Fondos
1991-06-07_Extraordinaria. Acta de sesión 1991/06/07_Extraordinaria
Acta de sesión 1991/06/07_Extraordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.713/3.1991-06-07_Extraordinaria
Título Acta de sesión 1991/06/07_Extraordinaria
Data(s) 1991-06-07 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 141 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 7 de xuño de 1991 No Salón de Sesións da Excma. Deputación provincial de Pontevedra, sendo as dez horas e quince minutos do día sete de xuño de mil novecentos noventa e un, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. Jorge Casal Pintos, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. Justo José González Ballesta, D. Emilio González Iglesias, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Antonio M. Nodar Martínez, D. José Manuel Pérez Alarcón, Dna. Amelia Sarmiento Rodríguez, D. Saturno Luis Valdés González e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente arde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Vicesecretario Interino, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor de Fondos Provinciais, D. víctor Soto Bello. Non asisten os Sres. Deputados D. José Castro Álvarez, que xustifica a súa ausencia, D. Armando Couselo Soto, D. José Manuel Gallego Lomba e D. Fernando Garrido Valenzuela. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da arde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo al Pleno extraordinario correspondiente a la fecha de hoy. Primer punto del Orden del Día. 1.2969.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, do día 26 de abril de 1991. ------ Folla: 141 2.2970.- APROBACIÓN DEFINITIVA DO PROGRAMA DE INVERSIÓNS CULTURAIS-V CENTENARIO-1991 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Voto en contra del Sr. Costas Abreu. ¿Abstenciones?. Se aprueba con el voto en contra del Sr. Costas Abreu. Visto o escrito da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial do Ministerio para as Administracións Públicas, de 29 de abril de 1991, participando que o Consello de Ministros en reunión do 26 do mesmo mes e ano acordou subvencionar dentro do Programa de Inversións Culturais-V Centenario-Exercicio 1991, as seguintes obras: - Ponteareas, para Restauración do Castelo do Sobroso, SETE MILLÓNS CINCOCENTAS MIL PESETAS (7.500.000). - Fornelos, para Centro Social e Cultural en Calvos, SETE MILLÓNS CORENTA E SEIS MIL SETECENTAS DOCE PESETAS (7.046.712). - Meaño, para Casa Cultura de Padrenda, TRES MILLÓNS CINCUENTA E NOVE MIL SEISCENTAS SETENTA E CINCO PESETAS (3.059.675). O Pleno co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG), e polo tanto por maioría, e con arreglo ó establecido no artigo 7º do R.D. 988/82 de 30 de abril, acorda aprobar definitivamente o devandito programa. ------ Folla: 141,148 3.2971.- APROBACIÓN DEFINITIVA PLANS POS/91, REDE VIARIA LOCAL/91 E PAE/1991-94 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si. Bueno, vamos a ver, aquí como dice el enunciado del punto vamos a hacer la aprobación definitiva de tres planes en uno, pero teniendo en cuenta que uno de los planes, el Plan de Acción Especial va a corresponder a un ejercicio de cuatro años. Hay más cosas que se van a aprobar aquí también en este punto aunque sea indirectamente y aparezcan en otros puntos posteriores, como son el aumento del crédito, y que va atrás de una modificación de crédito posterior y una modificación de bases que va en el punto sexto. Por empezar siguiendo el enunciado que aparece en este punto, la primera parte que es Red Viaria Local aparecen tal corno habíamos denunciado en su día y dicho en su día, una serie de carreteras provinciales pero ubicadas todas en las mismas zonas de la provincia, es decir, se puede ver siguiendo el listado que las carreteras corresponden fundamentalmente a A Cañiza, Lalín, O Porriño, Cotobade, Salceda, Covelo, As Neves, Barro, etc., es decir, que tienen un sesgo claramente, un sesgo partidista. Esto viene dado evidentemente de la falta del Plan provincial de Carreteras que no se ha hecho en cuatro años y que usted ha anunciado hace poco tiempo que tampoco se iba a hacer. Por lo tanto, lo más lógico es que sigamos en esta misma tónica los cuatro años siguientes. Otro de los apartados que ustedes están diciendo en la prensa continuamente todos estos días, que tanto en uno corno en otro, corno en otro, se rebajan las cantidades aportadas por el Estado, y es cierto que se rebajan lo que pasa es que también se olvidan de decir que aparecía un Plan nuevo del Estado, el Plan Operativo Local, que suponía la mayor inversión en esta provincia en los próximos tres años. En Planes provinciales rebaja el Estado la cantidad pero ustedes ya habían rebajado anteriormente a los Ayuntamientos por vía indirecta, es decir, este año aparecían todos los Ayuntamientos dentro del Plan de Obras y Servicios, con lo cuál las aportaciones con respecto al año anterior bajaban puesto que el año anterior los Ayuntamientos de la Comarca de Acción Especial no estaban dentro del Plan de Obras y Servicios. Y por último aparece el Plan de Acción Especial que es un Plan como mínimo bastante curioso, también es fruto tanto en la primera parte como en la segunda de unos criterios de aplicación que hacen ustedes y aprueban ustedes que dan resultados que les explicaré después, resultados en pesetas, que les voy a explicar después. Yo creo que en este tema hay que empezar a plantear una discusión de fondo que nunca se ha hecho o que ustedes se niegan a hacer sistemáticamente porque les interesa bastante más hacer victimismo en estos temas. La discusión de fondo está en que al 25% de la población de esta provincia le van a invertir en cuatro años tres mil seiscientos millones de pesetas. Si a esto se le suma la parte proporcional del POS en la que entran todos estos 27 Ayuntamientos de Comarca de Acción Especial o de Plan de Acción Especial, más que algunos de ellos entraron en el Plan Transfronterizo, más que todos ellos entraron en el Plan Operativo Local, y con inversiones de este año y del año que viene han dejado los Ayuntamientos que no son suyos para los últimos dos años del Plan. Si le siguen sumando que el Plan de Cooperación de la Xunta va por el mismo camino, y que el Plan de Acción Municipal de la Diputación también está en el mismo camino, es decir, se está reinvirtiendo todo el dinero público que pasa por esta provincia en unas zonas determinadas, y curiosamente son zonas en las que se lleva mucho tiempo reinvirtiendo ese dinero. No es, no es un tema que apareciese este año, ya es de otros años anteriores. Bien, el resultado de todo eso es que como ustedes saben nosotros planteamos siempre que había que variar la zona de Acción Especial, y que había que variarla en base a aquella encuesta de infraestructura que nunca aparece, de la que todo el mundo habla aquí pero que ustedes nunca ponen encima de la mesa. Yo creo, puedo equivocarme pero creo que no, creo en es- tos momentos que está tan deprimido cualquier otro Ayuntamiento de la provincia como los que ustedes tienen dentro de la Zona de Acción Especial. Lo que ocurre es que les interesa que esa zona siga siendo reducida, que se siga reinvirtiendo todo ese dinero público en esa zona, y al final ocurre que han creado unos paraísos fiscales en sus Ayuntamientos, dónde los ciudadanos de sus Ayuntamientos no pagan un duro de impuestos, tienen los impuestos más bajos de toda la provincia, y se le está reinvirtiendo, como decía antes, la mayor parte, el porcentaje más alto del dinero público de esta provincia. Para terminar voy a darle tres ó cuatro datos en los que estoy apoyando mi intervención. Mire usted, en el Plan, en el Plan de Obras y Servicios de este año, le voy a citar tres Ayuntamientos, el Ayuntamiento de Lalín tiene treinta y seis millones de pesetas en el POS y trescientos ochenta y seis millones de pesetas en la Comarca de Acción Especial para cuatro años. El Ayuntamiento de A Cañiza tiene diecinueve millones en el POS y trescientos millones de pesetas para cuatro años en la zona de Acción Especial. O el Ayuntamiento de Ponteareas que tiene treinta millones en el POS de este año y trescientos cuarenta y dos millones de pesetas en la Comarca de Acción Especial de los años 91, 92, 93 y 94. Le sigue a continuación A Estrada en Comarca de Acción Especial con doscientos treinta y siete, y Cotabade con ciento noventa y cuatro, los otros haciendo una media de cien todos, los otros de Comarca de Acción Especial. Le llevo al otro cincuenta por ciento de la población de esta provincia, y además sumando para que den más o menos exacta. Vigo cuarenta y nueve millones de pesetas en el POS, Pontevedra veintisiete millones de pesetas en el POS, Vilagarcía diecinueve coma ocho millones de pesetas en el POS, o Redondela veinte millones de pesetas en el POS. Suman más o menos el cincuenta por ciento de la población de la provincia. Es decir, esto es el resultado final de su política durante cuatro años, van a seguir en este camino evidentemente, y lo único que plantean nuevo, hoy, aquí, aunque de forma indirecta, es que van ustedes a aportar mediante crédito de la Diputación las cantidades que minora el Estado. ¿Qué ocurre?, bueno, pues que estaremos en la línea de siempre, es decir, cuando nosotros hace un año, dos años y tres años les estábamos planteando que estaban llevando la situación económica de esta Diputación al límite, siempre nos dijeron que no, que no era cierto, bueno, su Vicepresidente el Sr. Barros lo reconocía en la prensa hace tres ó cuatro días. Decía que la situación económica de la Diputación era muy grave, y por eso iba a tener menos subvenciones para el mercado de abastos, creí leer, o recordar. Usted mismo en medio de la campaña electoral estaba hablando de refinanciar la deuda de la Diputación y ponía como ejemplo también la misma historia, es decir, el grave problema financiero de la Diputación. Lo que ocurre con esto es que de seguir en este camino ni refinanciando la deuda esta Diputación va a tener un mínimo respiro, es decir, van a seguir ustedes en el límite financiero del 25% y pasándolo en el año que viene, y sino al tiempo, podremos verlo evidentemente, pero como contrapartida no hay ninguna obra de infraestructura básica de la provincia que esté potenciada desde esta Diputación, todo lo que se está haciendo en infraestructura básica ha venido a través del Estado en el Programa Transfronterizo, o aparece a través del Programa Operativo Local. Evidentemente está claro que vamos a votar en contra. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Eu creo que se algo caracteriza este Plan de Obras e Servicios, esta Zona de Acción Especial, este Programa de Rede Viaria Local, é a máis absoluta falta de ambición e a completa carencia de ideas que caracterizou esta Institución neste punto, que se sustituiu por unha pura rutina de repeti-los sistemas dos anos anteriores, así que aquí cambian Corporacións, cambian Leis, cambian normativas pero non cambian nada nos instrumentos que deberían de ser básicos de actuación desta Deputación. En primeiro lugar cada instrumento non serve para o que tiña que servir, senón que todos van dedicados ó mesmo, é dicir, ó de sempre. O POS é ó final unha repetición da CAE, do Programa de Acción Municipal, do Programa Operativo Local, diversos instrumentos dirixidos ó mesmo fin, que é, ningún obxectivo racional, é o que vostedes explicaron como que a Deputación é un Concello de Concellos, e que eu traducín por Alcalde de Alcaldes, é dicir, o que se lle ocurra a quen manda, e a situación é bastante grave, porque analizando os tres instrumentos, cada un pola súa parte, o Plan de Obras e Servicios sufre unha reducción máis que notable e para manter simplemente o nivel das apariencias pois hai que ir a crédito, íntegramente, non hai outra forma de xenerar recursos. O Plan da Rede Viaria Local resulta ser outra suma de ocurrencias, porque pese a que se encargou a elaboración do Plan de Carreteras desta Deputación, que se fixo, e pese a que polo menos eu preguntei unhas dez veces que teño rexistradas en Pleno e en Comisión sobre cando se ía a traer eso ó Pleno e cando se ía a aprobar, pois non se fixo nada e volve a se-lo de sempre, a ocurrencia de turno ou en todo caso o parcheo de turno. E o da Comarca de Acción Especial xa é máis grave porque aquí a responsabilidade é compartida entre esta Corporación e quen aproba. Eu creo que se para algo ten que servi-la acción das Institucións en materia de investimentos e de planificación da provincia, é precisamente para atacar ós cuellos de botella daquelas zonas onde o nivel de vida e as condicións para o desenvolvemento económico presentan máis problemas, e vostedes manteñen como toda Comarca de Acción Especial e é un caso único en toda España, a división da provincia entre a zo- na costeira e a zona interior. Un pode coller tódalas relacións de Comarcas de Acción Especial que existen en tódalas provincias e hai unha ou moitas Comarcas, segundo o nivel de depresión que teña unha zona ou unha parte máis extensa da provincia, pero son realmente Comarcas e detrás hai unha determinada proposta para crea-las condicións de desenvolvemento desa Comarca, polo menos, ninguén pode asegura-lo que vai a pasar pero polo menos rompe-los cuellos de botellas é algo que se pode facer, simplemente facendo unha ánalise medianamente racional do asunto. E aquí o que se mantén é, pura e simplemente, trazar unha liña a altura da falla tectónica que existe na provincia por onde vai a carretera, e os dun lado si e os doutro lado non. Bo, é un procedemento singular e o simpático é que no Ministerio lles aproben isto. E este ano parece que a Comarca de Acción Especial é jauja porque se obteñen ata quinientos seis millóns de pesetas do Estado, o grave do caso é que un colle o Programa Cuatrienal e o ano que vén xa son trescentos cincuenta e catro, no noventa e tres xa son trescentos tres, e no noventa e catro serán só douscentos cincuenta e tres millóns, co cal a posibilidade que supón de introducir elementos de racionalidade o cambio da normativa de cooperación estatal ás actividades municipais, pois se perde absolutamente e se pasarán outros catro anos repetindo, ano tras ano o mesmo Plan, e para mante-las apariencias recurrindo a endebedamento, simplemente para mante-la cifra ou o montante total. Levo catro anos pegándome contra este sistema de actuar, con escaso éxito, e creo que realmente é unha forma de estragar posibilidades de actuación certamente notable, e non sei que recomendarlles, insisto, un cursillo destes de marketinq que se levan agora sobre a necesidade dunha mínima ambición para poder sacar cousas adiante, ou simplemente que algún día algún de vostedes se pare a analizar realmente os datos e se este tipo de actuación conduce a mellora-lo nivel de vida da provincia ou conduce a adoptar como máximo criterio de actuación política a improvisación sistemática e repetida. Eu desde logo, non estou de acordo con isto e vou votar en contra e insisto en que se se fixera caso ós criterios que se expuxeron desde outros grupos e se buscara unha posición de síntese me parece que nos iría mellor a todos. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno yo creo que como prácticamente se le ha aburrido con cifras y con datos concretos yo voy a hablar el idioma de la calle que es el que se entiende perfectamente, esto es cuestión de cara, comprende, esto es cuestión de mucha cara, porque se lleva, como dice, Suso Costas, casi cuatro años, que hemos llegado tarde, hablando del mismo tema primero se descubrió de que en determinados Ayuntamientos de su Grupo decían que tenían menos de 20.000 habitantes para chupar lo que no les correspondía, y que no devolvieron por supuesto, siguió quedando allí. Se ha estado hablando de la CAE, se habló de los 20.000 habitantes que prácticamente desaparecía, que si nos íbamos a mezclar todos, un desastre, un asunto única y exclusivamente de cara. En este tema se están jugando miles y miles de millones y como ya se apuntó pues los clásicos son los que repiten, Lalín, A Cañiza, Vila de Cruces, Ponteareas, Lalín, A Cañiza, y hasta el compañero Emilio pues ha defendido a la ciudad de Vigo diciendo que en todo este pastel nos corresponden a la ciudad más importante de Galicia, porque usted ya debe saber que Galicia sin Vigo nadar cuarenta y nueve millones de pesetas en el POS, y efectivamente en la Red Viaria aparece una carretera que yo incluso, yo personalmente les quiero bien a ustedes, individualmente no son ustedes mala gente, lo malo es al juntarse, comprenden. La explosión, el problema viene cuando se unen. Yo les diría que individualmente no vayan ustedes por la carretera de, a Vincios, Calvario-Vincios, pueden efectivamente meterse en un socavón y catapún. Y en el 1991 a la ciudad de Vigo le corresponden para arreglar ese camino, ese maldito camino, esa carretera provincial, catorce millones de pesetas, ni un céntimo más. Es cuestión de cara, hágame caso. No importa que estemos aquí dos o tres personas, bun-bun, bun-bun, bun-bun, ustedes son más y como son más pues no hay nada que hacer, claro que hay la otra versión, los ignorantes por ser muchos no dejan de ser ignorantes, comprender no hay nada que hacer. Ya veremos en los próximos cuatro años quien tiene más resistencia. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Bueno, yo después de todo este tema lo primero que tengo que decir, que creo que no debemos haber hecho mala política cuando después de las elecciones del 26 de mayo esta Corporación de 15 Diputados ha pasado a 17. El único juez en democracia son los electores, lo cuál quiere decir de alguna forma que nuestra política ha sido ratificada positivamente. En primer lugar, es decir, no hay nadie en democracia que pueda juzgar ni ningún Tribunal de Justicia, solamente los electores cada cuatro años, eso tiene que quedar sentado en primer lugar. Dicho esto tengo que decir lo siguiente, no hay aumento de crédito, sino lo siguiente, es decir, en el Pleno del día 18 de enero que tengo aquí la Corporación Provincial debido a que las obras plurianuales tienen que tener mayor cantidad en el primero, menor en el segundo, a continuación en el tercero y en el cuarto, hubo un cambio de aplicación que todavía no se había incluído en el Presupuesto de ahí que no hay ahora cambio de crédito, perdón, que no hay aumento de crédito para financiar el POS, sino simplemente lo siguiente, que nos sobra dinero en el CAE y con lo que nos sobra financiamos el POS y el resto de la Red Viaria. No hay aumento de crédito simplemente que aquel acuerdo desde el punto de vista económico, en enero todavía no se había reflejado en el Presupuesto. Eso que quede bien claro y ustedes, aquí, en el Pleno del 18 de enero, lo pueden ver. Por eso yo el otro día en la Comisión, había un pequeño error yeso es lo que quiero matizar aquí perfectamente claro, es decir, no hay aumento de crédito, si alguien tiene duda aquí está el Sr. Interventor que lo puede explicar. Segundo tema. Nosotros elaboramos un plan de acuerdo con una Encuesta de Infraestructura, que yo soy el primero en que estoy de acuerdo con esa encuesta, independientemente de que la Encuesta tiene algunos defectos. Porque ya comentaba yo el otro día que por ejemplo en algunos Municipios, se dice, por ejemplo, que todos los vecinos prácticamente tienen agua, ahora hay que ver que tipo de calidad de agua tiene esa gente. Pero independientemente de ese tema, la prueba es de que, concretamente, en el Ayuntamiento de A Cañiza las obras que se han propuesto son todas obras de carácter básico. Entonces no estoy de acuerdo con el Sr. Costas tampoco en el sentido de que dice de que parece que estamos haciendo lo de siempre, no es cierto, estamos intentando que todos los Municipios de esta provincia tengan como mínimo agua, y tengan como mínimo saneamiento yeso es el noventa y tantos por ciento, por no decir el cien por cien del Plan de la Comarca de Acción Especial, servicios básicos, agua, saneamiento y alumbrado, agua, saneamiento y alumbrado. Entonces estamos atendiendo servicios básicos. En el Plan de Obras y Servicios, efectivamente ahí hubo una pequeña variación, es decir, como el Ministerio lógicamente pues nos dio una miseria y hay que decirlo aquí claramente, sino qué son ciento treinta y cinco millones de pesetas para una provincia, para el Plan de Obras y Servicios, qué son ciento treinta y cinco millones de pesetas. Efectivamente tiene razón Emilio cuando dice que efectivamente tenemos el Plan Operativo Local y que tenemos el Plan Transfronterizo. Pero también hay que decir que el Estado en un momento determinado a bombo y platillo sacó el Plan Transfronterizo y el Plan Operativo Local como si fuera a más, cuando no fue así, lo único que hizo fue detraer de los fondos ya que asignaban a esta provincia unos fondos para hacer unos planes distintos y desde el punto de vista publicitario inventarse unos planes cuando no eran tales planes, sino que con el mismo dinero pues se hicieron otros planes distintos, pero intentaron vender de esa forma esa historia, con el mismo dinero sacando, reduciendo el Plan de Obras y Servicios Y el Plan de la Comarca de Acción Especial. Eso es un dato a dar y aparte con un condicionante, que encima las obras del Plan Transfronterizo no se pueden hacer donde uno quisiera sino en la zona Transfronteriza y aparte siempre se nos acusa que si A Cañiza, pues antes cuando el Presidente de la Diputación era de Lalín, por lo menos no se podía decir que el Plan Transfronterizo afectara a Lalín, es decir, el que el Presidente de la Diputación sea de A Cañiza, de Covelo o del quinto pino pues es una circunstancia de un momento determinado pero si el Plan Transfronterizo está en la línea entre España y Portugal, lógicamente los Municipios que se van a beneficiar de esa zona son los que están en esa parte, entre ellos uno del Partido Socialista que es el del Ayuntamiento de Salvaterra. Nosotros no tenemos la culpa de que el PSOE no tenga más Ayuntamientos en esa zona, eso hay que preguntárselo a los electores. Entonces eso es un dato auténticamente real. Entonces, es decir, en estos cuatro años el plan cuatrienal se va a intentar conseguir que prácticamente la mayor parte de los Ayuntamientos de esa zona tengan agua, saneamiento y alumbrado, que son los servicios básicos, independientemente de otros, pero sobre todo esos. En el Plan de Obras y Servicios, si nosotros aplicamos los criterios del gobierno muchísimos de los Ayuntamientos de esta provincia, concretamente Caldas de Reyes, ponemos el ejemplo, y hay algunos más, no recibirían ni una sola peseta. Entonces con eso digo, hemos aprobado un Plan, el Ministerio lo ha ratificado, es decir, que el Ministerio por ejemplo, concretamente en el Plan de la Comarca de Acción Especial pues se ha, esto, ha seleccionado las obras de acuerdo con sus criterios, y nosotros las hemos aceptado y las hemos respetado, es decir, hay una serie de obras que no las han, no las han eliminado. Las de A Cañiza que ustedes me acusan a mi aparte como Alcalde, las han seleccionado todas, todas, todas, todas, todas, todas, lo cuál quiere decir que estaban bien programadas, todas, no me han dejado ni una en los cuatro años, no he hecho ninguna gestión especial, por razones, obvias, no he hecho ninguna gestión especial a nivel particular, lo cuál quiere decir que estaban bien programadas, es decir, no se me ha ocurrido a mi pues pedir ningún hipódromo como se ha acusado ahí u otro tipo de cuestiones, he pedido saneamientos y traídas de agua, concretamente. Y en otros Ayuntamientos, como el caso de Lalín, se desprende, para que ustedes lo sepan, de la encuesta de infraestructura que es un Ayuntamiento que todavía tiene unos grandes déficits de infraestructura en el rural, eso lo dice la encuesta y el Ministerio le hace caso, eso lo dice la encuesta. En el caso de A Estrada exactamente igual, ¿por qué?, porque Lalín y A Estrada son dos Ayuntamientos que tienen, uno veinte mil habitantes y el otro veinticinco mil ó veintiséis mil, pero que tienen una gran superficie y una gran dispersión de la población y por lo tanto necesitan muchos más servicios, necesitan más traídas de agua, necesitan más saneamiento, necesitan más alumbrado. En cambio hay Ayuntamientos que tienen una gran población pero que tienen poca superficie, lo cuál implica que tienen una gran densidad de población que no es el caso de esos dos Municipios. Entonces eso se contempla y lo ratifica el Ministerio, que no es dudoso para ustedes, que es su Ministerio, es decir, el Ministerio de todos pero me refiero de su partido político. Entonces con eso quiero decir que los Planes quién les ha puesto el visto bueno ha sido el Ministerio, nosotros donde ellos han cortado pues nosotros lo hemos aceptado, incluso es más, en el caso concreto del Plan de Acción Especial han seleccionado una serie de obras, aparte de las que han financiado, en el supuesto de que haya algún cambio de aplicación, es decir, que hay una serie de obras, esto, que han seleccionado, pero que no han financiado, por si hay futuros cambios de aplicación. Y en el Plan Transfronterizo, en el Plan Operativo Local que no es ahora aquí el momento del debate, simplemente se ha financiado como se ha demostrado, pues, rebajando las cantidades del POS y del CAE en líneas generales, en líneas generales. Entonces ya digo, yo no voy a criticar los criterios del Ministerio, quien muchos los comparten, yo lo tengo que decir aquí, no me caen los anillos en decirlo, pero no comparto por supuesto los criterios que están manejando ustedes puesto que, bueno, ya han pasado las elecciones, lo de la demagogia se podía decir antes de las elecciones, ahora ya no, y termino diciendo lo que dije al principio, nuestra política ha sido rectificar a nivel provincial y espero que en el noventa y cinco vuelva a ser rectificada, ya veremos en ese momento lo que pasa. Nada más y muchas gracias. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, hombre, me había olvidado de felicitarle por el resultado electoral, eso ante todo. Lo que si es cierto es que cuando dice usted de agua, alcantarillado y demás, le voy a poner un ejemplo concreto. En A Illa de Arousa cuando le piden el Ayuntamiento de Vilanova de Arousa, cuando le pide a la Diputación una subvención en el Plan de Acción Municipal para un tema de agua, en A Illa de Arousa, que debe ser el núcleo más importante de Galicia de los que quedan con menos infraestructura de agua, bueno, pues la Diputación le da cinco millones de pesetas de subvención, y esa evidentemente es una política de infraestructura básica, cinco millones de pesetas. Otro de los temas, cuando hablaba usted del Transfronterizo, hombre, mire, a mi sólo me faltaba que metiesen a Lalín en el Transfronterizo, porque todavía no se por dónde es la línea de paso de A Cañiza, o de O Porriño, o de Ponteareas para Portugal, todavía no se dónde es, o sea que sólo me faltaba que también hubiese una línea de paso directa desde Lalín. Y con respecto a los resultados electorales y a las campañas electorales puedo decirle una cosa, y no se enfade, no se enfade. El día diecisiete de mayo estaba usted haciendo campaña electoral con talones de la Diputación, le digo en dónde, en Redondela, eso es para que lo deje usted ahí, nada más. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Pero hombre, yo se lo he repetido reiteradamente pero usted no, bien, la verdad de donde no hay no se puede sacar, o sea que tampoco hay que extrañarse mucho. Le he estado diciendo durante todos estos años que de la forma que estaban ustedes operando, ustedes eran Alcaldes a perpetuidad, ¿no recuerda?, va a ser usted Alcalde, va a ser su hijo, va a ser su nieto, su tataranieto, mientras no haya cuatro ó cinco ó seis Leris aquí dentro, como nos juntemos seis de mi estilo esto revienta, recuérdelo, recuérdelo. ¿Cómo no va a ser elegido usted Alcalde, cada vez más votos, si usted está engordando su pueblo?, y usted en parte hace bien, lo que pasa es que yo no me lo quiero callar, ¿comprende?, a costa de esto, usted, el señor de Lalín, ¿dónde está el chico de Ponteareas?, no está, bueno, etc., etc., etc., ¿cómo no van a salir Alcaldes?, hombre, sus vecinos tienen que ser agradecidos, lógicamente, si ellos viven, dentro de lo que cabe, estupendamente sin que les cueste un duro, ¿cómo no le van a elegir a usted?, lo hacen Cristo a usted, hombre, de verdad, lo hacen Cristo. Me dice usted, me vuelve con la historia de que los Ayuntamientos con mucha extensión, le vuelvo a repetir lo mismo, tiene más el Sahara, a quién hay que cuidar, ¿a los camellos o a las personas?, hombre. Me habla usted de que han estado con la infraestructura, agua, saneamiento, alcantarillado, yo cuando me vienen estas cosas siempre digo una frase que se sobreentiende y que se está poniendo de moda en el Ayuntamiento de Vigo, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla. Usted ya se olvidó del tema del cabaret de Soutomaior, ya se olvidó usted de las Iglesias de lujo, y hasta apostaría que se olvidó usted, esta no se la voy, no se la voy a decir, incluso de la piscina caliente, ¿usted recuerda aquella piscina caliente que con el POS alguien que quería montar una piscina climatizada?, si hombre, si pregunte, pregunte en su grupo, pregunte, pero claro, algunos leemos, algunos nos preocupamos. De verdad, los ignorantes por ser muchos no dejan de ser ignorantes, no presuma usted de que le han elegido, a usted le han elegido prácticamente en el cincuenta por cien la ciudad de Vigo que es la que sostiene esto, lo demás, bla, bla, bla, bla. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nieto. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Pois mire vostede, entre os perigosos rasgos de empobrecemento democrático que se están a dar, un deles é precisamente o de pretender calar á xente dicindo que como ratificaron os electores pois xa non hai nada que dicir, e é un asunto penoso, ¿non?, porque entrando na mesma lóxica pois supoño que vostede estará feliz de que os electores de Marbella elixiran a Gil y Gil con mayoría "aburradora", e de ter Alcaldes nesta provincia que din que non presentan programas, porque eles fan o que lles da a gana, e ademáis non prometen que cumpren, e outra serie de lindezas polo estilo, co cal, aquí de política e do que se fai nesta Deputación, xa non só non poden talar os que non se presentan ás eleccións, senón que só poden fa lar os que ganan as eleccións, despois de todo vostedes gastan pouco nas eleccións e non utilizan dunha forma partidista as Institucións para facelas, e todo vai ben, e logo, inda por riba, montan unha estructura nesta Institución de mando no que se premia a quen máis votos ten, e polo tanto se leva máis cartos e así sucesivamente constituímos aquelo de que se coje un círculo, se lo acaricia y ya tenemos un círculo vicioso. Eu non vou discutir que na documentación deste ano do POS, da CAE e do de sempre, a cuestión estea un pouco máis amarrada no sentido de que non hai moitos hipódromos nin burródromos, nin arranxos de tellados de capelas nin nada polo estilo, é certo, agora imaxínese vostede si empezaran hai catro anos a facer isto, igual tiñamos o noventa por cento da provincia dotado de servizos básicos. Imaxínese vostede que fixera un plantexamento económico con respecto ó que se pode aforrar do gasto corrente e a programa-lo endebedamento posible para poder atacar ese problema na súa raíz e resolvelo en x anos, pois sería bastante fácil facelo, e sen embargo non o tan por que non queren, ou porque están dedicados a outras cousas, a facer política de campanario ou electoralismo barato, e como lles da bos resultados pois todos contentos, todos contentos. De todas formas, para máis inri, neste mandato que vén agora volverá a pasa-lo mesmo que no anterior. Esta é unha Institución que non se elixe directamente, vostede fala de votos e había que conta-los votos que ten detrás vostede, os que teño eu, os que ten calquera outro, votos reais. Vostedes non presentan ningún programa, van facer o que lles da a gana, e o único en todo caso positivo de todo isto é que como están conseguindo afogar economicamente á Deputación, pois non teremos que preocuparnos moito de pedi-la desaparición deste Ente parasitario porque o van a matar vostedes mesmos. Sr. Presidente.- Bueno, simplemente eu quixera dicirlle ó Sr. Nieto Figueroa, porque como hoxe temos un Pleno distendido podemos falar un pouco máis, de que loxicamente na cidade de Vigo, porque eu sempre falo da provincia de Pontevedra pero vostede tala da cidade de Vigo, o Partido Popular na cidade de Vigo pasou de nove Concelleiros a catro Concelleiros, o cal implica que precisamente a laboura tamén da Deputación Provincial se notou aí perfectamente, porque non sóamente se fixo unha laboura no sentido de infraestructura de servizos, senón que a laboura de tipo cultural notouse moitísimo, sobre todo que nestes catro anos pois recuperamos unha serie de cuestións de tipo cultural que estaban totalmente abandonadas. Eu creo que a cidade de Vigo foi sensible e a cidade de Pontevedra tamén foi bastante sensible. Pasamos de seis Concelleiros a doce Concelleiros, é dicir, que loxicamente e non tiñamos o goberno nin nun sitio nin noutro, é dicir, estivemos a punto de acada-la maioría absoluta en Vigo e a punto de acada-la maioría absoluta en Pontevedra o cal quere dicir que a laboura desta Deputación tamén foi importante. Porque aquí hai que pensar que esta é unha Institución que está ó Servicio de toda a provincia non de ningún Concello en particular, porque loxicamente iso si que non tería ningún sentido independentemente das críticas que se fagan que eu creo que están aí, é dicir, efectivamente eu creo que aínda non elixiu a nova Corporación, loxicamente pois creo que todo o mundo ternos dereito a opinar os nosos criterios e intentar mellora-la situación no posible e eu creo que con este tipo de críticas vostedes están colaborando tamén a que a xestión mellore e eu iso si que o admito, o único que non podo é admitir unha crítica descalificadora global como algúns pretenden, simplemente eu admito a crítica para que entre todos consigamos que os servicios desta provincia vaian aumentando e nese sentido teño que, coincido moitas veces co Sr. Costas no sentido de que loxicamente hai unha serie de servizos básicos, loxicamente, eu para min son prioritarios, independentemente de que eu sigo respectando porque é un principio que está aí establecido na Constitución a autonomía municipal que é un tema distinto. Nós intentaremos cos instrumentos adecuados intentar ir corrixindo ese tema para que os Concellos teñan primeiro as infraestructuras básicas e despois teñan outras cousas. Tamén hai que pensar que hai que ter outro tipo de instrumento, non soamente para o tema de auga e de saneamento senón que hai outras cuestións que os cidadáns demandan e que loxicamente hai outras Institucións que teñen que colaborar nese tipo de melloras. Nada máis. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si, no vamos a calentar la cosa. Hombre, si usted me viene a intentar decir que ustedes ganaron en Vigo gracias a las colaboraciones de la Diputación es para tirarse al suelo de cabeza, de verdad, hombre, por Dios, pero si ustedes son unos puferos, hombre, si todavía no le han pagado al Vigozoo, hombre, pero por Dios, y me dices que... Sr. Presidente.- Sr. Nieto, mire, yo creo que en Vigo ganamos por dos cosas, o porque ustedes lo hicieron muy mal, que tienen el gobierno, o porque nosotros desde aquí hemos hecho algo, porque el gobierno no lo teníamos, eso es evidente. Bueno, vamos a someter a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. Grupo Socialista y el Sr. Costas Abreu y el Sr. Lage que todavía no está integrado de una forma oficial. ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. Se aprueba por mayoría. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), aprobar definitivamente o "Plan de Obras e Servicios 1991", "Rede Viaria Local 1991" e "Programa de Acción Especial 1991-1994", coas variacións a que se alude neste acordo. Conforme co artigo nº 79, de data de rexistro 26-04-91 da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial do Ministerio para as Administracións Públicas, polo que se asigna á Deputación Provincial de Pontevedra a cantidad e de CENTO TRINTA E CINCO MILLÓNS OITENTA E DUAS MIL OITOCENTAS CATRO PESETAS (135.082.804), integrada polos proxectos priorizados, segundo anexo do escrito, como resultado da selección efectuada sobre o Plan inicialmente presentado, a Deputación Provincial de Pontevedra opta por manter na súa totalidade o Plan provisionalmente aprobado polo Pleno desta Corporación, na súa sesión extraordinaria do 14 de decembro de 1990, suplindo á Administración Central no financiamento dos proxectos subvencionados por ela, de tal forma que as obras, das cales se adxunta listado de ordenador, o serán pola Administréición Provincial ata o 70% do total do presupostado menos a aportación do MAP, nas obras de carácter obrigatorio ou mínimo para os Concellos, e ata o 50% do total menos a aportación do MAP no resto dos proxectos, tal como se especifica no adxunto aludido, quedando por tanto o financiamento definitivo como segue: Aportación do Estado.................. 135.082.804 ptas. Aportación Deputación................. 513.154.096 ptas. Aportación Concellos.................. 313.110.100 ptas. TOTAL.................. 961.347.000 ptas. ========================================= Na aportación dos Concellos inclúense tódalas cantidades non subvencionadas polo Estado ou a Deputación. Asímesmo, e como consecuencia do escrito citado ut supra, polo que se asigna a esta Provincia a cantidade de NOVENTA E TRES MILLÓNS TRESCENTAS CINCUENTA MIL PESETAS (93.350.000), coa finalidade de mellorar e conserva-la Rede Viaria Local, a Deputación asume o financiamento do Plan aprobado polo Pleno, na súa sesión extraordinaria do 12.03.91, nos proxectos non subvencionados polo Estado, quedando definitivamente o seu financiamento como segue: REDE VIARIA LOCAL Aportación Estado...................... 93.350.000 ptas. Aportación Deputación................. 124.450.000 ptas. TOTAL................ 217.800.000 ptas. ======================================== Adxúntase listado de ordenador, co financiamento individualizado de cada proxecto. Conforme co escrito número 820, de data de rexistro 8-05-91, da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial do Ministerio para as Administración Públicas, polo que se comunica a aprobación da Zona de Acción Especial desta Provincia, denominada "Zona Interior" e as cantidades asignadas polo Estado ós proxectos priorizados que figuran como anexo o seu escrito, ós que se lles atribuen os importes das subvencións estatais, que son para cada anualidade as seguintes: Ano Subvención do MAP 1991............................ 506.058.000 ptas. 1992............................ 354.241.000 ptas. 1993............................ 303.635.000 ptas. 1994............................ 253.029.000 ptas. TOTAL.................. 1.416.963.000 ptas. =========================================== A Deputación Provincial, de acordo co Plan inicialmente aprobado na súa sesión extraordinaria do día 18-01-91, ó adaptarse o mesmo á Lei Xeral Presupostaria, e á vista dos proxectos subvencionados polo Estado, acorda financiar estes mesmos proxectos ata o 80% do presuposto total de cada un menos a aportación do Estado, tal como se especifica no listado de ordenador adxunto, anulando no Plan o resto das obras previstas, quedando por tanto o financiamento do Plan como segue: ANO 1991 Aportación do Estado............... 506.058.000 ptas. Aportación Deputación.............. 507.682.000 ptas. Aportación Concellos............... 253.435.000 ptas. TOTAL.............. 1.267.175.000 ptas. ======================================= ANO 1992 Aportación do Estado............... 354.241.000 ptas. Aportación Deputación.............. 372.779.000 ptas. Aportación Concellos............... 181.755.000 ptas. TOTAL................ 908.775.000 ptas. ======================================= ANO 1993 Aportación do Estado............... 303.635.000 ptas. Aportación Deputación.............. 316.493.000 ptas. Aportación Concellos............... 155.032.000 ptas. TOTAL................ 775.160.000 ptas. ======================================= ANO 1994 Aportación do Estado............... 253.029.000 ptas. Aportación Deputación.............. 257.163.000 ptas. Aportación Concellos............... 127.548.000 ptas. TOTAL................ 637.740.000 ptas. ======================================= TOTAL PLAN Aportación do Estado............. 1.416.963.000 ptas. Aportación Deputación............ 1.454.117.000 ptas. Aportación Concellos............... 717.770.000 ptas. TOTAL............. 3.5818.850.000 ptas. ======================================= Na aportación dos Concellos inclúense tódalas cantidades non subvencionadas polo Estado ou a Deputación. Pola Intervención de Fondos habilitarase o crédito necesario para facer frente a estas inversións, procedendo a modifica-las Bases de Execución do Presuposto que sexan necesarias. Polo Servicio de Mecanización facilitarase soporte informático dos listados do réxime financeiro destes Plans, para o seu envío ó Ministerio para as Administracóns Públicas. ------ Folla: 148 4.2972.- CONTA DE TESOURERÍA DO 1º TRIMESTRE DE 1991 Sr. Presidente.- Intervenciones. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. ¡Ah, perdón!, abstención del PSOE y del Sr. Laqe Rodríquez. Dictaminadas favorablemente pola Comisión Informativa de Economía, o Pleno acorda por maioría, coa abstención do PSOE e do Sr. Laqe Rodríquez (Grupo Mixto), aproba-las Contas de Tesourería do 1º trimestre de 1991, que rende o Sr. Tesoureiro Provincial co conforme do Sr. Interventor, sendo o seu resume o sequinte: Existencia en fin do trimestre anterior....... 457.686.980 Importan os ingresos........................ 3.596.373.404 SUMA......................... 4.054.060.384 Importan os pagos........................... 3.397.394.092 EXISTENCIA EN CAIXA PARA O SEGUINTE TRIMESTRE 656.666.292 =========== ------ Folla: 148,150 5.2973.- RECOÑECEMENTO DE CRÉDITOS (Nota: Pasa al Libro siguiente Nº 17.719) Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Gonzá1ez. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver, yo, es que antes de empezar a intervenir quería hacer dos preguntas y que me las contestase el Interventor si es posible. Una de ellas por lo menos. En la parte que corresponde a las facturas del Hospital de ciento veinte millones de pesetas, no hay ni propuesta de acuerdo ni informe de Intervención. Entonces quería que hubiese un informe de Intervención aunque fuese verbal. Por lo menos ayer no lo había cuando yo estaba viendo los asuntos del Pleno. Sr. Presidente.- Digo que hay una propuesta de acuerdo, que dice: vista la propuesta de reconocimiento de créditos que formula el Sr. Administrador del Hospital Provincial conformada por el Presidente del Consejo de Administración de dicho Centro por diversas facturas... Hay una propuesta de acuerdo aquí. Sr. González Iglesias.- Cuando estuve viendo el Orden del Día del Pleno ayer por la mañana no estaba la propuesta de acuerdo, estaban las facturas, y tampoco estaba el informe de Intervención por eso quería que se me leyese. Sr. Presidente.- Sr. Secretario, lea la propuesta de acuerdo. Sr. Secretario.- Dice así: Vista la propuesta de reconocimiento de créditos que formula el Sr. Administrador del Hospital Provincial conformada por el Presidente del Consejo de Administración de dicho Centro, por diversas facturas del año de 1990 por un total importe de ciento veintiún millones trescientas diecisiete mil cuatrocientas ochenta y dos pesetas, que por tratarse todas ellas de ejercicios cerrados no existe crédito para atender al pago de las mismas, el Pleno, de conformidad con el dictamen de la Comisión de Economía acuerda el reconocimiento de estos créditos debiéndose proveer por la Intervención de Fondos la fórmula para que en su día se proceda a dicho pago y cuyo detalle es el siguiente. A continuación vienen todas las relaciones de facturas y se dice no obstante el Pleno con su superior criterio resolverá. Sr. Presidente.- Si. Sr. González Iglesias.- Yo creo que como es sistemático en el tiempo de esta Corporación, aparecen reconocimientos de crédito cada dos meses, cada tres meses, que corresponden evidentemente a ejercicios cerrados y por encima suponen modificaciones de crédito cada reconocimiento de crédito de estos. Yo creo que sí es cierto que hay un mayor número de estancias en el Hospital por la sectorización, pero también lo es que ese es un tema que era previsible y si no era previsible en aquel momento si lo era cuando se hizo el Presupuesto de este año. Cuando se hizo el Presupuesto de este año se pudo haber reconocido al menos gran parte de esas facturas y no aparecer ahora aquí. Lo que ocurre es que si se reconociesen en aquel momento, al momento del Presupuesto, no les quedaría liberado dinero suficiente para lo que decía antes, talones, no sé qué, no sé cuánto. Entonces se opta por otra vía que es ésta, traer lo después con calma, después de pasado el problema y el peligro, sin ningún problema pues se trae este tema, este tema que como decía antes significa, pues, lo de siempre, reconocimiento de crédito que implica modificación de crédito y que al final tendremos que seguir votando en contra, pero es que no hacen nada para que cambiemos de opinión tampoco, absolutamente nada. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Pois nada, para reiterar por enésima vez durante os catro anos que a xestión económica e a disciplina presupostaria nesta Institución é unha cousa digna de mérito, non. Non só teñen vostedes unha concepción chicle do Presuposto, eu creo que fan os Presupostos porque é obrigatorio legalmente pero senón sacaban daquí metían para a1á, en plan tendeiros, con todos os meus respectos para os tendeiros e menos para vostedes como xestores públicos, ó fin e ó cabo un tendeiro administra os seus cartos e vostedes administran os cartos de tódo10s cidadáns, pero é que o do Hospital a verdade é que non é serio. Porque a xustificación da sectorización e do incremento das persoas atendidas é certa pero non significa nada en canto a isto, iso significou no seu momento un incremento de ingresos e un incremento de gastos non ten porque lexitimar ningunha indisciplina presupostaria manifestamente tolerada. Dunha cousa non se segue para nada outra. Nos habituais informes de Intervención eu creo que o responsable do control económico interno desta Deputación cumpría o seu deber se ían apretando as torcas pouco a pouco neste tipo de cousas, nos períodos anteriores e se ía dicindo cousas tan evidentes coma que estes eran acordos absolutamente nulos, susceptibles de xenerar responsabilidades etc. Polo que se ve, unha vez ratificados polas urnas en plan gil i gil, volvemos á variante anterior. No virreinato do Hospital gasta o que lle dea a gana quen lle dea a gana. Eu só desexo polo ben de todos que non pase o mesmo co Servicio Galego de Saúde nas súas mans, porque se facemos a proporción entre o montante presupostario total do Hospital e o montante presupostario total do Servicio Galego de Saúde van a xenerar vostedes cada déficit presupostario que como o colla o Tribunal de Contas os van a correr a boinazos cando funcione o Tribunal de Contas, entre tanto está moi ocupado. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo había solicitado, ahora que estamos hablando del Hospital Municipal, en la última Comisión solicité que se me diese un informe de todos los millones de pesetas que se han invertido de una u otra forma en el Hospital provincial durante los últimos doce meses. Me gustaría saber si está por ahí. O sea, que oficialmente solicité que se llevase a esta sesión plenaria la evaluación total de los cientos de millones de pesetas que la Diputación Provincial ha invertido en reparaciones u obras nuevas en el Hospital Provincial. A ver si está ese documento por ahí porque es un acuerdo de la Comisión. Sr. Presidente.- Todavía no ha dado tiempo, como es lógico. Usted hace dos días que lo ha pedido y no se ha podido todavía dar, pero se le dará a usted no se preocupe. Sr. Nieto Figueroa.- Este, hombre, cuando sea así me dice usted no sabemos si el personal va a poder y yo vengo aquí, eh, yo vengo aquí y lo hago yo personalmente y no cobro, ni horas extraordinarias ni las horas laborales normales, yo no cobro. Es que yo quería decirle ya que no hay cifra que como ustedes afortunadamente han despabilado un poquito, un poquito a base de trallazos, porque es la única manera, como un camello o un pollino si no se le da no anda, entonces al parecer es intención definitiva trasvasar a la Xunta tanto el Hospital Provincial como el Municipal, Cedro, etc., etc., y claro para que efectivamente el Sr. Fraga les asuma a ustedes con la máxima rapidez el Hospital provincial que es del que quieren descargarse cuanto antes para poder invertir sus millones en sus caminitos, cositas y demás familia, han invertido, gastado, no lo sé, porque no he ido a inspeccionar las obras, cientos de millones de pesetas, incluso a través de la Comisión de Gobierno sin siquiera pasar por el Pleno, en obras nuevas, en obras viejas, en reparaciones, etc., etc., y me dice usted que en cuatro días que se celebró la última Comisión no ha sido posible sumar, sumar las cantidades que han ido ahí. Eso es querer ocultar, pero ustedes no lo pueden ocultar en silencio mientras yo esté aquí. Ese truco también es un truco indecente, indecente de verdad, están ustedes para que le asuman la responsabilidad del Hospital provincial invirtiendo cientos y cientos de millones porque así D. Manuel los recibe con los brazos abiertos por que no les cobra un duro, no le cuesta un duro, mal, insisto los ignorantes por ser muchos no dejan de serlo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo creo que usted desde que es responsable del Zoo tiene un lenguaje ad hoc, adecuado. Dicho esto, es decir, yo quiero decir que en el Hospital Provincial lógicamente no es fácil prever a principio de ejercicio, pues en toda su dimensión el gasto puesto que el tema de la salud es un tema muy complejo y lógicamente es muy difícil, pero tengo que decir que la desviación no ha llegado ni al tres por ciento, lo cuál quiere decir que ha sido mínima, es decir, de un presupuesto cercano a los cuatro mil millones de pesetas que hay un reconocimiento de créditos que pasa de los cien millones de pesetas pues prácticamente no llega al tres por ciento, lo cuál quiere decir que no ha sido significativa esa desviación, independientemente que es muy difícil prever el número de ingresos que se pueden realizar en un Hospital y también si nosotros hiciéramos un presupuesto mucho mayor también sería una mala política puesto que estaríamos invirtiendo, es decir, teniendo unos recursos ociosos en un centro determinado que pudieran aplicarse en otra parte de la provincia. Sr. Nieto Figueroa.- Hablo así para que usted me entienda mejor. Sr. Presidente.- Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. Grupo Socialista, Sr. Lage y Esquerda Galega, Sr. Costas Abreu. ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. Se aprueba por mayoría. Apróbase, cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), o gasto de SETENTA E SETE MIL SEISCENTAS PESETAS (77.600) en concepto de indemnizacións regulamentarias e conforme ós módulos aprobados pola Resolución Interministerial de 19 de xuño de 1989 -vixente nas datas de exames, así como tendo a categoría do nivel de titulación esixida ós aspirantes (Grupo C) como consecuencia da actuación da Comisión Seleccionadora de 12 Educadores e "oferta" publicada no B.O. desta provincia nº 165 de 17 de xullo de 1990. A súa vez, tamén se "recoñece crédito" por idéntica contía para pago ós acreedores ou membros da Comisión e que se discrimina da seguinte maneira: - D. Ricardo Vázquez Cardeiro.............. 5.907 Ptas. - D. Rogelio Nicieza de la Cerra.......... 10.904 Ptas. - Dª. Luz Pérez Soliño.................... 16.356 Ptas. - D. José Manuel Barros González.......... 17.721 Ptas. - D. Justo José González Ballesta......... 16.356 Ptas. - D. Ramón Abal Varela.................... 16.356 Ptas. Asímesmo acórdase que "Vistos os espedientes tramitados para concesión de axudas económicas por asistencia a cursos, así como para abono de indemnización por razón de servicio, considerados os informes incorporados ó expediente, e en atención a que se trata de gastos devengados en exercicio pechado, acórdase recoñecer crédito para atención dos mesmos, por importe de CATRO MILLÓNS OITOCENTAS CINCUENTA E UNHA MIL TRESCENTAS SESENTA E NOVE PESETAS (4.851.369) e consecuentemente coa existencia de consignación presupostaria para afrontar ditos gastos, apróbanse e decláranse de abono, a favor das persoas que a continuación se relacionan e na contía que igualmente se expresa: - D. Agustín González Pérez.............. 159.200 Ptas. - D. Jesús Álvarez Otero.................. 18.975 Ptas. - D. Gerardo Muñoz Menéndez.............. 252.238 Ptas. - D. José Luis Castro Carpintero.......... 69.782 Ptas. - Dona Lourdes Pérez-Santamaría Feijoo.... 69.552 Ptas. - Persoal Parque Central de Maquinaria de conformidade con relacións adxuntas ó expediente........................... 4.281.622 Ptas. TOTAL..................... 4.851.369 Ptas. ========================================== Vista a proposta de recoñecemento de créditos que formula o Sr. Administrador do Hospital provincial conformada polo Presidente do Consello de Administración de dito Centro, por diversas facturas do ano de 1990, por un total importe de CENTO VINTEÚN MILLÓNS TRESCENTAS DEZASETE MIL CATROCENTAS OITENTA E DÚAS PESETAS (121.317.482), que, por tratarse todas elas, de exercicios pechados, non existe crédito para atender ó pago das mesmas, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión de Economía, acorda cos votos en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), o recoñecemento destes créditos, debéndose prover pola Intervención de Fondos a fórmula para no seu día proceder a ditos pagos, e sendo o seu detalle o seguinte: .../... (continúa en el registro siguiente; LIBRO 17.719) ------ Folla: 1,8 .../... (continuación del registro anterior; LIBRO 17.718) 5.2973.- PROVEDOR Nº FACTURA IMPORTE LITOSPRINT 1204 06-09-90 32.536 LITOSPRINT 1242 19-09-90 107.162 LITOSPRINT 1629 24-12-90 109.155 CINSA 9256-AB 13-08-90 37.000 RANK XEROX 559822 30-09-90 37.442 IMPRENTA PROVINCIAL 1 31-01-90 200.870 IMPRENTA PROVINCIAL 2 31-01-90 358.160 IMPRENTA PROVINCIAL 14 28-02-90 72.155 IMPRENTA PROVINCIAL 15 28-02-90 71.160 IMPRENTA PROVINCIAL 25 31-03-90 49.070 IMPRENTA PROVINCIAL 26 31-03-90 115.350 IMPRENTA PROVINCIAL 27 31-03-90 220.585 IMPRENTA PROVINCIAL 46 30-04-90 157.015 IMPRENTA PROVINCIAL 58 31-05-90 195.480 IMPRENTA PROVINCIAL 59 31-05-90 210.780 IMPRENTA PROVINCIAL 75 30-06-90 117.470 IMPRENTA PROVINCIAL 76 30-06-90 203.240 IMPRENTA PROVINCIAL 89 31-08-90 150.290 IMPRENTA PROVINCIAL 90 31-08-90 460.170 IMPRENTA PROVINCIAL 101 31-12-90 173.080 IMPRENTA PROVINCIAL 102 31-12-90 238.465 IMPRENTA PROVINCIAL 103 31-12-90 603.745 ARTES GRAFICAS PORTELA 1780 26-06-90 18.267 ARTES GRAFICAS PORTELA 1841 28-06-90 77.379 ARTES GRAFICAS PORTELA 3404 29-11-90 17.199 ARTES GRAFICAS PORTELA 3444 29-11-90 20.658 OFIMATICA TOUZA 664 11-10-90 30.374 OFIMATICA TOUZA 711 22-10-90 2.442 OFIMATICA TOUZA 835 23-11-90 51.177 OFIMATICA TOUZA 429 31-12-90 31.870 GATSA 26668 20-12-90 10.483 MONTES S.L. 6937 30-11-90 3.640 COMERCIAL UTRESA S.L. 3224 18-10-90 74.369 COMERCIAL UTRESA S.L. 3954 05-12-90 77.311 AFAR 6713 29-08-90 1.640 AFAR 7629 28-09-90 5.821 AFAR 7630 28-09-90 2.400 AFAR 8468 30-10-90 5.070 AFAR 10573 31-12-90 11.001 AFAR 10574 31-12-90 32.002 RECAMBIOS TOME 1346 31--12-90 31.412 CELESTINO SILVA E HIJOS 17989 15-12-90 48.205 CELESTINO SILVA E HIJOS 18341 31-12-90 15.557 LANDIN 94 03-01-90 3.136 BALADRON 2352 20-08-90 6.216 BALADRON 2508 30-08-90 10.985 BALADRON 2691 15-09-90 18.648 BALADRON 2921 29-09-90 18.648 BALADRON 3013 10-10-90 7.409 BALADRON 3070 25-10-90 6.216 BALADRON 3073 25-10-90 18.446 BALADRON 3371 10-11-90 3.584 BALADRON 3379 10-11-90 9.845 BALADRON 3489 25-11-90 2.406 BALADRON 3809 10-12-90 28.750 BALADRON 3926 30-12-90 22.344 BALADRON 3927 30-12-90 1.511 BALADRON 3928 30-12-90 5.451 BALADRON 3929 30-12-90 258 BALADRON 4106 30-12-90 2.748 BALADRON 4107 30-12-90 5.314 BALADRON 4108 30-12-90 92.319 BALADRON 4109 30-12-90 21.924 TALLERES CHANO 117 17-10-90 90.644 TALLERES CHANO 129 22-11-90 117.068 FERRETERIA ECHEGARAY 15316 31-12-90 101.243 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 300808 31-03-90 29.892 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 300810 31-03-90 163.108 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 300811 31-03-90 18.444 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 500761 31-05-90 475.770 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 500762 31-05-90 1.237.125 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 500764 31-05-90 4.893 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 500765 31-05-90 13.250 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 579/2 31-10-90 225.808 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 1100636 30-11-90 72.790 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 1200555 31-12-90 1.372.173 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 1200559 31--12-90 36.395 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 1200561 31-12-90 255.500 OXIFAR. CARBUROS METALICOS 1200563 31-12-90 28.620 ELECTROSON GALICIA 8979 31-12-90 17.136 COOPERATIVA AMBULANCIAS 91/90 01-10-90 162.150 COOPERATIVA AMBULANCIAS 102 01-11-90 273.060 AUTOPISTAS DEL ATLANTICO 133370 31-12-90 490 MARTINEZ BLANCO 63 27-08-90 12.615 CONFECCIONES FEMUES 400/262 08-08-90 75.600 DIAN 4119 16-10-90 113.600 CONGELADOS Mª ANGELES 1 31-10-90 644.284 CONGELADOS Mª ANGELES 3 30-11-90 430.042 CONGELADOS Mª ANGELES 4 31-12-90 1.576.061 ARNOYA CONGELADOS 952 30-09-90 62.985 ARNOYA CONGELADOS 1382 31-12-90 122.016 Mª SOLEDAD BOULLOSA BARR. 23 31-12-90 201.006 MANUEL ESPEJO HERRERO 245 16-11-90 8.745 MANUEL ESPEJO HERRERO 487 30-11-90 13.150 MANUEL ESPEJO HERRERO 568 07-12-90 12.863 MANUEL ESPEJO HERRERO 687 18-12-90 22.133 SANTIAGO LAYA VARELA 111 30-11-90 1.104.375 SANTIAGO LAYA VARELA 112 31-12-90 1.396.250 SANTIAGO LAYA VARELA 112-1 31-12-90 71.500 BENIGNO ABELLEIRA SOBRAL 1600 30-09-90 92.600 BENIGNO ABELLEIRA SOBRAL 1632 31-10-90 91.000 BENIGNO ABELLEIRA SOBRAL 1656 30-11-90 73.700 BENIGNO ABELLEIRA SOBRAL 1687 31-12-90 166.200 BENIGNO ABELLEIRA SOBRAL 1688 31-12-90 88.300 FRIGORIFICOS DE PONTEVEDRA 13 30-09-90 232.468 FRIGORIFICOS DE PONTEVEDRA 17 31-12-90 69.674 FRIGORIFICOS DE PONTEVEDRA 18 31-12-90 37.100 STARLUX 230304 03-08-90 17.066 STARLUX 234581 27-08-90 156.100 STARLUX 236394 30-08-90 64.554 STARLUX 271402 24-10-90 233.819 STARLUX 288827 16-11-90 262.419 STARLUX 294382 26-11-90 40.895 STARLUX 300221 05-12-90 146.018 STARLUX 300222 05-12-90 7.757 STARLUX 300223 05-12-90 19.660 LACTEAS DEL ATLANTICO 25297 31-12-90 622.444 LACTEAS DEL ATLANTICO 25299 31-12-90 4.706 BODEGAS VIDAL 423 31-07-90 630.545 ALFONSO LOÑO SANCHEZ 13 13-10-90 44.000 ALFONSO LOÑO SANCHEZ 14 29-11-90 104.000 ALFONSO LOÑO SANCHEZ 15 27-12-90 56.000 DISPESCA 164 31-09-90 97.679 DISPESCA 181 30-09-90 61.882 DISPESCA 204 31-10-90 64.130 DISPESCA 220 30-11-90 118.985 DISPESCA 241 31-12-90 343.975 LAGO 2118 31-08-90 107.802 LAGO 2230 30-09-90 168.336 LAGO 2355 31-10-90 170.039 LAGO 2485 30-11-90 308.731 LAGO 2486 30-11-90 242.192 LAGO 2613 31-12-90 199.656 LAGO 2614 31-12-90 276.282 DICASA 3092 29-05-90 242.189 DICASA 7218 09-11-90 119.415 DICASA 8107 05-12-90 64.705 EMBUTIDOS LalínENSE 578 31-08-90 273.996 EMBUTIDOS LalínENSE 592 30-09-90 164.512 EMBUTIDOS LalínENSE 599 31-10-90 85.648 EMBUTIDOS LalínENSE 614 30-11-90 86.411 EMBUTIDOS LalínENSE 631 31-12-90 74.200 C.ENTRAL LECHERA 1191 31-12-90 32.770 VIMOSA 60030 25-10-90 84.053 VIMOSA 60789 10-11-90 150.128 VIMOSA 61825 04-12-90 242.522 VIMOSA 62412 14-12-90 12.550 VIMOSA 62836 22-12-90 167.003 ALMACENES SAAVEDRA 245 30-09-90 186.560 SECUNDINO DOCAMPO 15189 07-09-90 210.781 SECUNDINO DOCAMPO 15541 12-09-90 25.828 SECUNDINO DOCAMPO 15590 20-09-90 59.420 SECUNDINO DOCAMPO 16449 27-09-90 106.671 SECUNDINO DOCAMPO 17069 05-10-90 116.888 SECUNDINO DOCAMPO 17149 09-10-90 144.230 SECUNDINO DOCAMPO 17879 23-10-90 285.196 SECUNDINO DOCAMPO 18430 30-10-90 9.604 SECUNDINO DOCAMPO 18510 30-10-90 114.131 SECUNDINO DOCAMPO 18959 06-11-90 131.015 SECUNDINO DOCAMPO 19305 09-11-90 41.382 SECUNDINO DOCAMPO 19608 13-11-90 302.800 SECUNDINO DOCAMPO 19713 15-11-90 25.175 SECUNDINO DOCAMPO 20212 22-11-90 7.311 SECUNDINO DOCAMPO 20213 22-11-90 101.951 SECUNDINO DOCAMPO 20537 27-11-90 335.820 SECUNDINO DOCAMPO 20539 27-11-90 304.266 SECUNDINO DOCAMPO 20642 27-11-90 107.932 SECUNDINO DOCAMPO 20954 04-12-90 150.412 SECUNDINO DOCAMPO 21002 04-12-90 8.056 SECUNDINO DOCAMPO 21435 12-12-90 6.058 SECUNDINO DOCAMPO 21507 12-12-90 409.675 SECUNDINO DOCAMPO 21557 13-12-90 2.385 SECUNDINO DO CAMPO 21787 18-12-90 117.579 SECUNDINO DOCAMPO 22425 27-12-90 153.300 COGAL 1212 05-09-90 35.522 COGAL 1249 12-09-90 36.924 COGAL 1283 19-09-90 43.825 COGAL 1348 26-09-90 38.159 COGAL 1422 11-10-90 37.558 COGAL 1452 17-10-90 45.789 COGAL 1533 31-10-90 43.830 COGAL 1629 13-11-90 32.037 COGAL 1714 28-11-90 59.483 COGAL 1772 08-12-90 59.454 COGAL 1876 26-12-90 34.880 ALMACENES LUIS 60 30-09-90 1.111.855 ALMACENES LUIS 64 31-10-90 1.472.376 ALMACENES LUIS 72 30-11-90 1.499.857 ALMACENES LUIS 76 31-12-90 1.466.605 ACEITES PEREZ DELGADO 1904 18-12-90 55.756 JOSE MARTINEZ PERNIAS 1759 05-12-90 58.698 JOSE MARTINEZ PERNIAS 367 10-12-90 108.035 ORTOMEDI 1 12-01-90 12.158 ORTOMEDI 1229 27-12-90 8.692 ASCEDO 385 27-03-90 31.100 SEMITH+NEPHEW 21711 31-10-90 9.480 INDAS 17794-C 28-09-90 11.700 INDAS 17281 30-10-90 22.500 INDAS 20507 31-10-90 17.760 GALVER 043 24-01-90 21.518 INFICO MEDICAL 797 30-10-90 66.788 BALAGUE CENTER 3393 30-11-90 97.695 BALAGUE CENTER 3787 31-12-90 37.980 WELLCOME DIAGNOSTICOS 1103 27-12-90 76.850 MONTPLET-ESTEBAN 82685-AB 30-03-90 14.496 MONTPLET-ESTEBAN 2429-AB 06-04-90 50.683 SORIA MELGUIZO 23194 08-02-90 3.740 SORIA MELGUIZO 39997 28-11-90 3.740 SORIA MELGUIZO 41526 27-12-90 146.035 MENARINI DIAGNOSTICOS 65073 31-12-90 80.410 MENARINI DIAGNOSTICOS 65074 31-12-90 34.980 MENARINI DIAGNOSTICOS 65318-AB 31-12-90 28.448 BECTON DICKINSON 142084 12-11-90 6.996 ORGANON TEKNIKA 392296 03-12-90 60.566 PLAYDESA 4710 29-11-90 94.440 LEJIAS MONTOYA 2668 31-08-90 19.888 SCOTT IBERICA S.A. 441344 02-10-90 32.184 SCOTT IBERICA S.A. 443980 07-11-90 32.184 SCOTT IBERICA S.A. 445210 26-11-90 32.184 EUGENIO ALES LLAMAS S.A. 18457 15-11-90 109.500 DISANHO VIGO S.L. 135-AB 21-09-90 52.200 POLICLINICO VIGO 106094 16-10-90 21.000 POLICLINICO VIGO 107121 31-10-90 21.000 POLICLINICO VIGO 108095 16-11-90 8.000 POLICLINICO VIGO 108096 16-11-90 21.000 POLICLINICO VIGO 109018 30-11-90 21.000 INSTITUCIONES SANITARIAS 1676 01-11-90 20.245 INSTITUCIONES SANITARIAS 1677 01-11-90 80.980 INSTITUCIONES SANITARIAS 1828 01-12-90 60.735 INSTITUCIONES SANITARIAS 1829 01-12-90 40.490 SANATORIO DOMINGUEZ 1805 13-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1982 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1983 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1985 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1986 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1987 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1988 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1989 25-09-90 20.702 SANATORIO DOMINGUEZ 1990 25-0
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota