ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.805
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1994/07/29_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/3.1994-07-29_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 1994/07/29_Ordinaria

  • Data(s) 1994-07-29 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 69 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 29 de xullo de 1994 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas do día vintenove de xullo de mil novecentos noventa e catro, baixo a presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Laureano Calero Valverde, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Emilio González Iglesias, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Isidoro Serantes Ser antes, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Accidental, D. Carlos Cuadrado Romay, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Sr. Deputado, D. Xosé Manuel Barros González. Declarada aberta a sesión e de orde da presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3583.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo a la sesión ordinaria correspondiente al mes de julio. Primer punto del orden del día, aprobación dos borradores das actas das anteriores sesións ordinarias do día 24 de xuño e extraordinarias do día 4 de xullo de 1994. ¿Intervencións?. Non hai. Vamos a someter a votación o primeiro punto. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Apróbanse por unanimidade. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, ordinaria do día 24 de xuño e dúas extraordinarias do día 4 de xullo, de 1994. ------ Folla: 69,71 2.3584.- MOCIÓN DO DEPUTADO SR. NIETO FIGUEROA EN RELACIÓN COA DISTRIBUCIÓN DE FONDOS DO PROGRAMA OPERATIVO LOCAL (POL) Sr. Presidente.- Intervencións. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno yo creo que ya hemos, este es un tema ya sobradamente comentado pero que hay que oir hay que insistir en él por lo menos, no. Uno tiene que recordar forzosamente el Plan de Obras y Servicios que durante tantos años les ha servido a determinados Ayuntamientos, no los voy a nombrar, voy a nombrar sencillamente a los que nombraba entonces A Estrada y Lalín cuando efectivamente rebasaban los 20.000 habitantes pues se estuvieran llevando cientos de millones de pesetas, no le voy a poner palabras gordas para que nadie se enfade, se estuvieron llevando u otro contenido en la expresión que me voy a callar en este momento. Estuvieron llevando esos millones de pesetas sin que les correspondiese y no me arrepiento, si yo hubiese ido a los Tribunales como decía en la Comisión de Gobierno el otro día posiblemente el asunto hubiese tenido otro cariz y a lo mejor alguno las iba a pasar negras con tantas denuncias judiciales como andan por ahí que tengo entendido que según los acuerdos de su partido van a crecer, pero bueno vamos a olvidar eso. Quiero decir que se llegó a un entendimiento efectivamente para que todos los Ayuntamientos participasen en el POS, Plan de Obras y Servicios eliminando la palabra menos de 20.000 habitantes. Bueno aquí lo que se está haciendo y puede ser, puede ser que por parte precisamente del dinero que pone el MAP y no el MAP mejor dicho el FEDER, que efectivamente pues haya razón para los 50.000 habitantes que en este caso concreto pues quieren anular con él lo a Pontevedra y a Vigo en la distribución de este dinero. No así en las otras cantidades, yo he estado viendo el expediente con toda la cautela y entiendo que el sentido común debe de imperar y que efectivamente esos dos Ayuntamientos los más importantes de la provincia estén inmersos también en esta operación porque todo lo que es a partir de ahí pues huele a eso, a discriminación, etc., etc. Pontevedra y Vigo son al fin y a la postre yo que sé pero 500.000 o 600.000 de los 900.000 habitantes de la provincia de Pontevedra y precisamente la mayoría, la mayor parte con esta forma de hacer de ustedes lo que se trata es de discriminar, yo hasta diría casi casi que insultar a esta gente, tanto a los vigueses como a los ciudadanos de la capital de Pontevedra. De manera que pienso que es para ustedes una oportunidad única el reconsiderar este tema y que todos los vecinos de la provincia de Pontevedra reciban el mismo trato. Nosotros estamos colaborando y ya en este caso concreto me refiero a la ciudad de Vigo ofreciéndoles prácticamente a nivel gratuito los bomberos, ahora la policía municipal, con estos acuerdos, etc., etc. Ustedes lo que hacen efectivamente es distribuir gran cantidad de dinero. He estado viendo Sr. Presidente esas cosas que firma usted por decreto y hay subvenciones para piscinas climatizadas. Hombre, que usted haga subvenciones para alcantarillas, para traída de aguas, etc., etc., pero subvenciones de millones de pesetas como hoy vamos a aprobar aquí, a aprobar no, tomamos cuenta porque yo no aprobaría eso. Pues no encaja y como no encaja solicito que por favor que haya sentido común y que ustedes distribuyan equitativamente entre todos los vecinos de Pontevedra esta cantidad de millones de pesetas que en estos años que vienen son nada más y nada menos que 5.000.000.000 de pesetas. Sr. Presidente.- Muchas gracias por su intervención. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Eu o outro día na Comisión con respecto á moción de Nieto Figueroa presentei un voto particular que non figura na acta da Comisión. Vai na mesma liña xa está dito aquí pero eu quero, en concreto quero que se vote o voto particular que vou a plantexar é moi simple e á parte responde a unha traxectoria xa é unha práctica instaurada noutro momento nesta Deputación e non ten máis que probar cando se fixeron engádegas a certos plans fixéronse á parte porque as obras non entraban, houbo obras que se financiaron exclusivamente pola Deputación, como... en plans deste tipo como é o caso do POS, porque non entraban dentro dos termos ou das normas que o MAP poñía para ese trámite, entón neste caso puxo a norma dos 20.000 habitantes pero esta Deputación ten perfectamente a capacidade de facer unha engádega unha parte ou como se queira chamar que xa se fixo noutros casos e noutros plans no que se recollan os Concellos de máis de 50.000 habitantes, Pontevedra e Vigo cunhas cantidades proporcionais e cuns criterios co resto dos Concellos. Eso non é válido no contexto de que se a Vigo se lle fixo ou non se fixo despois de todo convenio e se a Pontevedra se lle fixo ou non se lle fixo. Un plan é un instrumento público planificado a anos e non a unha obra que un chora e outro chora e logra ou non logra desta Deputación e que suporía neste caso moitos cartos e a que fose sería unha obra francamente importante e á parte planificada e acordada en Pleno e non dependente de negociacións ou de coloridos políticos ou incluso doutro partido que a presidencia teña... Entón o outro particular é que se faga unha engádega ó POL e evidentemente non pode ser financiado polo MAP pero si pode sufrilo esta Deputación como xa fixo noutros plans e que se contemplen Pontevedra e Vigo como cidades é unha solución técnica o que di a moción do Sr. Nieto Figueroa pero eu quero que se mova. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a someter a votación el voto particular del Sr. Mosquera. ¿Votos a favor?. Voto del Sr. Mosquera. ¿Abstenciones?. ¿Votos en contra?. Nosotros rechazamos, votamos en contra del voto del Sr. Mosquera. Yo solamente decir que el equipo de gobierno rechaza como es obvio la moción porque hay una normativa legal que está a nivel de Decreto y quién gobierna en este país es el gobierno socialista, y en la que se dice perfectamente que son los Ayuntamientos de menos de 50.000 habitantes los que se benefician de este plan. Si el Estado no hubiera puesto esta coletilla evidentemente nosotros no la hubiéramos puesto. El tema está suficientemente debatido. Por favor, ese tema está suficientemente debatido. Pero Sr. López Freire no se ponga nervioso porque el Pleno de hoy es bastante largo y entonces lo que no vamos es estar aquí con discusiones bizantinas, el grupo socialista dejó perfectamente clara su postura, el Sr. Mosquera igual, nosotros la nuestra y vamos a votación. Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra por favor?. Bueno, pues a ver, le doy la palabra, a ver quién quiere de los tres, los tres. Sr. Nieto Figueroa.- ¿Qué es lo que estamos debatiendo aquí?. Sr. Presidente.- El primer punto del orden del día. Sr. Nieto Figueroa.- No señor, estamos debatiendo el voto particular. Sr. Presidente.- El voto particular ya se ha votado. Sr. Nieto Figueroa.- Y usted responde a las palabras de mi moción y yo tengo derecho a la réplica. Sr. Presidente.- Bueno pues conteste usted, pero un minuto por favor. Pero vamos a ver pónganse de acuerdo sabemos que son un partido totalmente dividido pero pónganse de acuerdo alguna vez hombre, pónganse de acuerdo. Renovadores, guerristas, aquí dentro de poco... Sr. Nieto Figueroa.- El ser muchos no quiere decir que sean más inteligentes... Bueno vamos al tema dice usted que el gobierno socialista, hombre, con toda la seriedad del mundo, vuelvo a insistirle en el tema del POS, también era prácticamente gubernamental el que fuesen los Ayuntamientos de menos de 20.000 habitantes los que llevasen ese dinero y aquí hubo un entendimiento para que participasen todos y no metimos a nadie en la cárcel y no fui al juzgado a denunciarle porque estuvieran robando lo que no era de ellos, hombre, a ver si lo entiende usted. Sr. Presidente.- Muy bien, de acuerdo, su postura. ¿Alguien más quiere intervenir?. Sr. González, por favor, pero sea breve por favor que tenemos muchas cosas que decir. Sr. González Iglesias.- Mire es que tengo todo el turno de intervención sin cubrir y le voy aclarar el por qué y me va a dar la razón, no sé quién está nervioso. Interviene primero el Sr. Nieto Figueroa que presenta la moción lógicamente con el Reglamento de funcionamiento interno en la mano tiene un turno de defensa de su postura. Y que yo sepa hasta ahora el grupo socialista empieza a intervenir cuando empiezo a intervenir yo, ahora mismo en este punto, porque no hemos fijado nuestra posición de voto. Entonces corresponderá conmigo en que tengo el turno de intervención sin utilizar todavía. Muchas gracias. Vamos a ver Sr. Presidente independientemente que hay que corregir también las actas de las Comisiones, concretamente la de esta Comisión, porque en el sentido del voto de la moción del Sr. Leri en la Comisión el Grupo Socialista se abstuvo y en acta figura que votó a favor. Nos abstuvimos y recordarán los que estabais aquí en la Comisión planteando lo siguiente: primero recordando, primero recordando que en los Planes de Obras y Servicios históricamente en esta Diputación donde la Ley dice también que hay que excluir a los Ayuntamientos de más de 20.000 habitantes, en esta Diputación se les incluye y se les incluye sacando la población del casco urbano, es decir, esta misma fórmula se puede utilizar con el voto particular que planteaba el Sr. Mosquera, se pudo utilizar en el POL, no se quiso hacer por parte del grupo de gobierno mientras... un tema al margen o un añadido más. ¿Qué ocurre?. Que ustedes para el Plan Operativo Local y también lo decíamos en Comisión, hombre hay un reparto que evidentemente es más justo al menos tiene algún criterio, es más justo que el reparto que se hizo en el Plan Operativo Local anterior, pero ocurre que como siempre cuando esos repartos benefician fundamentalmente a cuatro o cinco Ayuntamientos que todos sabemos quienes son que son por así decirlo los Ayuntamientos punteros del Partido Popular, el suyo entre ellos, cualquier reparto que se haga en esta casa sea del Plan de Acción Municipal, sea del Plan Operativo Local o sea del Plan de Obras y Servicios o sea de lo que sea siempre de forma sistemática beneficia a esos cuatro o cinco Ayuntamientos en perjuicio de todos los demás. Entonces nosotros fijábamos nuestra posición e íbamos hacerlo aquí ahora otra vez, diciendo, mire nos atenemos a lo que dice la Ley, en el Plan de Obras y Servicios sacamos también a los Ayuntamientos de más de 20.000 habitantes, tal como ustedes plantean ahora aquí con los de más de 50.000 en el Plan Operativo Local y hacemos lo que hacen las demás Diputaciones de España, es decir, se hace un plan especial para Ayuntamientos, un plan especial de la Diputación para Ayuntamientos de más de 20.000 habitantes y con los dos Ayuntamientos restantes cosa que también se hizo aquí en alguna ocasión, se hizo con uno y con otro se anunció que se puede ir vía convenio, convenio que se utilizó en esta casa con el Ayuntamiento de Vigo en un momento determinado nada más, nunca más se utilizó y que se anunció con el Ayuntamiento de Pontevedra pero que nunca se llegó a hacer. Es decir, posición del Grupo Socialista creo que está bastante clara. Nos vamos a abstener de la moción del Sr. Nieto por las razones que le explicaba, es decir, utilice la Ley para todos, no sólo en este tema, también en el POS con un plan propio de Diputación y con convenios para Ayuntamientos de Pontevedra y Vigo. Nada más. Sr. Presidente.- Sometemos a votación entonces la moción del Sr. Nieto Figueroa. ¿Votos a favor de la moción del Sr. Nieto Figueroa?. El Sr. Nieto Figueroa sólamente. ¿Abstenciones?. El resto del Grupo Socialista y el Sr. Mosquera. Los demás votamos en contra. Queda rechazada la moción del Sr. Nieto Figueroa. Dase conta de escrito do Deputado Provincial, Sr. Nieto Figueroa, nº de rexistro de entrada 14.544, de data 12-07-94, polo que interpón recurso de reposición (e subsidiariamente moción), contra acordo plenario de 4 de xullo de 1994 relativo á distribución dos fondos do Programa Operativo Local (POL) 1994. O Pleno de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Cooperación e Mancomunidades acorda por maioría, co voto en contra do PP, as abstencións do PSOE e do BNG e o voto a favor do Sr. Nieto Figueroa, rexeita-la devandita moción. ------ Folla: 71,72 3.3585.- EXPEDIENTE MODIFICACIÓN DE CRÉDITOS 1/94 DO PATRONATO PROVINCIAL DE TURISMO "RIAS BAIXAS" Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención?. ¿Algún voto en contra?. Sr. González Iglesias.- Vamos a ver, Sr. Presidente yo recuerdo que en Comisión usted mismo decía que no entendía esto de doblar las dietas, es decir que pasasen de 1.500.000 a 3.000.000 de pesetas por esta vía de modificación de créditos y usted mismo decía, que bueno, que va a enterarse de que va esta fiesta, es decir, cuál es la razón por la que se duplican las dietas pues si nos la puede explicar el Presidente después seguimos interviniendo. Sra. Fernández Alonso.- Bueno esto ya fue tratado en el Patronato de Turismo y creo que fue aprobado por unanimidad o con alguna abstención no sé. Esto simplemente es que en cuanto a este año hubo más participación en ferias en el extranjero, o sea, en vez de ir a dos ferias como se estaba yendo se fue a cinco y entonces dentro de las dietas y locomoción entran las azafatas, o sea, lo que es promoción en el extranjero, o sea, en las ferias, participación en ferias que este año fue en cinco, en Lisboa, en FITUR, en Bilbao, en Oporto y en Silleda y ahora queda Pontevedra. Esta es la razón no es otra. Sr. Presidente.- Sometemos a votación este punto del orden del día. ¿Votos en contra?. No hay. ¿Abstenciones?. Grupo Socialista y Sr. Mosquera. Los demás votamos a favor. Queda aprobado por mayoría. Visto o expediente de modificación de créditos nº 1/94 do Patronato Provincial de Turismo "Rías Baixas", tramitado ó efecto dentro do Presuposto vixente de dito Patronato, mediante utilización do remanente líquido de Tesourería procedente da liquidación do Presuposto de 1993, que ascendeu a TRES MILLÓNS DUASCENTAS NOVENTA E UN HA MIL TRINTA E DUAS PESETAS (3.291.032); vista a proposta da Xunta Rectora do Patronato adoptada en sesión do día 23 de xuño de 1994, así como o informe emitido a tal efecto pola Intervención con data 20 de xuño do ano actual, o Pleno, de conformidade co informe favorable da Comisión de Economía acorda por maioría, coas abstencións do PSOE e do BNG e o voto a favor do PP, a aprobación inicial de dito expediente de modificación de créditos polo importe da citada cantidade de TRES MILLÓNS DUASCENTAS NOVENTA E UNHA MIL TRINTA E DÚAS PESETAS (3.291.032), utilizando a totalidade do superávit existente, dado que os créditos dispoñibles nas partidas 226.23, "Fomento do Turismo" e 230.01, "Dietas, locomoción e asistencias de membros do Patronato" estímanse insuficientes, quedando suplementadas ditas partidas segundo o seguinte detalle: PARTIDA C. INICIAL AUMENTO C.DEFINITIVO 226.23.- FOMENTO DO TURISMO 19.500.000 1.791.032 21.291.032 230.01.- DIETAS, LOCOMOCIÓN,ETC 1.500.000 1.500.000 3.000.000 SUMA TOTAL 21.000.000 3.291.032 24.291.032 ========================================================= O Presuposto de Gastos para 1994 queda cifrado con dito suplemento na cantidade de TRINTA MILLÓNS SETECENTAS NOVENTA E UNHA MIL TRINTA E DUAS PESETAS (30.791.032). Dito expediente expoñerase ó público durante 15 días hábiles, tal e como dispón o artigo 158 e concordantes da Lei 39/1988, de 28 de decembro, reguladora das Facendas Locais. ------ Folla: 72,73 4.3586.- PROPOSTA DE CONVENIO XUNTA - DEPUTACIÓN SOBRE INSTALACIÓNS DEPORTIVAS Sr. Presidente.- La Diputación de Pontevedra va a firmar un nuevo Convenio que tiene una duración de cuatro años, del año 94 hasta el 97 ambos inclusive, 94, 95, 96 y 97, en los que la Diputación aporta 600.000.000 de pesetas en esos cuatro años de la siguiente forma: en el año 94, 100.000.000 de pesetas, que van en la transferencia de créditos, en el expediente de modificación de créditos que se tratará fuera del orden del día; en el 95, 150.000.000; en el 96, 150.000.000; y en el 97, 200.000.000 independientemente de que esté en vigor el plan anterior, se termina en el año 95, creemos que se está haciendo una buena labor en este sentido, o sea, de coordinar los esfuerzos es la Comunidad Autónoma evidentemente de Galicia la que va a decidir que tipo de obras se van a ejecutar, en función de las necesidades de los Ayuntamientos y evidentemente se están haciendo obras en todas partes, en Pontevedra, en Vigo, en muchos Ayuntamientos de la provincia en función de esas necesidades. En Cangas se ha inaugurado hace poco un pabellón con cargo a ese tema. Ese es el convenio que se trae al Pleno. Intervenciones. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente o primeiro que había que facer cando se ten un Convenio, un segundo Convenio de colaboración entre a Deputación e a Xunta de Galicia é dar conta do primeiro Convenio, das..., das adxudicacións, do estado das obras, do cumprimento estricto do Convenio, ...pero ademais Sr. Presidente o Grupo Socialista só prestaría a súa aprobación a ese Convenio se se introduciran algunhas modificacións que imos a presentar neste momento porque vostede dixo fai un minuto que as decisións das obras que se ían a executar e ía a facer a Xunta de Galicia cousa que demostra que vostede non é ...do Convenio. As obras que se van a adxudicar e a súa contía e o reparto vaino facer... segundo o artigo 10 deste Convenio e unha comisión que estará integrada por dous representantes da Xunta de Galicia e dous representantes da Deputación Provincial asignados. Nós vamos a poñer en principio unha emenda ó apartado 3º onde se fai referencia ó apartado 10 porque na cláusula 10 non se específica, hai medo a dicir que se van a distribui-las obras, na cláusula 3ª nós presentamos unha emenda que diría así: A determinación concreta das obras a executar e o importe do presuposto será en todo caso aprobado polo Pleno da Corporación. Vostedes teñen a maioría e que o van a aprobar de todas todas. Pero non estamos dispostos a que esto o aproben nunha comisión, o que fará esa Comisión en último caso será propoñer, aprobará o Pleno. De todas formas tamén lle introduciremos unha emenda no senso de que dentro desa comisión ten que haber representantes da Oposición, como dixemos en todas aquelas comisións e organizacións nas cales se vaian a decidir os importes da Deputación nos fondos desta Corporación. Polo demais despois de que haxa apoio a outras intervencións despois continuaremos. Sr. Presidente.- ¿Alguna intervención más?. Sometemos a votación las enmiendas del Sr. López Freire. ¿Votos a favor de las mismas?. El Grupo Socialista y el Sr. Mosquera. Los demás votamos en contra. Quedan rechazadas las enmiendas. Sometemos a, está en el uso de la palabra el Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Simplemente dicirlle Sr. Presidente que cando as cousas se fan a présa como todo o que se está facendo nesta Corporación non se lee nin sequera o contido do Convenio. Mire vostede o Convenio que acaba de aprobar agora vostede ten multitude de erros porque é o Convenio anterior e cando había algo que entorpecía pasouselle un tipex por encima e se borrou deixándoo sen utilidade, falto de organización e sobre todo falto de... económica. Xa veremos Sr. Presidente o resultado desta aprobación de Convenio terá que traelo de novo e emendalo porque hai moitas correccións tachadas que non se substituiron e entre outras cousas non figuran nunha das follas deste apartado que tiña que vir consignado e pregúntolle a vostede pero en realidade lle pregunto ó Sr. Interventor senon ten que vir consignado no Convenio económico, primeiro, informe do Sr. Interventor de Fondos desta Corporación, porque se van a asignar aquí 600.000.000 de pesetas; e segundo, se non teñen que vir especificado, aquí está blanco porque non lle deu tempo nin a cubrilo, con cargo a que partida, a que partida específica dos presupostos se pode facer frente a este presuposto, que ten consignación deste ano. Polo tanto Sr. Presidente quero que conste en acta que se vai aprobar un Convenio sen informe dos Servicios de Intervención. Sr. Presidente.- Que conste en acta lo que dice el Sr. López Freire. Sr. Nieto Figueroa.- Decía yo como explicación de voto que me quedaba perplejo de que cuando un Diputado de la oposición, cualquiera que sea, hace una propuesta pues que nadie se preocupe, que no haya debate, que no, hombre, por Dios, es, es, prácticamente insultante, así un Diputado con todos sus derechos expone una cosa y como si nada, ¡Ave María Cristísima, Quirialeison, tira para diante Manuel!. Yo acabo de estar leyendo ahora la Comisión de Gobierno en el Ayuntamiento de Vigo, un escrito que nos colaban en un expediente también venido a última hora, estaba en el orden del día y lo trajo bajo la mano el Secretario General, hace una hora y decía que había una pochanca y la tal pochanca tenía 150 metros de largo, eu nunca coñecín unha pochanca, no tiene nada que ver, ¿entiende?. Que hay que preocuparse por las cosas, no es tirar para delante y pisotear así el derecho de los demás. Y se lo digo a todos, multiplico a todos uno por uno, ¡joder, no hay derecho, coño!. Sr. Presidente.- Bueno, vamos a ver. El Interventor dice que ha hecho el informe que conste en acta que el Interventor ha hecho el informe. Sr. López Freire.- Un momentito. Sr. Presidente.- Por favor, usted lo que ha dicho. Sr. López Freire.- Yo tengo derecho a preguntar todo Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Pero, por favor, no se ponga nervioso que estoy hablando yo. Yo ya he dicho que conste en acta lo que está dicho y ahora estoy diciendo que el Interventor dice que ha hecho el informe y yo quiero que conste en acta que el Interventor ha dicho que ha hecho el informe. Sr. López Freire.- Yo también quiero que conste en acta que en el expediente correspondiente no había ningún informe del Servicio de Intervención. Que conste en acta que no había ningún expediente. Sr. Presidente.- Pero por favor, deje, ya estuvo interviniendo, yo estoy diciendo que conste en acta que el Sr. Interventor ha dicho, ha manifestado que ha hecho el informe en el momento oportuno y usted dice también que conste en acta, pues dígalo usted. Sr. López Freire.- Yo digo en el tiempo y forma reglamentario que fija la Ley de funcionamiento de Corporaciones Provinciales no figuraba ningún informe del Servicio de Intervención. Si lo ha hecho y se lo ha hecho al Presidente o a quién sea a los efectos de este Pleno no consta el informe de Intervención. Sr. Presidente.- Sometemos a votación el dictamen de la Comisión. ¿Votos a favor del dictamen de la Comisión?. Grupo Popular. ¿Abstenciones?. Sr. Mosquera. ¿Votos en contra?. El PSOE. Queda aprobado el dictamen de la Comisión. Vista a proposta da Secretaría Xeral para o Deporte da Xunta de Galicia, sobre subscripción do II Convenio de Cooperación Xunta-Deputación para Instalacións Deportivas a desenvolver durante os anos 1994 a 1997, cunha aportación de MIL MILLÓNS DE PESETAS (1.000.000.000) e SEISCENTOS MILLÓNS DE PESETAS (600.000.000), respectivamente, distribuídos nas anualidades que figuran na cláusula II, o Pleno de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Xuventude, Deportes e Turismo acorda por maioría, co voto en contra do PSOE, a abstención do BNG e o voto a favor do PP, a aprobación definitiva de dito Convenio. ------ Folla: 73 5.3587.- COMUNICACIÓNS [- Resoluciones presidenciales - Dirección General de la Función Pública sobre funcionarios de habilitación nacional.] Sr. Secretario.- Están los extractos de las Resoluciones Presidenciales comprendidas entre el 21 de xuño e o 26 de xullo, una Resolución de la Presidencia nombrando representante en las Comisiones Interinstitucionales sobre o Menor e a Comisión Galega Interinstitucional do Menor al Diputado Delegado de la Ciudad Infantil Príncipe Felipe D. José Ramón Abal Varela y una Resolución de 27 de junio del 94 de la Dirección General de la Función Pública por la que se da publicidad a la Resolución del concurso ordinario de funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional convocado con fecha 26 de febrero del 94 nombrando Secretario, Interventor y Adjunto a la Secretaría de esta Corporación. Queda enterado o Pleno das seguintes comunicacións: A) De extractos de Resolucións Presidencias comprendidas entre o 21 de xuño e o 26 de xullo, de 1994. B) De Resolución presidencial nomeando representante nas Comisións Interinstitucionais sobre o Menor e a Comisión Galega Interinstitucional do Menor, ó Deputado Delegado da Cidade Infantil "Príncipe Felipe" D. José Ramón Abal Varela. C) De Resolución de 27 de xuño de 1994, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se dá publicidade á Resolución do concurso ordinario de funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional, convocado con data 26 de febreiro do 94, nomeando Secretario, Interventor e Adxunto á Secretaría desta Excma. Deputación. ------ Folla: 73,81 FÓRA DA ORDE DO DÍA, tratáronse os seguintes asuntos: 6.3588.- REORGANIZACIÓN DOS SERVICIOS SANITARIOS PROVINCIAIS Sr. Presidente.- Fuera del orden del día tenemos varios asuntos que por una serie de motivos. Sr. González. El primer punto es reorganización de los Servicios Sanitarios. Vamos a declarar la urgencia. Sr. González Iglesias.- Es que quiero intervenir sobre la urgencia. Sr. Presidente.- Pero por favor, vamos a declarar la urgencia. El que dirige el debate soy yo. ¿Votos en contra?. Sr. Nieto Figueroa.- Primero explique la urgencia. A ver por qué es urgente. Sr. Presidente.- Aquí no hemos tratado de sorprender a nadie. En la Comisión de Economía que se celebró hace una serie de días, bueno, primeramente decir que yo he dado instrucciones al Gerente del Hospital para que explicara el organigrama a los Grupos Políticos y a los Sindicatos, cosa que ha hecho. Otra cosa es que se comparta o no se comparta el organigrama, ese es un tema distinto. Que explicara el organigrama a los distintos estamentos de los Hospitales, cosa que ha hecho. Lo único que sucede es que evidentemente nosotros queremos poner en marcha el nuevo Convenio que se firmó con el SERGAS, entonces por ese Convenio pues se nombró un Gerente, que el Gerente hace una propuesta para como deben funcionar en el futuro los dos Hospitales, el Hospital Provincial y el Hospital Psiquiátrico "El Rebullón". Nosotros entendemos que esa propuesta es aceptable independientemente que no sea compartida y entonces por ese motivo teniendo en cuenta que este acuerdo tiene que estar sometido a exposición pública durante un mes, entonces estaríamos casi a mediados de septiembre y que después incluso para provisión de esos puestos de trabajo que lleva el organigrama pues también hay que hacer los respectivos concursos, pues estaríamos pues casi a finales de, no digo a finales de año pero poco menos, por eso es el motivo de la urgencia, esa es la explicación de la urgencia. Ahora vamos a someter la urgencia a votación. Sr. González Iglesias.- No podemos decir nada la oposición. Sr. Presidente.- No, por favor. Después ustedes digan lo que quieran pero estamos simplemente sometiéndolo a urgencia. Sr. González Iglesias.- Pero vamos a ver yo quiero intervenir sobre la urgencia Presidente. Sr. Presidente.- ¿Quieren argumentar en contra de la urgencia?. ¿Pero quién va argumentar en contra de la urgencia?. Sr. López Freire.- En primer lugar de acuerdo con el Reglamento de Régimen Interno de esta Corporación. Sr. Presidente.- Pero no se pongan nerviosos, esto es un Pleno que no es una feria. Sr. López Freire.- Póngase tranquilo usted Sr. Presidente. Ha presentado usted la urgencia. ¿Hay derecho o no de la Oposición a oponerse a la urgencia?. ... Justificar el por qué no es urgente. Sr. Presidente.- Pero se hará después. Sr. López Freire.- No señor, si lo hemos votado ya no es urgencia. Sr. Presidente.- Pues muy bien, hable usted sobre la urgencia. Sr. González Iglesias.- Sr. Presidente, vamos a ver, yo creo que los Diputados de la Oposición, todos además, fuimos lo suficientemente generosos, casi siempre lo somos con usted, no teníamos por qué, pero, para que las Comisiones Informativas se celebrasen ayer por la mañana, para temas que vienen hoy fuera del orden del día según ustedes, bien, se celebraron ayer por la mañana, pero incluso en alguna Comisión de las que se celebró ayer por la mañana se introdujeron correcciones, alguna suya. Bien, todo eso nos lleva a que ayer por la tarde venimos a ver los expedientes y no hay ni un sólo expediente de los que hoy vienen fuera del orden del día. Expedientes pues tan importantes como el del Hospital, del Rebullón, que estaba comentando usted, expedientes de modificación de crédito por 1.200.000.000 de pesetas, operaciones de tesorería de . 800.000.000 de pesetas, creo que expedientes lo suficientemente importantes como para que estuviese la documentación para que la viesen los Diputados, al menos los de la Oposición, los del grupo de gobierno ya sé que normalmente no los ven, pero nosotros solemos venir a verlos. Y el que está hablando aquí ahora mismo pues ayer de siete a ocho de la tarde aquí no había ni un sólo expediente de los que vienen fuera del orden del día, por lo tanto, mire usted o retira estos. Mire usted, lo digo por usted Sr. Presidente, que cada vez que está hablando uno se pone a hablar con no sé quién y me parece muy bien que lo haga. Mire usted o estos expedientes se retiran del orden del día, están con las cuarenta y ocho horas para que los veamos los Diputados de la Oposición o evidentemente el Grupo Socialista es que ni va a participar en la votación y nos vamos, nos vamos porque esto ya ocurrió en el Pleno anterior, ha ocurrido con algún presupuesto de 17.000.000.000 que creo que son materias suficientemente importantes, y si bueno el desprecio a la Oposición es ese que no haya allí documentación, pues mire usted no podemos tratarlo, lo sentimos mucho y nos vamos. Ustedes verán. Sr. Presidente.- Pero vamos a ver, yo quiero decir, antes de que intervenga el Sr. López Freire, que ayer se explicó, incluso yo traje al Gerente del Hospital para que explicara ante la Comisión Informativa de Régimen Interior en la que está representado el Grupo Socialista y evidentemente está representado el Bloque y estamos todos los grupos de esta Corporación, explicara el organigrama a todos independientemente que lo había hecho ya a algunos Diputados representantes de cada grupo político, lo había hecho con una cierta antelación. El Secretario me dice que ayer los expedientes estaban lo único que pasa que hay un Diputado que es el Sr. Mosquera que incluso lo había pedido al Secretario y en ese momento no estabas tú allí, eso me dice el Secretario, por favor. Sr. Secretario.- El Sr. Mosquera vino ayer a mi despacho, ya que estaba estudiando los expedientes que van fuera del orden del día, porque no me dio tiempo a ello y me los pidió. Sr. Nieto Figueroa.- Ni al funcionario le dio tiempo, fíjese usted. No, no, no es por usted Sr. Cuadrado, pero si ni a usted le dio tiempo, pero si hay el triple de expedientes fuera del orden día que los otros, ni al propio funcionario le ha dado tiempo a ver los expedientes. Por Dios, suspenda este tema, convoquen un Pleno extraordinario para cuatro o cinco días porque sino nos tendremos que ir aunque saltemos por la ventana. Pues no. Sr. Presidente.- Vamos a ver una cosa. Aclara el tema Carlos. Por favor, pero Sr. López, ya estamos nerviosos. Sr. Secretario.- Yo estaba ayer estudiando por la tarde los expedientes que van fuera del orden del día porque yo no asistí a las Comisiones. En ese momento, serían sobre las seis de la tarde, el Sr. Mosquera que vino a ver los expedientes me pidió los que iban fuera del orden del día. Le dije, yo tengo sólo estos salvo el expediente de San Fernando, él los vio muy poco tiempo, la verdad, y los devolvió otra vez. Yo sobre las siete y cuarto me fui y lógicamente no pude estar con ustedes. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera, por favor, intervenga usted. Sr. Mosquera Lorenzo.- No, vamos a ver, hai un feito obxectivo, na Sala aquela de atrás onde sempre están os expedientes non estaban. Como eu xa teño, coñezo esta casa, sei como funcionan vostedes, e por aí andarán e ata andiven en Contratación e demais, pois fun a xunto o Secretario, mos deixou, como dixen estiven estudiándoos pouco tempo, considereino suficiente e devolvinnos pero alí non estaban e eu non interrumpín para nada o proceso nin moito menos. Subsanei o que é un fallo xa habitual. Sr. González Iglesias.- ¿Aclaro el tema?. Mire usted yo entré a las siete de la tarde en esta casa, estuve viendo hasta las ocho los cuatro puntos del orden del día que sí estaban en la Sala de Comisiones y había una carpeta que ponía asuntos fuera del orden del día absolutamente vacía y salí de aquí a las ocho de la tarde, punto, o sea, así de claro. Sr. Presidente.- De todas formas nosotros, yo por lo menos como Presidente considero que la Oposición tuvo conocimiento porque se trató perfectamente en la Comisión Informativa de la mañana que duró aproximadamente una hora y media, aproximadamente la Comisión. Bueno vamos a ver sometemos a votación la urgencia de este asunto. Sr. López Freire.- No, Sr. Presidente yo pedí la palabra y tengo derecho a intervenir. Mire Sr. Presidente yo quiero que conste en acta, a mi lo que usted inventa o dice me importa un bledo, yo lo que dice la legislación vigente. En la Sala de Comisiones donde están todos los expedientes no figuraban esos expedientes en el orden del día. Que conste en acta así. Que los tenga el Secretario porque no los pudo leer o se los haya llevado Rita la Encantadora no cumple la legislación. Que conste en acta que no se cumplió la legislación, punto primero. Segundo punto que quiero también que conste en acta, la Junta Facultativa. Sr. Presidente.- Perdone un momento, me está diciendo el Secretario, asesorándome desde el punto de vista legal, de que los asuntos por urgencia no tienen porque estar allí, que los puedo traer yo en ese mismo momento y sacármelos del bolsillo. Sr. López Freire.- Asuntos de urgencia, si hubiera Comisión. Sr. Presidente.- Pero qué tiene que ver, pero está fuera del orden del día y precisamente vamos a declarar la urgencia. Bueno usted siga hablando. Sr. López Freire.- Bueno Sr. Presidente, mire usted, si usted tiene razón o si no tiene usted razón lo vamos a ver después. Segunda cuestión que quiero que conste en acta, la Junta Facultativa del Rebullón remitió por el asunto que se pretende aceptar aquí un comunicado al Presidente y para que hiciera constar a todos los Diputados. Su postura ni está en el expediente ni se ha hecho mención de ella. Tercero y último punto. Sr. Presidente, temas tan graves del Hospital como el Convenio, todas las modificaciones de crédito, todo el expediente de lo que supone ahora tan transcendente como es esa reorganización del Hospital, que no vamos a entrar en el debate, no vamos a entrar. Todo esto está hecho Presidente de sopetón a pesar de la Comisión Informativa, porque hubo una Comisión, en la cuál están algunos Diputados, no está la Corporación. Están los Diputados que están en esa Comisión. No estuvo a nuestra disposición por tanto Sr. Presidente le pedimos razonablemente que deje estos temas de fuera del orden del día, convoque un Pleno extraordinario con tiempo suficiente para debatirlo, para dar opción a que intervengan en el estudio de esa organización los Sindicatos y ya se manifestó en la Comisión que no habían podido intervenir y que además todos los miembros de la Corporación no conocen con profundidad el tema. Vamos a pedirle de nuevo que deje este asunto de fuera del orden del día para un Pleno extraordinario, lo que viene en urgencia para un Pleno extraordinario a celebrar cuando usted quiera y si no lo deja así el Grupo Socialista abandona el sillón. No estamos dispuestos a que nos tome usted el pelo. Sr. Presidente.- De acuerdo, yo ahora voy a contestar a ese tema. Primero, decir, como acaba de decir el Secretario que los asuntos fuera del orden del día, los que va a someter a urgencia, no tienen porque estar a disposición de los Diputados desde la convocatoria, que quiero que conste en acta. Segundo, que conste en acta también que el tema concretamente del Hospital, el Gerente del Hospital por instrucciones de este Presidente le ha explicado el organigrama a un representante del Grupo Socialista y a un representante del Bloque Nacionalista Galego, con tiempo suficiente. Tercer tema, que conste en acta, que conste en acta por favor, que en la Comisión de Régimen Interior de ayer, que duró aproximadamente más de una hora, el Gerente del Hospital explicó el organigrama completo, se sometió a todo tipo de preguntas que quisieron hacerle los grupos de la Oposición, representantes del Grupo Socialista y representantes del Bloque, lo cuál implica que hay un conocimiento exhaustivo. Pero vuelvo a recalcar que desde el punto de vista estrictamente legal un asunto que viene fuera del orden del día, según el asesor legal, no tiene porque estar en la carpeta. Entonces eso es lo que queremos que conste, no doy nada más. Sometemos ahora a votación la urgencia de este tema. Nestes momentos tódolos Deputados do PSOE levántanse e abandonan a Sala. Sr. Presidente.- ¿Votos en contra de la urgencia?. No hay. No hay votos en contra de la urgencia. ¿Abstenciones?. Se abstiene el Sr. Mosquera. Los demás votamos a favor de la urgencia. Queda declarada la urgencia. Entramos ahora. Explicación del voto del Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno, nós por nós non votamos a favor da urxencia de todos eses temas, nos parece unha cuestión de educación. O tema é que vostedes están convirtindo un procedemento extraordinario nun procedemento ordinario, non. Temos aquí oito puntos fóra da orde do día cando temos tres no ordinario, é dicir, que se están excedendo gravemente. Sr. Presidente.- Yo simplemente contestarle al Sr. Mosquera que él sabe que en estos temas no ha habido intención de ocultar nada, se ha dado todo tipo de información, los mismos asuntos que vienen fuera del orden del día son de trámite porque han llegado pues tarde para que se puedan tratar y que teniendo en cuenta que a lo mejor en el mes de agosto no hay Pleno pues evidentemente para que estos asuntos puedan darnos una respuesta pues que lógicamente pues tenemos que llevarlos fuera del orden del día y aparte que es una cuestión que desde el punto de vista legal se puede hacer. Vamos a entrar dentro del propio punto del orden del día. Nosotros no vamos a explicar nada de este tema puesto que ya está suficientemente explicado en la Comisión de ayer, pues no tiene sentido debatirlo aquí, simplemente el Sr. Mosquera si quiere intervenir, que es el único Diputado de la Oposición que hay en estos momentos, que intervenga. Nosotros no vamos a explicar nada de este tema puesto que ya está suficientemente explicado en la Comisión de ayer, pues no tiene sentido debatirlo aquí, simplemente el Sr. Mosquera si quiere intervenir, que es el único Diputado de la Oposición que hay en estos momentos, que intervenga. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si quédome só ante o perigo, bastante perigosos son vostedes todos xuntos. Vamos a ver se nos plantexa aquí un organigrama que como tal pois a verdade é que non ten moito sentido discutilo dado que é unha proposta técnica, que terá, quen o fixo supoño que será experto en facer organigramas e polo tanto non vamos a entrar a discutir se é mellor que haxa un Director Xeral, que haxa dous, que o deixen nunha simple Comisión. Supoñemos que todo é correcto. O que sucede é que calquera organigrama, calquera plantexamento de funcionamento de calquera institución sempre responde a unha filosofía e a uns obxectivos, hai unha célebre técnica de planificar actividades que se chama RER que foi elaborada en concreto para elaborar aquel es célebres misiles PERSI, pretendía que os misiles PERSI tiñan que estar non sei canto tempo, pretendíase que participaran moitas empresas na súa elaboración e en consonancia fíxose un organigrama que era a técnica práctica despois quedou convertida en técnica práctica. Bueno, aquí pois se nos pon o organigrama que é un papeliño que anda por aquí, pero o que non se di é que obxectivos claros ou que é o que se pretende ou que filosofía hai subxacente a este organigrama. Entón o organigrama en si, xa digo, é un común como outro calquera, ata agora o Hospital tivo outro organigrama e non funcionou mal como ven. O Rebullón tivo outro organigrama e dentro do que é asistencia psiquiátrica en Galicia funcionou moi ben, e agora pois hai outro organigrama que segundo se contempla pode funcionar moi ben, regular, ou mal. Entón a discusión destes organigramas é unha discusión que está na filosofía de fondo é que é o que se pretende, repetimos o que se pretende, con este organigrama, con esta reorganización. Como dixen onte na Comisión esto é como se nos poñemos a discutir dunha remolacha así moi gorda, moi gorda e resulta que xa nos colaron toda a remolacha, os tallos das follas e nos quedan unhas follas roídas ó final que vén sendo o organigrama e a filosofía e o que se pretende pois xa está colado tanto nas dúas aprobacións dos Convenios por vía de urxencia e extraordinaria sen coñecemento previo que é peor aínda que esto e cando se nomeou un Xerente cunhas funcións e cunha filosofía determinado, marcado polo SERGAS e que ten a súa, os seus obxectivos. E esto non foi negociado con ningún dos axentes que poida estar implicado, non foi negociado cos Sindicatos, non foi negociado coa Xunta de Facultativos, se volve a utilizar a técnica, é dicir, non, eu comentei xa cos Xefes de Servicio, eu comentei con non sei quen e non dixeron nada, técnica fabulosa pero eso non é negociar nin participar en nada deso esa é a técnica de man polo lombo, eu mando e a ver que dicides, en todo caso se non protestades moito vades e se protestades pois non vades. Ou sexa que non é negociar nin participar, igual sucede cos Sindicatos, igual sucede coas Xuntas Facultativas, etc., etc. Entón nós vamos a votar en contra, vamos a votar en contra fundamentalmente polo que hai de fondo, aquí hai un proxecto embuído polo SERGAS de concepción do que é a asistencia sanitaria e moi en particular do que vai se-lo futuro do Hospital Provincial. preténdese facer unha Fundación ou un Ente cunha filosofía seguinte, o Hospital Provincial queda como unha empresa de servicios, que presta servicios ó SERGAS e que factura por eso e o Rebullón queda nunha situación bastante, bastante peor porque xa está anunciado que unha serie de servicios se lle van a eliminar porque parece ser que é un Hospital punteiro en asistencia psiquiátrica que desentona un pouco do almacén de enfermos mentais que é Toén ou o mesmo Conxo, entón preténdese recortar... para facelo máis rentable. Nós evidentemente non podemos compartir esa filosofía. Con respecto ó que vai pasar con esta Deputación nós estamos a favor da transferencia, dixémolo sempre, pero non desta e de como se fixo, con respecto ó que vai pasar con esta Deputación pois moito nos tememos, moito nos tememos que... o obxectivo de déficit, ou sexa, do que despois vai ter que pagar esta entidade ó SERGAS. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera por favor, sométase ó punto da orde do día que é o organigrama, non é, non estamos a falar doutras cousas. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, claro, o que pasa que o organigrama xa digo que depende do que se pretende e entón teño que falar do que se pretende porque senón do organigrama cólloo, perdón, e entón preparei malo punto da orde do día, collo o libro de xestión e entón segundo o modelo de xestión fago o libro e a técnica, algo tamén sei, pero a verdade é que eso é un debate teórico e non sei que sentido ten aquí. O que si ten sentido por exemplo é que nesta Deputación que se falou de 500.000.000, van ser moitos máis por unha negociación que se fixo, polo Convenio que se fixo é que moi posiblemente agora vamos aumenta-los gastos, todos estes directores poden ser externos o que se pode subir ou non subir. Pero vamos a subi-los gastos e caso de que estes rentabilicen e mellore os rendimentos eso notarase no 96 ou 97, non desde logo o ano que vén. Agora nós vamos indo subi-lo déficit segundo o cal cando haxa que subilas contas para a transferencia veremos eses 2.000.000.000 que explican por aí. Eso por exemplo tamén está no fondo do asunto. Mire Sr. Presidente no proceso de transferencia ou do Convenio que firmaron, aquí se tragou absolutamente todo, foi unha transferencia horriblemente feita para esta casa e foi unha transferencia horriblemente feita incluso para o futuro propio da asistencia sanitaria do Hospital e do Rebullón e este organigrama non corresponde máis que a súa filosofía e polo tanto nós vamos votar en contra. Nós no organigrama en si que ó fin e ó cabo xa digo é unha cuestión técnica que non ten maior importancia porque habíamos quedado para funcionar con éste ou con outro, senón por toda a filosofía que hai debaixo e que xa no seu momento expresamos e polo tanto as consecuencias mantémolas na mesma posición. Nada máis. Sr. Freire Lino.- Referente a lo que apunta el Diputado del BNG en cuanto a objetivos yo entiendo que en el Hospital como toda organización viva realmente debe estar sometido a modificaciones y a adecuaciones en todos los aspectos de forma permanente eso no puede inmovilizarse y de hecho parece que estamos aquí con esta reorganización inventando un Hospital nuevo, realmente nuestro Hospital tenía direcciones, nuestro Hospital tenía direcciones administrativas y médicas, nuestro Hospital estaba funcionando si quieres con pequeñas diferencias de lo que se va a plantear ahora. Se está planteando algo nuevo como si nuestro Hospital hubiese estado ahí como una... es un Hospital con su... ¿Objetivos que se pretenden?. Hasta ahora la ubicación del Hospital estaba planteada para tramitar ante la Diputación porque como tal órgano de gestión directa que es el Hospital, o sea, como entidad local siempre llevada por la Diputación toda la organización que allí tenía estaba pensada para canalizar a través de la Diputación, todo lo que allí se hacía. Vamos a pasar a una situación donde la Diputación no sé si al margen pero por lo menos con menos rigidez. Por consiguiente la nueva organización ha de plantearse para la nueva situación que es adaptarse a la fórmula que el SERGAS tiene establecido para todos los hospitales públicos y además creemos que es un derecho de los ciudadanos, derecho de los pacientes, no solamente que el Hospital mejore en adquirir un equipo médico mejor, un servicio TAC y otras cosas que están muy bien, obras, sino que los ciudadanos también tienen derecho si se van a instalar en la medicina pública, también gozar o disfrutar del modelo organizativo de la medicina pública, porque el modelo organizativo de alguna manera ha de redundar en los pacientes y en los propios ciudadanos que van al Hospital que no son todos pacientes, hay otras personas que tienen relación con el Hospital, que tienen que recibir una respuesta del Hospital. Entonces todos los ciudadanos deben de tener el mismo trato desde el momento que se va a incorporar de forma definitiva en la red pública. Este Hospital siempre tuvo una vocación pública declarada por la propia Corporación y la atención privada está cada vez más limitada. Creo que el ciudadano puede reclamar si vamos a ir a este modelo que también el modelo organizativo sea el mismo. Hombre, se podrían decir más razones, se hablaba de que el Rebullón queda como perjudicado. Yo entiendo que el Rebullón como Hospital pequeño precisamente con la transferencia quedaría dentro del SERGAS, que se hace de forma independiente y no se une a este complejo hospitalario que queremos crear en la Diputación, seguramente quedaría como el Hospital del SERGAS más pequeño de Galicia con los perjuicios que iba a tener para ese propio Hospital e intercalado o englobado en un Hospital más importante que el de Pontevedra y quedando un complejo hospitalario yo creo que se puede beneficiar de algunas cosas y por lo menos no se va a perjudicar este tipo de contrato y además el propio Convenio nos lo dice, que se va a crear un ente y se van a transferir juntos como una sola entidad. Por consiguiente tenemos que agrupar los si el propio Convenio nos dice que va a ser una entidad única sanitaria en el futuro, única. Entonces creo que existen razones de ir adaptando por razones de asistencia, por razones de cambio de situación, y que se podría incluso ampliar más razones pero ya de tipo más funcional no tan básicas como yo trato de destacar en esta intervención. Sr. Presidente.- Muchas gracias. Sr. Mosquera, por favor. Sr. Mosquera Lorenzo.- Bueno a intervención é suficientemente clara e a explicación foi para quen queira entendela como para que quede en evidencia cales son motivos de fondo. Se efectivamente teñen dereito a gozar dunha organización interna supoño, supoño que será algo moi importante e os cidadáns preocuparalle moito, eu creo que o que lle preocupa é a asistencia sanitaria non exactamente como se organiza. Pero aceptando eso é como misterioso que sexa tan boa esta organización e que hai seis meses non se plantexara ou hai un ano, ou hai dous anos, ou hai tres anos. ante tivemos que escoitar cousas como que no Hospital é unha cousa terrible un despilfarro terrible que haxa sete farmacias. Entón neso non hai dúbidas, entón están facendo despilfarro agora é o que sucede, eu non sei, ninguén o plantexou e agora se plantexa, entón no hai dúbidas ou eran uns ignorantes ou o estiveron facendo vostedes horriblemente mal ou esto responde a outra cousa. Eu creo que máis ben serán o segundo, ou sexa, que é o segundo e non despilfarren cartos... Pero con respecto a ese tema xa dixen antes suficiente. E con respecto ó do Rebullón, o Rebullón vai ser un Hospital normal dentro do SERGAS, pois podía estar adscrito ó Provincial ou ó de Vigo que está máis cerca, que pase para alá, pero non está adscrito ó Provincial, ¿por que?, porque sabemos que é un ente, porque se, non vai estar, os nosos Hospitais non van estar integrados nas mesmas condicións que está hoxe Montecelo ou o Juan Canalejo, non van ter unha dependencia orgánica exactamente igual, e se vai facer... Aquí é unha empresa ou un ente de prestación de servicios etc., e o Rebullón vai a entrar aí, non vai a entrar como un Hospital máis. Claro porque senón pois non ten sentido, por que o Rebullón no futuro se está dicindo que vai quedar vinculado ó Hospital Provincial, pero ¿por que?, se pasan os dous ó SERGAS e se son... dentro do SERGAS o Rebullón podería pasar perfectamente a estar asociado no Hospital de Vigo que lle queda máis cerca ó fin e ó cabo o SERGAS reorganizará como queira pero non é ese o problema de fondo nin era ese o problema de fondo que plantexaba eu, nin era ese. O problema de fondo é que o Rebullón nestes momentos xa anunciaron que van a recorta-la asistencia externa, etc., etc., van recortar unha serie de servicios porque non son rentables. Incluso o propio Convenio tal como se firmou para o Rebullón resulta que pon a consulta eu non sei se é ignorancia ou é mala intención pero desde logo poñer que unha consulta psiquiátrica é igual que unha consulta médica, é que bueno ou é non ter nin idea é sempre un precedente deficitario. Se pretende que non sexa deficitario que o Rebullón non ten máis remedio que..., ou sexa, que o Convenio se se aplica e se vai seguir aplicando no futuro esa fundación que creemos no Hospital, etc., automaticamente que o Rebullón ten que recortar a súa asistencia dunha maneira drástica, absolutamente drástica, así o anunciaron, non é cuestión de quitalo, está anunciado eso me refería eu, despois a vinculación orgánica a min dame igual que o Rebullón o queren vincular co Juan Canalejo, dame igual, ese é un problema diferente. O problema é que a asistencia vai costar e se se vai recortar todo o que é ...Eu creo que co Convenio se compromete o futuro dos Hospitais, non van a quedar no SERGAS nas mesmas condicións que o resto, que o Rebullón vai quedar severamente recortado nas súas prestacións e que este organigrama corresponde a eses fins e a ese tal como se fixo o Convenio e polo tanto nós lle votemos en contra do organigrama. O organigrama é un problema técnico en total, senón que votamos en contra de tódalas... e do que vai a Supor. Nada máis. Sr. Presidente.- Eu simplemente quixera facer un chamamento a, desde aquí como Presidente da Deputación, a tódolos traballadores do Hospital Provincial e do Psiquiátrico O Rebullón, para que polo menos nós non temos ningunha intención de lesionar ningún dereito senón todo o contrario. Simplemente o que se trata é de crear un novo organigrama, que non creo que vaia a lesionar dereitos de ningunha persoa, non se vai a tocar o Convenio Regulador que está nestes momentos vixente, entón é dicir, eu quería chama-la atención dos traballadores que é o que me preocupa que son os que van a defende-la calidade asistencial dos dous Hospitais, evidentemente eu sei que as posturas políticas, as intervencións tanto dun grupo coma doutro son posturas políticas predeterminadas, independentemente que fixéramos o mellor organigrama do mundo sempre estarían en contra por sistema como están demostrando... Entón teño que dicir claramente que o Bloque nese tema sempre foi máis razonable, douno así a coñecer, polo menos estudiou mellor os temas sempre, fixo unha crítica máis constructiva, teño que recoñecelo, cousa que non fixo o Partido Socialista que está por... pois temos agora aí as eleccións próximas e ó mellor pois ten medo a que estean perdendo cotas de poder, creo que ese é o motivo de que se ausenten hoxe e se ausenten noutras cousas, pero é dicir, o meu mensaxe vai dirixido ó traballador do Hospital e do Rebullón, de que o Xerente non pretende aquí facer... pretende adaptar a nova situación. Hoxe en día, hoxe por exemplo incluso liamos na prensa que tres Xefes de Servicio do Hospital entre outros porque o que dicían que estaban facendo propostas en contra do Xerente, que era unha proposta constructiva, que eles o que queren é integrarse dunha vez no SERGAS que é o que pediu a plataforma desde sempre, que evidentemente haberá que limar algunhas cuestións, que hoxe vamos a tomar un acordo provisorio, que vai a estar exposto ó público durante un mes e que nese mes pois bueno haberá suxerencias dos grupos políticos, dos propios sindicatos e de todo o mundo e que estudiaremos con calma esas posturas. Pero non pretendemos ningunha cousa rara, neso temos a conciencia tranquila. O que sucede é que a política é a política e hai algúns grupos políticos que sempre están en contra por sistema de que non queren construir e digo que o Bloque foi e sempre tivo unha postura bastante razonable, neste tema creo que ó mellor o único que sucede é que ó mellor a filosofía do Bloque evidentemente é distinta á do Partido Popular, creo que é bo que sexa así para consideralas cando vaian a votar pois teñan distintas onde elixir pero non creo que teñamos que crispar. Vostedes saben perfectamente que nós que somos o primeiro partido de Galicia e con moita diferencia sobre os outros non temos intención polo menos de face-las cousas mal, porque é que senón estariamos, pois digamos, podemos evidentemente ter erros, de acordo que os podemos ter, pero polo menos non intentamos face-las cousas mal porque seremos nós os propios prexudicados e xa digo eu quixen que o Xerente tivera diálogo con todo mundo, e sígollo dicindo aquí, que está aí sentado, que siga dialogando cos Sindicatos, que siga dialogando co persoal, que intentemos chegar a acordos, pero que evidentemente somos nós o equipo de goberno, non temos máis remedio, por que tamén temos a representación dos cidadáns, os que temo-la obriga pois de gobernar e de goberna-las cousas que dependen de nós, ou sexa, o Partido Socialista non ten a responsabilidade de gobernar esta casa, o Bloque Nacionalista non ten a responsabilidade de gobernar esta casa, nós si que temos esa responsabilidade e en función desa responsabilidade estámola exercendo. Entón xa lle digo eu quero facer desde aquí un chamamento sobre todo ós Sindicatos e ó persoal, que non vai haber ningunha cousa estraña, que se se analiza o organigrama con profundidade non hai cambios practicamente importantes e que cremos que durante este período de tempo que dure desde aquí ata o primeiro de xaneiro de 1996, falta ano e medio excaso, que é o período de tempo que esta Deputación seguirá tendo eses dous Hospitais, pois que teremos que face-las cousas ben e reduci-lo déficit, que dicía onte, xa que vostede sacou ese tema, reduci-lo déficit desde o punto de vista económico facendo unha mellor xestión. E que cando os Hospitais se son do SERGAS xa organizará o SERGAS os Hospitais como el crea que sexa conveniente, será a súa responsabilidade nese momento, será a súa responsabilidade, non será responsabilidade desta Institución. Non olviden que quero facer ese chamamento, Sr. Mosquera, eu creo que se algunha cousa hai eu creo que ten un segundo. Sr. Mosquera Lorenzo.- Si, eu pediría por delicadeza que se os compañeiros do Partido Socialista non están presentes que non faga referencia que creo que xa quedou suficientemente claro. En segundo lugar claro que é un problema político e que así o dixen, dixen que non é problema do organigrama, así o dixen para que quede claro pero eu tamén quero facer un chamamento ós traballadores de que dentro de ano e medio poida ser que se topen pois nunha situación, non digo exactamente, POVISA está na rede pública, POVISA está practicamente na rede pública integrada e a ver, está e a ver se eles van quedar na mesma situación, unha fundación, claro, entón despois ó quedar non vai ter arreglo, eso é problema deles e supoño que haberá xente que comparta evidentemente, compartan a filosofía privatizadora do Partido Popular que é unha filosofía política clarísima e ben exposta e que está aí pero hai que mira-las consecuencias e supoño que haberá xente que teña, de feito hai moitos médicos no Hospital que piden a... para facer privados e que están na medicina pública agora, apoiarán, claro que apoiarán. En terceiro lugar, pois home faga os chamamentos que queira pero aquí hai unhas modificacións do Regulamento, que teoricamente teñen que ser negociados, o Convenio afecta e que non foran, no fondo evidentemente teñen a vía da exposición pública pero non parece de moita delicadeza comunicarllo así, é dicir, está comunicado e fagan vostedes agora o que queiran pataleen ou presenten as reclamacións cando queiran. Nada máis. Sr. Presidente.- Sobre ese tema puntual acabouse o debate. Pois dicirlle que nós falamos cos Sindicatos, evidentemente os Sindicatos entenden que debe haber unha mesa de negociación. Os informes xurídicos que teño eu do Secretario entenden que non é así entón esa é unha cuestión de interpretación xurídica pero nada máis. Sometemos a votación este punto da orde do día. ¿Votos en contra do punto da orde do día?. Sr. Mosquera. ¿Abstencións?. Non hai. Os demais votamos a favor. Queda aprobado por maioría. Moitas gracias. Vista a proposta formulada polo Sr. Director Xerente do Hospital Provincial, en orde ó Organigrama de Dirección do Complexo Hospitalario desta Deputación Provincial, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Réxime Interior, acorda por maioría, co voto en contra do BNG e o voto a favor do PP, e con fundamento no artigo 4.1.a) da Lei 7/85 de 2 de abril, así como o artigo 49 do indicado texto legal: 1º.- Aprobar inicialmente a reorganización dos Servicios Sanitarios Provinciais, establecendo o novo Organigrama de Dirección do Complexo Hospitalario. DIRECTOR XERENTE DIRECTOR DIRECTOR ASISTENCIAL DE XESTIÓN SUB. OPERATIVA SUB. OPERATIVA SERVICIO ASISTENCIAL ASISTENCIAL DE CLÍNICA (H) CLÍNICA (R) SUBDIRECTOR ADMISIÓN DE XESTIÓN SUB. OPERATIVA SUB. OPERATIVA ASISTENCIAL DE ASISTENCIAL DE XEFATURA COIDADOS (H) COIDADOS (R) DE PERSOAL UNIDADE DE UNIDADE DE UNIDADE UNIDADE UNIDADE DE APROVISIO- XESTIÓN DE DE INFORME E NAMIENTO ECONÓMICA MANTEMENTO HOSTELERÍA CONTROL 2º.- O propio tempo, apróbase a descripción de funcións do equipo directivo consonte ós términos que seguidamente se expresan. DIRECTOR XERENTE FUNCIÓNS - Executa-las directrices sinaladas pala Deputación Provincial de Pontevedra e o Consello de Administración do Complexo Hospitalario. - Representar ó Complexo Hospitalario. - Propoñe-los obxectivos do Complexo Hospitalario. - Propoñer, definir e executa-las estratexias do Complexo Hospitalario. - Programar, dirixir e controla-la execución da actividade do Complexo Hospitalario, a través dos seus medios materiais e humanos e a coordinación das súas unidades. - A proposta do anteproxecto de presupostos do Complexo Hospitalario e o ordenamento dos pagos dentro dos seus presupostos de gastos. - A proposta dos plans anuais de actividade asistencial, económica e investigadora e docente do Complexo Hospitalario. - A proposta de nomeamento e cese dos postos directivos do Complexo Hospitalario. - A presentación dunha memoria anual de actividade e dos informes periódicos que estime convinte ou sexan solicitados polos órganos competentes. - Propoñe-la política de persoal e de relacións laborais, así como a política

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición