ATOPO
Rexistros actuais: 1.625.156
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.759

Acta de sesión 1997/12/30_Extraordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.3.3.33.358/2.1997-12-30_Extraordinaria

  • Título Acta de sesión 1997/12/30_Extraordinaria

  • Data(s) 1997-12-30 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: 123 Da sesión extraordinaria en primeira convocatoria, celebrada polo Pleno desta Excma. Deputación o día, 30 de decembro de 1997 No Salón de sesións da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, sendo as once horas e corenta minutos do día trinta de decembro de mil novecentos noventa e sete, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. Presidente D. Manuel Abeledo López, reuníronse as Señoras/es Deputadas/os, Dona Carmen Avendaño Otero, D. Adolfo Campos Panadeiros, Dona Ramona Castaño López, D. Xosé Costa Díaz, D. Xoán Carlos Chillón Iglesias, D. José Luis Fernández Lorenzo, Dona Carmen Ferro Carballo, D. Lino Fontán Mariño, Dona Ana Gandón Menduíña, D. Emilio González Iglesias, D. Oswaldo Lino González Pereira, D. Efrén Juanes Rodríguez, D. Mario López Martínez, D. Rafael Louzán Abal, D. Xosé Cesáreo Mosquera Lorenzo, D. Julio Pedrosa Vicente, D. Amado Ricón Virulegio, D. Julio Sayáns Bugallo, D. Ramón Sestelo Fernández, D. Santiago Tirado Serén, D. Pablo Vázquez Caride, D. Roberto Vázquez Souto e D. Manuel Vilar Márquez, co obxecto de celebrar sesión extraordinaria da Deputación en Pleno, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Da fé do acto o Secretario Xeral, D. Rogelio Nicieza de la Cerra, e está presente o Sr. Interventor, D. Bautista Pérez Carnero. Non asisten os Sres. Deputados, D. Xosé Manuel Barros González nin D. Santiago Pazos Moreira. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: Sr. Presidente.- Vamos comezar a sesión correspondente ó Pleno extraordinario convocado para o día de hoxe. 1.4153.- ACTAS ANTERIORES Sr. Presidente.- Empezamos polo punto primeiro. Aprobación dos borradores das actas das sesións de 28 de novembro e 4 de decembro. Neste punto ¿hai algunha alegación ás actas?. Non hai ningunha. Apróbanse por unanimidade. O Pleno acorda, por unanimidade, aproba-los borradores das actas das anteriores sesións, ordinaria do día 28 de novembro, e extraordinaria do día 4 de decembro, ámbalas dúas de 1997. ------ Folla: 123,128 2.4154.- APROBACIÓN DO CONVENIO DE COLABORACIÓN CULTURAL ENTRE A DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA E A FUNDACIÓN CAMILO JOSÉ CELA Sr. Presidente.- Pasamos ó punto segundo. Aprobación do Convenio de colaboración cultural entre a Deputación de Pontevedra e a Fundación Camilo José Cela. ¿Algunha intervención neste punto?. D. Cesáreo Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias, bos días. Esto supón que a Deputación de Pontevedra vai a poñer 21 millóns para arranxar uns edificios en Iria para esta Fundación Camilo José Cela e a verdade é que non nos deixa de sorprender porque é unha Fundación que recibe cuantiosos ingresos da Xunta, que está ubicada na provincia da Coruña, que a Deputación da Coruña fai unha inversión cuantiosa, e que nos fins da Deputación de Pontevedra entra, ante todo e sobre todo, fomentar ou potenciar a provincia de Pontevedra. Sen entrar a discutir a finalidade mellor ou peor da Fundación, que evidentemente non nos opoñemos a ela, resulta sorprendente cando na provincia de Pontevedra temos pendente, por exemplo, facer un Museo Castelao, que parece que esta Deputación non está pola labor. Podía ser importante, en fin, só por citar ese, que hai bastantes máis, pero creo que ese é o máis importante de todos. Resulta sorprendente que vaiamos a meter estes cartos, absolutamente sorprendente. Se fora nun paquete de cambio de cartos, entón non tería sentido. Se a Deputación da Coruña nos puxera 21 millóns para face-lo Museo Castelao en Pontevedra e así andiveramos cambiando, bueno, pero non se ve esa reciprocidade por ningún lado. Eu non recordo que as outras Deputacións teñan aportado cantidades significativas para algún fin dentro da provincia de Pontevedra e creo que os hai. Entón, resulta absolutamente sorprendente; máis ben parece unha orde emanada dende Santiago para que tódalas Deputacións aportaran cartos e así facer máis publicidade ou algo así; máis ben dá esa sensación porque se hai unha fundación na que a Xunta está volcada con ela, e á parte tanto o protagonista da Fundación como a súa compañeira teñen moi boas relacións, extraordinarias, coa Xunta, e estando a Deputación da Coruña, é dicir, hai dúas Institucións que teñen cartos de abondo para tirar para adiante esta Fundación, non se lle ve moito sentido a que participe a de Pontevedra. Xa digo, sen entrar a discutir que é interesante que haxa esa Fundación, a verdade é que nos resulta sorprendente e estraño, nos gustaría que se nos explicara exactamente por que. Imaxinámolo, reitero que me parece que é unha orde emanada de Santiago para maior loa, gloria e propaganda da Fundación porque se non non ten absolutamente ningún sentido. A Xunta evidentemente xa cubre todo Galicia, e entón non sei exactamente por que ten que entrar a participa-la Deputación de Pontevedra, máxime cando non se teñen dado casos de reciprocidade e cando temos, mesmo neste campo bastante pendente na provincia de Pontevedra. Sr. Presidente.- Gracias Sr. Mosquera. Ten a palabra Dona Ramona Castaño. Sra. Castaño López.- Bos días, Presidente. Con relación a este tema a min sorpréndeme moitisimo o feito de que a colaboración deste proxecto sexa da Dirección Xeral de Bellas Artes e Bens Culturais do Ministerio de Educación e Cultura, a Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, as Excmas. Deputacións da Coruña, Lugo e Ourense, así como a Fundación de Ferrocarrís Españois. Voto en falta ós Bancos, que seguramente tamén acabarán estando, etc., etc., pero me gustaría referirme a varios detalles. Dende logo, a vara de medir das Administracións é moi diferente para problemas similares e vou a facer unha reflexión persoal porque é o único que coñezo e ademais porque quero evitar que haxa malos entendidos se utilizase outro exemplo. Eu, por exemplo, pertenzo á Mancomunidade Cultural, como Concello quero dicir, pertenzo á Mancomunidade Cultural daquí, da provincia de Pontevedra, na que está Ponteareas, etc., etc., e entón eu vou á Xunta e digo que quero estar en circuitos culturais e se me di que non podo estar en circuitos culturais porque teño unha subvención da Xunta a través da Mancomunidade Cultural da provincia de Pontevedra. Entón non entendo como é posible que aínda considerando importante tódolos traballos que se fagan a nivel de Cultura se subvencione por parte do Ministerio de Cultura español, por parte da Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, por parte das Deputacións, por parte da Fundación de Ferrocarrís e, insisto, me estraña moito que non haxa aquí bancos posteriormente. Despois, me chama a atención tamén que hai algo que está bastante indefinido e que é o aloxamento dos inquilinos da casa nº 5 que se vai restaurar e naturalmente terán que sacalos de aí para restaurar. ¿Vamos arranxarlle a casa ós inquilinos para que vivan nela outra vez?. Quero recordar tamén que a Deputación de Pontevedra, en canto a temas culturais, non está facendo absolutamente nada máis que subvencionar grupos, etc., etc. O programa cultural da provincia de Pontevedra, por exemplo, e facéndolle un simil tamén, exactamente igual, e pertencendo ó mesmo grupo con relación á Deputación da Coruña, polo pouco que eu coñezo non hai color. Me parece que cando foi o tema de Castelao, aquí se esgrimiron unha serie de razóns que non teñen para min sentido ningún e agora mesmo vámoslle dar ó Marques de Iria Flavia, Presidente da Fundación Camilo José Cela, 21 millóns de pesetas. Eu pregúntome se os Concellos da provincia de Pontevedra non terían dereito a que se lle fixese un plan de apoio ós que queiran facer un museo rural ou os que queiran facer algo similar. ¿Por que estas Fundacións de nivel tan alto teñen que ser axudadas por Institucións como a Deputación de Pontevedra, que debería velar polos intereses dos Concellos que menos teñen?. Me sorprende moitisimo e me sorprende máis aínda que o Ministerio de Educación e Cultura e todos estes non se mollasen e fosen eles mesmos os que o fixeran. Desde logo, non estou en contra da Fundación Camilo José Cela, me parece que é un escritor que non ten que demostrar absolutamente nada a nadie, pero sinceramente creo que a Deputación de Pontevedra si tería que demostrarlle ós seus conveciños que está pensando na provincia de Pontevedra. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Vou a contestar moi someramente, conxuntamente, ós dous Portavoces da oposición. En primeiro lugar teño que dicir que a Fundación Camilo José Cela é de interese galego e polo tanto eu creo que as fronteiras provinciais aquí diluense. En segundo lugar teño que dicir que todos nós formamos parte do Patronato desta Fundación. Somos membros do Patronato. Nun plenario que houbo do Patronato acordouse unha contribución especial, por unha sóa vez, para arranxar e adecentar parte do edificio, que está aínda sen adecentar e é absolutamente imprescindible porque cada día é indudable que esta Fundación ten máis éxito, ten máis visitantes, etc., etc., e ten máis contido. En canto ós inquilinos, segundo nos informaron os patronos, en concreto o Presidente, ese tema está solucionado; parece ser que se chegou a un acordo cos inquilinos da casa nº 5, e polo tanto non existe ese problema. Entón acordouse contribuir efectivamente cunha contribución especial: a provincia de Pontevedra 21 millóns, 41 millóns a provincia da Coruña e 11 millóns a de Lugo e a de Ourense. Repito, por unha sóa vez porque co que contribue a Deputación de Pontevedra, fóra deste caso especial, é con millón e medio de pesetas. Polo tanto, eu creo que esto non arruina, nin moitisimo menos, a esta casa e tampouco podemos ser tan tacaños, penso eu, cunha Fundación deste calibre. Comparalo coas necesidades dos Concellos da Provincia, é indudable que si, pero eu creo que unha cousa non ten que ver coa outra e creo que neste momento a aportación que facemos é un esforzo que podemos asumir e que ademais se nos dixo que podía ser en tres anos e non podíamos dicir que non. Que se me saque o tema de Castelao novamente, eu creo que quedou explicado suficientemente cando se tratou este tema. É indudable, nadie discute o tema de Castelao, temos uns fondos extraordinarios no Museo de Pontevedra e no seu momento, cando teñamos a posibilidade de ser nós quen poidamos amplia-lo Museo e o Arquivo, onde está neste momento a Facultade de Ciencias Sociais, as aulas Castelao temos que metelas dentro do que é todo o conxunto do Museo de Pontevedra. Polo tanto, eu creo que dicir que non atendemos o Museo e estamos contribuíndo con outro é unha comparación fóra de contexto. Eu non teño nada máis que dicir. Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias, Sr. Presidente. Eso do interese galego é moi interesante. Podíamos declarar, e creo que a Xunta implicitamente ten declarado, un Patronato de interese galego e entón, coas outras Deputacións e a propia Xunta, nunhas contías semellantes, nos subvencionen o Museo Castelao. ¿Por que vai te-la Deputación de Pontevedra que pencar con toda a ampliación do Museo?. Eu recoñezo que ten interese galego a Fundación Camilo José Cela, pero hai outras moitas cousas que poden telo. Temos patrimonio cultural na provincia de Pontevedra que tamén podemos declarar de interese galego. Podemos falar do Chan da Arquiña, ou calquera outro tipo desto, que é caro o seu sostemento ou que necesita obras; declarámola de interese galego e as outras Deputacións nos aportan unha boa cifra. Ou o Cruceiro de Hío, ou calquera outro polo estilo. Pero se non lle gusta o de Castelao, que eu creo que si, creo que é fundamental e creo que é o persoeiro máis importante, aínda hoxe por hoxe Castelao segue sendo bastante máis importante que Camilo José Cela; vamos declaralo de interese galego e se se declara de interese galego aí está a Xunta para aportar. De feito, creo que se nos dixo, cando fora de integrarse neste Patronato, que non supoñía aportación económica máis que ese millón ó ano; parece que agora si ten aportación económica. Mismo na provincia de Pontevedra temos unha Fundación que é a de Neira Vilas, que máis ben está mal vivindo; nin esta Deputación nin as outras, que se sepa, están aportando esas cantidades nin nada que se lle pareza, por eso está máis ben mal vivindo; en relación a esas cifras está mal vivindo, está de pedir. Entón, a verdade é que eso é un tipo de trato, segundo quen sexa, que non ten moito sentido. Sería interesante saber canto aporta a Deputación de Pontevedra para a Fundación Neira Vilas, que está na provincia de Pontevedra. Sería interesante mirar canto se aporta. Eu non quero que quede a sensación de que nós nos opoñemos á Fundación Camilo José Cela porque non é certo, simplemente que nos parece absolutamente extemporáneo o comportamento desta Deputación neste caso, en relación a tódolos antecedentes e tódalas decisións e tódalas posturas que se teñen tomado con anterioridade. Nos parece absolutamente fóra de lugar. Entón, repito, se houbera precedentes, que os hai, aquí temos, por exemplo, se non se quere o de Castelao está o de Neira Vilas, está o Patrimonio Arqueolóxico, hai cantidade de cousas, non houbo ningún precedente, absolutamente ningún, declaralo de interese galego e con esa forma coller e sacarlle cartos ás outras Deputacións. A verdade é que nos sorprende e que non queremos que dea a sensación que estamos en contra. Cando temos o noso, o da nosa casa, da provincia, sen arranxar, meternos aí cando realmente non vamos a arranxar demasiado porque se manexan unhas grandes cifras, cos 21 millóns poderíamos arranxar outras cousas e non o entendemos moi ben, é unha cousa que nos sorprende e que nos gustaría que se explicara algo mellor, porque desde logo con dicir que é de interese galego, oia, é que estaríamos no mesmo. Poño un exemplo para que se entenda ben: resulta que a autovía Lugo - Ribadeo se fai e se declara de interese galego e entón a Deputación de Pontevedra pon cartos; pero a autovía Vigo-Baiona na declaramos de interese galego e entón non se reciben cartos doutro lado. Porque esa é a situación real, non, dicir que declaramos de interese galego, pois moi ben, pois entón fágase en tódolos casos, fágase noutros casos tamén relevantes que os hai. Nada máis. Sra. Castaño López.- Eu vou facer outra declaración alucinante. Eu non son racista. ¿Por que digo que non son racista?. Porque a Deputación de Pontevedra non é racista por face-lo seu traballo no seu campo xeográfico, porque hai Institucións superiores á Deputación de Pontevedra que xa non poderían ser catalogadas de racistas, como é a Xunta de Galicia que si podería facelo. E superiores aínda máis e sabemos que están traballando neste tema como é o Ministerio de Cultura, co cal sigo sen entender que pintamos nós nesta película. Non teño nada en contra, e sobre todo non teño nada en contra dunha persoa que gañou un Premio Nobel. Tendo en conta quen son eu para falar de Camilo José Cela, pódese entender claramente que non é contra a Fundación Camilo José Cela contra o que estamos falando aquí. Eu de verdade que lle vou a pedir ó ano 98 que a Xunta e as Institucións de Galicia sexan tan lóxicas e coherentes como é o meu Presidente da Deputación. Porque, eu insisto, pertenzo á Mancomunidade Cultural de Concellos e a min négaseme entrar sistematicamente no tema dos Circuitos Culturais porque estou metida na Mancomunidade de Concellos da provincia de Pontevedra, na que a Deputación colabora con nós tamén, colabora algún Banco, pero a Xunta négase a colaborar porque di que estamos subvencionando dúas veces a un mesmo Concello. Señores, aquí non estamos subvencionando dúas veces a un mesmo Concello, estamos subvencionando cun descaro auténtico desde o Estado, pasando por Institucións que deberían velar por outro tipo de intereses, que insisto na provincia de Pontevedra temos de abondo para solucionar. Si queremos tomar en serio o feito da Cultura na provincia de Pontevedra este non é o camiño que temos que tomar. Está claro. Entendo perfectamente que poida ser tido en conta como algo importantísimo para Galicia a Fundación Camilo José Cela, insisto, como calquera outra das cousas que se fan en Cultura en Galicia, porque fai falta moita Cultura en Galicia. Teño que dicir que soamente Política Lingüística se portou coma un caballero. E entón pregunto eu ¿se as cousas que se fan en serio nesta provincia e que de todos é coñecido porque creo que todo o mundo lerá a prensa, de que estiveron tódalas máximas figuras das letras galegas neste congreso, se neso non apoiamos que facemos dándolle 21 millóns de pesetas a unha Institución que non os necesita, para nada, porque pode sacar de calquera outro sitio 21 millóns. Me preocupa, insisto, que os Bancos non estean aquí, porque D. Camilo José Cela non suele estar moi alonxado deles. Terminei. Sr. Presidente.- Moitas gracias. Eu non vou a repeti-lo que dixen xa sobre o tema de Castelao. Cada Concello, co seu argumento e con tódalas actividades culturais que teñen, o presuposto da Deputación íntegro iría só para subvencionar todas estas actividades. Indudablemente unhas son máis importantes que outras e a historia dirá cales son as máis importantes. En todo caso, eu recórdolle ó Sr. Mosquera que a aportación habitual nosa á Fundación é dun millón e medio de pesetas; e a Neira Vilas son 2.400.000, e tamén se fixeron obras alí por parte da Deputación na Fundación Neira Vilas. Polo tanto, eu creo que tratándose dun tema importante como é esta Fundación estamos caíndo nuns localismos absurdos; podémolo levar ó extremo de que cada un defenda ó seu Concello. Repito, é por unha sóa vez, non é un compromiso de gastos correntes para esta casa, senón que é por unha sóa vez e por un motivo concreto. Podemos facer aquí o de Valle Inclán, podemos face-lo de Castelao, podemos face-lo de Alexandre Bóveda, podemos facer todo o que queiramos, pero neste caso estamos neste tema e o tema de Castelao chegará no seu momento tamén. En ese momento posiblemente se pida colaboración tamén, se a temos ou non non o sabemos. Polo tanto, o noso grupo vai prestar conformidade a esta subvención. Se non queren dicir máis nada procedemos á votación. Punto 2, Aprobación de colaboración cultural entre a Deputación de Pontevedra e a Fundación Camilo José Cela. ¿Votos en contra?. ¿Abstencións?. Non hai. ¿Votos a favor?. Votos en contra, os grupos da oposición. Votos a favor o Grupo Popular. Visto o Convenio de colaboración cultural entre a Deputación de Pontevedra e a Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia, con obxecto de que dita Fundación poida amplia-la súa sede, adquirindo o resto das Casas dos Canónigos para mellora-las súas infraestructuras actuais, contando o proxecto ademais coa colaboración e patrocinio doutras Institucións, en virtude do cal a Deputación de Pontevedra se compromete a contribuir a dita Fundación coa cantidade de VINTEÚN MILLÓNS DE PESETAS (21.000.000), distribuídas nas seguintes anualidades: 4.000.000 de pesetas para o ano 1998; 7.000.000 de pesetas para o ano 1999, e a cantidade de 10.000.000 de pesetas para o ano 2000; o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Facenda, acorda por maioría de votos favorables do Grupo Popular e cos votos en contra do Grupo Socialista e do BNG, prestar aprobación a dito Convenio, sendo a súa redacción a seguinte: CONVENIO DE COLABORACIÓN CULTURAL ENTRE A EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA E A FUNDACIÓN CAMILO JOSÉ CELA, MARQUÉS DE IRIA FLAVIA En Pontevedra, a ....... de ................... de mil novecentos noventa e sete. REÚNENSE: Dunha parte o Ilmo. Sr. D. Manuel Abeledo López, Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, en nome e representación da citada Deputación. Doutra o Excmo. Sr. D. Camilo José Cela Trulock, Marqués de Iria Flavia, Presidente da Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia, en representación da mesma. Ámbalas dúas partes teñen plena capacidade para levar adiante o presente convenio e MANIFESTAN: Que ámbalas dúas entidades son conscientes e valoran a importante actividade cultural que desenvolve a Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia. A Fundación pretende amplia-la súa sede, adquirindo o resto das Casas dos Coengos, para mellora-las súas infraestructuras actuais a fin de desenvolver un maior abano de actividades culturais que contribúan a engrandece-lo legado cultural e artístico do escritor. Dito proxecto conta, ademais, coa colaboración e o patrocinio da Dirección Xeral de Belas Artes e Bens Culturais do Ministerio de Educación e Cultura, a Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, as Excmas. Deputacións da Coruña, Lugo e Ourense, así coma da Fundación dos Ferrocarrís Españois. Por isto, ESTIPULAN: Primeiro.- A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra comprométese a entregar á Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia, a cantidade de VINTEÚN MILLÓNS DE PESETAS (21.000.000), co fin de contribuir á realización da primeira fase do proxecto de restauración das casas 3, 5, e 8, equipamento das casas, 3, 5 e 8 e aloxamento dos inquilinos da casa 5. Esta cantidade distribuirase do seguinte xeito: Ano 1998: CATRO MILLÓNS DE PESETAS (4.000.000); ano 1999: SETE MILLÓNS DE PESETAS (7.000.000); ano 2000, DEZ MILLÓNS DE PESETAS (10.000.000). Segundo.- A Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia, comprométese, pola súa parte, a facer constar en toda a publicidade que xeneren as súas actividades (tanto impresa como audiovisual) a colaboración da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra. Terceiro.-A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra efectuará o libramento dos fondos, con respecto ó ano 1998, en pagos parciais ata o total da anualidade, a medida que a Fundación xustifique os gastos, e nas restantes anualidades segundo dispoñan as respectivas disposicións orzamentarias. Cuarto.- A Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia, comprométese a destina-los fondos percibidos ó obxecto concreto para o que foron concedidos. A Excma. Deputación Provincial de Pontevedra poderá comprobar, cando o estime pertinente, a execución das actividades obxecto do presente convenio. Quinto.- Créase unha comisión mixta de seguimento da execución do presente convenio formada polo .................................... e o Director Xerente da Fundación Camilo José Cela, Marqués de Iria Flavia. As dúbidas que se presenten na súa interpretación, execución e solución de controversias, caso de discrepancias, serán resoltas polo Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, poñéndose fin así á vía administrativa. Sexto.- O presente convenio ten natureza administrativa. A xurisdicción contencioso-administrativa será a competente para o coñecemento de posibles cuestións litixosas que poidan suscitarse como consecuencia do mesmo. Sétimo.- O prazo de vixencia deste convenio coincidirá coas anualidades para as que foi asinado, ata o 31 de decembro do 2000. O presente convenio obriga ó cumprimento do expresamente pactado, someténdose ámbalas dúas partes ó acordado en tódalas estipulacións, extendéndose o presente en duplicado exemplar, no lugar e data arriba indicados. O PRESIDENTE DA EXCMA. DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA, Asdo: Manuel Abeledo López O PRESIDENTE DA FUNDACIÓN CAMILO JOSÉ CELA, MARQUÉS DE IRIA FLAVIA, Asdo: Camilo José Cela Así mesmo, facúltase ó Ilmo. Sr. Presidente desta Deputación para levar a cabo a sinatura deste convenio nos termos estipulados no mesmo e de cantas outras actuacións sexan necesarias para tal fin. ------ Folla: 128,129 3.4155.- AUTORIZACIÓN DE OPERACIÓN DE TESOURERÍA Ó ORAL PARA ANTICIPOS DE RECADACIÓN A CONCELLOS Sr. Presidente.- Pasamos ó punto 3 da orde do día. Autorización de operación de Tesourería ó ORAL para anticipos de recadación a Concellos. ¿Algunha intervención?. Non hai intervencións. Procedemos á súa votación. ¿Votos en contra?. Non hai. ¿Abstencións?. Bloque Nacionalista Galego. ¿Votos a favor?. Partido Socialista e Partido Popular. Visto o expediente tramitado polo Organismo Autónomo de Xestión de Recursos Locais (ORAL), así como certificación pola que se acredita que o Consello de Administración de dito Organismo Autónomo, en sesión celebrada o pasado día dezaoito de decembro do presente ano, acordou por unanimidade concertar unha operación de tesourería por importe de MIL CINCOCENTOS MILLÓNS DE PESETAS (1.500.000.000), para facer frente ós anticipos ós Concellos asociados durante o exercicio de 1998, propoñendo como a máis vantaxosa das ofertas presentadas a formulada pola Caixa de Aforros Provincial de Pontevedra, cun tipo de interese variable MIBOR a tres meses, sen ningún diferencial, sen gastos e sen comisións, o Pleno, de conformidade co dictame da Comisión Informativa de Economía e Facenda, acorda por maioría de votos favorables dos Grupos Popular e Socialista e coa abstención do BNG, a aprobación e autorización ó ORAL para concertar dita Operación de Tesourería coa Caixa de Aforros Provincial nas condicións expresadas, por se-la máis vantaxosa das ofertas presentadas. Así mesmo, acórdase facultar ó Ilmo. Sr. Presidente da Deputación e do ORAL, para a formalización deste acordo. ------ Folla: 129,148 4.4156.- RESOLUCIÓN DE RECLAMACIÓNS E APROBACIÓN DEFINITIVA DO PRESUPOSTO PARA O EXERCICIO DE 1998 Sr. Presidente.- Pasamos ó punto 4. Resolución de reclamacións e aprobación definitiva do Presuposto para o Exercicio de 1998. Ten a palabra o Sr. Vilar. Sr. Vilar Márquez.- Moitas gracias, Sr. Presidente. En primeiro lugar, no que a min respecta, con relación ás reclamacións ó Presuposto pola parte sindical se fixeron dous bloques que están claramente diferenciados, se ben presentan moitos aspectos en común. Por unha banda, a Xunta de Persoal e a Confederación Intersindical Galega practicamente fan as mesmas alegacións ó Presuposto. Algunhas destas alegacións si se lle van a estimar, como é a primeira delas que fai mención a un factor de especial dificultade técnica que viñan cobrando os que manexan informática. Efectivamente, aí houbo un erro e o que se vai aumentar nesta partida é o 2,1 con respecto ós incrementos do ano 97 que é para tódolos funcionarios. Se corrixe ese erro e se acepta pois esa alegación. Con relación a unha segunda alegación que fala dos subconceptos de perigosidade, penosidade e toxicidade da Cidade Infantil "Príncipe Felipe", non se lle pode aceptar, xa que estamos pendentes da reclasificación do persoal deste Centro, que se levará a cabo no ano 98. Se ben é certo que se usa o factor de productividade para compensar ós traballadores. En canto ó Centro de Vacacións da Lanzada e á Imprenta Provincial, se acepta esta alegación e van a percibi-los factores de perigosidade, penosidade e toxicidade que realmente lle corresponden. Nunha terceira alegación falan sobre a modificación dos niveis de complemento de destino de determinados postos de traballo que foi necesario facer para unificar e equiparar niveis. Neste caso se trata dunha Asistente Social e dunha ATS que pasan do 20 ó 22, o mesmo do Aparellador que pasa do 20 ó 24 e dun Analista-Programador de Proceso de Datos que pasa do 20 ó 22. Todo esto hai que facelo, repito, para unificar e equiparar niveis, polo tanto non se lle pode aceptar esta alegación. Outra das alegacións que fan estas dúas entidades é con relación a un praza de Corrector da Imprenta Provincial, posto que se creou xa unha praza no Presuposto de Adxunto á Xerencia de corrector de probas e se vai facer de promoción interna. Polo tanto esto está contemplado así e non se pode aceptar esa alegación. Esto é un pouco o resume de tódalas alegacións que presentan a Xunta de Persoal e a Confederación Intersindical Galega e con relación a esto hai xa unha proposta de acordo feita polos servicios técnicos no sentido de que se lle aceptan unhas e se lle rexeitan outras. En canto a Comisións Obreiras, se ben é certo que tamén son moi coincidentes coas dúas anteriores, a primeira delas pide unha creación de bolsas de contratación para cubrir emprego temporal, e todo esto se vai a rexeitar porque fundamentalmente, tal e como está reestructurada a plantilla, a cobertura de baixas por enfermidade e maternidade son case os casos que se dan agora na Deputación; polo tanto, crear unhas falsas espectativas de bolsas de traballo non sería prudente. Polo tanto, é unha alegación que se vai a rexeitar. Fan nun segundo bloque unha serie de alegacións tamén a horas extraordinarias, que din que non se fagan. Estamos de acordo con eso salvo que ocurran acontecimentos excepcionais tal e como se pactou. Hai outras que, repito, dese factor de especial dificultade técnica, da equiparación dos niveis de complemento de destino dos que antes mencionei, e tamén con relación a Cidade "Príncipe Felipe", son coincidentes coas que fai a CIGA e a Xunta de Persoal e polo tanto tamén se rexeitan no sentido que antes expliquei. En canto a unha alegación sobre os Organismos Autónomos como pode ser a Escola de Enfermería, dicir que todos estes teñen os seus propios Estatutos e que na partida de gastos de contratación de persoal da Escola de Enfermería non se pode especificar con detalle xa que é unha cousa moi variable, que depende moito do persoal colaborador que contrate a propia dirección do centro e das materias que impartan no mesmo. Esto varía moito ó longo do curso e depende dos seminarios e das cousas que poidan ter alí. A outra, sobre o "Príncipe Felipe", é un Centro que se vai aborda-lo próximo ano e fai aquí un caso concreto sobre a desprivatización da cociña tanto do "Príncipe Felipe" como do Centro de Vacacións da Lanzada. Nós entendemos que o de privatizar ou non un servicio forma parte da autoorganización que como Corporación local temos e polo tanto se rexeita. E con arreglo a estas propostas existen xa os informes técnicos que están no poder de cada un dos grupos políticos e son os que vamos a votar nós a favor, e esto é todo con relación ás alegacións que presentaron as organizacións sindicais. Moitas gracias, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Creo que procede le-lo acordo que se levou ás Comisións correspondentes e votamos o acordo ese. Sr. Vilar Márquez.- O acordo vai neste sentido. A proposta de acordo con relación ás alegacións da Xunta de Persoal e da CIGA di o seguinte: Procede a corrección das bases de aplicación de retribucións con respecto ós incrementos de complemento específico por especial dificultade técnica ó padecerse un erro na actualización dos grados, así como aplicar na plantilla de funcionarios os subconceptos retributivos de perigosidade, penosidade e toxicidade ó persoal da Imprenta e do Centro de Vacacións da Lanzada. En canto á aplicación na Cidade Infantil "Príncipe Felipe" abonaráselle o concepto de productividade en tanto non se efectúe a reclasificación do persoal de dito centro. Non figura nos postos o Parque Móvil ó non haberse calificado como peligrosos, penosos e tóxicos. Finalmente ratifícase a plantilla recollendo que a titulación requerida para a vacante de técnico de Medio Ambiente poida ser non só de Farmacéutico senón tamén de Biólogo ou Enxeñeiro Agrónomo. Esta é a proposta de acordo con relación ás alegacións da CIGA e da Xunta de Persoal. E con relación ás de Comisións Obreiras di que se desestiman as mesmas, non obstante procederase á corrección dos erros que apareceron nas bases de aplicación de retribucións con respecto ós incrementos de complemento específico de especial dificultade técnica. E esto é o acordo que nós vamos a tomar. Moitas gracias, Sr. Presidente. Sr. Presidente.- Gracias. ¿Algunha intervención?. Ten a palabra D. Julio Pedrosa. Sr. Pedrosa Vicente.- Si, bos días a todos. Intentando esquematizar lo más posible las alegaciones presentadas por los dos grupos políticos de la oposición, de acuerdo con lo que se quedó en el último Pleno de la Corporación, que por cierto Sr. González, yo no finjo ninguna enfermedad nunca, no suelo mentir nunca, yo no se usted, yo nunca, y como usted comprenderá semejante jugada de dejar el día anterior embarcado a mi Presidente después de estar dos meses estudiando el Presupuesto no se lo hago voluntariamente, eso puede estar usted seguro. Pero bueno, tal como se quedó en ese Pleno de admitir las alegaciones en este Pleno de la aprobación definitiva, voy a empezar con las mismas comenzando por las del BNG. La primera de ellas, bajo el epígrafe de democratización, hablan de devolver las competencias al Pleno y adaptar las Bases de Ejecución a esta devolución de competencias. Estábamos denegándola ya en años anteriores y se planteó exactamente lo mismo. Creemos que no es operativo para el funcionamiento normal y lógico de esta Diputación que todas las competencias estén en el Pleno; habría que estar celebrando Plenos uno a la semana o uno cada tres días. El Pleno establece las líneas generales, los asuntos más importantes, y el resto son resueltos y ejecutados por los diferentes órganos de esta Diputación. La segunda, que se refiere a la no ingerencia en las competencias de los Concellos, en esencia establece que las partidas destinadas al PAC, al Plan de Acción Comunitaria y de asfalto y limpieza deben desaparecer y que sean transferidas a los Concellos, especialmente a los no incluídos en el Plan de Acción Especial. Creemos que el sistema actual funciona correctamente. Ya el año pasado también se debatió en profundidad el tema del Plan de Acción Comunitaria. Nosotros lo consideramos como un plan muy importante, muy interesante, supone un fomento para el trabajo comunitario, supone un esfuerzo de todos los ciudadanos, agrupados de distinta forma, que tienen que aportar para tener acceso a este plan el 50% del importe de las obras y por lo tanto vamos a seguir defendiéndolo y apoyándolo. La tercera se refiere a convenios con Concellos y Mancomunidades y en primer término hacen alusión a que la maquinaria provincial trabaje sólo en estradas provinciales y se ayude a los Concellos a dotar sus parques de maquinaria. Es un criterio como otro cualquiera el que ustedes defienden. Nosotros, económicamente, no vemos ni viable ni posible desde la Diputación fomentar un parque de maquinaria completo en cada uno de los Concellos. Consideramos que con muchas menos máquinas se puede hacer esta labor perfectamente en todos los Concellos de la provincia y por lo tanto también va a ser desestimada. A continuación solicitan que se consigne una partida para cofinanciar los parques de bomberos. En este punto estamos bastante de acuerdo; ya hace bastante tiempo el Sr. Presidente tuvo un compromiso público, creo recordar, tanto para Pontevedra como para Vigo, incluso sería extensible a otros parques de bomberos que existan en la provincia, en el sentido de que se apoyarán siempre a estos parques de bomberos, siempre que se soliciten estas ayudas y con el esfuerzo correspondiente de las mancomunidades respectivas. Estamos en un tema parecido al anterior, es más lógico que se potencien estos paques de bomberos desde un punto de vista de mancomunidades, de agrupaciones de Ayuntamientos y no de cada uno en concreto. En esta línea está este grupo de gobierno, en esta línea fue el compromiso del Presidente y en el momento en que se presente cualquier petición de estas mancomunidades será entonces incluída y yo espero y confio plenamente en que tendrán la ayuda necesaria o por lo menos la que pueda ser suficiente en estos casos. También solicitan el aumento de consignación para Centros de Asesoramiento y Casas de Acollida. Las noticias que tenemos nosotros de la Casa de Acollida con la cuál tenemos un convenio, que es la de Vigo, es que está funcionando perfectamente, no se ha rechazado a ninguna mujer que lo necesítase de toda la provincia y por lo tanto vamos a seguir con ese convenio y vamos a seguir apoyando esa Casa de Acollida. Eso no implica que en actuaciones concretas, al margen de esta Casa de Acollida, como hoy lo hemos vivido en el Pleno que tuvimos en el Ayuntamiento de Vigo, la posibilidad de crear otro piso más, quizá con una finalidad más específica, que es en el tema relacionado con los malos tratos. En el momento en que llegue cualquier petición estaremos abiertos para estudiarlo. Por lo que se refiere al centro actual, consideramos que la aportación que existe es suficiente, no se ha pedido más por parte del Ayuntamiento de Vigo que es el que gestiona directamente ese centro de acollida y mientras siga funcionando bien consideramos que no tiene sentido aumentar la dotación del mismo. Y por último presentan una alegación económicamente, la más importante, puesto que solicitan 250.000.000 de pesetas para señalización de accesos, conservación y mejora de recursos turísticos a través del Patronato de Turismo. En este sentido tenemos que decir que esta Diputación está haciendo un esfuerzo bastante grande en todos los temas relacionados con turismo. Al Patronato de Turismo de la provincia se le están aportando 75.000.000, pero después a lo largo del Presupuesto, si ustedes lo analizan con detenimiento, hay bastantes partidas que se pueden incluir en esta finalidad de fomento del turismo, como pueden ser los 35 millones de playas, los 10 de áreas recreativas, los 9 del Monte Aloya, otros 10 de limpieza de playas, etc. Consideramos que no es una competencia el turismo propia y exclusiva de la Diputación, no olvidemos la existencia de una Secretaría Xeral en la Xunta de Galicia; sin embargo y teniendo en cuenta la propia importancia, que somos conscientes de ello, que tiene el turismo y la industria turística para la provincia en general, y a petición en concreto del Presidente del Patronato de Turismo, en este caso del Sr. Vilar, el grupo de gobierno se compromete a colaborar y financiar un estudio a través del Patronato de Turismo para que analice con detenimiento cuáles serían las necesidades y la forma de llevar a cabo un Plan de Señalización Turística. No se nos escapa que un plan de este tipo se puede elevar a una cifra bastante superior a los 250 millones de pesetas; en una primera aproximación que hizo el equipo de gobierno podemos rondar los 1.000 millones de pesetas. Evidentemente, poner cualquier cifra, sea la que sea, no ya los 1.000 sinó los 250 que ustedes solicitan en este momento, sin existir un plan previo, un estudio previo de necesidades y de formas, nos parece un poco peligroso. Por eso el grupo de gobierno se compromete a destinar como mínimo una partida de 10.000.000 de pesetas aportándola al Patronato de Turismo para la elaboración de este plan. Posteriormente y una vez que tengamos en nuestro poder, en poder de todos los grupos este plan y a la vista de las cifras y de las necesidades que salgan en el mismo le proponemos un acuerdo para que en los próximos ejercicios, porque no se va desgraciadamente a poder destinar 1.000 millones en un sólo ejercicio, pero en varios ejercicios hacer un plan conjunto que vaya paliando en parte las necesidades de señalización y accesos, etc. Por todo eso, en este momento, nosotros le desestimamos las alegaciones que realizan ustedes. Por lo que se refiere a las enmiendas presentadas por el grupo del Partido Socialista se pueden dividir en dos grupos claramente diferenciados. Un primer grupo serían las relativas a las Bases, solicitan determinadas modificaciones de las Bases de Ejecución. Yo no se si la prensa y ustedes tienen copia de las alegaciones presentadas, casi no hace falta ni leerlas y es más fácil. En cuanto a las tres primeras se les van a desestimar porque en el fondo lo que están pidiendo es que se les comuniquen todas las Resoluciones a los grupos políticos y esto ya se está realizando, las Resoluciones Presidenciales y los acuerdos de la Comisión de Gobierno. Esto se está realizando. En alguna de ellas dice en un plazo de tres días. Evidentemente, en un plazo de tres días muchas veces no se puede cumplir y por lo tanto esa se la vamos a rechazar aunque en el fondo se están cumpliendo todas. La cuarta se le va a denegar también, hacen ustedes la misma referencia, que se comunicará a los grupos políticos, y este es un tema muy curioso, habla de las retenciones de crédito. Las retenciones de crédito, hay un informe muy clarificador de la Intervención de esta casa, es un acto de mero trámite. Y a lo largo del día se hacen cantidad de retenciones de crédito. Si hubiese que estar comunicando estas retenciones de créditos a todos los grupos políticos habría que tener dedicados sólamente a esto tres o cuatro funcionarios. Al ser un acto de mero trámite que va a concluir posteriormente o bien en una Resolución Presidencial o bien en un acuerdo de Comisión de Gobierno o de Pleno, no consideramos que tenga ninguna transcendencia el comunicar estas retenciones de crédito y aparte que no sería operativo. Por lo que se refiere a la quinta, es aquella que dice que no es necesario efectuar bases reguladoras en aquellas subvenciones que no excedan de 20.000.000 de pesetas. Ustedes propongan que sea de 5.000.000 de pesetas. Esta cifra de 20.000.000 me comentaba hace unos días todavía el Interventor que ya estaba cuando él llegó a esta casa hace unos cuantos años y no la hemos aumentado nunca, con lo cuál simplemente por el transcurso del tiempo ha perdido ya una gran transcendencia. Ustedes saben como yo que no se publican bases en muy poquitos casos; creo recordar en el del arreglo de monumentos y alguna más que hay por ahí. En la sexta ustedes solicitan el cambiar la palabra "podrá" el Presidente compensar, por "deberá" compensar. Sinceramente, tampoco la consideramos muy lógica, es decir, "el podrá" significa que puede haber algún caso excepcional en que el Presidente entonces no compense. Nosotros debemos de dejar abierta esta posibilidad, que en casos excepcionales no se compense aunque la regla general sea la compensación y por lo tanto se va a mantener también. En la octava, se refieren ustedes a cambiar la aportación del 50%, hasta un máximo del 50% cuando la actividad sea realizada, el beneficiario tenga naturaleza jurídica privada, y la pretenden substituir por el 20%, que no pase del 20%. En esta podríamos estar de acuerdo, nos da lo mismo que fuese hasta al 50% o hasta el 20%, en algunos casos podría ser lógico, como podían ser a lo mejor subvenciones de tipo de cultural. A lo mejor si un Banco realiza una actividad privada, una actividad cultural, no hay que financiarle hasta el 50%. Se le podría financiar lo que se quiera. Pero además lo que se está olvidando es que se está aplicando este artículo en otras muchas cosas, como puede ser en subvenciones para regadíos y otra serie de ayudas, que evidentemente es a personas privadas o a entidades privadas o a determinadas empresas pequeñas, que si tienen ánimo de lucro, pero que puede ser muy interesante colaborar en la puesta en marcha de regadíos o cualquier otra cosa. Por eso consideramos que no es conveniente rebajar el 50 al 20%. En la novena, estamos en lo mismo, quieren substituir el 100% por el 80% cuando el beneficiario no tiene ánimo de lucro o no es una actividad privada. Consideramos que como es hasta el 100% se debe mantener así, porque puede haber casos interesantes que convenga subvencionar hasta el 100%, aunque ustedes saben como yo que no hubo ningún caso que se financiase prácticamente el 100%. En la base décima, se refieren ustedes a la distribución en el tiempo a lo largo del año de estas subvenciones. En nuestras bases de ejecución está establecido el 50% y el 50%, o sea, el 50% hasta el mes de junio y el 50% restante, y ustedes proponen que quede el 80% y el 20%. Tampoco lo consideramos muy lógico puesto que la mayor parte de las subvenciones se reparten en los seis primeros meses del año y si en esos seis primeros meses del año repartimos el 80%, para los seis segundos quedaría un porcentaje muy bajo, por eso no se la estimamos. Por lo que se refiere a la once, solicitan ustedes que se remita una relación de los trabajos realizados con la maquinaria provincial. Nosotros consideramos que este tema, ya debatido también profusamente en casi todos los Plenos de esta institución, está suficientemente debatido, le hemos dado nuestra opinión, creemos que está funcionando perfectamente, existe un control absoluto de dónde están las máquinas, un control absoluto de las peticiones que realiza cada uno de los Concellos y por lo tanto consideramos que debe mantenerse como está. En la doce ustedes solicitan que se dote de más medios materiales, humanos y económicos a los distintos grupos políticos. En este sentido tenemos que decir que, si esto lleva funcionando así bastantes años, no vemos ningún motivo por qué en este año concretamente haya de cambiar este sistema. De todas las maneras yo estoy convencido, y al parecer en el último Pleno se puso de manifiesto alguna carencia o alguna necesidad concreta por parte de un grupo político, que si los grupos políticos tienen verdaderamente necesidad de mejora en algo relacionado con sus instalaciones o con su sede dentro de esta Institución, previa petición correspondiente al Presidente, por lo menos por parte del grupo de gobierno no existe ningún inconveniente en ir resolviendo estos temas. Ahora, modificar las Bases de Ejecución de un Presupuesto para este tema en concreto no lo vemos consecuente. Y por útlimo con relación a las Bases solicitan una nueva, una Base adicional que sería la creación de una Comisión de Compras y Contratación. Esta tampoco se la vamos a estimar, consideramos que en este momento todo el tema de Contratación está regulado por una Ley de Contratos de las Administraciones Públicas, además aprobada por su partido, se está aplicando absolutamente, esa Ley todavía fue más reforzada desde que el Partido Popular está en el Gobierno en Madrid y por lo tanto el crear ahora nosotros otra Comisión más de Compras y de Contratación creemos que simplemente es incrementar el papeleo e incrementar la burocracia dentro de esta casa. Por lo que se refiere ya a las enmiendas que presentan al Presupuesto de Gastos en concreto, y muy rápido también, solicitan 20 millones para la Casa de Acollida de Mulleres y para que atiendan a la parte norte de la provincia. Creo que ya está contestada con lo que solicita también el Bloque Nacionalista y que estamos abiertos a cualquier petición o necesidad futura que pueda surgir en este tema. También solicitan 25 millones para una oficina de información europea. Este es un tema muy interesante y que le hemos dado bastantes vueltas en los últimos dos años. Como saben, incluso teníamos contratado un consulting que nos mandaba toda clase de información sobre la Unión Europea, que nos costaba creo recordar 8 millones de pesetas al año, y al final hemos rescindido el contrato porque no le vimos excesiva utilidad. Nosotros estamos recibiendo casi a diario peticiones de distintos Concellos de la provincia con relación al tema de la Unión Europea. Curiosamente cada uno de estos Concellos está utilizando o pretende utilizar unas vías y unos procedimientos y unos organismos diferentes para acceder a estas ayudas. En base a eso, lo que estamos estudiando vía CPAM es la posibilidad de crear una partida presupuestaria que dependa del CPAM para que, previas las bases oportunas, los Ayuntamientos puedan acceder a estas ayudas para que cada uno monte el sistema que prefiera, al ser muy diferentes los que existen en cada uno de los Concellos, para tener acceso a esta información y a estas subvenciones de la Unión Europea. Quizá a lo largo de los próximos meses y con bastante urgencia presentemos al Pleno esta modificación de los Presupuestos para crear esa posibilidad dentro del CPAM y que los Ayuntamientos, dando libertad e independencia a cada uno, recurran al sistema que consideren más oportuno para acceder a las ayudas de la Unión Europea y tendrán una ayuda por parte de la Diputación. También solicitan 15 millones para Escuelas de Música de la provincia, para las Escuelas Municipales de Música. Ya el año pasado, cuando surgió por primera vez el tema de los Conservatorios y de las Escuelas, lo que ustedes solicitaban creo recordar eran 18 millones de pesetas para conservatorios y para Escuelas. Al final se habían incluído 15 millones para Conservatorios, 15 millones que siguen este año para los Conservatorios. El tema de las Escuelas lo consideramos bastante más complejo, hay bastantes más Escuelas, y por lo tanto es un tema que debe estudiarse con más detenimiento, aunque no descartamos que vía remanentes pueda establecerse una determinada partida para ayuda a las Escuelas de Música. Consideramos que es un tema de importancia, pero al haber muchas más dentro de la provincia es un tema más complejo y a lo largo de los siguientes meses también tendrá la solución adecuada. Solicitan 20 millones para una oficina de atención a la mujer que sea el embrión del futuro Instituto de la Mujer de la Provincia. Sinceramente y con todos los respetos consideramos que no es una competencia directa, en estos momentos, de la Diputación. Existe ya una Consellería plenamente dedicada a esto y, sin perjuicio de eso, se están atendiendo a todas las necesidades de las mujeres de la provincia vía las correspondientes subvenciones y en muy distintos aspectos, tanto de asistencia social como de otros departamentos de esta casa. Solicitan nuevamente y como otros años 15 millones de pesetas para una campaña de concienciación de recogida de basura selectiva. Nosotros consideramos que excede de la capacidad económica de la Diputación dedicarnos a hacer este tipo de campañas. Lo que esperamos y deseamos todos a través del plan SOGAMA, si se confirman los miles de millones de la Unión Europea para la puesta en práctica ya definitiva del plan SOGAMA, es que exista dentro de ellos una partida importante destinada a este fin porque con 15 millones poco haríamos en ese campo. Solicitan también 10 millones para proyectos de solidaridad con países del tercer mundo; en este sentido no hace falta recordarle la intervención de esta Diputación en muchos temas puntuales como fue el tema de las familias bosnias, como es el tema de los niños saharauis, etc., etc. Solicitan 50 millones de pesetas para el servicio de teleasistencia y telealarma de la tercera edad. Este es un tema muy curioso porque por una parte ya tenemos un convenio con la Cruz Roja al que aportamos 5 millones de pesetas para prestar este servicio de teleasistencia y también realizamos aportaciones vía Asociación contra el Cáncer con una finalidad muy parecida; pero lo que es más interesante es que se está elaborando en estos momentos un estudio sobre las necesidades en la provincia de teleasistencia, en el que con intervención de la Xunta de Galicia y el Inserso se elaboró ya un primer presupuesto para llevar a cabo esta teleasistencia y el importe, según estos organismos, que imagino que saben bastante de este tema, ronda los 7 millones de pesetas, no los 50 que usted solicita. Por otro lado solicitan 12 millones de pesetas para ayudas a enfermos de sida. Esta es una partida que, aunque no está específicamente señalada en el Presupuesto, ustedes saben que ya el año pasado y el anterior se hizo uso de la misma. Vía asistencia social se están atendiendo casos de emergencia social y está destinado para ello un importe incluso de 30 millones de pesetas. Solicitan también 10 millones para asociaciones de toxicómanos. En este sentido hay que destacar las aportaciones que está haciendo esta Diputación, como son 5 millones al proyecto Hombre; aportaciones a otras entidades como Erguete; otra partida dentro de asistencia social que tiene estos mismos fines por importe de 5 millones de pesetas, etc. También piden 20 millones de pesetas para la elaboración de un Plan Provincial de Carreteras. Hay que señalar, yo creo que ya lo conocen ustedes porque ya se dijo en este Pleno que este plan se está elaborando por nuestros equipos técnicos y por lo tanto no nos está costando ni un duro y son los que mejor conocen la situación de nuestras carreteras provinciales. También solicitan 100 millones para crear un Plan de Empleo. Sinceramente, cuando a nivel de Galicia se está hablando ahora nuevamente de un Plan de Empleo y se está hablando de miles de millones de pesetas, el establecer una partida con 100 millones de pesetas dentro de la Diputación para esto nos parece un mero parche que no conduciría a nada. Sería meternos en un terreno que no nos corresponde y encima no íbamos a poder resolver ningún problema de esta provincia con esa cantidad de dinero. Y por último, solicitan 65 millones para una escuela de acuicultura y cultivos marinos. Nosotros consideramos que corresponde directamente la formación profesional a la Xunta de Galicia, no corresponde a la Diputación. En vía de pesca, usted sabe que se incrementó notablemente el Presupuesto de esta Diputación en los dos últimos años. Lo que se está haciendo son actuaciones muy puntuales y requeridas por las distintas cofradías o asociaciones. Eso sí nos puede corresponder a nosotros y no la formación completa de un sector que le puedo asegurar que no nos corresponde. Por todo ello, la propuesta del Sr. Presidente de este grupo del Partido Popular es desestimar las alegaciones presentadas tanto por el Bloque Nacionalista Gallego como por el Grupo Socialista. Sr. Presidente.- Sr. Mosquera. Sr. Mosquera Lorenzo.- Moitas gracias, Sr. Presidente. Vén sendo práctica xa reiterada e polo tanto habitual que a documentación dos orzamentos se entregue á oposición sen tempo, co cal a oposición presenta as emendas a última hora, e que o grupo de goberno diga que non hai ningún problema porque pasan a alegacións, e unha vez que chegan a alegacións o grupo de goberno segue coa actitude inicial, que é non facer nin puñetero caso, falando en prata e así polo dereito, mostrando un desprecio absoluto, incluso saltándose prazos legais, etc., e agora chegamos ó Pleno de aprobación definitiva e para disimular esa absoluta falta de consideración coas emendas ou aportacións que poida face-la oposición, porque está decidido de antemán mante-lo presuposto como está e non variarlle nin unha coma salvo que haxa algún erro ou que lle interese a vostedes varialo por outros motivos, se disimula desta maneira, e o señor portavoz do Partido Popular arrea as veces terxiversando absolutamente unha intervención emenda por emenda, na que o único que queda claro é que leu as emendas para rebatilas todas, exactamente cunha actitude inicial de rebatilas todas, e en todo caso nalgunha, non se sabe por que, non lle parece ben rebatila abertamente, pois dicir que non e queda para mellor estudio ou para o futuro. Esta é a situación na que estamos, e polo tanto xa de entrada todo o debate dos orzamentos parece que é un diálogo de xordos, que eu creo que é mellor concretar, precisar, abreviar e rematalo case canto antes. É unha desgracia que un debate tan importante estea nun marco como está, porque sempre está no mesmo, tódolos anos fan absolutamente o mesmo e polo tanto a situación volve a se-la mesma cada ano, pero indo xa ás emendas, cando menos é pavero que se diga que a Deputación sería moito menos axil e operativa se o Pleno recuperara algunhas, se non tódalas competencias orixinais. Evidentemente debe ser moi pouco operativo o Concello de Cotobade, o Concello de Moaña, o Concello de Bueu, o Concello de Caldas, o Concello de Pontevedra porque a Lei de Réxime Local é a mesma e na maioría deses casos practicamente tódalas competencias orixinarias do Pleno están no Pleno, e debía ser moi pouco operativa esta Deputación ata hai tres anos e medio cando se lle restaron ó Pleno non sei cantas competencias máis das que xa lle estaban restadas. Ese é un argumento de mal pagador e punto. A Lei de Réxime Local, quitando os contenciosos e pouco máis, xunto coa Lei de Contratos, todo xunto, é terriblemente presidencialista, é recoñecido por todo o mundo, e manterlle ó Pleno tódalas competencias orixinarias non crea absolutamente ningún problema de funcionamento, ningún, absolutamente ningún, e manterlle parte desde logo moito menos. Xa digo que hai cantidade de Corporacións Locais que están funcionando exactamente segundo a Lei orixinaria, ou sexa, sen ningunha delegación de competencias na Comisión de Goberno, e son tan e máis áxiles que esta Deputación. Non é ese o problema, o problema é que agora, cun guante aparentemente máis blanco, máis suave e outras veces con moita máis crispación, o que se está facendo é unha política, de hai tres ou catro anos para aquí, terriblemente pouco respetuosa e forzando ó máximo a Lei para quitarlle as competencias ó Pleno. Me parece que é a Institución Local na que menos competencias ten o Pleno. Dicir que devolverlle parte ó Pleno é facer pouco operativa esta Institución, é dicir que a inmensa maioría das institucións locais son pouco operativas, cousa que como vostede sabe, Sr. Pedrosa, é radicalmente falso, non ten nada que ver as competencias que teña o Pleno porque evidentemente non hai que convocar un Pleno cada semana. Comprar un paquete de folios, adxudicar unha obra por menos de 25 millóns, non é competencia do Pleno, polo tanto todos eses temas non terían que ir ó Pleno para nada. Os temas que están quitados daquí son recoñecementos de créditos, transferencias de créditos, ou os contenciosos, que ó fin e ó cabo se hai urxencia pode facelos a Comisión de Goberno e despois ratificalos o Pleno. Ou sexa, que non habería absolutamente ningún problema, máxime cando temos un Pleno ó mes. Quérolle recordar neste sentido que esta Deputación, con máis competencias do Pleno, pasou anos que tiña un Pleno cada dous meses, con máis competencias do Pleno, ou sexa que dunha semana nada, simplemente é unha disculpa de mal pagador. Vostedes aproveitáronse dunha situación na que había unha crispación tremenda nesta Institución, situación provocada fundamentalmente polo anterior Presidente, e foi feita a delegación de competencias, ou sexa quitarlle competencias ó Pleno, non por criterios de operatividade senón por criterios de castigo á oposición, dito publicamente. Vostedes, agora, asobiando para riba e disimulando séguense aproveitando dunha situación, nos siguen castigando á oposición directa e claramente, exactamente así, porque se siguen aproveitando dunha situación que se creou para eso. E as Bases de Execución que ten esta Institución son moi gordas, traen moitisimas cousas, pero con esta delegación de competencias e coa redacción propia das Bases son terroríficas. É difícil atopar unhas Bases de Execución, e asegúrolle que leo moitisimas, ó cabo do ano leo Bases de Execución se cadra de 10 ou 15 Concellos desta provincia, tan duras coma estas. É evidente, polo que dixo, que non van a tocar nada, pero tomamos nota, xa temos tomado nota desde o principio e non é de recibo o que están facendo. Con respecto á segunda emenda, vostede abreviouna dicindo que era fundamentalmente suprimi-lo PAC, que é asfalto e limpeza. Non é fundamentalmente esto, esa é parte da emenda. A emenda, se se lee con calma, é que a Deputación delimite clarisimamente cales son os seus ámbitos de competencia. A Deputación, como fins propios, ten practicamente só un, que é colaborar para que os Concellos cumpran os seus fins, colaborar cos Concellos a que presten servicios. Evidentemente, esta Deputación cumpre esa competencia, pero non se queda en cumprir esa senón que se dedica a pontear, substituir, invadir competencias municipais dunha maneira absolutamente sistemática. É sorprendente que se un Concello lle dá unha subvención a unha asociación para facer unha obra de traída de augas sería unha obra positiva; pero outras veces non son tan positivas, entón non está fomentando o traballo comunitario, está fomentando non se sabe cantas cousas. O normal é que, se os camiños son competencia municipal, sexa o Concello quen, directamente ou subvencionando ás asociacións que queren facelo, se encargue deles e non ponteando ó Concello facelo a Deputación. O normal é que eses cartos se repartan no Concello porque se está reventando as prioridades dun Concello, se está invadindo claramente a competencia municipal, están poñendo ós Concellos en situacións difíciles. Explícome, se nun Concello hai 50 camiños e en tres deles non pasa ninguén e en dez deles pasa moitisima xente e están todos igual de mal, o Concello igual ten priorizado arranxa-los dez, por onde pasa moitisima xente. Pero resulta que quen ten man nesta Deputación é un que quere arranxar porque quere facer un solar ou polo que sexa, un que quere arranxar un camiño polo que non pasa ninguén, e van vostedes e axúdanlle, co cal reventan a planificación municipal, crean uns agravios comparativos tremendos. Están invadindo, están inxerindo clarisimamente a capacidade que un Concello debe ter para priorizar. E se o Concello prioriza mal que non voten a seguinte vez a ese Alcalde, a ese grupo de goberno; pero esta Deputación, que non somos votados polos cidadáns, que quede claro, non somos votados, somos elixidos polos nosos partidos, nos dedicamos a pontear a quen é elixido. E non veña a contar que así se fomenta igual ó Concello. Vostedes están reventando intencionadamente o que debe ser unha xestión municipal clara e con prioridades. O Concello, que ten tódolos camiños para arranxar, fará as súas prioridades e a uns daralle subvención, daralle o que queira, pero terá as súas prioridades e se o fai mal que non o voten; pero resulta que aquí, que non nos votan e que somos elixidos polo partido, e o Presidente é elixido polo partido, colle e di, non, non, eu son máis listo que o Alcalde e doulle a esta asociación porque esto é moi bo. E vai igual co das palas; están creando vostedes un monstruo de moi difícil arranxo, que á parte o está comendo a vostedes mesmos. E teñen un exemplo agora nestas eleccións no Concello de Pontevedra; meteron asfalto a punta pala en tódolos lados, e levaron un nabo coma un mundo, e aínda por riba cunha consecuencia moi clariña, que é que están educando á xente que o problema non é que ten que soste-lo seu camiño ou que hai camiños máis importantes uns que outros; o problema é a ver como logro que me arranxen o meu camiño, xa buscarei alguén pola Deputación que me arranxe o meu camiño. Están creando un monstruo e cunha educación da xente que eso é insostible. Algún dos seus Alcaldes é perfectamente consciente deso, porque se non se poden arranxar tódolos camiños, haberá que arranxa-los que vaian máis xente, haberá que arranxa-los máis importantes, haberá que dicirlle á xente que ten que colaborar no arranxo, haberá que dicirlle que ten unhas obrigas. A ver que Alcalde lle pode dicir, oia vamos arranxar este camiño, non vamos a sablealo, simplemente cada un pon x pesetas e se aguanta o sostemento, etc. ¿Como vai a facer eso, cando chega despois a pala da Deputación e arranxa outro gratis cando se cadra non vai ninguén por alí?. Están creando vostedes un monstruo que é intragable, e co país que temos que hai unhas necesidades de pistas pola choiva, etc., etc., que todo o mundo quere asfalto, non hai quen o sosteña, e se están saltando tódalas posibilidades de facer unha política racional, e o Alcalde, o grupo de goberno do Concello de turno, é quen ten que facer eso; se no fai ben que non o voten a seguinte, pero non se dediquen vostedes a pontealo alegremente. Esta emenda vai nese sentido; se se fala do pacto local, de distribución de competencias, etc., mire se a Deputación quere colaborar, que é a súa función axudar ós Concellos a presta-los seus servicios, pero ós Concellos, non invada clarisimamente competencias municipais e as faga como as está facendo. E non veña dicindo que no PAC piden mil millóns. ¿Que me quere dicir con eso, que hai necesidades?. Claro que as hai, pero o problema é como as xestionamos e como educamos á xente que hai que xestionalas e que prioridades hai. Non aquí eu utilizo a miña maquinaria, para eso eu estou aquí nomeado polo partido, para utiliza-la Institución en favor do partido. Ese é o

Área de documentación

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición