ATOPO
Rexistros actuais: 1.625.360
Obxectos dixitais dispoñibles: 504.762

Acta de sesión 2008/06/11_Ordinaria

Área de identificación

  • Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.1.4.9.33.376/2.2008-06-11_Ordinaria

  • Título Acta de sesión 2008/06/11_Ordinaria

  • Data(s) 2008-06-11 (Creación)

  • Volume e soporte 1 acta de sesión

Área de contexto

Área de contido e estrutura

  • Alcance e contido Folla: En Pontevedra, na Sala de Xuntas do Pazo Provincial, sendo as dez horas e quince minutos do día once de xuño do ano dous mil oito, baixo a Presidencia do Ilmo. Sr. D. Rafael Louzán Abal, Presidente da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, reuníronse as/os señoras/es deputadas/os, D. José Enrique Sotelo Villar, , D. José Juan Durán Hermida, D. Xosé Crespo Iglesias, D. Silvestre José Balseiros Guinarte, D. Jesús Mª Fernández Portela e D. Agustín Reguera Ocampo, co obxecto de celebrar sesión ordinaria da Xunta de Goberno, con carácter executivo, en primeira convocatoria, consonte á correspondente orde do día. Así mesmo asisten os señores deputados, D. Julio Alén Montes, D. Severino Reguera Varela, D. José Carlos Silva Mariño e D. Jesús Vázquez Almuíña. Da fe do acto D. Carlos Cuadrado Romay, Secretario, e está presente o Sr. Interventor, D. Julio Souto Diz. Non asisten os señores deputados D. José Manuel Figueroa Vila, Dona Mª Teresa Pedrosa Silva e Dona María Corina Porro Martínez. Declarada aberta a sesión e de orde da Presidencia éntrase seguidamente no exame da orde do día, adoptándose en relación coa mesma os seguintes acordos: ------ Folla: 1.16123.- ACTA ANTERIOR A Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o borrador da acta da anterior sesión, ordinaria, do día 4 de xuño de 2008. ------ Folla: 2.16124.- APROBACIÓN DO CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE A DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA E A DIOCESE DE TUI – VIGO, PARA RESTAURACIÓN E REHABILITACIÓN DO PATRIMONIO HISTÓRICO NAS IGREXAS “PARROQUIA DE SANTIAGO DE BEMBRIVE (VIGO), SANTA MARIÑA DE BAÍÑA (BAIONA) E CAPELA NOSA SEÑORA DA GUÍA (VIGO)” De conformidade co ditame favorable da Comisión Informativa de Cultura, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o convenio de colaboración coa Diocese de Tui – Vigo (que figura en anexo aparte), para a restauración e rehabilitación do patrimonio histórico en igrexas da provincia de Pontevedra promovidas pola Diocese de Tui, mediante unha achega de 62.000,00 €, con cargo á partida 08/451.451.789.04, facultando ó Ilmo. Sr. Presidente da Deputación para a súa sinatura. Dito convenio é como segue: “CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE A DEPUTACIÓN PROVINCIAL DE PONTEVEDRA E A DIÓCESE DE TUI-VIGO Pontevedra, de abril de 2008 REUNIDOS O Ilmo. Sr. D. Rafael Louzán Abal, actuando en nome e representación da Deputación de Pontevedra, en virtude do seu cargo de Presidente. O Excmo. e Rvdmo. Sr. Bispo da Diocese Tui-Vigo, D. Xosé Diéguez Reboredo, no nome e representación da mesma, con CIF Q-3600056-J, e domicilio en Dr. Corbal, 90, do concello de Vigo (36207). Ambas partes recoñécense plena capacidade para levaren adiante o presente convenio, e PREÁMBULO No marco xurídico configurado pola vixente Constitución española de 1978, a Lei de Liberdade Relixiosa, e pola lexislación vixente aplicable en materia de réxime local, a Excma. Deputación Provincial de Pontevedra, consciente dos intereses comúns na promocións dos servizos necesarios que cumpran cunha clara función social, especialmente nas zonas rurais con menos posibilidades económicas así como na conservación, restauración e rehabilitación do patrimonio histórico da parte correspondente da provincia, e sen prexuízo do carácter non confesional do Estado e as súas Institucións, consideran conveniente establecer, mediante o presente convenio, as bases para unha máis eficaz e coordinada colaboración na promoción destes servizos, e na posible canalización de axudas e subvencións con cargo ós presupostos da Excma. Deputación Provincial de Pontevedra en obras de reparación ou mellora promovidas pola Diocese de Tui-Vigo. E, para instrumentalizar esta cooperación, aproban e firman o presente convenio de acordo coas seguintes CLÁUSULAS PRIMEIRA.- A Diocese de Tui-Vigo considera prioritario, no presente ano dous mil oito, realizar as seguintes obras: Parroquia de Santiago de Bembrive (Vigo): Cortaventos no interior da fachada oeste principal Presuposto.................................... 15.000,00 € Parroquia de Santa Mariña de Baiña (Baiona): Reposición do tellado da igrexa Presuposto.................................... 42.000,00 € Capela da Nosa Señora da Guía (Vigo): Saneamento da cimentación e da torre da capela Presuposto.................................... 67.000,00 € TOTAL ORZAMENTO ................................................. 124.000,00 € SEGUNDA.- A Deputación de Pontevedra achegará a cantidade de sesenta e dous mil euros (62.000,00 €) correspondente ó 50 % do presuposto global, con cargo á partida 08/451.451.789.04, correspondéndolle o outro 50 % do presuposto (62.000,00 €) á Diocese de Tui, e que se distribuirá do seguinte xeito: Parroquia Santiago de Bembrive (Vigo): - Cortaventos no interior da fachada oeste principal 7.500,00 € Parroquia de Santa Mariña de Baíña (Baiona): - Reposición do tellado da igrexa 21.000,00 € Capela da Nosa Señora da Guía (Vigo): - Saneamento da cimentación e da torre da capela 33.500,00 € TERCEIRA.- Será de responsabilidade e competencia exclusiva da Diocese a adxudicación e contratación das obras referidas na cláusula primeira. CUARTA.- En todas as obras colocaranse carteis anunciadores onde figure insertado o patrocinio das mesmas por parte da Deputación Provincial. QUINTA.- A Deputación de Pontevedra comprométese a librar, a favor da Diocese de Tui-Vigo a cantidade de sesenta e dous mil euros (62.000,00 €) que se ingresarán na conta nº 2080-0000-76-0040028664, unha vez rematadas as obras e previa xustificación dos gastos coas correspondentes facturas. Poderán, non obstante, realizarse achegas parciais, a medida que se vaian executando as obras e se xustifiquen as mesmas. SEXTA.- Este convenio terá vixencia ata o 31 de decembro de 2008. SÉTIMA.- Este convenio non comporta ningunha relación laboral, contractual ou de calquera tipo entre a Diocese de Tui-Vigo e a Deputación Provincial de Pontevedra, de forma que non se poderá esixir ningunha responsabilidade, directa, indirecta ou subsidiaria polos actos ou feitos acaecidos no seu desenvolvemento. OITAVA.- O presente convenio terá carácter administrativo, quedando ámbalas partes suxeitas á xurisdición contencioso-administrativa para a resolución de calquera conflito que puidese xurdir na súa aplicación. Así o din e outorgan, no que se afirman e ratifican, asinando o presente convenio no lugar e data do encabezado. O Presidente da Deputación de Pontevedra O Excmo. e Revdmo. Sr. Bispo de Tui – Vigo Asdo.- Rafael Louzán Abal Asdo.- José Diéguez Reboredo” ------ Folla: 3.16125.- ANULACIÓN DA SUBVENCIÓN OUTORGADA POLA XUNTA DE GOBERNO DO 20/04/07, A FAVOR DA ASOC. DE VECIÑOS “PUENTE NUEVO, SANTO TOMÉ DE FREIJEIRO” DE VIGO, PARA CURSO DE INFORMÁTICA Aprobada por Xunta de Goberno desta Deputación Provincial, do 20/04/07 unha subvención de 1.700,00 € para “Curso de Informática” a favor da Asociación de Veciños “Puente Nuevo Sto. Tomé de Freijeiro” de Vigo, e transcorrido o prazo para a xustificación da subvención sen que se levase a cabo a mesma por tal Asociación; a Xunta de Goberno acorda por unanimidade a anulación da subvención que, por importe de 1.700,00 €, concedera a Xunta de Goberno de 20 de abril de 2007 á Asociación de Veciños “Puente Nuevo Sto. Tomé de Freijeiro” de Vigo, para “Curso de Informática” de 96 horas. ------ Folla: 4.16126.- ANULACIÓN DA SUBVENCIÓN OUTORGADA POLA XUNTA DE GOBERNO DO 20/04/07, A FAVOR DA ASOC. DE VECIÑOS “CRISTO DE LA VICTORIA” DE VIGO, PARA CURSO DE INFORMÁTICA Aprobada por Xunta de Goberno desta Deputación Provincial, do 20/04/07 unha subvención de 1.700,00 € para “Curso de Informática” a favor da Asociación de Veciños “Cristo de la Victoria” de Vigo, e transcorrido o prazo para a xustificación da subvención sen que se levase a cabo a mesma por tal Asociación; a Xunta de Goberno acorda por unanimidade a anulación da subvención que, por importe de 1.700,00 €, concedera a Xunta de Goberno do 20 de abril de 2007 á Asociación de Veciños “Cristo de la Victoria” de Vigo, para “Curso de Informática” de 150 horas. ------ Folla: 5.16127.- ANULACIÓN DA SUBVENCIÓN OUTORGADA POLA XUNTA DE GOBERNO DO 20/04/07, A FAVOR DA ASOC. MM.RR. “ASCUAS” DE CATOIRA, PARA CURSO DE COCIÑA Aprobada por Xunta de Goberno desta Deputación Provincial, do 20/04/07 unha subvención de 800,00 € para “Curso de cociñeira” a favor da Asociación MM.RR. Ascuas de Catoira, e transcorrido o prazo para a xustificación da subvención sen que se levase a cabo a mesma por tal Asociación; a Xunta de Goberno acorda por unanimidade a anulación da subvención que, por importe de 800,00 €, concedera a Xunta de Goberno de 20 de abril de 2007 á Asociación MM.RR. Ascuas de Catoira, para “Curso de cociñeira” de 80 horas. ------ Folla: 6.16128.- ANULACIÓN DA SUBVENCIÓN OUTORGADA POLA XUNTA DE GOBERNO DO 25/04/07, A FAVOR DA ASOC. “DABLE POLA IGUALDADE” DE BUEU, PARA CURSO DE TAPICERÍA Aprobada por Xunta de Goberno desta Deputación Provincial, do 25/05/07 unha subvención de 1.100,00 € para “Curso de tapicería” a favor da Asociación “Dable pola Igualdade” de Bueu, e transcorrido o prazo para a xustificación da subvención sen que se levase a cabo a mesma por tal Asociación; a Xunta de Goberno acorda por unanimidade a anulación da subvención que, por importe de 1.100,00 €, concedera a Xunta de Goberno de 25 de maio de 2007 á Asociación “Dable pola Igualdade” de Bueu, para “Curso de tapicería” de 100 horas. ------ Folla: 7.16129.- APROBACIÓN DO PROXECTO MODIFICADO DE “E.P. ACUÑA-PEDRA DAS NAVALLAS (VILABOA)” (PPC 2006) Visto o acordo da Xunta de Goberno, adoptado en sesión de 28/07/2006, polo que se prestou aprobación ó proxecto “EP 0102 Acuña-Pedra das Navallas (Vilaboa)” (PPC2006) por importe de 95.000,00 €, Ive incluído. Visto o acordo adoptado pola Xunta de Goberno, en sesión celebrada o día 27/10/2006, polo que se adxudicou a referida obra a PAVIMENTOS DE MEAÑO, S.L. na cantidade de 80.750,00 €, Ive incluído. E, visto o proxecto modificado de dita obra, cuxo importe ascende á suma de 95.000,00 €, redactado polo Servizo de Vías e Obras como consecuencia de que, durante o transcurso da obras, vese a necesidade de realizar modificacións ó proxecto primitivo por dificultades xurdidas á hora de chegar a acordos cos propietarios afectados polo ensanche, consistindo as modificacións na redución da zona ensanchada, a limpeza de cunetas, perfilado de paseos e o seu afirmado, así como á mellora do firme e zona ensanchada, e a súa sinalización horizontal con pintura reflectante en eixe e bordes, todo iso sen incrementar o presuposto inicial da obra, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade prestar aprobación ó proxecto modificado de “EP 0102 Acuña-Pedra das Navallas (Vilaboa)” (PPC 2006) por importe de 95.000,00 €, Ive incluído, toda vez que non se varía o presuposto inicial da obra, manténdose o importe da adxudicación efectuada no seu día a favor de Pavimentos de Meaño, S.L. ------ Folla: 8.16130.- APROBACIÓN DO PROXECTO DA OBRA “CONEXIÓN SANEAMENTO E.P. 1306 PORTELA-ERMELO (BUEU)” Visto o proxecto redactado polo Servizo de Vías e Obras que se detalla, e visto o documento RC emitido por Intervención no que se certifica a existencia de saldo de crédito dispoñible na partida 08/511.511.612.02, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade prestar aprobación ó seguinte proxecto: - Proxecto da obra “Conexión saneamento E.P. 1306 Portela – Ermelo (Bueu)”, por importe de cento dez mil oitocentos corenta e dous euros con oitenta e tres céntimos (110.842,83 €) sendo a cantidade correspondente ó IVE dezasete mil setecentos corenta e tres euros con oitenta e cinco céntimos (17.743,85 €). ------ Folla: 9.16131.- APROBACIÓN DA CERTIFICACIÓN Nº2-FINAL DA OBRA “E.P. 6201 RODEIRO VILELA (RODEIRO-PONTEVEDRA) Vista a certificación núm. 2 - Final relativa as obras da “E.P. 6201 RODEIRO – VILELA (RODEIRO – PONTEVEDRA)”, adxudicada no seu día a Empresa CONSTRUCCIONES TABOADA Y RAMOS, S.L., visto informe favorable do Servizo de Intervención de data 29 do mes de maio e así mesmo de acordo coa Base 17ª da execución do presuposto provincial 2007, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o recoñecemento da obriga e o pago da mesma co detalle seguinte: TABOADA Y RAMOS, S.L. (CIF. B-36.052.876) 08/511.511-612.02 (Deputación) 34.963,20 € SUBTOTAL ………. 34.963.20 € Taxa Técnicos Directores 1.013,13 € Control de calidade 126,64 € Seguridade e Saúde 126,64 € TOTAL LIQUIDO A PERCIBIR 33.696,79 € Respecto á liquidación dos honorarios que se formulan pola dirección de obra, que comprende os do técnico superior e medio, considéranse procedentes en principio, por canto trátase da prestación dun Servizo ó contratista pola Administración a través dos seus técnicos, que debe soportar aquel segundo se desprende do ordenamento xurídico xeral e en concreto da cláusula 13 do “Prego de cláusulas administrativas xerais para a contratación das obras do Estado”. A liquidación practicada axústase ó regulamento ó efecto na Ordenanza reguladora da taxa por traballos de inspección e dirección das obras. Os honorarios correspondentes ós Técnicos ingresaranse provisionalmente no concepto non orzamentario correspondente. Os relativos a funcionarios desta Deputación formalizaranse ingresándoos no concepto orzamentario que proceda e os dos Técnicos non funcionarios aboaranse cando se formalice o ingreso na conta non orzamentaria. ------ Folla: 10.16132.- APROBACIÓN DA CERTIFICACIÓN Nº49 DO PROXECTO MODIFICADO “AMPLIACIÓN DO MUSEO DE PONTEVEDRA E REHABILITACIÓN EDIFICIO SARMIENTO” Vista a certificación núm. 49 relativa as obras de “AMPLIACIÓN MUSEO DE PONTEVEDRA E REHABILITACIÓN EDIFICIO SARMIENTO”, adxudicada no seu día a Empresa DRAGADOS, S.A., visto informe favorable do Servizo de Intervención de data 27 do mes de maio e así mesmo de acordo coa Base 17ª da execución do presuposto provincial 2008, de recoñecemento e liquidación da obriga, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o recoñecemento da obriga e o pago da mesma co detalle seguinte: DRAGADOS, S.A. (CIF. A-15.139.314) 08/432.451-662.01.2006 (Deputación) 234.289,53 € SUBTOTAL ………. 234.289.53 € Taxa Técnicos Directores 8.035,31 € Control de calidade 6.059,21 € Seguridade e Saúde 0,00 € TOTAL LIQUIDO A PERCIBIR ….. 220.195,01 € Respecto á liquidación dos honorarios que se formulan pola dirección de obra, que comprende os do técnico superior e medio, considéranse procedentes en principio, por canto trátase da prestación dun Servizo ó contratista pola Administración a través dos seus técnicos, que debe soportar aquel segundo se desprende do ordenamento xurídico xeral e en concreto da cláusula 13 do “Prego de cláusulas administrativas xerais para a contratación das obras do Estado”. A liquidación practicada axústase ó regulamento ó efecto na Ordenanza reguladora da taxa por traballos de inspección e dirección das obras. Os honorarios correspondentes ós Técnicos ingresaranse provisionalmente no concepto non orzamentario correspondente. Os relativos a funcionarios desta Deputación formalizaranse ingresándoos no concepto orzamentario que proceda e os dos Técnicos non funcionarios aboaranse cando se formalice o ingreso na conta non orzamentaria. ------ Folla: 11.16133.- DEVOLUCIÓN DE GARANTÍAS DEFINITIVAS Unha vez tramitados os correspondentes expedientes, de conformidade co disposto no artigo 47 e concordantes do R.d.l. 2/2000 do 16 de xuño, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de Contratos das Administracións Públicas e ó non estar suxeitos a responsabilidade e terse cumpridas as condicións dos contratos, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade a devolución das seguintes garantías: BERAUTO MOTOR, S.L. (CIF B- 36.872.042) • A constituída en valores, mediante aval de CAIXANOVA, por importe de doce mil setecentos sesenta euros (12.760,00 €), para responder da “Subministración de dúas motoniveladoras para a Mancomunidade de Terras de Deza e Mancomunidade de Concellos do Val Miñor”, e que foi depositada na Tesourería Provincial o día 28/10/2005 con número de operación 200500098879, sendo indispensable para retirala a presentación da carta de pagamento orixinal e o selo da empresa. ESTRATEGIA Y ORGANIZACIÓN, S.A.- EOSA CONSULTORES- (CIF A- 36.196.418) • A constituída en valores, mediante aval de CAIXANOVA, por importe de sete mil cento trinta e dous euros con setenta e cinco céntimos (7.132,75 €), para responder da “Auditoría de xénero e apoio a transferibilidade do Proxecto Mercurio”, e que foi depositada na Tesourería Provincial o día 14/10/2005 con número de operación 200500094306, sendo indispensable para retirala a presentación da carta de pagamento orixinal e o selo da empresa. ESTRATEGIA Y ORGANIZACIÓN, S.A.- EOSA CONSULTORES- (CIF A- 36.196.418) • A constituída en valores, mediante aval de CAIXANOVA, por importe de dous mil seiscentos corenta e dous euros (2.642,00 €), para responder do “Servizo de consultaría e asistencia técnica integral ó Proxecto Cidade +”, e que foi depositada na Tesourería Provincial o día 3/06/2005 con número de operación 200500057205, sendo indispensable para retirala, a presentación da carta de pagamento orixinal e o selo da empresa. ESTRATEGIA Y ORGANIZACIÓN, S.A.- EOSA CONSULTORES- (CIF A- 36.196.418) • A constituída en valores, mediante aval de CAIXANOVA, por importe de novecentos vinte e oito euros (928,00 €), para responder da “Asistencia técnica para a redacción dun estudo sobre a inserción laboral do colectivo beneficiario do Proxecto Cidade +”, e que foi depositada na Tesourería Provincial o día 15/02/2006 con número de operación 200600010907, sendo indispensable para retirala a presentación da carta de pagamento orixinal e o selo da empresa. SERCOYSA, PROYECTOS Y OBRAS, S.A. (CIF A- 36.319.622) • A constituída en valores, mediante aval de CAIXANOVA, por importe de dous mil oitenta euros (2.080,00 €), para responder da “Pavimentación Praza de España en Mondariz”, e que foi depositada na Tesourería Provincial o día 6/11/2007 con número de operación 200700089974, sendo indispensable para retirala a presentación da carta de pagamento orixinal e o selo da empresa. ------ Folla: 12.16134.- PERMISO E AXUDA ECONÓMICA PARA ASISTENCIA A CURSO Con data 29 de maio de 2008, D. Agustín Hernández Fernández de Rojas, Director de Infraestruturas, Servizo de Vías e Obras, presentou escrito no que expón que a Consellería de Política territorial, Obras Públicas e Transportes, o Colexio organizan un Congreso de Enxeñería do Transporte na Coruña, durante os días 2, 3 e 4 de xullo de 2008, en horario de mañá e tarde. Sinala a conveniencia de que asista un Técnico do Servizo, pola relación directa que o contido das Xornadas garda coas tarefas inherentes ó posto de traballo. Propón que asista D. Eugenio José Marcote Carballo, Enxeñeiro Industrial, contratado laboral adscrito ó Servizo de Vías e Obras. A solicitude é informada favorablemente polo Deputado Delegado de Cultura D. José Juan Durán Hermida. Examinados os antecedentes que obran no expediente, non consta que o solicitante sexa autorizado para este tipo de licenzas con anterioridade ó longo do ano 2008. Visto o programa da Xornada, achegado pola solicitante, e de acordo co establecido no apartado 8 do Acordo da Xunta de Goberno de 09 de marzo de 2007, nº 9.14880, existe unha correlación directa entre o contido e obxecto da actividade formativa e o traballo desenvolvido polo interesado no Servizo. A normativa reguladora das “Licenzas e Axudas Económicas para Asistencia a Cursos, Conferencias e Congresos, Xornadas e Reunións”, aprobada pola Xunta de Goberno na súa sesión ordinaria celebrada o 09 de marzo de 2007, establece na a súa Cláusula 11ª) que “a axuda económica que se poderá conceder ós solicitantes comprenderá os gastos de matrícula e inscrición, gastos de desprazamento e as axudas de por aloxamento e manutención do grupo ó que pertenza o funcionario, que terán a consideración de residencia eventual.” Tendo en conta os importes fixados no R.d. 462/2002 de 24 de maio, sobre Indemnizacións por Razón do Servizo, o importe total solicitado, cuantifícase nun total de 854,64 € de acordo coa seguinte desagregación: Gastos de Inscrición: 600,00 € Partida Orzamentaria: 08/122.314.163.00. Desprazamento: Total Km, Pontevedra-A Coruña, tres días ida-volta: 756 Km x 0,19 €: 143,64 € Peaxe Autoestrada: Tres días ida-volta: 9,15 € x 6: 54,90 € SUBTOTAL: 198,54 € Partida Orzamentaria: 08/470.470.231.01 Dietas: 3 ½ manutencións: 56,10 € Partida Orzamentaria: 08/470.470.230.01. Así mesmo, de conformidade co establecido no apartado 14 do Acordo da Xunta de Goberno citado, unha vez finalizada a Xornada, para que se aboe a axuda económica proposta, o solicitante deberá presentar unha Memoria sobre o seu desenvolvemento e conclusións obtidas, debendo xustificar, igualmente, con suxeición á normativa establecida, a asistencia, co correspondente certificado ou diploma, os gastos e axudas de manutención, nos termos e condicións establecidas no Real Decreto 462/2002, de 24 de maio. Ó amparo do establecido na normativa reguladora das “Licenzas e axudas económicas para asistencia a cursos, conferencias e congresos, xornadas e reunións” aprobada pola Xunta de Goberno na súa sesión ordinaria celebrada o 09 de marzo de 2007, tendo en conta os importes fixados no R.d. 462/2002 de 24 de maio, sobre Indemnizacións por Razón do Servizo, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade, en virtude das competencias que lle confire o artigo 105 da Lei 5/1997 de Administración Local de Galicia, autorizar a licenza solicitada co aboo dos importes que legalmente corresponden e que se especifican nos parágrafos anteriores. ------ Folla: 13.16135.- RECLAMACIÓN DE RESPONSABILIDADE PATRIMONIAL FORMULADA POR DNA. EUGENIA VELASCO PAZOS EN NOME E REPRESENTACIÓN DE DNA. CONCEPCIÓN GARRIDO MÁRQUEZ POR DANOS EN ACCIDENTE DE TRÁFICO PADECIDOS NA E.P.4005 (PONTEAREAS) Dada conta que con data de rexistro 7/12/07 tivo entrada nesta Deputación instancia subscrita por Dona Eugenia Velasco Pazos, en nome e representación de DONA CONCEPCION GARRIDO MÁRQUEZ con enderezo de notificacións en Soportales de la Herrería, nº 2 – 2º I- Pontevedra, por danos en accidente de circulación padecidos o día 8/12/06, na E.P. 4005 e que individualiza economicamente en 1.470,29 €. Resultando.- Que con data 11/12/07 e con fundamento no artigo 10.1, último parágrafo, do Rd 429/93, en relación co 82 e 83 da Lei 30/92, e 171 do Rd 2568/86, solicitouse informe ó Servizo de Vías e Obras, que emitiu en data 12/2/08 co seguinte contido: 1.- La E.P. 4005 Ponteareas – Alxan está incluida dentro de la red provincial de carreteras. 2.- Por parte del Servicio de Vías y Obras se tuvo constancia del accidente de referencia ya que la brigada de la zona recibió aviso del mismo, por parte del servicio de emergencias 112, sobre las 5,35 horas de la mañana, llegando al lugar de los hechos alrededor de las 6:00 horas, procediendo en ese momento a retirar de la calzada el árbol que atravesaba la zona de circulación. Es de resaltar que la brigada se encontraba operativa a esa hora ya que desde la 1:00 de la madrugada –ante el fuerte temporal existente esa noche- había recibido numerosos avisos de daños provocados en los viales provinciales de la zona. La grave situación de peligro existente obligó a la Diputación Provincial de Pontevedra, como Entidad Local responsable del mantenimiento y conservación de las carreteras de su competencia- artículo 8 de la Ley 4/1994, de 14 de septiembre, de Estradas de Galicia- a poner en marcha todos sus dispositivos de emergencia para proceder a la reparación de una serie de desperfectos que afectaban de manera notable al servicio normal de las carreteras y a la seguridad en la circulación; esta actuación se realizó priorizando aquellos casos que afectaban de una manera directa a la integridad físicas de los usuarios de las vías, teniendo en cuanta que los más de mil quinientos kilómetros de carretera de titularidad provincial no permitían una actuación inmediata en todos los casos. 3.- En cuanto al accidente de referencia es preciso hacer el siguiente análisis de las circunstancias que rodearon el mismo: a) Los días 7 y 8 de diciembre de 2006 la Comunidad Autónoma de Galicia –especialmente la zona de las Rías Baixas- se vio afectada por un fuerte temporal de viento y lluvia que generó numerosos problemas en las carreteras de titularidad provincial provocando desprendimientos y arrastres de tierra que invadieron las zonas de circulación, además de provocar otros daños como el derribo de árboles tal y como ocurrió en el accidente objeto del presente informe. Es por ello que lo sucedido ese día se puede considerar como un acontecimiento insólito y desacostumbrado, inevitable, insuperable e irresistible, notas propias de la fuerza mayor como causa de exclusión de la antijuridicidad, dado que el evento lesivo es ajeno a la organización y a la actividad de la Administración. b) El propio atestado levantado por la guardia civil hace hincapié en la adversa climatología existente esa noche ya que en el apartado factores atmosféricos habla de “lluvia fuerte” y “viento fuerte”, además de señalar como factor concurrente en el accidente la existencia de una “meteorología adversa”, circunstancia que obliga a extremar las precauciones en la conducción tal y como señalan los artículos 45 y 46 del Reglamento General de Circulación. 4.- En cuanto a la falta de señalización de un obstáculo en la carretera- en este supuesto el árbol- cabe recordar que de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 57.2 del Texto Articulado de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, aprobado por Real Decreto Legislativo 339/1990, de 2 de marzo, así como en el artículo 139.2 del Reglamento General de Circulación, “La autoridad encargada de la regulación del tráfico será responsable de la señalización de carácter circunstancial en razón de las contingencias de aquél y de la señalización variable necesaria para su control, de acuerdo con la legislación de carreteras”. Es por ello que si se pretende hacer nacer la responsabilidad de la Administración Provincial del incumplimiento de la obligación de señalización de un árbol invadiendo la calzada, al no poder calificarse esa circunstancia como permanente, la responsabilidad de dicha señalización recaería sobre los servicios correspondientes de la Administración Estatal, al ser esta Administración la que ostenta las competencias en materia de tráfico y seguridad vial. 5.- En cualquier caso si como todos los indicios apuntan a la caída del árbol se produjo poco antes de las 5:30 horas de la mañana – como probaría el hecho de que no se tenga constancia de ningún otro aviso del servicio de emergencias ni de la existencia de otros siniestros durante esa noche por la misma causa – y el accidente, según relato de los hechos, ocurrió a las 5:30 horas, era imposible para los servicios técnicos de la Administración proceder a la limpieza de la calzada de forma inmediata (recordemos que acuden al lugar a las 6:00 horas después de estar desde la 1:00 de la madrugada atendiendo diversos avisos), por lo que el accidente que se produce en ese intervalo de tiempo debe calificarse como imprevisible e inevitable, conforme a los estándares mas rigurosos de prestación de los servicios de mantenimiento y conservación de las vías públicas. Considerando.- Que a instancia se presenta cumprimentando os requisitos de capacidade, lexitimación activa e pasiva e temporalidade (sen ter transcorrido o prazo de prescrición), descritos nos artigos 6.1 do Rd 429/93 en relación co 70, 30, 31-1-a e 142.5 da Lei 30/92. Considerando.- Que non quedou acreditada a relación de causalidade (artigos 139.1 da Lei 30/92 e 13.2 do Rd 429/93) co material probatorio achegado ó expediente, antes ó contrario, queda demostrada a non responsabilidade desta Deputación no evento lesivo, xa que concorren diversas circunstancias exoneratorias, a saber: a) As inclemencias meteorolóxicas, das que da fe o atestado da Garda Civil, que acredita os seguintes elementos: calzada mollada, vento e choiva forte. b) A forza maior caracterizada polo vencellamento da imprevisibilidade e a inevitabilidade coa externalidade e a irresistibilidade. c) O probable exceso de velocidade, que se infire do propio evento lesivo e que remite o incumprimento da obriga de adoptar a velocidade as circunstancias climatolóxicas e da vía, estando incluso en disposición de deter o vehículo se fose necesario ante calquera obstáculo que poida xurdir. Polo tanto a reclamación debe seguir o destino da desestimación. Considerando.- Que as Administracións Públicas réxense en materia de responsabilidade patrimonial polos artigos 106.2 da Constitución Española, 139 e seguintes da Lei 30/92, 54 da Lei 7/85, 223 do R.d. 2568/86 e R.d. 429/93. Considerando.- Que o presente acordo cumprimenta o establecido nos artigos 89.1 e 54.1-b da Lei 30/92 en relación co 13.2 do R.d. 429/93, referido á desestimación argumentada da reclamación. A Xunta de Goberno acorda por unanimidade desestimar a reclamación. ------ Folla: 14.16136.- COMUNICACIÓNS Non houbo. ------ Folla: FÓRA DA ORDE DO DÍA, e previa declaración de urxencia adoptáronse os seguintes acordos: 15.16137.- APROBACIÓN DO EXPEDIENTE PARA A CONTRATACIÓN MEDIANTE PROCEDEMENTO ABERTO, DA EXECUCIÓN DAS OBRAS RELATIVAS Ó PLAN PROVINCIAL DE COOPERACIÓN ANO 2008 (1ª PARTE) Aprobándose pola Xunta de Goberno, en sesións celebradas os días 28/05/2008 e 4 dos correntes, diversos proxectos de obras relativos ó Plan Provincial de Cooperación 2008, que mais adiante se relacionan. Emitido polo Sr. Secretario Xeral informe relativo ó prego de cláusulas administrativas que rexerá o concurso. E, á vista do informe de fiscalización do expediente emitido polo Sr. Interventor, a Xunta de Goberno acorda por unanimidade aprobar o gasto, o prego de cláusulas administrativas e o expediente de contratación, por procedemento aberto, mediante concurso, da execución das seguintes obras relativas ó Plan Provincial de Cooperación 2008, 1ª parte: 1.- “Capa de rodaxe e terminación E.P. 9407 Goulla-Porráns”, por importe de 130.000,00 €, IVE incluído. 2.- “Capa de rodaxe e terminación E.P. 9302 Xil – Cobas – Barrantes (Meaño-Ribadumia)”, por importe de 180.000,00 €, IVE incluído. 3.- “Capa de rodaxe E.P. 7103 Cerdedo – Castro – Quireza (Cerdedo)”, por importe de 200.000,00 €, IVE incluído. 4.- “Ensanche e mellora E.P. 7204 Soutelo – Ratel (Forcarei)” por importe de 180.000,00 €, IVE incluído. 5.- “Terminación E.P. 2606 Ponte Caldelas – San Vicente – Xustáns (Ponte Caldelas)”, por importe de 288.000,00 €, IVE incluído. As obras obxecto do expediente financiaranse con cargo á partida 08/911.511.611.09 do vixente presuposto provincial. O anuncio do concurso e do extracto do prego de cláusulas administrativas que rexerá o concurso publicarase no Boletín Oficial da Provincia. Os gasto de inserción de anuncios, e outros que se deriven do expediente, serán por conta dos adxudicatarios. Dito prego é como segue: “PREGO DE CLAUSULAS ECONÓMICO-ADMINISTRATIVAS PARTICULARES QUE REXERÁN A CONTRATACIÓN MEDIANTE PROCEDEMENTO ABERTO DA EXECUCIÓN DAS OBRAS RELATIVAS Ó PLAN PROVINCIAL DE COOPERACIÓN ANO 2008. (1ª PARTE). CPV 45230000 1. OBXECTO. A execución das seguintes obras: 1) “Capa de rodaxe e terminación EP 9302 Xil-Cobas-Barrantes (Meaño-Ribadumia)”. 2) “ Capa de rodaxe e terminación EP 9407 Goulla-porráns (Barro)”. 3) “Capa de rodaxe EP 7103 Cerdedo-Castro-Quireza (Cerdedo)”. 4) “Ensanche e mellora EP 7204 Soutelo-Ratel (Forcarei)”. 5) “Terminación E.P. 2606 Ponte Caldelas-San Vicente-Xustáns (Ponte Caldelas)”. A súa execución deberá realizarse con suxeición ó proxecto técnico aprobado polo órgano de contratación e integrado polos documentos enumerados no artigo 107 do LCSP, e artigos 125 a 132 do RGLCAP, incluído o correspondente estudo de seguridade e saúde. O conxunto de documentos que compoñen o proxecto considéranse como parte integrante deste prego, tendo carácter contractual. 2.- ORZAMENTO. A obras obxecto destes contratos contan cos seguintes presupostos: LOTE OBRA ORZAMENTO IVE MÁXIMO TOTAL ESTIMADO 1 “Capa de rodaxe e terminación EP 9302 Xil-Covas- Barrantes (Meaño-Ribadumia)” 155.172,41€ 24.827,59€ 180.000,00€ 2 “Capa de rodaxe e terminación EP 9407 Goulla- Porráns (Barro)” 112.068,97€ 17.931,03€ 130.000,00€ 3 “Capa de rodaxe EP 7103 Cerdedo-Castro- Quireza (Cerdedo)” 172.413,79€ 27.586,21€ 200.000,00€ 4 “Ensanche e mellora EP 7204 Soutelo-Ratel (Forcarei)” 155.172,41€ 24.827,59 € 180.000,00€ 5 “Terminación E.P. 2606 Ponte Caldelas-San Vicente- Xustáns (Ponte Caldelas)” 248.275,86 € 39.724,14 € 288.000,00€ O presuposto de execución por contrata comprende os seguintes conceptos: 1. Gastos xerais da empresa, correspondéndolle a porcentaxe do 13% sobre o presuposto de execución material, e que conterá os seguintes aspectos: • A dirección técnica das obras, sendo o 4% do presuposto de execución material, de acordo coa taxa por servizos facultativos que se prestan en obras provinciais, e que foi aprobada polo Pleno da Deputación Provincial na sesión celebrada o 27/02/98. • Gastos referentes á coordinación da seguridade e saúde, 0,72 % do presuposto de execución material. • Porcentaxe ofertado relativo ó control de calidade. 2. Beneficio Industrial, aplicarase o 6% sobre o presuposto de execución material. 3. IVE, que se aplicará sobre a suma do presuposto de execución material, beneficio industrial e os gastos xerais da empresa. Dentro do importe referenciado inclúense, ademais, toda clase de impostos e licenzas, tanto municipais, provinciais, autonómicas e estatais. 3.- FINANCIAMENTO. O prezo da obra financiarase con cargo á partida 08/911.511.611.09 do vixente presuposto Provincial. 4.- PRAZO DE EXECUCIÓN. Os prazos máximos estimados para as execucións das obras, contado dende o día seguinte á sinatura da acta de comprobación do replanteo, salvo que exista razón fundada que impida o seu comezo, son os seguintes: Lote Prazo 1 Seis meses 2 Tres meses 3 Tres meses 4 Seis meses 5 Catro meses Os licitadores deberán presentar na proposta económica, un programa de traballo que contemple o desenvolvemento das unidades de obras que van realizar en cada prazo. O contratista está obrigado ó cumprimento do contrato na súa totalidade dentro do prazo ofertado, así como nos prazos parciais sinalados para a súa execución sucesiva. Dito prazo só se prorrogará cando o órgano de contratación así o aprobe, sempre que concorran os requirimentos esixidos pola lexislación vixente e previa petición do contratista co informe favorable do director de obra. No caso de prorroga proposta pola dirección de obra, o órgano de contratación terá que aprobar o pertinente expediente que conleva a modificación. 5.- INCUMPRIMENTO DO PRAZO. Unha vez incumprido o prazo, o contratista incorre automaticamente en demora, podendo a administración optar entre a imposición de penalidades ou a resolución do contrato no caso de que as penalidades acaden o 5 por cento do prezo do contrato. As penalidades diarias serán cuantificadas na proporción de 0,20 euros por cada 1.000 euros do prezo de adxudicación, podéndose facer efectivo por algún dos seguintes procedementos: retención ou dedución nas certificacións de obra, con cargo á garantía definitiva ou pola vía executiva, unha vez finalizado o prazo de ingreso voluntaria. Coa imposición de penalidades ampliarase o prazo de execución da obra, a proposta do enxeñeiro director da obra, para a súa correcta finalización. Dita imposición non exclúe e é compatible coa indemnización por danos e perdas causados á Deputación pola demora na execución imputable ó contratista. 6.- CAPACIDADE PARA CONTRATAR. Están capacitadas para contratar as persoas naturais ou xurídicas, españolas ou estranxeiras, que teñan plena capacidade de obrar e acrediten a correspondente clasificación e solvencia técnica nos termos que dispón o artigo 65 da Lei 30/2007, de 30 de outubro, de Contratos do Sector Público, e non se atopen incursas nalgunha das prohibicións que contempla o art. 49 de dita norma. Para os efectos da licitación, os empresarios que desexen concorrer integrados nunha unión temporal deberán indicar os nomes e circunstancias dos que a constitúan e a participación de cada un, así como que asumen o compromiso de constituírse formalmente en unión temporal en caso de resultar adxudicatarios do contrato. A duración das unións temporais de empresarios será coincidente coa do contrato ata a súa extinción. A Administración poderá contratar con unións temporais de empresas que se constitúan ó efecto (sen que sexa necesaria a formalización delas en escrituras públicas, ata que se formalice a adxudicación); ditas empresas serán responsables solidarias diante da Administración debendo nomear ante ela un representante ou apoderado único da unión con poderes bastantes para exercitar os dereitos e cumprir as obrigas que do contrato se deriven ata a extinción do mesmo, sen prexuízo da existencia de poderes mancomunados que poidan outorgar para cobramentos e pagamentos de contía significativa. Ditas empresas deberán ter por obxecto a realización de actividades que teñan relación directa co obxecto do contrato e dispoñer dunha organización dotada dos elementos persoais e materiais suficientes para a debida execución do contrato. 7.- GARANTÍA DEFINITIVA. O seu importe será do 5% do prezo de adxudicación, excluído o Imposto sobre o Valor Engadido, e poderá constituírse en calquera das formas previstas no art. 84 da LCSP. A constitución da garantía definitiva deberá ser acreditada dentro dos quince días hábiles seguintes contados dende o seguinte a que se publique a adxudicación provisional no BOP ou no perfil de contratante do órgano de contratación. No caso de incumprir este requisito a Administración poderá efectuar unha nova convocatoria ou adxudicar provisionalmente ó licitador ou licitadores seguintes a aquel que incumpriu a obriga, pola orde en que queden clasificadas as súas ofertas, sempre que iso fose posible e que o novo adxudicatario preste a súa conformidade, en cuxo caso se concederá a este un prazo de dez días hábiles para cumprimentar o sinalado no segundo parágrafo do apartado anterior. A garantía definitiva terá que ser ingresada exclusivamente na Caixa da Deputación. 8.- PRESENTACIÓN DE PROPOSICIÓNS; LUGAR E PRAZO DE PRESENTACIÓN; FORMALIDADES; DOCUMENTACIÓN. 8.1º.-Lugar e Prazo de Presentación.- As proposicións presentaranse no Rexistro Xeral da Deputación en horario de 9 a 13 horas, dentro do prazo de 26 días naturais contado dende o día seguinte á publicación do anuncio no BOP. Se o último día de presentación de proposicións coincidise en domingo ou festivo, prorrogarase o prazo ata o primeiro día hábil seguinte. Tamén poderanse presentar por calquera dos procedementos establecidos polos artigos 38.4º da Lei 30/92, de 26 de novembro, de Réxime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedemento Administrativo Común e 80 do R.d. 1098/2001 de 12 de outubro, polo que se aproba o Regulamento Xeral da Lei de Contratos das Administracións Públicas, agás por correo electrónico. Cando a documentación se envíe por calquera dos procedementos antes indicados, o empresario deberá xustificar a data e hora da imposición do envío e anunciar ó órgano de contratación a remisión da oferta mediante correo electrónico (contratacion@depo.es), ou tamén mediante télex, fax (número 986804126) ou telegrama, sempre no mesmo día. 8.2º.-Formalidades.- Os contratistas interesados na licitación deberán presentar a seguinte documentación en dous sobres distintos: Sobre a: documentación xeral, coa seguinte inscrición: “Documentación xeral para o concurso para a contratación da EXECUCIÓN DAS OBRAS RELATIVAS Ó PLAN PROVINCIAL DE COOPERACIÓN ANO 2008. (1ª PARTE).” Este sobre conterá os seguintes documentos: 1.- Os que acrediten a personalidade xurídica do empresario e, no seu caso, a súa representación. No caso de concorrer á licitación varias empresas constituíndo unha unión temporal, cada unha delas deberá acreditar a súa personalidade e capacidade, indicando os nomes e circunstancias dos empresarios que subscriben as proposicións, a participación de cada unha delas, designando á persoa ou entidade que, durante a vixencia do contrato, ostentará a representación da unión temporal ante da Administración. 2.- Poder debidamente bastanteado. 3.- Certificado acreditativo de estar en posesión da clasificación empresarial esixida en función dos lotes ós que se licite: LOTE OBRA CLASIFICACIÓN EMPRESARIAL 1 “Capa de rodaxe e terminación EP 9302 Xil-Covas- Barrantes (Meaño-Ribadumia)” Grupo G Subgrupo 4 Categoría C 2 “Capa de rodaxe e terminación EP 9407 Grupo G Subgrupo 4 Categoría D A Goulla-Porráns (Barro)” 3 “Capa de rodaxe EP 7103 Cerdedo-Castro-Quireza Grupo G Subgrupo 4 Categoría D (Cerdedo)” 4 “Ensanche e mellora EP 7204 Soutelo-Ratel (Forcarei)” Grupo G Subgrupo 4 Categoría C 5 “Terminación E.P. 2606 Ponte Caldelas-San Vicente- Xustáns (Ponte Caldelas)” Grupo G Subgrupo 4 Categoría D Se a empresa se atopase pendente de clasificación, deberá achegarse o documento acreditativo de ter presentado a correspondente solicitude para iso, debendo xustificar o estar en posesión da clasificación esixida no prazo previsto nas normas de desenvolvemento desta Lei para a emenda de defectos ou omisións na documentación. 4.- Unha declaración responsable de non estar incurso en prohibición de contratar. Esta declaración incluirá a manifestación de atoparse ó corrente do cumprimento das obrigas tributarias e coa Seguridade Social impostas polas disposicións vixentes, sen prexuízo de que a xustificación acreditativa de tal requisito deba presentarse, antes da adxudicación definitiva, polo empresario a cuxo favor se vaia efectuar esta. 5.- Acreditación da solvencia técnica, polos seguintes medios: a) Declaración indicando os técnicos ou as unidades técnicas, estean ou non integradas na empresa, dos que esta dispoña para a execución das obras, especialmente os responsables do control de calidade, acompañada dos documentos acreditativos correspondentes. b) Declaración indicando a maquinaria, material e equipo técnico do que se disporá para a execución das obras, á que se xuntará a documentación acreditativa pertinente. Para as empresas estranxeiras, nos casos en que o contrato vaia a executarse en España, a declaración de someterse á xurisdición dos xulgados e tribunais españois de calquera orde, para todas as incidencias que de modo directo ou indirecto puidesen xurdir do contrato, con renuncia, se é o caso, ó foro xurisdicional estranxeiro que puidese corresponder ó licitante. Nota importante: Cando a acreditación das circunstancias mencionadas nos artigos anteriores se realicen mediante a certificación dun Rexistro Oficial de Licitadores e Empresas Clasificadas ou mediante un certificado comunitario de clasificación, deberá acompañarse á mesma unha declaración responsable do licitador na que manifeste que as circunstancias reflectidas no correspondente certificado non experimentaron variación. Esta manifestación deberá reiterarse, en caso de resultar adxudicatario, no documento en que se formalice o contrato, sen prexuízo de que o órgano de contratación poida, se o estima conveniente, efectuar unha consulta ó Rexistro Oficial de Licitadores e Empresas Clasificadas. Así mesmo, os adxudicatarios terán que achegar: Sobre b: Proposición económica, coa seguinte inscrición: “Proposición económica para o concurso para a contratación da EXECUCIÓN DAS OBRAS RELATIVAS Ó PLAN PROVINCIAL DE COOPERACIÓN ANO 2008. (1ª PARTE)”(especificar a obra á que se concursa). Presentarase pechado e lacrado, contendo os seguintes documentos: 1. Índice de documentos que integran o sobre, constará dentro do sobre como primeira páxina e en folla independente. 2. Modelo de proposición económica, formulada estritamente conforme ó modelo establecido na cláusula 27 deste prego. 3. Memoria construtiva e programa de traballo. 4. Melloras ofertadas. 5. Memoria de seguridade e saúde. 6. Plan de control de calidade, a porcentaxe que se aplicará a tal fin deberá ser expresado con dous decimais aplicado sobre o presuposto de execución material da obra, e determinado no apartado destinado para iso no modelo de proposición. 7. Tecnoloxía e I+D+i e programa de actuacións medioambientais (se é o caso). A Deputación reservarase o dereito de aprobar a empresa que vaia realizar o control de calidade. Así mesmo, dita empresa deberá acreditar a disposición dun certificado de calidade. Importante: As retencións aplicaranse sobre o presuposto de execución material da adxudicación. Nos casos en que se oferten porcentaxes de retención sobre o presuposto global de adxudicación ou sobre calquera outro parámetro, traducirase a porcentaxe que corresponda sobre o presuposto de execución material. Cando se licite a máis dun lote, presentarase un sobre b por cada lote ó que se licite, sendo único o sobre a, referente á documentación xeral. 9.- MESA DE CONTRATACIÓN. Estará integrada da seguinte maneira: • PRESIDENTE: O titular da Corporación ou membro en quen delegue. • VOCAIS: -O Secretario. - O Interventor. - O Enxeñeiro Director de Infraestruturas. • SECRETARIO: O Técnico Adxunto ó Servizo de Contratación. 10.- CUALIFICACIÓN DA DOCUMENTACIÓN XERAL E APERTURA DE PROPOSICIÓNS. A cualificación da documentación xeral achegada polos licitadores terá lugar ás 10 horas do terceiro día hábil seguinte ó día en que finalice o prazo sinalado para a presentación de plicas. A continuación procederase á apertura de proposicións presentadas ó procedemento aberto, de conformidade co previsto no artigo 144 LCSP. 11.- CRITERIOS DE ADXUDICACIÓN DO CONTRATO. Para a valoración das proposicións e a determinación da oferta economicamente máis vantaxosa deberá atenderse ós seguintes criterios directamente vinculados ó obxecto do contrato: Redución do prezo sobre o presuposto máximo do contrato, ata un máximo de 40 puntos. - Memoria construtiva e programa de traballo, ata un máximo de 20 puntos. - Menor prazo de execución, ata un máximo de 10 puntos. -Melloras na calidade e/ou cantidade global das obras proxectadas ou dalgunha das súas unidades, que redunden nunha maior calidade construtiva, ata un máximo de 10 puntos. - Memoria de seguridade e saúde, ata un máximo de 5 puntos. - Tecnoloxía e I+D+i, ata un máximo de 5 puntos. - Plan de control de calidade da obra que a empresa manterá durante a súa execución, ata un máximo de 5 puntos. - Programa de actuacións medioambientais, ata un máximo de 5 puntos. Estes criterios ponderaranse da seguinte forma: 11.1) Redución do prezo sobre o presuposto máximo do contrato, ata un máximo de 40 puntos. Puntuándose en función da seguinte fórmula: P = (L-O)*40/(L-B) Onde: P: Puntuación. L: Presuposto de Licitación. O: Oferta do licitador. B: Oferta máis baixa das consideradas. 11.2) Memoria construtiva e programa de traballo, ata un máximo de 20 puntos. Valorarase o coñecemento do proxecto e do terreo onde será executada a obra, debéndose explicar a metodoloxía a empregar na súa execución, así como das subministracións a empregar, e dos medios materiais e humanos que se comprometa adscribir. Os licitadores presentarán un programa de execución da obra que contemple os prazos parciais, debendo existir unha coherencia entre a planificación e os medios adscritos. No caso de que as obras teñan un gasto plurianual, o contratista deberá especificar ademais do prazo total de execución no modelo de proposición, o prazo de execución correspondente para cada unha das anualidades. 11.3) Menor prazo de execución, ata un máximo de 10 puntos. A ponderación efectuarase conforme á seguinte formula: P = (L-O)*10/(L-B) Onde: P: Puntuación. L: Prazo máximo establecido no prego. O: Prazo ofertado pola licitador. B: Menor prazo ofertado 11.4)Melloras na calidade e/ou cantidade global das obras proxectadas ou dalgunha das súas unidades, que redunden nunha maior calidade construtiva, ata un máximo de 10 puntos. Deberase presentar unha memoria valorada, na que non se terán en conta os gastos xerais (13%), o beneficio industrial (6%) nin o IVE (16%), e na que se indiquen as razóns que xustifiquen esta oferta. 11.5) Memoria de seguridade e saúde, ata un máximo de 5 puntos. 1. Definición da problemática principal en relación coa seguridade e saúde dos traballos. Describiranse as actividades de maior problemática na súa execución en relación coa seguridade e saúde, e definiranse as actuacións preventivas a desenvolver a través de procedementos construtivos que integren a prevención de riscos laborais en cada un dos pasos a seguir na execución da correspondente unidade de obra. 2. Análise da organización preventiva e o sistema de xestión da prevención a desenvolver na obra. Neste apartado desenvolverase, entre outros aspectos, cal vai ser o sistema de xestión da prevención de riscos laborais a aplicar na obra, debendo especificar os medios de coordinación preventiva necesarios, de acordo co real Decreto 171/2004, en materia de Coordinación de Actividades Empresariais, así como a forma en que se vai realizar a información de riscos e medidas preventivas ós traballadores na obra, a supervisión das avaliacións de riscos e medidas preventivas específicas para a obra a presentar por cada un dos subcontratistas intervenientes, etc. Así mesmo, presentarase o sistema de selección de empresas subcontratistas en relación con aspectos a considerar en materia de prevención de riscos laborais. 3. Análise das actividades de especial perigosidade a desenvolver na obra (anexo II. R.D. 1627/97). Neste apartado desenvolverase, entre outros aspectos, a descrición das actividades de especial perigosidade a executar na obra, así como a designación dos recursos preventivos para realizar a supervisión e control permanente en obra dos devanditos traballos. Verificarase que as persoas asignadas reúnen os coñecementos, cualificación e experiencia necesarias, así como que conten coa formación mínima de nivel básico en prevención de riscos laborais, todo iso de acordo co establecido pola Lei 54/2003 de reforma do marco normativo da prevención de riscos laborais. 4. Análise da proposta de información e estudo dos índices de sinistralidade da obra. Neste apartado analizarase a proposta de presentación dos distintos índices de siniestralidade, así como a análise dos mesmos en comparanza cos do sector da construción. Así mesmo presentaranse as propostas de estudo dos accidentes acontecidos en obra. 5. Relación de maquinaria, ferramentas e medios auxiliares a utilizar en obra. Neste apartado recabarase a documentación acreditativa de que toda a maquinaria, maquinaria e ferramentas auxiliares cumpre a normativa vixente en materia de seguridade e saúde, así como se terá que presentar a documentación acreditativa das revisións e mantementos de cada unha das máquinas xunto co protocolo de seguimento das devanditas revisións e mantementos. Tamén se incluirán os documentos de autorización de uso de cada máquina ou equipo de traballo, que terán que contemplar os traballadores autorizados para o seu uso. 6. Documentación acreditativa da formación, información e entrega de EPI's. Terase que presentar a proposta de como realizar a formación dos traballadores en obra, así como de información dos riscos ós estean sometidos na mesma. Terase que reflectir o sistema de revisión e seguimento dos mencionados aspectos de formación e información. Do mesmo modo, presentarase o protocolo da forma de entregar os equipos de protección individual, así como se definirá como se realizará a información da súa correcta utilización, mantemento, e sobre os riscos dos que o protexen, así como se terá que definir como se verificará a utilización dos mesmos por parte dos traballadores. 7. Relación de proteccións colectivas a empregar na obra. Presentaranse as proteccións colectivas necesarias a utilizar na obra, determinando como se definirá a súa necesidade e como se verificará a súa correcta utilización, estado e reposición. 11.6) Tecnoloxía e I+D+i, ata un máximo de 5 puntos. Valorarase a calidade e idoneidade das tecnoloxías que o contratista propoña para a execución do contrato. Neste sentido valorarase en particular a utilización na obra de tecnoloxías que foran desenvolvidas polo contratista no marco de proxectos de I+D+i que supoñan unha mellora da calidade e valor técnico da obra, e cuxa xustificación poida ser debidamente documentada. Dita xustificación poderá realizarse mediante a acreditación segundo a serie de normas UNE 16600. 11.7) Plan de control de calidade da obra que a empresa manterá durante a súa execución, ata un máximo de 5 puntos. Especificarase a porcentaxe sobre o presuposto de execución material que asigne para tal efecto, así como a acreditación por parte da mesma da disposición dun certificado de calidade, reservándose para si a Deputación a aprobación do laboratorio homologado proposto. Puntuación: (Control ofertado x 5)/control máximo ofertado (de entre todas as empresas licitadoras). 11.8) Programa de actuacións medioambientais, ata un máximo de 5 puntos. Para este Programa valoraranse as propostas de medidas de xestión medioambiental e dos produtos a utilizar na obra, con inclusión dos certificados e demais documentos acreditativos destes requisitos. Especialmente cualificarase a precisión na identificación de unidades de obra que poidan xerar impactos, a dispoñibilidade de instrucións de traballo, a organización física da obra, a localización de vertedoiros, a identificación de requisitos legais e os sistemas de boa xestión medio ambiental propostos. As medidas medioambientais valoraranse de acordo cos seguintes criterios: a) Se a execución da obra será realizada nun marco de xestión medioambiental de acordo ó Regulamento Comunitario CEE1836/93, ou ben ás normas internacionais ISO (serie 1S014000) europeas EN ou españolas UNE(77/801-94 e 77/802-94). b) Se os materiais a utilizar polo licitador proveñen dun proceso de reciclado ou reutilización en máis dun SQ%, conforme a certificación emitida por un laboratorio ou organización que non forme parte do mesmo grupo de empresas ó que pertenza o ofertante. Estes materiais deberán cumprir as especificacións técnicas do proxecto, así como o prego de prescricións técnicas e calquera outra norma técnica de obrigado cumprimento. c) Se os materiais a utilizar polo licitador son reutilizables ou teñen un grao de reciclabilidade superior a un 50%, consonte certificación emitido por un laboratorio ou organización que non forme parte do mesmo grupo de empresas ó que pertenza o ofertante. Estes materiais deberán cumprir as especificacións técnicas do proxecto, así como o prego de prescricións técnicas e calquera outra norma técnica de obrigado cumprimento. d) Se na execución da obra contémplase algunha das seguintes medidas: xestión ambiental de terras e materiais de obra, restauración paisaxística; redución na xeración de residuos; diminución da contaminación por vertidos, acústica, atmosférica ou do solo; redución do impacto visual, cultural ou sociolóxico; limitación de impacto sobre fauna e flora local; diminución do uso de combustibles fósiles ou utilización de enerxías renovables. Nota importante: O contrato será adxudicado a algunha das empresas licitadoras que obtendo unha puntuación igual ou superior ós 2/3 do total posible, segundo a aplicación que resulte do baremo anterior, presenten unha oferta económica que se atope situada na banda limitada inferiormente pola oferta máis económica e superiormente polo valor medio das ofertas presentadas. 12.- OFERTAS CON VALORES ANORMAIS OU DESPROPORCIONADOS. Consideraranse ofertas con valores anormais ou desproporcionados aqueles cuxo porcentaxe de baixa exceda en cinco unidades da media aritmética das porcentaxes de baixa de todas as proposicións das empresas que obteñan unha puntuación que lle permita ser adxudicataria do contrato e aquelas que oferten condicións que a xuízo dos técnicos sexan difíciles de cumprir. Cando o órgano de contratación presuma fundadamente que a proposición non se poida cumprir como consecuencia das baixas anormais ou desproporcionadas, darase audiencia ó contratista, por un prazo máximo de cinco días hábiles, para que xustifique a valoración da oferta e precise as condicións da mesma, en particular no que se refire ó aforro que permita o procedemento de execución do contrato, as solucións técnicas adoptadas e as condicións excepcionalmente favorables de que dispoña para executar a prestación, a orixinalidade das prestacións propostas, o respecto das disposicións relativas á protección do emprego e as condicións de traballo vixentes no lugar en que se vaia realizar a prestación, ou a posible obtención dunha axuda de Estado. Se o órgano de contratación, considerando a xustificación efectuada polo licitador e os informes mencionados no apartado anterior, estimase que a oferta non pode ser cumprida como consecuencia da inclusión de valores anormais ou desproporcionados, acordará a adxudicación provisional a favor da seguinte proposición economicamente máis vantaxosa, de acordo coa orde en que sexan clasificadas, que se estime pode ser cumprida a satisfacción da Administración e que non sexa considerada anormal ou desproporcionada. 13.- ADXUDICACIÓN PROVISIONAL. O órgano de contratación, unha vez avaliadas as propostas, clasificará as proposicións presentadas, por orde decrecente, en función dos criterios establecidos na cláusula novena, a cuxo efecto poderá solicitar cantos informes técnicos estime pertinentes, e adxudicará provisionalmente o contrato ó licitador que presente a que resulte economicamente máis vantaxosa. A adxudicación ó licitador que presente a oferta economicamente máis vantaxosa non procederá cando o órgano de contratación presuma fundadamente que a proposición non poida ser cumprida como consecuencia da inclusión na mesma de valores anormais ou desproporcionados. A adxudicación provisional acordarase en resolución motivada, notificándose ós candidatos e publicándose no perfil de contratante do órgano de contratación ou nun diario oficial. 14.- ADXUDICACIÓN DEFINITIVA. A elevación a definitiva da adxudicación provisional non poderá producirse antes de que transcorran quince días hábiles contados dende o seguinte a aquel en que se publique aquel no BOP ou no perfil de contratante da Deputación. Durante este prazo, o adxudicatario deberá presentar a documentación xustificativa de atoparse ó corrente no cumprimento das súas obrigas tributarias e coa Seguridade Social e calquera outros documentos acreditativos da súa aptitude para contratar ou da efectiva disposición dos medios que se comprometesen a dedicar ou adscribir á execución do contrato que lle reclame esta institución, así como constituír a garantía definitiva. A adxudicación provisional deberá elevarse a definitiva dentro dos dez días hábiles seguintes a aquel en que expire o prazo sinalado no parágrafo primeiro deste apartado, sempre que o adxudicatario presente a documentación sinalada e constituído a garantía definitiva. 15.- FORMALIZACIÓN DO CONTRATO. A Administración e o contratista deberán formalizar o contrato en documento administrativo dentro do prazo de dez días hábiles, contado dende o seguinte ó da notificación da adxudicación definitiva, constituíndo dito documento título suficiente para acceder a calquera rexistro público. Non obstante, o contratista poderá solicitar que o contrato se eleve a escritura pública, correndo do seu cargo os correspondentes gastos. Cando por causas imputables ó contratista non se formalizase o contrato dentro do prazo indicado, a Administración poderá acordar a resolución do mesmo. Non poderá iniciarse a execución do contrato sen a súa previa formalización. 16.- RESPONSABLE DO CONTRATO. Esta institución poderá designar un responsable do contrato ó que corresponderá supervisar a súa execución e adoptar as decisións e ditar as instrucións necesarias co fin de asegurar a correcta realización da prestación pactada. O responsable do contrato poderá ser unha persoa física ou xurídica, vinculada á Deputación ou allea a ela. 17.- PERFIL DO CONTRATANTE. Co fin de asegurar a transparencia e o acceso público á información relativa á súa actividade contractual, e sen prexuízo da utilización doutros medios de publicidade nos casos esixidos pola LCSP ou polas normas autonómicas de desenvolvemento ou nos que así se decida voluntariamente, a Deputación difundirá, a través de Internet (www.depo.es), o seu perfil de contratante. 18.- GASTOS A CARGO DO ADXUDICATARIO. Serán a cargo do adxudicatario os gastos que xere o expediente, así como os de carteis de obra que lle serán facilitados pola Deputación e que serán colocados no lugar que lles indique a dirección de obra. Ademais os adxudicatarios estarán obrigados a colocar toda a sinalización necesaria que garanta a plena seguridade da obra, e a designar un xefe de obra coa cualificación técnica, capacidade e experiencia suficiente para representar ó contratista durante toda a execución da obra obxecto do contrato e que ademais será responsable da súa seguridade sen cuxos requisitos non se confeccionará a acta de comprobación do replanteo. Así mesmo, os gastos do cartel da obra serán por conta do adxudicatario. 19.- RESPONSABLE DO CONTRATO. A Deputación designará a un responsable do contrato, vinculado a esta institución, ó que lle corresponderá supervisar a súa execución e adoptar as decisións e ditar as instrucións necesarias co fin de asegurar a correcta realización da prestación pactada. Estas facultades do responsable do contrato entenderanse sen prexuízo das que corresponden ó Director facultativo das obras. 20.- EXECUCIÓN DAS OBRAS E RESPONSABILIDADE DO CONTRATISTA. As obras executaranse con estrita suxeición ás estipulacións contidas neste prego, ó proxecto que serve de base ó contrato e conforme ás instrucións que en interpretación técnica deste desen ó contratista o Director facultativo, e se é o caso, o responsable do contrato, nos ámbitos da súa respectiva competencia. (art. 213 LCSP). As instrucións de carácter verbal deberán ser ratificadas por escrito no máis breve espazo posible para que sexan vinculantes para as empresas. No suposto de incumprimento dos compromisos ou das condicións especiais de execución do contrato ofertados polo contratista, referente ós materiais ou medios persoais (por exemplo, dedicación dun número determinado de medios humanos ou unhas características especiais dos traballadores ou técnicos ofertados), a administración poderá penalizar ó contratista ata un importe que non supere o 10% do presuposto do contrato. (art. 196.1 LCSP). Será obriga do contratista indemnizar todos os danos e prexuízos que se causen a terceiros como consecuencia das operacións que requira a execución do contrato. (art. 198.1 LCSP) 21.- CERTIFICACIÓNS. A dirección de obra realizará mensualmente a medición das unidades de obra executadas, redactando unha relación valorada, na que tomará como referencia os prezos contratados, e so

Área de notas

  • Nota

Puntos de acceso

Área de control da descrición