ATOPO
Rexistros actuais: 1.617.799
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.649

Acta de sesión 1987/12/22_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.13.082/5.1987-12-22_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1987/12/22_Extraordinaria

  • Data(s) 1987-12-22 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 0D9419741 De la sesión extraordinaria en primera convocatoria, celebrada por el Pleno de esta Excma. Diputación el día, 22 de diciembre de 1987 En el Salón de Sesiones de la Excma. Diputación Provincial de Pontevedra, siendo las diez horas y quince minutos del día veintidós de diciembre de mil novecientos ochenta y siete, bajo la presidencia del Ilmo. Sr. Presidente D. Xosé Cuiña Crespo, se reunieron los Sres. Diputados D. Adolfo Abalo Ríos, D. José Manuel Barros González, D. José Castro Álvarez, D. Francisco Javier Cobián Salgado, D. Manuel Ramón Conde Romero, D. Manuel Costa Casares, D. Jesús Manuel Costas Abreu, D. Manuel Díaz González, D. Avelino Fernández Alonso, D. Fernando Garrido Valenzuela, D. Emilio González Iglesias, D. Sebastián Juncal Currás, D. Emiliano Lage Rodríguez, D. José Manuel Losada Millán, D. Carlos Mantilla Rodríguez, D. Juan Francisco Martínez-Herrera Escribano, D. César José Mera Rodríguez, D. Diego Murillo Carrasco, D. Antonio Nieto Figueroa, D. Lois Pena Vieitez, D. José Manuel Pérez Alarcón, D. Antonio Pillado Montero, D. Modesto Valverde Soto, y D. Gilberto Benito Vila Salgueiro, con el objeto de celebrar sesión extraordinaria de la Diputación en Pleno, en primera convocatoria, con arreglo al correspondiente Orden del Día. A efecto de votaciones se hace constar que la Corporación está formada por veintisiete Diputados de hecho y de derecho, incluido el Presidente. Da fe del acto el Oficial Mayor, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, en funciones de Secretario General Interino, y está presente el Interventor de Fondos Provinciales, D. Fernando Pedrosa Roldán. No asiste la Sra. Diputada Dª. Elvira Fernández Díaz. Declarada abierta la sesión y de orden de la Presidencia se entra seguidamente en el examen del Orden del Día, adoptándose en relación con el mismo los siguientes acuerdos: 1.2007.- ACTA ANTERIOR Sr. Presidente.- Sres. Deputados, vamos escomenzar esta sesión extraordinaria co primeiro punto, borrador da Acta da sesión anterior. ¿Algunha alegación á Acta? ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención? Aprobada por unanimidade. el Pleno acuerda, por unanimidad, aprobar el borrador del Acta de la anterior sesión, ordinaria, del día 27 de noviembre de 1987. ------ Folla: 0D9419742 2.2008.- TOMA DE POSESIÓN COMO DIPUTADO PROVINCIAL DE D. JOSÉ MANUEL GALLEGO LOMBA De conformidad con la credencial expedida por la Junta Electoral Central, accede al estrado D. José Manuel Gallego Lomba, designado Diputado provincial por el PSOE en sustitucion de D. Jorge Parada Mejuto, al haber sido nombrado éste Gobernador Civil de Pontevedra. El Sr. Gallego Lomba, con la mano sobre la Constitución pronuncia la fórmula de juramento en los siguientes términos: "Prometo, pola miña conciencia e honor, cumprir fielmente as obrigas do cargo de Deputado Provincial, con lealtade ó Rei e gardar e facer gardar a Constitución como norma fundamental do Estado". Acto seguido, el nuevo Diputado Provincial ocupa el lugar que le corresponde en estrados. ------ Folla: 0D9419742 3.2009.- ADJUDICACIÓN DE LAS OBRAS DEL ACCESO AL COLEGIO UNIVERSITARIO DE VIGO Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención no punto tres? ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención? Aprobado por unanimidade. Se da cuenta al Pleno de los anuncios publicados en el Boletín Oficial de la Provincia nº 209 de 11.IX.87; Diario Oficial de Galicia nº 182 de 22.IX.87; Boletín Oficial del Estado nº 262 de 2.XI.87 así como en prensa diaria por el que se anunció la subasta abierta para adjudicación de las obras del "Acceso al Colegio Universitario de Vigo" con un presupuesto de licitación de CIENTO TREINTA Y SIETE MILLONES OCHOCIENTAS VEINTISIETE MIL CUATROCIENTAS TRES PESETAS (137.827.403), así como del Acta de apertura de plicas celebrada el día 26 de noviembre del corriente año de la que resulta que en virtud de lo que establece la base 11 del Pliego de Cláusulas Administrativas que rigen en la subasta, se adjudican provisionalmente las obras reseñadas al mejor postor, Construcciones Obras y Viales SA. (COVSA) en la cantidad por el ofertada de CIENTO SEIS MILLONES SEISCIENTAS SETENTA Y OCHO MIL PESETAS (106.678.000), lo que no crea derecho alguno en favor del adjudicatario, que no lo adquirirá frente a la Administración, mientras esta adjudicación no tenga carácter definitivo por haber sido aprobada por la autoridad competente, a tenor de lo que establece el Real Decreto Legislativo 931/1986 de 2 de mayo por el que se modifica la Ley de Contratos del Estado Art. 31. El Pleno de conformidad con el dictamen de la Comisión Informativa de Vías y Obras, acuerda por unanimidad, elevar a definitiva esta adjudicación provisional a favor de Construcciones Obras y Viales S.A. (COVSA) por la cantidad por ella ofertada de CIENTO SEIS MILLONES SEISCIENTAS SETENTA Y OCHO MIL PESETAS (106.678.000). Este contratista deberá constituir una fianza definitiva para responder de las obras de DOS MILLONES TRESCIENTAS TRES MIL QUINIENTAS SESENTA PESETAS (2.303.560) y otra complementaria por exceder la baja del 10% de CINCO MILLONES SETECIENTAS OCHENTA Y OCHO MIL OCHOCIENTAS OCHENTA Y OCHO PESETAS (5.788.888), las que establecerá, en la forma que determina el nº 7 del Art. 113 del Real Decreto citado y Art. 75 del Reglamento de Contratación de las Corporaciones Locales, en la Depositaría de Fondos Provinciales, a tenor de lo que determina el nº 4 del Art. 88 de la Ley 7/1985 de 2 de abril reguladora de las Bases de Régimen Local. Concluido el debate y votación de este asunto, llega a la sesión el Diputado D. Diego Murillo Carrasco. ------ Folla: 0D9419742,0D9419744 4.2010.- PROPUESTA DE MEJORA DE VÍAS PROVINCIALES A INCLUIR EN POS Y CAE DE 1988 Sr. Presidente.- ¿Algunha intervención neste punto? ¿Algún voto en contra? ¿Algunha abstención? Perdón, pidió la palabra, pulse, por favor, Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Hablamos de vías provinciales para POS y CAE, bueno, yo observo aquí, por ejemplo, que el Ayuntamiento de Covelo tiene seis mil setecientos habitantes y parece ser que se destinan veinte millones ochocientas diez mil pesetas; por ejemplo, que A Cañiza tiene ocho mil quinientos habitantes, hablo de 1981, puede ser que tenga algunos más, unos y otros Ayuntamientos, y se destinan dieciséis millones quinientas diez mil pesetas; el Ayuntamiento de Rodeiro con cuatro mil ochocientos habitantes, trece millones setecientas cuarenta y cinco mil pesetas; el Ayuntamiento de Vigo con trescientos mil habitantes, ni una sola peseta. Bueno, es posible que se me diga, un tema que se está repitiendo aquí constantemente, ¿no?, que posiblemente estas cifras sean para Ayuntamientos de más de veinte mil habitantes. Curiosamente, yo no se en este instante cuántos habitantes tiene Lalín, en el año 1981 tenía dieciocho mil novecientos treinta y ocho, no se cuántos tendrá en este momento. Vigo tiene trescientos mil habitantes, ni una sola peseta. Lalín con dieciocho mil novecientos treinta y ocho habitantes en 1981, treinta y nueve millones de pesetas. Huelga todo comentario y yo voto rotundamente no. Sr. Presidente.- Sr. Pena, por favor. Sr. Pena Viéitez.- Ben, para manifestar que o grupo Socialista vai a votar si a este punto, tendo en conta a promesa que se lle fixo ó noso portavoz, Sr. Losada Millán, na Comisión, polo tanto vamos por unha vez a votar a favor deste punto. Sr. Presidente.- Gracias. Sr. Martínez-Herrera. Sr. Martínez-Herrera Escribano.- Bueno, respecto al tema de las carreteras de Vigo, el POS y el CAE, yo quisiera preguntar, supongo que en otros apartados están incluidas tres carreteras de Vigo; creo que habría que dar esa información a D. Antonio Nieto Figueroa para saber que está la carretera del Colegio Universitario [CUVI] con una inversión,- en el ejercicio, de setenta y cinco millones de pesetas, me parece; está la carretera provincial con veinticinco millones de pesetas, y está Vincios - Calvario, donde queda un tramo también, con veinte millones de pesetas, me parece; lo que no sé yo es en qué apartado están incluidas pero si son carreteras donde la Diputación va a invertir en Vigo dentro del año 88, cantidades iguales que las que ha invertido en el 87. Sr. Presidente.- De acuerdo, gracias Sr. Martínez-Herrera. Un minuto, por favor, Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- No, ni mucho menos. Bueno, el Sr. Herrera está hablando del pasado, eso pertenece al pasado cuando había aquí un Presidente incidental por unos meses, en que efectivamente consiguió, gracias a ser Presidente, posiblemente, el que se requeteconstruya la carretera del Colegio Universitario, o sea que, yo pienso en el futuro, a mi el pasado me interesa poco. Sr. Presidente.- Muchas gracias Sr. Nieto. Vamos a debatir el tema, perdón, vamos a votarlo. Entonces, ¿votos en contra en este tema? El Sr. Nieto Figueroa. ¿Abstenciones? El Sr. Costas Abreu. Entonces, queda aprobado este punto por mayoría. Se pone en conocimiento del Pleno la propuesta que formula el Sr. Ingeniero Jefe de Vías y Obras Provinciales de las obras de mejora de Vías Provinciales a incluir en el Plan Provincial de Obras y Servicios y Comarca de Acción Especial para 1988 y que son las siguientes: PLAN PROVINCIAL DE OBRAS Y SERVICIOS Ayuntamiento Caminos Tipo obra Importe Pontevedra Castelo-Lérez M.B. 12.400.000 Pontevedra Pintos-Reigosa M.B. 4.900.000 Pontevedra Salgueiral-Tbmbo O.N. 1.650.000 Sanxenxo-Poio Bordóns-Samieira M.B. 11.365.000 Grove Grove-V. Mareas E+M.B. 6.155.000 Ribadumia Ribadumia-Cabanelas E+M.B. 5.280.000 Ribadumia Sisán-Puente Estacas M.B. 6.000.000 Meis Meis-Ribadumia M.B. 6.000.000 Barro Portela-Valiñas M.B. 7.000.000 Cambados Variantes Cambados M.B. 7.900.000 Marín Marín-Figueirido M.B. 5.474.000 Bueu Portela-Beluso M.B. 6.883.000 Cangas Hío-Vilanova M.B. 5.593.000 A Estrada Callobre-Puente Ledesma M.B. 10.570.000 Soutomaior C.V. Arcade-Viso M.B. 7.370.000 Porriño C.V Cerquido - Budiño MT 2.265.760 Porriño C.V Mosende - Morgadanes rampa M.B 9.890.000 Tomiño C.V Cristelos - Telva M.B 3.060.000 Tomiño C.V Eiras - Goián M.B 8.960.000 O Rosal C.V Rosal - San Xián M.B 3.060.000 Oia C.V Oia - A Portela M.B 3.060.000 Baiona C.V Bahiña - Fontes M.B 1.400.000 Baiona C.V Sabarís - Belesar M.B 3.060.000 Gondomar C.V Gondomar - Chaín M.B 3.060.000 Gondomar C.V Gondomar - Peitieiros M.B 3.060.000 Nigrán C.V Mayor - Vilariño M.B 6.550.000 Nigrán C.V Xesteira - Villaza M.B 2.630.000 Vigo C.V Calvario - Vincios Despeje curvas Evade - Garrida y mejora Mourelle Bembrive M.B 13.000.000 Mos C.V. Mos-Puxeiros M.T. M.B. 8.004.240 Tui C.V. Enlace S. Bartolarné- Guillarei Pavimentaión con M.B. 4.600.000 A Guarda C. V. Ehlace Puerto Cª Tecla Pavimentaión con M.B. 6.800.000 PLAN COMARCA DE ACCIÓN ESPECIAL Mondaríz C.V. Puente del Val-Sabaxáns D.T. Mejora enlace rampa Iglesia 1.000.000 Fornelos de Montes C. V. Fornelos-Estacas-Ventín Mejora pavimento 2.150.000 Covelo C.V. Maceira-A Graña Despeje curvas M.B. 8.600.000 A Lama C.V. Covelo-Cambeses-Barcia M.B. Despeje curvas 5.100.000 A Cañiza C.V. Achas Franqueira M.B. Despeje curvas 9.910.000 A Cañiza C.V. Achas-Mourentán M.B. 2.500.000 A Cañiza- Crecente C.V. Villar-Valeixe M.B. 3.100.000 Pazos de Borbén C.V. Amoedo-Cepeda Ensanche 5.450.000 Ponteareas C.V. Ponteareas-Guillade M.B. 3.100.000 Covelo Cª Maceira-Avión M.B. 4.210.000 Covelo C.V. Barciademera-Redondo Refuerzo Puente 8.000.000 Mondaríz-Covelo C.V. Sabaxáns-Mera Mejora en Cª Puente 3.750.000 Creciente Cª Creciente-Frieira Nueva apertura 1ª fase 13.180.000 Ponteareas C.V. Ponteareas-Padróns Ensanche M.B. 4.250.000 Rodeiro Rodeiro-Osera D.T. 7.025.000 Rodeiro Negrelos-Pedroso D.T. 4.790.000 Rodeiro Rodeiro-Río D.T. 1.930.000 Agolada Agolada-Rodeiro M.B. 6.000.000 Lalín-Cruces Lalín-Puente San Xusto E+M.B. 24.000.000 Silleda Lamela-Piñeiro D.T. 2.380.000 Cotobade Camino de Trabazo D.T. 1.710.000 Silleda Negreiros-Carboeiro D.T. 2.960.000 Silleda O Castro-Merza D.T. 4.905.000 Forcarei Presqueiras-Ventoxo T.O.N. 5.000.000 Lalín Sotolongo-Doade M.B. 7.000.000 Vila de Cruces Prado-Bodaño E+M.B. 24.000.000 Agolada Agolada-Cruces D.T. 5.000.000 Dozón Dozón-Maceiras D.T. 8.000.000 Lalín Prado-Vilatuxe M.B. 8.000.000 De conformidad con el dictamen de la Comisión Informativa de Vías y Obras el Pleno, acuerda por mayoría de veintitrés votos a favor, el voto en contra del Sr. Nieto Figueroa y la abstención del Sr. Costas Abreu, incluir en los Planes de Obras y Servicios y Comarca de Acción Especial para 1988 las obras reseñadas anteriormente. Por la Dirección de Vías y Obras se procederá a la redacción de los correspondientes presupuestos técnicos para estas obras, o proyectos en caso de que sean necesarios. Las obras se llevarán a cabo por el procedimiento del concierto directo en la forma que señala la legislación vigente, agrupadas en lotes que propondrá el citado Servicio. Al iniciarse el debate de este asunto llega a la sesión el Diputado D. César José Mera Rodríguez. ------ Folla: 0D9419744,0D9419757 5.2011.- APROBACIÓN DEL PRESUPUESTO PROVINCIAL PARA 1988 Sr. Presidente.- Entón, eu son partidario si os voceiros dos distintos grupos políticos que compoñen esta Cámara están de acordo, en que debatamos inmediatamente os Presupostos para logo seguir co resto do Orden do Día. Si hai algún grupo que non esté de acordo prégolle que o diga, en todo caso, pois, respetaríamos o Orden do Día, e do contrario iniciamos o debate dos Presupostos. De acordo. Entón, debatimos o punto trinta e dous correspondente os Presupostos do próximo ano 1988. Eu, fai uns meses, no discurso de toma de posesión, había dito que o cidadán do rural ten o mesmo sagrado dereito a disfrutar de infraestructura de servicios que o cidadán da urbe, e éste e aquél a mellorar día a día a súa calidade de vida, a mellorar día a día os seus niveis no eido da cultura, do deporte, da beneficencia, da sanidade, etc. E sobre a base de que consideramos, e que eu personalmente considero á Deputación como Axuntamento de Axuntamentos, como instrumento de solidaridade municipal, como órgano correcto do desequilibrio intermunicipal en obras e servicios, sobor de todo, dos pequenos Concellos, si ben tamén é certo que existen centros da estructura desta Institución que cumpren unha importantísima función social, aínda que ó mesmo tempo condicionan o desenvolvemento da propia Institución, como no caso do Hospital Provincial, cuia xestión sería moito máis propia do Insalud ou da Xunta, si exceptuamos a asistencia á Beneficencia, que é a propia Deputación Provincial. Son conscente tamén de que esta Deputación está rexida por unha Corporación con representación territorial provincial, e tamén con representación política plural. Son conscente tamén de que tódolos membros desta Cámara e tódolos grupos políticos, teñen ideas que aportar en aras do mellor goberno desta Institución, e dende ese convencemento invitei ós distintos grupos políticos, o traverso dos seus voceiros, a participar no programa de goberno, no que chamo eu, programa de obxectivos, programa de obxectivos que en algún dos puntos, en un número considerable de puntos podíamos dicir, ten coincidencia co noso propio programa, e que moi brevemente vou a tratar de resumir, aínda que creo que xa o coñecen a maioría dos .Deputados que estamos aquí. En sectores de actuación escomenzamos pola normalización lingüística na Deputación. Teño que dicir en aras a verdade que, prácticamente o que está recollido neste punto foime proposto polo portavoz do Partido Socialista Esquerda Galega, Sr. Costas Abreu, en aras a verdade, en aras, diríamos, a xusticia nos feitos e nas actuacións. E certo que o grupo Popular acepta e asume estos puntos porque entendemos que contribuien, diríamos, a galeguizar dalgún xeito o funcionamento desta Deputación, que como eu demostrei na toma de posesión, facendo un discurso en galego, é algo no que es- tamos de acordo. O plan de cualificación lingüística do persoal, cursos de galego de iniciación e superiores, redacción bilingüe de documentos básicos de actuación, redacción bilingüe tamén de insercións da Deputación no Boletín Oficial da Provincia, axuda a cursos de galego nos Concellos e respeto escrupuloso da toponimia vixente. En Comunicacións, vías provinciais e municipais, redac- ción do mapa provincial de estradas que está en marcha; Plan de ampliación e melloras de vías provinciais de maior incidencia circulatoria; racionalización dos Parques Comarcais de Maquinaria con descentralización do Parque, plantexamento que tamén me fixo o partido Socialista; estudio sobre descentralización dos Parques con polivalencia para conservación de mantenimento da rede provincial e local para ubicación de servicios de ambulancias e para protección civil, outro aspecto tamén, diríamos, reclamado polo partido Socialista. Creación dun órgano de información a través e con dependencia dos Deputados-Delegados; creación dunha Comisión de Colaboración coa Comunidade Autónoma; Plan de Sinalización Viaria; estudio sobre Mancomunidades de Municipios para conservación de vías locais e promoción de Convenios co INEM para conservación vial, que é unha proposta tamén do partido Socialista. Na Enerxía Eléctrica en áreas rurais, a potenciación de Programas de Electrificación Rural a través de Convenios coa Xunta de Galicia, sobre todo no que é o PERGA. En plans de teléfonos públicos de servicio, é dicir, TPS0., Convenios Diputación - Telefónica; axuda a Convenios para Concellos - Telefónica; extensión de áreas urbanas de servicio telefónico. Infraestructura hidráulica: Plan de Abastecementos e Saneamentos; vía de Convenios coa Administración Central e Autonómica e Convenios con Concellos. Plan de Protección do Medio Ambiente: colaboración en programas de vertedeiros controlados; colaboración en programas de vertidos; colectores xerais nas rías de Arousa, Pontevedera e Vigo; Convenio coa Administración Central, Autonómica e Local, punto tamén plantexado polo partido Socialista Obreiro Español e que nós asumimos. Atención ó mantemento de espacios naturais; limpeza de praias; extinción de incendios en colaboración con Protección Civil; acondicionamento de recintos públicos, etc. Créase básicamente unha nova acción, ponse en marcha, diríamos, unha nova acción, dentro das áreas de industria e comercio, co fomento e creación de chan industrial; co intento, diríamos, de creación da Escola de Formación Empresarial e Mercadotecnia, en colaboración ou Convenios coa Xunta, Universidade, Fundación Barrié, Caixas de Aforros, etc. A posta en marcha tamén do Instituto para o desenvolvente agrícola e industrial e pesqueiro en Convenios con distintas Administracións; curso de master para postgraduados a nivel empresarial; promoción en axudas a exposicións e axudas as pequenas e medianas empresas, en especial as Cooperativas, que é outro punto que tamén teño que dicir, que amosou interés o partido Socialista e que nós aceptamos. En Deportes, infraestuctura deportiva en xeral; cubricións de pistas polideportivas de Colexios Públicos en Convenios coa Xunta, que tamén foi plantexado polo partido Socialista Obreiro Español, o mesmo que Convenio de Xunta - Deputación - Concellos para execución, mellora e utilización de instalacións deportivas. En actividades deportivas: subvencións a Federacións e Clubes; Convenios para formación e dotación de monitores; Plan de Fomento de actividades deportivas de base; Olimpiada Provincial do Deporte; Convenios con Patronatos Municipais do deporte; Proba Ciclista, que poderíamos chamar, a "Clásica da Provincia de Pontevedra, gran premio da Deputación", que probablemente levaría, si os señores Deputados están de acordo, o nome de Álvaro Pino en honor ó gran ciclista pontareano, campeón de España. Axudas a caza e pesca con creación de refuxios, e axuda a promesas distinguidas do deporte provincial. Na Cultura e no Arte, formación de animadores culturais; cursos comarcalizados en Convenio co INEM; potenciación de actuacións das Bandas de Música, Masas Corais, Grupos Folklóricos, Grupos de Teatro; patrocinio de concertos e exposicións e colaboración con Sociedades e Institucións; Bienal de Arte; concursos - exposicións da Camelia; premios musicales Soutullo e Quiroga; estudio sobre a posibilidade de creación dunha orquesta sinfónica xuvenil; axudas a centros sociais e parroquiais; monumentos; catálogo de monumentos artístico - históricos e restauración e conservación dos mesmos; axudas a Museos e Conservatorios e Convenios Xunta-Deputación para repetidores de televisión. En Educación: bolsas de estudios en Convenio coa Xunta; bolsas de estudios a fillos de funcionarios primando os de máis baixo nivel socio - económico, tema plantexado, tamén, e apoiado polo partido Socialista; bolsas de investigación en Convenio coa Xunta; Escola de Hostelería en Convenio coa Xunta e outros; Convenios de colaboración e investigación coa UNED e coa Universidade Galega para aproveitamento e transformación de materias primas e novas industrias de futuro, é un punto que foi expresamente plantexado polo partido Socialista e que teño que recoñecer que non figuraba no borrador do noso programa de goberno, ou sexa, que é unha aportación que recollemos gustosamente; apoio á creación da Escola de Enxeñeiros de Montes en Lourizán; axudas para transportes a universitarios desplazados, que aquí habería que eng:adir ós que non teñan medios económicos, ou sexa, dándolle prioridade ós que non teñan medios económicos para poder ir á Universidade. En Bienestar Social: Plan de Asistencia Social de Base en Convenio coa Xunta; Concertos con Centros Asistenciais sobre estancias; fomento de accións benéfico - sociais de tipo municipal; colaboración coa posta en marcha de axuda ó toxicómano; politica de atención a muller e a xuventude; Plan de Racionalización da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", con un intento de descentralización a traverso dun estudio previo que foi plantexado por Dª. Elvira Fernández; asistencia sanitaria e hospitalaria, é un dos puntos, diríamos, no que se xoga máis o futuro desta propia Deputación no sentido de que poida actuar con un dinamismo importante, vamos a intentar levar a cabo o Plan de Racionalización do Hospital Provincial e xestión do Concerto co INSALUD, e intento tamén, na medida do posible, da súa transferencia á Xunta de Galicia; xestión coa Seguridade Social para o Concerto Psiquiátrico do Rebullón e a revisión do Convenio co Psiquiátrico de Conxo. En Arquivos, Bibliotecas e Publicacións: Plan de Ordenación de Arquivos Municipais en Convenio co INEM; Plan de Bibliotecas Básicas; publicacións de interés provincial, etc. En Agricultura e Ganderia, e tamén no aspecto forestal e pesca: o Plan de Racionalización da finca de Mouriscade a traverso dun concurso de ideas que, presumiblemente, podería estar destinado á creación dun banco de semen selecto; de núcleos de control leiteiro e instalación de laborotario de análisis; industrias agrarias e comercialización de productos agrarios galegos coa creación da Escola Láctea; Plan Especial de axudas ó sector agricola a través do desenvolvemento de pequenos regadios e mellora dos existentes; desenvolvemento da horticultura; apoio a invernadoiros, etc.; industrias agrarias e comercialización de productos agrarios; programas en cursos, que xa existen, que son varios, como diagnóstico de plagas e enfermedades e cultivos de froitas; asesoramento e axuda para céspedes deportivos; Plan Especial de axudas o sector gandeiro coa creación dunha expiotación de ganado cabrío de actitude leiteira; Convenio coas explotacións existentes na provincia; comprobación de equipos de muxidura; programa de apoio a gandería de montaña e cultivos de baixo abrigo, plantexado polo partido Socialista, e prestación de servicios fitosanitarios a entidades públicas e a entidades privadas; desenvolvemento da apicultura; fomento de producción de visón na provincia; Convenio co INEM para roza de montes públicos e comunais, penso que tamén é outro punto no que puxo interés o partido Socialista e nós asumimos; repoboación e loita contra incendios; apoio á pesca de baixura e cultivos mariños a traverso dun programa de informatización das Cofradías de Pescadores en coordenación coa Federación e o servicio de mecanización dá Deputación; fornecemento de semente de ameixa as Cofrafías; adquisición de lanchas para a súa cesión á Cruz Bermella do Mar a traverso dun Convenio entre Deputación e a Cruz Bermella; programa de ensino naútico-pesqueiro, a traverso dun Convenio Deputación - Cofradías - Instituto Social da Mariña e INEM; axudas a investigación para desenvolvemento da acuicultura; axudas ás embarcacións menores mediante Convenio con entidades de crédito e baixa, baixada habería que dicir, baixa do tipo de intereses en catro puntos; actividades varias do sector a traverso de créditos de campaña, mudanzas de artes de pesca, compra de cebo, etc. Todo elo foi presentado pola Comisión de Pesca que preside D. Antonio Pillado Montero e da que forma parte o Sr. Juncal. En Turismo: promoción e mellora da infraestructura turística provincial; presencia e axuda a exposicións turísticas. En Servicios Municipais: subvencións a Concellos para construcción e equipamento de edificios municipais de servicios; fomento de Mancomunidades de servicios municipais; liña crediticia a traverso da Caixa de Anticipos a Concellos para informatización de servicios municipais; asistencia xuridica e técnica a Concellos na infraestructura económico - social - xuridica e urbanística. No Plan de Racionalización Administrativa: ordenación de plantillas ideais en tódolos centros da Deputación coa implantación de reloxos, ficheiros, etc.; racionalización do Parque Móvil; reunións mensuais co Comité de persoal. Propoño tamén a Comisión de Seguimento e Evaluación do Programa, de tal xeito que se poida saber, periódicamente, cal é o grado de desenrolo deste prog~ama de obxectivos. Creación da Comisión, composición e réximen de reunións, e creación dunha Comisión Plural de coordenación coas distintas Conse- llerías que compoñen a Xunta de Galicia, coordenación que pasa por ter un coñecemento de tódalas necesidades e plantexamentos dos sesenta e un Concellos que compoñen esta Provincia. Reunións periódicas da Presidencia con representantes dos distintos sectores socio - económicos da Provincia. Con todo esto tratamos, básicamente, respetando o que hai que respetar, no sentido de que non se poida cambiar, dinamizar noutros eidos a Deputación, eidos nos que por exemplo, na pesca, prácticamente non tiñamos ningunha actuación, e noutros moitos. Evidentemente, para que todo esto se poida levar a cabo, é necesario o soporte financieiro a través da aprobación dos Presupostos do próximo ano. Quero deixar moi claro de que este é un Presuposto de obxectivos a catro anos, é dicir, algo polo que hemos de loitar nos próximos catro anos pero que, evidentemente, non quere dicir que no primeiro exercicio, é dicir, no 1988, como fora noso desexo, lamentablemente non poderemos acadar a realización en tódolos términos deste programa de obxectivos, sin embargo, foi feito, diriamos, desde un plantexamento realista, o máis realista posible, e desde a convicción de que estamos acertados en canto ás novas directrices de actuación da Deputación Provincial, co tempo, os señores Deputados dirán si é asi. En canto ós Presupostos, nos que lóxicamente intervirán tódolos grupos políticos, eu quixera resaltar, diremos que, probablemente os aspectos máis importantes. Primeiro, que é un Presuposto que dentro das posibilidades podemos considerar fundamentalmente inversor na medida en que se pode invertir, dentro da capacidade de maniobra que nos queda, con un incremento nas inversións reais dun 97% respecto o Presuposto de 1987. Con unha reducción ou restricción máxima posible nos gastos ordinarios e con unhas partidas que ustedes teñen, e que as máis importantes, no capítulo de ingresos poi s son, o que se percibe do Estado, como ustedes saben, que teñen este ano un incremento do 4% de acordo coa Lei de Presupostos á que facemos referencia, e con un in- cremento tamén nas tasas do Hospital Provincial pensando en que seremos capaces de chegar a un acordo co INSALUD que nos permita ter uns ingresos superiores os do ano pasado, en trescentos millóns de pesetas, si esto non fora así, habería que reducir na mesma medida o programa de gastos voluntarios no devandito centro, en tanto non estivera asegurada a financiación. No capítulo de gastos, quizá como partidas máis importantes, eu destacaría, na Asistencia Social con catrocentos trinta e nove millóns oitocentas setenta e seis mil pesetas que representa un 4% do Presuposto, un 4,5; o Hospital Xeral representa un 24%; a Cidade Asistencial "Príncipe Felipe" un 6,69 % aínda que en principio conseguimos un Presu- posto que queda por debaixo do de 1987. No fomento ó deporte, que nos movemos en torno ó 22,35%; no fomento á cultura, que andamos tamén máis ou menos nesos niveis, e no fomento do comercio e da industria pasamos de o prácticamente a un 13% do Presuposto; en Cooperación cós Municipios donde acadamos unha cifra dun 17%, aproximadamente. Eu entendo, estou seguro, que estos non serán os mellores Presupostos posibles, pero eu asegúrolles a vostedes, señores Deputados, que son os mellores Presupostos de que fumos capaces de poñer en marcha, polo tanto, creo que é conveniente que empecen a intervir os distintos grupos políticos para debatir o Presuposto, e eu pretendo, ou sexa, plantexo que cada grupo esboce nunha primeira intervención, un plazo de tempo entre dez e quince minutos, e un segundo de cinco minutos. Sr. Nieto Figueroa.- El Sr. Secretario sabe, porque ayer le he vuelto a entregar una copia, que hay una enmienda, que por Ley hay que votar o debatir antes de los Presupuestos, porque, efectivamente estamos, al parecer en los Pre- supuestos, saltando el Orden del Día que no me importa, no me preocupa, entonces esa enmienda tiene que ser debatida antes, fue presentada en fecha, en regla y reiterada nuevamente ayer. Sr. presidente.- Bien. Efectivamente o Sr. Nieto Figueroa presentou un escrito nesta Deputación que ten data de entrada, 12 de decembro de 1987, no que di: "Con el fin de que se consignen los Presupuestos de 1988, adjunto certificación del acuerdo del Excmo. Ayuntamiento de Vigo con relación de cantidades y objetivos a los que los mismos serían destinados. Asumir todas las obligaciones administrativas técnicas y económicas emanadas del Zoo de La Madroa, por un importe de setenta millones de pesetas. Colaboración económica con el Parque de Bomberos de Vigo, por un importe de cincuenta millones de pesetas. Subvenciones culturales en general, por un importe de ochenta millones de pesetas. Subvenciones deportivas a Federaciones, Entidades, Asociaciones, Clubes, etc., por un importe de sesenta millones. Viales, iluminaciones, caminos, etc., por un importe de trescientos noventa millones de pesetas. Infraestructura Deportiva, por un importe de ciento cuarenta millones de pesetas, una partida de cien millones que pone PSIV, yo sinceramente en este momento no se lo que quiere decir, pero algo querrá decir, luego lo aclarará el Sr. Nieto, por cien millones, y nueva traza aguas Oitavén, pues no veo la cantidad pero el total suma ochocientos millones de pesetas, por ochocientos millones de pesetas debe ser". Y dice: "confiando plenamente que todo lo indicado nos será totalmente asumido a nivel Comisiones y plenariamente, de no ser así, y como es de suponer, me veré obligado a utilizar los artículos, 97, apartados 4 y 5, al igual que el 3, esto incluso arropado por el también artículo 91 de la Ley publicada en el Boletín Oficial del Estado nº 305 de fecha 22 de diciembre de 1986. Firmado, con fecha 11 de diciembre, D. Antonio Nieto Figueroa". Lo que no entiendo, a lo mejor el Sr. Nieto Figueroa, lo puede explicar, es que adjunta una certificación del acuerdo del día 14, y lo presenta el 12 y lo firma con fecha 11, entonces, le agradecemos al Sr. Nieto que nos explique, es decir, cómo con fecha 12 presenta un documento firmado con fecha 11 y el Secretario del Ayuntamiento de Vigo, D. Francisco Crusat López, es un papel presentado por usted, certifica con fecha 11 de diciembre, dice: "Certifico que a Comisión de Goberno na sesión celebrada o 14 de decembro de 1987, adoptou, entre otros, os seguintes acordos ...", todos esos, pero, diríamos que expide a certificación tres días antes, e usted a presenta o día 12, é dicir, dous días antes do acordo da Comisión de Goberno. Primeiro para aclarar este tema, e sin ningunha acritude, como diría quen usted sabe, pois pido que o explique e despois debatimos a súa enmenda. Sr. Nieto Figueroa.- Yo no deseo perseguir a los funcionarios, como parece ser que le gusta a usted, según se va a demostrar un poquito mas tarde, de forma que no me preocupa el error que haya tenido, si lo tuvo, el Secretario General porque yo no firmo el escrito, ni mucho menos, yo firmo el mío, y mis firmas pueden valorarse como si fuesen realizadas con sangre, pero aunque no fuese así, Sr. Presidente, no sería nada de extraño que un político despierto, y un hombre mas o menos serio e inteligente, adosase o adjuntase a su primera propuesta una certificación del Ayuntamiento de la ciudad de Vigo según acuerdo de la Comisión Municipal de Gobierno, si es que efectivamente se equivocó el Sr. Secretario, yo no recuerdo ahora cuando fue concretamente la Comisión de Gobierno, pero no vale para nada lo que usted dice, sencillamente este documento arropa la Moción que yo he presentado el día 12, efectivamente, en el Registro General de la Diputación Provincial. Y, posteriormente, aun- que fuese así, no estaba de mas arropar este documento, en como que la Comisión Municipal de Gobierno, efectivamente está de acuerdo con lo solicitado, que no es por ahí el tema, el tema es por los ochocientos millones de pesetas. A mi no me va usted a llevar por otro río, a usted le preocupan los ochocientos millones de pesetas, y además, claro, hay que certificarle un error, pone usted que nueva traza de Oitavén, ochocientos millones, no, hombre no, los ochocientos millones es la suma, es la suma de todas las cifras, la nueva traza de aguas de Oitavén yo la dejo a criterio de la Corporación Provincial porque, efectivamente, ya en su momento he presentado una Moción en la que estuvo de acuerdo incluso el grupo Popular, en que efectivamente en su momento se estudiaría la cuantía, esa fue la decisión de esta Corporación, y claro, como esa cuantía no está estudiada todavía, yo que soy tremendamente respetuoso con las decisiones de las Corporaciones, la dejo en blanco para que efectivamente esta Corporación diga la cantidad que efectivamente está dispuesta a incluir. Bueno, si usted me permite yo defiendo esta enmienda, y ya desde luego, inmediatamente después, entraré en los Presupuestos, y claro, por supuesto, yo entro también con el punto número trece, no sólo con el punto treinta sino el punto número trece que también cuenta con los Presupuestos. Ayer hubo una Comisión presidida por el Sr. Castro, con toda su simpatía, yo me he quedado hasta las diez de la noche aquí porque usted ha da- do un discurso muy brillante, pero yo he entrado con la cachucha en los papeles, y entre lo que usted dice y lo .que yo tengo aquí, hay cosas completamente abismales de diferencia. En fin, creo que en una Comisión se ha dictaminado, dictaminado no a La Madroa, está en el Orden del Día, luego ya veremos a lo mejor si el sentido común pues dice que hay que, efectivamente, arropar que la Diputación Provincial recoja definitivamente el Parque Zoológico de La Madroa del que disfrutan más personas de fuera de la ciudad de Vigo que vigueses. Creo que ha demostrado sobradamente el Ayuntamiento de Vigo su colaboración con todos los Ayuntamientos limítrofes con el Parque de Bomberos, sencillamente se le solicita a esta Corporación, que tampoco colaboró en este tema con el Ayuntamiento de Vigo cuando se repartieron doce motobombas, pagadas íntegramente por la Diputación Provincial, Diputación provincial que recibe gran cantidad de dinero gracias a la ciudad de Vigo, entonces se le solicita una colaboración para que sigamos tirando y ampliando el Parque de Bomberos, que va a seguir prestando sus servicios a pesar de que un Alcalde un día dijo que se iba a negar a salir, no, tenga usted la seguridad que si en Lalín hacen falta las motobombas de Vigo, y los tanques de Vigo, los bomberos voluntarios de Vigo, y la Corporación de Vigo, vamos a ir a ayudarles. Lo de las subvenciones deportivas, creo que no es necesario hablar mucho de ello, sesenta millones de pesetas para una ciudad como Vigo para subvenciones deportivas para Federaciones, Entidades, Asociaciones, Clubes, etc., etc., creo que en relación con otros pueblos es prácticamente una cantidad insignificante. Hablamos de un total de trescientos millones de pesetas para viales, iluminaciones, caminos, etc., etc., etc., porque, efectivamente, yo entendía que la Corporación Municipal de Vigo, el otro día iba a dar el bombazo, y me decía un compañero que está enfrente, este no es el foro, decía él, que el Ayuntamiento de Vigo no era el foro, claro que estábamos debatiendo un tema del Ayuntamiento de Vigo, el Plan de Obras y Servicios en el que, efectivamente, la Corporación picó por el todavía infantilismo del Alcalde, actualmente accidental, porque si no, esa seria la primera explosión que Vigo iba a realizar para que efectivamente se le tenga en cuenta, porque aceptar treinta y cinco millones de pesetas para esas cosas, y cuatro millones de pesetas para infraestructura deportiva, en fin, yo se perder, de manera que entiendo que son trescientos millones de pesetas lo que debería esta Diputación poner a disposición de Vigo, en ese tema. En infraestructura deportiva ciento cuarenta millones de pesetas y el PSIV, como decía el Presidente, es el Plan de Saneamiento Integral de la Ciudad de Vigo, río Lagares, etc., etc., etc., y se solicita una colaboración de cien millones de pesetas. ¿Cómo financiar este asunto? Claro, esa podría ser la pregunta, y yo quiero, como esto se graba, para que después el grupo Popular, igual dice que si, si dice que si no hay necesidad de que recopilen de donde se pueden sacar estas cifras, pero que queden ahí los capítulos según Presupuestos Generales para 1988, capítulo 2591111-A, 25943121-Z, 259111-B, 25971741-Z, 25971811-Z, 2721531-B, 27343111-B, 29133813-A, 2918488524-A, 47982612-A, 48371839-Z, 62282600- -A, 75985611-A, es que estamos, hoy es día de la lotería y entonces, luego nos tocará el gordo, ya verá usted como a alguno le va a tocar el gordo con las cifras también, 7549411-Z, 1218211-C, 12585311-C, 131111-A, 19885311-C, claro, la cosa aburre, que le vamos a hacer, pero es que se podría decir, dígame usted de dónde sustrae esos millones para que la Diputación haga justicia, por una vez, con la ciudad de Vigo, luego ustedes recogen la cinta y van viendo, y verán cuántas razones hay ahí. Varias, posibles, y no le estoy hablando de retirar los cincuenta millones de libre disposición, Sr. Presidente, fíjese que esos los tengo para otra cosa porque, créame ya, anecdóticamente, debe ser usted el único político de este país que puede disponer libremente de cincuenta millones de pesetas, no hay un Alcalde enfrente que disponga de esa cifra, y no debe haber un Presidente de Diputación en España que tenga esa cifra a su libre disposición, salvo que usted me demuestre después si yo se lo creo, que estoy equivocado. Bien, luego voy a continuar con los Presupuestos para dar juego y que no se aburra la gente de escucharme porque también tendré que decir algunas cosas curiosas, lotería incluida ... Sr. Presidente.- Perdón, perdón Sr. Nieto. ¿Ha terminado usted con la exposición de la enmienda? Sr. Nieto Figueroa.- Si, ya terminé, muchas gracias Presidente. Sr. Presidente.- Gracias. Intervenciones en este tema. Sr. Mantilla. Sr. Mantilla Rodríguez.- Muchas gracias Sr. Presidente. Voy a ser muy breve, en principio decirle al Sr. Nieto que los papeles qué están ahí no intente usted decir que no son, que es o que no es o que deja de ser un papel, usted bien sabe que la Comisión de Gobierno se celebró precisamente el día 14, y usted presenta el papel el día 12 adjuntando la certificación del Sr. Secretario diciendo el 11 que la Comisión del 14 va a aprobarle su Moción, por lo tanto hay, vamos a decir, con una palabra muy delicada, algo raro hay, simplemente algo raro hay. En cuanto al fondo del asunto, de su Moción, ya sabe usted que hay algunos aspectos en que la Comisión provincial, e incluso el Ayuntamiento de Vigo, no está de acuerdo en sus planteamientos, pese a que usted intenta llevarlos a punto de lanza y corno hemos visto el otro día en la Comisión de Economía y Personal, incluido con el beneplácito del Comité de Personal de esta Diputación, hemos llegado a la conclusión de recomendarle a usted que solicite de la Xunta o de otros Organismos el traspaso, o sea, o que acojan en su seno al Zoológico de La Madroa. Usted ya lo sabe que ha sido así, y así se ha aprobado también en la Comisión de Economía y Personal, por lo tanto esos setenta millones de pesetas ahí ya no proceden, de acuerdo con lo que hemos adoptado en otras Comisiones. En cuanto a los demás temas, no le preocupa a usted que dentro del Presupuesto que vamos a aprobar para 1988, Vigo será beneficiado, siempre y cuando se pueda, en cada uno de sus capítulos. Efectivamente, capítulos corno de cultura, deportes, viales, infraestructura deportiva, no le quepa duda de que parte de lo que se pueda disponer en estos momentos en la Diputación, intentaremos todos los Diputados Provinciales, y en especial, lógicamente, los Diputados de Vigo, el, como decíamos, llevar o intentar conseguir que fondos de esos capítulos vayan para el Municipio de Vigo y su Comarca, no le quepa la menor duda. Nosotros nos comprometemos tanto corno usted a conseguir que esos fondos, sin detrimento de otras localidades tan respetables corno puede ser Vigo, no se vean perjudicadas en ello. Y los temas del PSIV y la segunda traza, como usted bien dice, en esta Diputación ya se ha adoptado un acuerdo por unanimidad, de que se considerará o se tendrá en cuenta la aportación que pueda dar la Diputación para la segunda traza; la segunda traza, para que nos entendamos todos, es la traída de aguas desde la Presa de Eiras al Municipio de Vigo, y ya saben ustedes que hay varios Municipios esperando el suministrarse de la Presa de Eiras, por lo tanto consideramos que debe ser un tema que la Diputación debe tratar porque, no solamente va a incidir en el Municipio de Vigo sino que puede ser en otras localidades como puede ser Porriño, Redondela, Pazos de Borbén, e incluso la Península del Morrazo que también lo está solicitando, por lo tanto no quepan dudas, Sr. Nieto, de que todos los Diputados Provinciales estaremos de acuerdo en que por parte de la Diputación se financie, dentro de sus posibilidades, esa segunda traza para la Presa de Eiras. En cuanto al PSIV, es un tema también, como usted bien sabe, muy conflictivo en la ciudad de Vigo, es un saneamiento que incide lógicamente en la ría, ría que tenemos que sanear, intentar sanear entre todos los Municipios, y también lógicamente, si desde la Diputación tenemos fondos suficientes, también intentaremos todos los Diputados Provinciales, todos, sin ningún tipo de excepción, y sin ningún tipo de localismo, el llevar ese dinero para ese saneamiento de esa ría que tanta falta, hace. Lógicamente, por lo tanto, yo voy a proponer a esta Corporación que no puede aprobar su Moción porque, en definitiva, los Presupuestos están conformados con un ámbito provincial y no podemos conformar un Presupuesto con ámbitos locales, muchas gracias. .../... ------ Folla: 0D9419744,0D9419757 .../... Sr. Presidente.- Gracias Sr. Mantilla. Pero por un minuto, por favor, Sr. Nieto. Sr. Nieto Figueroa.- Si, no, no, rápido, sencillamente porque, yo no quería decirlo pero ya que el señor que ha hablado antes lo desea, por mi no. No hubo nada raro, usted sabe de sobra que no hubo nada raro, ya he explicado que aunque fuese a posteriori cuando yo, efectivamente, adjunto este papel, es la solicitud, no hay nada raro en absoluto. Fíjese usted si no hay nada raro y yo no persigo a los funcionarios, que acaba usted de decir, mi querido amigo, bueno, en principio dice también que a mi me tiene que recomendar, no me recomiende nada, no me recomiende nada porque yo se andar libre, que si se. De manera que, acaba de decir usted que efectivamente en la Comisión que usted presidía hace unos días, se había decidido, habían decidido ustedes, que ese asunto fuese a la Xunta, yo no lo dije, lo dijo usted, yeso no consta en Acta, ¿qué le parece? Eso que usted dijo ahora, que allí si efectivamente yo certifico que se comentó, no consta en Acta, en Acta no consta para nada en absoluto que ese asunto fuese a la Xunta, porque a lo mejor al funcionario le daba la risa la forma de escaparse del tema. Vaya usted a la Xunta que ahora es del PSOE, nada más. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Nieto. Bueno, le voy a con- testar en castellano, y ya para rematar decirle que, bueno, hizo usted una afirmación que yo no le doy importancia en el sentido de que yo persigo a los funcionarios, creo que no he perseguido a nadie, más bien creo que todo lo contrario, como a lo mejor demostraré en la enmienda que a continuación, después de votar la suya, plantearé. Decirle que yo suscribo totalmente las palabras, como es natural, del Sr. Mantilla, porque me parecen racionales y equilibradas, y no tengo nada en contra, lo he dicho muchas veces, de que usted siga defendiendo, con el interés que lo hace y que me merece todo el respeto, las reivindicaciones para el Ayuntamiento de Vigo; lo que pasa, que le insisto, mi filosofía sobre lo que era la Diputación, lo dije cuando iniciamos el debate de los Presupuestos, es, Axuntamento de Axuntamentos, instrumento de solidaridade intermunicipal, órgano corrector do desequilibrio intermunicipal en obras e servicios, e sobor de todo dos pequenos Concellos. Quiero decir que todo lo que esté en esa línea, y que le corresponda a Vigo, evidentemente tendrá, seré el primero en apoyarlo. Y dicho esto sometemos a votación su enmienda. ¿Votos a favor de la enmienda del Sr. Nieto Figueroa? Uno, del propio Sr. Nieto Figueroa. ¿Votos en contra? Dieciocho, de AP, CDS e IG. ¿Abstenciones? Siete, del PSOE y de PSG-EG. Queda rexeitada o rechazada la enmienda del Sr. Nieto Figueroa. Sr. Costas, por favor. Sr. Costas Abreu.- Bueno, si me permiten é para facer un pequeno corte coa polémica anterior, eu vou a intentar fuxir desta pintoresca situación que se da aquí, no que ademáis das forzas políticas votadas polos cidadáns, pois logo hai unhas extrañas tendencias ruralistas, localistas, e mesmo falanxistas, eu polo miña parte vou a intentar falar un pouco do seu programa e dos Presupostos, en concreto. Sr. Presidente.- Pero, perdón, señor, é que eu querla primeiro votar unha enmenda miña, si é tan amable. Sr. Costas Abreu.- Si, si, como non. Sr. Presidente.- Por unha cuestión de orden, non por outra cousa. Gracias. ¿Quiere hablar Sr. Nieto? Sr. Nieto Figueroa.- No, no tengo nada que decir. Sr. Presidente.- Bueno, es una enmienda que traigo a estos Presupuestos en relación con la política de personal precisamente, con lo cual de alguna manera también respondo probablemente al Sr. Nieto Figueroa a alguna de sus afirmaciones, aunque no pretendo polemizar, que no tengo ningún interés. y dice que el Comité de Personal de esta Diputación ha solicitado que se incluyese en el Presupuesto una cantidad análoga a la que existía en el pasado ejercicio con destino a posibles regularizaciones de retribuciones de los funcionarios. Ciertamente la Ley de Presupuestos Generales del Estado del pasado año, establecía en su artículo 13 un fondo adicional para estos fines y la Diputación lo estableció también en veinte millones de pesetas. Estamos hablando del año 1987, pero este año no sólo no se establece tal fondo sino que conservando para el personal laboral el concepto de masa salarial en el apartado 3 del Art. 28 y en el apartado 1 de ese mismo artículo y refiriéndome al personal y funcionario ni siquiera utiliza el concepto de masa salarial, es por ello que en un Presupuesto de austeridad como el que estamos presentando el gasto de personal vaya referido a lo que es estrictamente el incremento del 4% en aquellos conceptos de ello susceptibles. Sin embargo, esta Presidencia reconoce que nada se opone legalmente a interpretar que el incremento del 4% alcance a todas las percepciones de los funcionarios vigentes a 31-12-87 sin perjuicio de que los interesados no perciban el incremento sobre aquellas percepciones como el complemento personal, que no experimenta tal crecimiento y que la economía de ellos resultante en nueve millones quinientas mil pesetas pueda mantenerse como disponible para regularizar dichas retribuciones. En atención a ello se propone restablecer la partida 135, 95.131-A disponible para regularizar retribuciones pendientes de aplicación determinada en una cantidad similar a la del año pasado a través del primer expediente de modificación de créditos que se apruebe en 1988 que normalmente debe celebrarse antes de finalizar el mes de marzo, dotándola con las economías que se producirán en el capítulo 1º precisamente con las dotaciones destinadas a plazas que hayan permanecido vacantes. Es decir, mi propuesta concreta es no de veinte millones sino de veinticinco millones de pesetas, destinarlos a un fondo o a una masa salarial y que sean recogidos en la primera transferencia de créditos que realice la próxima Corporación y redistribuídos o distribuidos de acuerdo con el Comité de Personal preferiblemente como idea en aquellos niveles, no precisamente en los más altos sino más bien los más bajos. Es un planteamiento de tipo humano y sólo me mueve diríamos la solidaridad con estas personas traer esto aquí. ¿Sr. Pena? Sr. Pena Viéitez.- Sobre este tema. Nós estaríamos de acordo en votar a favor da enmenda sempre que se nos garantizarse que non volva a pasar coma nun Pleno de fai pouco tempo, que o personal ó que se lle ofrece esta cantidade é ó funcionario e ó laboral. Sr. presidente.- Ten vostede a garantía desta Presidencia de que será así. Sr. Pena Viéitez.- Neste caso o noso voto vai ser afirmativo a modificación esa. Sr. Presidente.- Gracias. Polo tanto, si non hai intervencións neste tema vamos a votar esta enmenda. ¿Votos en contra? ¿Abstencións? Aprobada por unanimidade. Moitas gracias. Entón ten o Sr. Costas Abreu a palabra. Sr. Costas Abreu.- Si, bueno, o feito de que cando leva- mos aquí prácticamente, bueno deberíamos de levar seis meses de mandato, xunto cos Presupostos ben un programa de goberno, eu creo que merece unha pequena reflexión. Merece unha pequena reflexión relacionada co propio sentido e a finalidade desta Institución na que estamos sentados. Pouco antes de que se promulgara a Constitución do 78 o dictamen de tódolos expertos en cuestións administrativas era unánime. As Deputacións e as provincias xa esgotaran tódalas as súas potencialidades como estancia básica dos poderes ,locais en España e era necesario reformula-las. A Constitución non sólo non fixo iso senón que consagrou moi ríxidamente a estancia provincial, e precisamente o fixo, non é un secreto para ninguén, como posible freo contra as Comunidades Autónomas. O certo é que as Comunidades Autónomas tamén teñen competencias en materia de réxime local e hai varias Comunidades Autónomas que iniciaron xa o seu propio camiño de redefinición interna; quen mellor acabou esos que saien ou para os demáis ben ou para os demáis mal parado das respectivas eleccións municipais, cando non é unha simple reiteración das mesmas persoas nos mesmos postos. E iso poi s da lugar a fenómenos como os que hai aquí de enquistamento en posicións folklórico - ideolóxico - persoais é unha discusión que a min me parece, con tódolos respetos, as veces bastante irracional por non dicir outra cousa. Bueno, pois, frente a isto, desde esta Deputación a única proposta que sae é unha campaña publicitaria que como sexa que como que xa se iniciou máis vale deixa-la porque francamente é triste, desnormalizadora e carente de todo contido, unha pura campaña de fachada. E antes de entrar directamente nos Presupostos, eu quero facer ver unha cousa e é que vostedes como organización política e como tal levan uns cantos anos pero como forza social levan moitos anos gobernando nesta Deputación e nese sentido pois eu por unha parte creo que é de recoñecer o seu esforzo por buscar o máximo consenso posible e mesmo a súa discreción dirixindo os debates, e en xeral levando a Presidencia desta Corporación, pero creo que os cambios que hai que dar aquí son máis sustanciais, eu vou intentar explicar o que quero dicir entrando nos miudos dos Presupostos. Nos din vostedes que no Presuposto se da unha gran expansión sobre todo en envestimentos e argumentan isto na comparación co presuposto preventivo ou inicial aprobado o ano pasado. Ben efectivamente, do ano 87 a agora o Presuposto se incrementa nun 19,5% e pasa de oito mil vinteseis mellóns a nove mil cinconcentos noventa e oito, os incrementos fundamentais en ingresos dánse na variación de pasivos firrancieiros, é dicir, en que se fai unha proposta de endebedamento moi forte e incrementando a situación actual nun 100%, pasando así de seiscentos vinteseis mellóns a mil trescentos vintecinco, un incremento superior ó 100%. E é curioso este fenómeno porque isto que normalmente é o que se fai como operación clásica preelectoral aquí é unha operación atipica postelectoral con algún rasgo igualmente electoralista, neste caso, e igualmente o da presentación do programa de goberno despois das eleccións levou un somero retraso demostra algo que todos temos que admitir, que ás Deputacións vimos sin programas electorais sen candidatos claros, e realmente os cidadáns difícilmente saben cales son os candidatos nin cales son os programas, non hai control social sobre a actuación da Deputación nin máis alá dos escándalos sousos nin siquera á prensa lle preocupa moito o que pasa aquí. Eu creo que isto debe levarnos a unha reflexión seria sobre istos asuntos. En ingresos tamén se prevé un incremento dun case 100% pola vía dos convenios co Insalud e o 18M, é unha operación arriscada logo intentarlle falar un pouco sobre o que creo que está a pasar co Hospital Provincial. Pasando así de ca- trocentos a oitocentos mellóns de previsións de ingresos por este concepto e logo un incremento das transferencias do Estado de douscentos trinta e tres mellóns, creo, de cinco mil dezaoito a cinco mil douscentos cincoenta e un. E un incremento do 5% mentras que as previsións que cando me- nos manexaba o Goberno Central era que a participación das Deputacións este ano iba a aumentar globalmente un 11%, e isto xa non deixa de ser unha cifra significativa pola parte que nos toca a nós repartir. Pero existe outra vía de comparar os Presupostos e realmente eu a única documentación que teño é o informe que nos suministraron da situación do Presuposto do 87 a 31 do 8, cando tomamos posesión nesta Corporación. Porque ahí as previsións iniciais, en ingresos e gastos, que eran de oito mil vinteseis mellóns o ano pasado convertíronse en nove mil douscentos oitenta e un. Entón a cousa xa se aproxima bastante máis o que agora ven. E alí tamén se prevía o que vostedes intentan vendernos ou utilizar como argumenta agora que é un incremento do envestimento do 100%. Outra cousa é cómo se desenvolveu iso, a qué se adicaron e hasta que punto están executados eses envestimentos. E hasta que punto eu creo que esto é o fundamental iso responde a un programa político e a un deseño territorial e social do que pode ser ou do que debe ser esta provincia, eu creo que ahí está o gran franco feble do que adolecemos, neste caso do que adoece o goberno provincial. Porque as previsións de gastos no Presuposto do 88 coinciden básica- mente co que consta no documento da situación do Presuposto do ano pasado Ó 31 do 8, cunha diferencia dun incremento en amortizacións de créditos de cento vintecinco mellóns, obviamente si se incrementa a carga financieira hai que incrementarlle as previsións para facerlle frente. E cun decremento de envestimentos reais en cen mellóns, disminuindo incluso as transferencias de capital ós concellos en sesenta e cinco mellóns de pesetas, o que revela que a proposta de gasto que se nos fai máis improductiva socialmente é o grado de endebedamento que se preve ou que se nos propón agora no Presuposto, que se trae agora a aprobación, incrementará máis no futuro a carga financieira da Deputación reducindo a propia marcha de maneobra da mesma, e unha cuestión destas de manual cando soportabamos aqueles coñazos de facenda pública ós que pasamos por tan tonto e amargo trance, nos explicaban que é o endebedamento en xeral, a débeda pública ten un problema que é conseguir cartos agora e facerllos pagar ós nosos fillos, o cal por unha parte, pois ten o aspecto negativo de que é diferir simplemente uns pagamentos, pero pode ter a súa motivación, e a súa motivación, e o volvo a repetir é, unha, que se trate de facer obras decisivas para o futuro, grandes infraestructuras e servicios mínimos obrigatorios, e por outra parte que se vea algunha novidade, un cambio sustancial na actuación da institución da que se trate, eu creo que con isos condicionamentos todos estaríamos dispostos a dar o paso adiante e a acometer un proceso deste tipo. Sin embargo, para mín, a caracterización polo que levo visto desta Deputación e incluso polo que se ve nestos Presupostos desta institución, é a súa norma e rixidez, aquí da a impresión de que cada vez que alguén quixo facer unha intervención, social ou política, o único que fixo foi crear un monstruo que nos vai atando progresivamente e, sin embargo, eso que vostede di de que a Deputación é Concello de Concellos, é dicir, que se configuraría como unha institución básicamente de intermediación, eu creo que non soio cós Concellos, outra das grandes eibas des tos Presupostos, para mín, é que non actúan de dinamizador social, non van directamente a xente, e habería posibilidades tamén, bueno, xa lle dixen que hai instancias administrativas que van a surxir, como son as parroquias, que habería que ir pensando en elas xa, haber como se poden ir habilitando centros socio-culturais, etc., e as consignacións que van para este tipo de fins son francamente ridículas, é unha das cousas que habería que correxir, senón agora no futuro, eu sei que vostedes teñen a maioría dos votos. Por poñer un exemplo de como está o Presuposto desta Deputación, xa sei que vou a mezclar dúas cousas diferentes pero si queren fago o axuste. Dos nove mil cincocentos noventa e oito mellóns de Presuposto, van para persoal tres mil cincocentos trinta e nove, e para o Hospital Provincial, o primeiro funcional e o segundo orgánico, dous mil trescentos seis, a esto habería que restarlle os correspondentes mil setecentos de persoal, pero ahí está a mitade. E a historia do Hospital Provincial, eu creo que é, aparte de ser o principal morto ou a principal carga histórica desta Deputación un caso paradigmático porque, ata onde eu chego a saber, hai dez anos este Hospital Provincial era arrendable, e desde entón aquí, se empezou unha carreira desenfreada e francamente pouco meditada, de construir un Hospi- tal Xeral bis por parte desta Deputación. Creo que en ningún momento se negociou seriamente con quen ten que prestar estes servicios para ver de qué condicións había que dotar este Hospital, como había que especializa-lo, e creo que nin hai nin houbo, me da a impresión, un modelo de Hospital a seguir, senón simplemente facer a cousa o mais grande e o mais aparente posible. E lles vou a dicir unha cousa, o risco que corremos é que se siga complicando a nosa posición negociadora cada vez mais co INSALUD, poñéndolle as cousas peor para nós e mellor para éles na situación posible de que nos deixen seguir cargando con isto, e, polos datos que eu teño tamén de fal.ar coa xente que alí traballa, o problema é que isto pode acabar convertíndose nun Hospital terminal para casos perdidos, e como non se empece agora a definir xa un modelo, e a definir que é o que quere o INSALUD para facerse cargo da xestión deste organismo ou o futuro Servicio Nacional de Saúde, isto vai a ser cada vez un problema mais gordo, e unha expresión, bueno, que eu dixen sin pensa-lo moito de que isto en vez de ser a Deputación do Hospital, era Hospital da Deputación, ou xa nin se sabía, pois claro, vai estando mais claro para todos nós. En definitiva este é o análisis e política que eu podo facer destes Presupostos fundamentados nos seus detalles, e a parte diso creo que hai algunha cuestión mais que valería a pena mencionar; eu creo que é absolutamente imprenscindible, e me parece que non aparece na documentación, ter o cadro de persoal e a relación de postos de traballos da.Deputación e de tódolos organismos dela dependentes, esa documentación é insuficiente ahí adentro e a tan prometida ou cacarexada plantilla ideal, real ou semirreal, ou semi ideal ou triste, pois non aparece por ningún sitio, unha vez mais aquí non se da un paso adiante. En canto ós contidos concretos, pois hai algunha cousa que eu creo que tamén difícilmente se axusta a legalidade, e bueno, eu desde logo non é que persiga a ninguén, francamente me da vergonza dici-lo, pero hai cuestións de tipo casa habitación e indemnizacións sustitutivas que creo que están claramente derogadas na normativa vixente, e hai cuestións que eu creo que son un evidente contraste para calquera persoa que se poña a meditar sobre elas, non, é dicir, as consignacións que nestes Presupostos hai para deporte duplican o que vai consignado para cultura; non teño nada contra a cultura física, que o deporte en todo caso se podería. globalizar, pero hai choques deste tipo que eu creo que soio poden responder a inercias históricas. E hai unha serie de cuestións que vostede apunta, programáticamente, que aparecen nos Presupostos, das que realmente descoñezo o proxecto que pode haber detrás. Son simplemente grandes líneas que supoño que iremos enchendo durante todo este mandato e especialmente durante o ano que ven. En todo caso, eu xa lle digo que quero recoñecer a súa actitude dialogante, polo menos no que a mín me toca; creo que pola súa parte o debate aquí é posible a diferencia doutras moitas institucións que funcionan nesta provincia, e non sei, me atrevería a darlle un voto de confianza persoal pero non vou votar a favor destes Presupostos, me vou a abster e en todo caso, como creo que vai a haber unha aprobación definitiva polo medio, intentarei propoñer alternativas en relación con algúns puntos concretos para ver si consigo convence-lo dunhas cantas cousas máis e vender máis caro o meu voto afirmativo, en caso de que o houbera. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Costas. Sr. Pena. Sr. Pena Viéitez.- O grupo Socialista condicionaría o seu voto afirmativo a tres cousas concretas. Unha: que pola Presidencia, tal e como dixo o Sr. Mantilla fai un momento, se garantice a iniciativa da Excma. Deputación de Pontevedra na firma dun Convenio tripartito para a construcción do segundo canal do Oitavén, que sexa a Deputación quen tome a iniciativa dado que existen, como ben dixo antes o Presidente da Comisión, varios Concellos da provincia, ou ben que tome a iniciativa de aglutinar eses Concellos a Xunta de Galicia, Consellería de Ordenación do Territorio. Segundo: que a prestación da maquinaria ós Parques de Maquinaria Comarcais, se faga de xeito proporcional a dimensión e necesidades xeográficas, número de habitante e carencia ou necesidades de infraestructura, cousa que non dudamos pero que necesitamos que o Presidente o manifeste así. E no punto

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición