ATOPO
Rexistros actuais: 1.625.133
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.759

Acta de sesión 1989/02/28_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.083/3.1989-02-28_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1989/02/28_Ordinaria

  • Data(s) 1989-02-28 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 1 4.2348.- Pliego de condiciones económico administrativas para contratación de suministros. (viene del libro anterior) 14.- FORMALIZACIÓN.- O contrato de adxudicación formalizara-se en documento administrativo ante o Secretario, da Corporación. 15.- COMPROBACIÓNS.- A Administración, a traveso dos seus Servicios Técnicos, poderá realiza-las pertinentes comprobacións sobre a calidade dos bens e procederá ó recoñecemento do material no momento da entrega. 16.- DEREITO SUPLETORIO.- En todo o non previsto no prego de condicións estar ase ó disposto na lexislación aplicable á contratación local, e subsidiariamente, aplicaranse as normas vixentes para a contratación do Estado, quedando sometidos os licitadores para tódalas cuestións derivadas do contrato á xurisdicción do enderezo da Corporación con renuncia expresa a calquer outro foro que puidera corresponderlles. 17.- MODELO DE PROPOSICIÓN.- D. (Nome e apelidos da persoa individual que solicita), con D.N.I. nº , en nome propio (ou en representación de ), con enderezo en a efectos de notificacións, enterado da decisión desa Corporación de proceder ó suministro de segundo invitación efectuada a esta empresa con data de , comprométese a realiza-lo citado suministro no precio de (número e letra) , con estricta suxeición ós pregos de prescripcións técnicas e condicións económico-administrativas que acepta en tódalas súas partes. Data e firma do proponente. ------ Folla: 146,147 Da sesión ordinaria en primeira. convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de febreiro de 1989 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as dezaoito horas, e dez minutos do día vinteoito de febreiro de mil novecentos oitenta e nove, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuíña Crespo, reuníronse os Sres. Deputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. José Castro Alvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Manuel Costa Casares, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Manoel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, D~s. Elvira Fernández Díaz, D. Xosé Manoel Gallego Lomba, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Xosé Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. César Xosé Mera Rodríguez, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. Xosé Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto, e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fe do acto o Secretario Xeral Interino D. Antón Castro López, e está presente o Sr. Interventor de fondos provinciais Interino, D. Bernardo Mosquera Souto. Non asiste o Sr. Deputado D. Fernando Garrido Valenzuela. Incidencias: O Sr. Cobián Salgado vaise cando se trata o segundo dos asuntos declarados urxentes. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2345.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Comezamos este Pleno Ordinario co punto primeiro, aprobación do borrador da Acta anterior, se procede. ¿Algunha intervención? Sr. Costas. Sr. Costas Abreu.- Era para pedirlle que retiraran un taco que se me escapou por aí ... Sr. Presidente.- Non, non lle entendín. Sr. Costas Abreu.- Para pedirlles que retiraran un taco que se me escapou por aí e que transcribiron textualmente. Sr. Presidente.- pois que se saque o taco, por min non hai problema ningún, ¿que taco Sr. Costas? Sr. Costas Abreu.- Espere, espere, foi a emoción do momento e xa non me acordo. Xa digo que o teño apuntado, e que isto é tan longo, bo, aparte diso hai unha cousa importantísima. Na páxina vintecinco nos servicios de extinción de incendios, o que pasa é que aínda non miraron os datos, pero eu na relación incluín Lalín, aínda que fora a man, e non o recollen no texto, eso na páxina vintecinco. E logo, o outro era na páxina oitenta e un, na liña terceira empezando por abaixo, moi agradecido. Sr. Presidente.- E que se oe moi mal ca megafonía esta. Sr. Costas Abreu.- Na páxina oitenta e un, na lina terceira empezando por abaixo. Sr. Presidente.- Queda correxido Sr. Costas. Entón sometemos a votación a Acta da sesión anterior, ¿votos en contra?, ¿abstencións? Aprobada por unanimidade coa rectificación do Sr. Costas. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, celebrada o día 31 de xaneiro de 1989. Suprímese unha expresión malsoante da páxina 81, lina terceira, do borrador da Acta. ------ Folla: 147 2.2346.- APROBACIÓN INICIAL DO PROXECTO DA NOVA ESTRADA DE SILLEDA A VILA DE CRUCES: TRAMO II BODAÑO- VILA DE CRUCES Sr. Presidente.- Intervencións no punto segundo. Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Gracias Sr. Presidente. O Grupo Socialista imos votar en contra do punto número dous e non porque a estrada igual é necesario facela, pero seguimos reclamando unha vez máis que se faga un Plan provincial de estradas, que se faga un estudio para que a Deputación con ese estudio invista o diñeiro o mellor posible na provincia, e que non se collan sempre os criterios que bo, non sabemos a que se ateñen os criterios estes, sempre se utilizan, vamos a facer unha estrada, me parece que unha estrada que igual non é importante pero vostedes seguen na mesma e nós pensamos que agora mesmo é prioritario, como dixemos nos Presupostos, facer un Plan provincial de estradas, vamos, para non entrar e si a Xunta fai unta estrada que é necesaria, os Concellos fan as súas estradas, a Deputación fai as súas, pero fagamos un Plan, nós, a Deputación como tal, de Provincial de estradas eu penso que é importantísimo para sabelas necesidades desta provincia en estradas. Moitas gracias Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo, quizá tenga que ir más lejos, por ejemplo el pasado sábado estuve toda la tarde auscultando a todos los expedientes, concretamente la carpeta número dos no contenía más que un simple papel, un papel firmado por el Sr. Presidente de la Comisión en el que se nos habla de un presupuesto de solamente trescientos treinta y ocho millones ochocientas setenta y seis mil noventa y cinco pesetas. Ni expediente ni nada parecido, lo que si concuerda es que es una zona que está cerquita, o está en Villa de Cruces, muy cerca del Ayuntamiento del Sr. Presidente de la Diputación, y, hay otra cosa, de seguir prolongando esa carretera vamos a entrar prácticamente en A Coruña a costa de la Diputación Provincial, o sea, ya sabe usted, casi casi a costa de Vigo, o sea, que vamos a llegar a la frontera coruñesa pagando única y exclusivamente los ciudadanos vigueses, o sea, la Diputación Provincial, o sea, yo rotundamente no. Sr. Presidente.- ¿Alguna otra intervención? Sometemos a votación el punto segundo. ¿Votos en contra?, ¿abstencións?, aprobado por maioría. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras, o Pleno acorda co voto en contra do Grupo Socialista e Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aprobalo proxecto de "Nova estrada de Silleda a Vila de Cruces, Tramo 22 Bodaño-Vila de Cruces" sendo o importe para coñecemento da Administración o seguinte: Presuposto de execución por contrata ...300.552.815 Presuposto de restitución das servidumes afectadas polas obras 425.000 Importe das expropiacións 37.898.280 TOTAL. 338 .876 .095 ============================================= Asimesmo, acórdase a aprobación inicial e que se expoña ó público en unión do expediente de expropiación a efectos de reclamacións durante o período de exposición ó público regulamentario. ------ Folla: 147,148 3.2347.- PLAN DE FOMENTO DA CULTURA POPULAR 1989 Sr. Presidente.- Intervenciones punto tercero. ¿No hay ninguna intervención? Señor. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Bueno, el Plan Fomento de la Cultura Popular que se va a aprobar hoy, en la última Comisión que celebramos y con ánimo de atender todas las solicitudes presentadas una vez examinadas por la Comisión restringida y luego por la Comisión al completo, tomamos el acuerdo de solicitar que este Pleno recomendara que en el primer suplemento de crédito que se hiciera se ampliara en diecisiete millones de pesetas la cantidad destinada al Plan de Fomento de la Cultura, para poder atender todas las solicitudes recibidas y de esa manera poder completar todo el cuadro de actividad de la Diputación durante el presente ano. Creo que en eso estamos de acuerdo prácticamente todos los Diputados de la Comisión, y por lo tanto yo rogaría que en el Acta de este Pleno constara esta petición para que en el primer suplemento de crédito se tuviera en cuenta y se suplementara la cantidad. Sr. Presidente.- De acuerdo Señor. Sometemos a votación el dictamen de la Comisión. ¿Votos en contra?, ¿abstenciones?, aprobado por unanimidad. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cultura e Benestar Social, acorda por unanimidade, o seguinte: 1º.- Celebra-lo concerto con tódalas entidades presentadas. 2º.- Suplementa-la partida correspondente (483.71621-A), en DEZASEIS MILLONS DE PESETAS (16.000.000). 3º.- Redacta-los oportunos convenios no sentido de asegura-la metade das actuacións fixadas nas bases, quedando a outra mitade a expensas de que se aprobe o suplemento da partida presupostaria; facendo constar asímesmo que o pago farase por actuación efectuada. ------ Folla: 148,150 4.2348.-PREGO DE CONDICIÓNS ECONÓMICO-ADMINISTRATIVAS PARA CONTRATACIÓN DE SUMINISTROS (continua este cuerdo en el libro siguiente 13.097) Sr. Presidente.- Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si Sr. Presidente. Vou facer unha intervención conxunta para os puntos catro e cinco, para abreviar. Hai unha cuestión que ten certa importancia como punto de par- tida, e é que nos dous pregos de condicións, tanto nos suministros como no de obras, parece ser que so contemplan vostedes a posibilidade de adxudicación directa, desde logo no caso das obras aínda que se faga polo trámite abreviado de contratación directa ou por expediente urxente, eu creo que cando se trata de cumprir en determinado prazo un proxecto de obras ben delimitado, o trámite debe se-la subasta, ou para entendernos, debe adxudicarse sempre á mellor oferta económica, esa é a lóxica da lexislación de contratos, tanto do Estado como das Corporacións Locais, e esa creo eu que debe se-la lóxica de calquera Administración Pública que manexa fondos públicos. Para máis eu me atrevería a pedir unha mínima coherencia, e eu leo e creo que todos lemos habitualmente que os grupos da oposición en moitos Concellos, por cita-lo caso máis coñecido, no de Madrid, denuncian sistematicamente a utilización do mecanismo da contratación directa que da lugar a bastantes corruptelas, entre outros o Grupo de Alianza Popular alí, e sen embargo aquí se fai o mesmo e en todas partes se fai o mesmo, e eu creo que é cousa xa de ir rematando con estas prácticas. En segundo lugar e polo que respecta a unhas cuestións máis concretas que eu creo que se deben mellorar, no caso dos suministros, por exemplo, non se contempla no prego de condicións e en moitos casos eu creo que é necesario contemplalo e prevelo con carácter xeral nestas bases, a cuestión do prazo de garantía dos elementos que se adquiren, ten a súa importancia obviamente porque a apreciación de vicios no primeiro momento en moitas ocasións é difícil. Con carácter xeral nos dous pregos non se especifica a potestade de interpretación, modificación e resolución dos contratos por parte desta Deputación, e eu creo que é conveniente deixalo claro tamén con carácter xeral. E suxeriría tamén que se introducira unha cláusula deixando clara a prohibición da subcontratación ou da cesión do contrato no caso dos suministros, que en todo caso debe quedar condicionada á previa autorización da Administración, é obvio que esa práctica que é bastante habitual encarece as obras e os suministros. En todo caso, bo, pois, como outro elemento de xuízo a min me gustaría saber, e creo que sería conveniente que estivera no expediente cal é o volume ou a cantidade que gasta en adquisición de bens mobles, combustibles, etc., esta Deputación para saber como se pode un pouco racionaliza-las compras que se fan desde diversos departamentos. Dada a brevidade e o carácter un pouco de cumprir o trámite dos pregos que me presentan, si aceptaran as enmendas pois cambiaría o meu voto pero senón votaría en contra a ver si saco o tempo dalgún lado para presenta-las minas oportunas correccións, e como a Lei me obriga a votar en contra para poder presentar un recurso e intentar melloralo pois terei que facelo así. Sr. Presidente.- Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Si, Sr. Presidente. E que o Grupo Socialista queríamos presentar dúas enmendas ó punto 4 e o 5, vamos a tratalo conxuntamente. Entón, si a Presidencia nos aceptase as enmendas entón o Grupo Socialista votaríalle a favor. Queríamos no punto 13, onde di, "el órgano competente de la Diputación, ...", nós aí poñeríamos previo informe da Comisión de Compras e Contratacións, nos dous puntos, no punto 13, o prego de condicións económico - administrativas para a contratación de suministros e no punto 14 para o prego de condicións económico - administrativas de contratación, obras mediante administración directa, si o Presidente, ademáis é un compromiso do presidente, da Comisión de Compras, entón, coa representación de tódolos Grupos Políticos, entón nós votaríamos a favor do prego de condicións dos dous, do punto 4 e do punto 5. Moitas gracias Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Perdón, entendín perfectamente o de compras, que diríamos é o punto ... Sr. Gallego Lomba.- Comisión de Compras e Contratación con representación de tódolos Grupos Políticos. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Gallego. Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, prácticamente poco hay que añadir, pero de todas formas yo no sólo me voy a abstener como prácticamente ocurrió en Comisión. Si yo perteneciese, como lo he solicitado tantas veces, a usted, y les vendría estupendamente tenerme a mi en la Comisión Municipal de Gobierno, en la Comisión Provincial, a lo mejor tendríamos que ir de acuerdo. Yo estoy en la Comisión Municipal de Gobierno de un Ayunta- miento, el único Ayuntamiento que sostiene a esta Diputación y claro, los concursos públicos o los concursos directos o las contrataciones directas pasan por mi y yo las entiendo y las califico y las borro cuando efectivamente a mi criterio no van con todos los trámites legales que le corresponden. De forma que, o hay concurso público, o hay efectivamente contrastación por parte de la propia oposición dentro de ese organismo o yo me tengo que oponer rotundamente. Sr. Presidente.- De acordo. Sr. Costas, como vostede di que vai facer un recurso eu estaba disposto a estudialas súas enmendas pero xa que di que vai facer un recurso e que vai estudiar mellor pois teremos tempo nese momento de comprobalo. Pero eu estaba disposto a estudia-las súas enmendas porque en principio algunha delas polo menos parecíame razoable. Pero en todo caso queda como vostede dixo para o recurso. Con respecto ó Sr. Gallego Lomba decirlle que non teño inconveniente ningún en que tódalas compras pasen unha Comisión plural, e o mesmo tódalas contratacións directas. Non hai inconveniente ningún nese sentido. Sen embargo, non creo que sexa absolutamente necesario que iso figure nos pregos de condicións. E dicir, eu o que si me comprometo, porque podemos crear, unha vez aprobados estos pregos a estructura da Comisión de Compras, e xa llo dixen a vostedes nunha reunión institucional ou privada que mantivemos cos Voceiros, non teño inconveniente ningún, e ademáis vai ser así, si vostedes queren participar en que a Comisión de Compras de Contratación, etc., sexa plural con representación de tódolos Grupos e evidentemente dictamine, pero eu entendo que no prego de condicións non teño porque modifica-lo criterio da Comisión. En todo caso si lle digo que no próximo Pleno virá a estructura, o esquema da Comisión de Compras, e nela van a estar todos representados e todo o que se compre incluído un bolígrafo, incluído un bolígrafo pasará pola Comisión de Compras. A iso si que me comprometo formalmente, pero entendo que non debo modificar nestes momentos os pregos, aparte que as adxudicacións directas como vostedes saben non poden supera-los cincuenta millóns de pesetas. A partir de aí de acordo coa Lei de Contratos do Estado ten que ser por concurso, concurso - subasta ou subasta pura, ¿non? En canto ó Sr. Nieto dicirlle que eu non pono en duda a ética e a honradez da Corporación de Vigo, vamos a ver si todo o pobo de Vigo pensa o mesmo. Eu persoalmen- te non o poño en dúbida e non ten vostede que xustificarse. Sr. Gallego Lomba.- Si, gracias Sr. Presidente. En primer lugar, pues, el Grupo Socialista va a votar a favor siempre y cando el compromiso en el próximo Pleno se cree la Comisión de Compras. Muchas gracias. . Sr. Presidente.- Gracias. Mirado o punto primeiro da orde do día. Sr. Presidente.- Punto dos. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Agradézolle que me encargue de facer un bonito recurso iso me permitirá ter máis tempo libre, hai unha moción presentada para crear a Xunta de Compras e a Mesa de Contratación presentada hai algo así como catro meses, que foi n veces a Comisión e unhas cantas a este Pleno e quedou pendente, así que si quere cumprir vostede a súa promesa teno fá cil. Déalle para adiante a esa moción e listo. Sr. Presidente.- Gracias, Señor o que pasa que é a súa Moción e tamén convén que sexa un pouco a miña ou que sexa dos dous. Sr. Costas Abreu.- E unha moción que recibiu o entusiástico apoio de AP no Pleno do Concello de Vigo. Sr. Presidente.- De acordo. Esta é unha Institución Provincial e rematamos este tema. Sr. Nieto Figueroa.- Si, yo como siempre tengo mis dudas, yo sólo entiendo de hechos, me abstengo en espera de que usted efectivamente realice esa promesa y la convierta en una realidad. Sr. Presidente.- Gracias por su generosidad Sr. Nieto. So metemos a votación o punto 4. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Queda aprobada por maioría. O Pleno de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Persoal, acorda por maioría, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) e a abstención do Sr. Nieto Figueroa (PSOE), aproba-lo prego de Condicións Económico-Administrativas-Tipo, para a contratación mediante. adxudicación directa, de suministros; e seguidamente se exponan ó público por prazo regulamentario, e trámites posteriores. PREGO DE CONDICIONS ECONOMICO-ADMINISTRATIVAS TIPO PARA A CONTRATACION MEDIANTE ADXUDICACION DIRECTA DO SUMINISTRO DE 1.- OBXECTO.- A contratación mediante adxudicación directa do suministro de segundo as características técnicas específicas fixadas polos servicios demandantes destes suministros. 2.- PRESUPOSTO.- No presuposto para o suministro enténdese comprendido no mesmo todo xénero de gastos incluídos a dirección técnica se a houbese, o Imposto sobre o Valor Engadido, gastos de publicidade e calquera outros que xurdan con motivo do contrato. A tódolos efectos considerarase que as ofertas dos empresarios comprenden non só o precio da contrata, senón tamén o importe do I.V.A., e demáis gastos. 3.- PRAZO DE EXECUCION.- O prazo de execución para o suministro será o que fixe na súa proposta o servicio contado desde o día seguinte ó da firma do oportuno contrato de adxudicación. 4.- INSPECCION.- O suministro efectuarase baixo a inspección dos Técnicos provinciais. 5.- ALTERACION DE PRESTACIONS.- O contrato formalizarase a risco e ventura e os precios só poderán ser alterados por algunha das causas sinaladas no artigo 57 do Regulamento de Contratación de Corporacións Locais, e subsidiariamente nos supostos previstos para a contratación do Estado, quedando expresamente excluída a revisión de precios. 6.- FORMA DE PAGO.- O pago efectuarase pola Tesourería Provincial, previa a aprobación da certificación expedida polo Técnico-Director ou factura segundo a modalidade do servicio. 7.- OBLIGACIÓNS DO CONTRATISTA.- O adxudicatario queda obrigado a executa-los suministros con suxección ós pregos de prescripcións técnicas e económico - administrativas aprobados pola Corporación; o contratista tamén virá obrigado ó exacto cumprimento de cantas disposicións de carácter laboral e fiscal sexan de aplicación ó contrato de suministros, sendo da súa conta e risco todo o referente a accidentes de traballo, normas de seguridade no traballo e protección da industria nacional. A entrega será precedida do correspondente exame polos Servicios Técnicos da Excma. Deputación Provincial, levantándose no seu caso, a correspondente Acta de recepción. 8.- PENALIDADES.- Os casos de rescisión e resolución serán resoltos de conformidade co disposto para a contratación local, e subsidiariamente, acudirase ás normas que regulan a contratación do Estado; si o contratista incumprira os prazos establecidos para a entrega do suministro aplicaránselle as penalidades fixadas no artigo 138 do Regulamento Xeral de Contratación do Estado, atribuíndose á Presidencia a competencia para a imposición de sancións, sendo a contía por cada día de demora sobre o prazo fixado de CATRO MIL PESETAS (4.000). As multas faránse efectivas na forma e prazos que determina o artigo 89 do Regulamento de Contratación, debendo completarse a fianza sempre que se detraia unha parte da mesma para facer efectivas as multas. 9.- CONTRATISTAS.- Só poderán optar á adxudicación directa do suministro as persoas naturais e xurídicas que se atopen en plena posesión da súa capacidade xurídica e de obrar e non estén comprendidos en ningún dos supostos de excepción sinalados no Regulamento de Contratación das Corporacións Locais, Lei de Contratos do Estado, e demáis diposicións legais aplicables. Os que acudan á licitación poderán facelo por sí ou representados por persoa autorizada mediante poder bastante; cando en representación dalgunha sociedade civil ou mercantil concurra algún membro da mesma deberá xustificar documentalmente que está facultado para elo; os poderes e documentos acreditativos da personalidade acompañaranse á proposición, bastanteados previamente polo Secretario da Corporación; o contrato otorgarase a unha soa persoa ou entidade, se ben poderá concertarse con dúas ou máis persoas si se obrigase solidariamente coa Corporación, os dereitos frente ás mesmas serán en todo caso indivisibles; o contratista deberá estar ó corrente no pago das súas obrigacións tributarias e da Seguridade Social. 10.- PROPOSICIONS.- O prazo para a presentación de plicas será o fixado en cada caso, contado a partir do día seguinte ó da publicación no Boletín Oficial da Provincia da oferta pública. Tanto neste caso corno no de invitación ás plicas deberán presentarse lacradas e pechadas reintegrando a proposición cos timbre provinciais que correspondan; os licitadores poderán presentar proposicións polo presuposto tipo de licitación ou ben con tipo inferior ó mesmo expresando en letra a cantidade exacta pola que se comprometen a executa-lo suministro. 11.- DOCUMENTACIÓN.- Os contratistas interesados na contratación deberán presentar inexcusablemente a seguinte documentación en dous sobres distintos: 1º.- Acreditación persoal. 2º.- Proposición económica. 12.- FIANZA.- Serán, a provisional e a definitiva, as que correspondan segundo a contía e as características do contrato. 13.- FORMA DE ADXUDICACIÓN.- O órgano competente adxudicará directamente o suministro á empresa que houbese presentado a proposición máis ventaxosa e que cumprira tódolos requisitos establecidos neste prego. [ Nota: a partir de la condición nº 14 de este acuerdo comienza el siguiente libro:13097]. ------ Folla: 1,3 5.2349.- PREGO DE CONDICIÓNS ECONÓMICO - ADMINISTRATIVAS PARA CONTRATACIÓN DE OBRAS MEDIANTE ADXUDICACIÓN DIRECTA Sr. Presidente.- Sometémolo a votación . ¿Votos en contra?, ¿abstencións? Queda aprobado o punto cinco por maioría. Sr. Nieto Figueroa.- Abstención también en el punto quinto. Gracias. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa que Economía e Persoal, acorda por maioría, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) e a abstención do Sr. Nieto Figueroa (PSOE), a aprobación do prego de Condición s Económico - Administrativas-Tipo para a contratación, mediante adxudicación directa de obras e que seguidamente se expoña ó público por prazo regulamentario, e trámites posteriores. PREGO DE CONDICIÓNS ECONÓMICO-ADMINISTRATIVAS TIPO PARA A CONTRATACIÓN DE OBRAS, MEDIANTE ADXUDICACIÓN DIRECTA. 1.- OBXECTO.- A contratación, mediante adxudicación directa, das obras comprendidas dentro do proxecto ou presuposto técnico, redactado polo Técnico competente e que forma parte integrante do prego de condicións específicas. 2.- PRESUPOSTO.- O presuposto contractual para as obras do proxecto ou presuposto técnico, comprenderá no mesmo todo xénero de gastos, incluídos, a dirección técnica da obra e o Imposto sobre o Valor Engadido. A tódolos efectos, entenderase que no prezo de contrata está incluído o IVE. Asímesmo o presuposto redactarase na seguinte forma: -O Presuposto de Execución Material con relación valorada. -13% Gastos xerais, tasas, etc. - 6% Beneficio Industrial. 3.- PRAZO DE EXECUCIÓN.- O prazo para a execución e total terminación das obras incluídas no proxecto ou presuposto técnico será o fixado polo técnico redactor do mesmo, contado desde o seguinte ó da firma do oportuno contrato de adxudicación. 4.- DIRECCIÓN E INSPECCIÓN.- As obras executaranse baixo a dirección técnica do redactor do proxecto ou presuposto técnico. 5.- ALTERACIÓN DE PRESTACIÓNS.- O contrato formalizarase a risco e ventura e os prezos só poderán ser alterados por algunha das causas sinaladas no artigo 57 do Regulamento de Contratación das Corporacións Locais e, subsidiariamente nos supostos previstos para a contratación do Estado, quedando expresamente excluída a revisión de prezos. 6.- GARANTÍA.- O prazo de garantía da obra fixase nun ano, contado a partir da recepción provisional e durante este tempo e ata que teña lugar a recepción definitiva serán de conta do contratista tódolos gastos de conservación da obra coa obrigación de reparar tódolos desperfectos que se observen. 7.- FIANZAS.- As fianzas provisional e definitiva depositaranse na Caixa da Corporación nas formas admitidas no dereito, incluído o aval bancario, para a fianza definitiva, e nas porcentaxes máximas establecidas no artigo 82 do Regulamento de Contratación das Corporacións Locais. 8.- FORMA DE PAGO.- O pago efectuarase pola Tesourería Provincial, previa a aprobación das certificacións da obra expedida polo Técnico-Director da mesma; só se abonarán certificacións de obra executadas ata o 90% do presuposto de adxudicación, quedando ó menos o 10% restante para ser satisfeito na certificación derradeira e liquidación. A certificación-liquidación deberá acompañarse a acta de recepción provisional; o Técnico-Director fará constar na Acta de recepción provisional si as obras terminaron no prazo sinalado indicando, no seu caso, a sanción que corresponda impoñer ó contratista por incumprimento dos prazos establecidos no prego. 9.- OBRIGACIÓNS DO CONTRATISTA.- O adxudicatario queda obrigado a executa-las obras con suxeición os planos, presupostos e pregos de prescricións técnicas e económico - administrativas aprobados pola Corporación; o contratista tamén virá obrigado ó exacto cumprimento de cantas disposicións de carácter laboral e fiscal sexan de aplicación ó contrato da obra, sendo da súa conta e risco todo o referente a accidentes de traballo, normas de seguridade no traballo e protección da industria nacional. 10.- PENALIDADES.- Os casos de rescisión e resolución serán resoltos de conformidade co disposto para a contratación local e, subsidiariamente, acudirase ás normas que regulan a contratación do Estado. Si o contratista incumprira os prazos establecidos para a entrega da obra aplicaránselle as penalidades fixadas no artigo 138 do Regulamento Xeral de Contratación do Estado, atribuíndose á Presidencia a competencia para a imposición de sancións, sendo a contía por cada día de demora sobre o prazo fixado de CATRO MIL PESETAS (4.000). As multas faranse efectivas na forma e prazos que determina o artigo 89 do Regulamento de Contratación, debendo completarse a fianza sempre que se detraia unha parte da mesma para facer efectiva -las multas. 11.- CONTRATISTAS.- Só poderán optar á adxudicación directa das obras do proxecto ou presuposto técnico as persoas naturais e xurídicas que se atopen en plena posesión da súa capacidade xurídica e de obrar e non estean comprendidos en ningún dos supostos de excepción sinalados no Regulamento de Contratación das Corporacións Locais, Lei de Contratos do Estado, e demais disposicións legais aplicables. Os que acudan á licitación poderán facelo por si ou representados por persoa autorizada mediante poder bastante; cando en representación de algunha sociedade civil ou mercantil concorra algún membro da mesma deberá xustificar documentalmente que está facultado para elo; os poderes e documentos acreditativos da personalidade acompañaranse á proposición, bastanteados previamente polo Secretario da Corporación, os dereitos fronte ás mesmas serán en todo caso indivisibles; o contratista deberá estar ó corrente no pago das súas obrigacións tributarias e da Seguridade Social. 12.- PROPOSICIÓNS.- O prazo para a presentación de plicas será o que se fixe en cada caso, debendo presentarse estas debidamente cerradas e laradas reintegrando a proposición cos timbres provinciais que correspondan; os licitadores poderán presentar proposicións polo presuposto tipo de licitación ou ben con tipo inferior ó mesmo expresado en letra a cantidade exacta pola que se comprometen a executa-las obras. 13.- FORMALIZACIÓN.- O contrato de adxudicación da obra formalizarase en documento administrativo ante o Secretario da Corporación. 14.- FORMA DE ADXUDICACIÓN.- O órgano competente da Corpora- ción adxudicará directamente as obras do proxecto á empresa que houbese presentado a proposición máis vantaxosa e que cumprira tódolos requisitos establecidos neste prego (previo informe dos Técnicos Provinciais correspondentes). 15.- DEREITO SUPLETORlO.- Este prego tipo será de aplicación a toda obra que se adxudique mediante contratación directa. No non previsto no prego de condicións estarase ó disposto na lexislación aplicable á contratación local e, subsidiariamente, aplicaranse as normas vixentes para a contratación do Estado, quedando sometidos os licitadores para tódalas cuestións derivadas do contrato á xurisdicción do enderezo da Corporación con renuncia expresa a calquera outro foro que puidera corresponderlles. 16.- MODELO DE PROPOSICIÓN.- D. .......................... (Nome e apelidos da persoa individual que solicita), con D.N.I. Nº.................. ,en nome propio (ou en representación de....................... ), con enderezo en a efectos de notificacións, enterado da decisión desa Corporación de executa-las obras do proxecto de ..........................segundo invitación efectuada a esta empresa con data de......................... , comprométese a executa-las obras comprendidas no citado proxecto no prezo de (número e letra)......................... con estricta suxeición ó proxecto aprobado e pregos de prescripcións técnicas e condicións económico - administrativas que acepta en tódalas súas partes. Data e firma do propoñente ------ Folla: 3,4 6.2350.- PROPOSTA DE RATIFICACIÓN DO PLAN REDACTADO CON CARGO A "EQUIPAMENTO BÁSICO EN MUNICIPIOS MAIORES DE 20.000 HABITANTES, CON PORTES CARENCIAS DOS MESMOS. Sr. Presidente.- Intervencións no punto seis, por favor. Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Vamos a ver. Bueno, en principio tengo que entregarle al Secretario General el acuerdo del Ayuntamiento de Vigo desarrollado en la sesión plenaria de ayer. Bueno, "ese acuerdo adoptado por unanimidad pues ratifica una decisión de la Comisión Municipal Permanente de la ciudad de Vigo, de la Comisión de Gobierno, según la cuál pues se adhie- re a esa cantidad de millones de pesetas otorgadas por el Ministerio de las Administraciones Públicas, concretamente trescientos veinte millones para poder conseguir a través de la Diputación Provincial, no de los Presupuestos de la Diputación Provincial, eso subrayado y en rojo, no de los Presupuestos de la Diputación Provincial 1989, pues una cantidad de veintitrés millones de pesetas para llevar a cabo pues el saneamiento que se ha iniciado ya, que está presupuestado, que tiene dinero y que lo tiene todo realizado, y va además una segunda fase en la que se dice que el Ayuntamiento de Vigo pues sea el primero de la relación que ahí está en la que además, como cosa extraña, no se si es por dejadez, por inoperancia o por inaptitud o por lo que sea de la cantidad de Ayuntamientos de esta Provincia con más de veinte mil habitantes, porque solamente figuran cuatro, incluso no está Lalín, me he quedado extrañado, de verdad, me he quedado extrañado que no estuviesen Lalín, ni A Estrada, ni otros Ayuntamientos, Vilagarcía, etc., etc. Entonces el segundo párrafo dé esa moción aprobada por unanimidad, querido Presidente, por unanimidad, dice que Vigo sea, que pase al primer puesto porque ustedes, como es lógico y es normal; la ponen de cuarta, ustedes la ponen de cuarta, de las cuatro la ponen de última a la ciudad de Vigo, entonces el Pleno del Ayuntamiento de Vigo ayer, por unanimidad, quiero que se ratifique una vez más ese asunto, dice que por favor se pase al primer grupo porque ya tiene proyectos, tiene temas, tiene medios, tiene todo, y espera que el Ministerio de las Administraciones Públicas, no de los Presupuestos de la Diputación Provincial, pues en fin, le otorguen esos millones de pesetas que sin duda ninguna le corresponden. Muchas gracias Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Sr. Nieto, le aceptamos el espíritu de su propuesta, pero le falta el proyecto que sería el soporte, diremos, técnico-administrativo, pero en todo caso el espíritu si se le acepta y cuando pueda presentan el proyecto, no hay problema ninguno, pero además incluimos Vilagarcía de Arousa. Yo creo que debe usted sentarse. Estoy diciendo Sr. Nieto, en primer lugar que se tranquilice, en segundo lugar, perdone, en segundo lugar, estoy diciendo que si se la acepta pero que usted aporte el proyecto como aportaron, o que el Ayuntamiento de Vigo aporte el proyecto como aportaron los demás Ayuntamientos de más de 20.000 habitantes. Nada más que le digo eso y de paso aprovechamos para incluir a Vilagarcía de Arousa que por error no estaba incluída. sí, tiene proyecto Vilagarcía de Arousa, en todo caso se lo puedo enseñar. Sr. Nieto Figueroa.- Usted quiere leer por favor en voz alta y públicamente lo que dicen las certificaciones que yo le adjunto ahí. Por favor, Presidente, no me diga que no hay expediente porque ahí tiene usted toda la temática de este asunto. No busque subterfugios que no valen para nada. Déjelo quedar así y yo acepto, de verdad, no vale la pena. Sr. Presidente .- Sr. Nieto, entienda bien lo que le dije. Usted acaba de presentar estos papeles, en teoría tenían que haber ido a Comisión o como máximo estar ya en la carpeta. Tampoco puede usted exigir que todos los Diputados conozcan un poco lo que usted acaba de presentar y que yo no le discuto, sólo le digo que aporte además el proyecto y nada más, creo que eso es razonable lo que le estoy diciendo. Por tanto, le quede admitido y aporte el proyecto como si otro Ayuntamiento estuviera en esas condiciones habría que eso no es ningún reproche. Sometemos a votación este punto. Dictamen de la Comisión. Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Xa votei o dictame da Comisión, Presidente. Sr. Presidente.- Incluyendo la propuesta del Sr. Nieto Figueroa para Vigo, que acepta el Grupo de Gobierno de forma positiva y la de Vilagarcía. ¿Votos en contra? ¿Abstenciones? Sr. Pena. Queda aprobado por mayoría. Dáse conta das solicitudes de subvención formuladas polos Concellos de Cangas, Marín, Pontevedra e Vigo, en base á convocatoria que se establece no escrito da Subdirección Xeral de Análises Económico das Entidades Locais, nº 712, de 10 de febreiro, sobre "Equipamento básico en Municipios maiores de 20.000 habitantes, con fortes carencias dos mesmos". O detalle das obras, contía presupostaria e subvención solicitada polos citados Concellos, ó amparo da convocatoria de referencia, é como segue: -Concello: CANGAS Obra: Alcantarillado do barrio de Pedreira Presuposto: 15.000.000 Subvención: 3.990.000 -Concello: MARÍN Obra: emisario submarino desde a depuradora de Loira ó mar. Presuposto: 7.962.157 Subvención: 2.122.711 - Concello: PONTEVEDRA Obra: abastecemento de auga á parroquia de Lérez. Presuposto: 55.528.644 Subvención: 14.883.916 - Concello: VIGO Obra: colector principal da conca vertente L-48 do plan especial de saneamento integral de Vigo. presuposto : 86.970.745 Subvención: 23.186.400 TOTALES 165.761.546 14.183.027 O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda coa abstención do Sr. Lois Pena (PSOE), ratifica-lo citado Plan nos términos expresados. O propio tempo a proposta da presidencia (Grupo Popular) con respecto ó proxecto presentado ultimamente polo Concello de Vilagarcía de Arousa, e do Sr. Nieto Figueroa (PSOE) en relación co Concello de Vigo, acórdase: -Incluir ó Concello de Vilagarcía de Arousa, obra "Rede de Alcantarillado no barrio sur de Sobradelo", importe presupostado de VINTESEIS MILLÓNS DUASCENTAS DÚAS MIL OITOCENTAS DEZA- SETE PESETAS (26.202.817), petición de axuda equivalente ó 26,66 da obra. -Eleva-la petición de axuda económica do Concello de Vigo, de VINTETRÉS MILLÓNS CENTO OITENTA E SEIS MIL CATROCENTAS PE- SETAS (23.186.400) a VINTECINCO MILLÓNS DE PESETAS (25.000.000) Este acordo foi adoptado por maioría absoluta, coa abstención do Sr. Lois Pena (PSOE) e voto afirmativo dos restantes membros da Corporación. ------ Folla: 4,6 7.2351.- PROPOSTA DE RECTIFICACIÓN DO PLAN DE OBRA E SERVICIOS DE 1989, COMO CONSECUENCIA DE QUE FOI MINORADA A CONSIGNACIÓN DO ESTADO EN 1.100.000 PESETAS. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención? Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, bueno como é unha pequena variación no Plan provincial de Obras e Servicios, nós imos mante-lo mesmo voto que no orixinal, o caso curioso é que o terceiro apartado do escrito que remite o Ministerio para as Administracións Públicas por enésima vez da razón ós que opinabamos era preciso dar participación ós Concellos previamente, e inda di algunha outra cousa máis que aquí non se fixo, que é necesario unha memoria valorada que fixa os criterios obxectivos, etc., tal cousa nos Plans provinciais desta Deputación non adoita parecer, polo demáis aproveitarei a ocasión para lembrarlle que vostede comprometeuse o ano pasado a que o Plan Provincial de Obras e Servicios deste ano se ían a mellora-los criterios e constato aquí en público que repetiron exactamente o mesmo do ano pasado, do ano anterior, e do outro e así periódica pura para atrás. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Costas. Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Haber si me tranquilizo porque es que la marejada de ayer no pasó todavía. Pero bueno, punto 7, hombre, pues mire aquí en el Partido Socialista, mi Partido, el único Partido serio e importante de este país, el Partido Socialista Obrero Español a excepción de lo que me va a recriminar mi querido amigo Jesús Costas, aquí y ni en el Ayuntamiento de Vigo se aprobó por intolerable el Plan de Obras y Servicios de la Diputación provincial e incluso nuestro común amigo y Concejal Agustín Arca se estremeció porque la ciudad de Vigo podía perder treinta millones de pesetas. Treinta o treinta y uno millones de pesetas que le correspondían. Yo estuve haciendo las cuentas y de verdad Presidente que es de escalofrío, anecdóticamente cuando llega a casa haga las mismas cuentas que yo y verá usted como de la suma de todos los mil ochocientos millones por una parte, etc., que le corresponden a toda la Provincia, divididos entre los sesenta Ayuntamientos a la ciudad de Vigo le corresponde tanto como a Mondariz-Balneario en que son el Alcalde y su familia. No nos haga reir Presidente usted dijo que iba mejorar esto. El Sr. Mera dijo que había que acabar con estas cosas, ya no le hablo de dis- criminaciones, le hablo de injusticias, hablo de en fin, no quiero agriar el tema. La ciudad de Vigo, el Ayuntamiento de Vigo ha dicho no, por primera vez en la historia, y o se modifican estas fórmulas o lo va a estar diciendo siempre. Yo espero y la ciudad de Vigo está esperando que usted antes del 30 de marzo acuda a la ciudad a dialogar con el Alcalde, a dialo- gar con la Corporación Municipal en la que va a estar presente por supuesto el Vicepresidente 2º, si usted no quiere estar presente pues el Sr. Vicepresidente tendrá que defenestrarle de aquí y a mi no me gustaría, usted tendría que ser el Presidente de la Diputación Provincial, sin menoscabo de la categoría del Sr. Cuíña, buena sería. Lo dicho, no tiene sentido que ciento ochenta millones de pesetas para este tema, mejor di- cho, mil ochocientos millones de pesetas puestos a repartir suma y divide, a Vigo le corresponda lo mismo que a Cotobade, que a Vilanova de Arousa con todos mis respetos, por supuesto, no vaya a ser que me caiga alguna piedra desde allí. Hemos dicho no, yo sigo diciendo que esto es intolerable, y le esperamos antes del 30 de marzo para discernir la cuestión y efecti- vamente poner al día este asunto tan anticuario como los 153 años que tiene este edificio que ya no tiene sentido para estar ubicando a una Diputación provincial que a mi criterio Sr. Presidente, usted ya lo sabe no tiene razón de existir una vez que la Comunidad Autónoma de Galicia ha sido legislada y ha sido legalizada. Sr. Presidente.~ Gracias por su brillante intervención, de todas formas, usted lo ha dicho pero yo efectivamente lo he comprobado, le noto a usted más agarrotado que otros días y quizá es que no haya digerido bien, todavía el Pleno de ayer en Vigo. Sr. Valverde, ruego ... Sr. Valverde Soto.- Por alusiones Sr. Presidente. Yo estimo mucho que el Sr. Nieto Figueroa y creo que no ha querido ofender a nadie cuando dijo que es el único Partido serio. Yo respeto a él y a su Partido y creo que no lo ha dicho intencionadamente. Pero me parece que todos los Partidos mientras no se demuestre lo contrario todos somos serios, por lo tanto, le pediría al Sr. Nieto que bueno, que esa palabra la retirara porque es una ofensa hacia las personas que aquí estamos representando a distintos Partidos y a los Partidos que aquí estamos representados. Gracias, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Valverde. Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- En primer lugar decirle al Sr. Mantilla que retire los gestos aunque no consten en Acta porque pienso que estamos en un Pleno serio de esta Diputación y bueno, tú amigo Antonio, pero bueno, no viene a caso, vale, gracias. En segundo lugar aquí no vamos a debatir otra vez el Plan Provincial de Obras y Servicios sino que nosotros estamos en contra del Plan provincial de Obras y Servicios en su momento se debatió, nosotros ahora vamos a abstenernos, porque creemos que es un error del Presidente el Plan de Obras y Servicios y el Grupo Socialista se abstiene. Sr. Presidente.- Muchas gracias, Sr. Gallego Lomba. Sr. Nieto moi breve por favor. Sr. Nieto Figueroa.- Brevísimo, hombre, por supuesto. Yo no quiero ofender a los otros Partidos, yo insisto en que a mi criterio el único Partido serio e importante y con prestigio en esta España nuestra es el Partido Socialista sin que ello pues tenga que hacer ofensa para nadie. El que se sienta ofendido yo retiro la ofensa y yo le reservaba Sr. Presidente con relación al asunto de que a pesar de las injusticias que se han cometido, yo ya sabía que usted como buen hombre político me iba a venir, y yo claro ya sabía que al saber usted que yo sabía pues iba a saber que yo iba a ir. Mire, ya viene otra vez la CAE, usted no se si habrá leído los últimos informes estatales, pero la CAE es posible que esté otra vez a caer por ahí. La CAE está a caer por ahí otra vez. Pero por favor que nadie se intente comprar a costa de una alcantarilla de aguas fecales o a costa de una traída de agua un automóvil como algún representante de los que aquí me están escuchando pretendió en su momento. Usted me entiende verdad. O sea que si pero no. Sr. Presidente.- Mire a vostede o mellor e deixalo por imposible. Sometemos a votación o punto 7. ¿Votos en contra? Sr. Secretario.- Sr. Costas e Sr. Nieto. Sr. Presidente.- ¿Abstencións? Sr. Secretario.- Grupo Socialista e Sr. Lage. Habéndose recibido da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial, escrito nº 626, de 8 de febreiro, polo que se asigna a esta Deputación a cantidade de TRESCENTOS TRINTA E TRES MILLÓNS CATROCENTAS MIL PESETAS (333.400.000) para financialas obras e servicios do ano 1989, o que minora a cantidade inicialmente prevista de TRESCENTOS TRINTA E CATRO MILLÓNS CINCOCENTAS MIL PESETAS (334.500.000), en UN MILLÓN CEN MIL PESETAS (1.100.000), faise preciso proceder á reestructuración financieira do Plan suplementando a Deputación a aportación de Fondos Propios en UN MILLÓN CEN MIL PESETAS (1.100.000), é dicir, en contía igual á minoración da aportación do Estado. Por conseguinte, o Plan queda globalmente redactado como sigue: O Plan afecta ós 61 Municipios da provincia e nel integranse a totalidade dos mesmos, sen excluí-los do censo de poboación igual ou superior ós 20.000 habitantes, coa condición de que as obras e servicios que neles se propoñen se refiran ó "ámbito rural", entendido este nun sentido xenérico, e a reserva do informe favorable da Comisión Provincial de Colaboración do Estado coas Corporacións Locais, a que alude o párrafo 3 do artigo 1º do R.D. 1673/81, de 3 de xullo. O Plan diversifícase en dúas grandes áreas, que se concretan en: a) Obras propostas polos sesenta e un concellos, e b) Obras de camiños da rede provincial, financiadas pola Deputación. A previsión económica para afronta estas realizacións, é a seguinte: 1.1. Aportación do Estado: 333.400.000 1.2. Aportación de Deputación 1.2.1. Fondos propios .............277.600.000 1.2.2. Crédito local..................374.000.000 Total aportación de Deputación 651.600.000 1.3. Aportación de concellos: 1.3.1. Fondos propios...............451.880.456 1.3.2. Crédito local ...................302.914.371 1.3.3. Aportación empresas....... 22.344.291 Total aportación concellos 777.139.118 TOTAL APORTACIÓNS O POS/1989....................1.762.139.118 Como queira que o tope a solicitar do Banco de Crédito Local alcanza como máximo o 150% da aportación estatal, cifrada en TRESCENTOS TRINTA E TRES MILLÓNS CATROCENTAS MIL PESETAS (333.400.000) o préstamo sería de CINCOCENTOS MILLÓNS CEN MIL PESETAS (500.100.000). Posto que os concellos, absorben a cantidade de TRESCENTOS DOUS MILLÓNS NOVECENTAS CATORCE MIL TRESCENTAS SETENTA E UNHA PESETAS (302.914.371) do devandito crédito, a Deputación Provincial pode ir a dúas clases de préstamos: unha pola diferencia da obrigada a consignar como credilocal (diferencia entre 500.100.000 ptas. e 302.914.371 ptas) por importe de CENTO NOVENTA E SETE MILLÓNS CENTO OITENTA E CINCO MIL SEISCENTAS VINTENOVE PESETAS (197.185.629), con cargo ó crédito de reserva para Plans Provinciais; e outro préstamo ordinario por CENTO SETENTA E SEIS MILLÓNS OITOCENTAS CATORCE MIL TRESCENTAS SETENTA E UNHA PESETAS (176.814.371), co fin de completa-lo consignado no devandito plan como "Aportación Deputación - Credilocal", polos figurados TRESCENTOS SETENTA E CATRO MILLÓNS DE PESETAS (374.000.000). Por conseguinte, a aprobación do Plan implica: 1º.- Compromiso firme da Corporación Provincial de concerta-los créditos necesarios para afronta-los TRESCENTOS SETENTA E CATRO MILLONS DE PESETAS (374.000.000), que figuran como aportación de Credilocal da Deputación. 2º.- Delegar nos Concellos as facultades de contratación, seguimento e execución das obras e servicios municipais, incluídos na Planificación, a tenor das solicitudes formuladas por eles e de conformidade co determinado no artigo 8º do citado R.D. 1673/81, de 3 de xullo. Unha vez aprobado o Plan, deberá participarse ás Administracións do Estado e da Comunidade Autónoma e exposto ó público no Boletín Oficial da Provincia, por prazo de dez (10) días, para alegacións e reclamacións, conforme ó artigo 32-3 do R.D. 781/1976, de 18 de abril. Ben entendido que haberá de considerarse definitivamente aprobado, sen necesidade de novo acordo plenario, se dentro do devandito prazo non se formula- sen reclamacións nin alegacións, e fose favorable o informe, expreso ou tácito, da Comisión de Colaboración do Estado coas Corporacións Locais, á que, asimesmo, haberá de remitirse o Plan. - O Pleno, cos votos en contra do Sr. Nieto Figueroa (PSOE) e do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e as abstencións do Grupo Socialista (seis) e do Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e polo tanto por maioría absoluta, por ser vintesete os membros da Corporación, acorda aproba-la reestructuración financeira do Plan de Obras e Servicios para o Exercicio de 1989, nos términos que anteceden expostos. ------ Folla: 6,7 8.2352.- PROPOSTA DE ADHESIÓN E INTEGRACIÓN DA DEPUTACIÓN COMO SOCIO DA FEDERACIÓN GALEGA DE MUNICIPIOS E PROVINCIAS (FEGAMP) Sr. Presidente.- Intervencións no punto 8. Por cortesía ás damas ten a palabra Dona Elvira Fernández. Sra. Fernández Díaz.- Muchas gracias Sr. Presidente. Sr. Presidente eu quería pedirlle que deixara este tema sobre a mesa porque ... Sr. Pena Viéitez.- Despois dun pouco tempo de traballo de marcha das dúas Federacións unilateralmente por dificultades de reunión ou polo que fora un bo día encontrámonos con que había unha Federación constituída na que estaban única e exclusivamente os Municipios de Alianza Popular. Bo, levaron as Actas e legalizáronas como din eles, e a outra Federación celebrou unha Asamblea de Municipios onde están representadas como dixo antes o Portavoz Socialista, Partidos de toda a cor, de tódalas cores políticas de Galicia agás o Popular, desde o Bloque ata os Independentes, tódolos Partidos de Galicia, Coalición Progresista Galega, Coalición Galega, PNGA, etc., e por suposto PSOE que entre outras cousas non ten maioría na directiva aínda que si preside a Xunta Directiva non ten maioría na mesma, iso para aclaración quen di que dirixe o PSOE, e se lle garantiza nos Estatutos a tódolos Grupos Políticos que pertenzan a esa Federación a estar presentes na Xunta Directiva. E tamén é necesario que desminta porque non é certo, non é ver dade de que hai Municipios de Ourense dentro desa Federación de Alianza Popular, Municipios gobernados por Socialistas, porque xa non quedan máis ó menos que se pasara algún ó PSOE ultimamente, xa non quedan máis están todos na Federación Galega de Concellos. Están todos, o 100% dos Municipios ourensáns que non son do Partido Popular están todos na outra Federación. Eu non creo que lle fagamos ningún favor a Galicia afondando nós na división, división que procede única e exclusivamente da representatividade das Deputacións que segundo os Estatutos da Federación Galega, da Federación de Municipios de Galicia ou esa, pois ten os mesmos votos que os Concellos, eu creo que desde esta Deputación debíamos de facer un exercicio de responsabilidade e tratar de unificar como xa o Presidente da Federación Galega de Concellos o día da súa presentación pública o Presidente da Xunta dicía que tiñamos que empezar a traballar por unificar as dúas Federacións en unha soa eu creo que ese é o camiño de todos. E o resto creo que Elvira fixo ben a petición, eu creo que nós mantemos esa petición. Sr. Presidente.- Ben, eu teo que remitirme e debo remitirme neste caso á opinión do Presidente da Comisión correspondente Sr. Castro Alvarez. Polo tanto, lamento, cos argumentos que definiu non acceder á petición de deixalo encima da mesa, este tema. Simplemente iso. En xeral e en particular respeto a Dona Elvira Fernández. Pero ben, vamos a somete-la urxencia a votación. ¿Votos en contra da urxencia? ¿Abstencións? Entón sometemos a votación o dictame da Comisión neste punto. ¿Votos en contra? Sr. Secretario.- Sr. Costas Abreu, Grupo Socialista, Sr. Lage, Doña Elvira y Sr. Valverde. Recibida comunicación da Comisión Xestora da Federación Galega de Municipios e provincias (FEGAMP) , xunto cos Estatutos polos que se rexe, a medio da que se solicita e invita a esta Entidade a integrarse como socio e adherirse a aqueles Estatutos, acórdase tal adhesión e integración pola importancia dos fins pretendidos e naqueles contemplados. En consecuencia, particípase á Federación Galega de Municipios e provincias: 1.- Expresa-la vontade asociativa de integración desta Deputación como socio da Federación Galega de Municipios e Provincias (FEGAMP) como adhesión íntegra ós seus Estatutos, así como ás demáis disposicións aplicables. A este efecto esta Corporación asume en forma expresa os dereitos e obrigacións inherentes á cualidade de socio. 2.- Conforme ó consignado no artigo 14 do texto estatutario referido, a representación desta Entidade Local , asociada ostentaraa nas Asambleas da FEGAMP o Iltmo. Sr. Presidente desta Deputación, D. Xosé Cuíña Crespo, ou membro da Corporación en quen este delegue. Si a Presidencia outorgase delegación, comunicarao á Federación, e a este Pleno Corporativo, sen prexuício da súa inmediata efectividade. 3.- Queda facultada a presidencia para cantos máis requisitos procedan, no exercicio das súas atribucións propias e en execución deste acordo. O Pleno, de conformidade coa Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por maioría e cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Valverde Soto (CDS), Sra. Fernández Díaz (Grupo Mixto), Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aproba-la adhesión e integración da Deputación como socio da Federación Galega de Municipios e Provincias (FEGAMP). Sr. Presidente.- Aprobado por maioría. Sr. Gallego Lomba, ¿pideu vostede a palabra? Sr. Gallego Lomba.- Si quería unha explicación de voto. Sorprende moitísimo que como dicía o compañeiro Pena de que o Presidente da Comisión de Cooperación e Presidente da Federación Galega de Municipios sexa o, D. Pepe Castro, entón sorprende porque el nos envía como Presidente da Xestora un escrito á Deputación dicindo que temos un prazo de tres meses para aprobalo que estamos falando agora e envíao con data 16 de novembro de 1988, dito prazo rematou o día 16 de novembro, entón estamos fora de prazo, el mismo non cumpre os prazos. Moitas gracias. ------ Folla: 7,8 9.2353.- CONVOCATORIA, BASES E PROGRAMAS PARA PROVISTAR CON FUNCIONARIOS DE CARREIRA TRES PRAZAS DE TÉCNICOS DE ADMINISTRACIÓN XERAL. Sr. Presidente.- Intervencións neste punto. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Como é un asunto bastante cíclico non me vou a estender moito. Se vostedes aceptaran recoñecendo o rango de idiomas oficiais do galego e o castelán facendo o cuarto exercicio obrigatorio como debería ser, votaría encantado a favor, senón é por tan elemental razón manterei o meu voto en contra nesta ... Sr. Presidente.- Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Gracias, Sr. Presidente. Nós queríamos presentar unha enmenda á Base IV, Tribunal Calificador, nós queríamos que estivera representado un membro da oposición sen que teña que ser do Partido Socialista senón que un membro da oposición e un membro do Comité de Persoal. Moitas gracias. Sr. Presidente.- Gracias, Sr. Gallego Lomba. Non hai máis intervencións sometemos a votación este punto. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Ah, como enmenda. Cando a someto a votación é que non a acepto, pero vostede quere votala. Vamos a someter a votación a enmenda do Sr. Gallego Lomba. ¿Votos a favor da enmenda? Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Costas Abreu, Sr. Lage e Sr. Valverde Soto. Queda rexeitada por conseguinte por maioría, cos votos a favor do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), Sr. Valverde Soto (CDS), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG) e en contra os restantes membros da Corporación, a enmenda que presenta o Sr. Gallego Lomba. Sr. Presidente.- ¿Abstencións? Aprobado por maioría. Punto, ah, perdón!, vamos a someter a votación o dictame da Comisión. ¿votos en contra? ¿Abstencións? Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Lage e Sr. Costas. Sr. Presidente.- Queda aprobado por maioría. Préstase aprobación, cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), á Convocatoria, Bases e Programa, da oposición libre para provistar con funcionarios de carreira, tres prazas de Técnicos de Administración Xeral, incluídas na "Oferta de Emprego Público 1989". As devanditas prazas están incluídas no Grupo A, do artigo 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto, e clasificadas na Escala de Administración Xeral, Subescala Técnicos de Administración Xeral, clase Técnicos Superiores. Darase á Convocatoria a publicidade regulamentaria, nos idiomas Galego e Castelán. ------ Folla: 8,11 10.2354.- REVISIÓN DAS DELEGACIÓNS DO Pleno NA COMISIÓN DE GOBERNO. Sr. Presidente.- Ten a palabra o Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Posiblemente esta sexa unha das cuestións máis graves que se ten sometido á nosa consideración no que levamos de mandato. Realmente sería moito máis cómodo para vostedes e para todos que na moción nos explicaran que é o que imos poder votar neste Pleno, á vista do que nos propoñan. Sería dende logo moito máis breve o escrito porque vostedes inclúen unha longa ringleira de delegacións, en concreto dezaseis, e unha décimo sétima que di, e ademais tódalas demais. Sr. Presidente.- Pode vostede seguir. Sr. Costas Abreu.- Sr. Solana, e ademais a mogollón, por dicilo tamén en términos un tanto chelis, bo, a cousa realmente é tremebunda, voume centrar primeiro nos aspectos máis técnicos, vexan vostedes, o apartado primeiro di que este Pleno lle delega á Comisión de Goberno, que se diferencia neste Pleno non na maioría, que sigue sendo súa, se non que é secreta, que ademais non podemos intervir nela, esa é a única diferencia e ese é o significado real desta delegación, de operatividade nada polo que lles explicarei logo. O apartado primeiro di que este Pleno, do que formamos parte, lle delega á Comisión de Goberno a alteración da calificación xurídica dos bens da provincia, previa incoación do expediente, etc. A min ensináronme aquilo de que onde non se distingue non hai que distinguir, di dos bens, de tódolos bens, manifesto que este apartado primeiro é clarisimamente ilegal tal e como está redactado e lles invoco para iso o artigo 33.2.g) da Lei de Bases de Réxime Local en relación co 35.2.b), desde logo calquera alteración da calificación xurídica dos bens de dominio público ten que pasar, necesariamente por este Pleno se non queren vostedes tomar acordos nulos. Coa análise do primeiro eu creo que lles chega, en canto á grande fundamentación técnica que trae a proposta. Hai máis ilegalidades aí, en todo caso para que conste e por si acaso persisten vostedes na súa pouco xustificada, impedidora dos nosos dereitos como membros deste Pleno e perigosa para esta Deputación proposta, quero ..., pido desde logo que se me teña en conta e que se me conteste xuridicamente o seguinte: no último dos apartados da delegación proposta, en concreto no apartado dezasete, infrínxese manifestamente o que dispoñen os artigos 51, apartados 2 e 3 do ROF, non se determina claramente o ámbito dos asuntos, nin as facultades concretas, nin as condicións específicas do exercicio. Non se alude para nada no acordo que se vai tomar, e sería francamente conveniente, ás facultades que conserva en todo caso o Pleno previstas no artigo 115 do ROF, tal e como está redactada a proposta, é dicir, teñen vostedes a obriga de darnos informa- ción detallada de tódolos acordos que tomen en exercicio da delegación, teñen vostedes que darnos información previa nos asuntos de transcendencia, e miren que intentan delegar vostedes asuntos de transcendencia, e debe constar especificamente que os recursos contra os acordos da Comisión de Goberno tomados en exercicio de atribucións delegadas á Comisión de Goberno, debe resolvelos este Pleno, xa digo, todo iso está no artigo 115 do ROF e é conveniente aclaralo. Pero que hai máis, ademais, non aluden vostedes para nada e iso que se fixo ver así na Comisión, a relevante cuestión prevista nos artigos 123.1 do ROF, 126.2 do ROF, 113.1.e) e 113.4 do ROF de que en calquera acordo que vaia a adopta-la Comisión de Goberno por delegación deste Pleno, é necesario o previo informe da Comisión Informativa correspondente con carácter xeral, e en caso de que fose tornado con urxencia é necesario despois de adopta-lo acordo darlle conta á Comisión Informativa que pode ratificar ou non o acordo adoptado. E por último, e para facilita-lo control se persisten en tan mala política de delegar todo o delegable nun órgano secreto, e eu creo que a democracia ten corno unha das súas principais características a transparencia, quero tamén que se dea cumprimento ó disposto nos artigos 146.10 do ROF por remisión, e 93.4 da Lei de procedemento Administrativo, canto acorde, adopte a Comisión de Goberno por delegación do Pleno, debe indicar expresamente que está exercendo unha delegación deste Pleno para que o teñamos en conta a efectos de recursos e outras cuestións. En definitiva, teñen vostedes unha pluscuamconfortable maioría neste Pleno, espero que non lles compren a ninguén, espero polo ben de todos, unha maioría de sobra, e ademais aquí a oposición eu creo que si por algo se caracteriza é por ser bastante sensata, racional, e plantexar tódalas súas opinións en términos tranquilos. Pois ben, non lles vai facilitar nada en canto a axilizar que me parece que é a suposta xustificación, a delegación na Comisión de Goberno, e si vai enrarece-lo ambiente desta Corporación ó privarnos dun dereito que a lei nos confire, vostedes verán o que fan. Gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Sr. Valverde. Sr. Valverde Soto.- Si, en primer lugar tengo que decir que en la Comisión de Economía y Personal me abstuve, no figurando así en el acuerdo, lo cual tendrán que rectificar, lo que pasa es que el costumbrismo pues llega a esas conclusiones, hubo, los votos en contra del PSOE, de Esquerda Galega, e abstenciones de Doña. Elvira y la mía, propia. En segundo lugar, Sr. Presidente, me sorprende que el Partido Popular firme contrario en su día cuando por el Congreso de los Diputados se aprobó la Ley de Bases de Régimen Local, y en donde los que intervinieron por ese partido pusieron el grito en el cielo alegando que lo que se pretendía con esta Ley era darle todo el poder al PSOE ya que era el que gobernaba mayoritariamente los Ayuntamientos. Ahora, y aquí, el Partido Popular dice todo lo contrario. Aunque parezca paradójico, mi intervención en este punto del Orden del Día, ya que no soy el que más guerra le da al equipo de gobierno, si me preocupa mucho el que se pretenda vaciar de contenido al Pleno, ya que es aquí que donde los asuntos que se tratan transcienden a la opi

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición