Fondos
3. Proxecto "Aquelando 2"
-
39.406/5. Expediente de celebración da Xornada de Orientación (2012)
-
39.408/2. Expediente de contratación de almorzos á empresa Casa Bonin (2008)
-
39.408/3. Expediente de contratación de centros florais á empresa Gadea Arte Floral (2008)
-
39.412/4. Expediente de contratación do lote 4 da 3ª edición dos cursos a Formagal (2010)
-
39.503/2. Enquisas de satisfacción do servizo de orientación (2012)
-
39.504/2. Curriculum de profesionais interesados en impartir docencia nos cursos (2008-2012)
-
39.510/4. Expediente da segunda AUDITORÍA ao Proxecto Aquelando2 (2013)
-
39.511/4. Expediente xeral de reunións coas entidades colaboradoras (2009)
Proxecto "Aquelando 2"
Área de identificación
Código(s) de referencia ES.GA.36038.ADPO.1.3.14.3
Título Proxecto "Aquelando 2"
Data(s) 2007-2013 (Creación) 2009 - (Produción) - 2009 (Produción)
Volume e soporte 250 unidades de instalación
Área de contexto
Institución arquivística Arquivo Deputación de Pontevedra
Área de contido e estrutura
Alcance e contido O proxecto denomínase AQUELANDO 2, e supón unha segunda edición do Proxecto de igual nome AQUELANDO que desenvolveu a Deputación de Pontevedra recentemente e polo que pasaron máis de 200 persoas ás que se lles brindou a oportunidade de capacitarse no desempeño dunha ocupación que lles permitise lograr a súa inserción laboral. Con esta mesma pretensión xorde a intervención proposta, que pretende facer posible a entrada no mercado laboral das mulleres desempregadas e homes desempregados da provincia de Pontevedra a través de itinerarios personalizados de inserción nos que se inclúe formación profesional e prácticas en empresas dentro dos novos xacementos de emprego, en particular nos servizos á comunidade (persoas maiores, persoas discapacitadas, infancia O proxecto Aquelando levado a cabo pola Deputación Provincial de Pontevedra no período 2006-2007 correspondente á Subvención Global do Fondo Social Europeo supuxo un gran paso na formación, práctica laboral e inserción socio-laboral, especialmente de mulleres que habitan a provincia de Pontevedra con especiais problemas de incorporación social, así como inmigrantes e emigrantes retornados/as, minorías étnicas, parados/as de longa duración, persoas con baixa cualificación profesional e outras persoas con factores de exclusión social. Máis de 600 persoas foron recepcionadas ou derivadas desde os servizos sociais dos concellos da provincia, servizos públicos de emprego, asociacións de colectivos desfavorecidos e oficinas de inmigración, entre outros. O equipo técnico do proxecto, tras levar a cabo máis de 400 entrevistas, apreciou que unha das causas máis importantes da baixa cualificación profesional e da dificultade para o acceso ao mercado de traballo é a dificultade para conciliar a vida familiar e laboral. Dificultade que se aprecia de forma moi importante entre as mulleres e, máis especialmente, en familias monoparentais así como nos colectivos con maior risco de exclusión social. O proxecto AQUELANDO 2 pretende cubrir estas carencias, xa que de todos é sabida a importancia da conciliación para desempeñar un posto de traballo en todos os sectores sociais. Isto resulta máis difícil naqueles colectivos que non contan con recursos necesarios nin cos medios económicos suficientes para que isto sexa posible. Existen na nosa contorna máis próxima persoas que non poden aceptar un emprego ou non poden estabilizar a súa vida laboral por ter ao seu cargo menores, persoas maiores ou persoas discapacitadas O proxecto pretende a posta en marcha de accións para a mellora da empregabilidade e da ocupabilidad das persoas desempregadas da provincia de Pontevedra. O obxectivo principal das accións a desenvolver é a atención globalizada dos beneficiarios do proxecto, fomentando desta maneira a súa formación, capacitación e desenvolvemento persoal e profesional. As accións de AQUELANDO 2 forman parte dun itinerario integral de adquisición de competencias, co fin de facilitar a inserción dos colectivos con risco de exclusión do mercado de traballo, cubrindo as necesidades de formación e práctica laboral detectadas e atendendo a estes colectivos co obxectivo de contribuír significativamente a diminuír a elevada taxa de desemprego existente na provincia de Pontevedra. Estes servizos baséanse na creación de itinerarios personalizados en base ás necesidades do perfil profesional e persoal de cada participante, tendo presente o obxectivo da inserción laboral. As accións a desenvolver consideran a posta en marcha de diferentes ámbitos de intervención sociolaboral que han de estar perfectamente coordinados: ACCIÓN 1 RECEPCIÓN DE PERSOAS, ANÁLISES DE NECESIDADES E ACOMPAÑAMENTO NO ITINERARIO Obxectivo: Captación de candidatos/as para participar no proxecto así como determinar as necesidades profesionais dos seleccionados/as para a elaboración do itinerario personalizado e a orientación laboral. Procedemento de intervención: Para levar a cabo a captación de usuarios/as será necesaria a divulgación do proxecto. Para iso deseñaranse e repartirán folletos informativos en diferentes lugares: servizos sociais dos concellos, centros de información á muller e á mocidade, servizos públicos de emprego, Ong, asociacións de mulleres, de emigrantes, de discapacitados, de ex %ou2013 toxicómanos/as, etc. levando a cabo reunións cos mesmos. Mediante esta tarefa preténdese chegar ao máximo número de usuarios/as posible. Tamén sería necesaria unha presentación oficial do proxecto na Deputación de Provincial de Pontevedra para todos os medios de comunicación, así como a realización de entrevistas en televisións locais, emisoras de radio, prensa, etc. Unha vez captado un amplo número de persoas interesadas, realizarase a cada unha delas unha entrevista personalizada de diagnóstico da situación. A través destas entrevistas determinaranse os/as beneficiarios/as que participarán na formación impartida, tendo en conta o seu perfil profesional, necesidades formativas e motivación cara ao emprego. O equipo de orientación recollerá a información de forma individualizada de cada unha das persoas recibidas, en base ás fichas de rexistro utilizadas, centrándose nos seguintes datos: datos persoais, formación, experiencia profesional, habilidades persoais para o desempeño, actitude cara ao emprego e determinación do obxectivo profesional en servizos ofertados. En base a estes datos construirase o itinerario individualizado de inserción de cada usuario/a. A configuración dos itinerarios depende das lagoas formativas e experienciales de cada un dos perfís atendidos, de maneira que o diagnóstico poderá realizarse a través de itinerarios totais ou parciais. Nesta fase considerarase a importancia da perspectiva de xénero tanto no diagnóstico como na orientación laboral. Traballarase a revalorización das habilidades das mulleres, valoración e coñecemento das calidades persoais, loita contra os estereotipos de xénero, farase fincapé na asunción, por parte dos homes, das cargas familiares, etc. Ademais, a linguaxe non sexista estará presente en cada unha das atencións realizadas e en todos os documentos do proxecto. Por parte do equipo técnico do proxecto realizarase un acompañamento individualizado paralelo aos itinerarios formativos. Estes itinerarios serán explicados con máis detalle no apartado de metodoloxía da intervención. Duración da intervención: A duración da intervención será ao longo de toda a realización do proxecto, diferenciando a etapa de recepción-diagnóstico personalizado e actividades de acompañamento. Temporalización: A acción de recepción-diagnóstico, análise de necesidades e deseño e acompañamento de itinerarios terá lugar desde o mes 5 ao 32 dentro da execución do proxecto. En concreto, a acción de recepción-diagnóstico e deseño de itinerarios terá lugar nos meses 5, 6 e 7 e elaborarase a publicidade para a difusión do proxecto e captación de usuarios, faranse as entrevistas diagnóstico e planificarase o itinerario individualizado a cada unha das persoas seleccionadas. Nos meses seguintes levará a cabo o acompañamento e seguimento de cada un/a de os/as alumnos/as como complemento ao diagnóstico realizado inicialmente. Non se descarta a posibilidade de novas incorporacións de usuarios/as unha vez iniciadas as accións formativas. Número de persoas: O número de persoas beneficiarias dos itinerarios formativos individualizados será de 520. Equipamento: Por unha banda, é necesario o equipamento persoal formado polas persoas orientadoras e insertoras laborais. Tamén serán necesarias as infraestruturas materiais para a execución da acción. ACCIÓN 2 FORMACIÓN OCUPACIONAL E PROFESIONAL Obxectivo: Fomentar a inserción sociolaboral das persoas desempregadas con especiais necesidades, cubrindo os hándicaps que dificultan o seu acceso á formación e capacitación persoal e profesional para a incorporación a postos de traballo. Adaptarase a metodoloxía da formación ás características de acódelas usuarias. Preténdese proporcionar unha cualificación profesional que lles permita desempeñar unha ocupación concreta demandada polo mercado laboral local que responda a un xacemento de emprego no sector de atención a persoas maiores, persoas discapacitadas, infancia e familia. Simultaneamente tentarase beneficiar a conciliación da vida familiar, potenciando desta forma a integración laboral das mulleres. Procedementos de intervención: Dentro desta acción, o proxecto impartirá diferentes cursos formativos pertencentes a distintos ámbitos de capacitación tanto a nivel persoal como profesional. Dita formación adaptarase ás características do alumnado, na súa maioría, con baixa cualificación tanto formativa como profesional. Contémplase ademais diferente duración formativa segundo os perfís profesionais atendidos. A formación ocupacional e profesional debe ter en conta en todo momento o principio de igualdade de oportunidades, tanto na programación didáctica como na intervención na aula, tendo ademais presente o uso da linguaxe non sexista. Na formación impartida diferenciarase: formación específica, formación complementaria e formación transversal. Formación específica Os cursos de formación que se expoñen enmárcanse dentro do estudo de necesidades que se reflicte no apartado 2 (Estudo Técnico das Necesidades), axustándose aos perfís profesionais que aparecen na Lei de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás Persoas en Situación de Dependencia, á normativa autonómica galega para a regulación do transporte escolar, ás novas necesidades para a conciliación da vida familiar e laboral (apertura de comedores escolares, plan Madruga e creación de recursos para o coidado infantil) e ao incremento da poboación inmigrante e emigrante retornada. Dentro deste tipo de formación, impartiranse diferentes cursos relacionados cos servizos de atención a persoas, establecéndose como temario formativo o recolleito no certificado de profesionalidade correspondente ou, na súa falta, nos plans formativos de formación profesional ocupacional do Subsistema de Formación Profesional para o Emprego, exceptuando o curso de %ou201CAuxiliar de coidado infantil%ou201D, cuxo temario está baseado no curso de %ou201CAuxiliar de apoio á etapa infantil%ou201D do Ficheiro de Especialidades do Servizo Público de Emprego e o curso de %ou201CAgente de mediación intercultural%ou201D, para o que non existe plan formativo de formación profesional ocupacional pero que se impartirá igualmente, debido ao gran auxe que nos últimos anos presenta esta profesión. Os cursos a impartir son os seguintes: Auxiliar de axuda a domicilio Coidador/a de persoas con discapacidade física e/ou psíquica Auxiliar de coidado infantil Auxiliar de tarefas domésticas en centros sociosanitarios e fogares Axente de mediación intercultural Atención sociosanitaria a persoas no domicilio Atención sociosanitaria a persoas dependentes en institucións sociais Limpeza de superficies e mobiliario en edificios e locais Operacións básicas de catering
Ãrea de notas
Nota