ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.765
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1992/12/30_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.17.714/4.1992-12-30_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1992/12/30_Extraordinaria

  • Data(s) 1992-12-30 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 65 Da sesión extrordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 30 de decembro de 1992 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as trece horas e cinco minutos do día trinta de decembro de mil novecentos noventa e dous, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Jorge Casal Pintos, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Accidental, D. Carlos Cuadrado Romay, e está presente o Sr. Interventor de Fondos provinciais, D. Bautista Pérez Carnero. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3289.- ACTA ANTERIOR Queda pendiente de aprobación o borrador da Acta da anterior sesión, ordinaria, do día 27 de novembro de 1992. ------ Folla: 65,67 2.3290.- APROBACIÓN DE SOLICITUDE DE PRORROGA PARA A EXECUCIÓN DE DIVERSAS OBRAS DE PLANS PROVINCIAIS Polo Sr. Nieto Figueroa preséntase unha emenda de que se vote todo salvo o POL/91, someténdose a votación resultan os votos a favor do PSOE e os votos en contra do BNG e do PP. O Pleno acorda, por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, solicitar do Ministerio para as Administracións Públicas unha prórroga de un ano, para execución das obras incluídas nos Plans do exercicio de 1991, reguladas pola Cooperación Económica do Estado ás inversións das Corporacións Locais que se citan, a solicitude de diversos Concellos, que atoparon dificultades tales como oposición veciñal, reforma de normas urbanísticas, imposibilidade temporal de obte-la declaración de urxente ocupación, problemas cos contratistas, etc., en base ó artigo 15, do R.D. 665/90, de 25 de maio, con obxecto de poder consegui-lo maior grado de eficacia nos Plans a que se fai referencia. PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E SERVICIOS 1991 Obras pendentes de liquidar con aportación estatal. Nº OBRA MUNICIPIO DENOMINACIÓN 10 ARBO Alumbrados públicos. 14 CANGAS Alumbrado parroquia de Aldán. 15 CANGAS Alumbrado parroquia de Darbo. 16 CANGAS Alumbrado parroquia de Hío. 23 A LAMA Alumbrado público. 27 MOS Alumbrado público en carreteras. 33 PORTAS Mejora y ampliación alumbrado público. 38 VILAGARCÍA A. Mejoras e instalación alumbrado público. 44 A ESTRADA Infraestructura en Parque y Jardines. 45 MOAÑA Parque Infantil en Quintela. 46 PORRIÑO Parques públicos rurales, 1ª fase. 58 A LAMA Cementerio Municipal de Barcia. 60 CAMPO LAMEIRO Saneamiento en el rural, fase 1. 61 CANGAS Saneamiento de la parroquia de Aldán. 62 CANGAS Saneamiento de la parroquia de Coiro. 64 CERDEDO Saneamiento y abastecimiento en Cerdedo, fase 2. 69 OIA Alcantarillado de Oia. 73 SANXENXO Alcantarillado y pavimentación Lodeiro a Carballal, fase 2. 77 LALÍN Infraestructura deportiva. 124 NIGRÁN Pavimentación, alumbrado, alcantarillado, Cª. Ceán. 130/R. VILANOVA AROUSA Alumbrado público en el término. 131/R. VILANOVA AROUSA Acondicionamiento, asfaltado y reposición pistas termino. 132/R. REDONDELA Pavimentación de caminos. 133/R. REDONDELA Apertura y pavimentación caminos. 143/R. PORTAS Mejora y ampliación alumbrado público, fase 2. PROGRAMA COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL "ZONA INTERIOR" 1991 Obras pendentes de liquidar, con aportación estatal. Nº OBRA MUNICIPIO DENOMINACIÓN 18 AGOLADA Alumbrados públicos, fase 2. 19 CAMPO LAMEIRO Alumbrado público, fase 1. 24 LALÍN Alumbrados públicos. 25 A LAMA Alumbrado público. 32 SALCEDA DE C. Alumbrado Barral-Eidovello Budillo. 33 SALCEDA DE C. Alumbrado Casal Outeiro, Torreiro, Soutelo. 44 A ESTRADA Infraestructura en Parque y Jardines. 45 LALÍN Parques Públicos. 71 CAMPO LAMEIRO Mejora red de saneamiento, fase 2. 72 CAMPO LAMEIRO Mejora red saneamiento, fase 1. 73 A CAÑIZA Saneamientos Freixo, Pereira y ocho más. 74 A CAÑIZA Saneamientos Freixo, Pereira y ocho más. 90 SILLEDA Construcción Recinto Ferial de Bandeira. 91 A ESTRADA Infraestructura, Ferias, Mercado y Mataderos. 115 PONTEAREAS Caminos rurales: Lamazares y otros. (1ª fase). 117 ARBO Abastecimiento de agua. 118 A CAÑIZA Presa-Depósito agua abastecimiento población. 119 A CAÑIZA Traída de aguas en el rural. 125 FORNELOS MONTES Traída aguas en el rural, fase 1. 126 FORNELOS MONTES Traída aguas en el rural, fase 2. 130 MONDARIZ BALN. Traída de aguas. 140 PONTE CALDELAS Red abastecimiento agua a domicilio. 155 COVELO Puente Vilanova-Pereiras. 157 MANCOMUNIDAD DEL PARADANTA Carreteras intermunicipales. REDE VIARIA LOCAL 1991 Obras pendentes de liquidar, con aportación estatal. Nº OBRA DENOMINACIÓN 1 Mejora calzada y rodadura Cª. Pontevedra-Figueirido. 18 Mejora rodadura Cª. Bueu-Portela (Bueu). 24 Mejora trazado y rodadura Cª. acceso a Ceán. 25 Mejora y afirmado Cª. Canai-Porranes (Barro). 11 Mejora trazado Cª. Calvario-Vincios (certf.). PROGRAMA OPERATIVO "INTERREG" 1991 Obras pendentes de liquidar. Nº OBRA DENOMINACIÓN 1 Carretera A Cañiza-Crecente, 3ª fase. 2 Carretera Embarcadero de Goián. 3 Carretera Ponteareas-As Neves, 3ª fase. 5/R. Carretera A Cañiza-Crecente, 4º Tramo. 6/R. Carretera Ponteareas-As Neves, 4º Tramo. PROGRAMA TRANSFRONTEIRIZO 1991 Obras pendentes de liquidar. Nº OBRA DENOMINACIÓN 1 Carretera A Cañiza-Arbo, 3ª fase. PROGRAMA OPERATIVO LOCAL OBXECTIVO 1, ANUALIDADE 1991 Obras pendentes de liquidar. CONCELLO Nº OBRA DENOMINACIÓN SUBVENCIÓN MAP ARBO 18 Acondicionamiento Plaza Abastos 1.254.626 BUEU 19 Saneam. y urb. C.550 Agrelo-Castrelo 7.247.883 CERDEDO 21 Saneamiento integral de la Villa 2.120.414 REMANENTES POL 1991 A LAMA 209 Ampliación alcantarillado de Seixido 445.287 AGOLADA 210 Ampliación abastecimiento aguas rural 701.327 A ESTRADA 211 Mejora instalación abastecimiento agua 1.361.306 ------ Folla: 67,68 3.3291.- SOLICITUDE DOS CONCELLOS DE A CAÑIZA, COVELO E AS NEVES E SALVATERRA EN RELACIÓN CON ACCESOS A AUTOVÍA OURENSE - VIGO Sr. Presidente.- ...entonces nosotros lo único que pedimos es, empezando en A Cañiza, porque es el primer Ayuntamiento que se encuentra en la provincia de Pontevedra viniendo por la Autovía de Ourense a Vigo, que se haga un... de Ourense a Vigo, para poder tener ese acceso debido a las calles por las que tendrían que pasar, tendría una gran dificultad. Al mismo tiempo en A Cañiza hay un sector de hostelería importante que lógicamente se quedaría marginado completamente si evidentemente pues la Autovía no tuviera este acceso. Pasamos al Ayuntamiento de Covelo. El Ayuntamiento lo es un Ayuntamiento que ya no está en este momento en carretera nacional 120, pero que solicita que se haga una en la salida del túnel de A Franqueira y a la altura más o menos de las parroquias de Paraños y la parroquia de Mouriscade- Mondaríz. Creo que evidentemente hay que dar servicio a este Ayuntamiento para que los vecinos que salen y viceversa, los que van, no es ninguna petición, desorbitada. Después viene el Ayuntamiento de As Neves, que ha solicitado también un acceso que todavía el Alcalde me decía el otro día, que parece que estaba confirmado pero que tenía alguna duda, de que se haría a la altura de Vilasobroso, en la parroquia de Taboexa. También piden que se haga una desviación, una pequeña variante, que creo que es posible, y si no un viaducto para evitar que los terrenos de cultivo que existen en la parroquia de Taboexa desaparezcan, y él los ofrecen como alternativa los terrenos, vecinales en mano común. Eso fue un acuerdo más o menos al que han llegado la Junta Vecinal de Montes de Mano Común con el Ayuntamiento. Y por último está el Ayuntamiento de Salvaterra en el que está aquí también el Alcalde que puede explicar qué solicita pues que en el lugar de Puzo, parroquia de Lira, se conecte la Autovía con la carretera de Ponteareas a As Neves. Y por último también pide que la Autovía se conecte con un acceso nuevo al puente internacional de Salvaterra- Monzón. Evidentemente yo creo que este es un tema importante puesto que la gente que quiere ir al norte de Portugal y sobre todo que venga de la zona del sur de la provincia, o incluso en la dirección Ourense-Vigo, lógicamente tendría que venir a Tui y después dar marcha atrás, mientras que de esta forma al llegar a la altura de Ponteareas, vendría por la Autovía y conectaría con el puente de Salvaterra que según me dice el Alcalde estará construído aproximadamente a finales de este verano, entonces ya entraríamos por ahí. Nosotros lo que pretendemos es que se hagan este mejoras en la Autovía, y aparte teniendo en cuenta que en este momento por desgracia o por suerte, no lo se, estamos observando que en las grandes obras, incluso lo hemos visto aquí en la Diputación, el nivel de las bajas está siendo del orden del 20 al 30%, es decir, estamos viendo que las bajas en las obras públicas está habiendo una baja de una media, del 20%, incluso en una reunión que tuvimos en A Coruña de la Comisión que hay de seguimiento de las autovías en la que yo ya presentaba alguna de estas cuestiones, se nos decía, que es posible que haya bajas del 25 al 30% en estas carreteras, entonces yo creo que el Estado Central no iba a gastar ni una sola peseta más si no todo lo contrario, que con el dinero que esté previsto para hacer la obra con cargo a las propias bajas se pueden ejecutar perfectamente este tipo de mejoras que pretendemos, porque yo creo que el coste real va a ser muy pequeño desde el punto de vista porcentual, es decir, que esto no va a llegar ni a un, lo máximo podría llegar a un 10% pero no creo que llegue, no tenemos todavía un estudio claro, pero creo que no va a rebasar el 5% del valor real de la inversión de la Autovía entre Ourense y Vigo. Entonces es decir, que no estamos pidiendo nada especial, lo único que pediría al Pleno de la Corporación es que apoyara este tema y que se nombrara una Comisión que yo propondría que estaría formada por el Diputado de Vías y Obras de la Corporación, el Sr. Crespo, por el Alcalde de Salvaterra, en representación del Grupo Socialista y al mismo tiempo como afectado, y que presida la Comisión yo evidentemente como Presidente de la Diputación. Que tuviéramos una reunión bien con el Ministro o bien al Secretario General de Infraestructuras, el Sr. Touriño, para tratar estos temas. Evidentemente esto es un tema importante, yo ya digo, desde el punto de vista económico yo creo que no va a costar dinero puesto que con el dinero que tiene previsto el Estado incluso le va a sobrar porque con cargo a las bajas es posible este tema, y si no, pues buscar otro tipo de alternativas que estudiáremos en su momento. Eso es lo que tengo que decir. Sr. González, ¡ah, perdón!, Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Muchas gracias. Bueno, se ha soplado usted veinte minutos de mitin absolutamente inútil, porque no hacía falta, de verdad, créame que no hacía falta porque nosotros vamos a apoyar naturalmente los enlaces mejores y más rápidos para que se siga desarrollando la provincia de Pontevedra y Galicia, naturalmente, además está A Cañiza en medio y comprenderá que sentimos una predilección en especial, buena sería. De todas formas queremos que quede constancia de que estas obras se hagan en las mismas fórmulas que todas las demás del síndrome, o sea, con síntomas idénticos, o sea, que no vayan ustedes a dejar alguna cosita ahí para que dentro de dos meses, o seis meses, o un año, pues la Diputación tenga que aportar no se que cosas y tal, y tal. O sea, ustedes gestionen, gestionen para que el Estado efectivamente y nosotros le apoyamos, por unanimidad, me imagino, todos, de que estas obras se hagan a cargo del Estado pero no busquen vueltas después, gestionen, gestionen por favor y desde luego cuentan con nuestro apoyo. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Si, Sr. Presidente, como le decía el Sr. Nieto Figueroa hace un momento, nosotros vamos a apoyar este tema, me imagino que a usted le sorprende que lo apoyemos. Sr. Presidente.- ¿Qué?. Sr. González Iglesias.- Que a usted le sorprende que vayamos a apoyar este tema, me imagino. Sr. Presidente.- Yo creo que este no es un tema político, si no todo lo contrario. Sr. Presidente.- Mire. Sr. Mera, déjeme intervenir, hombre. Si aún no llegamos a lo bueno del Pleno, esto, estamos en las anécdotas todavía. Mire usted, como le decía vamos a apoyarlo porque somos entre otras cosas un grupo político consecuente con los intereses de esta provincia, cosa que evidentemente no ocurre ahí enfrente, ni ahí, porque como muy bien le decían en una cuestión previa al empezar el Pleno, le decía el Sr. López Freire que él tenía presentada una Moción, Moción que quedó usted de traer aquí y Moción que en síntesis se trata de una Autovía Pontevedra-A Cañiza por el interior. Y, ¡oh curiosidad!, como si alguna vez se aprueba y se hace esa carretera la tiene que hacer el gobierno autonómico, ustedes la posponen, no la traen ni la van a votar a favor al final. ¡Oh curiosidad!. Ya digo, hay una diferencia entre los grupos y entre la actuación consecuente de los grupos. Para terminar quería decirle una cosa. Mire usted, si se va a nombrar una Comisión de la Diputación, el representante del Grupo Socialista no es el Alcalde de Salvaterra, es del Diputado Provincial Sr. Grandal, o sea, hay una diferencia, no se si me entiende, es decir, aquí no están representados los Alcaldes si no los Diputados Provinciales, y en todo caso, en todo caso aunque coincida en la representación y aunque coincida en la misma persona en este caso, el representante del Grupo Socialista lo propone el Grupo Socialista, en este caso, evidentemente coincide en la misma persona, por ser de la zona, pero no nos lo nombre usted, hombre, déjenos alguna facultad. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Bueno, sometemos a votación este punto del Orden del Día. ¿Votos en contra?, ¿abstenciones?. Se aprueba por unanimidad. Muchas gracias. Ante as peticións reiteradas dos Concellos de A Cañiza, Covelo, As Neves e Salvaterra en relación cos accesos á Autovía Ourense-Vigo, o Pleno acorda por unanimidad e pronunciarse a favor de que ditos Concellos e para unha maior axilidade e fluidez do tráfico dispoñan de accesos a dita autovía, manifestándollo así ó Ministerio de Obras Públicas e Transportes. ------ Folla: 68,76 4.3292.- APROBACIÓN DAS BASES DOS PROGRAMAS DE ACCIÓN MUNICIPAL PAM E ACCIÓN COMUNITARIA PAC PARA O EXERCICIO DE 1993. Sr. Presidente.- ¿Intervenciones?. ¿Quién quiere intervenir primero?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Bueno, detrás de este punto se esconden cuatrocientos ochenta millones de pesetas que va a repartir el Presidente de la Diputación, él solito con su único criterio, o con su dedo, da igual, o lo que se puede decir en todo caso, es el inicio de las campañas electorales de 1993. Las bases están hechas de forma, como le decía antes, que va a repartir usted, es decir, son tan amplias, cabe tanto que cabe todo, cabe cualquier criterio, hasta el de que uno sea más amigo que el otro, hasta ese criterio cabe. En lo que se refiere a Acción comunitaria, nosotros planteamos una enmienda a los Presupuestos, enmienda que por supuesto no fue aceptada por el Grupo pero nos sorprende, nos sorprende que planteen cuarenta millones de pesetas más en las bases ya ahora mismo cuando en el Plan de Acción Comunitaria del año 92 está sin repartir ahora mismo también. Es decir, ¿qué pasa?. Que lo va a repartir todo junto en el 93. Y depués, hombre, hay cosas en las bases que yo creo que deberían ustedes por vergüenza sacar de las bases. Porque decir en el Programa de Acción comunitaria que incumbe a los Ayuntamientos fomentar este Plan autorizando las obras suena a broma. A los Ayuntamientos podría incumbirle fomentarlos de otra forma pero autorizándoles nada más está usted negando la esencia del Ayuntamiento como tal, ni más ni menos. Juntamente con estas bases como le decía van las de Acción Municipal que significan eso, cuatrocientos cuarenta millones de pesetas el Plan, cuarenta de Acción Comunitaria y cuatrocientos cuarenta de Acción Municipal. Y usted nos quiere colar un gol que no se lo puede colar a nadie y el gol es, dice el 50% serán informadas por la Comisión de cooperación. Informadas, pero sólo informadas porque usted las va a repartir. Y el otro 50% se lo reserva el Presidente de libre disposición, no es cierto, la libre disposición es la totalidad. Lo que pasa es que de ese otro 50% ni por Comisión, es decir, para enterarnos en las Resoluciones tarde mal y a rastro y detrás de los papeles. Eso es lo que hay de fondo en esta historia. Pero ya yendo a los despropósitos de las bases es que se subvencione hasta el 100% las obras en los Ayuntamientos. Ya decíamos en otros Plenos que ustedes habían creado paraísos fiscales. Esto es la prueba de que eso es así, es decir, porque curiosamente en este tema hay Ayuntamientos que no tienen ni un sólo duro y van a ser evidentemente los Ayuntamientos que usted quiera. De la misma forma que estoy absolutamente seguro que el 90% de los Ayuntamientos del Partido Socialista no van a llevar un duro en este tema, ni un sólo duro. Y le recuerdo el Pleno donde iba el POS lo que decía concretamente el Presidente de la Comisión de Vías y Obras en aquel Pleno, que preferían dotar esto con más dinero porque aquí no había normas ni bases. Y como le dije antes está claro que no hay ni normas ni bases y por encima se solicita de los Ayuntamientos o de los Alcaldes en este caso que es lo que dicen las bases, se solicita que el Alcalde emita un informe diciendo que no solicitó ninguna subvención para esta obra o si la solicitó cuánto obtuvo. Hombre, sustituya eso por lo menos por una certificación y no del Alcalde, evidentemente, porque el Alcalde no certifica. Digo si es que quieren darle algo de transparencia al tema sino como le decía, tal como están las bases ahora mismo esto va a significar cuatrocientos ochenta millones de pesetas re- partidos a quién usted quiera y cómo usted quiera. Le dije antes por mucho que usted presumía que las campañas electorales del 93 no incidían en los Presupuestos de la Diputación, era una presunción suya nada más, porque la realidad es esta y es otra diferente a la suya evidentemente, la realidad es a repartir a dedo cuatrocientos ochenta millones de pesetas. Ni estamos de acuerdo ni en las bases, ya le digo que en los Presupuestos planteamos enmiendas y vamos a votar en contra de estas bases, evidentemente. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, vamos a ver, estas, creo que é evidente o que significan estes dous Plans. A parte para empezar non sei porque veñen xuntos, supoño que na mente de quen acordou que iamos a decidir conxuntamente as dúas, as bases, é que se está asociando un con outro. E claro que foi así, historicamente foi así e este ano nos tememos e tódalas trazas é de que vai ser así. ¿Cal é a idea?. É dicir, é que estamos en ano electoral entón hai un Programa de Acción Municipal en que se subvencionan as obras do 100% e que o Presidente é quen adxudica as obras segundo unhas bases que son unha absoluta chapuza intencionada no sentido de que non amarran nada e nos Concellos en que vostedes non teñen a Alcaldía pois lle dan os cartos ós seus grupos de militantes para facer campaña. Ou sexa, exactamente iso é o que significa esto. Vostedes teñen catrocentos corenta millóns para darlle libremente ós seus Alcaldes para reforzalos na campaña electoral e teñen corenta millóns para darlle onde non teñen Alcaldía ós seus grupos ou entidades locais menores ou os seus grupos de veciños para facer campaña. Eu por exemplo, podo citar, vou poñer un exemplo, Plan de Acción Comunitaria do 91, Entidade Local Menor de Arcos da Condesa roeu cartos a mazo, o ano pasado, este ano 92 nada. Non hai que facer campaña polo tanto nada. Esquéncese desa Entidade Local Menor. Entidade Local Menor de Morgadáns, por exemplo, idem de lienzo; Comunidades de veciños e ás veces ata teñen a cara de que o solicita xa directamente a Xunta parroquial, as Xuntas parroquiais tal como son son unhas agrupacións parroquiais do PP, pois xa solicita directamente a Xunta parroquial nos Concellos nos que non teñen Alcaldía, nos que pois, eso, non teñen Alcaldía. E moi simpático por exemplo citando unha serie de cousas das bases para que se vexa exactamente o que significa. Programa de Acción Municipal, corresponde al Presidente de la Diputación la concesión de estas subvenciones, de todas, en la cuantía del 50% del crédito consignado habrán de ser informadas por la Comisión de Cooperación. Ben, só informadas, ou sexa, que son de libre disposición todas. Y el otro 50% quedará a libre disposición de la Presidencia con objeto de agilizar su tramitación y dar respuesta urgente a aquellas solicitudes cuya necesidad de ejecución o interés así lo aconseje. Bueno, o que non vai ter ningunha transparencia e se xustifica coa urxencia podía pasar, podía ser unha disculpa medianamente válida, pero non o é Sr. Presidente porque na base 5ª di que as subvencións se solicitarán durante dous meses, os dous meses seguintes á publicación no BOP. Esto pode estar publicado no BOP por exemplo o 3 de xaneiro co cal hai ata o 3 de marzo para solicitalas. Entón, a partir de aí a urxencia, a urxencia é un pouco difícil de xustificar dado que as solicitudes xa están e se pode planificar cales son máis urxentes ou non ou se poden dar ou deixar de dar. Home, garden as formas, redacten as cousas dunha maneira algo mellor, a verdad e é que canta un pouco. Libre disposición pola urxencia, urxencia, ou sexa, cousas que están aí todas, é dicir, estas son as solicitudes segundo estas vou a conceder, entón se reservan pola urxencia de algo que xa é coñecido se cadra meses antes. É unha tomadura de pelo, é verdade, garden un pouco as formas porque a verdad e é que non gardan nada, nada de nada. Ben, despois non se pon ningún límite, por exemplo, seguindo así con paveradas das bases estas, non se pon ningún límite, absolutamente ningún límite ó período en que se van a conceder, me explico, o normal é que se un Plan ten unha vixencia dun ano pois se poña o límite di, o Plan quedará absolutamente anulado se non están concedida-las subvencións a final de ano. O Presidente pode se cadra no ano 96 conceder unha subvención deste Plan, pode tela aí arquivada, de feito este ano pasou, no ano 92 en febreiro pois se concederon axudas e subvencións de plans do 91, quedaran restos da campaña electoral ou foron amplíadas, etc. Máis simpatías do chisme, por se acaso a campaña se pon moi dura xa o poñen que estes catrocentos corenta millóns igual que os corenta poderán incrementarse mediante suplementación de créditos, non vaia a ser, igual se pon moi duro e hai que meter máis cartos buscalos onde sexa e hai que metelos. Xa o poñen por se acaso, ou sexa, millóns, catrocentos corenta ou os que fagan falta segundo conveña facer campaña. Quede claro porque xa o deixan por escrito. Non vaia a ser que despois incluso haxa algunha dúbida na redacción e tal. E máis cousas das bases, en relación a Acción Municipal. En relación á Acción Comunitaria, o mesmo, ou sexa, podemos dicir exactamente o mesmo, pero nas dúas por exemplo hai cousas tan simpáticas como terán prioridade, primeiro obras hidraúlicas, eu non se se van facer aquí presas, eso non son obras hidraúlicas, será abastacemento de auga potable ou será saneamento, pero non obras hidraúlicas, pon textualmente na base 6g de Acción Municipal como prioritarias obras de carácter hidraúlico. Bueno, e despois pon na segunda, accesos a núcleos de población y explotaciones de interés económico. ¿Isto que significa?, que van a asfaltar, tamén entran os asfaltados das pistas, de accesos ós montes e dos accesos ás fincas de todo o mundo, do que teñan influencia, eso é exactamente o que significa, ou sexa, accesos a núcleos de poblaciones y explotaciones de interés económico. Non creo que agora haxa ningún polígono industrial sen accesos, sen cousas desas. Creo que aí entra, é dicir, é que temos alá un monte que para saca-los piñeiros hai que asfaltarlle a pista e van e lle asfaltan a pista que para iso deixaron se fai falta, en caso de facer falta porque igual non fai falta. Se cadra en A Cañiza xa teñen que ir por aí porque igual as outras obras xa as teñen feitas ou é o que pide a xente para conseguirlle os votos. Vaia vostede a saber. Ben, despois en Acción Comunitaria é que son máis ou menos iguais unha e a outra, é impresionante por exemplo que nos poñan, decidido pola Comunidad e de Veciños, ¿que Comunidade de Veciños?, ¿ten que ter algunha entidade legal ou non?, porque estamos afeitos, Sr. Presidente, e eu creo que é un perigo para vostedes tamén, estamos afeitos a que unha Xunta de Montes ou unha Asociación de Veciños constituída pida unha subvención e o importe que se lle da vaia á conta particular dun señor que non é directivo desa chisma, eso sucede, e se quere doulle nomes e apelidos. Entón despois pon un período de xustificación, mire vostede cantas de Acción Comunitaria do 91 están xustificadas, sen xustificar, foron os técnicos provinciais e ó mellor estaban feitas, non estaban feitas. Eso é un perigo público para vostedes, calquera día van ter un lío gordo por culpa deso, van ter un lío e gordo, ¿por que, a comunidade de veciños quen son?, non se saben quen son, poden ser sete veciños que firman, entre eles evidentemente para ter posibilidade de circular terá que ir a través do Presidente local do PP ou terá que ser un caciquillo para conseguila, despois o firman, non se fai ou non se fai, igual o resto dos veciños non están nin enterados, lle piden unha firma, mire, vote aquí unha firma que é para pedir que fagan esto, pero é para pedir que fagan esto, pero despois chegan alí e dín, hai que da-lo terreo, ah, non, eu non o dou, entón non se pode facer, os cartos non se van perder, van para conta de non sei quen. Bueno, iso é un tramullo espantoso no que se meten, desde logo creo que deberían ter un pouco máis coidado, as ansias por facer campaña nos Concellos onde non teñen Alcaldía a través das súas xuntas parroquias, das súas agrupacións políticas do Partido Popular me parece que o van a meter nun lío, desde logo esto haberá que analizado con calma e demais. Bueno, eu como esto á parte o outro día veu a Comisión así, dicindo, ala, tomar e votar e punto, aquí non hai nada que discutir, exactamente foi como veu, pois non hai posibilidade de facer emendas, eu lles diría algunhas, ou polo menos se non as queren recoller, polo menos que as teñan en conta. Por exemplo, que só se consideran peticións feitas en tempo e forma, porque se hai un período de dous meses moito me temo que despois vai aparece-lo amigo que cola unha subvención que non está, e eso pode ser un problema grave para vostedes, por exemplo. Por exemplo, digo que melloren a redacción porque é perigosísima, a redacción é perigosísima, a intención está clara, home, pero hai que gardar un pouco as formas. De verdade, creo que non van a gañar case nada con esto e se están metendo nun lío moi descarado de facer campaña cos cartos da Deputación, polo tanto nós imos votar en contra. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Eu simplemente quixera dicir dúas cuestións. Evidentemente o ano 1993 é un ano electoral, dobremente electoral posto que hai dous procesos, que son as eleccións xerais e as eleccións da Comunidad e Autónoma, pero evidentemente unha das cousas que si teño que dicir aquí con toda claridade é que creo que a Deputación non se caracteriza, polo menos no ano 1993, de facer fincapé en que é un ano electoral, senón todo o contrario. É dicir, vou poñer algún dato que sirva de comparación, por exemplo, ano 1990, nós tiñamos en Acción Municipal quiñentos millóns de pesetas que se repartían ó 100 por 100. Ano 1993, temos catrocentos corenta millóns de pesetas, mentras que aí intervén toda a Corporación a través da Comisión Informativa para o reparto do 50%. Evidentemente, outra cuestión que vostede falaba, por exemplo, Sr. Mosquera, no tema da Acción Comunitaria, nós xa non deixamos, xa non adiantamos o 50% da subvención como se puña nas bases anteriores, evidentemente para evitar que se nalgún caso se cobra a subvención ó 50% adiantado, evidentemente despois sobra, ten problemas, loxicamente para recuperar eses cartos pode haber algún problema. Neste momento nós poñemos no tema de Acción Comunitaria que é un tema importante, pois que a subvención será concedida unha vez que a obra estea rematada e que evidentemente haxa un informe do Técnico. Eu teño que dicir claramente, parece mentira que o Sr. Mosquera e o Sr. González critiquen este tipo de acción, home, hai unha serie de veciños, unha serie de comunidades que teñen unha serie de necesidades no seu entorno natural onde viven, e que teñen unha serie de medios o seu alcance, ben a través das xuntas de montes ou doutra natureza, entón nós temos que dicir que cando o Concello polas circunstancias que sexan, non quero agora aquí buscar, é dicir, implicar ningún tipo de circunstancias de tipo político, pois ó mellor non é capaz de resolver unha serie de problemas que son importantes para esa comunidade veciñal, pois acude á Deputación a través deste Programa, acude á Comunidad e Autónoma cando estaba o Partido Socialista gobernando, cando estaba o Partido popular e segue agora, que hai, sabe vostede, o Patronato da Mellora do Medio Rural que tamén hai unha serie de subvencións que se complementan desa forma, entón digo eu, creemos que evidentemente con eses corenta millóns de pesetas poucas cacicadas se poden facer aínda que vostede pense, se nós con corenta millóns de pesetas fóramos capaces de gañar unhas eleccións, bueno, teríamos que dedicarnos a dar clases de política electoral, que con corenta millóns de pesetas vostede sabe que poucas cousas se poden facer nunha provincia na que hai sesenta e un Concellos. Pero evidentemente nós o que queremos é axudar a todo tipo de asociacións e temos axudado a asociacións de todo signo político por unha razón elemental, porque as asociacións afortunadamente están formadas por grupos de xente que é moi difícil que teñan un ha cor política homexénea. Eso vostede sábeo perfectamente, é dicir, hai asociacións de montes que o Presidente pode ter un signo determinado pero que se en Asamblea adoptan o acordo que sexa, loxicamente pretenden levar adiante obras que os propios Concellos non son capaces, xa digo, polas circunstancias que sexan, ben porque carecen de medios económicos ou por outro tipo de carisma. Entón teño que dicir que nun ano electoral como vostede di, reducimos de quiñentos millóns de pesetas a catrocentos corenta, y encima permitimos que a oposición dalgunha forma participe na selección do 50% desas obras. Si, porque van a ir pola Comisión Informativa, va a ir a través da Comisión Informativa. Segunda cuestión. Non dar conta. Levaranse as peticións á Comisión Informativa. Evidentemente o equipo de goberno ten máis peso político e terá a decisión. Se vostedes estiveran aquí sería outra cuestión. Pero á parte outra cousa que me sorprende que tamén teño que dicir é que estamos observando que o Estado Central, o Goberno Socialista, vía Senado, está intentando meter unha cantidade de obras enormes pero que resulta que estamos vendo que a través dos Plans de Obras e Servicios e do Plan de Acción Especial hai uns Plans anexos que se chaman na que tódalas obras veñen soamente para Concellos do Partido Socialista, para Concellos do Partido Socialista, é dicir, os Deputados do PSOE están presentando unha serie de emendas no Senado para facer unha serie de obras e soamente en Concellos gobernados polos Socialistas ó cen por cen, non vin ata agora ningunha obra, isto nos está pasando en toda España segundo nos informa o noso Deputado no Congreso. E despois tamén teño que dicir evidentemente e non quero volver a saca lo aquí porque xa sei que se saca que o reparto do fondo do paro, precisamente non é pois, bueno que quere que lle diga, é dicir, que de nove Ayuntamientos que ten o Partido Socialista practicamente o 90% dos fondos foron a eses nove Concellos e os restantes entre Independentes e do Partido popular que son a maioría, que son corenta e tantos, soamente levamos o 10% deses fondos, é dicir, non veñan vostedes aquí a darnos clases de transparencia nese sentido senón todo o contrario, é dicir, nós estamos intentando corrixir algunhas cuestións que se nos criticaron e que nós aceptamos esa crítica no seu momento. Tamén teño que dicir outra cuestión, que no tema famoso do fondo da pala, que o Sr. Mosquera sempre se meteu con ese tema, teño que dicir que tamén nun ano electoral onde o ano pasado había quiñentos millóns de pesetas este ano soamente hai trescentos, e deses trescentos distribuídos non de calquera forma senón que vostede sabe perfectamente que estamos fomentando a agrupación de varios Concellos para que poidan ter un equipo de conservación das súas estradas e que ese diñeiro vai a repartirse cuns criterios obxectivos en función dos camiños, do número de habitantes, etc., pero que aproximadamente vai a ser un millón ou millón e medio de pesetas por cada Concello, é dicir, que tampouco o Presidente da Deputación vai distribui-los cartos coma vostedes criticaron no seu momento, con eso quero dicir perfectamente que a pesar de ser ano electoral creo que a transparencia estáse notando claramente, independentemente que vostedes digan o contrario. E despois teño que dicir ó final para rematar que evidentemente quen ten a responsabilidade de gobernar esta Institución somos nós, somos o equipo de Goberno e entón non vamos a facerlle caso a tódalas cuestións que vostedes din porque se fixeramos caso a todas parece que nós aquí non ternos nin programa nin nada que facer. Teño que dicir que loxicamente as cousas cambiaron radicalmente sobre as posturas anteriores que vostedes criticaron, e eu moita crítica desa acepteina pero que non se nos poida dicir agora que parece que queiramos levar aquí os catrocentos oitenta millóns de pesetas porque evidentemente hai unha serie de obras que se presentan por urxencia, e eu teño Alcaldes incluso do Partido Socialista que ás veces me veñen a pedir a min algunha cuestión e que lle dou incluso unha obra como lle dou a outro calquera se evidentemente consideramos que é un tema de urxencia ou un tema necesario e non creo que eses Alcaldes nos vaian a votar a nós, senón todo o contrario. Edito esto pois eu me imaxino que conseguiremos que vostedes voten a favor. 21. Sr. González tiene usted para replicar. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver Sr. Presidente, hombre de su falante casi no había nada más que decir que la última frase que emplea, es decir, a mi me vienen a pedir obras Alcaldes y yo le doy. Se da cuenta usted como su mismo subconsciente le traiciona. Le viene a pedir obras y usted le da, lo dice usted, eso ya creo que serviría de intervención general. Pero mire no haga sólo la relación año 90, año 93, porque se olvida usted de un año eminentemente electoral como fue el 91. Sr. Presidente.- No, perdón, es que era el 91. Me equivoqué. Sr. González Iglesias.- No, mire, mire. Le explico. En el año 90 de quinientos millones, cuarenta y seis millones de pesetas fueron a Ayuntamientos de la provincia no del Partido popular, y cuatrocientos cincuenta y cuatro millones a Ayuntamientos del Partido popular, eso es lo que dicen las cifras que me dio usted además. Del año 91 todavía no mes las dio porque estaba terminando, me decía que estaban encajando el tema y todavía no me las dio, cuando me las de también le con- testo a ese tema. Es decir, está claro que es usted, no digo el Grupo Popular, en este caso es usted porque depende de su dedo y de usted y de su firma, un hombre muy equitativo, eminentemente equitativo. En los temas del INEM, que vuelve el debate del Pleno anterior, y no me da ningún miedo, no me da ningún miedo ese deba- te porque las cifras se ponen encima de la mesa. Hombre, a mi ya me gustaría que el Partido Socialista gobernara el Ayuntamiento de O Porriño, curiosamente el único Ayuntamiento de la provincia que llevó las obras del INEM al cien por cien. Claro, es que cuando usted dice que tal, ponga nombres encima de la mesa, y no me vale que me diga que a través de enmiendas al Senado se están metiendo obras al cien por cien en Ayuntamientos del PSOE, diga qué Ayuntamientos, qué obras y en qué cuantía, y en qué cuantía porque no hay ninguna al cien por cien, se equivoca usted, salvo que sean cosas de competencia estatal, que es una situación diferente. Si quiere incidimos más en el tema del INEM, podemos profundizar más en ese tema, y también se lo dije en el último Pleno, hombre, es que ustedes solamente quieren del jamón quedarse con la carne, el hueso nunca lo quieren, entonces tienen la mala costumbre en sus Ayuntamientos de pedir solamente las obras, los cursos ocupacionales esos no, esos queman mucho y dan mucho trabajo. Entonces hombre, miren ustedes, hay que pedir las dos cosas y añadirles las Escuelas Taller que tampoco, claro, entonces claro, así le sale la relación que le sale a usted, así le sale. Pero ya le digo, curiosamente con nombres encima de la mesa de Ayuntamientos ahí están, y si quiere nos vamos a planes anteriores del INEM, de años anteriores. Y curiosamente A Cañiza yo creo que se llevaba tanto o más que cualquier Ayuntamiento del Partido Socialista, tanto o más, y no se dónde está la discriminación entonces, y le digo más Ayuntamientos del PP. No se dónde está su discriminación, ni lo se ni me lo explico. Yo vuelvo a hacerle la pregunta anterior, perdón, la pregunta de la intervención anterior, ¿cuál es la razón?, aunque yo le di una, ¿cuál es la razón de por qué está sin repartir el Plan de Acción Comunitaria del año pasado?. No me la dice y se la voy a contestar yo. El año que viene es año electoral y en el año 91 usted, usted siendo Presidente de la Diputación en un acto electoral del Partido popular repartió talones usted, acto electoral que se celebró, y además le digo el Ayuntamiento, el sitio, hombre, mire, en la parroquia de Chapela, en el Ayuntamiento de Redondela, e invitó usted desde la Diputación a los Presidentes de las diversas asociaciones, y allí repartió los talones, por eso no repartió el Plan de Acción Comunitaria del año pasado y va a repartirlo este año todo para hacer la misma historia. Yeso es un sentido evidentemente de la ética muy personal que tiene usted, y como ese dato que le acabo de dar ahora mismo le puedo dar cincuenta más, porque hubo más Diputados del Grupo popular que hicieron lo mismo en actos electorales convocados por el Partido popular, no es que el Presidente de la Diputación haya convocado a unos señores para darles un talón, no, no, aprovechaban el mitin, es decir, convocaban el mitin, por cierto, le fue muy poca gente, muy poca gente, ni repartiendo talones, que fueron seis, mire que es curioso, pero bueno, que le vamos a hacer, siga usted por ahí, hombre. Neste momento o Sr. Deputado, D. Avelino Fernández Alonso, abandonou o Salón de Plenos. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, bueno, como sempre aquí están mezclando allos con cebolas e conste que para cociñar ou facer guisos vai moi ben, pero para os debates vai francamente mal. Sr. Presidente, na relación do PAC do 91 que creo que a fixen de maneira exhaustiva, non había practicamente ningunhas subvencións ás Xuntas de Montes, se fora unha entidade oficial a Xunta de Montes, incluso unha Asociación de Veciños, pero non é eso, non é eso, entón vostedes se están metendo nun lío que non ten saída, calquera día vai levar un disgusto porque, por exemplo, traída de augas, moi ben, e que é o responsable por exemplo se despois hai un lío de que non é potable, é a Deputación. Sr. Presidente.- O Axuntamento autorizado. Sr. Mosquera Lorenzo.- Ah, o Axuntamento autoriza, autoriza si pero non é dela nin é responsable. E despois que con respecto ós corenta millóns non vai usted, non se pode caciquear moitísimo, infinito casi, infinito porque dunha agrupación local dun sitio, por exemplo, que haxa, que teña agrupacións locais dous partidos ou tres, se un deles leva para a parroquia cen mil pesetas, outro non pode levar nada, eso da, anque non valga para nada, da para caciquear infinito, infinito, non me diga que non, e fan auténticas barbaridades, están deteriorando todo. Mire, chega por exemplo, eu pódolle contar, por exemplo, en Pontevedra, pois, as parroquias ou os cemiterios que non son municipais pois os arreglan as comunidades como poden, agora, vostedes lle deron por exemplo a unha que foi a de Verducido, oitocentas mil pesetas, ÓS outros non, co cal aquí se crea un ha guerra a ver porque nun sitio si e noutros non. ¿Entende?. Bueno, despois falaremos no Regulamento de por que se cambia, que é o que hai que cambiar realmente. Aquí por exemplo, en Mourente, pois o Sr. Fulgencio cunha asociación que non se sabe cal era, pois levaba cartos para arreglar unha fonte, un lavadeiro, que non se sabía se era urxente, non era, el conseguía a firma de catro e xa está, hoxe a concedía o Partido Popular. Etc., etc., é decir, eso da e eso o usan a fondo porque se non, se fora para outras cousas non farían este plan, deíxese de historias, non lle busque malas disculpas, con corenta millóns non se arregla nada, con corenta millóns o único que se pode facer é caciquear, e punto. Agora, teñen a intención, ¿que con cen se caciquea máis que con corenta?, si, claro, home claro, pero con corenta así, nesas condicións, porque é a pelo, é dicir, oia, aquí hai uns señores que son afiliados ó PSOE, outros ó Bloque e outos ó PP, e os do PP aparecen, oie, oie, vir con nos que nos conseguimos cincuenta mil pesetas, anque só sexan cincuenta mil pesetas dan para caciquear un montón, un montón, claro, porque non é ningunha instancia oficial, son os militantes que logran levar cartos para a parroquia, Jesús, Jesús, despois a maioría desas obras non valen para nada, son así tramullas, despois se pasa unha pala onde non se debe, despois resulta que a obra non se pode facer, bueno, a maioría son así, pero bueno. A parte deso esa é a intención, vaia. Sr. Presidente.- Pois moitas gracias. Sometemos a votación este punto da Orde do Día. ¿Votos en contra?, Gupo Socialista y Sr. Mosquera. ¿Abstenciones?, ¿votos a favor?. Queda aprobado por mayoría. Muchas gracias. O Pleno acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e BNG e o voto a favor do PP, aproba-las Bases Reguladoras dos Programas de ACCIÓN MUNICIPAL e ACCIÓN COMUNITARIA para o Exercicio de 1993, que son como seguen: BASES REGULADORAS DO PROGRAMA DE ACCIÓN COMUNITARIA PARA O EXERCICIO DE 1993 PRIMEIRA.- A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra no uso das facultades que lle confiren os artigos 36 da Lei 7/85, de 2 de abril, e o 30 do R.D.L. 781/86, de 18 de abril, acorda establecer e facer público o seguinte Plan de ACCIÓN COMUNITARIA, acomodándose o seu financiamento e réxime ó determinado nestas BASES e no que resulte aplicable das Disposicións Reguladoras das obras en réxime de Acción Comunitaria. Dito programa financiarase con cargo ó crédito de CORENTA MILLÓNS DE PESETAS (40.000.000), consignado a tal efecto na partida 93/911.514-489.07 do Presuposto corrente, que poderá incrementarse mediante suplementación de créditos. SEGUNDA.- Os obxectivos das obras que se financiarán con cargo a este programa serán os seguintes: a) A mellora do medio rural e barriadas urbanas mediante un mellor aproveitamento dos recursos dispoñibles, que permita os seus habitantes unhas adecuadas condicións de vida. b) O desenvolvemento das Comunidades Rurais ó obxecto de aumenta-la súa capacidade para resolve-los seus problemas, requerindo a súa solución a unión de recursos, esforzos e vontades. TERCEIRA.- As actuacións comunitarias caracterízanse pola con correncia dos seguintes requisitos: a) Libre determinación dos veciños na elección das obras que desexan executar. b) Voluntariedade na participación e liberdade de ditos veciños sobre a forma de organizarse. CUARTA.- Dado o carácter municipal das obras a realizar en réxime de acción comunitaria, incumbe ós Concellos fomentar este tipo de accións, autorizándoas. QUINTA.- Decidida pola Comunidade de Veciños a realización da obra a executar con cargo a este programa, poden estes solicitarlla directamente á Deputación, consonte dispón o artigo 69 e demais concordantes, da Ley de Procedemento Administrativo, segundo modelo anexo a estas Bases. A dita solicitude acompañaranse os seguintes documentos: a) Proxecto ou presuposto técnico, no seu caso, memoria descriptiva e valorada da obra a realizar, con expresión dos seguintes datos: - Unidades de obra e prezo unitario das mesmas. - Número de xornais a realizar por prestación persoal e de transporte e valor das mesmas (non puidendo supera-lo valor que corresponde ó salario mínimo interprofesional). - Sinatura do Técnico competente, indicando o seu nome, titulación, e sinalando se é funcionario municipal ou noutro caso, número de colexiado. b) Conxunto dos acordos adoptados polos veciños para a realización das obras en réxime de Acción Comunitaria, asinada polos participantes e con expresión do número de D.N.l., sinalando expresamente o compromiso de completa-lo financiamento da obra mediante a aportación de traballo, transporte ou metálico, así como de asumi-los riscos que puideran xurdir con ocasión da prestación antes citada. c) Declaración responsable na que conste se a Comunidade de Veciños obtivo ou solicitou, calquera outra axuda ou subvención para a mesma obra, e a porcentaxe que representa sobre o custe total da mesma. SEXTA.- O importe total das subvencións públicas destinadas a financiar obras en réxime de Acción Comunitaria non poderán supera-lo 50% do custe real das mesmas. Así mesmo, o importe total da subvención, que no seu caso, conceda esta Deputación non poderá exceder de UN MILLÓN CINCOCENTAS MIL PESETAS (1.500.000). SÉPTIMA.- A asignación de subvencións ás distintas obras farase en función dos seguintes criterios: a) Obras que teñan por obxecto a mellora do medio rural ou barriadas urbanas que supoñan un mellor aproveitamento dos recursos dispoñibles, que permitan ós habitantes mellorar as súas condicións de vida. b) Obras que permitan o desenvolvemento das Comunidades Rurais e que supoñan un aumento na súa capacidade para resolve-los seus problemas, e a súa solución requira a unión de recursos, esforzos e vontades. c) Obras que permitan a prestación integral e ordenada en todo o territorio provincial dos servicios de competencia municipal citados nos artigos 25 e 26, da Lei 7/85, de 2 de abril, e pola orde que a continuación se citan, con excepción da compra de terreos: 1º Abastecemento domiciliario de auga potable. 2º Acceso ós núcleos de poboación e explotacións de interese económico. 3º Iluminación pública. 4º Pavimentación das vías públicas. 5º Outras obras de interese para a Comunidad e incluidas nos citados artigos 25 e 26. d) Se coa aplicación dos criterios antes citados houbese solicitudes de obra que os cumpran por igual, aplicaranse os criterios seguintes: 1º Número de veciños beneficiarios da obra para a que se solicita a subvención. 2º A potencialidade económica da Comunidade Veciñal que solicita a realización de obras con cargo a este programa de Acción Comunitaria. 3º A necesidade das obras apreciada. en razón da súa urxencia, estado material e condicións de uso. 4º Outras circunstancias globais de interese socioeconómico, que a xuízo do Órgano competente, deban ser consideradas. OITAVA.- Corresponde ó Presidente a concesión destas subvencións, que se abonarán unha vez sexa xustificado o importe da obra realizada previa presentación dos seguintes documentos: a) Certificación técnica, e se non é posible informe técnico cos requisitos previstos na Base Décima. b) Certificación asinada polo Técnico Director da obra da prestación persoal e do transporte cos requisitos esixidos na Base Décima. c) Facturas orixinais ou duplicados, cos requisitos que lle dan validez. d) Informe dos Técnicos Provinciais correspondentes, ó obxecto de comproba-la realidade da inversión, e que a obra executada se axusta ó previsto no proxecto ou presuposto, ou no seu caso, memoria. O abono da subvención practicarase directamente á Comunidade Veciñal. NOVENA.- A xustificación destas obras farase mediante a emisión da correspondente certificación técnica sempre que sexa posible, e noutro caso, con informe técnico da súa execución. Tanto unha coma o outro deben cumpli-los requisitos legais esixibles ás certificacións, e virán asinadas polo Técnico competente, debendo expresa-lo seu nome, titulación, e a mención de si é funcionario municipal, ou noutro caso, número de colexiado. Tanto a certificación como no seu caso o informe, describirán a obra realizada especificando as distintas unidades que a compoñen e o valor unitario das mesmas. A prestación persoal e o transporte deberá acreditar se mediante certificación asinada polo Técnico Director da obra na que sinalen os datos identificativos dos veciños que traballaron na mesma e os xornais devengados por cada un deles, e se non é posible, os realizados en conxunto, e o valor unitario e total de ditos xornais. Os subministros e servicios contratados xustificaranse con factura orixinal ou duplicado, non se admitirán facturas fotocopiadas, ben sexan ou non autenticadas, cos requisitos que as fagan válidas a efectos legais. Deberán xustificar ó menos o dobre da cantidade subvencionada pola Deputación. DÉCIMA.- A documentación a que se refire a base anterior debe reflexa-la realidade da obra executada, sendo imprescindible que a obra realizada sexa a subvencionada. Non se admitirá o cambio de aplicación desta subvención, a non ser que existan razóns excepcionais xustificadas e así o decida o Órgano concedente destas subvencións, sempre e cando se poida realiza-la nova obra, no prazo de execución que se establece, para as que se acallan a este programa. Se por calquera circunstancia o valor da obra executada resulta inferior ó importe da solicitude, a subvención desta Deputación experimentará a reducción proporcional correspondente. DECIMOPRIMEIRA.- As subvencións para as obras que se acollan a este programa deberán solicitarse desde o momento da publicación destas Bases no Boletín Oficial da Provincia e ata dous meses despois, e estar executadas e xustificadas antes do 20 de decembro de 1994. Se neste prazo non fase a obra xustificada, procederase á anulación do contraído na contabilidade provincial. Non obstante poderá prorrogarse o prazo de execución cando existan razóns excepcionais debidamente acreditadas e así o decida o Órgano concedente. DECIMOSEGUNDA.- O incumprimento de calquera dos requisitos esixidos nestas Bases e demais normativa aplicable poderá dar lugar á esixencia de responsabilidade e á devolución, no seu caso, das cantidades percibidas. As responsabilidades anteriormente citadas esixiranse de acordo co procedemento previsto na L.P.A. Así mesmo, o reintegro das céintidades efectuarase de acordo co procedemento previsto no Regulamento Xeral de Recadación. RECLAMACIÓNS.- Dentro dos quince días seguintes ó da publicación no "Boletín Oficial" da Provincia, poderanse interpoñer reclamacións contra as BASES. NOTA ACLARATORIA.- Acórdase que, consonte ó disposto no Artigo 1º e seguintes do R.D. 2187/78, de 23 de xuño, polo que se aproba o Regulamento de Disciplina Urbanística, calquera obra suxeita ó Programa de Acción Comunitaria terá que contar coa licencia Municipal. ----------------------------- BASES REGULADORAS DO PROGRAMA DE ACCIÓN MUNICIPAL PARA O EXERCICIO DE 1993 PRIMEIRA.- A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra no uso das facultades que lle confiren os artigos 36 da Lei 7/85, de 2 de abril, e o 30 do R.D.L. 781/86, de 18 de abril, acorda establecer e facer público o seguinte Plan de ACCIÓN MUNICIPAL. O seu financiamento e réxime acomodaranse o disposto nestas BASES. Dito Plan financiaras e con cargo ó crédito de CATROCENTOS CORENTA MILLÓNS DE PESETAS (440.000.000), consignado a tal efecto na partida 93/911.911-762.45, que poderá incrementarse mediante suplementación de créditos, tendo en conta que as economías producidas por baixas na contratación utilizaranse para subvencionar outras obras e servicios. A Xunta de Galicia poderá participar no desenvolvemento deste Plan colaborando no financiamento de todas ou parte das obras que resulten seleccionadas, segundo os términos que se establecen no Convenio de Cooperación a celebrar entre a C.O.T.O.P. e esta Deputación. SEGUNDA.- O obxectivo das obras que se acollan ás subvencións deste programa de Acción Municipal será asegura-la prestación integral e adecuada na totalidade do territorio provincial dos servicios de competencia municipal, que a tal efecto, se relacionan nos artigos 25 e 26 da Lei 7/85, de 2 de abril. Non se subvencionarán con cargo a este programa a adquisición de terreos. TERCEIRA.- Dado o carácter esencialmente municipal das obras que se acollan ás subvencións deste programa, incumbe ós Concellos: - Solicita-las obras que desexan realizar en réxime de acción municipal. - A tramitación dos respectivos expedientes de contratación. A aportación da parte do custe da obra que non sexa subvencionada. - A recepción e conservación das obras que se acollan a este programa. CUARTA.- Os Concellos interesados presentarán solicitude expresa por cada unha das obras que pretendan executar acolléndose ó Plan. A dita solicitude acompañaranse os seguintes documentos: - Instancia subscrita polo Sr. Alcalde. - Memoria explicativa da obra a realizar. - Presuposto, e no seu caso, Proxecto. - Informe do Sr. Alcalde no que conste si obtivo ou solicitou calquera outra axuda ou subvención para a mesma obra, e porcentaxe que representa sobre o custe total da mesma. - Copia certificada co Acordo do Órgano competente do Concello, polo que se determine a obra, e solicite a subvención para a súa realización. QUINTA.- As subvencións suxeitas á presente convocatoria poderán solicitarse desde o momento da súa publicación no Boletín Oficial da Provincia ata que transcurran dous meses. Ditas solicitudes axustaranse ó modelo que se adxunta a estas Bases. SEXTA.- A asignación de subvencións ás distintas obras farase en función dos seguintes criterios: a) Obras que permitan a prestación integral e ordenada en todo o territorio Provincial dos servicios de competencia Municipal citados nos artigos 25 e 26 da Lei 7/85, de 2 de abril e pola orde que a continuación se citan: 1º Obras de carácter hidráulico. 2º Acceso ós núcleos de poboación e explotacións de interese económico. 3º pavimentación das vías públicas. 4º Iluminación pública. 5º Construcción ou reforma de Casas Consistoriais. 6º Outros equipamentos comunitarios considerados de carácter básico ou fundamental. b) Se coa aplicación dos criterios antes citados houbese solicitudes de obra que os cumpran por igual, serán preferentes as obras que reúnan os requisitos que se citan e pola orde de prioridade na que se establecen: 1º Número de veciños beneficiarios da obra para a que se solicita a subvención. 2º A necesidade das obras apreciada en razón da súa urxencia, estado material e condicións de uso. 3º A situación económica do Concello estimada en función de: - Presuposto. - Dispersión da poboación. SÉTIMA.- O importe total das subvencións destinadas a obras que se acollan a este programa, poderán acada-lo 100% do custe real da obra. OITAVA.- Corresponde Ó Presidente da Deputación a concesión destas subvencións, das que, na contía do 50% do crédito consignado serán informadas pola Comisión de Cooperación, e o outro 50% quedarán a libre disposición da presidencia co obxecto de axiliza-la súa tramitación e dar resposta urxente a aquelas solicitudes que pala súa necesidade de execución ou interese así o aconsellen. Unha vez dictado o acordo ou resolución de concesión da subvención, o pagamento da mesma efectuarase, previa acreditación de estar ó corrente nas obrigacións fiscais con esta Deputación e previa xustificación da inversión realizada nos términos que se establecen na Base seguinte, directamente ó Concello. NOVENA.- A xustificación da execución das obras que se acollan á subvención deste Plan de Acción Municipal realizarase previa presentación dos seguintes documentos e cumprimento dos requisitos que a continuación se sinalan: A) Se a obra se fai por Contrata: - Certificación da obra debidamente dilixenciada. - Acordo de aprobación da mesma. - Acordo de adxudicación e Contrato, se se trata da primeira certificación. - Acta de recepción provisoria debidamente cumprimentada, se se trata da última certificación. - Informe dos Técnicos Provinciais correspondentes ó obxecto de comproba-la realidade da inversión e que a obra executada se axusta ó previsto no Proxecto ou Presuposto. B) Se a obra se fai por Administración: B1) Certificación de obra realizada. A certificación da obra realizada expresará o número de unidades de obra e o seu valor unitario, o número de xornais do persoal laboral, e o seu valor unitario. Así mesmo dita certificación cumprimentarase en tódolos seus aspectos, consonte co disposto na normativa vixente, coa única excepción da sinatura do contratista que será substituída pola do Técnico ou Funcionario municipal encargado da obra. A primeira certificación unirase acordo no que se decida a realización da obra por administración. Na última certificación esixirase o informe dos Técnicos Provinciais acreditativa da realidade da inversión e de que a obra realizada se axusta ó Proxecto ou Presuposto. B2) Custe de persoal: - Copia autenticada das nóminas do persoal laboral empregado na obra. - Certificación do Técnico Director acreditativa de que o persoal que se cita no apartado anterior foi empregado na obra. - Copia autenticada do TC1 e TC2 do persoal laboral empregado na obra. B3) Subministros e Servicios. A xustificación dos subministros e servicios que sexan necesarios na execución da obra farase mediante factura orixinal ou duplicado (non se admitirán facturas fotocopiadas) cos requisitos que lle dan validez. Cando se contrate parte da obra, en lugar de factura esixirase a certificación correspondente. En todo caso, tanto na factura como a certificación figurará o recibido e conforme do Técnico ou Funcionario municipal encargado. DÉCIMA.- A documentación a que se refire a base anterior debe reflexa-la realidade da obra executada, sendo imprescindible que a obra realizada sexa a subvencionada. Non se admitirá o cambio de aplicación desta subvención, a non ser que existan razóns excepcionais que o aconsellen e así o decida o Presidente, sempre e cando se poida realiza-la nova obra, no prazo de execución que se establece para as obras que se acollan a este programa. Se por calquera circunstancia o valor da obra executada resulta inferior ó importe da solicitude, a subvención da Deputación experimentará a reducción proporcional correspondente. As obras serán contratadas na súa totalidade presupostaria nun só acto e a un só adxudicatario, sen que proceda a súa división en fases. DECIMOPRIMEIRA.- As obras que se acollan a este programa deberán estar executadas e xustificadas antes do 20 de decembro de 1994. Se neste prazo non fose a obra xustificada procederase á anulación do contraído na contabilidade provincial. Non obstante, poderá prorrogarse o prazo de execución cando existan razóns excepcionais debidamente acreditadas polo Concello e así o decida o Órgano concedente destas subvencións. DECIMOSEGUNDA.- O incumprimento de calquera dos requisitos esixidos nestas bases e demais normativa aplicable, poderá dar lugar á esixencia de responsabilidades e á devolución, no seu caso, das cantidades percibidas. As responsabilidades anteriormente citadas esixiranse de acordo co procedemento previsto na L.P.A. Así mesmo, o reintegro das cantidades efectuarase de acordo co procedemento previsto no Regulamento Xeral de Recadación. RECLAMACIÓNS.- Dentro dos quince días seguintes ó da publicación no Boletín Oficial da Provincia poderanse interpoñer reclamacións contra as BASES. ------ Folla: 76,77 5.3293.- DESESTIMACIÓN DE RECURSO DE REPOSICIÓN CONTRA O POS 1993 DO DEPUTADO SR. NIETO FIGUEROA Sr. Presidente.- ¿Intervenciones?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, yo creo que, poco, lo mejor es, usted como siempre tiene mucha prisa sobre todo para que marchemos cuanto antes, sencillamente como se ha hablado de cifras y se han estado equiparando va a ser bonito lo que voy a decir, no en este apartado concretamente si no inmediatamente después casi. Concretamente yo he presentado este recurso de reposición que tenía dos facetas, una que afectaba al POS y otra que afectaba a otro tema que va a tratarse después también. Decía yo con motivo del recurso contra el POS, que cada vecino de Lalín, yo ya se que Lalín tiene una cantidad de kilómetros y además tiene el gran cacique de la ciudad, de Lalín y del pueblo de Galicia, ya tenemos el gran Caudillo de los caciques en marcha, entonces en este tema a cada vecino de Lalín le correspondían treinta y siete mil quinientas diez pesetas; a cada vecino de A Estrada, veintinueve mil trescientas sesenta pesetas; a A Cañiza, cosa extraña, cuarenta y dos mil ochocientas cinco pesetas; a Vila de Cruces, cincuenta y una mil cuatrocientas treinta y cinco pesetas; y a Vigo, trescientas setenta y cinco pesetas. Estoy insistiendo en este tema, usted no se entera, pero ya, ya, ya, ya, ya se, voy a perder, los hechos están ahí porque lo que viene a posteriori es de vergüenza y como para que usted y los suyos emigren definitivamente de España. Sr. Presidente.- Muchas gracias. ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación este punto del. Orden del Día. ¿Votos?. Voy a leer el título porque puede dar lugar a algún equívoco a la hora de votar. El título dice, desestimación del recurso, ya digo, ¿votos en contra de la desestimación?, ¿abstenciones?, es decir, votó en contra el Grupo Socialista, se abstiene el Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?. Muchas gracias. Queda desestimado el recurso por mayoría. O Pleno, de conformidade coa Comisión Informativa de Cooperación acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, desestima-lo Recurso de Reposición que interpón o Sr. Nieto Figueroa contra o POS/93, aprobado polo Pleno da Corporación Provincial na sesión ordinaria do 27 de novembro pasado, posto que no mesmo no se aducen motivacións que xustifiquen o recurso. Tratándose dos criterios de distribución de fondos, reiterase que se utilizou un módulo igualitario para tódolos Municipios, de un MILLÓN DE PESETAS (1.000.000) e o resto razón dun índice medio obtido da superficie e población, deducindo desta última os habitantes do núcleo urbano nos mayores de vinte mil, ratificándose este criterios de distribución. ------ Folla: 77,82 6.

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición