ATOPO
Rexistros actuais: 1.618.275
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1993/09/10_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/1.1993-09-10_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1993/09/10_Ordinaria

  • Data(s) 1993-09-10 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 53 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 10 de setembro de 1993 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e quince minutos do día dez de setembro de mil novecentos noventa e tres, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Jorge Casal pinto s, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente Orde do Día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asisten os Sres. Deputados, D. Laureano Calero Valverde, D. Avelino Fernández Alonso e D. José Luis Rodríguez Lorenzo. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da Orde do Día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3400.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Aprobación del borrador del acta de la anterior sesión ordinaria del día 30 de julio de 1993. Antes de nada quisiera decir que la convocatoria de este Pleno extraordinario se debe a un acuerdo verbal entre los distintos grupos políticos para no incumplir el Reglamento, como decía el Sr. Mosquera. El Pleno de agosto no se celebró en agosto debido a que estábamos en vacaciones y se ha pospuesto a principios de setiembre, pero con el rango de carácter ordinario, y por eso viene al final de todo comunicaciones y ruegos y preguntas. Bueno, hecha esta aclaración, dentro de este mes tendremos un Pleno extraordinario, que ya anuncio y recuerdo que es el día 15 a las doce de la mañana, porque hace tiempo que la gente ya ha recibido la convocatoria, y después, por supuesto, a finales de mes tendremos el Pleno ordinario correspondiente al mes de setiembre. Bueno, vamos a entrar en el orden del día; el primer punto, aprobación del borrador del acta de la anterior sesión del día 30 de julio de 1993. ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. ¿Alguna abstención?. Se aprueba por unanimidad. Muchas gracias. O Pleno acorda, por unanimidade, aprobalo borrador da acta da anterior sesión, ordinaria, do día 30 de xullo de 1993. ------ Folla: 53,57 2.3401.- EXPEDIENTE DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITOS Nº 2/ 1993 E TRANSFERENCIA DE CRÉDITO Nº 3/ 1993, DENTRO DO VIXENTE PRESUPOSTO PROVINCIAL Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Bueno, vamos a ver, en los diferentes expedientes que figuran en este punto vamos hablar del orden de setecientos millones de pesetas, de más de seiscientos millones de pesetas, en los tres diferentes. Dentro del presupuesto global de la Diputación esto sería pecata minuta en todo caso, digo dentro del global del presupuesto, esto es una cantidad pequeña. Esto es un instrumento lógico que se utiliza en todas las administraciones, y sobre todo cuando se pasa del segundo semestre. Pero, todo esto que podría ser positivo o que se podría utilizar o que utilizamos en todas las instituciones, aquí lleva consideraciones curiosas, consideraciones curiosas y vemos que por ejemplo, en el global del Hospital Provincial se van a ir del orden de trescientos millones de pesetas, entre unas cosas y otras. Y eso, independientemente del tema obras, en lo que es gasto corriente del Hospital significa lo que habíamos planteado en el Pleno de. Presupuestos, significa que el presupuesto del Hospital venía cojo, es decir, hay partidas que al menos llaman la atención. El que en estos momentos haya que inyectar veinte millones de pesetas más, por ejemplo, en temas de manutención del Hospital, quiere decir lo que en aquel Pleno del Presupuesto decíamos nosotros. Que el Presupuesto estaba mal hecho y sobre todo en lo que correspondía al Hospital. Como decía antes, el global que corresponde al Hospital, prácticamente el 50% de lo que se está planteando aquí ahora mismo, conlleva lo que también decía antes, esa desviación presupuestaria importante. Después hay un tema, y es que esto se financia fundamentalmente, como decía el Presidente en la Comisión, con cargo al ahorro que se produce por la refinanciación del crédito y esto es, como también planteamos en su día en el Pleno, el pan para hoy y hambre para mañana, es decir, si usted ahorra ese dinero ahora pero después lo vamos a estar pagando cada año sistemáticamente mucho más caro y nos va a salir mucho más caro, bueno, parece contradictorio ahora el gastar lo en estas cosas. Evidentemente, como decía antes, si fuese por la cantidad global no habría ningún inconveniente, pero cuando esa cantidad global se traslada a centros y a partidas concretas vemos que sí hubo defectos grandes en la confección del Presupuesto que se trasladan ahora a este punto, un punto lógicamente, tal como dijimos en el Presupuesto y decimos ahora, que votamos en contra de este tema. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno, aparte de recalcar las palabras del compañero, hay una clave que ya, de todas formas, aunque sólo fuese moralmente nos obligaría a votar en contra. Como usted ha anunciado, el próximo miércoles vamos a reunirnos para tratar temas fundamentales en el Hospital Provincial, cual es la transferencia que ya tenía que haber estado realizada. Efectivamente, como casi anunciaba Emilio, pues hay ciento veinticinco millones de pesetas para una serie de obras y por lo menos, yo creo que por cortesía, por ética, debería usted haber esperado, por lo menos, a ver quién gana esa moción que está presentada por el Partido Socialista, el próximo miércoles. Usted está naturalmente Pleno de confianza, hasta sonríe pero yo no creo que tenga a todos los Diputados dominados y militarizados, no, a veces no vale inflarse de poder, que entonces trae malas consecuencias. De manera que, aunque sólo fuese por esta causa ya no podíamos apoyar de ninguna forma este asunto y el miércoles hablaremos del tema del Hospital provincial, gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, eu case prefería reservarme que o Sr. Presidente explicara o que outro día explicou con todo luxo e detalles na Comisión e, porque claro, se quedan claros os motivos pois é moito máis fácil a análise, non facer análise antes dos motivos; se vai facelo pois me reservo para despois. ¿Non vai a facelo?. Bueno, espero as intervencións para despois poñer a última puntilla segundo lle pareza ben. Pois, con respecto a esta modificación de crédito, e xa o Portavoz do PSOE incidiu neso, a min o que me resulta alarmante é o funcionamento desta Institución. Eu acórdome no Consello de Administración do Hospital en que estando alí todo mundo consciente de que o presuposto era menor, era insuficiente, era menor que o que se gastara o ano pasado pois resulta que razonando, que bueno, que ía ser unha maravilla, agora a práctica nos demostra que non, ¿verdade?. Entón aquí a xente di o que lle convén en cada momento. E claro, agora se ve que non, que hai que aumentar máis cartos. Hai un tema asociado con esto, eso que xa quedou claro, é dicir, que o presuposto do Hospital era insuficiente, que agora se lle inxectan cartos e que haberá que inxectarlle máis, senón ó tempo, aínda así non vai a chegar, igual que o do Rebullón, pero vamos fundamentalmente ó do Hospital. Pero hai outro tema asociado a este que son as obras. Entón o outro día na comisión se nos dicía que bueno, que vai rematar, se van cerrar esas obras, se van adecuar para a Escola de Enfermería e por sorpresa, o Sr. Presidente nos anunciaba que esas son as obras definitivas para a Escola de Enfermería, que é a ubicación idónea, etc., etc., co cal a Deputación saía muy beneficiada porque lle quedaba a Escola Fogar onde está actualmente a de Enfermería libre e á parte pois as obras que se van acometer no Hospital, as específicas para adaptalo para Escola de Enfermería quedan cofinanciadas por out ras Institucións. Así é como se quería presentar, de gran éxito, etc. Ben, eu, o particular me gustaría que fose así, pero bueno, eu estívenno comentando e resulta, primeiro, que ese lugar que vai ocupar a Escola de Enfermería está aprobado no Consello de Administración do Hospital, no plan de espacios que se fixo con vistas á remodelación global do Hospital cara ó futuro, está aprobado que vaian as Direccións, ó Banco de Sangue e ós Laboratorios aí, co cal xa obrigaría a que un documento que está aprobado para diseña-lo Hospital, que xa se fixeron, que xa se fixo parte del, pois resulta que é papel mollado e agora por unha necesidade transitoria ou falta de previsión, agora resulta que é o lugar idóneo para a Escola de Enfermería, segundo me dicía o outro día o Presidente na Comisión, co cal non sei se é o correcto, ou sexa sisarlle espacios ó Hospital que estaban destinados xa para outros fins, repito, os fins eran as Direccións, o Banco de Sangue e os Laboratorios todos ían ir aí, pois se sisarlle eses espacios para ubicar unha Escola de Enfermería que nunca estivo prevista no Plan de Espacios do Hospital que fose aí, pois é o correcto, ou sexa, se hai que buscar unha solución transitoria que é a Escola de Enfermería, ubicala aí, hai que busca-la solución, buscouse por culpa de Bellas Artes, non por culpa da Escola de Enfermería, bueno, pois, unha chapuza pero pasémola, ahora, se xa é definitiva esa chapuza e sen ningunha decisión, sen planifica-lo Hospital, simplemente para saír do paso se mete alí Enfermería e se anuncia que é definitivo, me parece que por aí vamos por mal camiño porque é unha cuestión moi delicada que sisen os espacios no Hospital vamos, que é dudosísimo que sexa o correcto. E iso en primeiro lugar con respecto á ubicación da Escola de Enfermería. E con respecto a que esas obras nos quedan ahora aí, que forman parte do Patrimonio da Deputación, bueno, eu non creo que as obras que se fagan no Hospital formen parte do Patrimonio de Deputación porque senón pois, é que se está pensando que nunca vai habe-la transferencia, traducido. E en relación á financiación que é un gran éxito de xestión porque aporta cinco millóns a Consellería de Educación, e aporta non sei canto, pois bueno, cada un vende a moto segundo lle parece; a min me parece ben que a Consellería de Educación aporte iso porque ó fin e ó cabo é a que se arregla o problema, a que se arregla o problema porque así pode ubicar Bellas Artes este ano; efectivamente, que aporte algo, pero non se vende así, a min non é que estea en contra nin a favor, pero home, non se pode vender así, dado que aquí esta Deputación para arreglarlle o problema á Consellería no Cuartel de San Fernando vai aportar infinitamente máis cartos desa miseria que nos aportan ós outros. Bueno, é un apaño, un apaño transitorio, pero xa digo, primeiro, non hai ese beneficio para a Deputación porque a Deputación aporta moitos máis cartos que a Consellería; está tapando faltas, como leva bastante tempo tapando faltas, tapa faltas no Hospital cubrindo déficits, non transferindo e metendo cada vez máis cartos, e tapa agora esto, con moitos máis cartos para que poida Bellas Artes ter ese apaño o ano que vén e o apaño definitivo, se é que chega a ser definitivo. Creo que é máis preocupante que se fale que sexa definitiva Enfermería no Hospital, que igual é unha solución, igual, pero que non se estudiou, e o que está decidido no Consello de Administración do Hospital é o contrario, e que eses espacios son para o Hospital e que son necesarios para o Hospital; comprenderá que, dado como foron aprobados os presupostos e dado como se presenta isto, non podemos votar a favor. Nada máis. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Simplemente quixera dicir que no tema do Hospital, esas obras evidentemente que se programaron, foron co consentimento explícito e tácito, non é que fora necesario pero polo menos do Director do Hospital, no sentido de que el non consideraba que cando tiñamos nós aquel edificio, que é un edificio sen terminar, se evidentemente no Hospital había recursos suficientes para expansionalo pois fixérase a priori un estudio de que é o que podería ir alí no futuro, non é que neste momento no Hospital non haxa unhas áreas nas que están eses servicios ós que vostede se refería. ¿Que pasa?, é un edificio que está aí sen terminar, que leva bastantes anos, que pouco a pouco a Corporación vai intentando rematalo para que evidentemente o que é a capacidade do Hospital en canto a superficie se vaia mellorando, non é que fora unha demanda desas enormes no tempo e esixente para que se dera cobertura a unha serie de servicios que neste momento estaban nunha situación precaria, ese non é o caso. E despois outra circunstancia que teño que anotar, que creo que iso é evidente, que o colectivo de enfermería e o propio persoal docente consideraron que o lugar idóneo loxicamente era o Hospital, por unha razón elemental; hai que pensar que os futuros profesionais onde van a traballar vai ser en Hospitais ou en áreas similares, que onde fan as prácticas concretamente é neste sector; era unha demanda dos propios estudiantes de Enfermería e da propia Dirección. ¿Que sucede?, que ó mellor nun momento determinado non había cartos suficientes para acometer esa obra, eu teño que dicir con toda sinceridade que xa o Doctor Vázquez Rey me había comentado, ó Sr. Abadín e a min personalmente, fai dous anos aproximadamente, esta posibilidade; nós non lle dixemos nin que si nin que non, dixemos que no seu momento se evidentemente había recursos económicos suficientes que se levaría a cabo, é dicir, non foi unha cuestión de ahora senón todo o contrario. Despois tamén teño que matizar que non é que nós non queramos vende-lo que estamos facendo; simplemente facer un razoamento creo que léxico para que non sexa entendido polos grupos da oposición no sentido de que neste momento Belas Artes neste curso necesita máis espacio físico porque aínda as obras do Cuartel de San Fernando van comezarse agora, desta forma Belas Artes pois hai espacio suficiente para atender ós alumnos destes cursos, é dicir, os cursos anteriores no novo curso que vai comezar; en Enfermería vai haber unhas dependencias dignas e con carácter de futuro nun espacio onde o propio sector de enfermería quería estar, son os datos que nós temos, e ó mesmo tempo teño que dicir que ó cabo dun ano, aproximadamente para o próximo curso, loxicamente eses espacios físicos van quedar totalmente libres, o cal quere dicir que a Deputación vai ter aí unha serie de espacios que poden ofrecerse, ben á cidade de Pontevedra, ou ben á provincia, ou ben a calquera institución que nalgún momento os demanda se esta Corporación o considera conveniente; entón xa digo, que non é que intentemos vender nada, simplemente as circunstancias foron así, creo que a operación non é mala. E tamén hai que dicir outra cousa importante, que na Escola de Enfermería que se está facendo a Deputación aporta un 25% aproximadamente, é dicir, que vai a aporta-lo Axuntamento de Pontevedra, a Consellería de Educación, a Universidade de Vigo e a propia Deputación, é dicir, se aportamos entre os catro estamos aportando un 25%, e que nas obras que se estiveron acometendo donde está ubicada neste instante a Escola de Belas Artes, que tamén se fixo con financiación compartida, esas obras despois van a quedar como patrimonio da Deputación. O que vai a pasar no futuro en canto ó Hospital é un tema distinto que xa se estudiará no seu momento pero eu quería dicir que non é que haxa unha falta de programación e que neste momento a Dirección vai a quedar nunha situación mala, o banco de sangue, non é así. Había un espacio aí posible de ampliación e que cando as circunstancias económicas o permitiran e se podíamos cambialo, pois evidentemente se cambiaría. Pero aínda teño que dicir que alí queda aínda moito espacio naquel edificio e falando recentemente co Director do Hospital pois non tiña ningunha, a nós non nos deu ningunha queixa de espacio nese sentido, o único que ós Directores lles gustaría, como a min e a outra persoa que estivera ó fronte dunha institución deste tipo, te-los máximos espacios para intentar que a xente tivera noutras condicións distintas. Pero, temos que dicir tamén que o resto dos hospitais que hai en Galicia e que herdamos do antigo INSALUD non están en mellores condicións. Entón nós estamos intentando facer un esforzo. Sr. González. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver, esa explicación se nos dio en Comisión también Presidente. La parte que afecta al punto de esa explicación, como le decía mi compañero Antonio antes, nosotros vamos a intentar debatir la el día 15 porque forma parte del tema el día 15. Y la parte de obras y la financiación compartida en obras, y por qué no se produjo hasta ahora esa transferencia, etc., etc. Pero si, lo que yo sigo diciendo que me llama tremendamente la atención es que siete meses después hay que corregir el Presupuesto en lo que afecta a Hospital Provincial, obras al margen, en una desviación del presupuesto del Hospital de prácticamente el 20%. Y no habla usted del tema, pero sí nos da la razón cuando planteábamos en el Presupuesto que el presupuesto del Hospital provincial era raquítico y estaba mal hecho, es decir, no estaba ni hecho, simplemente que usted como tenía una partida destinada, casó números, y los trajo a aprobación del Presupuesto. Yo ya le decía antes, mire, setecientos millones en medio del Presupuesto de la Diputación, eso prácticamente es nada. Que esta fórmula de modificación de créditos y transferencias de créditos las hacemos todas las instituciones, pero esto no quiere decir que nos callemos que hay una desviación por mala presupuestación de casi el 20% en el capítulo del Hospital. Y eso es grave. Ya le dije antes, hay partidas concretas, como manutención, que se van a insuflar con veinte millones de pesetas, o sea, creo que al menos se nos puede dar la razón en la parte que teníamos. De todas formas, me imagino que esta no va a ser la última transferencia de crédito en temas del Hospital, me imagino que no de aquí a cinco meses. Le vuelvo a recalcar que vamos a seguir votando en contra. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Yo antes de que conteste el Sr. Mosquera, que antes le contesté tanto al Grupo socialista como al Grupo del BNG sobre la crítica del presupuesto raquítico del Hospital, tengo que decir lo siguiente: nosotros cuando aprobamos el Presupuesto, ya dijimos, y creo que está ahí el acta de aprobación del Presupuesto que se puede ver, que evidentemente había algunas partidas que quizá no estuvieran dotadas suficientemente, y lo dije consciente de lo que estaba haciendo por una razón que era la siguiente: nosotros sabíamos y aparte el dato lo tenemos ahora aquí, que en la liquidación del Presupuesto del año 1992 iba a haber un excedente de Tesorería. ¿Qué pasa?. Si nosotros intentáramos en aquel momento nivelar los ingresos y los gastos, había dos soluciones: una, inflar los ingresos, lo cuál es una auténtica barbaridad; o acudir a maior crédito, es decir, no hay ninguna fórmula distinta de esas dos que acabo de apuntar. Ya digo ampliación de ingresos falsos, lo cuál es un disparate, o bien incremento de crédito con la consiguiente carga financiera. Nosotros si quisiéramos jugar a una política electoralista como a veces se nos critica, en este momento tenemos un excedente de quinientos millones de pesetas, nosotros pudimos en su momento, a principios de año, haber nivelado el presupuesto del Hospital y ya no digo otras partidas que pudieron haber quedado infradotadas, con un aumento de crédito simplemente, en vez de ir a novecientos cincuenta millones de pesetas, que todo el mundo tiene que recordar que alguno me dijo: no, no, eso que o poñan ó principio pero non van acabar así. Tengo que decir que hemos ido al principio de la Ley de presupuestos solamente a novecientos cincuenta millones de pesetas de crédito, que no vamos ir ni a una sola peseta más; y segundo tema, que con respecto a años anteriores el cambio no ha sido notable, ha sido radical. Y segunda cuestión también que tengo que anotar, es que si hubiéramos hecho lo que ustedes dicen de dotar ese tema, ya digo, habría que incrementar crédito y habríamos ido pues por lo menos a mil quinientos millones de pesetas de crédito en vez de los novecientos cincuenta y estos quinientos cuarenta millones de pesetas, hombre, pues no nos vendrían nada mal en esa política electoralista teniendo en cuenta que estamos en elecciones municipales para dotar esas famosas partidas que el Sr. Mosquera y algún grupo tanto critican. Que no lo estamos haciendo, es decir, lo único que hay que pensar es que la mayor parte de este expediente de modificación viene debido a que hay un superávit de quinientos cuarenta millones de pesetas, y que es con lo que se está dotando. Y que la carga financiera no está incrementada sino todo lo contrario; si no lo hubiera nivelado al principio del ejercicio lógicamente la carga se hubiera disparado, lo cuál no tiene sentido; estamos intentando pues ajustar el Presupuesto, estamos en una situación creo que de una coyuntura económica muy recesiva, sería absurdo intentar aumentar la carga financiera si no hubiera una necesidad. Yo dije muchas veces que si hay que hacer alguna obra importante que la provincia lo demande, el que uno pida más crédito no tendría mayor importancia, pero en este momento para gastos corrientes si que la tendría. Es decir, simplemente antes yo no di una respuesta a esa crítica y la quise dar ahora. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, antes de nada espero que eso que dixo que estamos en eleccións municipais non sexa algo que lle traicionou o subconsciente e espere face-lo mesmo que se fixo no 89. Sr. Presidente.- Nas autonómicas me refería. Sr. Mosquera Lorenzo.- Nas municipais porque se cadra é o que lle preocupa. Esperemos que non sexa así. Realmente en canto a política financeira da Deputación efectivamente se millorou, non todo o que se debera pero se millorou. Pero de tódalas maneiras eu creo que os presupostos hai que facelos reais e o do Hospital non se fixo e haberá que inxectarlle máis cartos. Eu creo que eso está claro, como acaba de recoñece-lo propio Presidente, ou sexa que non merece máis voltas. Agora eu o que quero que me responda son a dúas cousiñas concretas: primeiro, ¿a ubicación da Escola de Enfermería vai ser definitiva ou non?. Esa é a primeira cuestión. A min, a autorización do Director do Hospital, pois mire vostede, non foi do Consello de Administración, bueno, vamos a deixalo; quero dicir que prefiro non falar dese tema porque xa hai outros exemplos antes de autorizacións ou consentimentos que despois se volveron atrás ou que foron conflictivos. Non foi polo Consello de Administración e non quedou claro se eso vai ser definitivo ou non. Porque claro, coa aspiración dun doctor que vostede citou, e eu prefiro non nomear a ninguén, que a súa ilusión é que a Escola de Enfermería estea alí, pois igual a ilusión da maioría do Hospital é que estean alí outros servicios e remodelar eso, co cal entraríamos nun choque de intereses e que unha institución allea ó Hospital como é Enfermería tería prioridade sobre as aspiracións do Hospital. Me parece fóra de lugar ou polo menos un tema suficientemente delicado como para falalo no Consello de Administración, en colectivos profesionais, etc., falalo con calma, máxime cando xa hai acordado pois supoño que será o que teñen en conta que eses espacios no futuro ían ser para iso, para aumenta-las plantas e aumentar outras consultas, aumentar as camas e demais. Co cal esa é a primeira pregunta ¿vai ser definitiva esa ubicación ou non?. É a primeira cuestión. E a segunda cuestión que quero que me responda é: ¿o balance neto do campus universitario aquí en canto a obras e inversións en obras da Deputación, é dicir, a Deputación saliu beneficiada ou aportou cartos realmente?, cousa que non critico pero que quede claro esas cifras, é dicir, ¿a Deputación aportou moito máis do que recibiu nas súas inversións, ou non?. Eu creo que eso está claro, as cifras están aí e non hai nada que discutir. Pero a cuestión central é outra, a Escola de Enfermería se vai ser definitiva ou non. Sr. Presidente.- En principio, evidentemente, nós non temos aquí ningunha varita máxica para predecir o futuro pero é que a Escola de Enfermería vai ter aí a súa ubicación definitiva. Vostede sabe que esa é unha Escola universitaria que depende dun padroado no que a Deputación está aportando unha cantidade dos seus presupostos, non recordo agora se son entre trinta ou corenta millóns de pesetas, creo que son trinta e tantos millóns, pero que nun momento determinado se loxicamente a Escola universitaria de Enfermería depende da Universidade e se a Universidade quixera poñela noutro sitio, ese sería problema da Universidade; é dicir, volveríanos a quedar un espacio libre; se a Escola Universitaria segue dependendo da Deputación, pois vai aí queda-la súa estancia definitiva. Respecto á segunda pregunta, home, eu creo que o balance non é positivo a favor da Deputación, pero como vostede di ó final da súa pregunta, pois eu creo que non é positivo nun sentido pero é moi positivo noutro. Se nós comparamos, por exemplo, co que gastou a Deputación de Lugo no seu campus universitario, nós gastamos moitísimo menos diñeiro, en cambio temos que dicir que nalgún momento determinado se nos criticou porque parece que a Deputación de Pontevedra gastara poucos cartos; nós gastamos os que fixeron falta, non gastamos máis nin menos, non fixeron falta, se houbera que gastar máis pois se gastaban. Entón quero dicir que se temos en conta o que gastamos en instalacións universitarias e o que estamos recibindo, o balance é puramente aséptico e evidentemente no seu día tería un déficit pola nosa parte, pero hai que pensar que a Deputación non está arrepentida por gastar eses cartos senón todo o contrario, e que con respecto a outras institucións provinciais ubicadas na nosa Comunidade autónoma pois gastamos moitísimo menos diñeiro. Eu creo que neste caso estaremos tódolos grupos políticos, sempre estivemos, de acordo en votar unha man neste sentido. Bueno, eu creo que o debate está cerrado, vamos a someter a votación este punto da orde do día. ¿Votos en contra?, señores do PSOE e Sr. Mosquera. ¿Abstencións?. ¿Votos a favor?, o Partido Popular vota a favor. Queda aprobado por maioría, moitas gracias. Visto o expediente de Modificación de Créditos tramitado ó efecto dentro do vixente Presuposto Provincial, que comprende os Expedientes de CRÉDITO EXTRAORDINARIO Nº 2/93, SUPLEMENTO DE CRÉDITO Nº 2/93 e TRANSFERENCIA DE CRÉDITO Nº 3/93, por un importe de CENTO VINTETRÉS MILLÓNS NOVECENTAS CITO MIL SEISCENTAS SEIS PESETAS (123.908.606), CATROCENTOS DEZASEIS MILLÓNS SEISCENTAS SETENTA E TRES MIL CENTO SESENTA E DÚAS PESETAS (416.673.162) e CENTO TRINTA E OITO MILLÓNS SEISCENTAS TRES MIL CINCOCENTAS SESENTA E SETE PESETAS (138.603.567), respectivamente, e que a continuación se detallan en cumprimento das Bases 7, 8 e 10 das aprobadas para a execución do Presuposto de 1993; vista a Memoria da Presidencia e o informe de Intervención, o Pleno, consonte co dictame favorable da Co- misión de Economía, acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE e do BNG e os votos a favor do PP, aprobar ditas modificacións presupostarias na seguinte forma: 1º).- Os gastos que se pretenden financiar co expediente de Crédito Extraordinario son específicos e determinados. O detalle destes gastos que se pretenden financiar con este expediente figuran no estado demostrativo. Este expediente presenta, resumido por capítulos, a seguinte estructura: Capítulo 1º.- Remuneracións de persoal........... 5.455.300 Capítulo 2º.- Gastos en bens e s. correntes..... 12.663.307 Capítulo 4º.- Transferencias correntes........... 6.998.669 Capítulo 6º.- Inversións reais.................. 88.791.330 Capítulo 8º.- Variación activos financeiros..... 10.000.000 Total Crédito Extraordinario..... 123.908.606 =========== Este expediente finánciase co remanente de Tesourería. 2º).- Os gastos que se pretenden financiar co expediente de Suplemento de Crédito son específicos e determinados. O detalle destes gastos que se pretenden financiar con este expediente figuran no estado demostrativo. Este expediente presenta, resumido por capítulos, a seguinte estructura: Capítulo 1º.- Remuneracións de persoal.......... 98.743.988 Capítulo 2º.- Gastos en bens e s. correntes.... 246.129.496 Capítulo 4º.- Transferencias correntes.......... 31.299.678 Capítulo 6º.- Inversións reais.................. 40.500.000 Total Suplemento de Crédito...... 416.673.162 Este expediente finánciase co remanente de Tesourería. 3º).- Os gastos que se pretenden financiar co expediente de Transferencia de Crédito son os que se detallan no estado demostrativo do expediente. Este expediente presenta, resumido por capítulos, a seguinte estructura: Capítulo 2º.- Gastos en bens e s. correntes..... 13.603.567 Capítulo 6º.- Inversións reais................. 125.000.000 Total Transferencia de Crédito... 138.603.567 Este expediente finánciase con baixas de crédito na partida 611-011-911.01 (amortización crédito sindicado). 4º).- Estes expedientes presentan, resumidos por capítulos, a seguinte estructura: Capítulo 1º.- Remuneracións de persoal......... 104.199.288 Capítulo 2º.- Gastos en bens e s. correntes.... 272.396.370 Capítulo 4º.- Transferencias correntes.......... 38.298.347 Capítulo 6º.- Inversións reais................. 254.291.330 Capítulo 8º.- Variación de activos financieros.. 10.000.000 Total expediente de modificación de crédito.. 679.185.335 ------ Folla: 57,58 3.3402.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE CANGAS PARA O CAMBIO DE APLICACIÓN DAS SUBVENCIÓNS DA OBRA Nº 18 DO POS/1993 Sr. Presidente.- ¿Intervenciones?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- En principio non habería ningún problema, é dicir, que se o Concello de Cangas quere cambialo, está en prazo, as obras están empezadas antes do 1 de outubro, bueno, moi apurado pero inda habería tal. A cuestión é de fondo, ¿por que se pide este cambio de obrigacións?; se pide este cambio de obrigacións porque o señor Alcalde de Cangas, moi habilmente, e dígoo no sentido positivo, logrou que a COTOP lle fixera a obra, co cal isto é a casa de tócame Roque, someten as obras en plans, teñen que ir a Madrid, se aproban, debatimos aquí non sei cantas horas, despois tódolos puntos son destes, despois non se fan as obras, están aprazadas, non se autorizan, se cambian e cada un amaña pola súa conta o cal, algo que debería de se-lo Plan principal de obras e servicios, algo tan rimbombante e tan serio, ó final pois queda nunha cuestión de mero, bueno, non sei se chamarlle amaño ou caciqueo, non sei, a ver quen o dá metido aquí, alá ou acolá, ou sexa, queda nunha cuestión des te tipo, des poi s temos que modificala, ten que ir a Madrid, despois dentro de pouco entrarán a debatir que é culpa de Madrid, verás, e estaremos discutindo da ría para abaixo e tal, a polémica de sempre que xa repetín neste Pleno e xa centos de veces. Voume abster e punto. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sometemos a votación este punto da orde do día. ¿Votos en contra?, Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Solamente decir que o Grupo socialista vai votar si como xa votou na Comisión, e aclarar que en efecto se trata, por parte do Concello, de non perder unha obra en Cangas porque a Xunta co seu criterio dedocrático como sempre, fixo outra obra. Sr. Presidente.- ¿Democrático?. Sr. López Freire.- Dedocrático, de dedo, fixo unha obra, o único que o Grupo socialista pediu e consta así no informe da Comisión, é que este asunto sexa ratificado polo Pleno do Concello de Cangas, Sr. Presidente, porque o POS apróbase no Pleno e as rectificacións son do Pleno, polo tanto o noso voto é sempre e cando o Concello de Cangas ratifique esta decisión da Comisión de Goberno. Sr. Presidente.- Bueno, eu non vou entrar nese tema porque é un tema interno, eu creo que o Concello de Cangas ten a suficiente asesoría xurídica como para dicir se iso é correcto ou non é correcto, entón nós vamos a someter a votación o tema tal como vén da Comisión informativa. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?, Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?, votos a favor do PP e do PSOE. Moitas gracias. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades, o Pleno acorda por maioría, coa abstención do BNG e os votos a favor do PSOE e do PP, aproba-la solicitude que formula o Concello de Cangas, interesando o cambio de aplicación das subvencións da obra nº 18 do Plan de Obras e Servicios 1993, por importe de CATORCE MILLÓNS CINCOCENTAS TRINTA E OITO MIL SETECENTAS SESENTA E UNHA PESETAS (14.538.761), ós efectos de destinalas a incrementa-lo presuposto da obra denominada: "Rede de sumidoiros de Piñeiro-Seixo, 2ª fase", incluída no mesmo Plan co ordinal 17, quedando o seu financiamento establecido na forma que se expresa: - Aportación do Estado (MAP).......... 3.660.271 pts. - Aportación da Deputación.............. 812.259 pts. - Aportación do Concello............. 20.066.231 pts. TOTAL........ 24.538.761 pts. ============================= A aprobación definitiva da presente solicitude, condiciónase á resolución favorable do Ministerio para as Administracións Públicas, debendo seguirse o seu efecto os trámites que prescribe a lexislación vixente (exposición pública e informe da Comisión Provincial de Colaboración do Estados coas Corporacións Locais), e xustificarse polo Concello, por medio da oportuna certificación, de que a nova obra que se propón reúne os requisitos que establece o artigo 7.3 do R.D. 665/90, de 25 de maio. ------ Folla: 58,59 4.3403.- SOLICITUDE DO CONCELLO DE VALGA PARA A APLICACIÓN DE REMANENTES POR BAIXA DE CONTRATACIÓN DA OBRA Nº 14 DO ADICIONAL Ó POS/1993 Sr. Presidente.- ¿Intervencións?. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Si, reiterar frases antiguas con el tema de los remanentes. Estamos absolutamente en contra; usted sabe incluso que hubo una decisión no hace mucho que a nivel de escrito incluso del Ministerio de las Administraciones Públicas en el que efectivamente, si no lo prohibían cuando en un momento determinado dijeron "eso no se puede hacer", ya se debía entender como Ley, de forma que no aceptamos de ninguna manera que los remanentes se apliquen en ningún sitio; los remanentes de una obra deben de volver aquí y lo repito por enésima vez, y ustedes que son más volver a repartirlos, porque como he dicho tantas veces, esto se presta a muchos trucos, a tremendos y peligrosos trucos, y usted lo sabe de sobra, claro, de manera que de ninguna forma aceptamos el tema de los remanentes que se siguen ampliando de la forma que se está haciendo, que vuelvan aquí y que aquí se vuelvan a distribuir. Gracias. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Nieto. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Outro debate xa tamén moi vello, non. Bueno, A todo isto estamos discutindo por exemplo o punto anterior, oitocentas doce mil da Deputación, a obra total son un millón catrocentas vintecinco; o POS distribuie cos seus criterios obxectivos, non equitativos pero si obxectivos, e bueno, este Concello en concreto pois resulta que contratou a obra, tivo unha baixa de un millón catrocentas vintecinco mil e ahora pide poder aplicala para o resto, ben. Xa temos discutido isto varias veces e de seguir discutindo, á parte me parece que o tema ten certa complexidade dentro de que este Plan practicamente está morto, pero bo, cos millóns que ten, pero o caso é que hai algún interés, habería que entrar no debate de fondo. Vamos a ver, a Deputación ten a capacidade de contrata-las obras, ben, o fan cantidade de Deputacións, se o fixesen entón si tiña sentido que os remanentes quedaran aquí, é dicir, a cada Concello fan unha obra, os Concellos si tan as obras, está feita a obra, perfecto, bueno, iso é o que tan outras Deputacións, tódalas obras se contratan, esta Deputación delega nos Concellos a contratación co cal as baixas despois, a obra está feita, pois bo, segundo criterios, Sr. Nieto, agora tiñan que volver aquí, pero é que non sei se iso vai provocar unha picaresca inda maior, que o Concello amañe a obra como sexa para non devolver ningún peso, co cal poderíamos estar provocando unha picaresca maior; tal como están as cousas eu creo que o léxico é que os Concellos intenten face-las obras o máis barato posible e que poidan aplicar remanentes para facer máis obra porque senón vai provocar outro tipo de picarescas inda peor, ou entramos no debate de fondo de quen debe leva-la contratación, como facela, se a debe face-la Deputación, se se debe de deixar seguir delegando nos Concellos, ou son tal como está, seguindo o criterio que estivemos mantendo, bueno, o que estivo mantendo durante sempre, pois vamos votar a favor, é unha obra des te ano, está en prazo, debe de ser dos poucos Concellos que ten practicamente rematadas no 93, etc., ou sexa, que bueno, é unha cousa ben feita en tempo e forma e tal como están as cousas eu creo que os Concellos deben levalas. Outra cousa é outro debate que en todo caso sería para ter con calma e a ver o da contratación, hai Deputacións que fan doutra maneira, etc., é un tema bastante máis complexo que en todo caso sería cuestión de abordar noutro momento. Sr. Presidente.- Bueno, moitas gracias. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Como estamos prácticamente en elecciones, es que yo estoy perplejo, de verdad querido Mosquera que estoy perplejo, le estás dando unas ovaciones al Partido Popular, primero que si la cosa económica formidable, después otra ovación al querido Chapela, ahora que ésto va formidable, anécdota simplemente, nada más, no hay nada de picaresca por medio ni mucho menos. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra?, Grupo socialista. ¿Abstenciones?. ¿Votos a favor?, el Sr. Mosquera vota a favor. Votó a favor el Partido Popular y el Sr. Mosquera. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Vías e Obras o Pleno acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE, e os votos a favor do BNG e do PP, aproba-la solicitude do Concello de Valga, interesando a aplicación dos remanentes producidos na contratación da obra nº 14 do Plan Adicional ó POS/93, "Pavimentación de caminos vecinales", por importe de UN MILLÓN CATROCENTAS VINTECINCO MIL PESETAS (1.425.000), ós efectos de destinar á nova que propón o mesmo, denominada: "Pavimentación de caminos vecinales, 2ª fase", consonte ó financiamento que se expresa: - Aportación do Concello..................... 835.611 ptas. - Aportación da Deputación................... 589.389 ptas. TOTAL........... 1.425.000 ptas. ================================ A tal efecto, deberán seguirse no expediente os trámites de exposición pública e xustificarse polo Concello que a nova obra que se propón reúne os requisitos que establece o artigo 7.3 do R.D. 665/90, de 25 de maio. ------ Folla: 59,60 5.3404.- PROPOSTA EN RELACIÓN COA INCORPORACIÓN DE REMANENTES DE OBRAS DOS PLANS DE OBRAS E SERVICIOS 1991 E 1992 A SOLICITUDE DOS CONCELLOS DE BAIONA, MOAÑA, AS NEVES E OUTROS [POS] Sr. Presidente.- ¿Intervenciones?. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Estamos no de sempre, Baiona e outros, pero os outros son, un, dous, tres, catro, cinco, seis, sete, oito, nove, dez, once, doce, trece, eses outros. Estamos no problema de sempre, que toca o que dicíamos xa, o que dicía antes, é dicir, se contratan ós Concellos ó final hai líos coas obras, se retrasan; estamos con obras do 91, o MAP contestou que non mantén a súa aportación, e estamos no lío de sempre que haberá que arreglar dalgunha maneira, igual que o problema de antes; esto está sempre provocando estes líos e agora cos cabreos pertinentes; o outro día, parece que dunha maneira razoable ou non, un alcalde que é Deputado cabreábase moitísimo porque a Deputación non lle tapaba, non lle suplía o que o MAP lle suprime; vamos, este é o problema de non contrata-las obras a tempo, de facelo como se está facendo e que ó final a maioría son o chocolate del loro, tanto as aportacións da Deputación como o do MAP, son o chocolate del loro; esto dá máis follón administrativo do que arregla despois na práctica, porque son aportacións de oitocentas mil pesetas, un millón e cousas así que andan peloteadas dun lado para outro. Dalgunha maneira hai que resolvelo e desde logo igual esta Deputación non deu exemplo suficiente poñéndose dura cando un concello vén cunha obra do POS/89; aínda sucedeu hai poucos meses, ou sexa, catro anos despois e se lle acordou o cambio e seguimos igual e non vai a menos, non vai a menos, vai amáis, ou sexa, obras do 91, dous anos despois veñen a cambio de aplicación, tiveron dous anos para acordarlle; bueno, eu desde logo esto non podo votar a favor, voume abster por ese motivo, é dicir, porque os concellos ás veces tamén teñen dificultades, pero claro, é que hai cousas que son xustas por outras que son puro abandono. Hai concellos aquí, citados cantidades de veces, coma o de Poio que ese é exemplar, sempre pide cambio de aplicación de tódalas obras, sempre e prórrogas, bueno, e se lle está consintindo sempre, en outros pois é razoable, entón, bueno, como é todo un paquete, pois vamos a deixalo así. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, o Grupo socialista non vai cambia-lo seu voto, vai mante-lo seu voto que xa tivo en Comisión onde, votou non a determinadas obras deste plan, a determinadas obras, entre elas, por exemplo, a dun concello que é socialista, pero nós votamos non e seguimos mantendo o noso voto. Sen embargo, o que queriamos reflexar é que hai un acordo plenario xa de aprobación de cambios de aplicación, etc., que sólo estaba sometido á vinculación de que Administracións Públicas lle informara favorable ou desfavorablemente, nalgúns casos Administracións Públicas informaron que como non tiñan aportación dependían de Deputación e polo tanto na Comisión se dixo que continuaría adiante. Polo tanto, nós votaremos non como votáramos en Comisión. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sometemos a votación o punto da orde do día. ¿Votos en contra? Grupo socialista. ¿Abstencións?. Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?. Grupo popular. Queda aprobado por maioría. De conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades o Pleno acorda por maioría, cos votos en contra do PSOE, a abstención do BNG e os votos a favor do PP, a adopción do seguinte acordo: Tramitado expediente de cambio de aplicación de subvencións da obra nº 66 do Plan de Obras e Servicios (POS) 1992, a instancia do Concello de BAIONA, e á vista do escrito recibido do Ministerio para as Administracións Públicas (MAP), no que se manifesta que "no resulta posible su aceptación, de conformidad con lo establecido en el artículo 17, punto 2, del Real Decreto 665/90, de 25 de mayo", o Pleno, na súa consecuencia, acorda facer presente ó Concello que se mantén a aportación provincial para as obras das que se propón o cambio, denominadas "Instalación de alumbrado ornamental en Avda. Alférez Barreiro, tramo plaza de Castro-Casa del Mar", sempre e cando polo mesmo se asuma a aportación do Estado, en contía de DOUS MILLÓNS CENTO TRINTA E DÚAS MIL OITOCENTAS TRINTA PESETAS (2.132.830) e se executen as obras consonte ó presuposto inicialmente aprobado, por importe de SEIS MILLÓNS OITOCENTAS TRINTA E NOVE MIL CATROCENTAS VINTECINCO PESETAS (6.839.425). Tramitado expediente de cambio de aplicación de subvencións da obra nº 53 do Plan de Obras e Servicios 1991 (POS), a instancia do Concello de MOAÑA, e á vista da comunicación recibida do Ministerio para as Administracións Públicas (MAP), no que se manifesta que "al no estar cofinanciada con subvención estatal, esa Diputación puede llevar a efecto las actuaciones que estime oportunas", o Pleno, na súa consecuencia, acorda resolver consonte coa solicitude do Concello e destina-lo importe de TRES MILLÓNS DE PESETAS (3.000.000) á nova obra que propón o mesmo, denominada "Alcantarillado de Costa Domaio", debendo a obra estar executada e xustificada na súa totalidade antes de que remate o presente exercicio, ó término do que, e caso de que non se leve a cabo a mesma, darase de baixa do presuposto desta Deputación a subvención aprobada, por importe de UN MILLÓN CINCOCENTAS MIL PESETAS (1.500.000). Tramitado expediente de cambio de aplicación de subvencións da obra nº 77 do Plan de Obras e Servicios (POS) 1992, a instancia do Concello de MOAÑA, e á vista da comunicación recibi- da do Ministerio para as Administracións Públicas (MAP), na que se manifesta que "no resulta posible su aceptación, de conformidad con lo establecido en el artículo 17, punto 2, del Real Decreto 665/90, de 25 de mayo", o Pleno Provincial, na súa consecuencia, acorda facer presente ó Concello que se mantén a aportación provincial para a nova obra que se propón, denominada "Asfaltado Baixada ó Colexio da Guía", sempre e cando polo mesmo se asuma a aportación do Estado, en contía de OITOCENTAS DEZ MIL SETECENTAS TRES PESETAS (810.703), e se executen as obras consonte ó presuposto inicialmente aprobado, por importe de TRES MILLÓNS DE PESETAS (3.000.000). Tramitado expediente de aplicación de remanentes producidos na contratación da obra nº 31 do Plan de Obras e Servicios (POS) 1992, a instancia do Concello de AS NEVES, e á vista da comunicación recibida do Ministerio para as Administracións Públicas (MAP), na que se manifesta que "al tratarse de proyectos inferiores a tres millones de pesetas... o no cumplir los requisitos en el arto 9.3 del Real Decreto 665/90..., no son subvencionables a través del indicado Plan Provincial", o Pleno, na súa consecuencia, acorda facer presente ó Concello que se mantén a aportación provincial para a nova obra que se propón, denominada "Acceso a núcleo incomunicado de Cacheira-S. José", sempre e cando polo mesmo se asuma a aportación do Estado en contía de CINCOCENTAS SESENTA E DÚAS MIL OITOCENTAS CORENTA E CINCO PESETAS (562.845), e se executen as obras consonte ó presuposto aprobado de UN MILLÓN OITOCENTAS SETE MIL CATROCENTAS OITENTA E DUAS PESETAS (1.807.482). Tómase así mesmo en consideración as solicitudes formuladas en igual sentido polos Concellos de MORAÑA, CRECENTE, SALCEDA DE CASELAS, BARRO, COTOBADE, poro, AGOLADA, MOS, DOZÓN e A LAMA, ós que se lles mantén igualmente a aportación provincial para as novas obras que propoñen, sempre e cando estes asuman a aportación do Estado que se deriva para cada obra e se executen as mesmas consonte ós respectivos presupostos aprobados en cada caso. ------ Folla: 60,61 6.3405.- COMUNICACIÓNS Sr. Presidente.- Sr. Secretario. Sr. Secretario.- Hay una propuesta del Patronato del Museo proponiendo a la Corporación que a título póstumo se nombre Patrono Honorario a D. José Ernesto Domínguez Casais, recientemente fallecido, y que en vida fue un generoso donante de importantísimas obras, documentos manuscritos y raros impresos. Sr. Santomé Otero.- Si, nosotros aceptamos ese nombramiento pero, lo que hablamos siempre en Comisiones, estos temas hay que hacerlos a poder ser en vida de los que han hecho esas donaciones, no esperar a que se muera para reconocer todas sus virtudes. Sr. Presidente.- ¿Alguien está en contra de este nombramiento, de esta propuesta?. Bueno, pues de acuerdo. Queda enterado e conforme o Pleno coa proposta de nomeamento, a título póstumo, de D. José Ernesto Domínguez Casais, como Patrono Honorario do Museo Provincial de Pontevedra, do que foi xeneroso doante de importantísimas obras, documentos manuscritos e raros impresos. ------ Folla: 61 FÓRA DA ORDE DO DÍA, adoptouse o seguinte acordo: 7.3406.- MOCIÓN DO DEPUTADO D. ANTONIO NIETO FIGUEROA SOBRE FEITOS OCURRIDOS NA AUTOESTRADA DO ATLÁNTICO Sr. Presidente.- Hay una moción del Sr. Nieto Figueroa que dice lo siguiente. ¿Quiere leerla usted Sr. Nieto Figueroa?. ¿Se la leo yo?. Como quiera. Sr. Nieto Figueroa.- La leo yo. Si. Pues dice, primeramente hay que votar la urgencia pero en fin la leo para que los compañeros conozcan el fondo del asunto. Dice así, fue presentada el día 2: Tras los lamentables hechos acontecidos recientemente en la Autopista del Atlántico, hechos que si no se atajan de inmediato pueden proliferar por doquier, el concejal vigués y Diputado provincial que suscribe y con el fin de su aprobación en la más inmediata sesión plenaria formula la siguiente moción: 1.- Instar a Autopistas del Atlántico, Xunta de Galicia y cuantos organismos ostenten competencias en los puentes de nuestro entorno, a fin de que de forma inmediata adopten las medidas precisas encaminadas a evitar la repetición de tan lamentables aconteceres. 2.- Que por los servicios de la Diputación se proceda con la máxima urgencia a realizar los trabajos precisos en todos los espacios similares de su competencia. Lamentablemente se ha vuelto a repetir, no hubo grandes problemas, ha vuelto a repetirse el tema de tirar piedras desde un puente y nosotros en Vigo hoy también vamos a debatir esta misma moción, porque incluso la propia ciudad tiene puentes a los que tiene que proteger para que no ocurran estas cuestiones. Y como me imagino que la Diputación Provincial también los tiene, pues, todos a una dirijámonos a Autopistas del Atlántico y obremos en consecuencia. Muchas gracias. Sr. Presidente.- Bueno, yo como Presidente evidentemente estoy de acuerdo con esta propuesta, ya incluso también de nuestro partido se han hecho gestiones en este sentido, incluso a nivel parlamentario y es cierto que hubo algún accidente desgraciado que pudo haber tenido unas consecuencias mucho mayores y que la Diputación en sus carreteras si hay alguna cuestión también tomemos nuestras medidas, que lo intentaremos hacer, pero donde realmente afecta es en las vías rápidas debido a la velocidad que se circula pues cualquier objeto que caiga a esa velocidad, el efecto que produce es tremendo. Entonces, yo estoy de acuerdo con esta moción; antes de nada vamos a declararlo de urgencia. ¿Votos en contra de la urgencia?. ¿Abstenciones?. ¿Votos a favor de la urgencia?. Queda declarada la urgencia. Bueno, el propio espíritu de la moción ya lo ha leído el Sr. Nieto Figueroa, si alguien quiere intervenir, se abre un debate y si no la sometemos a votación. ¿Votos en contra de la moción?. ¿Abstenciones?. ¿Votos a favor?. Se aprueba por unanimidad. Muchas gracias. Apróbase por unanimidade a moción presentada polo Deputado Provincial D. Antonio Nieto Figueroa que di así: "Tras los lamentables hechos acontecidos recientemente en la Autopista del Atlántico, hechos que si no se atajan, de inmediato pueden proliferar por doquier, el Concejal Vigués y Diputado Provincial que suscribe, y con el fin de su aprobación en la más inmediata sesión plenaria, formula la siguiente MOCIÓN UNO.- Instar a Autopistas del Atlántico, Xunta de Galicia, y cuantos organismos ostenten competencias en los puentes de nuestro entorno, a fin de que de forma inmediata, adopten las medidas precisas encaminadas a evitar la repetición de tan lamentables aconteceres. DOS.- Que por los servicios de la Diputación se proceda con la máxima urgencia a realizar los trabajos precisos en todos los espacios similares de su competencia." ------ Folla: 61,63 8.3407.- ROGOS E PREGUNTAS - Estudio de la vía rápida pontevedra - A Cañiza por Ponteareas (3.2.) - Tratamiento de plagas en árboles. (3.4.) - Protección del Cruceiro de HIO, Cangas (3.9.) Sr. Presidente.- El Sr. López Freire tiene una serie de preguntas. Si. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Voy a proceder a leerlas. A primeira pregunta di máis ou menos o seguinte: Sr. Presidente no último Pleno desta Corporación Provincial, a pregunta deste Deputado, comprometeuse a facer realidade o acordo plenario de constituir unha comisión para o estudio da vía rápida Pontevedra-A Cañiza por Ponte Caldelas. Dado o tempo transcorrido desde a toma de acordo plenario e en vista de que a citada comisión non foi constituída é polo que formulo as seguintes preguntas: 1ª ¿Cales son as causas polas que o Sr. Presidente non cumprimentou o acordo plenario no que se aprobou a moción deste Grupo sobre a vía rápida Pontevedra-A Cañiza?, e 2ª ¿Pensa o Sr. Presidente nomear dita comisión de estudio da vía rápida no presente mes de setembro?. Sr. Presidente.- Bueno, pues yo en este momento voy a proceder al nombramiento de esa comisión. Presidente de la comisión el Presidente de la Diputación y el Sr. Crespo, que es el Presidente de la Comisión de Vías y Obras; por el Grupo socialista usted mismo o alguien que decidan, ¿López Freire, no?, ¿estais de acuerdo, no?, César; y por el Grupo del Bloque pues el Sr. Mosquera que no hay otro. Pues queda constituída la comisión en este momento. Sr. López Freire.- Moitas gracias. A segunda pregunta Sr. Presidente vouna retirar porque agora mesmo e con data de 6 de setembro se me comunicou a contestación a mesma que facía referencia ó tratamento das árbores con plagas fitopatolóxicas dos distintos concellos. Sen embargo, co permiso da Presidencia aínda que o lin agora precipitadamente teño que facer constar o seguinte: na contestación que dá o Servicio di que ese tratamento a pesares do acordo plenario de facelo extensivo a tódolos concellos provinciais, se fixo no concello de Pontevedra con persoal do concello de Pontevedra e asistencia da policía local; no concello de Cambados, segundo o propio Servicio, aínda que o acordo plenario era que fixera un plan e o trouxera para que se debatira aquí, di que en efecto, que sería interesante debatir ese plan, pero que en todo caso habería que preve-la prestación do Servicio e incluíla no Presuposto de 1994, pero eu penso que eso sería unha cousa que tería que dici-la Corporación, se fora interesante ou non. Eu o que pido, que se cumpra o acordo plenario, que se faga o Plan con estes condicionantes que eles poñen, tres persoas, e a maquinaria que aporte a Deputación, etc., e despois que o aprobemos ou rexeitemos na corporación que é a que aprobou o acordo. Sr. Presidente.- Estudiaremos ese tema. ¿Algunha cousa máis?. Sr. López Freire.- Si, hai unha terceira pregunta e un rogo. A terceira pregunta é, e sigo insistindo e seguirei insistindo, mentras sexa Deputado. E seguindo coa miña intención de solicita-lo obrigado cumprimento de moitos dos acordos plenarios sen executar; pedín a través dunha moción e de reiterados rogos o cumprimento do acordo plenario da Corporación provincial do ano 85, polo que se acordaba o tratado do mal da pedra e os danos de contaminación ambiental do máis emblemático monumento lítico de Galicia, o Cruceiro de Hío. Nembargantes, a pesares do acordo plenario e das reiteradas promesas, nin a Deputación nin outro organismo polo menos ata hoxe, tomaron medida algunha a pesares do gravísimo risco de danos irreparables e o perigo de perda dalgúns dos elementos deste cruceiro. Por tanto, eu pregúntolle ó Sr. Presidente se pensa o Sr. Presidente facer fronte o seu compromiso e ó acordo plenario que garinte o tratamento e conservación deste monumento nacional. E dada a urxencia do tratamento, ¿que medidas se pensan tomar?. Sr. Presidente.- Vai a contestarlle por delegación do Presidente o Sr. Chapela. Sr. Chapela Seijo.- Para conocimiento de mi compañero de corporación César López Freire, manifestarle que, efectivamente, haciéndose eco el Presidente de la Diputación del ruego del Diputado, en su momento el Ayuntamiento presentó una solicitud, un pequeño proyecto elaborado por los servicios técnicos, proyecto que fue bien acogido por la Presidencia en el sentido que se sufragó el mismo con un millón y medio de pesetas, y es una aportación de Diputación que con otro millón de pesetas creo que sufragaba el cien por cien que eran dos millones y medio de pesetas. Un millón de pesetas lo aportará el Ayuntamiento y millón y medio la Diputación. Creo que con esa inversión se podrá realizar gran parte de lo que viene reiterando continuamente, y que yo evidentemente me adhiero a ello, en el sentido que todos deseamos que el Cruceiro de Hío, que es sin duda el mejor cruceiro de Galicia, pues tenga la actuación que se merece. Gracias. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Si, unha última intervención Sr. Presidente. Independentemente de que é curioso que teña que tratarme como concelleiro do concello de Cangas desde a proposta aquí do Pleno desta Deputación, a pesares dos nosos acordos puntuais, de todas formas paréceme ben que o Sr. Presidente haxa por fin cumprimentado un acordo plenario que non é unha nova concesión ó concello de Cangas, é un acordo plenario tomado polo Pleno desta Corporación de obrigado cumprimento. De todas formas Sr. Presidente eu, me gustaría que vostede se comprometera de verdade porque non é cuestión xa de tema político nin nada polo estilo, é que o cruceiro de Hío como non se trate, non soamente do entorno, do mal da pedra vamos ter un día portada en tódolos xornais nacionais. Díxenno e reiteroo. Hai figuras que están colgadas dun simple arame oxidado. Pero ben, acepto a contestación. E un último, que non figura aquí, un rogo. Sr. Presidente.- Sobre ese tema quixera dicir que eu quixen que contestara o Sr. Chape la porque eu sabía que eu dictara unha resolución presidencial, pero realmente como non é unha cuestión puntual miña loxicamente non me acordaba cal era a contía. O Sr. Chapela creo que debía lembrarse e lembrouse de cal era a cantidade asignada pola Presidencia. Pois non é que eu non quixera furtarlle a información a vostede en realidade é esa cuestión. Sr. López Freire.- E por último un rogo que non figura, porque é un rogo que quería facerlle á Presidencia, e rogaríalle, valga a redundancia, que tome debida nota del. Fai dous meses veu ó Pleno desta corporación unha petición dun funcionario desta corporación, de consolidación de grado, refírome ó médico Sr. Isidro Caballería, veu a un Pleno, deixouse sobre a mesa para mellor estudio, volveu a outro Pleno, volveuse a deixar na mesa para mellor estudio e había un compromiso da presidencia de traelo a este Pleno. Eu o que desexaría, e ese é un rogo Sr. Presidente, é que ben se lle denegue ou ben se lle conceda a petición, se faga para que o señor interesado poida ademáis presenta-lo oportuno contencioso-administrativo se se lle denega ou se como marca a lei ten dereito a que se lle conceda. Non pode estar durante tres meses sen tomar decisións sobre este tema. Sr. Presidente.- Nese sentido teño que responder que a Deputación non o trouxo a este Pleno, non por olvido, senón que como acordamos naquel momento pois dirixímonos á Administración pública central solicitando unha serie de datos, aínda me di o Secretario que non contestou; en canto teñamos eses datos no noso poder loxicamente pois levarémolo á comisión correspondente para que veña ó Pleno, é dicir, nós de acordo co último Pleno, pois xa digo deuse traslado do escrito á Administración pública e aínda non tivemos resposta. En canto a teñamos levarémolo a comisión, tratarémolo e non hai nada que ocultar nese caso. De acordo. ¿Non hai ningunha cousa máis?. Levántase a sesión. Gracias. E non habendo máis asuntos que tratar polo Sr. Presidente, sendo as doce horas e cinco minutos do expresado día, dase por rematada a sesión e dela exténdese a presente Acta, que asinará o Ilmo. Sr. Presidente comigo, o Secretario que dou fe. Cúmpranse os precedentes acordos. O PRESIDENTE, O SECRETARIO XERAL, ------

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición