ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.768
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1990/11/30_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.713/3.1990-11-30_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1990/11/30_Ordinaria

  • Data(s) 1990-11-30 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 187,188 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 30 de Novembro de 1990 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dez horas e quince minutos do día trinta de novembro de mil novecentos noventa, baixo a Presidencia. do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. José Castro Alvarez, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. José Manuel Gallego Lomba, D. Justo José González Ballesta, D. Emilio González Iglesias, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Antonio M. Nodar Martínez, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Saturno Luis Valdés González, D. Modesto Valverde Soto e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Antonio Castro López, e está presente o Sr. Interventor de Fondos Provinciais, D. Víctor Soto Bello. Non asiste o Sr. Deputado, D. Fernando Garrido Valenzuela. Tomaron parte nas deliberacións e votacións os novos Sres. Deputados, D. Jorge Casal Pintos e D. Armando Couselo Soto. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: TOMA DE POSESION DOS NOVOS SRES. DEPUTADOS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- Comenzamos el Pleno correspondiente al mes de noviembre, y vamos a dar posesión a dos nuevos Diputados. D. Jorge Casal Pintos, por favor. ¿Xurades ou prometedes, pola vosa conciencia e honra, cumprir fielmente as obrigas do cargo de Deputado da Excma. Deputación Provincial, con lealtade ó Rei e gardar e facer garda-la Constitución como Norma fundamental do Estado?. Sr. Casal Pintos.- Si, xuro. Sr. Presidente.- Puede tomar posesión. D. Armando Couselo Soto. ¿Xurades ou prometedes, pola vosa conciencia e honra, cumprir fielmente as obrigas do cargo de Deputado da Excma. Deputación Provincial, con lealtade ó Rei e gardar e facer garda-la Constitución como Norma fundamental do Estado?. Sr. Couselo Soto.- Si, juro. Sr. Presidente.- Bueno, en nombre propio y creo que de todos los compañeros que componen la Corporación, quiero dar la bienvenida a los dos nuevos Diputados, D. Jorge Casal Pintos y D. Armando Couselo Soto, y al mismo tiempo aprovechar también esta circunstancia para agradecer el trabajo que durante estos años han desarrollado los Diputados salientes, D. Antonio Pillado Montero y D. Diego Murillo Carrasco. Muchas gracias. 1.2824.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Vamos a proceder, vamos a seguir con el Orden del Día. Primer punto ya propiamente dicho del Orden del Día, aprobación del borrador del Acta de la sesión anterior. ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, do día 26 de outubro de 1990. ------ Folla: 188 2.2825.- DAR CONTA DA PETICION DO CONCELLO DE Lalín SOLITANDO CESION DE TERREO PROPIEDADE DA DEPUTACION Sr. Presidente.- Simplemente es dar cuenta de la petición del Ayuntamiento de Lalín solicitando cesión de terreno propiedad de la Diputación. Dase conta da petición formulada polo Concello de Lalín, relativa á cesión dun terreo da Finca de Mouriscade, e á vista do informe do Enxeñeiro Director do Servicio Agrario e do informe da Vicesecretaría desta Deputación, o Pleno acorda por unanimidade, inicia-la instrucción do correspondente expediente de cesión de terreo, no cal deberán cumprimentarse en todo caso, os requisitos sinalados no artigo 110 do Regulamento de Bens das Entidades Locais, Real Decreto 1372/1986, de 13 de xuño. ------ Folla: 188 3.2826.- DAR CONTA DO EXPEDIENTE DE EXPROPIACION DE TERREOS PARA AS OBRAS DE "MELLORA DE PLATAFORMA C.N.-550 A CORUÑA-VIGO" Sr. Presidente.- Tercer punto también, dar cuenta de expediente de expropiación de terrenos para las obras de "Mejora de plataforma de la carretera nacional 550 A Coruña-Vigo". Entonces simplemente es dar cuenta al Pleno. Estos expedientes han estado a disposición de los Diputados así que ya los deben conocer. Visto o informe do Enxeñeiro Xefe de Acción Municipal, D. Salvador Merino Gómez, con data de 18 de outubro de 1990, en donde se expoñía a aparición na realización do ensanche relativa á CN-550, dunha fosa arqueolóxica, probablemente pertencente á Idade de Bronce; e a solicitude da Dirección Xeral do Patrimonio Histórico e Documental para ,realizar con urxencia unha excavación arqueolóxica no devandito lugar da finca do Pazo de Gandarón, o Pleno acorda por unamimidade autoriza-la realización de excavacións e sondeos arqueolóxicos, cun prazo que cumprirá o 15 de decembro do ano que andamos, debendo en todo caso, queda-lo terreo donde se leven a cabo as mesmas, en idénticas condicións ás que reune na actualidade. ------ Folla: 188 4.2827.- APROBACION DE PROXECTO MODIFICADO DE SANEAMENTO DE AUGAS RESIDUAIS EN O PORRIÑO, 2ª FASE Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda por unanimidade, de conformidade co dictame da Comisión de Vías e Obras, o seguinte: - A aprobación inicial do "Proxecto Modificado de Saneamento de Augas Residuais de O Porriño. 2ª Fase", que terá por obxecto a construcción dun colector xeral, para recollida de verquidos industriais e domésticos coordenando a Xunta de Galicia, as devanditas obras, coa construcción dunha depuradora conxunta, sendo o presuposto global contractual do citado Proxecto de CENTO TRINTA E NOVE MILLONS CINCOCENTAS NOVENTA E CINCO MIL NOVECENTAS CORENTA E UNHA PESETAS (139.595.941). - A exposición ó público deste Proxecto de referencia, por prazo de 8 días hábiles, con motivo da urxencia deste expediente, toda vez que non existe tempo material, para proceder á adxudicación das obras citadas, antes de fin de ano, ó obxecto de evita-lo conseguinte prexuízo para o interese público provincial, que suporía a pérdida das cantidades consignadas, para executar este Proxecto de referencia, todo elo de acordo co disposto no artigo 116 do Real Decreto Lexislativo 781/1986, de 18 de abril e artigo 90 do Regulamento de Contratos do Estado. - Asímesmo, solicitude ó Ministerio das Administracións Públicas, Dirección Xeral de Análise Económico Territorial, da preceptiva autorización da modificación da obra, do cambio relativo á aplicación de fondos destinados a tal Proxecto, e da prórroga no procedemento de adxudicación, por prazo de meses. - Finalmente, a solicitude á Xunta de Galicia, da declaración de urxente ocupación, dos bens e dereitos afectados pola expropiación, motivada pola execución de tales obras, co propósito de dar iniciación ó correspondente expediente de expropiación forzosa, relativo ó "Proxecto Modificado de Saneamento de Augas Residuais de O Porriño. 2ª Fase". ------ Folla: 188,189 5.2828.- APROBACION DEFINITIVA DO PROXECTO DE "REDE DE SUMIDOIRO E DEPURACION DE AUGAS RESIDUAIS DE TUI.- 1ª FASE" (PLAN TRANSFRONTEIRIZO), E SOLICITUDE DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACION POLA XUNTA DE GALICIA, DOS BENS E DEREITOS AFECTADOS POLAS OBRAS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?.Se aprueba por unanimidad. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras acorda por unanimidade, o seguinte: Aprobar definitivamente o Proxecto de "Rede de sumidoiro e depuración de augas residuais de Tui. 1ª Fase", pertencente ó Plan Transfronteirizo, Exercicio 1989, por importe de execución por contrata de NOVENTA E SEIS MILLONS CINCOCENTAS NOVENTA MIL NOVECENTAS NOVE PESETAS (96.590.909); así como solicita-la declaración de urxente ocupación pola Xunta de Galicia, dos bens e dereitos afectados polas obras do devandito Proxecto, en concordancia coa Orde de 7 de decembro de 1983 da Consellería da Presidencia da Xunta de Galicia, sobre urxente ocupación de bens en expropiacións das Corporacións Locais. ------ Folla: 189 6.2829.- BAIXAS DE CARGOS POR DIVERSOS CONCEPTOS DE TAXAS HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. De conformidade co dictame da Comisión de Economía, o Pleno acorda por unanimidade, ratifica-las Resolucións Presidenciais dictadas no seu día, anulando cargos efectuados e que se contraen ós anos 1988, 1989 e 1990, os cales integran os expedientes números 3, 4 e 5 de 1990, de "Ratificación de Baixas", polos conceptos e cantidades seguintes: EXPEDIENTE Nº 3/1990 R.P. Nº CARGO CONCEPTO APLICACION IMPORTE 5017/90 1398/89 T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 021.03-H-3693 390.000 5257/90 P-38/89 T.HOSP.-PROTESIS 021.03-H-3702 80.079 5258/90 8018/89 T.HOSP.-PENSIONISTAS 021.03-H-3682 3.500 5259/90 815/6/89 T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 021.03-H-3693 277.758 5260/90 92/88 T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 021.03-H-3373 13.700 2044/88 6.900 5261/90 T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 022.03-H-3373 1919/88 20.600 5660/90 6741/2/89 T.HOSP.-PENSIONISTAS 021.03-H-3682 159.500 5661/90 239/89 T.HOSP.-PENSIONISTAS 021.03-H-3682 2.200 5662/90 3311/89 T.HOSP.-PENSIONISTAS 021.03-H-3682 3.500 En canto ós motivos polos que se propoñen as baixas, figuran especificados nos informes e resolucións respectivos. RESUME T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 1989...................... 021.03-H-3693 667.758 T.HOSP.-CIAS.SEGUROS 1988...................... 022.03-H-3373 41.200 T.HOSP.-PENSIONISTAS 1989...................... 021.03-H-3682 168.700 T.HOSP.-PROTESIS 1989.......................... 021.03-H-3702 80.079 TOTAL........... 957.737 ======================== EXPEDIENTE Nº 4/1990 R.P. CONCEPTO E aPLICACIÓN PESETAS 4492/90 Cargos da relación adxunta, que escomenza co nº 6574/5 a nome de Asier Romero Casamanes e termina co nº 8496/7, a nome de Carmen Poma- res Santos, relativos ó exercicio de 1989 e por T.HOSP.PENSIONISTAS, 021.03-H-3682...... 442.750 5652/90 Cargos da relación adxunta, que escomenza co nº 5907/8 a nome de Encarnación López Rodrí- guez, e termina co nº 8210 a nome de Matilde Fuentes Vaqueiro, relativos ó exercicio de 1989 e por T.HOSP.PENSIONISTAS 021.03-H-3682 883.000 En canto ós motivos polos que se propoñen as baixas, figuran especificados nos informes e resolucións respectivos. (Inclusión no Padrón Municipal de Beneficencia e duplicidade de facturas). RESUME TAXAS HOSPITAL-PENSIONISTASÑ 1989...... 021.03-H-3682 1.325.750 ========= EXPEDIENTE Nº 5/1990 R.P. CONCEPTO E APLICACIÓN IMPORTE 5653/90 Cargos da relación que se acompaña que esco- menza co nº 971/2 a nome de Ramón Papiri Gon- zález e termina co nº 1081, a nome de Marcos Carrera García relativos ó exercicio de 1990 e por P.PUBLICO-HOSPITAL PENSIONISTAS 344.00-A-4547 4.037.060 En canto ós motivos polos que se propón a baixa, veñen especificados nos respectivos informes, sendo tódolos cargos relativos a persoas incluídas nos Padróns de Beneficencia Municipais. ------ Folla: 189,190 7.2830.- RECOÑECEMENTO DE CREDITOS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver. La intervención evidentemente no se corresponde con la cuantía, es decir, este reconocimiento de créditos la cuantía total es de cincuenta y una mil pesetas, como decía antes no es la cuantía sino el hecho, ésto, se trata de aquellas subvenciones de créditos de las PYMES que ya en su día el Grupo Socialista había planteado que no estaba de acuerdo porque, primero, se estaban duplicando, se estaban duplicando subvenciones, es decir, la Comunidad Autónoma concedía estas subvenciones para créditos y la Xunta, perdón, la Diputación, le sumaba y en algunos casos a las mismas Empresas, otra nueva subvención. Ocurrió en esta provincia que bueno, esto se dió incluso a gente que estaba fuera de los plazos establecidos en las bases como ya denunciamos en otros Plenos, que curiosamente fueron a determinadas zonas de la provincia, única y exclusivamente, es decir, hubo una falta de publicidad en el tema, sólamente apareció en el Boletín Oficial de la Provincia pero no en el resto de los medios de comunicación como están apareciendo otras subvenciones de la Diputación, es decir, en una palabra, ésto se utilizó en un momento determinado como favores electorales y ahora vienen cincuenta y una mil pesetas y tendrán que seguir viniendo, porque se pasaron ustedes en la cantidad en aquel momento, y tendrán que seguir viniendo por más cuantía. Vamos a votar en contra. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Muchas gracias. Vamos a someter a votación el punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista e Sr. Lage. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Se aprueba por mayoría. Visto o informe emitido pola Intervención de Fondos e os recibos acreditativos do pago de intereses, correspondentes a préstamos concertados por D. Jesús Taboada Dobarro, D. Francisco Rodríguez Rodríguez e Dona Mª del Carmen Fernández Fernández, con diferentes entidades bancarias, que foron subvencionados por esta Deputación con cargo ó programa de axudas financeiras ás P.Y.M.E.S. a traveso dunha bonificación de dous puntos sobre o tipo de interese, e dado que as cantidades por tal bonificación non foron contraídas no seu momento por tratarse de recibos correlativos a intereses devengados no 1989; e de conformidade co establecido no artigo 158 da Lei 39/88, de 28 de decembro, Reguladora das Facendas Locais, acórdase por maioría, cos votos en contra do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), o recoñecemento destes créditos por un importe total de CINCUENTA E UNHA MIL TRESCENTAS CATRO PESETAS (51.304), con cargo á partida 489.88523-X do vixente Presuposto Provincial, segundo o seguinte detalle: - A D. Jesús Taboada Dobarro...................... 20.217 Ptas. - A D. Francisco Rodríguez Rodríguez............... 8.087 Ptas. - A Dona Mª del Carmen Fernández Fernández........ 23.000 Ptas. ------ Folla: 190,191 8.2831.- EXPEDIENTE DE MODIFICACION DE CREDITOS Nº 2, DENTRO DO VIXENTE PRESUPOSTO PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver. Estamos finalizando el mes de noviembre y en puertas de un mes que tiene unos veinte días hábiles, aproximadamente, y a estas alturas del año se nos presenta un expediente de modificación de créditos que no es precisamente para regularizar determinadas partidas en las que se pueden haber pasado, o al menos no lo venden ustedes por ahí, sino que nos plantean esta modificación de más de seiscientos millones de pesetas, cuyas cantidades más importantes son las siguientes: "Conservación y reparación vías municipales", doscientos veinte millones de pesetas. El total de esta partida en todo el Presupuesto se eleva a ochocientos dieciséis millones de pesetas, en el Presupuesto de este año. Nosotros en Comisión pedimos que se nos contestase por escrito antes del Pleno, el destino, el expediente de contratación y los criterios de selección de los caminos incluídos en esta partida, es decir, que se nos explique a dónde fueron los quinientos noventa y seis millones de pesetas que había en vías locales para poder tener elementos de juicio de cara a estos doscientos veinte millones que aparecen hoy aquí. Como es norma en esta casa, desde que usted la preside al menos, esa contestación ni apareció ni va a aparecer, ni apareció ni va a aparecer, me imagino, al menos de aquí a seis meses evidentemente está claro que no va a aparecer. De todas formas, me parece que es como mínimo lógico que usted nos empiece a explicar cuáles son los criterios de selección para estos caminos que hicieron ustedes, y también que nos explique cómo en cinco días hábiles que le van a quedar después de la exposición pública, van ustedes a adjudicar dos- cientos veinte millones de pesetas en obras, en vías locales, y qué criterios de selección van a adoptar. De todas formas se lo anuncio ya también, vamos a recurrir este expediente de modificación de crédito, a nosotros nos da la sensación que estas obras están hechas ya, y que los criterios de selección como bien decía algún componente del Partido Popular en determinados Municipios de esta provincia, en la prensa del domingo día 25, concretamente en "La Voz de Galicia", decía que la selección de obras la había hecho el Grupo Municipal del Partido Popular, y en base a esa selección de obras ustedes lo aprobaban aquí, o usted lo aprobaba y empezaban a hacer obras por ahí. Es decir, empezaban a pintar caminos, no seguían las peticiones de los Ayuntamientos, que son de otras obras precisamente, de obras más importantes, de infraestructura en la provincia que es, en principio, lo que hace falta, pero, evidentemente, eso da menos votos. Otro apartado de este expediente está en el tema de "Vías Provinciales", cuarenta millones de pesetas, esto es repetir el argumento de siempre, pero no por ser el de siempre no tiene menos razón. El Plan de Carreteras de esta Diputación, ¿cuándo piensa usted presentárnoslo al Pleno?. Llevan tres años diciéndonos sistemáticamente que lo están haciendo, que lo están haciendo y que lo están haciendo. Cada año es la misma respuesta, pero la realidad es que no aparece por ningún sitio. Y después, las otras partidas de reparto, por así decir, de talones, una de veinticinco millones de pesetas en "Actuaciones Concertadas", y otra de veintidós millones de pesetas en "Actividades Culturales". Digo de reparto de talones porque evidentemente, o le van a echar ustedes los Reyes a alguien, cosa que creo que no va el tema por ahí, o van a dedicarse a comprar voluntades electorales, como han hecho sistemáticamente cada vez que hay unas elecciones. Está claro, ya le dije, vamos a votar en contra, vamos a recurrir este expediente de modificación de crédito porque no da tiempo a hacer adjudicaciones, si de verdad se van a hacer no daría tiempo a hacerlas, lo que pasa es que nos tememos que ya está todo hecho, y hasta los caminos hechos, el dinero gastado, etc., etc., con lo cuál vamos a votar en contra y le anuncio que le vamos a recurrir en el plazo, el expediente de modificación de crédito. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?, el Grupo Socialista y el Sr. Lage Rodríguez; ¿abstenciones?. Se aprueba por mayoría. Faise constar que neste punto incorporouse á sesión o Sr. Gallego Lomba. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía, acorda por maioría, cos votos en contra do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), aproba-lo expediente de modificación de créditos nº 2, dentro do vixente Presuposto Provincial de 1990, sendo o seu resume o seguinte: MAIORES INGRESOS 392.04 Concellos xestión cobro Licencia fiscal.............. 7.000.000 450.02 Convenio Taller ocupacional.......................... 2.064.680 720.02 Transferencias M.A. P. Rede Viaria-puntos Negros..... 2.402.000 Total maiores ingresos...............................11.466.680 =============================================================== BAIXAS Capítulo 1 174.255.237 Capítulo 2 23.300.000 Capítulo 3 360.000.000 Capítulo 4 6.102.000 Capítulo 6 98.514.546 Capítulo 7 3.500.000 Capítulo 9............... 22.000.000 687.671.783 699.138.463 AUMENTOS Capítulo 1 28.525.000 Capítulo 2 404.076.565 Capítulo 4 70.573.304 Capítulo 6 48.172.000 Capítulo 7 .............. 147.791.594 699.138.463 699.138.463 NIVELADO ======== ------ Folla: 191 9.2832.- RECTIFICACION DA CONTA XERAL DE ADMINISTRACION DE PATRIMONIO DO EXERCICIO DE 1988 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba, perdón, abstención del Grupo Socialista y del Sr. Lage. Se aprueba por mayoría. Visto o informe emitido pola Intervención de Fondos de data 19 de xullo de 1990, relativo a "Disminucións do Pasivo na Conta de Administración do Patrimonio do Exercicio de 1988", o Pleno acorda por maioría, coa abstención do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), face-las rectificacións que en dito informe se detallan, ó amparo do artigo 111 da Lei de Procedemento Administrativo, quedando polo tanto cifrado o Pasivo da citada Conta en CINCO MIL VINTE MILLONS TRESCENTAS UNHA MIL OITOCENTAS CORENTA E SEIS PESETAS (5.020.301.846), ó inicio do Exercicio de 1989, cantidade que debe figurar reflexada ó confecciona-la Conta de Administración do Patrimonio para o Exercicio de 1989. ------ Folla: 191 10.2833.- CONTA DE ADMINISTRACION DO PATRIMONIO DO EXERCICIO DE 1989 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Abstención del Grupo Socialista y del Sr. Lage. Se aprueba por mayoría. Dictaminada favorablemente pola Comisión Especial de Contas en sesión celebrada o día 21 de setembro de 1990, e non habéndose producido reclamacións, reparos nin observacións, durante o prazo regulamentario no que estivo exposta ó público, e a tenor do disposto no artigo 116 da Lei 7/85, de 2 de abril, o Pleno acorda por maioría, coa abstención do Grupo Socialista e do Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), aproba-la Conta de Administración do Patrimonio correspondente ó exercicio de 1989, sendo o seu resume o seguinte: ACTIVO......................... 4.630.051.444 PASIVO......................... 5.945.939.671 DIFERENCIA............... -1.315.888.233 ============================== ------ Folla: 191,192 11.2834.- CONTA XERAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL DO EXERCICIO DE 1989 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Abstención del Grupo socialista y del Sr. Lage. Se aprueba por mayoría. Dictaminada favorablemente pola Comisión Especial de Contas en sesión celebrada o 21 de setembro do corrente ano, e non habéndose producido reclamacións, reparos nin observacións, durante o prazo regulamentario en que foi exposta ó público, e a tenor do disposto no artigo 116 da Lei 7/1985, de 2 de abril, en concordancia co artigo 193.-3 da Lei 39/1988, de 28 de decembro, Reguladora das Facendas Locais, o Pleno acorda por maioría, coa abstención do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), aproba-la Conta Xeral do Presuposto Provincial do Exercicio de 1989, e o Presuposto consolidado, sendo os seus resumes os seguintes: CONTA XERAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL DE 1989 TOTAL INGRESOS TOTAL GASTOS DIFERENCIA Superavit inicial......... 18.850.109.800 17.658.078.186 1.192.031.614 Modificacións de Crédito.. 4.217.480.577 4.443.965.763 226.485.186 Superavit actual.......... 23.067.590.377 22.102.043.949 965.546.428 Superavit execución....... 22.546.082.598 21.007.952.147 1.538.130.451 Movemento de fondos....... 15.604.708.042 14.213.137.212 1.391.570.830 Deudores e Acreedores..... 6.941.374.556 6.794.814.935 146.559.621 Estado de execución....... 521.507.779 1.094.091.802 572.584.023 CONTA XERAL DO PRESUPOSTO PROVINCIAL CONSOLIDADO DE 1989 Superavit inicial......... 19.068.376.111 17.785.813.816 1.282.562.295 Modificacións de crédito.. 4.237.434.150 4.525.572.798 -288.138.648 Superavit actual.......... 23.305.810.261 22.311.386.614 994.423.647 Superavit execución....... 22.794.281.647 21.197.999.974 1.596.281.673 Movemento de fondos....... 15.838.854.805 14.332.625.742 1.506.229.063 Deudores e Acreedores..... 6.955.426.842 6.865.374.232 90.052.610 Estado de execución....... -511.528.614 1.113.386.640 601.858.026 ------ Folla: 192 12.2835.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE MOAÑA E PONTEAREAS PARA O CAMBIO DE APLICACION DE SUBVENCIONS DENTRO DOS PLANS POS/89 E CAE/90 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, o seguinte: - Apróbase a solicitude do Concello de Moaña, interesando o cambio de aplicación da subvención aprobada para a obra "Ensanche e expropiación camiño de Masandia", incluída no POS/89 co ordinal 112, co obxecto de destinala á nova que propón seguinte: "1º Tramo sumidoiro Masandia", co mesmo financiamento; debendo seguirse os trámites regulamentarios. - Apróbase a solicitude do Concello de Ponteareas, interesando o cambio de aplicación da subvención aprobada para a obra "Marquesinas", incluída no Plan da CAE/90 co ordinal 240, co obxecto de destinala á nova que propón seguinte: "Chiringuitos rústicos na praia da Freixa", co mesmo financiamento; condicionándose a súa aprobación á aceptación da Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos os trámites regulamentarios. ------ Folla: 192,193 13.2836.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE BARRO, POIO, PORTAS, A ESTRADA E COTOBADE PARA APLICACION DE REMANENTES POR BAIXAS DE CONTRATACION DAS OBRAS DO POS E CAE 1990 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, o seguinte: - Apróbase a solicitude do Concello de Barro, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra "Expropiación, apertura e mellora camiños rurais", incluída no POS/90 co ordinal 34, na nova que se propón seguinte: "AMPLIACION MELLORA CAMIÑOS RURAIS" Aportación do Estado............... 266.626 Aportación Concello (F.P.)......... 98.626 Aportación Deputación (F.P.)....... 287.143 TOTAL........ 652.395 ===================== Condiciónase a súa aprobación, á aceptación da Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos os trámites regulamentarios. - Apróbase a solicitude do Concello de Poio, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra "Mellora captacións e distribución rede de auga" nº 1 do POS/90 na nova que se propón seguinte: "ADICIONAL MELLORA CAPTACIONS E DISTRIBUCION REDE DE AUGA" Aportación do Estado................... 1.271.561 Aportación Concello (F.P.)............. 1.532.442 Aportación Deputación (Credilocal)..... 1.838.931 TOTAL.................. 4.642.934 ================================= Condiciónase a efectividade deste acordo a súa aceptación ola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos os trámites regulamentarios. - Apróbase a solicitude do Concello de Portas, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras do POS/90, números 83, 218 e 219, nas novas obras que propón o mesmo, seguintes: Aportac. Aportac. Aportac. Concello Deputación Estado (F.P.) Credilocal Presuposto Reparación e afirmado camiños rurais en Lantaño e Romai.... 617.475 431.742 518.089 1.567.306 Reparación e afirmado camiños rurais en Portas e Briallos.. 617.476 431.741 518.089 1.567.306 Condiciónase a efectividade deste acordo a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos" os trámites regulamentarios. - Apróbase a solicitude do Concello de A Estrada, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra "Afirmado camiños rurais", incluída no POS/90 co ordinal 39, na nova que propón o mesmo seguinte: "REPARACION CAMIÑOS NO MUNICIPIO" (Ventosela a Brei en Ancorados, Torrevella en Guimarei, San Martín a Pena de Rioboo, O Sol-Rubín e Matalobos). Aportación do Estado................. 1.649.850 Aportación Concello (F.P.)........... 207.306 Aportación Deputación (F.P.)......... 7.706.148 TOTAL................ 9.563.304 =============================== Condiciónase a efectividade deste acordo a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos os trámites regulamentarios. - Apróbase a solicitude do Concello de Cotobade, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación das obras números 25, 117, 119, 134, 189 e 229, da CAE/90 nas novas que propón o mesmo seguintes: Aportac. Aportac. Aportac. Concello Deputación Estado (F.P.) Credilocal Presuposto Complementarias de camiños Veciñais................... 964.263 267.850 1.446.394 2.678.507 Melloras do Servicio Telefónico no Municicipio.. 234.047 65.013 351.071 650.131 Mellora urbanizacións en núcleos rurais............. 56.880 15.800 85.320 158.000 Mellora ilumminación pública do Municipio............... 772.836 214.677 1.159.253 2.146.766 Complementarias equipamento de Parques Infantís........ 113.184 6.423 125.351 244.958 Complementarias de intalacións en Nave-Garaxe de vehículos Municipais................. 121.500 33.730 182.250 337.500 Condiciónase a efectividade deste acordo a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, previos os trámites regulamentarios. ------ Folla: 193 14.2837.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE O GROVE, VALGA, MOS E FORCAREI, INTERESANDO PRORROGA PARA A CONTRATACION DAS OBRAS DO POS E CAE 1990 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Faise constar que neste punto incorpóranse á sesión os Sres. Mantilla Rodríguez e Costas Abreu. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, o seguinte: - Apróbase a solicitude do Concello de O GROVE, interesando a concesión de prórroga para contrata-las obras do POS/89 e POS/90, prórroga que se entenderá finalizada o 15 de decembro de 1990. A efectividade deste acordo condiciónase a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, no que afecta á obra nº 192 do POS/90 "Alumeado Peralto-Beiramar", por financiarse a súa execución con aportación do Estado. - Apróbase a solicitude do Concello de VALGA, interesando a concesión de prórroga para contrata-las obras do POS/90, prórroga que se entenderá finalizada o 15 de decembro de 1990. A efectividade deste acordo condiciónase a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, por financiarse a súa execución con aportación do Estado. - Apróbase a solicitude do Concello de MOS, interesando a concesión de prórroga para contrata-las obras de "Pista Polideportiva de Sanguiñeda, fase 2", incluída no POS/90 co ordinal 278, prórroga que se entenderá finalizada o 15 de decembro de 1990. A efectividade deste acordo condiciónase a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, por financiarse a súa execución con aportación do Estado. - Apróbase a solicitude do Concello de FORCAREI, interesando a concesión de prórroga para contrata-las obras de "Pavillón Polideportivo de Soutelo, Fase 1", incluídas na CAE/90 co ordinal 194, prórroga que se entenderá finalizada o 15 de decembro de 1990. A efectividade deste acordo condiciónase a súa aceptación pola Dirección Xeral de Análise Económico-Territorial, por financiarse a súa execución con aportación do Estado. ------ Folla: 194 15.2838.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE REDONDELA E MOS, INTERESANDO PRORROGA DO PRAZO DE EXECUCION DE OBRAS DO POS/89 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. De conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno, acorda por unanimidade, o seguinte: - Apróbase a solicitude do Concello de REDONDELA, interesando a concesión de prórroga de seis meses para o remate da obra "Ampliación Ponte do Casal-Cesantes", incluída no POS/89 co ordinal 73, entendéndose a mesma finalizada o 30 de abril de 1991. - Apróbase a solicitude do Concello de MOS, interesando a concesión de prórroga para a execución da obra "Ensanche e pavimentación c.v. acceso a C. Arrufana-Louredo", incluída no POS/89 co ordinal 73, entendéndose a mesma finalizada o 30 de marzo de 1991. ------ Folla: 194 16.2839.- APROBACION DO PROGRAMA DE INVERSIONS CULTURAIS-V CENTENARlO-1991 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- En la lectura del expediente observo que no estaba incluída la petición del Ayuntamiento de Vigo, recientemente presentada, entonces no sabemos si está fuera de plazo, en todo caso nuestro grupo pediría la inclusión de esa petición que realizó el Ayuntamiento de Vigo. Sr. Presidente.- Pues nosotros lo observaremos y si efectivamente está dentro del plazo, es decir, yo propongo que efectivamente se acuerde, es decir, con esa sugerencia que hace el Sr. Nodar. Es decir, entonces votamos, perdón, Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Simplemente eu non voto, como sempre, neste asunto, neste asunto de facer de correo eu non voto porque non sei o que votamos, sempre igual. Sr. Presidente.- Vamos a vota-lo Plan do V Centenario e si efectivamente a obra que non sei se temos agora aquí os datos neste intre, de si o Concello de Vigo pois presentou en prazo a solicitude ou non, se a presentou loxicamente pois eu propoño que se acompañe o proxecto ó resto das obras da provincia, e senón por suposto quedaría fóra de prazo. ¿Votos en contra?, ¿abstencións?. Apróbase por unanimidade. O Sr. Costas non vota. Vistas as solicitudes presentadas polos Concellos que se detallan, acolléndose ó Programa de Inversións Culturais-V Centenario-Exercicio 1991 e con arreglo ó sinalado no artigo 4º do Real Decreto 988/82 de 30 de abril, o Pleno acorda por maioría, coa única abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aprobar definitivamente dito Programa segundo a seguinte relación: SUBVENCION CONCELLO OBRA PRESUPOSTO SOLICITADA CAMBADOS Centro Municipal de Servicios Culturais..................... 56.500.000 18.833.333 CATOIRA Rehabilitación da Torre do Oeste e o seu entorno......... 48.667.432 -.-.- CUNTIS Rehabilitación do Hospitalillo para Casa da Cultura.......... 35.954.000 1.772.078 A ESTRADA Auditorio Municipal........... 106.343.401 34.189.097 FORCAREI Reforma do Arquivo Municipal.. 3.577.751 -.-.- FORNELOS DE MONTES Centro Social e Cultural en Calvos........................ 28.186.847 -.-.- MARIN Museo "Manuel Torres"......... 25.999.538 -.-.- MEAÑO Campo Fútbol Meaño 24.757.583 7.427.275 Casa Parroquial Padrenda...... 12.238.699 3.671.610 PONTEAREAS Reforma Castelo Sobroso....... 30.000.000 7.500.000 Praza da Música............... 30.000.000 7.500.000 Reforma Casa Consistorial..... 31.163.397 12.465.359 ------ Folla: 194,195 17.2840.- APROBACION DEFINITIVA DO PLAN PROVINCIAL DE SENDEIROS Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Non se preocupe que non vou recupera-lo tempo perdido, moi o meu pesar, que conste que quero disculpa-la miña ausencia pero é por causas absolutamente alleas a miña vontade. Eu o único que quixera é que o Presidente nos explicara se vai a introduci-la consignación necesaria nos Presupostos do noventa e un. Sr. Presidente.- Si, vamos a consignar dous millóns oitocentas mil pesetas, evidentemente, é dicir, é unha proposta que vostede había feito aquí e que a Comisión aceptou e que loxicamente se vai recoller nos Presupostos dos vindeiros anos. Sr. Costas Abreu.- Cos dous millóns oitocentas mil pesetas para os gastos, e no capítulo un para a posibilidade dun Convenio de colaboración co INEM para levar a cabo as obras, non é por nada eu xa llo expliquei en Comisión, veñen temporadas preelectorais e van te-la maquinaria moi ocupada, entón eu, pero en fin, coa colaboración da Federación de Montaña e cos Clubes de Montañeiros de Vigo se monte un Convenio de colaboración, entón habería que introducir unha dotación no capítulo un, polo menos para material, para roupa de traballo, quero dicir da xente. Sr. Presidente.- Intentaremos recoller esa suxerencia. ¿Votos en contra?, ¿abstencións?. Se aprueba por unanimidade. Tendo aprobado o Pleno desta Deputación Provincial en sesión de 27 de xullo do ano que andamos, o Plan Provincial de Sendeiros, que se expuxo ó público durante quince días no Boletín Oficial da Provincia nº 216 de 17 de setembro de 1990, finalizando o mesmo sen terse presentado alegación ningunha, o Pleno acorda por unanimidade, a súa aprobación definitiva e inicia-las xestións co Clube "Montañeros Celtas" para o seu desenrolo nos próximos tres anos, consignando para cada anualidade DOUS MILLONS OITOCENTAS MIL PESETAS (2.800.000). ------ Folla: 195,196 18.2841.- PETICION DE INFORME DA DIRECCION XERAL DE CALIDADE MEDIOAMBIENTAL E URBANISMO DA CONSELLERIA DE ORDENACION DO TERRITORIO E OBRAS PUBLICAS SOBRE "PROXECTO DE OLEODUCTO A CORUÑA-VIGO", ELABORADO POLA EMPRESA NACIONAL CAMPSA Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?. Se aprueba por unanimidade. PRIMEIRO.- Considerando que o trazado do Oleoducto A Coruña-Vigo, elaborado pola Empresa Nacional Campsa, discurre pala Provincia de Pontevedra de Norte a Sur desde Ponte Vea na Estrada, atravesando os Concellos de A Estrada, Cuntis, Moraña, Campo Lameiro, Cotobade, Pontevedra, Ponte Caldelas, Soutomaior, Pazos de Borbén, Redondela e Vigo. SEGUNDO.- Considerando que a construcción afecta a unha pista de ancho de 13 metros. TERCEIRO.- Considerando que un trazado que discurrise 2/3 quilómetros máis ó leste do plantexado podería separarse máis das vilas de Cuntis e Campo Lameiro, así como dos núcleos de Xeve, Tenorio e Viascón, alonxándose tamén do Castelo de Soutomaior, afectando por elo en menor medida a intereses particulares, compensándose o aumento do trazado co menor custe das expropiacións. CUARTO.- Considerando que de conformidade co informe do Sr. Enxeñeiro Xefe de Vías e Obras non existe inconveniente en autoriza-lo oleoducto sempre que se cumpran as normas establecidas no proxecto: 3.- Procedementos de cruce e 4.- Paralelismos, de execución, profundidade, dirección, recubrimento e reposición de firme, así como as normas que ten establecidas esta Deputación para este tipo de traballos, en canto ó apartado tres e a de colocación pola zona de servidume de 2 a 6 m., desde a arista exterior da explanación, en canto ó apartado catro. QUINTO.- Considerando que, consultado-los Concellos afectados dos que contestan, oito e catro non, os mesmos alegan: Concello de COTOBADE.- O Pleno Municipal en sesión do 30 de outubro non se pronuncia por carecer de datos suficientes para adoptar unha resolución. Concello de A ESTRADA.- A Comisión de Goberno en sesión celebrada o día 8 de outubro dictamina que falta o proxecto técnico para poder dar unha opinión, non obstante cos planos de que se dispón entenden que o Oleoducto pasa moi preto das edificacións e sobre todo no lugar de Souto de Vea. Concello de MORAÑA.- A Comisión de Goberno celebrada o día 8 de xuño de 1990 acorda informar favorablemente o trazado previsto para a construcción do citado Oleoducto ó seu paso por dito Concello e non formulan ningunha suxerencia. Concello de MOS.- Este Concello en sesión plenaria celebrada o día 29 de xuño de 1990 acorda opoñerse ó paso do Oleoducto polo seu término municipal dado que incide nos núcleos urbanos progamados de Cercedelo e Cotiño, ademáis do risco existente polas industrias ubicadas na zona tales como Butano, S.A., Butsir Gas, Fábrica de Cola e pegamento Carzuh, S.A., etc.; propoñendo como trazado alternativo a desviación do Oleoducto pola cabeceira norte do Aeroporto de Peinador, discurrindo pola marxe da estrada nacional Redondela-Aeroporto e despois a traveso do monte existente entre os límites de Mos con Vigo, segundo se indica nun plano adxunto. Concello de PAZOS DE BORBEN.- A Corporación en Pleno en sesión celebrada o día 28 de setembro de 1990 acorda ratifica-las alegacións efectuadas no seu día, no sentido de que o trazado se alonxe un pouco máis ó leste (cara ó Concello de Redondela); e ademáis que se debe dar audiencia ós veciños afectados, para que aleguen o que coiden oportuno, sen agardar ó trámite da expropiación posterior cando se execute o trazado. Concello de PONTE CALDELAS.- O Sr. Alcalde-Presidente remite informe técnico que fai seu no que se di: "... 3.- En consecuencia de lo anteriormente expuesto, el Técnico que informa, considera que el trazado del Oleoducto sería mejorable en su paso por el Término Municipal de Ponte Caldelas, si el mismo discurriese siguiendo la orientación Norte-Sur, desplazada de la actual aproximadamente un kilómetro a la izquierda -orientación Este- que coincidiría sensiblemente -salvando las distancias reglamentarias entre instalaciones- con el trazado de la línea eléctrica actual de Fenosa". Concello de REDONDELA.- O Sr. Alcalde-Presidente reproduce informe da Arquitecta e Asesora Municipal que di o seguinte: "De acordo co trazado a escala 1:50.000 que figura no expediente, o Oleoducto discorre a traveso de solo urbán (polígono de Cartas), solo non urbanizable común e protexido de Montes". Dada a escala á que se aporta a documentación e a franxa de afección á edificación (10 metros), para elaborar un informe preciso sería conveniente un plano a maior escala ó fin de ve-la maneira en que incide sobre os distintos tipos de solo e servicios existentes, comprobando as medidas de proxecto tendentes á conservación dos mesmos e evaluación de impactos". Concello de VIGO.- A Comisión de Goberno na sesión do 28 de setembro de 1990 manifesta: "A Comisión de Goberno, examinada a importancia do indicado asunto, acordou por unanimidade a súa predisposición favorable á construcción do devandito Oleoducto e, deixando para posterior resolución a manifestación do parecer deste Concello sobre o trazado do mesmo, e que se teña coñecemento do trazado de referencia". SEXTO.- Vistas as alegacións dos Cancel los afectados, vistos os informes emitidos polos Técnicos Provinciais e de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Industria e Turismo, o Pleno acorda por unanimidade que se dea traslado deste informe á Dirección Xeral de Calidade Medioambiental e Urbanismo da Xunta de Galicia, ós efectos de que se teñan en canta as suxerencias e reclamacións formuladas polos Técnicos Provinciais e os Concellos afectados, recollidas neste informe. ------ Folla: 196,197 19.2842.- CONVOCATORIAS. BASES E PROGRAMAS PARA PROVISTAR PRAZAS VACANTES NO PLANTEL DE FUNCIONARIOS Sr. Presidente.- Sr. Nadar. Sr. Nodar Martínez.- Si señor. En primer lugar decir que en la Comisión que dictaminó esta propuesta había solicitado que se me entregasen las Bases para poder estudiarlas con cierto tiempo, cosa que si recoge el dictamen pero que no fue efectiva. No me han sido entregadas estas Bases, con lo cual considero que es una falta de consideración para conmigo ya que escasamente pido cosas por. En segundo lugar quiero decir que hay una clara discrepancia del Grupo Socialista con lo que se recoge en la Base I, perdón, en la Base II, en el apartado b), donde se especifica que los aspirantes deberán tener una antigüedad mínima de dos años, creo que es realmente discriminatorio para con el resto del personal, la antigüedad por otra parte ya va, ya se premia y se puntúa en el concurso de méritos, entonces no entiendo el por qué doble discriminación, por un lado si no tienes antigüedad mínima no te presentas, y por otro lado se premia en el baremo, que por cierto, el baremo fija un punto por año de antigüedad, y fracciones por exceso y por defecto, pero no tiene tope. Es decir, creo que es absolutamente irregular, o quizá sea demasiado fuerte decir irregular, pero vamos, que no es correcto que se premie la antigüedad hasta el extremo de que alguna persona que lleve aquí más años que, que se pueda salir de la puntuación por el simple hecho de tener antigüedad. La antigüedad se premia de alguna manera pero hay que ponerle, hay que ponerle un tope, es decir, ya es excesivo poner un punto por año de antigüedad, pero es que una persona que tenga dieciséis años de antigüedad ya tiene dieciséis puntos, se sale ya de la tabla. Creo que hay ejemplos bastante claros de que en las oposiciones hay que poner un tope de hasta un máximo de, en ese sentido este grupo quisiera presentar, de alguna manera si se recoge esta sugerencia de que por un lado no se limite a dos años mínimos de antigüedad para poder optar a las plazas, porque por otro lado ya se le castiga o se le premia según en el baremo y por otro lado limitar hasta un tope máximo la puntuación a dar por antigüedad. Nada más. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, a miña opinión é nalgún sentido diferente da que se expuxo anteriormente, todas estas prazas son por promoción interna, cuestión posible legalmente, incluso desexable, tendo en conta que o que se busca é unha adecuación á realidade de xente que xa está facendo estas funcións de nivel superior. O que ocorre, bueno, digamos que por cubri-las formas para non resucita-las oposicións restrinxidas, unha cousa é que sexa por promoción interna e que sexa máis que previsible que se cubran as prazas por ese sistema, e outra cousa é non introduir, aínda que sexa por unha cuestión de garda-las formas, que en caso de que algunha das prazas non se cubrira por este procedemento, pois se cubrira por convocatoria libre. Espere, espere que aínda non acabei, esa é unha parte simplemente formal, de cubri-lo expediente e de non convertir isto nunha especie de coto pechado, en todo caso comprendo que realmente non ten maior importancia porque eu supoño que a xente que traballa aquí e que ten unha titulación superior esixida pois é unha xente competente e non se pode presumir doutra cousa. En todo caso na configuración concreta dos procedementos electivos si que creo que hai contradiccións máis gordas. A esixencia dos dous anos deriva da Lei sen máis, é dicir, para poder promocionar se calquera funcionario ten que ter polo menos dous anos de antigüidade na praza do grupo inmediatamente inferior, é dicir, nin se modifica e está establecido así, e ten a súa lóxica ademáis. O que ocorre é que se ternos que van por promoción interna e que é un concurso-oposición ó que non poden vostedes e iso certamente non ten sentido, é premiar basicamente a antigüidade, antigüidade é o requisito da admisibilidade, antigüidade é unha esixencia para poder promocionarse pero non pode se-lo elemento básico a antigüidade aquí mesmo, iso xa é certamente acabar configurando un círculo vicioso, e en consecuencia eu creo que os méritos que se deben avaliar aí máis son doutro tipo, non a pura antigüidade sen máis, iso debe modificarse. E para que falarlles do interese da cuestión do galego voluntario, cando as convocatorias son abertas, de carácter público teñen vostedes uns peregrinos argumentos de que xente que vén de fóra e non sei que, pero na promoción interna me parece que negociamos un Acordo Regulador máis coñecido por Convenio pola extensión dos que se dan no ámbito laboral, que prevé un plan de cualificación lingüística do persoal que xa está dentro, polo menos nestes casos podían vostedes atreverse a dar un paso adiante e poñer un exame obrigatorio de galego, digo eu, ¿non?, como requisito para promoción, ou senón nunca se vai avanzar na esixencia de cualificacións ó persoal desta casa. Máis nada. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Sr. Presidente, bien al Sr. Nodar ya le ha contestado suficientemente el Sr. Costas, en cuanto a determinadas características de promoción interna y yo me voy a sumar a su explicación técnica. En cuanto a una sugerencia que quisiera hacer como una pequeña modificación en este punto, es de que en la calificación de las plazas aparecen dos de anatomía patológica y hay un error de transcripción en el número que tenían que ser tres de anatomía patológica y una de radiología, porque realmente así está configurado el servicio en el Hospital, entonces yo creo que esto habría que incluirlo sino nos vamos a encontrar con la posibilidad de que alguna plaza pudiera quedar vacante. Por otra parte el temor que planteaba el Sr. Nodar de que el tiempo sería ilimitado en cuanto a la Formación Profesional de segundo grado, tampoco tienen tantos años estas especialidades sanitarias como para que se pudieran dar más de cuatro o cinco puntos. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día con la inclusión que ha dicho el Sr. Ballesta de que en vez de ser dos plazas sean tres plazas en ese concepto. ¿Votos en contra?. Sr. Secretario.- Grupo Socialista, Sr. Lage. Sr. Presidente.- ¿Abstenciones?. Sr. Costas Abreu. Los demás votamos a favor. Se aprueba por mayoría. Préstase aprobación por maioría, cos votos en contra do Grupo Socialista e o Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e coa abstención do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), á Convocatoria, Bases e Programas, para provistar con funcionarios de carreira, 13 prazas de Técnicos Auxiliares Sanitarios (FP2), do Grupo C do artigo 25 da Lei 30/84, de 2 de agosto, e incluídas na "Oferta de Emprego Público 1990". Clasificadas na Escala de Administración Especial, Subes cala Técnicos de Administración Especial, Clase Técnicos Auxiliares e denominación Técnicos Auxiliares de Rama Sanitaria, coas retribucións do Grupo C indicado, e demáis complementarias que figuran en Presuposto. As prazas citadas con postos de traballo a desempeñar no Hospital Xeral Provincial, ou, por necesidades dos Servicios, noutros Centros Sanitarios desta Deputación, se así se dispón, e con arreglo á normativa vixente. Estes postos corresponden: - 3 de Anatomía Patolóxica. - 9 de Laboratorio-Análise Clínicos e - 1 de Radioloxía. As 13 prazas citadas cubriranse polo turno de "promoción interna", de acordo co artigo 22-1) da Lei 23/88, de 28 de xullo, que veu a modifica-lo mesmo artigo da Lei 30/84, de 2 de agosto, e ás cales só poden concorrer funcionarios de carreira desta Deputación que conten con dous anos de antigüidade, ó menos, no Corpo ou Escala á que pertencen como funcionarios de carreira desta Deputación, e posúan a titulación esixida na Base II da Convocatoria. As prazas de Auxiliares de Clínica ou de Enfermería que queden vacantes por ascenso das titulares, decláranse a extinguir. ------ Folla: 197,199 20.2843.- DAR CONTA DE RESCISION DE CONTRATO FORMALIZADO NO SEU DIA CO ACTUAL XERENTE DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- Dar conta da rescisión de contrato formalizado no seu día co actual Xerente do Hospital Provincial. ¿Algunha intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- En este tema Sr. Presidente, creo que hay que dar cuenta y dar cuenta con claridad y profundidad a un tema en que da la impresión que se quiere pasar de puntillas, sin zapatillas, para no hacer demasiado ruido; entonces nuestro Grupo quiere hacer un análisis de todo lo ocurrido, entonces nuestro planteamiento es saber en primer lugar, saber realmente cuáles han sido las causas de esta rescisión de contrato, si parto de la hipótesis de que la causa desencadenante son las ausencias del Gerente de su puesto de trabajo, etc., cabría preguntarse si son causas justas o si son causas injustas, si realmente el motivo de la ruptura de la relación contractual es una causa justa habría que proceder por la vía del expediente con todas las formalidades que son de rigor. En caso contrario, en caso de que fuese una causa justa o no imputable al Sr. Torrabadella no cabrían más que dos planteamientos, es decir, o el Sr. Gerente debe permanecer en su cargo o reconocer instuticionalmente una equivocación en su nombramiento, por causa de que este Señor pudiese no ser lo suficientemente competente para estar en el cargo. Si se dice que son por ausencias del Gerente cabe también analizar si estas ausencias se producen una sola vez o sin son ausencias reiteradas. Si fueran ausencias reiteradas en el expediente no ningún tipo de amonestación ni ningún tipo de control gestión de este Señor. Si las ausencias fuesen por primera vez entendemos que es una falta con la falta de entidad, es decir, no tiene entidad suficiente como para llegar a las conclusiones que se suponen que se han llegado. Entonces lo lógico es pensar que este Señor procede reiteradamente ausentarse de su puesto de trabajo no constan ningún tipo de amonestaciones ni seguimiento a esa conducta ni se le incoa expediente disciplinario. Hay un documento de una reunión que se celebra en este Palacio entre el Diputado-Presidente de la Comisión de Personal, Sr. González Ballesta y el Gerente. El Gerente contesta y afirma que siempre que se desplazó fuera de su puesto de trabajo ha sido con conocimiento y consentimiento por parte de esta Diputación. Me sorprende además que con fecha 31 de octubre a requerimiento de la Presidencia este mismo Diputado diga por escrito que a su juicio no existen motivos suficientes para incoación de expediente disciplinario al Sr. Torrabadella, entonces ya situándonos en que no hay quebrantamiento de ninguna norma puesto que se dice que se ausenta con permiso, si el Presidente de la Comisión de Personal reconoce que no hay causas suficientes para expedientar al Sr. Torrabadella entonces cabe hacerse la pregunta de que por qué motivo se rescinde el contrato con este Señor, entiendo Sr. Presidente que aquí hay que aclarar muchas cosas. En primer lugar decir a esta Corporación cuáles han sido las causas reales porque sospecho que no conocemos cuáles han sido las causas reales de la rescisión. En segundo lugar que se diga en base a qué apartado o en base a qué artículo de los pactos del documento contractual de alta dirección se aplica la rescisión de contrato, es decir, cuáles han sido de estas causas las que ha originado la rescisión, causa no imputable al Gerente, rescisión por parte del Sr. Torrabadella según el art. 10 del Real Decreto 1382, despido nulo improcedente no es porque no se ha incoado ningún tipo de expediente, si fué por desestimación de la Diputación o por qué otra causa se rescinde el contrato. Y finalmente quisiéramos que esa Presidencia nos diga con qué criterios se ha fijado la indemnización. En cualquier caso, creo que este tema hay que aclararlo suficientemente, estamos hablando de que estamos suministrando fondos, dineros públicos, y que la obligación de la Diputación es gestionarlos y gestionar los bien. Sr. Presidente me gustaría que en este acto contestase a esas preguntas. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nodar. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Normalmente se supón que vostedes terían que explicarnos este punto e nós exerceríamo-las nosas funcións de control, como vostedes non se explican e nos fan unha proposta de tipo todo moi ben, todo moi rico, pois nós teremos que funcionar en base ós datos que temo s e a razonadas suposicións e aquí non estamos ante unha cuestión meramente de detalle nin meramente simbólica, simbólica desde o punto de vista retributivo este posto é de super-Presidente da Deputación como vostede sabe, e desde o de vista do volume negocios se se nos permite a opinión, perdón a expresión, pois tamén é de Virrei da Deputación, porque xestiona o Xerente do Hospital Provincial bastante máis dos tres mil millóns de pesetas ó ano. O límite dos tres mil xa os superou no ano 89 e desde entón seguimos subindo. Entón a cousa ten a súa importancia, resulta que aquí houbo unha selección dun Xerente, selección que polo visto fíxoa unha empresa privada e que demostra as vontades destes procedementos encubertos da selección de persoal, digo eu vamos, ós resultados me remito. Hai un seguimento que un pode facer sobre todo tendo en conta que un non está no Consello de Administración do Hospital que revela sen citar nomes e referíndonos a un posto de traballo e o eu exercicio que é posible que como relacións públicas as cousas se fixeran ben, pero en canto á disciplina económica na xestión do centro e outros aspectos de xestión de persoal, etc., pois a cousa non funcionou ben e eu tiven incluso que forza-la máquina do meu natural pouco fogoso para dar un par de campanillazos en ocasións polos manifestos excesos sobre o presupostado nos custes económicos do Hospital cada ano. E hai un final que é realmente un despido encuberto, o resto son gaitas. O que pasa é que un despido encuberto para tapar unha metedura de pata de vostedes na selección aplicando en principio as penas con pan son menos, quero dicir, se vostedes chegan a un acordo que a nós non nos custa cartos pois bueno, dimitiremos da nosa opinión pero máis ou menos non pasa nada, pero que inda por riba desta boa escolla dun seguimento no que non se aplicaron os mecanismos de control para mellora-la eficacia no desempeño deste posto na xestión do Hospital, e ó final resulta que o asunto nos cobra tres millóns cincocentas mil pesetas, que é máis do que cobra nun ano o noventa e nove por cento do persoal desta Deputación por certo. Realmente é todo un pouco inexplicable e non se cubren vostedes de gloria precisamente. Eu, nunha das cousas nas que máis insistín cando se fixo a selección deste posto era que non me parecía de recibo a desorbitada indemnización que aí prevían e efectivamente agora, inda que lograron rebaixala bastante, pois non me parece de recibo sobre todo tendo en conta que non fomos nós, ou polo menos eu non fun quen sacou na prensa cales son as causas reais deste cese, e polo tanto o mínimo que podemos esixir é unha explicación en detalle de todo este asunto por parte do Deputado responsable é o mínimo ó que temos dereito nós como Corporativos e a opinión pública e a cidadanía desta Provincia porque se está xogando con cargos públicos que todos pagamos cos nosos impostos. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Gracias Sr. Presidente. Bien realmente se han vertido una serie de conceptos que evidentemente no corresponden como se ha concebido este acontecimiento de la rescisión del contrato del Sr. Gerente del Hospital. En principio, como se ha manifestado aquí, se trata de personal de alta dirección, de personal una de cuyas virtudes fundamentales es la relación directa con la Institución, la confianza con esta Institución y por otra parte a lo largo de estos dos años de gestión que ha tenido el Gerente del Hospital ha habido, evidentemente, logros importantes, se ha pasado de un Hospital que estaba prácticamente bajo mínimos a un Hospital realmente integrado en la red pública, con unos ratitos de funcionamiento aceptables, por supuesto que mejorables, pero en este momento en un buen nivel y en parte, evidentemente sólo en parte, esos méritos son del Sr. Gerente, con lo cual la selección que por otra parte como los miembros del Partido Socialista deben de saber, se realiza así en casi todos los Hospitales de la Red Pública, pues en este Hospital no se hizo más que lo mismo que se hace en el INSALUD, también este personal de alta dirección no tiene una vida media más larga que dos años y medio, de promedio en los Hospitales de la Red Pública, ese es el promedio de los grandes Hospitales de la Red Pública en las Gerencias, evidentemente los mecanismos en esas redes son de otra manera pero obedecen a los mismos criterios, en este caso lo que dice el documento de rescisión es a lo que hay que atenerse, hay un pacto entre las dos partes contratantes del contrato que llega a un acuerdo de la rescisión del contrato y se obvian algunas características del propio contrato por convencimiento y por conveniencia de las dos partes. Una de ellas por ejemplo, decía de que la renuncia o el despido tendría que ser con tres meses de antelación advertido con lo cuál con el dinero que percibía este Señor en concepto de Gerente prácticamente se van los tres millones y medio de pesetas. En realidad lo que hace la Diputación en este momento es, yo creo que un buen negocio, y con una perspectiva muy clara. El objetivo del Hospital en este momento para la Diputación es su transferencia y evidentemente en esa situación, no es la misma situación en la que se contrató este Gerente cuyo objetivo en aquel momento era el de rentabilizar al Hospital. Yo creo que se habló suficientemente de este tema en el Consejo de Administración, incluso yo creo que se habló demás. Estaba un miembro del Partido Socialista presente y a buen entendedor, el escrito que es realmente a lo que nos tenemos que atener es suficientemente explícito en las condiciones en las que se rescinde el contrato por conveniencia de las dos partes. Sr. Presidente.- Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Realmente no se cuál ha sido la intención del Diputado que acaba de tomar la palabra con la respuesta que ha dado, porque realmente no respondió a nada ni aclaró nada, prácticamente no dijo nada. Porque creo haber sido lo suficientemente claro cuando hago mención a un careo entre él y el Gerente. Y le hace unas preguntas y se supone que le está imputando algunos actos concretos. Y cuando digo que el día 31 de octubre envía un escrito a esa presidencia diciendo que no considera procedente la incoación de un expediente es porque ha habido motivos o ha habido problemas de fondos con ese Señor. Por lo tanto, me reitero en mis preguntas a la Presidencia, he sido suficientemente claro. Presidente, debe usted contestar a la oposición, qué ha ocurrido con el Gerente del Hospital, por dos causas fundamentales, por el respeto a la legalidad y sobre todo por la credibilidad de esta Institución. Nada más. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Volvo a insistir en que o meu deber é exerce-lo control sobre vostedes e voulle a refresca-la memoria, se podo, ó Deputado responsable. Cando se discutiu, a cuestión da figura do Director no aspecto económico e de xestión do Hospital eu lles dixen e figura na Acta que había outra posibilidade, incluso con retribucións similares e evitando este tipo de problemas. Dixo vostede textualmente que se trata dun posto ou dunha figura de confianza, bueno, pois para iso nesta Deputación e nesta Administración así está figurado persoal eventual de libre designación e cese co cal nos aforrabamos varias cousas, unha indemnización por unha parte, unha selección daquela maneira eludindo os mecanismos de selección vixentes nunha Administración Pública e maiores explicacións. En todo caso entraría dentro do seu ámbito de disponibilidade como os titulares dos órganos de goberno máis executivos, primeiro asunto, cuestión que vostedes evitaron, vostedes saberán por que. Iso estaba á nosa disposición e está así. Con respecto ás relacións do Hospital Provincial en canto a súa eficacia, eu non vou a entrar en maiores ou menores nin creo que a responsabilidade sexa só do Xerente. Desgraciadamente hoxe o Pleno xa pasara do punto, pero no punto once da Orde do Día de hoxe, na Conta Xeral do Presuposto 89, figuran realmente eses... e incluso eu tiña pensado falar bastante diso, e máis teoricamente a memoria firmaa o Presidente, aí se di que a xestión económica non é boa ou non é o suficientemente boa e vostede sabe cales son os datos durante o ano 89. Un custe por cama de 5,8 millóns de pesetas un grado de ocupación do 70%, etc., etc., cuestións manifestamente inmellorables, manifestamente inmellorables e desde logo que en relación con outros Hospitais da rede pública hai grados de ocupación maiores, vamos a dicilo así. E evidentemente o que é xa o aspecto máis, se queren chusco, ou desde outro punto de vista dificilmente explicable, é que nos veñan contando máis ou menos que chegamos a un acordo porque unha parte non estaba a gusto e a outra parte tampouco estaba a gusto. Home eu supoño que se alguén se presenta a un posto para ocupalo e ten unhas retribucións x será porque está a gusto senón é que xa non entendo nada. Eu creo que o proceso está viciado desde a propia selección do asunto. E o das vidas medias dos Xerentes, no sentido laboral, supoño,

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición