ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1988/12/07_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/3.1988-12-07_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1988/12/07_Extraordinaria

  • Data(s) 1988-12-07 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 14,15 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 7 de decembro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as dezaoito horas do día sete de decembro de mil novecentos oitenta e cito, baixo a Presidencia do Sr. Vicepresidente D. César xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manoel Barros González, D. Xosé Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manoel Ramón Conde Romero, D. Manoel Costa Casares, D. Xesús Manoel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, Dª. Elvira Fernández Díaz, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Xosé Manoel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, D. Lois Pena Viéitez, D. Xosé Manoel Pérez Alarcón, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feíto e de dereito, incluido o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais Interino, D. Bernardo Mosquera Souto. Non asisten os Sres. Deputados D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa e D. Antonio Pillado Montero. Estos tres últimos xustifican a súa ausencia. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2259.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo a la sesión extraordinaria correspondiente al día de hoy. Primer punto, aprobación de los borradores de las actas de las sesiones extraordinarias del 10 de octubre, ordinaria del 25 de octubre y extraordinaria del 4 de noviembre de este año. ¿Alguna intervención? En este tema tenemos que decir que hubo una serie de errores de tipo mecanográfico, algunos el Secretario los explicará y entonces, si visteis el expediente visteis que hay algunos errores, entonces, con esos errores se aprueba el acta. Sr. Secretario.- Son concretamente tres erros materiais. Terceiro expediente de modificación de créditos, que figuraba por trinta e nove millóns e son trescentos noventa e un" millóns cento noventa e catro mil novecentos cincuenta e nove, foi un erro material. Despois tamén, con respecto ó Presuposto do Centro de Formación Profesional que funciona na Cidade Infantil "príncipe Felipe", Fogar Provincial, figuraba por vinteséis millóns novecentas setenta e seis mil pesetas, e deben constar vinteséis millóns novecentas trinta e seis mil pese- tas. E por último tamén, pois facer unha modificación facendo constar unha moción en castelán. Sr. Presidente.- Entonces quedan aprobadas las actas co esta modificación. A petición do interesado modifícase a Moción do Deputado D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, no sentido de facela figurar no idioma castelán, tal como consta que foi presentadá, rectificándose no borrador da Acta do Pleno do día vintecinco de outubro deste ano, no sentido indicado. Asímesmo debe rectificarse erro material padecido no borrador da Acta do Pleno extraordinario do día catro de novembro de 1988, punto 1.2253 "Terceiro expediente de modificación de créditos", a cantidade de TRINTA E NOVE MILLÓNS CENTO NOVENTA E CATRO MIL NOVECENTAS CINCUENTA E NOVE PESETAS (39.194.959), debendo figurar TRESCENTOS NOVENTA E UN MILLÓNS CENTO NOVENTA E CATRO MIL NOVECENTAS CINCUENTA E NOVE PESETAS (391.194.959). Igualmente, rectifícase erro material padecido no borrador da Acta do Pleno ordinario do 25 de outubro de 1988, punto 19.2246 "Presuposto do Centro de Formación Profesional que funciona na Cidade Infantil "Príncipe Felipe" (Fogar Provincial)", a cantidade VINTESEIS MILLÓNS NOVECENTAS SETENTA E SEIS MIL PESETAS (26.976.000), debe figurar VINTESEIS MILLÓNS NOVECENTAS TRINTA E SEIS MIL PESETAS (26.936.000). O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das Actas das anteriores sesións: dúas extraordinarias do día 10 de outubro, unha ordinaria do 25 de outubro e outra extraordinaria do 4 de novembro, de 1988. ------ Folla: 15 2.2260.- PROPOSTA DE CONCESIÓN DE PRORROGA OS CONCELLOS DE A ESTRADA E O GROVE PARA CONTRATA-LAS OBRAS DO POS/88, ATA O 31 DE DECEMBRO DO PRESENTE ANO Sr. Presidente.- Prórroga a los Ayuntamientos de A Estrada y O Grove para contratar las obras del POS/88 hasta el 31 de diciembre del presente año. Este punto se retira del Orden del Día puesto que estos Ayuntamientos, como indica el Secretario, ya han presentado la documentación para la contratación, entonces que bueno, había incluso ahí una cierta polémica en el sentido de que si la Diputación podía o no podía, si era facultad del Gobierno Central o no, entonces como ya los Ayuntamientos pues han enviado la documentación, pues está cumplido el trámite pues entonces lo retiramos del Orden del Día. Sr. Presidente.- Punto número tres. Ratificación de acordo urxente da Comisión de Goberno de data 21 de outubro ... Sra. Fernández Díaz.- Perdón, Presidente. Yo no estoy de acuerdo con el tema este porque hay obras que si que se presentaron la documentación, las obras de la subvención estatal, pero hay otras, por ejemplo en el Ayuntamiento de A Estrada que quedan pendientes. Sr. Presidente.- Bueno, aínda que temos aquí ...el expediente ...porque aparte hay otro tema que es lo siguiente, es decir, que efectivamente la Diputación no tiene facultad para ... Sr. Castro Álvarez.- Hablé allí y hasta el 27 de diciembre. Sra. Fernández Díaz.- Hasta el 27 de diciembre. Sr. Presidente.- Este no es un tema ya propiamente nuestro el tener la facultad de prorrogar o no, ¿entiendes?, ¿compren- des Elvira? Sra. Fernández Díaz.- Perdona, a ver si lo aclaramos. Obras del POS hay con subvención del Estado y con subvención Diputación, Concello, Banco de Crédito, y entonces, las obras del POS con participación del Estado para no perder la subvención, esas son las que están ya contratadas, pero concretamente el Ayuntamiento de A Estrada tiene dos obras pendientes, Calle Matadero y Plaza de la Iglesia. Sr. Presidente.- Bueno, en las otras no hay ningún problema. Sra. Fernández Díaz.- Si no hay problema no hay problema, sinó que se lleven ... Sr. Presidente.- No, en esas no hay ningún problema, el problema es precisamente en las del Estado, porque nosotros ahí es donde no tenemos la facultad efectivamente de fijar plazos. Retírase da arde do Día proposta de concesión de prórroga ós Concellos de A Estrada e O Grove para contrata-las obras do POS/88, ata o 31 de decembro do presente ano. ------ Folla: 15,19 3.2261.- RATIFICACIÓN DE ACORDO URXENTE DA COMISIÓN DE GOBERNO DE DATA 21 DE NOVEMBRO DE 1988, SOBRE APLICACIÓN DE REMANENTES POR BAIXAS DE CONTRATACIÓN OU ANULACIÓN DE OBRAS Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención? ¿Algún voto? Si, Costas. Sr. Costas Abreu.- Primeiro, mal se pode ratificar un acordo adoptado por un órgano manifestamente incompetente como o que é a Comisión de Goberno, co cal, polo menos, este Deputado non vota a favor de ratificar un acto nulo de Pleno dereito. E en segundo lugar a mín dame a impresión de que esto é, cóllase ... como se queira, un fraude a Lei e unha tomadura de pelo porque aquí venen, no medio dunha serie de cuestións das que non se adxuntan os correspondentes expedientes, varios puntos que foron desvotados en Plenos anteriores, en concreto a un dalle a impresión de que aquí hai unha especie de acordo subterráneo, de meter Fornelos a cambio de Lalín, ou Lalín a cambio de Fornelos, ou etc. Había informes xurídicos negativos nos correspondentes expedientes que dicían que non se poden facer cambios de aplicación, que é do que se trata, correspondentes a Plans de Obras ou Comarcas de Acción Especial de anos pasados, iso era invíable legalmente. E eu non comprendo como se utilizan estas vías de por medio dun acordo urxente da Comisión de Goberno, cun expediente incompleto, intentar pasarnos de tapadillo unha serie de cuestións que legalmente non son viables. Polo tanto o meu voto é contrario, e quero que se retire iso. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis? ¿Sr. Pena viéitez?- Só puntualizar ó Deputado de Esquerda Galega que, a obra que se refire en concreto a Fornelos de Montes nunca pasou por unha Comisión en Pleno, senón que era unha obra parecida, pero e que é unha obra distinta, a outra era outra obra doutro Plan, e pasou a Comisión, esta é unha obra distinta que pasa por ... Sr. Presidente.- Eu únicamente o que quixera aclarar de que o tema de que fora á Comisión de Goberno e que tina que aprobarse antes do trinta de novembro, por iso foi aí, para adiantar tempo, pero non é porque nós quixeramos hurtar ó Pleno nada ...¿Votos en contra deste acordo? ¿Sr. Pena Viéitez?- Unha intervención. Sr. Presidente.- Si, perdón ... ¿Sr. Pena Viéitez?- Si, bueno, eu quería dicir que na Comisión correspondente acordouse de que había solicitudes que vinan coa petición da Alcaldía ou da Comisión de Goberno, entonces acordouse de que tiñan que vir co acordo plenario, entonces me parece que algunha por non vir aquí o acordo plenario polo menos non aparece, non sei si ... Sr. Presidente.- Me está informando o Secretario de que ese órgano competente depende da contía da obra. Los Ayuntamientos hasta un tanto por ciento del Presupuesto pueden contratar directamente, e incluso tamén pois depende das competencias que nós non sabemos aquí neste momento, que o Pleno haxa delegado na Comisión de Goberno. Bueno, entonces está debatido. ¿Votos en contra?, ¿abstencións? Apróbase co voto en contra do Sr. Costas. O Pleno acorda co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), a ratificación urxente do acordo da Comisión de Goberno de 21 de novembro de 1988, sobre aplicación de remanentes por baixas de contratación ou anulación de obras. O acordo que se ratifica é o seguinte: "O Concello de Valga solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 4, 140 e 214 do POS/88, a outras navas que propón, seguintes: "Iluminación pública de Lugares, fase 2" Presuposto 1.520.000 Aportación do Estado 697.065 Aportación do Concello 822.935 Total 1.520.000 =========================================================== "Ampliación traída de augas e alcantarillado, fase 2" Presuposto 821.300 Aportación da Deputación 376.644 Aportación do Concello 444.656 Total... 821 .300 =========================================================== "Pavimentación camiños veciñais, fase 2" Presuposto 1.710.000 Aportaci6n do Estado 784.194 Aportaci6n do Concello 925.806 Total 1.710.000 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Valga na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno provincial. O Concello de Poio solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 213 do POS/88, a outra nava que propón, seguinte: "Iluminación pública no Municipio, fase 2 (Poio)" Presuposto 400.000 Aportación da Deputación (Fp.) 160.000 Aportación do Concello (Credilocal) 240.000 Total 400.000 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de poio na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Cotobade solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 137 do Plan da CAE/88, a outra nova que propón, seguinte: "Complementarias de mellora de ilumminación pública (Cotobade)" Presuposto 2.101.204 Aportación do Estado 1.680.963 Aportación do Concello (Fp.) 420.241 Total.. 2.101.204 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Cotobade na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Crecente solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 71 do Plan da CAE/88, a outras novas que propón na forma seguinte: "Ramal camino Perdigón" Presuposto 351.506 Aportación do Estado 281.205 Aportación do concello 70.301 Total 351.506 =========================================================== "Reparación Fonte Chavolas" Presuposto 200.000 Aportación do Estado 160.000 Aportación do Concello 40.000 Total 200.000 =========================================================== "Muro contención en Filgueira" Presuposto 471.538 Aportación do Estado 377.230 Aportación do Concello 94.308 Total 471.538 "Arreglo pista Monte Albeos" Presuposto 500.000 Aportación do Estado 400.000 Aportación do Concello 100.000 Total 500.000 "Pavimentación Torreiro de Freixo". Presuposto 466.480 Aportación do Estado 373.184 Aportación do Concello 93.296 Total 466.480 =========================================================== "Arreglo pista Alboredos - Ribera" Presuposto 261.206 Aportación do Estado 208.965 Aportación do Concello 52.241 Total 261.206 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Crecente na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno provincial. O Concello de Silleda solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 135 do Plan da CAE/88, a outras novas que propón, na forma seguinte: "Mellora do camino Entrecasas - Xestoso" Presuposto 1.458.216 Aportación do Estado 851.814 Aportación do Concello (Fp.) 223.305 Aportación do Concello (Credilocal) 383.097 Total. 1.458.216 =========================================================== "Adicional obra infraestructura viaria no rural" Presuposto 2.291.784 Aportación do Estado 1.338.740 Aportación do Concello (F.p.) 350.954 Aportación do Concello (Credilocal) 602.090 Total 2.291.784 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Silleda na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Agolada solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números, 6, 19, 78, 79, 80, 180, 207 e 282 do CAE/88 a outras novas que propón, na forma seguinte: "Aceras en Borraxeiros e Ventosa, fase 3" Presuposto 600.000 Aportación do Estado 484.001 Aportación do Concello 115.999 Total 600.000 =========================================================== "Afirmado de caminos vecinais no rural, fase 2" Presuposto 466.758 Aportación do Estado 173.090 Aportación do Concello (Fp.) 130.927 Aportación Deputación (Credilocal). 162.741 Total.. 466.758 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Agolada na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Silleda solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 255 do Plan da CAE/87 a outra nova que propón, na forma seguinte: "Adicional piscina municipal en Bandeira, fase 1" Presuposto 595.000 Aportación da Deputación 297.500 Aportación do Concello 297.500 Total. 595.000 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Silleda na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Tui solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 357 do POS/87 a outras novas que propón, na forma seguinte: "Asfaltado camino Barrocas - Areas" Presuposto. 1.209.600 Aportación da Deputación 604.800 Aportación do Concello 604.800 Total 1.209.600 "Asfaltado camino Fonte da Pedra - Malvas" Presuposto 1.612.800 Aportación da Deputación 806.400 Aportación do Concello 861.400 Total 1.612.800 "Asfaltado camino Arco - Fonte de San (Randufe)" Presuposto 1.712.160 Aportación da Deputación 850.512 Aportación do Concello 861.648 Total 1.712.160 "Asfaltado camino Foxo e Paredes (Rebordáns)" Presuposto 1.814.400 Aportación da Deputación 907.200 Aportación do Concello 907.200 Total 1.814.400 "Asfaltado camino Fernal - Barreiro - Fernal (Ribadelouro) " Presuposto 1.411.200 Aportación da Deputación 705.600 Aportación do Concello 705.600 Total 1.411.200 "Asfaltado camifio Albelos - Barranco e ensanche Souto - Paramos (Guillarei)" Presuposto 1.639.600 Aportación da Deputación 819.800 Aportación do Concello 819.800 Total 1.639.600 "Asfaltado camiño Laxe, Praza, Outeiro e Torre (Paramos)" Presuposto. 1.743.750 Aportación da Deputación 876.875 Aportación do Concello 866.875 Total 1.743.750 "Asfaltado camiño Cerqueiro - Facho (Baldráns)" Presuposto 982.800 Aportación da Deputación 491.400 Aportación do Concello 491.400 Total 982.800 "Asfaltado camiño Agrela e Engarde (Caldelas) " Presuposto.. 1.950.480 Aportación da Deputación 975.740 Aportación do Concello 974.740 Total 1.950.480 "Asfaltado camiño capela Frinxo e Escola (Pazo de Reis)" Presuposto 1.764.000 Aportación da Deputación 882.000 Aportación do Concello.. 882.000 Total 1.764.000 "Asfaltado camiño Corredoura - Saides (Pexegueiros)" Presuposto 1.200.000 Aportación da Deputación 600.000 Aportación do Concello... 600.000 Total 1.200.000 "Asfaltado camino Albelos - Barranco e ensanche Souto - Paramos (Guillarei)" Presuposto 1.639.600 Aportaciónda Deputación 819.800 Aportación do Concello 819.800 Total. 1.639.600 "Asfaltado camino Laxe, Praza, Outeiro e Torre (Paramos) " Presuposto 1.743.750 Aportación da Deputación 876.875 Aportación do Concello 866.875 Total 1.743.750 =========================================================== "Asfaltado camino Cerqueiro - Facho (Baldráns)" Presuposto 982.800 Aportación da Deputación 491.400 Aportación do Concello 491.400 Total. 982.800 =========================================================== "Asfaltado camino Agrela e Engarde (Caldelas) " Presuposto 1.950.480 Aportación da Deputación 975.740 Aportación do Concello 974.740 Total 1.950.480 =========================================================== "Asfaltado camino capela Frinxo e Escola (Pazo de Reis)". Presuposto 1.764.000 Aportación da Deputación 882.000 Aportación do Concello 882.000 Total 1.764.000 =========================================================== "Asfaltado camino Corredoura - Saides (Pexegueiros) " Presuposto 1.200.000 Aportación da Deputación 600.000 Aportación do Concello 600.000 Total 1.200.000 =========================================================== "Asfaltado camino Barros (S. Bartolomé) " Presuposto 2.298.240 Aportación da Deputación 1.149.120 Aportación do Concello 1.149.120 Total 2.298.240 =========================================================== "Asfaltado camino detrás Seminario e Rollo (Tui)" Presuposto 1.445.528 Aportación da Deputación. 722.764 Aportación do Concello 722.764 Total. 1.445.528 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Tui na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Sanxenxo solicita a anulación das obras números 236 e 237 do POS/88: "Apertura e acondicionamento rúa 8" e "Apertura e acondicionamento rúa 20", respectivamente e a aplicación dos remanentes que se producen ás que se indican: "Urbanización c/ Carlos Casas (derradeira fase) " Presuposto 5.318.970 Aportación Deputación (Fp.) 2.363.987 Aportación Concello (Fp.). 2.954.983 Total 5.318.970 =========================================================== "Renovación pavimento e servicios rúa Consistorio, fase 1 - desglosado" Presuposto 920.970 Aportación Deputación (Fp.) 409.320 Aportación Concello (Fp.) 511.650 Total 920.970 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Sanxenxo na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Baiona solicita a anulación da obra nº 284 do POS/88: "Centro polideportivo municipal Val de Martín" e aplicación dos remanentes que se producen á que se indica: "Pistas polideportivas no Municipio (Baiona)" Presuposto. 3.157.644 Aportación Deputación (Fp.) 1.578.822 Aportación do Concello 1.578.822 Total 3.157.644 A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Baiona na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Oia solicita a anulación da obra nº 217 do POS/88: "Teléfono público de Mavia, fase 1" e a aplicación dos remanentes que se producen a outra que propón, na forma seguinte: "Estrada de Mougás a Torroña" Presuposto 1.438.689 Aportación Deputación (Fp.) 1.438.689 Total 1.438.689 A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Oia na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Fornelos de Montes solicita a anulación da obra nº 233 do Plan da CAE/87 e a aplicación dos remanentes que se producen a outra que propón, seguinte: "Construcción da piscina municipal, fase 1" Presuposto 3.232.000 Aportación Deputación (Fp.) 1.616.000 Aportación do Concello 1.616.000 Total 3.232.000 =========================================================== A Comisión de Goberno, acorda acceder ó solicitado polo Concello de Fornelos de Montes na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Lalín solicita a aplicación de remanentes producidos por sobrantes de liquidación da obra nº 277 do Plan da CAE/87 a outra nova que propón, seguinte: "Elementos e urbanizacións menores, fase 2" Presuposto 3.820.319 Aportación do Estado 2.117.309 Aportación Concello (Fp.) 1.703.010 Total. 3.820.319 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Lalín na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Campo Lameiro solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 56 do Plan da CAE/88, á nova obra que propón, na forma seguinte: "Mellora de camirios no rural, fase 2" Presuposto. 1.785.695 Aportación do Estado 1.236.740 Aportación Concello (Fp.) 548.955 Total 1.785.695 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Campo Lameiro na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Marín solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 69 do POS/88, á nova obra que propón na forma seguinte: "Ensanche e pavimentación camiños rurais, fase 2" Presuposto 5.210.355 Aportación do Estado 1.544.717 Aportación Concello (Fp.) 2.611.202 Aportación Concello (credilocal). 1.054.436 Total 5.210.355 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Marín na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial. O Concello de Bueu solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 285 e 183 do POS/88 á nova obra que propón, seguinte: "Iluminación acceso pista do Sixtro" Presuposto 183.655 Aportación da Deputación (Fp) 67.712 Aportación Concello (Credilocal) 115.943 Total 183.655 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Bueu na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno provincial. O Concello de Bueu solicita a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 264 do POS/88, á nova obra que propón, na forma seguinte: "Acceso campo de fútbol municipal de Bueu " Presuposto 254.517 Aportación da Deputación (Fp) 153.717 Aportación Concello (credilocal) 100.800 Total 254.517 =========================================================== A Comisión de Goberno acorda acceder ó solicitado polo Concello de Bueu na forma exposta, debendo o presente acordo ser ratificado polo Pleno Provincial." ------ Folla: 19,22 4.2262.- PROPOSTA DOS CRITERIOS QUE HABERÁN DE REXIR PARA O PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E SERVICIOS DE 1989 Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si, entre outras cousas, cando se trataron os criterios do Plan de Obras e Servicios para 1988, houbo un compromiso do Presidente da Deputación, supono que do Grupo de Goberno, de non aplica-los este ano, tal cousa non sucede. En segundo lugar me parece pouco serio que se pidan os criterios a todos xuntos, nos cando menos o presentamos para introducir melloras nesta cuestión para logo non te-las en conta e proponer simplemente, repeti-los criterios do POS do ano pasado que a súa vez son repetición do POS do anterior, e periódica pura así para atrás. E en terceiro lugar, corno xa sinalabamos o ano pasado, os criterios que aquí se utilizan tradicionalmente para asignaci6n dos cartos previstos no Plan de Obras e Servicios, se atenen á normativa previa á nova lexislación de réxime local, polo tanto entendemos que son ilegais, polo tanto o noso voto é negativo. Sr. Pena Viéitez.- Ben, o Grupo Socialista había pedido na Comisión unha distribución diferente, volvemos a pedir que se someta a votación do Pleno a mesma distribución, porque entendemos que a distribución que se propón é, polo menos corno di o Sr. Costas Abreu, nalgúns casos atentatoria contra algúns Concellos, ilegais di, nós dicimos que hai significativos disparates de reparto, corno xa dixemos na Comisión de Cooperación, donde algún Concello de menos de vinte mil habitantes leva máis de cinco millóns de pesetas, en perxuício dos outros Municipios, seiscentos habitantes levan seis millóns de pesetas. Si o reparto é así para todos, apuntámonos todos a ser vecinos de Mondaríz. A nosa proposta en concreto é, a repetimos, o 40% por número de habitantes, número de habitantes nos Municipios de máis de 20.000 corno sempre, sacándolle o núcleo urban, outro 40% por núcleos de poboación segun o Instituto Nacional de Estadística, e un 20% polo esforzo fiscal exceptuando do esforzo fiscal as tasas de alcantarillado e abastecemento de augas co cal equiparamos os Concellos con servicios e sin servicios. Esa é a proposta que repetimos e por suposto a proposta que aparece aí votaremos en contra dela. Sr. Presidente.- Solamente quero dicir unha cousa que é a seguinte: efectivamente o que di o Sr. Costas de que o Presidente había prometido, efectivamente, pois pode que sexa así pero hai que matizar esa afirmación. Vostede sabe perfectamente que este ano houbo un cambio sustancial de que efectivamente desaparece a Comarca de Acción Especial entón os cartos son moito menos que o ano pasado, moito menos da mitade, é dicir, o que da o Goberno son trescentos e pico de millóns de pesetas, o ano pasado a eses trescentos e pico de millóns de pesetas máis ou menos e a parte daba catrocentos trinta e sete á Comarca de Acción Especial. Este ano solamente deu trescentos vinte millóns de pesetas. Entón aparte iso afecta a tódolos Concellos da Provincia, cando o ano pasado isos trescentos vinte máis as aportacións da Deputación invertíanse en trinta e seis Concellos dos catrocentos trinta e sete máis a aportación da Deputación os vintecinco restantes. En canto ós criterios, nós por exemplo nos criterios que presentou o Sr. Costas non é que os votaramos a papelera senón que non é o noso estilo senón tódolo contrario, incluso se fixo unha especie de estudio metémolo para ver no ordenador para ver como resultaba o tema e prácticamente está moi parecido ó noso, simplemente que había dous extremos que eran precisamente Mondaríz - Balneario e Vigo nos que se disparaban. Nós creíamos que iso non era correcto, precisamente incluso apuntando un pouco nas tesis que dixo o Sr. Pena, de que un Axuntamento tan pequeno levara moitísimo ..., e incluso un Axuntamento máis grande, que lóxicamente non debía de estar xa posto que os demáis de 20.000 habitantes non debían de estar metidos aquí. Vostedes saben perfectamente que hai moitísimas Deputacións en España que non contemplan os Concellos de 20.000 habitantes, entón, bueno, analizouse a súa proposta, e efectivamente non a compartimos, estamos nun réxime democrático e vostede ten dereito a presenta-las súas propostas, nós a estudialas pero non aceptalas. E o tema do Sr. Pena, pois, efectivamente o mesmo, vemos de efectivamente o 40% do número de habitantes, o 40% da poboación, e o 20% esforzo fiscal, nese caso estaremos primando ós Axuntamentos grandes porque tenen maior esforzo fiscal. Vostede sabe perfectamente que nos Axuntamentos do interior donde precisamente a renta per capita é moi pequena non se pode efectivamente, pois, aumenta-lo esforzo fiscal posto que estaríamos condenando a esa xente precisamente que hai uns baremos totalmente obxectivos e non postos por esta Deputación senón pola Comunidade Económica Europea que vostedes saben perfectamente na Xunta de Galicia que hai unha serie de zonas que son zonas deprimidas e que están catalogadas así. Nese sentido pois non aceptamos esas pro,postas claro está. Sr. Pena viéitez.- Bueno, eu ó Presidente en funcións tefto que dicirlle que eu non comparto en absoluto de que haxa unha renta per capita máis baixa, senón que o esforzo fiscal é un baremo unitario que se utiliza en todas partes e que os cidadáns somos todos cidadáns da mesma categoría, porque si o que retiramos é as tasas de alcantarillado de auga estamos equiparando o esforzo fiscal de tódolo mundo. O problema é que se queira, que haxa voluntade política, de que se prime o esforzo fiscal. O que haxa Concellos que estén vivindo, coma no caso, que non teño nada contra él, coma no caso de Mondaríz - Balneario, pola aportación da Deputación exclusivamente. Bueno, eu apúntome a que o meu Concello sexa tratado igual que o de Mondaríz - Balneario, que tódolos Concellos da provincia sexan tratados igual, proporcionalmente a ese número de habitantes que lle dean un número de cartos. Eu non digo nada de Mondaríz - Balneario, simplemente pido igual para todos. Corno dicía un amigo meu dunha vez eu non estou en contra de que o Rioja vala nove mil pesetas unha botella de viño ... non sei que, porque os traballadores non poden acudir a ela, que se baixe o precio, non, que se lle suba o salario ós traballadores para que poidan compra-la botella. Eu digo igual, eu non estou en contra de que a Mondaríz se lle dean seis millóns, senón digo que os demáis se nos de proporcionalmente igual. Isto é unha tesis que con tódolos respetos a Deputación da Coruña presidida por, gobernada por Alianza popular, borne non pon o 20%, pero xa está poñendo o 10%, xa está poñendo o 10% neste momento de esforzo fiscal. Non estou falando de ningunha Deputación socialista, senón dunha gobernada por Alianza popular. Si o que vamos é seguir primando é que os Concellos non fagan esforzos en recadar máis nin sigamos regalando os cartos, pois, bueno que sigamos, pero que esa sexa a técnica que se siga sempre. Nada máis. Iso é a nosa teoría, 40% de número de habitantes excepto os núcleos urbáns cos Municipios de máis de 20.000 tal e corno se ven facendo agora; 40% por núcleos de poboación, un Municipio ten moitos núcleos de poboación no Instituto Nacional de Estadística cobrará máis, naturalmente, e o 20% solamente que é a mitade de cada un dos baremos anteriores do reparto. Por esforzo fiscal non creemos que sexa unha medida disparatada e en todo caso contesten vostedes con outra proposta de esforzo fiscal, co 10% como a Deputación da Coruña, co 5% como a Deputación de Pontevedra, que podía empezar, pero empecemos dunha vez a mete-lo esforzo fiscal como elemento valorativo da participación da Deputación nos Concellos. Si o que se quere é seguir coa táctica de sempre como dicía o Sr. Costas Abreu, vamos, sigamos, agora eu vou a respetar como vostede dicía a decisión da maioría, vostedes están aquí porque teñen maioría, vou a respetala como vostede dicía en función da maioría, vostedes están aquí porque teñen maioría, vou a respetala, pero quede clara a nosa posición. A nosa posición, é dicir, nos pensamos que dunha vez se debían de introducir por todas nalgunha medida o esforzo fiscal como elemento a valora-los cartos que se lle dan ós Concellos. Sr. Presidente.- Moitas gracias pola súa intervención. Sr. Castro. Sr. Castro Álvarez.- Simplemente para matizarle un tema Lois, mencionó una Diputación, yo le quería mencionar muchísimas que tienen idéntico criterio que el nuestro en ejercer la presión fiscal. Pero el Decreto, el espíritu del Decreto está en favorecer a los pequeños Municipios con estas comarcalizaciones o Planes provinciales. Y si así como se pide solidaridad, para los otros, yo creo que la mejor solidaridad que puede dar la Diputación son aquellos Ayuntamientos que incluso desgraciadamente no le alcanza el Presupuesto para pagar un Secretario. Pero además lo de la presión fiscal también me parece bien, yeso es un elemento muy bueno, pero teniendo en cuenta Ayuntamientos de un nivel medio. Los Ayuntamientos desgraciadamente en la provincia de Pontevedra, o en otras provincias de Galicia, la presión fiscal en muchos ni se ejerce cuando en otros si porque hay Ayuntamientos como el de Mondaríz - Balneario, por ejemplo, que el propio abastecimiento de aguas ni creo que lo cobren porque ha sido incluso financiado por él. Perdón. Sr. Peña Viéitez.- Non entra, pero dixen que se retirara iso. Sr. Castro Álvarez.- Perdón. Entiendo que la solidaridad debe ser para todos y no la solidaridad, incluso de Ayuntamientos que no debieran de estar en el Plan pero que por solidaridad con ellos los hemos aceptado. Lógico es que también si se beneficia uno en la Provincia que puede ser Mondaríz - Balneario, pues, por favor, es que se coge un baremo mínimo, cinco millones para repartir los Ayuntamientos y después en la proporcionalidad al número de habitantes y territorio, creo que la solidaridad está bien aplicada en este caso. Sr. Presidente.- Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Brevísimamente para precisa-la proposta de que eu presentei, nin siquera a proposta ideal que eu defendería senón intentar cando menos empezar a modificalo que é unha pura inercia só xustificada por rutina e de non estudia-la posibilidade de introducir criterios máis, que tendan a obter unha maior rendabilidade no uso dos cartos por esta Deputación e en concreto pois tina dúas partes, unha que se refireu vostede que se refería simplemente ó número de habitantes, que marcaba de un a tres, en función do tamaño polo número de habitantes de cada Concello e nese sentido claro que os Concellos pequenos ían recibir tres veces máis cartos que os Concellos grandes, pero había unha parte igualmente decisiva e é o destino concreto das obras e os servicios as que se poderían adicar isos cartos, e aí é donde, aí é donde estaba a diferencia fundamental e donde habería que empezar a introducir modificacións. Vostedes mantenen o criterio de que sexa aquilo para o que pidan os Concellos e desde logo que eu creo que está claro que esta Deputación aí ten que marcar claramente prioridades. Todos sabemos que hai uns determinados servicios como poden ser o abastecemento de auga e alcantarillado que son absolutamente prioritarios e aí debería volcarse a actuación desta Deputación, en todo caso, en todo caso o que está claro legalmente -é que todas e cada unha das pesetas incluidas no Plan de Obras e Servicios teñen que ir ós servicios mínimos obrigatorios, e non corno vostedes poñen a calquera cousa para o que pidan os Concellos, que entra dentro das teóricas competencias municipais. Esa é a segunda parte do distintivo donde vostedes non dan o brazo a torcer, e moi lícita pola súa parte pero, en todo caso ...nin siquera intentan mellora-los criterios que se siguen. Sr. Presidente.- Moitas gracias, vamos a someter a votación este punto. ¿Votos en contra? Sr. Pena Viéitez.- Perdón Presidente, pedimos que se vote a nos a proposta. Sr. Presidente.- ¿Votos en contra da proposta do PSOE? ...¿votos a favor da proposta de? ... Os demáis votamos en contra, ¿hai algunha abstención? ...Proposta de Esquerda Galega: ¿votos a favor da proposta de Esquerda Galega? Sr. Secretario.- Grupo Socialista e Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- ¿Hay alguna abstencion? Queda rechazada la propuesta por ... La propuesta nuestra ya sabéis que es de superficie - población, criterios contenidos, ¿votos a favor de la propuesta nuestra?; ¿votos en contra? y ¿alguna abstención? Aprobada por mayoría. Por conseguinte, a proposta do Grupo Socialista queda rexeitada cos votos a favor do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e os votos en contra dos restantes membros da Corporación. A proposta do PSG-EG queda rexeitada tamén, cos votos a favor do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodriguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG). O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodriguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e a abstención do Sr. Valverde Soto (CDS), aproba-los criterios de distribución intermunicipal para Obras e Servicios Municipais con cargo á aportación Estado - Deputación para o próximo exercicio de 1989, nos seguintes términos: I.- ÁMBITO TERRITORIAL DO PLAN O Plan provincial de Obras e Servicios 1989 afectará os 61 Municipios da Provincia. II.- TIPOLOXÍA DAS OBRAS A INCLUIR NO PLAN Deixase a libre opción dos Concellos a proposta de inclusión das obras e servicios no Plan, dentro do marco legal e con referencia ás competencias municipais que se relacionan nos artigos 25 e 26 da Lei 7/85, de 2 de abril, o que dalgún xeito coadyuven o seu exercicio e efectividade. III.- DISTRIBUCIÓN INTERMUNICIPAL DA APORTACIÓN ESTADO - DEPUTACIÓN A contia subvencionable ós Concelllos para cofinanciar obras municipais polo concepto Estado - Deputación -que terá o carácter de MÁXIMA - cifrase en base a un módulo fixo e igualitario para todos (5.000.000) e a outro proporcional por aplicación do índice medio deducido do número de habitantes de feito e extensión superficial de cada término municipal. Como elemento corrector, nos Municipios de poboación igual ou superior a 20.000 habitantes, dedúcese do seu cómputo total a superficie do casco urbán da capitalidade. En base ós devanditos cálculos, a cantidade que corresponde a cada Municipio para cofinanciar obras municipais polo concepto Estado - Deputación, determinárase a resultas das cantidades que configurarán a estructura económica do Plan e según sexa a contía das aportacións de ambos partícipes. IV.- FINANCIACIÓN GLOBAL DEL PLAN. ESIXENCIAS MÍNIMAS DE APORTACIÓN LOCAL E CREDILOCAL De conformidade co determinado. nos apartados tres e catro do artigo segundo do Real Decreto 1673/81, no contexto global do Plan haberán de cumprirse as esixencias porcentuais mínimas seguintes: a) A aportación local (na que se integran: a municipal -fondos propios, contribucións especiais, aportacións veciñais, de empresas ou outras- e a provincial), deberá ser, ó menos, o 125% da subvención do Estado. b) A aportación pola liña de CRÉDITO OFICIAL cífrase no 150% da aportación estatal. Con cargo a devandita liña crediticia, cada Concello ten a posibilidade -e no seu caso a obrigación- de acudir ó Banco de Crédito Local de España en petición dun préstamo polo concepto de reserva para Plans provinciais, na contía máxima do 150% do importe da subvención do Estado. Debe facerse matización de que, na medida en que a aportación local rebase o 125% da aportación estatal, poderá disminuirse o 150% de aportación pola liña de crédito oficial. ------ Folla: 22 5.2263.- PROPOSTA DE APROBACIÓN DO PROGRAMA DE INVERSIÓNS CULTURAIS DO V CENTENARIO DA UNIDADE DE ESPAÑA 1989 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención? ¿Algún voto en contra? ¿Alguna abstención? Aprobado por unanimidad. Dada conta da relación de solicitudes presentadas polos Concellos que se relacionan en anexo aparte, para realizar obras e acollerse á concesión de subvencións do Estado para inversións de carácter cultural con motivo do V Centenario da Unidade de.España, o Pleno por unanimidade, de confomidade co establecido no artigo 40 do Real Decreto 988/82 de 30 de abril, acorda a aprobación definitiva e o seu posterior traslado ó Ministerio para as Administracións Públicas e exercicio 1989. ANEXO Concello - Presuposto Subv. Solic. AGOLADA Casa da Cultura-2ª fase 4.203.296 1.411.411 BAIONA Rehabilitación Casa Consistorial 78.143.426 26.047.808 BUEU Equipamento Casa Cultura 10.017.690 10.017.690 CAMBADOS Rehabilitación Edificio para Fogar da 3a Idade. 9.283.102 3.094.367 CUNTIS Rehabilitación Hospitalillo para Casa Cultura 5.964.207 1.968.188 A ESTRADA Reforma edificio para usos múltiples 6.632.121 14.632.121 O GROVE Acondicionamento Capela Virxe dos Remedios 3.977.595 1.193.278 Peche Casa da Cultura 1.918.297 575.489 A GUARDA Reparación Museo Santa Tecla --- 1.000.000 Acondicionamiento nova Biblioteca --- 500.000 MARIN Calefac. Biblioteca Pública 2.944.756 --- MEAÑO Ampliac. Casa Cultura en Dena --- --- Restaur. Pazo de Lis.Reconstruc. Salón Parro quial Meaño --- --- MOS Construc. Biblioteca Municipal 9.117.849 3.039.283 PONTEVEDRAReforma Conservatorio "Municipal Música 108.545.497 35.820.014 POlO Rehabilit. Casa Consistorial 2.373.993 2.373.993 PONTEAREAS Obras Instalac. Museo - Municipal 5.066.405 1.688.801 SILLEDA Restau. Mosteiro Carboeiro 102.816.000 --- TOMIÑO Reforma Casa Cultura 6.981.074 1.981.074 TUl Rehabilit. Cárcel Vella para Escola - Taller 32.365.008 7.780.136 VIGO Museo do Mar. 612.404.560 --- ------ Folla: 22,23 6.2264.- RATIFICACIÓN DE RESOLUCIÓN PRESIDENCIAL SOBRE MOMEAMENTO E SUSTITUCIÓN DE DEPUTADOS PROVINCIAIS EN DIVERSOS ORGANISMOS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención? Sr. Pena Viéitez.- Vamos a absternos como é costumbre nos nomeamentos do Presidente sin cuestionar a ningún dos Deputados que se nomean, como sempre, pero que quede claro que como é unha competencia do Presidente, non un conxunto de intervencións dos grupos para o nomeamento, entón nós considerámonos exentos de votar a favor. Sr. Presidente.- ¿Algún voto en contra de esta propuesta? Quere intervir o, abstención del PSOE, ¿alguna abstención más? Los demás votamos a favor. Sr. Secretario.- Abstención del Grupo Socialista y Sr. Lage. Sr. Presidente.- Esquerda Galega tamén. Vista a Resolución Presidencial nº 7203 de 15 de novembro de 1988, designando representante desta Deputación na Comisión do Patrimonio Histórico da Cidade e Camino de Santiago ó Deputado D. Sebastián Juncal Currás en sustitución de D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano e dos tamén Deputados D. César José Mera Rodríguez no Consello Galego de Estadística e D. Sebastián Juncal Currás na Comisión de Selección de Bolsas Predoctoráis da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria, o Pleno acorda coa abstención do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), ratificar e aprobar definitivamente a devandita Resolución Presidencial. ------ Folla: 23 7.2265.- CONTA DE TESOURERIA DO 3er TRIMESTRE DE 1988 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención? Aprobado por unanimidad. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Persoal, apróbase por unanimidade a Conta de Tesourería do Terceiro Trimestre de 1988, que rinde o Sr. Tesoureiro Provincial, coa conformidade do Sr. Interventor de Fondos, cuio resume é o seguinte: Existencia do trimestre anterior 3.203.474.472 Importan os ingresos 1.920.197.183 Suma 5.123.671.655 Importan os pagos 2.101.245.016 EXISTENCIA EN CAIXA PARA O SEGUINTE TRIMESTRE 3.022.426.639 ------ Folla: 23 8.2266.- MODIFICACIÓN DAS TARIFAS DAS ORDENANZAS FISCAIS PARA PERCEPCIÓN DE TASAS POR SERVICIOS PRESTADOS NO HOSPITAL PSIQUIÁTRICO "Ó REBOLLÓN" E NO BOLETÍN OFICIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra? ¿Quiere intervenir? ¿Sr. Valverde Soto?- ¿Sobre las tasas? Sr. Presidente.- Si, punto número ocho. ¿Sr. Valverde Soto?- Si, vamos a ver. Yo encuentro aquí unas contradicciones, yo no se si .acertadas o no. Hay dos dictámenes de Comisiones, dos dictámenes de Comisiones, una de 2 de noviembre donde se propone que pasen de ocho mil quinientas a doce mil pesetas, hablando de "O Rebullón", y de cuatro a seis mil; y otra del 25 de noviembre que dice que pase de ocho mil quinientas a trece mil, y de cuatro mil a seis mil quinientas. y esta propuesta viene del Administrador, o sea, en quince días se hicieron dos propuestas distintas y se tomaron dos acuerdos distintos. Sr. Presidente.- La propuesta válida es la de 25 de noviembre del 88. ¿Sr. Valverde Soto?- Ya, ya, pero, hombre, pero por lo menos tendría que haber una explicación en la Comisión correspondiente para saber a qué se ha debido esa alteración, porque si, los informes son así de concretos, dice que en función del estudio se propone que se pase de ocho mil quinientas, o digo, de ocho mil, si bueno, de ocho mil quinientas a doce mil, y a continuación, el 25 de noviembre se hace otra contrapropuesta de ocho mil quinientas a trece mil, y esas están en el expediente, creo yo, vamos, de lo cual no hay ni una explicación ni siquiera en los dictámenes de Comisión. Sr. Presidente.- Yo creo que será un tema del organizador, un error material pero si el Diputado Delegado no dice nada en ese sentido ... la propuesta que nosotros presentamos es la de la Comisión del 25 de noviembre de 1988. ¿Algún voto en contra?, ¿alguna abstención? Vista a proposta da Administración de Rentas e Exaccións desta Deputación para modifica-las tarifas da Ordenanza Fiscal para a exacción de tasas por prestación de servicios no Boletín Oficiál e Imprenta Provincial, así como o informe da Intervención de Fondos, e de conformidade co dictame emitido pola Comisión de Economía e persoal, apróbanse coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), as modificacións que se proponen, habéndose de exponer ó público as tarifas modificadas polo prazo de 30 días, de conformidad co esixido polo artigo 188 do Real Decreto Lexislativo 781/86, de 18 de abril. Vista a proposta do Sr. Administrador do Hospital psiquiátrico Provincial "O Rebullón" para modifica-las tarifas da Ordenanza Fiscal para a percepción de tasas por servicios prestados no devandito Centro, co obxecto de adaptalas ós custes reais do servicio, así como os informes favorables emitidos pola Administración de Rentas e Exaccións e Intervención de Fondos, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Persoal, acorda coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aproba-las modificacións que se proponen e que afectan ás estancias por hospitalización total por día, que pasan de OITO MIL CINCOCENTAS PESETAS (8.500) a TRECE MIL PESETAS (13.000), e á estancia hospital de día que pasa de CATRO MIL PESETAS (4.000) a SEIS MIL CINCOCENTAS PESETAS (6.500), por día, habéndose de exponer ó público as tarifas modificadas polo prazo de 30 días, de acordo co esixido polo artigo 188 do Real Decreto Lexislativo 781/86, de 18 de abril. ------ Folla: 23,28 9.2267.- PROPOSTA DE ADQUISICIÓN DE SOLAR PARA A IMPRENTA PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención? Sr. Pena. Sr. Pena viéitez.- Ben, a mina pregunta, a pesar de que na Comisión votamos que si as bases e a tódolo tema, nós o que, unha primeira pregunta para situarnos sería, ¿donde foron a parar cinco millóns de pesetas que se lle pagou según a Comisión de Goberno de 21 de setembro, a D. Rogelio Fontán Varela, para que nos concedera setenta e oito pesetas?, creo, para que se concedera, a concesión que figuraba a seu nome, para a Deputación para construir alí a nova Imprenta Provincial, porque vamos, si se gastaron cinco millóns de pesetas en unha concesión para que se pasara a concesión o nome da Deputación e se poidera construir a Deputación, e agora non se construie, ¿dónde foron a parar eses cinco millóns de pesetas?, é unha primeira pregunta para situarnos, e que se fixo con éles. Sr. Presidente.- El Sr. Cobián tiene la palabra. Sr. Cobián Salgado.- Pues la respuesta la dio usted mismo, a la familia Fontán, efectivamente, a la que se compró la concesión cuyo interlocutor fue el Sr. Molina, ante el Fiscal de la Audiencia de Lugo, representante de esa familia en esta operación, y efectivamente, después de eso fue autorizada la transmisión de esta concesión por la Consellería de Ordenación del Territorio, con fecha, vamos a ver si se la doy, dentro del dossier, con fecha del 87, de finales del 87, no tengo ..., bueno, fue adquirida y pagada a esa familia. Sr. Pena Viéitez.- Unha vez oído o tema, eu quería que me contestara as cousas o Secretario, pero antes vou facer unha pregunta para dicir ó Sr. Cobián que se lle pagou á familia esta de D. Rogelio Fontán Varela os cinco millóns, e a autorización que lle dou a Consellería de Ordenación do Territorio cando na acta da Comisión de Goberno fálase da Xefatura Provincial de Portos e Costas, iso é do Ministerio de Obras Públicas e Urbanismo, non é a mesma competencia, e a competencia sobre o río Lérez ata máis arriba é da Xefatura de Portos e Costas, senón cambiaron as competencias últimamente, eu non me enterei, polo tanto sería quen tendría que ... Sr. Cobián Salgado.- Perdón, la Dirección General de Puertos y Costas, si, si. Sr. Pena viéitez.- Iso, moi ben. Entonces, ¿o Secretario pode informar si é legal a venta, como se acaba de dicir, dunha ha concesión?, ¿a venta dunha concesión?, porque acábase de falar de que se comprou a concesión, de que o intermediario foi un Fiscal da Audiencia de Lugo, a mín paréceme grave que se vendan as concesións, paréceme gravísimo porque as concesións son para un fin determinado, non son para traficar con élas, porque si empezamos nese xogo, si a mín me dan unha concesión para unha fábrica de conservas e maná construio un hotel nese sitio, estamos cometendo unha irregularidade grave un Organismo Provincial. E si hai alguien, algún funcionario do Estado implicado na concesión posterior que é ilegal, que se lle pidan as responsabilidades. Eu creo que nós o que non podemos, con tódolo que lle costou cinco millóns á Deputación e non podemos facer nada polas circunstancias que todos conecemos, pero si aínda encima aquí hai algunha irregularidade, eu creo que debemos depurala, polo tanto pídolle ó Secretario coa autorización do Presidente, que o aclare, si se pode vender, que foi a palabra que empleo u o Sr. Cobián. Sr. Secretario.- Ben, eu non estou en moitas condicións neste intre de facer un informe detallado, simplemente por unha serie de circunstancias, todos vostedes saben que se tramitou un expediente relacionado coa petición de licencias de obras ó Concello de Pontevedra, por outra banda tamén fixéronse unha serie de xestións encaminadas a obter unha concesión para a realización dun fin de carácter eminentemente provincial, e hoxe en día estánse realizando, falo desde o punto de vista específicamente xurídico, dúas actuacións por parte da Corporación Provincial, que son a interposición dun recurso de reposición en contra dunha decisión que adoptou a Comisión Provincial de Urbanismo, denegatoria dunha licencia de obras xa otorgada por silencio administrativo e o trámite relativo á concesión administrativa. Eu creo que o tema non se podería plantexar como a realización dunha compra ou dunha venta senón máis ben no pago dunha determinada indemnización a unha persoa coa finalidade de obter uns terrenos libres que darían lugar a unha serie de actuacións posteriores e como consecuencia tamén a unha serie de actos derivados dun recurso que xa existía interposto polo propio particular contra a Dirección Xeral de Costas. Polo tanto, eu o único que poido dicir que é un asunto que está en trámite, son actos xa realizados con moita anterioridade a cando estaba esta Secretaría, incluso cando tomou de novo posesión con carácter interino, pero entendo que isto debería enfocarse desde o punto de vista, volvo a repetilo, non como compra, non como venta, senón a indemnización para obter uns terrenos libres e poder realizar neses terrenos unha vez obtida a concesión, concesión que otorgou o Estado e coñecendo todos istos trámites que se fixeron unha vez obtida a concesión a realización destas obras. De tódolos xeitos eu poido informar con máis detalle cando queira o Pleno. Sr. Presidente.- Perdona un momento. Unha cousa que eu quixera deixar ben claro é a seguinte: a punto nove da arde do Día di "Proposta de adquisición de solar para Imprenta Provincial", é dicir, non estamos debatindo aquí neste momento o expediente ...non, non, neste momento non no estamos debatindo. Sr. Pena Viéitez.- ...Si o que se pretende Presidente é hurtar o debate, hurtamos o debate, non hai ningún problema. Sr. Presidente.- Non, non é hurtar o debate. Sr. Pena Viéitez.- a que pasa que é un tema bastante grave que eu creo que merecía debate. Sr. Presidente.- Non, o punto que ven aquí precisamente na arde do Día non ten nada que ver co que vostede di. Sr. Pena Viéitez.- Non, é que eu para situarme necesito saber a donde foron a parar os cinco millóns. a mellor agora hai que pedir responsabilidades a quen os pagou. Sr. Presidente.- Eu non teno inconveniente en que por parte dos grupos políticos se solicite a información necesaria sobre ese expediente e incluso que se lle dará nun momento determinado máis información porque neste momento non na ternos aquí para poder explicalo. Entón eu desde logo a tódolos que queiran intervir, senón non ... é que se sometan precisamente a esta, ó punto en concreto que é "proposta de adquisición de solar para Imprenta Provincial", que se trata dunhas bases que aprobou a Comisión Informativa correspondiente para licitar un solar para que se poida edificar nel unha Imprenta Provincial. Ese é o tema que vamos a debatir e nada máis, non vamos a entrar no expediente. Sr. Pena. Ten vostede a palabra. Sr. Pena Viéitez.- Moi ben, eu admiro a habilidade do Presidente para que non se poida debati-lo tema, admiro a habilidade do Presidente titular para que non houbera Pleno Ordinario, para que non se poidera presenta-la pregunta, nin ésta nin a do Sr. Portomene, do fillo do Sr. Portomene, ¿cómo entrou aquí? Pero eu lamento de que para poder situarme nunha actuación inconcreta donde hai cinco millóns de pesetas de tódolos cidadáns da provincia en xogo, non se poida falar de donde foron a parar. E cando o Presidente ... Sr. Presidente.- Sr. Pena, eu rógolle que se límite a ese tema e eu estoulle dicindo aquí únicamente de que a vostede se lle dará tódala información necesaria e os demáis grupos políticos que queiran sobre ese expediente, e nada máis, estoulle dicindo, ... Sr. Pena Viéitez.- Presidente voume a cenir ó terna pero o camino para chegar a ... non é recto que é torto. E bueno, si eu para situarme nas bases teno que dicir que se faga responsable ós membros da Comisión de Goberno de que paguen cinco millóns do seu peculio particular, cinco millóns do seu peculio particular que se incluía nas bases, que os membros da Comisión de Goberno solidariamente voten a favor, que paguen cinco millóns de pesetas para a compra dese terreno e máis os outros. E de todas formas que se denuncien outras actuacións, iso eu direi no Pleno si é que algún día hai un Pleno Ordinario e se pode falar dos temas que non están na Orde de Día porque nestes non están. Voume a cenir ó tema, voume a cenir ó tema Presidente, nós ... Sr.Presidente.- Peraone un momentiño, no punto número 21 vai haber unha moción da Presidencia precisamente para que o Pleno Ordinario de decembro sexa o día 19 e vai ser un Pleno Ordinario no que vostede teña a oportunidade ... Sr. Pena Viéitez.- Neste mes da a casualidade Presidente non hai Rogos e Preguntas. ¡Oh casualidade!. Está claro. Quizáis porque se anunciou algunha pregunta que non se debeu de anunciar. Eu quero dicir que nós a pesar de que no seu momento votamos que si na Comisión, vamos a votar que non agora, e non porque non estemos convencidos de que a Imprenta se está caíndo e que hai que face-la Imprenta noutro lado. Non, porque temos que vota-las bases antes de saber si hai responsabilidades ou non. A resposta do Secretario que vostede autorizou a face- la, e que sobre a marcha cando mirou a resposta do Secretario, non é a do seu tenor, cambiounos e díxonos que non se podía debatir cando antes si me había deixado ata preguntarlle ó Secretario, creo que ten que quedar claro isto. Bueno si a resposta do Secretario non me aclarou nada e sobre todo me dixo que non se pode compra-la concesión, iso mo deixou moi claro, e aquí as palabras que se utilizaron polo Sr. Cobián era que se había comprado a concesión e que había que había un fiscal, que non anotei o nome, da Audiencia de Lugo que había feito de intermediario. Bueno, que queden claro todos istos extremos e vamos a votar en contra porque non se nos aclara antes da votación que pasou cos cinco millóns si hai ou non irregularidade na compra dunha concesión como se dixo aquí ou non a hai. Nada máis. Vamos a acata-lo que vostedes decidan, claramente. Nada máis. Sr. Presidente.- Moi ben. Sra. Fernández Díaz.- Sr. Presidente eu non pensaba intervir neste punto porque realmente unhas bases para a adquisición dun solar non debían de ter máis ou menos ..., pero aquí vamos paréceme que se tocou un tema que é o suficientemente grave para non tratalo e deixalo pendiente e a lixeira. O Sr. Lois dixo, que bueno, que había unhas irregularidades xa por parte do Secretario, que a verdade eu defendo ó Secretario nese sentido, non se lle pode vir aquí a un señor a pedir a bote pronto que faga un informe xurídico. Informe xurídico. Sr. Pena Viéitez.- Dª. Elvira eu non acusei ó Secretario de irregularidades, está claro. Sra. Fernández Díaz.- Perdona, Lois, agora estou falando eu despois rebáteme cando che toque a ti. Entón a mín paréceme que pedir un informe xurídico así a bote pronto é un pouco a lixeira e estase tratando tódolo tema un pouco a lixeira porque mismo o Sr. Lois acaba de dicir que o responsable de tal, a Comisión de Goberno que se faga subsidiaria paréceme moi ben, agora, o que me parece moi ben que cando se verten esas afirmacións que son de xulgado de Guardia, porque xa me parece que vertíndose así pode da-la impresión, a mín polo menos como Deputado dame a impresión, que son vertidas así, vertidas así da impresión de que son de xulgado de Guardia, o cal non quere dicir que sexan ou non sexan pero vertidas así. Entón eu non quixera zanxar o tema sin dicir que si son de xulgado de Guardia son de Xulgado de Guardia e si non son entón que se retiren as acusacións porque son o suficientemente graves, entón, unha cousa de Xulgado de Guardia débese tratar como tal, ou sexa, traela aquí a debate para poner como xustificación a adquisición duns terrenos, unha cousa que eu como Deputado síntome salpicada, senón eu o que si pido é que se aclare esa cuestión e que se eleve ós últimos extremos por parte de tal, e si realmente non é certo que se retire a acusación quen a tena que retirar. Sr. Presidente.- Sr. Costas sobre o punto nove da arde do Día. Sr. Costas Abreu.- Si, si unha cuestión de orde nada máis. Nese expediente, polo tanto manteno o expediente e creo que se pode intervir, figura como unha actuación complementaria ou previa a proposta de convocatoria que hai agora a interposición pola Comisión de Goberno de determinado recurso de reposición e eu invoco os artigos 70.16 e 113.1.e) do ROF. para que o Secretario nos explique si se poden tomar estes acordos, si é que existe tal delegación, previo informe da Comisión In- formativa correspondiente. Insisto os artigos 70.16 e 113.1.e) do ROF. Sr. Secretario.- Ben, o acordo adóptouse con carácter de urxencia polo tanto será necesaria unha ratificación polo Pleno, pero eu creo que existe entre as delegacións que se fixeron, precisamente, figura a posibilidade de exercita-las accións xudiciais a Comisión de Goberno, nunha delegación que fixo no seu día o Pleno, ó mellor haxa que revisa-las delegacións hoxe en día pero é algo que eu entendo que está vixente, entón a Comisión de Goberno fixo, no uso destas delegacións que lle confireu o Pleno, a interposición dun recurso de reposición contra un acto administrativo derivado da Administración. O tempo, os prazos, como se sabe nos recursos son máis ou menos, mellor dito, sempre son perentorios e polo tanto o normal na Administración é interposición de recurso, e si despois existe un defecto formal dase conta ó Pleno. O recurso firmouse onte, si mal non recordo, ou antonte, o día 5, e polo tanto xa non podía haber vía a este Pleno posto que figura como Pleno Extraordinario e polo tanto soamente poden tratarse os asuntos que xa figuran na convocatoria. Eso non impide que si fora necesario o asunto viñera a efectos de ratificación con tódolos pronunciamentos ó Pleno do día 19 si é que o Pleno Ordinario se fai o día 19. Sr. Costas Abreu.- Pode, por favor, leernos o artigo 113 ... Sr. Secretario.- Pero, volvo a repetir que é prácticamente imposible, todas estas afirmacións que poida facer desde o punto de vista xurídico coma Secretario, fágoas coas debidas reservas porque é prácticamente imposible, salvo que sexa unha cousa totalmente notoria, que un Secretario no mesmo intre da celebración das sesións poida dar unha información axeitada a dereito e coa debida obxectividade, polo tanto de aí tamén hai artigos que din que o Secretario dispón dun tempo necesario para face-la información que sexa precisa. Sr. Costas Abreu.- Manifesto tódala mina comprensión ... que o Secretario resolva pronto todos seus problemas con ... Pero tamén me gustaría, en todo caso isto si é un caso de notoria claridade porque o artigo que cita aí di que nos casos nos que a Comisión de Goberno exerza competencias delegadas polo Pleno, ... caso, será preceptivo o previo informe da Comisión Informativa correspondente, e nesta Deputación coa maioría que o Grupo de Alianza Popular ten, existen polo visto unha serie de delegacións que veñen de antes de que un servidor tomara posesión, e nunca se pasan por Comisión Informativa, co cal nos enteramos de todo a todo pasar. Sr. Secretario.- Pero neste dase a circunstancia, perdón que insista, ... Sr. Presidente.- Non, perdón, pero nese tema, que si tuvimos aquí una discusión a veces sobre ese asunto concreto, tamén ten un pouco o artigo, que cando a Comisión de Goberno ou o Presidente a soliciten. Non sei si ... Sr. Costas Abreu.- Non, non, non, leínlle o artigo enteiro. Sr. Secretario.- Ademáis dase a circunstancia de que este presentouse con carácter de urxencia, polo tanto con carácter de urxencia enténdese que non ten porque pasar por unha Comisión Informativa. Sr. Presidente.- Non vamos a ter aquí un debate xurídico sobre este tema. Sr. Costas Abreu.- Non, si non é un problema de debate xurídico, aquí estamos falando dun debate político de que se están furtando os dereitos que tódolos Deputados ternos, cando se exerce unha facultade por razón de urxencia, que a pode exerce-lo Presidente como no caso de int

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición