ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1988/12/19_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/3.1988-12-19_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1988/12/19_Ordinaria

  • Data(s) 1988-12-19 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 36,37 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 19 de decembro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as dezaoito horas do día dezanove de decembro de mil novecentos oitenta e oito, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuina Crespo, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manoel Barros González, D. Xosé Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manoel Ramón Conde Romero, D. Manoel Costa Casares, D. Xesús Manoel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, Dª. Elvira Fernández Díaz, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. xosé Manoel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, D. César Xosé Mera Rodríguez, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. xosé Manoel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais Interino, D. Bernardo Mosquera Souto. Non asiste o Sr. Deputado D. Fernando Garrido Valenzuela. Durante a sesión ausentáronse Dª. Elvira Fernández Díaz e D. Modesto Valverde Soto. D. Antonio Pillado Montero compareceu no asunto cinco. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2281.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Boas tardes señora e Sres. Deputados. Vamos a comenzar este Pleno Ordinario. Sr. Pena Viéitez.- Pregúntolle ó Sr. Presidente si sabe que s Plenos, o Salón do Pleno ten que estar presidido pola esfinxe do Rei, e aquí celebráronse varios Plenos, baixo a Presidencia do Rei, ningunha, nalgúns lugares teño lido que os Plenos se declaran ilegais ó faltar ese elemento. Sr. Presidente.- Eu o único que podo dicir, ordenar que poñan aquí unha foto do Rei, incluso se a tenen neste momento, que conste en Acta que ordeno ¿a quén?, a este Señor que é o Conserxe que está por aquí, coloquen la foto del Rey en el menor tiempo que le sea posible. Neste momento no Salón aquel entre o frío que debe facer alí e a megafonía a verdade é que pero eu non teno inconveniente. Sr. Pena Viéitez.- Eu dígolle Sr. Presidente que o ROF dí qué elementos constituen o Salón de Sesións, presidido pola foto do Rei. Sr. Presidente.- Sr. Pena, son absolutamente respetuoso co ROF e coa súa Maxestade o Rei, son pequenos fallos. Como cuestión previa a ésta. Sr. Pena Viéitez.- A cuestión clara é que vostedes que son Monárquicos non teñan a foto aquí. Sr. Presidente.- Xa lle din a contestación, ten vostede a razón, non hai ningunha intención, o único que hai é un fallo, e eu acabo, pedíndolle a un Conserxe que a foto do Rei estea presente, nada máis, se non custa ningún traballo, cambialo de sitio non é tan difícil, cambialo noutro sitio é máis difícil. Sr. Presidente.- ¿Algunha alegación á Acta? Sr. Nieto Figueroa.- Si, Sr. Presidente, yo prefiero que tratemos este tema ahora mismo con la parte del Acta que yo tengo aquí con relación a unas manifestaciones que han quedado aquí registradas, creo que fielmente, de Su Señoría en la sesión anterior, se relaciona con una respuesta en una conversación que mantenía con el Sr. Gallego. Sr. Presidente.- ¿Me permite un momento, por favor? Como creo que se de que va y me lo va a plantear luego, yo le vaya contestar lo que creo, honestamente lo que puedo contestar, sólo le digo que yo nunca, diríamos, renuncio o corrijo en el sentido de que desmienta algo que dije, por tanto lo que haya dicho yo está recogido, otra cosa es que yo le pueda dar otra explicación después política, es decir, con la intencionalidad si es que la hubo o no la hubo etc., quiero decir que lo que está recogido en las cintas si yo lo he dicho lo mantengo en el sentido de que no niego que lo haya dicho, otra cosa es que a lo mejor yo tuve la intención de darle un sentido a mis palabras, lo expresé mal, o no se me entendió bien, yeso si le parece usted tiene planteado una pregunta o ruego de pregunta se lo explico. Sr. Nieto Figueroa.- Me permite, ahora mismo porque estamos hablando del Acta, y este asunto quedaba lidiado después, si usted ratifica o rectifica ahora pues queda para después. Sr. Presidente.- Lo que dije como está recogido en cintas pues no puedo desmentirlo, o sea, que no puedo negar que lo he dicho, la valoración de lo que he dicho en su pregunta si quiere le contesto que es más correcto en ruegos y preguntas. Yo le daré mi parecer. Entonces yo le contestaré, aunque otras preguntas se contesten por escrito que también lo permite el Reglamento, esa basta que usted lo plantee en el Acta de la sesión anterior, entonces, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención? Queda aprobada por unanimidad el Acta de la sesión anterior. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, do día 22 de novembro de 1988. ------ Folla: 37,39 2.2282.- SUXERENCIAS EN RELACIÓN CO IMPACTO AMBIENTAL DE PROXECTOS DE VARIANTES DE ESTRADAS REALIZADAS POLA DIRECCIÓN XERAL DE ESTRADAS E REMITIDOS POLA DIRECCIÓN XERAL DO MEDIO AMBIENTE DO MOPU Sr. Presidente.- ¿Hai algunha intervención neste punto? Sr. Abalo Ríos.- En contraste co informe do capítulo Sanidade, Urbanismo e Medio Ambiente no cal se dicía ó final do mesmo, bueno según se dictamina na Comisión Informativa de Sanidade, Urbanismo, Vivenda e Medio Ambiente, en relación coas variantes de Caldas de Reis e de A Estrada recolleranse as manifestacións dos Alcaldes no Pleno, polo cal eu quero dicir aquí dúas cousas simplemente, tanto como Deputado como Alcalde dun Concello afectado por esta variante según o escrito envíado aquí pola Dirección Xeral de Medio Ambiente: primeiro quero dicir que estou totalmente de acordo co informe feito polo Enxeneiro de Vías e Obras desta Deputación Provincial, e segundo dicir que estou disconforme en canto a distancia de edificación que neste estudio que se envía aquí está a cen metros tanto na variante así como no relativo á prohibición de instalacións de áreas de Servicio cinco kilómetros antes e cinco despois do inicio e do final da devandita variante, proponendo por tanto que se reconsidere por parte do MOPU o dictaminaría por considera-la dos intereses tanto do Concello Xeral como dos vecinos afectados polos terreos por donde vaia a pasar adiante. Sr. Mera Rodríguez.- No mesmo sentido en que xa o recollemos en Acta e máis ou menos manifesta-lo mesmo, as catro variantes son as da Cañiza, Ponteareas, Caldas e A Estrada. A da Cañiza no contexto económico é unha vía importante e como é unha zona que ten pouca industria, un dos factores que influie, a renta per capita é unha auténtica realidade que o non tela pois os comerciantes vai baixar bastante, entón neste sentido ternos un prazo ata o día 25 máis ou menos. As manifestacións minas coinciden coas que di o companeiro Fito Abalo, e no caso incluso se se poidera incluso esta vía debido a que precisamente alí circunstancias que non son tan dóciles, porque efectivamente as características xeográficas son distintas, bueno que tampouco estaremos de acordo en que esta vía se faga, o que tamén queríamos que nos dixeran, porque tampouco no caso da Cañiza non nos din cando talan deses cinco kilómetros antes e cinco despois, se efectivamente teñen pensado facer unha vía rápida de comunicación porque senón non ten sentido, porque non ten sentido é de que faga unha variante de desenrolo dos cinco kilómetros antes e cinco kilómetros despois si todavía non ten dentro do programa do propio Ministerio de Obras Públicas unha vía non ten sentido, entón neste sentido que lle conteste a esta Deputación se precisamente teñen previsto facer esa famosa autovía que talan no caso noso de alí, Benavente - Madrid, Benavente - Vigo, Ourense - Vigo, e despois tamén, tamén recollemos aí que no caso que se recolla unha área de Servicio próxima. Sr. Presidente.- Cal é a proposta do Presidente da Comisión. Sr. Mera Rodríguez.- Este é un tema que falo eu, que o Presidente da Comisión é Avelino. Sr. Presidente.- Perdón, novas intervencións. Sr. Pena, había pedido primeiro. Sr. Pena Viéitez.- pedín a palabra porque estou asombrado co dictame da Comisión sexa éste, cando o que se decideu non era isto, eu xa empezo a dudar ata do funcionario que recolle a Acta, xa empezo a dudar, xa empezo ben, porque aquí o que se dixo despois da intervención do Sr. Mera que é certo que a fixo tal é como dí, pois se decideu na Comisión, haber si foi o que eu entendín, que o que se acordaba era o dictame do técnico que había informado e asímesmo que se apoiaran e incoporaran as suxerencias dos Concellos, non dos Alcaldes, a mín paréceme unha aberración que figure nunha Acta como dí aquí, igualmente se dictamina que en relación con la variante de Caldas de Reis y A Estrada se recogerán las manifestaciones de los Alcaldes en el Pleno, pero, listo que é?, listo é un Pleno de Deputados ou de Alcaldes? Aquí quen ten dereito a falar ó Pleno da Corporación provincial ou o Alcalde de non sei dónde, porque aquí no nome noso acaba de falar o Alcalde de Caldas de Reis, porque o Grupo ten unha opinión ó respecto deste tema, pero lle piden a opinión, a opinión ó Alcalde de Caldas de Reis, borne, dase a casualidade de que as catro variantes afectan ós Municipios donde os Alcaldes son Deputados, pero se non fose así, qué pasaba, que daríamos audiencia no Pleno ós Alcaldes, ou ás Corporacións tal e como dí a Lexislación, e eu teño claro que o que se dixo na Comisión non foi isto, é certo que o Sr. Mera dixo isto, e que lle parecía importante a miña apreciación de que iba a apoiar en todo momento o que decidira a Corporación respectiva, iso está clarísimo, e o meu grupo ía a facelo, pero o que tifia que decidi-la Comisión Informativa era sobre o informe ou non do informe e para mín o que informou a Comisión Inforitira informe a oeputación ata te-los informes dos Concellos respectivos. Sr. Mera Rodríguez.- Non pode ser, porque termina o día 25, non queda máis remedio. Sra. Fernández Díaz.- Entón que se pronuncie nese sentido. Sr. Presidente.- Si vaise a pronunciar nese sentido, xa o anticipo. Sr. Castro Álvarez. Sr. Castro Álvarez.- Bueno, yo creo que éste es un tema que interesa mucho a los cuatro Municipios que están implicados y creo que se puede adoptar un acuerdo que sin influir en las decisiones propias del Municipio si se pueda favorecer, y como decía ... lo respeto, creo que la variante es necesaria, creo que lo que ellos dicen hay un punto que es muy interesante, tomar nota, que dice que en aquellos Municipios donde tengan Normas Subsidiarias o Planeamiento que acatarán el planeamiento del Municipio, ahora bien, en el caso concreto de que haya esa normas, pues exigirle que prevalezcan las normas municipales ya no habría problemas de ninguna clase, y puede ser global para todo, y si por el contrario un Ayuntamiento no tuviera Norma, que pudiera ser que no tuviera Norma, bueno, que se la aplicase en consonancia a los Ayuntamientos. Sr. Presidente.- Estamos todos de acordo, incorporamos a idea de que sexan os Concellos, coa súa Corporación, acordo de Pleno. Sr. Pena Viéitez.- A mín me vale da Comisión de Goberno, do órgano competente, quen sexa. Sr. Presidente.- Incorporamos ó que dí a Comisión a postura do Sr. Pena, que coincide, entón con esa incorporación estamos de acordo. Sometemos a votacón. Sra. Fernández Díaz.- E que, Sr. Presidente, eu pediría incluso que se remitiran os proxectos ós Concellos porque aí resulta, polo que se deduce, eu non estiven na Comisión. Sr. Presidente.- Hai que suponer que para opina-los Concellos hai que remitirlle os proxectos, iso está claro. Sra. Fernández Díaz.- E que vamos tomar un acordo e non te- rnos proxecto. Sr. Presidente.- ¿Votos en contra?, ¿Abstencións? Aprobado por unanimidade. O Pleno da Corporación en relación coas comunicacións da Dirección Xeral de Medio Ambiente do Ministerio de Obras Públicas e Urbanismo solicitando envío de suxerencias relativas ó impacto ambiental dos proxectos seguintes realizados pola Dirección Xeral de Carreteras: Variante de Caldas de Reis (Estrada N-550 A Coruña a Tui), Variante de Ponteareas (Estrada N-120 de Logroño a Vigo), Variante de A Estrada (Estrada N-64) de Vegadeo ó Porto de Vilagarcía de Arousa) e Variante de A Cañiza (Estrada N-120 de Logroño a Vigo), formula as seguintes: Se trata de un estudio informativo que no contiene planos solamente puntos kilométricos de origen y final, longitud aproximada, tráfico, velocidad de proyecto y anchos de calzada y arcenes. Se dispone la limitación total de accesos a la propiedad, colindante con línea de edificación a 100 metros, las conexiones con la red viaria existente se estudiarán en cada caso. Se tendrá en cuenta el planeamiento urbanístico existente. Dado que estas variantes cruzan ríos importantes, Umia y Tea, se considera que los puentes o viaductos, así como las obras de acompañamiento deben quedar incardinadas en el paisaje, de tal manera que no impacten en el conjunto agrícola - forestal en modo agresivo. Para ello se entiende que las superficies de tierra movida como terraplenes y taludes de desmontes, deberán ser sembradas y plantadas con hierba y árboles o arbustos autóctonos. Deberán ser atendidas las sugerencias de los Ayuntamientos afectados. En relación coa Variante da Cañiza: 1.- Debido a que a densidade de tráfico non é alta non se- ría necesario a citada Variante. 2.- Non obstante, si o MOPU decide realiza-la Variante, que o trazado da mesma discurra pola marxe dereita (Ourense - Vigo). 3.- Dado as industrias hoteleiras afectadas, a lína límite de edificación que se establece de 100 metros, medidos horizontalmente, a partir da arista exterior da calzada, é extremadamente grave. 4.- A limitación de instalación de áreas de servicio ós 5 kilómetros inmediatamente anteriores ou posteriores á mesma e ó non saberse si se trata de autovía enténdese non legal e por elo solicítase a instalación dun área de servicio na que poideran implantarse algún servicio de hostelería e comercial. En relación coa Variante de Ponteareas: El Planeamiento vigente en el Término Municipal (Normas Subsidiarias Municipales de Planeamiento aprobadas el 6 de mayo de 1983 por la COTOP. de la Xunta de Galicia) se planteaba ya la circunvalación de la Villa, cuando un anillo completo por el Norte y por el Sur entre los kms. 643, 280 Y 644, 780 (aproximadamente la travesía urbana actual). Esta Circunvalación no realizada transcurría casi en su totalidad por Suelo No Urbanizable y sobre ella no se ha venido concediendo ninguna licencia de obra mayor y sólo obras menores en precario. La Circunvalación que propone el MOPU es más ambiciosa y presenta como puntos a solucionar los siguientes: a) Cruce del río Tea. b) Cruce con Carreteras Provinciales y otras Carreteras. c) Impacto ambiental sobre elementos paisajísticos importantes: -Convento de Canedo. -Río Tea. -Construcciones existentes. d) Incorporación (o no) de la Circunvalación propuesta por las Normas. En una primera aproximación al problema parecería más razonable una solución que circunvalase por el Sur de la Villa, al tratarse de una Zona menos poblada y de inferior calidad paisajística que la Zona Norte, donde se sitúan los Barrios de Cachadas, Canedo, San Vicente y O Barral, como se puede observar en los Planos adjuntos en los que se ha indicado en color naranja la Circunvalación de las Normas Subsidiarias... Según se dictamina na Comisión Informativa de Sanidade, Urbanismo, Vivenda e Medio Ambiente, e en relación coas Variantes de Caldas de Reis e de A Estrada recolleranse as manifetacións dos Alcaldes no Pleno. O propio tempo acórdase recolle-la opinión e suxerencias dos Concellos interesados, co fin de dar traslado das mesmas á Organo competente, e os efectos que sexan pertinentes. isto si È un caso de notoria claridade porque o artigo que cita aÌ di que nos casos nos que a ComisiÛn de Goberno exerza competencias delegadas polo Pleno, ... caso, ser· preceptivo o previo informe da ComisiÛn Informativa correspondente, e nesta DeputaciÛn coa maiorÌa que o Grupo de Alianza Popular ten, existen polo visto unha serie de delegaciÛns que veÒen de antes de que un servidor tomara posesiÛn, e nunca se pasan por ComisiÛn Informativa, co cal nos enteramos de todo a todo pasar. Sr. Secretario.- Pero neste dase a circunstancia, perdÛn que insista, ... Sr. Presidente.- Non, perdÛn, pero nese tema, que si tuvimos aquÌ una discusiÛn a veces sobre ese asunto concreto, tamÈn ten un pouco o artigo, que cando a ComisiÛn de Goberno ou o Presidente a soliciten. Non sei si ... Sr. Costas Abreu.- Non, non, non, leÌnlle o artigo enteiro. Sr. Secretario.- Adem·is dase a circunstancia de que este presentouse con car·cter de urxencia, polo tanto con car·cter de urxencia ent ------ Folla: 39,40 3.2283.- PROPOSTA DO HOSPITAL XERAL PROVINCIAL SOBRE ABONO DE GRATIFICACIÓN A MÉDICOS DO SERVICIO DE URXENCIAS Sr. Presidente.- Intervencións no punto tres. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Yo pido disculpas a los Sres. Periodistas porque pueden coger un catarro, pero es que si no me envenenan, es que está prohibido fumar en sesiones públicas y usted lo sabe también. Sr. Presidente.- Le voy a aplicar el Reglamento en cualquier momento, Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Y además así nos beneficia a todos. Lo hago por ellos. Decía yo en el punto tres que hay que acabar con esto, y lo dice claramente la gente de personal de Intervención. Ahí está claro que hablan de periodicidad, reiteración, yo pienso que si efectivamente no es inminente el traspaso de esta competencia hay que ir al tema y hay que contratar personal, o sea, que yo estoy dispuesto a apoyar el asunto si efectivamente usted cree que es inminente el traspaso y si no tendré que votar en contra, ¿que opina usted? Sr. Presidente.- Yo creo que no es inminente, evidentemente, es que si digo lo contrario le quemo. Sr. Nieto Figueroa.- Entonces hay que contratar personal. Sr. Presidente.- Perdón, pero de todas formas nuestro Diputado ilustrado en esa materia, además de delegado, nos puede dar su opinión. Sr. Cobián Salgado.- ...al Sr. Nieto Figueroa, pero efectivamente ante la duda que tiene que se pueda mantener constantemente si puedo decirle, y así se ha respondido en la Comisión y los componentes del Consejo de Administración, entre ellos el Sr. Losada, de su grupo, conocen el tema y nos han pedido por la falta de dirección del Gerente y del Director Médico un plazo que hemos cifrado que era un plazo máximo de 3 meses porque el problema, Sr. Nieto, puede ser que no se necesiten ni los 9 médicos que les estamos pagando horas extraordinarias, lo que pasa es que por la organización del Servicio a su vez con la unión de todos los servicios del Hospital tal y como está montado así si se necesita, entonces la nueva dirección entiende que tiende a hacer una reorganización del Servicio de Urgencias conectado a los guardias de presencia física de los distintos servicios del Hospital. Entonces en este tema, Sr. Nieto, le estoy poniendo a usted por delante pero va dirigido a toda la Corporación, en este tema le puedo decir que es un asunto que la anterior Dirección ya había pro- puesto una Dirección, la actual Dirección no la encuentra positiva, está estudiando una posibilidad más amplia y le han pedido al Consejo y le han concedido este plazo, por eso tenemos que venir de nuevo con estas horas extraordinarias para los Médicos del Servicio de Urgencias, pero esté usted tranquilo que se está estudiando, y desde luego se estudiará la mejor manera para que tenga el menor coste. Sr. Presidente.- Aclarado Sr. Nieto. ¿Algunha outra intervenci6n neste punto? ¿Sr. Costas Abreu?- A miña para dici-lo de sempre, sobre todo agora se hai un informe de Intervención donde informa o que nós diciamos continuamente, pois aínda máis, que se contrate xente si fai falta, senón que se prescinda das horas extras. Sr. Presidente.- Efectivamente señor. Proposta de acordo ó dictame da Comisión. Sometemos a votación o dictame da Comisión: ¿votos en contra?, Grupo Socialista, Sr. Lage e Sr. Costas Abreu; ¿abstencións?, o Conselleiro do Consello de Administración do Grupo Socialista, Sr. Losada. Aprobado por maioría. Visto o escrito - proposta do Sr. Director Médico do Hospital Provincial, que ven visado co Vº Bº do Sr. Presidente do Consello de Administración relativo ós servicios extraordinarios de garda realizados polos Médicos do Departamento de Urxencias do devandito Centro Sanitario, e ó amparo do artigo 33.2.f) da Lei 7/85, de 2 de abril, e artigo 23.3.2) da Lei 30/84, de 2 de agosto, acórdase, co voto en contra do Grupo Socialista, a excepción do Sr. Losada Millán, que se abstén, e do voto en contra tamén do Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aprobar e declarar de abono, con cargo á correspondente partida do vixente Presuposto Provincial, a cantidade de DUASCENTAS VINTEOITO MIL PESETAS (228.000), ó persoal que seguidamente se relaciona, e na contía que igualmente se expresa, en concepto de servicios de garda durante o mes de novembro do presente ano: -Barbolla Sancho, César 39.900 Ptas. -Díaz Grande, Miguel 39.900 Ptas. -Díz Arén, Julio 39.900 Ptas. -Martínez Muradás, José A. 39.900 Ptas. -Nogueira Dios, Jorge 17.100 Ptas. -Quintela azores, Mª del Carmen 17.100 Ptas. -Rodríguez González, Fernando 17.100 Ptas. -Varela Vaamonde, José A. 17.100 Ptas. TOTAL 228.000 Ptas. ------ Folla: 40 4.2284.- PETICIÓN DE D. MANUEL JESÚS PECE CELLIER, INTERESANDO SE LLE AUTORICE A PRESTAR XORNADA DE TRABALLO REDUCIDA Sr. Presidente.- ¿Intervencións no punto catro? Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Para pedir dúas cousas. Unha, se concrete o período de duración , e en segundo lugar que noutros supostos deste tipo, nos que estamos de acordo non nos ten xustificados corno parece ser no presente que se adxunte un informe neste caso do Director Xeral da Cidade Infantil de que os servicios quedan atendidos ou non para torna-las medidas necesarias. Sr. Presidente.- Eu quixéralle engadir un punto máis, e entón retirámolo da arde do Día, no sentido ese, de que eu creo que é necesario un informe médico ó tempo que si o servicio vai a quedar totalmente cuberto, estou totalmente de acordo co Sr. Costas Abreu, en todo caso o Deputado Delegado de Príncipe Felipe. Sr. Mera Rodríguez.- En este terna, en el punto número cuatro, el Sr. Pece que es el Director del Centro de Maternales, nos ha pedido una jornada precisamente por motivos de enfermedad, entonces lo que se ha propuesto precisamente concederle la licencia y proponer de momento, mientras no se resuelva el terna en cuanto a la Dirección, pues que siga en funciones en cuanto a este sentido, yo hablé precisamente con él pues estuvo ahí en la Ciudad, hace dos días precisamente, asistiendo a la Misa por un funcionario que había fallecido recientemente, entonces hablé con él, y él no tiene ningún interés sino todo lo contrario, en seguir con esta Dirección, entonces le he pedido yo personalmente incluso que se haga cargo momentáneamente para que no haya un vacío en este sentido. Yo creo que no hay porque denegarlo sino todo lo contrario y que mientras siga ... Sr. Presidente.- Sr. Costas, segunda intervención. Sr. Costas Abreu.- Ultima e brevísima. Eu xa digo que o meu voto vai ser a favor, o que pasa é que neste caso concreto e xeral, pola miña banda non teño ningún problema en que se aprobe condicionado a que veña ó seguinte Pleno a cuestión do período de educación. Sr. Presidente.- Aceptada a proposta, comprometémosnos a que veña ó seguinte Pleno o informe do Director, e incluso eu creo que debería traer un informe médico, así completaría un pouco máis o expediente. Ben, sometemos a votación esta primeira condicionada, comprometéndonos a esa aportación. ¿Votos en conta?, ¿abstencións? Aprobado por unanimidade. A petición do interesado; en base o seu precario estado de saúde; eventualmente, e con efectos de 1 de xaneiro de 1989, autorízase ó Médico Puericultor D. Manuel Jesús Pece Cellier, para que preste xornada reducida de traballo, equivalente ó 50% da normal, coa reducción de retribucións que regula o artigo 8º-3) do RD. 861/86, de 25 de abril, e como tal Médico puericultor segundo a propia Convocatoria. A indemnización pola Axuda Familiar se lle acreditará en grado normal. En canto se refire ó desempeño do posto de traballo de Xefe de Servicio de Maternais, accidentalmente, e ata tanto en canto non se busque outra solución, tamén o seguirá desempeñando o Sr. Pece Cellier, co límite da retribución citada (50%). Nembargantes, deberá emiti-lo pertinente informe o Sr. Director do Centro e acompañarse dictame médico, ós efectos do pertinente control polo Pleno da Deputación. ------ Folla: 40,41 5.2285.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMA, PARA PROVISTAR PRAZA CON FUNCIONARIO DE CARREIRA Sr. Presidente.- ¿Intervencións no punto cinco? Convocatoria, bases e programa. ¿Algunha abstención? ¿Hai algunha intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Si eu, o meu grupo vai a ser negativo, e vai a ser negativo con carácter xeral ás convocatorias mentras non se resolvan unha serie de cousas, e vounas citar en concreto. A primeira, que conste específicamente para quitar toda dúbida, e creo que falaremos diso máis de vaga-lo final, na cuestión dos requisitos dos membros dos Tribunais examinadores; segunda, mentras non se regularice a cuestión de devalua-lo carácter oficial do idioma galego a un exame meramente voluntario; e en terceiro lugar e en referencia a este, en concreto, xa suscitou na Comisión pero non se recolleu, como agora tenen un modelo de Acta de Comisión feito de despois de varias intervencións pois ternos que imaxina-lo que dixemos aí os ilustres membros da lealísima oposición e neste caso a cousa é clara: se engaden temas sobre hospitais que non parecen especialmente rigurosos, e insisto en que os técnicos da Administración Xeral son por definición os xeneralistas da Administración Local, e non ten especial sentido prefigurar unha proba determinada. En concreto eu creo que no temario dos Técnicos da Administración Xeral que se me encargóu o outro día, cabe a posibilidade de refundir determinado número de temas, e se deben ampliar, me parece imprescindible, de acordo coas novas circunstancias, os temas relativos ó Dereito Constitucional da Comunidade Autónoma e a súa Lexislación propia, as cuestión relativas ó Réxime Xurídico das Provincias que apenas están tocadas no temario xeral da Dirección Xeral da Administración Local, e incluso debería facerse unha referencia non a estes dez temas que hai que suprimir dos hospitais, senón á normativa propia desta Deputación incluso a súa propia ..., no caso contrario eu creo que os plantexamentos que se utilizan son bastante importantes no tipo de persoal que vai traballar aquí, e eu creo que non se están aproveitando as posibilidades que ternos neste momento. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. ¿Algunha outra intervención? Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Si, le manifiesto mi abstención porque quiero conocer precisamente uno de los temas que he presentado en el Registro General en relación a estos Tribunales, y como esto va indirectamente relacionado, pues prefiero la abstención para entrar en consecuencia en el turno. Sr. Presidente.- ¿No hay más intervenciones en este punto? Sometemos a votación el punto cinco. ¿votos en contra?, ¿abstenciones? Sr. Secretario.- Abstenciones del Grupo Socialista y en contra Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Aprobado por maioría. Préstase aprobación, coa abstención do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), á Convocatoria, Bases e Programa, para provistar con funcionario de carreira unha praza de Técnico de Administración Xeral, incluida na "oferta de emprego público 1988", e para os servicios desta Excma. Deputación Provincial. A citada praza está incluída no Grupo A), do artigo 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto, clasificada na Escala de Administración Xeral, Subescala Técnicos de Administración Xeral, Clase Técnicos Superiores. Daráselle a convocatoria a publicidade regulamentaria, nos idiomas da Comunidade Autónoma; isto é, no idioma galego e o castelan. ------ Folla: 41,42 6.2286.- PETICIÓN DO XERENTE DA IMPRENTA PROVINCIAL, SOBRE -PLUS DE TOXICIDADE- Sr. Presidente.- Intervencións no punto seis. Sr. Costas Abreu. Agradézolle que sexa un pouco máis áxil, porque despois pido a votación. Sr. Costas Abreu.- As cousas con calma. Sr. Presidente.- Si pero todos ternos unha certa axilidade. Sr. Costas Abreu.- Si serei máis hábil Sr. Presidente. Hai suficientes informes no expediente, e eu creo tamén que como criterio xeral para o establecemento dos pluses debe existir un informe acreditando as circunstancias que concurren no caso concreto desta Deputación, e eu creo que estas cuestións deben empezar xa a contar cun informe da representación do persoal para que nos sirva un pouco para mante-lo noso criterio en tódolos casos, e eu creo que neste caso concreto sin entrar para nada en desmerece-lo asunto, é evidente que as circunstancias de toxicidade non se dan en idéntica contía ou en idéntica graduación na xente que fai os traballos manuais coma na xente que fai unhas funcións directivas que non entra en contacto directo cos elementos tóxicos que serían básicamente o chumbo e a tinta, e eu creo que hai que conforma-los expedientes doutra forma. Non é cuestión de traer aquí unha proposta dun Deputado con efectos retroactivos, aunque estas cuestións e retribucións son cuestións que o persoal tende a negociar e nas que debe intervir, e eu creo que iso debe constar no expediente por escrito. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas Abreu. Ten a palabra D. Diego Murillo. Sr. Murillo Carrasco.- Decirle al Sr. Costas, que sigue sin conocer los estamentos que trabajan en esta Diputación, pero cuando él me dice que este hombre, el Gerente de la empresa, trabaja en la Imprenta Provincial, trabaja en unas condiciones distintas que los demás, tengo que partir de la base en que usted no es ... y la Imprenta Provincial, ni sabe como está la Imprenta Provincial de Pontevedra, las cintas efectivamente son tóxicas como se sabe y hay otros elementos tóxicos en la Imprenta y aquí, este hombre, el Gerente de la Imprenta Provincial, no tiene prácticamente despacho en donde estar, conocen el tema todos los Diputados Provinciales, el único que siempre me ha parecido absurdo en este conocimiento porque se discriminaba precisamente al Gerente de la Imprenta Provincial, cuando todos los demás, todos los funcionarios laborales como los funcionarios de plantilla de la Imprenta Provincial, todos cobran plus de peligrosidad, entonces no tiene sentido discriminar a este Gerente cuando además la condición de peligrosidad obra exactamente igual que todos los demás. Sr. Presidente.- Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Por alusións, eu creo que o Sr. Murillo ve visións, parecidas ó programa da TVG, eu estou a favor de darlle un plus de ruina das instalacións a tódolos traballadores da Imprenta Provincial, pero non estaba falando doutra cousa. Sr. Murillo Carrasco.- Estaba hablando de que la posición de Gerente de la Imprenta provincial era distinta a todos los demás, yo le doy conocimiento y causa del problema porque la Imprenta Provincial, dadas las condiciones actuales, todos tienen exactamente el mismo grado de toxicidad de unos a otros. Sr. Presidente.- Eu estiven só un día na Imprenta e a impresión que teno é que ata o apuntador se pode intoxicar. Entón con ese criterio que non é técnico, evidentemente, que é de simple apreciación, eu apoio este asunto, polo tanto se non hai máis intervencións sometémolo a votación. ¿Votos en contra? ¿abstencións? Aprobado por maioría. Vista a proposta formulada polo Sr. Deputado - Delegado da Imprenta Provincial, e en base ós propios fundamentos xurídicos que motivaron acordo desta Corporación provincial de data 29 de xaneiro de 1988, en canto ó persoal do devandito Servicio; o Pleno acorda, por unanimidade, aprobar e reconecer a favor de O. Isidro Lago Quinteiro, empleado laboral - fixo, Xerente da Imprenta Provincial, o plus de toxicidade outorgado ó personal do Servicio citado; que polo que afecta ó Sr. Xerente importa VINTETRES MIL CATROCENTAS CINCUENTA E NOVE PESETAS (23.459) mensuais desde 1 de xaneiro do ano en curso, e que sera satisfeito con cargo á partida 161.88411-A, do vixente Presuposto Provincial. ------ Folla: 42,45 7.2287.- CONVENIO CO INSALUD PARA ASISTENCIA SANITARIA OS SEUS ASEGURADOS NO HOSPITAL XERAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- Intervencións no punto oito, perdón no punto sete. ¿Non hai intervencións? Todos de acordo. ¿votos en contra?, ¿abstencións? Aprobado por maioría. Aceptando o dictame do Consello de Administración do Hospital Xeral Provincial, emitido en 13 dos correntes, como tendo en conta, igualmente, o dictame favorable da Comisión de Economía e persoal; o Pleno da Corporación Provincial acorda, por unanimidade, deixar sen efecto o acordo Plenario de 27 de setembro de 1988 (nº 21.222), en relación co seu punto 12 referente á aprobación do proxecto do Convenio co INSALUD, polo que se introduxeron determinadas modificacións. Na súa consecuencia, o Pleno aproba a redacción inicial do proxecto de Convenio emitido no seu día polo INSALUD, e cuias cláusulas actualizadas son as que siguen, con data de formalización a 12 de setembro de 1988. REUNIDOS De una parte D. JOSÉ LUIS PESQUEIRA COLLAZO como Director Provincial del INSTITUTO NACIONAL DE LA SALUD Y de otra D. JOSÉ CUIÑA CRESPO (Presidente de la Excma. Diputación provincial de Pontevedra), como representante legal del Hospital provincial de Pontevedra en Pontevedra, dependiente de la Excma. Diputación Provincial, cuya representación legal acredita por medio de Ambos con capacidad legal suficiente, acuerdan suscribir la presente ampliación y actualización del concierto de 29 de Marzo de 1988 con arreglo a las siguientes ESTIPULACIONES 1ª.- OBJETO DEL CONVENIO Es objeto de este convenio la prestación de la asistencia sanitaria a los pacientes beneficiarios de la Seguridad Social, representada por el INSTITUTO NACIONAL DE LA SALUD (en adelante INSALUD), a cargo del Centro con los medios y servicios y en las condiciones económicas que más adelante se especifican. 2ª.- DESCRIPCIÓN DE MEDIOS El Centro a los efectos de la asistencia que se conviene dispone de las instalaciones, equipamiento, servicios y plantilla del personal correspondiente al GRUPO VII, NIVEL II del anexo 1 de la Resolución de la Secretaría de Estado, para la Sanidad de fecha 11 de abril de 1980 (BOE. de 3 de mayo) en el que ha sido calificado. 3ª.- SERVICIOS CONCERTADOS Podrá concertarse las prestaciones que a continuación se detallan y de acuerdo con los requisitos que se especifican. 3.1.- ASISTENCIA EN RÉGIMEN DE HOSPITALIZACIÓN. Primero.- Para recicibir el régimen ordinario de hospitalización, los beneficiarios de la Seguridad Social, deberán presentar en la Unidad de Admisión del Centro, documentación de asistencia autorizado por la Inspección Médica de la Dirección provincial del Insalud. Segundo.- El paciente recibirá la asistencia y el régimen dietético más adecuado al proceso patológico que sufra durante su permanencia en el Centro. Tercero.- Se entenderá por "día de estancia y cama ocupada" a efectos de facturación, cuando el paciente beneficiario de la Seguridad Social, ingresado en el Hospital para la atención al proceso patológico, pernocte en el establecimiento sanitario y haga efectiva, como mínimo, una de las comidas principales. Cuando por tratarse de una asistencia especializada, recogida en su concierto o cláusulas adicionales, se requiera efectuar una comida principal, se podrá facturar el 50% de la estancia que corresponda a su Grupo y Nivel. Cuarto.- Cuando el beneficiario pueda abandonar el Centro, deberá ser dado de alta previamente. El alta será firmada por el médico responsable de la asistencia, en colaboración con la Inspección Médica del INSALUD, así como por el propio paciente o familiar más próximo, haciendo constar el día, hora y mes. La petición de alta voluntaria será formulada por el paciente o por un familiar, si procediera, bajo su exclusiva responsabilidad. Quinto.- El Centro se compromete a cumplimentar, expresa y diligentemente las obligaciones previstas en la OM. de 6 de septiembre de 1984 (BOE. de 14.9.84), por la que se regula la obligatoriedad del "Informe de Alta" a partir de la entrada en vigor de dichas obligaciones de acuerdo con lo establecido en la Disposición Final de la misma. 3.2.- CONSULTAS EXTERNAS AMBULATORIAS Se entiende por primeras consultas ambulatorias cuantas actuaciones sea preciso efectuar en el Centro Hospitalario para la determinación diagnóstica y orientación terapéutica del proceso asistencial del paciente, estando incluidas todas las pruebas necesarias; diagnóstico, determinación del tratamiento y acto quirúrgico ambulatorio, cuando proceda, que se efectúen dentro de los quince días siguientes a la visita inicial. 3.3.- INTERVENCIONES QUIRÚRGICAS AMBULATORIAS Las intervenciones quirúrgicas ambulatorias atendidas en los Centros que tengan concertado este Servicio, devengarán la misma tarifa estipulada para la primera consulta ambulatoria. 3.4.- SERVICIO DE HEMODIÁLISIS El Servicio de Hemodiálisis, podrá prestarse, a pacientes beneficiarios de la Seguridad Social, tanto en régimen ambulatorio como hospitalario. En el primer caso, la prestación de servicio requerirá la presentación del documento de asistencia debidamente autorizado por la Inspección Médica de la Dirección provincial del INSALUD, y en el segundo se formalizará la autorización en un plazo no superior a las 48 horas. En las tarifas que se autoricen quedan comprendidas la asistencia por médicos especializados, enfermeras y auxiliar sanitario, material fungible, utilización de locales con aire acondicionado y los correspondientes aparatos de riñón artificial, con generador automático y alarmas visuales y audibles, toda la medicación precisa y la dieta necesaria, así como los estudios radiológicos, controles analíticos, electromiográficos, etc., que precise el enfermo. El Centro se compromete a que todos los enfermos que reciben tratamiento en el mismo, estén incluidos, si así lo desean en las listas de espera para trasplante en un Centro autoriza- do para la realización de trasplantes renales. 3.5.- MEDICINA NUCLEAR: SERVICIO DE RADIOTERAPIA EN RÉGIMEN AMBULATORIO Para recibir esta asistencia, los pacientes beneficiarios de la Seguridad Social, deberán presentarse en el Centro documento de asistencia sanitaria autorizado por la Inspección Médica de la Dirección provincial del INSALUD. 3.6.- SERVICIO DE ECOGRAFÍA, EN RÉGIMEN AMBULATORIO Igualmente, para recibir esta asistencia los pacientes beneficiarios de la Seguridad Social, deberán presentar documento de asistencia autorizado por la Inspección Médica de la Dirección Provincial del INSALUD. 4ª.- COORDINACIÓN E INSPECCIÓN El Centro, dentro del ámbito de este concierto, se compro- mete a cumplir las directrices y a seguir las normas de las autoridades sanitarias y del Instituto Nacional de la Salud, en orden a la coordinación de los recursos sanitarios y de las actividades asistenciales de la zona territorial donde esté ubicado el Centro. La Seguridad Social, si así lo considera oportuno, designa- rá un Médico Inspector permanente para una mejor coordinación de la asistencia. Para una correcta evaluación de la atención prestada a los beneficiarios de la Seguridad Social, el Centro a requerimiento de los servicios de Inspección, aportará los indicadores asistenciales contenidos en el modelo de Gestión Hospitalaria del INSALUD. 5ª.- FACTURACIÓN La facturación de los procesos asistenciales atendidos por el Hospital, se hará de acuerdo con el modelo normalizado del Anexo III de la Resolución de la Secretaría de Estado para la Sanidad de fecha 11 de Abril de 1980, acompañando los partes de ingreso y de salida, firmados por los beneficiarios. El Hospital presentará en la Dirección provincial del INSALUD la factura mensual de las prestaciones causadas en el mes a que se refiere antes del día diez del mes siguiente, y una vez efectuadas las comprobaciones oportunas por la Entidad Gestora, sé hará efectivo el importe de las mismas por la Tesorería General de la Seguridad Social, antes del día diez del mes siguiente al de su presentación. 6ª.- INFORMACIÓN Y DOCUMENTACIÓN El Centro deberá remitir a la Dirección provincial del INSALUD: a) Diariamente, una relación de los beneficiarios hospitalizados en el Centro con indicación, en cada caso, del grado de cumplimiento de la orden de ingreso correspondiente. b) Diariamente, los documentos relativos a la formalización por la Inspección Médica Provincial del INSALUD, de las órdenes de ingreso de los beneficiarios que no hubieren sido previamente autorizados. c) Anualmente y por duplicado, un resumen estadístico de las actividades asistenciales del Centro relacionadas con la asistencia a los beneficiarios de la Seguridad Social. 7ª.- INCOMPATIBILIDADES De acuerdo con lo dispuesto en la Ley 53/84, de 26 de diciembre, y sus normas de desarrollo; teniendo en cuenta que de acuerdo con lo establecido en el Artículo primero de la citada Ley y en el Artículo segundo del Real Decreto 598/85, de 30 de abril que desarrolla la anterior, el Centro tiene la consideración de público a los efectos exclusivos del régimen de incompatibilidades; y con el objeto de dar cumplimiento a las obligaciones derivadas de las citadas normas, a partir de la firma del concierto, el Centro se compromete a remitir certificación anual de la relación de personal sanitario que presta servicios, así como a remitir certificación de las modificaciones que pudieran producirse en la citada relación, en el momento en que se produzcan estas. Dichas certificaciones deberán hacer constar el régimen bajo el que se prestan dichos servicios por cada uno de los interesados, así como el régimen de jornada y horario desempeñado por los mismos. 8ª.- VIGENCIA El presente concierto entrará en vigor el día de su formalización y estará vigente hasta el día 31 de Diciembre del mismo ano, prorrogándose a su término por anos naturales en tanto no sea denunciado con una antelación mínima de tres meses, mediante carta certificada por cualquiera de las partes. Ello sin perjuicio del derecho que asistirá al INSALUD para resolver el contrato antes del día 31 de Diciembre, siempre que lo comunique con tres meses de antelación mediante carta certificada. 9ª.- INTERPRETACIÓN Las discrepancias que pudieran surgir en la interpretación del presente concierto, serán solventadas entre las partes contratantes, sometiendo sus diferencias, de no llegar a un acuerdo, ante el Ministerio de Sanidad y Consumo. 10ª.- DEROGACIÓN El concierto de fecha 29 de Marzo de 1968 estará vigente en todo aquello que no se oponga al presente concierto. POR EL CENTRO, POR EL INSALUD, CLÁUSULA ADICIONAL al concierto de asistencia sanitaria para la asistencia a los pacientes beneficiarios de la Seguridad Social, suscrito por el INSTITUTO NACIONAL DE LA SALUD Y el HOSPITAL PROVINCIAL DE PONTEVEDRA D. José Luis PESQUEIRA COLLAZO, como Director provincial del INSALUD, en representación de la Entidad Gestora y D. José CUIÑA CRESPO, (Presidente de la Excma. Diputación provincial de Pontevedra) como representante legal del Centro, suscriben la presente cláusula Adicional al concierto en los siguientes términos: 1º.- De conformidad con lo previsto en el punto 5º de la Resolución de la Secretaría de Estado para la Sanidad de fecha 11 de abril de 1980, (BOE. Nº 107 de 3 de mayo), el Centro está calificado en el GRUPO VII, NIVEL II. 2º.- Los servicios y tarifas que se convienen son los siguientes: HOSPITALIZACIÓN 12.767,- Ptas. (DOCE MIL SETECIENTAS SESENTA Y SIETE), por día de estancia y cama ocupada cuando los pacientes son atendidos por los Facultativos de cupo de la Seguridad Social, estando incluido en la tarifa absolutamente todo cuanto precise el enfermo durante su estancia en la Institución a excepción de la Hemodiálisis. CONSULTAS EXTERNAS AMBULATORIAS 5.846,- Ptas. (CINCO MIL OCHOCIENTAS CUARENTA Y SEIS), por las primeras consultas ambulatorias realizadas por los Facultativos de cupo de la Seguridad Social. 6.118,- Ptas. (SEIS MIL CIENTO DIECIOCHO), por cada intervención quirúrgica de carácter ambulatorio que sin devengar estancia se realice en la Institución atendida por los Especialistas del Centro. 5.846;- Ptas. (CINCO MIL OCHOCIENTAS CUARENTA Y SEIS), por cada intervención quirúrgica de carácter ambulatorio que sin devengar estancia se realice en la Institución, atendida por los Especialistas de cupo de la Seguridad Social. 6.118,- Ptas. (SEIS MIL CIENTO DIECIOCHO) por las primeras consultas ambulatorias atendidas por los Facultativos del Centro. 13.194,- Ptas. (TRECE MIL CIENTO NOVENTA Y CUATRO) por cada sesión de Hemodiálisis ambulatoria. 1.169,- Ptas. (MIL CIENTO SESENTA y NUEVE) por cada sesión de radioterapia profunda. 2.958,- Ptas. (DOS MIL NOVECIENTAS CINCUENTA Y OCHO) por sesión de Ecografía. En las tarifas indicadas están incluidos todos los impuestos, tasas y cargas legales establecidos o que pudieran establecerse durante la vigencia de las presentes tarifas. Las prótesis que fuera necesario implantar al paciente beneficiario de la Seguridad Social, se facturará a cargo del INSALUD por el total de su importe. Para proceder a la liquidación del importe correspondiente se deberá acompañar a la factura a cargo del INSALUD, el original de las facturas abonadas por el Centro concertado por este concepto. 3º.- El Centro queda obligado a recoger la conformidad del enfermo sobre los servicios prestados y su facturación utilizan- do el modelo del anexo III que unirá a la factura mensual, presentando ambos documentos en la Dirección provincial del INSALUD, para su aprobación y efectividad, de acuerdo con el punto 13 de la Resolución de la Secretaría de Estado para la Sanidad de fecha 11 de abril de 1980. 4º.- La revisión de tarifas, se ajustará a lo que disponga el Ministerio de Sanidad y Consumo con carácter general. ------ Folla: 45,46 8.2288.- PROPOSTA DE CONVOCATORlA PARA ADJUDICACIÓN DE DÚAS BECAS, CUlOS TITULARES ADSCRIBIRANSE A MISIÓN BIOLOXICA DE GALICIA Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención no punto oito? Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Vamos a ver. Hai só dúas cousas aquí sobre as que quixera chama-la atención, unha da reiterada cuestión de que cunha beca de 73.000 pesetas ó mes, polo mesmo precio facemos un contrato e a xente ten asegurada a asistencia médica e o dereito de pasar ó paro cando acabe a súa beca, pero a cuestión neste caso é bastante máis grave porque na convocatoria se lle esixe ó persoal adxudicatario da beca que renuncie a calquera outro traballo remunerado, e eu sabía que investigar en España e no mundo, pero isto xa me parece excesivo. Eu non comprendo como unha persoa que se vai a adicar á investigación con 73.000 pesetas ó mes pode chegar a estar paga a un inexistente posto de traballo durante un máximo de catro anos sin ter Seguridade Social, nin posibilidade de percibir subsidio de paro, e sen poder traballar. Francamente me parece excesivo, cando sobre todo vostedes non queren aplicarlles a lexislación de incompatibilidade ós funcionarios desta casa, entón a contradicción xa é insolver, polo tanto lles pido que ratifiquen iso. Sr. Presidente.- Vamos a ler un informe da Comisión, para que tódolo mundo, se alguén non se enteróu, se entere. O seu razonamento a mín paréceme interesante pero vamos a ver. Sr. Secretario.- Préstase aprobación á convocatoria de Concurso para a adxudicación de dúas Becas, con fins á execución de traballos de investigación na Misión Biolóxica de Galicia dotadas cáda unha delas con 73.000 pesetas mensuais, continuando así coa labor educativa que esta Excma. Deputación ten en conta a favor de quen desexe amplialos seus estudios e se atopen en situación de Licenciados pola Universidade ou Escolas Superiores según se regula nas propias Bases. Sr. Presidente.- Sr. Presidente ten vostede a palabra. Sr. Mantilla Rodríguez.- Bueno, hai unha diferencia notoria en canto a ser becario a ter unha relación laboral, Sr. Costas. Sr. Presidente.- Sres. Deputados que non nos enteramos. Sr. Mantilla Rodríguez.- O Sr. Costas é consciente do tema de que unha beca non mantén ningunha relación laboral coa Deputación, en tanto que si hai que ter unha boa relación laboral, pois lóxicamente ten que ir a oferta de emprego público, ten que haber un contrato temporal, e son temas totalmente distintos, e o Sr. Costas quería que as 73.000 pesetas son suficientes para pagarlle a licencia a un, tamén é discutible porque iso tina que estar dentro dun convenio regulador, ben sexa laboral ou funcionario, pois non son as 73.000 pesetas, pode ser moito máis pode, ser o doble, porque lóxicamente non só é o custe que ten ou a remuneración que ten como soldo, senón ademáis hai que telo na Seguridade Social, na MUNPAL ou nun sitio que lle corresponda, polo tanto son temas totalmente distintos, é unha axuda, axuda máis ben de postgraduados ou de becados, en tanto que o que vostede plantexa é unha cousa totalmente distinta, ademáis isto non ten nada que ver coa Deputación, porque é para unha institución que se chama Misión Biolóxica de Galicia, ou sexa que son, xa digo, non ten nada que ver unha cousa con outra. Sr. Presidente.- De acordo. Algo que engadir. Sr. Costas Abreu.- Por desgracia o que teño que engadir, a un monólogo de besugos, é o seguinte, é unha frase feita, pero a retiro sin ningún problema, por descontado, vamos, sin a máis mínimá insinuación, en todo caso o meu diálogo de besugo pois non termino de entendelo, eu quero dicilo seguinte: non comprendo, xa sei que é unha cousa distinta a un contrato, pero unha cousa bastante máis, non sabería que palabra atopar, porque a que se me ocurre non na vou a utilizar para non feri-las súas delicadas susceptibilidades, pero en todo caso é bastante peor, dende o momento en que non se tenen Seguridade Social, nin asistencia médica, nin nada. A mín o que me parece excesivo que para unha persoa cunha certa formación nunha idade na que ten que arregla-la súa vida, etc., se estableza como condición para te-la beca, renunciar a calquera outra actividade laboral remunerada, cobrando 73.000 pesetas 6 mes, sin ter nin asistencia sanitaria asegurada nin dereito ó paro no caso de que cese niso. Imaxine vostede cun becario, unha persoa que fai un traballo importante de investigación cae enfermo, e non pode desenvolve-lo traballo propio da Beca, qué pasa con esa persoa, se ten prohibido ter calquera outro traballo remunerado, máxime insisto, cando o persoal que traballa aquí que cobra bastante máis para o mesmo nivel académico, vostedes non aplican a lexislación de incompatibilidades, ou unha de dúas, ou isto se transforma en contrato, e cando menos esa xente ten certas garantías, ou quitan iso de que renuncie a calquera traballo remunerado, terá que renunciar a calquera traballo incompatible co desenvolvemento das funcións de investigación, pero a min me parece excesivo. Póñanse no lugar dun aspirante a becario, usted acaba de termina-la carreira, quere facer un traballo de investigación ... Sr. Presidente.- Sr. Costas, non se moleste máis, absolutamente correcto o plantexamento, hai que retirarlle o de que poida participar, que non poida participar noutro traballo remunerado, porque evidentemente esta persoa estaría nunhas circunstancias realmente difíciles. Con esa modificación, sometemos a votación o punto oito. ¿votos en contra?, ¿abstencións?. Aprobado por unanimidade. Préstase aprobación, por unanimidade, á Convocatoria de concurso para a adxudicación de 2 Becas cos fins á realización de traballos de investigación na Misión Biolóxica de Galicia, dotadas cada unha delas con SETENTA E TRES MIL PESETAS (73.000) mensuais, continuando así coa labor educativa que esta Excma. Deputación ten en conta a favor de quénes desexen amplialos seus estudios e se atopen en situación de Licenciados pola Universidade ou Escolas Superiores, segundo se regula nas propias Bases. Darase á Convocatoria a publicidade regulamentaria. O becario poderá participar noutro traballo remunerado que sexa compatible coa Beca concedida, modificándose neste sentido a primitiva redacción do apartado b) da Base VI. ------ Folla: 46,50 9.2289.- APROBACIÓN DEFINITIVA DOS ESTATUTOS DO CENTRO PROVINCIAL DE ASESORAMENTO MUNICIPAL CPAM Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención? Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- En principio, yo creo que hay dos recursos ahí que aunque fueron, por lo menos el mío, fue dictaminado en Comisión, entiendo que debe ser pasado plenariamente y me imagino que denegado, entonces luego entraríamos en el tema, porque si aceptan el recurso que yo he presentado posiblemente, posiblemente, pues incluso fuese posible aceptarlo, hay dos recursos presentados, creo que el Sr. Costas ha presentado uno y yo también, deben someterse entiendo... . Sr. Presidente.- Vamos a someterlo, pero ¿usted quiere defender de alguna forma el suyo? Sr. Nieto Figueroa.- Si, aunque se lea, lo leo yo mismo, ya todos lo entienden. Sr. Presidente.- O nos explica el resumen del resumen. Sr. Nieto Figueroa.- Si dice textualmente, recurso de reposición, ya se sabe de que se trata, concretamente dice así, tal como indiqué en la sesión extraordinaria de fecha 4 del actual ratificada con voto negativo formulo al acuerdo referido en el punto segundo de dicha sesión "Estatutos Centro Provincial de Asesoramiento" recurso de reposición, confío así que gracias al mismo, los señores Diputados recapaciten convenientemente y tengan en consideración las observaciones señaladas en dicha sesión, en torno al apartado 22 de dichos Estatutos, en lo que solicite que además de los organismos indicados en los mismos puedan tenerse, puedan tener acceso a toda información, Concejales, Entidades, Organizaciones y Asociaciones de vecinos legalmente constituidos, esto es el recurso de reposición que yo he presentado, que si se acepta y que si no, yo después continuo. Sr. Presidente.- Bien Sr. Nieto, el problema está en que, lo que usted plantea, para mi puede tener sentido una vez que se ponga a funcionar el Instituto de tal manera a mí me parece que inicialmente podría ser muy complicado, y en una segunda fase, habría que analizar esa posibilidad, de momento el Grupo de Gobierno entiende que no sería posible acceder a esa petición, y no es una cuestión caprichosa, puede usted creerme, si no que tenemos la duda de que si ahí acceden todo el mundo, puede acceder todo el mundo, me refiero a todos los Concejales de la Provincia, a pedir información, quedaría colapsado desde el primer día el propio Instituto. En una segunda fase, yo no lo descarto, por lo tanto, en principio no le puede ser aceptado su recurso. Someteremos a votación si usted quiere, no es caprichoso, es simplemente que queremos ... Sr. Nieto Figueroa.- Entonces continuo y tengo que informar, no se si el resto de los compañeros habrán visto el expediente en profundidad pero ha aparecido un recurso con fecha día 15 que nos da absolutamente razón al Sr. Costas y a mí, concretamente yo creo que si no llegasen los argumentos que hemos planteado ambos con los que nos dice hoy concretamente el Presidente del Colegio Oficial de Secretarios e Interventores y Depositarios, aún para más, de la Administración Local, avalado oficialmente, y por unanimidad por su propio Colegio pulverizan totalmente estos Estatutos, de manera que yo creo que hay que replantear el asunto y desde luego leído esto, yo solicito que esto quede pendiente en beneficio de todos. Sr. Presidente.- Sr. Nieto es muy recatado el informe de ese Colegio, pero para el Grupo de Gobierno no es en ningún caso vinculante, por lo tanto, como usted pide la urgencia, primero sometemos a la urgencia, yo como Presidente considero que es de urgencia este tema. ¿Votos en contra de la urgencia?, ¿abstenciones?, entonces entendemos que seguimos adiante. ¿Sometemos o seu recurso a votación, Sr. Nieto? Sr. Nieto Figueroa.- No no es necesario, tiene usted mayoría sobrada. Sr. Presidente.- No no es por mayoría, eu dinlle a explicación do poder. Sr. Nieto Figueroa.- Correcto. Sr. Presidente.- Entonces sométese a... . Sr. Valverde Soto.- Para mín a intervención, Sr. Presidente, que acaba, porque pola Presidencia mismo nunha reunión que se celebrou nesta sala, se había prometido dar cabida a tódalas tendencias políticas, tendencias políticas, e agora xa moito fan, se din que me dixo que sí, como tendencia política, non como grupo político, nese momento se me dixo que sí. Sr. Presidente.- Perdón Sr. Valverde, o da tendencia política é tan difícil, porque ata as veces os que están nun partido non teñen a tendencia dese partido, e non estou falando de vostede que conste. Sr. Valverde Soto.- O sistema aplicado da proporcionalidade a verdade é que non se recolle así no último párrafo da expoción de motivos, e eu, claro a miña dúbida que teño, non creo, por exemplo nós non miramos ó Grupo Mixto, non miramos ó Sr. Costas Abreu, pero indiscutiblemente, o lóxico, creo que él non me vai a defende-la miña ideoloxía política, entón eu digo que coño represento eu aquí, perdonando a frase, quen me vai a representar a mín. Sr. Presidente.- Sr. Valverde, con absoluto respeto, é que este Instituto non está pensado para defender ideoloxías políticas, senón para asesorar técnica, xurídica, administrativa- mente, a Institucións que son os Concellos a traveso da Corporación, eu se vira que usted non quedara representado bueno pois podía entender que habería que modifica-los propios Estatutos, é dicir o Consello de Administración, pero vostede está, se me permite, moi ben representado como estaría eu, como estaría eu, dende o punto de vista técnico e administrativo, etc., polo Sr. Costas Abreu, tema que vostede non discute, e a súa ideoloxía política e a miña pois ternos que considera-la representación doutra maneira, ganando eleccións, etc., quero dicir que non lle podo acceder a ese tema, porque ó Grupo Mix- to representao o Sr. Costas. ¿Algunha outra intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Moi agradecido polos seus cumpridos. Sr. Presidente.- Non, non, é unha apreciación obxectiva, unha afirmación obxectiva miña. Sr. Costas Abreu.- Vamos a entrar no fondo do asunto, eu se me permite un minuto, vou expoñe-las tribulacións dun Deputado que as veces se sinte inútil. Verá, antes de que aparecera ese proxecto anónimo do que vostede non nos quere sacar da incógnita de quen o elaborou, pois eu presentara unha proposta que si era para empezar a andar e era bastante máis simple que montar todo un aparato como o que vostedes montan aquí, unha vez que me presentaron esa proposta desvotando, sin ...nin discutilo que eu presentei, pois eu presentei as miñas enmendas, en ningún dos dous casos conseguín nada, como moito consigo Sigo que de vez en cando vostede diga que eu non presento alternativa si cabe, xa non sei que máis alternativas presentar, como non me vaia ó contencioso, pois non sei que facer. Sr. Presidente.- Bueno pois presente hoxe unha, home, haber si a podemos aceptar. Sr. Costas Abreu.- Xa lle presentei varias enmendas aí, esta vez non admitiron ningunha, xa non é cuestión de discreción cando vostedes logo falan de rodillos e outras historias polo estilo, nas que non imos entrar, pero bueno vou toca-lo fondo do asunto, en resume hai un determinado regulamento e uns anexos orientativos así se dí no propio texto do Regulamento, presento unha serie de enmendas cunha determinada idea política diferente, pero en moitos casos fundadas técnicamente para correxi-los que poden ser perigosos e converíalle a vostedes haber estado presentes na anterior Comisión que celebramos antes deste Pleno, para que se vexa o que se vai descubrindo nestes Estatutos que collen de non sei donde e os problemas que poden dar lugar logo e en concreto as modificacións que eu propoño van en contra de, en primeiro lugar, llo vou a dicir claramente, do Alcaldismo, que non municipalismo que vostedes propugnan, e como vexo que tampouco me van aceptar ningunha enmenda neste Pleno quixera dicir que isto vai acabar sendo pouco menos que o Bureau político do sindicato de Alcaldes desta Provincia, tal e como está. Sr. Presidente.- Sindicato plural, en todo caso, porque aquí entrarán todos, eu acéptolle o de Sindicato sempre que vostede lle enganda plural. Sr. Costas Abreu.- Enténdese bastante ben, son bastantes plurales ustedes mesmos. Sr. Presidente.- polifacéticos. Sr. Costas Abreu.- Algún día podemos tratar ese tema, pero vamos non vou entrar ahora, hai outro punto que a mín non só non me convence senón que me parece unha dinámica perigosa, e ademáis vai pivotar sobre vostede o problema que aquí se deriva, están creando vostedes con todos estes Institutos e algunha outra historia máis da que falaremos neste Pleno unha serie de eventuais sin calificalos como tales, ós que eu lle chamei en certa ocasión "sine curas" e agora voulle chamar "sine curas con cesantías", unha sine cura é un posto ben retribuido que non require moito traballo e que se leva moi discretamente para situar á xente, e a cesantía como vostedes en determinadas Administracións é iso que cobra un cando votan dun posto si fora eventual esta xente non cobraría nada, cando se vai do posto sería persoal de confianza e vostedes como teñen maioría pois designarían a quen quixeran, pero claro xa temos un ha experiencia que eu lles anticipei, porque cando a famosa historia do Xerente do Hospital Provincial lembrarase vostede que algo así como cinco veces en plan voz que clama no silencio lle dixen que iban a ter cristos coa cuestión de indemnización e están tendo problemas xudiciais si a iso lle engadimos que xa hai designado outro que tamén ten como indemnización que cobra tódolo contrato, traballe ou non no traballe pois claro os cartos en materia de persoal empezan a patinar un pouco neste tema, e bueno se este persoal se seleccionara cunha convocatoria pública que poidera presentarse tódolo mundo pois non pasaría nada pero como designan de bóbiles bóbiles, que din os paisanos pois a cousa xa é mais grave porque pode ser un mecanismo de acumulación de cartos para unha determinada persoa que dende o meu punto de vista non ten moito que ver con facer unha Administración ... Sr. Presidente.- Perdone, Sr. Costas, é que vostede está supoñendo moitas cousas que non lle podo permitir que supona, non perdone está falando dunha persoa. Sr. Costas Abreu.- Voume a explicar entón, estoulle explicando os serios riscos, os serios riscos que estamos correndo configurando determinados mecanismos de actuación en acordos que se aproban aquí, que é distinto, polo tanto tome as minas opinións como un consello amigal. Estou dicindo que van algo así como dez, no que vai da Corporación, postos deste tipo, e algúns cunha retribución moi alta como é neste caso, aquí hai contratos de oito millóns ó ano, e este é de sete millóns ó ano, cobran bastante máis que vostede, para

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición