Fondos
1991-06-28_Ordinaria. Acta de sesión 1991/06/28_Ordinaria
Acta de sesión 1991/06/28_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.714/1.1991-06-28_Ordinaria
Título Acta de sesión 1991/06/28_Ordinaria
Data(s) 1991-06-28 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 14 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 28 de xuño de 1991 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as dez horas e quince minutos do día vinteoito de xuño de mil novecentos noventa e un, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Adolfo Abalo Ríos, D. Xosé Manuel Barros González, D. José Castro Álvarez, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Xesús Manuel Costas Abreu, D. Armando Couselo Soto, D. Avelino Fernández Alonso, Dona Elvira Fernández Díaz, D. Manuel Freire Lino, D. Justo José González Ballesta, D. Emilio González Iglesias, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Manuel Lamazares Pardo, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Antonio M. Nodar Martínez, D. José Manuel Pérez Alarcón, Dona Amelia Sarmiento Rodríguez, D. Saturno Luis Valdés González e D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, con arreglo á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Vicesecretario Interino, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor de Fondos Provinciais, D. Víctor Soto Bello. Non asisten os Sres. Deputados, D. Jorge Casal Pintos, quen excusa a súa ausencia, D. José Manuel Gallego Lomba e D. Fernando Garrido Valenzuela. Declarada aberta a sesión e de orde del Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adaptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo a la sesión ordinaria correspondiente al mes de junio. 1.2982.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Aprobación de los borradores de las Actas del día 26, es decir, de la extraordinaria del día 26 de abril y del 7 de junio de 1991. ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno acorda por unanimidade, aproba-los borradores das Actas das anteriores sesións, extraordinarias, dos días 26 de abril e 7 de xuño, ámbalas dúas de 1991. ------ Folla: 14,15 2.2983.- PRÓRROGAS AXUDAS ECONÓMICAS FLOTA ARTESANAL E DE BAIXURA Sr. Presidente.- Esto lo retiramos porque es una competencia de la Comisión de Gobierno. Queda retirado da Orde do Día. ------ Folla: 15 3.2984.- PRÓRROGA DE BECAS DA MISIÓN BIOLÓXICA DE GALICIA Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Visto o informe favorable do Enxeñeiro Director do Servicio Agrario e dictaminado favorablemente pola Comisión Informativa de Agricultura, sobre prórrogas de becas que se veñen disfrutando na Misión Biolóxica de Galicia, segundo escrito do Director da mesma e a tenor do Convenio suscrito entre a Excma. Deputación e o Consello Superior de Investigacións Científicas, o Pleno acorda por unanimidade, aproba-la prórroga de ditas becas a Dona Raquel Escribano Lafuente e D. Pedro Revilla Temiño, que adxuntan a memoria anual de actividades. ------ Folla: 15 4.2985.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE POIO INTERESANDO PRÓRROGA DE EXECUCIÓN E XUSTIFICACIÓN DE OBRAS DOS PLANS DE 1989 Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver Presidente. Se trata de obras de los Planes de 1989 y en estas obras el Ayuntamiento de Poio no pidió en su día las prórrogas correspondientes. En las Bases hay un tiempo para pedir una prórroga de contratación y en su día no se pidieron. Esa fue la información que se nos dio en Comisión. Entonces evidentemente no proceden estas prórrogas y más cuando son temas de 1989 que fueron adjudicados en mayo de 1991. La última de las obras incluso es del Plan de Obras y Servicios con lo cuál incumplen absolutamente todo. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, e ademáis do dito de que se incumple a normativa reguladora dos Plans non hai a máis mínima xustificación. Sr. Presidente.- Es que no se oye nada, ¿eh?. Sr. Costas Abreu.- Que ademáis do dito de que se incumple toda a normativa tanto estatal como a propia desta Corporación en aproba-los Plans e que non hai a máis mínima xustificación para facelo. O noso criterio sempre foi votar a favor cando hai dificultades obxectivas de tipo xurídico ou fáctico para poder cumprir en prazo, pero neste caso non hai nin o máis mínimo esforzo de xustificalo. Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención máis?. Bueno, nosotros esto, vamos apoyar este tema de acuerdo con el informe de la Comisión. ¿Votos en contra?. El grupo de progreso. ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. De conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades o Pleno acorda, co voto en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), a adopción do seguinte acordo: Apróbase a solicitude do Concello de Poio, interesando unha prórroga de tres meses, ata o 30 de setembro de 1991, para a execución e xustificación das obras seguintes: - "Campo de Atletismo en Reiboa-fase 1", incluída no Programa de Acción Deportiva de 1989. - "Adaptación de Edificios Escolares Concello de Poio", incluída no Programa de Acción Municipal de 1989. - "Ordenación Parcela Municipal na Caeira", incluída no Programa de Acción Municipal de 1989. - "Mellora Depósitos Servicio Municipal de Auga", incluída no Plan de Obras e Servicios de 1989. Polo que respecta a esta obra, a prórroga solicitada é unha ampliación da concedida con anterioridade polo Pleno, na súa sesión extraordinaria do 18 de febreiro, ata o 30 de xuño do ano en que andamos. ------ Folla: 15,16 5.2986.- SOLICITUDES DOS CONCELLOS DE VILANOVA DE AROUSA E TUI INTERESANDO O CAMBIO DE APLICACIÓN DE SUBVENCIÓNS DENTRO DOS PLANS POS E PAM 1990 Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Al contrario que en el punto anterior, en este punto, por ejemplo, el Ayuntamiento de Tui explica que esa obra se la ha financiado la Xunta en un Plan propio por eso pide el cambio de aplicación o el Ayuntamiento de Vilanova dice que era un vertedero controlado, que tuvo problemas con los vecinos, es decir, está absolutamente justificado el tema. Vamos a votar a favor, evidentemente. Sr. Presidente.- Vale muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Nada, o mesmo, que neste caso si hai xustificación e votamos a favor. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, acorda por unanimidade, a adopción do seguinte acordo: - Apróbase a solicitude do Concello de Vilanova de Arousa, interesando o cambio de aplicación de presuposto aprobado para a obra "Acondicionamiento vertedero controlado en András", incluída no POS/90 co ordinal 31, por importe de CATRO MILLÓNS DE PESETAS (4.000.000), e o seu destino para a nova que é obxecto de proposta: "Mellora e Conservación Rede Viaria Local", que comprende os camiños de Canelas-Sinas, Rodel en A Illa de Arousa, Baión-Igrexa e camiño de Millos, a financiar na súa total integridade con fondos de procedencia municipal. - Apróbase a solicitude do Concello de Tui, interesando o cambio de aplicación da subvención aprobada para a obra "Renovación traída de aguas de Pazos de Reyes", con cargo ó PAM-90 e por importe de DOUS MILLÓNS SEISCENTAS CINCUENTA E SETE MIL DUASCENTAS PESETAS (2.657.200), e o seu destino para a nova obra que é obxecto de proposta: "Renovación Traída de Aguas en Avda. Concordia", dotada co presuposto de CATRO MILLÓNS TRESCENTAS CATRO MIL SETECENTAS VINTE PESETAS (4.304.720). ------ Folla: 16,17 6.2987.- PROPOSTA DE CONCERTO [CONVENIO] ENTRE A DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA E O SERVICIO GALEGO DE SAÚDE PARA PRESTACIÓN DE ASISTENCIA PSIQUIÁTRICA Sr. Presidente.- Este tema é simplemente dar conta ó Pleno de que estamos tendo conversas neste sentido co Servicio Galego de Saúde para fixa-los prezos dun concerto entre as dúas Institucións. Entón aquí no hai debate senón simplemente é dar conta deste tema. Visto o dictame favorable da Comisión Informativa de Sanidade, Urbanismo, Vivenda e Medio Ambiente, adoptada coa abstención do Grupo Socialista e Sr. Lage Rodríguez, O Pleno acorda quedar enterado e prestar conformidade en principio ó Proxecto de Concerto entre esta Deputación Provincial e o Servicio Galego de Saúde para a prestación de asistencia psiquiátrica ós afiliados á Seguridade Social no Hospital psiquiátrico Provincial "O Rebullón", que de seguido se recolle, e que no seu día ha de ser aprobado unha vez matizadas tódalas condicións do mesmo. PROPOSTA DE CONCERTO ENTRE A DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA E O SERVICIO GALEGO DE SAÚDE PARA PRESTACIÓN DE ASISTENCIA PSIQUIÁTRICA En Santiago de Compostela, a ..........., de ...................., de mil novecentos noventa e un. REUNIDOS Dunha parte: O Excmo. Sr. D. Manuel Montero Gómez, Conselleiro de Sanidade da Xunta de Galicia. E doutra: O Ilmo. Sr. D. César José Mera Rodríguez, Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra. Interveñen en función dos seus respectivos cargos e no exercicio das funcións que, para convir en nome das entidades que representan, teñen conferidas, as seguintes ESTIPULACIÓNS PRIMEIRA: Constitúe o obxecto deste Concerto a prestación pola Deputación Provincial de Pontevedra da asistencia psiquiátrica ós pacientes con Seguridade Social, da poboación da provincia de Pontevedra, que corresponde ó Servicio Galego de Saúde (SERGAS), cos medios e servicios e nas condicións económicas que máis adiante se especifican. SEGUNDA: Os Servicios de Saúde Mental da Deputación Provincial de Pontevedra ós efectos da asistencia que se convén realizarán as súas funcións a traveso das instalacións do Hospital Psiquiátrico Rebullón, do Hospital de Día, da Unidade de Saúde Mental Infanto-Xuvenil, das Unidades de Saúde Mental de Cangas, A Guarda, Ponteareas e Tui, e de calquera outros centros por conta da Deputación Provincial, así como calquera outros dispositivos que se establezan para a mellor atención da poboación. TERCEIRA: Concértanse os seguintes servicios: 1.- Asistencia en Réxime de Hospitalización: 1.1.- Hospitalización Total: a) No ingreso os beneficiarios da Seguridade Social deberán presentar no Negociado de Admisións dos Servicios a documentación de asistencia autorizada pola Inspección Médica da Dirección Provincial do SERGAS. b) O paciente recibirá a asistencia sanitaria e o réxime dietético máis adecuado ó proceso psicopatolóxico que padeza. c) Entenderase por día de estancia e cama ocupada ós efectos de facturación cando o paciente pernocte no establecemento sanitario e faga efectiva, como mínimo, unha das comidas principais. d) Cando o beneficiario poida abandona-lo Centro deberá ser dado de alta. A alta deberá ser asinada polo médico responsable en colaboración coa Inspección Médica do SERGAS. 1.2.- Hospitalización a Templo Parcial: a) O ingreso no Hospital de Día deberase facer coa presentación da documentación de asistencia autorizada pola Inspección Médica do SERGAS. b) Entenderase por día de estancia e praza ocupada a asistencia do paciente ó Hospital para cumpri-las prescripcións médicas. c) Cando o paciente poida abandona-lo Centro deberá ser dado de alta. A alta deberá ser asinada polo médico responsable en colaboración coa Inspección Médica do SERGAS. 2.- Consultas Ambulatorias: 2.1.- Primeira consulta ambulatoria: a) Enténdese por primeira consulta ambulatoria cantas actuacións sexa preciso efectuar nos Servicios para a determinación diagnóstica e a orientación terapéutica do proceso asistencial. b) As primeiras consultas ambulatorias poderanse realizar nos dispensarios ou a domicilio. 2.2.- Consultas sucesivas: a) Enténdese por consulta sucesiva toda aquela que non sexa primeira consulta. b) As consultas sucesivas poderanse realizar nos ambulatorios ou a domicilio. 2.3.- Sesións psicoterapéuticas: Poderanse realizar individualmente ou en grupo. 2.4.- Traballos especiais: Comprenden os tratamentos especiais de avaliación e relaxación, os electroencefalogramas e as peritaxes con informe. CUARTA: Os Servicios, dentro do ámbito desde Concerto e da adscripción funcional que teñen declarada, comprométense a cumpri-las directrices e a segui-las normas das autoridades sanitarias e do SERGAS, en orde á coordenación dos recursos sanitarios e das actividades asistenciais da zona onde estean radicados os Servicios. QUINTA: A facturación dos servicios prestados farase de acordo cos seguintes criterios: 5.1.- Os Servicios de Saúde Mental presentarán na Dirección Provincial do SERGAS a factura mensual das prestacións causadas no mes á que se refire antes do día 10 do mes seguinte, e unha vez efectuadas as comprobacións oportunas, farase efectivo o importe das mesmas pola Tesourería Xeral da Seguridade Social, antes do día 10 do mes seguinte ó da súa presentación. 5.2.- Para o cálculo do custo dos servicios prestados teranse en conta as tarifas dos prezos públicos aprobados para estes Servicios pola Deputación Provincial. 5.3.- Cando sexa necesaria a realización das probas e análises que se deriven dun proceso patolóxico non psíquico éstas faranse, sempre que sexa posible, nos centros especializados dos que dispón o SERGAS; en caso contrario facturaranse aparte. SEXTA: Os Servicios de Saúde Mental deberán remitir á Dirección Provincial do SERGAS a seguinte información e documentación: a) Semanalmente, a relación dos beneficiarios da Seguridade Social atendidos nos Servicios. b) Mensualmente, para a liquidación do importe correspondente, a relación de facturas orixinais. c) Anualmente, un resume estadístico das actividades dos Servicios relacionadas coa asistencia ós beneficiarios da Seguridade Social. SÉTIMA: O presente Concerto entrará en vigor o día da súa formalización, e estará vixente ata o día 31 de decembro do mesmo ano, prorrogándose ó seu termo por anos naturais, en tanto non sexa denunciado, cunha antelación mínima de tres meses, por calquera das partes. OITAVA: As discrepancias que puideran xurdir na interpretación do presente Concerto resolveranse entre as partes contratantes. POLA CONSELLERÍA DE SANIDADE POLA DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA Asdo.- Manuel Montero Gómez Asdo.- César José Mera Rodríguez. ------ Folla: 17,18 7.2988.- DAR CONTA DE RESOLUCIÓN PRESIDENCIAL, DICTADA CON CARACTER DE URXENCIA, SOBRE MEMBRO DO TRIBUNAL QUE XULGARA O CONCURSO DE MÉRITOS PARA ADSCRIPCIÓN DE MÉDICOS ADXUNTOS A POSTOS DE TRABALLO DE XEFES CLÍNICOS Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- No, no. Sr. Presidente.- Sr. Nodar. Se puede acercar más al micro sino no se le oye nada. Sr. Nodar Martínez.- Voy hacer un esfuerzo para que se me escuche mejor. Vamos a ver. Decía que por tratarse de un error es lógico que aprobemos la propuesta del cambio del miembro de la Junta de Personal o de la Comisión de Personal por el de la Junta de Personal. Pero aprovecho la ocasión Sr. Presidente para hacer una pregunta al respecto y es qué es lo que tienen los Tribunales de Oposiciones, qué clase de prevendas deben tener para que usted sea capaz de incumplir una propia promesa. Hace casi un año usted hizo una promesa aquí en el Pleno de que en los Tribunales de Oposiciones habría un miembro de la Oposición y hasta hoy no hubo ninguna comunicación en ese sentido. Entonces sinceramente en vez de favorecer la transparencia y el buen nombre de esta Corporación entiendo de que esa actitud hace todo lo contrario. De todas maneras son facultades de la Presidencia y usted es libre de hacer lo que quiera, pero por lo menos cumpla con sus promesas. Sr. Presidente.- Bueno, muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sr. Nieto Figueroa, ¿quiere intervenir?. No. Sometemos a votación este punto del Orden del Día, es decir, ¿votos en contra?, ¿abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. O iniciarse este punto incorpórase á sesión o Sr. Deputado Provincial D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano. O Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de persoal acorda por unanimidade, quedar enterado e ratificar nos seus propios términos, a Resolución Presidencial de data 20 de marzo de 1991, Rexistro de Saída nº 2271 do día 22, que se concreta ó seguinte: "No Boletín Oficial da Provincia de Pontevedra, nº 62 de 14 de marzo actual, na súa terceira páxina, Base V, e ó relaciona-los membros do Tribunal que xulgará o Concurso de Méritos para adscribir a Médicos Adxuntos ou Xefes de Sección a postos de traballo de Xefes Clínicos, existe un erro de feito, por canto que, donde di "un representante da Comisión de Persoal", quere dicir, e así queda rectificado, "un representante da Xunta de Persoal". ------ Folla: 18 8.2989.- PROPOSTA DE TRANSFORMACIÓN DE PRAZAS NO PLANTEL DE FUNCIONARIOS, QUE DERIVA DA CIDADE INFANTIL "PRÍNCIPE FELIPE" Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, esto es un buen ejemplo de lo que es la política de improvisación del grupo de retroceso en el Gobierno, pues se trata nada y nada menos que de sustituir tres plazas de técnicos por cocineros. Lógicamente estas previsiones de plantilla que deben estar contempladas en la partida presupuestaria en los Presupuestos de todos los años, se hace en base a unas necesidades reales y a unos estudios lógicos de demanda de personal. Da la impresión de que esto se hace como puro trámite y que no responde a ningún criterio lógico. Pues ya me dirán ustedes lo que es el prever dos plazas de Puericultores y una de un músico terapeuta y ahora pues los pretendemos cambiar por cocineros y argumentando para él lo el que hacemos unas economías, sinceramente yo creo que esto no es congruente, este Grupo solicita seriedad en el... de la Plantilla cuando hace escasamente unos días este Diputado hacía una intervención con respecto a la política de personal sigue haciéndolo en este momento, es decir, la misma responsabilidad nos cabe en este momento. Nosotros estamos absolutamente de acuerdo con el informe del Departamento en el sentido de que habida cuenta de que ahora vienen las vacaciones es preferible trasladarlo para el estudio del próximo Presupuesto y que se incluyan estas plazas en la partida presupuestaria. En cualquier caso al Diputado-Delegado decirle que vamos, que esto es impresentable. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Muchas gracias Presidente. La verdad es que yo creo que había quedado bastante claro ya en la Comisión que la iniciativa de la sustitución de estas plazas sale de los propios trabajadores de la Ciudad "Príncipe Felipe" que solicitaban una mayor dotación en los Servicios de Cocina del Centro. En consecuencia habiendo esas vacantes y estando tan de moda estos días la dinamización de las plantillas es evidente que lo único que hacemos es aplicar principios que otros tienen bastantes dificultades para convencer al personal de que son convenientes. Es evidente que la, esta Plantilla es dinámica, y esta modificación no tiene porque ser definitiva, pero en este momento es imprescindible dotar a esa actividad imprescindible también, como es la de la Cocina, de este personal. Yo creo que no hay más que mala información por parte del Portavoz del Grupo Socialista. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. El Grupo Socialista y ¿con el Sr. Costas o solamente el Grupo Socialista?. Grupo Socialista, no, ¿votos en contra?, haber, porque el Sr. Lage, estaba levantando la mano, el Grupo Socialista y el Sr. Lage. Muy bien. ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. O sea que aquí el Sr. Costas ha votado con nosotros. O inicio deste punto incorpórase ó Pleno o Sr. Deputado Provincial D. José Manuel Barros González. Visto o expediente promovido por proposta do Sr. Administrador Xeral da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", que vén co visto e prace do Deputado-Delegado do Centro, sobre amortización de 2 prazas de Puericultoras e unha de Músico-Terapeuta (todas elas do Grupo D); e a súa vez crear 2 prazas de Cociñeiro e unha de Axudante de Cociña (do Grupo D as dúas primeiras e do Grupo E a terceira); o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Persoal, e visto o avanzado do exercicio, e o informe do Xefe do Servicio de Persoal Accidental, acorda por maioría, cos votos en contra do Grupo Socia- lista e Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), deixar este expediente pendiente de solución e a ter en conta, no seu caso, ó momento de confecciona-lo anteproxecto do Presuposto para 1992. ------ Folla: 19 9.2990.- DAR CONTA, NO SEU CASO, CONFIRMACIÓN, DE RESOLUCIÓN PRESIDENCIAL DE PRÓRROGA DE CONTRATO LABORAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Ah, perdón, bueno ya, pero digo por si a veces, es que vosotros rizais el rizo, a veces incluso votais en contra. Pero es que eso fue, es que fue una información, y ahora aclaro esa circunstancia. No, no, yo me entero, en el punto del Orden del Día, es que me había informado a mi el Secretario que independientemente de que estaba puesto en el Orden del Día, de que todavía eso estaba en trámite y era informar al Pleno sobre esa circunstancia. Era una información. Entonces dar cuenta de una Resolución presidencial ustedes pueden o no pueden ratificar. Pues muy bien. Queda enterada e conforme a Excma. Corporación Provincial, de Resolución da Presidencia desta Excma. Deputación, de data 31 de maio último, pola que, e en base ós feitos e consideracións que na mesma se recollen, resolveu prorroga-lo contrato de alta dirección, e como Xefe de Gabinete para Asuntos Xerais da Presidencia, con D. Manuel Blanco Filgueira e ata o 31 de decembro do ano que andamos, nos propios términos do contrato que se prorroga, o R.D. 1382/85, e como supletoria a normativa de contratación de persoal laboral eventual e, no que a este caso afectan as Leis de Presupostos Xerais do Estado. O Pleno, de conformidade coa proposta da Comisión Informativa de Persoal acorda quedar enterado e conforme, e ratificar nos seus propios términos a Resolución de que se fixo mérito, e que figura unida ó expediente. ------ Folla: 19 10.2991.- SOLICITUDE DE FUNCIONARIO PROVINCIAL RELATIVA A RE CLASIFICACIÓN DE POSTO DE TRABALLO O QUE SE ATOPA ADSCRITO Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, por enésima vez e me parece que a última, volvemos a entrar na cuestión das incompatibilidades. E o segundo informe, o que vén neste expediente de Secretaría que di que o artigo 16 da Lei de Incompatibilidades está en vigor tamén nesta Deputación e di claramente que non pode autorizarse ou recoñecerse compatibilidade a persoal que perciba complemento específico. Ademáis o informe nos di que a Xurisprudencia é moi clara neste asunto, di que se se cobra complemento específico non se pode autorizar compatibilidade ningunha. Con dous informes de Secretaría así determinantes vostedes seguen erre que erre abonando complementos específicos a xente que ten outras actividades públicas ou privadas retribuídas. Na miña aldea a iso se lle chama ilegalidade, e a ese tipo de compromisos de gastos se lle chaman cousas peores que non vou citar. Eu vou votar en contra coma sempre. Sr. Presidente.- Moitas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. De acuerdo con el dictamen de la Comisión. ¿Votos en contra?. Grupo Socialista, Sr. Lage y Sr. Costas Abreu. ¿Abstenciones?. Los demás votamos a favor. Se aprueba por mayoría. Vista a solicitude formulada por D. Fernando Míguez Silva, Médico Adxunto de Radioloxía do Hospital Provincial, peticionando que o posto de traballo ó que figura adscrito non ten a consideración de incompatible, considerando o informe favorable a súa petición que emite o Director Médico do Hospital provincial, con fundamento no artigo 4º do R.D. 861/86 de 25 de abril, e artigos 126-3º e 4º, 129-3º a) do R.D.L. 781/86 de 18 de abril, o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do Grupo Socialista, Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto) e Sr. Costas Abreu (PSG-EG), acceder ó solicitado, e na súa consecuencia, cos trámites regulamentariamente establecidos, modifica-la relación de postos de traballo no que afecte ó desempeño polo Médico Míguez Silva na consideración exposta. ------ Folla: 19,20 11.2992.- SOLICITUDE DE INCREMENTO DE COMPENSACIÓN ECÓNOMICA FORMULADA POR GARDA FORESTAL POR DESPRAZAMENTOS E VIXIANCIA DO "COTO TROITEIRO DE CUTIAN" Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, básicamente vamos a mantener nuestro dictamen en Comisión y analizando las peticiones de forma individualizada pues parece razonable la actualización de los gastos de desplazamiento y no tanto las otras peticiones que hacen en cuanto a peligrosidad y horas extras. Lo que si es, que nos hacemos una pregunta y es ¿qué hace un funcionario de la Diputación al frente de un Servicio cuyas competencias están transferidas totalmente a la Xunta de Galicia con esos Cotos Troiteiros?. Y eso es lo único que queremos saber, es decir, si nos puede dar respuesta al por qué un funcionario de la Diputación está desempeñando unos trabajos sobre unas competencias de la Administración Autonómica, es decir, lo lógico es que se pase o se transfiera o que se reconvierta su plaza. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Bien, como ya sabe el Diputado lo que ocurre es que cuando se produjo esta, la transferencia de esos servicios, de los guardas forestales y de los guardas de ríos, algún personal de esta Institución prefirió no ser transferido y permanecer en la Institución, en consecuencia pues se le asignaron las misiones que venían realizando hasta entonces y de lo que se trataría en este caso como en el otro caso de los Guardas Forestales sería de realizar un Convenio con la Consellería de Agricultura, pero todavía no se ha realizado, sin embargo, este Señor tiene derecho a seguir en ese puesto de trabajo mientras no se le extinga. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención máis?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día de acuerdo con el dictamen de la Comisión. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. Vista a solicitude formulada por D. Antonio Varcárcel Díaz, Garda Forestal, adscrito ós servicios de ICONA, considerando os informes incorporados ó expediente e de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Persoal, o Pleno acorda por unanimidade, incrementa-la compensación económica atribuida ó interesado por acordo plenario de 28 de febreiro de 1986 e en iguais condicionantes que os establecidos no mesmo, a un total de TRINTA E DÚAS MIL SETECENTAS SETENTA E CINCO PESETAS (32.775) mensuais. Deixar en suspenso a súa petición relativa a recoñecemento de complemento específico por perigosidacie ata tanto, canto sexa formulada proposta xeral pola Mesa de Negociación, que ten prefixado o ano 1991 para a negociación dos factores de penosidade e perigosidade, turnicidade e traballo en festivos. Desestima-la pretensión do reclamante de autorización periódica de traballos extraordinarios fóra da xornada normal en virtude do acordado polo Pleno da Corporación Provincial en sesión de setembro de 1990. ------ Folla: 20 12.2993.- CONVENIO CO INEM PARA CONTRATACIÓN DE PERSOAL PARA A ORGANIZACIÓN DE ARQUIVOS MUNICIPAIS Sr. Presidente.- Intervenciones. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, muy brevemente para decir que me llamó a mi la atención la productividad que tiene este Departamento. Sr. Presidente.- ¿La?. Sr. Nodar Martínez.- La productividad, es decir, es un caso de que yo quiero resaltar por lo menos a través de las publicaciones que se le envían a los Diputados y donde se ve que debe ser un Departamento muy laborioso y yo no conozco absolutamente nada de su funcionamiento pero da la sensación de que tienen un altísimo nivel de productividad y por lo tanto vamos a apoyar lógicamente estas peticiones e incluso si cabe felicitarlos, por lo menos se ve que trabajan. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?. ¿Abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. Visto o expediente tramitado a proposta do Sr. Arquiveiro-Bibliotecario desta Excma. Deputación Provincial de data 13 de maio de 1991, polo que se promove a formalización de Convenio entre o INEM e este Organismo Provincial, na obra denominada Plan de Organización de Arquivos Municipais 1991, e co fin de contratar laboralmente (6 meses) a nove Licenciados en Letras e catro Auxiliares Administrativos. Resultando que de conformidade coa OM de 21 de febreiro de 1985 o custo da obra ou servicio podería ser financiada polo INEM e nun 75% correspondendo o 25% restante a este Organismo Provincial e de conformidade co estudio económico adxunto este alcanza un total de DOUS MILLÓNS TRESCENTAS SETENTA E DÚAS MIL CORENTA PESETAS (2.372.040). Resultando, asímesmo, que na Partida 258.71.211-B do vixente Presuposto Ordinario están consignados TRES MILLÓNS DE PESETAS (3.000.000) con esta finalidade. Considerando que é de aplicación no presente caso, dada a natureza da actividade a realizar, o Convenio Colectivo de Oficinas e Despachos. A vista de todo elo, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Persoal acorda por unanimidade, aproba-lo expediente de referencia e nos términos expresados, debendo remitirse certificación deste acordo ó INEM para o seu coñecemento e demáis efectos. De prosperar este Convenio, a selección de persoal levarase a cabo polo INEM quen enviará en tal sentido a esta Deputación, o número e clase de persoal que queda determinado, a fin de que, polo Ilmo. Sr. Presidente desta Excma. Deputación, e á vista da documentación que presenten os respectivos interesados, se ela está conforme co posto de traballo a desempeñar, se formalicen os respectivos contratos laborais de formación en prácticas. Queda facultada a Presidencia desta Excma. Deputación Provincial para leva-los trámites e formalización dos contratos, co fin de poñer en execución este acordo, e continuar coa Organización de Arquivos Municipais na forma que se propón, e seguindo as indicacións do Sr. Arquiveiro Provincial de 25 de maio citado. Por último, tamén acórdase que a dirección do persoal, a coordinación dos traballos nos Arquivos Municipais e a supervisión das actividades, correrán a cargo do Sr. Arquiveiro-Bibliotecario desta Deputación, sen prexuízo das superiores atribucións que, como Xefe Superior de todo o persoal, corresponden ó Ilmo. Sr. Presidente desta Excma. Deputación. ------ Folla: 20,22 13.2994.- PROPOSTA DE ASIGNACIÓN DE COMPLEMENTO ESPECÍFICO-FACTOR INCOMPATIBILIDADE A MÉDICOS DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, máis do mesmo. Aquí teoricamente a cuestión sería a contraria, é dicir, xente que se acolle a incompatibilidade e normalmente a posición foi apoialo, eu en Comisión preguntei se esta xente presentara a súa preceptiva declaración de actividades e me dixeron que si. E o caso é que no expediente vén a seguinte pintoresca fórmula e xa van moitas. O persoal declara que non ten, e senón solicito que se lea, que non ten relación laboral ningunha fóra da súa dependencia da Deputación. Con tamaño compromiso poden ter clínica propia, relación de carácter administrativo, relación de servicios de carácter civil, contratos de tipo mercantil. Evidentemente así non se garante o suposto de incompatibilidade, é dicir de non exercer ningunha outra actividade pública ou privada retribuída. Eu solicito que se lea cal é o compromiso concreto que expresan na fórmula tipo ademáis de declaración que non é para nada o previsto na lexislación de incompatibilidades e que ou unha de dúas, ou que se condicione a concesión da incompatibilidade ó efectivo cumprimento de non ter ningunha outra actividade pública ou privada retribuída con execepción das previstas na Lei de Incompatibilidades, cursos, conferencias, etc., ou senón que se vote en contra. Sr. Presidente.- Sr. Ballesta. Sr. González Ballesta.- Bien ese es el sistema que se viene utilizando desde siempre, lo que pasa es que el Sr. Costas se enteró tarde, la realidad es que la interpretación de la Lei de Incompatibilidades tanto en el punto anterior como en este es completamente distinta de la Presidencia de la Comisión y del Sr. Costas. Es evidente de que esto se produce en casi todas las Instituciones similares a la Diputación y que esa compatibilidad también se produce tanto para el complemento específico como para la declaración jurada. En realidad es simplemente una interpretación distinta. También antes refería que había sentencias en un sentido en el complemento específico, también hay sentencias en el sentido contrario como usted sabe. En consecuencia es una cuestión de opiniones sólo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, simplemente para decir que nuestro Grupo no pretendía intervenir en este tema simplemente porque es un caso con reiteración elevada a la enésima potencia, y que siempre hemos defendido de que la incompatibilidad se reconocía en función de la legalidad vigente, es decir, seguimos manteniendo el mismo criterio. Si realmente hai incompatibilidad que se conceda sino pues no se concede, es decir, de ninguna manera íbamos a consentir conceder la incompatibilidad cuando se podría compatibilizar con actividades privadas, es decir, ya lo damos por supuesto. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias. Sr. Costas Abreu. Sr. Costas Abreu.- Si, volvo a repetir aínda que o que é discutible é discutible, pero cando as Leis son claras e os informes son claros non hai grandes posibilidades de discutir ou discutimos sobre a conveniencia de modifica-la Lexislación. O artigo 17 de Incompatibilidades di e é bastante claro que non poderá autorizarse ou recoñecerse, cousa que se está facendo aquí, compatibilidade alguna al personal que desempeñe puestos que comporten la percepción de complementos específicos. Aquí o que nos din os solicitantes é que non teñen ningunha relación laboral, que non teñen un contrato laboral con nadie. Como actividades públicas ou privadas retribuídas aparte da posibilidade de ter un contrato laboral hai bastantes máis, en réxime de autónomo, por contrato mercantil, por contrato civil, todo iso non aparece contemplado aquí e coa práctica desta Deputación de non aplica-la Lei de Incompatibilidades se está implicitamente autorizando. Segundo, con respecto ó que vostede di Sr. Ballesta, nos expedientes deste Pleno hai un informe de Secretaría do 24 de xuño do 91, insisto en que é o segundo no mesmo sentido, que di textualmente: lo cierto es que la posición jurisprudencial es la de aplicar de una manera estricta el artículo 16 de la Ley 53/84 en el sentido de declarar incompatibilidades con otra actividad aquellas funciones que estén retribuídas con dicho complemento específico. Máis claro, auga, a posición xurisprudencial sentada é esta, logo pode haber sentencias de Audiencias, interpretacións do Dr. Ballesta, dun servidor e de quince expertos máis en cuestións municipais, provinciais e espesas. Pero está claro, ademáis hai un informe de Secretaría que teoricamente é o Departamento que ten encomendado o aseso- ramento legal desta Corporación. Eu insisto, eu voto a favor disto se se di que condicionado ó cumprimento da lexislación en materia de incompatibilidades, pero non sobre a base dunhas peticións nas que simplemente nos din que non teñen ningunha outra relación laboral. Vostedes saben perfectamente que o que están é implicitamente autorizando que teñan clínicas privadas ou consultas médicas ou como lle queiran chamar. E saben tamén perfectamente que están infrinxindo a Lei e que non hai tal criterio xurisprudencial. Sr. Presidente.- Sometemos a votación este punto del Orden del Día. Nosotros vamos apoyar el dictamen de la Comisión. ¿Votos en contra?. Sr. Costas Abreu.- Se non lle importa someta a votación primeiro a miña enmenda, é dicir, incluíndo como condicionante o cumprimento estricto da lexislación de incompatibilidades, é dicir, que non desempeñen ningunha outra actividade pública ou privada retribuída. Sr. Presidente.- Bueno vamos a someter a votación la enmienda del Sr. Costas Abreu. ¿Votos a favor de la enmienda del Sr. Costas Abreu?. Grupo Socialista y Sres. Lage Rodríguez y Costas Abreu. ¿Abstenciones?. Queda rechazada la enmienda del Sr. Costas Abreu. ¿Votos en contra del dictamen de la Comisión?. Sr. Costas Abreu. ¿Abstenciones?. Grupo Socialista. Queda aprobado por mayoría el punto del Orden del Día. Vista a petición formulada por D. Gonzalo González Lorenzo, Xefe do Servicio de Pediatría do Hospital Provincial, considerando o informe favorable que ó efecto emite a Dirección Médica de dito Centro, con fundamento nas consideracións expostas nos pertinentes informes que se incorporan ó acordo de homologación retributiva dos Médicos do Hospital Provincial cos facultativos das Institucións Pechadas da Seguridade Social, adoptado polo Pleno desta Corporación en sesión extraordinaria de 9 de novembro de 1989, o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) e as abstencións do Grupo Socialista e do Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), recoñecer ó solicitante o complemento específico por incidencia dos factores de dedicación e incompatibilidade en iguais condicionantes e contía que, para funcionarios de igual clase e categoría, foron recoñecidos polo devandito acordo. Vistas as peticións formuladas por D. Miguel Suárez Briones, D. Luis Regueiro Corbillón, D. Javier García Vega e D. Arturo Varela Freijanes, Médicos Adxuntos interinos do Servicio de Urxencias do Hospital Provincial os tres primeiros, e do Servicio de Medicina Interna o último, con fundamento nas consideracións expostas nos pertinentes informes que se incorporan ó acordo de homologación retributiva dos Médicos do Hospital Provincial cos facultativos das Institucións Pechadas da Seguridade Social, adoptado polo Pleno desta Corporación en sesión extraordinaria de 9 de novembro de 1989, o Pleno acorda por maioría, co voto en contra do Sr. Costas Abreu (PSG-EG) e as abstencións do Grupo Socialista e Sr. Lage Rodríguez (Grupo Mixto), recoñecer ós solicitantes o complemento específico por incidencia dos factores de dedicación e incompatibilidade en iguais condicionantes e contía que para funcionarios de igual clase e categoría, foron recoñecidos polo devandito acordo. ------ Folla: 22 14.2995.- DAR CONTA DE RESOLUCIÓN PRESIDENCIAL DICTADA CON CARÁCTER DE URXENCIA, DECLARANDO EN SITUACIÓN ADMINISTRATIVA DE EXCEDENCIA VOLUNTARIA A UN FUNCIONARIO POR INCOMPATIBILIDADE Sr. Presidente.- Simplemente es dar cuenta. Queda enterado e conforme o Pleno da Excma. Deputación da Resolución Presidencial de data 7 de xuño actual, pola que, seguindo escrito do Excmo. Sr. Conselleiro da Presidencia e Administración Pública (Xunta de Galicia), e Normativa de pertinente e actual aplicación, declárase en situación administrativa de "excedente voluntario por incompatibilidade" ó Auxiliar de Administración Xeral (funcionario de carreira), e con posto de traballo, accidentalmente, de Director do Centro de Verán de A Lanzada, a D. Jesús Brea Baamonde, con efectos de 1/6/91, inclusive, e de acordo co artigo 29-3-a) da Lei 30/84, de 2 de agosto, como demáis Leis e RR.DD. que en dita Resolución se concretan. A súa vez, o Pleno confirma nos seus propios términos a Resolución de que fixo mérito. ------ Folla: 22 15.2996.- AMPLIACIÓN DE NÚMERO DE SERVICIOS DE GARDAS DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Vista a proposta formulada pola Dirección Médica do Hospital Provincial que vén avalada co visto e prace do Presidente do Consello de dito Centro, considerando as normas contidas na Lei 39/88 Reguladora das Facendas Locais, o Pleno acorda por unanimidade, incrementa-lo número de gardas máximas autorizadas para o Hospital Provincial e coas especialidades seguintes: - Oftalmoloxía, garda localizada, de martes e mércores e un fin de semana ó mes, con efectos de 1 de maio de 1991. - Dermatoloxía, 1 garda localizada por día natural, con efectos de 1 de xullo de 1991. - Psiquiatría, 1 garda localizada por día natural, con efectos de 1 de xullo de 1991. - Medicina Interna, 1 garda de presencia física, redoblando a autorización actual con efectos de 1 de outubro de 1991. As cantidades resultantes desta autorización afrontaranse con cargo á Partida 121.43111-D, debéndose habilitar ou suplementar crédito no último trimestre do presente ano en atención do déficit que deba producirse. ------ Folla: 22,23 16.2997.- RECOÑECEMENTO DE SERVICIOS A EFECTOS GRADUAIS A MÉDICOS LABORAIS DO HOSPITAL PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Vistas as solicitudes formuladas por 15 Médicos Laborais Fixos adscritos ó Hospital Provincial, interesando o recoñecemento de servicios prestados con anterioridade á formalización dos seus respectivos contratos laborais de carácter indefinido, o Pleno acorda por unanimidade, por aplicación analóxica da Lei 70/78, de 26 de decembro, e con carácter discrecional, acceder ó solicitado, cos seguintes condicionantes: 1º.- Soamente serán recoñecidos os servicios prestados a este Organismo Provincial. 2º.- A eficacia deste acordo contraes e unicamente ós aumentos graduais por trienios. 3º.- Acreditarase ós interesados o importe total que lles corresponda en concepto de antigüidade, e en función do tempo recoñecido segundo a normativa vixente aplicable. Non obstante, o exceso da valoración que tal recoñecemento comporte con respecto ó que por trienios correspondan ó persoal funcionario, deducirase das retribucións complementarias que veñan percibindo como empregados laborais. 4º.- Os efectos temporais do presente acordo determínanse a partir do 1º de abril de 1991. Así recoñécese ás persoas que a continuación se relacionan, os servicios que igualmente se sinalan: - A D. José Luis Costa Oubiña, Dª Mª Jesús Emilia Escanciano Lliberos, Dª Mª Eugenia García Jiménez, Dª Genoveva Dolores Guinarte Paz, Dª Mª Victoria Pulián Morais, D. Vidal Antonio Vidal Alonso, D. Antonio Santos Segura, D. José Manuel López Pérez, D. Antonio De Juan Barquín, D. Elías Pintos Muiños, Dª Teresa Sánchez de Dios, cinco anos e once meses, desde o 1 de febreiro de 1981 a 31 de xaneiro de 1987, como contratados laborais eventuais e desde o 1 de febreiro de 1987 a 31 de decembro de 1990 como funcionarios interinos. - A D. Carlos Valencia Vázquez, cinco anos, nove meses e quince días, desde o 1 de febreiro de 1985 a 31 de xaneiro de 1987, como contratado laboral eventual; e de 1 de febreiro de 1987 a 15 de setembro de 1987, como funcionario interino; e de 1 de novembro de 1987 a 31 de outubro de 1988, como contratado laboral temporal; e de 3 de novembro de 1988 a 31 de decembro de 1990 como interino. - A Dª Mª Luisa Conde Cid e a D. José Manuel Faraldo Lorenzo, cinco anos, dez meses e vintecinco días, desde o 1 de febreiro de 1985 a 31 de xaneiro de 1987, como contratados laborais temporais; de 1 de febreiro de 1987 a 15 de agosto de 1987, como interinos; de 20 de agosto de 1987 a 30 de outubro de 1987, como contratados laborais temporais; de 1 de novembro de 1987 a 31 de outubro de 1988, como contratados laborais eventuais; e de 3 de novembro de 1988 a 31 de decembro de 1990, como funcionarios interinos. - A D. José Carlos Barbolla Sancho, cinco anos, dez meses e dezaseis días, desde o 1 de febreiro de 1985 a 31 de xaneiro de 1988, como contratado laboral temporal; de 15 de febreiro de 1988 a 31 de decembro de 1990, como interino. ------ Folla: 23 17.2998.- APROBACIÓN DE MODELOS DE DECLARACIÓN DE BENS E DE CAUSAS DE INCOMPATIBILIDADE Sr. Presidente.- Aprobación de modelos de declaración de bienes y de causas de incompatibilidades de los miembros de las Corporaciones Locales, concretamente de esta Diputación. ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad el modelo que figura en el Orden del Día. O Pleno acorda por unanimidade, prestar aprobación ós modelos de declaración de bens patrimoniais e de causas de incompatibilidade que formularán tódolos membros da Corporación Provincial antes de tomar posesión do seu cargo, redactados por Secretaría Xeral de conformidade co establecido nos artigos 75.5 da Lei 7/85, de 2 de abril, modificado polo artigo 4 da Lei 9/91, de 22 de marzo, e 30 e seguintes do ROF. ------ Folla: 23 18.2999.- COMUNICACIÓNS Sr. Presidente.- Sr. Secretario. Sr. Secretario.- Nada más que dar cuenta de las Resoluciones Presidenciales desde el pasado Pleno. Dase conta das Resolucións presidenciais dictadas pola Presidencia desde a celebración do último Pleno ordinario, comprendidas entre o 23 de abril e o 25 de xuño de 1991. Sr. Presidente.- Antes de entrar en el capítulo de Ruegos y preguntas hay una Moción del Sr. Nieto Figueroa que dice lo siguiente: Moción urgente. Cumplimentar en su totalidad antes del próximo 31 de octubre el convenio firmado por D. José Cuiña Crespo como Presidente de esta Diputación, el Alcalde de Vigo D. Manuel Soto Ferreiro. ¿Votos en contra de la urgencia?. ¿Abstenciones?. Se declara la urgencia. ------ Folla: 23,24 FÓRA DA ORDE DO DÍA, e previa declaración de urxencia tratouse a seguinte Moción: 19.3000.- MOCIÓN PRESENTADA POLO SR. DEPUTADO PROVINCIAL D. ANTONIO NIETO FIGUEROA SOBRE CONVENIO FIRMADO CO CONCELLO DE VIGO Sr. Presidente.- Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- El hablar de este tema es hasta, decía yo, un saludo del grupo de progreso al grupo de anticuarios. Como usted conoce este tema, ya apesta, yo creo que ya apesta. Muchos compañeros suyos saben que yo he presentado en la Corporación Municipal de Vigo una Moción para efectivamente posesionarse definitivamente ante todos los Tribunales de Justicia para que ustedes cumplan por lo menos, por lo menos lo que tienen firmado. Una intervención del Alcalde anterior, Sr. Soto Ferreiro impidió que efectivamente, el Pleno por mayoría como mínimo, adoptase ese acuerdo en un plan de conciliación que no observo por parte alguna. Yo quiero hacer honor a ese acuerdo municipal y le voy a dar este placito, le solicito este placito, que antes del 31 de octubre por favor, como aquí dice y como solicito que sea aprobada la Moción por unanimidad se cumplimenten todos eses acuerdos que ustedes han firmado y que les están dejando auténticamente desvergonzados. Ha sido aprobada la urgencia, como es prácticamente conocido de todos el tema, vótese y que el sentido común impere y que la formalidad y la responsabilidad empiece a emanar en sus cerebros que buena falta le hace. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo como anécdota le querría decir que en astronomía se utiliza una medida de longitud, es el año luz, que equivale a lo que recorre la luz en un año, la velocidad de la luz es de 300.000 km. por segundo, multiplique usted eso por las horas que tiene el año y usted sabrá lo que es un año de luz. Entonces la diferencia que hay entre el grupo de progreso y el grupo anticuado para poder mandar en esta Institución es precisamente, se tiene que medir en años luz. Es decir, que ustedes están a años luz de gobernar en esta Institución. Y dicho esto como anécdota, pues quiero decirle que yo incluso ayer he estado en su ciudad con el Alcalde de Vigo y hemos estado hablando de este tema y lo único que nos queda pendiente es precisamente que buscaremos alguna solución, si el tema del zoo, es decir, la subvención del zoo, que como comprenderá usted pues tenemos que buscar alguna medida para resolverlo, porque es que en el Convenio que tenemos más o menos firmado se trataba de comprar entradas, resulta que el número de entradas que habría que comprar no se mide en años luz pero poco menos, entonces buscaremos alguna medida, yo ayer incluso estuve hablando con el Alcalde de Vigo, que es con el que tengo que hablar de estos temas, no con usted, y en ese sentido pues resolveremos el problema lo más rápidamente posible, es decir, que es intención de esta Corporación, como es lógico, cumplir sus convenios independientemente que en alguna cuestión habrá que matizarla. Si, Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si. Yo no sé si usted está equivocado o trata de engañar a la gente. A lo mejor son ambas cosas. Me está usted diciendo, parece mentira que me venga a mi con trucos, ni de muerto, hombre. Usted está diciéndole a la gente, para que la gente se crea que usted dice la verdad y usted no está mintiendo, no está diciendo la verdad, usted no está mintiendo, lo que pasa es que no está diciendo la verdad, porque la verdad es que faltan por cumplimentar de ese acuerdo, de ese Convenio firmado por el Sr. Cuiña el espacio de Cultura. Cójase usted el Convenio, yo ando con él colgado todo el día, prácticamente, y un día le voy a traer el elefante aquí para que sepa a donde llegan ustedes que hasta está falseado el material con el que lo fabricaron. Falta el espacio de Cultura, falta el espacio de Deportes, falta efectivamente el Vigo-Zoo y falta efectivamente que el compromiso que ustedes han firmado es para renovar cada año. O sea faltan cuatro, de las seis facetas faltan cuatro, o yo diría que faltan cinco, pero dejemos pasar un poquito más la cosa a ver si la descubro definitivamente. En fin yo sólo le solicito... Sr. Presidente.- En cuanto a la renovación ya le digo ahora claramente que no habrá renovación. No habrá renovación, así de claro, es decir, la respuesta está clara. Sr. Nieto Figueroa.- ¿No habrá falseamiento de firma, incumpliento, irresponsabilidad, etc., etc., cuando se dice que se firma una cosa y ya se adelanta que no se va a cumplir?. Eso yo diría que es delincuencia, como mínimo delincuencia política. Sr. Presidente.- El Ayuntamiento de Vigo tendrá un trato como tienen los sesenta y un Ayuntamientos de la Provincia ni más ni menos, entonces yo creo que el Ayuntamiento de Vigo ha tenido un trato especial, reconocido por todo el mundo y nosotros no estamos arrepentidos de que haya sido así, pero independientemente de eso los recursos de esta Institución son para toda la Provincia. Yo ya digo para evitar polémicas en el futuro, ya digo que no habrá una renovación de ese Convenio. Lo que habrá será acuerdos puntuales como con cualquier Ayuntamiento de la Provincia. Entonces sometemos si quiere a votación su Moción, en el sentido de decir que vamos a cumplir nuestro Convenio, ya digo, yo incluso ayer a la tarde estuve hablando con el Sr. D. Carlos González Príncipe, Alcalde de Vigo, y hablamos de estos temas y no tenemos ninguna intención en que no sea así, puesto que los treinta millones del Zoo, que esa es la cantidad más discutible, figuran en el Presupuesto del año 1990, es decir, que no nos estamos inventando nada, simplemente están ahí pendientes de buscar alguna solución a ver como los gastamos. ------ Folla: 24,25 20.3001.- ROGOS E PREGUNTAS Sr. Presidente.- Pasamos al capítulo de Ruegos y Preguntas. El Sr. Nieto Figueroa hace una serie de preguntas que son las siguientes: [1]- Obras y localidades en las que en este instante están trabajando funcionarios en máquinas de esta Diputación. La respuesta que tengo en este momento es que en una serie de Ayuntamientos de la Provincia. [2]- Segunda pregunta. El cumplimiento y desarrollo del acuerdo unánime adoptado por este Pleno tras la Moción del Diputado que suscribe encaminada a traspasar de inmediato y a la Xunta de Galicia el Hospital Municipal de Vigo, Cedro, El Rebullón y el Hospital Provincial. Se envió el acuerdo el día 15 de mayo, según me dice el Secretario y todavía no hemos tenido respuesta. [3]- Pregunta número tres. Gastos e inversiones realizados desde el 1 del 1 de 1990 al día de la fecha en el Hospital Provincial, referidos únicamente a reparaciones generales y a nueva infraestructura. No tenemos los datos pero no se preocupe que se los enviaremos, porque no tenemos nada que ocultar en este sentido. Al contrario estamos orgullosos de haber mejorado muchísimo la infraestructura sanitaria del Hospital Provincial. [4]- Punto número cuatro. Estado de incumplimiento por parte de su antecesor, su persona, su partido, su Presidente Nacional, y los Diputados que todavía le sustentan con relación al Convenio firmado con el Alcalde de Vigo. Yo creo que ya es obvio porque se le ha contestado en la Moción que usted mismo ha presentado. ¿Hay alguna pregunta más?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si, ya le pongo ahí cinco y seis, y si se fija usted, si se fija usted, yo le digo arriba de todo en la introducción, que yo voy a efectuar estas preguntas verbalmente y usted no sirve para sustituirme, de verdad. Usted no me sirve como sustituto. De manera que deje usted cumplir la normativa y déjeme preguntar a mi a mi manera. [5]- Entonces la pregunta número cinco, pues por ejemplo, era que usted me aclarase si de los puntos que ha retirado del Orden del Día, hay alguna motivación, por ejemplo, a un escrito que dice, se refería al punto número tres, y luego le voy a dar una rueda de prensa, si me lo aceptan, a los periodistas. Sr. Presidente.- No puede darla. Sr. Nieto Figueroa.- Decía el punto número tres sobre las artes artesanales, le pregunto si usted ha retirado ese punto del Orden del Día porque un escrito de las artes artesanales de pesca, y valga la redundancia, hay un escrito que dice don fulanito, tal, tal, tal, que tiene solicitada una subvención, que tiene concedida una subvención de esa Diputación para la construcción de una planeadora, estando a esta fecha y no teniendo los papeles todavía solicito la ampliación de dos meses. Pesca artesanal, subvenciones para una planeadora. y si le leo la relación de nombres que han solicitado y que han conseguido, de cárcel. Ese es el motivo de haberlo retirado Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Yo me enteraré de lo que usted dice pero yo ahí si que le tengo que contestar con toda la máxima sinceridad, que es que lo hemos retirado porque el Secretario me ha aconsejado de que no es una competencia del Pleno, y por eso lo hemos retirado. Tiene usted que creerme y aparte sino está el Secretario aquí para que lo pueda ratificar, lo que estoy diciendo. Yo de todas formas, si usted apunta ese tema y difícilmente puede haber alguna cuestión de ilegalidad, yo le, me interesaré por esta circunstancia que usted apunta y le contestaremos rápidamente. No, ahora no se, estamos en Ruegos y Preguntas que no estamos tratando el punto del Orden del Día. Sr. Nodar, perdón, Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver Presidente, es con respecto al punto seis del Orden del Día. En el punto seis del Orden del Día. Sr. Presidente.- Ese punto simplemente para una información. Sr. González Iglesias.- Me deja, me deja que lo diga yo. En el punto del Orden del Día, venía, decía concretamente propuesta de concierto entre la Diputación y el Servicio Galego de Saúde para el tema de la asistencia psiquiátrica en El Rebullón. ¿Cierto o no?. Decía así propuesta de convenio o de concierto, para ser más exactos. Entonces lo que ocurrió aquí fue que usted nos dijo que a lo único que venía era para dar conocimiento a la Corporación. Sr. Presidente.- Es que todavía no hay ninguna propuesta seria, por eso no se puede tomar un acuerdo, es decir, estamos todavía dialogando con esta Institución para llegar a un acuerdo. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver Presidente, entonces como se trae un punto en el Orden del Día y se trae unos escritos de convenio para firmar. Sr. Presidente.- Hubo un error y lo manifestamos públicamente. Sr. González Iglesias.- Pero si lo han pasado por Comisión también. Sr. Presidente.- No pasa nada, es decir, porque nos equivoquemos de vez en cuando. Sr. González Iglesias.- ¡Ah, bueno!, es decir, no se ha aprobado ese tema, ese tema sigue como estaba. Vale. Sr. Presidente.- Claro. Muchas gracias. ¿Alguna pregunta más?. Se levanta la sesión. ¡Ah, perdón!, perdón, perdón, Sr. Nodar. Sr. Nodar Martínez.- Si, tengo un ruego Presidente. A lo largo de estos meses yo he venido presentando ruegos a la Presidencia y Mociones que se han tramitado algunas por la vía de urgencia, decayendo en la urgencia pero que este Diputado no vio que hubiesen pasado al trámite ordinario, el que no se, una Moción presentada por Registro, que no se le admita la urgencia no implica a que no se vaya a debatir por el trámite ordinario y yo tengo como tres Mociones presentadas y no he sabido nunca más de él las. Tengo preguntas a la Presidencia y Ruegos, y no se me ha contestado a todos. Yo ya es la última vez que utilizaré este escaño para hacerle preguntas a la Presidencia, pero le ruego que por lo menos al próximo Grupo Provincial se las conteste y que se le den el trámite, porque sinceramente da la sensación de que una vez decaída la Moción por la vía de urgencia, que ya nunca más se va a tratar ese tema y no es así. Una Moción presentada por un Grupo Provincial lo lógico es que se dictamine en un sentido o en otro, que opten, nada tiene que ver la urgencia, por lo tanto ese es el ruego Presidente de que se siga el curso reglamentario y que no se vayan al cesto de los papeles. Sr. Presidente.- Tomaremos las medidas y como me imagino que sus Mociones no son a título personal sino a título de Grupo en los próximos Plenos vendrán a esta Corporación. Se levanta la sesión. E non habendo máis asuntos que tratar polo Sr. Presidente, sendo as once horas do expresado día, dase por rematada a sesión e dela exténdese a presente Acta, que asinará o Ilmo. Sr. Presidente comigo, o Secretario que dou fe. Cúmpranse os precedentes acordos. ------
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota