ATOPO
Rexistros actuais: 1.618.514
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1990/02/28_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.713/1.1990-02-28_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1990/02/28_Ordinaria

  • Data(s) 1990-02-28 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 85,86 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de Febreiro de 1990 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dez horas e quince minutos do día vinteoito de febreiro de mil novecentos noventa, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. José Castro Álvarez, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Justo José González Ballesta, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Viéitez, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, de acordo coa correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Antonio Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais, D. Víctor Soto Bello. Non asisten os Sres. Deputados, D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Emilio González Iglesias e D. Modesto Valverde Soto. O Deputado Provincial D. Antonio pillado Montero, compareceu no punto once. Declarada aberta a sesión e de orde da presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.2628.- ACTAS ANTERIORES. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. Costas Abreu, ten a palabra. Sr. Costas Abreu.- Si, Sr. Presidente, en relación coa Acta do 2 de febreiro, en primeiro lugar aproveitar para felicitalo pola súa elección e en segundo lugar dicir que eu vou votar en contra desta Acta porque iso realmente non foi un Pleno, foi unha celebración particular de vostedes cuns invitados de pedra que somos nós e eu pois como invitado non vou votar a favor. Creo que nun Pleno temos polo menos dereito a falar e a pedirlle explicacións sobre o programa que vai executar. E máis nada que isto. Nada máis. Sr. Presidente.- Sr. Nieto Figueroa, ten vostede a palabra. Sr. Nieto Figueroa.- Desde luego yo no le voy a felicitar, puede estar usted completamente seguro, como no cambie la forma de proceder de su persona, concretamente no seré yo quien le felicite, espero que en el futuro efectivamente haga usted méritos para que le felicite. De todas formas quiero también incidir en lo que ha dicho el Sr. Costas porque yo en ese mismo Pleno, yo solicité la palabra, y usted por lo que fuese suspendió la sesión y asunto arreglado, asunto que me imagino que va a repetir de cuando en vez y sino al tiempo. Yo también me opongo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo lo único que quiero decir, agradecerle al Sr. Costas Abreu su felicitación, también agradecer la respuesta del Sr. Nieto Figueroa. Estamos en una democracia usted tiene derecho a emitir sus juicios, pero yo tengo que decir que aquello era la elección del Presidente de la Corporación Provincial, que era un acto simplemente de elección, que lo lógico era que no participaran, que no hubiese debate, simplemente se le dio la palabra al Sr. Cuiña Crespo para aprovechar y poder despedirse simplemente como ex-compañero de esta Diputación y nada más. Y tengo que decir que tampoco se sometía a debate ningún tipo de programa, puesto que la Corporación es la misma, y yo soy una de las personas que integraban la Corporación anterior. Nosotros habíamos elaborado un programa de objetivos al principio de la legislatura y en esa línea seguimos estando, es decir, no hemos cambiado. Simplemente ha cambiado el Presidente, pero el Grupo Político es exactamente igual, y los Grupos Políticos están por encima de las personas. ¿Alguna abstención?. El Grupo Socialista. La del día 2, efectivamente, es decir, los demás votamos a favor, es decir, que entonces... Sr. Secretario.- Voto en contra el Sr. Costas, abstención el Grupo Socialista, en relación con la segunda. Nieto Figueroa, ¿el Sr. Nieto Figueroa?. Sr. Presidente.- En contra. Sr. Secretario.- En contra, también. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria do día 26 de xaneiro de 1990. A extraordinaria do día 2 de febreiro de 1990, é aprobada co voto en contra dos Sres. Costas Abreu (PSG-EG), e Nieto Figueroa (Grupo Socialista), e a abstención do resto do devandito Grupo Socialista. ------ Folla: 86 2.2629.- RENUNCIA O CARGO DE DEPUTADO PROVINCIAL PRESENTADA POLO SR. D. XOSÉ CUÍÑA CRESPO. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Isto simplemente é dar conta, ¿non?. O Pleno acorda por unanimidade, ter coñecemento dos escritos de renuncia que presenta o Sr. Deputado Provincial do Grupo Popular polo Partido Xudicial de Lalín, Excmo. Sr. D. Xosé Cuiña Crespo, por ser nomeado Conselleiro de Ordenación do Territorio e Obras Públicas da Xunta de Galicia, ó referido cargo de Deputado da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, aceptar dita renuncia e remiti-las actuacións á Xunta Electoral Central para a expedición da credencial correspondente o seu suplente a tenor do previsto no artigo douscentos oito da Lei Orgánica 5/1985, de 19 de xuño, sobre o réxime electoral xeral. ------ Folla: 86,87 3.2630.- CONTA XERAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL DO EXERCICIO DE 1988 E PRESUPOSTO CONSOLIDADO. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. Costas Abreu, ten a palabra. Sr. Costas Abreu.- Sr. Presidente nas certificacións dixen que non houbo ningún reparo nin ningunha reclamación e na Acta da Comisión Informativa non figura nada. Sen embargo tanto na aprobación da exposición pública como logo no dictame da Comisión, antes de vir ó Pleno, eu expuxen unha serie de reparos que non é só que non se contesten, senón que nin sequera se recollen na Acta. O cal me parece particularmente grave porque os concretei. Sr. Mantilla Rodríguez.- En el Acta de la presentación inicial sí estaban recogidas todas que yo recuerde. Eso con absoluta seguridad y además creo que en la Comisión que se celebró días pasados se habían leído puntualmente todas las alegaciones que había presentado el Sr. Costas, por tanto en el Acta sí que estaban recogidas. Sr. Presidente.- Muchas gracias, Sr. Mantilla. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo recuerdo que cuando se inició el proceso de este Presupuesto que hoy vamos a zanjar, a liquidar 1988, yo había presentado una Moción con una serie de enmiendas para que se tuviesen en cuenta y como siempre, como es lógico, como es lógico con ustedes, no fue aceptada ninguna. Yo he estado repasando papelitos de entonces, papelitos, usted ya sabe que a mi me gusta, a mi me entusiasma traer papelitos, ¿no?, entonces este papelito dice que en este Presupuesto se invirtió, es que como ahora lo de Vigo anda por aquí, conviene de vez en cuando refrescar lo que han estado ustedes haciendo y por ejemplo en el 1988 en el Plan de Obras y Servicios, por ejemplo, pues O Porriño se invirtieron ciento cincuenta y cinco millones, estoy hablando del 88 y los papelitos son la caraba. En O Porriño ciento cincuenta y cinco millones, en Ponteareas ciento cuatro y en Vigo noventa y uno. Eso en el aspecto del POS, en las mejoras de viales provinciales, en Lalín se invirtieron ciento cinco millones de pesetas, en Ponteareas sesenta y uno y en Vigo trece. Y decía el Sr. Cuiña entonces: La Diputación podría modificar este año el reparto de dinero para los Planes de Obras entre los 61 Municipios. Ha incumplido el Sr. Cuiña, han incumplido ustedes, siguen exactamente igualo peor, o peor. Lo que han estado haciendo con la ciudad de Vigo es intolerable, y hoy va haber Vigo para rato aquí, créame. Yo desde luego no acepto estos Presupuestos, de ninguna manera. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu, por favor. Sr. Costas Abreu.- Vou completar entón a miña intervención porque eu pedinlles unha explicación, asegúrolles que non figura na documentación do expediente a miña intervención pese a que alí se falou. Considero que antes da aprobación deberían contestarse os reparos que eu formulo, e en concreto os reparos referíanse á legalidade que eu considero que non existe, das subvencións a Grupos Políticos desta Corporación, que pola nosa banda nós nos negamos a cobrar. Por outra parte a necesidade da xustificación de tódalas subvencións, ás que non se alude en absoluto e que é responsabilidade do Interventor tamén que se acrediten; e igualmente a ilegalidade dos acordos do Presidente da Comisión de Goberno cando son por delegación do Pleno e non existe dictame da Comisión Informativa correspondente; e os acordos principalmente de contratos plurianuais adoptados pola Comisión de Goberno e o Presidente, carecendo absolutamente de competencias para facelo. Eu solicito que se conteste expresamente cos informes técnicos oportunos a estes reparos que eu puxen e en todo caso como non me contestaron ata o momento manterei o meu voto negativo. Sr. Presidente.- Moitas gracias. ¿Alguna intervención más? Sometemos a votación. ¿Votos en contra?. Sr. Secretario.- Sr. Costas Abreu e Sr. Nieto Figueroa. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista. Sr. Presidente.- Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. Dictaminada favorablemente pola Comisión Especial de Contas en sesión celebrada o 22 de decembro de 1989, e non habéndose producido reclamacións, reparos nin observacións, durante o prazo regulamentario en que estivo exposta ó público, e a tenor do disposto no artigo 116 da Lei 7/1985, de 2 de abril, en concordancia co artigo 193-3 da Lei 39/1988, de 28 de decembro Reguladora das Facendas Locais, o Pleno acorda, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e a abstención do Grupo Socialista, aproba-la Conta Xeral do Presuposto Provincial do Exercicio de 1988, e o Presuposto Consolidado, sendo os seus resumes os seguintes: CONTA XERAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL DE 1988. TOTAL INGRESOS TOTAL GASTOS DIFERENCIA Superavit inicial 14.909.731.883 12.878.464.743 2.031.267.140 Modificacións de crédito 274.647.024 1.405.376.208 1.130.729.184- Superavit actual 15.184.378.907 14.283.840.951 900.537.956 Superavit de execución 14.994.705.610 13.802.673.996 1.192.031.614 Movemento de fondos 11.903.821.435 9.402.595.810 2.501.225.625 Deudores e acreedores 3.090.884.175 4.400.078.186 1.309.194.011- Estado de execución 189.673.297 481.166.955 291.493.658 PRESUPOSTO PROVINCIAL CONSOLIDADO DE 1988. Superavit inicial 15.061.547.305 12.936.927.627 2.124.619.678 Modificacións de crédito 277.216.361 1.424.940.191 -1.147.723.830 Superavit actual 15.338.763.666 14.361.867.818 976.895.848 Superavit de execución 15.145.411.542 13.861.855.491 1.283.556.051 Movemento de fondos 12.039.011.297 9.467.343.881 2.571.667.416 Deudores e acreedores 3.106.400.245 4.394.511.610 -1.288.111.365 Estado de execución -193.352.124 500.012.327 -306.660.203 ------ Folla: 87,88 4.2631.- CONTA DE ADMINISTRACIÓN DO PATRIMONIO DE 1988. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, bo, vou votar favorablemente porque non ten ningún problema, en todo caso, como tampouco se traen as rectificacións anuais do Inventario nin tampouco está expresamente conceptuado como un ben reverteble que era como tiña que estar en último termo. Rógolle en exercicio do meu deber de defende-lo Patrimonio Provincial se non se fixo xa que o teléfono móbil do audi 100 DC, de titularidade particular volve a esta Deputación, unha vez abandonado o cargo polo seu propietario. Máis nada. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Tomarémo-las medidas oportunas. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Apróbase por unanimidade. Dictaminada favorablemente pola Comisión Especial de Contas en sesión celebrada o día 22 de decembro de 1989, e non habéndose producido reclamacións, reparos nin observacións, durante o prazo regulamentario en que estivo exposta ó público, e a tenor do disposto no artigo 116 da Lei 7/1985, de 2 de abril, o Pleno acorda por unanimidade, aproba-la Conta de Administración do Patrimonio correspondente ó exercicio de 1988, sendo o seu resume o seguinte: - Activo.............................4.398.480.525 - Pasivo............................5.021.371 873 DIFERENCIA......-622.891.348 ======================== ------ Folla: 88 5.2632.- CONTA DE VALORES INDEPENDENTES E AUXILIARES DE 1988. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. ¿Algún voto en contra?. Apróbase por unanimidade. Examinada a Conta Xeral de Valores Independentes e Auxiliares do Presuposto correspondente ó Exercicio de 1988, que ren- de o Sr. Tesoureiro co conforme do Sr. Interventor de Fondos, o Pleno acorda por unanimidade, aprobar esta Conta, sendo o seu resume o seguinte: METÁLICO VALORES TOTAIS Existencias anteriores 524.520.909 175.694.474 700.215.383 Ingresos no Exercicio 3.543.239.340 341.232.344 3.884.471.684 Total existencias 4.067.760.249 516.926.818 4.584.687.067 Pagos no Exercicio 3.829.643.232 308.100.731 4.137.743.963 SALDOS 238.117.017 208.826.087 446.943.104 ============= =========== ============ ------ Folla: 88,89 6.2633.- ARTIGO 7 DO I CONVENIO OU ACORDO REGULADOR DAS CONDICIÓNS DE TRABALLO DO PERSOAL SUXEITO A RÉXIME ESTATUTARIO DA DEPUTACIÓN, SOBRE DESIGNACIÓN DE SEIS REPRESENTANTES DESTA EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL NA COMISIÓN DE SEGUIMENTO DE DITO ACORDO. Sr. Presidente.- Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Si, Sr. Presidente. En primeiro lugar me gustaría saber se a proposta do Presidente da Deputación que di aí que é o que ten que face-la proposta é a mesma que ten que nos fixo o Presidente da Comisión Sr. Ballesta de que os seis representantes para face-lo seguimento van a ser tres do Partido Popular, un do, tres, catro do Partido Popular, un do Partido Socialista e un do Grupo Mixto, neste caso palabras do Sr. Ballesta que sería de esquerda galega. En principio si así é a proposta o Grupo Socialista non a acepta, por suposto. Nós querémo-la proporcionalidade que nos corresponde, somos sete membros do Grupo Socialista e en principio, en principio nos corresponden polo menos dous, e nós non temos nada en que estea o Sr. Costas, o do Grupo Mixto que eles... un representante, non temos nada en contra en que estea el pero polo menos nós queremos te-la proporcionalidade que nos corresponde senón non estaríamos na Comisión esta. Sr. Presidente.- Bo, eu neste tema quixera contestarlle que na Comisión de Seguimento a nós daríanos igual que estiveran incluso paritario, simplemente que teñen que pensar que nós, o Grupo Popular, ten dezaseis Deputados, o Grupo Socialista ten sete, é dicir, que ternos máis do dobre, se tiverámo-la proporción de tres a dous efectivamente tampouco se cumpría, e creo que non ten maior transcendencia. O que tamén teño que dicir aquí claramente é que naquelas Comisións de Seguimento o Partido Socialista estivo invitado e practicamente nunca participou, o único que estivo aí sempre presente foi o Sr. Costas Abreu, entón bo, nós o único que queríamos é que estivera presente, os grupos políticos non importa porque esa non é unha Comisión na que se vai votar nada, senón todo o contrario, porque no acordo regulador xa quedou ben claro de que quen vai dicir en última instancia, como é léxico, é o Pleno da Deputación. Entón simplemente é unha Comisión para que os grupos políticos que estean alí representados mostren a súa opinión, entón tanto se mostra cun representante como con máis, simplemente xa digo, de seis Deputados pois que nós tiveramos catro, pois parécenos lóxico, porque se nós temos soamente tres, o que entón si que non está clara a proporcionalidade, porque se nós nesta Deputación de vintesete Deputados temos dezaseis, temos moito máis da metade, si de seis teríamos tres efectivamente non terémo-la maioría. Pero non, xa digo, ese tema non ten maior transcendencia, simplemente tendes que pensar que iso realmente é así e que aparte a maior parte de vostedes non participastes naquela Comisión. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, si efectivamente se tratase solamente de este asunto pues casi no importaría, pero es que es constante y permanente. Ustedes lo presiden todo, lo dirigen todo, yo no sé cómo pueden con tantos cargos porque tienen una cantidad de carga encima que es cómo para reventar, de verdad, el elefante del Sr. Cuiña no sé si podría con todos los cargos que ustedes tienen. El asunto es de sentido común, sencillamente, sencillamente de sentido común y no vale que me diga usted a mí que, por lo menos a mí, de que no tiene importancia porque yo he solicitado ser miembro de la Comisión de Gobierno, que si tiene importancia, gratuitamente, y usted no ha contestado todavía. Cómo tampoco había contestado, por lo menos positivamente el Presidente anterior. No es aceptable Sr. Presidente, pueden ustedes tener tres, lo que no es aceptable es que siete Concejales estén representados por uno sólo y uno sólo esté representado por si mismo, eso es lo que le trata de decir el querido Gallego Lomba. Eso no es justo. Sr. Presidente.- Tendrá cumplida respuesta a unas preguntas que hizo usted al final del Pleno. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, por alusións. Eu só quero dicir que do nutrido Grupo Mixto aquí só quedo eu, ó resto xa os ficharon ou están por aí fóra, así que eu nesta festa si estou, estou, se non estou non estou, tanto me ten. Sr. Presidente.- Bueno, nosotros vamos a mantener la propuesta. ¿Votos en contra?. ¡Ah!, perdón, ¿quiere usted hablar? Sr. Gallego Lomba, por favor. Sr. Gallego Lomba.- Si, vamos a ver Presidente. Que en primeiro lugar a proporcionalidade que aplicas pois nos parece un pouco unha tomadura de pelo. O Partido Popular ten quince Deputados. Sr. Presidente.- Ten dezaseis. Sr. Gallego Lomba.- Quince, quince, ou senón modifiquen vostedes o regulamento orgánico desta Deputación, pero modifíquenllo, teñan a un día ó Pleno pero modifíquenllo. Sr. Presidente.- De acuerdo, quince Diputados efectivamente, quince de derecho y dieciséis de hecho. Sr. Gallego Lomba.- Nós temos sete e o Grupo Mixto cinco. Bo, entón nós temos oito de feito, bo, pero non é así, o regulamento ou o modifican vostedes, pero teñan a valentía de traelo aquí e modificalo, ou senón non o apliquen porque vostedes están incumprindo un regulamento que aprobamos por unanimidade a Corporación, e nós non participamos na Comisión de Seguimento. Sr. Presidente.- Le estoy dando la razón, le estoy diciendo, quince de derecho y dieciséis de hecho, vamos. Vamos a votar. ¿Votos en contra?, ¿abstenciones?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista vota en contra, abstención Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Se aprueba por mayoría. Lo único que sucede es que ahora que cada grupo político representará, es decir, designará a las personas que considere convenientes. Co voto en contra do Grupo Socialista, e a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), acórdase que a designación de seis representantes da Deputación na Comisión de Seguimento do I Convenio ou acordo regulador das condicións de traballo do persoal suxeito a réxime estatutario da devandita Deputación, e de conformidade co disposto no artigo 7, se efectúe na proporción seguinte: Catro representantes do Grupo Popular; un representante do Grupo Socialista; un representante do Grupo Mixto, facéndose a designación polos respectivos Grupos. ------ Folla: 89,90 7.2634.- PETICIÓN DE RECOÑECEMENTO DE COMPLEMENTOS ESPECÍFICOS. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?.Se aprueba por unanimidad. Visto o escrito presentado en 22 de decembro último, polos funcionarios de carreira adscritos ó Hospital Psiquiátrico Provincial "O Rebullón"; concretamente, ó Servicio de Mantemento, D. Manuel Abalde Vila, D. Sandalio Arias Fernández, D. Delmiro Fernández Bastos, D. Herminio Lorenzo Bugarín, D. Francisco Artesino Pérez Fernández e D. Antonio Pérez Seijo, interesando polas razóns que aducen no seu escrito, os complementos seguintes: "40 horas extras, mensuais"; 1 punto máis no complemento específico de "perigosidade" e un novo punto no complemento de "responsabilidade". Considerando que os funcionarios relacionados, todos e cada un deles, teñen recoñecida e gozan dunha dedicación especial, por importe anual de SETENTA E SETE MIL DUASCENTAS TRINTA E DÚAS PESETAS (77.232), que todos e cada un deles, teñen complemento específico por "perigosidade" (1 punto), por importe anual de TRINTA E CATRO MIL SESENTA E OITO PESETAS (34.068), na mesma contía e sistema que o resto do persoal desta Deputación, e afecto a idénticos Servicios de Mantemento, polo que non é posible acceder ó solicitado, por canto que os estudios levados a cabo excederían, neste caso, en complementos específicos, dos que teñen recoñecidos o resto do persoal; e polo que se refire ó novo complemento que solicitan, de "responsabilidade", este é asunto que queda supeditado ó estudio xeral que a Corporación ten proxectado considerar no primeiro semestre do ano en curso. Polo exposto, o Pleno acorda por unanimidade non acceder a esta petición. Así mesmo, visto o escrito presentado en novembro último por D. Juan Ribadomar Arosa, Xardineiro-Varredor, D. Manuel José González Fernández e D. Hermenegildo Díz Castiñeiras, Auxiliares de Comedor e Limpeza do Hospital Psiquiátrico Provincial "O Rebullón", interesando 2 puntos de complemento específico por "perigosidade", en lugar de 1 que ten recoñecido; isto é, SESENTA E OITO MIL CENTO TRINTA E SEIS PESETAS (68.136) anuais, cada un, por tal concepto e polas alegacións que verten no seu escrito citado; visto, igualmente, o informe do Sr. Administrador do Hospital Psiquiátrico Provincial "O Rebullón", en sentido favorable', ó menos mentres non se contrate o servicio cunha empresa exterior, informe que conta coa conformidade do Sr. Vicepresidente e Deputado-Delegado no Centro. Considerando todo o exposto, e que o Xardineiro do Hospital Xeral Provincial, ten recoñecidos 2 puntos, pola mesma labor que alegan os reclamantes. Conforme co artigo 33-2-f) da Lei 7/85, de 2 de abril e concordantes, do R.D.L. 781/86, de 18 de abril; co fin, igualmente, de evitar agravios comparativos no presente exercicio, con efectos de 1 de xaneiro en curso, o Pleno acorda por unanimidade recoñecer a favor dos tres funcionarios relacionados, 1 punto máis polo concepto de "perigosidade"; isto é, TRINTA E CATRO MIL SESENTA E OITO PESETAS (34.068), anuais máis (das que teñen recoñecidas), e ata tanto, no seu caso, no Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", non funcione un servicio de empresa exterior para cometidos de traslado de residuos, incineración dos mesmos e similares. O efecto, vista a petición formulada por D. Antonio pais Almozara, Médico Adxunto do Hospital Provincial, considerando o informe favorable que ó efecto emite a Dirección Médica de dito Centro, con fundamento nas consideracións expostas nos pertinentes informes que se incorporaron ó acordo de homologación retributiva dos Médicos do Hospital Provincial cos facultativos das Institucións pechadas da Seguridade Social, adoptado polo Pleno desta Corporación en sesión extraordinaria de 9 de novembro de 1989, o Pleno acorda por unanimidade recoñecer ó solicitante o complemento específico por incidencia dos factores de dedicación e incompatibilidade en iguais condicionantes e contía que, para funcionarios de igual clase e categoría, foron recoñecidos polo mencionado acordo. ------ Folla: 90 8.2635.- CORRECCIÓNS AS MODIFICACIÓNS DO REGULAMENTO DE SAÚDE MENTAL DO HOSPITAL PSIQUIÁTRICO "O REBULLÓN". Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. De conformidade co expresado polo Sr. Deputado-Delegado do Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", habéndose sufrido erro nas modificacións do Regulamento de Saúde Mental e do Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", así como a omisión dun parágrafo no artigo 19, ó amparo do art.. 111 da Lei de Procedemento Administrativo, o Pleno acorda por unanimidade reparar tal deficiencia, e na súa consecuencia, quedará como seque: Art. 192.- Xunta Facultativa dos Servicios de Saúde Mental. ... Engadir un parágrafo da maneira que seque: h) O Director de Xestión e Servicios Xerais e o Director de Enfermería poderán asistir con voz pero sen voto, cando se solicite a súa presencia. Disposición Transitoria II. Onde di "... Consideramos... debe DECLARARSE a un nivel estamental ...". Debe dicir "... Consideramos... debe COMPARARSE a un nivel estamental ...". Con estas precisións, o Pleno, acorda aprobar inicialmente as modificacións do Regulamento de Saúde Mental e do Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", sometidas á sesión ordinaria celebrada o día 26 de xaneiro de 1990 debendo publicarse Anuncio destas no Boletín Oficial da Provincia, ó obxecto de que por prazo de 30 días poidan presentar reclamacións e suxestións. Así mesmo, queda enteirado de anuncio publicado no Taboleiro do Centro Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", por orde do Deputado-Delegado do mesmo e que textualmente di: "Trala aprobación do Regulamento de Réxime Interno dos Servicios de Saúde Mental da Deputación Provincial de Pontevedra, en sesión plenaria celebrada o 13 de xullo de 1989, e as modificacións introducidas ó mesmo na sesión corporativa do 26 de xaneiro de 1990, faise constar que ata en tanto non se regulamentan as competencias e funcións dos Técnicos Especialistas en Asistencia Psiquiátrica (T.E.A.P.), os Auxiliares Psiquiátricos seguirán realizando as funcións que tradicionalmente veñen desempeñando, sen que elo impida a integración funcional doutros titulados". ------ Folla: 90 9.2636.- RECLAMACIÓN DE FUNCIONARIO PROVINCIAL EN RELACIÓN A ASIGNACIÓN DE NIVEL DE COMPLEMENTO DE DESTINO E COMPLEMENTO ESPECÍFICO. ASÍ COMO ADECUACIÓN EN GRUPO DE ESCALA SUPERIOR. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. Visto o escrito formulado por D. Vicente Fraga Abilleira, Delineante, adscrito ó Servicio de Vías e Obras, en orde a un- ha dobre reclamación, isto é, elevación do seu coeficiente multiplicador e recoñecemento dun complemento específico, acórdase por unanimidade, ó amparo da Disposición Transitoria 2ª do Decreto 288/1975, de 21 de marzo, anexo do Decreto 2056/1973, R.D. 3046/77 de 6 de outubro, normas concordantes de pertinente aplicación e reiterada xurisprudencia, a desestimación do primeiro extremo; e do segundo, axustándose ó artigo 23.2.b) da Lei 30/84, de 2 de agosto e artigo 4.1 do Real Decreto 861/86, de 25 de abril; recoñecéndoselle ó mesmo tempo o abono dun complemento de productividade por importe de DÚAS MIL TRESCENTAS SESENTA E UNHA PESETAS (2.361) mensuais, por desempeñar accidentalmente as tarefas propias dun posto de traballo de superior categoría e en tanto esta situación subsista, conforme ó establecido no artigo 57.2 do Primeiro Acordo Regulador das Condicións de Traballo do Persoal Suxeito ó Réxime Estatutario desta Deputación, art.. 27.1.c) da Lei 37/88, de 28 de decembro e atendendo así mesmo ó art. 5.1 do R.D. 861/86, de 25 de abril e 23.3.c) do 1º parágrafo da Lei 30/84, de 2 de agosto. ------ Folla: 90,91 10.2637.- PETICIÓN DE FUNCIONARIO EN RELACIÓN A STATUS FUNCIONARIAL DO MESMO. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?. Apróbase por unanimidade. Vista a petición formulada por D. Rafael Fernández Sanmiguel, Administrador adscrito ó Hospital Psiquiátrico "O Rebullón", relativa a que se lle manteña no seu "posto" actual ata o momento da súa xubilación, en consideración a que a Disposición Transitoria 1ª do propio Regulamento resolve o tema exposto, ó dispoñe-las denominacións dos postos de traballo substituirán ás actuais conforme vaian quedando vacantes, e en atención a que a catalogación dos postos de traballo é unha facultade inherente á potestade organizatoria da Administración sen máis límites que os dereitos adquiridos dos funcionarios que se estende, conforme a reiterada xurisprudencia, á categoría administrativa, á inamovilidade e ós dereitos económicos consolidados, na concepción de que a publicación do Regulamento de Saúde Mental e do Hospital Psiquiátrico "O Rebullón" non conculca os dereitos do peticionario, acórdase por unanimidade desestima-la petición deducida mantendo na súa integridade o art. 15 do precitado Regulamento, e que se solicita a súa modificación. ------ Folla: 91 11.2638.- RATIFICACIÓN DE ACORDOS DA COMISIÓN DE GOBERNO. Sr. Presidente.- Sr. Nieto Figueroa, tiene usted la palabra. Sr. Nieto Figueroa.- Si, por lógica usted ya tiene que comprender que si ustedes no me permiten pertenecer a la Comisión Provincial de Gobierno ni gratuitamente, es porque algo ustedes quieren que yo no conozca, porque yo incluso he dicho alguna vez, y si hace falta, sin voz y sin voto, aunque prefiero tener voto porque a lo mejor se puede frenar alguna cosita, de manera que ante esa desconfianza de que yo esté presente, yo también desconfío, con más motivos, y no les puedo creer en absoluto ni aceptar les nada de nada de lo que en lo que yo quiera estar y ustedes no dejen. Porque aún le tengo que recordar que todavía, y no está de más que se diga, todavía hay Presidentes de Comisiones que no permiten ni siquiera opinar a los Diputados elegidos libremente por los ciudadanos, en su propio partido político todavía hay gente, y la estoy respetando, ya ve usted, democráticamente, que no permite ni opinar a un Diputado que no sea de su propio, de su propia Comisión, increíble vamos, Franco era comunista, de verdad. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. Gallego Lomba. Sr. Gallego Lomba.- Si Presidente. Se este asunto fose tramitado normalmente pola Comisión de Cooperación ou Informativa e viñera informado pola Comisión pois non faría falta. Vamos votar en contra porque nós non queremos ratificar ningún acordo da Comisión de Goberno onde non estamos representados. Sr. Presidente.- Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, realmente o obxecto do asunto, se a Deputación funcionara con normalidade creo que non tería ningún problema, porque realmente son remanentes e nunca puxemos ningunha pega. O que pasa é que non podemos ratificar un acordo dun órgano que non, carece de toda competencia neste tema. Realmente eu creo que aquí se está creando un precedente con ratificacións bastante habituais que non existen, non existe este mecanismo. A Comisión de Goberno carece de toda competencia é nulo o acordo que tomou sobre ese tema e aquí non ratificamos nada. Todo caso validaremos un acto nulo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo tengo que decir al respecto de que esto fue una decisión de la Comisión de Gobierno por razones de urgencia y debido precisamente como usted acaba de reconocer que el tema a tratar no tenía trascendencia, simplemente la trascendencia que sí tenía era intentar que esos Ayuntamientos no perdiesen ese dinero. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Votos en contra el Grupo Socialista. Sr. Secretario.- Abstención Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Los demás votamos a favor. O Pleno da Corporación Provincial, acorda co voto en contra do Grupo Socialista, e a abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), ratifica-los seguintes acordos adoptados pola Comisión de Goberno o día 4 de decembro de 1989: Apróbase a solicitude do Concello de As Neves, pola que interesa a aplicación de remanentes das obras números 136 e 137, da CAE/89, ante a urxencia da súa remisión á Dirección Xeral de Análise Económico Territorial, na nova que se propón co seguinte financiamento: "Reparación e Reforma ilumminación pública na Estación de As Neves (arredores)" Subvención Estatal..............................1.318.778 pts. Aportación Concello (fondos propios)..............211.222 pts. TOTAL......................1.530.000 pts. ========================================= Condiciónase a súa aprobación, á aceptación da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial. Deste acordo darase coñecemento ó Pleno para a súa ratificación. Apróbase a solicitude do Concello de Vila de Cruces, pola que interesa a aplicación de remanentes da obra número 93 da CAE/89, ante a urxencia da súa remisión á Dirección Xeral de Análise Económico Territorial, na nova que se propón co seguinte financiamento: "Acondicionamento e pavimentación de camiños rurais-Lote 13" Aportación Estado...............................4.159.947 pts. Aportación Concello (fondos propios)............1.040.053 pts. TOTAL......................5.200.000 pts. ========================================= Condiciónase a súa aprobación, á aceptación da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial. Deste acordo darase coñecemento ó Pleno para a súa ratificación. ------ Folla: 91,95 12.2639.- APROBACIÓN DAS OBRAS A INCLUÍR NO PLAN TRANSFRONTEIRIZO 1990, E INVERSIÓNS QUE COMPORTA. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, bo, aquí realmente non sabemos moi ben quen decide. Nos manda o Estado pero en realidade todo se resolve en reunións entre representantes dun Grupo só desta Deputación e os representantes da Administración do Estado. O máis grave do caso é que os Concellos máis inmediatamente limítrofes á raia fronteiriza seguen sen aparecer por ningún lado. A última vez que tratamos isto resultou que en Tui por culpa de non se sabe quen non presentaron os proxectos e agora seguen sen presenta-los proxectos e isto vai dar lugar a uns receos nos Concellos que están incluídos dentro do Plan Transfronteirizo enormes. E para máis é unha cuestión simplemente de presentación, ¿non?. Aquí os tres grandes beneficiarios, contra os que non teño nada, son A Cañiza, Porriño e Ponteareas, que parecen se-la nova confederación gobernante nesta Deputación e se ve en tódolos expedientes. Lalín empeza a desaparecer do mapa e a partir de agora A Cañiza, O Porriño e Ponteareas pintan bastos, o que se advirte para xeneral coñecemento. Pois moi ben. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Gallego Lomba tiene usted la palabra. Sr. Gallego Lomba.- Eu aquí quero anunciar xa que parece que hai un cambio de política nesta Deputación. Hai un cambio de política porque agora en vez de levar tódalas axudas da Deputación cara a zona do interior que era Lalín etc., etc., agora as leva O Porriño, Ponteareas, Cañiza, hai un cambio substancial de política nesta Deputación. Sr. Presidente, tamén é verdade que bo, polo menos vamos a facer saneamentos que xa é algo importante, vamos avanzando un pouquiño pero que si que se está levando a Deputación agora para o sur da Provincia, pois bo, os sureños, a ver se nos toca algo de vez en cando ós de Nigrán, ou ós de Vigo como di Antonio, ou ós de Moaña, ou ós de Cangas. Presidente, como antes se dicía xa aquí, de que bo, os Municipios fronteirizos en si non teñen nada que dicir, parece que non teñen nada que dicir neste Plan Transfronteirizo e si os Concellos que dixen antes de A Cañiza, Ponteareas e O Porriño, nada máis. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Nieto Figueroa tiene usted la palabra. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, para que no vaya a imaginarse usted que nosotros estamos aquí a votar que no, no se trata de eso. En otros sitios que yo me se casi siempre ocurre lo mismo, no, de todas formas hay que decirles alguna cosita aunque el Sr. Gallego, ya más o menos iluminó, nos iluminó. Yo voy a dar cifras, yo voy a dar cifras que es lo que vale. Plan Transfronterizo, por cierto el querido Ligero si estuviese hoy aquí lloraría, porque no aparece, no aparece La Guardia por aquí. Por ejemplo, A Cañiza ciento treinta millones de pese- tas, O Porriño trescientos millones de pesetas y Ponteareas ciento cincuenta millones de pesetas y siempre somos los mismos. Una frase que yo hacía recopilar a los deportistas de antaño que se portaban mal, era siempre somos los mismos, soy un mal deportista, siempre somos los mismos, soy un mal deportista, siempre somos los mismos, soy un mal deportista. Aquí siempre son ustedes los mismos, siempre, falta Lalín en este, aquí falta Lalín, efectivamente A Cañiza, O Porriño, Ponteareas, falta Lalín. Claro que ahora ya no es Presidente el Sr. Mera, perdón, el Sr. Cuiña. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Miren una cosa que quisiera decir en este tema es que en su momento lo único que hizo la Diputación Provincial fue recoger todos las sugerencias y todas las obras que enviaron los Ayuntamientos que en aquel momento se delimitaron, entre ellos estaban incluidos Crecente, Arbo, As Neves, Salvaterra, Salceda, Tui, Tomiño, La Guardia, incluso Nigrán, Baiona, A Cañiza, es decir, esa es la primera línea. Después empezando por la segunda línea A Cañiza, Covelo, Mondaríz pueblo, Mondaríz-Balneario, Ponteareas, O Porriño, creo que no me queda ninguno más, ah, Mos, Mos. No, Redondela no está. Entonces nosotros lo único que hemos hecho en aquél momento, que yo esto también lo quiero dejar bien claro aquí en el Pleno, ha sido trasladar a la Administración Central un programa ambicioso que sumaba casi once mil millones de pesetas para hacer una especie de convenio tripartito Comunidad Económica Europea, Administración Central, es decir, el Estado, y la Diputación Provincial. Entonces fue precisamente, yo no quiero echar culpas a nadie que no es mi estilo, sino todo lo contrario, fue la Administración Central, precisamente, la que con los recursos que disponía pues tomó esa decisión, entonces, ahí, pues, fue efectivamente nuestra sorpresa, porque nosotros aquí no estamos en contra de nadie sino a favor de todos, es decir, nosotros por ejemplo que se invierta en A Cañiza, en Ponteareas o en O Porriño, eso no va en detrimento que se invierta por ejemplo en Nigrán o en otras partes. Y algunos compañeros nuestros de nuestro Grupo Político que están aquí sentados como es el Alcalde de Nigrán pues protestaría, pondría el grito en el cielo con toda la razón si esta propia Corporación, su Grupo Político, pues de alguna forma intentara de que esas obras no se llevasen adelante. Pero con los recursos de los que disponía el Plan, pues eso fue así. Entonces yo ya digo, no estoy aquí para echar la culpa a la Administración Central, fue ella la que ha tomado la decisión. Y también quiero decir que en el tema de Tui, concretamente, esta Diputación, o en el tema de La Guardia, no ha hecho nada en contra de esos Municipios sino todo lo contrario. Yo estoy, me someto en debate público o incluso el Sr. Castro Álvarez que fue el que llevó el tema directamente, para que se vea que esto es así, es decir, que haya transparencia. Lo que estamos ya cansados es de esos chistes, porque claro, como estamos en carnavales se pueden tolerar, lo que decía el Sr. Gallego Lomba de que ahora parece que A Cañiza, Ponteareas o no se qué, vamos, déjese usted de bromas porque en carnavales se toleran todas, ¿no?. Déjese usted de bromas porque efectivamente este tema sabe usted que viene ya desde cuando se empezó a confeccionar el Plan que fue hace casi un año ya. Entonces en ese sentido, pues, hubo una serie de Ayuntamientos que han estado ahí. y tiene que pensar usted que la Administración del Estado el color político que tiene no es precisamente el color político del Grupo Popular, que han decidido y a nosotros nos ha parecido correctamente. Pero no nos echen a nosotros las culpas de decisiones que no hemos tomado. Nosotros lo que si queremos estar, ser conscientes, de que si ustedes consiguen que se inviertan, es decir, a través de gestiones directamente de su Partido Político, que se inviertan en Nigrán, que se invierta en todos esos Municipios que dicen ustedes, nosotros le apoyaríamos como así ya lo habíamos hecho al principio, enviando ese Plan a Madrid. Eso es lo que quiero dejar perfectamente claro y que bueno, que es un tema que ya creo que cerrado y que yo incluso, por ejemplo, al Alcalde de Tui que tengo pensado ir a visitarle le explicaré personalmente este tema para que no haya ninguna duda y que en el Pleno del Ayuntamiento de Tui no se toman acuerdos bien por falta de información o por 10 que sea, que se reclame a la Administración Central o a la Comunidad Económica Europea pero nunca a esta Diputación que ha trasladado ortodoxamente todas las obras que planteó el Ayuntamiento en su momento. Nada más muchas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si, un segundo. Hombre, ustedes están diciendo aquí constante y permanentemente, dicen ustedes, porque de decir a hacer hay un abismo ¿no?, que este es el Ayuntamiento de Ayuntamientos, dicen ustedes que este es el Ayuntamiento de Ayuntamientos de la Provincia y el Ayuntamiento donde yo resido y donde nací tiene una serie de parroquias de las que se preocupa directamente el Ayuntamiento. Este Ayuntamiento de Ayuntamientos tendría en su momento, si es que es tal Ayuntamiento de Ayuntamientos, que dirigirse a los demás e informarles. Porque decir que aquí únicamente se han preocupado por lo que usted dice, únicamente se han preocupado: A Cañiza, ciento treinta millones; O Porriño, trescientos millones; y Ponteareas, ciento cincuenta millones. Aquí se ha dicho incluso que el Ayuntamiento de Tui no había reclamado. Que Ayuntamiento de Ayuntamientos es éste que permite que sus barrios o sus otros Ayuntamientos no se enteren de temas como éste. Mal, mal, además usted lo sabe Presidente, usted sabe que mal, y ya están aquí los mismos, siempre los mismos, siempre. Sr. Presidente.- Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, unha breve intervención só para sitúa-lo tema. Eu creo que isto nin sequera é unha discusión sobre puntos de vista de partidos senón de mera racionalidade, non, e perdón polo de mera, non foi un chiste, foi sen querer. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu.- Vamos a ver. Eu polo menos levo defendendo sempre que o Plan de Obras e Servicios, e incluso a Comarca de Acción Especial se destine ó que son os servicios mínimos básicos, como é o caso do saneamento. Bo, o Plan de Obras e Servicios e a Comarca de Acción Especial, non se destinan ós servicios mínimos básicos senón basicamente a asfaltados e formigonados. Ben, é o seu particular criterio e polo visto é co que se consigue máis votos, e esto o que é, é un Programa de Cooperación Transfronteriza de acordo coas directrices que ten, que teñen as Comunidades Económicas Europeas e loxicamente a súa finalidade principal é fomenta-la interrelación entre as dúas áreas, neste caso a Galega e a Portuguesa. Bo, aquí xa non aparece iso contemplado globalmente, o cal é imprescindible, é imprescindible para responder á finalidade dese Plan e ós contidos deses Plans, o que tiñan que poñernos aquí é unha interrelación entre as dúas áreas, si se quere centrado entre Pontevedra e a provincia de Viana, para simplifica-lo asunto. Bo, iso non aparece para nada, de modo que aquí aparece unha especie de POS bis no que o que é estrictamente a franxa ribeireña non aparece para nada. Programas de comunicación e de interrelación entre as dúas partes non aparecen para nada, e aparece o que había que facer no POS, primeiro asunto, me parece un pouco raro. Eu non sei se a culpa é de vostedes, do Goberno de Madrid ou de quen sexa, como comprenderán non vou defende-las teses de ningún dos dous. A miña alusión a Tui como un exemplo pola polémica que se suscitou, eu preguntei aquí cando veu a anterior vez Tui estaba na primeira fase por que non aparecía. Si se me permite o chiste e tamén sen ser ofensivo, aceptemos que é polo problema da desaparición do Nani, ben, o que pasa é que iso non xustifica que non veña polo menos no segundo ano. Pero bo, ó fin e ó cabo son problemas internos seus, pero eu creo que esto carece de toda racionalidade, esto non é un Programa Transfronterizo, esto é un Programa de Obras na Provincia de Pontevedra, e o certo é, se se me permite tamén face-lo último chiste, en Pontevedra á vista dos resultados das novas propostas que veñen hai tres capitais, A Cañiza, Ponteareas e O Porriño, nada máis, o resto non pintamos nada. Sr. Presidente.- Sr. Gallego Lomba, por favor. Sr. Gallego Lomba.- Sr. Presidente, en primeiro lugar, as miñas intervencións poderanlle gustar ou non gustar, pero eu non digo nin parvadas nin chistes, que quede claro, ou lle gustan ou non lle gustan. En segundo lugar, fai pouquiño tempo que veu aquí o Plan Transfronterizo e vostede, para non dicir que o tramitaba o Goberno Central dixo que era, palabras textuais, unha axuda da Comunidade Económica Europea, e agora xa buscámo-lo inimigo exterior pero o máis próximo, que neste caso é o Goberno Central, a culpa tena o Goberno Central, pois se é así, que a culpa de todo tena o Goberno Central, pois moi ben home, nós asumimos que ten a culpa o Goberno Central, pero segue a coincidencia de que os tres Concellos que levan a axuda pois son o de O Porriño, A Cañiza e Ponteareas, e iso, están aí, e por suposto, o Alcalde de Nigrán, dicirlle que si, o que dicía vostede antes, teñen que reclamar máis, non a eles, senón a tódolos demais Alcaldes, que non tres agora, tres Alcaldes que antes eran catro agora son tres, leven todo o que é nesta casa. Dentro dun momento, en rogos e preguntas, Sr. Presidente, voulle dicir, voulle facer unha pregunta sobre as inversións realizadas da Deputación en A Cañiza. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Antes de darlle a palabra ó Sr. Castro, simplemente quero matizar unha causa que é a seguinte, é dicir, a min paréceme un chiste, teño que volver a repeti-lo seguinte, é dicir, vostedes saben que este Plan elaborouse aproximadamente fai un ano, pero vostedes veñen como hai cambio de Presidencia, da a impresión de que eu dalgunha forma nos quince días ou vinte días que levo de Presidente, que cambiei o Plan. Saben que non é así, iso é o que quero dicir aquí ben claro, eu estou aquí, que están aquí os que son auténticos notarios, que son os medios de comunicación, de entregarlle pois o Plan que enviou esta Deputación a Madrid e que digan a ver quen é o que cortou ou non cortou, eu xa digo, non quero votar aquí ningunha culpa. Esto foi un Plan global, Comunidade Económica Europea-Estado-Deputación, e a Deputación o único que fixo foi, traslada-las obras dos Concellos a Madrid, independentemente de que hai unhas obras propias da Deputación que son estradas provincias que están nesa zona e que veñen do eixe da zona do Miño, é dicir, o que é a fronteira do río Miño, pois a estrada nacional 120 que é o que se pretende. E nada máis, e o resto é pura demagoxia, téñoo que dicir así, téñoo que dicir así, porque xa digo, eu ensinareille a tódolos medios de comunicación o Plan de Obras que se enviou a Madrid, esta Deputación non discriminou a ningún Concello senón todo o contrario, non discriminou a ningún Concello, entón iso é pura demagoxia. Sr. Castro Álvarez. Sr. Castro Álvarez.- Bueno, en vista de la última intervención del Presidente ya no tengo nada que decir porque es así, pero si me permite ampliar un temita, simplemente. Este es un Plan, como dijo muy bien Costas, de la Comunidad Económica Europea en el cuál interviene la Comunidad Económica Europea con la mayor fuerte inversión, el Estado, y la Diputación lo único que está haciendo es anticipando la aportación que corresponde de la Comunidad Económica Europea que después revierte en el 70% aquí más la aportación de un 9% de las Administraciones. Pero este Plan consta de tres actuaciones, una la del propio Estado, otra la de la Comunidad Autonómica y otra de las Corporaciones Locales, y toda la zona fronteriza está muy mejorada, y no es cierto que sea solamente A Cañiza, O Porriño y Ponteareas porque a ustedes se le olvida un Ayuntamiento que tenían que tener muy presente porque es de su misma ideología, Salvatierra de Miño. Pero es que la Guardia está beneficiado, Tui está beneficiado, Las Nieves está beneficiado, Creciente está beneficiado, etc., etc., y sino léanse ustedes el Plan completo. Hay inversiones de mil millones de pesetas de la carretera A Guarda-Tui; hay una inversión de tres mil ochenta millones de la carretera Tui a Ponte...; hay carreteras como es Ponteareas-As Neves con quinientos ochenta millones; hay carreteras de Arbo a A Cañiza; hay carreteras de A Cañiza a Crecente, en fin, que toda la franja del Miño, de una parte y la otra, está ampliamente beneficiada. Pero reiterando las palabras del Sr. Presidente, este es un Plan que la Diputación 10 único que está haciendo es de intermediaria entre la Administración Local y el Estado, y lo que hace la Diputación, por otra parte, es anticipar un dinero que correspondía ya aportar a la propia Comunidad Europea, y es un Plan que todas las obras que aquí se recogieron, incluso se ha incluido el Ayuntamiento de Pazos de Borbén, y que fue la Administración Pública, el Ministerio, el que tomó en consideración cuáles debían de ser los Ayuntamientos y que tipo de obras habría que incluir. Eso es así, única y exclusivamente, y es feo estar ahora hablando del actual Presidente porque este Plan se ha confeccionado estando el anterior. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Castro. Sr. Barros. Sr. Barros González.- Bo, eu quería facer unha aclaración porque o que dixeron os compañeiros realmente me parece mal tamén a mín. Como Alcalde de O Porriño eu creo que non se poden confundi-los termos destas axudas transfronteirizas do Plan Transfronteirizo porque dise só que convén, pero non se di todo. O Porriño non fixo nin máis nin menos que pedir unhas obras cando tivo ocasión de pedilas neste Plan, que ascendían aproximadamente, nas obras que puxemos no Axuntamento de O Porriño, que solicitamos, a dous mil oitocentos millóns de pesetas, e concedéronnos estes trescentos millóns por saneamento, sobre todo do río Louro que todos sabemos que é o río que envelena máis intensamente o Miño, e polo tanto creo que foi ben concedida esta subvención por parte do Goberno Central á hora de escolle-la obra. A de Ponteareas e a de A Cañiza foron polo mesmo motivo, que son obras eminentemente ecolóxicas, sobre todo para os saneamentos integrais dos nosos Concellos, pero o que non se di aquí tamén, que o dixo Pepe Castro en parte pero que hai moitas máis obras como é a Autovía Vigo-O Porriño-Tui, que tamén vai incluída neste Plan cunha inversión que se acerca ós dez mil millóns de pesetas, e a mesma estrada desde O Porriño a Ourense tamén está incluída neste Plan e que se vai a facer tamén neste Plan de trece mil millóns de pesetas que vai incluído nese mesmo Plan e que nos vai a favorecer a tódolos Concellos, a O Porriño, a Vigo, a tódolos Concellos que están no límite da estrada que vai desde Vigo ata Ourense e polo tanto eu creo que aquí non hai, como se da a entender, ningún caciquismo, senón todo o contrario, estanse facendo obras que realmente son moi necesarias no noso Concello. E tamén me falta por dicir que se incluirán máis Concellos, que quedaron fóra, pero, que non fomos nós quen os sacamos e hai máis obras que é un Plan cuadrienal que aínda se van a dar a outros Concellos no sucesivo. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Fernández, Avelino. Sr. Fernández Alonso.- Si, yo un poco por alusiones, porque se habló de Nigrán, entonces en mi condición de Alcalde yo debo decir que en su día ya manifesté mi disconformidad con que se eliminasen determinados Ayuntamientos de este Plan, pero he hecho las averiguaciones pertinentes. Llamé a Madrid, hablé con el Subdirector General del Ministerio de Administraciones Públicas y me dijo textualmente que ellos lo habían pasado y que había sido el Ministerio de Hacienda quien había excluido el resto de los Ayuntamientos. Entonces yo lo que le pido al Presidente, que estando de acuerdo con la subvención dada a estos Ayuntamientos que se tenga en consideración los Ayuntamientos de la costa, porque todos sabemos que tenemos un déficit de infraestructura sobre todo en la época estival y entonces la Corporación Provincial, que de alguna manera tenga en consideración estos Ayuntamientos a la hora de las subvenciones de la Diputación. Gracias, Presidente. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Vamos a votar. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Costas Abreu. Sr. Presidente.- Apróbase por maioría. En relación co "Programa Operativo de Desarrollo de las Regiones Fronterizas de España y Portugal", o Ministerio para as Administracións Públicas, mediante escrito nº 460, de data 9 de febreiro, adxunta listado dos proxectos previstos para realizar en 1990, a efectos de que por esta Corporación se preste conformidade, ou, no seu caso, propoña, previa xustificación, as modificacións oportunas, cunha subvención estatal de 270/88 millóns de pesetas, para inverter nas obras que se citan: Inversión Inversión Municipio Denominación total 1990 CAÑIZA A Depuración Mellora Rede Sanea- mento, Zona Urbana, fase 2..... 130.000 45.000 PORRIÑO O Saneamento e depuración augas - Residuais, fase 2.............. 300.000 150.000 PONTEAREAS Plan Saneamento Integral Vila,- fase 2......................... 150.000 75.000 DEPUTACIÓN Estrada A Cañiza-Arbo, 16/3 Km. 525.000 175.000 DEPUTACIÓN Estrada A Cañiza-Crecente, 15/7 Km............................. 505.000 100.000 DEPUTACIÓN Estrada Ponteareas-As Neves, -- 16/7 Km........................ 585.000 200.000 TOTAL PROVINCIAL............... 2.195.000 745.000 ================================================================= Como consecuencia, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión de Cooperación e Mancomunidades, acorda coa abstención do Grupo Socialista e do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), prestar aprobación á inclusión das devanditas obras no Plan Transfronteirizo para a anualidade de 1990, co financiamento e observacións que seguen: FINANCIAMENTO Aportación Estado.....................270.880.000 Aportación Deputación.................449.550.000 Aportación Concellos...................24.570.000 SUMAN......................745.000.000 =============================================== En síntese o financiamento corresponde ás seguintes aportacións: - Subvención do Estado..................36,36% - Aportacións Corporacións Locais.......63,64% - Banco de Crédito Local................54,54% - Fondos propios.........................9,10% Tendo en conta que na medida que se supere o 9,10% de Fondos Propios, poderase diminuí-lo crédito a concertar co Banco de Crédito Local. Ademais solicitouse a recuperación da subvención da obra: "Saneamento Integral da Cidade de Tui", acollida ó programa operativo Transfronteirizo entre España e Portugal. No caso de recuperarse o crédito que amparaba esta obra, incorporarías e ó exercicio 1990, polo que habería que mante-las aportacións que figuran no financiamento do exercicio 1989 para a mesma. O financiamento que corresponde ás Corporacións Locais (Deputación e Concellos), aportarase na súa totalidade pola Deputación, comprometéndose os Concellos a devolver ás arcas provinciais o 9,10% das obras que lles afectan, nas condicións que fixen os servicios económicos desta Deputación. Os Concellos adoptarán acordo de aceptación das obras incluídas no Plan e das observacións que se contemplan, redactando os proxectos técnicos ou solicitando a súa redacción á Deputación. As obras serán contratadas pola Deputación Provincial, recibindo os Concellos o retorno comunitario (FEDER) que proporcionalmente lles corresponda. ------ Folla: 95 13.2640.- SOLICITUDE DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN A EFECTOS DE EXPROPIACIÓN DE TERREOS INCLUÍDOS EN OBRAS DA COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL 1989. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Se abstiene el Grupo Socialista. De conformidade co dictame favorable emitido pola comisión de Vías e Obras, acórdase coa abstención do Grupo Socialista, solicitar á Xunta de Galicia a declaración da urxente ocupación de terreos nas obras de "Ensanche da estrada de Vilanova (Mouriscade) (Lalín)" e "Ensanche coa nova estrada de Forcarei", ámbalas dúas do Plan da Comarca de Acción Especial 1989. ------ Folla: 95,96 14.2641.- COMUNICACIÓNS. Sr. Secretario.- Nas Comunicacións figura: - Unha contestación a escrito que no seu día se remitiu pola Deputación Provincial de Pontevedra ó Ministerio de Justicia, e expoñendo a problemática dos Xulgados do Social de Vigo e comunica que se toma nota desta preocupación mostrada pola Deputación, e que será tida en conta na primeira modificación formal que se faga da Lei de Demarcación e Planta Xudicial. - A relación das Resolucións presidenciais entre Pleno e Pleno ordinario. - O estado de tramitación, bo, unha serie de delegacións que fixo a Presidencia en Sres. Deputados Provinciais. - E por último, a tramitación en relación coa contestación a unha serie de mocións e preguntas presentadas polo Sr. Costas Abreu. Isto é o que hai. Sr. Presidente.- ¿Que máis hai?. Sr. Secretario.- En Comunicacións nada máis. Queda enteirado o Pleno das devanditas comunicacións. Sr. Secretario.- Agora veñen, se se declara a urxencia, varios asuntos, e son: Unha Moción do Deputado Martínez-Herrera; outra do Sr. Nieto Figueroa e outra sobre o novo réxime de sesións. ------ Folla: 96,99 FÓRA DA ORDE DO DÍA adoptáronse os seguintes acordos: 15.2642.- MOCIÓN QUE DIRIXE O Pleno DA EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA, O DEPUTADO PROVINCIAL DON JUAN FRANCISCO MARTÍNEZ-HERRERA ESCRÍBANO. Sr. Presidente.- Fuera del Orden del Día existen dos mociones, una del Sr. D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano y otra de D. Antonio Nieto Figueroa. La primera, la que ha tenido en el Registro, porque aquí parece que estamos asistiendo a unas carreras auténticas, pues, fue la del Sr. Martínez-Herrera y a continuación fue la del Sr. Nieto Figueroa, sobre un tema que estos días está en los medios de comunicación y que el otro día el Ayuntamiento de Vigo tomó un acuerdo en ese sentido. Entonces yo voy a leer la Moción del Sr. Martínez-Herrera y si ustedes la consideran conveniente sometemos a votación la urgencia de la misma. Moción que dirige al Pleno de la Excma. Diputación Provincial de Pontevedra el Diputado Provincial Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano. Dice lo siguiente: "En los últimos años la ciudad de Vigo ha ido perdiendo servicios administrativos que paradójicamente contrasta con un aumento de la demanda de los mismos en la ciudad. El pasado día 23 del presente mes fue aprobada una Moción en el Ayuntamiento de Vigo por la cuál se acordó crear una Comisión Municipal que evalúe las necesidades que en orden a la demanda de servicios administrativos y sociales tanto dependientes de la Administración Central como de la Autónoma necesita la ciudad. Por otra parte en el debate suscitado por tal Moción, quedó absolutamente claro que no es intención de la Corporación viguesa el reivindicar los eludidos servicios en detrimento de otras ciudades, sino simplemente adecuar la estructura administrativa a la realidad. Por todo ello en esta Moción se solicita que la Diputación Provincial de Pontevedra manifieste su apoyo a la ciudad de Vigo respecto a sus demandas ante las Administraciones Central y Autonómica". Vamos a declarar la urgencia de esta Moción. ¿Votos en contra de la urgencia?. ¿Abstenciones?. Se declara la urgencia, por lo tanto, vamos a tratarla. Yo antes de nada, antes de tratar este tema quiero hacer una manifestación que es la siguiente, por lo menos mientras yo sea Presidente, eso es evidente: Esta Presidencia quiere hacer patente que la Corporación Provincial apoyará todas aquellas propuestas de los Grupos Políticos integrados en la misma que supongan mejoras en los Municipios de la Provincia, siempre y cuando no perjudiquen ni vayan en detrimento de los demás. Se trata en definitiva de adoptar medidas de carácter positivo, favorecedoras del interés provincial en su conjunto, en cualquiera de sus sectores sin que de ello se deriven perjuicios para nadie. Esto es mi intención durante lo que queda de legislatura. Ahora vamos a entrar en el debate de la Moción. Sr. Martínez-Herrera. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- La intención de la Moción está absolutamente de acuerdo con lo manifestado por la Presidencia en este momento, es decir, que tiene un carácter exclusivamente positivo, que no tiene nada respecto a otras ciudades de la provincia de Pontevedra, en detrimento de ellas, y que únicamente busca a partir de una iniciativa tomada en el Ayuntamiento de Vigo, adecuar en este momento la realidad social de la ciudad con la realidad administrativa. Nosotros, o yo entiendo, así lo ha entendido el Ayuntamiento de Vigo, lo entiende el grupo municipal del Partido Popular en Vigo, que la ciudad de Vigo por su población, por su contexto social y económico, necesita tener una serie de servicios administrativos de los que carece y que cada vez son más necesarios para la ciudad. Lo único que nosotros solicitamos es que cuando la Comisión que se va a formar en el Ayuntamiento de Vigo evalúe esas necesidades, la Diputación Provincial como órgano o Institución tutelar de todos los Municipios y como órgano en donde todos los Municipios estamos reflejados, apoye esa iniciativa. Queda claro que es un tema estrictamente administrativo, que es estrictamente positivo y que lo único que busca es facilitar en la ciudad de Vigo las relaciones entre Administración y Administrados. A partir de ahí cualquiera puede sacar las conclusiones que quiera, pero no hay segundas lecturas ni terceras lecturas. Únicamente buscamos eso. Este debate podría alargarse innecesariamente, podríamos exhibir un prontuario de necesidades que tiene la ciudad, pero creo que todo el mundo conoce cuáles son, que son simplísimas, pues va desde poder contar con servicios telegráficos el fin de semana, que no tiene ni Vigo ni ninguna ciudad en la Provincia, están en A Coruña, por cierto, o cualquiera otro tipo de servicios que son usuales demás. Yo añadiría en esta Moción y ya lo habían comentado en es- tos días, lástima no haberlo incluido que coincide con una Moción que he leído yo en el periódico que presenta el Grupo Socialista en el Ayuntamiento de Pontevedra que realmente para unir más aún los vínculos existentes entre la capital de la provincia y la primera ciudad de Galicia que es Vigo, que desde esta Diputación se iniciara la tramitación para pedir a la Administración Central que se estudie cómo eliminar el peaje de la Autopista o cómo rebajar ese peaje. No cabe duda que ochocientas pesetas diarias, ochocientas pesetas por ir y venir, para venir a solucionar un problema a la capital de la provincia, o pontevedreses que quieran ir a Vigo, ahora la Universidad va a tener más facultades en la zona sur, facilitar la comunicación entre la zona norte de la provincia y la zona sur a través de la Autopista del Atlántico el tramo Pontevedra-Vigo, el rebajar ese costo o eliminarlo creo que sería beneficioso para la unión de toda la Provincia. Yo por lo tanto añadiría en esta Moción que la Diputación Provincial inicie los trámites necesarios para solicitar que ese peaje se rebaje o se elimine. Creo que eliminando trabas y barreras lo que se pretende es más unidad entre toda la Provincia, y por supuesto, un acercamiento mayor entre Vigo y Pontevedra. También quiero dejar claro, ante informaciones aparecidas, que hay una equivocación por parte del Grupo Socialista en el Ayuntamiento de Pontevedra cuando dice que soy pertinaz en querer eliminar la Bienal de Pontevedra, creo que ha estado claro, ha quedado claro, hay miles de actas en donde yo he mantenido la territorialidad de la Bienal en la ciudad de Pontevedra, no sólo la he mantenido sino que creo que debemos de potenciarla, y aprovecho para pedir que en el próximo Presupuesto que se debatirá dentro de unos días, se dote a esa

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición