ATOPO
Rexistros actuais: 1.618.278
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1991/08/12_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.714/1.1991-08-12_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1991/08/12_Extraordinaria

  • Data(s) 1991-08-12 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 65,66 6.3016.- Modificación de las bases de ejecución del Presupuesto Provincial. Sr. Presidente.- ... do Presuposto Provincial esto é unha consecuencia do anterior. ¿Algunha intervención? Sr. ... .- Explíqueo un pouquiño se fai o favor. Sr. Presidente.- Es un tema técnico. Sr. Interventor.- Si, a razón da modificación da Base tratase, é dicir, na Bae nº 13 que regula os créditos ampliables, precisamente se é que se chega aconcertar ou a adxudicar esta oferta da que estamos falando precisamente para contabiliza-la prima de emisión é necesario polo chamado principio de Presukposto Bruto ingresar no capítulo 9 de variación de pasivos financieiros, ampliar crédito no capítulo 9, tamén partida correspondente do Estado de Gastos para darlle saía automaticamente. E un problema basicamente contable e que se plantexará no seu caso, é dicir, no caso que se plantexe, te-la solución preparada. Simplemente se pretende iso. Sr. Presidente.- De acordo. Intervencións. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, o que dicía antes que hai máis cousas que avalen unha oferta oficiosa eu entendo que senón é prima de emisión iso non é necesario. Entón creo que é así tecnicamente, entón o normal sería que en todo caso cando se discuta, cando se decida se vai a ir no Pleno que se acorde, se é que hai esa ofera e poder haber outras ofertas en prima de emisión, entón o normal disto é deixalo ata que pase iso, non pasa nada por modificalo cando se adxudique. Ou sexa, isto é dar por suposto que se lle vai dar a esa oferta oficiosa, que estamos dando eso por suposto Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Si, Emilio. Sr. González Iglesias.- Si, Presidente au xa lle dicía antes que esas bases ían fotografiadas ... esta historia vai fotografiada absolutamente, está claro. De todas formas os argumentos, esta claro, dados no punto anterior, esta clara que imos votar en contra, esto é unha consecuencia indirecta do tema anterior. Sr. Presidente.- O único que estamos comentando, e estaba comentando eu co Interventor que no caso de que se aceptara a proposta do Sr. Mosquera o 2% era exactamente igual porque ainda que fora o 0,25 ou 0,001 habería que abrir unha partida. Entón é un pouco un problema simplemente técnico e está previsto para non perder tempo con ... siguamos a manter, non estamos dispostor a perder tempo. Vostedes teñen interese en que o perdamos pero nós non o temos ningún interese en pede-lo. Votación. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Os demais votamos a favor. O Obxecto de prepara-los distintos aspectos da Operación de Crédito que se pretende concertar para refinancia-la débeda pendente de amortizar (disposta ou non) e para, no seu caso, poder contabiliza-la prima de emisión o Pleno acorda con votos en contra do PSOE e do BNG, e os votos a favor do PP, modifica-la Base 13 "CRÉDITOS AMPLIABLES" do Presuposto Provincial, facendo ampliable a partida 326.91111.- "Intereses de préstamos a largo prazo. De Empresas Financieiras. Débeda Pública Provincial", cos ingresos que se produzan no concepto 917.01 "Préstamos recibidos do anterior. A medio e largo prazo". ------ Folla: 49,51 Da sesión extraordinaria urxente en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 12 de agosto de 1991 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as doce horas e dez minutos do día doce de agosto de mil novecentos noventa e un, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Jorge Casal Pintos, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª. Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé otero, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria urxente da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario en funcións, D. Ricardo Vázquez Cardeiro, e está presente o Interventor de Fondos en funcións, D. Antonio Graña Gómez. Non asiste o Sr. Deputado, D. Manuel Ramón Conde Romero. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3011.- PRONUNCIAMENTO DA CORPORACIÓN SOBRE A URXENCIA DA PRESENTE SESIÓN PLENARIA Sr. Presidente.- Pasamos a escomenza-la sesión correspondente o día de hoxe. O primeiro punto da Orde do Día, pronunciamento da Corporación sobre a urxencia da presente sesión plenaria. A circunstancia de que se inclúa este punto na Orde do Día, é que como convocámo-lo Pleno o luns, pois loxicamente a Deputación ten que pronunciarse sobre a convocatoria deste Pleno Extraordinario. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver. A convocatoria está feita en base á Lei de Bases de Réxime Local, Artigo 46.2., está citado aí, e ó ROF artigo 79, e dí que se utiliza o extraordinaria e urxente cando os temas, cando non da tempo a dalo con dous días hábiles, eso é exactamente porque está convocado así, entón que se metan nove puntos na arde do Día desta transcendencia e que nós dispoñamos dos expedientes, aparte algún incompleto, horas hábiles, que practicamente foron horas, eu creo que se está violando o espíritu da Lei, ou sexa, un extraordinario urxente se convoca cando hai algún tema urxentisimo que non da tempo a dalo en dous días que é o mínimo legal para poder estudia-los expedientes, pero é que neste caso non se dan nin os dous días, ou sexa, se aproveita para meter temas, aparte... Eu non sei exactamente como o podemos facer, fixémolo de feito, pero ó coller un ..., por exemplo, que trae non sei cantas páxinas de obras ou colle-la recepción da débeda que é tamén un documento de coidado, e facelo en horas, eu non sei exactamente porque se fixo así nin para que se fixo así, agora, a min me parece que esto cando menos é unha incorrección política se é que tan sequera non é ilegal, que vamos, eu non son xurista como para sabelo pero creo que ese mecanismo, e podemos le-los artigos donde está, é, única e exclusivamente cando hai un tema que é urxentísimo, que ten que ir a Pleno e non se poden da-los días. Non é caso este, non hai ningún caso nesto que non se poida esperar dous días ou tres días máis para poder estudiar con calma os expedientes e poder prepara-lo Pleno, esto é fusilarse as competencias do Pleno así, pola brava ó non dar tempo a preparalo. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Sr. Nieto Figueroa.- Si, en principio quiero ratificar todo lo que ha dicho el compañero del Bloque, e incrementar, por supuesto, los argumentos porque como algún funcionario presente, o ausente, sabe muy bien, un documento clave, un documento clave, concretamente el emanado desde "El Rebullón", aclara la circunstancia actual. Por pocos minutos, mis compañeros y otros de ustedes me imagino que tampoco lo conocerían, se quedan sin saber que hay este documento aquí, además es un documento clave e importantísimo para una sesión plenaria que a mi criterio tiene bastantes temas políticos y de enfados personales que la urgencia en sí, salvo que el Sr. Presidente nos la demuestre con claridad absoluta y diáfana. De verdad Presidente, si usted quiere tener un poquito la fiesta en paz durante este mandato que se le avecina, corrija sus procederes y sus formas de acción, y no tenga temor en sancionar a mis compañeros de grupo con la cuestión económica, porque la mía, si la necesitan, va para ellos, ¿me entiende?, o sea, no va a presionarnos usted con esa forma de actuar. Esto era un Pleno ordinario normal y absoluto, y creo que legalmente la lección que le ha dado el muchacho del Bloque sienta precedentes para que no se repita. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu pido que se retire, vamos, que se suspenda o Pleno e que se convoque polo procedemento ordinario. Sr. Presidente.- Eu o único que quero dicir sobre este tema é o seguinte, é dicir, que non houbo intención ningunha de furtar nada por unha razón, é dicir, eu había comentado con algún, bo, creo que cos distintos grupos, o Pleno habíamos comentado que ía se-lo luns, independentemente de que cando o convoquei, mandei convocar ó Secretario o Pleno pois, loxicamente dixo que facían falta corenta e oito horas que como o día, o domingo era inhábil, que non nos dimos conta, esa é a única razón, que non hai outra, é dicir, que non é ningún tema. Eu creo que aparte o outro día nas Comisións, os temas que viñan a Pleno, tratáronse suficientemente con certa amplitude, os Deputados que quixeron estar presentes nas comisións independentemente dos que non formaban parte delas, pois teñen coñecemento exhaustivo dos mesmos, en fin, eu creo que non hai, no tema da refinanciación, por exemplo, que é un tema definitivamente importante, non ten a transcendencia hoxe, pode tela no seu momento, é dicir, cando se veñan a proposta, porque o único que se fai aquí é convocar un concurso público para refinancia-la débeda, que é unha cousa normal, é dicir, eu facía fai pouco, a televisión de Galicia facíame unha pregunta, eu contesto por que se fai a refinanciación da débeda, pois moi fácil, se calquera cidadán desta provincia ou do Estado pois debe uns cartos e pode intentar mellora-la financiación, loxicamente sería absurdo que non o fixera, ese é o único espíritu, independentemente de que cando veñan as ofertas si que haberá que estudialas, é dicir, eu creo que estamos..., ese si que é o tema importante. O tema do Plan Operativo Local, creo que o outro día xa se explicou bastante, entón non hai, é dicir, eu recoñezo que efectivamente foi un pouco precipitado, eu non tiña inconveniente, eu creo que, en suspende-lo Pleno, é dicir, que eu, máis ben polo tema político, pero se vostedes queren que suspendámolo Pleno eu non teño ningún inconveniente en suspende-lo Pleno para que se vexa que non hai ningún interese neste tema, é dicir, para que vexáde-la transparencia que nós queremos, agora, creo que sería un absurdo porque mañá a situación vai se-la mesma, exactamente igual, entón nós podemos, é dicir, que é unha cuestión simplemente de que, non, eu había dito a todo o mundo que ía se-lo Pleno o luns, que era ás dez da mañá, estaba fechado de antemán, é dicir, incluso todo o mundo sabía xa fai oito ou dez días que o Pleno ía ser así, incluso non sei se ata algún medio de comunicación o recolleu, entón xa digo, simplemente que o outro día non nos dimos conta, cando di o Secretario, non, é que vai haber que poñer este tema porque como o domingo queda no medio pois non hai as corenta e oito horas, senón sería exactamente igual. Así que eu creo que é unha cuestión que eu acepto, que é crítica, porque aparte é máis ben unha cuestión teórica que non vai a ter outra transcendencia que a... Sr. Mosquera Lorenzo.- Sr. Presidente, é que avisáronnos que o Pleno ía se-lo luns non dispoñendo dos expedientes, non dispoñendo de documentación por non dicir nada, nin sabíamos que vén vir, o venres á mañá nos enteramos que vén vir todos estes puntos na Orde do Día e demáis. Eu nestes momentos, ou sexa, unicamente pola cuestión de dicir que cometeron unha incorrección... levantalo Pleno, eu non sei o grupo do PSOE que di, nós en concreto nos pasamos o sábado e o domingo, traballando catro ou cinco como monas para preparalo Pleno, non é correcto, claro. Sr. Presidente.- Perdón, perdón, simplemente quero dar unha explicación pública que é a seguinte. Vamos a ver, dos puntos que veñen na Orde do Día hai dous puntos que teñen transcendencia, e realmente un, se se quere o Plan Operativo Local porque o da refinanciación ten transcendencia no sentido da refinanciación, no sentido de análise profundo non o ten. Segundo tema, os demáis puntos da Orde do Día miráronse nas Comisións e con que tiveran vostedes os expedientes media hora sería suficiente porque vai exactamente o que se tratou nas Comisións, por exemplo, aprobación inicial dos proxectos incluídos na Rede Viaria Local 1991, é un tema de expropiacións, é dicir, uns paisanos que non deixan de momento pois pasar por unhas fincas, entón pois hai que recollelo no expediente, a ver si este tema ten transcendencia ou non ten transcendencia. Outro tema, Modificación das Bases, bueno, ese é consecuencia do anterior. Modificación de Prezo Público do Hospital, explicouse o outro día claramente, que incluso vostede estaba de acordo, é dicir, que xa me estaba adiantando ó Pleno, é dicir, de que era debido a que intentar de que Imecosa pois pague o mesmo que están pagando os particulares, non ten transcendencia ningunha, simplemente, estaban ustedes todos de acordo na Comisión. Outro tema, petición do Concello de Mos sobre a revisión do uso de terreos do aparcamento, tampouco ten transcendencia independentemente do que acaba de dici-lo Sr. Nieto Figueroa, que agora explicarei a continuación, porque aparte o acordo que se vai a adoptar é devolve-lo expediente ó Concello así que non ten. Entón é dicir, desestimación do recurso de reposición contra acordo de aprobación da modificación da Ordenanza Reguladora, unha cuestión puramente administrativa, é dicir, que realmente o tema importante, que é así , é o tema do Plan Operativo Local. Si, Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, vamos a ver. Esta intervención que acaba de facer é moi curiosa, dicir que non ten transcendencia o tema da refinanciación da débeda provincial me parece gratuito, como mínimo, creo que ten, pode ter unha transcendencia, ten xa nestes momentos, unha transcendencia increíble. Para mín nestes momentos é máis importante que incluso o punto número dous da Orde do Día, sinto disentir co Presidente. O tema do POL evidentemente vai se-la inversión estatal na Comunidad e Europea máis importante nesta provincia, si ten unha transcendencia moi importante. Se todo isto se ten en conta que as Comisións acabaron o venres ás doce e media, aproximadamente, e que en realidade como día lectivo quedou o mesmo venres, pero bueno, parece que a cuestión que plantexaba antes o compañeiro do Bloque é amáis lóxica, é dicir, suspende-lo Pleno, facelo con calma, deixar dous días, os dous días de verdade, as corenta e oito horas de verdade e despois vir ó Pleno. Non estou tampouco de acordo con vostede coa maior parte dos puntos que dicía que non tiñan transcendencia, probablemente só hai dous que non a teñan, o resto a teñen máis que suficiente. Sr. Presidente.- Eu creo que xa expliquei o tema suficientemente,... está suficientemente debatido. Vamos a proceder a votación no hay ninguna intervención máis. Votos a favor del punto primero, perdón, votos en contra del punto primero. Abstenciones. Los demás votamos a favor, queda aprobado. Sr. Mosquera Lorenzo.- Perdón, cuestión de orden. Segundo o Regulamento Xurídico vixente o voto é persoal e indelegable, polo tanto ten que votar todo o mundo. Sr. Presidente.- De acordo. Votos a favor do pronunciamento do Pleno. Queda aprobado por maioría. O Pleno acorda cos votos en contra do PSOE e do BNG, ecos votos a favor do PP, aproba-la urxencia da sesión extraordinaria do presente Pleno. ------ Folla: 51,56 2.3012.- APROBACIÓN DO PROGRAMA OPERATIVO LOCAL POL PARA O TRIENIO 1991-1993 Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, eu quería, xa o pedín na Comisión, quería que no expediente xa que non estaba, que se lea, que se lea agora e despois eu farei a intervención, o resume global por Concellos, que se lea ó final canto vai levar cada Concello neste Plan. Non está no expediente, eu pedín o outro día na Comisión e non estaba no expediente. Sr. Presidente.- Independentemente diso máis intervencións. Iso lereino ó final, despois das intervencións, antes de sometelo a votación. Siga intervindo vostede. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu creo que se dedique, ou vamos, o outro día na Comisión o que nos deron foi a relación de obras, eu creo que é un Programa, un Programa Operativo Local, un Programa de suficiente importancia como que son dous mil oitocentos corenta millóns de pesetas para tres anos, posiblemente a inversión maior que vai face-la Deputación nestes tres anos, e en primeiro lugar a documentación que digo está incompleta e sen tempo para analizala con calma, aunque de tódalas maneiras así, nunha primeira lectura que o tempo que nos deu pois o que é evidente é que aparte de fallos que houbo nalgúns Concellos, igual solicitaron poucos proxectos e demáis, pero en Concellos, esos son casos illados, en Concellos en que realmente solicitaron moitos proxectos aparecen unhas desigualdades comparativas tremendas, por exemplo, podo poñer uns exemplos, se podía repetir ata a saciedade. O Grove e A Guarda, por exemplo, están en igualdade de condicións de poboación e de extensión, un leva quince millóns outro leva; Fornelos e Pazos de Borbén andan por aí, un leve doce, outro leva cincuenta; bueno, por non dicir. Sr. Presidente.- No caso do Grove, unha resposta puntual, non pediu nada, simplemente para unha carretera, simplemente para unha carretera provincial. Resposta puntual. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, pero nos outros casos si, As Neves e Valga. Sr. Presidente, eu creo que non debía interrumpir. Claro, é que aparte na orde dos debates creo que cada grupo debe designar un portavoz, face-las súas intervencións e ó final se xuntan tódalas notas e se replica, non falar cada un cando lle da a gana, porque senón parece unha caixa de grilos máis que un Pleno. Ben, o que está claro, é dicir, a Deputación está usando a fondo este instrumento cun 12,5% de aportación que fai deses dous mil oitocentos corenta millóns, controla, digamos que é un paquete de accións en términos financeiros, moi pequeno e sen embargo controla todo o reparto, o fai segundo os criterios de peso político, encaixando partidas; incluso tecnicamente, xa o dixen o outro día na Comisión, hai incorreccións claras. Se meten en carreteras porque as partidas son ríxidas, se meten en carreteras-alamedas, se meten en desarrollo local-carreteras, se meten en medio ambiente-depósito de augas; se meten en saneamento a traída de augas, ou sexa, está todo encaixado segundo convén ós fins que se pretenden, segundo, vamos, a elaboración segundo o peso político que teña cada quen, que non vou a entrar, non fixen eso... cada Concello do cor político que é que tampouco me interesa. Agora, o que, hai un tema incluso políticamente con moitísima máis transcendencia, xa o dixen nas declaracións que publicamente, no Pleno non o deixaron facer na toma de, na sesión de investidura, que por exemplo á auga creo que se lle dedica unha partida altísima, mil seiscentos dez millóns e non se fai nada en plan mancomunal. Se me dirá que non existen Mancomunidades, bueno, se neste plan se houbera dito, a mitade vai ir a Mancomunidades, vería aparecer Mancomunidades como fungos, entón estamos sempre empregando os cartos, por exemplo a auga como pode ser paradigmática. Primeiro se tan traídas que son subvencións, traídas para dez ou doce casas; agora se están, a mitade da partida deses mil seiscentos millóns é para traídas para grupos de casas; e despois, pasadomañá, pois faremos para grandes mancomunidades de centos ou de miles de casas, é dicir, non se está potenciando en absoluto a economía de escala. Todo o mundo sabe, por exemplo, que unha depuradora costa moitos cartos e o sostemento sobre todo, como para facelo con grupos pequenos, entón o criterio se está potenciando en minifundios, se está potenciando ou ben en cada Concello segundo o que de pedido ou que dera, o peso que teña para conseguilo, e non se está potenciando en absoluto con estes plans, que eu creo que deberían ser un dos seus fins fundamentais, a economía de escala, as Mancomunidades e dar solucións efectivas e definitivas a problemas graves, cito en concreto outra vez ó da auga que si, bueno, catro ou cinco Concellos se... en varios anos unha boa traída de augas, cunha depuradora común, etc., pois a cuestión sería unha obra definitiva e non estar facendo obras constantemente así a nivel local, a nivel de cada un que vai buscando a solución e como pode, tan ben en buscala, claro, cando desde aquí non se dan eses criterios políticos de que se vaia á economía de escala e que se fagan as cousas en plan mancomunado, pois é o resultado que da. Nada máis Sr. Presidente. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si. La historia de este plan comienza con un fax que llega a los Ayuntamientos el día 31 de julio de 1990, es decir, hace un año y unos días. Ese fax decía que los Ayuntamientos contestasen a vuelta de fax, es decir, con un máximo, límite máximo día 1 de agosto, contestasen con una relación de obras a incluir en un plan que en aquel momento no se sabía en que iba a consistir el plan. Ocurre con esto que bueno, en la Comisión del otro día plantearon ustedes que hay diferentes aportaciones en función de que los Ayuntamientos hicieron mal las peticiones, y porque aquí hay cuatro subejes que quitar, hombre, porque si los Ayuntamientos no sabían de la existencia de esos subejes y las peticiones se hicieron, bueno, por los proyectos que tenían los Ayuntamientos allí, incluso algunos Ayuntamientos por lo que inventaron. Es curioso ver relación de peticiones que hay algún Ayuntamiento que le coinciden las diez obras con diez millones de pesetas de valor cada una, porque como ustedes decían que el límite mínimo de obra era diez millones de pesetas pues bueno hubo alguno que metió siete obras a diez millones de pesetas, setenta millones de pesetas. Bueno ya es curioso el desarrollo que sigue a continuación este plan, digo ya es curioso, porque alguien en esta Diputación, no sabemos si fue un órgano unipersonal, supongo que si y me imagino que eso después nos lo contestará el Presidente, desde luego un órgano colegiado no fue, hizo una primera selección de obras en función de las peticiones de los Ayuntamientos. Se hace una primera selección no sabemos con qué criterios, también supongo que después con- testará el Presidente qué criterios empleó para esa selección, como decía antes no sabemos con qué criterios, y se envía preselección al Ministerio de Administraciones Públicas. En la primera contestación que llega del Ministerio de Administraciones Públicas un buen día nos encontramos por ahí con el plan y fue hace aproximadamente seis meses la primera vez que este plan apareció en la prensa con cantidades, cantidades que eran en aquel momento porque ahora se hicieron un par de correcciones, pero se sigue con la misma valoración por parte del Grupo de Gobierno, cantidades que como decía ya en aquel momento inclinaban claramente hacia donde iba el reparto. Miren ustedes nosotros hemos criticado siempre los repartos tanto en el POS como en la Comarca de Acción Especial, etc., pero al menos se hacían con un criterio que podríamos compartir o no. Nosotros desde luego no lo compartimos. Pero es que en este reparto no hubo en absoluto ningún criterio, esto es bastante más grave, incluso podría explicarnos el Presidente por qué razón no empleó el criterio de reparto del POS, a mi me gustaría que lo explicase también. Pero ya digo ni ese siquiera, es decir, no se utilizó en absoluto ningún criterio. Después hay otro tema que a mi se me escapa y es las obras incluidas en el año 92 y 93, Sr. Presidente, podría decirnos usted a cargo de quién van a ir las revisiones de obras, es decir, si yo tengo un proyecto de quince millones de pesetas en estos momentos y lo voy adjudicar en el año 93 quién va a financiar el modificado de precios que va a haber, la Diputación o quién. Después hay otro tema que a mí como mínimo me parece sorprendente. Cómo se aprueba un plan que es a lo que se viene ahora mismo a este Pleno en el que se reconoce que el 15% de financiación va a corresponder a los Ayuntamientos y estos Ayuntamientos este es un dato que desconocen. Probablemente conocerán lo que se llama por ahí el Sindicato de Alcaldes, pero vamos el resto de los Ayuntamientos de la provincia lo desconocen y en todo caso aunque lo conozcan no se han pronunciado sobre el mismo, es decir, para aprobar esto previamente debió haber de los Plenos o del órgano que corresponda en cada Ayuntamiento asumiendo que van a pagar ese 15% en las obras que se le dan. Y después hay otro de los temas, es decir, según escrito del Ministerio de Administraciones Públicas que figuraba en el expediente se están incumpliendo las bases también del mismo en su preselección y selección final, se dice claramente de cultura o deportes que no estén inscritas dentro de un plan global no pueden figurar en este apartado. Por qué lo hacen ustedes si no hay ningún plan global aprobado en los Ayuntamientos que inscriban esas obras. Yo creo que esto debe llegar para votar en contra y ya sin entrar, porque ya creo que llevamos dos años entrando en la misma película y la conocemos todos y la compartimos todos, sin entrar en esas discriminaciones absolutas que se están planteando por parte del Presidente de la Diputación y por parte del Partido Popular a los Ayuntamientos que tienen diferente color político. Sigue primándose evidentemente su Ayuntamiento, eso se hizo en el Transfronterizo y como se hace en todos los planes, POS, CAE, etc., o PAE ahora, etc., y también como decía antes no hay ningún criterio, en absoluto, y si hay algún criterio dígalo usted y expóngalo. Nos gustaría por una vez que nos explicase encima de la mesa, que nos exponga sus cartas y nos explique cuáles son los criterios de reparto que utiliza. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. ¿No hay más intervenciones?. Yo simplemente voy a contestar a dos cosas, yo creo que el otro día en la Comisión quedó suficientemente debatido el tema, independientemente que quiera hacer alguna contestación puntual en el tema, que es por ejemplo quizá ó Señor do Bloque Nacionalista Galego, como é lóxico non, pois, pertence a esta Corporación desde fai pouquiño tempo, é o primeiro Pleno, aparte do de Constitución e entón el descoñece que aquí efectivamente a Deputación de Pontevedra desde fai bastante tempo está intentando potencia-las Mancomunidades, as Mancomunidades pois son Agrupacións que teñen que decidi-los propios Concellos. Neste momento por desgracia hai poucas respostas a esa iniciativa, porque non é fácil ó mellor que algúns Concellos queiran perde-lo protagonismo individual tendo un protagonismo máis colectivo, entón iso non é culpa nosa senón todo o contrario. Eu estou de acordo coa filosofía esa, proba de que estou tan de acordo é que no noso Concello desde fai bastantes anos e a proposta do que lle fala pois constituiuse unha Mancomunidade para intentar que os servicios básicos deben agruparse para intenta-lo menor custe, proba de que eu comparto esa filosofía é que eu xa tomei as iniciativas antes de que vostede se pronunciara aquí, bastantes anos antes de que vostede chegara aquí. Independentemente dese tema pois hai unha serie de Concellos que loxicamente teñen a súa iniciativa de mancomunarse ou non mancomunarse, é decir, iso que quede perfectamente claro. En canto á financiación, xa contestando un pouco ós dous Grupos Políticos, teño que dicir que cando se plantexou este plan plantexouse dunha forma un pouco arbitraria, é dicir, sen un dato claro. Falamos o outro día de que o Ministerio de Administracións Públicas manexaba unha horquilla de financiación ós paisanos de douscentos cincuenta millóns e mil millóns. Que iso producía un efecto multiplicador que podía ser de mil millóns de pesetas de obra ou de dous mil oitocentos millóns, foron eses datos os que houbo que manexar, temos un escrito do Ministerio que eu tiven algunha reunión acompañado do Xefe do Servicio de Cooperación na que se nos dicía e se nos dixo nunca practicamente se iamos ir a un plan de dous mil oitocentos millóns global con tódalas aportacións da Administración Local, dos Concellos e das Deputacións, e incluso da propia Comunidade Autónoma que foi das poucas Comunidades Autónomas que tamén hai que recoñecer, que participou neste plan. Entón nós fixemos un plan pois o máis ambicioso posible porque, é dicir, se nós houbéramos feito un plan e en vez de dous mil oitocentos millóns de pesetas de mil quiñentos millóns, houberamos ido en definitiva a perder cartas para esta Provincia. ¿Por que?. Porque loxicamente nós fixeramos esa proposta... e outras provincias. Nós fixemos un plan ambicioso, un plan de dous mil oitocentos millóns de pesetas, xa digo sen ter claro realmente se nos ían a dar douscentos millóns de pesetas ou mil millóns de pesetas o Estado. Despois outro tema importante nos que tiñamos que movernos eran, precisamente, outras horquillas e outros parámetros nas que dalgunha forma ou que carreteras ou que desarrollo, é dicir, os subejes que lle chaman eles, que son carreteras, desarrollo local, zonas industriais e artesanais, auga e medio ambiente, pois tamén nos marcaban uns parámetros, unhas porcentaxes respecto ó plan global. Entón nese sentido por exemplo teño que dicir que tamén tivemos que movernos deses parámetros e tiven eu unha reunión, e non unha senón dúas reunións con tódolos Alcaldes da provincia, con tódolos Alcaldes da Provincia aquí nesta mesa, os que quixeron vir, algúns normalmente nunca veñen, porque se consideran máis papistas que o Papa, en fin, teñen a súa autonomía para vir ou non vir a esta Institución, pero tivemos unha reunión na que se lles explicou estas circunstancias. E incluso non soamente que se lles explicara é que despois encima pois tivéronse conversas e a traveso do Servicio de Cooperación Local incluso se lle enviaron pois documentación para que enviaran as obras, que as obras non viñeron polo aire, viñeron a traveso de documentación escrita e a traveso desa situación pois nós fixémo-la selección de obras. Houbo Concellos que a pesar de que dicimos cales eran as circunstancias nas que nos movíamos porque unha das causas que eu ti ven claro na reunión con tódolos Alcaldes para evitar erros ou para evitar unha crítica que nós non tiñamos porque asumir, era que non sabíamos se estabamos falando dun plan de dous mil oitocentos ou se estamos falando dun plan de mil millóns, entón dixemos, vostedes fan unhas propostas, máis ou menos obxectivas dentro deses parámetros. Bueno, entón houbo Axuntamentos que pediron, pois non sei, da orde de dez mil millóns de pesetas, outros pediron cinco mil, outros pediron cincuenta e outros incluso non pediron nada, practicamente, porque ó mellor resulta que non tiñan o órgano de goberno colexiado que fora capaz, por exemplo, de lanzar unha decisión, o caso de O Grove, concretamente, por iso dicía eu antes. Entón, ¿que sucede?, que tivemos que movernos con eses parámetros impostos polo Ministerio de Administracións Públicas, dixémoslles tamén naquel momento, ÓS Concellos, que a financiación deles rondaría sobre o 15%, porque aparte hai unha causa que está clara, que todavía non tiña nin o propio Ministerio ningún dato que é o que ía face-la Comunidade Económica Europea, é dicir, os fondos do FEDER, non tiñamos nin idea realmente, estamos movéndonos nun plano un pouco especulativo e concretamente esta Deputación. Entón o que se fixo foi, de acordo coas peticións dos Concellos, de acordo cos subejes que tiñan un peso específico determinado dentro do programa global, pois intentemos reunir ese puzzle e intentar facerllo o mellor posible. Efectivamente haberemos cometido erros, pero fíxose con esas circunstancias, entón os Concellos, que aínda o outro día, por exemplo, concretamente, cando agora o Ministerio xa nos da unha financiación moi axustada dentro do plan que lle habíamos enviado, un plan provisional, pois pese a que sobraron unha serie de cartos nuns ejes concretos e tivemos que andar a revisa-los Concellos nos que se podían meter ese tipo de obras, concretamente dentro dos Concellos, por exemplo, que se meteron cartos ultimamente, figuran, ós que máis se lle meteron foron a dous Concellos do Partido Socialista, gobernados polo Partido Socialista, que son concretamente Cuntis e Caldas de Reis, é dicir, que son os que máis levaron dentro do diñeiro que sobrou ó final de todo, é dicir, o cal quere dicir que tivemos que andar a buscar obras que estiveran dentro deses subejes, porque nós o que non podíamos era agora intentar volver a solicitar dos Axuntamentos unha nova información cando empezaríamos outra vez casi a reelabora-lo plan por moitas razóns; porque hai moitas obras que ó mellor agora xa non tiñan esa necesidade desde o punto de vista político porque... os ejes por medio; noutros casos porque houbo uns cambios de Corporación, é dicir, etc., etc. En cambio tamén teño que dicir claramente, que antes se me pediu a relación que vou ler aquí, que nós podemos xogar agora desde o punto de vista político e non quixemos xogar, por exemplo hai dous Concellos concretamente, son quizá os que máis levan, que son A Estrada e Vilagarcía de Arousa, por exemplo, Vilagarcía de Arousa leva oitenta e un millóns de pesetas e A Estrada leva oitenta e catro millóns de pesetas, que como... pois nós traemos aquí, como temos votos suficientes pois en vez de darlle oitenta e podémoslle dar vinticinco ou quince, porque temos votos para facer ese tema, pero creo que sería non actuar con seriedade, entón nós mantivemo-los mesmos criterios, antes e despois, nalgúns caso ó mellor quizá nos beneficiemos, pouco en xeral porque pode ser que algún Axuntamento que antes non estaba no noso grupo político agora está, pero en xeral non saímos favorecidos dese tema, senón todo o contrario, é dicir, os Concellos practicamente que máis levan son eses dous que acabo de citar. Entón xa digo, puidemos facer unha revisión e non a quixemos facer, para actuar con ese mesma seriedade o estamos comentando, independentemente que se poida..., entón en síntese este é o tema. E dicir, primeiro dato que volvo a repetir, o Ministerio ó principio dicíamos que podía mandarnos desde douscentos millóns de pesetas, a mil millóns de pesetas co conseguinte plan que podía ser un plan de mil millóns ou de dous mil oitocentos millóns coa diferencia brutal que supón ese tema. Segundo, os parámetros, de acordo, é dicir, as súas porcentaxes de acordo cos seus ejes. E terceiro tamén importante que non o dixen, se me olvidaba, é o tema das anualidades, porque son tres anualidades, 91, 92 e 93, é dicir, que cada ano tamén habería que reparti-los cartos, entón xogar con todos eses datos non era fácil por resolver, entón, bo, fixémo-lo que mellor podíamos e sabíamos, o único que fixemos ó final, en definitiva, foi respetar practicamente os compromisos que tiñamos no sentido de non intentar cambia-la situación política como nos Concellos que acabo de citar. E nada máis. ¿Algunha intervención máis?. Sr. Mosquera. Ah, bo, quere vostede que lea a lista, ¿non?. Sr. Mosquera Lorenzo.- Non, e que me pasei o traballo de relela e facela eu, eu paseime o traballo de facela por eso de que non estaba no expediente,..., bueno, pero que non estaba no expediente que debía estar. Bueno. Sr. Presidente.- Entón xa non fai falta que a lea. Moitas gracias. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver, en canto ás Mancomunidades, pero si existen Sr. Presidente e aparte saía beneficiado pois delle cartos ás Mancomunidades pero no plan non hai nin un duro dos dous mil oitocentos corenta millóns para Mancomunidades, nin un duro. Sr. Presidente.- Porque o Estado non nos deixou neste momento e tamén porque se me permite unha resposta puntual que non quero interrumpilo. Como tamén ás veces se nos criticaba que Vigo e Pontevedra non estaban. Como vai estar Vigo e Pontevedra se resulta que o propio Decreto di que hai que excluir ós Concellos de máis de 50.000 habitantes. Sr. Mosquera Lorenzo.- Xa o sabemos. Sr. Presidente.- Bueno, pero é que algún tamén non o sabe e fai críticas dese estilo, para a galería como digo eu. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu só quería recordarlle o que dixo o outro día na Comisión, que unha vez que falamos dos criterios técnicos, unha que nos expuxo agora, aquí, ó final recoñeceu como é lóxico que isto fora feito, antes de nada, eu teño que recoñecer que efectivamente a Vilagarcía lle meteron oitenta e un millóns para o ano 91 por si viña antes das autonómicas e agora no cambiaron, é certo, ou antes das municipiais, é certo que iso o mantiveron, pero, e A Estrada igual, curiosamente eran Concellos donde debía esta-la Alcaldía para o seu Grupo Político e xa preveían os cartos para este ano a ver se se salvaban. Pero eu niso non me quero meter que xa o dixen antes, senón o que dixo vostede o outro día na Comisión, que efectivamente ó final o plan foi elaborado con criterios políticos e que hai Concellos e vostede citou catro exactamente, hai máis, citou A Cañiza, Ponteareas, Lalín e o O Porriño, que loxicamente tiñan que ser beneficiados. Citounos na Comisión pública, non sei se está na Acta ou non, pero si os citou. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Si, Sr. González. Sr. González Iglesias.- Bueno, vamos a ver. Yo sigo sin saber quien fue el órgano de esta Diputación, el órgano político, de esta Diputación que hizo la preselección, ya se lo he preguntado dos veces, tres,... Sr. Presidente.- El Equipo de Gobierno. Sr. González Iglesias.- Me imagino que más bien el Sr. Mera como decisión unipersonal. Me alegra que reconozca usted que era un plan sin un dato claro, es cierto, se lo decía yo antes. Lo que me extraña es que ese escrito del Ministerio que ustedes tenían porque no se acompañó en el fax por el que se pidió a los Ayuntamientos las obras. ¿Por qué no se hizo?. Es decir, a los Ayuntamientos se le envió un fax con cinco líneas que está ahí además, se puede ver, y sino yo le puedo traer alguno de algún Ayuntamiento con cinco líneas en el que se le decía escuetamente que pidiesen, que solicitasen una relación de obras a incluir en un Programa Operativo Local. No se le envió ese escrito que usted reconoce que tenía, probablemente los Alcaldes del Partido Popular, algunos de ellos, no todos si tenían una información más concreta del tema, y la pura verdad de lo que le decía antes que usted me trata de rebatir de que el 15% no lo conocían los Ayuntamientos es que en muchos Ayuntamientos le enviaron a usted la respuesta por fax y la relación de obras y lo ratificaron en Pleno, en el primer Pleno que hubo después. Pues bien, en el expediente, que usted me autorizó a ver en la Comisión de Cooperación en el expediente, en ninguna de las Actas plenarias figura que ningún Ayuntamiento iba a pagar el 15% yeso es por una razón, porque no lo sabían sino lógicamente pues hubiesen dicho si, no hubieran hecho la petición o no, es decir, no hay ninguna Acta plenaria ratificando el fax que enviaron los Ayuntamientos que acepte pagar ese 15% o que haga referencia a ello siquiera, después curiosamente cuando se abrió un plazo de un día para todos los Ayuntamientos en ese mismo expediente que está en Cooperación hay rectificaciones a mano, posteriormente a ese fax y curiosamente también son de Ayuntamientos del Partido Popular. Rectificaciones que supongo que son telefónicas, además de que también como reconocía usted hubo un Ayuntamiento que le hizo una petición en este mes, en el mes de julio pero del 91, que también algo le incorporan de esa última petición. Entonces, bueno, es curioso, es curioso también que ya que habla usted de anualidades vamos a decirlo, es decir, en la del 91, 92 y 93, mire usted que Ayuntamientos que estaban gobernados por el Partido Socialista en la legislatura pasada, el 90% tienen las obras en el año 93, el 90% de éllos, eso obedecía sólo a una cosa única y exclusivamente, que ustedes pensaban subastar las obras antes de las Elecciones Municipales y utilizar esto como arma electoral. El tema de A Estrada y Vilagarcía está claro, está claro que la selección la hicieron antes de las elecciones, si la hicieran después por supuesto que no, pero aún así, aún así explíqueme cuál es la razón de que A Estrada y Vilagarcía se lleven ochenta, y ochenta y cuatro millones, y A Cañiza setenta y uno, porque a mi se me escapa, tenía usted un transfronterizo de trescientos millones también con doscientos más de carreteras, en el paraíso fiscal al final del que hablamos en otras ocasiones. Yo creo que este tema volveremos a debatirlo en un Pleno, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Le voy a dar una respuesta puntual, que no tengo por qué dársela, de A Cañiza, pero se la voy a dar. Mire, A Cañiza está dentro de lo que usted acaba de citar antes, de ese plan global de esa, de ese proyecto de actividades culturales..., está en un plan de doscientos cincuenta y cuatro millones de pesetas de los que el Ayuntamiento de A Cañiza pone sesenta millones de pesetas, tiene un crédito bancario con el Banco de Crédito Local, que en la mayor parte no se hacen créditos, simplemente... está dentro de lo que usted antes apuntaba, ese plan global de una obra... Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, me permite contestarle a esa respuesta. Ese plan global fue elaborado después de, y lo ha dado usted a conocer a la prensa, tengo buena memoria, aún no hace seis meses, precisamente como un plan global, y lo dio a conocer a la prensa en función de meterlo por aquí, porque sabía que no le entraba. Sin embargo hay otros Ayuntamientos de su mismo color político que no tenían esa información, entonces aunque tienen obras de infraestructura deportiva no les facilitó usted la información de que tenían que elaborar un plan global, con lo cuál se van a quedar fuera al final. Ese es el tema. Sr. Presidente.- No voy a responder más porque no tiene sentido, estamos hablando en distintas longitudes de onda entonces lógicamente es muy difícil convergir. Tiene el aparato sintonizado en una longitud de onda distinta así que es imposible que nos escuchemos. Vamos a someter este punto a votación, ¿votos en contra?, ¿abstenciones?, ¿votos a favor?. Queda aprobado por mayoría. Sr. Nieto Figueroa.- Una aclaración de voto, por favor. Sr. Presidente.- Si. Sr. Nieto Figueroa.- Eu penso que aínda que os Deputados non temos mandato imperativo o Sr. Deputado Alcalde de Cangas, dado que hai un acordo plenario no cal se votou non a este plan especificamente, con ningún voto en contra, debera haber, polo menos, abstídose neste tema. Sr. Presidente.- Yo creo que esto es un tema. Sr. Chapela Seijo.- No, no, por alusiones podré contestar. Yo aquí, y lo que quiero dejar claro es que, yo ante el Pleno y ante el pueblo que me ha dado la confianza mayoritaria, me comprometí a que cuanta obra había solicitado el gobierno anterior con cargo a este Plan Operativo Local, fuese incluida dentro del acuerdo de aceptación de obras, así ha sido, y por lo tanto yo lo único que tengo que decir, que en ese tema he cumplido un mandato que me impuse yo y que me impuso la Corporación. De todas formas si algo tendré que justificar, solicitaré por escrito la correspondiente certificación del Presidente sobre qué proyectos se solicitaron de Cangas a la Diputación y qué proyectos Diputación aceptó de Cangas, y una vez que tenga esa información la pasaré tanto a la opinión pública de Cangas como a la opinión pública de aquí. Sr. Presidente.- Ese es un debate interno del Ayuntamiento de Cangas. Muchas gracias. O Pleno da Corporación Provincial cos votos en contra do PSOE e BNG e os votos a favor do PP, e como consecuencia dos escritos nº 1.138 de data 25.06.91, e nº 1.194, de data 28 de xuño, ámbolos dous da Dirección Xeral de Análise Económico Territorial do Ministerio para as Administracións Públicas, polos que se asignan as cantidades destinadas a esta Deputación para cofinancia-lo Programa Operativo Local para o trienio 1991-1993, das que os que corresponden ós proxectos programados e aprobados para o exercicio 1991, teñen carácter vinculante, e os dos exercicios 1992 e 1993, carácter indicativo, aproba o presente Programa, adxuntándose en listado de ordenador adxunto os seus proxectos e financiamento individualizado. FINANCIAMENTO PARA O EXERCICIO DE 1991 MAP..................... 196.104.400 ptas. AUTONÓMICA.............. 134.100.000 ptas. C.E.E. (FEDER).......... 335.900.000 ptas. DEPUTACIÓN.............. 114.280.600 ptas. CONCELLOS............... 137.715.000 ptas. TOTAL........ 918.100.000 ptas. =============================== FINANCIAMENTO PARA O EXERCICIO DE 1992 MAP...................... 207.000.000 ptas. AUTONÓMICA............... 134.100.000 ptas. C.E.E. (FEDER)........... 335.800.000 ptas. DEPUTACIÓN............... 120.970.000 ptas. CONCELLOS................ 144.330.000 ptas. TOTAL......... 962.200.000 ptas. ================================ FINANCIAMENTO PARA O EXERCICIO DE 1993 MAP....................... 205.600.000 ptas. AUTONÓMICA................ 138.100.000 ptas. C.E.E. (FEDER)............ 352.500.000 ptas. DEPUTACIÓN................ 119.970.000 ptas. CONCELLOS................. 144.030.000 ptas. TOTAL.......... 960.200.000 ptas. ================================= RESUME XERAL ANO 1.991.................. 918.100.000 ptas. ANO 1.992.................. 962.200.000 ptas. ANO 1.993.................. 960.200.000 ptas. TOTAL......... 2.840.500.000 ptas. ================================== Ben entendido, que de non formularse observacións polo MAP, considerarase definitivamente aprobado. Pola Intervención de Fondos procederase a toma-las medidas pertinentes para o financiamento deste Programa, cumprindo a normativa que establece o Ministerio para as Administracións Públicas. O Servicio de Mecanización facilitará soporte informático dos listados do réxime financeiro deste Programa, para o envío ó MAP. Faise constar que o Sr. Barros González incorporouse á sesión sendo as doce horas e vintecinco minutos. ------ Folla: 56,57 3.3013.- SOLICITUDE A XUNTA DE GALICIA DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN DOS TERREOS AFECTADOS POLAS OBRAS DE "VARIANTE PORRÁNS - CUNTIS- PERDECANAI (BARRO)" [EXPROPIACIÓN] Sr. Presidente.- ¿Intervencións?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Vamos a ver. Evidentemente se un quere facer unha carretera e se atopa con que hai dous ou tres que non queren deixar pasar pois hai que recurrir á expropiación. De tódalas maneiras eu estiven mirando o expediente e como eran nove pois non mirei con excesiva calma, pero se me faia a información, e aparte me faia a información de base, nestes temas aparentemente inocuo s pois despois igual resulta que son un follón de moito coidado e non puiden preguntar en Barro, non tiven tempo material de preguntar que é o que pasaba con eso. Eu vexo razonable e lóxico, agora tamén polo que vexo aí e polo que vin no expediente hai cesións gratuitas, entón aí hai o perigo de que se cree unha inxusticia comparativa, ou sexa, o que cede gratuitamente e voluntariamente resulta que non leva nada e outro que está dando a lata, que retrasa a obra e demáis pois se lle expropia e hai que pagarlle. Eu, me falta, ou sexa, hai o perigo de que se estea favorecendo precisamente ós que crean dificultades, eu, xa digo, me falta información, o tema teño que estudialo máis a fondo, polo tanto me vou abster, ¿non?, vendo o que é imprescindible de expropiar, pero, o mecanismo, a información que teño non me dan para máis por iso, porque non hai tempo material a iso e que hai perigo do que dixen, ¿non?, nada máis. Sr. Presidente.- Si, si. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, esta obra senón me equivoco foi adxudicada na Comisión de Goberno do 10 de decembro do ano 90 para executar po la Corporación Local, por Vías e Obras, unha obra nova sen haber conseguido previamente o que é legal que é a cesión de terreos para poder executar unha obra. Eso é xa sorprendente de por si e que estráñame que non houbera advertencia de ilegalidade no momento da expropiación. Segundo, foi adxudicada para executar no prazo de seis meses, xa pasaron dous meses desa obra, está sen rematar e tampouco vexo aquí as razóns con términos anteriores. E terceiro, que a obra foi adxudicada con cargo a unha partida que é conservación e mellora da rede provincial e xa dixen na Comisión de Obras que dado que a nosa rede provincial está absolutamente desfeita, polo menos nos Concellos da nosa zona debera de darse preferencia á reparación das obras provinciais, e esta obra non houbera tido problema ningún se se houbera concluído no POS do Concello de Barro, porque xa de por si ten ocupación urxente. Polo tanto, neste punto ademáis de pedir que se hai ampliación de gastos sexan con cargo ós membros da Comisión de Goberno que adxudicaron indebidamente no seu momento e o Grupo Socialista vai votar non. Sr. Presidente.- Bueno, eu quero dicir unha cousa que si, primeiro,... eu creo que hai unha distancia abismal... en anos luz entre o Bloque e nós afortunadamente neste momento, pero eu coincido nese tema, é dicir, xente que pon dificultades por desgracia e estamos asistindo nos Concellos pois ás veces son os máis favorecidos, esa é a dinámica actual por desgracia. Pero que pasa, o que acaba de dicir o Sr. López Freire é unha demagogia total, o que pasa que claro ó estar na Oposición que non se ten nada que facer, estar no Goberno, vamos, e se estivera aquí sentado, bueno pois o argumento sería diametralmente oposto. ¿Por que?. Porque hai que pensar unha cousa que é simple nós cando intentamos facer calquera carretera provincial ou calquera cousa pois en principio poñémonos de acordo cos Concellos, intenta negociarse e loxicamente cando esta carretera se sacou pois había algúns contactos previos coa xente e dalgunha forma pois a xente aceptaba. ¿Que pasou?. Que á hora da verdade pois houbo tres ou catro que se puxeron en contra. Porque é que se nós levamos á práctica iso que vostede di Sr. López Freire, vostede nunca tivo responsabilidade de goberno nun Concello, pois se a tivera, xa lle digo, non podería facer así, ten un Alcalde ó seu lado, a súa esquerda, que se actuara así, por exemplo, bueno pois sería completamente distinto. Porque esa é a dinámica real da poboación entón a Lei ten que adaptarse un pouco a eso. Entón que pasa. Os Alcaldes moitas veces temos que negociar este tipo de causas, porque se aplicáramos ese sistema entón os cartas que temos incluso para face-las obras referíanse ó 20 ou ó 30 por cen, esa é auténtica realidade, eso é certo e non estou aquí inventando nada, ó mellor témolo que facer tódolos días e seguirémolo facendo, independentemente de que fóramos ÓS Tribunais, e seguirémolo facendo porque esa é a única xestión real que hai que facer. Entón quero dicirlle claramente o seguinte: de que nós por exemplo, nas carreteras provinciais, en casi todas, se nós dedicáramo-la partida adecuada a expropiacións practicamente o Plan reduciríase realmente na mitade, entón, o que se fan son xestións cos veciños para que colaboren ecos Concellos para que colaboren, iso é o que se está facendo sempre, sempre, sempre, incluso con outro tipo de servicios como pode se-lo da telefónica ou como pode se-lo de Fenosa etc., etc. Iso realmente é así o que pasa é que o Sr. López Freire non ten... de gobernar esta Institución nin outra pois loxicamente pode facer ese tipo de argumento que sabe que aquí non houbo ningunha mala intención senón todo o contrario, o que houbo foi a intención de resolver un problema de que unha carretera estaba en mal estado e nada máis. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente non é reparar unha carretera que estaba en mal estado, usted o que está é, eu non teño responsabilidade de goberno pero eu estiven aquí con responsabilidade de goberno nesta Corporación como vostede sabe moi ben. Trátase de abrir unha nova vía que enlaza unha carretera... En primeiro lugar iso, unha nova vía. Segundo, se se houbera incluído no POS de Barro, do Concello de Barro, que era o que podía face-la obra, incluiríao no POS e xa de por si era de urxente ocupación, non tiña porque aprobarse agora. Terceiro, estou de acordo con vostede que as obras que fan os Concellos moitas veces teñen que negociar cos veciños afectados para que cedan os terreos, pero antes de adxudica-la obra o que teñen é os terreos cedidos para que se adxudique a obra, porque senón loxicamente veñen despois os expedientes de ampliación de gasto porque se o veciño non cede a obra demórase e polo tanto prolóngase máis. De forma que de demagoxia nada, xa dixen naquel momento que debía de estar incluído no POS de Barro porque é unha obra que afecta a un só Concello e despois en último caso se a Deputación o consideraba tan importante que beneficiaba... podía ser asumida pola Deputación como... Pero non neste caso que se adxudicou nun prazo determinado sen haber conseguido os terreos e con cargo ademáis a unha partida que non era especificamente para abrir unha nova vía... Sr. Presidente.- Alégrome que recoñeza as xestións que fan os Alcaldes para resolver eses problemas. Dito isto sometemos a votación este punto da Orde do Día. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Os demáis votamos a favor. Hai que levanta-la mano Queda aprobado por maioría. Aprobado inicialmente, en virtude de acordo da Comisión de Goberno de 10 de setembro de 1990, o Proxecto denominado "Variante Porráns-Cuntis-Perdecanai (Barro)", como Lote nº 4 do Plan de Mellora e Conservación da Rede Viaria Local, Exercicio 1990, que ten por obxecto, a realización de obras de apertura de explanación, construcción de valos de contención e reposición de servicios afectados, tal e como se detalla na memoria do devandito proxecto; asímesmo, aprobado definitivamente, por acordo da Comisión de Goberno, en sesión extraordinaria de 10 de decembro de 1990, cun presuposto total de DOCE MILLÓNS DE PESETAS (12.000.000), e habéndose adxudicado, polo citado acordo de tal Comisión de Goberno, en cumprimento do preceptuado no Artigo 120 e demáis concordante s do Real Decreto Lexislativo 781/86 de 18 de abril, a Construcciones Crespo, S.L., acórdase cos votos en contra do PSOE, a abstención do BNG e os votos a favor do PP,solicitar da Xunta de Galicia, en concordancia coa orde de 7 de decembro de 1983, a declaración de urxente ocupación dos bens afectados pola expropiación relativa ás obras de "Variante Porráns-Cuntis-Perdecanai (Barro)", toda vez que a citada Variante, ten por finalidade uni-la Estrada Provincial de acceso desde a N-550 ó núcleo de Perdecanai, no Municipio de Barro, coa tamén Estrada Provincial de Porráns a Cuntis por Moraña, segundo informe do Enxeñeiro Xefe de Vías e Obras de 10 de xullo de 1991, e que ditas obras foron adxudicadas dentro do ano 1990, a efectos de non perde-lo correspondente financiamento do Ministerio para as Administracións Públicas. Neste momento, sendo as doce horas e cincuenta e cinco minutos incorpórase á sesión o Deputado D. Emiliano Lage Rodríguez. ------ Folla: 57,59 4.3014.- APROBACIÓN INICIAL DOS PROXECTOS INCLUIDOS NA REDE VIARIA LOCAL DE RVL 1991 E SOLICITUDE A XUNTA DE GALICIA DE DECLARACIÓN DE URXENTE OCUPACIÓN DE TERREOS [expropiación] AFECTADOS POR OBRAS DE VARIOS PROXECTOS Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Hombre, le escapó a usted una frase curiosa, yo ya la voy a reservar en ese tremendo álbum que estoy confeccionando, "la Oposición no tiene nada que hacer". Ya sé que usted se refería por ejemplo a que no tiene que trabajar tanto como algunos miembros del Gobierno porque de otros sé yo bastante. Aquí de trabajar nada. Ave María Purísima. Como decía yo una vez aún por encima vagos pero bueno, eso no tiene nada que ver. Fíjese si la Oposición va a tener que hacer que ya no es lo mismo, parece que han venido unos refuerzos que esto va a andar más animado. Va a ver como si. Bueno, vamos al tema, hombre usted ha tirado una chinita que ya se podía imaginar que ha venido a pasar de largo, la chinita de los que dicen que no sé que, que menos de 50.000 habitantes, antes era menos de 20.000, ¿se acuerda Sr. Mera?, se acuerda aquella batallita que me ha costado tres años que dalle, que dalle. Sr. Presidente.- Por favor, cíñase al punto del Orden del Día. Sr. Nieto Figueroa.- Si, estoy en el Orden del Día porque usted habló de los 50.000 habitantes y yo le recuerdo los 20.000, treinta más, treinta menos, a mi no me importa, lo que pasa es que aquellas dos villas de 20.000 habitantes estuvieron chorizando, ¿comprende?, en base a que decían que tenían menos de 20.000 y tenían más y entre ellos alguno que acaba usted de mencionar antes, ha muerto el tema de los de menos de 20.000 habitantes y ha nacido el tema de los de menos o más o dicho en este caso de 50.000, que ya fue debatido también en la Diputación Provincial e incluso hay un acuerdo en que efectivamente debería de quedar abolido a nivel Pontevedra este asunto. Efectivamente viene impuesto por el Estado y me imagino que no puede ser. De todas formas le voy a hablar de Vigo que es una cosa nueva. Resulta que he estado viendo todos estos viales, estos caminos y una vez dije yo aquí que había una carretera Vigo-Vincios, ¿no querido Herrera?, en que había cada socavón que se tragaba, ¡concho!, los autobuses repletos. Bueno, efectivamente la misma carretera sigue en el mismo sitio y sigue viniendo en los papeles, catorce millones de pesetas, y acaba de nombrar un compañero un sitio, La Estrada con ochenta y cuatro, luego tengo otros lotes por aquí que fueron apareciendo, Achas, Mourente, no sé que, dieciséis millones, fíjese usted comparado con Vigo. Mezclando, mezclando, mezclando, mezclando y para darle la razón al Sr. Iglesias que siempre estamos con el mismo color pero colorín colorado esto me parece que tiene síntoma de haberse acabado. Con los refuerzos que han aparecido vamos a hilar más fino, seguro, además mejor para la Provincia. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más? Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver. Como no es nuevo ustedes saben que el Grupo Socialista viene desde hace años manteniendo una tesis y es que las vías provinciales al arreglarlas o al hacerlas nuevas esto hay que encardinarlo dentro de un Plan Provincial de Carreteras. Hasta hace unos meses ustedes se reían cada vez que le decíamos esto pero en su discurso de toma de posesión por primera vez asume el tema, lo que pasa es que me da la sensación que el Plan Provincial de Carreteras va a estar terminado dentro de tres años y resultará que las obras que tenían que quedar para el final porque son menos prioritarias ya estarán hechas, tal como están haciendo ustedes el Plan de Obras de siempre. De todas formas aunque aquí se habla de aprobación inicial de proyectos en el expediente figuran más cosas y esas más cosas es a las que quería referirme en estos momentos. Vamos a ver, yo creo que en esta provincia hay toda una serie de empresas que se dedican a hacer controles de calidad en las obras y yo creo que ya ha llegado el momento que cuando la Diputación adjudique unas obras adjudique al mismo tiempo el tema del control de calidad. Esto no va a suponer ni un duro de coste más, ni uno sólo por una razón, porque dentro del beneficio industrial de las empresas adjudicatarias se contempla una partida para este tema. También nos gustaría evidentemente que esos informes de control de calidad se remitiesen periódicamente a la Comisión de Vías y Obras que sería una de las fórmulas, creo que la única, al estar en una Comisión Informativa, por las que la Oposición podría controlar ese tema. Además de esto también curiosamente y después le explicaré el por qué lo hacen así, pero también es curioso que esto es un plan total de doscientos diecisiete millones de pesetas que ustedes proponen subdividirlo en diecisiete lotes que van entre diez y catorce millones nueve lotes, entre dieciséis y veinte millones tres lotes, entre ocho y nueve millones otros tres lotes y hay dos lotes que están entre tres y cinco millones de pesetas. Pues mire usted si preconiza como decía en su discurso una política de ajuste de verdad en esta Institución empiece a subastar las obras de forma diferente. Haga un sólo lote de doscientos diecisiete millones de pesetas con lo cuál lógicamente la baja producida será mucho mayor. O ahorra dinero o puede hacer más obras y si estamos hablando de vías provinciales había que hacer más obras. Porque esto da la sensación que se va a proceder a un reparto, como siempre, y si se fija usted los últimos años de adjudicaciones en esta Institución recaen en unas empresas determinadas a las que se le pide evidentemente por escrito que oferten pero ya se ve en la oferta que en unos lotes determinados esa empresa que no le interesa o que ya está de acuerdo con la obra va al tipo o sube incluso del tipo, es decir, están propiciando de alguna forma un reparto entre esas empresas adjudicatarias y en otro punto le diré porque se hace ese reparto, no hay ningún tema económico personal de nadie, pero estoy convencido que no lo hay, pero si hay una razón que ya le digo en otro punto le explicaré el por qué. Y otro de los temas además de hacer un sólo lote que yo le propondría, es que además de sacarlo en el Boletín Oficial de la provincia, las adjudicaciones, hágalo usted, también, en uno de los diarios de mayor tirada de la provincia, para que sea más, para que esté más abierto a..., a ver si me entiende. Nada más. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, eu creo que non estamos discutindo a aprobación do Plan que está aprobando a Corporación, nin mirando que unha vez máis A Cañiza volve a se-la que máis cartos leva, e tal. Eu. Sr. Presidente.- A Cañiza non, son as carreteras provinciais. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si as carreteras provinciais van para A Cañiza, si. Bueno, eu como o que vén aquí son os proxectos que en principio me fío dos Servicios Técnicos, e as expropiacións, eu estou no mesmo caso que no punto anterior, e me vou abster igual que no punto anterior, cos problemas que pode haber, non sei exactamente como están, se houbo cesións gratuitas, senón houbo, se a expropiación vai crear inxusticias comparativas ou non, que supoño que si, etc. Sr. Presidente.- Bueno, simplemente neste tema o que quero dicir é que efectivamente nós, cando constituímo-lo Pleno o día dezasete de xullo, dixemos que iamos facer un gran Plan Provincial de Carreteras, alégrome que o Partido Socialista pois intente anotarse un tanto porque incluso se intenta anota-lo tanto desde a oposición que é o que me da gracia, e despois quero dicir unha cousa, pero tajantemente, que leccións de ética a min si que non me vai dar nadie, eso está claro, nadie. Eu por exemplo o outro día dixen que aceptei aquí unha comisión de Compras que a min gustaríame que no Concello de Redondela, que o vou a propoñer ó noso grupo, que os nosos Concellais formen parte da Comisión de Compras e nos Concellos todos do PSOE voulles enviar unha carta para que efectivamente en tódolos Concellos do PSOE na provincia, conforme eu fago nesta Institución, que tódolos membros da oposición formen parte desa Comisión, e vamos a ve-la resposta, xa me enterarei e traereina ó Pleno para explicarlle-lo que pasou, en tódolos Concellos do PSOE da provincia, eu en cambio xa din exemplo de accións de ética, por favor, creo que aí non se pode falar porque por desgracia non sómo-los máis indicados para falar. E dito isto sometemos a votación o punto da arde do Día, ¿votos en contra?, ¿abstencións?, os demáis votamos a favor. Apróbase por maioría. O Pleno acor

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición