Fondos
1994-09-15_Ordinaria. Acta de sesión 1994/09/15_Ordinaria
Acta de sesión 1994/09/15_Ordinaria
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.18.808/3.1994-09-15_Ordinaria
Título Acta de sesión 1994/09/15_Ordinaria
Data(s) 1994-09-15 (Creación)
Volume e soporte 1 acta de sesión
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido Folla: 89 Da sesión ordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 15 de setembro de 1994 No Salón de Sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e cinco minutos do día quince de setembro de mil novecentos noventa e catro, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. César Xosé Mera Rodríguez, reuníronse os Sres. Deputados, D. José Ramón Abal Varela, D. Xosé Manuel Barros González, D. Laureano Calero Valverde, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. José Crespo Iglesias, D. José Manuel Chapela Seijo, D. Avelino Fernández Alonso, Dna. Mª Dolores Fernández Alonso, D. José Manuel Fernández Rodríguez, D. Manuel Freire Lino, D. Arturo Grandal Vaqueiro, D. Manuel Iglesias Carrera, D. José Luis Jorge Caramés, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. Bernardo López Abadín, D. César Marcelino López Freire, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. José Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Antonio Nieto Figueroa, D. José Luis Rodríguez Lorenzo, D. Juan José Salgueiro Montouto, D. Francisco Santomé Otero, D. Isidoro Serantes Serantes, D. Santiago Tirado Serén e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. A efecto de votacións faise constar que a Corporación está formada por vintesete Deputados de feito e de dereito, incluído o Presidente. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asiste o Sr. Deputado, D. Emilio González Iglesias. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: 1.3597.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Vamos a dar comienzo al Pleno que va a tener carácter ordinario debido a que en el mes de agosto, como es de todos conocido, no se celebró Pleno y lo hemos retrasado para esta fecha. Primer punto del orden del día, aprobación do borrador da acta da anterior sesión, ordinaria, do día 29 de xullo de 1994. ¿Algunha intervención?, ¿algún voto en contra?, ¿algunha abstención?, apróbase por unanimidade. Moitas gracias. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-lo borrador da acta da anterior sesión, ordinaria, do día 29 de xullo de 1994. ------ Folla: 89,99 2.3598.- APROBACIÓN DO PLAN PLURIANUAL DE INVERSIÓNS 1995 Sr. Presidente.- Antes de nada eu quixera indicar que este é un Plan que eu nunca compartín nin sigo compartindo. Este é un Plan que eu chamo Plan de intencións por unha razón, porque dalgunha forma a Administración Central cada vez é máis cativa cos cartos que está dando, non a esta provincia senón en xeral a tódalas provincias, porque hai que pensar que por exemplo na Rede Viaria Local danos 100 millóns de pesetas; no Plan de Obras e Servicios danos 100 millóns de pesetas; no Plan Operativo Local promete unha cantidade de cartos enorme que tivemos que aproba-lo Plan dúas veces porque non se cumpriron as súas previsións; na Comarca de Acción Especial facemos unha proposta que non sabemos ata que punto se pode aprobar ou non. Entón, esixe que para os cartos que da, por exemplo, pois que fagamos un Plan de intencións, un Plan Plurianual que eu chámolle Plan de intencións e teño que dicir aquí claramente que moitas das cousas que van aquí neste Plan non teñen nada que ver co que vai ser na realidade por unha razón que é a seguinte: que nós non sabemos realmente cales son os cartos cos que vamos a contar no futuro das distintas Administracións, incluso a nivel da propia Deputación tampouco se sabe, incluso inda eu que acabo de chegar de Madrid esta mañá no avión das sete da mañá, poi s viña lendo eu que a nivel incluso do Partido Socialista se está creando, para intentar levar a cabo o pacto local tan prometido, unha Comisión dentro do propio Partido Socialista para estudiar estes temas. Quere dicir que nós non sabemos realmente cal vai se-la financiación nos próximos anos das Corporacións Locais polo que os datos que nós temos son sempre moi cativos. A proba é, xa digo, que por exemplo no Plan da Rede Viaria Local dannos 100 millóns de pesetas que como comprenderán vostedes non sirven nin para facer unha mediana carretera, e evidentemente, ¿como se pode conservar unha Rede Viaria Local que ten 4.000 Kms. de carreteras cando o Estado Central aporta 100 millóns de pesetas?. Vostedes saben que eso é unha quimera, pero en fin, son 100 millóns de pesetas que nalgún sitio haberá que invertilas, que é o que nos están dando, 100, 105, 110, depende. No Plan de Obras e Servicios dan outros cento e pico millóns de pesetas, xa me dirán vostedes tamén que se pode facer. Entón quero dicir, para que non crean que hai ningún tipo de expectativas falsas que esa é a realidade auténtica, esa é a auténtica realidade, que nós facemos un Plan porque nos obriga o Goberno para que nos dea eses pequenos cartos a esta provincia, como fan outras, e que esa é a razón pola que nos obrigan a facer este Plan Plurianual, se non evidentemente non o faríamos. Intervencións, Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Bueno Presidente, yo no me explico, si usted efectivamente se queja de este asunto, ¿qué nos corresponde a los que vivimos en ciudades con más de 50.000 habitantes?. Tendríamos que emigrar o suicidarnos. Aquí se dice que se ha convocado a todos los Ayuntamientos los días 24 y 26 de mayo y yo he estado preguntando en Vigo, uno por uno, salvo que a lo mejor estuviesen de baja, nadie me ha dicho que haya estado en esa reunión ni que haya sido convocado, pero bueno, las consecuencias posiblemente iban a ser exactamente iguales. Por cierto, en el expediente dice que han convocado a todos los Ayuntamientos, no se si será cierto o no, en Vigo desde luego es mentira. Usted dice que se queja, y aquí concretamente en este expediente figura una cifra escalofriante, a mi a veces no me salen los números, 19.474.113.074 pesetas, y usted dice que esto no es casi nada. Ustedes se van a repartir entre algunos, por ejemplo, daré ejemplos a pesar de que está aquí todo el resumen, con decir por ejemplo que el Ayuntamiento de Gondomar se va a llevar 1.300 millones, Lalín naturalmente 703, Ponteareas 469, y mi querido amigo de O Porriño 1.493 millones de pesetas. Y ayer comentaba yo con el Sr. Herrera que usted hablaba del Plan de Red Viaria Local, etc., etc., Vigo tenía una cifra para una carretera que tenemos ahí estancada hace años y años, que es la de la Xurela que va desde la carretera de Baiona al Bao, y aparece una cifra ahora que parece ser superior, concretamente en esa carretera figuran 5.000.000 de pesetas, la del Rebullón-CUVI 3.500.000 de pesetas y la de Calvario-Vincios 10.000.000 de pesetas, total de los 19.474.113.074 pesetas Vigo se lleva 18.500.000, lo dicho, o nos suicidamos o emigramos, yo ni una cosa ni otra, seguiré defendiendo mi ciudad como sea. Sr. Presidente.- Sobre esa carretera, para dar una información puntual, que usted dice da Xurela ó Bao, nosotros hemos encargado ya la redacción de ese proyecto, lo tenemos abajo. Yo hace poco le he enviado una carta al Alcalde de Vigo para que nos conteste diciendo si está dispuesto a financiar el 50% porque es una carretera que va a llevar urbanización, como hemos hecho con el Ayuntamiento de Nigrán, como vamos a hacer con el Ayuntamiento de Cangas y con algunos otros Ayuntamientos que quieran. Yo he enviado una carta al Sr. Alcalde de Vigo en esas condiciones y todavía no hemos tenido respuesta. Tenemos incluso pendiente de gastar 30.000.000 de pesetas aparte, un dinero que vamos a invertir a más, pero para que ustedes lo sepan, estamos dispuestos a colaborar en ese sentido. Sr. Nieto Figueroa.- Presidente, si esa es la disculpa para desmontar las cifras que le he dado, es muy pobre, muy pobre. Sr. Presidente.- Yo lo único que quiero es simplemente darle un dato, que es de todos conocido pues los Presupuestos Generales del Estado son públicos, los de la Diputación también. Para la Red Viaria Local el Estado aporta a la provincia, no tengo ahora las cifras exactas, si las quiere alguien exactas las vaya buscar en un minuto, entre 100 y 110 millones de pesetas, aproximadamente. Ese es el dinero que aporta el Estado a la provincia de Pontevedra, entre 100 y 110 millones de pesetas, es decir, que en cinco años serían 500 millones de pesetas, en seis años serían 600 millones, más o menos, o 700, para tener en condiciones 4.000 Kms. de carretera. Si la Diputación no hiciera un esfuerzo importante con sus fondos propios, con esas cantidades, como comprenderán ustedes, no se podría hacer prácticamente nada. Esa es la auténtica realidad. Que nosotros ponemos ahí 3.700 millones de pesetas, bueno, pues esos son planteamientos que hacen los técnicos, que tienen el valor de una especie de relación de obras; no le damos otro valor porque desgraciadamente no podemos acometerlas y aparte, como ustedes saben perfectamente, nosotros cada año aprobamos el Plan en función de la financiación que tengamos en su momento; entonces lo iremos desarrollando poco a poco. Sr. Nieto Figueroa.- Una pregunta para el querido compañero Concejal vigués, el Sr. Herrera. ¿Cuántas veces se ha presupuestado esta misma cosa?, porque yo creo que ya lo he visto en tres presupuestos, en dos como mínimo. ¡Vaya con la carreterita!. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Vamos a ver. El proyecto de urbanización se ha presupuestado ahora; ayer me comunicó el Jefe de Contratación de la Diputación que estaba ya el proyecto en Diputación entregado y en él se contempla la urbanización de Xurela-Bao, bajo las premisas que habíamos hablado en la Comisión y que se habían aplicado en Nigrán. Es la primera vez que se presupuesta. Con anterioridad, lo que se presupuestó fue el asfaltado de esa carretera, cosa que considerábamos insuficiente. Este Diputado lo consideraba insuficiente y lo consideraban insuficiente los usuarios de la zona, de ahí que no se llegó a asfaltar para provocar o propiciar que se pueda urbanizar, que es lo que hace falta. El otro presupuesto no tiene nada que ver con este, es el asfaltado, y para eso está el dinero ahí destinado, si no se ha invertido o no se ha ejecutado es porque estamos pendientes de llegar a un entendimiento para poder urbanizar entre las dos Administraciones, la Municipal y la Provincial, que creo que es lo más razonable, si no la Diputación se limitaría a asfaltar que para eso está el dinero consignado, que son en torno a los 30.000.000 de pesetas. En este mismo Pleno, Antonio, el Presidente se comprometió a que este año en el ejercicio en que estamos, si el Ayuntamiento de Vigo quiere, la Diputación pondría ese dinero y algo más que se sacaría de algún lado. Por lo tanto, si quiere el Ayuntamiento de Vigo y contestan ya, los técnicos de una y otra casa se reúnen, ven ese proyecto, ven si ese proyecto se ajusta a lo que se necesita, y se puede poner en marcha el tema incluso en dos anualidades, iniciar inmediatamente, adjudicar este, iniciarse las obras y si queda algo más de obra, que no hay fondos para este año, pues en el año 95 terminar lo antes de primavera. Yo creo, Antonio, que esa carretera en concreto va por buen camino si ponemos buena voluntad todos. Sr. Presidente.- Vale, muchas gracias Sr. Martínez-Herrera. Sr. Mosquera tiene usted la palabra. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias. Bos días. Estamos aprobando un Plan Plurianual de Inversións que xa se nos empeza dicindo que non ten nada coa realidade e que é unha maraña de intencións ou unha declaración de intencións. É certo eso pero só en parte, e moi en parte. Se aquí está mezclado o que son previsións sobre cifras máis ou menos reais e o que son declaracións de intencións con moi poucos visos de realizarse. Eu paseime o traballo de separar unha cousa doutra e o que son previsións, facendo extrapolacións, como dixo o Presidente, sobre que o Plan da Rede Viaria Local poida levar 220.000.000 ou 250.000.000 cada ano, como estaba levando, non os 1.000.000.000 que se lle poñen aí e que as outras inversións pois eso, son outras inversións, que realizarán os Concellos, a Xunta ou quen queira pero que seguramente non van entrar nestes plans e vou a falar sobre cifras previstas que moi pouco se deberían desviar da realidade, e seguramente se desvien moi pouco. O outro día na Comisión eso foi polo menos o que se nos dixo, que hai cousas como o POL o POS, o Plan da Comarca de Acción Especial, etc., que están bastante aquilatados, pero eu creo que visto o que ten sucedido ata agora si están bastante aquilatados. E desde logo o que nos estamos xogando, o que estamos aprobando aínda que sexa inicialmente e falando de previsións non son 19.474.000.000, evidentemente que non, son da orde de 11.000.000.000 e eso si que é real, pode haber unha desviación de 1.000.000.000 arriba ou abaixo pero andamos nos 11.000.000.000 de pesetas. Porque simplemente dando un vistazo ós datos resulta que xa hai da orde de 6.000.000.000 que son doutras inversións que non están contempladas en ningún plan, ou sexa, practicamente están pendentes de si hai remanentes e polo tanto non van a modificar en absoluto o volume total dos plans, ou sexa, farase algo deso de que haxa algún remanente pero non van modifica-lo volume total dos plans. Estamos falando desa orde de 10.000.000.000 ou 11.000.000.000, se queren fago cifras máis conservadoras pero aceptáranme cando menos que estamos falando de 10.000.000.000 ou 11.000.000.000. Eu cifro en 11.000.000.000, xa veremos o que resulta ó final, pero desa orde si vai a resultar. E eu non me quero sumar á ceremonia de confusión dicindo que Gondomar leva ou que O Porriño leva ou que Redondela leva. Eu vou fa lar do que está previsto nos Plans non do que está noutras inversións que ó final non se van executar. E falando deso, hai temas especialmente graves e que demostran unha vez máis que hai uns Concellos que por varias razóns entran a saco nestes Presupostos Provinciais e se levan unhas cifras verdadeiramente elevadas para o volume deses Concellos e outros que saen profundamente discriminados do reparto, que este grupo de goberno nos pretende traer hoxe aquí. Por exemplo, pódolle dicir sobre cifras descontando a palla. Por exemplo, Agolada con 5.000 habitantes, menos que algunha parroquia de Pontevedra, vaise levar da orde de 70.000.000 anuais; vén significando unhas 14.000 pts. por habitante. Vou poñer uns cantos exemplos, Mondaríz-Balneario vaise levar da orde de 22.000.000 anuais, Mondaríz-Balneario é máis pequeno que calquera parroquia de Pontevedra, vaise levar da orde de 22.000.000 anuais, que os está levando. Esto fíxenno comparando coas cifras, coas históricas, co que xa estivo levando ata agora e tal e non está sobre previsións non aquilatadas, que supón da orde de 33.000 pts. habitante. Podo dicir por exemplo que o Concello de Pontevedra ten de presuposto 40.000 pts. anuais por habitante e Mondaríz-Balneario leva só da Deputación, destes plans, 33.000, só desto, máis os recursos propios, máis o que leve da Xunta, máis etc., etc. E esto si que vai á misa e estas cifras poden variar en 1.000 pts. arriba ou abaixo, ou nun 1.000.000 arriba ou abaixo en total ou 1.000 pts. por habitante, pero non máis, porque esto é o que estivo sucedendo e o que está previsto que suceda. Quitando, repito, esas cifras de palla que están noutras inversións que non se van a realizar. Ou pódolle dicir, por exemplo, que o Concello de Lalín vaise levar da orde de 200.000.000 anuais. Ou que o Concello da Estrada vaise levar máis, vaise levar da orde de 160.000.000 anuais. Cada ano o Concello de Lalín leva 200.000.000 que é o que nos venderon por exemplo en Pontevedra, no famoso Campus. A Deputación practicamente mete en Lalín no mesmo ano, que non é que teña nada en contra de Lalín senón que é un Concello grande dos que máis leva. Se leva tanto como o que a Deputación aporta ó Campus de Pontevedra en catro anos crendo que é unha maravilla, que nos vende aquí a maravilla a Pontevedra. Mire, esto é terrible, que un Concello se leve 800.000.000 cando outros se levan moitísimo menos. Podo poñer máis exemplos co risco de poñerme pesado. Lévase case 50.000.000 anuais, case, pouco menos, por exemplo, Campo Lameiro que ten 2.600 habitantes, unha parroquia pequena de Pontevedra, que nunca na vida xuntando todo val a ver eses cartos, nunca, máis o que teña e tal. Ou sexa, estamos outra vez coa mesma política; Pontevedra que ten 30.000 habitantes no rural, lévase 0 pesetas, 0 pesetas. E despois falaremos da Comarca de Acción Especial e pois nos topamos que hai Concellos que xa, non é que o núcleo do Concello, senón que xa parroquias, que ó lado do pastor eléctrico, da finca co pastor eléctrico tan beirarrúas, e tan saneamento cando no rural de Pontevedra con 30.000 habitantes, e parroquias de 6.000 habitantes ningunha ten eso, absolutamente ningunha nin nada que se lle pareza. A Acción Especial habería que aplicala seguramente no rural de Pontevedra e Vigo e non aquí. Esto é, insisto, un reparto. Vostedes imaxínense que a declaración que fan da Comarca de Acción Especial, se quitamos deses 10.500.000.000 ou 11.000.000.000 que estamos a xogar, se quitamos o que se leva a Deputación no Plan da Rede Viaria Local e o que mete no POL, hai dezasete Concellos desta provincia que se levan a metade do Plan e van levar cartos tamén no PAM, no Plan de Acción Municipal, e son Concellos que declaran, falaremos máis polo miúdo, que non hai ningunha vivenda sen asafalta-lo acceso, nin hai ningunha vivenda que non teña punto de luz. Ou sexa, que de Acción Especial nada, nada de nada. E resulta que eses dezasete Concellos historicamente, porque xa van moitos anos, se están levando nos plans a metade de toda a provincia. Mentras que o rural de Pontevedra e o rural de Vigo están levando O pesetas, se están levando exactamente O pesetas. E non me veñan con contos de que se recortan o presuposto ou non o recortan; recórtenno ou non o que está claro é que eses Concellos se están levando a metade do presuposto, máis ou menos, sexa máis ou menos. Mire vostede, eu creo que é unha situación histórica grave, e que só responde a unhas razóns que creo que son evidentes. Primeiro, que aquí a orde de prioridades non existe por ningún lado, o que existe é que cada un ten a súa capacidade política de presionar; en segundo lugar, que estamos facendo as inversións en función de que teñan lustro ou non o teñan e evidentemente facer un traballo, por exemplo, no rural de Pontevedra, pois tería menos transcendencia dentro do contexto de todo o Concello, do que se pode facer nun Concello pequeno; e en terceiro lugar, que os compañeiros Deputados, Alcaldes ou Concelleiros do PP nas cidades están exercendo un papel verdaderamente penoso, penoso. Tanto nas cidades como en Concellos que saen prexudicados con este reparto. Sobre todo nas cidades. Se lle vende que se lle fai unha oferta. Eu acórdome de que aquí había a esperanza de que para o Campus de Pontevedra a Deputación aportara 1.000.000.000 de pesetas. Cando se me dixo aquilo eu dixen a terceira parte e vamos que nos matamos. Efectivamente foi a terceira parte. Pois esa terceira parte é o que se está levando, eso en tres ou catro anos, é o que se está levando só nun ano algún Concello desta provincia. Nun ano. E que incluso é que non hai comparación de cifras, é que non hai por onde collelas, ou sexa, se está facendo unha discriminación absoluta. Así temos pois Concellos de 5.000 habitantes que van polo segundo pavillón deportivo, pola segunda casa da terceira idade, ou polo hipódromo. Mentras que Pontevedra con 30.000 habitantes non ten nin un só pavillón, nin unha sóa casa da terceira idade, nin nada que se lle pareza. Home claro, é unha política de anos con moitos cartos. Estes son moitos cartos á hora de facer obras, de discriminación sistemática e cada vez máis acelerado. Antes aínda se levaba algo, agora nada, de nada, de nada. E non é que a min me guste xogar ós localismos de que se Pontevedra queda discriminada ou non, é que a cousa está chegando a castaño oscuro. A discriminación é absoluta. E en concreto, falando do tema de Pontevedra creo que a cuestión xeral queda suficientemente clara, comparando as cifras que din e o único no que aparece Pontevedra é no Plan da Rede Viaria Local de 1995; aparecen todas as estradas da Deputación pero aparecen nese apartado que non se van facer. Do previsto en Pontevedra, uns cachiños dalgunha estrada da Deputación, pero uns cachiños moi pequenos, non todo eso que aparece aí que eso está no bulto, noutras inversións. Do previsto e con respecto a obras e servicios dentro do rural de Pontevedra, vamos falar só do rural xa porque aquí as cidades non poden entrar, só do rural, nada, de nada, de nada, abolutamente nada, absolutamente nada. Eu creo que a situación é suficientemente grave como para que si queren facer este Plan que se nos ofreza ó lado e non me diga que é unha declaración de intencións que obriga o Goberno Central, que se nos ofreza ó lado outro Plan de Previsións para as cidades e incluso para Concellos que levando nestes plans cartos, levan moitos menos e saen profundamente discriminados. Creo que é léxico e non me veña dicindo que xa se dará por outra vía. A historia o demostra, faga usted un Plan, recorte esto, retire esto Sr. Presidente e fáganos un Plan, recórtelle cartos aquí se tan falta e fáganos un Plan en función das necesidades e no que os Concellos non saian, sobre todo as cidades, non saian tan tremendamente prexudicadas. Xa nin tan sequera reclamo que haxa un trato equitativo porque, desde logo, as 33.000 pesetas por habitante de Mondaríz-Balneario que leva cada ano, se multiplicamos polas de Vigo desde logo desborda, desborda a capacidade desta Deputación. Xa non digo que nos traten igualitariamente, pero cando menos, oia, a ver que necesidades hai e tapar algunha. E de verdade, eu creo que xa chegou o momento de que unha parroquia dun rural, un Concello, funcione, ou sexa, esta Deputación o trate en función das necesidades que teña, dos déficits que teña e dun reparto equitativo, e non a uns mandarlle aceras, saneamento, rede de augas, asfaltarlle as pistas e pavillóns deportivos, casa da terceira idade, casa de cultura, taller ocupacional a unha parroquia e a outra mandarlle dúas palas a escaravellar antes das eleccións a ver se así se contentan, que é exactamente o que están facendo vostedes co rural de Pontevedra. Sr. Presidente, retire este Plan, ofrézanos ó lado outro Plan no que se vexa, no que se compense o reparto que se está a facer porque non o da corrixido vostede co PAM nin nada deso. Estas cifras, a Deputación cos seus fondos propios non ten ningunha posibilidade de corrixilos. No PAM nestes momentos hai 400 millóns anuais e estamos falando como mínimo aquí, como mínimo de 2.500 millóns anuais que estamos repartindo sobre cifras previstas que si se van a executar. Sobre esos 19.000 millóns xa digo, quita-la palla, non hai ningunha posibilidade de que corrixa estas cifras, nona hai cos outros Plansj entón aprobar esto así supón que durante catro anos máis hai certos Concellos, especialmente Pontevedra e Vigo, ou se se quere falar do rural deses Concellos, que vai ser tremendamente prexudicado. Eu sempre poño o exemplo que quero reiterar. Campo Lameiro ten menos poboación que Xeves, que os Xeves en Pontevedra. Os Xeves foron Concello ata o ano 46; se hoxe os Xeves foran Concello terían aceras, pavillón deportivo, casa da terceira idade, puntos de luz en tódolos lados, etc., ¿que teñen en realidade?, nada, nada por estar incorporados e pola política desta casa, do seu partido de discriminar tremendamente ó rural das cidades, neste caso de Pontevedra. En Vigo supoño que sucederá igual, de discriminalo tremendamente e demais. Eu creo que eso é unha política que non se pode seguir, polo tanto pídolle que retire esto e que se faga un Plan Plurianual no que se prevea, despois se hai unha desviación do 10% para arriba ou para abaixo non me preocupa, non se me agarre a ese argumento, no que se prevea dotar de servicios as necesidades de cada quen dunha maneira, desde logo, se non absolutamente igualitaria cando menos con certo grado de equitatividade. Nada máis Sr. Presidente por agora. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, o Grupo Socialista tamén lle vai a pedir que retire esta chapuza, unha máis das que se presenten aquí, e sobre todo porque esta vez intenta xustificarse nunha memoria e intenta xustificarse en base ó que fixa a Lei. O Decreto 665/90 di que é obrigatorio para o Plan Plurianual de Inversións os datos da Enquisa de Infraestructura e Equipamento Local chamada EIEL, polo que este Grupo Socialista vén loitando para que se actualice e se poña ó día, e resulta, Sr. Presidente, que a pesar de que na memoria se di que se teñan en conta eses datos, eu aseguro que eso non é verdade porque nestes momentos, Sr. Presidente, nestes momentos a Deputación de Pontevedra non dispón inda deses datos. Xa non quero dici-las maniobras orquestais na oscuridade que tivo que face-lo funcionario para poder encontra-los datos da EIEL, que aquí din que xustifican todos estes Plans, e sobor de todo a creación da Zona Interior e Cooperación Económica que se intenta traer aquí, aprobar por un período dun montón de anos. Voulle contar unha anécdota, Sr. Presidente, que me pasou hoxe pola mañá e lle pido ademais que tome as medidas oportunas para que non se volva a repetir. Inda que xa coñecía os datos da EIEL do ano 87, único que hai escrito nesta Deputación e no Arquivo, esta mañá fun a consultar tres Concellos na enquisa de poboación activa de equipamento e infraestructuras locais ó Arquivo da Deputación. Primeiro negoúseme directamente, díxoseme que de ningunha forma; despois, en vista de que me presentei como Deputado, se me dixo que había orde estricta de que eses documentos non se entregaran sen previa autorización dun funcionario, pero ante a miña insistencia os documentos se me presentaron; loxicamente comprobei que os datos que había alí, inda que son referidos ó ano 87 pois non coinciden con tódolos datos que hai nesta memoria. Pero o máis curioso é que preguntei polo Concello de vostede, o Concello da Cañiza, e por máis que buscaron os funcionarios non aparecía o famoso libriño da Cañiza ata que ó final descubrimos que o libriño da Cañiza o tiña o Xefe do Servicio de Ordenadores, o amigo Paco, porque estaba, me dixo el, textualmente, elaborando precisamente o programa que se había aprobado aquí, para que dentro duns días, dentro duns días sí dispoñéramos destes datos. Dentro duns días teremos os datos da EIEL que van a refrendar todo este Plan. ¿Entón como se fixo esto?, porque os funcionarios, que son uns excelentes traballadores, tiveron que, por fóra da Deputación, conseguir algúns datos da cinta magnética na que están todos estos datos e que o MAP, o Ministerio para as Administracións Públicas sí os ten, pero Cangas e tódolos demais Concellos e a Deputación non teñen eses datos. Polo tanto Sr. Presidente, o menos que se podía facer era esperar a que eses datos estiveran pasados a rexistro escrito e sobre el es face-los plans da Deputación e sobre todo a declaración da Comarca de Acción Especial, hoxe chamada Zona Interior e de Cooperación Económica. Polo tanto esto é unha chapuza máis, e despois cando chegue cada un dos programas demostraremos que é unha auténtica chapuza, como dicir por exemplo, eu non quero baixar a detalles tal, como dicir por exemplo que en Lalín hai, xa se dixo por aí, 13.000 vivendas sen dotación. Ou dicir, por exemplo, que na Estrada non se concederon máis que trece licencias comerciais durante o período 93-94; ou dicir, por exemplo, que na Cañiza, Sr. Alcalde da Cañiza, non se matriculou ningún coche entre os anos 93-94. Mire, esto non hai por onde col lelo e bastantes malabarismos tiveron que face-los funcionarios do servicio para poder presentar algo decente para que esto colara aquí. Pero non vou entrar máis en detalles da falta total de veridacidade que teñen estes Plans; vou fa lar politicamente do que vostede plantexou aquí como a única defensa que se lle ocurriu dicindo que se o Estado non aporta. Mire vostede, na mesma memoria pon: o POS, sexa a cantidade que sexa, é financiado o 30% pola Deputación, o 30% polo Estado e o 30% polos Concellos, sexa a cantidades que sexa, polo tanto no vai dar vostede unha peseta máis; si a vai dar, pero para os Concellos que a vostede lle interese e no Plans que administra vostede directamete. No POL, un dos programas máis importantes, o Estado xunto co FEDER que ó fin e ó cabo é o Mercado Común o cal aporta o diñeiro ó Estado da o 72%, o MAP o 4,95 e entre a Deputación e os Concellos o 10%; polo tanto non xustifique vostede dicindo o Estado non da, o Estado da moito máis, moito máis do que da a Deputación para todos estes Plans. Sr. Presidente, eu pediríalle que retirara o Plan Plurianual de Inversión, esperara a que se sacaran definitivamente tódolos datos da Enquisa de Infraestructura e Equipamento Local que nestes momentos están a prepara-los servicios mecánicos da Deputación, e con cargo a eso se cumprira o que di o Real Decreto 665/90 pois en caso contrario nosoutros obrigaríamos a denunciar perante o MAP as irregularidades que están a cometer na Deputación de Pontevedra. Reservo as intervencións puntuais de Axuntamentos favorecidos e demais para os seguintes puntos nos que se especifica. Nada máis. Sr. Presidente.- Eu creo que hoxe demostrouse que xa empezou a campaña electoral das Eleccións Municipais porque o Sr. Mosquera xa falou aquí como Concellal de Pontevedra e non como Deputado Provincial. Evidentemente eso está claro porque estamos a seis meses vista das Eleccións Municipais e loxicamente el está facendo aquí unha campaña aproveitando a súa presencia como Concellal de Pontevedra e non como Deputado Provincial. Intenta como é lóxico sempre, confundir á opinión pública e á xente que evidentemente non está enterada destes temas, porque aquí por exemplo hai que recoñecer que hai unha serie de Plans, o Plan Operativo Local é un Plan que o propio Estado Central di que é para Ayuntamientos de menos de 50.000 habitantes. Vostedes saben que Pontevedra e Vigo teñen máis de 50.000 habitantes. Vostede sabe tamén o que pasa, que quere confundir tamén ou quizáis ó mellor non está moi enterado que esta Deputación intentou que a Comarca de Acción Especial, que vamos facer unha proposta, intentamos xa en varias ocasións e hai probas se se vai ós arquivos, intentamos xa en varias ocasións que unha serie de Concellos desta provincia formaran parte da Comarca de Acción Especial. O Ministerio sempre contestou negativamente, excepto unha vez que aceptou soamente dous Concellos máis. O Sr. López Freire sabe incluso que cando era Deputado Provincial na época do 79 ó 83, que era D. Federico Cifuentes Presidente, que houbo unha serie de Concellos que se plantexaron, entre el es o de Cangas, concretamente, e foi rexeitado polo Goberno Central. Como nós de momento non é que sexamos máis intelixentes pero polo menos non queremos face-lo ridículo. Se a min se me ocurrira intentar meter a Vigo e a Pontevedra dentro da Comarca de Acción Especial dirían se lles estamos tomando o pelo ó Ministerio de Administracións Públicas cunha cousa semellante. ¿Por que?. Porque vostede ten que saber que unha das claves fundamentais da Comarca de Acción Especial ou Comarca Deprimida que se chama é precisamente a renta per cápita, por habitante. E desgraciadamente a renta per cápita dos Concellos da costa e sobre todo o de Vigo e de Pontevedra non ten nada que ver desgraciadamente cos Concellos do interior. Oxalá fora así, oxalá os cidadáns dos Concellos do interior tiveran máis servicios, como vostedes intentan demostrar, que é moi fácil coller ós medios de comunicación que están agora aquí presentes e levalos por exemplo pois a visita-lo Concello que vostede quixera. Outra cousa é que algúns Alcaldes, e non vou agora a facer unha crítica, non se preocuparan das zonas rurais nun momento determinado, como pode se-lo caso de Pontevedra ou o caso de Vigo ou o que sexa. Pero xa digo, o único que quero deixar perfectamente claro é o seguinte: que a renta per cápita é o índice fundamental que decide o Goberno Central á hora de decidir se un Concello está ou non dentro da Comarca de Acción Especial. Evidentemente, hai outros parámetros pero ese é o fundamental. Entón vostede sabe perfectamente e á parte eu estou disposto incluso a facer ese Plan se vostedes conseguen, e á parte aquí o Partido Socialista de momento ata que se convoquen as eleccións xerais está gobernando no Estado Central, está en Madrid. Creo que vostedes aquí teñen, en fin, forza política suficiente para intentar conseguir que, por exemplo, Pontevedra, por poñer un caso, ou Vigo, que estean dentro da Comarca de Acción Especial, se fora así nós non teríamos ningún inconveniente en incluir a estes Concellos. Para que se vexa que aquí non hai ningunha intención a priori, pero sabemos que eso non é así desgraciadamente. Entón quero dicir que aquí hai unha serie de Plans que son o Plan Operativo Local, o Plan da Comarca de Acción Especial e o Plan de Obras e Servicios. No Plan de Obras e Servicios si que este ano no 94, Vigo e Pontevedra non estiveron neste Plan. Eu creo que a Vigo privámolo de acordo, é dicir, o Sr. Mosquera recoñeceu aquí publicamente varias veces que os criterios que se manexan non son tan malos, que son superficie e poboación, son criterios realmente obxectivos, pois a Vigo creo que lle podían corresponder pois 15.000.000 ou 17.000.000 de pesetas e a Pontevedra segundo eses criterios de superficie e poboación uns 10.000.000 ou 12.000.000 de pesetas. É dicir, aí si que podemos nós ser responsables de haber privado a Vigo e Pontevedra desas cantidades que acabo de apuntar. Por outra banda teño que dicir, por exemplo, que o Concello de Vigo levou nos catro anos últimos máis de 1.000.000.000 de pesetas, que dividido en catro anos son máis de 250.000.000 de pesetas/ano. Que non lle correspondían dunha forma clara, non estamos arrepentidos de habelos invertido pero que foron 1.000.000.000 de pesetas. E que no Concello de Pontevedra, evidentemente, o Sr. Mosquera, ó Sr. Cuiña e a min nos levou precisamente ós Tribunais, unha das cousas que el dicía era que gastáramos discriminadamente moitos cartos e no Concello de Pontevedra gastáronse naquela época aproximadamente, no rural de Pontevedra cerca de 300.000.000 de pesetas, no rural de Pontevedra. Están aí os datos incluso para velos. ¿Que sucede?. Sucede que cada Concello ten a súa autonomía e gasta os cartos naquelo que considera máis conveniente. Incluso neste propio Plan Plurianual, que eu lle chamo de intencións, foron os propios Concellos da provincia os que dixeron as obras que van a intentar facer nestes próximos, nalgúns casos catro anos, noutros casos cinco anos, porque o Plan Operativo Local a primeira anualidade sería aprobada previamente neste Pleno. Entón quero dicir que eses son os datos. Entón no Plan de Obras e Servicios o Estado Central dá cento e pico millóns de pesetas. Teño agora aquí o dato que faltaba antes que o pedín ó Sr. Lombardía, que eu dicía que para a Rede Viaria Local o Estado daba entre 100.000.000 e 110.000.000, equivoqueime; para ano 1994 deu exactamente 95.000.000 de pesetas e a tendencia polo que nós sabemos sempre é á baixa. Esto é o que deu este ano para a Rede Viaria Local 95.000.000 de pesetas. Son datos reais e a tendencia desde os últimos anos vostede sabe que sempre é á baixa, cada ano estannos dando menos cartos. Bueno, pero volvendo a retoma-lo tema, dicir que no Plan Operativo Local o Goberno Central exclúe ós Concellos de máis de 50.000 habitantes. Aí nós non temos ningunha competencia. O Sr. Nieto Figueroa presentou unha moción nese tema que non foi nin apoiada polo seu propio grupo político. Teñen eles Deputados no Parlamento Nacional para intentar cambiar esa normativa; á parte nin no Parlamento, porque é un Decreto do Goberno Central que o Ministro de turno ten capacidade para facelo. É dicir, se o Goberno Central, se o Ministro titular de Administracións Públicas quere cambiar ese Decreto cando queira pode facelo. Entón aí a Deputación non ten ningunha responsabilidade respecto a eso que se nos quere acusar. Plan de Acción Especial. Volver a recordar que son para zonas deprimidas. Se nós na provincia de Pontevedra, que é unha das provincias que ten unha renta per cápita importante dentro do noso país, se metemos a Vigo e a Pontevedra eu creo que sería unha tomadura de pelo a nivel do Ministerio increíble. Porque entón ou declaramos a provincia completa zona deprimida co cal evidentemente os cartos que vai a da-lo Goberno son os mesmos entón non se podía facer ningún tipo de acción. E terceiro tema, que no Plan de Obras e Servicios o Ministerio de Administracións Públicas a través do Goberno Central dá cento e pico millóns de pesetas cada ano. Esas son as cantidades das que nós podemos sentirnos responsables. Porque unha das queixas que estamos tendo de case tódolos Concellos no Plan de Obras e Servicios é que xa hai Concellos que queren renunciar incluso á subvención do Plan de Obras e Servicios. ¿Por que?. Porque para unha subvención, por exemplo, que lle dá o Ministerio de 2.000.000 de pesetas e que nós damos outros dous ou así, obrigámoslle a invertir ás veces o 60 e o 70% nese tipo de obras. Entón hai Concellos que xa non queren. En Canarias xa pasou este tema concretamente, porque a carga financeira dos Concellos estase disparando, porque entre outras cousas a Administración Pública trata encima de decidir que tipo de obras se van facer. E eu o ano pasado comenteino co meu equipo de goberno, xa estivemos a punto de renunciar. O que pasa que parecería unha actitude chulesca por se se quere, estivemos a punto de renunciar incluso á subvención do Ministerio de Administracións Públicas. Porque eran cento e pico millóns de pesetas que nos obrigaban, nos condicionaban case o programa de obras que iamos a facer, é dicir, que con 100.000.000 de pesetas case nos estaban condicionando unha inversión de cerca de 800.000.000 a 900.000.000 de pesetas. Entón eses son os datos reais. Outra cousa que tamén o Sr. Mosquera oculta, digo porque xa empezou a campaña electoral no Concello de Pontevedra, é que estamos falando nalgúns casos de Plans Cuatrienais, Plan da Comarca de Acción Especial, e noutros casos un plan de seis anos, o Plan Operativo Local, aínda que neste caso aquí vén de cinco anos, pois xa digo a primeira anualidade aprobouse no ano 1994. Entón hai unha demagoxia total nas súas intervencións porque hai unha cousa que hai que dicir con toda claridade, ¿por que vostede que lle gustan moito os números, igual que a min, non fai unha análise das pesetas que se invertiron no Concello de Pontevedra no sector público?. ¿Canto diñeiro invertiu a Xunta de Galicia?, e ¿canto diñeiro invertiu o Estado Central?. Sr. Nieto Figueroa, non se preocupe que xa eu pedirei como Senador os cartos que invertiu o Estado Central no Concello de Vigo que eu son o primeiro en apoiar, porque hai unha serie de necesidades que hai que atender nas grandes cidades, pero é que un Concello pequeno non pode dirixirse ó Ministro de turno para pedirlle unha serie de inversións no seu Concello. Sabemos que é a auténtica realidade. En Vigo estanse gastando centos de millóns de pesetas no sistema de estradas de circunvalación, e xa digo que eu son o primeiro en apoiar, pero que son pesetas que está gastando o Estado Central cos impostos de tódolos españois, e xa digo, eu son o primeiro en apoiar como representante político desta provincia, pero non se veña agora aquí a intentar dicir que a Deputación de Pontevedra ten que gasta-los mesmos cartos no Concello de Vigo ou no Concello de Pontevedra como nos demais, por unha razón elemental, porque eu xa dixen moitas veces que as Deputacións que neste momento existen, eu non sei se realmente teñen que existir ou non pero neste momento existen, e se existen a filosofía de que existen é precisamente para apoiar ós Concellos pequenos, ós Concellos de menos de 20.000 habitantes. Esa é a filosofía porque se non, ¿para que vamos esta-las Deputacións se todos van invertir nos grandes Concellos?. As Deputacións deste país, moitas gobernadas polo Partido Socialista, onde fan as súas inversións preferentemente é nos Concellos de menos de 20.000 habitantes porque esa é a razón filosófica de existi-las Deputacións nestes momentos, e se non que se supriman, pero de momento, mentras non se supriman, como político, digo que se neste momento as Deputacións teñen algunha razón de existir é precisamente para axudar ós pequenos Concellos, non ós grandes Concellos. Esa análise que se quixo facer de pesetas por habitante é unha análise trucada. Esas cantidades que vostede intenta dicir, trinta e tantas mil pesetas por habitante, pero coño, diga vostede o diñeiro que invertiu por exemplo a Xunta en Pontevedra, que son o primeiro en apoiala. Aproximadamente nesta última lexislatura sobre uns 10.000 mil millóns de pesetas. Diga vostede a ver canto invertiu, por exemplo, a Xunta de Galicia no Concello de Agolada, ou no Concello da Cañiza, ou no Concello de Lalín, ou no Concello de O Porriño, ou no Concello de x, díganolo vostede e faga eses números exactamente. Por eso, xa digo, vostede trata aquí de terxiversa-los términos, son Plans completamente distintos, a realidade non ten nada que ver coa que vostede di. Nós aquí o único que facemos é traslada-las peticións dos Concellos para unhas subvencións cativas, volvo a recordar, cativas, porque nunca o Goberno Central deu tan poucos cartos como está dando agora, nunca. Houbo momentos en que no Plan de Obras e Servicios o Goberno Central daba 300, 400 millóns de pesetas. Está dando agora cento e pico millóns de pesetas; no Plan de Acción Especial exactamente igual. E teño que dicir tamén claramente, que nós estamos facendo unha proposta á Comarca de Acción Especial, proposta que o Goberno Central será a que aprobará se a considera conveniente ou non. Teño que dicir tamén que esa crítica que se facía da Enquisa de Infraestructura Local son o primeiro en admitila porque o Sr. Lombardía me comentaba o outro día, eu non estiven na Comisión porque me tiven que marchar, que había unha serie de erros, que a empresa había omitido unha serie de datos e que, por exemplo, no Concello de Lalín, segundo os primeiros datos, había máis casas con auga ou sen auga que casas realmente feitas, o cal quere dicir que é un dato erróneo. Había unha serie de datos desa natureza que segundo me contou o Xefe do Servicio de Cooperación xa están corrixidos, ¿non?, eso é o único que lle podo comentar dese tema, pero a mellor realidade palpable é que collamos ós medios de comunicación ou a quen se queira e que vaiamos a visitar o Concello da Cañiza, por poñer un exemplo. O que pasa é que hai algúns señores que non sei ó servicio de que intereses están, evidentemente non están ó servicio dos cidadáns. O outro día, por exemplo, estiven en Cambados, visitando Cambados, estiven nunha parroquia en Cambados que practicamente ten todo o saneamento rural, e dicíalle eu ó Alcalde que eso na Cañiza sería unha utopía, porque a poboación está tan diseminada que intentar que unha parroquia rural dun Concello destes tivera o saneamento completo sería unha utopía, sería a cuadratura do círculo, como vostede sabe, porque moitos dos señores que están aquí sentados viviron en zonas rurais, entón eso saben que é así, e simplemente agora con coller, xa digo, un autobús da Deputación e levar ós periodistas e dicir, oe mira, ¿vostedes creen que sería posible nesta parroquia facer un saneamento integral?. Imposible, porque a xente vive illadamente, hai moi poucas vivendas concentradas entón eso sería practicamente imposible. Habería que facer, por exemplo nun Concello como o meu, uns 300 ou 400 saneamentos e sería imposible. Sería imposible con 10.000.000.000 millóns de pesetas, ¿por que?, porque a poboación está tan illada que é imposible cando son Concellos moi grandes, porque o Concello da Cañiza ten 108 Kms.2 de superficie, Lalín ten 361, mentras que hai Concellos na costa, por exemplo, que teñen 30 e 40 Kms.2 de superficie, esa é a auténtica realidade. Oxalá os veciños do interior tiveran a renta per cápita deles, aspiran a eso desde un punto de vista solidario, pero claro, vostede non fala aquí como político provincial, vostede fala para intentar chegar ó Concello de Pontevedra nas próximas eleccións municipais como gobernante. É tal difícil que o Bloque chegue a goberna-lo Concello de Pontevedra como a cuadratura ó círculo aproximadamente. Eu creo que vostede é consciente desa situación, entón claro, como vostede nunca vai te-la responsabilidade de gobernar pode permitirse aquí o luxo de dicir todas esas cantidades de tonterías que acaba de dicir porque loxicamente sabe que non vai ter esa posibilidade real de gobernar porque os cidadáns de momento estánlle demostrando, eleccións tras eleccións, que vostedes non son unha forza creíble, que son unha forza utópica, forza que agora parece que cree en Europa porque lle convén pero resulta que son máis independentistas que todo o mundo, entón xa digo, vostedes son unha forza que en cada convocatoria política di o que lle da a gana. Eu non tería inconveniente, xa digo, en coller ós Deputados Provinciais acompañados dos medios de comunicación e ir a visitar esos Concellos que vostedes din que están xa nunha situación envidiable; gustaríame a min levalos a vostedes a ver esa situación, para que vostede estea dicindo aquí que en Mondaríz-Balneario se invirten 33.000 pesetas por habitante ou que en Agolado e tal. Se vostede coñecera Agolada, que vostede non coñece Agolada, vostede non sei de onde é, pero se vostede fora á Agolada daríase conta de como vive aquela xentiña, daríase conta en que situación, habería que pagarlle por vivir alí, habería moitos veciños ós que pagarlles por vivir alí, porque se esa xente viñera ás grandes cidades habería moitos máis problemas sociais. Eso é o único que quero dicir, deíxense de demagoxias, deíxense de dicir tonterías porque o Plan Operativo Local é, volvo a repetir, competencia do Goberno. O Plan de Acción Especial practicamente igual. A única responsabilidade que poderíamos ter é no Plan de Obras e Servicios, e xa anuncio, xa o dixen o outro día a algún medio de comunicación, que para evitar ese tipo de polémicas no Plan de Obras e Servicios de 1995 vamos a meter a Vigo e a Pontevedra, para que se acabe con esa polémica. No Plan de Obras e Servicios de 1995 vamos a meter a Vigo e Pontevedra pero evidentemente coas cantidades que lle correspondan en canto ós criterios de superficie e poboación. Vamos a metelos para que vexa que nós aquí non tratamos de discriminar a nadie, non tratamos de discriminar, agora, teña vostede en conta que evidentemente a Deputación gastou moitos millóns en San Fernando. Vostede di 300 millóns; teño aí os datos, entre unhas cousas e outras andamos cerca dos 560 millóns de pesetas neste momento, e non estamos arrepentidos de gastalos, e sabe perfectamente que se a Deputación de Pontevedra non houbera tomado rendas neste tema ó mellor Bellas Artes non se inauguraba en outubro, porque hai algúns cartos que aínda non chegaron ó Presuposto Provincial, pero a pesar deso a Deputación fíxolle frente para que Bellas Artes poida empezar a funcionar en outubro no novo centro, e ó mesmo tempo tamén Publicidade onde vai quedar libre unha vez que veña Bellas Artes para aquí. Eso é o único que lle quero dicir. Sr. Nieto Figueroa. Sr. Nieto Figueroa.- Vamos, me ha dejado usted perplejo, está hablando de campaña electoral, está echando una bronca, oiga, ha consumido una hora, xa está ben. Está usted hablando de campaña electoral y me anuncia que va a ver POS para Vigo, vaya hombre, en el 1995. Sr. Presidente.- En el año que viene, claro. Sr. Nieto Figueroa.- Vaya, qué casualidad. Yo le vaya recordar, porque parece ser que nos queremos olvidar siempre, que yo le he presentado una moción el pasado mes de julio en la que solicitaba, concretamente, distribuir de forma equitativa en todos los Ayuntamientos de nuestra provincia los fondos emanados de la Administración Central, del FEDER, etc., etc., etc. Naturalmente ustedes lo rechazaron. Pero tengo que insistir y recordarles cuando el Ayuntamiento de Lalín y el Ayuntamiento de A Estrada que rebasaban y lo seguiré diciendo porque han chorizado millones de pesetas, como auténticos cacos, ¿comprende?. Y el Partido Socialista tuvo la gentileza de no ir a los Tribunales y no armar el cristo que tan de moda está hoy. Hemos asumido el tema; por fin se paró en la cuestión, Lalín rebasaba los 20.000 habitantes, A Cañiza rebasaba los 20.000 habitantes, no, A Cañiza no, A Estrada, ya se lo imagina y hemos sido buenas personas como hay que ser en política. Pero mire, a mi, eso que usted ha dicho ahora a otro compañero de Corporación me lo está diciendo hace no sé cuanto tiempo. Yo ante todo soy defensor de Vigo. Yo soy Diputado Provincial en representación de Vigo y todo lo que yo pida por Vigo y todo lo hecho aquí por Vigo, todo es poco. Al igual que le recuerdo lo que ya le dije una vez, la obligación ineludible que tiene usted de luchar en Madrid por Pontevedra. Que a usted no le dan una chica, que no sé qué. Hombre, eso es falta de poder de gestión, porque si yo he conseguido que el Sr. Cuiña firmase el Convenio del elefante y se fuese a dar la vuelta a Europa con él fue a base de dalle que dalle. Le insisto, venga el dinero de donde venga, venga de Madrid, no lo den, lo dejen de dar, yo voy a seguir insistiendo por mi ciudad porque es mi obligación y le vuelvo a recordar que Vigo ha sido estafado constante y permanentemente durante años y años, estafado y robado. Porque cuando se han llevado ese dinero para Lalín, vuelvo a repetir, y A Estrada, ese dinero también era de Vigo. Porque usted dice mayores de 50.000 habitantes, parece que es un pecado y usted resulta que está entre éllos y otros más que usted conoce. Pero qué sería Pontevedra, qué sería la provincia de Pontevedra sin Vigo y Pontevedra capital, hombre. Bueno, ya le adelanto que pronto posiblemente se va a iniciar el tema de que Galicia 5: Vigo, A Coruña, Lugo, Ourense y Pontevedra. Y lo voy a iniciar yo. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nieto Figueroa. Usted cuente que yo también intentaré apoyar a Vigo. Ayer precisamente un compañero mío de partido, D. Mariano Rajoy, presentaba en el Congreso una pregunta al Sr. Presidente del Gobierno por los Fondos de cohesión para evitar que se vayan para Cataluña a través del pacto que tienen y que vengan para Galicia, es decir, para que vea que el Partido Popular está vigilando que ese dinero se invierta en Galicia y que no se invierta en Cataluña. Para que vea si estamos atentos a ese tema, ayer mismo nos preocupamos por esa situación, para que los Fondos de cohesión, que eso sí que es dinero, no la calderilla que estamos aquí hablando, se invierta en nuestra provincia y en Galicia en general. Ayer mismo ustedes lo vieron en la televisión. Sr. López Freire. Sr. López Freire.- Sr. Presidente, ¿quen está en campaña electoral?. Só lle faltaba dicir a vostede o que di o meu compañeiro, voten PP. Mire, vostede fixo unha alusión a un Presidente a quen eu "chapeau", que é o Sr. Cifuentes. O Sr. Cifuentes, entre outras cousas, vostede recordará coa súa oposición, por certo eran do mesmo partido pero a súa oposición, os Concellos que estaban na famosa Comarca de Acción Especial, non entraban no POS e non entraban no POS porque levan seis veces máis que calquera outro Concello. E este ano igual. Porque levan 4.000.000.000, van para a comarca chamada Zona Interior, mentras que os outros 1.000.000.000 ó POS, e son vinte Concellos e polo meu cálculo matemático son seis veces máis. Pero vostede tamén os mete no POS. E non é só que os meta no POS, os mete no POS, os mete nos Plans de Acción Municipal que distribúe vostede como boamente lle cadre e como lle dá a gana. O Sr. Mariano Rajoy, ó que vostede facía referencia, sacou ese acordo e claudicou ante o famoso Sindicato de Alcaldes e por certo, xa que vostede fai alusión á prensa, lle quería facer alusión a un antigo compañeiro hoxe no seu partido e aspirante ó posto onde vostede está, que dicía que nunca aspirará a ese posto mentras siga funcionando o famoso Sindicato de Alcaldes. Xa ve que nós tamén lemos a prensa. Sr. Presidente.- Non ten ningunha posibilidade. Sr. López Freire.- Home, se o militante, un recién entrado no seu Partido xa lle di vostede que non ten ningunha posibilidade, pois mire, eu hai tempo lle dicía a vostede que o que non tiña moitas posibilidades era vostede e vostede xa pensaba en que non tiña tantas posibilidades, aspirou ó Senado e xa se daba por perdido aquí, pero hoxe renaceron, como di o verso de Machado "ramas verdes le han salido" e vostede xa renace de novo. Mire, en política nunca se pode dicir desta auga non beberei, nin se pode dicir que non vai a goberna-lo Bloque en Pontevedra porque ó mellor ata resulta que goberna o Bloque ou goberna o PSOE a pesares de todos vostedes. Pero volvamos á realidade e deixémonos de demagoxias políticas, vaiamos á realidade. Mire vostede, Sr. Presidente, á parte de que non leu as memorias que vostede firma, non é verdad e o que vostede di de que a Comarca de Zona Interior estea determinada por dúas circunstancias como é solo e poboación, non é verdade. Hai un Decreto que obriga e que condiciona tódolos plans da Deputación, é máis, o MAP pode denegar estes plans se non houbera como hai unha memoria que tivo que case inventa-lo funcionario correspondente, non me gusta citar nomes, porque sen esta memoria da EIEL non se aproba a Zona Interior. E nós, e xa o dixemos, non estamos en contra das Comarcas de Acción Especial, Sr. Presidente, o que estamos en contra é que a Comarca de Acción Especial afecte a algúns Concellos que levan vinte anos levando seis veces máis que calquera outro, xa está heno Hai sesenta Concellos, metan outros Concellos dentro, polo menos algúns, algúns que por circunstancias, que eu non vou a criticar, pero por circunstancias, están moito mellor dotados que outros. Lalín está moito mellor dotado que Valga ou Catoira, por moitas voltas que lle dea vostede. E tamén é verdade que o rural dos grandes Concellos como Pontevedra e Vigo non é a primeira vez nin será a última que o rural, excluída a parte urbana, se inclúa nos Plans. Porque está en circunstancias ás veces peor que está a zona da Comarca de Acción Especial. E líbrenos Deus de opoñernos a que haxa unha Zona Interior de tratamento especial. Pero xa está ben, que leven vinte anos levando seis veces algúns Concellos que están moito mellor dotados que outros, que se cambien eses e que se poñan os outros e eso é o que di o Estado e o di nun Decreto que di que para estes casos hai que ter en conta a Enquisa de Infraestructura e Equipamento Local. E se nesa Enquisa di que en Lalín, e perdoe que me meta con Lalín, pero é que é así, que en Lalín tódalas casas teñen auga e todas teñen electricidade, e que en Valga ou en Catoira non as hai, pois debe de estar Valga e Catoira, deben estar alío Ou Ponteareas ou outros Concellos como tal. Eso é o que nós pedimos, que se cumpran os Decretos. Polo tanto, nós dicimos que esto é unha chapuza e non é nada de opinión política no momento porque é que os datos da EIEL que se apuntan aquí son fáciles de dicir, están mal e vostede o recoñeceu e o recoñece calquera. E os datos reais, os último datos, os que están na cinta magnética están sen pasar. Polo tanto, nós o único que pedimos é que esto se demore e se faga mellor e se en vez de haber vinteún Concellos ó mellor pode haber trinta porque eso é unha zona nova, non é a Comarca de Acción Especial de antes, é unha zona que se vai a aprobar agora e que coincide maioritariamente coa Comarca de Acción Especial pero non é a Comarca de Acción Especial. Por tanto nós o único que pedimos é que esto que se faga ben e que se evite que dentro duns cantos días, ó mellor porque igual se presenta denuncia ante o MAP, dentro dun mes ou dous meses, tiñamos que vir de novo á aprobar unha Zona Interior distinta á actual. Nós o que pedimos, Sr. Presidente, é que se fagan as cousas ben nesta Deputación dunha puñetera vez. E temos datos aí suficientes e temos técnicos suficientes, témolo todo. Pois deixemos de actuar, xa ten vostede onde actuar dedocraticamente nos plans eses que se reservou vostede nas Bases do Presuposto. Deixe ese para eso e o demais fágao legalmente. Nada máis. E o único que lle pedimos. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sr. Mosquera, pediríalle que fora escueto porque antes falou moitísimo tempo e eu deixeino falar, non, pero eu xa ve que lle contestei ós dous nun tempo tamén. Sr. Mosquera Lorenzo.- Ben, moitas gracias, Sr. Presidente. En primeiro lugar parece que non lle sentou ben o que dixen cando recurre a argumentos que non teñen nada que ver co que eu dixen e xa é unha técnica habitual en vostede facer estas ceremonias de confusión. Eu o que podo dicir é que se esto é facer campaña, entón levo catro anos ou dez anos facendo campaña porque o teño dito outras veces e remítome ás actas, incluso cos mesmos exemplos que tiven coidado de poñelos porque xa me supoñía que ante a falta de argumentos ía a contestar desa maneira. Polo tanto, puxen os mesmos exemplos e as mesmas cifras doutras veces porque este é un tema recorrente e xa out ras veces o teño dito. Se hai tres anos tamén estaba en campaña, pois bueno, entón estou sempre. O problema non é ese como vostede ben sabe. En canto ás inversións do Estado Central vostede mezcla todo, Estado Central e Xunta de Galicia en Pontevedra. No Estado Central houbo unha inversión moi gorda que foron os 750.000.000 que houbo que pagar polo Cuartel de San Fernando. Me parece que do resto nada e sen embargo pois na Cañiza pasa a autovía. ¿Conta vostede como inversión na Cañiza?. Bueno, pois entón deixémonos de coñas con respecto a esas inversións porque entón por Meis pasa a vía rápida do Salnés. ¿Canto se levou?, ¿mil millóns Meis pola vía rápida?, ¿se pode contar ou non se pode contar?, bueno, eso non vale. Eso vostede sabe perfectamente que non vale, o único que hai real aquí son unhas crifras, eu díxenas antes e mire, os cidadáns de Pontevedra disfrutan de Presuposto Municipal 40.000 pesetas por habitante, eu hai Concellos que se levan 33.000 cada ano nestes Plans á parte do que teña o Concello, á parte do que dea a Xunta, etc., e non me diga que a Xunta invirte máis nas cidades que no rural, non sei se é certo ou non; eu o que sei é que cantidade de veces non veñen cambios de obras que están pedidas aquí nun Plan porque xa a fixo a Xunta, e pode ser en Vila de Cruces, en Rodeiro, na Cañiza ou en Arbo, se é que algo que parece que tamén invirte ¿verdade?, non empecemos a facer unha ceremonia de confusión. O único real que hai, e que vostede non puido contestar porque non hai maneira de contestalo, é que hai uns Concellos, que son 17 en concreto, que se levan máis, bastante máis do 50% do presuposto destes Plans que xa digo, son previsións que pouco se van a desviar da realidade. Non me veña con historias de meter a Vigo e Pontevedra no PAE, ninguén dixo eso, nin no POL, ninguén dixo eso, xa o dixen cando foi do POL, non hai ningunha novidade, o que dixen agora, volvín a repetir agora, é que vostede fágame un plan paralelo, un plan de Deputación, recórtelle cartos a estes plans do que aporta a Deputación e faga un plan para estes Concellos que quedan fóra, e non pedín tan sequera que fora igualitario pero cando menos que tivera en conta o déficit de infraestructuras. E hai moitas solucións, ós Concellos que levan o PAE, que teñen 185.000 habitantes en total, que son 17, que se levan bastante máis da mitade, suficientemente primados están, quíteos do POL, que se pode facer, e quíteos do POS. Non estou agora dicindo que esa sexa a solución pero as hai, como un exemplo de que hai solucións, e por exemplo vamos a facer nos Concellos máis discriminados, ou sexa, os que non entran no PAE porque o PAE é o plan que se leva máis cartos con distancia e o mellor financiado inda por riba, pois entón poña vostede a Pontevedra e Vigo, non piden igualdade de condicións co resto pero polo menos si que os meta cunha cantidade significativa, e meta, e prímelos a que leven máis cartos no POL e no POS ós outros Concellos que tamén están discriminados e inda van seguir discriminados, e me parece ben, polos Concellos máis deprimidos é normal que estean primados pero non que leven seis ou sete veces máis, porque despois tamén entran no PAM e entran en todo. Mire, con respecto ás inversións en Pontevedra, e alégrome outra vez e estamos repetindo un debate, por eso digo que non sei porque fala da proximidade das Municipais porque esto todo é repetido, alégrome outra vez que diga que en Pontevedra meteu 300 millóns, pero mete 300 millóns para apoia-la candidatura do PP porque o Alcalde era Independente, si, presentaba á lista anque non o Alcalde, meteu 300 millóns para facer campaña do seu partido nas Municipais, pero meteu 100 en Gondomar para tumbar ó Alcalde tamén, non só en Pontevedra, meteu 100 en Gondomar daquela, no 90-91, senón vamos ós datos, ¿entende vostede?. Non me diga que estas son obras, que son casa de cultura, traída de augas, etc., e non me diga que esto que son para algúns Concellos que teñen menos poboación, e incluso non falemos de tamaño porque o Concello de Pontevedra é máis grande que o da Cañiza, mire vostede, máis grande, e ten máis poboación rural e máis diseminada, todo xunto. Non me fale de que despois a Pontevedra se lle dan 300 millóns cunhas palas escaravellando para as eleccións, eso non é un plan, eso non son obras que resolvan problemas de fondo nin dotacións das que están carentes, é que está profundamente discriminado e deíxeseme de historias, eso é o que hai. Eu non lle estou pedindo, repito, díxeno antes, un trato igualitario, pero polo menos algo equitativo, home, é dicir, se un Concello por moi deprimido que sexa xa ten toda a traída de auga, xa ten un pavillón ou dous para tantos habitantes, oia, pois polo menos aquí a mitade, no rural de Pontevedra a mitade, ¿que non temos a mitade?, bueno, pois vamos a meter cartos, xa digo, non pido 33.000 pesetas por habitante, nin 14.000, nin 10.000, pero home, meta unha cifra, 300 millóns, 250 millóns para o rural de Pontevedra que ten máis poboación que eses Concellos e ten menos infraestructuras que eses Concellos. Non estou pedindo un trato igualitario porque xa o dixen antes, creo que a miña intervención foi ben precisa, se vostede ten que recurrir a unha maniobra de confusión para desvia-la atención, recurra, faga o que lle dea a gana que xa estamos moi afeitos, pero retire esto e faga un plan que non lle vamos esixir maravillas nin vamos a opoñernos de que Vigo vai a levar en proporción non sei canto, Pontevedra leva en proporción non sei cantos, nin Cangas leve en proporción tanto como Arbo, como Mondaríz-Balneario; en nada se pide eso, pero polo menos que sexa equitativo, e hai fórmulas como acabo de dicirlle, se quere aplicalas aplícalas e se non pois mala sorte. Como vostede nestes plans non recolle Pontevedra e Vigo agora xa nos anuncia que van levar algo, bueno, pois da mesma maneira se pode dicir que o POS e o POL non van para os Concellos que teñen o PAE, e inda así van seguir primadísimos, primadísimos van seguir inda así, bueno, pois que saian primados porque son de Acción Especial, porque son deprimidos, home, pero non todos; unha cousa é primar e outra cousa é todo, mentras que noutros sitios teñen moitísimas necesidades, ás veces máis, e non levan nada. Eso é o que quería dicir e nada máis, anuncia-lo voto, bueno, primeiro quero que se retire e en caso de que non se retire evidentemente vamos votar en contra. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Sometemos a votación a pe
Área de documentación
Existencia e localización de copias Enlace para escoitar o audio da sesión do Pleno
Ãrea de notas
Nota