Fondos
1988-12-22_Extraordinaria. Acta de sesión 1988/12/22_Extraordinaria
Acta de sesión 1988/12/22_Extraordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/3.1988-12-22_Extraordinaria
Título Acta de sesión 1988/12/22_Extraordinaria
Data(s) 1988-12-22 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 75,85 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 22 de decembro de 1988 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as once horas do día vintedóus de decembro de mil novecentos oitenta e oito, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuiña Crespo, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manoel Barros González, D. Xosé Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manoel Costa Casares, D. Xesús Manoel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, Dª. Elvira Fernández Díaz, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Xosé Manoel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez - Herrera Escribano, D. César Xosé Mera Rodríguez, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. Xosé Manoel Pérez Alarcón, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluido o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais Interino, D. Bernardo Mosquera Souto. Non asisten os Sres. Deputados D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Pillado Montero e D. Manuel Ramón Conde Romero, quen xustifica a súa ausencia. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma o seguinte acordo: 1.2303.- APROBACIÓN DEFINITIVA DO PRESUPOSTO ORDINARIO DE GASTOS E INGRESOS QUE TERA VIXENCIA EN 1989 Sr. Presidente.- Vamos a escomenzar este Pleno extraordinario co único punto da arde do Día "Reclamacións e alegacións o Presuposto e aprobación definitiva". Intervencións neste punto. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Ahora yo quisiera que se leyese por parte del Secretario el recurso de reposición que yo he presentado y las correspondientes alegaciones para inmediatamente pues iniciar un debate. Sr. Secretario.- En un nuevo intento de evitar al máximo el eterno vergonzante y racista e insolidario proceder de esta Diputación contra la ciudad de Vigo, por cierto máximo sostén de este organismo proceder fehacientemente demostrado y ahora ampliado a otros no gobernados por Alianza popular en base a la legislación vigente, formulo ante el Pleno de dicha Diputación recurso de reposición al acuerdo de fecha 22 de noviembre pasado, Presupuestos de 1989, en base entre otras a que en su momento indicará, a las siguientes alegaciones: 1.- Dotar con cientos de millones de pesetas al Hospital Provincial cuando su transferencia es inminente. 2.- Consignar miles de millones de pesetas sin aplicación específica y denominaciones tan ambiguas que administrativamente las convierten en ilegales y políticamente en impresentables. Vigo, 12 de diciembre de 1988. Firmado por el Concejal vigués D. Antonio Nieto Figueroa Leri. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo entiendo que a pesar de lo que se ha dicho y lo que se ha, y me gustaría que los Diputados si les preocupa algo el tema de la Diputación Provincial, pues, se preocupen de atender a los compañeros y tomen ejemplo de que cuando los demás hablan, normalmente, normalmente yo estoy callado. Entonces aquí hay un contrasentido porque una vez más Su Señoría en declaraciones públicas como acaba de comprobar dice que habrá que cambiar los criterios de reparto de este botín, que en este caso concreto se acerca a los catorce mil millones de pesetas, pero sin embargo no se observa en ... total de los Presupuestos, no se observa modificación de tipo alguno, más bien no se observa sino que a mi criterio es racismo y voy a referirme por mucho que ustedes me llamen localista, a pesar, de que usted diga el político va bastante más allá del Puente de Rande, quisiera referirme concretamente a Vigo porque el neo-racismo que se está empleando contra esta Ciudad en esta Diputación ya sabe Su señoría que no es de ahora que debe tener, pues eso, ciento cincuenta años más o menos que es lo que tiene este Organismo. Entonces dice usted aquí, insisto, en que efectivamente en el ano que entramos, que vamos a entrar, se va a cambiar la filosofía pero observo que en absoluto, en absoluto, no sólo no se cambia sino que se recalca y se insiste en lo anterior. Y en base a esto creo que queda muy claro el que aportar, el que preservar a pesar de mi informe que nos ha leído antes el Secretario General, una partida muy importante de miles de pesetas para ... la actuación del Hospital Provincial cuando la intención y prácticamente, tengo entendido, que eso está casi hecho se va evitar esa carga económica contra la Diputación, y sobre todo cuando se consignan prácticamente miles de millones de pesetas en un Presupuesto como este en el que no se dice a donde van a ir a parar, y mucho menos se menciona la ciudad de Vigo que es la más castigada y la más perseguida y la peor querida en esta Diputación por lo menos demostrado con hechos, porque ustedes me pueden decir moralmente que aman a Vigo, que quieren a los vigueses, etc., etc., pero sólo los hechos hacen historia. y la política de esta Diputación provincial con la ciudad de Vigo ha sido rotundamente nefasta, a punto tal que el anterior Presidente incluso fue capaz de consignar una partida creo que de cincuenta millones de pesetas para comprar un edificio en Vigo y dedicarlo a oficinas de la Xunta, mejor dicho la Diputación y ustedes al primer plumazo que pudieron lo borraron. Ustedes olvidan el servicio tremendo que los bomberos le están prestando a todos ustedes. Olvidan ustedes que han invertido millones y millones de pesetas en utilización de la maquinaria provincial sin emplear un sólo segundo en Vigo, ni siquiera en sus playas y esto estaba tasado y sigue tasado según los técnicos municipales en cifras aproximadas, concretamente Alianza popular, gobernados por Alianza Popular, cien millones de pesetas, otros Ayuntamientos independientes cinco millones de pesetas, y claro por supuesto la ciudad de Vigo, a la que ustedes tanto dicen querer ni un céntimo. y ustedes podrán seguir en esta tesitura, pero yo me voy a seguir en la mía, ya veremos a ver quién gana antes y quién sabe quién es quién en esta provincia pero voy concretamente a referirme a una enmienda que he presentado por ver si todavía ustedes recapacitan y son capaces de demostrarnos progresivamente Pontevedra está en Vigo. Y entonces me remitiría a la posibilidad de que ustedes por ejemplo, anulasen parte de las publicaciones provinciales, tengo que recordar que un Ayuntamiento muy conocido el de mi ciudad hemos fusilado entre el Sr. Mantilla y yo y otros compañeros de Corporación ese folletín que ustedes quieren implantar en esta provincia para imagino como en todos los Ayuntamientos de antaño, el Ayuntamiento de Vigo, concretamente, como todos los Alcaldes con invertirlo en un aplauso constante y permanente, autobombo, autoplatillo, etc., a la larga ocurre así Presidente aunque usted no lo crea, de verdad, y el tiempo se lo demostrará. Quisiera que arrancasen de esa partida, de los cuarenta millones de pesetas, treinta millones de pesetas, si alguien Secretario, quiere ir tomando nota por si algún Sr. Diputado, recapacita, piensa, medita, reflexiona, es decir, en Vías y Obras de los doscientos ochenta millones de pesetas que ustedes disponen, sin decir a donde van a ir a mi me gustaría que cien millones de pesetas fuesen invertidas en la ciudad de Vigo. Tienen trescientos cincuenta millones de pesetas para invertir en caminos y yo creo que Santiago era Socialista, he estado viendo últimamente las cosas de Santiago y resulta que Santiago era Socialista, con estos trescientos millones asfaltaba el camino ese que se denomina con su nombre. Por favor, me gustaría que de los trescientos cincuenta millones dejasen ustedes ciento cincuenta en la ciudad de Vigo. En las actuaciones de promoción ajena tienen ciento cincuenta millones previstos, no se sabe para donde, y cien me gustaría que fuesen a Vigo. En actividades diversas ciento cincuenta millones y cuarenta y cinco entiendo deberían ir a la ciudad de Vigo. En actividades diversas también aunque ustedes suban por varias partes, hay treinta y ocho millones más y yo apartaría diez. En suelo industrial que tanto se ha hablado de suelo industrial creo que si alguien necesita suelo industrial y a alguien hay que dotar para que compre suelo industrial y digamos urbanice suelo industrial, a eso le llaman Vigo también. Hay cien millones de pesetas, yo entiendo que cincuenta millones de pesetas debían ir a las arcas municipales de Vigo, destinadas concreta y concisamente a comprar, a urbanizar suelo industrial. En el Hospital provincial como usted sabe y decía antes, tiene previsto nada menos que unos doscientos cincuenta millones de pesetas y entiendo que dada esa transferencia que estamos pendientes de realizar de un momento a otro cien millones de pesetas debían destinarse a la ciudad de Vigo. En actuaciones deportivas como aquí hay cuatrocientos cincuenta millones de pesetas y yo sólo solicito doscientos pero usted ha invertido dos millones de pesetas en el Vigo club de Boleibol, entonces en vez de los doscientos millones de pesetas que solicito con ciento noventa y ocho pues ya iríamos bien porque los dos ya los ha puesto usted al equipo ese de primera división de boleibol. Lo de Acción Municipal ya es otra cuestión, porque suma por una parte seiscientos veintiséis, por otra mil cincuenta y por otras que hay por ahí y ustedes sabrán a donde van a ir destinadas yo solicitaría un total de quinientos millones de pesetas para Vigo y, claro esto ya es casi anecdótico, para la manutención, es que ya no se sabe lo que es mantenimiento o manutención, no se sabe lo que es ... Sr. Presidente.- Pero ¿comen o no comen? Sr. Nieto Figueroa.- Usted debe saberlo porque yo no conozco ese sitito. En ese Restaurant o en ese Cabaret que le llaman Soutomaior está previsto manutención de personas en Soutomaior, diez millones quinientas mil pesetas. Yo creo que usted ... Sr. Presidente.- Perdón, creí que se refería al Zoo. Sr. Nieto Figueroa.- ...anecdóticamente. Para manutención de personas en Soutomaior que es donde come usted yo diría que de los diez millones quinientas mil dejasen ustedes cinco millones en la ciudad de Vigo que no las invertiríamos en comer. Las bajas podrían ser. Ya se nota que usted come en Castrelos y en Soutomaior. Se ha descubierto. Que bien calladito estaba Sr. Herrera. Sr. Presidente.- Sres. Diputados por favor guarden ustedes la ... Sr. Nieto Figueroa.- Yo diría que nosotros emplearíamos en la ciudad de Vigo estos mil doscientos noventa millones, menos los dos que ya ha invertido usted en Vigo de boleibol, haríamos las siguientes inversiones. Por ejemplo, en la colaboración con el Parque de Bomberos de Vigo, que habrá que decir Parque de Bomberos de Pontevedra y por favor que haya conciencia y los que están en deuda con la ciudad de Vigo o con el Parque de Bomberos, por favor vayan pagando los salgueiros, que es una vergüenza leer Ayuntamiento de talo de cual, no voy a denunciar a nadie porque casi están todos, por lo menos aunque nosotros efectivamente por Ley estamos obligados a acudir en auxilio al servicio buena sería, le recuerdo al Sr. Mantilla que incluso un Alcalde llegó a decir, si no pagan no vamos, y yo le dije, usted acaba en el caldero porque aunque no paguen ustedes tienen que ir, nosotros tenemos que ..., paguen por lo menos los salgueiros por favor. Entonces diría que colaboración del Ayuntamiento con el Parque de Bomberos cincuenta millones de pesetas. La aportación a la Sección de Cultura, la Corporación Provincial conoce las grandes pretensiones de la ciudad de Vigo en el ámbito cultural con la puesta en función del Banco de España y otros edificios que allí tenemos. Para el Parque Zoológico también solicito cincuenta millones de pesetas, e insisto en las cifras de cultura, muchas gracias, Sr. Pena, para cultura solicitamos sencillamente noventa millones de pesetas, cuando va haber un impulso cultural en edificios y bibliotecas etc., etc., de la ciudad de Vigo de cientos y cientos de millones de pesetas de los que se van a beneficiar todos los Ayuntamientos cuyos responsables me están escuchando. Para el Parque zoológico, ese Parque zoológico único en Galicia al que aquí nadie le da importancia ninguna, ni la tiene tampoco a nivel general por supuesto, sencillamente es otra cosa más que yo entiendo que la Diputación Provincial dado que todos los ciudadanos de esta Provincia prácticamente en un momento u otro lo han visitado, ahí están los colegios. Tengo que decir que del cien por cien de visitantes el setenta y cinco por cien no es ni de aquí, para que quede constancia que en los dos kilos cuatrocientos gramos que le he enviado a mi querido Manuel Barros, Presidente de la Comisión de Agricultura que decía que no tenía documentación para poder apoyar al Parque Zoológico, ya tiene dos kilos cuatrocientos gramos de documentación y espero sirvan para algo. Y en viales y caminos, iluminaciones, etc., trescientos millones de pesetas y este papelito que anda por aquí, a mi no me importa que cuando la Diputación efectivamente realice alguna inversión para la traída de aguas, para el nuevo servicio de aguas, que queremos abastecer a cuantos más Municipios mejor, no me importa que cualquier miembro de la Corporación se lleve las medallas, a mi ...las tengo en casa, ya he ido ganando medallas desde que fui un niño en deporte y ya voy mayorcito. De forma que vayan ustedes a buscarse una medalla pero por favor colaboren porque aquí está este papelito que dice: La Diputación invertirá seiscientos millones de pesetas en las obras de abastecimiento de agua a Vigo. Yo iré a recibirles, a aplaudirles desde el balcón, etc., las medallas para ustedes pero inviertan el dinero para que nosotros le podamos dar agua a otros Municipios. No quiero seguir entrando en el tema y me gustaría tener que retirar si me lo pidiese cualquiera ese comportamiento neracista que ustedes desde hace ciento cincuenta arios están llevando a cabo con la ciudad de Vigo. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a debatir primeiro o de Leri, Sr. Nieto Figueroa. ¿Algún Deputado quere intervir? Nadie quere intervir. Pues me hacen a mi bajar a la arena y yo como estamos en Navidad Sr. Nieto Figueroa, pues primero decirle que me lo he pasado bien con su exposición, se lo digo con todo el respeto, que quede claro, y da la sensación de que como hoy es el día de la Lotería Nacional pues usted un poco lo quiera trasladar eso a la Diputación respecto de Vigo, que está usted en el legítimo derecho y le honra que usted defienda a Vigo de la forma que lo hace, lo que yo no sé es si es una forma positiva, es decir, en el sentido de que con ello, con la forma de plantearlo usted pueda lograr su objetivo. Pero' en todo caso, usted una vez más sigue sin demostrar la óptica de lo que tiene que ser una Institución de carácter eminentemente provincial y nosotros eso lo seguimos teniendo. En todo caso lo que usted habla de racismo, nosotros no podemos hablar de la historia de esta Diputación, no viene a cuento, yo he recibido ayer una carta del Sr. Alcalde de Vigo en la que me dice que está dispuesto a mantener un diálogo sobre temas de Vigo, yo tengo la obligación y la vocación de hacerla y espero que en los primeros días del próximo ario, es decir, en el mes de xaneiro, tengamos un cambio de impresiones para hablar de temas relacionados con Vigo y la Diputación, temas de trascendencia, ciertamente. Por lo tanto, como usted puede comprender yo no voy a entrar en ese análisis diríamos desmenuzado que usted estuvo haciendo, si decirle: primero, absoluto respeto a la ciudad de Vigo, sé que eso no es suficiente sino tiene que haber otros gestos; y lo que usted está diciendo, el ejemplo que puso de los seiscientos millones para el agua de Vigo, yo no he dicho eso, estoy seguro que no lo he dicho, pero si, o si lo ha dicho alguien de la Corporación, del Grupo de Gobierno, pues será respetado y en todo caso será motivo seguramente de unos de los motivos de la conversación con el Sr. Alcalde de Vigo. Pero bien, no voy a comprometerme a nada, ni el Grupo de Gobierno puede hacerlo, ni la Corporación puede hacerlo. El Presupuesto del año que viene debe usted saber y ya lo dijimos el otro día, es un Presupuesto que está virgen en cuanto a decisiones puntuales. Si está absolutamente claro a qué sectores y a qué aspectos del contexto socioeconómico provincial va a ir dirigido. Yo sigo esperando, esto no es una disculpa ni una justificación, sigo esperando la carta del Sr. Presidente de la Xunta, la contestación a mi carta, quiero decir, para in- tentar hacer planes conjuntos de actuación. Es más, si no la recibo el día 1 o el día 2 yo le llamaré personalmente porque tengo una buena relación con este Señor, e intentaré nuevamente ofrecer esa posibilidad. Si eso no es así inmediatamente si aparecerán los planes de actuación de cada zona, o sea, en cada Provincia. Y es lo que le puedo decir, si usted encuentra el apoyo, si su postura tiene el apoyo de esta Cámara Provincial yo no tendría inconveniente, no tendría inconveniente, a mi me parecen planteamientos hecho así, irracional desde el punto de vista cuantitativo y de diseño y me parece absolutamente respetable que usted como Diputado lo defienda, es lo que le puedo decir en este tema. Tiene una última intervención si le parece. Sr. Nieto Figueroa.- Desde luego no le acepto lo de irracional. Usted de la ciudad de Vigo sabe tanto como yo pues por ejemplo de Ingeniero de Minas. O sea, que eso de irracional de decirme a mi que es irracional, lo que yo le suelo decir, lo que pasa es que para usted es desmesurado, para usted está fuera de lugar, para usted está fuera de órbita, porque usted prefiere que se invierta en Lalín y que las máquinas sigan funcionando en sus Ayuntamientos. Como está, como he dicho antes cien millones de pesetas de maquinaria provincial en los Ayuntamientos de su Partido político, cinco en los Partidos Independientes y cinco en los Ayuntamientos gobernados por el PSOE, uno en los Ayuntamientos gobernados por el PSOE y claro cuando le dicen las cosas con absoluta claridad, cuando ahora sabemos que va haber casi catorce mil millones de pesetas y se ha descubierto que la tercera parte provienen de Vigo, entonces usted dice que eso es irracional. y de irracional nada en absoluto, meditado, pensado y reflexionado y expuesto a mi manera. Usted no me va a ver a mi con la gorrita, no me va a ver ni con la gorrita ni con el cacique, ni aquí ni en ninguna parte política, esté completamente seguro. y claro es desmesurado, es desfasado, no encaja mi forma de pronunciar, naturalmente. Eso no lo entiende porque no quiere, no entiende porque no le interesa entenderlo ni a usted ni a sus compañeros de Partido. Sr. Presidente.- Bueno, creo que el tema está suficientemente debatido y yo en este asunto no tengo nada más que decir. Yo en su momento defendí los Presupuestos y en este momento le digo que mi postura es no aceptarle su enmienda, la postura como Presidente y el Grupo de Gobierno ahora decidirá y la Corporación, pero yo estoy abierto al diálogo con el Sr. Alcalde de Vigo y con usted como demostraremos en los próximos días e intentaremos evidentemente ser respetuosos y corresponder conmigo en la medida en que una Institución de carácter provincial, cuya filosofía es la de ser instrumento de solidaridad intermunicipal y de apoyo a infraestructura y servicios y a deficiencias en los pequeños Municipios, dentro de esa filosofía lo que se pueda colaborar conmigo se hará. Es todo lo que tengo que decir y someto a votación la enmienda del Sr. Nieto Figueroa. ¿votos a favor de la enmienda del Sr. Nieto Figueroa?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista y Sr. Lage. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones? Sr. Secretario.- Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- A abstención do Sr. Costas Abreu. Queda rexeitado por maioría. Gracias Sr. Nieto. Por conseguinte, rexéitase a enmenda que ó Presuposto presenta o Sr. Nieto Figueroa (PSOE), cos votos a favor do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez "(Grupo Mixto), a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) , e os votos en contra da mesma dos restantes membros da Corporación. Sr. Presidente.- O Sr. Costas ten a palabra, por favor. Sr. Costas Abreu.- O feito de que contra un Presuposto superior ós trece mil millóns de pesetas para tódolo ámbito provincial só se presenten tres alegacións, e dúas delas sexan finxidas, unha un caso persoal dun funcionario e outra unha alternativa que ó cabo non deixa de sairse dunha órbita, desde o meu punto de vista ... políticamente por un localismo que só conduce a enfrentar uns lugares contra outros eu creo que é un feito que non nos deben inducir precisamente a felicitarnos porque revela que esta Deputación non interesa moito fora do estricto ámbito dos que aquí estamos, e que a participación que se suscita con relación a ela pois é francamente boa. En todo caso vou agarrar unha frase que vostede dixo e que dixo que este Presuposto está virxe para explicar aquí mínimamente as impurezas que eu lle vexo de todo tipo. En cuestións sanitarias globalmente e entón vou explicar un pouco o contido das minas alegacións. A primeira parte da alegación se refire ás cuestións relativas ó capítulo de gastos, e ten un ha primeira parte na que pido que se completen unha serie de datos en relación sobre todo ós documentos de ordenación do persoal, ó cadro de persoal e á relación de postos de traballo dos Organismos dependentes desta Deputación. Non podo deixar pasa-la ocasión para sinalarlles que o ano pasado eu presentei unha alegación parecida e vostedes votaron en contra e este ano me dan a razón. Ignoro si hai un problema de falta de flexibilidade de reconecer cando alguén ten a razóns anos mandando a xente a dedo dun lado para outro. Conforme lles conveña ou polas motivacións máis variadas. No cadro de persoal tamén hai cousas graves e algunhas desas cousas se sinalan de pasada no escrito que presenta o funcionario da reclamación. gen xustificación ningunha para persoas que cumpren funcións similares hai niveis retributivos enormemente diferentes. Tanto para os funcionarios que en principio teñen todos un réxime retributivo homoxéneo, como tamén se da ata o momento no caso do persoal laboral que se rixe por convenios moi diversos, con niveis retributivos e outro de dereitos e prestacións moi diferentes o que da lugar a unha situación en materia de persoal que eu non comprendo como resulta tan pacífica aparte de culpar á maioría dos nosos Plenos ... Pero hai cuestións concretas que denuncian aí e fíxense por onde descubro que as miñas intuicións non son tan desacertadas como ás veces penso polas respostas que se me dan e polas votacións que eu teño. Por exemplo, incluen vostedes este ano, e por iso é novedade entre os Técnicos Auxiliares de Administración Especial, un posto de traballo que é o Inspector da Brigada de Obras. Isto está presentado o 26 de novembro e pouco máis, un mes despois descubro que ese posto está pouco menos que pensado para levar a cabo unha ilegalidade que a recurrirei e denunciarei con tódalas miñas forzas como é colocar nesta Deputación sen respeta-las máis mínimas normas legais a un determinado Alcalde da súa opción política. E eu non tería ningún problema en que calquera persoa da súa opción política ou de outra ingresara ó servicio desta Administración sempre que e cando o fixera con arreglo a lexislación vixente. Por exemplo, transforman vostedes por citar outro caso concreto, revelador da filosofía e da coherencia que practican a praza de Traductor de Galego, que incluíron o ano pasado como de Técnico Medio nunha praza de persoal de Oficios. Persoal de Oficios é precisamente aquel que se dedica a funcións de tipo manual, e eu comprendo que algúns de vostedes, consideran que como o galego é un idioma rústico, pois vale con alguén que se dedique a funcións manuais, tipo fontaneiro ou así para arreglar este tipo de cousas pero desde logo a cuestión é comparar cos fontaneiros ... Pero desde logo me parece que meten a pata vostedes, evidentemente. Obviamente hai que ter unha determinada cualificación para levar adiante unhas ...de normalización lingüística e eu non sei si por aforrarse catro pesetas dos miles de millóns con destinos indeterminados o por qué, pero isto é ó menos incomprensible. Manteñen vostedes prazas sin declaralas a extinguir como son por exemplo os chamados bachareles de Administración Especial Capeláns en contra do principio Constitucional de separación entre a Igrexa e o Estado, máxime cando simultáneamente se fixo como se debe facer un concerto coa Igrexa Católica para as prestacións de servicios no Hospital e noutros Centros que requiran o exercicio dos dereitos dalgunha asistencia relixiosa por parte dos cidadáns e manteñen vostedes unhas clasificacións de persoal defuncións homoxéneas en diversos Grupos e Subgrupos do máis variadas que non responden a ningún criterio racional. Si o que é a estructuración do persoal pasamos ás retribucións, hai cuestións tan graves como as dúas seguintes que lle asignaron aí. Prácticamente vostedes lle atribuen o complemento específico a tódolo persoal. Pero da a casualidade de que a Lei de incompatibilidades prohíbe en ningunha persoa ó servicio dunha Administración Pública que perciba complemento específico si non ten a incompatibilidade máis absoluta e eu non me dedico moito a estudiar cuestións de persoal aquí adentro pero abonda darse un paseo por aí para saber ou simplemente con ver o que fan na práctica para saber que vostedes non aplicaron aquí a Lei de incompatibilidades e toleran tódalas compatibilidades de todo tipo ata o extremo de que no último Pleno que tivemos aquí ou no penúltimo descubrimos que había unha persoa con cinco postos de traballo cobrando complemento específico. Istos son pagos indebidos que poden dar lugar a responsabilidades que os poden levar a expedientes de reintegros de pagos indebidos. Vostedes verán o que fan. E tamén por exemplo consignan vostedes se te millóns de pesetas á libre disposición da Presidencia para que á asigne ós funcionarios que coide oportuno. Isto para mín chámase arbitrariedade, é algo expresamente proscrito no artigo 9, quero recordar, da Constitución. Un réxime de retribucións ten que rexirse por unhas determinadas regras racionais aplicables a tódolos casos, non pode haber para nada unha bolsa para bufandas en máns do Presidente nin de ninguén. Me parece inadmisible incluso simbólicamente, sete millóns ó fin e ó cabo non son ... Voulles aforrar o que é a lectura de cómo varían cada unha das partidas en relación co Presuposto anterior e lles vou a exponer aquí unhas conclusións nesta materia. E creo que desde logo para decidi-lo destino de trece mil millóns de pesetas paga a pena perder algo máis dun cuarto de hora de discusión. Dase no Presuposto deste ano un incremento máis que notable dos ingresos procedentes do Estado. En concreto do Fondo Nacional de Cooperación Municipal e o Convenio co Insalud e dos ingresos extraordinarios desta Deputación con máis que duplicarse o endebedamento, prácticamente chegarse a cifras próximas ó límite legal de capacidade de endebedamento. Elimínanse ou redúcense ó mínimo o que serían os Plan s Provinciais, tanto de Obras e Servicios como culturais, deportivos, etc., e con isto eliminan vostedes ter que aterse ás regras de adxudicación e distribución destes cartos, obxectivas, e en cambio se dedican vostedes a crear enormes bolsas de novas partidas con títulos xenéricos que non están previstos na normativa que regula a estructura e denominación das distintas partidas dos Presupostos, sin defini-los criterios de distribución, sin que se marquen pautas obxectivas de cómo se van asignar eses cartos, e ó mesmo tempo, para que se consigan as dúas cousas, delegan vostedes tódolo que poden delegar en máis das funcións deste Pleno, no Presidente e na Comisión de Goberno. A parte de que na Comisión de Goberno só estean vostedes e non tódolos que fumos elexidos para ... esta Deputación, da a casualidade de que por un deses grandes erros cometidos na Lexislación de Réxime Local, a Comisión de Goberno diferénciase de isto en que é un órgano secreto, no que se actúa con ... e alevosía, moitas veces e sen que ninguén poida enterarse, aquí ven pouca xente ós Plenos, está claro, porque isto non desperta moito interés, á Comisión de Goberno non pode ir ninguén, diferente de vós mesmos, dós conxurados que alí se xuntan para enterarse do que realmente ..., e claro, as veces cando vemos as actas, cando nos chegan, nos quedamos asombrados... Manifestamos tamén a ilegalidade de dúas partidas concretas. Mantenen vostedes a consignación dunha forma de retribución atípica e expresamente prohíbida como é a de retribución mediante vivendas a funcionarios de habilitación nacional. Esta cuestión xa a discutimos o ano pasado e pola nosa banda xa propuxemos, á Deputación non lle interesa especialmente manter un parque de vivendas para funcionarios, o que pode facer é permitirlle a eses funcionarios acceder á propiedade e desfacerse dos gastos de mantemento e incluso ... ingresos por ese concepto, co cal nin se lesionaría a situación anterior nin esta Deputación tina que estar mantendo pezas arqueolóxicas nos seus Presupostos. E igualmente obxecto a partir das subvencións de partidos políticos representados nesta Corporación, como vostedes saben o meu grupo, representado por mín pero que en todo caso toma decisión con outra xente, tomamos o acordo de non cobrar nin unha soa peseta destas partidas que vostedes mantenen desde hai varios anos, pero lles lembro por si acaso, o que pasou me parece que en Cartagena ou en algunha outra Corporación Local de España, non só tiveron que devolve-los cartos senón que acabaron procesando ós responsables desta distribución de cartos a partidos políticos, é significativo pedi-lo informe de Intervención a este respecto. Esa subvención podería darse si os partidos supliran actividades propias desta Deputación, de momento me parece que non cumprimos tan altos cometidos. E en canto ás bases de execución dos Presupostos presento unha serie de propostas de modificación ou de alegacións de ilegalidades ... de tódolo desenvolvemento que se faga das bases para completalas, ten que facelo o Pleno, como é normal porque é o único órgano que ten potestade normativa nesta Corporación, pasando porque se desenvolvan o que son as funcións de Intervención, precisamente para evitar escuridades nestes puntos, impugno tamén que vostedes incluían nos Presupostos partidas e subpartidas e lle neguen o carácter vinculante a subpartidas, o cal leva nada máis que a seguir co criterio que manexan vostedes este ano de ter cantos máis cheques en blanco nestes Presupostos para facer con éles o que queiran, pido que o réxime de dietas por desprazamentos nesta Corporación se ateña o que está regulado co carácter xeral para o persoal ó servicio da Administración pública, tanto nas contías como na forma de xustificalas, e me centro sobre todo no que é a cuestión fundamental, eu entendo o que vai se-la pedra de toque de execución destes Presupostos, que é a delegación das atribucións deste Pleno no Presidente, que pode tomar calquera tipo de acordos ata trinta millóns de pesetas nos gastos voluntarios e ata dez millóns nas subvencións e a base de dez millóns pode pedirse vostedes os varios miles de millóns que hai consignados para subvencións deste tipo, e a Comisión de Goberno ata sesenta millóns para gastos xerais e ata vintecinco millóns para subvencións. Me parece que pague a pena pararse un pouco nesto. A única función desta delegación porque vostedes tefien maioría absoluta neste Pleno, é furta-la publicidade e o debate que se da neste intre, nin hai razóns de axilidade nin nada polo estilo. En segundo lugar, se cando menos se respetaran as normas obrigatorias nesta Deputación, pois quizáis a cousa se aminorase aínda que levaran adiante esta delegación por qué, os artigos 103 e 62 do ROF din claramente, e aquí se incrumpre iso sistemáticamente, unha: que ó comenzo de cada Pleno ordinario o Presidente ten que dar conta a esta Corporación de tódolos acordos que tomou desde o anterior Pleno ordinario, nunca vin tal cousa nesta casa pese a que o solicitei por escrito. En segundo lugar, que toda atribución do Presidente ou da Comisión de Goberno exercida por delegación do Pleno, e as delegacións son as que siñalei antes, require de informe preceptivo da correspondente Comisión Informativa, e vostedes non respetan iso. E en terceiro lugar, ó non existir un Libro de Resolución do Presidente e dos Deputados Delegados nesta Corporación, cando queremos enterarnos en qué se gastaron os cartos, ou ternos que dedicarnos a facer preguntas e esperar a que nos contesten, ou ternos que estudia-los centos noventa e tantos tomos que ó final do ano nos presentan como liquidacións dos correspondentes presupostos, e ese non é un sistema normal para que nós poidamos cumpri-la nosa función de debate e control nesta Deputación. Para máis, nas bases de execución do Presuposto chegan vostedes a permitirse exceptua-la necesidade de xustifica-lo destino dalgunhas das subvencións que dan, cousa que desde logo impugno e impugnarei legalmente, e prescinden de face-las revisións oportunas que en todo caso esixiremos en todos e cada un dos supostos de subvención, previstas na normativa vixente. Eu lles informo que unha das cousas previstas na normativa vixente é que son radicalmente nulas as subvencións concedidas por razóns de mera liberalidade, e eu estou convencido de que algo así como o 50% das subvencións que se conceden nesta Deputación responden a razóns de mera liberalidade. En resume, se vostedes tiveran, volvo a insistir, un proxecto político de qué facer nesta provincia nestes catro anos e están nunha situación idónea para levalo adiante, aquí habería unha determinada planificación e istos Presupostos poderían leerse en clave política, dicindo que se vai primar, pois digamos o que é o abastecemento de auga, ou o servicio de extinción de incendios, ou a comarcalización da Deputación ou o fomento ás Mancomunidades, tal cousa non existe. E esa virxinidade que vostede lle imputaba a estes Presupostos, ten bastante máis que ver coa virxinidade dun cheque en blanco ... como lles pete, e iso é malo porque istos Presupostos incluso empeoran ós do ano pasado, e é malo porque imos entrar nun ano francamenté preelectoral e electoral. E como ademáis vostedes tiveron o acerto ou a desgracia de expresar de que facían este precisamente para facelo mesmo pero ó revés que fai outra Institución Pública de ámbito supramunicipal dalgunha importancia máis e máis Presupostos, a conclusión que se pode obter disto é que aquí non se fai política, aquí faise outra cousa, clientelismo, amiguismo ou o que sexa, e aquí non se leva adiante un proxecto político de mellora-la dotación de servicios dos cidadáns, nin de estructurar políticamente esta Comunidade que é o que é unha provincia, nin de aterse a uns criterios que se van perfeccionando pouco a pouco, porque aquí en último término, volvo a insistir, non hai política, faise despachismo e clientelismo, faise unha especie de mercaderes de favores, eu te dou se ti me das ou eu te apoio se ti me apoias, e desde logo para iso eu non veno aquí. Gran parte das alegacións que eu presento, sobre todo as que se refiren a aspectos técnicos están dictaminados o meu favor polo informe de Intervención, e supono que as introducirá, en todo caso, aparte de facer un traballo político pero fundado técnicamente, me parece que o máis importante do que di ou o máis importante do que pasa aquí este ano é precisamente o concepto ese de que non só vostedes tenen unha idea francamente flexible do Presuposto, o aproban agora e seguro que dentro dun mes xa o estamos modificando e o modificaremos cento trinta e sete veces ata fin de ano, para iso francamente máis vale non facer un Presuposto. Un Presuposto neste momento é de planificación e de programación e non un requisito formal que hai que cumprir, senón que recúan vostedes con relación a presupostos anteriores, na determinación dos criterios e da finalidade dos cartos que aquí se incluen, tenen vostedes unha bolsa próxima ós cinco mil millóns de pesetas que lles pode servir perfectamente, é dicir, que poden utilizar desgraciadamente para facer campana electoral do seu partido. Máis nada. Sr. Presidente.- Sr. Mantilla. Capítulo un. Sr. Mantilla Rodríguez.- ...pense que hoxe vínamos a falar de alegacións pero vamos, aquí parece ser que é unha sesión continua, non, que se volven a reiterar tódolos ... que fixo na aprobación inicial tanto polo Sr. Nieto como polo Sr. Costas, por iso que hai aquí unha alegación concretísima do Sr. Nieto que despois aproveitando as circunstancias, pois lóxicamente pois falou de tódolo Presuposto e non moito menos da súa alegación. O Sr. Costas por ... unha vez máis, non soamente o que dixo pasou do 29 de novembro senón que dixo outro ano, e supono que seguirá dicindo por outros anos, e penso que ... reconsideraría o Sr. Costas ...nos outros dous anos ...poderíamos deleitarnos escoitando as súas negacións. Polo tanto, ós comentarios do Sr. Costas soamente me cabe leerlle literalmente cal é o informe de Intervención que está perfectamente fundamentado desde o punto de vista legal, e polo tanto vamos para alá. O informe referido única e exclusivamente ós temas de persoal que tanto fincapé fai o Sr. Costas di o seguinte, di: En cuanto a la relación de puestos de trabajo y de organismos autónomos. Sobre las alegaciones a los Presupuestos de los organismos autónomos de la Diputación no contaba con la relación de los puestos de trabajo, se han unido a las correspondientes de todos y cada uno de dichos Presupuestos, omisión debida a que por los servicios correspondientes no se envió a tiempo la debida ..., con ello queda cumplimentado en cuanto a organismos autónomos, el apartado a) del artículo 4.45 del Real Decreto Ley 781/86, 18 de abril, y sucesivo Real Decreto 781/... Al punto dos, ...en la redacción de puestos de trabajo, dice: la redacción de puestos de trabajo de la Diputación se ha hecho de acuerdo con la normativa reguladora para la Administración del Estado, que probablemente ... la constituye una orden de la Presidencia del Gobierno de 15 de xaneiro del 86, por Resolución de la Secretaría del Estado para la Administración Pública de 17 de xaneiro del 86, en la cuál se inserta el modelo al que se adapta literalmente el de la Corporación, véase Boletín Oficial del Estado de 18 del mismo mes y ano. Si bien es preceptivo para la Administración Local la confección de puestos de trabajo por no haberse dictado las normas conforme a las cuáles hayan de elaborarse tales relaciones, Disposición Transitoria Segunda del Real Decreto 861/86 de 25 de abril, por lo tanto, de momento, en cuanto a la redacción de puestos de trabajo estamos cumpliendo la normativa vigente. Punto tercero, relativo a diversas clasificaciones de puestos de trabajo, y esto también ya se aprovecha para ... la alegación de D. Ramón Martínez Dios que hace dos alegaciones en concreto, en cuanto a su clasificación y en cuanto al Presupuesto en general. Entonces, de las diversas clasificaciones de puestos de trabajo dice, las observaciones contempladas en los apartados a), b), c) Y d) del escrito se manifiesta que la clasificación establecida se ajusta al Régimen Jurídico Local y que al efecto recoge el artículo 5 de la Ley 7/85 de 2 de abril, dicho esto se hacen las siguientes consideraciones: con la entrada en vigor de la Constitución de 1978 se produce un cambio fundamental en los principios y normas que regulan el Régimen Jurídico Local, unos de los principios fundamentales que caracterizan a este nuevo marco jurídico - político lo constituye el de la Autonomía, consagrado en el artículo 137 y concordantes del Título VIII, en consecuencia con dicho principio aparece la Ley Reguladora de las Bases de Régimen Local y así en los artículos 1 y 2 del citado texto se expone que la provincia goza de autonomía para la gestión de los intereses respectivos, esa autonomía como es lógica ...supone la de autogobernación, claro está que dicha autogobernación ha de hacerse de acuerdo y respetando en todo caso la normativa estatal o autonómica que resulta aplicable de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 5 de la Ley 7/85 de 2 de abril antes citada. Esta intervención, teniendo en cuenta lo anterior y que además por la Administración del Estado no se publicaron las normas con arreglo a las cuáles hay que confeccionarse la relación de puestos de trabajo, conforme dispone la Disposición Transitoria Segunda del Real Decreto 8../86 de 25 de abril ... Sr. Costas Abreu.- ¿Me permite un momento? Sr. Presidente.- Sr. Costas, si rematara pois non pode intervir. Sr. Costas Abreu.- Que o informe xa o leímos... Sr. Presidente.- Sr. Costas, dalgunha forma que si vostede quere leo, leo tamén. Sr. Mantilla Rodríguez.- No Sr. Costas, usted conoce el in- forme pero sin embargo sigueu insistindo en que estábamos incumprindo a lexislación en casi tódolos seus apartados, polo tanto estamos leendo, Sr. Costas, eu non lle interrumpín, por favor, Sr. Costas. Sr. Costas, mire, a vostede lle estamos atendendo en tódolos Plenos e en tódalas Comisións as súas largas, larguísimas, e pesadísimas, e penosísimas intervencións, pero ... Sr. Costas Abreu.- Pero vostede lee os informes dos técnicos e se queda contento. Sr. Mantilla Rodríguez.- Sr. Costas, polo tanto eu lle pido, por favor, que me deixe intervir a mín aínda que sexa leendo, que teno o mesmo dereito que ten vostede, lIle parece ben?, entón seguimos, demostrándolle unha vez máis que as súas intervencións, respecto ás ilegalidades que vostede denuncia non son exactas, isto fai que vostede ten tódolo dereito a discrepar do informe do Sr. Interventor pero polo tanto lle rogo unha vez máis que non me interrumpa nas minas intervencións. Entonces decíamos que esa intervención teniendo en cuenta la anterior, y además que por la Administración del Estado no se publicaron las normas con arreglo a las cuáles haya que confeccionarse la relación de puestos de trabajo, conforme dispone la Disposición Transitoria, considera que tanto la plantilla como la relación de puestos de trabajo se ajustan a la legislación vigente, si bien se comprende para organizar y situar la plantilla tan ... siempre plantea estados de opinión diferentes y todos ellos razonables. Así el informante aprecia que los aspectos señalados por el Sr. Diputado son bastante acertados y lógicos, pero no cabe duda que al confeccionar la plantilla y relación de puestos de trabajo se ha tenido que hacer de un modo laborioso atendiendo a la confección y situación del personal que presta servicios en esta Diputación, trabajos realizados su gran base de organización preexistente. Así pues, a modo de conclusión o epílogo de este apartado, podemos concluir diciendo que tanto la plantilla como la relación de puestos de trabajo se ajustan a la legislación vigente, y bien, por el informante se ... aspectos que ... ajustan al sentido común, aspectos que, no cabe duda, heredados de regímenes jurídicos políticos distintos al ahora vigente. Pero respecto al apartado e) del mismo punto tercero, ... sobre cabe señalar que la Corporación es soberana para crear, anular o transformar plazas de plantilla o puestos de trabajo. Pertenece la decisión al órgano político, y a los funcionarios solamente les compete informar sobre la legalidad o ilegalidad, sobre las repercusiones económicas pero no entrar en la oportunidad de la decisión. En este caso concreto se ha acordado anular una plaza del Grupo B) y crear otra del Grupo D). Al punto cuarto, párrafo primero, informe de la representación del personal. Una vez aplicado el nuevo régimen retributivo previsto en el artículo 23 de la Ley 30/84, desarrollada por la Administración Local por Real Decreto 861/86, las retribuciones básicas vienen determinadas en la Ley de Presupuestos Generales del Estado de cada ejercicio. Las retribuciones complementarias serán fijadas con sujeción a lo dispuesto en el Real Decreto 861 y a lo que a tal efecto establezca la Ley de Presupuestos en tanto en cuanto, claro está, que no sea alterada. Por otra parte, en el momento actual, los funcionarios no tienen legalmente otorgada la posibilidad de negociar sus condiciones retributivas. Asimismo en el artículo 9º de la Ley 9/87 de 12 de julio por la que se regulan los órganos de representación, determinación de condiciones de trabajo y participación, al fijar las facultades de la Junta de Personal y de los Delegados de personal, no se cita la de informar en los expedientes de modificación de retribuciones, excepción hecha de la emisión de informe a solicitud de la información pública correspondiente sobre las cantidades que perciba cada funcionario por complemento de productividad. Las cantidades consignadas en el Presupuesto para mejora de retribuciones son el resultado de aplicar a la cantidad consignada en el Presupuesto del presente ejercicio en el 4%, incremento previsto en el artículo 26 del Proyecto de Ley de los Presupuestos Generales del Estado para 1989, y la creación de un fondo adicional equivalente al 1,59 aplicable sobre la masa salarial total, es decir, se trata única y exclusivamente de una consignación presupuestaria global ajustada a disposiciones legales que supone regirán en el próximo ejercicio. En conclusión de todo lo anterior resulta que no es preceptivo el informe de la Junta de Personal, cuando se trata de aprobar un Presupuesto en el que se consigna un crédito global para mejorar las retribuciones. Al párrafo segundo de incompatibilidades. Esta Intervención considera que de acuerdo con el artículo 16.3 de la Ley 53/84, se puede permitir la compatibilidad para ejercer como ... universitario asociado, así como para realizar las actividades de investigación o asesoramiento, todo ello con arreglo a lo dispuesto en la propia Ley Reguladora de la Incompatibilidad del personal al servicio de las Administraciones Públicas en su artículo 16.33 y 19, señalando este último las actividades exceptuadas del régimen de incompatibilidad. Párrafo tercero, asignación del complemento de productividad, estoy terminando. Esta Intervención considera que la institución del complemento de productividad no vulnera la legalidad vigente, en su artículo 5º del Real Decreto 861/86, en sus artículos 5 y 6 dispone que, corresponde al Pleno de la Diputación, en este caso, el determinar en el Presupuesto la cantidad global que se destina a dicha finalidad; corresponde al Presidente la distribución de dicha cuantía entre los diferentes programas o áreas, y la asignación. individual del complemento de productividad con sujeción a los criterios que en su caso haya establecido el Pleno sin perjuicio de las delegaciones que pueda conferir conforme a lo establecido en la Ley 7/85 del 2 de abril. De lo anterior se interfiere que el Pleno puede establecer criterios de reparto de la consignación existente para este fin, pero no le atribuye dicha competencia en exclusiva, pues en el apartado seis dice, los criterios que en su caso pues el, si el legislador quisiera atribuir dicha competencia con exclusiva al Pleno lo haría en el apartado quinto. ...a la conclusión, llegamos y tenemos en cuenta lo dispuesto en el artículo 6º del Real Decreto 2568 de 28 de noviembre en su apartado doce, f) y h), al proclamar que corresponde al Presidente de la Diputación desempeñar la Jefatura Superior de todo el personal de la Corporación, y como jefe directo del mismo ejercer todas las atribuciones en materia de personal que no sean las de la competencia del Pleno, y en particular las siguientes: premiar y sancionar a todo el personal de la Corporación; la asignación individualizada de complemento de productividad con arreglo a las normas estatales reguladoras de las retribuciones del personal al servicio de las Corporaciones Locales; asimismo todo ello está conforme con la distribución competencial que se hace en los artículos 33 y 34 de la Ley 7/85 y 29 del Real Decreto Ley 781/86, ahora bien, el que no vulnere la legalidad vigente no quiere decir que no se niegue, que no pueda producirse cierta discrecionalidad. La posible arbitrariedad, que no discrecionalidad, desaparece en el reparto en cuanto se fijan unos criterios objetivos para realizarlo, artículo 5º del Real Decreto 861/86, y es el Presidente quien debe efectuar las asignaciones concretas individualizadas, sin perjuicio de que pueda recabar el informe de los jefes inmediatos de los servicios para mejor proveer, ello no sólo es legal si no también lógico, pues la única manera de medir la iniciativa y el interés por el trabajo ha de ser realizada por la apreciación personal del responsable máximo de la entidad, con sujeción, como queda dicho, a los criterios o normas aprobados previamente por la Corporación, competencia por otra parte que recoge el apartado h) del artículo 61 del ROF en lo que se refiere a productividad. Esto es el informe que se refiere exclusivamente a los puntos concretos, al capítulo del personal, y que, lógicamente, el equipo de gobierno asume enteramente el informe totalmente aséptico de la Intervención en el que se demuestra que, excepto algunas puntualizaciones todo lo referido al capitulo 12 es de acuerdo con la Ley vigente en cada momento. Lamentamos muchísimo por tanto el acusar o rexeitar las alegaciones que fai o Sr. Costas referidas ó capítulo 12. Os outros capítulos será o Sr. Presidente o que se encargue de ... Sr. Costas Abreu.- Si, brevísimamente. Non é que o grupo de goberno asuma, o grupo de goberno ... No informe de Intervención, como é obvio e normal, di que son informadas cuestións técnicas ...informes son interpretables de diferente modo. Eu creín que vostedes tiñan algo que dicir, que tiñan algunha idea política de qué facer co persoal, se leva unha cantidade francamente sustancial do Presuposto. Eu creín que vostedes aspiraban a mellora-la ordenación que se fai nos Presupostos. Simplemente voulles ler tres artigos para ver si lle queda claro. Con respecto ó complemento específico o artigo 16 da Lei de Incompatibilidades di textualmente: "non poderá autorizarse nin recoñecerse compatibilidade ningunha ó persoal que desempeñe postos que comporten a percepción de complementos específicos ou conceptos equiparables", vostedes non só non infrinxen isto senón que ademáis a pouca xente que ten incompatibilidade lle asignan outro complemento máis, primeiro punto, alá vostedes co que fan. Segundo punto, din vostedes, insisto, apoiándose nada máis que nun informe porque parece que non dan para máis, que aquí non hai que face-la relación de postos de traballo e que non está regulado iso. Voulle ler o artigo 16 da Lei ... para a Reforma da Función Pública, que é básico e aplicable directamente nesta Administración. A Administración Local formará tamén a relación de postos de traballo existentes na súa organización que deberán incluir en todo caso: a denominación, isto o cumpren; as características esenciais dos postos, isto o incumpren; as retribucións complementarias, isto o cumpren parcialmente; e os requisitos esixidos para o seu desempeño, isto o incumpren, insisto, nun artigo que ten ademáis rango de básico e unha Lei en vigor desde hai aproximadamente catro anos e medio. Voulle ler outro máis, di vostede que non fai falta informe de persoal nin negociar nada das retribucións con éles, hai un ha Lei que se chama de Órganos de Representación, Participación e Determinación das Condicións de Traballo dos Funcionarios, sabe, está en vigor desde hai un par de anos, bueno, pois di no seu artigo 32: son obxecto de negociación no seu ámbito respectivo, a) a aplicación nas retribucións dos funcionarios públicos, evidentemente vostedes poden prescindir de negocia-las retribucións cos funcionarios ou co persoal laboral desta case, son moi libres, o que pasa é que a súa coherencia se resinte un pouco simplemente con explica-las supostas opinións do seu grupo, onte no Congreso en relación co que aquí se manifesta. Nada máis, e desde logo non estaría de máis que o Comité de persoal informara nisto. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas, eu creo que é suficiente. Ben, mire, eu teño a sensación de que vostede ó mellor, non digo que inconscientemente pero sin outra idea, pois quere reproducir aquí o debate sobre os Presupostos e iso non e o tema, polo menos non e o meu tema, porque eu penso que foron suficientemente debatidos no seu día. Por pura cortesía, por pura cortesía vou facer unha breve alusión as súas manifestacións, primeiro para decirlle que non é certo que incrementemos o coeficiente de endebedamento desta Deputación, mantense como o ano pasado ou por debaixo do ano pasado, está no 21,35%, polo tanto falso que incrementemos o coeficiente de endebedamento, outra cousa e que incrementemos o endebedamento real porque tamén os ingresos do Estado francamente este ano foron moi importantes, e nese sentido pois hai que agradecerllo ó Goberno Central. Segundo, para nós é un Presuposto absolutamente legal, vostede sempre fai referencia a súa cofiecida capacidade técnica para facer referencia a unha serie de Leis, e bueno, a nosa sempre respetable pero vostede ten que entender que eu a miña dereita, a miña esquerda, entre outros, estou sempre, procuro estar sempre ben asesorado, polo tanto aquí, en principio, non se comete ningunha ilegalidade. Foron os Presupostos probable- mente, un dos Presupostos dos últimos anos, mellor estudiados técnicamente. Terceiro, é un Presuposto netamente inversor e que ten unha orientación clara que é a de ser dinamizador da acción municipal, vostede sabe que este Presidente e creo que unha gran parte do grupo de goberno e dos companeiros, dos Deputados que ternos aquí, son absolutamente partidarios da autonomía municipal na medida en que sexa posible porque ninguén mellar que as Corporacións Municipais coñecen as necesidades de infraestructura, servicios, as necesidades de apoio á cultura e ó deporte que as propias Corporacións de cada Concello, iso non quere dicir, efectivamente, que non poidan existir outros tipos de plans de actuacións intermunicipal ou intercomarcal. Cuarto, é un Presuposto como do ano pasado, absolutamente transparente. Aínda aquí ninguén ocultou nunca ningún papel ...comunicación antes de ante, e deu aquí información sobre a distribución dos seiscentos millóns de pesetas de Acción Municipal, eu non estaba nese momento na Deputación pero telefónicamente díxenlle a ese medio e a tódolos medios que o queran, a tódolos vecinos sen ningún problema, porque entendo que non hai nada que ocultar. Efectivamente eu teno a abriga de facilita-la información en cada Pleno das Resolucións Presidenciais, non o fixen pero non neguei nunca esa información, se vostede con iso queda máis satisfeito darei a arde e douna neste momento ó Secretario, de que en tódolos Plenos antes de escomenza-lo Pleno se faga referencia e lectura de tódalas Resolucións Presidencias, e non teno nada que ocultar, se vostede o esixe, pero en todo caso aquí sempre houbo a vontade de non ocultar absolutamente nada. E coincido con vostede de que tínamos que ter uns plans provinciais ó longo de, ou sexa, nos distintos sectores socioeconómicos da Provincia, podíamolos ter, pero claro, insisto no que dixen o outro día, nós non vivimos aislados como Administración da Administración Autonómica nin da Administración Central, iso fixéronno moi ben no país Vasco, creo que vostede conece o tema, donde houbo un acordo entre o goberno autónomo e as Deputacións. Sigo dicindo que seguimos abertos a ese tema, pero en todo caso, si eso lamentablemente, desde o meu punto de vista, non se pode cumprir, bueno, pois nós podemos, estamos abertos aínda, ternos a posibilidade o próximo ano de facer algún plan, pero en todo caso pode se-lo que vostede di, de que isto teña que ser un plan para correxir, é dicir, un Presuposto para correxir desequilibrios de inversión, porque esa situación, efectivamente, si se pode -dar e espero que non se dea, eu desexaría que non se dera. E polo demáis, o do proxecto político, pois está vostede sempre co mesmo tema, é dicir, aquí hai un programa de goberno, de grandes líñas de actuación na provincia que foi aprobado prácticamente pola maioría desta Deputación, e que se está intentando, diríamos, levar a cabo. Eu creo como vostede, nun aspecto importante do que sería a comarcalización incluso de moitos servicios dos Presupostos, e iso aínda estamos a tempo ó mellor de tratar de conseguilo. En definitiva, creo que con isto expliquei un pouco, non expliquei, volvín a deci-lo que dixen no seu día, para vostede é un mal Presuposto, para nós é o mellor Presuposto tendo en conta cal é o concepto que ten este goberno da Deputación, é de apoio fundamentalmente á infraestructura dos servicios dos pequenos Concellos da Provincia, sin marxinar, por suposto, a ningún Concello como pode ser o de Vigo ou outro, nos que ternos que dar resposta, evidentemente, e darémola. Polo tanto podémonos enzarzar aquí pois, é unha discusión ..., o Presuposto está cofiecido, é este, en definitiva para nós é o mellor Presuposto posible, si a vostede non lle gusta, a mín gustaríame, a mín faríame moi feliz que vostede dixera que está de acordo, pero nós ternos aquí a mesma lexitimidade en canto a nosa representación que a de vostede, coa diferencia de que representamos un sector moito máis amplio da Provincia. ¿Suficiente? Unha última intervención. Sr. Costas Abreu.- Si, si, brevísima. Por descontado vostedes tefien o dereito a facelo que queiran, eu tefio o dereito a ...puntos de vista e desde logo non estamos agora aquí para discutir ningún trámite polo que teña que limitala mina intervención, si isto mil millóns ben merecen un debate, aínda que sexa tan breve como éste, e en segundo lugar estamos aprobando definitivamente os Presupostos, non estamos aquí para da-lo visto bo a nada nin para dicir amén, eu polo menos para iso non veno aquí. A mín me parece que ...no fondo vostedes deben saber que eu teno razón, o que están intentando facer este ano é dedicarse a enche-la faltriqueira, eu creo que o saben e adémáis foi feito conscientemente neste sentido e ademáis eu creo que nin siquera conecen os Presupostos que aprobaron, porque claro, dicir que a carga financieira a porcentaxe é a mesma que a do ano pasado, pois non é certo, ... vostede, a do ano pasado era mil trescentos trinta e cinco millóns sobre nove mil quinientos, e este ano son tres mil cento corenta, máis do doble. Sr. Presidente.- Sr., perdón, expliqueillo claramente, é lamentable ... Sr. Costas Abreu.- Espere, espero, e ademáis vou entrar nos miúdos, e que ademáis dese incremento, dese incremento, a va- riación máis significativa é precisamente un préstamo, entre comillas, "para outros investimentos" que pasa de setecentos quince a dous mil setecentos sesenta e seis, é dicir, que nin aí sabemos en qué se van gasta-los cartos, me parece bastante revelador o incremento que se da, ... unha cuestión de porcentaxe ... as cifras son bastante significativas, tampouco é cuestión de xogar cos números. Calquera cantidade debidamente interrogada si se lle aplica o quinto grado pode confesar calquera cousa, e como dicía George Bernard Shaw a estadística é a única ciencia que permite dicir que si vostede ten dúas vacas e eu non teno ningunha cada un de nós ten unha vaca, pero bo, iso xa son variacións sobre o mesmo tema. Eu comprendo que vostedes tenan que defender este Presuposto, agora, pero insisto, si a vostedes lles presentan un Presuposto ..., por exemplo no Concello de, Vigo, non votan vostedes a favor e en ano electoral na vida, na vida. Sr. Presidente.- Bueno, gracias Sr. Costas. convén que en- tre todos, escomenzando por mín, non aburramos ó persoal, á prensa, digo escomenzando por mín. Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- A verdade é que habería moito que falar sobre o tema pero eu, vísta-las contestacións ós dous que me precederon no uso da palabra, ós dous Deputados que me precederon presentando enmendas, porque me parece que non hai intención ningunha de haber aceptado ningunha, xa se negou no seu momento de acepta-las enmendas que presentamos no Pleno de aprobación de Presupostos, e por iso o noso vai ser negativo a este Presuposto ... Eu quero añadir un par de cousas ó que xa dixo o portavoz no Presuposto do Grupo Socialista, Sr. Gallego, primeiro porque a base terceira, en canto as ..., a base terceira, interpretación, di que as dudas que poidan xurdir na aplicación destas bases serán resoltas polo Presidente, nin siquera pola Comisión de Goberno, nós entendemos que deben ser resoltas polo Pleno previo informe da Comisión, e dicimos por qué polo Pleno, porque si o Pleno é quen as aproba, si hai algunha duda deberán de participar polo menos tódolos grupos do debate de aprobación, e non que o Presidente resolva as dudas, sin máis nin máis. Na base, non, no párrafo segundo da base quince, o Presidente ten a facultade de adxudicar trinta millóns de pesetas dunha soa vez, ... nós pedíamos que sexan só cinco millóns ... Na base quince, e iso para ir rápido tamén, no último párrafo, fala de dez millóns de pesetas para subvencións, no apartado b) da base quince di que se refire á ordenación do gasto da Comisión de Goberno, elimina-lo párrafo, que propoñemos nós, a concesión de subvencións con cargo a partidas globais do Presuposto ata un límite de vintecinco millóns de pesetas á Comisión de Goberno, xa non falo do que é a Comisión de Goberno porque ó mellor estou de acordo coa súa composición pero no que non estou de acordo é en que teña unhas facultades tan amplias. .../... ------ Folla: 85,88 .../... 1.2303.- APROBACIÓN DEFINITIVA DO PRESUPOSTO ORDINARIO DE GASTOS E INGRESOS QUE TERA VIXENCIA EN 1989 Sustitui-la base vinteséis, proponíamos que quedaría que as subvencións para financiar actividades complementarias da Deputación provincial se otorgaran en observancia das normas vixentes nesta materia e das instruccións que se dicten a tal fin que deben responder ós seguintes principios: primeiro, as bases das concedidas mediante convocatoria deberán incluir polo mínimo referencias ós seguintes extremos: a) actividade que se subvencione, anualidade no seu caso; b) persoas ou entidades que poden beneficiarse e requisitos que deben cumprir facendo referencia específica no caso de persoas xurídicas e preceptiva anotación no Rexistro oficial que corresponda; c), eu a verdade que me molesta en realidade, Sra. Fernández, que o que non fala nunca estea pedindo cuestións de orde, creo que o Presidente é quen debe dicir si é unha cuestión de orde, e eu repito o mesmo que dixo o Sr. Costas, e non quería aludir ó Sr. Costas, e é que é un Presuposto de tanto dineiro e de tanta importancia para a Deputación que se non o debatimos, se non falamos, pois bo, entón non sei a que vimos aquí, podemos votar por teléfono. Sra. Fernández Díaz.- Perdone, un momento Presidente, perdón, yo no le he aludido, estaba falando conmigo mesma, Sr. Presidente. Sr. Pena Viéitez.- Bo, pero aquí se oe, ¿qué tal se leva?, aquí se oe. Sra. Fernández Díaz.- Agora o que si aproveito para dicir xa que me deu a oportunidade, que realmente é un pouco cuestión de orde Sr. Presidente, estamos volvendo ó debate íntegro ...absoluto, e ademáis que non vamos saber o que vamos a votar. Sr. Presidente.- Eu si quero ser xxaneiroso un momentino, porque estamos en Navidad, quero que o Sr. Pena pois diga o que tena que dicir. Sr. Pena
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota