Fondos
10. Proxecto "Cidade +"
-
1.990/4. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Guía de información , emprego e recursos
-
1.991/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Fichas de Empregaduría
-
1.991/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Prácticas tuteladas en empresas
-
1.991/4. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Curso de Axudante de cociña
-
1.991/5. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Informe de Avaliación Intermedia
-
1.991/6. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Certificados de asistencia a exames
-
36.064/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +
-
36.065/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +
-
36.066/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.066/2. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.066/3. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.067/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.068/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.068/2. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.068/3. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.069/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.070/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Foro das Migracións.
-
36.071/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Seminarios.
-
36.071/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Memoria de cursos.
-
36.072/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.072/2. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.072/3. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +.
-
36.072/4. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Guía de Información
-
36.072/5. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Guía de Recursos
-
36.073/1. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Correspondencia de entrada de 2005
-
36.073/2. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Correspondencia de saída de 2005
-
36.073/3. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Correspondencia de entrada de 2006
-
36.073/4. Expediente xeral de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Correspondencia de saída de 2006
-
36.075/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a Veterix S.L.
-
36.075/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a Fernández Sarmiento (2004)
-
36.075/4. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a Fernández Sarmiento (2005)
-
36.076/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a Montes Papelería Técnica.
-
36.076/4. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a DI Proxectos, S.L.
-
36.076/5. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a SALNÉS, S.L.
-
36.076/7. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a GRUPO NORTE.
-
36.076/8. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a SISCOM S.L.
-
36.076/9. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a MOBLES SALNÉS.
-
36.077/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a IDEAS POSIBLES, S.L.
-
36.077/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a LA VOZ DE GALICIA.
-
36.077/5. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a PUBLITIA S.L.
-
36.077/6. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicacións a TRABEDOURO S.L.
-
36.077/7. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicacións a GESTIFOR GALICIA S.L.
-
36.078/7. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Correspondencia
-
36.079/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de auxiliar de xerontoloxía
-
36.081/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de Ofimática
-
36.081/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de lingua e cultura española
-
36.083/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de Panadeiro
-
36.083/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de azafata de caixa
-
36.083/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de paletizador
-
36.085/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Cursos de limpeza hospitalaría I-II
-
36.086/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de pastelaría- respostería
-
36.086/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de operario de carpintería
-
36.086/3. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de axudante de cociña
-
36.087/1. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de axudante de cociña Vigo- Baiona
-
36.087/2. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +. Curso de camareiro de cafetería-bar
-
36.076/11. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a GECRERI, S.L.
-
36.076/13. Expediente de INTERREG III A. Proxecto CIDADE +: Adxudicación a BONAVAL MULTIMEDIA, S.L.
Proxecto "Cidade +"
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.3.14.10
Título Proxecto "Cidade +"
Data(s) 2001-2010 (Creación) 2005 - (Produción) - 2005 (Produción)
Volume e soporte 2 unidades de instalación
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido O proxecto CIDADE+ equipamentos e servizos articulouse en torno a tres tipos de actividades; por un lado, as denominadas actividades de “equipamentos”, é dicir, aquelas orientadas á posta en marcha de dous centros, un en Pontevedra e outro en Melgaço, orientados á atención e servixo do emigrante retornado e o inmigrante. Por outro lado, as actividades de servizos, orientadas á prestación de servizos ao colectivo beneficiario do proxecto, é dicir, aos emigrantes retornados e inmigrantes, coa finalidade de conseguir a súa insercion tanto social como laboral; nestas actividades de servizos teñen participado tanto a Diputacion de Pontevedra como a Secretaría Xeral de Emigración. Por último, se teñen desenvolvido tamén diversas actividades de promoción e difusión do proxecto, as súa accións e resultados, así como do programa de iniciativa comunitaria que o financia, Interreg IIIA; nestas actividades, que se detallan no presente apartado, teñen participado todos os socios, tanto galegos como portugueses. I. Actividades de “Equipamentos”: Na cidade de Pontevedra a Deputación Provincial, no marco do proxecto CIDADE+, puxo en marcha un centro de información, orientación e formación para emigrantes retornados e inmigrantes da provincia; este centro conta desde o pasado día 27 de xuño de 2006 coas seguintes instalacións: > 4 Aulas para formación horizontal e /ou teórica con capacidade para 15 persoas cada unha. > 2 Aulas para formación en TIC´s con quince postos equipados con computadores de última xeración e un máis para o docente. Tamén hai un equipo multifución en cada aula (impresora, fax, escáner, fotocopiadora). > Incubadora de empresas con 10 despachos independentes. > 3 obradoiros: 1 obradoiro de carpintaría de madeira nol que se pode impartir formación de carpintaría en xeral, carpintaría de obra e ebanistaría. 1 obradoiro de carpintaría metálica, no que se pode impartir formación en soldadura en xeral (de aceiro, ferro, bronce e aluminio) tipo Inverter, TIG, MIG, MAG, Electrodo; tamén se pode impartir formación para estruturas metálicas lixeiras. 1 obradoiro de instalacións no que se poden impartir cursos de fontanaría, electricidade (alumado, sistemas de control e alarmas, automatismos, etc.) e instalador de sistemas de enerxías renovables: solar, eólica, fotovoltaica e térmica. Ademais, adquiriuse a maquinaria e os útiles necesarios para impartir formación de albanelaría e xardinaxe. Todos os obradoiros contan con zona de vestiarios, tanto masculinos como femininos e todos eles equipados con duchas. > Zona de exposicións. > Área de xestión que contempla unha zona de recepción e admistración e dous despachos con capacidade para tres postos de traballo cada un nos que se instalarán os técnicos de formación, orientación e inserción. En Melgaço, Portugal, a Cámara Municipal ten posto en marcha un Centro de exposición e información para emigrantes retornados e inmigrantes no mes de xullo de 2006. II. Actividades de “Servizos”: FORMACIÓN > Deputación de Pontevedra, ao longo do proxecto CIDADE+, ten posto en marcha un importante servizo de formación destinado a lograr tanto a inserción laboral como social de emigrantes retornados e inmigrantes da provincia. Téñense posto en marcha dos tipoloxías de cursos, por un lado, cursos de formacón de carácter ocupacional, a maior parte dos cales teñen sido con compromiso de inserción laboral do 50% das persoas formadas e, por outro lado cursos de formació transversal, máis orientados a dotar ao alumnado de certos coñecementos necesarios e útiles tanto para a búsqueda dun emprego como para desenvolverse na rexión de acollida. Formación Ocupacional Ao largo de todo o proxecto CIDADE+ téñense levado a cabo os seguintes cursos, que se detallan a continuación: > Curso de Camareiro/a de Cafetaría/ Bar (215 horas) en Pontevedra. > Curso de Axundante de Cociña (170 horas) en Pontevedra. > Curso de Camareiro/a de pisos (185 horas) en Pontevedra. > 2 Cursos de Azafata/o de Caixa (100 horas) en Vigo (Pontevedra). > Curso de Axudante de Cociña (189 horas) en Vigo (Pontevedra). > Curso de Pasteleiro/a (250 horas) en Vigo (Pontevedra). > Curso de Paletizador (80 horas) en Ribadumia (Pontevedra). > Curso de Operario de Carpintaría (130 horas) en Ribadumia (Pontevedra). > Curso de Soldadura (180 horas) en Lalín (Pontevedra). > Curso de Escaiolista (160 horas) en Lalín (Pontevedra). > 2 Cursos de limpeza Hospitalaria ( 40 horas) en Vigo y Pontevedra. > Auxiliar de Xerontoloxía (205 horas) en Vigo y Pontevedra. > Auxiliar de Xeriatría (120 horas) en Ponteareas (Pontevedra). En total téñense formado 179 persoas das que se teñen insertado laboralmente a través do proxecto, e tras ter participado nos cursos de formación ocupacional, 106 persoas. Na fecha na que se realiza este informe, catro das empresas que teñen impartido cursos con compromiso de contratación, continúan contratando a traballadores e traballadoras que teñen sido formados no marco do proxecto CIDADE+. Formación Transversal No marco do proxecto CIDADE+ téñense posto en marcha 36 cursos de formación transversal, que se detallan a continuación: > 10 cursos de lingua e cultura espanyola > 10 cursos de orientación laboral > 8 cursos de Ofimàtica > 8 Cursos de TIC´s Estes cursos impartíronse nos seguintes concellos da provincia de Pontevedra: A Estrada, A Guarda, Bueu, Cuntis, Gondomar, Lalín, Nigrán, O Rosal, Ponteareas, Ribadumia, Sanxenxo, Soutomaior, Tomiño, Tui y Vilaboa. Tamén se teñen impartido en tres asociacións que son: Asociación de Inmigrantes Latinoamericanos de Nuestra Señora de Guadalupe (Pontevedra), Cáritas (Vigo) e Asociación de Mujeres Árabes ANOAR (Tui). En total, teñen participado nestos cursos 446 alumnos e alumnas. INFORMACIÓN E ORIENTACIÓN A Deputación Provincial de Pontevedra, no marco do proxecto CIDADE+ ten posto en marcha un servizo de información e orientación a disposición do colectivo beneficiario do proxecto. Para iso, contratouse a dous orientadoras laborais e formouselles específicamente en temas de emigración-inmigración, co fin de garantir un servizo de calidade. Nas instalacións da Ciudad Infantil Príncipe Felipe en Pontevedra, onde se localizaron as dependencias de CIDADE+, as orientadoras levaron a cabo esta labor de orentación e información, tanto de maneira presencial como telemàtica. Todas as consultas realizadas rexistráronse en expedientes diferenciados, así como nunha base de datos que lles permitiu realizar un seguimento da traxectoria de cada un dos usuarios/as; tamén grazas a este aplicativo informático teñen podido elaborar un perfil de usuario/a tipo, a partir do cal téñense podido adecuar en maior medida os servixos prestados no centro ás necesidades da tipoloxía de usuarios rexistrada. A finais do mes de agosto de 2006, data en que finalizou a prestación deste servizo de orientación e información no marco do proxecto CIDADE+, foron atendidas 1.573 consultas; tanto de forma presencial (el 95%) como telemática. Do total de usuarios/as, o 65% foron mulleres e, en torno ao 75% teñen sido inmigrantes, sendo o outro 25% emigrantes retornados e/ou os seus descendentes. Os inmigrantes proceden principalmente de Colombia, Argentina e Uruguay; é dicir, nun 75% proceden de Sudamérica, un 15% proceden de África e un 10% doutros países de Europa. En canto aos retornados, proceden na súa maioría de Arxentina e Uruguay. Este servizo de información e orientación que a Deputación de Pontevedra ten posto a disposición do colectivo beneficiario do proxecto complementouse ademais coa publicación dunha guía de información e recursos específica para emigrantes retornados en inmigrantes na que se tratou de recoller toda a información que poida ser do seu interese así como todos os recursos que na provincia poden encontrar a súa disposición para lles facilitar a integración tanto social como laboral. A Guía de Recursos e Información orientada ao colectivo beneficiario de CIDADE+ se ten distribuído polos concellos da provincia e a todas as asociacións e entidades de emigrantes retornados e inmigrantes que teñen colaborado co proxecto. Tamén se enviou un exemplar a todos os usuarios que participaron nos cursos. Así mesmo, a Deputación de Pontevedra ten posto en marcha un portal de información web específico tamén para emigrantes retornados e inmigrantes. O portal de información é accesible desde calquera computador xa que os seus contidos se mostran a través de Internet; os contidos mostranse a través de páxinas tanto estáticas como dinámicas que integran elementos multimedia e almacenan a información en bases de datos. A xestión do portal lévase a cabo a través dun panel de control desde unha zona privada. Éimportante destacar que o portal de información de CIDADE+ ten rexistrado xa entradas de usuarios desde os países de orixe . PROMOCIÓN DE EMPLEO E INSERCIÓN Formación para emprendedores Dentro das actividades do proxecto dedicadas a lograr o autoemprego téñense impartido 12 seminarios de dúas horas de duración. A finalidade destos seminarios era a difusión da cultura emprendedora entre os participantes e a captación de alumnado para os cursos de creación de empresas que e impartirían a posteriori. Os seminarios foron impartidos nos seguintes concellos: Pontevedra, Vigo, Gondomar, POnteareas, Bueu, Lalín, Sanxenxo, Nigrán, Ribadumia, O Grove, Vilagarcia; neles participaron un total de 136 persoas. Posteriormente, impartíronse tres cursos de creación de empresas cuxa finalidade era analizar de maneira práctica os aspectos que se deberían ter en conta para a creación dunha empresa, a través da presentación por cada alumno/a dun proxecto de empresa. Participaron nos cursos 35 persoas; a partir dos planes de empresa que se elaboraron nos cursos constituíronse 6 empresas e estaban en fase de constitución na da ta na que finalizaron as actividades do proxecto CIDADE+. A Deputación de Pontevedra, no marco do proxecto CIDADE+, ten logrado a sinatura dun Convenio con Caixagalicia para a concesión de microcréditos aos emprendedores do colectivo beneficiario do proxecto. Na data na que finalizou este servizo de Promoción de Emprego e Inserción, tíñanse tramitado e concedido cinco microcréditos para a posta en marcha doutras tantas empresas. En materia de inserción, a Deputación de Pontevedra levó a cabo un estudo específico para medir a inserción laboral das beneficiarias das accións formativas levadas a cabo no marco do proxecto. SERVIZO DE ATENCIÓN MUNICIPAL O obxectivo da participación no proxecto da Secretaría Xeral de Emigración da Xunta de Galicia era por en marcha un servizo de atención especializado dirixido aos emigrantes retornados e inmigrantes nos concellos da provincia de Pontevedra. Por este motivo, todas as súas actuacións no marco do proxecto teñen estado orientadas a ofrecer aos técnicos e orientadores que traballan nos concellos co colectivo beneficiario do proxecto, unha formación específica e as ferramentas necesarias para lograr que a atención a emigrantes retornados e inmigrantes sexa de calidade. Neste sentido, a primeira das accións postas en marcha pola Secretaría Xeral de Emigración ten sido a celebración dunha xornada de brainstorming, cos técnicos e orientadores que traballaban nos concellos con emigrantes retornados e inmigntes, para detectar cales eran as súas necesidades formativas. En torno ás conclusións obtidas nesta xornada articulouse a posta en marcha de todas as accións levadas a cabo no marco do proxecto CIDADE+ pola Secretaría Xeral de Emigración: Publicación en formato papel e electrónico de tres monografías sobre os seguintes temas: a emigración de retorno, a inmigración e a interculturalidade. Posta en marcha de tres cursos on-line nos que se abordou a temàtica tratada en cada unha das monografías publicadas desde unha perspectiva máis didàctica. Celebración de tres xornadas técnicas, tras a publicación de cada unha das monografías celebrábase a xornada correspondente, de carácter presencial. Cada unha das xornadas versaba sobre a temàtica da monografía que se tiña publicado nese momento. A celebración da terceira das xornadas, por motivos de axenda, trasladouse ao “Foro intercultural de emigracións” que se celebró a finais de xuño de 2006 e que sirviu como acto de peche de proxecto da Secretaría Xeral de Emigración. Neste foro, combináronse presentacións, conferencias, realatorios, con outras actividades; púxose en marcha un Seminario de formación baixo o título “La creación de empresas y los movimientos migratorios” e un obradoiro formativo denominado “Familias extranjeras y políticas de creación en Galicia”. Ademais, no marco do foro presentouse o programa “mantente informa”, orientado a proporcionar formación aos técnicos dos concellos e outros organismos públicos que traballan con emigrantes retornados e inmigrantes. Con este programa, coun marcado carácter innovador, tratabase de fuxir da formación convencional e púñanse en marcha as seguintes actividades: > Formación horizontal técnico a técnico. Para o que se elaboraron unha serie de sete curtametraxes de carácter formativo nos que é un técnico o que ensina a partir da súa propia experiencia; estas curtametraxes agrupase nunha serie denominada “inmigración+integración”. > Formación a través do “conto”. O obxectivo é formar aos técnicos para que estes sexan capaces de formar á súa vez e informar ás persoas máis novas do colectivo beneficiario do proxecto. Aprenderán a utilizar o conto como ferramenta de formación. Elaborouse, maquetouse, editouse, publicouse e distribuiuse un conto para a inserción e a acollida baixo o título “O Ano das mimosas”. Por último, tamén se publicou en formato papel e dixital un protocolo de actuación migratoria como ferramenta de calidade que haberá de servir de “libro de cabeceira” a calquera técnico que traballe con emigrantes retornados ou inmigrantes. Tamén se ten traballado desde a Secretaría Xeral na elaboración, maquetación e edición dun xornal de información multilingüe chamado “O Intercultural” orientado á formación e ao achegamento entre el ou a técnica e el ou a migrante. III. Actividades de “Promoción e Difusión”: Todos os socios do proxecto teñen participado nas actividades de promoción e difusión que se teñen levado a cabo ao longo do mesmo. Xa ao inicio do proxecto, celebrouse unha presentación xeral do mesmo nas instalacións daa Cidade Infantil Príncipe Felipe, onde se localizaría o futuro Centro de atención ao emigrante retornado e inmigrante da provincia de Pontevedra. Esta presentación correu a cargo do Presidente da Deputación Provincial e contou ademais coa participación do enton Conselleiro de Emigración e o Director Xeral de Emigración da Xunta de Galicia así como da Deputada Provincial de emprego. Ademais e os representantes dos socios do proxecto, foron invitados á presentación todos os alcaldes da provincia de Pontevedra. Desde a Deputación de Pontevedra contratouse, tamén ao inicio do proxecto, a posta en marcha dunha gran campaña publicitaria, dirixida especialmente ao colectivo beneficiario do proxecto. A campaña publicitaria levouse a cabo en radio, prensa, televisión e valados publicitarios e grazas a ela logrouse un elevado índice de coñecemento do proxecto entre os potenciais beneficiarios. Os técnicos de promoción de emprego e inserción dp equipo de CIDADE+ contratados pola Deputación de Pontevedra levaron a cabo tamén unha intensa campaña de visitas a todos os concellos e á provincia para dar a coñecer o proxecto, informando a técnicos e políticos dos obxectivos e actividades do mesmo. Tamén se puxo en marcha unha web específica do proxecto CIDADE+ coa finalidade de difundir o proxecto e os seus obxectivos, así como o programa de iniciativa comunitaria no que se enmarca e o fondo que o financia. O Idite Minho foi o socio responsable da posta en marcha desta pàxina web que registrou un elevadísimo número de visitas. Nas obras levadas a cabo no marco do proxecto para pon en marcha os Centros tanto en Pontevedra como en Melgaço, instalaronse no seu momento carteis informativos nos que se especificaba a participación da UE a través do FEDER e o programa Interreg IIIA; nos carteis figuraban os logotipos e emblemas dos socios do proxecto, o FEDER e Interreg IIIA, tal e como o require a normativa comunitaria en materia de publicidade. Así mesmo, a finalización das obras, nos centros instaláronse placas conmemorativas de caràcter permanente, coas características que se recollen no regulamento 1159/2000. da Comisión. Os técnicos do equipo de CIDADE+ tamén realizaron un envío de información do proxecto aos centros galegos do exterior; como consecuencia das demandas de información que estaban tendo por parte dos emigrantes galegos nol exterior, tanto a través do teléfono como do correo electrónico. Ao longo de todo o período de duración do proxecto, cada vez que se inauguraba ou clausuraba un curso de formación posto en marcha no marco do mismo, convocábase aos medios e comunicación a un acto oficial no que participaban o Presidente da Deputación ou a Deputada de Emprego e a Directora de CIDADE+ A finais do mes de xuño de 2006, tal e como se ten feito referencia no apartado anterior, tivolugar el “I Foro intercultural de emigraciones”, posto en marcha pola Secretaría Xeral de Emigración e dirixido aos técnicos que traballan máis directamente co colectivo beneficiario do proxecto. Este foro, serviu novamente como acto promocional do proxecto CIDADE+ e a iniciativa comunitaria Interreg IIIA, tamén coun marcado caràcter técnico e formativo, tal e como se ten explicitado no apartado correspondiente. Tamén a finais do mes de xuño de 2006 inauguradose públicamente o Centro de información, orientación e formación para emigrantes retornados e inmigrantes da provincia de Pontevedra. O acto de inauguración que contou coa presenza do Presidente da Deputación de Pontevedra e a Deputada de Servizos Sociais da mesma entidade tivo unha importante repercusión en medios; así mesmo, con carácter previo, remitíronse desde a dirección de CIDADE+ máis de cincocentas invitacións nas que se facía constar de forma expresa a participación do FEDER a través de Interreg IIIA, así como das catro entidades que conforman o partenariado do proxecto CIDADE+. Tal e como xa s referiu anteriormente, na entrada do Centro instalaouse unha placa permanente na que se insertaron os logotipos de FEDER, Interreg IIIA, o logotipo do proxecto CIDADE+ e as catro entidades participantes no proxecto; na placa faise referencia expresa a que a obra ten sido cofinanciada polo FEDER. Os carteis informativos co logotipo do proxecto, do Programa Interreg IIIA España-Portugal e o emblema do FEDER colocaronse en lugar visible en todos os cursos de formación que se celebraron. Nestes cursos, en todo o material e documentación que se ten dado ás alumnas e alumnos colocouse o logotipo de Interreg IIIA, o emblema do FEDER e a iniciativa e o logotipo de CIDADE+. Ademais, entre a documentación incluiuse unha presentación do proxecto, seus obxectivos, beneficiarios, finalidade, etc. diricida aos alumnos. Con data de 01 de xuño de 2006 celebrouse nas instalacíons da Deputación de Pontevedra o “I Foro de emigración e inmigración” como acto de clausura do proxecto CIDADE+. O foro, que contou coa presenza como relatores de destacadas e destacados expertos na materia, tivo un importante impacto mediático. É importante sinalar, que a finalidade deste foro posto en marcha por parte da Deputación provincial era dupla, por un lado, o obxectivo era difundir e promocionar os obxectivos e resultados alcanzados polo proxecto e, por outro, quisose dotar á xornada do carácter técnico e formativo que impregnou todas as actuacións levadas a cabo no marco do proxecto CIDADE+, tratando de que participasen nela como relatores destacadas persoalidades expertas na materia. Durante o mes de xullo de 2006, a Deputación Provincial de Pontevedra ten celebrado unha exposición en materia de emigración-inmigración; para a celebración desta exposición contouse coa colaboración do Concelho de Melgaço, que contaba cunha exposición propia para presentar no Centro inaugurado no marco do proxecto CIDADE+. Como parte integrante da exposición se ten celebrado un ciclo de cine coa mesma temática. Tanto a exposición como o ciclo de cine teñen sido instrumentos de promoción do proxecto CIDADE+ e teñen servido para sensibilizar á poboación co tema da inmigración-emigración de retorno. Por último, como accións de promoción e difusión a Deputación de Pontevedra, no marco do proxecto CIDADE+, ten editado un libro de fotografías cuxa temática é o fenómeno da emigración de retorno e a inmigración e ten patrocinado un concerto de grupos conformados por emigrantes retornados e inmigrantes que se celebrou no mes de Agosto de 2007 no concello de Cambados-Pontevedra. Tal e como o require o regulamento 1159/2000 que regula as medidas de publicidade, todos os materiais promocionais do foro, a exposición, o ciclo de cine, o concierto, tanto dípticos como programas, invitacións, plotters, etc. contaron cos logotipos do FEDER e o programa Interreg IIIA. Así mesmo, tanto na inauguración como na clausura do foro e da exposición fíxose referencia expresa ao proxecto CIDADE+ e ao seu desenvolvemento no marco do programa de iniciativa comunitaria Interreg IIIA. A evaluación do proxecto tense realizado a través de dous mecanismos diferenciados específicos: > Por un lado, tense producido unha avaliación on-going e continua ao largo de toda a vida do proxecto, aproveitando o sistema de xestión e seguimento aplicado por parte do Xefe de Fila. > Por outro, téñense aplicado “catas periódicas” dunha batería de indicadores do proxecto. Os resultados da avaliación puxeron de manifesto os seguintes elementos: > Aspectos xenéricos da xestión: A execución global do proxecto pode considerarse como satisfactoria, tanto desde o punto de vista técnico como económico-financiero. As desviacións detectadas poden considerarse como mínimas, tanto nun caso como no outro. Ante ambas situacións, procedeuse en todo momento a unha comunicación ante a Antena Rexional e/ou a Autoridade de Xestión das mesmas con suficiente antelación, procedendo a aplicar as medidas correctivas necesarias. A xestión dun partenariado transfronteirizo, desde a perspectiva do Xefe de Fila, presenta importantes desafíos de coordinación e administración, con especial intensidade nos tramos de certificación de gasto elixible ante a Autoridade de Xestión. Neste senso, o proxecto tivo dificultades para sincronizar os procedementos de certificación dos socios galegos e portugueses, en tanto os circuitos administrativos aplicados polas distintas antenas rexionais mostran diferenzas substanciais. Se ben a administración e coordinación do proxecto se complica, un partenariado transfronteirizo permite un enriquecemento notable das actuacións previstas, tanto pola participación directa de socios de ambos países nelas, como pola interacción entre as entidades en liñas de actuación paralelas. > Elementos específicos das actividades Os resultados logrados en cada unha das actividades foron xa descritas no apartado correspondente do presente informe e, tal e como se ten reflectido, estes teñen sido altamente satisfactorios. Na grande maioría dos casos se teñen alcanzado e incluso superados os indicadores previstos. Resulta de especial significatividade o éxito derivado das siguientes actividades: > Información e orientación ao colectivo beneficiario do proxecto > Accións formativas > Accións destinadas a promocionar e difundir os obxectivos e resultados do proxecto. > Centros de atención ao emigrante retornado e ao inmigrante > Páxina web e portal de información > Publicacións A continuación se detallan os resultados obtidos en cada caso: > Informacióne orientación ao colectivo beneficiario do proxecto A información o asesoramiento prestouse de distintas formas: de forma directa, de forma presencial o telefónica. A través dos telesistemas deseñados e postos en marcha dentro do proxecto (páxina web, portal de información), se ten facilitado a formulación de consultas desde o país de orixe, sendo esta a fórmula idónea, é dicir, realizar as xestións e recoller a información necesaria antes da saída do país. En total atendéronse máis de 1.500 consultas ou peticións de información. Contribuiuse a incrementar a inserción social do colectivo de inmigrantes ou emigrantes retornados, colectivo considerado en risco ou situación de exclusión social. A través do portal de información e a páxina web conseguiuse que as consultas se realicen xa desde o país de orixe, de maneira que as persoas chegan xa con información sobre o país de destino. > Acciones formativas Téñense realizado un elevado número de accións formativas das que se beneficiarion máis de 750. persoas. A modo de resumo, os resultados obtidos son os seguintes: 36 cursos de formación horizontal: Lingua e cultura española Ofimática Orientación laboral TIC´s 12 seminarios de creación de empresas. Seminarios de difusión da cultura emprendedora 3 cursos de creación de empresas. Cursos de capacitación para emprendedores 15 cursos de formación ocupacional: Camareiro Axudante de cociña (2) Camarera de pisos Azafata de caixa (2) Paletizador/a Pastelero/a Operario/a de carpintaría Soldadura Escaiolista Limpeza hospitalaria (2) Xeriatría (2) 3 xornadas técnicas dirixidas aos técnicos dos servizos municipais que traballan co colectivo beneficiario do proxecto. “Emigración de retorno” “Inmigración” “Interculturalidad” Todo iso ten contribuído a incrementar a empregabilidade das persoas emigrantes retornadas e inmigrantes que teñen participado no proxecto. Tamén se ten fomentado o espíritu de empresa. > Accións destinadas a promocionar e difundir os obxectivos e resultados do proxecto. Dentro do proxecto leváronse a cabo diferentes accións destinadas a promocionar e difundir os obxectivos do proxecto e os resultados intermedios do mesmo, de forma que contribuíse a incrementar o número de persoas que se beneficiaban das actividades. Os resultados obtidos neste ámbito son os seguintes: • Inserción de anuncios publicitarios nos seguintes medios: Televisión Prensa Radio Valados Internet Prescritores que distribuían información do proxecto (trípticos) nas zonas de maior concorrencia do colectivo. • Publicitación do proxecto nun autobús que promocionaba todos os proxectos subvencionados polos Fondos Estruturais da UE e que lideraba a Deputación de Pontevedra. • Celebración dunha xornada denominada “Foro intercultural de las migraciones” cunha finalidade formativa-informativa. • Celebración dunha xornada denominada “I Foro de emigración e inmigración”, cunha finalidade formativa-informativa. • Rodas de prensa mensuais informando aos medios dos resultados acadados en cada unha das actividades. • Presentacións aos medios das inauguracións e clausuras de cada un dos cursos celebrados. • Entrega de “Premios de Emprendedores” a dous dos proxectos presentados ao amparo dos cursos de capacitación de emprendedores. • Presentación dos resultados do proxecto á finalización do mismo a través dun video promocional que incluía testemuños tanto das empresas colaboradoras do proxecto, como das persoas participantes que erían logrado insertarse tanto social como laboralmente grazas a CIDADE+. • Celebración dunha exposición sobre a emigración en Galicia, denominada: “Indianos, americanos, habaneros, brasileiros. A provincia de Pontevedra na reviravolta da emigración”. • Celebración dun concierto de música de grupos conformados por emigrantes retornados e inmigrantes, patrocinado polo proxecto CIDADE+. • Celebración dun ciclo de cine sobre a temàtica das migracións. • Colaboración coa promoción de dous vídeos documentais, un deles sobre a emigración e outro sobre a inmigración. As actividades realizadas neste ámbito ten contribuído a mellorar a percepción que os emigrantes retornados e inmigrantes de Galicia e Portugal tiñan sobre as súas posibilidades de inserción social e laboral. > Centros de atención ao emigrante retornado e ao inmigrante Dentro do proxecto téñense deseñado e posto en marcha dous Centros de atención ao emigrante retornado e inmigrante, cuxos servizos se detallan a continuación: • Gabinete de información e orientación. • Centro de promición de emprego • Centro integral de formación • Salas de exposicións • Servizos de apoio á formación: servizo de gardaría e comedor A posta en marcha dos centros supuxo unha mellora considerable na atención especializada ás persoas emigrantes retornadas e inmigrantes, tanto en Pontevedra como en Melgaço. > Páginas web e portal de información Tense informado ao colectivo beneficiario do proxecto a través da páxina web e do portal de información “migrantes.depontevedra.es” e se ten “colgado” dos mismo información de interese, tanto para as empresas como para o colectivo beneficiario do proxecto, repartida polas seguintes áreas temáticas: • Adqusición e perda da nacionalidade española • Emigrante retornado: trámites previso e chegada a España • Réxime comunitario • Estranxeiros (inmigrantes) • Asistencia sanitaria • Axudas e pensións • Educación • Seguridade Social • Permisos de conducir • Vivenda • Accións no exterior • Guía de emprego • Guía de información • Guía de recursos O portal de información dispón ademais dun sistema GIS que permite ao usuario visulaizar por concello onde se localizan as entidades ás que se poden diricir para solicitar e/ou concretar información dos apartados anteriores. Tanto a páxna WEB como o portal do proxecto, teñen recibido xa máis de 6.000 visitas. Todo iso contribuiu ao incremento do uso das tecnoloxías como medio de información, acercando así ao colectivo beneficiario do proxecto á Sociedade da información. > Publicacións No marco do proxecto CIDADE+ téñense realizado un bo número de publicacións de produtos, resultados e de boas prácticas. Xeráronse, entre outras, as seguintes publicacións: • Publicación da obra “Memorias de una época”, recopilación de fotografías sobre a emigración galega de 1900 a 1936. • “Guía de información y recursos” para o emigrante retornado e o inmigrante. • “Manual de gestión de las áreas de Orientación, Formación e Inserción laboral”, que recolle as boas prácticas na xestión de proxectos de características similares. • Publicación electrónica dos seminarios presenciais dirixidos aos técnicos dos servizos municipais: “Emigración de retorno” “Inmigración” “Interculturalidad” • Publicación electrónica dos cursos de formación transversal: Lingua e cultura española Ofimática Orientación laboral Novas tecnoloxías da información e comunicación Igualdade de oportunidades e sensibilización medioambiental (estos módulos impartiríanse ao final de cada un dos cursos presenciais). • Publicación resumo del “I Foro de las migraciones”. • Publicación dun conto titulado “O ano das mimosas”. • Publicación electrónica de sete curtametraxes de carácter formativo que conforman a serie denominada “Inmigración + integración”. • Publicación de tres monografías en formato papel e electrónico: "La emigración de retorno" "La inmigración" "La interculturalidad" • Memoria final do proxecto CIDADE+ As publicacións realizadas polas diferentes entidades socias teñen suposto un incremento do coñecemento da problemática das migracións, en diferentes aspectos, para as institucións, empresas e persoal técnico da eurorrexión. Con todas elas se contribúe a dotar de transferibilidade ás actividades desenvolvidas polo proxecto CIDADE+; recollen as boas prácticas do mesmo (orientadas a facilitar a xestión de proxectos de características semellantes) e permiten por en marcha moitas das accións formativas noutros territorios. A execución das diferentes actividades previstas polo Proxecto CIDADE+ teñen obtenido resultados moi positivos. Neste sentido, pódese afirmar que o proxecto ten contribuído a: 1. Consolidar a relación entre as entidades que constitúen o partenariado do proxecto, potenciando así as posibilidades de colaboración nun futuro próximo, e tamén entre outras entidades públicas e privadas da Eurorrexión. 2. Incrementar a empleabilidade das persoas emigrantes retornadas e inmigrantes a través da mellora das súas competencias. 3. Mellorar a adaptabilidade das empresas que teñen colaborado co proxecto, conscientes dos cambios que se están producindo no mercado laboral como consecuencia dos procesos migratorios. 4. Fomentar a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, tratando de capacitar ao maior número posible de mulleres emigrantes retornadas e inmigrantes para poder insertarse tanto social como laboralmente e sensibilizando aos participantes do proxecto sobre a problemática. 5. Fomentar o espíritu empresarial entre o colectivo beneficiario do proyecto, ofreciendo a formación e o apoio necesarios para que o autoemprego fora visto como unha opción real de inserción laboral e social. Análise de obxectivos e resultados acandados polo proxecto atendendo aos criterios clásicos de avaliación. Entre os que se consideran como criterios clásicos de avaliación figuran a eficacia, a eficiencia, a pertinencia, o impacto e a viabilidade do proxecto. A continuación, expón a valoración de cada un destes criterios no proxecto CIDADE+. A análise da eficacia supón a valoración do alcance dos obxectivos e os resultados previstos; é dicir, valora o logro dos obxectivos e, por tanto, o éxito do proxecto. Tal e como se enuncia na ficha do proxecto presentada, os obxectivos do proxecto CIDADE+ son os seguintes: 1. Adaptación de dúas edificios para uso como centros de información, orientación e documentación para emigrantes retornados, un en Pontevedra e outro en Melgaço. Creación de Gabinetes de información e orientación en Pontevedra En Melgaço o edificio será ademais un Centro de documentación e exposición sobre a emigración. Tal e como se ten descrito en apartados anteriores se ten cumprido satisfactoriamente este obxectivo, coa creación e posta en marcha de dous Centros de atención ao emigrante e inmigrante, nas cidades de Pontevedra e Melgaço. 2. Adaptación en Pontevedra dunha edificación existente como Centro integral de formación, Centro de promoción de emprego e complexo de servizos de apoio á formación: Desenvolvemento en Pontevedra dun programa de formación integral que combine materias horizontais e ocupacionais, incluíndo formación multimedia e integración de produtos en web. Creación dun Gabinete de promoción de emprego en Pontevedra. Implantación en Pontevedra dun servizo de apoio orientado aos inmigrantes e retornados/as que participen en actividades de formación. Desenvolvemento na provincia de Pontevedra dun servizo de atención municipal ao emigrante e inmigrante. Tense posto en marcha os servizos de orientación, promoción de emprego, formación integral e atención municipal ao emigrante e inmigrante, tal e como se describe en apartados anterioes. 3. Desenvolvemento dun sistema de promoción e difusión da iniciativa, non só desde o punto de vista informativo e promocional senon sentando as bases para o intercambio de boas prácticas a nivel europeo. En canto ao apartado de promoción e difusión, cabe destacar que as publicacións do proxecto CIDADE+ se teñen realizado coa finalidade de recoller as prácticas detectadas no mesmo e dotar de transferibilidade ás accións do proxecto. Polo tanto, no que se refiere á EFICACIA, o proxecto CIDADE+, ten respondido ás expectativas a través do cumprimento dos obxetivos anteriormente sinalados. Enténdese por eficiencia a medida do logro dos resultados en función dos recursos utilizados. Para valorar a eficiencia do proxecto se ten utilizado os seguintes indicadores: a diferenza entre o presuposto inicial e o presuposto final e o calendario de execución previsto e real. Para a execución das actividades do proxecto se tiña previsto inicialmente un presuposto total de 3.762.300 euros. As actividades que estaban previstas, se teñen executado con un gasto total de 3.557.226,59 euros, é dicir, se ten gastado un 94,55% do presuposto previsto inicialmente. En canto ao calendario de execución, as actividades do proxecto se teñen executado entre o mes de Agosto de 2004, fecha na que se inician os traballos de Xestión e coordinación do proxecto, aínda que foi realmente a principios do ano 2005 cando se iniciou a posta en marcha das actividades. Para poder finalizar as obras previstas, foi necesario solicitar unha prórroga que se concedeu até decembro de 2006, é dicir por un ano máis do previsto; en CIDADE+ a execución das actividades previstas terminou en agosto do ano 2006, polo tanto, catro meses antes das previsións. Deste modo, pódese concluír que, no que respecta á execución das actividades previstas, cumpriuse co calendario, polo que a “xestión do tiempo disponible” ten sido eficiente. Se se ten en conta o gasto total por socio ao final do proxecto, a Deputación de Pontevedra ten executado as súas actividades con un gasto total de 2.636.797,03 euros, mentres que o gasto previsto era de 2.821.700 euros; é dicir, o Xefe de Fila ten executado a totalidade das actividades que tiña previstas no proxecto cun gasto do 93,45% do seu presuposto. Tendo en conta que a Deputación de Pontevedra ten executado todas as actividades que tiña previstas inicialmente cuns resultados máis que satisfactorios, pódese concluír que a xestión do seu presuposto ten sido eficiente, xa que realmente ten habido un gran axuste entre o presuposto previsto e o gasto final, téndose situado este finalmente por debaixo das previsións, sen que isto supoña unha perda no logro dos obxectivos. A Secretaría Xeral de Emigración tiña un presuposto inicial de 300.600,00 euros e ten executado as actividades que tiña previstas no proxecto, cun gasto total de 281.709,94 euros; é dicir, un 93,72% do gasto total que se tiña previsto inicialmente. Este nivel de execución presupostaria permite concluír que a estimación de gastos realizada inicialmente tiña sido moi aproximada e o cumprimiento dos obxectivos indica, polo tanto, a xestión eficiente dos recursos. A Cámara de Melgaço tiña un presuposto inicial de 600.000,00 euros e ten posto en marcha o centro de exposición e información cun presuposto de 599.885,99 euros; é dicir, un 99,98% do gasto total que se tiña previsto inicialmente. Unha vez máis, o nivel de execución presupostario permite concluír que o nivel de eficiencia acadado na xestión dos recursos ten sido prácticamente do 100%. O Idite Minho contaba cun presuposto inicial de 40.000,00 euros para por en marcha a pàgina web do proxecto CIDADE+ e ten gastado nesta actividade un total de 38.833,00 euros; é decir, un 97,08% do gasto total que se tiña previsto inicialmente. Este nivel de execución presupostaria permite concluír que para o cumprimiento dos obxectivos previstos a xestión dos recursos ten sido eficiente. A pertinencia refírese á adecuación dos resultados e obxectivos do proxecto ao contexto en que se realiza; adecuación da acción ás necesidades dos beneficiarios. A pertinencia do proxecto conclúe a partir da valoración dos seguintes indicadores: interrelación entre obxectivos e actividades; contexto e territorialidade, percepción do persoal técnico sobre a pertinencia do proxecto. Tal e como se expón no apartado 1 do presente informe, a pertinencia do proxecto CIDADE+ é clara con relación ao contexto no que se circunscriben as actividades do mesmo. É fácil comprobar que as actividades postas en marcha no proxecto CIDADE+ (detalladas no apartado 2 do presente informe) responden claramente aos obxectivos que persegue o proxecto; por outra parte e con respecto á territorialidade, tendo en conta que todos as accións postas en marcha no proxecto se teñen levado a cabo en concellos da provincia de Pontevedra, con especial incidencia en concellos do rural, e no Concelho de Melgaço pódese concluír que o proxecto ten cumprido perfectamente o criterio de territorialidade. En canto á percepción do persoal técnico da pertinencia do proxecto, cabe destacar que, por exemplo, no caso das actividades de formación, estas se teñen posto en marcha unha vez que as empresas e entidades colaboradoras do proxecto, asinaban un convenio de colaboración no que se comprometían á inserción laboral de, com mínimo o 50 % do colectivo beneficiario, polo que se analizaban previamente as demandas do mercado laboral, así como as localidades nas que existía tal demanda. Deste modo o obxectivo da inserción laboral era acadado e os técnicos e técnicas do proxecto traballaban con gran implicación e interese, desde a posta en marcha de cada actividadr do proxecto, porque crían na pertinencia dos seus obxectivos e das súas actividades con respecto á problemática que se pretendía abordar. O impacto indica a significación dos efectos que o proxecto teña sobre a comunidade en xeral, en sentido máis amplo que a eficacia. O impacto máis directo que ten tido o proxecto CIDADE+, dentro do que até a data ten sido posible valorar, ten sido a redución do desemprego no colectivo beneficiario do proxecto. Tal e como xa se ten comentado anteriormente, unha vez finalizada as accións formativas teñen sido 96 as persoas beneficiarias que teñen encontrado traballo e con él teñen logrado a súa inserción socia e laboral. Aínda que xa de por si, o número de persoas que teñen sido formadas e teñen encontrado traballo é elevado, é máis significativo se se valora en relación ao total de alumnas e alumnos que teñen participado nas accións formativas; é dicir, en termos relativos, máis dun 50% das persoas teñen encontrado traballo ao concluír os cursos realizados no marco do proxecto CIDADE+. É importante sinalar que o impacto real do proxecto poderase valorar mellor a longo prazo, za que CIDADE+ ten sido unha experiencia piloto cuxo obxectivo último era contribuír á integración social e á inserción socio-laboral dos emigrantes retornados e inmigrantes mediante a implantacion de programas e servizos específicos de orientación, formación integral e promoción do emprego. No marco do proxecto se teñen sentado as bases para que o colectivo beneficiario conseguise a información e formación necesaria para acadar un primeiro emprego e, o tempo dirá se esta inserción laboral ten sido un primeiro chanzo para conseguir a integración do colectivo a nivel social e laboral. Viabilidade/Sustentabilidade. A valoración deste criterio indica o grado en que os efectos positivos poden continuarse, é dicir, que posibilidade hai de que os servizos postos en marcha para os emigrantes retornados e inmigrantes no marco do proxecto CIDADE+, poidan seguir ofreciéndose. Desde o momento en que se teñen posto en marcha dos centros de apoio ao emigrante retornado e ao inmigrante, tanto en Pontevedra, como en Melgaço, se ten sentado as bases para poder seguir ofrecendo estes servizos ao colectivo, za que se conta con todas as infraestruturas necesarias para iso. A Deputación de Pontevedra e a Cámara de Melgaço só terán que contratar ao persoal técnico necesario para poder dar continuidade aos servizos. Ademais as accións formativas que se teñen levado a cabo co persoal técnico dos distintos concellos e que teñen contribuído a especializar aos mesmos, teñen dotado así de continuidade ao servizo de atención e información especializada ao colectivo de emigrantes e inmigrantes, nos distintos municipios. Tamén no marco do proxecto CIDADE+, se teñen desenvolvido ferramentas que permiten dotar de sustentabilidade a algunhas das accións dp proxecto, xa que varias das accións formativas, tanto as dirixidas aos técnicos e técnicas, como ao colectivo de emigrantes retornados e inmigrantes, teñen sido publicadas en formato electrónico para que estas poidan ser impartidas novamente noutros territorios e con outros participantes.
Ãrea de notas
Nota