no existe relación alguna de causa - efecto en el supuesto no real de retraso en la contratación de nuestra Provincia, es más, puedo afirmar que los niveles de contratación de estos Planes de 1988 son similares, e incluso superiores, a los de Planes precedentes por esta misma fecha. Corno nota final ha de hacerse patente que la Presidencia, en reunión celebrada con los contratistas de obras a cargo de Diputación, les recordó la obligación de cumplir escrupulosamente los plazos de ejecución de las obras. Sr. Presidente.- E incluso que no habría prórrogas. Sr. Castro Álvarez.- Esto es cuanto tengo que decir, y por lo tanto, ni ultimátum, ni desidia, ni dejadez, ni nada de nada, y ese pero de las carreteras no es imputable a la Diputación, porque ahora mismo podría llegar una notificación de concesión de cuatrocientos millones de pesetas para la provincia de Pontevedra, con la obligación de que la Diputación aportase otro tanto, que se tendrían que perder seguramente porque ya no habría tiempo de hacer una habilitación de ese tipo. La comunicación hay que recordarla que ha sido la del 26 de septiembre del 88, y en 24 de octubre, es decir, menos de un mes, ya están adjudicadas todas las obras. Sr. Interventor.- Simplemente una aclaración. El Sr. Soto ha dado a entender o ha dicho que he sido yo Sr. Presidente.- O Sr. Soto todavía no se ha ... Sr. Interventor.- Nieto, es Nieto, perdón, ha dicho o ha querido decir o ha dado a entender que yo he facilitado datos a la prensa, eso es absolutamente falso, los datos esos se los he facilitado, exclusivamente, al Presidente de la Comisión con quien estuve en Madrid en esa reunión, los hicimos además conjuntamente porque comiendo vimos si el borrador es correcto. Entonces, primero, no se trata de un informe, se trata simplemente de unas notas con cabezas de lo que se trató en la conversación; segundo, no hay ningún ultimátum, sólo se nos advirtió de que si no se llegaba dentro del plazo previsto, que es hasta el 31 de diciembre, la contratación podría perjudicarse en cuanto a la cantidad que nos iban a aplicar como subvención, y por fin, no sé de quien ha partido la noticia, pero, ni oficial ni personalmente, jamás un informe que doy a la Corporación, una nota que doy a la Corporación la hago pública en la prensa, eso corresponde a los políticos si quieren hacerlo. Sr. Presidente.- Yo si tengo información de que algún Sr. Diputado ha filtrado, quiero suponer que intencionadamente eso a la prensa, en todo caso, como la verdad termina por imponerse siempre, pues está muy claro que podemos estar absolutamente tranquilos. Yo creo que va a ser el primer año en los últimos tiempos en que probablemente se ejecute prácticamente el 100% del Presupuesto, y en el tema de carreteras, en el Plan General de Carreteras dentro del POS, en la ejecución del POS, en la parte que corresponde a los Ayuntamientos, yo estoy enviando circulares, la última, diríamos, invitando a los Alcaldes que tengan las obras contratadas el 31 de octubre, cuando la Ley permite hasta el 31 de diciembre, y en lo de carrete- ras, el Plan de los ochenta millones famosos, si el 21 de septiembre, 26, nos comunican o adoptan el acuerdo y luego nos comunican de que eso está aprobado, yo creo que, en menos de un mes estar las obras adjudicadas, pienso que no se puede decir que no hay eficacia, en todo caso, como he dicho, el tiempo lo dirá, a mi los medios de comunicación me merecen todo el respeto y los Diputados también, pero en definitiva quien va a juzgar, como siempre, es el Tribunal inapelable, y ese es el pueblo, entonces sucederá al final lo que tiene que suceder. ¿Más intervenciones? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si, eu voume centrar no punto seis, cando chegue o vinteún pois xa falaremos do asunto. E no punto seis veñen dúas propostas de acordo concretas, que a primeira, reestudiar o tema das Comarcas, a diferenciación de zonas dentro da Provincia, e no segundo unha prórroga da actual CAE, e eu creo que aquí hai suficientes elementos de xuício como para, polo menos, expoñe-las distintas posturas, xa algunha vez houbo algo disto. Pero un dos problemas serios que hai en materia política en Galicia, non so para esta Deputación senón en xeral, recompoñer un pouco este país e un pouco a distinción que hai entre zonas rurais e urbáns, e certamente iso dentro da provincia de Pontevedra ten unha certa correlación entre o que é a zona interior e a zona costeira. O que ocurre é que as veces tomar uns principios e agarralos sen máis ... pois pode levar a obter tódolo contrario do que se consigue, e eu creo que algo dese tipo pasa coa existencia nesta Provincia dunha chamada Comarca de Acción Especial que en realidade son globalmente tódolos Concellos do interior, pero claro, máis que evitar desequilibrios pois pode redundar en manter unha división perfectamente artificiosa porque as cousas son ...En concreto, eu, cando empecei a ve-la diferenciación esta entre a zona CAE e a zona POS nesta Deputación, pois preocupeime de conseguir algúns datos de cómo estaban as Comarcas de Acción Especial noutras Provincias, e bo, o normal é que exista unha, dúas, tres ou oito, como sucede en moitos casos, Comarcas que teñen unha Entidade xeográfica propia e que están definidas por determinadas carencias, entón nelas se actúa conxuntamente, cunha perspectiva de colaboración entre os Concellos interesados precisamente para cubri-los déficits de infraestructuras. A existencia dunha Comarca indiferenciada claro que abarque tódolo interior dentro de Pontevedra o que leva é simplemente a utilizar dous camiños diferentes, hai unha especie de POS e de POS bis, e non se acomete a tarea de dotar incluso de servicios que en moitos casos non son abordables exclusivamente por un Concello, que teñen que ser acometidos polos Concellos afectados en conxunto para dotarse dunha serie de servicios moitas veces a título comarcal. E neste sentido eu creo que non é sensato e xa debería haberse estudiado antes e creo que aquí vamos en continuación seguir intentándonos acoller a esa diferenciación que se mantivo históricamente nesta Deputación, unha zona interior e unha zona costeira, si creo que había que delimitar comarcas e certamente hai comarcas deprimidas, especialmente deprimidas dentro da provincia de Pontevedra e non só deprimidas coxunturalmente senón comarcas que teñen problemáticas específicas que por estar en zonas de alta montaña ou por outras características especiais e tamén creo e quixera dicir claramente que a cuestión da enquisa que se está a facer sobre equipamentos e déficits de infraestructuras, pois, non vai ser precisamente a panacea neste sentido, non. Cando se presentaron unha serie de traballos aquí se propuxo a ampliación do contrato para cubrir unha serie de Concellos e núcleos que quedaban sen cubrir, eu pedín na Comisión que si se podía facer unha relación de índices, Concello por Concello, dos estudiados que só están excluidos os Concellos urbáns por así dicilo e non se foi ca paz de facer iso, senón unha información moi en bruto, é dicir, con moito plano, é dicir, moito co resume en canto o que serían os servicios municipais obrigatorios. E eu creo que ten a súa lóxica rematar coa práctica do mantemento de comarcas como esta Comarca de Acción Especial, diremos arbitraria sen uns datos concretos e sen uns plans de acción concretos en relación con cada unha. E dicir, é atacar determinadas eibas que coutan o desenvolvemento desas zonas. En tal sentido eu vou votar a favor do punto un, pero non votarei a favor do punto dous, da proposta de acordo que se nos trae. Si se permite a votación separada, claro. Sr. Presidente.- Máis intervencións. Sr. ¿González Iglesias?- Si, bueno vamos a ver. En la Comisión de Cooperación se nos planteó este tema y entonces votamos a favor, votamos a favor en Comisión, porque bueno casi se nos daba. en aquel momento por parte del Presidente como hecho que era imposible el actualizar el punto dos. El punto dos, de los que vienen a Comisión que dice: A tal fin deberá acordarse con la máxima urgencia la actualización del estudio realizado sobre infraestructura y equipamiento local y en base a los datos deducidos de tal actualización se formulen las peticiones referidas a la declaración de zona de agricultura de montaña equiparables a la acción especial. Vamos a ver, entonces viendo que el estudio en esta Diputación tiene dos o tres años, dos años, sensiblemente es el actual, digo sensiblemente. En todo caso habría que reformarlo muy poco, probablemente, porque en dos años no cambiaron tanto las necesidades básicas de lo que sería la Comarca de Acción Especial, otros Ayuntamientos que podrían entrar. Entonces, un poco la postura del Grupo Socialista va ser en función de lo que planteamos desde hace cinco años en esta Diputación, es decir, la Comarca de Acción Especial habría que reformarla, y ahora ya no lo decimos nosotros ahora lo dice el Ministerio correspondiente, es decir, dice: se elimina la Comarca de Acción Especial; y ese mismo dinero se contempla en los Presupuestos Generales del Estado del 89, pero no para la CAE que había hasta ahora sino para, digamos, una comarca, una serie de comarcas que esta Diputación plantee en función de déficit de servicios mínimos e infraestructuras. Entonces, bueno, primero entendemos que se puede hacer la actualización de este estudio, que se puede traer en el mes de noviembre a Pleno aunque haya que hacer alguna Comisión monográfica, que si se le encarga ahora a la misma empresa se puede traer incluso actualizado y sino poder traer el de hace dos años que es sensiblemente el mismo de la situación actual de la provincia. Como decía antes en dos años no varía tanto el déficit de servicios de la Provincia. Después otro tema que se plantea aquí, pedir la prórroga de la Comarca de Acción Especial. De acuerdo en pedir la prórroga para no perder ese dinero pero con lo que decimos en el punto anterior: entendemos que es fácil el actualizar ese estudio anterior; por lo tanto, habría que ir por ahí y no seguir con esa Comarca de Acción Especial que al final sirvió en algunos Ayuntamientos para hacer obras que no eran las lógicas en una Comarca de Acción Especial, para hacer obras suntuarias u otro tipo. Otro de los temas que si queremos que el Presidente se manifieste antes de votar, es que según nos informa el Presidente de la Comisión en aquel momento, el Ministerio dice que para contemplar el Plan de 1988 hace falta que digamos en que obras se han invertido los cincuenta millones de libre disposición de la Presidencia. Insistieron en que el Plan se aprueba con unas obras determinadas y que no puede dejarse una partida sin concretar. Bien, si este error se cometió, nosotros lo que queremos saber es si el Presidente va a seguir manteniendo dentro de los Planes de Obras y Servicios esa partida de libre disposición o si la va a integrar totalmente en el Plan. Eso queríamos que nos lo aclarase el Presidente antes de seguir, vamos, antes de aclarar nuestra postura en votación. Sr. Castro Álvarez.- Bueno, yo contestando a la última intervención, es decir, el hecho de que nosotros solicitemos la prórroga es para no perder la consignación que tiene el Estado en este momento porque, y pong

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición